اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

جاب آفر آلمان چیست

جاب آفر آلمان چیست

اگر میخواهید بدانید جاب آفر آلمان چیست این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. آلمان یکی از جذاب ترین کشور ها، برای مهاجران کاری است. آلمان کشوری صنعتی است که اقتصاد روبه رشدی دارد. در عین حال وضعیت اشتغال و درآمد ها در این کشور فوق العاده است. به همین دلیل آلمان یکی از بهترین مقصد های مهاجرتی برای کسانی است که مایلند در بهترین شرکت های دنیا و با حقوق های بالا، مشغول به کار شوند. الست گروپ از ابتدا تا انتهای این مسیر را با شما همراه است.

اگر میخواهید بدانید جاب آفر آلمان چیست این مقاله را تا انتها مطالعه کنید. آلمان یکی از جذاب ترین کشور ها، برای مهاجران کاری است. آلمان کشوری صنعتی است که اقتصاد روبه رشدی دارد. در عین حال وضعیت اشتغال و درآمد ها در این کشور فوق العاده است.

به همین دلیل آلمان یکی از بهترین مقصد های مهاجرتی برای کسانی است که مایلند در بهترین شرکت های دنیا و با حقوق های بالا، مشغول به کار شوند. الست گروپ از ابتدا تا انتهای این مسیر را با شما همراه است.

 

اینفوگرافیک جاب آفر آلمان چیست

اینفوگرافیک جاب آفر آلمان چیست

اگر میخواهید در رابطه با جاب آفر آلمان اطلاعات بیشتری کسب کنید، در این مقاله با تیتر های زیر همراه شما هستیم:

مهاجرت کاری رشته های مهندسی چگونه می باشد ؟

جاب آفر آلمان چیست ؟
چه شغل هایی می توانند از طریق جاب افر ویزای کاری آلمان دریافت کنند؟
محدودیت سنی برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟
سابقه کار لازم برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟
برای جاب آفر آلمان به چه مدرک زبانی نیاز داریم؟
جاب سیکر چیست؟
برای دریافت ویزای جاب سیکر چه شرایطی لازم است؟
بلو کارت چیست؟
برای اخذ بلو کارت آلمان باید چه شرایطی داشته باشیم؟
داشتن بلو کارت آلمان چه مزایایی دارد؟
جاب آفر و جاب سیکر چه تفاوت هایی دارند؟
جاب آفر بهتر است یا جاب سیکر؟
برای پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد کاری در آلمان باید چه کرد ؟
چه مشاغلی می توانند برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان اقدام کنند؟
شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری رشته های مهندسی به چه صورت است؟
روند کاری اخذ ویزای جاب آفر آلمان چگونه است ؟
پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر چقدر زمان می برد؟
میزان حقوق کار در آلمان چه میزان می باشد؟
در روش جاب آفر پیوست خانواده به چه صورت است؟
شیوه ی دریافت اقامت دائم از طریق جاب آفر آلمان چگونه است ؟
برای دریافت ویزای جاب آفر به چه مدارکی نیاز داریم؟
پر درآمد ترین شغل ها در کشور آلمان کدامند ؟
مالیات کار در کشور آلمان به چه صورت است؟
بازنشستگی در کشور آلمان به چه صورت است؟
آیا پس از بازنشستگی در آلمان می توان کار کرد؟
بیمه در کشور آلمان به چه صورت می باشد؟

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می کند؟

 

کشور آلمان یکی از پر طرفدار ترین کشور های اروپایی در ایران می باشد که هر ساله تعداد زیادی از ایرانیان از راه های مختلف به این کشور مهاجرت می کنند. کشور آلمان به دلیل امکانات رفاهی بالا و شرایط اقتصادی مناسبی که برای شهروندان خود فراهم کرده است، مورد توجه بسیاری از مهاجران در سراسر جهان می باشد.

برای مهاجرت به کشور آلمان روش های بسیار زیادی وجود دارد که در این مطلب قصد داریم مهاجرت به آلمان از طریق جاب آفر را توضیح دهیم و به سوال " جاب آفر آلمان چیست " به صورت کامل پاسخ دهیم.

مهاجرت کاری رشته های مهندسی چگونه می باشد ؟

مهاجرت کاری رشته های مهندسی چگونه می باشد ؟

افرادی که در کشور ایران موفق به دریافت مدرک کارشناسی و یا کارشناسی ارشد شده و در این کشور دو سال یا بیشتر سابقه کاری دارند می توانند برای کار به کشور آلمان مهاجرت کنند. سفارت آلمان برای این دسته از افراد سه روش مهاجرتی را در نظر گرفته است. در ادامه ی مطلب به سه نوع ویزا که برای این مهندسین صادر می شود اشاره می کنیم.

 

ویزای جستجوی کار

مهندسینی که با وجود مدرک تحصیلی معتبر در کشور خود موفق به پیدا کردن کار نشده اند، می توانند از طریق دریافت ویزای جستجوی کار برای مهاجرت و پیدا کردن کار در کشور آلمان اقدام کنند. روند مهاجرت از طریق ویزای جستجوی کار به این صورت می باشد که واجدین شرایط به سفارت آلمان درخواست داده و ویزای جستجوی کار یا جاب سیکر را دریافت می کنند. سپس این افراد به کشور المان مهاجرت کرده و در آن جا به جستجوی کار می پردازند. این افراد اگر کار مناسب خود را پیدا کنند، می توانند برای دریافت اقامت کاری یا دریافت بلوکارت آلمان اقدام کنند.

 

اقامت کاری

این نوع از ویزا به طور ویژه برای افرادی صادر می شود که با یک شرکت کارفرمای آلمانی قرارداد استخدامی را عقد کرده اند و همچنین شرایط لازم برای دریافت این نوع از ویزا را دارند. نکته ی قابل توجه این است که متقاضیانی که ویزای اقامت کاری کشور آلمان را دریافت کنند، صرفا می توانند در کشور آلمان زندگی کرده و در این کشور کار کنند. همچنین این افراد از امتیازات شهروندی کشور آلمان مانند بیمه، مالیات، حق خرید و اجاره ی مسکن، خدمات درمانی، تحصیلات رایگان و سایر خدمات اجتماعی شهروندان آلمانی برخوردار خواهند بود.

 

3-    بلوکارت

ویزای بلوکارت یکی دیگر از انواع ویزای مخصوص افراد تحصیل کرده با سابقه کاری می باشد که دارای مزیت هایی نسبت دو نوع ویزای قبلی می باشد. بلوکارت معمولا برای افرادی صادر می شود که حقوق دریافتی آن ها از میزان تعیین شده توسط وزارت کار آلمان بیشتر می باشد. وزارت کار آلمان در سال 2021 میانگین دریافتی را 56800 یورو در سال تعیین کرده است.

البته باید توجه کرد که این میزان برای رشته های های ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی، ای تی و پزشکی 44304 یورو در سال تعیین شده است. به عبارت دیگر افرادی که در کشور آلمان در سال حقوق بالاتری از این میزان را دریافت کنند، باید بلوکارت را دریافت کرده و سایر انواع ویزا برای آن ها صادر نمی شود. همانطور که اشاره کردیم ویزای بلوکارت نسبت به سایر انواع ویزا مزیت های زیادی را دارد.

 

جاب آفر آلمان چیست ؟

کشور آلمان یک کشور صنعتی است که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین بوده و از لحاظ اقتصادی شرایط بسیار خوبی دارد. این کشور برای تأمین نیروی کار خود هر ساله تعداد زیادی از مهاجران را در سراسر جهان پذیرش می کند. به طور کلی جاب آفر به این صورت می باشد که افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و یا مدارک فنی و حرفه ای هستند و در شغل و حرفه ی خود کارنامه ی خوبی را دارند، از طرف شرکت های کارفرما در کشور آلمان پیشنهاد کاری دریافت کنند و از این طریق ویزای آلمان را دریافت می کنند. 

پیدا کردن یک پیشنهاد کاری مناسب و به صرفه از طرف شرکت های آلمانی کارفرما به تنهایی ممکن است به صرف وقت و هزینه ی زیادی نیاز داشته باشد. اما اگر قصد مهاجرت به کشور آلمان از طریق جاب آفر را دارید می توانید پیدا کردن پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرما در کشور آلمان را بر عهده ی الست گروپ بگذارید. الست گروپ در شرکت های آلمانی کارفرما به جستجو پرداخته و با ارائه ی رزومه ی کاری شما بهترین پیشنهاد های کاری را از طرف کارفرمای آلمانی برای شما فراهم می کند. 

