اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

زندگی در دبی

زندگی در دبی

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که زندگی در دبی چگونه است.

شهر دبی یکی از زیباترین و مجلل ترین مناطق کشور امارات می باشد و زندگی کردن در این شهر لوکس، بسیار مهیج و لذتبخش است.

در این مقاله سعی می کنیم به این سؤال پاسخ بدهیم که زندگی در دبی چگونه است.

شهر دبی یکی از زیباترین و مجلل ترین مناطق کشور امارات می باشد و زندگی کردن در این شهر لوکس، بسیار مهیج و لذتبخش است.

دبی نیز مانند دیگر شهرهای کشور امارات، شیخ نشین می باشد و یک امیر، مسئولیت حکومت را بر عهده دارد.
معمار دبی، محمد بن راشد آل مکتوم است که امیر امارات نیز می باشد. حمدان بن محمد آل مکتوم هم پسر بزرگتر و جانشین او است و اقدامات سودمندی برای توسعه دبی انجام داده است.

اینفوگرافیک زندگی در دبی

اینفوگرافیک زندگی در دبی

دبی یکی از فوق العاده ترین شهرهای منطقه خاورمیانه می باشد و به این علت مسافران بی شماری، این شهر منحصر به فرد را برای گذران زندگی انتخاب می کنند.

موضوع قابل توجه این است که تقریباً هشتاد درصد جمعیت دبی از مهاجرانی است که در آنجا ساکن می باشند که در حد خود آمار شگفت انگیزی است. زندگی در دبی به نوبه خود تجربه ی خوشایندی است که باعث شده تعداد زیادی از مردم به دنبال کسب اطلاعات دقیق در مورد این شهر باشند.

ویدئو زندگی در دبی

البته زندگی در دبی برای مهاجران ایرانی راحت نمی باشد و کسانی که می خواهند در این شهر ساکن شوند، باید بتوانند مخارج زندگی خود را فراهم کنند.

با شرکت مهاجرتی الست گروپ همراه شوید تا در این مطلب، موضوعات جالب و هیجان انگیزی را در رابطه با زندگی در دبی، به شما ارائه دهیم. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر به شمار می آید.

فهرست مطالب
معرفی ایده آل ترین مناطق دبی برای زندگی
اپلیکیشن های مورد نیاز برای زندگی در دبی
وضعیت زندگی در دبی برای مهاجران ایرانی چگونه است؟
هزینه های زندگی در دبی چگونه است؟
مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان را بیان نمایید.
چه مواردی ممکن است زندگی در دبی را برای ایرانیان دشوار نماید؟
شرایط کاری در دبی چگونه است؟
کدام مشاغل در دبی بیشتر مورد نیاز هستند؟
میزان رضایت شهروندان از زندگی در دبی چقدر است؟
جمع بندی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد زندگی در دبی با ما همراه باشید.

 

معرفی ایده آل ترین مناطق دبی برای زندگی

معرفی ایده آل ترین مناطق دبی برای زندگی

دبی وسیع ترین شهر امارات متحده عربی می‌ باشد که اطراف آن را ساحل فرا گرفته است و اغلب از اقلیم آب و هوایی گرم برخوردار است.
شهر دبی از طریق رودی به نام رود خور به دو بخش عمده تقسیم بندی می شود. این دو قسمت اصلی با اسامی بردبی و دیره شناخته شده هستند. ساختار این دو بخش از دبی، با یکدیگر تضادهای زیادی دارند.

چنانچه به بخش بردبی سفر کنید، آسمانخراش هایی را با چهل طبقه و ارتفاع بالاتر از ۱۵۰ متر و ساختمان های لاکچری زیادی را مشاهده می کنید. منطقه بردبی به علت پیشرفت های نامحدود و تجهیزات لوکسی که در آن تأسیس شده است، در حال حاضر جزء مناطقی از شهر دبی محسوب می شود که بیشترین تعداد مهاجران را در خود جای داده است.

منطقه ی دیگر، دیره می باشد. قسمتی که تا امروز ساختار سنتی خود را حفظ کرده است. با سفر به بخش دیره، بازارهای قدیمی و محلی زیادی به چشم می خورند.

چنانچه به بافت های زیبای قدیمی علاقه مند هستید، با رفتن به منطقه دیره می توانید از این دیدنی ها لذت ببرید.

در سال های اخیر، مناسب ترین قسمت دبی برای زندگی، منطقه ی جمیرا می باشد.

چنانچه می خواهید به دبی نقل مکان کنید، بهتر است بدانید که یکی از مدرن ترین مناطق مسکونی در این شهر، جمیرا می باشد. بخشی که ایرانیان زیادی در آنجا اقامت دارند. در جمیرا ،امکانات فراوانی برای زندگی وجود دارد و زندگی در این بخش فوق العاده از شهر دبی، آرزوی بیشتر افراد می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر، با کارشناسان شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

اپلیکیشن های مورد نیاز برای زندگی در دبی

اپلیکیشن های مورد نیاز برای زندگی در دبی

مهاجرت به یک کشور دیگر ممکن است باعث اضطراب افراد شود. با پیشرفت روزافزون فناوری ها، دیگر مجبور نیستید در سفرهای خود از قطب نما یا نقشه و غیره استفاده کنید.
در عصر جدید، نصب تعدادی اپلیکیشن کاربردی در موبایل باعث می شود به راحتی در بیشتر کارها در وقت و هزینه خود صرفه جویی کنید.
در این قسمت از مقاله و با کمک متخصصین شرکت الست گروپ، تعدادی اپلیکیشن ضروری را به شما معرفی می کنیم:

اپلیکیشن Dubai Mall

اپلیکیشن Dubai Mall

دبی مال، وسیع ترین مرکز خرید در دنیا با حدود ۱۲۰۰ فروشگاه می باشد. به همین خاطر برای رفت و آمد در این مکان بزرگ، وجود جی پی ای بسیار ضروری است.
نصب و استفاده از اپلیکیشن دبی مال هیچ هزینه ای ندارد و کمک زیادی به کاربران برای جست و جو و دیدن همه امکانات موجود در این مرکز خرید می نماید.

