اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

لیست مشاغل مورد نیاز عمان

لیست مشاغل مورد نیاز عمان

در این مقاله، لیست مشاغل مورد نیاز عمان را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

مهاجرت به عمان شما را به گوشه ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می برد. بر خلاف امارات متحده عربی، عمان شهرت یکسانی برای تجارت و یا به عنوان یک مقصد برتر گردشگری ندارد. با این حال، محبوبیت آن در حال افزایش است، به طوری که تعداد سالانه گردشگران از حدود دو میلیون در سال 2012 به بیش از سه میلیون در سال 2016 افزایش یافته است.

در این مقاله، لیست مشاغل مورد نیاز عمان را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه شما هستیم.

مهاجرت به عمان شما را به گوشه ای کمتر شناخته شده از خاورمیانه می برد. بر خلاف امارات متحده عربی، عمان شهرت یکسانی برای تجارت و یا به عنوان یک مقصد برتر گردشگری ندارد. با این حال، محبوبیت آن در حال افزایش است، به طوری که تعداد سالانه گردشگران از حدود دو میلیون در سال 2012 به بیش از سه میلیون در سال 2016 افزایش یافته است.

در اینجا به منظور آشنایی بیشتر با لیست مشاغل مورد نیاز عمان،  لازم است ادامه مطلب را بررسی کنید تا بتوانید اطلاعات بیشتری در این حوزه کسب کنید.

اینفوگرافیک لیست مشاغل مورد نیاز عمان

اینفوگرافیک لیست مشاغل مورد نیاز عمان

فهرست مطالب:
نکات قابل توجه در بررسی و شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان
عوامل موثر در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان
مقصد، مهاجرت به عمان
همه چیز درباره لیست مشاغل مورد نیاز عمان
نحوه کار در عمان و لیست مشاغل مورد نیاز عمان
عمان، اطلاعات تجاری مهاجران و لیست مشاغل مورد نیاز عمان
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیست مشاغل مورد نیاز عمان با ما همراه باشید.

 

نکات قابل توجه در بررسی و شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان

نکات قابل توجه در بررسی و شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان

این کشور همچنین مرز داخلی با عربستان سعودی دارد، جایی در تپه های شنی روب الخالی، بزرگترین بیابان شنی جهان است. مساحت عمان تقریباً برابر با لهستان یا ایالت کانزاس ایالات متحده است. این کشور به چهار استان (محافظه) و پنج منطقه (منطقات) تقسیم شده است که از 61 ناحیه (ولایت) تشکیل شده است.

بیشتر مهاجران در پایتخت مسقط مستقر می شوند که برای خود یک استان تشکیل می دهد. علاوه بر این، جمعیت زیادی متولد خارج از کشور در صلاله، در جنوبی‌ترین استان ظفار، وجود دارد که هر کدام مشغول فعالیتی هستند که در اینجا باید به بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان بپردازید.

برای دماهای گرمسیری آماده باشید

هر کسی که به عمان می رود، باید برای شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان آماده باشد. بعضی از مشاغل نیاز به کار کردن در گرما  را دارد. پس در وهله اول باید بتوانید شرایط آب و هوایی آنجا را بشناسید. در دشت ساحلی حاصلخیز دمای نیمه گرمسیری از 22 درجه سانتیگراد تا 25 درجه سانتیگراد در زمستان و تا 40 درجه سانتیگراد در ماه های تابستان از ژوئن تا سپتامبر می رسد. همان طور که در آب و هوای بیابانی معمول است، دما می تواند به شدت بین روز و شب متفاوت باشد، به خصوص هر چه بیشتر به داخل کشور بروید.

در امتداد ساحل، گرما بیشتر مرطوب است تا خشک. وقتی باد شمال از صحرا می‌وزد، دما افزایش می‌یابد، بنابراین چمدان‌های خود را بر اساس آن انتخاب کنید و حتماً لباس‌های نخی یا کتانی سبک و آستین بلند بپوشید. در حالی که بقیه کشور عمدتاً دارای آب و هوای بیابانی است، مهاجرانی که به سمت جنوب عمان حرکت می کنند، با شگفتی روبرو هستند.

ظفار یک منطقه گرمسیری است که به شدت تحت تأثیر بادهای موسمی (چاریف) قرار گرفته است. پس از بارش شدید باران، این استان به یک واحه سرسبز تبدیل می شود، یک شگفتی از طبیعت که بازدیدکنندگان را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

جمعیت عمانی و زبان های آن

جمعیت عمانی و زبان های آن

از آنجایی که بخش بزرگی از عمان را بیابان تشکیل می دهد، جمعیت نسبتاً کم است و گرایش مشخصی به سمت شهرنشینی دارد. حدود 4.6 میلیون نفر در آنجا زندگی می کنند، عمدتاً در شهرها و تخمین زده می شود که 45٪ از ساکنان آن افراد خارجی هستند.