نکته ی قابل توجه در اخذ ویزای جاب آفر آلمان این است که این ویزا برای تمامی رشته هایی که بلو کارت به آن ها تعلق نمی گیرد، قابل دریافت است. افراد پس از دریافت پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرما و عقد قرارداد با شرکت می توانند نسبت به دریافت ویزای کاری خود برای مهاجرت به آلمان اقدام کنند. اقامت این افراد در کشور آلمان با ویزای کاری به صورت موقت بوده و تا پایان قرارداد با شرکت اعتبار دارد. اما متقاضیان می توانند پس از اتمام دوره ی اقامت موقت خود نیز برای اخذ اقامت دائم در کشور آلمان درخواست دهند. 

اگر افراد قصد داشته باشند فرایند گرفتن جاب آفر آلمان را به تنهایی انجام دهند ممکن است برای موفق شدن در این پروسه نیاز به صرف وقت وهزینه ی زیادی داشه باشند و حتی ممکن است با صرف هزینه و وقت زیاد نیز موفق به دریافت جاب آفر از طرف کارفرمای آلمانی نشوند.

الست گروپ برای یافتن یک شرکت کارفرما با شرایط مناسب در شغل و حرفه ی شما، به یاری شما آمده و تمامی کاری های آن را به خوبی انجام می دهد تا بتوانید با عقد یک قرارداد مناسب با شرکت کارفرمای آلمانی ویزای کاری خود را دریافت کنید.

 

چه شغل هایی می توانند از طریق جاب افر ویزای کاری آلمان دریافت کنند؟

چه شغل هایی می توانند از طریق جاب افر ویزای کاری آلمان دریافت کنند؟

کشور آلمان هر ساله با توجه به آمار هایی که از تعداد مشاغل در کشور خود به دست می آورد، لیستی از مشاغل را به سفارت های خود در سراسر جهان ارائه می دهد تا از طریق پذیرش مهاجران نیاز های نیروی کاری خود را جبران کند. بر اساس آخرین آمار ها مشاغلی مانند مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندس مخابرات، مهندس هوا و فضا،

مهندس کامپیوتر، مهندس صنایع، مهندس شیمی ، مهندس عمران، مهندس صنایع و ... بسیار مورد توجه کشور آلمان برای ارائه ی ویزای کاری قرار گرفته است. بسیاری از شغل های علوم پایه و یا تحقیق و توسعه مانند متالوژی، مواد، حسابدار، مدیریت، فاینانس و ... نیز می توانند از طریق جاب آفر ویزای کاری آلمان را دریافت کنند.

در صورتی که در یکی از رشته های بالا تحصیلات دانشگاهی با مدرک معتبر و یا مدرک فنی و حرفه ای مرتبط با آن ها را داشته باشید و همچنین رزومه ی کاری مناسبی را در این زمینه داشته باشید می توانید با پیدا کردن پیشنهاد کاری از طرف شرکت های کارفرمای آلمانی به راحتی به این کشور مهاجرت کنید. همانطور که گفتیم فقط کافی است با داشتن شرایط لازم به الست گروپ مراجعه کنید و یافتن جاب آفر را بر عهده ی این شرکت بگذارید. 

 

محدودیت سنی برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟

محدودیت سنی برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟

برای دریافت جاب آفر آلمان محدودیت سنی تعیین نشده است. زیرا فرد برای اقدام از طریق این روش باید حداقل مدارک تحصیلی یا فنی و حرفه ای لازمه را اخذ کرده باشد. برای دریافت جاب آفر آلمان افراد باید حداقل مدرک کارشناسی در یکی از رشته های مورد نیاز را داشته باشند و همچنین داشتن مدرک فنی و حرفه ای مرتبط نیز یک امتیاز محسوب می شود اما داشتن آن ضروری نیست. 

متقاضیان برای دریافت جاب آفر بهتر است حداکثر 45 سال سن داشته باشند. البته در صورتی که افراد سابقه کار تخصصی بلند مدت داشته باشند و در شغل خود از مهارت بالایی برخوردار باشند، در صورتی که شرکت کارفرما تأیید کند تا 50 سال نیز می توانند برای دریافت جاب آفر اقدام کنند.

 

سابقه کار لازم برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟

سابقه کار لازم برای دریافت جاب آفر آلمان به چه صورت است؟

در روند دریافت جاب آفر می توان گفت یکی از مهم ترین مدارک لازم رزومه ی کاری معتبر است. برای عقد قرارداد با شرکت کارفرمای آلمانی صرف داشتن تحصیلات و مدارک دانشگاهی کافی نبوده و باید حداقل دو سال سابقه کار تخصصی مرتبط با تحصیلات دانشگاهی خود را داشته باشید.

افراد برای اثبات سابقه ی کاری خود باید تمامی سوابق را به صورت رزومه ی دارای اعتبار به شرکت ارائه داده تا بعد از ترجمه به زبان آلمانی و انجام اعتبار سنجی های لازم فرایند های درخئاست برای ویزای کاری آلمان انجام شود.

 

برای جاب آفر آلمان به چه مدرک زبانی نیاز داریم؟

برای جاب آفر آلمان به چه مدرک زبانی نیاز داریم؟

همانطور که می دانیم یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت دریافت مدرک زبان می باشد. فرایند یادگیری زبان جدید برای برخی افراد ممکن است سخت و طاقت فرسا باشد و به صرف زمان زیادی نیاز داشته باشد. شما برای دریافت ویزای کاری و اقدام از طریق جاب آفر آلمان به مدرک زبان B2 نیاز دارید.

اما خبر خوب این است که در صورت عقد قرارداد با الست گروپ می توانید بعد از عقد قرارداد یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید و تا یک سال پس از عقد قرارداد با شرکت می توانید مدرک زبان را دریافت کنید. برای جاب آفر آلمان می توانید از آزمون های گوته، Telc یا OSD برای دریافت مدرک زبان خود استفاده کنید.

 

جاب سیکر چیست؟

ویزای جاب سیکر یکی از انواع ویزای مهاجرتی بوده که به متقاضیان ارائه می شود، این ویزا 6 ماه اعتبار دارد که به متقاضیان این امکان را می دهد تا به منظور پبداکردن شغل مناسب خود در کشور آلمان به مدت 6 ماه اقامت موقت داشته باشند. در این مدت متقاضیان می توانند به صورت آزادانه در کشور آلمان زندگی کنند و باید در طول این دوره ی 6 ماهه موفق به کسب شغل مناسب خود شوند.

به عبارت دیگر ویزای جاب سیکر به منزله ی مجوز جستجوی کار در کشور آلمان می باشد. ویزای جاب سیکر به طور معمول برای افرادی مناسب است که در کار و حرفه ی خود تخصصی هستند و به خاطر شرایط اقتصادی یا بهبود اوضاع رفاه اجتماعی و ... به کشور های اروپایی مهاجرت می کنند.

کشور آلمان با هدف جذب نیروی کار حرفه ای و متخصص با مهارت زبان آلمانی تسهیلاتی را برای صدور ویزا در نظر گرفته است. کشور آلمان برای صدور ویزای جاب سیکر ارجعیت را به افراد حرفه ای و دارای تحصیلات آکادمیک می دهد. البته ممکن است افراد بدون تحصیلات و مدارک آکادمیک نیز در صورت حرفه ای بودن و متخصص بودن در شغل خود، موفق به دریافت ویزای جاب سیکر شوند.

 

برای دریافت ویزای جاب سیکر چه شرایطی لازم است؟

برای دریافت ویزای جاب سیکر چه شرایطی لازم است؟

1-    برای دریافت ویزای جاب سیکر متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
2-    متقاضیان دریافت ویزای جاب سیکر باید در رشته ی مربوط به شغل خود یکی از مدارک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا فنی و حرفه ای را داشته باشند.
3-    مدرک دانشگاهی متقاضیان باید از یکی از دانشگاه های شناخته شده دریافت شده باشد تا این مدرک معادل  +H  در لیست دانشگاه های آلمانی باشد.
4-    متقاضیان برای دریافت ویزای جاب سیکر باید در طی 5 سال گذشته حداقل 2 سال سابقه کاری مرتبط با مدرک تحصیلی خود را داشته باشند.
5-    افرادی که قصد اخذ ویزای جاب سیکر آلمان را دارند باید مدرک زبان آلمانی B2 داشته باشند.