از قابلیت های این نرم افزار این است که افراد این امکان را دارند که نوتیفیکیشن های مربوط به مکان های دیدنی، انواع غذاها، مدل های جدید یا روش زندگی را روشن کنند. همچنین می توانند از گزینه های ویژه‌ ی این اپ استفاده نموده و با توجه به جنسیت خود، مطالب انتخاب شده را دریافت کنند. اپلیکیشن دبی مال به ابزارهای مدرنی مجهز است که می تواند به سرعت جهت یابی کرده و به مراجعه کنندگان، راهنمایی های مفیدی را ارائه بدهد.

اپلیکیشن Culture Trip

اپلیکیشن Culture Trip

در هر نقطه از جهان که باشید، برای پیدا کردن هتل ها، جاذبه های گردشگری، رستوران ها یا هر مکان دیگر، اپلیکیشن Culture Trip  بهترین همراه شما می باشد.
این نرم افزار مطالب کاملی را با توجه به منطقه جغرافیایی کشورهای مختلف و موفقیت مکانی هر شهر در دسترس کاربران قرار می دهد.

Culture Trip تازه ترین اخبار شهر دبی را منتشر می کند. همچنین مسافران را با جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی، تاریخی و فرهنگی پیرامون این شهر زیبا آشنا می کنند. با وجود این امکانات، دیگر نیاز نیست افراد برای تهیه نقشه و کتابچه های راهنما، هزینه ای بپردازند.
حتماً قبل از سفر به دبی، این نرم افزار جذاب را دانلود نموده و در طی مسیر، موضوعات جالب آن را مطالعه کنید.

اپلیکیشن Careem

اپلیکیشن Careem

چنانچه قصد داشته باشید در شهر دبی از تاکسی های اینترنتی استفاده کنید، حتما نیاز دارید که اپلیکیشن Careem  را دانلود کنید. شرکت تاکسی رانی کاریم در تعداد زیادی از کشورهای خاورمیانه مستقر می باشد. شهر دبی یکی از مناطقی است که این شرکت در آن فعال می باشد و راهکار آسانی برای خدمت رسانی به شهروندان دبی به شمار می رود.

استفاده از نرم افزارCareem همانند سایر برنامه های اینترنتی کرایه تاکسی می باشد و کاربران می توانند به هر مکانی که مایل هستند، جا به جا شوند. رانندگان تاکسی شاغل در این شرکت با نام کاپیتان معرفی می شوند و این مورد به یکی از فاکتورهای مهیج در سفرهای درون شهری افراد تبدیل شده است.

اپلیکیشن Time Out Dubai Travel App

اپلیکیشن Time Out Dubai Travel App

این اپلیکیشن برای افرادی مناسب است که تصمیم گرفته اند در مسافرت خود به شهر دبی به خرید بپردازند.
نرم افزارTime Out Dubai Travel ، مناسب ترین محل های خرید را در محدوده شهر دبی به شما نشان می دهد که خدمات آن به گونه ای تقسیم بندی شده اند که به راحتی می توانید تمام گزینه ها از قبیل اطلاعات قیمت، نقشه ها، تولیدات و مناسب ترین جایگاه های خرید در تمام دبی را مد نظر قرار دهید.

اپلیکیشن Dubai Metro

این نرم افزار برای کسانی مناسب است که می خواهند در سفر به شهر دبی از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند. از امکانات ویژه ای که این برنامه در اختیار کاربران قرار می دهد این است که اطلاعات دقیقی از زمان حرکت قطارهای شهری ارائه می دهد. همچنین پس از نصب این اپلیکیشن، برنامه هایی از قبیل جزئیات کامل موارد مرتبط با ایستگاه ها، ساعت توقف قطارها در ایستگاه، قیمت بلیط و غیره، به راحتی در دسترس شما قرار می گیرند.

در این برنامه، موضوعات کوتاهی در مورد قطار شهری در دبی و همه ی ضوابط مربوط به ایجاد مشکل برای مسافران در زمان استفاده از مترو و جریمه هایی که افراد می توانند از شرکت های حمل و نقل درون شهری دبی اخذ نمایند، گنجانده شده است.

اپلیکیشن Visit Dubai

این نرم افزار در جایگاه خود به عنوان یک راهنمای دقیق در بین گردشگران خارجی معروف است و خدمات کاملی را مانند اطلاعات جزئی در رابطه با رستوران ها، فروشگاه ها و پاساژها، مناطق ساحلی، مکان های جذاب برای توریست ها، اخبار، محل دقیق مراکز ورزشی، وسایل حمل و نقل عمومی و غیره در شهر دبی را به همراه دارد.

یکی از کاربردی ترین خدمات اپلیکیشن Visit Dubai این است که چنانچه بخواهید در مورد مراکز خرید، محل دقیق و ساعات بازگشایی و تعطیل شدن فروشگاه ها و ... اطلاعات کسب کنید، استفاده از این اپلیکیشن به سرعت، تمام این موارد را در اختیار شما می گذارد. علاوه بر این، دیگر برنامه جالبی که در این اپلیکیشن طراحی شده است، معرفی جاذبه های گردشگری و مکان هایی است که در نزدیکی محل زندگی شما قرار دارند.

اپلیکیشن RTA Dubai

این نرم افزار یکی دیگر از برنامه هایی است که اطلاعات گوناگونی را در رابطه با ایستگاه های اتوبوس شهری و مترو به کاربران نشان می دهد. چنانچه تصمیم داشته باشید درخواست تاکسی اینترنتی بدهید، استفاده از این اپلیکیشن برای شما مناسب است. در مجموع دانلود این نرم افزار، اتصال کامل شما را به سیستم حمل و نقل شهری دبی امکانپذیر می کند.

اپلیکیشن Dubai Tourism

برنامه دبی توریسم جزء نرم افزارهای رسمی برای توریست ها می باشد که از سوی سازمان بازرگانی و گردشگری کشور امارات متحده طراحی شده است و از آن دسته نرم افزارهای دبی است که لازم است برای زندگی در این شهر، در موبایل خود نصب نمایید.