در حالی که در دهه گذشته افزایش سریعی در جمعیت مهاجر وجود داشته است،  در سال 2010، کمتر از 30٪ جمعیت خارجی متولد شده بودند، به دلیل رکود اقتصادی در کشور، از سال 2016 تعداد آن ها تا حدودی کاهش یافته است. بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان و نیروی کار خارجی که از بنگلادش، هند، پاکستان، اتیوپی، اندونزی، فیلیپین، مصر، نپال و سری‌لانکا می‌آیند، بخش مهمی از اقتصاد عمان است. همچنین جامعه بسیار کمتری از مهاجران اروپایی و آمریکایی وجود دارد.

زبان رسمی عربی است، اما غیر عرب زبانانی که به عمان نقل مکان می کنند، جای نگرانی برای آنان نیست. انگلیسی به طور گسترده ای درک یا صحبت می شود، به ویژه در پایتخت و دنیای تجارت، و عمان. حتی در نظرسنجی Expat Insider 2017 وقتی صحبت از سهولت زندگی در خارج از کشور بدون مهارت زبان محلی می شود، در رتبه نهم از 65 کشور قرار دارد.

به دلیل تعداد زیاد کارگران خارجی، زبان های فارسی، سواحیلی و زبان های مختلف آسیای جنوبی مانند بلوچی، سندی و اردو نیز در سرتاسر عمان بویژه در شهرها شنیده می شود.نیروی کار خارجی که از بنگلادش، هند، پاکستان، اتیوپی، اندونزی، فیلیپین، مصر، نپال و سری‌لانکا می‌آیند، بخش مهمی از اقتصاد عمان است. همچنین جامعه بسیار کمتری از مهاجران اروپایی و آمریکایی وجود دارد.

همه چیز در مورد احترام و عقل سلیم است

در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان می توان گفت که عمان کشوری نسبتا امن است. اگر چه حاکم فعلی، سلطان قابوس بن سعید که در سال 1970 به سلطنت رسید،  یک حاکمیت عمدتاً خودکامه است، اما این کشور در طول زمان هایی شاهد ناآرامی های سیاسی بسیار کمتری نسبت به سایر کشورهای خاورمیانه بود.

مهاجرانی که به عمان مهاجرت می کنند، دلیل کمی برای ترس از بحران سیاسی ناگهانی ندارند. با این حال، همچنان توصیه می شود که از همه تظاهرات اجتناب کنید. جنایت خشونت آمیز نادر است، بنابراین برخی نکات ایمنی کلی کافی است:

وارد محله های ناآشنا یا مناطق متروک نشوید.
پس از تاریکی هوا سفر نکنید، به خصوص تنها
به اشیای با ارزش خود توجه کنید.
علاوه بر این، غیر مسلمانانی که به عمان می روند باید به ابادیسم، مذهب محلی و شاخه نسبتاً محافظه کار اسلام احترام بگذارند.

این بدان معناست که در ماه رمضان از خوردن، نوشیدن، یا سیگار کشیدن در ملاء عام خودداری کنید و در خارج از سواحل و محوطه استخر لباس‌های مناسب بپوشید (یعنی از شلوارک و پیراهن بدون آستین برای مردان، دامن تا ساق پا برای زنان استفاده نکنید.

به طور کلی، کارمندان خارجی که به عمان می روند، از امنیت و مهمان نوازی این کشور قدردانی می کنند. پاسخ دهندگان به مطالعه Expat Insider 2017 حتی آن را از نظر سهولت اقامت در رتبه ششم از 65 کشور جهان قرار دادند.

عوامل موثر در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان

عوامل موثر در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان

اگر قبل از بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان می خواهید برای یک سفر کاری یا یک سفر حقیقت یاب به عمان بروید، برای ورود به این کشور به ویزای بازدید نیاز دارید. دو نوع ویزای بازدید وجود دارد، گزینه یکبار ورود و یکی که اجازه ورود چندگانه را می دهد.

ویزای توریستی یکبار ورود را می توان در تمامی نمایندگی های عمان در خارج از کشور دریافت کرد. معمولاً یک ماه اعتبار دارد و با مراجعه به اداره کل گذرنامه و اقامت برای یک ماه دیگر قابل تمدید است. اتباع کشورهای منتخب می توانند به سادگی ویزای بازدید را پس از ورود به تمام نقاط ورودی رسمی دریافت کنند.

هر کس دیگری برای اعطای ویزا باید یک بسته توریستی از یک آژانس مسافرتی مورد تایید رسمی دریافت کند. لطفاً از نزدیکترین سفارت یا کنسولگری عمان خود بپرسید که کدام مقررات برای شما اعمال می شود . شما می توانید تحت شرایط مشابه، ویزای چند بار ورود دریافت کنید. این اعتبار تا یک سال اعتبار دارد و به شما امکان می دهد که برای چندین اقامت سه هفته ای وارد کشور شوید.

اگر مایل به استخدام در عمان هستید، فقط می توانید تحت سیستم حمایت مالی ویزا این کار را انجام دهید. برای واجد شرایط بودن، باید یک تبعه خارجی بین 21 تا 60 سال داشته باشید و یک پیشنهاد شغلی تایید شده از یک شرکت در عمان داشته باشید. کارفرمای آینده شما اسپانسر ویزای شما می شود. کارفرمای شما باید از وزارت نیروی انسانی مجوز کار درخواست کند.