 

بلو کارت چیست؟

بلو کارت چیست؟

بلو کارت در واقع مهری آبی رنگ است که در پاسپورت افراد درج می شود. بلو کارت معادل گرین کارت آمریکا است و از آن الهام گرفته سات اما به دلیل آبی بودن پرچم اتحادیه ی اروپا، بلو کارت نام دارد. به عبارت دیگر بلو کارت مجوز اقامت در کشور های اتحادیه ی اروپا به همراه اجازه ی کار در این کشور ها می باشد. بلو کارت به افرادی داده می شود که از یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا جاب آفر (پیشنهاد کاری) داشته باشند و میزان حقوق آن ها به مقدار مشخصی برسد.
در صورتی که یک جاب آفر معتبر در یکی از کشور های اتحادیه ی اروپا نداشته باشیدهر گونه اقدام و تلاش برای دریافت بلو کارت بی فایده است و صرفا وقت خود را هدر داده اید. الست گروپ با پیدا کرن جاب آفر مناسب برای شما می تواند به شما در جهت دریافت بلو کارت آلمان کمک کند.

 

برای اخذ بلو کارت آلمان باید چه شرایطی داشته باشیم؟

برای اخذ بلو کارت آلمان باید چه شرایطی داشته باشیم؟

•    برای دیافت بلو کارت باید حتما افراد تابعیت غیر اروپایی داشته باشند.
•    متقاضیان دریافت بلو کارت آلمان باید از کشور آلمان یا سایر کشور ها مدرک دانشگاهی معتبر دریافت کرده بانشد.
•    علاقه مندان به دریافت بلو کارت آلمان باید مدارک معتبر و مورد نیاز برای مسافرت را به طور کامل داشته باشند.
•    متقاضیان دریافت بلو کارت آلمان باید حتما از طرف یک کارفرمای آلمانی پیشنهاد کاری با حقوق مناسب داشته باشند.
•    برای دریافت بلو کارت افراد به مهارت و تسلط کافی بر زبان آلمانی و همچنین مدرک زبان آلمانی نیاز دارند.
•    متقاضیان دریافت بلو کارت آلمان باید در پنج سال اخیر حداقل دو سال سابقه ی کاری حرفه ای در رشته ی تحصیلی خود را داشته باشند.

 

داشتن بلو کارت آلمان چه مزایایی دارد؟

داشتن بلو کارت آلمان چه مزایایی دارد؟

همانطور که افرادی که گرین کارت آمریکا را دارند از مزایای زیادی سود می برند، دارندگان بلو کارت آلمان نیز از حقوق و مزایای زیادی بهره مند خواهند شد. در ادامه برخی از این مزای را نام می بریم.
1-    با داشتن بلو کارت آلمان می توانید همراه با خانواده ی خود در کشور آلمان از یک زندگی با رفاه و با کیفیت لذت ببرید. 
2-    افرادی که بلو کارت آلمان را دارند می توانند به راحتی برای دریافت اقامت دائمی در این کشور اقدام کنند.
3-    افرادی که موفق به کسب بلو کارت آلمان شده اند می توانند در این کشور سطح شغل و کار خود را ارتقاء دهند.
4-    برای افرادی که بلو کارت المان دارند حق تحصیل رایگان در کشور آلمان و همچنین تمامی آزادی های مدنی مانند سایر شهروندان آلمانی در نظر گرفته شده است.
5-    افرادی که بلو کارت آلمان دارند می توانند به راحتی به کشور های مختلف اتحادیه ی اروپا بدون هیچ مشکلی سفر کنند.
6-    با داشتن بلو کارت آلمان افراد از حقوق شهروندی و همچنین حقوق کاری مشابه با شهروندان آلمانی برخوردار خواهند بود.

 

جاب آفر و جاب سیکر چه تفاوت هایی دارند؟

جاب آفر و جاب سیکر چه تفاوت هایی دارند؟

همانطور که پیش تر گفتیم ویزای جاب سیکر اجازه ی اقامت 6 ماهه در کشور آلمان می باشد. افرادی که این ویزا را دریافت می کنند باید بتوانند در مدت 6 ماه در کشور آلمان یک شغل متناسب با حرفه ی خود را پیدا کنند. در ویزای جاب سیکر آلمان سفارت آلمان به افراد تحصیل کرده ای که از تمکن مالی خوبی برخوردار هستند، اجازه ی اقامت 6 ماهه در این کشور را می دهد.

نکته ای که قابل توجه است، این است که افراد برای دریافت ویزای جاب سیکر باید از تمکن مالی مناسبی برخوردار باشند تا بتوانند در مدت این 6 ماه تمامی هزینه های زفت و آمد، خورد و خوراک، مسکن و ... خود را بپردازند. در ویزای جاب سیکر اگر افراد موفق نشوند که شغل متناسب با شرایط و حرفه ی خود را پیدا کنند باید پس از پایان اعتبار ویزا به کشور خود باز گردند. برای دریافت ویزای جاب سیکر افراد باید حتما مدرک دانشگاهی معتبری را از دانشگاه های معتبر کشور خود دریافت کرده باشند و این مدرک مورد تأیید کشور آلمان باشد.

اما در ویزای جاب آفر آلمان افراد قبل از ورود به کشور آلمان شغل مناسب با حرفه ی خود را پیدا کرده اند و با شرکت کارفرما در کشور المان قرارداد کاری را امضا کرده اند. این افراد پس از ورود به کشور آلمان می توانند پس از استقرار در مکان مورد نظر خود، کار را شروع کنند. به این ترتیب این ویزا مدت اعتبار بیشتری را دارد و مدت اعتبار آن به قرارداد کاری افراد بستگی دارد. نکته ی قابل توجه در باره ی ویزای جاب آفر آلمان این است که برای اخذ این ویزا به ارائه ی مدارک تضمین کننده ی تمکن مالی نیاز نمی باشد.

تفاوت اصلی ویزای جاب آفر و جاب سیکر در این است که در ویزای جاب سیکر هیچ تضمینی برای پیدا کردن شغل در مدت زمان اعتبار ویزا وجود ندارد و یا ممکن است فرد شغلی را پیدا کند که پس از مدتی بفهمد این شغل متناسب شرایط او نمی باشد. اما در ویزای جاب آفر افراد ابتدا پیشنهاد کاری دریافت می کنند و با آگاهی کامل از شغل خود و سنجیدن شرایط زندگی در این کشور به آلمان مهاجرت می کنند. 

به طور کلی افراد اگر بتوانند ویزای جاب آفر را دریافت کنند برای آن ها بهتر است، زیرا این افراد قبل از مهاجرت به کشور آلمان از حقوق خود با خبر می شوند و می توانند با تحقیق در باره ی شرایط زندگی در کشور آلمان اوضاع آینده ی خود را به خوبی بسنجند و به این ترتیب بهترین تصمیم ممکن را برای خود بگیرند. الست گروپ به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین پیشنهاد های کاری در کشور آلمان را پیدا کنید و بهترین قرارداد ممکن را با کارفرمای خود عقد کنید.

 

جاب آفر بهتر است یا جاب سیکر؟

جاب آفر بهتر است یا جاب سیکر؟

برای جواب قطعی به این سوال باید تا حدودی شرایط خود را با توجه به موارد لازم برای جاب آفر و جاب سیکر بسنجید.

اما به طور کلی می توان گفت که در ویزای جاب آفر با توجه به این که قبل از مهاجرت به آلمان پیشنهاد کاری را دریافت می کنید و از شرایط کاری و حقوق و مزایای خود با خبر خواهید بود و همچنین اینکه برای اخذ ویزای جاب آفر به ارائه ی مدارک تضمین تمکن مالی نیاز نخواهید داشت، این روش بهتر از روش ویزای جاب سیکر می باشد.

 

برای پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد کاری در آلمان باید چه کرد ؟

برای پیدا کردن جاب آفر یا پیشنهاد کاری در آلمان باید چه کرد ؟

پیدا کردن یک شغل مناسب با شرایط خود در کشور آلمان کار چندان آسانی نمی باشد و نیاز به صرف وقت و هزینه ی زیادی دارد. برای یافتن شرکت کارفرمای مرتبط با حرفه ی خود می توانید در اینترنت نیز جستجو کنید اما در برخی از موارد افراد ممکن است با سایت های کلاهبرداری مواجه شوند.

برخی از افراد نیز با قصد یافتن شغل متناسب با حرفه ی خود نسبت به دریافت ویزای جاب سیکر اقدام می کنند و هزینه ی نسبتا زیادی را برای اقامت موقت خود در کشور آلمان متحمل می شوند.

البته نکته ی قابل توجه این است که حتی پس از مراجعه حضوری به کشور آلمان نیز ممکن است افراد نتوانند شغل متناسب با حرفه و تحصیلات خود را پیدا کنند و یا دستمزد های پایینی به آن ها برای کار پیشنهاد شود که جوابگوی خرج و مخارج آن ها نباشد. 