در منوی این برنامه، فهرست کاملی از منظره های بکر، جاذبه ها و رخدادهایی را می توانید ببینید که در شهر دبی وجود دارند. علاوه براین در اپلیکیشن دبی توریسم، مطالب زیادی در مورد رسم ها، فرهنگ و مراسم سنتی مردم دبی گرد آوری شده است که ممکن است برای مسافران جذاب باشد.

اپلیکیشن Zomato

Zomato نرم افزاری دوست داشتنی و مشهور در میان افرادی است که قصد دارند در دبی زندگی کنند. این اپلیکیشن کارآمد به صورتی طراحی شده است که با استفاده از آن می توانید به فهرست نوشیدنی ها و دسرها و غذاهای مختلف تهیه شده در رستوران های دبی، دسترسی داشته باشید. به نظرهای دیگر کاربران نگاهی بیندازید، مکان های مورد علاقه را انتخاب نمایید، از عکس های این مناطق محبوب دیدن کنید و اطلاعات کامل هر محل را هم به دست آورید.

اپلیکیشن Food on Click

یکی از دغدغه های افراد در طول سفر، تهیه غذای دارای کیفیت مطلوب و قیمت مناسب می باشد.
نرم افزار فود آن کلیک، همه ی اطلاعات جزئی در مورد غذاهای تهیه شده در رستوران های متنوع دبی و قیمت آن ها را به صورت دقیق، به کاربران نشان می دهد.

اپلیکیشن Uber

این نرم افزار از دسته برنامه های سفارش ماشین در دبی می باشد. این اپلیکیشن شباهت زیادی به برنامهCareem   دارد و مانند آن باید مقصد سفر خود را مشخص کنید و کرایه را به صورت آنلاین یا بعد از رسیدن به مقصد پرداخت نمایید.

اپلیکیشن Dubai Airpor

این نرم افزار برای کسانی که قصد زندگی در شهر دبی را دارند، بسیار کاربردی است. اپلیکیشن دبی ایرپور به شیوه ای طراحی شده است که همه اطلاعات ضروری مربوط به پروازهای در حال انجام و یا پروازهای آتی در فرودگاه های کشور امارات متحده عربی را در اختیار افراد قرار می دهد.

استفاده از این برنامه به کاربران این امکان را می دهد تا اطلاعات لازم خود از قبیل ساعت پرواز، کارت پرواز، بلیط،  شماره گیت پرواز و بقیه موضوعات ضروری را به سرعت به دست آورند.

اپلیکیشن Talabat

این برنامه مخصوص سفارش غذا به صورت آنلاین در شهر دبی ایجاد شده است. چنانچه یکی از تفریحات شما در سفرهایتان غذا خوردن می باشد، به شما پیشنهاد می کنیم این نرم افزار را قبل از شروع سفر به دبی، دانلود نمایید.
اپلیکیشن Talabat، برنامه ای برای تحویل غذا می باشد که به صورت شبانه روزی فعال است و شما می توانید در هر ساعتی، از باکیفیت ترین مراکز تهیه غذای دبی، سفارش آنلاین دهید.

اپلیکیشن Guzzle

چنانچه به دبی سفر کرده اید و قصد دارید در سرگرمی های شبانه ای که در این شهر برپا می شود شرکت نمایید، با نصب این نرم افزار می توانید از تخفیف های ارایه شده برای این گونه تفریحات استفاده کنید. نصب این اپلیکیشن به افراد کمک می کند تا با پرداخت هزینه کمتر، بتوانند تفریحات متنوعی را در شهر دبی تجربه کنند.

اپلیکیشن Salik

برای زندگی در دبی بهتر است یک حساب بانکی در کشور امارات یا شهر دبی افتتاح نمایید.
با دانلود نرم افزارSalik، شرایطی برای شما فراهم می شود که می توانید به راحتی و در هر زمان، موجودی حساب بانکی خود را مشاهده کنید و همین طور می توانید انتقال پول را با سرعت انجام دهید و لیست تراکنش های انجام شده خود را دریافت کنید.

اپلیکیشن Dubai Calendar

نصب این نرم افزار برای افرادی که زندگی کردن در دبی را انتخاب کرده اند، بسیار ضروری می باشد. زیرا در این برنامه ی پرکاربرد، تمام رخدادها و جدیدترین اتفاقات شهر دبی قرار می گیرد. با دانلود این برنامه، فرصت مناسبی در اختیار کاربران قرار می گیرد تا از زمان مسابقات ورزشی، کنسرت ها، دورهمی ها، اتفاقات فرهنگی، هنری و غیره که در دبی اجرا می شوند، مطلع شوند.

اپلیکیشن Vox Cinema

بعد از اقامت شما در شهر دبی، خوب است گاهی اوقات به سینماهای این شهر نیز بروید. قبل از این اقدام، پیشنهاد می کنیم اپلیکیشن وکس سینما را نصب کنید. با استفاده از این نرم افزار، در مورد فیلم های در حال اکران و میزان فروش این فیلم ها مطلع می شوید و می توانید برای تماشای فیلم مورد نظر خود از طریق این برنامه بلیت تهیه کنید.

موضوع قابل توجه و جذاب در مورد این اپلیکیشن، دارا بودن قابلیت نمایش صحنه هایی از برنامه آینده هم می باشد.

برای کسب آگاهی بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

وضعیت زندگی در دبی برای مهاجران ایرانی چگونه است؟

وضعیت زندگی در دبی برای مهاجران ایرانی چگونه است؟

اگر تصمیم دارید اقامت در شهر دبی را انتخاب کنید، بهترین اقدام این است که از تجربیات کسانی که سال ها در این شهر زندگی کرده اند، استفاده کنید.
چنانچه می خواهید در کشور امارات زندگی نمایید، مطمئن باشید که اقامت در این کشور، برای شما و خانواده ‌تان بسیار عالی خواهد بود. البته این وضعیت زمانی محقق می شود که از مسائل مرتبط با مهاجرت به این کشور آگاهی های کاملی را کسب کرده باشید.

