اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

بهترین شغل در استرالیا

بهترین شغل در استرالیا

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین شغل در استرالیا می پردازیم.

Australia بنا بر عوامل متعدد نظیر شاخص منابع انسانی، مقدار GDP (تولید ناخالص ملی) و نرخ بیکاری، در فهرست برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد.

در این مقاله به بررسی و معرفی بهترین شغل در استرالیا می پردازیم.

Australia بنا بر عوامل متعدد نظیر شاخص منابع انسانی، مقدار GDP (تولید ناخالص ملی) و نرخ بیکاری، در فهرست برترین کشورهای جهان برای زندگی قرار دارد.

همچنین کشور استرالیا کلیه ویژگی های مثبت از لحاظ اجتماعی و اقتصادی را داراست.

در حال حاضر متقاضیان زیادی از تمام دنیا به علت مزیت های زندگی در استرالیا، در پی مهاجرت به این کشور هستند و این امری کاملاً طبیعی است که در این مقاله بهترین  مشاغل در این کشور را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

ویدئو بهترین شغل در استرالیا

یکی از عمده ترین موضوعات که متقاضیان در زمان مهاجرت به این کشور با آن مواجه می شوند، دریافت اطلاعات در خصوص شغل هایی که موفق تر هستند و همچنین اطلاع از موقعیت بهترین مشاغل در استرالیا است.

اینفوگرافیک بهترین شغل در استرالیا

اینفوگرافیک بهترین شغل در استرالیا

در این راستا می توانید از متخصصین شرکت الست گروپ کمک بگیرید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود. با ما همراه باشید تا در باره بهترین شغل در استرالیا توضیحات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

عناوین مقاله:
بهترین شغل در استرالیا چیست؟
مشاغل پردرآمد در Australia را نام ببرید.
انواع ویزای کار استرالیا را ذکر کنید.
شرایط و قوانین لازم برای دریافت گذرنامه کار استرالیا چیست؟
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شغل در استرالیا با ما همراه باشید.

 

بهترین شغل در استرالیا

بهترین شغل در استرالیا

به منظور انتخاب برترین مشاغل در این کشور بایستی معیارهایی از جمله بازار کار کشور مورد نظر، مقدار درخواست برای کار، مقدار درآمد در مقایسه با دیگر شغل ها و غیره را در نظر بگیرید زیرا نقش زیادی در تعیین آن همچون موفق ترین شغل ها در کشور استرالیا به همراه دارد. با توضیحات ارائه شده باید گفت که مهندسی IT و کامپیوتر از برترین و موفق ترین شغل ها در Australia است.

لازم به توضیح است که در این کشور، بازار کار کارشناسان کامپیوتر فوق العاده است و متخصصین مجرب در این امر از این فرصت برخوردارند تا برای مهاجرت به استرالیا به شیوه اخذ ویزای کار اقدام کنند.

بهتر است بدانید که این کشور بازار کار متعددی در عرصه های شغلی مانند آنالیز دستگاه و تکنولوژی و همچنین فناوری اطلاعات را نشان می دهد و این گروه از مهندسین متخصص توسط کمپانی های معتبر با درخواست کاری بسیاری در استرالیا همراه هستند.

دقت داشته باشید که برای کامیابی سازمان های بزرگ و یا کوچک، رشته مهندسی کامپیوتر در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. به عبارتی برای این گروه از مهندسین کامپیوتر که ماهر، با استعداد و در عین حال واجد شرایط هستند، پیوسته کار برای این گروه از کارشناسان وجود دارد.

این رشته تحصیلی از مشاغلی محسوب می شود که همه ساله به شکل پیوسته در فهرست شغل های مورد نیاز این کشور قرار دارد.

برحسب آمارهای به دست آمده، تقریباً تا سال دو هزار و بیست و پنج میلادی با محدودیت نیروهای مجرب مهندس IT در تمام دنیا مواجه خواهیم شد. بنابراین به جرأت می توان گفت که علاوه بر استرالیا، در تمام دنیا نیز شغل فوق از بازار کار عالی برخوردار است که می توان گفت با رشد صعودی همراه است.

لازم به ذکر است که مهندسین IT این فرصت را دارند که فعالیت های خود را به طور دور کار انجام دهند. معمولا این گروه از مهندسان به دلیل گستره فعالیت هایشان در رابطه با فناوری اطلاعات و نرم افزار، درآمد بالایی دریافت می کنند. برای کسب آگاهی بیشتر، با شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

مشاغل پردرآمد در استرالیا

مشاغل پردرآمد در استرالیا

این کشور موقعیت های شغلی متعددی دارد که اشخاص به آسانی می توانند با توجه به شرایط خود، مناسب ترین شغل را انتخاب کنند. به منظور کار در Australia فرد متقاضی بایستی دارای مدارکی همچون گواهینامه زبان، مدرک تحصیلی و از همه مهمتر تبحر و تجربه کافی باشد. گفتنی است که درآمد سالیانه مشاغل این کشور در مقایسه با سایر کشورها بسیار بالا است.

بسیاری از اشخاص، پردرآمدترین شغل ها را موفق ترین آن ها می دانند. همان طور که بیان کردیم، کسب و کارهای پر درآمد بسیاری در این کشور وجود دارد که به طور طبیعی وضعیت های شغلی فوق اغلب تخصصی هستند که شرکت در آن ها مستلزم مدارک آکادمی و سطح بسیار بالای علم است.

