اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

چه کاری در عمان خوب است

چه کاری در عمان خوب است

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم که: چه کاری در عمان خوب است و درباره ی کار در کشور عمان و شرایط کار در این کشور برای ایرانیان توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس از شما دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید تا اطلاعات مفید و سودمندی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل به این موضوع بپردازیم که: چه کاری در عمان خوب است و درباره ی کار در کشور عمان و شرایط کار در این کشور برای ایرانیان توضیحات جامع و کاملی را ارائه دهیم، پس از شما دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید تا اطلاعات مفید و سودمندی در اختیار شما مخاطبان عزیز قرار دهیم.

سؤال خیلی از متقاضیان کار این می باشد که چه کاری در عمان خوب است ؟ باید دقت و توجه داشت بر طبق درخواست کارفرمایان و نیاز هر کشور به حرفه های مختلف در برهه‌های زمانی معین، درخواست نیروی کار می‌شود.

به‌طور کلی با توجه به پیشرفت‌های خیلی سریع در اقتصاد کشور عمان در سال‌های اخیر، این کشور شاید از معدود کشورها در جهان باشد، که تقریبا هم‌اندازه ی جمعیت خودش، نیروی کار خارجی مشغول به کار دارد! که البته این موضوع خود نشان‌دهنده ی جذابیت کار در کشور عمان برای نیروی کار خارجی به حساب می آید.

در ضمن ثبات سیاسی کشور عمان و پیش‌بینی‌های مثبت بسیاری از کارشناسان اقتصادی، موجب گردیده که به‌جز متقاضیان کار در عمان، سرمایه‌گذارانی نیز به دنبال کار و هم چنین تجارت در عمان می باشند. در نهایت این سرمایه گذاران جذب این کشور شده و اقدام به ثبت شرکت در کشور عمان و یا سرمایه‌گذاری در آن جا شده اند.

 

اینفوگرافیک چه کاری در عمان خوب است

اینفوگرافیک چه کاری در عمان خوب است

کشور عمان از کشورهای همسایه ی ایران محسوب می‌گردد (مرز آبی مشترک با ایران) و دارای پیوندهای تاریخی، مذهبی و فرهنگی زیادی با ایرانیان می باشد. به همین خاطر خیلی از هم‌وطنان از بین کشورهای حاشیه ی خلیج‌فارس این کشور را به عنوان مقصد زندگی و کار خود در نظر گرفته‌اند و کار در کشور عمان از دیرباز متقاضیان بسیاری داشته و در حال حاضر هم تقاضای کار در این کشور رو به افزایش می باشد.
در شروع به ذکر سوالاتی چند و طرح موضوعاتی در رابطه با این که چه کاری در عمان خوب است، خواهیم پرداخت و در ادامه به تشریح آن ها می پردازیم، پس با ما باشید:

آشنایی با کشور عمان و فرهنگ این کشور
چرا تقاضای کار در کشور عمان رو به افزایش است؟
شرایط کار در کشور عمان چگونه است؟
شرایط ویزای کار در کشور عمان به چه صورت می باشد؟ 
برای شروع کار در کشور عمان چه باید کرد؟
مزایای ویزای کار در کشور عمان چیست؟
آیا می‌توان در ویزای کار کشور عمان خانواده را نیز به همراه برد؟
مزایای کار و زندگی رفاهی در کشور عمان چیست؟
شرایط عمومی کار در کشور عمان چیست؟
نرخ بیکاری در کشور عمان چند است؟
مهاجرت کاری به کشور عمان و ویزای کار این کشور
چه کاری در عمان خوب است و چگونه در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنیم؟
میزان حقوق و درآمد پزشکان در کشور عمان
وضعیت کار پزشکان در کشور عمان
فرصت های کار در کشور عمان 
بازار کار رشته ی زبان انگلیسی در کشور عمان
استخدام دندانپزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟
انواع شرایط مهاجرت کاری به عمان چیست ؟
مشاغل مورد نیاز کشورعمان چیست و چه کاری در عمان خوب است؟
ساعات کاری در عمان به چه شکل می باشد؟
بازار کار هر رشته چگونه است ؟
آیا با مدرک دیپلم میشود اقدام کرد؟
مدرک زبان مورد نیاز چیست ؟
حقوق دریافتی این شغل در عمان چه اندازه است؟
اگر از این طریق اقدام کرد می توان اقامت دائم را دریافت کرد ؟ در این مدت نوع ویزا و اقامت چگونه است ؟
آیا امکان پیوست همسر و فرزند وجود دارد ؟ امکان پیوست همزمان چطور؟ 
مدارک مورد نیاز چیست؟
خدمات الست گروپ چیست ؟
سخن پایانی در مورد این که چه کاری در عمان خوب است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چه کاری در عمان خوب است با ما همراه باشید.