در این سال ها، بررسی های گوناگونی در رابطه با سطح رضایت شهروندان دبی در مورد وضعیت زندگی در این شهر صورت گرفته است.
برای پاسخ به این سؤال که آیا می توانید با عنوان مهاجر ایرانی، زندگی در دبی را انتخاب کنید؛ لازم است این شهر را از جوانب متعددی ارزیابی کنید.

مواردی از قبیل اقلیم آب و هوایی، آداب و رسوم و مذهب و امنیت، موضوعاتی هستند که باید قبل از سفر به آن ها دقت کنید که در ادامه ی مطالب به صورت مجزا، همه موارد را شرح خواهیم داد، ولی در مجموع لازم است به موضوعات مطرح شده در زیر توجه نمایید:

در تحقیقات صورت گرفته، زندگی در دبی را بر پایه فاکتورهای متنوعی مانند امنیت، آب و هوا، سطح زندگی و خدمات بهداشتی ارزیابی می نمایند.
امارات جزء کشورهای مسلمان به شمار می رود که ضوابط و مقررات حاکم در این کشور عربی، تقریباً با قانون های اسلام مطابقت دارند ولی قوانین جدی تری با توجه به اینکه گردشگرهای زیادی در امارات تردد می کنند، وضع نشده است.

آب و هوا:

آب و هوا:

در مورد اقلیم آب و هوایی دبی خوب است مطلع باشید که در بعضی از روزها،  دمای هوا در این شهر به اندازه ای افزایش می یابد که تحمل آن بسیار آزاردهنده می شود. به خصوص برای تعداد زیادی از مهاجران ایرانی که قبلاً در این نوع اقلیم هوایی قرار نگرفته اند.

البته مسئولان دبی برای این معضل، از راهکارهایی مانند نصب دستگاه های سرمایشی پیشرفته و پر قدرت برای مقابله با گرمای هوا بهره می برند که در فضای خانه و همین طور محل کار، احساس خوبی دارید و فقط زمانی که بیرون هستید، برایتان دشوار خواهد بود.

امنیت:

امنیت:

زندگی در کشور امارات از امنیت زیادی برخوردار می باشد و از این رو پایتخت آن، شهر دبی هم در سطح بالای امنیتی قرار دارد. به طوری که در این شهر هرگز دغدغه دزدی، کلاهبرداری و مسائلی شبیه به این را نخواهید داشت. علت این موضوع قانون های وضع شده برای این کشور است که به صورت جدی اجرا می شوند.

در صورتی که قصد دارید در شهر دبی  مسکن یا ملک بخرید، می توانید با خاطری جمع به انجام این کار بپردازید.
کسانی که سال های زیادی در دبی زندگی کرده اند، همیشه به این نکته اذعان دارند که شهر دبی یکی از امن ترین نقاط دنیا است.
در آمار به ثبت رسیده، امنیت زندگی در شهر دبی میزان بسیار زیادی را نشان می دهد.

بنابراین چنانچه می خواهید به یکی از کشورهای خارجی مهاجرت نمایید و در آنجا با آرامش و امنیت بالا زندگی کنید و بتوانید با خیال آسوده در خیابان های آن به پیاده ‌روی شبانه بپردازید، شهر دبی گزینه خوبی برای شما است.

همین طور می توانید در این شهر با پیروی از چند نکته ساده، تجربه به یاد ماندنی را از زندگی در دبی، رقم بزنید.
هر ساله تعداد بسیار زیادی از گردشگران ایرانی به کشور امارات، به خصوص شهر دبی مسافرت می کنند و به علت بالا بودن سطح امنیت در امارات، با آسودگی می توانند به زندگی خود بپردازند و در زمان سفرهای خود، به انجام سرگرمی های مورد علاقه خود مشغول شوند.

البته بیان این موضوع در مورد رانندگی شهروندان دبی می تواند برای شما مفید واقع شود. این که طرز رانندگی اهالی دبی خوب نمی باشد. به همین دلیل در شهر دبی آمار تصادفات تقریباً بالا می باشد.
بهترین راه برای تردد بدون استرس در دبی، استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس، مترو و غیره می باشد. هر چند تعداد بی شماری از مردم، از وسایل نقلیه شخصی نیز برای رفت و آمد خود در دبی استفاده می کنند.

مراقبت های بهداشتی:

مراقبت های بهداشتی:

در مورد سیستم بهداشت و درمان دبی، بهتر است بدانید که مراکز درمانی و بیمارستان های دولتی و خصوصی بسیاری در این شهر فعال هستند و از مدرن ترین تجهیزات در این مکان ها برای ارائه خدمات درمانی به مردم استفاده شده است.

در مجموع دبی، برای وضعیت بهداشتی شهروندان و محیط زندگی آن ها ارزش زیادی قائل است و به جرأت می توان گفت که بهداشت محله ها به نحوی است که مشاهده زباله در سطح شهر به ندرت اتفاق می افتد.

کیفیت زندگی:

کیفیت زندگی:

دبی یکی از شهرهایی است که به امکانات رفاهی جدید و پیشرفته مجهز می باشد. به این علت مخارج زندگی در این منطقه در برابر سایر شهرها بسیار زیاد می باشد. ولی خوب است بدانید که سطح زندگی مردم در کشور امارات بسیار بالا است و می توان گفت که ساکنان دبی زندگی مرفهی دارند و با توجه به میزان درآمد زیادی که کسب می نمایند، می توانند مخارج خود را به دست بیاورند.

شهر دبی یکی از شیک ترین مناطق دنیا محسوب می شود که آپارتمان ها و آسمان خراش های لوکس زیادی در آن ساخته شده است. در واحد‌های این برج ها، مدرن ترین وسایل و ابزار ساختمان سازی به کار گرفته شده است. زندگی در دبی به دلیل وجود رستوران های زیبا، هتل هایی با امکانات باور نکردنی، پاساژها، مکان های گردشگری هیجان انگیز و غیره تا حد زیادی آسان و دلپذیر می باشد.