چنانچه جزء آن گروه از اشخاصی هستید که در کشورمان به امور تخصصی و حرفه ای مشغول هستید و یا در رشته های تخصصی تحصیلات خود را ادامه می دهید، ممکن است دستیابی به اموری که بیشترین درآمد را دارد، برای شما امری امکانپذیر باشد. کارشناسان شرکت الست گروپ، برخی از بهترین مشاغل در استرالیا را به شرح زیر بررسی نموده اند:

جراحی:

جراحی:

همچون سایر نقاط جهان، Surgery از پردرآمدترین و بهترین مشاغل در کشور استرالیا است. چند سالی است که جراحان متخصص بالاترین رتبه فهرست پردرآمدترین و حتی بهترین شغل در استرالیا را به خود اختصاص می دهند و در عرصه های متعدد فعالیت می کنند. این گروه از متخصصین، جراحی های کوچک یا سرپایی و عمل ی که در مراحل آغازین هستند و همچنین جراحی های مهم و سنگین را با هدف رفع اختلالات جسمی بیماران انجام می دهند.

بهتر است بدانید که این شغل، گسترده ترین زیرمجموعه ها را دارد که هر یک مشتمل بر مهارت و تخصص در قسمت به خصوصی از بدن هستند. در واقع جراحان با انجام عمل جراحی و شناسایی مشکل، اختلالات و نارسایی های موجود در بیماران را از بین می برند و از صدمات عارضه جلوگیری می کنند. به طور مثال یک جراح در زمینه هایی نظیر:

1)    قلب و عروق 2) مغز و اعصاب 3) جراحی عمومی 4) ارتوپدی 5) جراحی پلاستیک و ترمیمی
تخصص دارد. البته با این که شغل جراحی از بهترین و پردرآمدترین مشاغل محسوب می شود، اما باید گفت که با خطرات بسیاری همراه است که مستلزم علم بسیار و کسب آموزش های طولانی است.

پزشکان و Anesthesiologists:

پزشکان و Anesthesiologists:

این حرفه در فهرست ده شغل سودآور در کشور استرالیا مقام دوم را کسب نموده است. با این که متخصصین بیهوشی و پزشکان جزء بهترین شغل در استرالیا محسوب می شوند، معمولاً از امکانات و شرایط عالی برخوردار هستند.

بعد از پایان دوره پزشکی، دانش آموختگان با هدف این که به پزشکی مجرب و متخصص تبدیل شوند، بایستی به شکل کارآموزی Full Time به مدت دوازده ماه در یکی از مراکز درمانی آموزشی معتبر، مشغول به کار شوند.

به این ترتیب بعد از پایان دوره فوق (internship) این فرصت را دارند که در انجمن پزشکی Australia همچون پزشک نام نویسی خود را انجام دهند. سپس در روستاها و یا شهرها، این افراد می توانند به پزشکی مشغول شوند.

با اختلاف اندکی متخصصین بیهوشی (Anesthesiologists) دومین شغل پردرآمد در این کشور به شمار می آیند. بنا بر حساسیت بسیار بالای تخصص فوق در اغلب کشورهای جهان، این گروه از متخصصین بیشترین نرخ را دریافت می کنند. به طور کلی میزان ساعت کاری، سوابق شغلی، حضور در مرکزهای تخصصی همراه با CV موفق از پارامترهایی است که اثر مستقیم بر درآمد این گروه از متخصصین دارد.

پزشکان داخلی:

پزشکان داخلی:

بهترین شغل در استرالیا که در فهرست مشاغل پردرآمد قرار دارد و مقام سوم را به خود اختصاص داده است، متخصصان داخلی هستند. چنانچه شما به عنوان متخصص داخلی در این کشور در یکی از مراکز درمانی معتبر فعالیت می کنید، بایستی بدانید که از شرایط و زندگی عالی برخوردار هستید.

هر چند این حرفه امری بسیار پیچیده است اما حقوق و مزایای خوبی دارد. این گروه از پزشکان در عرصه های آسیب شناسی، درمان های موجود و پیشگیری از اختلالات مربوط به بزرگسالان فعالیت می کنند. گفتنی است که درآمد این پزشکان بر حسب ساعت کاری ارزیابی می شود و می توان گفت که این مسئله (Hours of work) مبنای اغلب سازمان ها و یا کمپانی ها است.

مشاوران فعال در investment:

مشاوران فعال در investment:

براساس رشد قابل توجه صنعت های توسعه یافته در این کشور investment (سرمایه گذاری) یکی از صنایعی است که در استرالیا موقعیت به خصوصی دارد.

روانپزشکی:

روانپزشکی:

این حرفه در هر صورت از مشاغل برتر و پردرآمد در حوزه پزشکی در این کشور است. حد اختلالاتی که در این عرصه وجود دارد، بسیار گسترده است و کلیه بیماری های روانی از مراحل مقدماتی تا پیشرفته را شامل می شود. این گروه از متخصصین، رتبه پنجم پر درآمدترین مشاغل و نیز بهترین شغل در استرالیا را شامل می شوند.

دیگر شغل های زیر شاخه پزشکی:

دیگر شغل های زیر شاخه پزشکی:

در مجموع سامانه مراقبت های پزشکی در این کشور در سطح جهانی به عنوان یکی از بهترین ها شناخته می شود. فارغ التحصیلان رشته فوق می توانند با گرفتن تخصص خود در رشته های متعدد همچون روانپزشکی، بیهوشی، جراحی و غیره در یکی از مراکز درمانی این کشور مشغول به کار شوند.

وکلای حقوقی:

وکلای حقوقی:

حرفه وکالت در اغلب کشورهای جهان جزء مشاغل پردرآمد محسوب می شود. در Australia رشته های مرتبط به امور قضایی و وکالت از بهترین مشاغل هستند. معمولاً برای وکالت در این کشور بایستی در دانشگاه های استرالیا در رشته حقوق تحصیلات خود را با موفقیت به اتمام برسانید.

درخواست کنندگان برای ورود به دوره های فوق باید گواهینامه فوق لیسانس خود را به English language دریافت کرده باشند. سپس برای کار به عنوان وکیل در این کشور که بهترین شغل در استرالیا معرفی می شود، شخص بایستی تاییدیه تمرین محلی را کسب کند. به منظور اخذ مدرک فوق، ادامه تحصیلات و پایان دوره کارآموزی که از سوی دولت این کشور تایید شده، الزامی است.

