اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری

مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری آشنا شوید.

بعضی مواقع با تمام تلاش هایی که در کشور خودمان برای داشتن یک زندگی خوب و ایده آل می کنیم، به هر دلیلی قادر نیستیم تا موفق شویم و ثمره ی تلاش های خودمان را ببینیم. در اینجا است که گاها افراد تصمیم می گیرند تا مهاجرت کرده و بخت خود را در کشورهای دیگری امتحان کنند.

همراه ما باشید تا بیشتر با موضوع مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری آشنا شوید.

بعضی مواقع با تمام تلاش هایی که در کشور خودمان برای داشتن یک زندگی خوب و ایده آل می کنیم، به هر دلیلی قادر نیستیم تا موفق شویم و ثمره ی تلاش های خودمان را ببینیم. در اینجا است که گاها افراد تصمیم می گیرند تا مهاجرت کرده و بخت خود را در کشورهای دیگری امتحان کنند.

درست است که این کار هم ریسک محسوب می شود، اما در صورتی که به توانایی های خود و تخصصی که در اختیار دارید ایمان داشته باشید، قادر هستید تا با کار و تلاش، ریسک این کار را کمتر و کمتر کرده و در مقابل، شانس موفقیت خود را افزایش دهید. پس به طور کلی در پروسه ی مهاجرت، همه چیز بستگی به شخص و نیز تلاش و توانایی های وی دارد.

یکی از مقصدهای محبوب و پرطرفدار میان ایرانیان برای مهاجرت، کشور آلمان است. این کشور که در مقایسه با کشورهای موجود در قاره ی آمریکا یا اقیانوسیه از نظر فاصله با ایران دارای مسافت معقول تری است، سبب شده افرادی که نزدیکی به خانواده ایشان در اولویت برای آن ها قرار دارد، از مهاجرت به کشورهایی مانند آمریکا و کانادا و سایر کشورهایی از این دست، چشم پوشی کرده و آلمان را به عنوان یکی از بهترین گزینه ها انتخاب کنند.

کشور آلمان، کشوری اروپایی است که به غیر از این که کشوری بسیار زیبا و پیشرفته و دارای اقتصادی با ثبات است، نرخ بیکاری در آن بسیار پایین بوده و نیاز به نیروی کار ماهر در آن به شدت احساس می شود. این کشور یکی از قدرتمندترین کشورهایی است که در اتحادیه ی اروپا و حوزه ی یورو وجود داشته و به همین دلیل هم هدف بسیاری از افراد برای مهاجرت به شمار می آید.

اینفوگرافیک مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری

اینفوگرافیک مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری

یکی از رشته هایی که به وسیله ی آن می توان پروسه ی مهاجرت را استارت زد، موضوع مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری است. به کمک برنامه ی مهاجرتی به نام قانون دو هزار و بیست آلمان برای نیروی کار ماهر، فرد قادر است با در اختیار داشتن مدارک مربوط به آرایشگری اقدام به مهاجرت کند. اگر شما هم در رشته ی آرایشگری دارای تخصص و در عین حال مدرک هستید و به دنبال مهاجرت به کشور آلمان نیز می باشید، توصیه می کنیم این مطلب را که توضیح مفصلی راجع به مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری است را از  دست ندهید.

آن چه در نوشتار مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری مورد بررسی قرار می گیرد :

بازار کار رشته آرایشگری در آلمان چگونه می باشد ؟

آیا مهاجرت با مدرک آرایشگری امکان پذیر است ؟

قوانین جدید سال 2020 در خصوص نیروی ماهر چیست ؟

دوره اوسبیلدونگ چیست و مناسب چه افرادی میباشد ؟

کدام روش بهترین راه مهاجرت آرایشگران به آلمان است ؟

حقوق دریافتی آرایشگران در آلمان چه اندازه ای است ؟

آیا از طریق روش اوسبیلدونگ می توان اقامت دائم اخذ نمود؟

آیا از طریق قوانین جدید سال 2020 می توان اقامت دائم اخذ نمود  ؟

آیا میتوان از طریق راه های موجود همزمان با خانواده اقدام کرد ؟ شرایط خانواده در آلمان چگونه است ؟
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت آرایشگران به آلمان چیست ؟
خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت با مدرک آرایشگری به آلمان چیست ؟

نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری با ما همراه باشید.

 

بازار کار رشته ارایشگری در آلمان چگونه می باشد ؟

بازار کار رشته ارایشگری در آلمان چگونه می باشد ؟

یکی از مشاغل و در عین حال رشته هایی که در کشور آلمان به آن نیاز زیادی احساس می شود کار آرایشگری است. انواع مختلف آرایشگرها در زمینه های کاری مختلف از آرایشگر زنانه گرفته تا مردانه و در حوزه هایی نظیر کوتاهی مو، میکاپ، گریم حرفه ای و سایر رشته های در ارتباط با آرایشگری در این کشور مورد نیاز است.

