اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا

درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا

در این مقاله قصد داریم موضوع درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. از شما عزیزان دعوت می شود تا پایان با ما همراه باشید.
کانادا مقصد بسیاری از مهاجران است. رشد اقتصادی این کشور پهناور و سطح بالای زندگی و نرخ بیکاری پایین در کنار امنیت اجتماعی در آن موجب شده افراد زیادی آن را برای مهاجرت برگزینند.

در این مقاله قصد داریم موضوع درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. از شما عزیزان دعوت می شود تا پایان با ما همراه باشید.
کانادا مقصد بسیاری از مهاجران است. رشد اقتصادی این کشور پهناور و سطح بالای زندگی و نرخ بیکاری پایین در کنار امنیت اجتماعی در آن موجب شده افراد زیادی آن را برای مهاجرت برگزینند.

چون برنامه ها و قوانین کشور کانادا طوری طراحی شده که مهاجران زیادی می پذیرد، افراد بسیاری از سرتاسر جهان از راه های تحصیلی، کاری، سرمایه گذاری این کشور را انتخاب می کنند. افراد ابتدا شرایط سنی، تحصیلی، کاری و خانوادگی را بررسی می کنند و بهترین راه و مناسب و معقول ترین مسیر را برای خود گلچین می کنند.

آن دسته که مهاجرت کاری را انتخاب می کنند، باید تمام شرایط و هزینه های زندگی و درآمد و دیگر دریافتی هایشان، بیمه و... را مد نظر قرار دهند. ما در این مقاله قصد داریم به معرفی یکی از مشاغل حوزه ی پزشکی یعنی رادیولوژی بپردازیم. در این نوشته با عنوان درآمد کارشناس رادیولوژی علاوه بر بررسی موضوع ذکر شده، شیوه های مهاجرت برای رادیولوژیست ها و بسیاری مطالب دیگر پیرامون کار در کانادا و شرایط کلی کانادا را هم ذکر می کنیم. اگر قصد دارید، برای کار و تحصیل در رشته ی رادیولوژی به کانادا مهاجرت کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید. 
 
اگرچه بازار کار در سال های اخیر برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی در ایران بهتر شده است، از این جهت که هم موقعیت های شغلی مناسب ایجاد شده است و هم به دلیل قوانین جدید وزارت بهداشت حقوق و مزایای کادر درمان افزایش یافته است، اما باز هم افراد بسیاری هستند که ترجیح می دهند، برای ادامه زندگی و کار یا ادامه ی تحصیل به فکر مهاجرت باشند. همان طور که گفتیم، کانادا هدف نهایی بسیاری است. همان طور که گفتیم، کانادا کشوری مهاجرپذیر است. وسیع بودن و جمعیت کم آن دولت را به آن واداشته تا به فکر جذب انواع نیروهای کار باشد. در این بخش قصد داریم مرور کوتاهی به موقعیت کشور کانادا داشته باشیم. 
کانادا دومین کشور پهناور جهان است که در آمریکای شمالی واقع شده است. این کشور از سه طرف با اقیانوس های آرام، اطلس و منجمد شمالی همسایه است و در بخش جنوبی در همجواریکشور امریکا است. این کشور آب و هوای سردسیری دارد. این کشور 10 استان دارد و پایتخت آن اتاوا است. زبان رسمی کشور انگلیسی و فرانسه است و واحد پولی آن دلار کانادا است. در ادامه مقاله ی درآمد رادیولوژی در کانادا تیترها و عناوینی را که فهرست کرده ایم که قصد داریم در مورد آن ها با شما صحبت کنیم. 

علم پزشکی توانست با عبور اشعه ایکس به بدن انسان به تشخیص و درمان بیماری ها کمک کند. رادیولوژی شاخه ای از علم پزشکی است که به درمان و تشخیص این بیماری ها با استفاده از این اشعه غیرتهاجمی می پردازد. در کاربرد تشخیصی از این اشعه در تشخیص بیماری های مثل سرطان و شکستی ها است. در کاربرد درمانی از این اشعه برای درمان تومورها و سرطان ها استفاده می شود. 

رادیولوژیست پزشکی عمومی است که در دوره ی تخصص رادیولوژی شرکت کرده و به آن متخصص رادیولوژی یا رادیولوژیست می گویند. یکی از این افرادی که در این حوزه مشغول به کار است، کارشناس رادیولوژی یا کارشناس پرتوشناسی است که وظیفه ی تصویربرداری و ظهور تصاویر گرافیکی را برعهده دارد. وظیفه ی پزشک رادیولوژی تفسیر و تعبیر این عکس ها و و تشخیص بیماری یا شکستگی است.

این رشته در کانادا از رشته های پرنیاز و پرفرصت است که بستگی به شرایط و هدف شما است. اگر قصد شما این است که در این رشته ادامه تحصیل بدهید در کانادا دانشگاه های تراز اولی وجود دارند که شما می توانید آن ها را انتخاب کنید. اگر هم برنامه شما مهاجرت کاری است که باید به دنبال موقعیت های شغلی باشید.

اینفوگرافیک درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا

اینفوگرافیک درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا

اگر هم بین دوراهی هستید، ما در این مقاله سعی می کنیم، تصویر جامعی را از این موقعیت شغلی به شما دهیم تا به طور قطع یکی را انتخاب کنید. حدس می زنیم که در بخش بعدی مقاله ی درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا شما را از دو راهی در می آوریم تا مناسب ترین مسیر را با سنجش وضعیت خودتان انتخاب کنید. لازم به ذکر است که به دلیل پیچیدگی های پروسه مهاجرت پیشنهاد می کنیم، با مشاوران و متخصصان حرفه ای و دانا در این زمینه مشورت به عمل آورید و در این زمینه به تنهایی اقدام نکنید.

