اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

خرید ماشین در کانادا

خرید ماشین در کانادا

شرایط خرید ماشین در کانادا چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

شرایط خرید ماشین در کانادا چگونه است؟ برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

یکی از ابتدایی‌ترین نیازهای افراد در هر جامعه‌ای، داشتن یک خودروی ایده‌آل برای سهولت جابه‌جائی می‌باشد. خرید ماشین در کانادا در عین ‌حال یکی از سخت‌ترین انتخاب‌های افراد مهاجر است. چنانچه در تلاشید تا اقدامات لازم را برای مهاجرت به کانادا فراهم کنید، یکی از ابتدایی‌ترین نکاتی که باید بعد از وارد شدن به خاک این کشور به آن توجه داشته باشید، خرید خودرو است.

زیرا رسیدگی به امور روزمره افراد همانند رفتن به محل کار، خریدهای روزانه، رفتن به مدرسه و دیگر موارد بر اثر خرید خودرو سهولت بخشیده می‌شود. همه ما می‌دانیم که خریداری خودروهای لوکس در تعداد بسیار زیادی از کشورها قیمت‌های نجومی و بالایی دارند و این مسئله، خرید خودرو را برای افراد تبدیل به یک رؤیا کرده‌اند.

برای تمامی ایرانیان، خرید خودرو از جذابیت بالایی برخوردار می‌باشد. اما خبر خوب این است که خرید ماشین در کانادا از لحاظ قیمت و از نظر شرایط پرداخت، روند آسانی را پیش پای افراد خواهد گذاشت.

ویدئو خرید ماشین در کانادا

با وجود عرضه ماشین‌های جدید، همچنان می‌توان خودروهایی با قیمت ایده‌آل پیدا کرد. اما ممکن است نیاز باشد تا از برخی امکانات مد نظر خود صرف‌نظر کنید تا بتوان از خودروی ایده‌آل بهره‌مند شوید و برای خرید آن اقدام کنید. اگر قصد دارید برای مهاجرت به کانادا اقدام کنید، احتمالاً خرید ماشین در کانادا یکی از دغدغه‌های ذهنی شما است.

اینفوگرافیک خرید ماشین در کانادا

اینفوگرافیک خرید ماشین در کانادا

ما در این مطلب قصد داریم تا اطلاعات کلی و مفیدی را در رابطه با خرید ماشین در کانادا برای شما فراهم سازیم تا دیگر نگرانی از این بابت نداشته باشید. پس می‌توانید با کسب مشاوره‌های دقیق‌تر از کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، برای خرید ماشین در کانادا نیز اقدام کنید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر به شمار می آید.

فهرست موضوعات این مقاله عبارت است از:
خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟
خرید خودرو برای افراد خارجی
چگونگی خرید ماشین در کانادا
قرارداد خرید ماشین در کانادا چگونه است؟
شرایط بازپرداخت اقساط ماشین در کانادا
مدارک لازم برای خرید ماشین در کانادا چیست؟
دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا
مدارک ضروری تعویض گواهینامه رانندگی
بیمه‌نامه معتبر برای ماشین
هزینه‌های جانبی ماشین در کانادا (فی خودرو)
قیمت خرید بیمه ماشین در کانادا چگونه است؟
هزینه تمدید پلاک خودرو در کانادا
ثبت خودرو در کانادا
چه ویژگی‌هایی برای خرید ماشین نو و دست‌دوم در کانادا وجود دارد؟
روش‌های خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟
نمایندگی‌های خرید ماشین در کانادا
فروشندگان خصوصی ماشین در کانادا
اجاره اتومبیل در کانادا
دولت کانادا چگونه به مهاجرین برای خرید ماشین در کانادا کمک می‌کند؟
هزینه تعمیر ماشین در کانادا
مالیات ماشین در کانادا
هزینه بنزین در کانادا
شیوه پرداخت بابت خرید ماشین در کانادا چگونه است؟
مقایسه لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا چگونه است؟
سخن آخر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خرید ماشین در کانادا با ما همراه باشید.

 

خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟

خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟

برای ایرانی‌هایی که از اقامت این کشور مهم برخوردار می‌باشند، خرید ماشین و پرداخت هزینه‌های آن بسیار جذاب است. زیرا با پرداخت هزینه‌های اندک می‌توانند برای خرید خودروهای باکیفیت اقدام کنند. این شرایط کاملاً مخالف شرایط کشور ما ایران است.

زیرا مبالغ بسیار هنگفتی برای خرید خودروهای مشابه در کشور ما ایران پرداخت می‌گردد. بازار خرید و فروش خودروهای دوم در کشور کانادا نیز بسیار هیجان‌انگیز و داغ می‌باشد. زیرا مبالغ موجود برای خودروهای دست ‌دوم بیشتر به مزاح مهاجرین خوش می‌آید.

سایت‌های مختلفی برای مشاهده انواع خودروهای دست‌ دوم وجود دارد. به ‌عنوان نمونه، سایت Craig’s List یکی از آن‌ها می‌باشد. اکثر خودروهای دست دومی که در این سایت وجود دارند، با قیمت 2 هزار، ۳ هزار تا ۴ هزار دلار به فروش می‌رسند. این قیمت‌ها برای ایرانیان بسیار مناسب است.

دلیل اصلی کم بودن هزینه خرید خودرو در کانادا این است که خودرو به ‌عنوان یکی از کالاهای مصرفی این کشور به حساب می‌آید و به ‌عنوان سرمایه شناخته نمی‌شود. زیرا با گذشت چندین سال از استفاده خودرو، طبیعتاً هزینه آن بسیار کاهش پیدا می‌کند.

خرید خودرو برای افراد خارجی

خرید خودرو برای افراد خارجی

یکی از مهم‌ترین ابهامات و سوالات موجود در ذهن مهاجرین برای خرید ماشین در کانادا این است که آیا افراد خارجی امکان خرید خودرو خواهند داشت؟ از نظر قانون و قوانینی که در کشور کانادا حاکم می‌باشد، هیچ‌گونه مانعی برای خرید خودرو توسط اشخاص خارجی و حتی توریست‌ها وجود ندارد.

