اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

ویزای کار عمان چقدر است

ویزای کار عمان چقدر است

در نوشته ی ویزای کار عمان چقدر است می خواهیم شرایط کار و ویزای کار عمان را به طور مفصل بحث و بررسی کنیم. شرایط بعضی از کشورها به قدری سخت شده است که همه سعی می کنند، به دنبال راهی باشند تا بتوانند به جای بهتری مهاجرت کنند. این افراد امید گم شده ی خود را در دیگر کشورها جست و جو می کنند.

در نوشته ی ویزای کار عمان چقدر است می خواهیم شرایط کار و ویزای کار عمان را به طور مفصل بحث و بررسی کنیم. شرایط بعضی از کشورها به قدری سخت شده است که همه سعی می کنند، به دنبال راهی باشند تا بتوانند به جای بهتری مهاجرت کنند. این افراد امید گم شده ی خود را در دیگر کشورها جست و جو می کنند.

نگرانی از بازار کار و نبود امنیت شغلی مسائلی است که ذهن همه را به خود مشغول می کند. ساختن آینده ای بهتر برای فرزندان شاید مهم ترین دلیلی باشد که افراد به آن فکر می کنند. اگر چه مهاجرت سختی هایی دارد، اما پدرها و مادرها این سختی ها را تحمل می کنند تا فرزندانشان به جایگاه بهتری برسند.

مهاجرت در چند سال اخیر در کشور ایران اوج گرفته است. بسیاری به ترکیه، بسیاری به اروپا، کانادا و استرالیا مهاجرت می کنند. برخی هم کشورهای عربی را گزینه های خوبی می دانند. چون ثروت این کشورها و درآمدی که از راه نفت درمی آورند و برای توسعه ی کشورشان خرج می کنند، این کشورها را به موقعیت های عالی برای مهاجرت تبدیل کرده است.

در واقع در سال های اخیر افراد بسیاری از کشورهای حتی توسعه یافته به کشورهای عربی مهاجرت می کنند. دلیل این مهاجرت ها پیشرفت صنعت این کشورهاست. همین موضوع باعث شده مهندسان و سرمایه گذاران و نیروهای کار بین المللی به این کشورها مهاجرت کنند. این کشورها پول و دستمزد خوبی به کارگران و کارمندان می دهند و جرقه ی پیشرفتو توسعه در خاکشان را روشن کرده اند. نرخ بیکاری در این کشورها پایین است. کشور امارات، عمان و قطر کشورهایی هستند که در بین مهاجران از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

 

اینفوگرافیک ویزای کار عمان چقدر است

اینفوگرافیک ویزای کار عمان چقدر است

در این مقاله می خواهیم عمان را که یکی از این کشور های حوزه ی خلیج فارس است  بررسی کنیم. عمان از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان منتهی می شود. یمن در جنوب کشور عمان و امارات متحده در شرق آن قرار دارد. پایتخت آن مسقط و واحد پولش ریال عمان است. زبان مردم آن عربی است، اگرچه اکثراً به زبان انگلیسی مسلط هستند. شیوه ی حکومتی آن سلطنت است و توسط پادشاه اداره می شود. 
 
با وجود اینکه سطح زندگی در اروپا از خاورمیانه بالاتر است، اما بعضی از افراد ترجیح می دهند که به کشورهای همسایه مهاجرت می کنند و برای خود دلایل خوبی دارند. یکی از این دلایل کم بودن بعد مسافت با ایران است. یک دلیل هم می تواند ارزش بالای پول آن باشد.

ریال عمان سومین واحد پولی با ارزش در جهان است. در این کشور نرخ جرم و جنایت پایین است و کشوری امنی محسوب می شود. پس برای کسانی که از طریق ویزای کار اقدام می کنند و به همراه خانواده شان مهاجرت می کنند، محیط خوبی دارد که برای خانم ها و کودکان مناسب است. با وجود اینکه اکثریت مردمان این کشور مسلمان هستند، اما همه در انتخاب نوع پوششان مختارند و حجاب اجباری نیست. یکی دیگر از مزایای کار در کشور عمان است که برای درخواست به کار نیازی به ارائه ی مدرک زبان نیست.

