اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

کار پزشکی در عمان

کار پزشکی در عمان

ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل کار پزشکی در عمان را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار دهیم، پس از شما مخاطبان گرامی دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید تا اطلاعات مفید و سودمندی در اختیارتان قرار دهیم.

ما در این مقاله قصد داریم به طور مفصل کار پزشکی در عمان را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار دهیم، پس از شما مخاطبان گرامی دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید تا اطلاعات مفید و سودمندی در اختیارتان قرار دهیم.

لازم است، بدانید که در کشور عمان سیستم بهداشت و درمان مدرن و پیشرفته ایی وجود دارد، ولی با افزایش جمعیت کشور عمان و هم چنین وجود مهاجران در آن جا، برنامه ریزی های گسترده ای برای توسعه ی زیر ساخت های این کشور شده است که در این میان می توان به استخدام پزشکان و نیز پرستارانی ایرانی در این کشور و یا دیگر کشورها اشاره کرد. همان طور که می دانید نظام بهداشت و سلامت هر کشوری قواعد مخصوص به خود را دارد و از این رو به منظور کار پزشکی در عمان برای پزشکان بایستی در وهله ی نخست، مسئله ی معادل سازی انجام گیرد.

ما این مقاله علمی را بر اساس خواسته و نیاز گروه پرتلاش و زحمت کش پزشکان برای کار پزشکی در عمان تهیه، تنظیم و تدارک دیده ایم. در ادامه ی مطالب شما با چگونگی شرایط کار پزشکان در کشور عمان آشنا خواهید شد. هم چنین شما با کاریابی در عمان و نیز چگونگی و نحوه اخذ اقامت و یا تابعیت کشور عمان برای پزشکان و پیرا پزشکان آشنا می شوید و خلاصه این که مطالب مفید و کاربردی را به دست خواهید آورد. 

با توجه به کمبود نیروی کار کشور عمان در برخی از مشاغل مانند پزشکی و هم چنین شرایط کار پزشکی در این کشور، خیلی از افراد قصد دارند که برای کار پزشکی در عمان اقدام کنند و از این روش، وارد بازار کار این کشور گردند.

 

اینفوگرافیک کار پزشکی در عمان

اینفوگرافیک کار پزشکی در عمان

در حال حاضر کار پزشکی در عمان متقاضیان بسیاری دارد، که البته بسته به شرایط خاصی امکان پذیر می باشد. مزایای کار در عمان به‌عنوان پزشک باعث گردیده است تا تعداد متقاضیانی که خواهان استخدام در بیمارستان‌های کشور عمان می باشند، رو به افزایش باشد. اگر پزشک هستید و خواستار کار پزشکی در عمان می‌باشید، در ادامه توضیحات جامع و کاملی در رابطه با مهاجرت به کشورعمان برای پزشکان و هم چنین مراحل آن بیان شده است. 

در ابتدای امر به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در این ارتباط خواهیم پرداخت و در ادامه به تشریح و بسط آن ها می پردازیم، پس با ما باشید: 
آشنایی با کشور عمان و هر آن چه لازم است، در رابطه با این کشور باید بدانید
نرخ بیکاری در کشور عمان 
اعزام پزشک عمومی به کشور عمان به چه صورت می باشد؟
حقوق پزشکان عمومی در کشورعمان به چه صورت می باشد؟
مزیت های مهاجرت به کشور عمان چیست؟
اشتغال به عنوان پزشک عمومی در کشورعمان به چه نحو می باشد؟
مهاجرت پزشکان به کشور عمان به چه صورت می باشد؟
شرایط استخدام پزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟
مراحل استخدام پزشک در کشور عمان به چه صورت می باشد؟
آزمون پرومتریک کشور عمان چیست؟
آیا برای کار در کشور عمان باید مدرک پزشکی را معادل‌سازی کرد؟ آیا قبولی در آزمون پرومتریک کشور عمان ضروری است؟ 
دیتا فلوی کشور عمان چیست؟
آیا نیاز است، مدرک پزشکان در کشور عمان ارزیابی شود؟ آیا دیتا فلوی عمان ضروری است؟ 
هزینه‌ ی آزمون پرومتریک عمان و دیتا فلو
مدت زمان دریافت ویزای کاری کشور عمان به وسیله ی کاریابی چه قدر می باشد؟
مدارک موردنیاز برای استخدام پزشکان در کشور عمان چیست؟
لیست پزشکان مورد نیاز کشور عمان
استخدام پزشک ایرانی در کشور عمان به چه صورت امکان پذیر می باشد؟
مقایسه کار پزشکی در عمان با کشورهای اروپایی
آیا می‌توان در ویزای کاری کشور عمان خانواده را هم به همراه برد؟
شرایط مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی در عمان چیست؟
آیا پزشکان باید برای مهاجرت کاری آزمونی بدهند؟ شرایط چگونه هست؟
مدارک مورد نیاز برای پزشکان و کار پزشکی در عمان چیست؟
مدرک زبان مورد نیاز برای کشور عمان چیست؟
اگر از این طریق اقدام کرد می توان اقامت دائم را دریافت کرد؟ در این مدت نوع ویزا و اقامت چگونه است؟
آیا امکان پیوست همسر و فرزند وجود دارد؟ 
خدمات الست گروپ چیست؟
شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان 2021 چگونه است؟ 
شرایط عمومی کشور عمان برای کار پزشکان ایرانی به چه صورت می باشد؟
چه مراحلی برای استخدام پزشک در عمان بایستی طی شود؟
شرایط کار در حوزه های تخصص کار پزشکی در عمان چیست؟
شرایط لازم برای شرکت در آزمون پرومتریک چیست؟
شرایط گرفتن اقامت و تابعیت کشور عمان برای پزشکان ایرانی چگونه است
نحوه کار یابی و موسسات کاریابی در عمان

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کار پزشکی در عمان با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور عمان و هر آن چه لازم است، در رابطه با این کشور باید بدانید

آشنایی با کشور عمان و هر آن چه لازم است، در رابطه با این کشور باید بدانید

عمان کشوری پادشاهی می باشد که در شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. این کشور با ایران مرز آبی دارد و دریای عمان بین این دو کشور واقع گردیده است. شهر مسقط، پایتخت عمان و در ضمن بزرگترین شهر این کشور محسوب می شود. واحد پول عمان ریال می باشد.

زبان رسمی کشور عمان عربی می باشد و با توجه به تسلط بیشتر مردم عمان به زبان انگلیسی، می توان این گونه عنوان نمود که زبان انگلیسی، زبان دوم این کشور می باشد. سیستم فرمانروایی و حکومت کشور عمان، پادشاهی و سلطنتی است، ولی پارلمان هم در این کشور وجود دارد که تاثیر کمی در بازرسی و هم چنین قانون گذاری این کشور دارد.

از آن جا که عمان کشوری گرمسیری است، آب و هوای این کشور حتی در فصل زمستان نیز آفتابی می‌باشد. دمای هوای آن در زمستان از 17 الی 27 درجه در نوسان است و در تابستان به ۳۰ یا ۴۰ درجه نیز می‎رسد. نا گفته نماند هوا در اطراف کوهستان‌ها این کشور کمی خنک‌تر می‌باشد. شما بایستی ابتدا تصمیم بگیرید که به کدام یک از شهرهای این کشور می‌خواهید بروید تا با توجه به آن جا، مناسب‌ترین لباس را برای سفر انتخاب نمایید. 

لازم به ذکر است که جمعیت عمان متشکل از اعراب، هندی‌ها و پاکستانی‌ها می باشد، بنابراین کشور عمان فرهنگ‌های گوناگون و متفاوتی را در خود جای داده و زبان‌های هندی و بلوچی هم در این سرزمین رواج دارد. 