اما فقط در مدت کوتاهی که فرد قصد زندگی در کشور کانادا را دارد، می‌تواند از امکانات خرید اتومبیل بهره‌مند شود.

چگونگی خرید ماشین در کانادا

چگونگی خرید ماشین در کانادا

پوئن‌های بسیار مثبتی برای خرید ماشین در کانادا وجود دارد. اگر فردی بودجه کافی برای خرید خودرو را دارد، می‌تواند آن را به‌ صورت نقد خریداری کند. در غیر این صورت، امکان خرید اقساطی نیز برای برخی از افراد در نظر گرفته می‌شود.

تفاوت‌های بسیار زیادی در رابطه با هزینه اقساط پرداختی خودروها در کانادا وجود دارد. طبیعتاً هر چه که بازه زمانی پرداخت بیشتر می‌شود، سود مربوط به اقساط نیز افزایش پیدا می‌کند.

قرارداد خرید ماشین در کانادا چگونه است؟

قرارداد خرید ماشین در کانادا چگونه است؟

معمولاً شرایط خرید ماشین در کانادا به ‌صورت اقساطی امکان‌پذیر می‌باشد. در این مواقع افراد می‌توانند با عقد قرارداد بدون ارائه هیچ‌گونه پیش‌پرداخت از طریق تأیید اعتبار مالی، خودرو خریداری کنند.

بعد از آن این افراد می‌توانند بر اساس مدت ‌زمان قرارداد منعقد شده در خصوص خرید ماشین، به‌ صورت ماهانه برای پرداخت مبلغی به نمایندگی‌های فروش خودرو اقدام کنند.

پروسه خرید ماشین در کانادا از طریق این موارد بدین ‌صورت است که فرد بعد از به اتمام رساندن اقساط خودرو، مالک آن خودرو در نظر گرفته می‌شود. طبق توافقات انجام ‌شده بین خریدار و نمایندگی فروش خودرو، پرداخت این مبالغ می‌تواند به‌ صورت هفتگی، یک هفته در میان و یا ماهانه برآورد گردد.

شرایط بازپرداخت اقساط ماشین در کانادا

گزینه‌های جذابی برای خرید ماشین در کانادا پیش روی متقاضیان می‌باشد. تفاوت و انعطافی که در بازه زمانی پرداخت اقساط وجود دارد، با شرایط افراد سازگاری دارد و براساس نوع پرداخت در اقساط نیز تفاوت‌هایی خواهد داشت. به‌ عنوان نمونه بارزترین بازه‌های زمانی ‌که برای خرید ماشین در کانادا و پرداخت اقساط آن در نظر گرفته می‌شود، موارد زیر می‌باشد:
•    بازپرداخت ۲۴ ماهه با سود ۱.۹۹ %
•    بازپرداخت ۳۶ ماهه با سود ۱.۹۹ %
•    بازپرداخت ۳۹ ماهه با سود ۱.۹۹ %
•    بازپرداخت ۴۸ ماهه با سود ۲.۹۹ %
•    بازپرداخت ۶۰ ماهه با سود ۳.۹۹ %
این شرایط باعث می‌شود تا فرد متقاضی امکان فروش خودرو را قبل ‌از به اتمام رساندن تمامی اقساط خود نداشته باشد. به ‌همین دلیل در مواقع خرید ماشین در کانادا به ‌صورت اقساطی، کالای مد نظر به ‌عنوان سرمایه در کانادا شناخته نخواهد شد و فقط به ‌عنوان یک خودرو و کالای مصرفی می‌توان از آن استفاده کرد.

با گذشتن چند سال و پرداخت اقساط آن به دلیل این‌ که استهلاک ماشین افزایش پیدا می‌کند و مدل آن قدیمی می‌شود، نمی‌توان مشتری خوبی در بازار خودروهای دست‌ دوم برای آن پیدا کرد و افت قیمت فاحشی را تجربه می‌کند.

ناگفته نماند مسئله گواهی‌نامه‌ رانندگی قبل از خرید ماشین در کانادا مهم است. زیرا خرید ماشین بدون گواهینامه رانندگی به‌ هیچ‌ عنوان برای افراد مقیم در کانادا امکان‌پذیر نیست و عواقب سنگینی را برای آن‌ها در بر خواهد داشت.

برای این‌ که مشاوره‌های دقیق‌تری در این‌ مورد دریافت کنید تا بدانید چگونه می‌توانید از شرایط گواهینامه در کانادا برخوردار شوید، بهتر است از مشاوره‌های دقیق و کارشناسانه شرکت مهاجرتی الست گروپ استفاده داشته باشید.

مدارک لازم برای خرید ماشین در کانادا چیست؟

مدارک لازم برای خرید ماشین در کانادا چیست؟

به دلیل این‌ که خرید خودرو  یکی از نیازهای اصلی انسان‌ها می‌باشد، در صورت عدم آگاهی در رابطه با شرایط خرید ماشین در کانادا نمی‌توانید مراحل مورد نیاز برای استفاده از این امکانات را سپری کنید و هرگز از خرید یک خودرو لذت نخواهید برد.

طبق این اصول، ما قصد داریم مرحله به مرحله توضیحاتی در رابطه با شرایط خرید ماشین در کانادا برای شما گردهم آوریم. مهم‌ترین قدم این است که بدانید اسنادی که برای خرید قانونی یک ماشین در کانادا مورد نیاز می‌باشد، چه مواردی هستند. در این زمینه ۳ مورد اصلی وجود دارد که فرد برای اقدام به خرید خودرو حتما به آن نیاز خواهد داشت تا از این طریق صاحب خودرو شود. این موارد عبارتند از:

•    گواهی‌نامه رانندگی

•    بیمه‌نامه‌ معتبر ماشین

•    سند ثبت اتومبیل

اهمیت ارائه این ۳ مورد بر اساس ترتیب نام بردن آن‌ها می‌باشد. زیرا برای این ‌که یک ماشین به ثبت مالکیت شما برسد، نیاز به بیمه خواهید داشت. اما برای ارائه بیمه، فرد باید در ابتدا از گواهینامه رانندگی معتبر برخوردار باشد.

دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا

دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا

طبق بررسی‌های انجام‌ شده توسط مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، افرادی که قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارند، می‌توانند از امکان تعویض گواهی‌نامه قبلی رانندگی با گواهینامه رانندگی در کانادا برخوردار شوند.

این شرایط در کشور کانادا برای افرادی است که به ‌عنوان مهاجر شناخته می‌شوند. البته اخذ گواهینامه رانندگی در کانادا بر اساس میزان تجارب رانندگی فرد متقاضی انجام خواهد گرفت. اگر متقاضی قادر به تعویض گواهی‌نامه خود نباشد، می‌تواند از تجاربی که قبلاً در زمینه رانندگی در کشور خود کسب کرده ‌است، به ‌عنوان امتیاز و اعتبار استفاده کند تا شرایط موجود برای دریافت گواهینامه رانندگی در کانادا برای او فراهم گردد.

طبق اصول تعیین‌ شده برای خرید ماشین در کانادا اگر دارای گواهینامه رانندگی در ایران می‌باشید، با وارد شدن به خاک کشور کانادا می‌توانید گواهینامه قبلی خود را با گواهینامه کشور کانادا تعویض کنید. البته طبیعی است که تفاوت‌هایی برای شرایط موجود اخذ گواهینامه در کانادا وجود داشته باشد.

به ‌عنوان نمونه افراد باید حتما دارای حق شهروندی این کشور باشند و با ارائه کارت شهروندی خود و همین‌طور گواهی‌نامه مربوطه که از ایران دریافت کرده‌اند، مراحل تعویض گواهینامه را پیش ببرند. مسئله مهم دیگر در رابطه با ارائه سند رسمی حاوی لوگو یا نماد سازمان صادرکننده گواهینامه در ایران می‌باشد که باید در پروسه تعویض گواهینامه خود به گواهینامه‌ی کانادایی حتما این سند را به ‌همراه داشته باشید.

مواردی همچون نام و تاریخ تولد متقاضی، تاریخ صدور گواهینامه در ایران باید حتما در این سند قید شده باشد تا رسمیت کافی داشته باشد.

علاوه‌ بر آن، شماره گواهی‌نامه و وضعیت اعتبار، دو گزینه مهم دیگر است که به شما کمک می‌کند تا پروسه تعویض گواهینامه در کانادا را به‌خوبی سپری کنید.

مدارک ضروری تعویض گواهینامه رانندگی

مدارک ضروری تعویض گواهینامه رانندگی

همان ‌طور که گفتیم، قبل از خرید ماشین در کانادا مسئله دریافت گواهینامه رانندگی در این کشور اهمیت دارد. برای ‌این که فردی گواهینامه رانندگی خود را تعویض کند و یا حداقل اعتبار کافی از طریق تجارب قبلی رانندگی خود دریافت کند، نیاز به اسناد معرفی و پشتیبانی خواهد داشت.

پس در این راستا ۳ سند اصلی احراز هویت، کارت شهروندی کانادا، گواهی‌نامه‌ رانندگی خارجی و یا ارائه یک سند رسمی ضروری می‌باشد. سند رسمی ارائه ‌شده باید در شش ‌ماهه اخیر نوشته باشد و اطلاعات زیر در آن وجود داشته باشد.

•    نام و تاریخ تولد رسمی و حقوقی متقاضی

•    تاریخ صدور گواهینامه

•    سربرگ نامه، گواهینامه رانندگی، لوگو یا نماد سازمان صادرکننده

•    تاریخ ایجاد گواهینامه

•    شماره، نوع، وضعیت فعلی و تاریخ انقضای گواهینامه

بیمه‌نامه معتبر برای ماشین

یک مسئله مهم دیگر برای ثبت قرارداد خرید ماشین در کانادا این است که خودروی مربوطه باید از پوشش بیمه برخوردار باشد.

اما در ابتدا پروسه دریافت گواهی نامه‌ی رانندگی باید سپری گردد تا خودروی خریداری ‌شده امکان بیمه شدن را توسط شرکت‌های مختلف بیمه داشته باشد. در غیر این صورت امکان خرید رو برای افراد وجود نخواهد داشت.

هزینه‌های جانبی ماشین در کانادا (فی خودرو)

علاوه‌ بر این‌ که فرد در هنگام خرید ماشین در کانادا باید هزینه‌های مربوط به خرید را پرداخت کند، هزینه‌های جانبی دیگری وجود دارد که با عنوان فی شناخته می‌شود و خریدار موظف به پرداخت این هزینه‌ها می‌باشد. این هزینه‌های مربوطه شامل موارد زیر خواهند شد.
     پرداخت مبلغی برای پلاک‌گذاری اتومبیل برای خرید اتومبیل‌های نو
•    پرداخت هزینه ثبت قرارداد خودرو در کانادا
•    پرداخت هزینه‌های ثبت خودرو در ایالت معامله ‌شده

با شرح این مسائل، در رابطه با جزء به‌ جزء مراحل خرید ماشین در کانادا آشنا شدید. اما قطعا ابهامات و سؤالات متعددی در این زمینه در ذهن شما شکل می‌گیرد که نیاز به راهنمایی بیشتر دارید.

همواره می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ برای خرید ماشین در کانادا استفاده کنید تا مسیر هموارتری را پیش رو داشته باشید.

قیمت خرید بیمه ماشین در کانادا چگونه است؟

قیمت خرید بیمه ماشین در کانادا چگونه است؟

مسئله مهم دیگر بعد از خرید ماشین در کانادا پرداخت هزینه بیمه خودرو می‌باشد. مواردی همچون سوابق تصادف خودرو، سال تاریخ خودرو و سن مالک، اثربخشی بالایی روی میزان هزینه بیمه خودرو خواهد داشت.

قوانین سختگیرانه‌ای در کشور کانادا حاکم است. بدین‌ صورت که اگر فردی یک‌بار جریمه شود، مدت‌ها از تخفیف بیمه اتومبیل محروم خواهد شد. معمولاً رانندگان بالای ۲۵ سال در کانادا تخفیف‌های خوبی در هنگام عقد بیمه دریافت خواهند کرد.