اما افرادی که تصمیم قطعی برای مهاجرت از طریق جاب آفر آلمان را دارند می توانند با عقد قرارداد با الست گروپ زحمت پیدا کردن شرکت کارفرما و همچنین عقد قرارداد را به الست گروپ بسپارند. در صورت همکاری با الست گروپ دیگر نیازی نیست افراد وقت و هزینه ی خود را صرف پیدا کردن کار در کشور آلمان کنند و از این طریق می توانند بهترین پیشنهاد های کاری را برای خود رقم بزنند.

 

چه مشاغلی می توانند برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان اقدام کنند؟

چه مشاغلی می توانند برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان اقدام کنند؟

کشور آلمان یکی از پایین ترین نرخ های بیکاری در سراسر جهان را دارد و در سال های اخیر نیز نرخ بیکاری در کشور آلمان همچنان رو به کاهش است. کشور آلمان یک کشور صنعتی و بسیار پیشرفته می باشد که به دلیل بازار کار زیادی که دارد افراد ماهر را از سایر کشور ها پذیرش می کند و امتیازاتی مانند اقامت در این کشور را به آن ها می دهد.

هر ساله کشور آلمان یک لیست از مشاغل مورد نیاز خود را تهیه می کند و به سفارت های خود در کشور های مختلف تحویل می دهد. سفارت آلمان با جذب مهاجرین متخصص در این مشاغل به جبران کمبود نیروی کار ماهر در کشور آلمان کمک می کنند. بر اساس آخرین لیست هایی که کشور آلمان به سفارت های این کشور ارائه داده است بیشتر مشاغلی مانند تکنسین های فنی و رشته های مختلف مهندسی و ... مورد نظر است. در ادامه ی این مطلب برخی از این مشاغل مورد نیاز کشور آلمان را نام می بریم.

 

مهندسی مکانیک

مشاغلی در زمینه مدل سازی، شبیه سازی، محاسبات عددی، طراحی ماشین آلات، محاسبات مکانیک سیالات، ترمودینامیک، شکل دهی فلزات، طراحی قالب، ساخت و تولید، نمونه سازی، نانو مکانیک، تاسیسات صنعتی، و بسیاری از شاخه های دیگر

 

مهندسی برق

الکترونیک، طراحی برد، اتوماسیون صنعتی، رباتیک، برق قدرت، انرژی های نو و تجدید پذیر، کنترل صنعتی، برق ساختمان، و ...

 

مهندسی شیمی

طراحی فرآیند، پتروشیمی، کنترل فرآیند، پلیمر، لاستیمک، پوشش دهی و ...

 

مهندسی عمران

راه و جاده، طراحی سازه، مدیریت ساخت، اجرا، نقشه کشی، نقشه برداری، سازه های مسکونی و تجاری، سازه های صنعتی، سازه های فولادی و ...

 

مهندسی صنایع

مدیریت پروژه، کنترل پروژه، مدیریت تولید، مدیریت بازرگانی، کنترل کیفیت، تضمین کیفیت و ...

 

علوم پایه

ریاضیات، فیزیک، شیمی، زیست، میکروبیولوژی، و ...

 

مهندسی مواد

متالورژی، پوشش دهی، نانو مواد، کاپوزیت، علم مواد و ...

 

کامپیوتر

علوم کامپیوتر، برنامه نویسی، مدیریت پروژه، راه اندازی و پشتیبانی شبکه، امنیت شبکه، توسعه اپلیکیشن و ...
در ادامه برخی دیگر از مشاغل مورد نیاز را نام می بریم.
•    مهندسی کشاورزی و دامی
•    مهندسی صنایع غذایی
•    مهندسی کامپیوتر
•    مهندس شیمی 
•    علوم تربیتی 
•    اقتصاد
•    روانشناسی
•    طراح صنعتی
•    مهندسی کامپیوتر گرایش نرم افزار
•    کتابداری
•    مهندسی برق 
•    مهندسی پزشکی 
•    مهندسی صنایع و مواد 
•    حسابداری
•    حقوق خارجی 
•    مهندسی عمران
•    مهندسی هوا فضا
•    مامایی
•    مهندسی مکانیک
•    بینایی سنجی 
•    شنوایی شناسی
•    کاردرمانی 
•    ارتوپدی
•    مکانیک اتومبیل
•    مدیریت صنعتی 
•    مدیریت بازرگانی 
•    متالوژی
•    موسیقی
•    مترجم زبان انگلیسی
•    روانشناسی بالینی
•    مترجم زبان آلمانی
•    مهندسی مخابرات
•    مهندسی معدن
•    مهندسی الکترونیک
•    مهندسی فناوری اطلاعات
•    مهندس معماری
•    دبیر زیست شناسی
•    پرستاری
•    زیست شناسی علوم جانوری
•    اقتصاد صنعتی
•    علوم اجتماعی 
•    تکنسین های فنی 
•    و ...

 

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری رشته های مهندسی به چه صورت است؟

شرایط مورد نیاز برای مهاجرت کاری رشته های مهندسی به چه صورت است؟

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم برای مهاجرت مهندسین به کشور آلمان سه روش وجود دارد. در ادامه ی مطلب به شرایط لازم برای دریافت این سه نوع ویزا اشاره می کنیم.

 

ویزای جاب سیکر

•    افرادی که قصد دریافت ویزای جاب سیکر را دارند، باید حداقل مدرک لیسانس را از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده که قابل معادل سازی توسط ارگان ZAB آلمان باشد.
•    برای دریافت ویزای جاب سیکر متقاضیان باید سابقه کار به صورت کامل، و تخصصی مرتبط با مدرک دانشگاهی به صورت مستمر را داشته باشند.
•    برای متقاضیان دریافت ویزای جاب سیکر داشتن مدرک زبان آلمانی الزامی نمی باشد اما این افراد باید  باید به آفیسر ثابت کنند که با وجود نداشتن مدرک زبان آلمانی ، چطور می تواند در آلمان کار پیدا کند. به این ترتیب بهتر است که این افراد مدرک زبان آلمانی را نیز داشته باشند تا در کشور آلمان بتوانند کارفرما را به استخدام کردن خود متقاعد کنند.
•    از لحاظ قانونی هیچ گونه محدودیت سنی برای درخواست ویزای جستجوی کار وجود ندارد، اما باید اشاره کرد که متقاضیان بالای 45 سال باید ثابت کند که سابقه کار تخصصی به عنوان مهندس ارشد یا در زمینه های مدیریتی دارد و بازار کار آلمان پذیرای تخصص و مهارت او می باشد.
•    یکی از گزینه های مهم در ویزای جاب سیکر این است که متقاضی باید ثابت کند که بازار کار آلمان پذیرای تخصص او بوده  و او نیز با اصول کاریابی در آلمان آشنایی کامل دارد و همچنین این فرد می تواند هم کارفرمای مناسب پیدا کند و هم کارفرماهایی هستند که در صورتی که ساکن آلمان باشند او را استخدام می کنند.
•    افرادی که قصد دریافت ویزای جاب سیکر را دارند باید انگیزه ی خود از مهاجرت به آلمان برای کار را به صورت کامل و شفاف در یک نامه ی رسمی به سفارت آلمان ارائه دهند.
•    یکی از مهم ترین نکته های دریافت ویزای جاب سیکر ارائه ی تمکن مالی می باشد. متقاضی باید ثابت کند که تمکن مالی لازم برای زندگی در کشور آلمان را در مدت 6 ماه که مشغول کاریابی است را دارد. سفارت آلمان مبلغ 5800 یورو را برای این مدت تعیین کرده است.

 

اقامت کاری

اقامت کاری

•    متقاضیان دریافت ویزای اقامت کاری باید حداقل مدرک لیسانس را از دانشگاه های معتبر کشور دریافت کرده باشند که این مدرک باید قابل معادل سازی توسط ارگان ZAB آلمان باشد.
•    از لحاظ قانونی متقاضیان دریافت ویزای اقامت کاری باید حداقل دو سال سابقه کار تخصصی مرتبط با مدرک دانشگاهی خود را داشته باشند. البته باید توجه داشت که شرکت کارفرما افرادی را استخدام می کند که بر اساس سن چندین سال سابقه کار تخصصی و حرفه ای داشته باشند.
•    برای دریافت اقامت کاری متقاضیان به قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی دارند. این قرارداد کاری باید در زمینه ی یکی از مشاغلی باشد که از طرف وزارت کار آلمان تعیین شده باشد. در غیر این صورت داشتن تاییدیه از اداره کار شهر برای استخدام نیروی کار توسط شرکت آلمانی ضروری است. البته نکته ی ضروری این است که عنوان شغلی فرد متقاضی باید در ارتباط با مدرک دانشگاهی او باشد.
•    متقاضیان ویزای اقامت کاری باید قانونا مدرک زبان آلمانی B1 داشته باشند. البته در صورتی که افراد مدرک زبان نداشته باشند، کارفرما باید از اداره کار تأییدیه بگیرد که کارمند که به مدرک زبان برای انجام کار نیاز ندارد. اما طبیعتا کارفرماهای آلمانی نیاز دارند کارمند تسلط به زبان آلمانی داشته باشد.
•    همانطور که برای ویزای جاب سیکر اشاره کردیم برای این نوع از ویزا نیز محدودیت سنی وجود ندارد. البته فرد متقاضی باید سابقه کار مرتبط با سنش را داشته باشد.
•    نکته ی قابل توجه این است که دریافت ویزای اقامت کاری نیازی به انگیزه نامه و تمکن مالی ندارد.