گاهی اوقات، آن ها همچنین باید با یک انجمن حرفه ای در زمینه شغلی شما (به عنوان مثال، در بخش مراقبت های بهداشتی) تماس بگیرند. بخش منابع انسانی معمولاً به شما اطلاع می دهد که چه مدارکی را برای این بخش از فرآیند درخواست نیاز دارند (به عنوان مثال مدارک حرفه ای، دیپلم، و... مورد نیاز است). 

مدارک درخواست ویزای کار

علاوه بر مجوز رسمی کار، مدارک زیر معمولاً برای درخواست ویزای کار مورد نیاز است:
پاسپورت معتبر (اصل و کپی(
چندین عکس در اندازه پاسپورت
گواهی سلامت از کلینیک خارجی تایید شده توسط وزارت بهداشت

خانواده خود را با خود بیاورید

همسر و فرزندان زیر 21 سال دارنده ویزای کار می توانند درخواست ویزای پیوستن به خانواده را ارائه دهند، مشروط بر این که کارمند حداقل دستمزد ماهانه داشته باشد، در یک شغل ارشد در عمان کار کند و در مسکن اجاره ای زندگی کند.

به نام خود یا کارفرمایشان. این ویزا به اعضای خانواده اسپانسر اجازه می دهد در عمان اقامت کنند اما در آنجا کار نکنند. برای درخواست موفقیت آمیز ویزا، هر دو طرف باید یک کپی از گذرنامه خود را ارائه کنند و کارمند باید کپی کارت کار، اقامت معتبر خود، یک کپی از قرارداد اجاره خود و همچنین مدرک درآمد خود را ضمیمه کند.

مورد دوم می تواند برای مثال، فرم امضا شده توسط وزارت نیروی انسانی در مورد حقوق کارمند یا شش ماه صورتحساب بانکی باشد. درک درست از لیست مشاغل مورد نیاز عمان به شما کمک می کند بتوانید به راحتی به فعالیت بپردازید. همچنین متقاضی باید دو قطعه عکس گذرنامه رنگی را همراه داشته باشد.

مهم تر از همه، شما باید مدرکی مبنی بر رابطه، به عنوان مثال یک کپی تایید شده از ازدواج یا گواهی تولد، که مورد تایید سفارت شما و وزارت امور خارجه باشد، ارائه دهید. در نهایت، برای ملیت های خاص، الزامات گواهی سلامت برای اعضای خانواده نیز اعمال می شود.

مدارک برای اخذ کارت اقامت

پس از ورود به عمان، مهاجران باید کارت ملی خود را دریافت کنند. شما باید شخصاً در اداره کل وضعیت مدنی پلیس سلطنتی عمان درخواست دهید. به طور معمول، شما به مدارک زیر نیاز دارید:
گذرنامه
یک گواهی پزشکی
فرم درخواست تکمیل شده
مجوز کار شما و مجوز از وزارت نیروی انسانی (برای کارمندان مهاجر در بخش خصوصی)
نامه ای از کارفرمای شما (برای مهاجران در بخش دولتی)
همچنین باید اثر انگشت خود را گرفته و امضای الکترونیکی خود را به اشتراک بگذارید.

از آنجایی که الزامات درخواست ممکن است در معرض تغییر باشد، برای اطلاعات به روز در مورد روند درخواست اسناد شناسایی با کارفرما یا پلیس خود تماس بگیرید. کارت اقامت برای دسترسی به لیست مشاغل مورد نیاز عمان بسیار مهم است. بنابراین، باید در اسرع وقت پس از ورود به عمان حداکثر ظرف 30 روز پس از ورود به کشور، آن را دریافت کنید.

مقصد، مهاجرت به عمان

مقصد، مهاجرت به عمان

بیش از 75 درصد از کل ساکنان در شهرها، به ویژه در مسقط و صلاله زندگی می کنند . مسقط، پایتخت، یک فرمانداری کامل را تشکیل می‌دهد که تقریباً 1.5 میلیون نفر را در منطقه شهری (از آگوست 2017) در خود جای داده است، از جمله جمعیت قابل توجه مهاجران حدود 950000 نفر.

مساحت 1500 کیلومتر مربعی این استان شامل شش ولایت (یعنی مناطق: مسقط، مطرح، باوشار، عصیب، الامرات و قریات) و محله‌های مختلف است. این شهر مرکز تجاری و مالی عمان، مقر نمایندگی‌های خارجی، و یک مرکز تجاری با بندر شلوغ است. اگر چه بندر اخیر در حال تبدیل شدن از یک بندر تجاری به بندری برای کشتی‌های کروز، با اسکله‌ای متمرکز بر گردشگری است.

قلب ظفار: صلاله

در خارج از استان مسقط، صلاله بزرگترین شهر است. قلب ظفار، استانی در جنوب، به خاطر درختان کندر زیبای خود و همچنین شهری است که سلطان فعلی عمان در آن متولد شده است. جدا از این ادعای شهرت، صلاله به دلیل منطقه آزاد و بندر باری خود نیروی کار قابل توجهی را نیز جذب می کند. به دلیل موقعیت مناسب با دسترسی آسان به دریا، کوه و صحرا، گردشگری یک عامل اقتصادی مهم فزاینده برای تجارت در منطقه است.