در ادامه و برای این که موضوع درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را بهتر مورد تشریح قرار دهیم، موضوعات مهم را در قابل تیترها و سوال هایی برای شما عزیزان بیان می نماییم و به تدریج موضوعات مختلف را بسط خواهیم داد.

عناوینی که در مقاله درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا خواهید خواند به قرار زیر هستند: 
آیا می دانید راه های مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟
تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری: 
ویزای کار: 
اکسپرس انتری:
برنامه های استانی:
برنامه مهاجرتی آتلانتیک
مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی
با توجه به انواع روش های مهاجرتی، بهترین مسیر برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟
از برنامه RNIP چقدر مطلع هستید؟
برای اقدام به مهاجرت به مناطق شمالی چه مدارک و شرایطی نیاز است؟
درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا چقدر است؟
آیا برای کار در کانادا باید آزمون ورودی داد؟
آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟
آیا می دانید برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟
الست گروپ در زمینه رشته کارشناس رادیولوژی در کانادا چه خدماتی را به شما عرضه می کند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا با ما همراه باشید.

 

آیا می دانید راه های مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟

آیا می دانید راه های مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟

البته تا به حال حتما می دانید در مورد کدام راه ها می خواهیم صحبت می کنیم، اما عجله نکنید هنوز مطالب دیگری هست که قرار است، برای شما شرح دهیم. 

 

تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری:

تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری:

اولین راهی که قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم، تحصیل در رشته رادیولوژی و تصویر برداری پزشکی در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری است. اگرچه دانشجویان بین المللی برای این دانشگاه ها شهریه پرداخت می کنند، اما به دلیل سطح بالای دانشگاه ها و کیفیت آموزش، امکانات شغلی، شرایط خوب زندگی برای دانشجویان بسیاری از افراد راه تحصیلی را انتخاب می کنند. افرادی که کارشناسی پرتو شناسی دارند، می توانند در مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری در دانشگاه های کانادا تحصیل کنند و پس از اتمام دوره ی تحصیل وارد بازار کار شوند.

این افراد می توانند در مراکز و کلینیک های تصویر برداری کار کنند و یا در صورت علاقه بر تحقیق وپژوهش و تدریس در دانشگاه به عنوان هیئت علمی مشغول شوند. از مزایای تحصیل در کانادا شهریه ی مناسب دانشگاه ها در مقایسه با کشورهای آمریکا و استرالیاست. به علاوه اینکه شما در بهترین دانشگاه های دنیا تحصیل می کنید. پس از اتمام تحصیل می توانید کار پیدا کنید و اقامت دائم دریافت کنید.

دانشگاه تورنتو از بهترین دانشگاه های جهان در رشته ی رادیولوژی است. دانشگاه های مک گیل، مونترال، بریتیش کلمیبا، کلگری و اتاوا در رده های بعدی قرار دارند. برای تحصیل در کانادا مدرک آیلتس باید حداقل 5/6 و در بعضی دانشگاه ها 7 باشد. دانشجو در مدت تحصیل اجازه دارد، کار دانشجویی داشته باشد. 

تحصیل در دوره ی دکتری رادیولوژی هم با اقبال زیادی روبه رو است. از مزایای تحصیل در دانشگاه کانادا این است که تحصیل به زبان انگلیسی است و نیازی نیست که دوره کالج بگذرانید و یا زبانی دیگر را یاد بگیرید. برای این دوره شما نیاز به انگیزه نامه و توصیه نامه از دو استاد هستید.

تا هدف خودتان را از تحصیل در این رشته نشان دهید و اینکه پس از اتمام تحصیل چه برنامه ای دارید و می خواهید چه کاری برای کشورتان انجام دهید. توصیه نامه از اساتید هم برای این منظور نیاز است که در واقع شما نشان می دهید که برای تحصیل در این مقطع صلاحیت دارید و اساتید گواه و تأییدکننده ی حرف شما هستند. 

برای مقطع دکتری دانشجو باید طرح تحقیقاتی پیدا کند و برای آن پذیرش دهد و سپس استاد راهنما پیدا کند. داشتن مقاله و پروژه ورزومه قوی در این مورد موثر است. 
برای تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری نیاز به ارائه نامه ی تمکن مالی است. هزینه ی دانشگاه ها متغیر است، در دانشگاه چیزی حدود 15 الی 45  هزار دلار کانادا است. 

در مورد زمان مورد نیاز باید گفت که بستگی به آمادگی شما و آماده سازی مدارک شما دارد. به طور معمول شما باید 6 تا 9 ماه قبل از شروع ترم شروع به مکاتبه و تعیین وقت مصاحبه های تلفنی با اساتید کنید و سعی منید نظر آن ها را جلب کنید.

و البته بستگی دارد که شما می خواهید از کدام ترم به تحصیل بپردازید. اگر می خواهید از ترم ژانویه دانشجو شوید، باید از آگوست به فکر باشید و اگر قصد دارید، در ترم می تحصیلتان را شروع کنید، باید از ژانویه به فکر باشید، اما همانطور که گفته شد باید تمام مدارک را آماده و ترجمه کرده باشید و آزمون آیلتس را هم داده و نمره و مدرک آن را هم داشته باشید. 