 

 

آشنایی با کشور عمان و فرهنگ این کشور

در بخش آغازین از متن چه کاری در عمان خوب است به آشنایی اجمالی با کشور عمان می پردازیم.
کشور عمان، یکی از کشورهای واقع شده در حاشیه خلیج فارس می باشد، که مردمانش به تواضع و فروتنی معروف می باشند. عمان از طریق مرزهای خاکی در همسایگی کشورهای عربی عربستان، امارات و یمن، قرار گرفته و دارای استان هایی از جمله الظفار، مسندم، البریمی و مسقط می باشد. در قلب این کشور پایتخت آن یعنی شهر مسقط، بزرگ ترین شهر عمان، قرار گرفته است که در میان کشور های عربی به برخی دلایل به عروس کشور های عربی معروف شده است. مهم ترین علتی که موجب گردیده است، شهر مسقط چنین لقبی را بگیرد، وجود خانه هایی سفید رنگ می باشد که بیشتر آن ها ارتفاع کمی دارند.
 
کشور عمان زیر نظر حکومتی سلطنتی اداره می گردد، و مدتی است که برای جذب نیرو کار ماهر و توانمند، سیاستی مبتنی بر جذب مهاجران خارجی را در پیش گرفته است، تا افراد ماهر بسیاری به عنوان مهاجرت کاری، به این کشور مهاجرت کنند. از این رو دولت عمان سعی کرده در طی چندین سال کشور خود را به سوی رشد و پیشرفت سوق دهد، که البته تا حدود زیادی هم موفق شده است و در طی سالیان اخیر، کشور عمان رشد قابل ملاحظه ای در صنایع مختلف، فرهنگ و هم چنین اقتصاد داشته است.

با توجه به این که کشور عمان در حاشیه ی خلیج فارس واقع شده است، صنعت ماهیگیری جزء صنایع پر رونق این کشور به حساب می آید و عمده ی درآمد عمان از راه این صنعت به دست می آید. البته ناگفته نماند که صنعت نفت این کشور نیز، درآمد قابل توجهی برای عمان به ارمغان می آورد و هم چنین به غیر از صنعت ماهیگیری، صنعت نفت و کشاورزی نیز، در کشور عمان رونق قابل توجهی دارد.

سرانه ی درآمد کشور عمان برای هر نفر حدود ۲۰۰۰ دلار است و به‌طور کلی از سطح رفاه خیلی زیادی برخوردار می باشد. زبان رسمی عمان، عربی می‌باشد اما خیلی از مردم این کشور با زبان انگلیسی نیز آشنایی دارند. واحد پول آن ریال است که ارزش هر ریال عمان در حال حاضر تقریبا برابر با 2.59 دلار آمریکا می‌باشد.

در سالیان اخیر رشد اقتصادی کشور عمان روزبه‌روز در حال افزایش است و به دنبال آن متقاضیان مهاجرت به این کشور  نیز بیشتر می‌شوند که البته لازم به ذکر است که برای مهاجرت به عمان روش‌های بسیاری وجود دارد. 