پس از پایان دوره های آموزش حقوقی (عملی و تئوری) شخص این فرصت را دارد تا با مراجعه به دیوان عالی استرالیا برای دریافت جواز وکالت خود و اشتغال به عنوان یک وکیل مجرب و کارآزموده اقدام کند.

دقت داشته باشید که هر ایالت شرایط حقوقی متفاوتی دارد و بایستی کلیه شروط توسط وکلا متحقق شود تا وی صلاحیت پذیرش داشته باشد. اطلاعات تکمیلی در این زمینه را از وکلای مهاجرتی شرکت الست گروپ کسب نمایید.

مهندسان معدن:

این کشور از جمله کشورهای ثروتمند از لحاظ معادن طبیعی به شمار می آید. بنا بر زیرساخت های صنعتی فراوان معادن در استرالیا، کارکردن در این حرفه درآمد عالی دارد.

به منظور این که در کشور استرالیا به عنوان مهندس معدن فعالیت داشته باشید، اساساً بایستی در رشته های مهندسی ژئوتکنیک و یا گرایش معدن، گواهینامه تحصیلی خود را با موفقیت به اتمام برسانید. منابع طبیعی متعدد در استرالیا باعث شده تا این گروه از مهندسین برای مهاجرت به این کشور از سراسر دنیا به منظور بهره مندی از مزایا و حقوق بالای آن اقدام کنند.

مدیر اجرایی و مدیریت عامل:

یکی دیگر از مشاغل موفق که از بهترین شغل در استرالیا محسوب می شود، مدیرعاملی است. در حقیقت مدیرعامل و مدیران اجرایی در این کشور در کمپانی ها نقش مهمی را ایفا می کنند. گفتنی است که بالا بردن مقام کمپانی و نیز گسترش مشاغل، بر عهده مدیران مالی و اجرایی است.

مهندسین ساخت و ساز:

با توجه به دلایل متعدد، رشته فوق همچون بهترین مشاغل و عالی ترین رشته های فنی مهندسی در استرالیا به شمار می آید. از مهمترین دلایل فوق، قرار گرفتن این حرفه در فهرست شغل های خواسته شده در این کشور است که همه ساله از سوی دولت استرالیا انتشار می یابد.

در واقع این رشته مهندسی از شغل های بلندمدت در این کشور محسوب می شود که در یک بازه زمانی کوتاه شما می توانید نسبت به وصول پاسپورت کار اقدام کنید.

این کشور به دلیل محدودیت نیروی کار مجرب در حوزه ساختمان سازی در کمپانی های دولتی و یا حتی خصوصی به اشخاص مجرب و خبره در این امر نیاز مبرم دارد.

مهندسی ساخت و ساز از لحاظ Sponsorship شرایط عالی داشته و می توان گفت که در فهرست شغل های خواسته شده کلیه ایالت های این کشور قرار دارد. این رشته با پیشرفت بسیاری در استرالیا همراه است و یکی از پردرآمدترین شغل ها است.

مدیر فناوری اطلاعات:

Information technology از مشاغل خواسته شده و در عین حال پردرآمد در این کشور است. به منظور استخدام همچون مهندس فناوری اطلاعات بایستی گواهینامه تحصیلی شما گرایش IT در رشته کامپیوتر باشد.

این مهندسین موظفند تا مدیریت پروژه ها، ذخیره اطلاعات، امنیت سیستم و داده و همچنین امنیت Cyber را با دقت مورد تفحص و ارزیابی قرار دهند.

مدیر فروش:

اگر بخواهیم بهترین شغل در استرالیا را معرفی کنیم، مدیر بازاریابی است. این افراد وظایف متعددی نظیر تبلیغات محصولات، بازاریابی، فروش محصولات و غیره را انجام می دهند. برای استخدام در این حوزه بایستی شخصی باهوش و مبتکر باشید. دقت داشته باشید که برای اشتغال به عنوان مدیر فروش، به گواهینامه تحصیلی به خصوصی نیاز ندارید اما بایستی دوره های NAT 10118 یا BSB52415 را با موفقیت پشت سر گذارید.

توسعه دهنده و طراح Web:

این حرفه از پردرآمدترین و بهترین شغل در استرالیا است. به منظور فعالیت در این امر، بایستی مهارت کافی به زبان برنامه نویسی داشته باشید. بهینه سازی Site، طراحی Web، توسعه ساختار Site، کنترل امنیت Site و غیره از وظایف طراحان وب است.  

برای کسب بهترین شغل در استرالیا می توانید با کارشناسان حقوقی و مجرب ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

آسان ترین شیوه مهاجرت به Australia

آسان ترین شیوه مهاجرت به Australia

پیوسته اغلب اشخاصی که قصد سکنا در این کشور را دارند، در پی آسان ترین شیوه مهاجرت به Australia هستند. هر فردی در این کشور از شرایط متفاوتی برای اقامت برخوردار است. لذا آسان ترین شیوه مهاجرت به کشور استرالیا هماهنگ با شرایط درخواست کننده است و آسان ترین روش مهاجرتی هر فردی با سایر افراد متفاوت است.

اما در مجموع بنا بر لزوم این کشور به نیروی کار ماهر و انواع گذرنامه های کاری متعدد که Australia در اختیار درخواست کنندگان قرار داده است، این امکان برای افراد جویای کار فراهم شده است تا از طریق کار همچون یکی از آسان ترین شیوه های مهاجرت به این کشور نام برد.

لازم به توضیح است که شیوه های دیگری مانند ازدواج، Sponsorship، پاسپورت والدین، پاسپورت (476) که به منظور دانش آموختگان از مراکز آموزشی عالی معتبر و مورد قبول این کشور لحاظ شده است که چنانچه از شرایط مورد نیاز برای هر یک از موارد نامبرده برخوردار باشید، همچون آسان ترین شیوه مهاجرت به این کشور محسوب می شود.