در دبی هر دو نوع سبک زندگی ساده و کم خارج و یا مرفه و پر هزینه امکانپذیر است. چنانچه با مخارج گوناگون این شهر آشنایی پیدا کنید، می توانید با صرفه جویی و پرداخت هزینه های درست و به صرفه، از امکانات تفریحی و رفاهی آن بهترین استفاده را ببرید.

مقدار زمانی که مردم در دبی به فعالیت مشغول هستند، تا حدودی به توافقات صورت گرفته با کارفرما بستگی دارد. اما متوسط ساعت کار در کشور امارات حدود ۴۸ ساعت در هفته است که کارمندان موظف هستند به صورت تمام وقت در کار خود حاضر شوند.

سطح تحصیلات مردم دبی نیز در وضعیت بسیار مطلوبی قرار دارد. به طوری که در این شهر دانشگاه ها و مراکز علمی زیادی با دارا بودن از امتیازهای بالای جهانی، مشغول به ارائه خدمات هستند. بهتر است یادآوری کنیم که افزون بر شهر دبی، دیگر شهرهای کشور امارات متحده هم از مزایای فراوانی برای گذران زندگی برخوردارند.

به این معنی که کشور امارات برای زندگی، به علت دارا بودن از وضعیت ارائه خدمات بسیار خوب، انتخاب درستی می باشد.

فرهنگ و مذهب:

فرهنگ و مذهب:

شهر دبی از جنبه مذهبی، جزء شهرهای مسلمان جهان محسوب می شود.  به همین دلیل، قانون هایی که در این شهر حاکم است، با توجه به گرایش مردم به دین اسلام تدوین شده است. همین موضوع می تواند باعث شود که مسافران ایرانی به سرعت با زندگی در شهر دبی انس بگیرند.

شهروندان دبی؛ پنج اصل پایه ای در دین اسلام را قبول دارند. پنج اصلی که شامل نماز، روزه، زیارت مکه، ایمان و نیکوکاری می شود.

زبان رایج مردم دبی، عربی می باشد. بنابراین آموختن جمله های پرکاربرد عربی می تواند به برقراری ارتباط با دیگران به شما کمک کند. البته تسلط به زبان انگلیسی نیز برای زندگی در دبی بسیار کارساز خواهد بود.
اغلب در همه محله ها و کوچه های دبی، مسجد بنا شده است. یکی از چشم نوازترین مسجدهای این شهر، مسجد جمیراه می باشد.

در واقع بهتر است فرهنگ و مذهب دبی را تلفیقی از فرهنگ اسلامی و عربی در نظر گرفت. به عنوان نمونه؛ در ماه مبارک رمضان که مسلمان روزه می گیرند، غذاخوری ها و کافه ها تعطیل نمی باشند. در عین حال خوردن و نوشیدن در ملأ عام و در معابر و خیابان ها، خلاف قوانین بوده و جرم در نظر گرفته می شود.

افزون بر دبی، بقیه شهرهای امارات هم از لحاظ مذهب و آداب و رسوم، شبیه ایران می باشند و به همین علت زندگی در این کشور، باعث آرامش خاطر مهاجران ایرانی می شود.
همان طور که می دانید، دین اصلی ساکنان دبی، اسلام می باشد. ولی با توسعه یافتن سفرهای مردم از اقصی نقاط جهان به این شهر، افرادی با مذاهب متفاوت هم در کشور امارات متحده و همین طور شهر دبی اقامت دارند. موضع دولت در مورد این تنوع ادیان، عدم سختگیری است.

به طوری که همه شهروندان اجازه دارند تا آیین ها و رسوم مذهبی خود را اجرا کنند. در دولت این کشور، محترم شمردن تمامی ادیان در اولویت قرار دارد. از این رو، مسائل وابسته با حیطه ی گردشگری هم در این شهر، رشد روزافزون داشته است.

در محله جمیره، که یکی از گران قیمت ترین بخش های دبی به شمار می رود و آسمان خراش های مشهور العرب در آن محل واقع شده است، مهاجران زیادی با دین مسیحیت اقامت دارند. میادین این منطقه، در عید کریسمس، بسیار زیبا و چشم نواز می شوند. در این شهر از امارات، تعداد زیادی مسافران از کشور سریلانکا و هند هم ساکن هستند. برای این مهاجران در دبی، معبدی بنا کرده اند.

 به عنوان نمونه، معبد هندو در این شهر، یکی از مکان های مقدس برای مهاجران هندی است که زندگی در دبی را انتخاب کرده اند.

این پرستشگاه افزون بر این که محل عبادت هندی ها محسوب می شود، به دلیل وجود بت های زیبا و نوع معماری به کار گرفته شده در ساخت این بنا، یکی از مکان های گردشگری پر مخاطب نیز به شمار می رود.

اطلاعات تکمیلی را از مشاورین شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

هزینه های زندگی در دبی چگونه است؟

هزینه های زندگی در دبی چگونه است؟

یکی از اصلی ترین موضوعات برای انتخاب مکانی به منظور زندگی، میزان مخارج زندگی در آنجا می باشد. 
چنانچه قصد دارید شهر دبی را برای ادامه ی زندگی انتخاب کنید ولی در مورد هزینه های زندگی در این شهر عربی اطلاعات کاملی ندارید، در ادامه ی این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی را درمورد مخارج زندگی در دبی، در اختیار شما قرار دهیم.

با اهمیت ترین موضوعی که درباره شهر دبی و انتخاب آن برای زندگی باید دانست، مخارج در این شهر وسیع می باشد.
در مجموع شهر دبی، از شهرهای لوکس و گران قیمت جهان به شمار می رود.

به خاطر این که همه اجناس آن وارداتی از کشورهای خارجی است که مبلغ بسیار هنگفتی برای خرید آن ها باید پرداخت شود. در مقابل به دست آوردن درآمد بالا در دبی کار سختی نیست و با کسب مهارت های مورد نیاز در حرفه ای مشخص، به آسانی می توانید در این شهر به درآمد زیادی دست یابید.