برای پی بردن به این موضوع که چه کاری در عمان خوب است در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

چرا تقاضای کار در کشور عمان رو به افزایش است؟

چرا تقاضای کار در کشور عمان رو به افزایش است؟

در ارتباط با این موضوع دلایلی وجود دارد که عمده ترین و مهم ترین آن ها به شرح زیر می باشد:
1.    از جمله دلایل انتخاب ویزای کار کشور عمان این است که گرفتن ویزای کاری برخی کشورهای اروپایی مانند سوئیس ، اتریش و ... سخت می باشد و نیاز به رزومه ی کاری قوی و ارائه ی مدرک زبان با نمره بالا دارد. این در حالی است که دریافت ویزای کار کشور عمان نسبتاً راحت‌تر است. به‌عنوان‌نمونه در ویزای کار کشور عمان، نیاز به مدرک زبان به شکل فیزیکی و کاغذی نیست و تنها تسلط به زبان کافی می باشد و ازاین‌رو خیلی از متقاضیان به دنبال ویزای کار عمان در سال ۲۰۲۰ می باشند.
2.    دلیل دیگر این است که در کشورهای اروپایی و در بخش قوانین مربوط به ثبت شرکت، مالیات‌ها خیلی دست‌وپا گیر، زمان‌بر و از همه مهم‌تر سوددهی پایینی دارند، درصورتی‌که شرایط کسب‌وکار در کشور عمان و یا راه‌اندازی کار این کشور از این قاعده مستثنی بوده و خیلی راحت‌تر است.
3.    برای این که به خوبی متوجه شوید چه کاری در عمان خوب است بخش های بعدی این مقاله را از دست ندهید. چون در ادامه قصد داریم موضوعات مهم و متنوعی را برای شما عزیزان بیان نماییم.

شرایط کار در کشور عمان چگونه است؟

شرایط کار در کشور عمان چگونه است؟

در این قسمت از مقاله خود با عنوان چه کاری در عمان خوب است شرایط کار در کشور عمان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.
نکته ی قابل‌ذکر این است که شرایط کار در کشور عمان به خصوص در بخش بهداشت، درمان و به ویژه پزشکان و پرستاران، بسیار خوب و مناسب می باشد و غالبا در این رابطه بسیار درخواست می‌شود که البته متقاضیان این دسته از مشاغل نیز به‌تبع آن زیاد می باشند. 
 
 بایستی خاطرنشان کرد که ارزش بالای واحد پولی کشور عمان، تشابهات فرهنگی این کشور با ایران و هم چنین نزدیکی آن، به نفع متقاضی می باشد که همه این موارد دست‌به‌دست هم داده تا برای متقاضیان زندگی و کار در عمان فرصت‌های جدیدی فراهم و تقاضای کار در عمان و به‌تبع آن نیروی کار در عمان زیاد شود. در ادامه هر آن چه که درباره کار در عمان لازم است بدانید و این که چه کاری در عمان خوب است، شرح داده‌شده می شود.

 

شرایط ویزای کار در کشور عمان به چه صورت می باشد؟

شرایط ویزای کار در کشور عمان به چه صورت می باشد؟

در این قسمت از متن خود با موضوع چه کاری در عمان خوب است شرایط مربوط به ویزای کاری کشور عمان را برای شما عزیزان توضیح خواهیم داد.
اجازه ی کار در کشور عمان برای افرادی صادر می‌شود که شرایط زیر را دارا باشند. در این قسمت الزامات ویزای کار در کشور عمان  ذکرشده است:
-    داشتن حداقل مدرک تحصیلی دیپلم
-    داشتن حداقل 1 سال سابقه ی کاری
-    تسلط به زبان انگلیسی در حد مکالمه
-    محدودیت سنی تا 50 سال

 

برای شروع کار در کشور عمان چه باید کرد؟

برای شروع کار در کشور عمان چه باید کرد؟

ابتدا بعد از فراخوان کار در کشور عمان رزومه ی خود را برای شرکت های کاریابی ارسال نمایید و شرکت کاریابی در صورت واجدالشرایط بودن اقدام به پیدا نمودن کارفرما در عمان می‌کند و پس از پیدا کردن کارفرما در این کشور، تاریخ مصاحبه و امورات قبل از اعزام را تعیین می‌کند.
شما می توانید این کار را خودتان انجام دهید یا از طریق شرکت های کاریابی بین الملل که الست گروپ نیز جزو آن ها می باشد اقدام نمایید.