فردی که به عنوان آرایشگر به این کشور وارد می شود هم می تواند سالن مخصوص به خود را داشته باشد و هم می تواند در سالن هایی که در این کشور مشغول فعالیت هستند کار خود را آغاز کند. به واسطه ی این کار هم آنها قادر هستند تا اقامت کاری خود را در اختیار داشته و از مزایای آن بهره مند شوند.

 

آیا مهاجرت با مدرک آرایشگری امکان پذیر است ؟

آیا مهاجرت با مدرک آرایشگری امکان پذیر است ؟

بله ، از ماه مارچ سال 2020 قوانین مهاجرت کشور آلمان تغییرات بزرگی کرد که یکی از این تغییرات امکان مهاجرت کاری نیروهای فنی ماهر بدون داشتن مدرک دانشگاهی بود. بر اساس قوانین جدید نیروهای ماهر که مدرک فنی و حرفه ای قابل مقایسه با مدرک معادل آوسبیلدونگ خود در آلمان را دارند و حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط با رشته کاری خود در کشور خود را دارند، میتوانند برای کار در کشور آلمان اقدام کنند.

بنابراین باتوجه به این قوانین جدید آرایشگران نیز میتوانند شامل این قوانین جدید شوند و کاری برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند.

آرایشگری در کشور آلمان جزو مشاغل مهارتی به حساب می آید و متقاضیان باید به استناد قانون ویزای کار مخصوص نیروهای مهارتی اقدام به مهاجرت به این کشور کنند. تا قبل از مارچ 2020 امکان مهاجرت آرایشگران به آلمان وجود نداشت، اما از مارچ 2020 بدلیل تغییر قوانین مهاجرتی این کشور، امکان مهاجرت به آلمان برای این افراد فراهم شده است.

 

قوانین جدید سال 2020 در خصوص نیروی ماهر چیست ؟

قوانین جدید سال 2020 در خصوص نیروی ماهر چیست ؟

همان طور که در قسمت های پیشین هم گفتیم، یکی از روش هایی که به کمک آن می توان به کشور آلمان مهاجرت کرد اقدام از طریق مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری است. در این روش به افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور هستند و در رابطه با تخصص و مهارت خود مدرک دانشگاهی در اختیار ندارند، اجازه داده می شود تا با ارسال مدارک خود برای مهاجرت به عنوان نیروی کار ماهر اقدام کنند.

پس از این که فرد ویزای خود را دریافت کرد و در کشور آلمان حضور پیدا کرد، در صورتیکه تمام مدارک فرد مورد تایید نباشد می بایست در دوره های آموزشی که عموما از نوع فنی و مهارتی هستند، حضور پیدا کرده و پس از دریافت نمره ی لازم و حد نصاب مورد انتظار برای دوره ی گذرانده شده، به بازار کار جذب شوند و در آنجا مشغول به کار گردند. این قانون مهاجرتی در مقایسه با سال های گذشته تغییرات چشمگیری داشته است و این امکان را به وجود آورده است تا افراد بیشتری بتوانند برای این کار اقدام کنند.

 

دو نوع ویزا برای ورود به کار در کشور آلمان برای نیروهای کار ماهر وجود دارد:

ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار:

در این نوع از ویزا به فرد یک مهلت 3 تا 6 ماهه داده می شود تا به جستجوی کار برای خود بپردازد. این فرد می تواند در کشور آلمان برای کاریابی اقدام کند و در صورتی که شغل مورد نظر برای وی پیدا شد نوع ویزایشان به ویزای اقامت کاری و یا گاها بلوکارت تغییر پیدا میکند. افرادی که در آرایشگری مشغول به کار هستند هم میتوانند کلیه ی مدارک موجود برای خود را معادل سازی کرده و در صورتی که ثابت کنند که امکان کار کردن برای آنها وجود دارد می توانند برای این ویزا یعنی جاب سیکر درخواست خود را ارائه دهند.

 

اقامت کاری برای نیروهای ماهر:

در این نوع اقامت فرد با یک شرکت آلمانی به عنوان کارفرما قرارداد استخدامی امضا می کند و بر اساس قانون های مهاجرتی این کشور می تواند اقامت کاری برای نیروهای ماهر را دریافت کند. افرادی که چنین نوع اقامتی در اختیار داشته باشند می توانند در کشور آلمان به زندگی پرداخته و از خدماتی نظیر بیمه، مالیات، امکان خرید یا اجاره ی خانه، خدمات درمانی، تحصیلات رایگان و سایر خدمات اجتماعی نظیر اینها استفاده کنند. برای گرفتن این نوع از اقامت ابتدا مدارک آرایشگری فرد می بایست ارزیابی شده و به تایید نهاد مربوطه در کشور آلمان که در شهر دوسلدورف قرار دارد برسد.