در ادامه لازم است متذکر شویم که در اغلب موارد، درخواست کنندگان در پی سریع ترین شیوه های مهاجرتی به این کشور هستند که این گروه از اشخاص قصد دارند تا در سریع ترین زمان ممکن به Australia مهاجرت کنند.

پاسپورت های کارآفرینی و Global Talent Australia از سریع ترین شیوه های مهاجرتی با هدف پیدا کردن بهترین شغل در این کشور به شمار می آیند. کارشناسان شرکت الست گروپ با توجه به وضعیت شما، مناسب ترین روش را انتخاب می نمایند.

انواع ویزای کار استرالیا

انواع ویزای کار استرالیا

در Australia به منظور گرفتن پاسپورت کار، شما این امکان را دارید که از طریق شیوه های متعددی اقدام کنید. برهمین اساس، گذرنامه های کار استرالیا انواع متعددی دارد که با کمک شرکت الست گروپ، فراخور شرایط خود می توانید پاسپورت دلخواه را تعیین کنید.

189 Visa:

بهترین پاسپورت کاری و شیوه مهاجرت که از طریق آن می توانید بهترین شغل در استرالیا را انتخاب کنید، ویزای 189 است. این نوع پاسپورت کشور استرالیا مناسب اشخاصی است که خودشان این امکان را دارند که سکنای همیشگی این کشور را دریافت کنند و در این راستا احتیاجی به پشتیبان دارند.

چنانچه مایلید از طریق ویزای فوق به این کشور مهاجرت کنید، بایستی بر اساس حرفه و شغل مورد نظر نسبت به گواهینامه تحصیلی مربوطه اقدام کنید. علاوه بر این بایستی در زمینه فوق از سوابق شغلی کافی برخوردار باشید و کم و بیش شصت و پنج امتیاز به دست آورید.

با گرفتن پاسپورت فوق، شما از این فرصت برخوردارید که از همان نخست، اقامت دائمی این کشور را دریافت کنید. با اخذ اقامت، شما می توانید از خدمات درمانی کشور استرالیا به شکل رایگان بهره مند شوید. لازم به ذکر است که دارندگان این گذرنامه می توانند در این کشور تحصیلات خود را ادامه دهند. 

190 Visa:

از دیگر پاسپورت های کاری کشور استرالیا است و گذرنامه فوق برای آن گروه از متقاضیانی مناسب است که فردی از ایالت این کشور پشتیبان (Sponsor) متقاضی شده است. برای دریافت گذرنامه فوق بایستی شرایطی را داشته باشید.

به طور مثال بایستی گواهینامه تحصیلی شما با یکی از بهترین مشاغل در این کشور همخوانی داشته باشد. حداقل امتیاز در نظر گرفته شده برای ویزای فوق، (65) است. لازم به توضیح است درصورتی که نهادی پشتیبان شما باشد، پنج امتیاز دیگر دریافت خواهید کرد.

در واقع دارندگان گذرنامه فوق، سکنای دائمی این کشور را دریافت می کنند. گفتنی است که کلیه شرایط این پاسپورت با گذرنامه (189) مشابه هم هستند فقط تفاوت آن ها در این است که دارندگان (190 Visa) توسط ایالت مد نظر امتیاز بیشتری در حدود (5) را دریافت می کنند اما بایستی به مدت بیست و چهار ماه در ایالت مورد نظر زندگی نمود و با انتخاب بهترین شغل مشغول به کار شوند.

شرایط گرفتن Australia 190 Visa

همان طور که بیان کردیم، به منظور وصول پاسپورت سکنای همیشگی با پشتیبان شغلی Australia باید دست کم شصت و پنج امتیاز دریافت کنید که معمولاً بین پنج تا ده امتیاز آن با داشتن Sponsor به شخص تعلق می گیرد.

تبحر به زبان انگلیسی، تحصیلات، سوابق کاری، گواهینامه زبان معتبر، آموزش در کشور استرالیا و همسر، همگی دارای امتیاز است. حداکثر سن شما برای گرفتن پاسپورت فوق چهل و پنج سال است. البته شما از این فرصت برخوردارید که فرزندان (18-) و همسر خود را در این سفر همراهی کنید. در طی 7 الی 9 ماه، پرونده مهاجرتی شما مورد رسیدگی و بازبینی قرار می گیرد. برای آگاهی بیشتر، با شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

476 Visa:

این پاسپورت که از دیگر گذرنامه های کاری کشور استرالیا است، مختص دانش آموختگان رشته های مهندسی است که مدرک تحصیلی خود را از مراکز آموزشی عالی معتبر این کشور دریافت کرده اند. درصورتی که شما از سوی موسسات این کشور مورد تایید قرار بگیرید، این امکان را دارید که تا هجده ماه در Australia در یکی از بهترین مشاغل مرتبط به رشته تحصیلی خود فعالیت کنید.

لازم به ذکر است چنانچه شما امتیازات لازم برای سکنای همیشگی این کشور را کسب کنید، این فرصت را دارید که اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید. برای وصول گذرنامه فوق بایستی از شرایطی همچون رده سنی (18-) و تسلط و تبحر به زبان انگلیسی برخوردار باشید.

491 Visa:

گذرنامه فوق که از دیگر ویزاهای کشور استرالیا است، جایگزین (489 Visa) است. پاسپورت فوق مناسب اشخاصی است که به شیوه (190 Visa) و ( 189 Visa) موفق به گرفتن گذرنامه نشده اند.

برهمین اساس، آن ها با وصول پاسپورت فوق به مدت پنج سال می توانند در بخش های کم جمعیت این ایالت زندگی نموده و مشغول به کار شوند. به منظور وصول گذرنامه فوق بایستی توسط یکی از اعضای درجه یک خانواده از ایالت های این کشور که جمعیت کمتری دارند، دعوتنامه دریافت کنید.