لازم به یادآوری است که برای اجاره کردن یک واحد آپارتمان لاکچری و به روز در دبی، باید مبلغی در حدود ۵۰۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید. ولی با وجود آپارتمان های مسکونی زیاد، این موقعیت فراهم شده است که شما با درآمدی که کسب می کنید، ساختمان ایده آل و مناسب خود را اجاره کنید.

همان طور که اشاره شد، هزینه خریدن یا اجاره کردن مسکن در دبی به علت این که زمین های شهری این منطقه بسیار کم می باشند، بازار پرطرفدار و رایجی دارد. در عین حال مواردی مثل مساحت ملک، نوع منطقه و امکانات آپارتمان روی ارزش ساختمان اثر می گذارند. از همین رو در هر زمانی می توانید آپارتمانی با امکانات معمولی و با قیمت کمتر خریداری نمایید.
در مجموع قیمت تهیه آپارتمان در شهر دبی در سال ۲۰۲۲ میلادی به شرح زیر می باشد:
خرید ساختمان در مرکز شهر برای هر متر مربع، مبلغی حدود ۴۰۰۰ دلار
خرید ساختمان در اطراف شهر برای هر متر مربع، مبلغی حدود ۲۰۰۰ دلار
اجاره ساختمان با دارا بودن یک اتاق خواب در مناطق مرکزی شهر، مبلغی حدود ۱۵۰۰ دلار
اجاره ساختمان دارای یک اتاق خواب در حومه شهر، مبلغی حدود ۱۰۰۰ دلار
اجاره ساختمان دارای سه اتاق خواب در منطقه مرکزی شهر، مبلغی حدود ۳۰۰۰ دلار
اجاره ساختمان دارای سه اتاق خواب در حواشی شهر، مبلغی حدود ۲۰۰۰ دلار

یکی دیگر از موارد مرتبط با هزینه ها در دبی، می توان پرداخت نکردن مالیات در این شهر را نام برد. زندگی کردن در کشور امارات نیازی به مالیات ندارد. اکثر شهرهای این کشور، مالیاتی از شهروندان خود دریافت نمی کنند و یا درصورت پرداخت مالیات، مقدار آن بسیار ناچیز می باشد.

هزینه دیگری که برای زندگی در دبی باید تحت نظر داشته باشید، مخارج تهیه مواد غذایی می باشد. فرقی نمی کند که برای سفر به دبی می روید یا برای زندگی، در هر صورت لازم است یک سنجش کلی در مورد مخارج تهیه مواد خوراکی در شهر دبی به دست آورید.

در ادامه و با کمک متخصصین شرکت الست گروپ، قیمت حدودی چند قلم جنس هایی را که به احتمال زیاد مورد نیازتان است، از فروشگاه های مواد غذایی در دبی تهیه کرده ایم. این قیمت ها در سال ۲۰۲۲ جمع آوری شده است.
شیر، یک لیتر، قیمت ۵.۸۰ درهم
آب، تعداد ۱۲ عدد، قیمت ۱۳ درهم
نان سفید، یک قرص، قیمت۴.۸۳ درهم
برنج سفید، یک کیلو، قیمت ۶.۸۷ درهم
تخم مرغ معمولی، دوازده عدد، قیمت ۱۰.۶۵ درهم
پنیر معمولی، ۲۰۰ گرم، قیمت ۸.۴۰ درهم
سینه مرغ، ۱ کیلو، قیمت ۲۷.۷۲ درهم
گوشت قرمز، ۱ کیلو، قیمت ۳۷.۸۲ درهم
سیب، ۱ کیلو، قیمت ۳۷.۸۲ درهم
در مجموع برای خرید اجناس ضروری برای یک هفته، به مبلغی در حدود ۱۷۰ درهم احتیاج دارید.
لازم است این نکته را هم بگوییم که این سبد خرید برای خانواده های یک نفره و حداکثر دو نفره تهیه شده است و هر چقدر تعداد اعضای خانوار بیشتر باشند، طبیعی است که هزینه ها نیز افزایش می یابند.

مورد بعدی هزینه ای است که باید در دبی برای تهیه بنزین بپردازید. خوشبختانه مخارج خرید بهترین در این شهر خیلی سخت نیست. همچنین بهتر است شما با وسایل نقلیه عمومی این شهر به هر منطقه ای که مایل بودید، نقل مکان کرده و در مخارج خود صرفه جویی نمایید.

قیمت یک لیتر بنزین در دبی ۲.۱۶ درهم است و کرایه تاکسی برای مسافت یک کیلومتر دو درهم تعیین می شود. چنانچه می خواهید در این شهر زندگی کنید، به یک کارت اعتباری نیاز دارید که باید با  مبلغی حدود ۳۵۰ درهم  به صورت ماهانه آن را تهیه کنید. این کارت برای استفاده آسان و به صرفه از سرویس های حمل و نقل درون شهری بسیار کارساز است.
از دیگر هزینه های زندگی در دبی، مخارج مربوط به خدمات درمانی است.

همه ی افرادی که ساکن دبی هستند، از بیمه درمانی برخوردار می شوند و متناسب با نوع خدمات بیمه ای که ارائه می شود، تقریباً ۶۰۰ درهم از مخارج آن مورد حمایت قرار می گیرند.

چنانچه برای سکونت در دبی، یک سازمان اماراتی شما را استخدام کرده باشد، همان مرکز موظف است که شما را بیمه کند. اما در شرایطی که اقامت شما در دبی به وسیله ویزای سرمایه گذاری انجام شده است، اقدامات مربوط به بیمه بر عهده شما می باشد.

چنانچه شخص مجردی بخواهد از خدمات بیمه استفاده کند، مخارج آن در طول یک سال مبلغ ۵۵۰۰ درهم می شود. این هزینه برای خانواده ای چهار نفره حدود ۲۰ هزار درهم است.
اگر خدمات مخصوص دیگری هم افزوده شوند، مخارج بیمه نیز متناسب با آن ها سنگین تر می شود.

مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان

مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان

زندگی در کشور امارات و به طور ویژه زندگی در دبی از مزیت های بسیاری برخوردار است که از شاخص ترین آن ها می توان به این موارد اشاره نمود.

