اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

وضعیت کار معماری در آلمان

وضعیت کار معماری در آلمان

امروز با موضوع وضعیت کار معماری در آلمان در خدمت شما هستیم.

کشور آلمان یکی از بهترین کشور های اروپایی از لحاظ اقتصادی و رفاهی می باشد که هر ساله تعداد بسیار زیدی از افراد با هدف برخورداری از کیفیت بالای زندگی در این کشور، به آلمان مهاجرت می کنند. کشور آلمان با هدف تأمین نیروی کار مورد نیاز خود هر سال برای تعداد زیادی از متقاضیان حرفه ای در بسیاری از شغل ها، ویزای جاب آفر صادر می کند.

امروز با موضوع وضعیت کار معماری در آلمان در خدمت شما هستیم.

کشور آلمان یکی از بهترین کشور های اروپایی از لحاظ اقتصادی و رفاهی می باشد که هر ساله تعداد بسیار زیدی از افراد با هدف برخورداری از کیفیت بالای زندگی در این کشور، به آلمان مهاجرت می کنند. کشور آلمان با هدف تأمین نیروی کار مورد نیاز خود هر سال برای تعداد زیادی از متقاضیان حرفه ای در بسیاری از شغل ها، ویزای جاب آفر صادر می کند.

پیدا کردن پیشنهاد کاری در کشور آلمان به تنهایی، کار آسانی نبوده و نیاز به دقت و صرف هزینه و زمان زیادی دارد. الست گروپ به شما کمک می کند تا به راحتی پیشنهاد کاری مناسب خود را در کشور آلمان پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم وضعیت کار معماری در آلمان را بررسی کنیم و روش های مهاجرت به آلمان از طریق این شغل را به شما معرفی کنیم.

اینفوگرافیک وضعیت کار معماری در آلمان

اینفوگرافیک وضعیت کار معماری در آلمان

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:

وضعیت کار معماری در آلمان چگونه می باشد؟
مهندسی معماری چیست؟
مهندس معماری در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟
حقوق مهندس معماری در آلمان چقدر است ؟
یک مهندس معمار در کشور آلمان چه وظایفی دارد؟
با مدرک مهندسی معماری چگونه می توان به آلمان مهاجرت کرد؟
تفاوت جاب سیکر و جاب آفر در چیست؟
تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان چگونه است؟
شرایط تحصیلی رشته ی معماری در کشور آلمان چگونه است؟
برای مهاجرت از طریق روش تحصیل چه شرایطی لازم است؟
مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ به چه شرایطی نیاز دارد؟
مهاجرت کاری به عنوان نیروی متخصص چه شرایطی نیاز دارد؟
پس از چه مدت می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد؟
تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی به چه صورت است ؟
تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به چه صورت است؟
دانشگاه های برتر معماری در آلمان کدامند؟
روند کاری مهاجرت به آلمان از طریق معماری چگونه است ؟
مهاجرت از طریق مدرک معماری چقدر طول می کشد؟
شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟
آیا در هنگام تحصیل در رشته ی معماری در کشور آلمان می توان کار انجام داد؟
آیا می توان از طریق تحصیل در رشته ی معماری اقامت دائمی کشور آلمان را کسب کرد؟
جمع بندی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت کار معماری در آلمان با ما همراه باشید.

 

وضعیت کار معماری در آلمان چگونه می باشد؟

وضعیت کار معماری در آلمان چگونه می باشد؟

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشور های صنعتی در سراسر جهان می باشد که از لحاظ اقتصادی در اروپا در رتبه ی دوم قرار دارد. کشور آلمان در قاره ی اروپا دارای کم ترین نرخ های بیکاری بوده و همچنین در این کشور حقوق مزایای انواع شغل ها در سطح مناسبی قرار دارد. هر ساله تعداد زیادی از افراد با شغل ها و حرفه های متفاوت به منظور استفاده از شرایط خوب شغلی و رفاهی به کشور آلمان مهاجرت می کنند.

در سراسر کشور آلمان و به خصوص شهر هایی مانند برلین و هامبورگ، صنعت ساخت و ساز ساختمان ها و آپارتمان های تجاری و مسکونی رونق زیادی داشته و همچنان در حال افزایش است. کشور آلمان برای انجام این ساخت و ساز ها به نیروی کار با تجربه و متخصص نیاز دارد و هر ساله تعداد زیادی از افراد متخصص را در سراسر جهان برای تأمین نیروی کار خود می پذیرد.  

برای این سرعت گرفتن چرخ ساخت و ساز در کشور آلمان دلایل زیادی را می توان نام برد. در گذشته به دلیل جنگ های جهانی و برخی دیگر از مشکلات در کشور آلمان سرعت ساخت و ساز پایین بود و کشور آلمان در دهه های گذشته با کمبود شدید سرمایه گذاری روبرو بود.

اما در دهه های اخیر کشور آلمان با تأمین بودجه ی مورد نیاز به گسترش ساخت و ساز ها و احداث مدارس، جاده ها، ساختمان های تجاری، بیمارستان ها، ادارت و ... و همچنین باز سازی ساختمان های قدیمی پرداخته است. شرکت های زیادی در سراسر کشور آلمان به سرمایه گذاری در عرصه های مختلفی مانند ساختمان سازی، خودرو سازی، دارو سازی، ساخت کارخانه ها و می پردازند. 

در حالی که صنعت ساخت و ساز در کشور آلمان با سرعت در حال پیشرفت است، این کشور با کمبود نیروی ماهر و مهندسان مواجه شده است. به همین دلیل کشور آلمان برای تأمین نیاز های خود به نیروی کار ماهر و همچنین مهندسین معماری، عمران و ... برای متقاضیان در سراسر جهان ویزای کاری را صادر می کند.

مهندسان معماری که به عنوان مهاجر به کشور آلمان وارد شده و به عنوان مهندس معمار در این کشور کار می کنند بسیار مورد استقبال قرار می گیرند. در کشور آلمان برای کار مهندسان ساختمانی به دو نکته ی دانش و تجربه ی مهندسی بسیار توجه می شود. بر اساس آمار ثبت شده کشور آلمان یکی از بیشترین تعداد مهندسان ساختمانی شاغل در اروپا را دارد.

نکته ی قابل توجه این است که در حال حاضر در کشور آلمان میانگین سنی مهندسان ساختمانی آلمانی بیش تر از 45 سال می باشد و به این ترتیب این کشور به شدت به نیروی کار ماهر و جوان نیاز دارد.

بیشترین فرصت های شغلی برای مهندسان معماری در کشور آلمان، در شهر هایی مانند هامبورگ، کلن، برلین، مونیخ و اشتوتگارت می باشد. در حال حاضر کشور آلمان از لحاظ بازار کار مهندسی معماری در سطح مناسبی قرار داشته و حتی افرادی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند می توانند فرصت های شغلی خوبی را به دست بیاورند.

مهندسی معماری چیست؟

مهندسی معماری چیست؟

معماری در واقع هنر طراحی و ساختن بنا ها ، ساختمان ها، فضا های شهری و ... با توجه به ظاهر زیبای سازه و همچنین کارآمدی آن از همه ی جوانب می باشد. به عبارت دیگر شغل معماری را می توان یکی از انواع هنر دانست و این رشته با ذوق و علاقه و استعداد افراد بسیار مرتبط می باشد.

مهندسان معمار در زیبا سازی ظاهری بنا های یک شهر بسیار موثر هستند و به عبارت دیگر زبیا سازی یک شهر بر عهده ی مهندسان معمار می باشد. معماری یکی از قدیمی ترین هنر ها و حرفه ها در کشور ایران می باشد و قدمت آن حتی به چندین سال قبل از اسلام باز می گردد. همانطور که می دانیم در سراسر هر کشوری از معماری مخصوص به خود برخوردار است و این تنوع را در طراحی بنا های تاریخی به طور مشخصی مشاهده می کنیم.

مهندس معمار وظیفه ی طراحی بنا ها و ساختمان ها را بر عهده دارد و علاوه بر طراحی نقشه های ساختمان های جدید، برنامه باز سازی و مقاوم کردن سازه های قدیمی را نیز انجام می دهد. علاوه بر این ها مهندس معمار نحوه ی ترکیب ساختمان های مختلف و فضا های متفاوت در کنار یکدیگر و شیوه ی قرار گیری آن ها را طراحی می کند.

مهندس معمار با استفاده از علوم و دانش مهندسی در ساختمان سازی و همچنین با تکیه بر فرهنگ و آدای و رسوم منطقه و جغرافیا و ... سازه ها را طراحی می کند. در ادامه ی این مطلب به وضعیت کار معماری در آلمان می پردازیم.