این مدارک با دوره ی آوسبیلدونگ مشابه در این کشور مقایسه می شود و اگر مشابهت های لازم موجود باشند مدرک مورد نظر به فرد ارائه می شود. گاها اگر اختلاف هایی وجود داشته باشد ارگان مربوطه دوره های تطبیقی برای این فرد تعیین می کند که وی می تواند با گذراندن انها مدرک خود را دریافت کند. این دوره ها می توانند به وسیله ی خود کارفرما هم برگزار شوند. در زمان گذراندن دوره ی تطبیقی فرد حقوق هم دریافت می کند.

 

برای ویزای جاب سیکر چند مدرک مورد نیاز است که عبارت هستند از:

برای ویزای جاب سیکر چند مدرک مورد نیاز است که عبارت هستند از:

1.    مدرک فنی و یا حرفه ای فرد که معادل سازی نشده
2.    مدرک معادل سازی شده
3.    سوابق کاری فرد به صورت مستند
4.    مدرک زبان B1
5.    محدودیت سنی 44 سال
6.    قادر باشد تا برای خود کاری پیدا کند.
7.    انگیزه نامه به صورت مکتوب
8.    داشتن تمکن مالی برای 6 ماهی که مشغول جستجوی کار است به مبلغ 5800 یورو
برای اقامت کاری مخصوص کارگر ماهر هم مدارک زیر لازم است:
1.    مدرک فنی حرفه ای یا کاردانی
2.    مدرک معادل
3.    سابقه ی کاری مرتبط با مدرک
4.    در اختیار داشتن قرارداد کاری با کارفرما
5.    مدرک زبان B1 و تسلط بر زبان
6.    محدودیت سنی 45 سال. اگر سن بالای 45 باشد باشد فرد ثابت کند تمکن مالی بیشتر از 118000 یورو دارد.
7.    اگر فرد نیاز به گذراندن دوره های تطبیقی نداشته باشد گواهی تمکن مالی نیازی نیست. اما در صورت دور ی تطبیقی تمکن مالی ماهیانه 850 هزار یورویی لازم است.

 

دوره اوسبیلدونگ چیست و مناسب چه افرادی میباشد ؟

دوره اوسبیلدونگ چیست و مناسب چه افرادی میباشد ؟

یکی از راه هایی که افراد می توانند با رشته ی آرایشگری به کشور آلمان مهاجرت کنند شرکت در دوره های اوسبیلدونگ است. این دوره ها دارای سیستم مهارتی هستند و می توانند بین 6 ماه تا سه و نیم سال به طول بیانجامند. معمولا هم ترکیبی از آموزش ها به صورت عملی و تئوری هستند.

در پایان دوره امتحان از فرد گرفته می شود و سپس به فرد مدرک اوسبیلدونگ ارائه می شود. شرط ورود به این دوره ها داشتن دست کم مدرک دیپلم است. مدرک زبان آلمانی B2 هم مورد نیاز است و فرد باید توانایی صحبت کردن و فهم زبان آلمانی را داشته باشد. معمولا شرکت در این دوره ها در سن های مختلفی به صورت مجرا انجام می شود.

حال این سوال پیش می آید که مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری از طریق قوانین جدید سال 2020 با دوره اوسبیلدونگ چه تفاوت هایی با هم دارد و کدام راه بهتریست ؟  در صورتی که فرد متقاضی بخواهد به وسیله ی قوانین جدید سال 2020 به کشور آلمان مهاجرت کند، می بایست حتما از مدرک فنی و حرفه ای بهره مند باشد و سابقه کاری مرتبط نیز داشته باشند.

اگر فرد مدرک فنی و حرفه ای ندارد، در صورتی که مدرک وی فوق دیپلم یا کاردانی باشد و در عین حال هم در کشور خود مشغول به کار بوده و سابقه ی کاری دارد هم این روش برای وی مناسب می باشد و می تواند از روش قوانین جدید آلمان در خصوص  برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری بهره ببرد. به این نکته توجه داشته باشید که این سابقه ی کار می بایست حتما در زمینه ی آرایشگری باشد. علاوه بر سابقه ی کار، مدرک دیپلم یا فنی و حرفه ای یا کاردانی فرد متقاضی هم می بایست مرتبط با رشته ی وی یعنی آرایشگری باشد.

اما در صورتی که فرد دیپلم یا فوق دیپلم یا مدرک فنی و حرفه ای آرایشگری داشته باشد ولی هیچ گونه سابقه ی کاری مرتبط در زمینه ی آرایشگری نداشته باشد، بهترین راه این است که از برنامه ی مهاجرتی آوسبیلدونگ آلمان استفاده کند.

این دوره مانند دوره های فنی حرفه ای ایران می باشند که در آلمان برگزار می شوند و در پایان دوره قادر است تا به عنوان نیروی کار ماهر جذب بازار کار شود. در صورتی که فرد متقاضی می خواهد در رشته ی آرایشگری مشغول به کار شود ولی مدرک تحصیلی وی در این زمینه نمی باشد و علاوه بر این وی علاقه ای به مهاجرت به وسیله ی تحصیل در این رشته هم نداشته باشد، بهتر است از روش آوسبیلدونگ بهره ببرد.