سازمان آموزش و پرورش کشور امارات از جدیدترین روش های آموزشی در مدرسه ها، دانشگاه ها و مراکز علمی خود استفاده می کند. نتیجه این شیوه آموزشی این است که سطح علمی مردم دبی بسیار بالا می باشد.
زندگی شهروندان ساکن دبی بسیار مرفه است و موقعیت و سطح زندگی در آن مطابق با استانداردهای روز جهان و بسیار خوب می باشد.

یکی دیگر از مزایای زندگی در دبی، بهره گیری این شهر از مدرن ترین دستگاه های جا به جایی مسافر در دنیا است که تأثیر زیادی روی صرفه جویی در هزینه ها دارد به طوری که می توانید با مبلغ بسیار ناچیز و در سریع ترین زمان، به مقصد مورد نظر خود برسید.

مطابق با آمار تخمین زده شده، درصد وقوع فعالیت های خلاف قانون و جنایت در دبی بسیار کم می باشد به طوری که می توانید با خاطری آسوده و امنیت بالا در این شهر زندگی کنید.

همان طور که پیشتر بیان شد، شهروندان ساکن دبی معاف از پرداخت مالیات می باشند. به این مفهوم که برای درآمدی که افراد در این شهر کسب می کنند، لازم نیست مالیات بدهد. همین مزیت مهم باعث شده است تا تعداد زیادی از مهاجران، برای انجام امور سرمایه‌ گذاری، به دنبال اخذ اقامت دبی باشند.

بنا بر تحقیقات کارشناسان شرکت الست گروپ، مورد بعدی از مزایای زندگی در دبی برای ایرانیان، برخورداری از استاندارهای بالای زندگی در این شهر است که با گذر زمان بر آن افزوده می شود. همچنین شما می توانید با زندگی در دبی، امکانات بسیار مدرن و توسعه یافته ای را داشته باشید.

چنانچه می خواهید در شهر دبی مدارج علمی را طی نماید، مراکز علمی و دانشگاه های این شهر، از روش های تدریس به روز و پیشرفته ای استفاده می کنند. از این رو انتخاب این مکان ها برای ادامه تحصیل بسیار درست می باشد. همچنین معیارهای تحصیلی در دبی از سطح فوق العاده ای برخوردار می باشد.
مورد دیگر از مزایای زندگی در دبی، فعال و توسعه یافته بودن سرویس های حمل و نقل مسافران در این شهر است.

در دبی، دیدگاه ها و باورهای گوناگونی وجود دارد و افراد با اعتقادات متفاوت به صورت آزادانه در کنار یکدیگر زندگی می کنند. همین مسئله مهم سبب شده است که سفر و اقامت دائمی در این شهر برای تمام مهاجران ممکن شود.

همان گونه که قبلاً اشاره کردیم، میزان امنیت در شهر دبی بسیار زیاد است. این شهر که نسبتاً از وسعت زیادی برخوردار است، پر جمعیت ترین شهر امارات به شمار می رود در عین حال کمترین خلاف ها در آن رخ می دهد.

چنانچه اهل خرید و فروشگاه گردی هستید، در شهر دبی پاساژهای بسیار وسیع و متنوعی دایر شده است و این امکان برای شما فراهم می شود که هر نوع محصولی که نیاز دارید، با مارک های گوناگون و معروف، در دنیا را به آسانی تهیه نمایید و تجربه دلچسبی از خرید کردن در مراکز خرید آنجا داشته باشید.

از دیگر مزایای زندگی در دبی، می توان به وجود شرکت های بزرگ در زمینه فعالیت های تولیدی، خدماتی و اقتصادی گسترده و سازمان های بین المللی اشاره نمود. بنابراین پس از اقامت در دبی با بهره گیری از این شبکه مالی گسترده، می توانید به شکلی راحت و بدون واسطه با همه دنیا ارتباط برقرار نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در دبی، پیشنهاد می کنیم مشاورع با متخصصین شرکت الست گروپ را در اولویت کاری خود قرار دهید. شرکت مهاجرتی الست گروپ، معتبرترین و موفق ترین موسسه مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

چه مواردی ممکن است زندگی در دبی را برای ایرانیان دشوار نماید؟

چه مواردی ممکن است زندگی در دبی را برای ایرانیان دشوار نماید؟

همان طور که در بخش قبلی از مقاله مطلع شدید، زندگی در دبی فواید زیادی به خصوص برای ایرانیان به همراه دارد اما این نکته بسیار معمول می باشد که اقامت در این شهر سختی هایی را نیز ایجاد می کند. در این قسمت، شرح مختصری در مورد معایب اقامت در دبی برای مهاجران ایرانی را ارائه می دهیم.

یکی از این معایب، مخارج زندگی می باشد که در شهر دبی بسیار گران می باشد و افراد مجبور هستند برای برخورداری از یک زندگی ایده آل، کار و حقوق نسبتاً بالایی داشته باشند.
مورد بعدی این است که با شاغل بودن و سکونت در زمانی طولانی تر در دبی، مجوز اخذ اقامت دائمی را ندارید. به شرط خرید خانه در این شهر، در نهایت می توانید پنج سال در دبی اقامت کنید.

این شهر به علت واقع شدن در وضعیت جغرافیایی ویژه، از هوای گرم و رطوبت دمای زیادی برخوردار است. این موضوع ممکن است برای افرادی که به این نوع اقلیم آب و هوایی حساسیت دارند، یک مسئله آزار دهنده محسوب شود.

زمانی را که در شهر دبی باید در محل کار خود حاضر باشید، حدود هشت ساعت در شبانه روز می باشد و این زمان نسبتاً زیاد می باشد.

شرایط کاری در دبی چگونه است؟

شرایط کاری در دبی چگونه است؟

تعداد بی شماری از مردم دنیا، برای کار کردن به شهر دبی سفر می کنند. میزان اعتبار اقتصادی شهر دبی رقمی در حدود ۴۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۰۶ برآورد شده است. درآمد اقتصادی بالای این شهر از نفت حاصل نمی شود زیرا تقریباً شش درصد اقتصاد کشور امارات از فروش تولیدات نفتی و گازی به دست می آید.