مهندس معماری در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟

مهندس معماری در چه زمینه هایی فعالیت می کند؟

یک مهندس معمار در زمینه های مختلفی از جمله طراحی سازه ها و یا سرپرستی دفاتر مشاوره و ... فعالیت می کند. به طور کلی یکی مهندس معمار باید به طور کامل بر برنامه های کامپیوتری طراحی و نقشه کشی ساختمان ها مسلط باشد و بتواند به صورت دقیق و منظم حتی در شرایط پر فشار کاری به خوبی کار خود را انجام دهد. معمولا مهندسین معمار موفق افرادی دقیق و منظم هستند که با قدرت تجسم قوی خود و همچنین و ذوق و استعداد ذاتی، ساختمان های مختلف را طراحی می کنند. 

شغل مهندسی معماری در برخی از گرایش ها بسیار به شغل مهندسی عمران مشابه می باشد اما این دو رشته تفاوت های اساسی نیز دارند. مهم ترین تفاوت بین شغل مهندسی عمران با مهندس معماری این است که در مهندسی عمران فقط به اصول فنی و دانش مهندسی ساخت سازه ها توجه می شود اما در مهندسی معماری علاوه بر این اصول فنی به جلوه های ظاهری و زیبایی شناسی و همچنین جنبه های فرهنگی و آداب و رسوم آن منطقه ی جغرافیایی نیز توجه می شود.

همانطور که مهندسان معمار می دانند این شغل از لحاظ ساعت کاری با بسیاری از شغل های دیگر متفاوت می باشد. به عبارت دیگر برای شغل مهندسی معماری نمی توان ساعت کاری مشخصی را در نظر گرفت زیرا مهدس معمار به صورت مداوم با شغل و پروژه های خود درگیر می باشد و در طول روز معمولا ساعات های متفاوتی را در دفتر کاری می گذراند. در ادامه به برخی دیگر از زمینه های فعالیت مهندس معماری اشاره می کنیم.
•    طراحی پارک های تفریحی و گردشگری 
•    طراحی میادین و محوطه های شهری
•    نظارت عمومی بر درستی انجام کار در عملیات ساختن سازه های ساختمانی
•    رهبری و سرپرستی دفتر مشاوره ی معماری
•    شرکت در پروژه های طراحی شهر و شهر سازی
•    طراحی تک بنا ها 
•    انجام دکوراسیون داخلی
•    تأسیس موسسات پیمانکاری 

 

بازار کاری و آینده ی شغلی مهندس معمار در ایران

بازار کاری و آینده ی شغلی مهندس معمار در ایران

مهندسین معماری که مدرک کارشناسی معماری را دریافت کرده اند به طور معمول به عنوان سرپرست دفاتر مشاوره و طراح فنی ساختمان ها مشغول به کار می شوند. اما مهندسین معماری که مدارک سطح بالاتری را دریافت کرده اند به دلیل گذراندن دوره های هنری بیشتر علاوه بر طراحی فنی و ظاهری سازه ها می توانند ماکت ها را نیز طراحی کرده و همچنین به طراحی معماری داخلی بپردازند.

یکی از نکات مثبت در باره ی رشته ی مهندسی معماری این است که این افراد می توانند حتی در زمان تحصیل وارد بازار کار شده و به عنوان نقشه کش یا کمک طراح کار انجام دهند. در کشور ایران برای اینکه مهندس معماری بتواند به عنوان ناظر ساختمان کار کند باید از سوی نظام مهندسی پروانه ی اشتغال به کار را دریافت کند. شهرداری های هر شهر برای کنترل و نظارت بر ساخت ساختمان ها و صدور پروانه ی ساخت و سایر مجوز ها، از مهندسان معمار معتبر دارای پروانه ی اشتغال استفاده می کنند.

بازار کاری مهندسان معماری به صورت پروژه هایی است که به آن ها پیشنهاد می شود و به طبع هر چه فرد دارای تجربه ی بیشتر و همچنین مهارت و شایستگی بالا تری باشد پروژه های پیشنهادی برای او بیش تر می شود.

در صورتی که مهندس معمار از تجربه ی کافی برخوردار باشد و سرمایه لازم برای تأسیس شرکت را داشه باشد، می تواند از طریق شرکت خود با سازمان ها و شرکت های مختلف دیگر به ساخت و ساز و انجام سایر کار های معماری بپردازد. 

این نکته قابل توجه است که در شغل معماری تجربه و مهارت در طراحی سازه ها و بنا ها برای بازار کاری مهندسین معماری حرف اول را خواهد زد. همانطور که می دانیم امروزه ساخت و ساز آپارتمان ها و واحد های تجاری و مسکونی به یک شغل بسیار پر درآمد تبدیل شده است که مهندسین معماری با داشتن تجربه ی کافی می توانند در این عرصه فعالیت کنند و سود خوبی را برای خود ذخیره نمایند. در ادامه ی مطلب به بررسی وضعیت کار معماری در آلمان می پردازیم.

حقوق مهندس معماری در آلمان چقدر است ؟

حقوق مهندس معماری در آلمان چقدر است ؟

همانطور که می دانیم یک مهندس معمار با توجه به تعداد پروژه هایی که در یک سال دریافت می کند ممکن است درآمد های متفاوتی را داشته باشد. اما به صورت میانگین حقوق مهندسان معماری در کشور آلمان در بین 2000 تا 6500 یورو در ماه می باشد.

مهندسان معماری با توجه به پروژه هایی که دریافت می کنند و همچنین شرکتی که با آن همکاری می کنند و همچنین سطح کاری که ارائه می دهند درآمدی ما بین محدوده ی 2000 تا 6500 یورو در ماه را خواهند داشت.

به عبارت دیگر میانگین درآمد مهندسان معماری در کشور 4500 یورو در ماه می باشد و بالا تر بودن یا پایین تر بودن دستمزد افراد از این مقدار به شرایط کاری افراد بستگی دارد.

یکی از مهم ترین عواملی که در کشور آلمان بر میزان دستمزد افراد در رشته ی معماری تأثیر گذار خواهد بود، سابقه ی کار است. به این ترتیب هرچه فرد در کشور آلمان به شغل مهندسی معماری بپردازد به تدریج میزان دستمزد او افزایش خواهد یافت. سابقه ی کار علاوه بر تضمین اعتبار افراد ، تضمین سطح کاری و دانش آنها نیز خواهد بود. طبیعتا هر چه یک مهندس معماری پروژه های بیشتری را انجام داده باشد در نهایت تجربه ی بهتری را کسب خواهد کرد و سطح بالا تری از کار خود را می تواند ارائه دهد.

یک مهندس معمار در کشور آلمان چه وظایفی دارد؟

یک مهندس معمار در کشور آلمان چه وظایفی دارد؟

در کشور آلمان معمولا مهندسان معماری ساختمان های مسکونی و تجاری و همچنین تزئیناتی مانند مجسمه ها و فواره ها را طراحی می کنند و همچنین مهندسین معماری با سرپرستی تیم مهندسی کار پروژه را به خوبی هدایت می کنند. یک مهندس معمار در کشور آلمان باید به خوبی بتواند با تمامی اعضای تیم مهندسی ارتباط خوبی برقرار کرده تا بهترین همکاری با یکدیگر ارائه دهند و همچنین مهندس معماری که به عنوان سرپرست تیم انتخاب می شود باید توانایی برقراری ارتباط با مهندسین کم تجربه را داشته باشد و بتواند مطالب کلیدی را به آن ها آموزش دهد. 

مهندسین معماری در کشور آلمان برای انجام پروژه های خود حتما باید کار با نرم افزار هایی مانند اتوکد و سایر برنامه های مطرح در زمینه ی طراحی و نقشه کشی ساختمان را در سطح بالایی بلد باشند. مهندسان معماری در کشور آلمان می توانند با شرکت های معماری و یا شرکت های ساخت و ساز همکاری کنند و درآمد خوبی را کسب کنند. 

مهندس معماری در کشور آلمان باید بتواند تمامی کار های یک پروژه را از صفر تا صد انجام داده و بر اجرای کار توسط نیروی کار نظارت کند. یکی از وظایفی که معمولا مهندسان معماری در این کشور انجام می دهند طراحی و ساخت آب نما ها و وسایل تزئینی مانند مجسمه ها می باشد.

با مدرک مهندسی معماری چگونه می توان به آلمان مهاجرت کرد؟

با مدرک مهندسی معماری چگونه می توان به آلمان مهاجرت کرد؟

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد و هر کدام از این روش های مهاجرتی مزایا و معایب خاص خود را نیز دارد. اما افرادی که مدرک مهندسی معماری را در دانشگاه های معتبر کشور دریافت کرده اند و دارای سابقه ی کاری نسیتا خوبی می باشند می توانند از طریق دریافت ویزای جاب آفر و ویزای جاب سیکر برای مهاجرت به کشور آلمان اقدام کنند.