مردم کشور عمان، مردمانی مذهبی می باشند و برای فرهنگ و سنن خود، ارزش زیادی قائل هستند. این موضوع حتی در رابطه با نحوه‌ی لباس پوشیدن شان در اماکن عمومی نیز صدق می‌کند.

 

نرخ بیکاری در کشور عمان

نرخ بیکاری در کشور عمان

کشورعمان یکی از ثروتمندترین کشورهای عربی می باشد که در حاشیه خلیج فارس واقع شده است. این کشور بیشترین ثروت خود را از ذخایر نفتی و گاز دریافت می کند. این کشور به علت نزدیکی به ایران و دارا بودن اشتراکات فرهنگی، دینی و هم چنین نرخ بیکاری پایین 3. 8 درصدی و ارزش بالای واحد پول این کشور به نسبت ایران، برای خیلی از هموطنان علاقه مند به کار پزشکی در عمان مهم و جذاب است. 

نرخ بیکاری در بحث شرایط مهاجرت و کار پزشکی در عمان تاثیر مهم و بسزایی دارد. نرخ بیکاری نشان دهنده ی این مطلب است که درصد اشخاصی که در شرایط کار می باشند، نسبت به افراد بیکار چقدر است. برای مشاغل در ارتباط با کادر درمان و به طور کلی گروه پزشکی، بر طبق اعلام اداره ی بهداشت و درمان کشور عمان، با کمبود نیروی کار در رشته های پزشکی، پرستاری، مامایی وغیره مواجه مواجهه می باشد.

علت ذکر نرخ بیکاری در عمان از این نظر مهم و حائز اهمیت می باشد که به صورت معمول هنگامی که به همراه افراد خانواده به منظور زندگی در عمان وارد می شوید، سایر اعضای خانواده بتوانند شغل خوب و متناسب با تخصص خود در زمینه های دیگر پیدا کنند.

 

اعزام پزشک عمومی به کشور عمان به چه صورت می باشد؟

اعزام پزشک عمومی به کشور عمان به چه صورت می باشد؟

این طور می توان گفت که کار پزشکی در عمان از سابقه ی خیلی زیادی برخوردار می باشد و پزشکان عمومی در کشور عمان از توانایی و مهارت های خوبی در این زمینه برخوردار می باشند، زیرا می توان گفت تنها گروهی از دانشگاه های کشور عمان اقدام به ارائه ی رشته پزشکی در عمان و سایر رشته های پزشکی و پیراپزشکی می نمایند که از صلاحیت علمی خیلی زیادی برخوردار می باشند.

توجه داشته باشید، طول دوره ی پزشکی در عمان تقریبا ۳ سالی طول می کشد، البته این را به تجربه می توان گفت کسانی که در ایران اقدام به تحصیل در رشته پزشکی نموده اند، به هیچ وجه کمبودی از این جهت در مقابل کسانی که اقدام به تحصیل در رشته پزشکی در عمان و یا سایر کشورها نموده اند، نداشته اند. 

 

حقوق پزشکان عمومی در کشورعمان به چه صورت می باشد؟

حقوق پزشکان عمومی در کشورعمان به چه صورت می باشد؟

پزشکان عمومی توجه داشته باشید، با مهاجرت به کشور عمان به عنوان پزشک عمومی و بعد از سپری نمودن دوره های مربوطه که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت، با توجه به کمبود پزشک عمومی در این کشور و نیز رقابتی بودن فضای جذب پزشک عمومی در آن جا در بین بیمارستان ها و دیگر نهادها، قادر هستید، ماهانه بین 800 الی 1200 ریال عمان را بدون مالیات، حقوق دریافت کنید. 

میزان حقوق و درآمد در کشور عمان یکی از فاکتورهای اساسی برای دریافت ویزای کار پزشکان می باشد که بایستی نسبت به آن اطلاع داشته باشند. لازم است، بدانید چنان چه قصد مهاجرت کاری به کشور عمان و کار پزشکی در عمان را دارید، میزان حقوق و درآمدتان با توجه به محلی که در آن مشغول به کار می باشید، متفاوت خواهد بود. درضمن میزان حقوق برای کار پزشکی در عمان با توجه به تخصصی که در آن مشغول به کار و فعالیت می باشید، متفاوت خواهد بود.

نکته ای که بایستی به آن واقف باشید، این است که کار پزشکی در عمان با توجه به آن که فرد متقاضی در کلینیک های خصوصی یا دولتی و یا در بیمارستان ها مشغول به کار و فعالیت باشد، متفاوت می باشد.

جالب است، بدانید میزان حقوق برای کار پزشکی در عمان در بیمارستان های دولتی و هم چنین کلینیک های دولتی خیلی بیشتر از بیمارستان های خصوصی است. نکته ی مهم و قابل ملاحظه این است که افرادی که دارای تخصص هایی مانند پزشک زنان، پزشک اطفال، رادیولوژی و غیره می باشند، حقوق و درآمد بسیار مناسب و خوبی دریافت می کنند.

 

مزیت های مهاجرت به کشور عمان چیست؟

مزیت های مهاجرت به کشور عمان چیست؟

با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورعمان و حضور در منطقه ای حساس و پرتنش، در حال حاضر در رتبه ی هفتم امنیت در دنیا قرار دارد. از جمله جذابیت های کار و زندگی در کشورعمان دریافت حقوق و دست مزد بالا با سومین واحد پولی ارزشمند دنیا بدون پرداخت مالیات می باشد. 

از جمله محاسن مهاجرت کادر درمانی به کشور عمان می توان به اعزام هم زمان خانواده ی همسر، فرزندان کم تر از 18 سال، مادر و پدر و خواهر و برادر زیر 18 سال اشاره نمود. هزینه های زندگی در کشور عمان نسبت به دست مزد دریافتی شما بسیار خوب و مناسب می باشد و امکان سرمایه گذاری و یا ذخیره مالی برای شما وجود خواهد داشت. 

از جمله مشکلات عمده در رابطه با مهاجرت، دانستن زبان کشور مقصد مورد نظر می باشد که در کشورعمان شما قادر هستید، بدون نیاز به مدرک زبان و فقط با داشتن دانش سطح متوسط زبان انگلیسی به آسانی در آن جا مشغول به کار و فعالیت شوید. در ارتباط با مزایای مهاجرت کادر درمانی به کشور عمان در ادامه ی مطالب بیشتر صحبت خواهیم نمود و مزیت های کار پزشکی در عمان را بیان خواهیم داشت و آن را مورد بررسی قرار می دهیم. 

در زیر، مزایای کار در کشور عمان برای پزشکان بیان شده است: 
بعد مسافتی نزدیک با ایران
رابطه ی سیاسی مناسب و خوب با ایران
واحد پولی با ارزش
عدم مالیات بر درامد مشاغل
درآمد ماهیانه ی متخصصان بین 5 تا 6 هزار دلار
امکان همراهی همسر و فرزندان کم تر از 18 سال

 

اشتغال به عنوان پزشک عمومی در کشورعمان به چه نحو می باشد؟

شما به عنوان پزشک عمومی می توانید از شرایط خاصی در کشور عمان مانند: مسکن رایگان، بیمه، دست مزد بالا و بدون مالیات که از طرف کارفرما تامین می شود، برخوردار گردید. 
ضمنا از نظر اجازه کار در کشور عمان به عنوان پزشک عمومی نیز بایستی گفت: در وهله ی نخست شما باید 3 مرحله در وزارت بهداشت کشور عمان را به اتمام برسانید که به ترتیب شامل ارائه ی مدارک و دریافت تائیدیه از کشور عمان، ثبت نام و گذراندن امتحان مرتبط با رشته ی خود و مصاحبه با وزارت بهداشت کشور عمان می باشد. با گذراندن این 3 مرحله شما می توانید به کار و فعالیت در عمان بپردازید.