در واقع تسلط نسبی که شما را در تأمین نیازهای روزانه و کاری تان کافی است. نرخ بیکاری هم که از شاخصه های رشد اقتصادی است، در این کشور پایین است، پس شما می توانید در بسیاری از زمینه ها درخواست برای نیروی کار بدهید. با وجود تمام این موارد و شباهت های فرهنگی بین عمان و ایران، کشورهای اروپایی شرایط بهتری دارند، اما برای کسب تجربه و ساخت یک رزومه ی خوب و قوی و یا ذخیره پول گزینه ای ایده آل به نظر می رسد. اگر قصد دارید، در این کشور کار کنید، حتما مطالب این نوشتار را تا آخر بخوانید. در ابتدا قصد داریم تیترها و عناوینی که در مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، مورد بررسی قرار می گیرند، را بیان کنیم. توجه شما را به این مطالب جلب می کنیم:

آیا می دانید ویزای کار عمان چیست؟
برای دریافت ویزای عمان باید چه اقداماتی انجام دهید؟
آیا می دانید برای گرفتن ویزای کار باید واجد چه شرایطی باشید؟
در جاب آفر یا قراردادی استخدامی در کشور عمان چه موارد باید مشخص شود؟
وزارت کار عمان در چه صورت اجازه کار را صدور می کند؟
آیا می دانید کم ترین درآمد و بیشترین درآمد در عمان چقدر است؟
چه رشته هایی برای کار در عمان مورد نیاز است؟
از مدت زمانی که برای صدور ویزای عمان نیاز است، مطلع هستید؟
آیا می دانید کدام رشته ها برای کار را در کشور عمان بازار بهتری دارند؟
آیا می توان اقامت دائم کشور عمان را اخذ کرد؟
آیا در کشور عمان امکان ویزای پیوست برای خانواده وجود دارد؟
افرادی که از طریق ویزای پیوست مهاجرت کرده اند، چه امکاناتی دارند؟
آیا می دانید برای قرارداد استخدام کاری در کشور عمان چه مدارکی نیاز است؟
چه تفاوت هایی بین کار کردن در کشور عمان و کار کردن در کشورهای اروپایی وجود دارد؟
خدمات الست گروپ در زمینه ی ویزای کار عمان چیست؟
اولین سوالی که در مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، بررسی می شود، در مورد ویزای کار عمان است. 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای کار عمان چقدر است با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید ویزای کار عمان چیست؟

آیا می دانید ویزای کار عمان چیست؟

یکی از شاخص هایی که در مهاجرت به کشورها باید در نظر بگیرید نرخ بیکاری این کشور است. این شاخص نشان می دهد که چند درصد از نیروی کار در آن کشور مشغول به کار هستند و چند درصد بیکار هستند. این یعنی اینکه آیا در این کشور موقعیت های شغلی به اندازه ی کافی وجود دارد که افراد بومی کشور بتوانند در همان کشور کار کنند؟ آیا بازار کار برای یک فرد خارجی فراهم است؟

نرخ بیکاری در سال 2011 در عمان بالای 4. 5 بوده است و در سال 2019 به زیر 3 درصد رسیده است. این نشان دهنده ی این است که طی سال های اخیر، شرایط کاری در کشور عمان بسیار بهبوده بخشیده شده است. همین امر باعث می شود، افراد بیشتری به فکر گرفتن ویزای کار در عمان بیفتند.

ویزا یا روادیدی که مختص کار است، اجازه ای است که حکومت عمان به دریافت کنندگان آن می دهد و با اخذ این گواهی فرد اجازه کار در کشور عمان را دریافت می کنند. افرادی که توانسته اند یک قراردادی کاری از کشور عمان دریافت کنند، می توانند برای دریافت این ویزا درخواست بدهند و پس از اخذ آن برای کار به کشور عمان سفر کنند. 
 
در قسمت بعدی نوشتارِ ویزای کار عمان چقدر است، مراحلی که برای گرفتن یک قراردادکاری و پیدا کردن شغل مناسب باید طی کنید، توضیح داده شده است. با ما همراه باشید.

 

برای دریافت ویزای عمان باید چه اقداماتی انجام دهید؟

برای دریافت ویزای عمان باید چه اقداماتی انجام دهید؟

شما برای اینکه از راه کار به کشور عمان مهاجرت کنید، ابتدا باید ببینید آیا تخصص شما در کشور عمان نیاز هست؟ پس باید سایت های کاریابی یا شرکت های کاریابی بین الملل را جستجو کنید و از طریق آن ها کاری که در آن مهارت و  تخصص دارید را بیابید . این پروسه نیازمند صرف زمان است.

کارشناسان الست گروپ که در زمینه کاریابی بین المللی فعالیت گسترده ای دارند با داشتن تجربه در زمینه ی ویزای می توانند برای شما از یک کارفرما یا کمپانی عمانی جاب آفر یا قرارداد استخدامی دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر می توانید با ما تماس بگیرید.