اقدام از طریق جاب آفر یا جاب سیکر برای مهندسین معماری یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت به این کشور می باشد. همانطور که گفتیم برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق داشتن مدرک تحصیلی مهندسی معماری روش های متفاوتی وجود دارد اما در ادامه ی این مطلب دو تا از بهترین روش های روش های مهاجرت به کشور آلمان از طریق مدرک مهندسی معماری یعنی دریافت ویزای جاب آفر و جاب سیکر را شرح می دهیم و جزئیات آن ها را بررسی می کنیم.

ویزای جاب سیکر

جاب سیکر یکی از انواع ویزا های مهاجرتی می باشد که افرادی که این ویزا را دریافت می کنند، به مدت 6 ماه می توانند در کشور آلمان اقامت داشته باشند و در این مدت باید در جستجوی کار مورد نظر خود باشند. این اقامت موقت به افراد این امکان را می دهد تا به صورت آزادانه به کشور آلمان مهاجرت کرده و به مدت 6 ماه در این کشور زندگی کنند. متقاضیان باید در این مدت نسبت به یافتن کار مورد نظر خود اقدام کنند زیرا در صورتی که افراد نتوانند در این مدت شغل مورد نظر خود را پیدا کنند و در این شغل مشغول به کار شوند، باید به کشور خود بازگردند. 

معمولا افرادی که دارای مدرک معتبر دانشگاهی هستند و همچنین دارای مدتی سابقه کار در رشته ی تحصیلی خود بوده و تمکن مالی نسبتا خوبی دارند از طریق اخذ ویزای جاب سیکر برای مهاجرت به کشور آلمان استفاده می کنند. متقاضیان برای اقدام از طریق ویزای جاب سیکر باید تمکن مالی کافی برای 6 ماه زندگی در کشور آلمان را داشته باشند.

زیرا در این مدت افراد در صورتی که کار مورد نظر خود را پیدا نکنند باید تمامی مخارج خورد و خوراک و همچنین مسکن و حمل و نقل خود را از جیب خود بدهند. برای استخدام شدن در شغل مرتبط با رشته ی تحصیلی، افراد باید علاوه بر مدارک دانشگاهی معتبر سابقه کار مناسب و کافی نیز داشته باشند تا بتوانند کارفرمای خود را راضی کنند.

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر

ویزای جاب آفر مخصوص افرادی است که دارای تحصیلات دانشگاهی و یا مدارک فنی و حرفه ای معتبر می باشند و همچنین در شغل خود دارای سابقه ی کار حرفه ای می باشند. کشور آلمان هر ساله برای تأمین نیروی کار خود برای تعداد زیادی از افراد متخصص و حرفه ای در شغل های مختلف ویزای جاب آفر را صادر می کند.

 اخذ ویزای جاب آفر به این صورت بوده که افراد متخصص و حرفه ای در رشته های تحصیلی مرتبط، از طرف شرکت های کارفرما در کشور آلمان پیشنهاد کاری دریافت کرده و این شرکت ها درآمد شغلی افراد را برای سفارت آلمان تضمین می کنند و از این طریق برای متقاضیان ویزای جاب آفر صادر می شود.

اما نکته ی قابل توجه این است که پیدا کردن یک پیشنهاد کاری معتبر و عقد یک قرارداد مناسب با یک شرکت کارفرمای آلمانی کار ساده ای نمی باشد و نیاز به وقت و هزینه ی زیادی دارد. افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان از طریق دریافت ویزای جاب آفر و انجام شغل مهندسی معماری در این کشور را دارند می توانند از طریق الست گروپ اقدام کرده و بهترین پیشنهاد های کاری در کشور آلمان را را برای خود پیدا کنند.

متقاضیان دریافت ویزای جاب آفر پس از عقد قرارداد با شرکت کارفرمای آلمانی می توانند برای دریافت ویزای جاب آفر اقدامات لازم را انجام دهند. ویزای جاب آفر اجازه ی اقامت موقت تا پایان قرارداد را به متقاضیان می دهد. افراد پس از پایان قرارداد خود با شرکت می توانند با تمدید قراداد خود مدت ویزا و اقامت خود را نیز تمدید نمایند. اما برخی از افراد تمایل دارند که به صورت دائمی در کشور آلمان اقامت داشته باشند. اقدام از طریق ویزای جاب آفر برای این دسته از افراد نیز می تواند مفید باشد و پس از طی مدت زمان لازم می توانند اقامت دائم کشور آلمان را دریافت کنند.

از طریق تحصیل

افرادی که قصد ادامه تحصیل در کشور آلمان را دارند می توانند در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکتری در رشته ی معماری در دانشگاه های کشور آلمان به تحصیل بپردازند. نکته ی قابل توجه این است که افرادی که موفق به کسب مدرک تحصیلی از دانشگاه های کشور آلمان شوند، به راحتی می توانند در مقاطع بالاتر در شته ی خود ادامه تحصیل داده و یا وارد بازار کار شده و در همین کشور به کار مشغول شوند. 

روش مهاجرت از طریق تحصیل مناسب افرادی است که با تحصیلات دانشگاهی ندارند و یا با وجود داشتن مدرک تحصیلی سابقه کار مناسب را در کشور خود ندارند. به این ترتیب با تحصیل در رشته ی معماری و یا ادامه تحصیل در کشور آلمان، متقاضیان می توانند مهارت کافی برای کار در این کشور را به دست بیاورند و به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند.

از مزایای این روش می توان به آشنایی با محیط کار و استاندارد ها و اصول کاری در کشور آلمان، تقویت و یادگیری زبان آلمانی می باشد. نکته ی قابل توجه این است که تحصیل در بسیاری از دانشگاه های آلمان هزینه ی بسیار پایینی دارد و یا حتی در برخی ازدانشگاه ها تحصیل در رشته ی معماری به صورت رایگان می باشد. همچنین یکی دیگر از مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان این است که افراد می توانند به زبان انگلیسی نیز تحصیل کرده و پس از فارغ اتحصیلی خود بلوکارت آلمان را دریافت کنند.

اما مهاجرت از طریق تحصیل نیز دارای معایبی است که به آن ها اشاره می کنیم. یکی از مهم ترین معایب این روش این است که هزینه های زندگی فرد اعم از مسکن، خوراک و ... به طور کامل بر عهده ی خود فرد می باشد.( البته افرادی که بورسیه دانشگاهی داشته باشند، قسمت زیادی از این هزینه ها توسط دانشگاه پرداخت می شود.) یکی دیگر از معایب مهاجرت از طریق تحصیل بدون بورسیه دانشگاهی این است که افراد باید مدرک تمکن مالی را برای دریافت ویزا ارائه دهند. همچنین باید گفت که افرادی که از این طریق به کشور آلمان مهاجرت می کنند، به سختی و فقط در صورت داشتن تمکن مالی بالا می توانند خانواده ی خود را پیوست کنند.

از طریق آوسبیلدونگ

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور آلمان برای رشته ی معماری، اقدام از طریق آوسبیلدونگ می باشد. در این روش فرد متقاضی با داشتن یک مدرک دیپلم معتبر در رشته های مورد نظر در آوسبیلدونگ (رشته های آموزش فنی و مهارتی) می تواند برای مهاجرت به آلمان اقدام کند. افرادی که قصد انجام کار معماری در کشور آلمان را دارند نیز با داشتن مدرک دیپلم مرتبط با معماری و ساختمان در آوسبیلدونگ پذیرفته شده و پس از گذراندن دوره های 2.5 تا 3 ساله وارد بازار کار در آلمان می شوند و پس از آن می تواند اقامت کاری را دریافت کنند.

روش مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ برای آن دسته از متقاضیان مناسب است که قصد انجام تحصیلات آکامیک و دانشگاهی را نداشته و قصد دارند در کم ترین زمان ممکن وارد بازار کار کشور آلمان شوند. نکته ی بسیار مهم و اساسی در زمینه ی آوسبیلدونگ این است که گذراندن این دوره ها کاملا رایگان بوده و افراد نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای ندارند. از این مهم تر در بسیاری از موارد افرادی که این دوره ها را می گذرانند می توانند با انجام کار های داوطلبی حقوق دریافت کنند.

یکی از مزایای بسیار مهم گذراندن دوره های آوسبیلدونگ این است که افراد پس از گذراندن دوره ها به سرعت وارد بازار کار این کشور می شوند و نیازی به داشتن هیچ گونه سابقه کاری و یا تحصیلی اضافه ندارند.

اما از معایب این روش می توان به این نکته اشاره کرد که پیوست خانواده در این روش نیز سخت بوده و فقط در صورت داشتن تمکن مالی بالا می توانند خانواده را پیوست کنند. افرادی که از طریق آوسبیلدونگ به آلمان مهاجرت می کنند می توانند ویزای کاری را دریافت کنند و قادر به دریافت بلوکارت آلمان نمی باشند.