 

بلوکارت

•    داشتن مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس قابل معادل سازی در آلمان توسط ارگان ZAB برای دریافت بلوکارت ضروری می باشد.
•    برای دریافت بلوکارت از لحاظ قانونی داشتن سابقه کار الزامی نمی باشد.  البته باید توجه داشت که کارفرمای آلمانی نیرو هایی را استخدام می کنند که دارای سابقه کار حرفه ای و تخصصی مناسب و کافی باشند.
•    همانطور که اشاره کردیم قرارداد کاری با حقوق حداقل 56800 یورو در سال (44304 یورو در سال برای مشاغل علوم پایه، ای تی، مهندسی و پزشکی) برای دریافت بلوکارت الزامی می باشد. 
•    برای دریافت بلوکارت نیازی به مدرک زبان نمی باشد. اما همانطور که اشاره کردیم کارفرمای آلمانی به کارمندان مسلط بر زبان آلمانی نیاز دارند.
•     از لحاظ قانونی برای دریافت بلوکارت محدودیت سنی وجود ندارد. اما عمدتا بدلیل نیاز کارفرما، متقاضی باید سابقه کار مرتبط با سنش داشته باشد.
•    برای دریافت بلوکارت انگیزه نامه و تمکن مالی نیازی نیست.

 

روند کاری اخذ ویزای جاب آفر آلمان چگونه است ؟

روند کاری اخذ ویزای جاب آفر آلمان چگونه است ؟

عقد قرارداد با شرکت

افرادی که به طور قطع تصمیم مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جاب آفر دارند می توانند با عقد قرارداد با شرکت الست گروپ تمامی روند اقدام برای مهاجرت و اخذ ویزای جاب آفر خود را به الست گروپ بسپارند. الست گروپ بهترین پیشنهاد های کاری در آلمان را برای شما پیدا می کند و دیگر نیازی نیست وقت و هزینه ی زیادی را صرف پیدا کردن پیشنهاد کاری بکنید. اولین قدم برای اخذ ویزای جاب آفر عقد قراداد با شرکت الست گروپ می باشد که در این مرحله مشاورین متخصص الست گروپ شما را در زمینه ی کار های مهاجرتی راهنمایی می کنند. 

 

شروع دوره زبان آلمانی

یکی از مهم ترین مزایای شرکت الست گروپ این است که با برگزاری کلاس های آنلاین آموزش زبان، به شما کمک می کند تا پروسه ی سخت و طاقت فرسای یادگیری زبان خارجی را راحت تر و زود تر طی کنید. همانطور که می دانیم یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت به کشور های خارجی، یادگیری زبان آن کشور است.

یادگیری زبان نیاز به صرف وقت و انرژی زیادی دارد و در حالت عادی ممکن است نیاز باشد که جلسات متعددی را به آموزشگاه های زبان مختلف مراجعه کنید. اما با الست گروپ شما دیگر نیازی به مراجعه به آموزشگاه های مختلف و پرداخت مبالغ گزاف نخواهید داشت و می توانید به صورت آنلاین از طریق شرکت الست گروپ زبان آلمانی را در سطح بالایی یاد بگیرید.

 

تکمیل مدارک

در این مرحله الست گروپ تمامی مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر را به شما معرفی می کند و شما باید نسبت به تکمیل تمامی این مدارک اقدام کنید. مدارکی که شما تهیه خواهید کرد به خصوص مدارک تحصیلی شما توسط شرکت الست گروپ معادل سازی می شود و به شرکت کارفرما در کشور آلمان ارسال خواهد شد. در صورتی که با الست گروپ همکاری نداشته باشید و بخواهید خودتان این مدارک را معادل سازی کنید ممکن است موفق نشوید تمامی مدارک را به درستی معادل سازی کرده و دچار مشکل شوید.

 

تحویل مدرک زبان

در این مرحله باید نسبت به دریافت مدرک زبان آلمانی خود اقدام کنید. همانطور که پیش تر گفتیم برای دریافت ویزای جاب آفر باید مدرک زبان آلمانی B2  داشته باشید. می توانید این مدرک زبان را از طریق هر کدام از آزمون های گوته، Telc یا  OSD دریافت کنید. شرکت الست گروپ شما را به خوبی با این آزمون ها آشنا می کند و به شما کمک می کند تا به راحتی این مدرک زبان را دریافت کنید.

 

عقد قرارداد با کارفرما

در پروسه ی اخذ ویزای جاب آفر آلمان یکی از مهم ترین و حساس ترین بخش ها عقد قرارداد با شرکت کارفرما است. پیدا کردن یک پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرمای مناسب از یک طرف و عقد قرارداد با این شرکت از طرف دیگر یکی از حساس ترین بخش های دریافت جاب آفر آلمان می باشند. عقد قرارداد با شرکت کارفرما به دقت و حساسیت بسیار زیادی نیاز دارد.

به همین دلیل قبل از امضای قرارداد بهتر است چندین بار بند های قراداد را بخوانید و میزان دستمزد و حقوق را نسبت به شرایط و وضعیت خود در کشور المان بسنجید. برای عقد قرارداد با شرکت کارفرمای آلمانی بهتر است از یک نفر با تجربه در این زمینه کمک بگیرید تا در آینده دچار پشیمانی نشوید. الست گروپ به شما کمک می کند تا بهترین قرارداد ممکن را با شرکت کارفرما عقد کنید و در این قرارداد هیچ کدام از حقوق شما پایمال نشود.

 

مراجعه به سفارت و دریافت ویزا

پس از عقد قراداد با شرکت کارفرما الست گروپ بقیه ی کار های لازم را برای شما انجام خواهد داد و دیگر نیازی نیست شما بهش زیادی از وقت خود را صرف دریافت نوبت از سفارت و ... بکنید. الست گروپ با ارائه ی تمامی مدارک شما به سفارت آلمان و انجام اقدامات لازم نوبت سفارت را برای شما رزرو کرده و شما باید در این زمان برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان به سفارت مراجعه کنید. پس از این مرحله می توانید وسایل خود را آماده کنید و برای زمان مناسب بلیط هواپیما را رزرو کنید.

 

مسافرت به کشور آلمان

پس از دریافت ویزای خود می توانید وسایل مورد نیاز خود را آماده کنید و سپس بلیط هواپیما را برای زمان مناسب رزرو کنید.

شما پس از ورود به کشور آلمان طبق قرارداد می توانید کار خود را شروع کنید. ابتدای ورود به کشور خارجی ممکن است کمی سخت باشد اما پس از مدتی با شرایط چدید آشنا می شوید و به راحتی زندگی خود را در کشور آلمان ادامه خواهید داد.

 

پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر چقدر زمان می برد؟

پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر چقدر زمان می برد؟

فرآیند اخذ ویزای جاب آفر آلمان ممکن است برای هر فرد با کیس های مختلف متفاوت باشد.

این پروسه بستگی به حرفه ی شما و میزان تحصیلات شما دارد و همچنین به مدت زمان پیدا کردن پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرمای آلمانی بستگی دارد. اما به طور کلی این پروسه در حدود 12 تا 15 ماه طول می کشد. همچنین این زمان به این نیز بستگی دارد که در چه مدتی بتوانید مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کنید.

 

میزان حقوق کار در آلمان چه میزان می باشد؟

میزان حقوق کار در آلمان چه میزان می باشد؟

همانطور که می دانیم هر شغلی نسبت به شغل دیگر ممکن است حقوق و دستمزد متفاوتی داشته باشد همچنین یک شغل نیز با توجه به تعداد مشتری ها و ... درآمد های متفاوتی را خواهد داشت. همچنین متقاضیان جاب آفر آلمان با توجه به قرارداد کاری که شرکت کارفرما عقد می کنند از میزان حقوق متفاوتی بهره مند خواهند شد.