گزینه های محدود خرید ملک برای مهاجران

خرید ملک توسط اتباع خارجی در عمان پیشرفت نسبتا جدیدی در قوانین عمان است. تا سال 2004، تمامی این خریدها برای اتباع غیر شورای همکاری خلیج فارس (یعنی افرادی که شهروند بحرین، کویت، عمان، قطر، عربستان سعودی یا امارات نبودند) ممنوع بود. اتباع خارجی می توانند زمین یا املاک واقع در مجتمع های توریستی به اصطلاح یکپارچه (ITC) را خریداری کنند که به آن ها حقوق اقامت خودکار اعطا می کند. با

این حال، از سال 2017، برنامه‌هایی در راستای بررسی  لیست مشاغل مورد نیاز عمان وجود دارد که احتمالاً این محدودیت را کاهش داده و به مهاجران اجازه می‌دهد تا ملک خارج از ITC را نیز خریداری کنند. با این حال، مگر این که قصد سرمایه گذاری در توسعه ملک یا ایجاد یک خانه در عمان را دارید، احتمالاً اجاره گزینه بهتری برای مهاجرانی است که به دنبال خانه موقت هستند.

یک قرارداد اجاره معمولی معمولاً برای یک سال معتبر است و می تواند برای مدت مشابهی تمدید شود. با این حال، توجه داشته باشید که مرسوم است که حداقل سه ماه یا یک سال پیش اجاره را پرداخت کنید. اگر بنا به دلایلی مجبور به خروج زودهنگام از کشور شوید، این مبلغ پرداختی مسترد نخواهد شد.

هزینه زندگی در عمان

هزینه زندگی در عمان

طبق بررسی های صورت گرفته در شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان خوشبختانه هزینه زندگی در عمان نسبتا پایین است. در نظرسنجی Mercer Cost of Living Survey 2017، مسقط رتبه 92 را از بین 209 مقصد مهاجرتی در سراسر جهان کسب کرد.

این باعث می شود که یکی از کم هزینه ترین شهرهای خاورمیانه باشد، به عنوان مثال، دبی و ابوظبی در بین 25 شهر برتر قرار دارند. یکی از مشکلات زندگی مهاجران در عمان نبود امنیت شغلی به دلیل سیاست "عمانی سازی" دولت است که ساکنان محلی را به کارمندان خارجی ترجیح می دهد.

همچنین رکود اقتصاد عمان و افزایش بیکاری به دلیل قیمت های پایین نفت از سال 2015 به بعد بوده است. والدین همچنین باید هزینه های بالای مدارس بین المللی یا خصوصی برای کودکان مهاجر را در نظر بگیرند: در مطالعه Expat Insider در سال 2017 ، 45 درصد از پاسخ دهندگان دارای فرزند در عمان تحصیل را گران می دانند. بنابراین در طول مذاکرات حقوق و دستمزد، باید سعی کنید هزینه های تحصیل را به عنوان بخشی از امتیازات خود در نظر بگیرید.

گزینه های اوقات فراغت محدود

گزینه های اوقات فراغت محدود

کیفیت زندگی در عمان طی سال‌ها به‌طور پیوسته در حال افزایش بوده است. در نظرسنجی Expat Insider 2017، عمان با رتبه 43 از بین 61 کشور در سال 2014، به رتبه 26 از 65 مقصد رسید. مهاجران به ویژه از امنیت شخصی و آرامش محلی خود راضی هستند. فقط حدود 2٪ در مورد این عوامل چیزی منفی برای گفتن داشتند، در حالی که میانگین جهانی به ترتیب 11٪ و 12٪ است. در مقایسه، مسقط همچنین در نظرسنجی کیفیت زندگی مرسر در سال 2016 از بین 230 شهر در رتبه 29 قرار گرفت .

متأسفانه، عمان نمی تواند این نتایج عالی را در همه جنبه ها در مورد کیفیت زندگی حفظ کند. مسقط به سادگی امکانات کلانشهرهایی مانند تورنتو یا سنگاپور یا استعداد مکان هایی مانند وین یا هونولولو را ندارد.

به عنوان مثال، در نظرسنجی Expat Insider 2017، پاسخ دهندگان پایتخت را در رتبه 43 از بین 51 شهر در سراسر جهان قرار دادند که به عنوان مثال در مورد گزینه های اوقات فراغت محلی صحبت می شد.

همه چیز درباره لیست مشاغل مورد نیاز عمان

همه چیز درباره لیست مشاغل مورد نیاز عمان

عمان یک کشور عربی در غرب آسیا است. به عنوان سلطان نشین عمان نیز شناخته می شود. لیست مشاغل مورد نیاز عمان  بسته به شرایط و موقعیت این کشور متغیر است. پیش از این، این کشور در فهرست مقاصد گردشگری یا تجاری زیاد به حساب نمی آمد. با این حال، طی چند دهه گذشته، عمان نه تنها به عنوان یک مرکز تجاری رو به رشد، بلکه به یک مقصد گردشگری محبوب نیز تبدیل شده است .