تفاوت جاب سیکر و جاب آفر در چیست؟

تفاوت جاب سیکر و جاب آفر در چیست؟

افرادی که ویزای جاب سیکر را دریافت می کنند، در واقع اجازه ی اقامت 6 ماهه در کشور آلمان را دریافت کرده اند و در این مدت باید به دنبال شغل مورد نظر و مرتبط با رشته ی تحصیلی خود بگردند. سفارت آلمان ویزای جاب سیکر را به افرادی ارائه می دهد که دارای تمکن مالی مناسب برای اقامت 6 ماهه در این کشور باشند.

در هنگام دریافت ویزای جاب سیکر سفارت آلمان از متقاضیان مدارک تضمین کننده ی تمکن مالی را دریافت می کنند. تأکید سفارت آلمان برای دریافت مدارک تضمین کننده ی تمکن مالی به این منظور است که در صورتی که افراد نتوانند در این مدت شغل مناسب خود را پیدا کنند، بتوانند مخارج خورد و خوراک و مسکن و ... خود را بپردازند و در کشور آلمان دچار مشکلاتی از این قبیل نشوند.

افرادی که ویزای جاب سیکر را دریافت کرده و پس از پایان دوره ی اقامت خود موفق به کسب شغل مناسب نشده اند باید به کشور خود باز گردند. اما اقامت افرادی که موفق به دریافت شغل شده اند بر اساس قرارداد آن ها تمدید خواهد شد.

اما همانطور که گفتیم در روش جاب آفر آلمان متقاضیان پیش از ورود به کشور آلمان شغل مورد نظر خود را پید کرده و با شرکت کارفرمای آلمانی قرارداد کاری را امضا کرده اند. این دسته از افراد بلافاصله پس از رسیدن به کشور آلمان و جایگیری در مسکن خود می توانند کار خود را شروع کنند. یکی از مزایای ویزای جاب آفر آلمان این است که این روش نیازی به ارائه ی مدارک تمکن مالی ندارد و افراد می توانند قبل از شروع کار خود تمامی جوانب و شرایط کاری را برای خود بسنجند.

یکی از مهم ترین تفاوت های این دو روش مهاجرتی این است که در روش دریافت ویزای جاب سیکر هیچ تضمینی برای پیدا کردن شغل و کار مورد نظر وجود ندارن و احتمال دارد افراد حتی  پس از جستجوی مداوم به مدت 6 ماه نیز نتوانند شغل مورد نظر با شرایط مناسب را پیدا کنند. اما در ویزای جاب آفر افراد قبل از مهاجرت به کشور آلمان از شرایط کاری و میزان حقوق و مزایای خود در شغل آینده اطلاع دقیق دارند.

مهندسان معماری که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند بهترین روش برای آن ها دریافت ویزای جاب آفر می باشد. اما نکته ی قابل توجه این است که مهندسین معمار به راحتی نمی توانند پروژه های طراحی و ساخت و ساز را در کشور آلمان دریافت کنند و با کارفرمای خود به توافق برسند.

بنابراین مهندسین معمار به یک واسطه برای پیدا کردن پیشنهاد های کاری مناسب و عقد قرارداد و تنظیم شرایط نیاز دارند. الست گروپ با تعداد زیادی از مشاورین با تجربه ی خود، به مهندسان معمار کمک می کند تا بهترین پروژه های کاری را در کشور آلمان دریافت کرده و بهترین قرارداد های ممکن را با شرکت های کارفرمای آلمانی تنظیم کنند.

تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان چگونه است؟

تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان چگونه است؟

در کشور آلمان به دلیل افزایش ساخت و ساز ها و انجام پروژه های تجاری و مسکونی زیادی در دهه ی اخیر، بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است. در بسیاری از دانشگاه های قوی و مطرح کشور آلمان رشته ی معماری تدریس می شود و هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان در سراسر جهان به این دانشگاه های سطح بالا مراجعه کرده و مدرک مهندسی معماری را دریافت می کنند.

همانطور که پیش تر نیز اشاره کردیم کشور آلمان برای رشته ی معماری از پتانسیل بسیار خوبی برخوردار بوده و حتی دانشجویانی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند می توانند در این کشور به عنوان طراح ساختمان شروع به کار کنند. در ادامه ی این مطلب به بررسی شرایط تحصیلی رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان می پردازیم.

شرایط تحصیلی رشته ی معماری در کشور آلمان چگونه است؟

شرایط تحصیلی رشته ی معماری در کشور آلمان چگونه است؟

همانطور که می دانیم دانشگاه های کشور آلمان جزو بهترین دانشگاه های سراسر جهان می باشند که رشته های مختلفی در این دانشگاه ها تدریس می شود و هر ساله تعداد بسیار زیادی از علاقه مندان در سراسر جهان برای تحصیل در رشته ی مورد علاقه ی خود در این دانشگاه ها اقدام می کنند. اما تحصیل در دانشگاه های آلمان دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده و در صورتی که فردی این شرایط را نداشته باشد نمی تواند در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازد.

یکی از ابتدایی ترین و حیاتی ترین شرط های تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان دارا بودن مدرک زبان آلمانی می باشد. برای دریافت مدرک زبان آلمانی آزمون ها تست های مختلفی وجود دارد که افراد باید در آزمونی شرکت کنند که از نظر دانشگاه مورد علاقه ی خود، دارای اعتبار باشند. هر دانشگاهی ممکن است که شرایط مختلفی را برای پذیرش یک دانشجو داشته باشد و انتظار نمره ی خاصی در مدرک زبان را از افراد داشته باشد. بنابراین برای تحقیق در باره ی این مطلب بهتر است به سایت دانشگاه مورد نظر خود سر بزنید.

یکی دیگر از شرایط مورد نیاز برای تحصیل در کشور آلمان داشتن تمکن مالی کافی برای زندگی و تحصیل در این کشور می باشد. افرادی که قصد دارند به صورت شهریه پرداز در دانشگاه های آلمان به تحصیل رشته ی معماری بپردازند باید مدارک لازم تضمین کننده ی تمکن مالی خود را به دانشگاه ارائه دهند تا دانشگاه مطمئن شود که شما قادر به اتمام دوره ی تحصیلی خود در این دانشگاه هستید. اما نکته ی قابل توجه برای متقاضیان تحصیل در رشته ی معماری این است که این افراد در صورتی زرنگ باشند، می توانند با شرکت های ساخت و ساز همکاری کرده و قسمتی از مخارج خود را جبران کنند.

یکی از مهم ترین شرایط تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه های کشور آلمان پذیرش نامه توسط این دانشگاه می باشد. افرادی که قصد تحصیل در دانشگاه های کشور آلمان را دارند باید بتوانند به دانشگاه مورد نظر خود اثبات کنند که لایق تحصیل در این دانشگاه هستند. افرادی که قصد دریافت مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان را دارند ممکن است به مدرک معتبر کارشناسی از دانشگاه های مرود تأیید و همچنین ریز نمرات بالا نیاز داشته باشند. البته بسته به اینکه بخواهید در چه دانشگاهی تحصیل کنید و یا اینکه از چه روشی در این دانشگاه ها ادامه تحصیل دهید ممکن است شرایط مورد نیاز متفاوت باشد. 

افرادی که قصد ادامه تحصیل در دانشگاه های سطح بالای آلمان را دارند باید علاوه بر مدرک زبان آلمانی، مدرک زبان انگلیسی آیلتس یا تافل را نیز دریافت کرده باشند. زیرا در محیط دانشگاه به منظور برقراری ارتباط بهتر ممکن است بعضی از دروس به زبان انگلیسی برگزار شده و افراد برای شرکت در این کلاس ها به مدرک زبان انگلیسی نیاز خواهند داشت. 

در صورتی که دانشگاه برای دانشجویان خارجی خوابگاه را تهیه نکند افراد باید بتوانند در این کشور محل زندگی خود را تعیین کرده و توانایی پرداخت هزینه های آن را داشته باشند. معمولا این دسته از دانشگاه ها برای پذیرش دانشجو آدرس دقیق محل اقامت افراد را می خواهد و تحقیقات لازم برای اعتبار سنجی آدرس را انجام خواهد داد. از جمله سایر شرایطی که افراد برای پذیرش در دانشگاه های آلمان ممکن است نیاز داشته باشند می توان به موارد زیر اشاره کرد.
•    پاسپورت معتبر
•    گواهی سلامت پزشکی و همچنین بیمه ی درمانی با اعتبار کافی
•    ترجمه و معادل سازی مدارک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات
•    ارائه ی مدارک تضمین تمکن مالی
•    مدرک زبان آلمانی و انگلیسی
•    ارائه ی پذیرش نامه ی دانشگاه در رشته ی معماری
•    ارائه ی نامه ی انگیزه و هدف تحصیل در کشور آلمان

برای مهاجرت از طریق روش تحصیل چه شرایطی لازم است؟

برای مهاجرت از طریق روش تحصیل چه شرایطی لازم است؟

همانطور که می دانیم در صورت اقدام برای مهاجرت از طریق روش های متفاوت، افراد به شرایط و مدارک مختلفی نیاز خواهند داشت. به همین دلیل در این بخش قصد داریم که شرایط مختلف مورد نیاز برای مهاجرت از طریق تحصیل را در مقاطع مختلف به شما معرفی کنیم.