 

آیا می دانید برای گرفتن ویزای کار باید واجد چه شرایطی باشید؟

آیا می دانید برای گرفتن ویزای کار باید واجد چه شرایطی باشید؟

اگر برای جاب آفر اقدام کرده اید، حتما کارفرما شرایط شما را سنجیده است. پس رزومه و سوابق کاری شما از واجبات این کار است، اما آن ها دقیقاً چه معیارهایی را در نظر می گیرند؟ آیا باید آیلتس 6 به بالا داشته باشید؟ آیا باید سنتان در یک محدوده ی خاص باشد؟ آیا سابقه کار مهم است؟

در صدور جاب آفر یا قرارداد یعنی بخشی از روند اداری در کشور مورد نظر طی شده است. در مورد عمان روند اخذ اجازه ی کار به این شکل است که کارفرما اجازه ی استخدام افراد را از اداره کار و یا اداره ی پلیس می گیرد. پس در واقع برای صدور ویزا و از نظر قانونی شرایط سخت گیرانه ای وجود ندارد، اما به طور کلی با توجه به نیاز بازار کلی عمان می توان این گفت شرایط زیر ضروری است:

 

سن متقاضی:

متقاضیان کار در کشور عمان ترجیحاً باید زیر 50 سال باشند. سابقه ی کار متقاضی متناسب با سنش بررسی می شود. یعنی باید سابقه ی کار تخصصی به شکل پیوسته در زمینه های تخصصی، مدیریتی و آموزشی داشته باشد تا امکان پیداکردن کار مناسب در کشور عمان را پیدا کند.

 

مدرک زبان:

برای مهاجرت به کشور عمان نیازی به ارائه ی مدرک زبان نیست، اما برای کار در این کشور شما باید به یک زبان انگلیسی یا عربی تسلط نسبی داشته باشید. آنچه در مورد این کشورهای عربی جالب است، این است که زبان انگلیسی تقریباً زبان دوم به حساب می آید چون این کشورها بازارهای بین المللی محسوب می شوند، پس با تسلط به زبان انگلیسی شما می توانید در این کشورها کار کنید.

مدرک دانشگاهی: داشتن مدرک دانشگاهی برای بسیاری از شغل ها ضروری نیست. نیروهای کار ساده فقط به دیپلم نیاز دارند. نیروهای ماهر باید مدرک فنی و حرفه ای مرتبط با شغل و حرفه ای که انجام می دهند، داشته باشند، اما برای کار کردن در شغل های پزشکی، مهندسی، مالی باید مدرک دانشگاهی این رشته ها را داشته باشند.

 

سابقه کار:

همان طور که گفته شد سابقه ی کار را با توجه به سن می سنجند. متقاضی باید حداقل یک سال سابقه ی کار مفید و مرتبط داشته باشد تا بتواند کارفرما را متقاعد کند که از پس شغل و مسئولیت ها برمی آید. در صورتی که شغل متقاضی بالا باشد، باید سابقه ی کاری بیشتری هم داشته باشد.

 

تمکن مالی:

اگر مخاطب مقاله ها ما بودید و شرایط کار در کشورهای اروپایی و آمریکایی را خوانده باشید، متوجه شدید که برای کار در این کشورها باید ثابت کنید، از توان مالی کافی برخوردار هستید و آنچه را که به عنوان برگه تمکن مالی شناخته می شود، باید به سفارت تحویل دهید، اما نکته جالب توجه این است که برای اقدام به مهاجرت در کشور عمان نیازی به اثبات تمکن مالی ندارید.

 

جاب آفر:

برای دریافت ویزا جاب آفر یا قرارداد کاری از جمله مدارک اولیه و مهم است. 
در این بخش متوجه شدید که ورود به کشور عمان آنقدر شرط سختی ندارد، اما با ما در ادامه ی این مطلب همراه باشید تا ببینید این همان کشوری است که شما قصد دارید، به آن مهاجرت کنید؟ در بهش بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، مفاد یک قرارداد کاری را بررسی می کنیم.

 

در جاب آفر یا قراردادی استخدامی در کشور عمان چه موارد باید مشخص شود؟

در جاب آفر یا قراردادی استخدامی در کشور عمان چه موارد باید مشخص شود؟

در یک قراردادی کاری باید تک تک مفاد و شرایط آن را بررسی کرد. در این قرارداد باید تمام توافقات و شرایط کار بین دو طرف قرارداد یعنی کارفرما و کارمند کامل و دقیق و شفاف ذکر شود. این قرارداد ثبت شده در کشور عمان کارمند برای مدت مشخصی در ازای مبلغ و مزایای مشخصی استخدام می کند. در یک جاب آفر معتبر باید این اطلاعات وجود داشته باشد.
مشخصات دقیق کارمند شامل نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت
مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت و نام رسمی شرکت
عنوان شغلی یا موقعیت شغلی کارمند
شرح دقیق وظایف و مسئلولیت کارمند در عنوان شغلی
تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد کاری
حقوق ناخالص کارمند
پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های کارمند
شرایط فسخ قرارداد همکاری
شرایط مرخصی کارمند
دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند

ذکر تمام این موارد جزء به جزء به اعتبار قرارداد می افزاید و با رعایت این نکات هیچ مشکل یا ابهامی در روند استخدام و کار و همکاری بین دو طرف به وجود نمی آید، البته باید این نکته را مطرح کنیم که بسیاری از افراد به دلیل ناآشنا بودن با قراردادهای کاری و یا محیط های کار در خارج از کشور خودشان به بسیاری از بندها توجه نمی کند و ممکن است، در روند کارها به مشکل بربخورند.