 

رشته ی رادیولوژی در مقطع ارشد و دکتری گرایش های مختلفی دارد که در جدول زیر به معرفی آن ها می پردازیم

رشته ی رادیولوژی در مقطع ارشد و دکتری گرایش های مختلفی دارد که در جدول زیر به معرفی آن ها می پردازیم

رادیولوژی تشخیصی  برای درمان و تشخیص بیماری ها از اشعه ایکس استفاده می کند. 
انکولوژی تابشی در حوزه رادیوتراپی وارد می شود و به درمان سرطان ها می پردازد. 
رادیولوژی مداخله ای برای بهبود وضع بیماران سعی می کند به روش های کم خطر جراحی بپردازد. 
رادیولوژی هسته ای با استفاده از مواد رادیوامتیو به درمان و تشخیص بیماری ها می پردازد. 
پرستار رادیولوژی  به حمایت و تیمار کردن بیماران تحت درمان می پردازد. 
رادیولوژی اضطراری  تصویربرداری تشخیصی از ضربه ها و جراحت ها در شرایط اضطراری می پردازد.

البته این لیست معرفی کلی گرایش های رادیولوژی است. انواع دیگری مثل رادیولوژی کودکان، رادیولوژی قلب و عروق و... هم وجود دارد که در این مقاله مجال صحبت در مورد آن ها نیست. برای آگاهی کامل از گرایش ها به وبسایت دانشگاه ها سر بزنید. یا با کارشناسان الست گروپ در ارتباط باشید. 
درقسمت بعدی مقاله ی درآمدکارشناس رادیولوژی در کانادا می خواهیم در مورد شیوه ی ویزای کار با شما صحبت کنیم. اگر راه تحصیلی مد نظرتان نبود به قسمت بعد توجه کنید.

 

ویزای کار:

ویزای کار:

در بخش دیگری از نوشتار درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا به توضیح ویزای کار کشور کانادا می پردازیم.
یکی از پرطرفدار ترین شیوه های مهاجرت به کانادا از طریق ویزای کار میباشد. افرادی که قصد دارند، از این طریق به کانادا مهاجرت کنند، باید با یک بیمارستان یا کلینیک در کانادا وارد مذاکره شوند و بتوانند با آن ها قرارداد استخدامی منعقد کنند.

هر ساله بسیاری از ارگان ها و شرکت ها و بیمارستان ها و دانشگاه ها تعدادزیادی نیروی خارجی می گیرند. همانطور که گفتیم، قوانین و سیاست این کشور به شیوه ای است که مهاجران زیادی می پذیرد. متقاضیان باید این مراکز را پیدا کنند و عناوین و رشته های مورد نیازشان را دریابند و پس از مکاتبه و ارسال مدارک بتوانند نظر آن ها را جلب کنند.

پس از اینکه متقاضی از اداره ی کار و ادارهع مهاجرت ویزای کار دریافت کرد می تواند به کشور کانادا اعزام شود. برای مهاجرت به بسیاری از کشورها داوطلب باید مدرکش را معادل سازی کند. در قوانین کشور کانادا کسانی که مدرک تحصیلی خود را از خارج از کانادا و آمریکا دریافت کرده باشند، برای کار در این کشور باید مدرک خود را معادل سازی کنند و از سازمان فناوری تصویر پردازی پزشکی مربوطه مجوز دریافت کند.

هر استان سازمان مختص به خود را دارد و شرط معادل سازی مدرک و دریافت مجوز سازمان مربوطه هم متفاوت است. معادل سازی رشته و دانشگاه و نمرات را با استانداردهای دانشگاه و مراکز کاری در کانادا بررسی می کند و شغل ها و مسئولیت هایی که می توانید داشته باشید، را تعیین می کند.

همینطور اگر نیاز به کسب تجربه و یا تخصص بیشتر داشته باشید، را هم ذکر می شود. همه این سازمان ها زیر نظر CAMRTیا سازمان مرکزی تصویر برداری پزشکی کانادا فعالیت میکنند. بدون احتساب زمان مورد نیاز برای آماده سازی مدارک و ترجمه مدارک که بستگی به شما دارد، پس از مرحله ی انگشت نگاری حدود 9 هفته ی کاری طول می کشد تا جواب را دریافت کنید. 
 
در بخش بعدی مقاله ی درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا یکی دیگر راه های پرطرفدار را معرفی می کنیم. برنامه ای محبوب به نام اکسپرس انتری که از سال 2015 راه اندازی شده است. لطفا بخش های بعدی نوشتار درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را از دست ندهید.

 

اکسپرس انتری:

اکسپرس انتری:

یکی دیگر از راه هایی که دولت کانادا برای مهاجران در نظر گرفته است. برنامه ی اکسپرس انتری است. در این روش شرایط و وضعیت شما براساس پارامترهایی سنجیده می شود. این پارامترها سن، تحصیلات، سابقه ی کار، تعداد اعضای خانواده، مدرک زبان و مهارت هاست.