در تعیین مبلغ بیمه، گواهی سالم بودن ماشین تاثیر بسیار بالایی خواهد داشت. اگر از سال تولید اتومبیل بیشتر از ۵ سال گذشته باشد، کشور کانادا قوانین را برای گواهی تست گازهای آلاینده از مالک دریافت خواهد کرد تا در زمان عقد بیمه‌نامه، آن شرکت بیمه بتواند خدمات مربوط به بیمه خودرو را ارائه دهد.

هزینه‌های مربوط به منظور دریافت بیمه خودرو حدوداً ۴۰ دلار می‌باشد. البته در صورت بروز هرگونه مشکل برای خودروی شما و نیاز به تعمیر، هزینه‌های جداگانه‌ای برای آن محاسبه خواهد شد.

با شناخت این دسته از قوانین و شرایط برای خرید ماشین در کانادا، قطعا می‌توانید با نگاهی دقیق تر اقدام کنید.

هزینه تمدید پلاک خودرو در کانادا

شاید جالب باشد بدانید در رابطه با خرید ماشین در کانادا، پلاک خودرو متعلق به فرد مالک می‌باشد که هر سال هزینه‌هایی توسط فرد مالک به اداره رانندگی کشور کانادا برای تمدید پلاک خودرو پرداخت خواهد شد

در ایالات مختلف کانادا، مبلغ مد نظر برای تمدید سالیانه پلاک متفاوت است. به‌ عنوان نمونه در ایلات انتاریو، هزینه سالانه تقریباً به ۹۰ دلار خواهد رسید.

ثبت خودرو در کانادا

در صورتی ‌که بعد از خرید ماشین در کانادا قصد به ثبت رساندن آن را دارید، اطلاعات لازم برای ثبت توسط فروشنده در اختیار خریدار قرار داده می‌شود. حتما آگاه باشید که در هنگام خریداری خودروهای دسته دوم در کانادا، باید مدارک کافی را از فروشنده دریافت کنید تا در زمان ثبت اتومبیل، با ارائه این مدارک اقدام کنید.

در صورت خریداری خودروی دست ‌دوم ،همراه داشتن مدارک زیر در زمان ثبت ضروری است.
•    گواهی سالم بودن دود اتومبیل
•    گواهی مربوط به استاندارد بودن اتومبیل
•    برگه اطلاعات اتومبیل
•    مدارک رانندگی عام
•    گواهی احراز هویت با شناسه ۱۵ رقمی
•    ارائه سند اعتبار بیمه‌نامه اتومبیل
•    ارائه گواهی مالکیت اتومبیل

با شناخت این مسائل توانستید درک کنید که در هنگام خریداری خودروهای دست‌ دوم باید به چه نکاتی دقت داشته باشید. البته قطعا سوالات بسیاری در این زمینه وجود دارد که ممکن است در این مطلب به نتایج درستی از آن نرسیده باشید.

بهتر است برای کسب اطلاعات و راهنمایی بیشتر در این‌ مورد، از مشاوره‌های تخصصی کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ به بهترین نتیجه برسید.

چه ویژگی‌هایی برای خرید ماشین نو و دست‌دوم در کانادا وجود دارد؟

چه ویژگی‌هایی برای خرید ماشین نو و دست‌دوم در کانادا وجود دارد؟

هنگامی ‌که فکر خرید یک اتومبیل در کشور کانادا به ذهن شما می‌آید، باید بتوانید بهترین شرایط را در نظر بگیرید. حال سوال این است که کدام یک از موارد خرید ماشین جدید و یا اتومبیل دست‌ دوم می‌تواند نیاز شما را برطرف کند.

طبیعتاً هر کدام از این موارد مزایا و معایب مربوط به خود را دارند که در جدول زیر به بررسی شسته و رفته‌ای از مزایا و ویژگی‌های خرید خودروی نو یا دست ‌دوم در کانادا خواهیم پرداخت. البته اگر نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، کارشناسان و مشاوران شرکت الست گروپ همواره در کنار شما خواهند بود تا بهترین مشاوره‌ها را در اختیار شما قرار بدهند.
اتومبیل ها    خودروهای نو    خودروهای دست دوم
قیمت    هزینه وسایل خودروی نو گران‌تر می‌باشد.
    هزینه خریداری این نوع ماشین بسیار کمتر از خودروی نو می‌باشد.
پرداخت هزینه    امکان پرداخت قسطی، خرید نقدی و یا اجاره آن‌ها وجود دارد.
    شرایط اجاره آن‌ها وجود ندارد و امکان خرید اقساطی برای افراد بسیار اندک است. اما خرید آن‌ها با هزینه‌ای بسیار کم امکان‌پذیر است.

گارانتی    دارای گارانتی می‌باشند و در صورت مشکلات، نتیجه آن‌ها پوشش داده می‌شود.    فقط برخی از ماشین‌های دست دوم به ‌همراه گارانتی ارائه خواهند شد. در غیر این صورت برای دریافت هر گونه خدمات باید هزینه بیشتری پرداخت شود.

وضعیت    در وضعیتی سالم و نو می‌باشند و هر گونه مشکل و ضمانت آن‌ها پوشش داده می‌شود.    مشکلات مکانیکی مختلفی در این ماشین رخ داده‌ است که ممکن است اطلاعات دقیقی از تاریخچه کامل آن نداشته باشید.
مکان خریداری    خریداری این محصول فقط از نمایندگی‌های مخصوص به آن می‌باشد.
    امکان خرید از نمایندگی‌های فروش و فروشندگان شخصی وجود دارد.

امکانات    تکنولوژی و آپشن‌های جدیدی روی آن پیاده‌سازی خواهد شد و از امنیت بالایی برخوردار است . دارای آپشن ها و تکنولوژی‌های قدیمی‌تر می‌باشند و امکانات و امنیت آن‌ها کمتر است.