در واقع این موارد نکاتی هستند که افراد باتجربه در این زمینه می توانند به شما کمک کنند. پیشنهاد می کنیم، برای پیدا کردن یک جاب آفر معتبر و بررسی مفاد قرارداد حتما با کارشناسان باتجربه مشورت کنید. الست گروپ تیمی از مشاوران حرفه ای دارد که می تواند به شما کمک کند.

قرارداد استخدامی یا جاب آفر باید به امضای کارمند و کارفرما برسد. آنچه این قرارداد را رسمی کند مهر رسمی کارفرماست. این قرارداد نیز می تواند بر روی سربرگ رسمی کارفرما چاپ بشود.
در این بخش در مورد اهمیت توجه به مفاد یک قرارداد صحبت شد و گفته شد که چه مواردی باید در قرارداد کاری شما لحاظ شود. در بخش بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، دو شرط مهم را که در پروسه ی مهم اداری در نظر گرفته می شود، شرح می دهیم.

 

وزارت کار عمان در چه صورت اجازه کار را صدور می کند؟

وزارت کار عمان در چه صورت اجازه کار را صدور می کند؟

عنوان یا موقعیت شغلی که در قرارداد ذکر شده است، باید با سابقه ی کاری یا تحصیلی کارمندی که قرار است، از خارج از کشور استخدام شود، یکسان باشد. این شرط گواه این است که کارمند صلاحیت کار در آن عنوان شغلی را دارد. چون یاد از نظر فنی یا از نظر دانشگاهی دانش مورد نیاز را دارد و با کار کردن در آن زمینه مهارت شغل مورد نظر را کسب کرده است. 

میزان حقوق درج شده در قرارداد نباید از متوسط حقوق نیروی کار معادل آن شغل در کشور عمان کمتر باشد. چون همانطور که می دانید در بسیاری از موراد کارفرماها از نیروی کار خارجی استفاده می کنند و به آن ها پول کمتری پرداخت می کنند و یا آن ها را بیمه نمی کنند و یا دیگر مزایای ضروری کار را از آن ها می گیرند. این قانون از بروز این قبیل مسائل جلوگیری می کند. 
در بخش بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، با میزان حقوق در کشور عمان آشنا می شویم که سوال بسیاری از متقاضیان است.

 

آیا می دانید کم ترین درآمد و بیشترین درآمد در عمان چقدر است؟

آیا می دانید کم ترین درآمد و بیشترین درآمد در عمان چقدر است؟

حقوق و درآمد در عمان هم بستگی به نوع شغل متقاضی دارد. این درآمد را برای مشاغل خدماتی و کارگرهای ساده 
می توان بین 500 تا 800 ریال عمان تخمین زد. نیروهای ماهر، تکنسین ها و کارگرهای متخصص بین 800 تا 1400 ریال دریافت می کنند. مهندسان متخصص در کشور عمان درآمدهای خوبی دارند، حدود 1300 تا 2300 ریال حقوق دریافتی شان است. مشاغل مربوط به کادر درمان و بهداشت حدود 1200 تا 1800 ریال درآمد دارند.

از جمله مشاغلی که در عمان درآمدهای خیلی خوبی دارند، پزشکان و مدیران هستند. این مشاغل حدود 3000 ریال عمان دریافت می کنند، البته متخصصان و جراحان درآمدهای بالاتری دارند. کادر بهداشت و درمان در بخش های دولتی و بیمارستان ها حقوق های بهتری نسبت به مراکز خصوصی دارند. که می توان گفت دور از انتظار و بر خلاف ایران است که کار در مطب ها و کلینیک های خصوصی درآمد بیشتری دارد. 
با ما همراه باشید تا در بخش بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، ببینیم رشته ی شما در لیست نیازمندی های کشور عما است، یا خیر؟

 