علاوه بر این، شما بایستی شصت و پنج امتیاز به دست آورده باشید و از همه مهمتر به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید. در حقیقت شما با گرفتن پاسپورت فوق می توانید تا پنج سال سکنای موقت دریافت کنید و همچون تبعه این کشور از خدمات درمانی کشور استرالیا به شکل رایگان برخوردار شوید.

قوانین و شرایط مورد نیاز برای وصول پاسپورت

Australia کشور مهاجرپذیر و دارای وضعیت شغلی مناسب است که همه ساله مهاجران زیادی را جذب کرده است. از سریعترین گذرنامه های این کشور، پاسپورت تقاضای کاری است.

لازم به توضیح است که گذرنامه کار در Australia براساس مهارت و تسلط است. شرایط این گذرنامه به نوع پاسپورت درخواستی درخواست کننده بستگی دارد ولی بر اساس تجربیات متخصصین شرکت الست گروپ، باید برای پاسپورت این کشور، از شرایط زیر برخوردار باشید:

تسلط و توانایی کافی به زبان انگلیسی (English language) داشته باشید.
شغل و حتی تبحر شما در فهرست بهترین شغل در استرالیا باشد.
با توجه به شغل مورد نظر، از پیشینه شغلی مربوطه برخوردار باشید.
بایستی از نظر جسمی و روحی در سلامت کامل باشید و تاییدیه عدم سوء پیشینه را نیز به دولت این کشور ارائه دهید. 
مستندات مورد نیاز برای پاسپورت درخواستی را تهیه نموده و ارائه دهید.

به طور کلی شما بایستی برای پاسپورت کار و تبحر این کشور، مطابق نظام امتیازبندی، دست کم شصت و پنج امتیاز را دریافت کنید. دقت داشته باشید که بایستی در رده سنی کمتر از چهل و پنج سال باشید. همچنین بایستی برای مهارت و شغل که در آن از تخصص کافی برخوردار هستید، دارای گواهینامه فنی حرفه ای و یا تحصیلات دانشگاهی باشید.

شرط مهم برای گرفتن پاسپورت، گواهینامه زبان IELTS 6 است. به این نکته توجه داشته باشید که شرایط هر یک از گذرنامه های فوق متفاوت است. شما با وصول پاسپورت کار کشور استرالیا این امکان را دارید که سکنای همیشگی استرالیا را دریافت نموده و از تبعه Australia به شمار آیید و در نهایت از حقوق تبعه کشور استرالیا بهره مند شوید.

موقعیت کار و نرخ بیکاری در کشور استرالیا

Australia کشوری پیشرفته با اقتصادی توانا است. اقتصاد این کشور اغلب به بازرگانی و کشاورزی مربوط است. زمانی که مهمترین شناسه های اقتصادی را در این کشور مورد بازبینی قرار می دهیم، وضعیت مناسب اقتصادی برای ما نمایان تر می شود.

به طور مثال کشور استرالیا پیوسته از لحاظ شاخص توسعه اقتصادی مقام خوبی را در جهان به خود اختصاص می دهد. نرخ تورم در این کشور ولو در زمانی که اغلب کشورهای دنیا با توقف اقتصادی روبرو هستند، پایین بوده است.

از مهمترین شاخص اقتصادی به خصوص برای اشخاصی که مایلند مهاجرت کاری به این کشور داشته باشند، نرخ بیکاری است. دولت این کشور به منظور جذب نیروی مجرب کار، سیاست های به خصوصی را در نظر گرفته است.

برحسب نظام امتیاز بندی، هرساله مهاجران متخصص مشخصی به این کشور مهاجرت می کنند که از لحاظ عوامل متعددی نظیر سوابق و مهارت شغلی، سطح زبان، تحصیلات به نسبت دیگر اشخاص بایستی از امتیاز بیشتری برخوردار باشند.

لذا، شما به عنوان یک نیروی کار مجرب برای ورود به بازار کار این کشور و مهاجرت شغلی، از شانس بیشتری برخوردار هستید. بخصوص اگر دوره های دانشگاهی خود را در استرالیا سپری کرده باشید.

بعد از رسیدگی به اسناد و سوابق شغلی شما، می توان بازبینی های لازم را در خصوص این که شانس شما برای مهاجرت شغلی به این کشور چقدر بوده است را انجام دهید. دقت داشته باشید که دارا بودن اسپانسر ایالتی و یا Job Offer هم اثر زیادی در امتیازهای شما به همراه دارد.

اگرچه شانس و احتمال موفقیت در شیوه فوق کم است، اما نشدنی نیست. اگر شما از مهارت خاصی برخوردار باشید که لازمه موسسه و یا کارفرمای این کشور است و فردی در استرالیا نباشد که از عهده این حرفه برآید، شما متقاضی محترم می توانید به شیوه وصول جاب آفر در این رابطه به کشور فوق مهاجرت کنید.

پاسپورت کار استرالیا و اسناد مورد نیاز

پاسپورت کار استرالیا و اسناد مورد نیاز

درخواست کنندگان برای گرفتن ویزای کار این کشور با توجه به نوع پاسپورت به اسنادی برای تقاضای گذرنامه نیاز دارند. طبق تحقیقات مشاورین شرکت الست گروپ، این مدارک عبارتند از:
1)    ویزای موثق 2) دو قطعه عکس (از اعضای خانواده و فرد درخواست کننده) 3) نشان دادن جاب آفر 4) نشان دادن گواهینامه زبان انگلیسی 5) ترجمه اسناد تحصیلی 6) ترجمه مدرک ازدواج 7) ارائه تاییدیه عدم سوء پیشینه 8) کارت ملی و شناسنامه 9) پر کردن فرم های مرتبط
در بعضی از گذرنامه های کاری این کشور، اشخاص به پشتیبانی کارفرمای خارجی خود نیاز دارند.