کسانی که بالاترین امتیازها را کسب می کنند، اقامت دائم کشور کانادا را می گیرند. این برنامه هر چند هفته یک بار کسانی که دارای بالاترین امنتیاز هستند، را جذب می کند، اما این پارامترها چطور ارزیابی می شوند؟ در این روش ملاک اعطای اقامت این است که تحصیلات و زمینه ی کاری و تجربه و سابقه ی درخشان و به طور کل شرایط شما مفیدترین شرایط برای کشور کانادا باشد. کارشناسان رادیولوژی می توانند از این طریق اقامت دائم دریافت کنند و پس از اخذ ویزا و ورود به کشور کانادا مدرکشان را معادل سازی کنند و اجازه کار دریافت کنند.

این برنامه در دو مرحله انجام می گیرد. در مرحله اول شما فرمی را پر می کنید که در آن فرم باید از 100 حداقل 67 امتیاز بیاورید. در مرحله بعد که تخصصی تر و مهم تر است، باید حداقل 400 امتیاز بیاورید. دولت کانادا این برنامه را برای بررسی و پذیرش افراد به طرز دقیق و سنجیده شده به وجود آورده است. مدت زمان جواب دهی این طرح هم 6 تا 9 ماه به طول می انجامد. 

در بخش بعدی مقاله درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا به شرح و توضیح یکی دیگر از برنامه های مهاجرتی می پردازیم. برنامه های استانی برای کسانی که دوست دارند، در استان مشخصی به کار مشغول شوند، مناسب است.

 

برنامه های استانی:

برنامه های استانی:

یکی از روش های مهاجرت سریع و مهم برنامه های استانی است که البته شرایط خاصی می طلبد. در این روش مهاجرتی هر استان (به غیر از کبک) در هر دوره فهرستی از مشاغل و تخصص ها و کسب و کارهای مورد نیازش و همینطور شرایط پذیرشش را اعلام می کند.

متقاضی رادیولوژی باید این لیست ها را بررسی کند. اگر رشته رادیولوژی جزو مشاغل مورد نیاز هر یک از این استان ها اعلام شود و متقاضی دانش و مهارت و تجربه مورد نظر آن عنوان شغلی را داشته باشد، می تواند مدارکش را به صورت آنلاین در سایتی که مشخص کرده اند، بارگذاری کند. شیوه ی انتخاب متقاضیان چطور است؟

پس از بررسی تحصیلات و تجربه و سایر شرایط تمام متقاضیان برای عنوان شغلی مورد نظر، از بین متقاضیان عده ای حد نصاب تعیین شده برای آن مهارت و آن شغل را دریافت می کنند. در نهایت از بین این تعداد انتخاب شده قرعه کشی می کنند و بالاترین امتیازها در قرعه کشی اقامت دائم را دریافت می کنند.

پس از اخذ اقامت دائم به داوطلب اجازه کار و یا اجازه راه اندازی کسب و کار داده می شود. کارشناس های رادیولوژی می توانند با استفاده از این روش اقامت دائم دریافت کنند و پس از دریافت اقامت و ورود به کشور کانادا مدرکشان را معادل سازی کنند و با دریافت اجازه کار مشغول به کار شوند.از میان استان های کانادا برنامه های استانی انتاریو و ساسکاچوان جذاب تر و از بقیه محبوب تر است. 
در بخش بعدی مقاله درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا برنامه ی مهاجرتی آتلانتیک را بررسی می کنیم. لطفا با ادامه ی مقاله ی درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا همراه باشید.

 

برنامه مهاجرتی آتلانتیک(AIPP):

برنامه مهاجرتی آتلانتیک(AIPP):

با هدف تأمین نیروی کار منطقه ی آتلانتیک این برنامه مهاجرتی تعبیه شده است. کارفرمایان این حوزه با استفاده از این برنامه نیروی کار خود را تأمین می کنند. در حوزه ی آتلانتیک چهار استان New Brunswick، Newfoundland and Labrador، Nova Scotia، Prince Edward Island هستند.

در این چهار استان کارفرمایان می توانند با اجازه ی اداره ی کار در مجموعه ای از مشاغل، از نیروی کار خارجی کمبود نیروی کار خود را تأمین و به نیروهای کار خارجی اقامت دائم اعطا کند. متقاضیان باید به مدت 2 سال در همین منطقه باشند. در این منطقه شرایط خوبی برای نیروهای کار فراهم است.

سطح اشتغال بالاتر، دستمزد بیشتر و تبعیض نسبت به مهاجران در این منطقه کمتر است. ذکر یک نکته ی دیگر خالی از لطف نیست، اگر با خانواده تان مهاجرت می کنید، این استان ها به دلیل جرایم کم، تعداد مدارس زیاد و فرصت های شغلی زیاد می تواند گزینه خوبی برای خانواده تان باشد. 
 
یکسال تجربه ی کاری، تحصیلات، سطح زبان CLB 4، تمکن مالی برای این برنامه مورد نیاز است. حدود 6 ماه طول می کشد تا این پروسه به جواب برسد. 
در بخش بعدی این نوشتار با عنوان درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا آخرین شیوه ی مهاجرتی اعلام می شود. شاید این برنامه از نظر سرعت جوابدهی نسبت به سایر روش ها بهتر و سریع تر باشد. پس اگر نمی خواهید وقت را تلف کنید و جزو اولین مهاجران امسال باشید، جاهایی را انتخاب کنید که بقیه کمتر به آن نواحی مهاجرت می کنند.