 

مهاجرت پزشکان به کشور عمان به چه صورت می باشد؟

مهاجرت پزشکان به کشور عمان به چه صورت می باشد؟

در سال های اخیر کشور عمان به علت تأسیس تعداد زیادی مراکز درمانی و بیمارستان و از سوی دیگر کمبود نیروی متخصص، اقدام به جذب و به ‌کارگیری نیروهای گروه پزشکی و هم چنین کادر درمان نموده است.

در حال حاضر وضعیت بازار کار در کشور عمان برای پزشکان، دندان پزشکان و پرستاران خوب و مناسب می باشد و پیش‌بینی می‌شود استخدام کادر درمان در کشور عمان تا چندین سال آینده هم چنان ادامه داشته باشد. 

به همین خاطر متقاضیان کار در کشور عمان روزبه‌ روز در حال افزایش می‌باشند. مهاجرت پزشکان متخصص به این کشور و هم چنین پزشکان عمومی در سال‌های اخیر خیلی باب شده است و دلیل آن را می‌توان نزدیکی ایران به کشور عمان، تشابهات فرهنگی، عدم نیاز به سطح زبان انگلیسی بالا و هم چنین حقوق دلاری عنوان کرد. در ادامه به شرح چگونگی و نحوه ی استخدام پزشکان ایرانی در کشور عمان خواهیم پرداخت. 

 

شرایط استخدام پزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟

شرایط استخدام پزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟

سابقه کار:

داشتن حداقل سه سال سابقه ی کاری مرتبط که بدیهی است، داشتن سابقه کار بیشتر شانس پذیرش را افزایش می دهد. 

 

سطح زبان:

تسلط به زبان انگلیسی در حد آیلتس 5. 5 که البته احتیاج به ارائه ی مدرک زبان نمی باشد. 

 

سن:

به‌طور کلی برای دریافت ویزای کار کشورعمان غالبا محدودیت سنی وجود ندارد، اما مناسب ترین سن برای پزشکان عمومی تا 45 سال و برای پزشکان متخصص تا 55 سال و در برخی تخصص‌ها تا 60 سال نیز قابل‌قبول است.

 

قبولی در امتحان پرومتریک:

پس از فراهم آوردن شرایط اولیه ی ویزای کار کشور عمان، شما باید خود را جهت آزمون پرومتریک آماده کنید، بنابراین اکثر متقاضیان گروه پزشکی و پیراپزشکی مانند: دندان‌پزشکان، پرستاران، پزشکان عمومی، پزشکان متخصص، ماماها و غیره بایستی معادل‌سازی مدارک خود را برای کار در کشور عمان انجام داده و در آزمون پرومتریک عمان پذیرفته شوند. 

گرفتن دعوت نامه: درواقع شما دریافت ویزای کار در کشور عمان نیاز به اخذ دعوت‌نامه از طرف کارفرمای عمانی خواهید داشت. این دعوت‌نامه به‌منزله دریافت اجازه ی کار در کشور عمان می‌باشد. در صورتی که پزشک می باشید، باید بدانید که داشتن تخصص پزشکی می‌تواند شرایط کاریابی در کشور عمان را برای شما تسهیل نماید. 

در این جا شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان برای متقاضیان گرامی به‌صورت خلاصه ذکر شد. در ادامه نوشتار به توضیح مراحل استخدام پزشکان در عمان و مهاجرت پزشک به عمان ۲۰۲۱ می پردازیم پس ما را همراهی نمایید.

 

مراحل استخدام پزشک در کشور عمان به چه صورت می باشد؟

مراحل استخدام پزشک در کشور عمان به چه صورت می باشد؟

توجه داشته باشید، به منظور کار در کشور عمان به‌عنوان پزشک شما باید این سه مرحله را که در زیر بیان شده است، به پایان رسانده و طی نمایید: 
قبولی در آزمون پرو متریک: برای کار در کلینیک‌های کشور عمان (در معدودی از موارد) نمره ی50 از 100 قابل‌قبول می باشد و برای کار در بیمارستان‌های کشور عمان عملاً نمره 60 به بالا از 100 نمره را باید دریافت نمایید.

 

ارزیابی مدارک:

بعد از قبولی در آزمون پرومتریک کشور عمان وارد مرحله بعد می‌گردید که ارزیابی و اساس کلیه مدارک شما می باشد. 

 

مصاحبه:

درنهایت امر وارد مرحله ی نهایی یعنی مصاحبه می‌شوید. پزشکان برای استخدام و هم چنین کار در کشورعمان، نیاز به انجام مصاحبه خواهند داشت که این مصاحبه در ابتدا در وزارت صحه (وزارت بهداشت کشورعمان) و سپس مصاحبه با کارفرما می‌باشد.

چنان چه کارفرما احتیاج به مصاحبه ی حضوری داشت، پزشکان موظف‌ می باشند تا در اسرع وقت خود را به کشورعمان رسانده و در این مصاحبه شرکت کنند، البته ممکن است، مصاحبه ی حضوری با کارفرما در مواردی از پروسه کار حذف گردد و فقط رزومه ملاک قرار گیرد. برای انجام این مصاحبه به یک ویزای توریستی 10 روز الی 1 ماه نیاز خواهی داشت. 
در ادامه به شرح 2 مرحله‌ی لازم برای اخذ ویزای کار پزشکان در کشورعمان یعنی پرومتریک و هم چنین دیتا فلو می‌پردازیم.

 

آزمون پرومتریک کشور عمان چیست؟

آزمون پرومتریک به منظور تعیین صلاحیت حرفه‌ای مشاغل مختلف تدارک دیده شده است و هم اکنون در بیش از 160 کشور جهان اجرا می گردد، بنابراین تمامی پزشکان متقاضی کار در کشور عمان می باید در این آزمون شرکت نموده و نمره ی قبولی را کسب نمایند. متقاضیان ایرانی این آزمون را بایستی در کشور عمان طی نمایند. 

مدت زمان این آزمون تقریبا 2 تا 2. 5 ساعت می باشد و شامل 100 سؤال چهارگزینه‌ای با منابع معین می‌باشد. تمامی پرستاران و پزشکان جویای کار در کشور عمان بعد از مطالعه ی منابع مشخص در آن شرکت خواهند نمود که در صورت قبولی در آن و انجام دیگر مراحل در مراکز درمانی، بیمارستان‌ها و هم چنین کلینیک‌ها مشغول به کار خواهند شد.

 

آیا برای کار در کشور عمان باید مدرک پزشکی را معادل‌سازی کرد؟ آیا قبولی در آزمون پرومتریک کشور عمان ضروری است؟

آیا برای کار در کشور عمان باید مدرک پزشکی را معادل‌سازی کرد؟ آیا قبولی در آزمون پرومتریک کشور عمان ضروری است؟

جواب مثبت است. برای ورود به بازار کار پزشکی در عمان لازم است که در ابتدا مدرک تحصیلی خود را معادل سازی کنید. فرآیند معادل سازی مدرک تحصیلی در کشور عمان دارای مراحلی به شرح زیر می باشد: 
در مرحله ی اول متقاضی کار پزشکی در عمان بایستی در آزمون پرومتریک کشور عمان شرکت کرده و در صورت پذیرش، در مرحله ی دوم به لحاظ مدارک و صلاحیت پزشکی مورد تأیید قرار گیرد، سپس فرد متقاضی با موفقیت در مصاحبه می تواند وارد بازار کار پزشکان شود. 