تحصیل در مقطع کارشناسی

1-    برای تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی توصیه می شود که در سن افراد حداکثر 23 سال بوده و از 23 بیشتر نباشد.
2-    این متقاضیان باید حداقل مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را با معدل بیشتر از 16 گذرانده باشند و همچنین در ایران موفق به قبولی در دانشگاه نیز شده باشند. 
3-    افرادی که قصد تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی را دارند نیازی به داشتن سابقه کار در کشور خود ندارند.
4-    مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی رشته معماری مدرک زبان آلمانی B2 یا C1 بوده که از گوته، تلک، OSD یا TestDaf اخذ شده باشد.
5-    یکی از مهم ترین شرایط برای تحصیل در رشته معماری در آلمان تمکن مالی بوده که برای مقطع کارشناسی به تمکن مالی سالیانه 10200 یورو نیاز دارد.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

1-    شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بسیار شبیه مقطع کارشناسی می باشد. 
2-    برای تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی ارشد توصیه می شود که در سن افراد حداکثر 35 سال بوده و از 35  بیشتر نباشد.
3-    این متقاضیان باید حداقل لیسانس از دانشگاه های معتبر ایران داشته و مدرک لیسانس خود را با معدل بیشتر از 15 گذرانده باشند.
4-    افرادی که قصد تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی ارشد را دارند نیازی به داشتن سابقه کار در کشور خود ندارند.
5-    متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می توانند مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشند. مدرک زبان آلمانی B2 یا C1 از گوته، تلک، OSD یا TestDaf و همچنین مدرک زبان انگلیسی با نمره ی بالا تر از 6.5 در آزمون آیلتس مورد نیاز می باشد.
6-    تمکن مالی مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد نیز 10200 یورو می باشد.

تحصیل در مقطع دکتری

1-    متقاضیان برای تحصیل در مقطع دکتری ترجیحا باید حداکثر 45 سال سن داشته باشند و سن آن ها بیش از 45 نباشد.
2-    برای تحصیل در مقطع دکتری باید مدرک فوق لیسانس خود را با معدل بیشتر از 15 از یک دانشگاه معتبر دریافت کرده باشید.
3-    تحصیل در مقطع دکتری نیز نیازی به داشتن سابقه کاری مرتبط با رشته ندارد.
4-    متقاضیان تحصیل در مقطع دکتری می توانند مدرک زبان انگلیسی یا آلمانی داشته باشند. مدرک زبان آلمانی B2 یا C1 از گوته، تلک، OSD یا TestDaf و همچنین مدرک زبان انگلیسی با نمره ی بالا تر از 7.0 در آزمون آیلتس مورد نیاز می باشد.
5-    در صورتی که افراد بورسیه یا فاند از طرف دانشگاه آلمانی را نداشته باشند باید تمکن مالی 10200 یورو در سال را ارائه بدهند.
6-    نکته ی بسیار مهم در زمینه ادامه تحصیل در مقطع دکتری این است که افراد باید سابقه تحقیقاتی مناسب و حداقل یک مقاله ی ISI به عنوان مهارت داشته باشند.

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ به چه شرایطی نیاز دارد؟

مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ به چه شرایطی نیاز دارد؟

1-    افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان از طریق آوسبیلدونگ را دارند ترجیحا باید زیر 30 سال باشند. البته نکته ی قابل توجه این است که برای گذراندن دوره های آوسبیلدونگ محدوده ی سنی خاصی تعیین نشده است اما افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان و دریافت اقامت را دارند بهتر است که سن آن ها زیر 30 باشد.
2-    همانطور که اشاره کردیم برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ حداقل مدرک دیپلم مورد نیاز می باشد.
3-    این روش نیز نیازی به داشتن سابقه کاری ندارد.
4-    برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ افراد نیاز به مدرک زبان آلمانی B2 از گوته، تلک یا OSD دارند.
5-    برای مهاجرت از طریق شرکت در دوره های آوسبیلدونگ نیازی به داشتن مهارت یا سابقه کاری وجود ندارد.
6-    یکی از نکات مهم در مورد آوسبیلدونگ این است که در صورتی که آوسبیلدونگ بدون حقوق باشد افراد باید تمکن مالی سالیانه 10200 یورو ر ارائه دهند اما در صورتی که در حین گذراندن دوره ی آوسبیلدونگ حقوق دریافت کنند، نیازی به ارائه ی مدرک تمکن مالی نمی باشد.

مهاجرت کاری به عنوان نیروی کار ماهر به چه شرایطی نیاز دارد؟

مهاجرت کاری به عنوان نیروی کار ماهر به چه شرایطی نیاز دارد؟

1-    نیروی کار ماهر باید ترجیحا حداکثر 45 سال سن داشته باشند. البته افرادی که سن بالاتری از 45 دارند نیز می توانند از طریق این روش برای مهاجرت اقدام کنند اما باید مدرک تمکن مالی برای پوشش دوران بازنشستگی خود را ارائه دهند.
2-    این افراد باید دارای مدرک دیپلم به همراه کاردانی مرتبط با معماری و یا مدارک فنی و حرفه ای مرتبط باشند که در مجموع معادل حداقل 2 سال آموزش باشد.
3-    نیروی کار ماهر باید حداقل 3 سال سابقه کاری مرتبط و تخصصی در رشته ی خود باشد. البته میزان سابقه کار مورد نیاز بر اساس سن افراد نیز تعیین می شود.
4-    این دسته از متقاضیان به مدرک زبان آلمانی B2 از گوته، تلک یا OSD نیاز دارند.
5-    داشتن مهارت و تخصص مورد نیاز و مرتبط با رشته برای نیروی کار ماهر در کشور آلمان ضروری می باشد.
6-    این روش مهاجرتی نیازی به ارائه ی تمکن مالی ندارد. ( البته باید گفت که افرادی که از طریق جاب سیکر اقدام می کنند باید میزان 5800 یورو تمکن مالی را ارائه دهند.)

مهاجرت کاری به عنوان نیروی متخصص چه شرایطی نیاز دارد؟

مهاجرت کاری به عنوان نیروی متخصص چه شرایطی نیاز دارد؟

1-    این روش مهاحرتی هیچ گونه محدودیت سنی قانونی را شامل نمی شود.
2-     متقاضیان برای مهاجرت از طریق این روش باید حداقل مدرک لیسانس معتبر داشته باشند.
3-    سابقه کاری مورد نیاز برای این روش حداقل 3 سال سابقه کار تخصصی و مرتبط با رشته می باشد. البته باید گفت که میزان سابقه کار مورد نیاز بر اساس سن افراد نیز تعیین می شود.
4-    باید گفت که برای این روش داشتن مدرک زبان الزامی نمی باشد. اما بدون داشتن مدرک زبان پیدا کردن کار در آلمان بسیار سخت و مشکل می باشد بنابراین بهتر است که متقاضیان مدرک زبان آلمانی B2 از گوته، تلک، OSD را داشته باشند.
5-    داشتن مهارت و تخصص کاری در زمینه ی رشته ی مربوط به خود الزامی می باشد.
6-    این روش نیز نیازی به ارائه ی مدرک تمکن مالی نمی باشد. البته باید اشاره کرد در صورتی که افراد با ویزای جاب سیکر وارد کشور آلمان شوند باید 5800 یورو تمکن مالی را ارائه دهند.

پس از چه مدت می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد؟

پس از چه مدت می توان برای اخذ اقامت دائم اقدام کرد؟

تحصیل دانشگاهی

پس از اتمام دوره ی تحصیلی در مقاطع مختلف افراد باید وارد بازار کار شده و سپس برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند. در صورتی که متقاضی با بلوکارت وارد بازار کار شود پس از 24 ماه می تواند درخواست اقامت دائم داده و در صورتی که مدرک زبان آلمانی حداقل B1 داشته باشد، متقاضی باید پس از 19 ماه درخواست اقامت دائم بدهد.

دوره ی آوسبیلدونگ

پس از اتمام دوره ی آوسبیلدونگ متقاضیان وارد بازار کار شده و پس از آن قادر به دریافت اقامت دائم خواهند بود. البته روند اخذ اقامت دائم در روش آوسبیلدونگ به این صورت است که ابتدا افراد باید اقامت کاری را دریافت کرده و پس از گذشتن 2.5 سال پس از ان می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند.