 

مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی:

مهاجرت به شهرهای کم جمعیت و شمالی:

مهاجرت به مناطق شمالی کانادا برنامه ای جدید است که با هدف گسترش مهاجرت اقتصادی به برخی شهرهای مستعد رشد شمالی کانادا ترتیب داده شده است. متقاضیان با کمک شرکت های کاریابی بین المللی می توانند در  این مناطق موقعیت شغلی مورد نظرشان را پیدا می کنند و بعد باید از سازمان محلی مربوطه تأییدیه بگیرند و ثابت کنند که تخصصشان در این منطقه مورد نیاز است و از این طریق اقامت دائم در این شهرها را بگیرند.

در این بخش شش برنامه مهاجرتی برای کارشناسان رادیولوژی معرفی شد. این راه ها تحصیل در مقاطع عالی، اخذ ویزای کار، اکسپرس انتری، برنامه استانی، مناطق آتلانتیک، مناطق کم جمعیت و شمالی بودند. در هر بخش زمان مورد نیاز و شرایط مورد نیاز هر کدام ذکر شد، اما از بین این مسیرها کدام بهترین است؟ برای پاسخ به این سوال بخش بعدی از مقاله ی درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را مطالعه کنید.

 

با توجه به انواع روش های مهاجرتی، بهترین مسیر برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟

با توجه به انواع روش های مهاجرتی، بهترین مسیر برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا کدام است؟

در بخش قبل برنامه های زیادی نام برده شد. در این بخش به دنبال ساده ترین و محتمل ترین راه هستیم تا در کمترین زمان شما را راهی کانادا کنیم. 
در حال حاضر یعنی در سال 2021 بهترین مسیر برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا اقدام از طریق برنامه مهاجرت به شهرهای شمالی و کم جمعیت کانادا است. در این برنامه شما علاوه بر اینکه اقامت دائم می گیرد، دستمزد خوبی دریافت می کنید و نیاز به سطح زبان بالا ندارید و انجمن محلی هم از شما حمایت می کند. در ابتدای مقاله و در توضیح شرایط و موقعیت جغرافیایی کانادا گفته شد که مناطق شمالی آب و هوای سردی دارند، اما در این قسمت باید نکته ای را متذکر شویم.

شاید این تصور برایتان شکل گرفته باشد که این مناطق به دلیل آب و هوای سرد دورافتاده هستند، اما اصلا این طور نیست. این شهرها در اطراف شهرهای بزرگ واقع شده اند که بسیار زیبا و با امکانات فوق العاده است. کافی است، در اینترنت عکس های طبیعت زیبای این مناطق را جست جو کنید و از پیشرفت و امکانات این مناطق در مقاله ها بخوانید. 
 
در بخش بعدی مقاله درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا می خواهیم در مورد این برنامه بیشتر صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا اطلاعات کاملی در این خصوص به شما ارائه بدهیم.

 

از برنامه RNIP چقدر مطلع هستید؟

از برنامه RNIP چقدر مطلع هستید؟

در قسمت قبل توضیح دادیم که بهترین برنامه برای شما کارشناسان رادیولوژی در سال 2021 برنامه  RNIP (برنامه مهاجرتی شهر های کم جمعیت و شمالی کانادا ) است. در این بخش قصد داریم آن را مفصل شرح دهیم و همین امروز برای آن اقدام کنید.

برنامه ی RNIP یا برنامه مهاجرتی به شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا طرحی است که برای کمبود جمعیت، کمبود نیروی کار و سرمایه گذار در مناطق کم جمعیت کانادا تعبیه شده است. این مناطق با وجود پتانسیل فراوان برای رشد و پیشرفت و توسعه دارد که نسبت به سایر مناطق کانادا از پیشرفت بازمانده است، لذا با پیشنهاد این طرح و کارکردن روی آن بخشی از نیروی کار را از مهاجران تأمین می کنند.

در این طرح برای هر شهر چشم اندازی طراحی کرده اند و برنامه هایی چیده اند که برای بالفعل کردن آن ها نیروهای محلی کافی نیست، بنابراین با همکاری سازمان مهاجرت کانادا به افرادِ خارجی جویای کار و همینطور افراد مقیم کانادا ویزای کار و تحصیل اعطا می شود تا ای افراد به این شهرها نقل مکان کرده و در آن ها مشغول به کار و تحصیل و سرمایه گذاری شوند.

در این مناطق برای مشاغل حوزه ی پزشکی و پیراپزشکی از جمله تصویر برداری پزشکی یا رادیولوژی تقاضای زیادی وجود دارد. برای کسانی که به دنبال مهاجرت به کانادا هستند، این مسیر شیوه ای ایده آل برای دریافت اقامت دائم است. 
 
برنامه ی Rural and Northern Immigration Pilot( RNIP) برنامه ای انجمن محور است، یعنی متقاضی باید انجمن محلی هر شهر یا منطقه را متقاعد کند که شرایط مورد نیاز برای همکاری و مشارکت در برنامه های توسعه آن منطقه را دارد. متقاضی باید سعی کند از مراکزی که درخواست نیروی کار کرده اند، جاب آفر یا قرارداد استخدامی دریافت کند.

 

برای اقدام به مهاجرت به مناطق شمالی چه مدارک و شرایطی نیاز است؟

برای اقدام به مهاجرت به مناطق شمالی چه مدارک و شرایطی نیاز است؟

برای این روش شما باید مدرک زبان انگلیسی مورد نظر اداره مهاجرت کانادا (مثلا IELTS) با CLB حداقل 6 داشته باشید هم چنین نیاز به تأییدیه و ارزیابی مدارک، پیداکردن کارفرما دارید. داوطلب این روش باید حداقل یک سال سابقه ی کار را داشته باشد. پس این روش برای کارشناسان رادیولوژی که به تازگی فارغ التحصیل شده اند و تجربه کاری یک ساله دارند بسیار مناسب است

البته برای این یک سال شرایطی وجود دارد. مثلاً معادل 1560 ساعت کار کرده باشید. این یک سال برای زمان هایی که اینترنتشیپ بوده اید لحاظ نمی شود. شغل متقاضی باید در طول این یک سال یکی باشد و شرایطی از این قبیل.