همه ی متقاضیان کار در کشور عمان بایستی برای معادل‌سازی مدارک خود در آزمون‌ پرومتریک شرکت نمایند.

آزمون پرومتریک کشور عمان، در کشورهای مختلفی مانند ترکیه، امارات، هند، کشورهای اروپایی و مالزی برگزار می گردد و شما می‌توانید در صورت قبول نشدن، مجددا در این آزمون شرکت نمایید. این آزمون هر هفته چند مرتبه به‌غیر از روزهای تعطیل برگزار می‌گردد و شما می‌توانید نهایتا یک هفته قبل از برگزاری آن ثبت‌نام نمایید. به همراه داشتن مدارک هویتی و هم چنین پاسپورت امضاءشده در مکان برگزاری آزمون ضروری می باشد.

 

دیتا فلوی کشور عمان چیست؟

دیتا فلوی کشور عمان چیست؟

برای استخدام پزشک در کشور عمان در سال ۲۰۲۱ نیاز است، مدارک آن ها ارزیابی گردد. مرحله ی ارزیابی مدرک پزشکان در کشور عمان، دیتافلو نام دارد.

در واقع شرط دیگر کار و استخدام پزشک در کشور عمان این است که تمامی مدارک تحصیلی، مدارک بیمه‌، سوابق شغلی و دیگر اطلاعات مربوط به رزومه کاری پزشکان مورد ارزیابی و بررسی قرار می گیرد. به این ارزیابی مدرک، دیتا فلو و اسس مدارک (assessment) گفته می‌شود.

 

آیا نیاز است، مدرک پزشکان در کشور عمان ارزیابی شود؟ آیا دیتا فلوی عمان ضروری است؟

جواب مثبت است. مراحل پذیرش پزشک و پرستار در بیمارستان‌ها و هم چنین مراکز درمانی کشور عمان بدین صورت است که شما بعد از قبولی در مرحله ی نخست آزمون پرومتریک این کشور وارد بخش دیتا فلو (Assessment) آزمون خواهید شد.

دیتا فلو کشور عمان، تائیدیه سازمان OMSQ می‌باشد که به منظور ارزیابی مدارک تحصیلی و کاری اشخاص متقاضی کار در بیمارستان‌ها و هم چنین کلینیک‌های کشور عمان صادر می‌شود. در ادامه استخدام پزشک در کشور عمان و هزینه ی دیتا فلوی این کشور و پرومتریک آمده است.

 

هزینه‌ ی آزمون پرومتریک عمان و دیتا فلو

هزینه ی آزمون پرومتریک کشور عمان: همان گونه که در مطالب قبل عنوان نمودیم، شرایط کار پزشکان در کشور عمان به‌گونه‌ای است که شما بایستی حتماً در آزمون پرومتریک این کشور شرکت کرده و در آن پذیرفته شوید. هزینه ی آزمون پرومتریک کشور عمان در حدود 200 دلار می باشد.

ممکن است، این مبلغ برای رشته‌ها و مشاغل گوناگون اندکی متفاوت باشد، به‌عنوان‌مثال تکنسین‌ها 175 دلار و پزشکان 195 دلار بایستی بپردازند. بعد از قبولی در این آزمون بر طبق شرایط کاری پزشکان در کشور عمان آن‌ها بایستی مدارک خود را به منظور ارزیابی ارسال نمایند.

برای انجام مصاحبه خود هم چنین بسته به رشته‌ای که دارید، حدودا 50 دلار پرداخت خواهید نمود. در نظر داشته باشید که به غیر از هزینه‌های آزمون پرومتریک که عنوان شد، هزینه‌های جانبی مانند هزینه ی سفر به کشور عمان برای آزمون و مصاحبه را در پیش خواهید داشت.

 

مدت زمان دریافت ویزای کاری کشور عمان به وسیله ی کاریابی چه قدر می باشد؟

به طور معمول این فرآیند 4 تا 6 ماه زمان خواهد برد،

ولی در حال حاضر با توجه به شرایط کرونا امکان دارد، این پروسه اندکی بیشتر زمان ببرد.

 

مدارک موردنیاز برای استخدام پزشکان در کشور عمان چیست؟

مدارک موردنیاز برای استخدام پزشکان در کشور عمان چیست؟

لیست مدارک مورد نیاز برای استخدام پزشک در کشور عمان در زیر آمده است: 
داشتن پیشنهاد شغلی از سوی کارفرما
داشتن گذرنامه معتبر
 ارائه ی مدارک هویتی
داشتن گواهی سلامت
ارائه ی قرارداد کاری
نامه ی سوابق کاری
مدارک تحصیلی
ارائه ی عکس با استانداردهای لازم

 

لیست پزشکان مورد نیاز کشور عمان

لیست پزشکان مورد نیاز کشور عمان

در میان لیست مشاغل موردنیاز کشور عمان، کار پزشکی در عمان جزو بهترین مشاغل برای دریافت ویزای کار این کشور می‌باشد. غیر از این تمامی پزشکان متخصص در رشته‌هایی مانند: متخصص زنان، متخصص پوست، مو و زیبایی، متخصص اطفال، متخصص قلب و عروق و غیره نیز موردنیاز این کشور می باشد و متخصصان هم می‌توانند برای دریافت ویزای کاری عمان اقدام نمایند. 
بعضی از مشاغل گروه پزشکی و پیراپزشکی مانند: مامایی و پرستاری هم امکان کار در کشور عمان را دارند، زیرا این رشته‌ها نیز در حال حاضر موردنیاز کشور عمان می باشند. 

لیست پزشکان موردنیاز کشور عمان در زیر آمده است: 
متخصص قلب، متخصص چشم، متخصص ارتوپد، متخصص ارتودنسی، متخصص اطفال، متخصص پوست (اولویت با سابقه ی کار در مراکز کاشت مو)، متخصص زنان و زایمان (ترجیحا خانم)، جراح مغز و اعصاب، پزشک عمومی، دیگر تخصص ها و رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی مانند: ماماها، پرستارها و رادیولوژیست ها

 

کلینیک ایرانی در کشور عمان

متخصصان و پزشکان ایرانی از میزان و سطح سواد بالایی برخوردار می باشند و خیلی از مردم کشور عمان از پزشکان ایرانی موجود در عمان راضی و خوشنود می باشند. این مسئله موجب زیاد شدن تعداد کلینیک‌های ایرانی در کشور عمان و به دنبال آن استفاده از نیروهای پزشکی ایرانی و خارجی در این کشور شده است. 

از جمله کلینیک‌های ایرانی در کشور عمان IDC Iranian Dental Center می باشد که در رابطه با دندان‌پزشکی در این کشور تأسیس‌شده و درآمد خیلی زیادی هم دارد. کلینیک Iranian Medical Center یکی دیگر از کلینیک‌های ایرانی در کشور عمان می باشد. در ادامه به استخدام و کار پزشکی در عمان و حقوق آن خواهیم پرداخت.