مزیت    امکان استفاده از طرح‌های ویژه سازندگان این ماشین وجود دارد.    قیمت آن‌ها تحت نظر فروشنده‌های ماشین برآورد می‌گردد.

روش‌های خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟

روش‌های خرید ماشین در کانادا چگونه می‌باشد؟

معمولاً سوال اصلی افراد بعد از مهاجرت این است که سایت خرید ماشین در کانادا چه نام دارد؟ دو منبع اصلی برای خرید ماشین در کانادا وجود دارد که شامل نمایندگی‌های فروش و فروشندگان خصوصی خواهند شد.

در صورتی ‌که قصد تهیه ماشین‌های نو را دارید، بهتر است حتما از فروشگاه‌های رسمی این ماشین اقدام به خرید کنید.

اما در صورت خرید ماشین دست ‌دوم می‌توانید از هر دو منبع استفاده داشته باشید. برای ‌این که اطلاعات بیشتری در این‌ زمینه کسب کنید، طبق تحقیقات کارشناسان شرکت الست گروپ، بیشتر به جزئیات این موارد خواهیم پرداخت.

نمایندگی‌های خرید ماشین در کانادا

برای این ‌که بتوان از نمایندگی‌های فروش ماشین خریداری کرد، نیاز به گذراندن یک پروسه تعاملی و چند مرحله‌ای می‌باشد. برای این‌که بتوانید از این طریق خودرو خریداری کنید، طرف حساب شما یک کسب ‌و کار می‌باشد و با یک فرد خاص معامله را انجام نخواهید داد.

به‌ همین دلیل در تمامی شرایط، نمایندگی ها تلاش می‌کنند میزانی سود از این معامله برای خود در نظر بگیرند. عنصرها و شرایط خاصی برای خرید ماشین در کانادا از طریق نمایندگی وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت است از:

تنوع:

نمایندگی‌ها، ماشین‌های مختلفی را به افراد برای فروش ارائه می‌دهند.

سرمایه‌گذاری:

با توجه به اعتبار افراد، شرایط اجاره ماشین برای افراد محاسبه می‌گردد.

قیمت‌گذاری:

قیمت‌های فاکتور، مالیات، فی، کلی و دیگر موارد در خرید از نمایندگان فروش خودرو لحاظ می‌گردد.
خودروهای دست‌دوم: خودروهایی که دارای گواهی دست‌ دوم می‌باشند، تمامی اعتبار و کیفیت موجود آن‌ها در تاریخچه به ‌صورت کامل به ثبت رسیده ‌است و امکان دارد که اندکی گران‌تر از خودروهای دیگر باشند.

در کنار تمامی موارد ذکر شده در هنگام خرید از نمایندگی‌های فروش، می‌توان قیمت و شرایط نهایی خرید را با بحث بیشتر تغییر داد. در صورتی‌ که این شرایط در هنگام خرید از فروشندگان خصوصی تجربه نخواهد شد.

علاوه‌ بر این‌ که در نمایندگی‌ها می‌توانید در رابطه با خرید اقساطی، گارانتی و دیگر برنامه‌های مختلف، به توافق برسید؛ در زمینه برخی از هزینه‌های اضافی نیز می‌توانید مذاکره کنید. اطلاعات تکمیلی در این خصوص را از مشاورین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

فروشندگان خصوصی ماشین در کانادا

در برخی از مواقع دیگر، خرید ماشین در کانادا از طریق فروشندگان خصوصی انجام می‌گیرد. این فروشندگان فقط قادر به معامله ماشین‌های دست‌ دوم می‌باشند. در این مواقع، خریدار با یک فرد معامله‌گر مواجه خواهد بود و فروشنده می‌تواند برای محصول خود هر قیمتی را تعیین کند.

در شرایط دیگر، مواردی همچون پرداخت اقساطی، هزینه‌های اضافی و قیمت‌گذاری‌های ویژه و تخفیف‌ها مشاهده نخواهد شد و هیچ‌گونه محدودیتی برای فروشندگان خصوصی وجود ندارد. این افراد می‌توانند به بالاترین قیمت ممکن، خودروی مد نظر را به فروش برسانند.

به دلیل این‌ که نگران سود کردن بسیار نیستند، هیچ‌گونه رسمیتی در پروسه فروش آن‌ها وجود ندارد. طبق بررسی‌های انجام شده تحت نظر کارشناسان شرکت الست گروپ، در ادامه به برخی از جنبه‌های مختلف معاملات خرید ماشین در کانادا از فروشندگان خصوصی خواهیم پرداخت.

شرایط ماشین: برای خرید خودرو باید ماشینی را انتخاب کنید که فروشنده آن قصد فروش داشته باشد. حال از نظر ویژگی‌ها، خوب یا بد بودن آن ماشین مهم نیست.
بازرسی ماشین: در زمانه‌ای که قصد خریدن از یک فروشنده خصوصی را دارید، بررسی دقیق و کامل خود از نظر جزئیات فنی اهمیت دارد.

خرید: در هنگام خرید ماشین از فروشندگان خصوصی، باید آن را به‌ صورت تمام نقد خریداری کنید و حتماً این کار را در بانک انجام بدهید تا هیچ‌ گونه کلاهبرداری در این ‌مورد صورت نگیرد.
آزمایش‌ها: فروشنده موظف است تا گواهی‌های مربوطه با آلاینده‌های تولیدی خودرو و گواهی‌های معتبر امنیتی دیگر را ارائه بدهد. در صورت عدم ارائه می‌توانید برای گرفتن آن‌ها از فروشنده هزینه دریافت کنید.

باید به این‌ موضوع دقت داشته باشید که برخی از فروشندگان خصوصی که قصد فروش ماشین در کانادا را دارند، با مالکیت آن خودرو قصد دارند تا رقم بالاتری را به نسبت پولی که نمایندگان خرید و فروش اعلام می کنند، از مشتری دریافت کنند. اما با توجه به این ‌که اطلاعات کافی در این حوزه و کسب و کار ندارند، آن‌چنان اهمیتی به عدم سود نخواهند داد. بنابراین می‌توانید در این موارد، معاملات خوبی را برای خرید خودرو پشت سر بگذارید.