مستندات لازم برای انواع پاسپورت کار Australia

مستندات لازم برای انواع پاسپورت کار Australia

گفتیم که برای اخذ Job Offer و مهاجرت کاری به این کشور به شیوه فوق، درصد موفقیت شما کم است. به خصوص ایرانیان که برای وصول پاسپورت با عوامل بازدارنده و یا مشکلات به خصوصی همراه هستند. بیشتر اشخاصی که مایلند مهاجرت کاری به این کشور داشته باشند، به شیوه سیستم Skilled Worker Australia اقدام می کنند. این کشور همه ساله بر حسب سامانه فوق، جذب اندکی از اشخاص مهاجر را انجام می دهد.

معمولاً این اشخاص در امتیاز بندی سیستم فوق بیشترین امتیاز را به دست آورده اند. به منظور این که در سامانه امتیاز بندی فوق امتیاز مورد نیاز را کسب کنید، در وهله نخست بایستی سوابق شغلی و اسناد تحصیلی شما متقاضی محترم مورد بازبینی و تفحص قرار گیرد.

این کشور تنها یک بار فهرستی از شغل های لازم را عرضه می دارد که فهرست فوق همواره به روزرسانی (Update) می شود. بازبینی و رسیدگی به هر شماره رشته تحصیلی از سوی نهادهای خاص انجام می شود. لذا، نخست بایستی ارگانی که کد رشته تحصیلی شما را مورد رسیدگی قرار می دهد و بعد بازبینی می شود مشخص نماید که سازمان فوق در این راستا چه مستنداتی را از شما درخواست می کند.

به این ترتیب شرایط دیگری همچون گواهینامه تحصیلی، سطح زبان، سوابق شغلی و سن هم بایستی به صورتی باشد که شما متقاضی محترم در سیستم Skilled Worker کشور استرالیا امتیازات لازم را به دست آورید. باید متذکر شد که امتیاز برای سنین مختلف متفاوت است و بیشترین امتیاز مرتبط به رده های سنی بین بیست و پنج تا سی و دو سال است.

برای دریافت گذرنامه کاری استرالیا، چه مدت زمان نیاز است؟

برای دریافت گذرنامه کاری استرالیا، چه مدت زمان نیاز است؟

به منظور اخذ پاسپورت فوق، مدت دقیقی معلوم نشده؛ به این علت که پارامترهای متعددی در آن دخیل است. بهتر است بدانید که زمان وصول گذرنامه برای هر یک از پاسپورت های این کشور متفاوت است اما به طور متوسط به منظور دریافت (189 Visa) احتمال دارد بین یک الی یک سال و نیم زمان نیاز باشد.

همچنین وصول (190 Visa) شش تا دوازده ماه به طول می انجامد. نود روز زمان نیاز است تا درخواست کنندگان گذرنامه (491) پاسپورت استرالیا را دریافت کنند.

بهتر است برای اطلاع از زمان دقیق صدور انواع ویزاهای استرالیا، با مشاوران مجرب و با سابقه ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

شیوه کاریابی در Australia

در ابتدا لازم است متذکر شویم که پاسپورت کار و نوع کاریابی در استرالیا کاملاً دست یافتنی است. برای مسئله فوق، اغلب اشخاص مایلند پیش از ورود به این کشور از طریق سایت های کاریابی بهترین شغل در استرالیا را با توجه به رشته تحصیلی مرتبط خود پیدا کنند.

به این ترتیب درخواست کنندگانی که دارای سطح زبان پذیرفتنی هستند، این امکان را دارند که با ارسال CV کاری و تحصیلی خود و نشان دادن اسناد مرتبط و یادآوری شرایط شغلی خود، تقاضای خود را مرتبط با کاریابی ارائه دهند. در پایان با پذیرفتن کارفرمای خارجی و یا موسسات خارجی و محلی در استرالیا و دریافت دعوت نامه شغلی، برای گرفتن گذرنامه این کشور اقدام کنند.

در حقیقت مسئله فوق امری پیچیده نیست، اما موضوع مهم، موافقت کمپانی های مورد هدف و کارفرما است. ممکن است اغلب کارفرمایان و یا شرکت های خارجی به آسانی مسئله فوق را تایید نکنند و اغلب مایلند درخواست کننده کار به شکل واقعی مشغول به کار شوند و یا حتی مصاحبه کاری آن ها به شکل فیزیکال صورت پذیرد و با توافق دو طرف قرارداد کاری بسته شود.

قانون کار کردن در کشور استرالیا

قانون کار کردن در کشور استرالیا

Australia علاوه بر شرایط بسیار خوب و توسعه یافته اقتصادی، برای اشتغال، شرایط عالی دارد. همان طور که بیان کردیم، اشخاص به آسانی در این کشور می توانند شغل مرتبط به رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند. کارمندان و یا حتی کارگران این کشور حقوقی را دریافت می کنند که همواره پاسخگوی تمامی نیازهای این افراد است.

بنابر هر شغل شخص، ساعت کاری در این کشور متفاوت است. در مجموع در طی هفته، متوسط ساعت کاری سی و شش ساعت است. همچنین سن بازنشستگی در این کشور برای مردان شصت و پنج سال و بانوان شصت سال است.

چنانچه اشخاص به زبان انگلیسی توانایی و تبحر کافی داشته باشند و دارای گواهینامه تحصیلی معتبر و ارزشمند باشند، شانس بیشتری برای استخدام در بهترین شغل در استرالیا را دارند.

شرایط پاسپورت همراه در انواع ویزای کار Australia

شرایط پاسپورت همراه در انواع ویزای کار Australia

منظور از همراه یا پیوست خانواده در بیشتر کشورها، فرزندان رده سنی کمتر از هجده سال و همسر شخص درخواست کننده است. با توجه به این که مهاجرت شما به این کشور از چه طریقی بوده است، شرایط در نظر گرفته شده برای شما کمی متفاوت است.