 

استخدام پزشک ایرانی در کشور عمان به چه صورت امکان پذیر می باشد؟

در ادامه ی مطلب به مقایسه وضعیت و شرایط کار پزشکی در عمان و کار پزشکان متخصص در این کشور می پردازیم: 

مراکز درمانی در عمان به دو دسته دولتی و هم چنین خصوصی تقسیم می‌گردند. تا حدودی در بعضی موارد حقوق و مزایای کادر درمانی در بیمارستان‌های دولتی، می‌تواند در مقایسه با بیمارستان‌های خصوصی بالاتر باشد. به همین خاطر می‌توان گفت استخدام پزشک عمومی در کشور عمان برای کار در بیمارستان دولتی با حقوق بیشتری همراه خواهد بود (البته پرداختی بیشتر در بیمارستان‌های دولتی کشور عمان همیشگی نمی باشد و بسته به نوع کار و فعالیت مرکز درمانی متفاوت می باشد). 

در حقیقت استخدام پزشک متخصص در کشور عمان جهت مراکز درمانی خصوصی غیرتخصصی، می‌تواند حقوق پایین تری را به همره داشته باشد. لازم به ذکر است، شرایط کار، حقوق و مزایای پزشکان در مراکز خصوصی بسته به نوع کار آنان نیز متفاوت می باشد. 

البته این مسئله به این معنی نیست که الزاماً استخدام پزشک در عمان جهت مراکز بزرگ یا بیمارستان‌های با تعداد تخت بیشتر، می‌تواند مزیت های بیشتری را برای پزشک به همراه داشته باشد، زیرا به‌عنوان‌نمونه برخی کلینیک‌های تخصصی (مانند جراحی زیبایی) درآمد بیشتری خواهند داشت. به‌طور کلی می توان گفت تخصص پزشک و نوع کار و فعالیت مرکز درمانی در کشور عمان معیار و ملاک میزان دست مزد کار پزشکی در عمان می باشد.

 

حقوق پزشکان در کشور عمان

از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی که پزشکان ایرانی را تشویق به استخدام در کشور عمان نموده است، دریافت حقوق و درآمد پزشک در این کشور می باشد. 
دست مزد پزشکان در کشور عمان بسته به حوزه و محل کار پزشکان متفاوت می باشد، ولی به‌طورکلی درآمد پزشکان در این کشور می‌تواند معادل 1000 تا 1200 ریال عمان برای پزشکان عمومی و هم چنین حقوقی بین 1800 الی 2500 ریال عمان برای متخصصین در این کشور باشد. 

از جمله مزیت های استخدام پزشک در کشور عمان کسب مبلغی در حدود 50 الی 200 ریال برای استفاده از امکانات رفاهی می باشد. بعضیی از پزشکان بعد از استخدام می‌توانند به صورت رایگان از امکانات حمل‌ونقل بهرمند گردند، ولی کلیه این مزایا در صورتی برای پزشک فراهم می گردد که قابلیت‌هایی را که کارفرما انتظار دارد، برآورده سازد.

سطح زبان موردنیاز برای استخدام پزشک در کشور عمان

از مهم‌ترین شرایط استخدام پزشک و کار پزشکی در عمان تسلط به زبان انگلیسی می باشد. 
نکته مهم: برای استخدام پزشکان در کشور عمان نیازی به ارائه ی مدرک زبان نیست، ولی بایستی به زبان در حد آیلتس 5. 5 مسلط بود یعنی این که حداقل نمره ی زبان جهت ویزای کار پزشکی در عمان در حد آیلتس 5. 5 می باشد. واضح است که نمره ی بالاتر شانس بیشتری به متقاضی برای کار پزشکی در عمان خواهد داد.

 

مصاحبه ی کارفرما برای استخدام پزشک در عمان

سؤالی که ممکن است، برای پزشکانی که قصد مهاجرت به کشور عمان را دارند، پیش بیاید این است که مصاحبه‌های قبل از استخدام پزشک در کشور عمان حضوری می باشد، یا غیرحضوری؟
در واقع بسته به کارفرما، نوع مرکز درمانی در کشور عمان و نیز رزومه فرد متفاوت می باشد. بعضی از مراکز درمانی، قبل از استخدام پزشک در این کشور اقدام به انجام مصاحبه ی اینترنتی می‌نمایند. در این مصاحبه مشخص می‌گردد که آیا پزشک آمادگی کافی برای آغاز کار پزشکی در عمان را دارد، یا نه. قطعا داشتن مصاحبه ی خوب می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در آینده کاری پزشک داشته باشد. 

البته بعضی دیگر از کارفرمایان عمانی و هم چنین مراکز درمانی ترجیح می‌دهند مصاحبه به صورت حضوری انجام شود. به همین خاطر پزشک را برای انجام امر مصاحبه به کشور عمان دعوت می‌کنند، ولی معمولا در صورت داشتن سابقه کار قوی احتیاج به داشتن مصاحبه ی حضوری با کارفرما نیست.

 

مقایسه کار پزشکی در عمان با کشورهای اروپایی

ممکن است، از خود بپرسید که چه فرقی بین کار پزشکان در کشورهای اروپایی با عمان که کشوری عرب‌زبان می باشد، وجود دارد؟
در این بخش از مقاله تصمیم داریم به بررسی و مقایسه ی شرایط کار پزشکان در کشورهای اروپایی و کشور عمان بپردازیم و مقایسه‌ای را بین این دو انجام دهیم تا مزایا و معایب هر کدام از آن ها مورد ارزیابی قرار گیرد.

در واقع ویزای کاری کشور عمان برای متقاضیانی می باشد که یا امکان اخذ ویزای کار آلمان، اتریش یا ویزای کار انگلستان را به هر علتی (مانند بالا بودن سن و یا علاقه نداشتن به اخذ مدارک زبان با نمره ی بالا) نداشته و یا داوطلبان جوانی که هدف آن‌ها تنها کسب درآمد (برای مدت زمان مشخصی) باشد، خوب و مناسب است و کار در کشور عمان را به‌عنوان بالا بردن رزومه (cv) و یا پس‌انداز انتخاب می‌نمایند. 
در ضمن برخی از داوطلبان نزدیک بودن عمان از بعد مسافتی و هم چنین تشابهات فرهنگی را ملاک انتخاب این کشور را برای اخذ ویزای کاری انتخاب نموده اند. 

توجه و دقت داشته باشید، مهاجرت پزشک متخصص به کشور عمان و اشتغال آن ها غالبا در همان تخصصی می باشد که در ایران مشغول به کار بوده‌اند، ولی در کشوری مثل انگلستان پزشکان متخصص در آغاز بایستی به‌عنوان پزشک عمومی مشغول به کار و فعالیت شوند و بعد از طی کردن دوره‌هایی در قسمت مربوطه می‌توانند در تخصص خود مشغول به کار گردند.

 

آیا می‌توان در ویزای کاری کشور عمان خانواده را هم به همراه برد؟

آیا می‌توان در ویزای کاری کشور عمان خانواده را هم به همراه برد؟

جواب مثبت است. متقاضیان کار در کشورعمان می توانند افراد خانواده خود (همسر و فرزندان زیر ۲۱ سال) را به عمان آورده و زندگی کنند، (به‌شرط این که حقوق آن‌ها تقریبا بالای 500 ریال عمان باشد).

پس متقاضی اصلی بایستی اثبات نماید از تمکن مالی خوب و مناسبی برای هزینه‌های خود و خانواده اش در این کشور برخوردار می باشد.

 

شرایط مهاجرت و تحصیل رشته پزشکی در عمان چیست؟

یکی از راه های مهاجرت به کشور عمان برای پزشکان، از طریق کار، با داشتن قرارداد کاری با یک بیمارستان یا کلینیک میباشد. پزشکان میتوانند با معادل سازی مدرک خود و اشتغال در یک بیمارستان ویزای کاری دریافت کنند و به این کشور مهاجرت کنند. 