برای این که به رشد اقتصاد به محصولات نفتی متکی نباشد، دبی با ایجاد ساختمان های بسیار، تقویت صنعت توریسم، صادرات مجدد، مبدل شدن به قطب اقتصادی منطقه و غیره، به اقتصاد خود تنوع بخشیده است و روز به روز شاهد توسعه و پیشرفت آن هستیم.

به علت این که زیرساخت های اقتصادی دبی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، این منطقه به نیروی کار فراوانی نیازمند است.

البته این موضوع نیز حائز اهمیت است که قبل از مهاجرت به شهر دبی، لازم است دعوتنامه کاری دریافت کنید. اگر قصد زندگی در شهر دبی را دارید و می خواهید در این شهر مشغول کار شوید، قبل از سفر، به ویزای کاری و گذرنامه احتیاج دارید که حدود ۳ ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد.

به این نکته توجه نمایید که چنانچه قبل از مهاجرت به دبی، مشغول به کاری باشید و یا دعوتنامه کاری دریافت کرده باشید، این وظیفه بر عهده کارفرما است که همه ی اقدامات مربوط به گذرنامه و امور ویزای شما را هماهنگ کند. برای حصول اطمینان بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

در شهر دبی، روزانه، حدود نه ساعت برای کار کردن قرار داده می شود که در طی هفت روز، در مجموع ۴۷ ساعت را برای شاغل بودن در نظر می گیرند.

با اشاره به این موضوع که شهر دبی با گذر زمان توسعه یافته تر می شود، همراستا با همین پیشرفت، حیطه های کاری نیز گوناگون تر می شوند و در پی این روند، مهاجران زیادی از همه نقاط دنیا برای زندگی در دبی، به این شهر سفر می کنند.
در ادامه ی مطالب و با همیاری مشاورین شرکت الست گروپ، شغل هایی که در شهر دبی طرفداران زیادی دارند را ذکر می کنیم.

کدام مشاغل در دبی بیشتر مورد نیاز هستند؟

کدام مشاغل در دبی بیشتر مورد نیاز هستند؟

زمینه های شغلی نامبرده شده در زیر، جزء شغل های پرمخاطب در کشور امارات و به خصوص شهر دبی می باشند:

گرداننده عملیات، مسئول اداره کردن امور در حوزه توسعه تجاری، مهندس طرح ها، مهندس عمران، مهندس الکترونیک، مهندسی در زمینه ماشین آلات، کارشناس حسابدار، پالایش نفت و پتروشیمی، سیستم حمل و نقل، مدیریت توریسم، مدیر سازمان پیام رسان

میزان رضایت شهروندان از زندگی در دبی چقدر است؟

میزان رضایت شهروندان از زندگی در دبی چقدر است؟

همان گونه که در قسمت های پیشین مقاله بیان کردیم، در سال های اخیر تعداد زیادی از مردم در تمام نقاط دنیا، به کشور عربی امارات و شهر دبی سفر می کنند.

طبق آماری که پیرامون این بحث جمع آوری شده است، مردم ساکن در کشور امارات، از لحاظ میزان خوشنود بودن از زندگی در رتبه ی ۲۰ جای دارند. شهر دبی نیز با به کارگیری تمهیدات جدید، روز به روز امکانات خود را پیشرفته تر می کند و خدمات بهتری را به مردم ارائه می دهد تا میزان رضایت شهروندان از زندگی در دبی به بیشترین حد موجود برسد.

در نظرسنجی هایی که در طی این سال ها صورت گرفته است، کشور امارات متحده عربی به عنوان یکی از مناسب ترین کشورهای جهان در حیطه کاری معرفی شده است و همین موضوع نقش مهمی در مهاجرت حداکثری مردم از همه ی جهان با هدف پیشرفت در زمینه کاری، بالا بردن درآمد و دستیابی به زندگی مطلوب، به شهردبی می شود.

چنانچه بخواهیم از میزان رضایت ساکنان دبی از زندگی در این شهر سخنی بگوییم، بهتر است بدانید که کسانی که به دبی مهاجرت کرده اند، از وضعیت و سطح زندگی قابل قبولی بهره می برند. با وجود مخارج گران و بالا در دبی، به همان میزان نیز افراد با فعالیت در حرفه ای مشخص، حقوق و درآمد بالایی را دریافت می کنند.

علاوه بر این موضوع، کیفیت زندگی در دبی بالا است، خدمات رفاهی متنوعی در اختیار مردم قرار دارند و همچنین شهروندان از پرداخت مالیات بر حقوق معاف هستند، همه ی این نکات مثبت سبب شده تا ساکنان دبی، رضایت مطلوبی از زندگی در این شهر داشته باشند.

این مقاله به وسیله شرکت مهاجرتی الست گروپ با موضوع سطح رضایت مردم از زندگی در شهر دبی گرد آوری شده استگ بر اساس اطلاعات به دست آمده از کارشناسان مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، به دلیل درآمد بسیار زیادی که مردم به دست می آورند و به امکانات مدرن دسترسی آسانی دارند، در نهایت باعث تناسب سطح زندگی مردم با یکدیگر می شود.

جمع بندی

جمع بندی

در مطلبی که مطالعه نمودید، سعی کردیم با همکاری شرکت مهاجرتی الست گروپ، همه نکات ضروری برای زندگی در دبی را به شما عزیزان ارائه دهیم. یادآور شدیم که این شهر پرجمعیت از مدرن ترین و مناسب ترین شهرهای کشور امارات است و هر سال تعداد زیادی از مهاجران را با هدف تجربه زندگی ایده‌آل و مطلوب، در خود جای می دهد.

همچنین وضعیت سکونت در دبی را از جنبه های گوناگون مانند مخارج زندگی، شرایط ادامه تحصیل و غیره، مورد ارزیابی قرار داریم.
امیدواریم اطلاعات کاملی را در مورد زندگی در دبی کسب کرده باشید.