به طور کلی کار در کشور آلمان از طریق دریافت جاب آفر در محدوده ی 2500 تا 8000 یورو درآمد را به دنبال خواهد داشت. 

نکته ی قابل توجه در زمینه ی درآمد این است که افرادی که در مشاغل مهندسی مشغول هستند و در ماه میزان حقوق آن ها بالا تر از 3580 یورو می باشد، بلو کارت آلمان را دریافت می کنند. همچنین این مقدار برای مشاغل مالی و مدیریتی بالای 4600 یورو در ماه می باشد.

 

در روش جاب آفر پیوست خانواده به چه صورت است؟

در روش جاب آفر پیوست خانواده به چه صورت است؟

معمولا یکی از مهم ترین دغدغه های بیشتر افرادی که به کشور های اروپایی مانند آلمان مهاجرت می کنند این است که آیا همسر فرزندان خود را نیز می توانند به این کشور ببرند یا خیر. بسته به اینکه افراد از چه روشی برای مهاجرت خود استفاده کنند روش های پیوست خانواده ممکن است متفاوت باشد.

نکته ی قابل توجه این است که برای افرادی که بلو کارت آلمان را دریافت کرده اند، همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند همزمان با افراد پروسه ی مهاجرت را انجام دهند. برای این دسته از افراد که بلو کارت آلمان را دریافت کرده اند همسر و فرزندان زیر 18 سال به راحتی می توانند به صورت رایگان در کشور آلمان تحصیل کنند و همچنین برای همسر اجازه ی کار بدون محدودیت وجود دارد.

اما برای افرادی که موفق به دریافت بلو کارت آلمان نشده اند، پس از گذشت 3 ماه از ورود افراد به کشور آلمان همسر و فرزندان زیر 18 سال می توانند برای پیوستن به فرد اقدامات لازم را انجام دهند. برای همسر و فرزندان این دسته از افراد نیز اجازه ی تحصیل رایگان و بدون محدودیت برای افراد وجود دارد.

البته در این روش مهاجرتی (بدون بلو کارت آلمان) فرزندان در بین 16 تا 18 سال باید برای دریافت اقامت آلمان، مدرک زبان C1 را دریافت کرده باشند. نکته ی قابل توجه این است که برای همسر این افراد اجازه ی کار بدون محدودیت وجود دارد البته توجه داشته باشید که همسر افراد باید قبل از انجام مهاجرت به کشور آلمان، مدرک زبان آلمانی A2 را دریافت کرده باشند.

 

شیوه ی دریافت اقامت دائم از طریق جاب آفر آلمان چگونه است ؟

شیوه ی دریافت اقامت دائم از طریق جاب آفر آلمان چگونه است ؟

بسیاری از افرادی که برای اخذ ویزای موقت و اقامت موقت در کشور های اروپایی به خصوص آلمان تلاش می کنند، به دنبال دریافت اقامت دائمی در این کشور ها هستند. بسیاری از افراد به دلیل شرایط خوب اقتصادی، اجتماعی و رفاهی شهروندان کشور های اروپایی تصمیم می گیرند به صورت دائم در این کشور ها زندگی کنند و آینده ی خود و فرزندانشان را تضمین کنند. افرادی که از طریق دریافت ویزای جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت می کنند، ممکن است روش های متفاوتی را برای دریافت اقامت دائمی کشور آلمان امتحان کنند.

اما به طور کلی برای افرادی که موفق به دریافت بلو کارت آلمان شده اند، بعد از گشذت 19 ماه از ورود به کشور آلمان و اشتغال به حرفه ی خود می توانند برای دریافت اقامت دائم در کشور آلمان اقدامات لازم را انجام دهند. اما افرادی که موفق به دریافت بلو کارت آلمان نشده اند، بعد از گذراندن 4 سال از ورود به کشور آلمان و اشتغال به حرفه ی خود، می توانند اقدامات لازم برای اخذ اقامت دائمی کشور آلمان را انجام دهند.

اما نکته ی قابل توجه این است که افرادی که به کشور آلمان مهاجرت می کنند مستقل از اینکه چه نوع از ویزایی را دارند می توانند پس از سپری کردن 8 سال در کشور آلمان، اقدامات لازم برای اخذ اقامت دائمی کشور آلمان را انجام دهند.

 

برای دریافت ویزای جاب آفر به چه مدارکی نیاز داریم؟

برای دریافت ویزای جاب آفر به چه مدارکی نیاز داریم؟

در تهیه و آماده کردن مدارک مورد نیاز برای مهاجرت بهتر است که چند نسخه کپی از تمامی مدارک را داشته باشید. معمولا مدارک باید همراه با امضای افراد باشد. در ادامه مطلب مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای جاب آفر را به شما معرفی می کنیم. 
•    اصل پاسپورت به همراه کپی تمام صفحات آن. توجه داشته باشید که این پاسپورت باید حداقل یک سال اعتبار داشته باشد. 
•    دو نسخه از فرم تکمیل شده ی درخواست ویزا به همراه امضای افراد.
•    مدارک تحصیلی ترجمه شده و معادل سازی شده ی معتبر
•    ارائه ی مدارک اثبات کننده ی رزومه ی کاری
•    داشتن مدارک کامل مانند شناسنامه و کارت ملی 
•    بیمه ی درمانی و حوادث
•    چند عدد عکس پاسپورتی جدید
•    ارائه ی مدرک تضمین کننده ی تمکن مالی ( برای افرادی که از طریق جاب سیکرر برای مهاجرت اقدام می کنند. )

 

پر درآمد ترین شغل ها در کشور آلمان کدامند ؟

پر درآمد ترین شغل ها در کشور آلمان کدامند ؟

همانطور که می دانیم هر شغلی بسته به تعداد مشترین و سطح کاری که فرد ارائه می دهد ممکن است درآمد های مختلفی را داشته باشد.

به طور کلی افرادی که از طریق ویزای جاب آفر آلمان به این کشور مهاجرت می کنند از وضعیت اقتصادی مناسبی در آینده برخوردار خواهند بود. اما از جمله پر درآمد ترین شغل های کشور آلمان می توان به مهندس فناوری اطلاعات (آی تی) ، مهندسی کامپیوتر و پزشکی اشاره کرد.

 

مالیات کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

مالیات کار در کشور آلمان به چه صورت است؟

از جمله مهم ترین مالیات هایی که یک فرد کارمند در کشور آلمان باید پرداخت کند، مالیات بر درآمد است. مالیات بر درآمد به صورت سالیانه و بر حسب درآمد شما در طی یک سال محاسبه می شود. افرادی که در یک شرکت آلمانی مشغول به کار هستند نیازی به نگرانی در باره ی پرداخت مالیات بر درآمد سالیانه خود ندارند. زیرا مالیات آنها از حقوق دریافتی ماهیانه کم شده و در آخر سال شرکت میزان مالیات مشخص شده را به اداره ی مالیات پرداخت می کند.

در کشور آلمان تمامی افراد شاغل مشمول پرداخت مالیات بر درآمد هستند. البته برای افرادی که میزان درآمد آن ها به مقدار مشخصی نرسیده باشد، از این افراد مالیات بر درآمد دریافت نمی شود. به طور مثال اگر یک فرد مجرد که در رابطه ی رسمی نیست مقدار درآمد سالیانه ی او کم تر از 9400 یورو باشد و همچنین یک ذوج که ازدواج کرده اند اگر در سال کم تر از 18800 یورو درآمد داشته باشند، نیازی به پرداخت مالیات بر درآمد سالیانه ندارند.

نکته ی قابل توجه در زمینه ی مالیات این است که نرخ مالیات در کشور آلمان برای شغل های مختلف از 14 درصد تا 42 درصد در نظر گرفته شده است. اینکه در این بازه به شغل شما چند درصد مالیات بر درآمد تعلق می گیرد به شرایط معینی بستگی دارد که توسط اداره ی مالیات آلمان تعیین گردیده است. البته بیشترین نرخ مالیات ( یعنی 42 درصد مالیات ) تنها به شغل هایی تعلق می گیرد که در سال بیشتر از 250 هزار یورو در آمد داشته باشند و در صورتی که صاحبان این مشاغل مجرد باشند. برای افراد متاهل این مقدار به 500 هزار یورو در سال می رسد. 

نکته ی قابل توجه در باره ی اداره ی مالیات کشور آلمان این است که افراد می توانند در پایان هر سال با پر کردن اظهارنامه ی مالیاتی از اداره ی مالیات بخواهند تا میزان مالیات بر درآمد و هزینه های مالی افراد را دوباره بررسی کند.