 

کدام روش بهترین راه مهاجرت آرایشگران به آلمان است ؟

کدام روش بهترین راه مهاجرت آرایشگران به آلمان است ؟

در صورتی که فرد مدرک فنی و حرفه ای معادل 1200 ساعت در رشته ی آرایشگری داشته باشد، در عین حال هم از دست کم 2 سال سابقه ی کاری مرتبط بهره مند باشند می توانند برای گرفتن اقامت به وسیله ی نیروی کار ماهر اقدام کنند.

در حالتی غیر از این  دیگر امکان معادل سازی مدرک نبوده و فرد می بایست به وسیله ی دوره های اوسبیلدونگ اقدام کند.

 

حقوق دریافتی آرایشگران در آلمان چه اندازه ای است ؟

حقوق دریافتی آرایشگران در آلمان چه اندازه ای است ؟

از جمله مهمترین عامل هایی که سبب تمایل افراد به مهاجرت می شود، میزان حقوق پایینی که در کشور مبدا در اختیار فرد قرار داشته و نیز چشم اندازهای حقوق و دستمزد مناسب در کشور مقصد می باشد. افرادی هم که برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری اقدام می کنند، از این قاعده مستثنی نبوده و علاوه بر تمایل به بهره مندی از رفاه و آرامش و ثبات اقتصادی، دریافت حقوق کافی و مناسب هم از جمله عامل هایی است که فرد را وادار به مهاجرت می کند.

به طور کلی حد متوسط حقوق برای افرادی که به شغل آرایشگری در کشور آلمان مشغول هستند، ساعتی حدودا 13 یورو می باشد. البته این مبلغ با توجه به سطح آرایشگر و این که این فرد به منزل مشتری برود یا مشتری در آرایشگاه حضور پیدا کند، می تواند متغیر باشد.

آرایشگرهایی که در سطح مقدماتی و اولیه هستند و سابقه ی کاری آن ها بین 1 الی 3 سال کار می باشد، حقوق آن ها به طور میانگین بیست و یک هزار و دویست و شش یورو می باشد. در حالی که این مبلغ دستمزد برای آرایشگرهای حرفه ای که تجربه و سابقه ی کاری آن ها بالای 8 سال است چیزی در حدود سی و سه هزار و پنجاه و یک یورو است.

پس از این که فرد دوره ی آموزشی آرایشگری را به اتمام رساند، می تواند به صورت تمام وقت مشغول به کار شده و حقوقی دست کم  دو هزار و پانصد تا چهار هزار و پانصد یورو دریافت کند.
همان طور که گفتیم، یکی از روش هایی که برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد، اقدام به مهاجرت از طریق برنامه ی مهاجرتی جذب نیروی کار ماهر دو هزار و بیست می باشد. در این روش فرد پس از این که مدارک لازم را جمع آوری کرده و کار ترجمه و معادل سازی آن ها را به انجام رساند و سپس پروسه ی موجود برای صدور ویزا را طی نمود؛ قادر است تا ویزای کشور آلمان را دریافت کرده و در این کشور حضور پیدا کند.

سپس باتوجه به معادل سازی فرد چند حالت به وجود می آید :

حالت اول : در صورتی که تمام مدارک فرد مورد تایید نباشد متقاضی میبایست در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای که مخصوص رشته ی خود می باشد، شرکت کند که این دوره ها چیزی بین هجده تا بیست و چهار ماه به طول می انجامد.

حین دوره به فرد متقاضی حقوق هم پرداخت می شود. این حقوق مبلغی بین 450 تا 700 یورو در ماه بوده و در تمام طول دوره ی آموزش آرایشگری به دانشجو پرداخت می شود. مبلغ آن هم سالانه تغییر کرده و افزایش پیدا می کند.

حالت دوم : در صورتیکه تمام مدارک متقاضی مورد تایید باشد فرد از همان ابتدا استخدام می شود و شروع به کار می کند.
در برخی حالات نیز ممکن است از فرد یک آزمون گرفته شود و پس از قبولی میتواند شروع به کار کند و استخدام شود.

 

آیا از طریق روش اوسبیلدونگ می توان اقامت دائم اخذ نمود؟

آیا از طریق روش اوسبیلدونگ می توان اقامت دائم اخذ نمود؟

بله دانشجوهای آوسبیلدونگ که دوره ی آموزشی آنها تمام شده است می توانند در صورتی که استخدام شده باشند

و اقامت کاری خود را در اختیار داشته باشند پس از 2 سال و نیم برای گرفتن اقامت درخواست خود را ارائه دهند.