چه رشته هایی برای کار در عمان مورد نیاز است؟

چه رشته هایی برای کار در عمان مورد نیاز است؟

کشور عمان کشوری پیشرفته است که برای توسعه و پیشرفت برنامه های زیادی دارد. این کشور در سال های گذشته توانست سرمایه های زیادی به سمت خود جذب کند. در سال های پیش اقتصاد عمان فقط مبتنی بر نفت بود، اما در چند سال اخیر طی اصلاحات صورت گرفته توانسته است، در بخش تجارت و صنعت و گردشگری و بازرگانی پیشرفت قابل توجهی بکند، اما با این پیشرفت ها نیروی کار کافی و متخصص ندارد و سعی کرده است که این کمبود را از نیروهای کار خارجی جبران کند و به روند توسعه و پیشرفت سرعت ببخشد. زمینه های کاری مورد نیاز این کشور در بخش زیر آمده است: 
مشاغل ساده، کارگر ساده، مشاغل خدماتی و نیروهای کار غیر ماهر
تکنسین های فنی در زمینه های مختلف صنعتی، ساختمانی، تاسیسات، برق، تعمیرات، و... 
نیرو های کار ماهر در زمینه های گردشگری، آشپزی، پذیرایی، رستوران داری، و... 
نیروهای کادر بهداشت و درمان مانند پرستاری، مامایی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاهی، و... 
پزشک های عمومی و پزشکان متخصص
نیروهای مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر، مخابرات، برق و الکترونیک، مکانیک، عمران، راه و جاده، صنایع، شیمی و... 
علوم پایه و محققین در زمینه فیزیک، شیمی و زیست
مدیران متخصص و با تجربه
حسابداری، مالی، اقتصاد و سرمایه گذاری و مدیریت مالی
نیروهای مربوط به فروش، بازاریابی، بازرگانی
نیروهای آموزش، تدریس، آموزش زبان، اساتید دانشگاه، 
مترجمین

تمام لیست گفته شده در بالا بستگی به شرایط و سوابق کاری فرد دارد. به عنوان مثال می توان تدریس زبان انگلیسی را اشاره کرد. این شغل در کشورهای حوزه ی خلیج فارس بازار خوبی دارد و معمولاً از درآمد خوبی هم برخوردار است، اما بیشتر افراد نیتیو یا گویشوران بومی زبان انگیسی را جذب می کنند. معلمان دیگر که زبان بومی انگلیسی نیستند مگر اینکه رزومه ی فوق العاده قوی و لهجه ی نزدیک به گویشور بومی داشته باشند که بتوانند در این مشاغل پذیرفته شوند. 

در بخش بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، با مدت زمان صدور ویزا آشنا می شویم.

 

از مدت زمانی که برای صدور ویزای عمان نیاز است، مطلع هستید؟

از مدت زمانی که برای صدور ویزای عمان نیاز است، مطلع هستید؟

دریافت ویزای کاری کشور عمان زمان زیادی به طول نمی انجامد. در حدود 3 الی 8 هفته ی کاری زمان نیاز است تا ویزای شما صادر شود. برای مشاغل پزشکی و پیراپزشکی اخذ ویزا نیازمند زمان بیشتری است، چون مدارک این رشته ها باید معادل سازی شود.

سوالی که خیلی پرسیده می شود، این است که کدام رشته ها بیشتر در عمان خواهان دارد. به این سوال در بخش بعدی نوشتار ویزای کار عمان چقدر است، پاسخ می دهیم.

 

آیا می دانید کدام رشته ها برای کار را در کشور عمان بازار بهتری دارند؟

آیا می دانید کدام رشته ها برای کار را در کشور عمان بازار بهتری دارند؟

کشور عمان تقریباً در تمامی زمینه ها بازار کار خوبی دارد. در حال حاضر که صنعت این کشور در حال رشد است، تقاضا برای نیروی کار ساده در صنایع مختلف بسیار زیاد است. برای تکنسین ها و نیروهای کار ماهر هم درخواست کار وجود دارد.

اما شغل هایی که بیشتر از بقیه با اقبال زیادی رو به رو است، مهندسین هستند. در سرمایه گذاری های این کشور در صنایع مخلتف مانند فولاد، نفت، گاز، پتروشیمی، صنایع تولیدی و پایه به مهندس های کاردان و باتجربه نیاز است. مهندسین خصوصاً در صنایع تولیدی می توانند درآمد زیاد و زندگی راحتی در عمان داشته باشند.نیاز به مشاغل درمان و بهداشت و نیروهای پزشکی و پرستاری هم بالا رفته است. این مشاغل می توانند در بیمارستان های خصوصی کار کنند و درآمد خوبی داشته باشند. شرط کار در این بخش معادل سازی مدارک و دریافت مجوز کار از اداره ی بهداشت و درمان این کشور است. 

آزمون پرومتریک آزمونی است که پزشکان و پرستاران برای معادل سازی مدرک باید در آن شرکت کنند. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود و متقاضیان باید حد نصاب این آزمون را کسب کنند. در این آزمون دانش فرد در زمینه ی کاری اش سنجیده می شود.