چنانچه به شیوه کاری و یا حتی تحصیلی به این کشور مهاجرت نموده و اقامت موقت آن را دریافت کرده باشید، به طور معمول شخص متقاضی پس از ورود به Australia این امکان را دارد که برای تمامی اعضای درجه یک خانواده خود تقاضای پاسپورت همراه را به دولت این کشور نشان دهند.

لذا، در این سفر همراهان وی چندین ماه بعد به شخص می پیوندند. اما چنانچه مهاجرت شما به این کشور به شکلی باشد که PR یا همان سکنای بلند مدت Australia را دریافت کرده باشید، این امکان را دارید که از همان نخست به همراه اعضای خانواده به این کشور مهاجرت کنید.

مورد فوق یکی از مهمترین مزایا برای اشخاص متاهل است. بنابراین برای پیوست خانواده در این سفر بایستی ثابت کنید که از استطاعت مالی و توانایی کافی به منظور فراهم کردن مخارج زندگی در این کشور برخوردار هستید. این مسئله از اساسی ترین مواردی است که بایستی برای وصول گذرنامه همراه به کنسولگری نشان دهید.

موقعیت سکنا و وصول تابعیت Australia به شیوه پاسپورت کار

موقعیت سکنا و وصول تابعیت Australia به شیوه پاسپورت کار

گرفتن سکنا و شهروندی در این کشور با توجه به این که متقاضی به چه روش به این کشور مهاجرت کرده است، اندکی فرق دارد. در صورتی که شما برای ادامه تحصیل به این کشور مهاجرت کرده اید، بعد از پایان آموزش چنانچه از طریق سامانه Skilled Worker امتیازهای لازم را به دست آورید، این امکان را دارید که سکنای همیشگی این کشور را کسب کنید.

همچنین بعد از پایان تحصیلات برحسب (485 Visa) کشور استرالیا این فرصت به شما داده می شود تا به اقامت خود برای زمان مشخصی در این کشور ادامه دهید و در این راستا بهترین شغل در استرالیا را برای خود انتخاب کنید. پس از اخذ سکنای همیشگی این کشور، بعد از گذشت چهار سال زندگی در کشور استرالیا، شما این امکان را دارید که برای وصول شهروندی و ویزای استرالیا تقاضا دهید.

البته دقت داشته باشید که برای برخورداری از موارد ذکر شده، شما مهاجر محترم بایستی از سطح زبان کافی برخوردار باشید. همچنین در باره این کشور اطلاعات مورد نیاز تاریخی و حتی فرهنگی را در اختیار داشته باشید یا به بیان دیگر ثابت کنید که همچون تبعه این کشور در استرالیا زندگی نموده و یکپارچه با آن جامعه هستید.

درصورتی که در پی مهاجرت به شیوه کار هستید، بایستی به این مورد توجه داشته باشید که در بیشتر کشورهای اروپایی معمولاً پس از گذشت پنج سال زندگی و کار و پرداخت تمامی هزینه های مرتبط به مالیات و بیمه، سکنای همیشگی و در نتیجه ویزای استرالیا را وصول خواهید کرد. در این راستا با شرکت الست گروپ در تماس باشید.

شرایط وصول Australia 482 Visa

شرایط وصول Australia 482 Visa

چنانچه کسب و کار فعال و پویا در ایران دارید و از شرایطی همچون سود دهی معقول، سوابق کاری حداقل به مدت سه سال، گردش مالی مناسب و یا حتی بیمه پرداختی کارمندان در بیست و چهار ماه پایانی فعالیت خود برخوردارید، این امکان را دارید که در استرالیا شعبه دیگری از Business خود را ثبت نموده و در حرفه فوق همچون کارمند مشغول به کار شوید.

فرآیند کسب پاسپورت فوق برای کشور استرالیا به این صورت است که:
1)    نشان دادن Business plan براساس نوع اشتغال خود 2) معرفی نیروی کار 3) به تصویب رسیدن Business plan توسط دولت این کشور 4) تاسیس شعبه دیگر از کسب و کار در این کشور
اگر از سوی دولت این کشور پرسنل معرفی شده و با business plan موافقت شود، شما می توانید برای تشکیل شعبه و دریافت پاسپورت (482) اقدام کنید. دقت داشته باشید شرایط شخص کارمندی که برای بیزینس پلن معرفی می کنید هم مهم است و می بایست از شرایطی مانند:
1)    دارا بودن سوابق شغلی مربوط به پست مرتبط به مدت بیست و چهار ماه 2) دارا بودن حداقل گواهینامه فوق دیپلم  3) در این پاسپورت محدودیت سنی لحاظ نمی شود اما افراد کمتر از رده سنی چهل و سه سال
و همچنین محدودیت در تعیین حرفه در حقیقت تنها در مشاغل مخصوص امکانپذیر است.

لازم به ذکر است که کد شغلی عنوان شده برای پرسنل قطعاً بایستی در فهرست بهترین شغل در استرالیا باشد و پیروی از مورد فوق امری بسیار الزامی است. دارندگان ویزای فوق به مدت چهار سال و سه ماه مجوز سکنا در این کشور را دارند و در مواردی می توانند نسبت به تمدید مجدد گذرنامه اقدام کنند که دارای کسب و کار فعال باشند.

به منظور این که امکان تبدیل اقامت خود به دائم را داشته باشید، بایستی برای سرمایه گذاری و یا 186 Skilled Worker Visa اقدام کنید.

مزیت های شغلی در کشور استرالیا

مزیت های شغلی در کشور استرالیا

این کشور بنا به دلایل متعدد، هدفی مناسب برای اشتغال است و کارکردن در بهترین مشاغل در استرالیا از مزیت های ویژه ای برخوردار است که عبارتند از:

اقتصاد بزرگ:

اقتصاد این کشور از پایدارترین و قوی ترین اقتصادهای دنیا با بیش از سی سال رشد مالی بدون توقف بوده است. این موضوع حقیقتی امید بخش برای آن گروه از افرادی است که مایلند شغل مناسبی را در این کشور آغاز کنند.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، نرخ بیکاری در استرالیا پایین است و بالغ بر هفتاد درصد از جمعیت آن در رده های سنی پانزده تا شصت و چهار سال هستند که اغلب از مشاغل حقوقی برخوردار هستند.