 

آیا از طریق قوانین جدید سال 2020 می توان اقامت دائم اخذ نمود  ؟

آیا از طریق قوانین جدید سال 2020 می توان اقامت دائم اخذ نمود  ؟

معمولا یکی از مهم ترین هدف هایی که افراد از مهاجرت کردن در سر دارند، گرفتن اقامت کشور مقصد است. فرد متقاضی می داند که قادر است با در اختیار داشتن کارت اقامت دائم کشور مقصد از مزیت ها و امکاناتی که این کشور دارد بهره مند گردد. به همین دلیل هم هست که افراد معمولا به دنبال برنامه ی مهاجرتی هستند که در کمترین زمان ممکن و کوتاه ترین وقت بتوانند برای  گرفتن اقامت دائم اقدام کرده و خود را به امکانات و مزایای آن نزدیکتر سازند و حتی اگر برنامه ای باشد که به کمک آن از ابتدا کارت اقامت دائم آن ها صادر شود، به شدت از آن استقبال می کنند.

در برنامه ی مهاجرتی نیروی کار ماهر دو هزار و بیست و برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری هم این امکان وجود دارد که فرد بتواند اقامت  دائم خود را اخذ کند. حال این سوال پیش می آید که پس از چه مدت زمانی این امکان وجود دارد؟

در پاسخ به این افراد باید گفت که بعد از این که فرد متقاضی 4 سال در کشور آلمان به زندگی و کار مشغول شد، در انتهای سال چهارم قادر است تا برای گرفتن اقامت دائم خود اقدام کرده و پروسه ی آن را استارت بزند.

این فرد می بایست مدارک لازم را جمع آوری کرده و به مراجع مربوطه ارائه دهد و درخواست خود را برای گرفتن اقامت دائم به جریان بیندازد. چون این موضوع از بحث ما خارج است، به همین میزان اکتفا کرده و بیشتر از این به آن نمی پردازیم. در صورتی که در این باره هرگونه ابهامی دارید، می توانید با کمک سایت الست گروپ و مطالب آن یا مشاوران حرفه ای این شرکت مهاجرتی، سوال های خود را پرسیده و از ابهامات رهایی پیدا کنید.

 

آیا میتوان از طریق راه های موجود همزمان با خانواده اقدام کرد ؟ شرایط خانواده در آلمان چگونه است ؟

آیا میتوان از طریق راه های موجود همزمان با خانواده اقدام کرد ؟ شرایط خانواده در آلمان چگونه است ؟

عموما یکی از مهم ترین دلیل هایی که افراد تن به مهاجرت داده و غم غربت و سختی های مهاجرت را به جان می خرند، این است که بتوانند برای خانواده ی خود محیطی سرشار از آرامش، امنیت، ثبات اقتصادی، امکانات رفاهی بالا و نیز با قابلیت شکوفایی استعدادها فراهم بیاورند.

لذا یکی از اصلی ترین پرسش ها و دغدغه هایی که فرد متقاضی برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری با آن مواجه است، این است که آیا این فرد قادر است در طی مدت زمانی که دوره ی آموزشی خود را می گذراند، خانواده ی خود را هم به همراه داشته باشد یا خیر؟ در پاسخ باید بگوییم خیر و بله که ادامه هرکدام را خدمت شما توضیح میدهیم .

در برنامه ی مهاجرتی نیروی کار فنی و ماهر که در سال دو هزار و بیست میلادی تصویب شد ، در صورتی که فرد متقاضی نیاز به دوره آموزشی داشته باشد حین دوره امکان پیوست همزمان خانواده وجود ندارد. اما پس از این که دوره ی وی به اتمام رسید، فرد متقاضی می تواند برای آوردن خانواده ی درجه ی یک خود اقدام کند. و در صورتیکه فرد نیاز به گذراندن دوره آموزشی نداشته باشد امکان پیوست همزمان وجود دارد .

دقت کنید، منظور از خانواده همسر و نیز فرزندان زیر هجده سال هستند. همچنین دولت آلمان و قانون های مهاجرتی آن این امکان را به همسر فرد متقاضی می دهند که با ورود به خاک آلمان قادر باشد تا بدون وجود هیچ گونه محدودیتی، چه در ساعت های کاری و چه در نوع کار، در این کشور به کار بپردازد.

امکانات دیگری که برای خانواده ی فرد متقاضی در نظر گرفته شده است، به این صورت است که فرزندان زیر 18 سال وی امکان بهره مند شدن از کلیه ی خدمات مدارس آلمان و تحصیل در آن ها به صورت رایگان را در اختیار خواهند داشت. علاوه بر این، خود فرد درخواست دهنده ی اصلی هم قادر است تا در
کلیه ی دوره های آموزشی که از نوع تکمیلی هستند و برای ارتقای شغلی وی و نیز بالا رفتن حقوق او به آنها احتیاج دارد هم شرکت کند.