افراد با پر کردن این اظهارنامه ها اعداد و ارقام مربوط به درآمد ها و هزینه های مالی خود را به اداره ی مالیات ارائه دهند. اداره ی مالیات با بررسی قضیه به افراد حق دریافت بازپرداخت را ارائه می دهد. به طور میانگین این میزان باز پرداخت 900 یورو می باشد.

از جمله شرایطی که ممکن است شامل بازپرداخت مالیات بر درآمد شوند شامل هزینه های جابجایی خانه و اسباب کشی به دلایل شغلی، هزینه های درخواست برای تغییر شغل ، هزینه های بازنشستگی خصوصی، هزینه های سفر به محل کار و ... می باشد.

 

بازنشستگی در کشور آلمان به چه صورت است؟

بازنشستگی در کشور آلمان به چه صورت است؟

در همه ی کشور ها افراد به دلیل افزایش سن و کاهش توان بدنی بازنشسته می شوند و با دریافت مبلغی به صورت ماهیانه از انجام کار خودداری می کنند. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که هر فردی ممکن است درباره ی خود داشته باشد تأمین منابع مالی خود در دوره ی کهن سالی و پیری است. 

در کشور آلمان تمامی افراد شاغلی که در ماه بیش از 450 یورو درآمد دارند تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. به این ترتیب این افراد پس از بازنشستگی حقوق خود را دریافت می کنند و این حقوق به صورت مشترک توسط اداره ی بیمه و شرکت کارفرما پرداخت می شود.

تمامی مبالغی که افراد به عنوان بیمه ی خود پرداخت می کنند توسط دولت جمع آوری شده و به افرادی که در حال حاضر تحت پوشش بیمه ی بازنشستگی قرار دارند پرداخت می شود. به عبارت دیگر دستمزد و حقوق افرادی که بازنشست شده اند توسط افرادی جوانی که در حال کار هستند و بیمه ی خود را پرداخت می کنند تأمین می شود. 
برای اینکه یک فرد در کشور آلمان حقوق بازنشستگی را دریافت کند باید شرایط زیر را داشته باشد.

 

رسیدن به سن قانونی بازنشستگی

همانطور که می دانیم به علت سختی کار در برخی از شغل ها میزان سابقه ی لازم برای بازنشستگی متفاوت می باشد. در کشور ما برای بازنشست شدن در بیشتر کار ها به 30 سال سابقه کار نیاز است اما در برخی از موارد افراد به علت کهولت سن می توانند زود تر از این مدت بازنشست شوند. در کشور آلمان نیز برای افرادی که بعد از سال 1964 متولد شده اند سن بازنشستگی 67 سالگی در نظر گرفته شده است. البته توجه داشته باشید که افرادی که قبل از سال 1964 متولد شده اند ممکن است زود تر نیز بازنشست شوند.

 

رعایت حداقل دوره پرداخت بیمه

برای اینکه یک فرد بتواند از خدمات بازنسشتگی بیمه استفاده کند باید حداقل 5 سال سابقه ی بیمه را داشته باشد و به صورتت کامل در این مدت بیمه ی خود را پرداخت کرده باشد. البته در برخی از موارد افراد می توانند با شرایط خاصی قبل از رسیدن به سن بازنشستگی، خود را بازنشست کنند. البته در این موارد ممکن است که حقوق بازنشستگی افراد کم تر از حد معمول باشد.

به طور مثال افراد سالمندی که چندین سال به طور متمادی در یک شغل کار کرده اند و دیگر از لحاظ جسمی قابلیت ادامه ی کار را ندارند. یا افراد سالمندی که به دلیل حوادث یا بیماری ها دچار برخی از معلولیت ها شده اند و کیفیت زندگی آن ها پایین آمده است.

 

آیا پس از بازنشستگی در آلمان می توان کار کرد؟

آیا پس از بازنشستگی در آلمان می توان کار کرد؟

در کشور آلمان نیز مانند سایر کشور ها برای کار کردن سالمندان مانعی وجود ندارد و این افراد در صورت توانایی جسمی خود می توانند شغل های مناسب را داشته باشند. برای این سالمندان نیز مانند سایر افرادی که به شغلی مشغول هستند تمامی قوانین مربوط به کار، بیمه و مالیات بر قرار بوده و در صورتی که این افراد متمایل باشند می توانند با پرداخت حق بیمه در آینده برای خود افزایش حقوق بازنشستگی را داشته باشند. 

در کشور آلمان هیچ قانونی مبنی بر بازنشسته شدن اجباری افراد وجود ندارد.

به عبارت دیگر حتی اگر افراد سن بازنشستگی را نیز رد کرده باشند اما همچنان نسبت به ادامه ی کار خود متمایل بوده و توانایی انجام آن را داشته باشند می توانند کار خود را ادامه دهند. این نکته نیز قابل توجه است که کار کردن پس از دوره ی بازنشستگی منجر به افزایش حقوق در دوره ی بازنشستگی می شود.

 

بیمه در کشور آلمان به چه صورت می باشد؟

بیمه در کشور آلمان به چه صورت می باشد؟

در کشور آلمان نیز مانند سایر جهان بیمه تضمین کننده ی امنیت و آرامش خاطر افراد جامعه می باشد. در هر کشوری ممکن است که قوانین بیمه متفاوت باشد و انواعی از بیمه های مختلف در هر کشور وجود داشته باشد. در کشور آلمان به طور کلی پنج نوع بیمه ی اجتماعی وجود دارد که به عنوان بیمه های اجباری شناخته می شوند.

به عبارت دیگر یک شهروند آلمانی باید به طور حتم تحت پوشش یکی از این بیمه ها قرار گیرد. این بیمه ها در کشور آلمان شامل بیمه درمانی، بیمه بازنشستگی، بیمه حوادث، بیمه بی کاری، بیمه مراقبت های طولانی مدت می باشد. 

برخی از این بیمه ها به صورت مستقیم توسط دولت تأمین می شوند و برخی دیگر از آن ها توسط شرکت های خصوصی تأمین می شوند. برای هر شهروند کشور آلمان وجود بیمه های درمانی و بیمه ی مراقبت های بلند مدت اجباری بوده و حتی در صورتی که افراد شغل نیز نداشته باشند باید تحت پوشش این بیمه ها قرار گیرند. در صورتی که افراد برای یک شرکت در آلمان کار می کنند، میزان حق بیمه ای که پرداخت می کنند به صورت مشترک با شرکت کارفرما تقسیم می شود.

 

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می کند؟

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می کند؟

همانطور که می دانیم پروسه ی مهاجرت یک فرآیند سخت و پیچیده می باشد و نیاز به صرف وقت و هزینه ی زیادی دارد و به دلیل پیچیده بودن این مسیر تمامی افراد به کسی نیاز خواهند داشت تا آن ها را راهنمایی کند و بهترین روش ها را به آن ها معرفی کند. همچنین در مهاجرت از طریق جاب آفر آلمان پیدا کردن پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرمای آلمانی کار بسیار سختی می باشد که می توانید این کار را به الست گروپ بسپارید تا بهترین قرارداد های ممکن را برای شما عقد کند. در ادامه ی مطلب برخی از خدمات الست گروپ را به شما معرفی می کنیم.

 

آموزش زبان آلمانی رایگان

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم یادگیری زبان خارجی یکی از مهم ترین بخش های مهاجرت به کشور های اروپایی می باشد. یادگیری زبان می تواند پروسه ی بسیار سخت و طاقت فرسایی باشد و همچنین نیازمند صرف وقت و انرژی بسیار زیادی است. برخی از افراد ممکن است با مراجعه به آموزشگاه های زبان مختلف و پرداختن هزینه های گزاف نیز موفق به یادگیری زبان آلمانی نشده باشند.

اما یکی از مهم ترین خدمات شرکت مهاجرتی الست گروپ این است که این شرکت برای متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان از طریق جاب آفر کلاس های آموزش زبان آلمانی را برگزار می کند و از این افراد برای شرکت در این کلاس ها هیچ هزینه ای دریافت نشده و به صورت کاملا رایگان می باشد. به این ترتیب با شرکت الست گروپ دیگر نیازی به جستجو برای کلاس های زبان آلمانی سطح بالا و همچنین صرف هزینه های زیاد نمی باشد و متقاضیان به راحتی می توانند از زمان عقد قرارداد با شرکت الست گروپ در کلاس های آموزش زبان المانی شرکت کنند.