کار به عنوان نیروی ماهر

نیروی کار ماهر پس از 4 سال کار کردن در کشور آلمان می توانند بلافاصله برای درخواست اقامت دائمی اقدام کنند.

کار به عنوان نیروی متخصص ( بلوکارت )

این دسته از متقاضیان پس از گذشت 33 ماه از کار کردن در کشور آلمان می توانند برای اقامت دائم درخواست ارائه دهند.

البته باید توجه داشت که در صورتی که افراد مدرک زبان آلمانی B1  را داشته باشند، می توانند پس از 24 ماه برای اقامت دائم درخواست ارائه دهند.

تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی به چه صورت است ؟

تحصیل در رشته ی معماری در دانشگاه آلمان در مقطع کارشناسی به چه صورت است ؟

افرادی که به رشته ی معماری علاقه دارند و قصد تحصیل در این رشته و در دانشگاه های کشور آلمان را دارند باید مدرک دیپلم دبیرستان خود را با نمرات قابل قبولی کسب کرده باشند. این افراد باید بتوانند در دانشگاه مورد نظر خود برای رشته ی معماری پذیرش شوند و پس از دریافت پذیرش نامه توسط دانشگاه مربوطه می توانند برای اخذ ویزای تحصیلی و مهاجرت به کشور آلمان اقدامات لازم را انجام دهند. 

دانشجویانی که در دانشگاه های آلمان به تحصیل در رشته ی معماری می پردازند باید در حدود 5 سال در این رشته تحصیل کنند تا بتوانند مدرک کارشناسی معماری را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند. نکته ی قابل توجه در این زمینه این است که افرادی که قصد دریافت مدرک کارشناسی ارشد در رشته ی معماری در کشور المان را دارند، اگر مدرک کارشناسی خود را در کشور آلمان دریافت کرده باشند روند کاری پذیرش در دانشگاه های آلمان بسیار راحت تر از حالتی است که افراد قصد دارند برای اولین بار در دانشگاه های آلمان به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بپردازند. 

به طور معمول ترم های تحصیلی رشته ی معماری در کشور آلمان در فصل های پاییز و زمستان می باشد و تاریخ دقیق شروع کلاس های این دانشگاه ها در ابتدای ماه مارس و در اواسط سپتامبر می باشد. براینکه متقاضیان در دانشگاه های آلمان در رشته ی معماری و در مقطع کارشناسی پذیرفته شوند حتما باید مدرک زبان آلمانی در سطح B2 را داشته باشند.

متقاضیان ورود به رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان باید مدرک زبان انگلیسی آیلتس با نمره ی بیش تر از 5.5 داشته باشند. این افراد باید دارای معدل بالای 15 در مدارک دوره ی دبیرستان باشند و وقفه ی تحصیلی بیشتر از 5 سال را تجربه نکرده باشند. یعنی از زمان دریافت آخرین مدرک تحصیلی دوره ی دبیرستان تا زمان اقدام برای ورود به دانشگاه بیش از 5 سال نگذشته باشد.

تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به چه صورت است؟

تحصیل در رشته ی معماری در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه های آلمان به چه صورت است؟

افرادی که قصد پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی معماری را دارند، طبیعتا باید ابتدا مدرک کارشناسی در این رشته را دریافت کرده باشند. دانشجویان معماری در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور معمولا در حدود 2 سال در این مقطع تحصیل می کنند.

یکی از مزایای تحصیل در دانشگاه های آلمان برای رشته ی معماری این است که افراد می توانند به راحتی پس از اتمام دوره ی کارشناسی ارشد در دوره ی دکترای این رشته شرکت کنند.

توجه به این نکته بسیار مهم است که افرادی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ی معماری دانشگاه های آلمان پذیرش شوند، که فاصله ی زمانی اخذ مدرک کارشناسی آن ها تا زمان اقدام برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد کم تر از 5 سال باشد. اگر این افراد مقطع کارشناسی معماری خود را در کشور آلمان گذرانده باشند دیگر برای کارشناسی ارشد نیازی به ارائه ی مدرک زبان نخواهند داشت.

دانشگاه های برتر معماری در آلمان کدامند؟

دانشگاه های برتر معماری در آلمان کدامند؟

همانطور که می دانیم کشور آلمان از لحاظ دانش فنی و مهندسی در رده بندی های جهانی جزو برترین کشور ها می باشد. دانشگاه های معماری کشور آلمان به طور خاصی در سراسر جهان تک بوده و مورد توجه همه ی دانشجویان معماری می باشد. در ادامه ی این مطلب تعدادی از دانشگاه های برتر معماری در کشور آلمان را به شما معرفی می کنیم.

دانشگاه فنی مونیخ

این دانشگاه یکی از بر ترین دانشگاه های سراسر جهان بوده و در رنکینگ های جهانی در رده ی بیست و پنجم قرار دارد. دانشگاه فنی مونیخ در رشته ی معماری 1500 دانشجو دارد که هر ساله تعدادی از آن ها فارغ التحصیل شده و تعدادی دیگر از دانشجویان جدید به این دانشگاه وارد می شوند. یکی از مهم ترین مزیت های این دانشگاه این است که پس از فارغ التحصیلی دانشجویان برای آن ها فرصت های شغلی را فراهم می کند و حتی با گرفتن پروژه های ساخت و ساز به دانشجویان جهت ورود به بازار کار کمک می کند. 

دانشگاه برلین

این دانشگاه از لحاظ رتبه بندی جهانی در رده ی سی و دوم قرار داشته که 22 هزار دانشجو در این دانشگاه در رشته های مختلف فنی و مهندسی تحصیل می کنند. سیستم آموزشی این دانشگاه برای رشته ی معماری به صورت پژوهش محور است و همچنین در این دانشگاه یک ساختمان جداگانه برای تدریس رشته ی معماری تأسیس شده است.

دانشگاه اشتوتگارت

این دانشگاه جزو 100 دانشگاه برتر فنی و مهندسی در سراسر جهان می باشد که با داشتن کالج معماری به صورت مجزا امکان تحصیل در رشته ی معماری تا مقطع دکترا را فراهم آورده است. در این دانشگاه رشته های دیگری مانند طراحی داخلی، طراحی شهری، فیزیک ساختمان، مدیریت پروژه و ... تدریس می شود. 

دانشگاه فنی دورتموند

این دانشگاه نیز جزو 100 دانشگاه برتر جهان می باشد که در این دانشگاه به تدریس رشته ی معماری توجه خاصی می شود. این دانشگاه سعی دارد که حتی از دوره ی دانشجویی، مهندسین معمار را با طراحی های جدید و نوین آشنا کرده و به پیشرفت علم مهندسی معماری بپردازد.

دانشگاه فنی دورتموند یکی از بزرگ ترین دانشگاه های کشور آلمان بوده که دارای 16 کالج جداگانه می باشد. علاوه بر رشته ی معماری این دانشگاه در رشته هایی مانند مهندسی عمران، طراحی شهری، نقشه کشی ساختمان و ... نیز بسیار حائز اهمیت می باشد.

روند کاری مهاجرت به آلمان از طریق معماری چگونه است ؟

روند کاری مهاجرت به آلمان از طریق معماری چگونه است ؟

همانطور که پیش تر اشاره کردیم بهترین روش مهاجرتی برای افرادی که دارای مدرک تحصیلی معماری هستند و سابقه کار معتبری نیز دارند، دریافت ویزای جاب آفر آلمان می باشد. در صورتی که افراد بخواهند به تنهایی به دنبال پیشنهاد کاری در کشور آلمان بگردند ممکن است حتی با صرف هزینه ی زیادی موفق نشوند.

اما مهندسان معماری که قصد مهاجرت به آلمان از طریق ویزای جاب آفر را دارند می توانند با الست گروپ قرارداد امضا کنند. الست گروپ به افراد کمک می کند تا بهترین پیشنهاد های کاری را از طرف شرکت های کارفرمای آلمانی در کم ترین زمان ممکن پیدا کنند و به شما کمک می کنند تا بهترین قرارداد های کاری را عقد کنید. در ادامه ی این مطلب به روند کاری مهاجرت به آلمان از طریق مدرک مهندسی معماری می پردازیم.

عقد قرارداد با شرکت

عقد قرارداد با شرکت

اولین قدم برای اخذ ویزای جاب آفر آلمان عقد قرارداد با شرکت الست گروپ می باشد. الست گروپ از بهترین شرکت های مهاجرتی کشور بوده که با داشتن تعداد بسیار زیادی از مشاورین مهاجرتی خود در سراسر جهان به افراد کمک می کند تا در کم ترین زمان ممکن پیشنهاد های کاری مرتبط با رشته ی خود را دریافت کنند و همچنین در هنگام عقد قرارداد با کارفرما دچار اشتباه نشوند. در ابتدای کار و قبل از عقد قرارداد با شرکت الست گروپ مشاورین مهاجرتی شرکت شما را با تمامی جزئیات و روند کاری مهاجرت از طریق جاب افر آشنا می کنند و خدمات شرکت را به شما توضیح خواهند داد.