مطلب بعدیِ ویزای کار عمان چقدر است، در مورد اقامت دائم کشور عمان و تابعیت آن سخن می گوید. اگر می خواهید با مدتی کار کردن در یک کشور تابعیت آن را بگیرید بخش بعدی به شما کمک می کند. پس حتما در این مطلب همراه ما باشید تا پاسخ سوالتان را بگیرید.

 

آیا می توان اقامت دائم کشور را اخذ کرد؟

آیا می توان اقامت دائم کشور را اخذ کرد؟

در بسیاری از کشورها برای مهاجران این حق را قائل می شوند که پس از گذشت چند سال و در صورت داشتن شروطی اقامت دائم و پاسپورت جدید آن کشور صادر می شود که نشان می دهند، شما شهروند آن کشور هستید. کسانی که در کشور عمان با داشتن ویزای کار مشغول به کار هستند، می توانند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم کنند اما در حال حاضر امکان اخذ شهروندی کشور عمان وجود ندارد.

ممکن است برای شما سوال پیش بیاید که آیا می توانید اعضای خانواده تان را به عمان ببرید؟ در عنوان بعدی مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، به بررسی این مطلب می پردازیم.

 

آیا در کشور عمان امکان ویزای پیوست برای خانواده وجود دارد

آیا در کشور عمان امکان ویزای پیوست برای خانواده وجود دارد

افراد مهاجر در کشورها که به صورت کاری یا تحصیلی و... اقدام کرده اند، اگر بتوانند شرایطی را فراهم کنند، می توانند اعضای خانواده شان را هم با خود همراه کنند. در واقع به اصطلاح ویزای اعضای خانواده به ویزای اصلی (متقاضی) پیوست می شود. در مورد کشور عمان هماین امکان وجود دارد.

نیروهای کار خارجی می توانند برای اعضای خانواده شان درخواست ویزای پیوست کنند. این امکان وجود دارد که متقاضی همزمان با خودش برای اعضای خانواده ویزای پیوست دهد. اعضای خانواده شامل همسر و فرزندان زیر 21 سال است. 

حالا که خیالتان از این بابت راحت شد که می توانید همسر و فرزندانتان را به کشئر عمان ببرید بیایید ببینیم برای خانواده ی شما چه امکاناتی در نظر گرفته اند؟ در تیتر بعدی ِ مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، این مطلب را دنبال می کنیم.

 

افرادی که از طریق ویزای پیوست مهاجرت کرده اند، چه امکاناتی دارند؟

افرادی که از طریق ویزای پیوست مهاجرت کرده اند، چه امکاناتی دارند؟

همسر متقاضی اجازه دارد که تمام وقت کار کند، همچنین می تواند به شکل رایگان تحصیل کند. فرزندان زیر 21 سال نیز پیوست می شوند و می توانند از تحصیلات حکومتی رایگان استفاده کنند.

تمام اعضای خانواده تحت پوشش بیمه هستند. 

 

آیا می دانید برای قرارداد استخدام کاری در کشور عمان چه مدارکی نیاز است؟

برای این که در کشور عمان به کار مشغول شوید، مدارکی نیاز دارید. این مدارک عبارتند از: 
گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال اعتبار 
ترجمه شناسنامه و کارت ملی
ترجمه سوابق تحصیلی دانشگاهی و غیر دانشگاهی متقاضی 
ترجمه سوابق شغلی مانند سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار
ترجمه مدارک آموزش فنی و حرفه ای و دوره های آموزش مهارتی آزاد
گواهی سلامت پزشکی
گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

اگر قصد مهاجرت به عمان دارید و می خواهید زودتر این کار را انجام دهید، تمام مدارکی که در این قسمت گفته شد نیاز هستند. پس آن ها را هر چه سریع تر آماده کنید. در بخش بعدی ِ مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، می خواهیم بار دیگر تفاوت های عمان و کشورهای اروپایی را یادآور شویم.

 

چه تفاوت هایی بین کار کردن در کشور عمان و کار کردن در کشورهای اروپایی وجود دارد؟

چه تفاوت هایی بین کار کردن در کشور عمان و کار کردن در کشورهای اروپایی وجود دارد؟

قطعا بین کشورهای خاورمیانه و کشورهای اروپایی تفاوت هایی وجود دارد و نمی توان مهاجرت به آن ها را یکی دانست. از طرف دیگر زندگی در هر کدام مزایا و معایبی دارد، در این قسمت به بررسی این تفاوت ها می پردازیم تا درک بهتری از این کشورها داشته باشید و با دید وسیع تری برای مهاجرت اقدام کنید. چون انتخاب بهترین مسیر حق شماست که سختی های راه را تحمل می کنید، تلخی های دوری را می چشید و هزینه ی زیادی صرف می کنید.