یکی دیگر از شروط این روش گرفتن توصیه نامه از انجمن جوامع شرکت کننده در این طرح است که پرزنت کردن شما و نشان دادن علااقه و انگیزه شما باعث می شود تا این جوامع قانع شوند، شما برای این کار مناسب هستید. 
در قسمت بعد به درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا می پردازیم.

 

درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا چقدر است؟

درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا چقدر است؟

میزان درآمد کارشناس رادیولوژی به عوامل مختلفی بستگی دارد و نمی توان رقم مشخصی را بیان کرد. درآمد کارشناسان رادیولوژی به میزان سابقه ی کار، تخصصشان، استان و شهری که در آن کار می کنند، متفاوت است. در تعیین میزان درآمد حتی نوع بیمارستان یا شهری هم کار می کنند، متفاوت است.

به طور میانگین می توان گفت حقوق کارشناسان رادیولوژی بین 50 هزار دلار تا 90 هزار دلار است. این رقم با بالا رفتنِ تجربه به طرز چشم گیری افزایش می یابد. متوسط درآمد رادیولوژیست های مقیم کبک سالانه 100هزار دلار است. 
 
در قسمت بعدی مقاله درآمد کارشناس رادیولوژی در تهران به آزمون معادل سازی مدارک می پردازیم.

 

آیا برای کار در کانادا باید آزمون ورودی داد؟

آیا برای کار در کانادا باید آزمون ورودی داد؟

در هیچ کدام از روش های ذکر شده نیازی نیست که آزمون دهید. حتی در آن روش هایی که نیاز به امتیاز است. در آن روش ها شرایط شما تعیین کننده ی امتیاز است و هر چقدر شرایطتان بهتر باشد، شانس شما بیش تر می شود، البته متقاضیانی که مدرک تحصیلی خود را خارج از کانادا دریافت کرده اند و میخواهند در زمینه ی تصویربرداری پزشکی در کانادا کار کنند، باید مدرک خود را معادل سازی کنند.

برای معادل سازی مدرک تحصیلی متقاضی باید در آزمون عضویت در سازمان تصویربرداری پزشکی کانادا شرکت کند. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می شود و در این آزمون متقاضی باید دانش و مهارت خود در زمینه ی تصویربرداری پزشکی اثبات کند.

حالا که در مورد بهترین روش مهاجرت به شما اطلاعات دادیم و تمام طرح ها و برنامه های دیگر را معرفی کردیم و درآمد کارشناس رادیولوژی در کانادا را بررسی کردیم، احتمالاً تصمیمتان برای مهاجرت دوچندان شده است. حالا وقت آن رسیده که جدی تر فکر کنید و مقدمات سفر را آماده کنید. باید به دیگر اعضای خانواده تان هم فکر کنید که آیا راهی هست تا آن ها را هم با خود همراه کنید. پس در بخش بعدی نوشتار ما همراهمان باشید.

 

آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟

آیا امکان پیوست همزمان خانواده وجود دارد؟

برای افرادی که از طریق تحصیلی در یکی از دانشگاه های کانادا تحصیل می کنند، امکان اخذ ویزای پیوست برای اعضای خانواده اش وجود دارد، البته به شرطی که بتواند تمکن مالی شخصی داشته باشد. مبلغ تمکن مالی برای مدت یک سال برای یکی از همراهان حدود 4000 دلار کانادا و فرد دوم پیوست 3000 دلار کانادا است. برای دانش جویانی که فاند یا بورسیه های بالایی دریافت می کنند، داشتن برگه تمکن مالی نیاز نیست. چون فاند با مبلغ گواه این است که دانشجو از پس هزینه های زندگی همسرش هم برمی آید. 
 
افرادی که از طریق  برنامه مناطق کم جمعیت اقدام به مهاجرت می کنند، می توانند همزمان با ویزای خودشان درخواست اقامت همسر و فرزند مجرد زیر 21 سال را بدهند. 
همسر دانشجو یا متقاضی کار می تواند به شکل نامحدود کار کند. از شروط کار کردن همسر متقاضی این است که مجوزهای لازم برای کار را کسب کرده باشد و شغل مورد نظرش به اجازه دولتی نیاز نداشته باشد.

همسر و فرزند متقاضی می تواند با ثبت نام در کالج ها و دانشگاه ها به تحصیل هم بپردازد. از مزایای تحصیل آنها این است، که شهریه دانشجویان بین المللی را پرد اخت نمی کنند. در کانادا دانشجویان بومی و مقیم هم شهریه پرداخت می کنند، اما مبلغ شهریه ای که آن ها پرداخت می کنند، از مبلغی که دانش جویان بین المللی پرداخت می کنند، بسیار کمتر است. 

مدارس در کانادا به دو دسته دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند. مدارس دولتی تا پایان دبیرستان برای شهروندان و کسانی که اقامت دائم دارند، رایگان هستند. علاوه بر متقاضی همسر و فرزندانش هم تحت پوشش بیمه قرار می گیرند. 
 