هر چند که برای کسب اطلاعات در رابطه با جزئیات مربوط به این نوع از معاملات، بهتر است از افراد کارکشته کمک بگیرید.

مشاوره‌های دقیقی که کارشناسان شرکت الست گروپ برای شما به ‌همراه خواهند داشت، می‌تواند به شما در این امور کمک کند.

اجاره اتومبیل در کانادا

در راستای بررسی دریافت خدمات خودرو، ممکن است برخی از افراد با مهاجرت به کشور کانادا، کرایه آن را به نسبت خرید آن ارجحیت بدهند. برای این ‌که افراد بتوانند از اجاره اتومبیل در کانادا بهره‌مند شوند، باید به نمایندگی‌های مربوطه مراجعه داشته باشند.

این دو مورد بعد از به اتمام رسیدن مدت اجاره ماشین برای افراد در نظر گرفته می‌شود، فرد موظف است یا ماشین مربوطه را خریداری کند یا آن اتومبیل را بعد از به اتمام رسیدن پایان مدت اجاره پس بدهد. برای اجاره کردن اتومبیل، امکان وام گرفتن از بانکی که در آن حساب دارید نیز برای شما وجود خواهد داشت.

مبلغ دریافتی اقوام براساس اعتبار حساب بانکی شما می‌باشد. معمولاً مهاجرین تازه ‌وارد شده به کانادا اعتبار کافی برای استفاده از این خدمات را نخواهند داشت.

اما اگر به‌ دنبال وام برای دریافت و اجاره ماشین هستید، بهتر است از بانکی که در آن حساب دارید، کارت اعتباری بگیرید و حتما هزینه‌های مربوط به گاز، آب و برق را در موقع مقرر شده پرداخت کنید تا از اعتبار بالایی برخوردار شوید و بتوانید برای اجاره اتومبیل، وام دریافت کنید.

دولت کانادا چگونه به مهاجرین برای خرید ماشین در کانادا کمک می‌کند؟

دولت کانادا چگونه به مهاجرین برای خرید ماشین در کانادا کمک می‌کند؟

بر اساس مشکلات اقتصادی که در حیطه مهاجرت وجود دارد، تمامی افرادی که در ماه‌های اول ورود به کانادا حضور دارند، قطعا شرایط نامساعدی را خواهند داشت. پس این‌ موضوع باعث می‌شود که امکان خرید ماشین در کانادا را نداشته باشند.

دولت کانادا از این شرایط مهاجرین ناغافل نمانده ‌است و برای آن‌ها طرح‌هایی را به وجود آورده ‌است تا از طریق آن‌ها با استفاده از بانک‌های تعیین ‌شده در کمترین زمان ممکن بتوانند برای خرید ماشین در این کشور اقدام کنند.

بانک‌های تازه ‌تأسیس همچون بانک رویال و اسکوتیو در کانادا وجود دارد. این بانک‌ها برای این‌که مشتری بیشتری جذب کنند، سختگیری‌های کمتری در قیاس با دیگر وام بانک‌های مختلف در اعطای وام دارند و تسهیلات بهتری در اختیار مهاجرین قرار می‌دهند.

اگر از مهاجرین تازه ورود به کشور کانادا هستید، با افتتاح حساب در این بانک‌ها با مدت ‌زمان کمی می‌توانید اقدامات لازم را برای دریافت وام خرید خودرو انجام بدهید تا از این طریق امکان خرید خودرو برای شما آسان‌تر شود.

هزینه تعمیر ماشین در کانادا

هزینه تعمیر ماشین در کانادا

مسئله مهمی که در راستای خرید خودرو در کانادا وجود دارد، در باره هزینه تعمیر خودرو می‌باشد. اگر تعمیرکار لوازم جدید را برای تعمیر خودرو به کار ببرد، موارد مصرفی آن گران می‌باشد. برای این‌ که این مشکل را برطرف کنید و هزینه‌های کمتری را برای تعمیر خودروی خود پرداخت کنید، بهتر است از تعمیرکارهای آشنا کمک بگیرید.

در کانادا تمامی تعمیرکاران این وظیفه را دارند که به مشتری بگویند دقیقاً چه بخشی از خودرو نیاز به تعمیر دارد و دستمزد آن به صورت ساعتی چگونه برآورد می‌گردد.

طبق محاسبات انجام‌ شده در دولت کانادا، دستمزد تعمیر اتومبیل به ‌صورت ساعتی ۵۰ دلار یا کمی بیشتر می‌باشد که البته برآورد هزینه‌های لوازم استفاده‌شده به ‌صورت جداگانه می‌باشد.

مالیات ماشین در کانادا

مالیات ماشین در کانادا

یکی از نگرانی های برخی از مهاجرین بعد از خرید ماشین در کانادا در رابطه با مالیات آن می‌باشد. در صورتی ‌که موفق به خرید خودرو در کانادا شده‌اید و مالک شناخته می‌شوید، موظف هستید تا به ‌صورت ماهیانه مالیات آن را نیز پرداخت کنید.

طبق بررسی‌های انجام ‌شده تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی و معتبر الست گروپ، مالیات هر خودرو به‌ صورت تقریبی ۵۰ دلار می‌باشد. این قانون در سال 2017 در کانادا شکل گرفت که در صورت خرید برخی از خودروها به‌ صورت نو یا دست‌دوم، پرداخت مالیات برای افراد وجود نخواهد داشت.

قطعا اطلاعات کامل‌تری در این امور وجود دارد که می‌توانید از مشاوره‌های دقیق‌تر افراد کارکشته در این زمینه بهره‌مند شوید.

هزینه بنزین در کانادا

یکی از موارد مهمی که بعد از خرید خودرو در ذهن افراد شکل می‌گیرد، پرداخت هزینه‌های مربوط به بنزین می‌باشد.