از جمله مزایای کار کردن در اروپا دسترسی به بازار کار کل اتحادیه ی اروپاست. در واقع شما می توانید برای هر کشوری که عضو اتحادیه ی اروپاست کار کنید، در حالی که ساکن آن کشور نیستید و تمام مزایای کشوری که برایش کار می کنید، از جمله سابقه ی کار، بیمه و بازنشستگی را داشته باشید. 

یکی دیگر از مزایای زندگی در اتحادیه ی اروپا امکان سفر آسان و بدون دردسرهای ویزا به بقیه ی کشورهای اروپایی است. همینطور واحد پولی یکسانی دارند. یورو واحد پولی این کشورها است، اگرچه ممکن است، ارز رایج در کشورشان ارز دیگری باشد، اما شما به راحتی با استفاده از یورو در هر کشوری امکان خرید دارید.

افرادی که در یک کشور اروپایی کار می کنند، می توانند سریع اقامت دائم و حتی شهروندی آن کشور را بعد از گذشت چند سال دریافت کنند و شناسنامه ی کشور مربوطه را از آن خود کنند، اما دریافت شهروندی عمان از طریق کاری میسر نیست. 

میزان مالیات در کشورهای اروپایی بیشتر است. البته در ازای این مالیات به شما خدمات اجتماعی مناسب و پوشش دولتی بیشتری هم می دهند. 
قوانین مهاجرتی، شرایط سیاسی و اقتصادی در کشورهای اروپایی ثبات بیشتری دارد. به طور کلی کشورهای اروپایی کشورهای قانونمند تری هستند. 
یکی از مشکلاتی که کشورهای عرب برای ایرانیان به وجود می آوردند بستن حساب های بانکی شان و لغو اقامت هایشان است. این مشکلات در کشورهای اروپایی برای ایرانیان چندان به وجود نمی آید. 
همانطور که در مقدمه اشاره کردیم، عمان از لحاظ جغرافیایی به ایران نزدیک تر است و تردد راحت تر و با صرف هزینه ی کمتری انجام می پذیرد. در حالی که در کشورهای اروپایی هزینه ی تردد و زمان صرف شده بیشتر است.

ما در بخش مقدمه و در این بخش مزایا و معایب مهاجرت به عمان را بررسی کردیم و این کشور را با کشورهای اتحادیه ی اروپا در مقایسه قرار دادیم. پپیشهاد ما این است که اگر شرایط اولیه برای کشورهای اروپایی مهیاست حتماً اول برای این کشورها اقدام کنید و از مزایای آن استفاده کنید، اما عمان نقاط مثبتی هم دارد، به هر حال تصمیم هر کس با توجه به شرایطی است که می گیرد. اگر شما همچنان بر مهاجرت عمان اصرار دارید، قسمت بعدی مقاله را مطالعه بفرمایید. در قسمت بعدیِ مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، به معرفی خدماتی الست گروپ می پردازیم که به شما امکان مهاجرت می دهد.

 

خدمات الست گروپ در زمینه ی ویزای کار عمان چیست؟

خدمات الست گروپ در زمینه ی ویزای کار عمان چیست؟

الست گروپ دارای یکی از تیم های قوی و با تجربه در زمینه ی مهاجرت است. الست گروپ در تمامی زمینه ها آماده ی خدمت رسانی به متقاضیان مهاجرت است. این تیم در خصوص مهاجرت کاری، تحصیلی، سرمایه گذاری و انواع شیوه های دیگر مهاجرت ارزنده ترین راهنمایی ها را در اختیار شما قرار می دهد. ما در این گروه در پی آنیم هر فردی را که طالب مهاجرت به کشور دیگری است، به بهترین گزینه هدایت کنیم. علاوه بر آن تمام تلاشمان این بوده که بر تخصص و دانشمان بیافزاییم و تیمی تربیت کنیم که هر کدام در حوزه ای متخصص شود تا به شما مهاجرتی بی دغدغه را هدیه کنیم. 
 
الست گروپ شرایط شما و سوابق تحصیلی و کاری شما را بررسی می کند و بهترین راه برای مهاجرت کاری به کشور عمان را پیشنهاد می دهد. خدماتی که در زمینه ی مهاجرت کاری به کشور عمان ارائه می دهیم به شرح و قرار زیر است: 