با این حال، قبل از این که برای تجارت یا گردشگری به عمان سفر کنید، باید چند نکته را بدانید. عمان یک ملت اسلامی است و ریال عمان واحد پول آن است. علاوه بر این، در حالی که انگلیسی زبانان به راحتی در این کشور یافت می شوند، محبوب ترین زبان عربی است در حالی که بلوچی و اردو نیز صحبت می شود.
 
عمان زیستگاه بسیاری از گونه های در معرض خطر از جمله نه نوع پستاندار و حداقل پنج پرنده بومی است. عمان با نگهداری از حیواناتی مانند پلنگ، کفتار، اوریکس و بزکوهی و پرندگانی مانند کرکس، شاهین، کبک عربی و پرندگان آفتابی که به ندرت یافت می شود، گنجینه ای است که اگر می خواهید حیواناتی را در زیستگاه طبیعی آن ها پیدا کنید، به شمار می رود. عمان یک نقطه داغ برای گردشگرانی است که علاقه مند به تماشای نهنگ هایی هستند که شانس دیدن نهنگ هایی مانند نهنگ آبی پیگمی، نهنگ اسپرم و نهنگ عنبر عرب را دارند.

بزرگترین شهرهای عمان مسقط، سیب، صلاله، باوشار، صحار، سویق، عبری، سحام، برکه و رستاق هستند. ساکنان محلی مرد در عمان ترجیح می دهند لباس ملی، یعنی دیشداشا را بپوشند. مردان در عمان در جشن ها خنجری را با خود حمل می کنند. خنجر، خنجر ملی عمان است.

تا آنجا که به زنان مربوط می شود، برخی جاها برقع می پوشند، برخی حجاب دارند و برخی عبا می پوشند. این به ترجیحات آن ها بستگی دارد. مردم عمان طرفدار غذاهای غیر گیاهی هستند، آن ها به سختی غذاهای گیاهی می خورند، اما حلوا عمانی را نماد مهمان نوازی عمانی می دانند.

نحوه کار در عمان و لیست مشاغل مورد نیاز عمان

نحوه کار در عمان و لیست مشاغل مورد نیاز عمان

در شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان آیا کار در عمان به عنوان یک مهاجر برای شما یک حرکت شغلی معتبر است؟ با InterNations GO آماده شوید! بررسی اجمالی از اقتصاد ملی، جست و جوی شغل و افتتاح کسب و کار خود، و همچنین شرایط عمومی کار، شما را به روز نگه می دارد. آیا نیاز به مهاجرت به خارج از کشور را دارید؟ سازماندهی یک جابجایی بین المللی کاری نیست که شما به تنهایی انجام دهید. به عنوان مهاجران، درک می کنیم که شما به چه چیزی نیاز دارید، و خدمات ضروری را برای کمک به شما برای نقل مکان و زندگی آسان در خارج از کشور ارائه می دهیم. همین امروز تماس بگیرید تا حرکت خود را شروع کنید و با چک لیست جابجایی رایگان، آماده سازی را آغاز کنید.

تاریخ اقتصادی عمان: از قدیم تا اکنون

تاریخ اقتصادی عمان: از قدیم تا اکنون

مهاجرانی که در عمان کار می کنند و نگاهی اجمالی به کشاورزی در سطح معیشتی در برخی مناطق روستایی دارند، ممکن است از دانستن بیشتر در مورد تاریخ اقتصادی این کشور متعجب شوند. عمان در گذشته یک بازیگر قدرت با نفوذ در تجارت در خاورمیانه و سواحل شرق آفریقا بود.

در اواسط 19 هفتم قرن، سلطنت عمان با افول اقتصادی روبه‌رو شد و اکثریت مردم در بخش کشاورزی کوچک عمان، ماهیگیری یا مشاغل صنفی کار می‌کردند که صنایع دستی سنتی را ایجاد می‌کرد. در سال 1964 منابع بزرگ نفتی در عمان کشف شد. اگر چه این کشور عضو اوپک نیست، اما اکنون به یک کشور مهم تولیدکننده نفت تبدیل شده است.

این روزها تعداد قابل توجهی از افراد در صنعت پتروشیمی عمان مشغول به کار هستند و روزانه 930 هزار بشکه نفت تولید می کنند. به دلیل مشکلات زمین شناسی در استخراج نفت از خاک عمان، این میزان ممکن است در آینده بیشتر شود. با این حال، این بدان معنا نیست که ذخایر نفت که حدود 5.5 میلیارد بشکه تخمین زده می شود، نامحدود است. دولت عمان که موفق شده است به سرعت کشور را مدرن کند، اکنون در تلاش است تا اقتصاد ملی را متنوع کرده و «عمانی‌سازی» نیروی کار را ایجاد کند.