معادل سازی و دریافت اجازه طبابت در این کشور سه مرحله دارد، آزمون پرومتریک، فرآیند Dataflow و Viva. این سه مرحله باید توسط تمامی متقاضیان کادر بهداشت و درمان انجام شود تا بتوانند اجازه کار در کشور عمان را دریافت کنند. پس از قبولی در آزمون و اتمام روند معادل سازی، پزشکان میتوانند با یک بیمارستان خصوصی یا دولتی قرارداد ببندند و درخواست ویزای کار بدهند. این آزمون ها به زبان انگلیسی برگزار میشود و پزشکان باید تسلط به این زبان داشته باشند. پس از اتمام معادل سازی داشتن قرارداد استخدامی با بیمارستان دولتی یا خصوصی ضروری است.

 

در جاب آفر یا قرارداد کاری باید اطلاعات زیر به صورت کامل وجود داشته باشد: 

مشخصات دقیق کارمند شامل نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت
مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت و نام رسمی شرکت
عنوان شغلی کارمند
شرح دقیق وظایف کارمند
تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد
حقوق ناخالص کارمند 
پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های کارمند
شرایط فسخ قرارداد همکاری
شرایط مرخصی کارمند
دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند
قرارداد استخدامی یا جاب آفر باید به امضا کارمند و کارفرما برسد و با مهر رسمی کارفرما نیز رسمی شود، همچنین این قرارداد میتواند بر روی سربرگ رسمی کارفرما نیز چاپ شده باشد. در کشور عمان برای اینکه متقاضی ویزای کار دریافت کند باید قرارداد استخدام نیروی خارجی به تایید وزارت کار هر کشور نیز برسد.

 

آیا پزشکان باید برای مهاجرت کاری آزمونی بدهند؟ شرایط چگونه هست؟

شرط معادل سازی و اجازه کار پزشکان در کشور عمان، قبولی در آزمون پرومتریک است. این آزمون زیر نظر وزارت بهداشت این کشور برگزار میشود. متقاضی باید از طریق وبسایت آنلاین برای این آزمون ثبت نام کند. پس از ثبت نام، تاریخ آزمون را باید در سایت ثبت کند.

این آزمون به صورت آنلاین برگزار میشود و نیازی به حضور در عمان برای شرکت در آن نیست. هزینه شرکت در این آزمون 90 دلار است. مفاد آزمون برای رشته های مختلف و تخصص های مختلف متفاوت است. آزمون به صورت آنلاین و چند گزینه ای با 65 الی 70 سوال است و حدود 70 دقیقه زمان دارد. شرط قبولی آزمون آنلاین نمره بالای 60% است. پس از اتمام آزمون تا 10 دقیقه بعد نتیجه آزمون در وبسایت درج میشود و توسط متقاضی قابل مشاهده است. در صورت قبول نشدن متقاضی میتواند چندین بار این آزمون را بدهد. لازم به ذکر است که علاوه بر انجام آزمون باید مصاحبه و ارزیابی نیز انجام شود.

پس از قبولی در آزمون، مدارک متقاضی باید از طریق فرآیند Dataflow ارزیابی و بررسی شود. در اصل در این فرآیند اصالت مدارک تحصیلی و سوابق کاری متقاضی بررسی و ارزیابی میشود. 
پس از تایید متقاضی باید در مصاحبه آنلاین شرکت کند که اصطلاحا Viva نام دارد. در این مرحله چند پزشک ذیصلاح سطح دانش متقاضی را ارزیابی میکنند. در صورت تایید، متقاضی اجازه طبابت در کشور عمان دریافت میکند و میتواند به دنبال کار در این کشور بگردد و پس از استخدام، ویزای کاری دریافت کند.

 

مدارک مورد نیاز برای پزشکان و کار پزشکی در عمان چیست؟

مدارک مورد نیاز برای کار پزشکان در کشور عمان به شرح زیر است: 
ترجمه دانش نامه و ریز نمرات تحصیلی در مقطع پزشکی
ترجمه اجازه طبابت در ایران
ترجمه دیپلم و کارنامه
ترجمه گواهی های اشتغال به کار در ایران
ترجمه گواهی های آموزشی دیگر
ترجمه شناسنامه
نامه Good Standing از سازمان نظام پزشکی
ترجمه عضویت سازمان نظام پزشکی
گذرنامه معتبر
تمامی مدارک فوق باید به زبان انگلیسی توسط مترجم رسمی ترجمه شوند.

 

مدرک زبان مورد نیاز برای کشور عمان چیست؟

مدرک زبان مورد نیاز برای کشور عمان چیست؟

پزشکان برای معادل سازی و کار در کشور عمان نیازی به مدرک زبان انگلیسی یا عربی ندارند، اما باید تسلط کامل به یکی از دو زبان فوق داشته باشند. میزان تسلط آنها به این دو زبان توسط مصاحبه معادل سازی Viva و همچنین توسط کارفرما ارزیابی میشود. 
حقوق دریافتی این شغل در عمان چه اندازه است
پزشکان در کشور عمان حقوق بالایی دارند. حقوق پزشکان بین 2500 ریال عمان تا 4000 ریال میباشد که جزو مشاغل پردرآمد حساب میشود.

 

اگر از این طریق اقدام کرد می توان اقامت دائم را دریافت کرد؟ در این مدت نوع ویزا و اقامت چگونه است؟

متقاضیانی که با ویزای کار وارد کشور عمانیا قطر میشوند، میتوانند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم بدهند.

اقامت دائم با شهروندی متفاوت است و نیروهای کار خارجی هیچ وقت نمیتوانند شهروندی یا پاسپورت این دو کشور را دریافت کنند. 

 

آیا امکان پیوست همسر و فرزند وجود دارد؟

نیروهای کار خارجی میتوانند درخواست پیوست خانواده، همسر و فرزندان زیر 18 سال خود را بدهند و ایشان ویزای پیوست دریافت میکنند. این امکان وجود دارد که متقاضی همزمان با خودش برای اعضا خانواده نیز درخواست پیوست بدهد. 

همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت دارد و همچنین میتواند از امکانات تحصیلات رایگان استفاده کند. فرزندان زیر 18 سال که نیز پیوست میشوند از تحصیلات حکومتی رایگان میتوانند استفاده کنند. 
تمامی اعضا خانواده تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

 

خدمات الست گروپ چیست؟

الست گروپ بر اساس شرایط متقاضی و سوابق وی خدمات کاملی در زمینه دریافت قرارداد استخدامی و مهاجرت کاری به کشور عمان برای پزشکان ارائه میدهد. به صورت کلی خدمات شرکت الست گروپ در این زمینه شامل موارد زیر میباشد: 

ارائه مشاوره به متقاضی بر اساس رشته، سوابق، مهارت، مدارک و اهداف برای امکان سنجی مهاجرت به عمان از طریق کار
تهیه مدارک مورد نیاز برای پروسه مهاجرت کاری از طریق جاب آفر به کشور عمان برای پزشکان
آموزش زبان انگلیسی یا عربی به درخواست متقاضی به صورت رایگان
ارزیابی مدارک تحصیلی، آموزشی و کاری در ارگان های رسمی و دولتی کشور عمان 
ثبت نام در آزمون پرومتریک برای متقاضی و هماهنگی برای آزمون آنلاین و مصاحبه ها
مکاتبه با کارفرما و دریافت قرارداد استخدامی از بیمارستان یا کلینیک با حقوق مناسب در کشور عمان
دریافت مجوز های لازم از اداره کار و وزارت کاربر اساس شرایط قرارداد و مدارک متقاضی
همراهی برای انجام مصاحبه در سفارت کشور عمان برای دریافت ویزای کاری
همراهی متقاضی در زمان ورود برای استقرار، تهیه مسکن و معرفی به کارفرما
همراهی متقاضی برای انجام کارهای اداری و قانونی در زمان ورود مانند افتتاح حساب بانکی، دریافت کد بیمه، دریافت کد مالیاتی، ثبت آدرس و دریافت کارت اقامت
تمامی خدمات شرکت الست گروپ 100% تضمینی هستند.