درآمد بالا:

از مهمترین مزیت های کار در این کشور، دارا بودن درآمد مازاد و حقوق بالا است. Australia بیشترین میانگین حقوق ها را عرضه می دارد و در دنیا بالاترین مقدار دستمزد را به خود اختصاص می دهد.

مزیت های بازنشستگی:

اشخاصی که در این کشور فعالیت می کنند، از صندوق بازنشستگی برخوردار می شوند و به منظور این که به صندوق فوق مبلغی واریز شود، قسمتی از حقوق شخص کارمند به صورت ماهانه با عنوان دستمزد بازنشستگی کم خواهد شد.

علاوه بر این؛ اشخاص بعد از بازنشستگی، امتیازات و یا تخفیفاتی را به منظور موارد مهم سلامتی و حتی زندگی دریافت می کنند. تخفیفات متعددی نظیر خدمات دولتی، بهداشت و دارو از طریق کارت بازنشستگی مشمول این افراد می شود.

کیفیت زندگی:

این کشور از لحاظ کیفیت زندگی، مسکن، سامانه بهداشت و درمان مناسب، امکان دسترسی آسان به آموزش، مشارکت مدنی، درآمد، امید به زندگی، محیط زیست، خشنودی از ایمنی و زندگی، اعتدال در کار و زندگی و سلامت؛ از امتیاز بسیار بالایی برخوردار است و تمامی این موارد در کنار هم سبب گردیده که به عنوان یکی از برترین کشورهای دنیا به شمار آید. 

موارد متعدد اخذ پاسپورت:

به علت نیاز همیشگی استرالیا به اشخاص ماهر و مجرب، دستگاه ها و سیاست هایی به منظور پذیرش درخواست کنندگان از هر قشری با سوابق متعدد فرهنگی، تحصیلی و شغلی تشکیل شده است که مشتمل بر گذرنامه موقت ( کوتاه مدت)، همیشگی و پاسپورت پشتیبانی کارفرمایان است. موعد وصول پاسپورت در این کشور هجده ماه و نسبت به دیگر کشورها سریع تر است.

جامعه چند فرهنگی:

این کشور از دامنه گسترده ای از تمدن و قومیت های گوناگون تشکیل شده است و می توان گفت از نظر فرهنگی، دارای جمعیت متعددی است. این گوناگونی فرهنگی سبب گردیده تا متقاضیان از سراسر جهان با هماهنگی بیشتر همراه با هم زندگی کنند و در نتیجه حس گوشه نشینی کمتری را به همراه داشته باشند.

تشخیص صلاحیت ها:

کمپانی های استرالیایی بر این باورند که تجارب اشخاص، منظری جدید را برای اشتغال به همراه دارد. از این رو سوابق شغلی و مستندات تحصیلی اشخاص درخواست کننده برای کار در این کشور را به رسمی بودن می شناسند.

همان طور که متذکر شدیم، درصد شانس بیشتر برای یافتن بهترین شغل در استرالیا با اشخاصی است که سوابق شغلی و اسناد تحصیلی عالی را دارا هستند.

اخذ اقامت دائم استرالیا:

پاسپورت کار در این کشور، مجال مناسبی برای اخذ گذرنامه همیشگی و ویزای استرالیا بوده و دارندگان گذرنامه فوق، این امکان را دارند که همراه با دیگر اعضای خانواده خود به استرالیا سفر نموده و از کلیه تسهیلات، امکانات تحصیلی و یا رفاهی آن برخوردار شوند. گفتنی است که وصول گذرنامه همیشگی این کشور بعد از گذشت چهار سال زندگی در استرالیا مقدور است.

Skilled Worker Australia

Skilled Worker Australia

در واقع به سیستم امتیاز بندی که در آن اشخاص درخواست کننده کار در این کشور، بر حسب سابقه کاری، سطح زبان، میزان تحصیلات و شرایط سنی خود برای وصول گذرنامه کاری صلاحیت لازم را دارند، اسکیل ورکر می گویند.

طرح مهاجرتی فوق به خانواده ها و یا اشخاص متخصصی که مایلند به کشور استرالیا مهاجرت دائمی داشته باشند، کمک زیادی می کند تا در استرالیا، فقدان نیروی ماهر کامل شود. در طرح نیروی کار متخصص، پاسپورت های موجود در طبقه بندی های متعدد قرار می گیرند.

به طور مثال گذرنامه های تحت حمایت ایالت ها، پاسپورت دائمی مستقل و یا پاسپورت همراه از این نوع گذرنامه ها هستند. Australia کشوری توسعه یافته است که رتبه 14 اقتصاد بزرگ دنیا را به خود اختصاص می دهد.

اگر مایلید به شیوه ویزای کاری به این کشور مهاجرت کنید، مشاوران و کارشناسان متخصص و با تجربه ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ درباره انواع شیوه های مهاجرتی، به روزترین اطلاعات را در اختیار شما متقاضیان عزیز قرار می دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

بعضی از شغل ها و تخصص ها در این کشور جزء بهترین شغل در استرالیا است که لازم است افراد در اولین اقدام نسبت به اخذ ویزای کار اقدام کنند. همان طورکه بیان کردیم، استرالیا ویزاهای کار متعددی را برای متقاضیان در نظر گرفته است که هر شخص برای دریافت ویزای کار مورد نیاز بایستی از شرایط خاصی برخوردار باشد.

کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ با سوابق درخشان و موفق در زمینه ویزاهای مهاجرتی در خصوص شیوه کاریابی، قوانین و شرایط خاص بهترین مشاغل در این کشور، اطلاعات لازم را در اختیار شما مهاجران عزیز قرار می دهند.