هر روز قیمت متفاوتی از بنزین در کانادا مشاهده می‌گردد. در کل می‌توان گفت که قیمت جهانی نفت می‌تواند روی بالا و پایین شدن هزینه بنزین در کانادا تاثیر زیادی داشته باشد. روی تابلوهای پمپ ‌بنزین در ایستگاه‌های پمپ‌ بنزین کانادا هر روز اطلاعاتی درج می‌گردد که قیمت بنزین از مهم‌ترین آن می‌باشد.

شیوه پرداخت بابت خرید ماشین در کانادا چگونه است؟

شیوه پرداخت بابت خرید ماشین در کانادا چگونه است؟

برای این‌که افراد بتوانند از خرید ۱ وسیله جدید در کانادا بهره‌مند شوند، سه‌ روش لیزینگ، فاینانس و خرید یکجا برای آن‌ها وجود دارد. حال ما در رابطه با تصمیم‌گیری شیوه‌های پرداخت خودرو اطلاعاتی را در ادامه این مبحث برای شما خواهیم داشت. البته در صورت وجود هر گونه سوال و ابهام می‌توانید از کمک‌های کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ بهره‌مند شوید
لیزینگ Leasing
لیزینگ کردن خودرو در واقع شرایطی مشابه با اجاره کردن اتومبیل دارد. نکات بسیار مهمی در هنگام لیزینگ کردن خودرو وجود دارد که باید حتما آن‌ها را به خاطر بسپارید. این موارد عبارتند از:
•    چه مدتی قصد استفاده از خودرو را دارید؟
•    پرداخت ماهیانه مد نظر شما چقدر است؟
•    در طول سال چند کیلومتر قصد رانندگی دارید؟

هنگامی‌ که این سوال را از خود بپرسید، نیازهای شما برای لیزینگ کردن و یا اجاره‌ی یک اتومبیل دسته‌بندی خواهد شد تا بتوانید بهترین خودروی ممکن را انتخاب کنید. می توانید در طول سال، مابقی مبلغ خودرو ماهیانه را به کمپانی پرداخت کنید.

اما بهتر است بگوییم که بعد از به اتمام رسیدن دوره زمانی پرداخت ماهیانه نمی‌توانید برای برگرداندن خودرو به نمایندگی فروشی که ماشین را از آن اجاره کرده‌اید، اقدام کنید و ماشین دیگری را برای لیزینگ انتخاب کنید و این‌ که امکان پرداخت مبلغ مابه‌التفاوت برای خرید خودرو وجود دارد تا شما بتوانید از این طریق صاحب خودروی مد نظر شوید.

فایننس Finance

روش استفاده از خدمات فایننس همانند خریداری قسطی خودرو در کشور ما می‌باشد. معمولاً برنامه‌ریزی‌های دقیق این نوع از روش بدین ‌صورت است تا مبلغی را به ‌عنوان پیش‌پرداخت از افراد دریافت می‌کند و پرداخت باقیمانده هزینه ماشین به واسطه پرداخت‌های ماهیانه در بازه زمانی مشخص‌ شده انجام می‌گیرد.

به ‌عنوان نمونه، فرد خریدار بین مدت 5 ‌تا ۷ سال امکان پرداخت ماهیانه اقساط خودرو را خواهد داشت. قراردادهای خاصی در رابطه با این روش صورت می‌گیرد که طبق آن‌ها در نهایت فرد بعد از به اتمام رساندن اقساط موجود، به ‌عنوان صاحب اتومبیل شناخته می‌شود.

مقایسه لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا چگونه است؟

مقایسه لیزینگ و فایننس خودرو در کانادا چگونه است؟

در موارد زیر به بررسی تفاوت اصلی لیزینگ و فایننس خواهیم پرداخت.

مالکیت خودرو

•    لیزینگ
در صورتی ‌که فردی اقدام به خریداری خودرو از طریق لیزینگ کند، به ‌عنوان مالک آن خودرو به حساب نمی‌آید.
•    فاینانس
قراردادهای مربوط به فاینانس این امکان را به افراد می‌دهد تا به ‌عنوان مالک اتومبیل شناخته شوند و تا هر زمان آن را از آن خود بدانند.
پیش‌پرداخت
•    لیزینگ
در قراردادهای لیزینگ معمولاً پیش ‌پرداخت‌ها شامل مالیات، هزینه‌های ثبت‌نام، سپرده یا deposit  خواهند شد.
•    فاینانس
برای استفاده از خدمات فاینانس، پیش ‌پرداخت‌ها معمولاً شامل هزینه‌های ثبت‌نام، مالیات و deposit می‌شوند.

پرداخت ماهیانه

•    لیزینگ
در اغلب مواقع از طریق لیزینگ، پرداخت‌های ماهیانه بسیار کمتر و کوتاه‌مدت‌تر از فاینانس می‌باشد. دلیل اصلی آن این است که در قراردادهای لیزینگ، حدوداً نیم بیشتری از ارزش خودرو مبنای اصلی پرداخت ماهیانه قرار می‌گیرد و در حین مدت اجاره از ارزش آن خودرو کاسته خواهد شد. نحوه عملکرد لیزینگ به‌ صورت زیر می‌باشد.
    فرد برای اجاره یک خودروی جدید با قیمت ۲۰ هزار دلار اقدام می‌کند.
    ارزش خودرو در پایان سال سوم اجاره آن به ۱۲ هزار دلار خواهد رسید.
    پرداخت ماهیانه اجاره فقط ۸ دلار از ۵ هزار دلار از آن را پوشش می‌دهد. یعنی در طول این مدت، مبلغ ۳ هزار دلار از ارزش خودرو کاسته شده ‌است.

•    فاینانس
قراردادهای مربوط به فاینانس به گونه‌ای است که نیاز است تا مبلغ کل خودرو به ‌صورت اقساط ماهیانه پرداخت شود. 
بر اساس نکات گفته ‌شده، نمی‌توان ذکر کرد که شرایط فاینانس از لیزینگ بهتر است.

زیرا قوانین کانادا به ‌گونه‌ای است که خرید خودرو به ‌عنوان یک کالای مصرفی به حساب می‌آید و به ‌مرور زمان ارزش آن بسیار کمتر می‌گردد. بنابراین نمی‌توان همانند شرکت‌های ایرانی مانند ایران‌خودرو، خرید ماشین را به‌ عنوان یک سرمایه‌گذاری در نظر گرفت.