شروع دوره ی زبان آلمانی

یکی از سخت ترین مراحل مهاجرت به کشور های اروپایی یادیگیری زبان و دریافت مدرک زبان می باشد. افراد در صورت همکاری با الست گروپ می توانند پس از عقد قرارداد با خیال راحت یادگیری زبان آلمانی را شروع کنند و بقیه ی کار ها را به الست گروپ بسپارند. یکی از مهم ترین مزایای شرکت الست گروپ برگزاری کلاس های مجازی آموزش زبان آلمانی می باشد. به این ترتیب دیگر افراد نیازی به جستجو به دنبال کلاس های آموزش زبان آلمانی ندارند و بدون اتلاف وقت و هزینه به راحتی زبان آلمانی را یاد خواهند گرفت.

تکمیل مدارک

الست گروپ در زمانی که شما در حال یادگیری زبان آلمانی و شرکت در کلاس های آموزش زبان هستید، تمامی مدارک لازم برای پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر آلمان را برای شما مشخص می کند و در تهیه ی این مدارک به شما کمک می کند. همانطور که می دانید مدارک تحصیلی و سایر مدارک برای ارائه و بررسی در کشورآلمان باید به زبان آلمانی ترجمه شود و همچنین معادل سازی شوند.

این بخش ترجمه و معادل سازی بخش بسیار مهمی می باشد که در صورتی که به خوبی انجام نشود ممکن است که افراد دچار مشکل شوند. الست گروپ تمامی این کار ها را به خوبی برای افراد انجام می دهد و نیازی به نگرانی در این مورد نمی باشد.

دریافت و تحویل مدرک زبان

پس از تکمیل مدارک الست گروپ زمان آزمون مدرک زبان را به افراد اعلام می کند. برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق ویزای جاب آفر باید مدرک زبان B2 داشته باشید. برای دریافت مدرک زبان آلمانی می توانید از آزمون های مختلفی از جمله گوته، Telc یا OSD استفاده کنید. با شرکت در کلاس های آموزش زبان آلمانی که توسط الست گروپ برگزار می شود قبل از آزمون مدرک زبان، با نحوه ی ازمون و نمونه سوالات آن آشنا خواهید شد و به این ترتیب برای قبولی در این آزمون راه هموار تری را خواهید داشت.

عقد قرارداد با شرکت کارفرما

عقد قرارداد با شرکت کارفرما

همانطور که پیش تر اشاره کردیم مهم ترین و حساس ترین مرحله ی مهاجرت به آلمان با مدرک معماری از اطریق اخذ ویزای جاب آفر، پیدا کردن پیشنهاد کاری مرتبط با رشته و شرایط کاری مناسب می باشد. صرف پیدا کردن یک پیشنهاد کاری از طرف شرکت کارفرمای آلمانی کافی نمی باشد، بلکه باید یک قرارداد خوب و با شرایط مناسب را نیز با این شرکت تنظیم کنید.

الست گروپ با همراهی و راهنمایی شما در تمامی این مراحل به شما کمک می کند تا بهترین قرارداد های ممکن را عقد کنید. نکته ی قابل توجه در عقد قرارداد این است که قبل از امضای قرارداد باید با دقت تمامی بند های قرارداد را مطالعه کرده و شرایط کاری و حقوق مزایا را نسبت به شرایط زندگی در کشور آلمان بسنجید. در صورت همکاری با شرکت الست گروپ با خیال راحت می توانید پیشنهاد های کاری را دریافت کنید و قرارداد های با شرایط مناسب را امضا کنید.

مراجعه به سفارت و دریافت ویزا

در این مرحله الست گروپ ادامه ی پروسه را برای شما انجام می دهد و تمامی مدارک را تکمیل کرده و به سفارت تحویل می دهد و نامه نگاری های لازم را انجام می دهد. به این ترتیب با الست گروپ مقدار زیادی از وقت و زمان شما صرفه جویی شده و از انجام اشتباهات احتمالی جلوگیری می شود.

الست گروپ تمامی مدارک لازم را به سفارت ارائه داده و زمان دقیق مراجعه به سفارت را برای شما مشخص می کند. در هنگام مراجعه به سفارت مشاورین الست گروپ شما را همراهی کرده و مشاورات لازم را به شما ارائه خواهند کرد. پس از مراجعه به سفارت و دریافت ویزای خود می توانید چمدان های خود را آماده کنید و برای سفر آماده شوید.

مهاجرت به کشور آلمان

پس از دریافت ویزا می توانید بلیط هواپیما را برای زمان مناسب رزرو کنید. به این ترتیب با آماده کردن وسایل مورد نیاز خود و داشتن مدارک مورد نیاز می توانید به فرودگاه بروید و به کشور آلمان پرواز کنید. پس از رسیدن به کشور آلمان مشاورین الست گروپ شما را در اجاره کردن مسکن مناسب و همچنین برخی از کار های اداری مورد نیاز در کشور آلمان راهنمایی می کنند.

همانطور که می دانیم ورود به یک کشور خارجی در ابتدا ممکن است کمی سخت به نظر برسد اما پس از گذشت مدتی می توانید تمامی سختی ها را پشت سر بگذارید.

مهاجرت از طریق مدرک معماری چقدر طول می کشد؟

مهاجرت از طریق مدرک معماری چقدر طول می کشد؟

یکی از مهم ترین مزایای همکاری با شرکت مهاجرتی الست گروپ سریع تر بودن روند مهاجرت نسبت به حالت عادی می باشد. همانطور که می دانیم روش های مهاجرتی متفاوت، پروسه های مختلفی نیز دارند که هر کدام ممکن است به مدت زمان متفاوتی برای انجام نیاز داشته باشند.

اما در روش مهاجرتی جاب آفر این مدت زمان به میزان تحصیلات و تجربه ی کاری شما بستگی دارد و همچنین تکمیل بودن مدارک شما نیز تأثیر مستقیمی را بر مدت زمان لازم برای دریافت ویزای جاب آفر می گذارد. به طور معمول افرادی که با الست گروپ همکاری می کنند می توانند در حدود 12 تا 15 ماه تمامی پروسه ی مهاجرتی را تکمیل کنند.

البته توجه به این نکته نیز مهم است که هر چه زود تر بتوانید مدرک زبان آلمانی خود را دریافت کنید، پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر نیز کوتاه تر می شود.

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

شرکت الست گروپ چه خدماتی را ارائه می دهد؟

افرادی که تجربه ی مهاجرت را دارند با این مسئه آشنا هستند که پروسه ی مهاجرت به یک کشور و دریافت ویزا ی این کشور روند بسیار سخت و پیچیده ای بوده و در صورت انجام این روند به صورت انفرادی افراد ممکن است دچار مشکلاتی شوند. برای انجام کار های مهاجرتی افراد باید از تمامی قوانین مهاجرتی دو کشور مبدأ و مقصد با خبر باشند و همچنین در زمینه ی مشکلات پیش رو اطلاعات لازم را داشته باشند.

به این ترتیب برای انجام کار های مهاجرتی و دریافت ویزا به یک مشاور مهاجرتی نیاز داریم که با تمامی جزئیات و جوانب مسائل مهاجرتی آشنایی داشته باشد. الست گروپ با داشتن تعداد زیادی از مشاورین با تجربه به شما کمک می کند تا در پروسه ی مهاجرت به کشور آلمان از طریق مدرک معماری دچار مشکل و سردرگمی نشوید. در ادامه ی این مطلب تعدادی از خدمات شرکت مهاجرتی الست گروپ را به شما معرفی می نماییم.

آموزش زبان آلمانی رایگان

الست گروپ علاوه بر برگزاری کلاس های مجازی آموزش زبان آلمانی برای علاقه مندان، برای افرادی که از طریق جاب آفر برای مهاجرت اقدام می کنند، برگزاری این کلاس ها را رایگان کرده است. به این ترتیب افرادی که قصد دارند از طریق مدرک معماری به کشور آلمان مهاجرت کرده و در این کشور به کار معماری مشغول شوند، می توانند از کلاس های رایگان آموزش زبان آلمانی که توسط الست گروپ برگزار می شود استفاده نمایند. همانطور که پیش تر نیز اشاره کرده ایم یادگیری زبان های جدید به دقت و زمان زیادی نیاز دارد و می توان گفت که یکی از سخت ترین بخش های مهاجرت می باشد. اما با شرکت در کلاس های آموزش زبان الست گروپ این راه را برای خود هموار ساخته اید.