کشاورزی: کوچکترین بخش اقتصاد

کشاورزی: کوچکترین بخش اقتصاد

در شناسایی لیست مشاغل مورد نیاز عمان جای تعجب نیست که برای یک کشور کویری اغلب غیر مهمان نواز، کشاورزی برای افراد محلی و ساکنان خارجی شاغل در عمان اهمیت کمی دارد. به غیر از ماهیگیری و پرورش شتر، بخش کشاورزی، پرورش گاو یا پرورش خرما، لیموترش، نارگیل و موز به دشت ساحلی البطینه در شمال شرقی و استان حاصلخیز ظفار در جنوب محدود می شود. در مجموع، کشاورزی تنها 1.3 درصد به تولید ناخالص داخلی عمان کمک می کند.

صنعت: همه چیز درباره نفت و گاز است

صنعت: همه چیز درباره نفت و گاز است

در بررسی لیست مشاغل مورد نیاز عمان ‏ بخش ثانویه با 55 درصد تولید ناخالص داخلی کشور از اهمیت بسیار بیشتری نسبت به کشاورزی برای نیروی کار برخوردار است. در حالی که صنایع سبک نسبتاً متوسط هستند، صنایع پتروشیمی، معدن مس، ذوب آلومینیوم و تولید سیمان قوی هستند.

دولت عمان همچنین می خواهد متخصصان را برای بهره برداری از ذخایر گاز طبیعی این کشور تشویق کند که حدود 850 میلیارد متر مکعب تخمین زده می شود. با این وجود، تعجب آور نیست که شرکت توسعه نفت عمان (که بخشی از آن متعلق به دولت است، بخشی از آن متعلق به غول نفتی چند ملیتی شل) یکی از بزرگترین کارفرمایان این کشور، از جمله کارکنان زیادی از مهاجران شاغل در عمان است.

بخش خدمات ارتقا یافته توسط دولت

تا آنجا که به بخش خدمات مربوط می شود، دولت هم گردشگری و هم تجارت بین المللی را ترویج می کند. بنادر بزرگ کانتینری، مناطق صنعتی و مناطق آزاد در صحار و صلاله وجود دارد و پروژه‌های زیربنایی دیگری مانند منطقه ویژه اقتصادی در شهر نفتی به خوبی در حال انجام است.

علاوه بر این، به اصطلاح واحه دانش مسقط، قرار است مشوق هایی را برای سرمایه گذاری خارجی و همچنین برای افرادی که در صنایع IT و CT عمان کار می کنند، ارائه دهد.

خدمات پزشکی و آموزش به تعداد بیشتری از کارکنان نیاز دارد تا بتوانند با تقاضای جمعیت رو به رشد کنار بیایند. با این حال، از آنجایی که امروزه بسیاری از جوانان عمانی آموزش معلمی یا تحصیلات پزشکی را می گذرانند، این رشته ها ممکن است برای مهاجرانی که در عمان کار می کنند، جالب نباشد.

عمان، اطلاعات تجاری مهاجران و لیست مشاغل مورد نیاز عمان

عمان، اطلاعات تجاری مهاجران و لیست مشاغل مورد نیاز عمان

انتخاب رشته شغلی

اگر علاقه مند به کار در عمان به عنوان یک مهاجر هستید، لیست مشاغل مورد نیاز عمان وجود دارد که می توانید برنامه خود را خارج از انتقال سنتی درون شرکتی محقق کنید. علاوه بر زمینه‌های پررونق مانند صنعت پتروشیمی و گردشگری، سایر بخش‌های رو به رشدی که باید در نظر گرفته شوند،

عبارتند از: ساخت و ساز و لجستیک، پروژه‌های زیربنایی برای فن‌آوری‌های حفاظت از آب و آبیاری، ایجاد انرژی، دفع زباله و بازیافت، تجهیزات پزشکی، فناوری زیستی و خدمات بهداشتی و همچنین ماشین آلات برقی. علاوه بر این، باید به شرکت‌هایی که در مناطق آزاد مستقر هستند، مانند شرکت‌هایی که در سوهار و صلاله، یا در منطقه دانش مسقط، که مقرهای محلی شرکت‌های فناوری اطلاعات مانند مایکروسافت و اوراکل در آن قرار دارند، توجه ویژه ای داشته باشید. سهمیه «عمانی‌سازی» برای کارکنان مشاغل خارجی در مناطق آزاد کمتر است. این به معنای ناامنی شغلی کمتری برای شما زمانی است که کار در عمان را شروع کرده اید.

منابع برای شکار شغل در عمان

برای تحقیق در مورد یک بخش، زمینه حرفه ای یا شرکت خاص، می توانید روزنامه های انگلیسی زبان Oman Economic Review و Business Today Oman  را امتحان کنید. هنگامی که تصمیم گرفتید روند درخواست را ادامه دهید، موتورهای جست و جوی شغل زیر مفید هستند:
خلیج هیولا
الجزیره جابز
گلفتالنت
بازار گلف جابز
Careerjet  عمان
اگر به دنبال شغلی در یک صنعت خاص هستید، وب سایت های تخصصی مانند  Go  Construction Job، Oil Careers ، Caterer Global  و Jobs TEFL نیز وجود دارد. علاوه بر این، ارزش آن را دارد که صفحات اصلی شرکت‌های بزرگ مستقر در عمان مانند شل یا عمان ایر را برای موقعیت‌های خالی آگهی‌شده در بخش شغلی آن ها بررسی کنید.