 

شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان 2021 چگونه است؟ 

یقینا همگی ما به اهمیت رشته پزشکی و نیز طرفداران بسیاری که در دنیا دارد، واقف می باشیم. این مسئله توجه ما را به سوی تحصیل در این رشته و بعد از آن کار کشانده است. به همین علت در ارتباط با شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان مطالبی را ارائه می نماییم. 

عمان کشوری ثروتمند می باشد که در حاشیه خلیج فارس قرار گرفته است و به دلیل نزدیکی به ایران گزینه و انتخاب مناسبی برای متقاضیان مهاجرتی به خصوص در حوزه های مختلف کاری به حساب می آید. 
سیستم بهداشتی و درمانی در عمان خیلی پیشرفته و هم چنین به روز می باشد. با این وجود به علت تقاضای زیاد و کمبود پزشک، بعضی از پزشکان ایرانی به علل گوناگونی متقاضی کار پزشکی در عمان می باشند. 
با این وجود توجه داشته باشید که شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان نیازمند پیش زمینه هایی می باشد. به همین خاطر بایستی کلیه مولفه های تاثیر گذار بر پروسه ی مهاجرت پزشکان مورد بررسی واقع گردد. 

 

شرایط عمومی کشور عمان برای کار پزشکان ایرانی به چه صورت می باشد؟

لازم است، بدانید، بر اساس برنامه ریزی ها و هم چنین گزارش های انتشار یافته از طرف مرکز سلامت کشور عمان، این کشور تصمیم دارد تا سال ۲۰۴۰ تعداد ۱۳۰۰۰ پزشک را جذب نموده و به استخدام درآورد، که البته این فرآیند نیازمند سرمایه هنگفتی می باشد.

بنابراین، این فرصت خوب و مناسبی برای پزشکان ایرانی می باشد تا بتوانند با ارتقای سطح اطلاعات و بالا بردن مهارت خود و هم چنین قوی تر کردن رزومه خود، شانس پذیرش خود را بالا برده و زندگی جدیدی را در این کشور آغاز نمایند. 

 

چه مراحلی برای استخدام پزشک در عمان بایستی طی شود؟

برای استخدام پزشک عمومی در کشور عمان و حتی متخصص حوزه های مختلف پزشکی، متقاضیان بایستی مراحل گوناگونی را طی نمایند. 
لازم به ذکر است که دولت عمان به تازگی اقدام به ساخت تعدادی بیمارستان و هم چنین مراکز درمانی پیشرفته نموده و به نیروهای متخصص بسیاری در حوزه های پزشکی و نیز پیراپزشکی احتیاج دارد. 
برای گرفتن پذیرش، شما باید در آغاز از یک کارفرما و یا مرکز درمانی دعوت نامه شغلی دریافت نمایید، تا سپس بتوانید باقی مراحل پیش رو را به انجام برسانید. 

بعد از اخذ پیشنهاد کاری لازم است، برای دریافت ویزای کار اقدام کنید. هم چنین لازم است، بدانید که مدت اعتبار این ویزا فقط ۲ سال می باشد که بعد از آن در صورت موافقت طرفین، قرارداد تمدید می گردد و همکاری ادامه خواهد داشت.

مسلط بودن به زبان انگلیسی برای کار پزشکی در عمان الزامی است. لازم به ذکر است که آشنایی با زبان عربی و سابقه کار بالا ( ترجیحا در کشور های عربی ) می تواند شانس را بالا ببرد و شما را در اولویت قرار دهد و هم چنین زمان لازم برای دریافت ویزا را خیلی کوتاه تر از آن چه که هست، نماید. 

انجام مصاحبه های حضوری یا اینترنتی از جمله دیگر شرایط کار پزشکی در عمان می باشد و شما لازم است تا آمادگی لازم و کافی را برای آن داشته باشید، چرا که تاثیر فراوانی در آینده شغلی تان خواهد داشت. 
این مصاحبه همان گونه که در بخش های قبل گفته شد، در بعضی موارد حضوری می باشد و شما باید در اولین فرصت ممکن به کشور عمان سفر کرده و به امر مصاحبه بپردازید. 

ضمنا لازم به ذکر است، با توجه به رزومه و تجربه کاری شما، در بعضی شرایط حتی معمول ترین هزینه ها مانند هزینه ی خورد و خوراک شما نیز به وسیله ی کارفرما تامین خواهد شد. در این صورت قادر خواهید شد، پس انداز قابل توجهی برای خود و خانواده تان فراهم نمایید.

 

شرایط کار در حوزه های تخصص کار پزشکی در عمان چیست؟

در فرآیند مهاجرت پزشک به کشور عمان، حوزه های تخصصی دارای اهمیت بالای می باشد. به همین علت مهاجرت و شرایط کار پزشک متخصص ایرانی در کشور عمان، شرایط مناسب و بهتری در مقایسه با کار پزشکان عمومی خواهد داشت. 
درست است که استخدام پزشک عمومی در کشور عمان از اهمیت زیادی برخوردار می باشد، ولی تخصص پزشکی در کشور عمان را می توان گزینه ای با مزایای بیشتر قلمداد کرد. تخصص های پزشکی بسیاری در کشور عمان مورد توجه می باشند که عبارتست از: 
پزشک بیهوشی
پزشک متخصص اطفال
رادیولوژیست
متخصص ارتوپدی
متخصص زنان و زایمان
جراح مغز و اعصاب
جراح عمومی
پزشک داخلی
متخصص قلب و عروق

 

شرایط لازم برای شرکت در آزمون پرومتریک چیست؟

این آزمون برای ارزیابی متقاضیانی برگزار می گردد که می خواهند در حوزه مشاغل پزشکی و نیز پیراپزشکی در کشورهای عمان، قطر و غیره فعالیت کنند. 
شما می توانید به آسانی و با مراجعه به سایت پرومتریک، در صورت خالی بودن صندلی، روز و تاریخ مورد نظر تان را جهت آزمون مشخص نموده و هزینه ی آزمون را پرداخت نمایید، البته بسته به رشته ی مورد نظر شما این مبلغ متفاوت می باشد. قبولی در آزمون پرومتریک یکی از مهم ترین شرایط کار پزشکی در عمان است، بنابراین از اهمیت بالای آن غافل نشوید.

در ضمن بدانید برای شرکت در آزمون پرومتریک کشور عمان، شما باید در حوزه ی اختصاصی Prometric MCQ for General Practitioner ثبت نام کنید و منابع مربوط به آن را مطالعه نمایید. 
هم چنین شما می توانید از سایت، نمونه سوالات مهم و کلیدی هر سال را خریداری نموده و با شبیه سازی محیط امتحان، شانس قبولی خود را بالا ببرید. 

همان طور که عنوان شد، کسب نمره ی قبولی در این آزمون، یکی از شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان بوده و لازم است، شما با منابع آزمون و درصد سوالات از هر موضوع و مبحث، آشنایی لازم را کسب کنید تا با مطالعه آن ها موفق به دریافت نمره های خیلی بالا شوید. 