 

مزایای ویزای کار در کشور عمان چیست؟

مزایای ویزای کار در کشور عمان چیست؟

در این قسمت از مقاله ی خود با عنوان چه کاری در عمان خوب است قصد داریم مهم ترین مزیت های ویزای کاری کشور عمان را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.
از سال 2012 ویزای کار کشور عمان مورد تقاضای خیلی از جویندگان کار بوده است و بسیاری از ایرانیان شاغل در این سال از کشور امارت متحده عربی به کشور عمان آمدند تا از بازار کاری بکر آن بهره مند گردند و بسیاری نیز به خاطر دست مزدهای بالا و سهولت در اخذ ویزای کاری برای عمان به این کشور مهاجرت نموده‌اند.در واقع مزایای ویزای کار کشور عمان به‌ صورت مختصر در ذیل آمده است که عبارتست از:
-    بازار کار بکر کشور عمان در بعضی رشته‌ها
-    دریافت حقوق به ریال عمان یا دلار و هم چنین درآمد بالا
-    عدم نیاز به سطح زبان پیشرفته
-    نزدیکی به ایران و تشابهات‌ فرهنگی دو کشور (زندگی در عمان برای ایرانیان به دلیل شباهت های فرهنگی آسان‌تر می‌باشد)

 

آیا می‌توان در ویزای کار کشور عمان خانواده را نیز به همراه برد؟

آیا می‌توان در ویزای کار کشور عمان خانواده را نیز به همراه برد؟

یکی از ویژگی های دیگر کار در عمان این مورد می باشد که همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت دارد و همچنین میتواند از امکانات تحصیلات رایگان استفاده کند. فرزندان زیر 21 سال که نیز پیوست میشوند از تحصیلات حکومتی رایگان میتوانند استفاده کنند. 
یکی دیگر از فواید و مزیت های کار در عمان این مورد می باشد که تمامی اعضا خانواده تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

 

مزایای کار و زندگی رفاهی در کشور عمان چیست؟

مزایای کار و زندگی رفاهی در کشور عمان چیست؟

1.    مردم ساکن آن، از کیفیت زندگی بسیار بالایی برخوردار می باشند.
2.    امنیت و ایمنی از جمله نیاز های اولیه ی هر انسانی می باشد، که کشور عمان آن را در سطح کیفی بالایی در اختیار مردم قرار می دهد.
3.    خدمات بهداشتی در عمان، دارای کیفیت خوب و مناسبی است و به طور کلی در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.
4.    قدرت خرید ساکنان کشور عمان نیز خوب است که این خود نشان دهنده ی قدرت شرایط اقتصادی و رفاهی خوب این کشور می باشد.
5.    لذت بردن از آب و هوای خوب با آلودگی کم، از دیگر مزایای زندگی در عمان است.

مزایای کار در عمان

مزایای کار در عمان

با توجه به این که کشور عمان دارای بازار کاری پر رونق و خوبی می باشد، کار در آن به خیلی از ایرانیان پیشنهاد می شود. ولی برای بسیاری از افراد این سوال مطرح است که چرا کار در کشور عمان؟ و این که چه کاری در عمان خوب است؟ بدین منظور ما در این بخش تصمیم داریم شما را با مزایای کار در عمان آشنا کنیم. 
به طور کلی مزایای کار در کشور عربی عمان عبارت است از:
-    درآمدی بالا حتی در مقایسه با کشورهایی که درآمدشان به دلار می باشد.
-    کار در کشور عمان به سطح زبان انگلیسی عالی و ارائه ی مدارک زبان پیشرفته ای نیازی ندارد.
-    فرهنگ عمان و ایران، تشابهات زیادی با هم دارد و به همین خاطر زندگی برای ایرانیان در این کشور خیلی ساده می باشد.
-    نرخ بیکاری در کشور عمان پایین است و همین موضوع موجب گردیده تا امکان مشغول شدن به شغل مورد علاقه برای هر شخصی در آن وجود داشته باشد.