راه اندازی شرکت خود: مراحل مقدماتی

اگر ترجیح می دهید رئیس خود باشید تا به دنبال لیست مشاغل مورد نیاز عمان باشید، ابتدا باید تحقیقات بازار را به طور کامل انجام دهید. بخش های رشد بالقوه ذکر شده در بخش جست و جوی شغل در بالا نیز ممکن است برای سرمایه گذاران خارجی ارزشمند باشد.

برای کسب دانش بیشتر و دریافت پشتیبانی برای ورود برنامه ریزی شده به بازار، با موسسات مربوطه تماس بگیرید. برای مثال با اتاق بازرگانی و صنعت عمان یا اتاق بازرگانی خارجی مناسب در منطقه خلیج تماس بگیرید. علاوه بر این، شروع کسب و کار خود یا سرمایه گذاری در عمان بدون تجربه حرفه ای قبلی در خاورمیانه توصیه نمی شود. حضور در زمین ضروری است. حتی اگر راهی برای افتتاح کسب و کاری بیابید که نیازی به شرکای عمانی نداشته باشد، همکاران محلی قابل اعتماد و عربی زبانان مسلط به همان اندازه حیاتی هستند.

شرایط راه اندازی کسب و کار در عمان

اتباع غیر عمانی که از کشورهای دیگر شورای همکاری خلیج فارس یا ایالات متحده نیستند و مایلند شرکتی در عمان راه اندازی کنند، باید لیست مشاغل مورد نیاز عمان و شرایط زیر را رعایت کنند:
برای دریافت مجوز باید از وزارت بازرگانی و صنعت اقدام کنید.
شما باید تقریبا حداقل سرمایه 150000 OMR سرمایه گذاری کنید.
سرمایه گذاران خارجی و افراد تجاری مجاز به داشتن درصد معینی از سهام شرکت، معمولاً 49 درصد هستند. بقیه باید در دست عمان باشد.
راه هایی برای کار کردن با برخی از این مقررات وجود دارد.

برای مشاغل در مناطق آزاد، سهم بالاتری از مالکیت خارجی امکانپذیر است و ممکن است به حداقل سرمایه کمتری نیاز داشته باشید. برخی از ساختارهای تجاری قانونی یک دفتر نمایندگی صرفاً تبلیغاتی یا شعبه یک شرکت خارجی نیز می توانند بدون مشارکت عمانی ایجاد شوند. با این حال، شما باید یک نماینده یا وکیل محلی داشته باشید تا در امور اداری و مکاتبات دولتی به شما کمک کند.

نحوه ثبت شرکت

نحوه ثبت شرکت

برای تصمیم گیری در حوزه لیست مشاغل مورد نیاز عمان هنگامی که تصمیم گرفتید که شرکت شما چه شکل حقوقی داشته باشد (مثلاً شرکت تضامنی یا شرکت با مسئولیت محدود)، می توانید آن را ثبت کنید.
ابتدا باید در وزارت بازرگانی و صنعت ثبت شود.

برای بخش های خاص، به مجوز اضافی از وزارت مربوطه نیاز دارید. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک تجارت واردات تجهیزات پزشکی راه اندازی کنید، باید از وزارت بهداشت مجوز بگیرید.
سپس می توانید شرکت جدید را در اتاق بازرگانی و صنعت عمان و مقامات شهرداری ثبت کنید.

اگر چه انگلیسی در دنیای تجارت عمان به طور گسترده صحبت می شود، تمام مکاتبات رسمی با بوروکراسی دولتی باید به زبان عربی انجام شود. این یکی دیگر از دلایلی است که به مهاجران توصیه نمی شود که به تنهایی شرکتی را در عمان اداره کنند.
وقت گذاشتن برای تشکیل یک شبکه تجاری مستحکم با تماس های خوب در دراز مدت نتیجه خواهد داد، به خصوص که روابط شخصی در فرهنگ تجاری عمان ضروری است.

سیستم تامین اجتماعی عمان

تا سال 1371 سیستم بیمه سراسری اجرا نمی شد. امروزه تمامی شهروندان 15 تا 59 ساله که در بخش خصوصی شاغل بوده و دارای قرارداد کار دائم هستند، مشمول طرح تامین اجتماعی هستند. این امر حتی اگر آن ها در یکی دیگر از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس کار کنند، یعنی در بحرین، کویت، قطر، عربستان سعودی یا امارات اعمال می شود.

هنگامی که یک کارمند به سن 60 (مرد) یا 55 (زنان) رسیده باشد، مستمری کهولت سن را دریافت می کند. اما باید به ترتیب حداقل 180 یا 120 ماه حق بیمه را پرداخت کرده باشند.
کارمند 6.5 درصد از حقوق اولیه خود را به طور خودکار از لیست حقوق و دستمزد کسر می کند در حالی که کارفرما 9.5 درصد اضافی را به دولت کمک می کند. دومی سپس 2 درصد دیگر به صندوق بازنشستگی کارکنان اضافه می کند.
این صندوق همچنین شامل مزایای از کارافتادگی، حوادث کار و بیماری های شغلی می شود. برای تکمیل سهم برای آسیب های ناشی از کار، این شرکت یک درصد دیگر از حقوق را پرداخت می کند.