 

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت آرایشگران به آلمان چیست ؟

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت آرایشگران به آلمان چیست ؟

یکی از پرسش هایی که برای درخواست دهنده ها برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری پیش می آید، این است که برای اقدام به این نوع مهاجرت چه مدرک هایی می بایست جمع آوری گردند و پس از طی پروسه ی معادل سازی و ترجمه ی آن ها، آن ها را به مراجع مربوطه تحویل دهند.

 

این مدارک برای رشته ی آرایشگری و گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای آن در کشور آلمان به شرح زیر هستند:

این مدارک برای رشته ی آرایشگری و گذراندن دوره های آموزشی فنی و حرفه ای آن در کشور آلمان به شرح زیر هستند:

1. در اختیار داشتن پاسپورت با اعتبار کافی و ارائه ی یک رونوشت از آن به مرجع مربوطه
2. در اختیار داشتن مدرک تحصیلی دبیرستان که همان دیپلم می باشد و ارائه ی آن. همچنین در اختیار داشتن ریز نمره های دوره ی دبیرستان برای فرد متقاضی نیز لازم می باشد.
3. نوشتن یک نامه که به نوعی درخواست محسوب می شود و به نام کاور لتر شناخته می شود. فرد می بایست در این نامه به صورت کلی در مورد هدف هایی که از حضور در این دوره دارد و علت و انگیزه ی ثبت نام خود در این دوره های آموزشی صحبت کرده و به توضیح این موارد بپردازد.
4. بهره مندی گواهی سلامت برای فرد متقاضی مهاجرت
5. کامل کردن فرم درخواست شرکت در  دوره ی مورد نظر (این فرم با نام اپلیکیشن فرم شناخته می شود)
6. در اختیار داشتن مدارک مربوط و لازم برای اثبات سطح زبان آلمانی فرد متقاضی و دانش زبانی وی
7. ارائه ی تمامی مدرک های فنی و حرفه ای مرتبط با رشته ی مورد درخواست برای فرد متقاضی
8. رزومه ی حرفه ای به زبان آلمانی
9. نتیجه ی حاصله از ارزیابی مدارک به وسیله ی ارگان مربوطه در آلمان
10. قرارداد استخدام
برای رشته ی آرایشگری و شرکت در دوره های فنی و حرفه ای که برای آن در کشور آلمان برگزار می شود، فرد بایستی حتما مدرک  فنی و حرفه ای و کلیه ی دوره هایی را که در این مورد دیده است و دارای مدرک های معتبر آن ها است را ارائه دهد. پس از تمام شدن دوره هم به فرد متقاضی مدرک هایی مبنی بر گذراندن این دوره های فنی و حرفه ای ارائه می شود که می تواند با در اختیار داشتن آن ها در محل های معتبر مشغول به کار شود.
 
همیشه یکی از دغدغه های افراد متقاضی برای مهاجرت به آلمان با مدرک آرایشگری این است که آن ها باید چه مدرک تحصیلی در اختیار داشته باشند تا بتوانند برای این برنامه ی مهاجرتی اقدام کنند و از آن مهمتر بتوانند در این پروسه موفق شده و بتوانند در دوره های موجود که در کشور آلمان برگزار می شود، حضور پیدا کنند. برای این نوع مهاجرت فرد می بایست دارای حداقل مدرک دیپلم دبیرستانی بوده و در کنار آن نیز می بایست فرد درخواست دهنده مدرک های فنی و حرفه ای خود را در زمینه ی آرایشگری نیز در اختیار داشته و آن را به مراجع مورد نظر ارائه دهند.

 

مدارک لازم برای دانشجوهای آوسبیلدونگ هم به شرح زیر می باشد :

مدارک لازم برای دانشجوهای آوسبیلدونگ هم به شرح زیر می باشد :

1.    گذرنامه ی معتبر
2.    شناسنامه ی ترجمه شده
3.    عکس با بک گراند سفید
4.    دیپلم دبیرستان ترجمه شده و کارنامه ی آن
5.    دوره های آرایشگری گذرانده شده به صورت ترجمه شده
6.    مدرک زبان B2 آلمانی
7.    رزومه به زبان آلمانی
8.    انگیزه نامه به زبان آلمانی 
یکی از آفر هایی که شرکت مهاجرتی الست گروپ به کلاینت های خود ارائه می دهد، امکان آموزش زبان آلمانی به صورت رایگان است. البته که استفاده از این آفر اختیاری است اما فرد می تواند بدون پرداخت هیچ مبلغی و تنها با پرداخت هزینه ی مربوط به انجام پروسه ی مهاجرتی از این امکان بهره ببرند. به طور کلی الست گروپ برای تمامی برنامه های مهاجرتی خود به تمامی کشورها این امکان آموزش زبان رایگان را قرار داده است و افراد می توانند به کمک دپارتمان زبان این مجموعه و اساتید حرفه ای و مجرب آن سطح زبان خود را بهبود داده و به سطح مورد نیاز برسانند .