مشاوره و راهنمایی در طول پروسه ی مهاجرت

مشاورین الست گروپ در حین انجام پروسه ی مهاجرتی به صورت مداوم در اختیار شما هستند و به تمامی سوالات شما در باره ی روند مهاجرت به آلمان با مدرک معماری پاسخ می دهند. افرادی که تجربه ی انجام پروسه ی مهاجرت را نداشته اند، قطعا در این راه سوالاتی برای آن ها پیش می آید و یا با مشکلاتی مواجه می شوند. به این ترتیب افراد برای مهاجرت بدون نقص به یک مشاور نیاز دارند.

یکی از معمول ترین مشکلاتی که در روند مهاجرت و اقدام برای اخذ ویزا پیش می آید، روبرو شدن با نقص مدارک است. افراد ممکن است با حاضر کردن تمامی مدارک و ارائه ی آن ها به سفارت نیز باز دچار مشکل شوند و پروسه ی دریافت ویزای آن ها به تأخیر بیافتد. اما با وجود مشاورین با تجربه ی الست گروپ تمامی نکات لازم درمدارک را رعایت شده و از روبه رو شدن با نقص مدارک جلو گیری می شود.

معادل سازی مدارک

یکی دیگر از مزایای مهم الست گروپ بر عهده گرفتن ترجمه و معادل سازی تمامی مدارک می باشد. برای انجام روند اداری مهاجرت و دریافت ویزا باید مدارک شما در کشور آلمان مورد بررسی قرار گیرد به همین دلیل مدارک تحصیلی و هم چنین سایر مدارک شما باید به خوبی ترجمه و معادل سازی شوند. همچنین این مطلب در هنگام عقد قرارداد با شرکت کارفرما نیز حائز اهمیت می باشد زیرا این شرکت بر اساس مدارکی که شما ارسال خواهید کرد شما را استخدام می کند.

به این ترتیب ترجمه ی درست و اصولی مدارک تحصیلی و سایر مدارک بسیار مهم می باشد. در صورتی که مدارک شما به خوبی معادل سازی و ترجمه نشده باشد ممکن است با استخدام و یا صدور ویزای شما موافقت نشود. الست گروپ با داشتن افراد متخصص و با تجربه در این زمنیه ترجمه و معادل سازی تمامی مدارک شما را به خوبی انجام می دهد.

عقد قرارداد با کارفرما

پیدا کردن پیشنهاد کاری مناسب و عقد قرارداد با شرکت کارفرمای آلمانی تقریبا مهم ترین بخش پروسه ی دریافت ویزای جاب آفر آلمان می باشد. افراد اگر به صورت مستقل بخواهند پیشنهاد کاری را در کشور آلمان پیدا کنند، ممکن است با افراد کلاه بردار مواجه شده و یا قرارداد های نامناسبی را با شرکت های نا معتبر امضا کنند. به این ترتیب الست گروپ به متقاضیان مهاجرت به آلمان از طریق مدرک معماری کمک می کند تا بهترین پیشنهاد های کاری را پیدا کرده و قرارداد های مناسبی را با توجه به شرایط کاری و شرایط زندگی در آلمان عقد کنند.

همراهی در بدو ورود به کشور آلمان

همانطور که می دانیم ورود به جایی که تابه حال نرفته ایم و با زبان و فرهنگ مردم آن آشنا نیستیم در ابتدای امر ممکن است مقداری سخت باشد. افرادی که می خواهند به کشور آلمان مهاجرت کنند در بدو ورود به این کشور ممکن است دچار سردرگمی شده و به علت بی تجربه بودن ممکن است با مشکلاتی مواجه شوند. همانطور که می دانیم هر کشور برای خود قانون های خاصی را دارد و در صورتی که افراد با این قوانین آشنا نباشد ممکن است در آینده دچار مشکلاتی شوند. افرادی که به عنوان مهاجر با ویزای کاری به کشور آلمان وارد می شوند باید به برخی از ادارات در این کشور مراجعه کرده و کار های اداری لازم را انجام دهند.

به طور مثال افراد در بدو ورود به کشور آلمان باید به اداره ی ثبت این کشور مراجعه کرده و مدارک لازم را ارائه دهند و همچنین باید این افراد در روز های اول برای دریافت بیمه ی درمانی و افتتاح حساب بانکی اقدامات لازم را انجام دهند.

مشاورین الست گروپ در روز های ابتدایی ورود به کشور آلمان شما را همراهی خواهند کرد تا در پیدا کردن و اجاره ی منزل مسکونی و همچنین انجام کار های اداری دچار مشکل نشوید و به خوبی بتوانید کار خود را به عنوان مهندس معمار در کشور آلمان شروع کنید.

آیا در هنگام تحصیل در رشته ی معماری در کشور آلمان می توان کار انجام داد؟

آیا در هنگام تحصیل در رشته ی معماری در کشور آلمان می توان کار انجام داد؟

یکی از متداول ترین سوالات افرادی که به رشته ی معماری علاقه دارند و می خواهند به کشور های اروپایی برای تحصیل در این رشته مهاجرت کنند این است که آیا در هنگام تحصیل می توان کار پاره وقت را انجام داد یا خیر. در جواب این افراد باید بگوییم متقاضیان کار پاره وقت می توانند به دانشگاه مراجعه کرده و با دریفات مجوز های لازم کار پاره وقت دانشجویی را انجام دهند.

کار های پاره وقت دانشجویی معمولا از 10 تا 30 ساعت در هفه بوده که درآمد قابل قبولی را برای افراد فراهم می آورند. همانطور که می دانیم هر اندازه ی تجربه و سابقه کار افراد بالا تر باشد میزان حقوق دریافتی آن ها نیز بالا تر خواهد بود.

وضعیت کار معماری در آلمان پس از فارغ التحصیلی به چه صورت است؟

وضعیت کار معماری در آلمان پس از فارغ التحصیلی به چه صورت است؟

دانشجویانی که در رشته ی معماری در دانشگاه های آلمان تحصیل می کنند، پس از فارغ التحصیلی باید به انجمن معماران ایالت محل زندگی خود مراجعه کرده و در این انجمن ها عضو شوند. عضویت در این انجمن ها خود به شرایطی نیاز دارد که مهم ترین این شرایط مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معماری می باشد.

افرادی که در این انجمن های ایالتی عضو می شوند می توانند با خیال راحت به کار طراحی ساختمان ها و همچنین انجام پروژه های پیشنهادی در ایالت محل زندگی خود بپردازند. 

یکی دیگر از شرایط عضویت در این انجمن ها داشتن حداقل 2 سال سابقه کار معتبر در رشته ی معماری می باشد. به دلیل گسترده بودن ساخت و ساز ها در سراسر کشور آلمان، فارغ التحصیلان این رشته به راحتی می توانند پروژه های خود را شروع کنند.

آیا می توان از طریق تحصیل در رشته ی معماری اقامت دائمی کشور آلمان را کسب کرد؟

آیا می توان از طریق تحصیل در رشته ی معماری اقامت دائمی کشور آلمان را کسب کرد؟

افرادی که در کشور آلمان به تحصیل رشته ی معماری پرداخته اند و سپس در همین کشور مشغل به کار می شوند، می توانند برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدامات لازم را انجام دهند. همانطور که می دانیم دریافت اقامت دائمی و تابعیت یک کشور شرایط و قوانین خاصی را دارد.

اما به طور کلی این دسته از افراد پس از 8 سال زندگی و تحصیل در کشور آلمان می توانند برای اخذ اقامت دائم اقدام کنند.

توجه داشته باشید که افرادی که می خواهند در رشته ی معماری تحصیل کنند باید به مدت 5 سال دوره ی کارشناسی را گذرانده و سپس در صورت تمایل مدرک کارشناسی ارشد همین رشته را که تقریبا دو سال به طول می انجامد دریافت کنند. به این ترتیب افراد پس از فارغ التحصیلی و در هنگام شروع به کار معماری می توانند برای اخذ اقامت دائم کشور آلمان اقدام کنند.

جمع بندی

جمع بندی

در این مطلب به صورت دقیق وضعیت کار معماری در آلمان را بررسی کردیم و همچنین روش های موجود  برای مهاجرت به کشور آلمان از طریق مدرک معماری را به شما معرفی کردیم. با مطالعه ی این مطلب با شرایط تحصیل در رشته ی معماری در کشور آلمان آشنا خواهید شد و همچنین از بازار کاری آن پس از فارغ التحصیلی با خبر می شوید. شرکت مهاجرتی الست گروپ به تمامی متقاضیان کمک می کند تا از طریق تحصیل در رشته ی معماری و یا دریافت ویزای جاب آفر در رشته ی معماری، مهاجرت موفقی را داشته باشند.