 

شرایط عمومی کار در کشور عمان چیست؟

شرایط عمومی کار در کشور عمان چیست؟

قبل از آن که نسبت به شرایط مهاجرت کاری به کشور عمان، اطلاعاتی را به دست آورید، لازم است بدانید شرایط کار در این کشور به چه صورت می باشد و آیا واقعیت کار در عمان، با آن چه که در ذهن شما مکی باشد، یکی است یا خیر؟

پس بیایید در وهله ی نخست به شرایط کلی کار در کشور عمان بپردازیم.

نرخ بیکاری در کشور عمان چند است؟

نرخ بیکاری در کشور عمان چند است؟

نرخ بیکاری هر کشور، بیان کننده ی وضعیت اقتصادی آن کشور می باشد و به همین خاطر قبل از مهاجرت به هر کشوری لازم است نسبت به نرخ بیکاری کشور مورد نظر تحقیق و بررسی انجام دهید. 
عمان، دارای نرخ بیکاری 3/3 درصد می باشد که نرخ بیکاری بسیار پایینی محسوب می شود، بنابراین عده ی زیادی قادر هستند به این کشور مهاجرت کنند و در شغل و حرفه ی مورد نظر خود مشغول به فعالیت شوند.
البته لازم به ذکر است که علاوه بر نرخ بیکاری، شغل های مورد نیاز کشوری که قصد مهاجرت به آن را دارید، نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

با توجه به این که یکی از شروط اصلی برای اخذ ویزای کار کشور عمان، دارا بودن یک پیشنهاد کاری می باشد، بنابراین لازم می دانیم شما را با مشاغل مورد نیاز عمان نیز آشنا کنیم و برای تان روشن نماییم که چه کاری در عمان خوب است.

 

مهاجرت کاری به کشور عمان و ویزای کار این کشور

مهاجرت کاری به کشور عمان و ویزای کار این کشور

چنان چه خواهان زندگی و کار در کشور عمان می باشید، بدون شک بایستی نسبت به دریافت ویزای کاری این کشور اقدام فرمایید.
با توجه به آن که سیاست دولت کشور عمان نسبت به جذب مهاجران، بر اساس جذب افراد ماهر است، مهاجرت کاری به این کشور و دریافت ویزای کار عمان، فرآیند مخصوص به خود را دارد که بهتر است در صورتی که قصد ورود به آن جا را دارید از کارشناسان و وکلای مهاجرتی خبره مشاوره و یاری بخواهید.

ولی با تمام این تفاسیر، لازم است بدانید برای مهاجرت کاری به کشور عمان و فعالیت کردن در آن جا، لازم است از کارفرمایی معتبر در کشور عمان، پیشنهاد کاری دریافت نمایید که البته برای ایرانیان در شرایط کنونی گزینه ی بسیار خوب و مناسبی نیست.
به غیر از پیشنهاد کاری، لازم است که دارای شرایط بخصوصی از جمله سن بالای 21 سال و کمتر از 50 سال داشته باشید.

 

چه کاری در عمان خوب است و چگونه در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

چه کاری در عمان خوب است و چگونه در این کشور شغل مورد نظر خود را پیدا کنیم؟

پیدا کردن کار در کشور عمان، از طرق مختلفی امکان پذیر می باشد که از جمله رایج ترین آن ها، ارسال رزومه برای کارفرما به صورت مستقیم است. در این شیوه، شما بایستی رزومه ای کامل برای خود ایجاد نمایید که به صورت خلاصه همه ی سوابق شغلی و تحصیلی تان در آن درج گردیده باشد. 
شیوه ی دیگر کمک گرفتن از موسسات کاریابی بین المللی می باشد که الست گروپ می تواند شما را در این راه راهنمایی کند و همراه شما باشد.