 

خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت با مدرک آرایشگری به آلمان چیست ؟

خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت با مدرک آرایشگری به آلمان چیست ؟

هنگامی که فردی می خواهد از طریق روش های مختلفی که برای مهاجرت وجود دارند اقدام به این کار کند، قطعا دچار سردرگمی خواهد شد و حتی گاها نمی تواند تصمیم بگیرد که کدام روش و کدام برنامه ی مهاجرتی برای وی مناسب بوده و کدام یک از برنامه های موجود برای او با توجه به مدارکی که در اختیار داشته و رزومه ای که می تواند ارائه دهد، می تواند بهترین نتیجه را برای وی به عمل بیاورد.

در این موارد، حتی عدم تسلط به زبان کشور مقصد و نیز نا آشنا بودن به قانون های موجود در کشور مقصد و کلیه ی مواردی از این قبیل می توانند باعث شوند که فرد نتواند پروسه ی مهاجرتی خود را به خوبی و با موفقیت به انجام رسانده و در این راه دچار مشکل شود.

حتی بعضا دیده شده خیلی از افراد دلسرد شده و در میانه ی راه از ادامه ی کار منصرف خواهند شد. حال این سوال پیش می آید که چاره ی کار چیست؟ باید گفت، در سال های جاری با توجه به این که تب مهاجرت در میان هموطن های ایرانی مان بالا گرفته و به علت وجود شرایط نامطلوب زندگی در کشور، افراد بیشتری تصمیم به مهاجرت می گیرند؛ لزوم وجود مرکز یا موسسه ای که در این زمینه کاربلد باشد و بتواند به متقاضی ها کمک ها و مشاوره ها و راهنمایی های لازم را ارائه دهد، بیش از پیش احساس می شود. لذا موسسه ها و شرکت هایی به ثبت رسیده اند که تخصص آن ها در زمینه ی انجام کارهای مهاجرتی از صفر تا صد بوده و منحصرا در این زمینه مشغول به کار می باشند.

یکی از شرکت های بسیار مطرح، با تجربه و در عین حال موفق که آمار پرونده های مهاجرتی موفق آن بسیار بالا بوده، الست گروپ می باشد. این موسسه با به کارگیری وکیل های زبده و با تجربه و مشاوران حرفه ای می تواند به افراد در زمینه ی مهاجرت، انتخاب برنامه ی مهاجرتی، کشور مقصد و همه ی مواردی از این دست، مشاوره ارائه داده و در صورت درخواست متقاضی ها، وکالت انجام کارهای مهاجرتی آن ها را بر  عهده بگیرد.

افرادی هم که مایل هستند به وسیله ی برنامه ی مهاجرت به آلمان  با مدرک آرایشگری اقدام به این کار کنند، می توانند با کمک الست گروپ از موفقیت خود اطمینان خاطر حاصل کنند چرا که این شرکت حتی اقدام به ارائه ی تضمین نیز کرده است که در مطالبی که در ادامه آورده می شود، به طور مفصل به آن می پردازیم. خدماتی که شرکت الست گروپ برای مهاجرت به وسیله ی برنامه ی مهاجرتی نیروی کار ماهر دو هزار و بیست به آلمان به متقاضی های این برنامه ارائه می دهد، به شرح زیر است:

1.    این موسسه دارای دپارتمان آموزش زبان می باشد که به وسیله ی استادهای حرفه ای و با تجربه اداره می شود. یکی از خدماتی که این شرکت به متقاضی ها و مشتریان خود ارائه می دهد، اقدام به آموزش زبان کشور مقصد به صورت رایگان می باشد. البته که این امر تنها در صورت امضای قرارداد با شرکت الست گروپ امکان پذیر می باشد. پس فرد متقاضی مهاجرت به آلمان قادر است بدون پرداخت هزینه نسبت به یادگیری زبان اقدام کند. البته این آپشن اختیاری بوده و هیچ اجباری برای این کار در میان نیست.

2. در تمام طول مدتی که فرد در حال انجام پروسه ی مهاجرت می باشد، نماینده ای از شرکت برای فراهم آوردن کلیه ی مدارک مورد نیاز وی را همراهی می کند و در صورت بروز مشکل به فرد متقاضی کمک خواهد کرد.

3.یکی دیگر از خدمات ارائه شده به وسیله ی الست گروپ انجام کلیه ی کارهای مربوط به معادل سازی مدرک های فرد متقاضی است. این کار می بایست در کشور آلمان صورت پذیرد و شرکت متعهد به انجام آن می شود.

4.هنگامی که فرد متقاضی می خواهد مهاجرت کند، می بایست یک کارفرما داشته باشد تا به وسیله ی درخواست او پروسه ی مهاجرتی به جریان بیفتد. الست گروپ این کارفرما را در کشور آلمان برای فرد متقاضی مهاجرت پیدا کرده و اقدام به امضای قرارداد با وی می کند.