به همین علت در این قسمت از مقاله به معرفی تعدادی از آن ها پرداخته می شود، ولی بایستی در نظر داشته باشید که این موارد، شامل همه ی اطلاعات لازم نمی باشد، بنابراین شما بایستی برای آگاهی از تمامی منابع و رفرنس ها با مشاورین و کارشناسان ما مشورت کنید تا بهترین راه ممکن را پیش پای شما قرار دهند و موفقیت تان را تضمین نمایند.

درصد سوالات از هر مبحث در آزمون پزشکی عمومی پرومتریک
مبحث مشکلات روانی رایج ۹ درصد
مبحث سلامت زنان ۱۶ درصد
مبحث بیماری های مزمن ۱۴ درصد
در ضمن لازم به ذکر است، این آزمون برای پزشکان عمومی شامل 100 سوال می باشد و مدت پاسخگویی به آن 5/2 ساعت است. کسب نمره از دست کم ۶۰ % سوالات، از جمله شرایط دریافت پذیرش در کار پزشکی در عمان می باشد. 

برای شرکت نمودن در آزمون پرومتریک و اخذ گواهی معتبر حتما احتیاج نیست، در کشوری خاص این آزمون را بدهید و شما می توانید با همان دانش و منابع، در همه ی کشور ها مانند امارات، قطر، عمان کویت، بحرین و غیره در این امتحان شرکت کنید و مدرک خود را دریافت کنید.

 

شرایط گرفتن اقامت و تابعیت کشور عمان برای پزشکان ایرانی چگونه است؟

به طور قطع کسی که شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان را مورد بررسی قرار می دهد و متقاضی این مسئله است، در مورد شرایط اقامت دائم این کشور هم تحقیقاتی انجام خواهد داد. 
باید توجه داشت که آیا مزایای اقامت دائم کشور عمان منجر به تلاش برای دریافت اقامت این کشور خواهد شد یا نه. در این قسمت خواهیم دید که چگونه شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان منجر به دریافت اقامت دائم در این کشور می گردد. 

مهاجرت پزشکان به کشور عمان در آغاز با اقامتی 2 ساله همراه می شود، ولی بر اساس شرایط پزشک، میزان تخصصش و شرایط کارفرما این مدت زمان می تواند تمدید گردد. 

 

نحوه کار یابی و موسسات کاریابی در عمان

از جمله مهترین مراحل در مهاجرت کاری پزشکان به کشور عمان، چگونگی و نحوه ی کاریابی در این کشور می باشد، زیرا بدون انجام کاریابی صحیح و اصولی، قادر نخواهید بود نتیجه ی لازم و ایده آل را کسب نمایید. به همین خاطر در این قسمت از نوشتار مربوط به کار پزشکی در عمان، شرایط مهاجرت و نحوه کاریابی در این کشور را بیان خواهیم نمود. از جمله راه های خوب و مناسب برای کاریابی در کشور عمان، می توان به حضور فیزیکی در آن جا اشاره نمود. 

عمان جزو کشورهایی می باشد که برای ورود ایرانیان به این کشور، در فرودگاه ویزا صادر می گردد. این مسئله به شناخت و آگاهی بیشتر این کشور برای شما خوبان کمک بزرگی می تواند باشد. با حضور شخصی در کشور عمان، شما می توانید از نزدیک با مراکز و هم چنین ارگان هایی که با کار شما ارتباط پیدا می کنند، وارد مذاکره و صحبت گردید. 

یکی دیگر از راه های های کاریابی در این کشور مراجعه به سایت ها و موسسات کاریابی می باشد. در رابطه با این موضوع می توان گفت که معمولا موسسات کاریابی در هر کشوری با بهره گیری و استفاده از سایت ها و هم چنین اپلیکیشن های مخصوص به خود به کاریابی برای اشخاص واجد الشرایط می پردازند که شما می توانید از آن ها در راستای هدف تان استفاده نمایید.

 

سوالات متداول و رایج در رابطه با کار پزشکان در کشور عمان

آیا با دریافت ویزای کاری عمان و کار در این کشور می توان اقامت و تابعیت عمان را کسب نمود؟

به طور کلی در کشور عمان و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس، اقامت دائمی و پاسپورت به متقاضیان اعطا نمی گردد و با دریافت ویزای کار کشور عمان می توان اقامت موقت در این کشور را اخذ کرد که البته قابل تمدید می باشد.

 

آیا برای معادل سازی مدرک پزشکان و هم چنین دندانپزشکان به مدرک زبان نیاز می شود؟

خیر، پزشکان و دندانپزشکان بدون مدرک زبان هم می توانند برای معادل سازی مدرک تحصیلی شان اقدام کنند، ولی بایستی دارای سطح زبان خوب و مناسبی باشند. 

 

آیا امکان دریافت ویزای همراه برای متقاضیان کار پزشکی در عمان وجود دارد؟

بله، کسانی که ویزای کار کشور عمان را اخذ می کنند، در صورتی که اقامت 2 ساله اخذ کنند، حقوق و درآمد کافی داشته باشند و هم چنین ملکی برای سکونت خود و اعضای خانواده تهیه کنند، می توانند برای همراهان خود نیز درخواست ویزا کنند.

 

آیا پزشکان و دندانپزشکان در کشور عمان می توانند حقوق و مزایای خوب و مناسبی دریافت نمایند؟

بله، با توجه به نیروی کار مورد نیاز عمان، حقوق و مزایا برای پزشکان و نیز دندانپزشکان خیلی مناسب می باشد. نکته ی قابل توجه این است که میزان حقوق و درآمد در بیمارستان ها و هم چنین کلینیک های دولتی کشور عمان بیشتر از مراکز خصوصی است.

 

سخن پایانی در رابطه با کار پزشکی در عمان

همان طور که در مقاله ی مربوط به کار پزشکی در عمان ملاحظه نمودید کشور از شرایط خوب و مناسبی برای کار و فعالیت در این زمینه برخوردار است و با در نظر گرفتن مزایایی که عنوان شد و با کمک گرفتن از کارشناسان مشاوره در این راه می توانید درصد موفقیت خود را افزایش دهید و نتایج مطلوبی را کسب نمایید.

گروه مشاورین، کارشناسان و متخصصین با تجربه و کاردان با سابقه کاری بلند مدت می توانند بهترین راهکارها را برای موفقیت و نیل به هدف تان اراده دهند تا در کوتاه ترین زمان ممکن و به نحوی شایسته به آن چه که خواستار آن هستید، دست یابید. 

بررسی شرایط کار پزشکان ایرانی در کشور عمان این نتایج را در بر داشت که مزایای کار پزشکی در عمان از همه نظر بسیار زیاد می باشد. با این وجود برای موفقیت در این مسیر بایستی به افراد متخصص و کاردان مراجعه کرد.

بهتر است، بدانید که با در اختیار داشتن آگاهی های لازم از شرایط کار پزشکی در عمان، باز هم نیاز است تا در رابطه با زندگی در این کشور و هم چنین مزایا و معایب آن تحقیقاتی را داشته باشید. 
ضمنا در صورتی‌ که مسئله‌ای در خصوص انتخاب کشور عمان ذهن شما را به خود مشغول کرده است، می‌توانید با مشاورین و متخصصین امر مطرح نمایید تا ابهامات خود را برطرف کنید و با اطمینان خاطر گام بردارید. امید که از مطالب مرتبط با کار پزشکی در عمان نهایت استفاده را برده باشید و رضایت کامل شما تامین شده باشد.

در این جا مجموعه توضحات ما در زمینه ی کار پزشکی در عمان به پایان رسید. امید است موارد بیان شده در مقاله ی کار پزشکی در عمان برای شما عزیزان مفید بوده باشند و به خوبی با وضعیت مربوط به کار پزشکی در عمان آشنا شده باشید.