فسخ زود هنگام قرارداد

•    لیزینگ
در صورتی ‌که فردی قراردادهای لیزینگی را برای خرید و اجاره ماشین در نظر بگیرد، در هنگام پس دادن آن باید هزینه‌ای بابت فسخ زود هنگام قرارداد پرداخت کند. مبلغ این هزینه در این مواقع به ‌اندازه کل اقساط باقیمانده می‌باشد.

به ‌عنوان نمونه اگر فردی قرارداد لیزینگ پنج ‌ساله منعقد کرده باشد، اما در سال دوم به دلایل مختلفی همچون نقل ‌مکان به یک کشور و یا شهر دیگر قصد فسخ قرارداد را داشته باشد و مجبور باشد که ماشین را زودتر از موعد پس بدهد، باید هزینه‌های مربوط به ادامه قرارداد را پرداخت کند. این فسخ زود هنگام در کانادا با نام Lease Takeover  شناخته می‌شود.

برای این ‌که ضرر بسیاری در این مواقع صورت نگیرد، می‌توانید با راهنمایی‌های دقیق کارشناسان شرکت الست گروپ، افرادی را که قصد اجاره کردن ماشین از طریق لیزینگ دارند را پیدا کنید. وب‌سایت های مخصوصی برای این کار وجود دارد که با پیدا کردن این افراد می‌توانید اجاره‌نامه خود را به او انتقال دهید و این باعث می‌شود تا پرداخت مابقی اقساط شما به‌ عهده فرد جدید باشد.
•    فایننس
اختیارات مربوط به قراردادهای فاینانس بدین ‌صورت است که فرد می‌تواند در هر بازه زمانی اقدام به فروش خودروی مد نظر کند و از هزینه آن بابت پرداخت وام استفاده داشته باشد.

محدودیت در رانندگی

لیزینگ

هنگامی‌ که از طریق لیزینگ برای خرید ماشین در کانادا اقدام می‌کنید، در طول سال می‌توانید بین ۱۲ هزار تا ۲۴ هزار کیلومتر رانندگی داشته باشید. البته این موارد به نوع خودروی شما نیز بستگی خواهد داشت که در تمامی قراردادهای لیزینگ، این نکات قید می‌گردد. متداول‌ترین کیلومتر ها در این قراردادها بین ۱۶ هزار، ۲۰ هزار یا ۲۴ هزار کیلومتر در سال می‌باشد.

سوالی که برای برخی از افراد پیش می‌آید این است که اگر بیشتر از کیلومترهای تعیین ‌شده در طول سال رانندگی داشته باشند، چه اتفاقی برای آن‌ها خواهد افتاد؟ باید بگوییم که در صورت افزایش مسافت تعیین ‌شده برای هر فرد، با جریمه مواجه خواهد شد.

به‌ عنوان نمونه در صورتی ‌که ۱۶ هزار کیلومتر در قرارداد تعیین رانندگی مجاز در طول سال برای فرد تعیین ‌شده باشد، اما شخص ۱۷ هزار کیلومتر را رانندگی کرده باشد، بابت هر هزار کیلومتر اضافه آن ملزم به پرداخت جریمه می‌باشد.

طبق قرارداد تعیین ‌شده، از ابتدا جریمه‌های مربوطه در هر کیلومتر ۱۰ سنت می‌باشد. در نهایت بابت ۱ هزار کیلومتر اضافه نیاز به پرداخت حداقل ۱۰۰ دلار نیاز است و مبلغ ۱۰۰ دلار به کمپانی پرداخت گردد. پس به این‌ موضوع دقت کنید که اگر نیاز به پیمودن مسافت‌های طولانی دارید، قراردادهای لیزینگی برای شما کاربردی نخواهد بود.

فاینانس

هیچ‌ گونه محدودیتی در قراردادهای فاینانس برای میزان رانندگی افراد در زمینه خرید ماشین در کانادا وجود ندارد.

با شناخت این موارد و مقایسه‌ دقیق خرید خودرو از طریق فاینانس یا لیزینگ، در نهایت خرید خودرو بر اساس شرایط و خواسته‌های شما صورت خواهد گرفت. اگر جزو افرادی هستید که قصد دارید هر چند سال یک بار از خودروهای پیشرفته‌تر و جدیدتر استفاده کنید، گزینه‌ی معقول‌تر برای شما استفاده از روش لیزینگ می‌باشد.

اما نباید این نکته را فراموش کنید که در روش لیزینگ، پرداخت مبلغ ماهیانه بسیار کمتر است، اما ممکن است پرداخت اقساط بابت اجاره خودروهای مختلف در مدت طولانی نسبت ‌به روش فاینانس چندان مناسب به حساب نیاید.

اگر در این ‌مورد نیازمند کسب سوال و کسب اطلاعات بیشتر هستید، بهتر است از مشاوره‌های دقیق مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ بهره‌مند شوید تا با نگاهی عمیق‌تر، برای خرید ماشین در کانادا اقدام کنید.

سخن آخر

سخن آخر

با توجه به این ‌که دغدغه داشتن وسیله یکی از مهم‌ترین موارد مربوطه بعد از مهاجرت افراد می‌باشد، تلاش کردیم در این مطلب اطلاعات کلی در رابطه با خرید ماشین در کانادا برای شما عزیزان فراهم سازیم.

در صورتی‌ که شما از مهاجرین تازه ورود به کشور کانادا هستید، اما در این ‌مورد سردرگم هستید یا به ‌تازگی قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است با کسب اطلاعات دقیق‌تر در رابطه با خرید ماشین در کانادا در این زمینه اقدام کنید و از امکانات منحصر به ‌فرد این کشور بهره‌مند شوید.

اگر هر گونه ابهام یا سوالی در ذهن شما وجود دارد که همچنان به پاسخ آن نرسیده اید، مشاوره‌های دقیق‌تر تحت نظر کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ انجام می‌گیرد که به شما کمک خواهد کرد تا در این پروسه موفق شوید.