در این بخش دیدید که می توانید همسرتان را با خود همراه کنید و نیازی نیست، به دوری و دلتنگی فکر کنید. همینطور فرزندانتان هم می توانند همراه شما باشند و هر کدام از مزایای خوبی برخوردار هستند. در بخش بعدی به بررسی مدارک مورد نیاز برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی می پردازیم.

 

آیا می دانید برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

آیا می دانید برای مهاجرت کارشناس رادیولوژی به کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

با توجه به آن که بهترین راه مهاجرت کارشناسان رادیولوژی به کانادا را برنامه ی مهاجرتی به مناطق کم جمعیت و شمالی دانستیم

 

مدارک مورد نیاز برای اقدام به مهاجرت از این طریق به شرح زیر است:

مدارک مورد نیاز برای اقدام به مهاجرت از این طریق به شرح زیر است:

اولین گزینه داشتن گذرنامه یا پاسپورت است. 
ترجمه انگلیسی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و تمام اعضای خانواده اش به همراه سند ازدواج. این ترجمه باید با مهر دارالترجمه های رسمی باشد که به آن ترجمه رسمی می گویند. 
ترجمه رسمی تمام مدارک رسمی از مقطع دیپلم تا آخرین مدرک تحصیلی به زبان انگلیسی به همراه ریز نمرات
تمام سوابق شغلی از جمله سابقه ی بیمه و گواهی اشتغال به کار باید به زبان انگلیسی ترجمه رسمی شده باشند. 
سوابق آموزشی و گواهی ها و مدارک آموزشی باید به زبان انگلیسیترجمه رسمی شده باشند. 
مدرک زبان انگلیسی مورد نظر اداره ی مهاجرت کانادا با CLB حداقل 6 نیاز است. 
عضویت نظام رادیولوژی در ایران 
اجازه کار در ایران
تمکن مالی لازم برای شروع زندگی در کانادا که مبلغ آن بسته به شیوه مهاجرت متفاوت است. 
رزومه
انگیزه نامه
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این لیست می توانید با کارشناسان الست گروپ در ارتباط باشید. 
همان طور که تا اینجا ملاحظه کردید اقدام برای مهاجرت پروسه ای وقت گیر و حساس است که ریزه کاری ها و نکته های زیادی دارد که ممکن است، از دید افرادی که خودشان به تنهایی و یک تنه کارشان را جلو می برند پنهان باشند. گروه های مهاجرتی که در سال های اخیر فعالیت های زیادی در زمینه مهاجرت کرده اند، می توانند به شما در این حیطه کمک کنند تا در وقتتان صرفه جویی کنید

البته شما می توانید با صرف وقت بسیار، مطالب زیادی را از سایت های ایرلنی و خارجی به دست آورید، اما تجربه و نکته هایی که مشاوران و کارشناسان مهاجرتی به شما ارائه می دهند، حاصل سال ها تجربه است که در هیچ کتابی نوشته نشده. پیشنهاد می کنیم، کارتان را به کارشناسان زبده و حرفه ای بسپارید. الست گروپ یکی از این گروه های مهاجرتی است که سال ها تجربه شان را در اختیار شما متقاضیان مهاجرت به خارج از کشور قرار می دهند تا مهاجرتی بدون دغدغه را تجربه کنید.

 

الست گروپ در زمینه رشته کارشناس رادیولوژی در کانادا چه خدماتی را به شما عرضه می کند؟

الست گروپ در زمینه رشته کارشناس رادیولوژی در کانادا چه خدماتی را به شما عرضه می کند؟

در حال حاضر الست گروپ از بین شیوه های مهاجرتی به دو طریق به کارشناسان رادیولوژی که قصد دارند، به کانادا مهاجرت کنند، کمک می کند و خدماتش را عرضه می کند. 
اولین راه مهاجرت به مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا است. در این روش الست گروپ به شما قول می دهیم که از ابتدا تا انتهای مسیر کنارتان خواهیم بود تا بریتان دلگرمی باشیم. خدماتی که برای شما ترتیب دیده ایم به شرح و قرار زیر است. 
 
با بررسی شرایط و سوابق تحصیلی و کاری متقاضی او را در مشارکت یا عدم مشارکت در این برنامه یاری می کنیم. 
مدارک لازم برای دریافت جاب آفر، تأییدیه های لازم را جمع آوری می کنیم و ویزا و اقامت دائم برای متقاضیان را دریافت می کنیم. 
تأییدیه هایی را که برای دریافت اجازه کار نیاز است، از ارگان های مورد نیاز می گیریم. 
در یکی از شهرهای عضو برنامه RNIP با توجه به شرایط متقاضی برای او کارفرما پیدا می کنیم و جاب آفر را از او دریافت می کنیم. 
از انجمن های محلی مربوطه برای شرکت در برنامه RNIP تأییدیه های ضروری را می گیریم. 
تیم ما متقاضی را برای رزور وقت سفارت کانادا در ترکیه همراهی می کند و تمام راهنمایی ها و نکات ضروری و مورد نیاز را تأکید می کند. 
تیم ما متقاضی را برای مرحله ی انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کانادا در ترکیه همراهی می کند. 
ویزا و نامه ی تأییدیه اقامت دائم براساس برنامه ی مهاجرتی شهرهای کم جمعیت را دریافت می کنیم. 
برای سفر متقاضی برنامه ریزی می کنیم. 
متقاضی را در زمان ورود همراهی می کنیم. برای اسکان، ثبت نامه بیمه، دریافت کد بیمه و کد مالیاتی او را همراهی می کنیم. 
تیم الست گروپ متقاضیرا برای شروع به کار نزد کارفرما همراهی می کند. 
تا 3 ماه بعد از ورود متقاضی برای دریافت کارت اقامت دائماو را همراهی می کند. 