 

همراهی در طول پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر

همانطور که اشاره کردیم پروسه ی مهاجرت یک پروسه ی بسیار پیچیده می باشد که در طول این فرآیند افراد حتما به راهنمایی و مشاوره ی افراد با تجربه نیاز خواهند داشت. مشاورین با تجربه ی الست گروپ در تمام طول پروسه ی اخذ ویزای جاب افر آلمان با شما همراه خواهند بود و به تمامی سوالات شما پاسخ می دهند و همچنین در روند تهیه و تکمیل مدارک به شما کمک می کنند.

یکی از مهم ترین عواملی که باعث می شود روند کاری دریافت ویزای جاب آفر به تأخیر بیافتد نقص مدارک است. افراد ممکن است که به سفارت مراجعه کرده و حتی پس از تهیه ی مدارک خواسته شده با نقص مدارک مواجه شوند. اما در صورت همکاری با الست گروپ، مشاورین این شرکت اطلاعات لازم را در باره ی تمامی مدارک به شما ارائه می کنند و تا حدود بسیار زیادی از مواجه شدن با نقص مدارک جلوگیری می کنند. همچنین برخی از مدارکی را که سفارت ممکن است از افراد طلب کند به همین راحتی تهیه نشود اما لازم نیست نگران باشید زیرا الست گروپ شما را برای تهیه ی این مدارک نیز راهنمایی می کند.

 

معادل سازی مدارک

در پروسه ی مهاجرت از طریق دریافت ویزای جاب آفر به دلیل اینکه مدارک افراد به کشور آلمان ارسال شده و مسئولان مربوطه ی آلمانی این مدارک را بررسی می کنند، تمامی مدارک علاوه بر ترجمه به زبان آلمانی باید معادل سازی نیز شده باشند. تقریبا تمامی مدارکی که ارسال خواهید کرد به ترجمه نیاز دارند اما مدارک تحصیلی شما به طور ویژه باید معادل سازی شوند. زیرا شرکت کارفرما با شرایط آموزشی و دانشگاه های کشور های مختلف آشنا نمی باشد و باید بر طبق سطح دانشگاه های آلمان تصمیم گیری شود به همین دلیل مدارک تحصیلی معادل سازی می شوند.

ترجمه و معادل سازی مدارک یک بخش بسیار مهم و حساس در پروسه ی مهاجرت به آلمان با جاب افر می باشد. در صورتی که مدارک شما به خوبی ترجمه و معادل سازی نشده باشند ممکن است که در روند دریافت ویزای جاب افر آلمان برای شما مشکل ساز باشد. الست گروپ به خوبی تمامی مدارک شما را ترجمه و معادل سازی خواهد کرد و دیگر لازم نیست درباره ی ترجمه ی مدارک خود نگران باشید.

 

عقد قرارداد با کارفرما

افرادی که قصد دارند از طریق ویزای جاب آفر به کشور آلمان مهاجرت کنند، پیدا کردن یک شرکت کارفرما و عقد قرارداد مناسب با این شرکت بسیار حساس و حیاتی می باشد. در صورتی که افراد تجربه ی زندکی در کشور المان را نداشته باشند و یا از شرایط کاری در آلمان به خوبی مطلع نباشند ممکن است در هنگام عقد قرارداد با شرکت کارفرمای آلمانی دچار اشتباه شوند. الست گروپ به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین قرارداد را به همراه بالا ترین دستمزد و شرایط کاری عقد کنید و در آینده در کشور آلمان دچار پشیمانی نشوید.

 

همراهی در دریافت ویزا

الست گروپ پس از اینکه تمامی مدارک را از شما دریافت کرد و شرایط لازم را با شما طی کرد، تمامی اقدامات لازم برای دریافت ویزای جاب آفر آلمان را برای شما انجام داده و مدارک را به سفارت آلمان تحویل می دهد و همچنین برای شما نوبت دریافت ویزا را رزرو می کند. در نوبت دریافت ویزا مشاورین الست گروپ برای مراجعه به سفارت آلمان شما را همراهی می کنند تا در هنگام مراجعه به سفارت آلمان برای دریافت ویزا از ایجاد هر گونه مشکلی جلوگیری کرده و شما را برای انجام تمامی اقدامات لازم راهنمایی کنند.

 

همراهی در بدو ورود به کشور آلمان

همه ی ما می دانیم که پروسه ی مهاجرت به یک کشور خارجی کار آسانی نمی باشد و همچنین هماهنگ شدن با شرایط و اوضاع یک کشور نیز نیازمند زمان و تجربه ی زندگی در آن کشور است. اما بیشتر افراد معمولا با ورود به یک کشور خارجی دچار سردرگمی شده و به دلیل عدم آشنایی کافی با این کشور نمی دانند که باید به کجا مراجعه کرده و چه اقدامی را انجام دهند. یک فرد در صورتی که به یک کشور خارجی مراجعه کند و تصمیم به زندگی در این کشور را داشته باشد باید به برخی از ادارات این کشور مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه نماید. به طور مثال افراد در هنگام ورود به یک شهر برای سکونت در آن باید به ادارات دولتی مانند شهرداری و اداره ی ثبت مراجعه کنند.

افراد به دلیل عدم آشنایی با روند کار های اداری در کشور آلمان ممکن است در ابتدا دچار سردرگمی و گیجی شوند اما برای انجام این کار های اداری مشاورین الست گروپ به همراه شما به این ادارات مراجعه کرده و تمامی کار های لازم را برای شما انجام خواهند داد. همانطور که می دانیم در ابتدای ورود به یک کشور خارجی افراد باید به فکر تأمین مسکن خود باشند. همچنین برای زندگی در یک کشور افراد نیاز دارند تا بیمه ی درمانی و همچنین حساب های بانکی این کشور را داشته باشند. به این ترتیب الست گروپ با همراهی شما در زمان ورود به کشور آلمان تمامی این اقدامات لازم را انجام می دهد تا شما در ابتدای ورود به کشور آلمان دچار کوچک ترین مشکلی نشوید و از زندگی در این کشور لذت ببرید.

 

جمع بندی

جمع بندی

در این مطلب به جواب سوال "جاب آفر آلمان چیست" پرداختیم. همانطور که گفتیم جاب آفر به این صورت می باشد که افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی و یا مدارک فنی و حرفه ای هستند و در شغل و حرفه ی خود کارنامه ی خوبی را دارند، از طرف شرکت های کارفرما در کشور آلمان پیشنهاد کاری دریافت کنند و از این طریق ویزای آلمان را دریافت می کنند.

در ادامه ی مطلب شما را با شرایط کاری و همچنین شغل های مختلفی که می توانند برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان اقدام کنند، آشنا کردیم. در ادامه ی مطلب جاب سیکر را برای شما توضیح دادیم و تفاوت آن با جاب آفر آلمان را دانستیم. همانطور که اشاره کردیم جاب سیکر یکی از انواع ویزای مهاجرتی بوده که به متقاضیان ارائه می شود، این ویزا 6 ماه اعتبار دارد که به متقاضیان این امکان را می دهد تا به منظور پبداکردن شغل مناسب خود در کشور آلمان به مدت 6 ماه اقامت موقت داشته باشند.

در این مدت متقاضیان می توانند به صورت آزادانه در کشور آلمان زندگی کنند و باید در طول این دوره ی 6 ماهه موفق به کسب شغل مناسب خود شوند. همچنین گفتیم که به دلیل اینکه در جاب آفر ابتدا شغل مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کرده اید و نسبت به شرایط زندگی خود در آلمان با این شغل تحقیقات لازم را انجام داده اید، اقدام از طریق ویزای جاب آفر آلمان روش مطمئن تری به حساب می آید. زیرا همانطور که گفتیم احتمال این که افراد ویزای جاب سیکر را دریافت کنند و با هزینه ی خود به کشور آلمان سفر کرده و در نهایت موفق به کشف شغل مورد نظر نشوند وجود دارد. 

الست گروپ به شما کمک می کند تا به راحتی بتواند پیشنهاد های کاری مناسب حرفه ی خود را در کشور آلمان پیدا کرده و بهترین قرارداد های ممکن را با شرکت های کارفرما عقد کنید. همانطور که می دانیم پروسه ی مهاجرت به یک کشور اروپایی یک پروسه ی پیچیده و سخت می باشد که نیاز به صرف وقت و هزینه ی زیادی دارد.

در صورتی که تصمیم قطعی برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق اخذ ویزای جاب آفر آلمان را دارید بهتر است با مشاورین الست گروپ مشاوره کنید و سوالات خود را از آن ها بپرسید. همکاری با الست گروپ مزایای زیادی دارد و این شرکت خدمات بسیار ویژه ای را به متقاضیان جاب آفر آلمان ارائه می کند که در این مطلب به برخی از آن ها اشاره کردیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.