اگر شما تصمیم صد در صد دارید که به عمان مهاجرت کنید، ما رشته ی شما، سوابق تحصیلی و کاریتان، مدارک و اهدافتان را می سنجیم تا ببینیم بهترین راه مهاجرت کاری به عمان برای شما کدام راه است. 
برای شما تمام مدارک مورد نیاز برای مهارجت کاری از طریق جاب آفر به کشور عمان را تهیه می بینیم. 
اگر به زبان انگلیسی یا عربی تسلط مورد نیاز را ندارید، ما به شما این دو زبان را به صورت رایگان آموزش می دهیم. 
اگر نیاز باشد، مدارک تحصیلی، آموزشی یا کاری شما را در ارگان های رسمی و دولتی کشور عمان ارزیابی می کنیم. 
در حوزه ی کاری شما، برایتان کارفرمایی پیدا می کنیم و با شرکتشان وارد مذاکره می شویم، سپس در زمینه ی تخصص و مهارت شما قرارداد استخدامیرا از شرکت کارفرما دریافت می کنیم. 
با توجه به قرارداد استخدامی و مدارک متقاضی مجوزهایی را که لازم دارید، از اداره ی کار و وزارت می گیریم. 
شما را در مصاحبه ی سفارت کشور عمان برای اخذ ویزای کار همراهی می کنیم. 
شما در زمان ورود به کشور عمان همراهی می کنیم تا مستقر شوید، مسکن را تهیه کنید و سپس شما را به کارفرمایتان معرفی می کنیم. 
شما را در زمان ورود تنها نمی گذاریم و در تمام کارهای اداری ضروری در روز اول کنارتان خواهیم بود تا حساب بانکی باز کنید، کد بیمه دریافت کنید، کد مالیاتی دریافت کنید و آدرستان را ثبت کنید و در نهایت کارت اقامت را بگیرید. 
تیم الست گروپ تمام این خدمات را صد در صد تضمین می کند، چرا که به پشتوانه ی تجربه های زیاد و ارزشمند توانسته است، افراد زیادی را به کشور رویایی شان برساند و می داند که از پس تمام مسئولیت هایی که بر عهده می گیرد، برمی آید. این شرکت مشاوره ی مهاجرتی به تیمش اطمینان دارد، چون در انتخاب تک تک اعضا و تخصص هایشان فیلترهای زیادی را در نظر گرفته است. پس به ما اطمینان کنید و همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین گزینه تان را پیدا کنیم.

 

جمع بندی و خلاصه مطالب:

جمع بندی و خلاصه مطالب:

به پایان یکی دیگر از مقاله های مهاجرتی آمدیم. در مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، سعی کردیم، هر آنچه نیاز است، شما در مورد کار در عمان بدانید در اختیارتان قرار بدهیم. در این نوشته گفتیم، چطور می توانید در کشور عمان کار جاب آفر پیدا کنید. برای اخذ جاب آفر شرایطی که باید داشته باشید، را گفتیم.

برای صدور ویزا برای کشور عمان شرط سنی خیلی مهم است که باید در محدوده ی 21 تا 50 باشد. در واقع سخت گیری برای سن بالای 50 زیاد است، چون تمام سوابق کاری شما ارزیابی می شود. مدرک زبان انگلیسی، مدرک دانشگاهی و تمکن مالی از شروط مهم برای اخذ ویزا نیستند. اگر جاب آفر بگیرید می توانید همسر و فرزند زیر 21 را با خود همراه کنید. که از بیمه درمانی برخوردارند.

تمام مفاد قرارداد کاری را به شما معرفی کردیم و توصیه شد که بند بند این قرارداد را بررسی کنید. هنگام انعقاد قرارداد با افراد کاردان حتماً مشورت به عمل بیاورید. حقوق و درآمد کارگران ساده در عمان معرفی شد که کمترین حد آن 500 ریال عمان است. حقوق متخصصان و جراحان در این کشور به 5000 ریال عمان هم می رسد. تقریباً تمام رشته در تمام گرایش ها و زمینه ها در عمان امکان کار دارند، اما مهندسین، کادر درمان با تقاضای بیشتری رو به رو هستند. 
مدارک مورد نیاز برای درخواست جاب آفر معرفی شد. در کشور عمان امکان گرفتن پاسپورت عمانی و شهروند عمان شدن وجود ندارد. این در حالی است که در بسیاری از کشورهای اروپایی شما بعد از گذشت چند سال می توانید اقامت دائم و پاسپورت آن کشور را دریافت کنید و از حقوق شهروندان آن کشور استفاده کنید. در مقاله ی ویزای کار عمان چقدر است، برای شما مقایسه ای بین کشورهای اتحادیه ی اروپا و عمان انجام دادیم. در این مقایسه برتری های اروپا بیشتر بود. 
اگر قصد مهاجرت به عمان در سرتان است، پیشنهاد می کنیم، با الست گروپ مشورت کنید و به تیم باتجربه اش تکیه کنید و صفر تا صد کارتا را به این گروه بسپارید. از روی که تصمیم بگیرید مهاجرت کنید، از پیدا کردن کارفرما و اماده سازی مدارکتان تا وقتی وارد کشور عمان شوید و به کارفرما معرفی شوید و در خانه مستقر شوید، با شما همراه خواهیم بود.