دومین موردی که الست گروپ به متقاضیان مهاجرت به کانادا در رشته رادیولوژی خدمات عرضه می کند، دریافت پذیرش تحصیلی در مقطع ارشد و دکتری و دریافت ویزای تحصیلی است. در این مورد تیم ما خدمات زیر را ارائه می دهد:

شرایط متقاضی را بررسی می کنیم و آن را به خوبی می سنجیم که آیا برای ادامه تحصیل در دانشگاه های کانادا مناسب است، یا خیر. همینطور با توجه به ریز نمرات و علایق و اهداف دانشجو در آینده بهترین شهر و دانشگاه را پیشنهاد می کنیم. 
مدارک لازم برای دریافت پذیرش از دانشگاه را جمع آوری می کنیم. تأییدیه های لازم و نهایتاً ویزای تحصیلی دانشجو را دریافت می کنیم. 
از ارگان های مورد نیاز تأییدیه های اولیه برای دریافت اجازه ی تحصیل را دریافت می کنیم. 
از دانشگاه مورد نظر برای متقاضی پذیرش می گیریم. 

متقاضی را برای رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیههمراهی می کنیم. 

متقاضی را برای مرحله انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کانادا در ترکیههمراهی می کنیم و مشاوره و راهنمایی های لازم را به متقاضی می کنیم. 

ویزای تحصیلی متقاضی را دریافت می کنیم. 

برای سفر متقاضیبرنامه ریزی می کنیم. 

متقاضی را در زمان ورود برای اسکان، ثبت نامه بیمه، دریافت کد بیمه و کد مالیاتیهمراهی می کنیم. 

متقاضی را در زمان ورودبرای ثبت نام در دانشگاه همراهی می کنیم.

تمام خدماتی که به شما عرضه می کنیم، را تضمین می کنیم، چون در قبال اعتمادی که شما به ما می کنید، خود را در قبال شما مسئول می دانیم. ما به سال ها تجربه و سال ها کسب دانش در این زمینه و به روز کردن دانشمان این خدمات را برای متقاضیان مهاجرت متکی هستیم و به پشتوانه ی آن ها این خدمات را صد در صد تضمین می کنیم.

 

جمع بندی و خلاصه مطالب

جمع بندی و خلاصه مطالب

در این نوشته یا عنوان درآمد کارشناس رادیولوژی سعی کردیم، مطالبی که برای شما عزیزان مفید و کاربردی است، را یک جا جمع کنیم. در این مقاله به معرفی رشته ی رادیولوژی و معرفی شرایط کاری کانادا که مقصد بسیاری از مهاجران است، بپردازیم.

در این مطلب موقعیت جغرافیایی کشور کانادا مورد بررسی قرار گرفت. و راه هایی که یک کارشناس رادیولوژی پیش رو دارد تا به کشور رویاهایش برسد را بیان کردیم. از چهار طریق تحصیلی، ویزای کار، برنامه ی اکسپرس انتری، برنامه استانی، اتلانتیک و برنامه مناطق کم جمعیت و شمالی می توانید به کانادا مهاجرت کنید که بهترین روش در حال حاضر برنامه ی مناطق کم جمعیت و شمالی است که طبیعیت فوق العاده زیبایی دارد و از امکانات و شرایط خوبی برخوردار است. خصوصا اگر با خانواده مهاجرت می کنید، در این مناطق نرخ جرائم پایین و تعداد مدارس دولتی زیاد است.

تقریباً تمام روش های کاری نیاز به سابقه ی کار دارد. پس اگر سابقه کار ندارید، بهتر است، به فکر تحصیل در مقاطع بالاتر باشید. چون وقتی از دانشگاه های کانادا فارغ التحصیل شدید می توانید به مدت 2 سال در کانادا کار کنید. 
اما برنامه ی آزمایشی مهاجرت به مناططق کم جمعیت و شمالی نیاز به یک سال سابقه کار با شرایط خاص و ویژه ای دارد.

در این مقاله گفته شد درآمد کارشناس رادیولوژی سالانه 50 تا 90 دلار است و در ایالت کبک 100 هزار دلار هم می شود، البته این درآمد به عوامل زیادی وابسته است. تخصص و مهارت و سابقه و نوع بیمارستان در این میزلن دخیل است. پس بهتر است، اگر سابقه دارید، به تخصص و مهارتتان اضافه کنید. 

در این مقاله گفتیم، امکان ویزای پیوست برای اعضای خانواده وجود دارد و اعضای خانواده از مزایای بیمه و تحصیل و کار برخوردار هستند. مدارک و مراحل انجام کار برای گرفتن ویزا و جاب آفر ذکر شد. و در نهایت خدمات الست گروپ در زمینه تحصیل در رشته رادیولوژی و برنامه RNIP هم ارائه شد.

به پایان یکی دیگر از مقاله های سایت ما رسیدید. امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی و به روزی را در اختیارتان گذاشته باشیم و به سوال هایتان پاسخ داده باشیم. در هر قسمتی از مقاله که سوال و یا ابهامی دارید، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنچه در توانمان هست را در اختیارتان بگذاریم.