شما به عنوان یک مهاجر شامل نمی شوید

شما به عنوان یک مهاجر شامل نمی شوید

حق بیمه اجتماعی مرخصی استعلاجی یا مزایای زایمان را پوشش نمی دهد. ممکن است مدتی طول بکشد تا مرخصی والدین با حقوق رایج تر شود: حدود 20٪ از نیروی کار فعلی زن هستند.
علاوه بر این، طرح بیمه ملی افراد خوداشتغال، کارکنان داخلی، صنعتگران و کارگران خارجی از جمله مهاجران را مستثنی می‌کند. شما باید مطمئن شوید که کارفرمای شما یک بیمه نامه حوادث برای کارکنان خارجی دارد، به عنوان مثال به عنوان بخشی از طرح بیمه حوادث خصوصی و بیمه درمانی.

همچنین در طول مذاکرات حقوق و دستمزد در نظر بگیرید که ممکن است بخواهید مبلغ ثابتی را برای یک طرح بازنشستگی خصوصی کنار بگذارید یا به پرداخت سهم بازنشستگی دولتی در خانه ادامه دهید. شما باید دریابید که آیا امکان ماندن به عنوان یک عضو داوطلبانه پرداخت کننده در طرح ملی بازنشستگی در زمانی که در عمان کار می کنید، وجود دارد یا خیر.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد لیست مشاغل مورد نیاز عمان، لطفاً قبل از نقل مکان به خلیج با اداره محلی تامین اجتماعی در کشور مبدا تماس بگیرید.

یک سیستم مالیاتی متفاوت

حتی اگر ممکن است لازم باشد بخشی از حقوق خود را برای بازنشستگی خود پس انداز کنید، می توانید از کار در عمان از نظر مالی بهره مند شوید. قوانین مالیاتی کشور نسبتاً سخاوتمندانه است، بنابراین درآمد خالص شما ممکن است بالاتر از درآمد داخلی باشد.

هیچ مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر مزایای جانبی (که مهاجران با مزایای فراوان از شنیدن آن خوشحال خواهند شد) و هیچ مالیات هدیه، مالیات بر ثروت یا مالیات بر ارزش افزوده وجود ندارد. با این حال، اگر به عنوان یک شهروند غیر عمانی فعالیت های تجاری درآمدزا انجام می دهید،  به عنوان مثال به عنوان مالک یک SME - باید مالیات کسب و کار بپردازید.

نرخ مالیات برای درآمد شرکت در مورد لیست مشاغل مورد نیاز عمان به عواملی مانند میزان سالانه درآمد مذکور و درصد سهام عمانی در مقابل سهام خارجی در شرکت بستگی دارد.

کسب‌ و کارها در بخش‌های دارای اولویت خاص، به‌عنوان مثال، کلینیک‌های خصوصی، مدارس، یا گردشگری، ممکن است در طول پنج سال اول از معافیت‌های مالیاتی سود ببرند. به خصوص اگر صاحب یک مؤسسه تجاری دائمی در عمان هستید، بهتر است از یک حسابدار مالیاتی عمانی مشاوره حرفه ای دریافت کنید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

اگر کشور مبدأ شما با عمان موافقت نامه مالیات مضاعف منعقد کرده باشد، می توانید از پرداخت مالیات بر درآمد یکسان دو بار اجتناب کنید. تا کنون، این امر برای حالت های زیر اعمال می شود:
الجزایر، بلاروس، برونئی، کانادا، چین، کرواسی
فرانسه، هند، ایران، ایتالیا، ژاپن، لبنان
موریس، مولداوی، مراکش، هلند، پاکستان
سیشل، سنگاپور، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سودان، سوریه
تایلند، تونس، ترکیه، بریتانیا، ازبکستان، ویتنام، یمن 
طبق قانون کار در مورد لیست مشاغل مورد نیاز عمان، هفته کاری عادی از شنبه تا پنجشنبه طول می کشد و 40 تا 48 ساعت است. در طول ماه رمضان، کارمندان مسلمان تنها باید 36 ساعت در هفته کار کنند، زیرا در طول روز نه می‌خورند و نه می‌نوشند. اگر یک کارمند برای تکمیل یک کار یا پروژه مجبور به اضافه کاری باشد، حق دریافت حقوق بیشتر یا مرخصی به عنوان غرامت دارد.

حداقل دستمزد ملی وجود دارد، اما فقط برای شهروندان عمانی. با این حال، مهاجران معمولاً تحت تأثیر این قانون قرار نخواهند گرفت. اکثر کارمندان خارج از کشور متخصصانی هستند که دستمزد خوبی دریافت می‌کنند. کارگران خارجی که از دستمزد کوتاهی برخوردارند، عمدتاً کارگران مهاجر غیر ماهر (و اغلب دستمزد کمتر) هستند.