5.یکی از مرحله های مهاجرت به کشور آلمان گرفتن ویزای این کشور می باشد. نماینده ای از شرکت الست گروپ در اختیار فرد قرار داده می شود تا در هنگام دریافت ویزا برای ورود به کشور آلمان در کنار فرد درخواست دهنده حضور داشته باشد و در صورت نیاز، به کمک فرد متقاضی بیاید.

6. یکی از سخت ترین لحظه ها در مهاجرت، حضور در خاک کشور مقصد است. اگر شما به عنوان متقاضی آشنا یا فامیلی در کشور مقصد داشته باشید، قطعا این امر بسیار کمک کننده خواهد بود و از فشار کارها و در عین حال غم ناشی از مهاجرت خواهد کاست. اما عموم افراد در کشور مقصد آشنا، دوست و یا فامیلی ندارند و در بدو ورود ممکن است برای انجام کارهای لازم نظیر باز کردن حساب بانکی، اقدام برای کارهای بیمه ای، انجام کارهای اداری و حقوقی و سایر مواردی از این دست دچار مشکل شده و نتوانند از پس انجام آن ها بر بیایند.

برای رفع این مشکل، الست گروپ یک نفر آشنا به این امور در اختیار مشتری خود قرار می دهد تا در هنگام ورود به کشور آلمان همراه وی بوده و او را در انجام کارهای مربوطه از جمله سکونت گزیدن، کارهای بیمه، افتتاح حساب بانکی، انجام کارهای اداری در ارتباط با اداره های دولتی نظیر شهرداری، ثبت شهری و غیره کمک خواهد کرد تا در ابتدای کار، فرد دچار سردرگمی نشده و کارهای وی به بهترین وجه ممکن پیش برود.

یکی از آفر هایی که الست گروپ به متقاضی ها ارائه می دهد، این است که آن ها قادر هستند تا مبلغ و هزینه های مورد نظر را به صورت قسطی پرداخت کنند. میزان هزینه ای که فرد می بایست پرداخت کند، بسته به رزومه ی ارائه شده متفاوت است و برای هر فرد می بایست به صورت جداگانه بررسی شود که این هزینه چه مقدار خواهد بود.

تضمین به این معناست که اگر به هر دلیلی، الست گروپ نتوانست کارهای مهاجرتی شما را انجام دهد، کل اقساط گرفته شده عودت داده می شود و در قرارداد شما این ضمانت قید می شود. شعار ما "اعتماد را تجربه کن" می باشد و این فقط به دلیل آرامش خاطر شماست.

 

به طور خلاصه خدمات الست گروپ در زمینه مهاجرت آرایشگران از طریق کار یا آوسبیلدونگ کامل و تضمینی است که به شرح زیر میباشد:

-        ارزیابی وضعیت متقاضی
-        نوشتن  رزومه و انگیزه نامه به زبان آلمانی به صورت حرفه ای
-        آموزش زبان آلمانی به صورت رایگان
-        معادل سازی مدرک در ارگان مربوطه بر اساس مدارک متقاضی
-        هماهنگی مصاحبه های شغلی بر اساس رزومه متقاضی تا زمان حصول نتیجه
-        دریافت قرارداد استخدامی برای متقاضی با کارفرمای آلمانی
-        هماهنگی برای دوره آموزش تطبیقی یا کارآموزی
-        دریافت تاییدیه های دولتی از جمله تاییدیه اداره کار، تاییدیه اداره امور خارجی ها و ...
-        همراهی برای دریافت ویزای کار از سفارت آلمان در ایران
-        همراهی برای اسکان، کارهای اداری در زمان ورود، افتتاح حساب بانکی؛ ثبت بیمه، دریافت کد مالیاتی، ثبت آدرس، و دریافت کارت اقامت

 

نتیجه گیری

نتیجه گیری

گاها برای افراد وضعیتی به وجود می آید که ناگهان تصمیم می گیرند تا از شهر و دیار خود بریده و سفر را به مقصد کشوری دیگر برای دست پیدا کردن به اهدافی والاتر آغاز کنند. یکی از کشورهای بسیار پرطرفدار و محبوب میان ایرانی ها برای مهاجرت کشور اروپایی و پیشرفته، آلمان می باشد.

این کشور با کمبود نیروی کار ماهر مواجه بوده و به همین علت هم اقدام به ارائه ی برنامه های مهاجرتی مختلفی برای متقاضی ها کرده است که افراد می توانند با توجه به رزومه ای که در اختیار دارند و شرایط خودشان، یکی از این برنامه ها را انتخاب کرده و براساس آن اقدام کنند.

یکی از روش های محبوب، استفاده از برنامه ی نیروی کار ماهر دو هزار و بیست است. در این روش فرد می تواند با مهارتی که دارد و از نوع فنی و حرفه ای می باشد و بدون تحصیلات آکادمیک و با سابقه ی کاری مرتبط برای مهاجرت به کشور آلمان، اقدام کند.