 

میزان حقوق و درآمد پزشکان در کشور عمان

میزان حقوق و درآمد پزشکان در کشور عمان

کشور عمان با داشتن شاخص های انسانی و رفاهی بالا از جمله کشورهایی می باشد که بیشترین اهمیت را به پزشکان و متصدیان حوزه ی سلامت می دهد. غالبا پیشنهادات کاری ارائه شده به پزشکان علاوه بر حقوق ماهیانه بالا و هم چنین حق پورسانت بیمار شامل: مسکن و اقامت رایگان، باز پرداخت هزینه ی آزمون پرومتریک به پزشک، بلیط های رفت و برگشت به ایران و سایر امکانات و تسهیلات رفاهی برای پزشک و خانواه اش می باشد. در این مسیر استفاده و بهره مندی از مشاوره ی مناسب  برای انتخاب مرکزی که بهترین پیشنهادات را به شما ارائه نماید حیاتی می باشد. 

میزان درآمد پزشک در کشور عمان به عوامل گوناگونی مانند شهر محل طبابت و میزان تجربه و تخصص او بستگی پیدا می کند. به عنوان نمونه در مسقط، پایتخت عمان، درآمد پزشکان به صورت متوسط در حدود 48000 دلار آمریکا می باشد. کم ترین درآمد سالیانه ی یک پزشک در سراسر کشور عمان و برای پایین ترین سطح تجربه حدود 22000  دلار آمریکا و بالاترین میزان درآمد برای یک پزشک با تجربه حدود 340000  دلار گزارش شده است. البته لازم است بدانید که این چنین ارقام بالایی تنها برای درصد اندکی از پزشکان صدق می کند، به طوری که تنها 25 % از کل جمعیت پزشکان درآمد سالیانه ای بیشتر از 90000 دلار دارند.

بر طبق گزارش های انتشار یافته در سال 2018، درآمد یک پزشک در کشور عمان به طور میانگین سالیانه چیزی در حدود 16800 ریال عمان، معادل حدودا 43600 دلار آمریکا می باشد. مطابق با شرح وظایف، پزشکان عمومی در کشور عمان وظیفه ی تشخیص بیماری و هم چنین کمک به بیمار از طریق چک آپ ها و معاینه را دارند. پزشک عمومی بایستی در حین انجام وظیفه قادر به جمع آوری، ثبت و حفظ اطلاعات پزشکی بیمار خود باشد.

شاید شما از جمله افرادی باشید که راجع به کار پزشکی در کشور عمان خیلی شنیده  باشید و قصد رفتن به این کشور را داشته باشید. کشور عمان از جمله کشورهای مناسب برای کار و زندگی می باشد، که افراد بسیاری در هر سال به این کشور مهاجرت می کنند.

 

وضعیت کار پزشکان در کشور عمان

وضعیت کار پزشکان در کشور عمان

تا سال 2040 بیش از 13000 پزشک در شهر مسقط پایتخت عمان مورد نیاز می باشد. این پیش بینی به وسیله ی دفتر رسمی توییتر مرکز ملی آمار و اطلاعات نشان داده شده است و قسمتی از طرح چشم انداز 2040 عمان می باشد. تا آن موقع پزشکان در موقعیت بهتری قرار خواهند گرفت تا این که مسئولیت بیشتری در حرفه ی پزشکی به عهده بگیرند. دکتر بشیر اعلام کرده است به غیر از افزودن پزشکان بیشتر، کشور عمان بایستی تعداد بیمارستان ها را نیز افزایش دهد. در حال حاضر کمبود پزشک بسیار است و به جزء این ها ما به امکانات پزشکی بیشتری در داخل کشور عمان نیاز داریم.
 
هم چنین دفتر رسمی توییتر مرکز آمار و اطلاعات ( NCSI) اعلام کرده تا سال 2040 بیش از 2000 داروساز را استخدام خواهد نمود. در کشور عمان اهمیت کارکنان و پرسنل بهداشتی برای عملکرد سیستم های بهداشتی، کیفیت مراقبت، دستیابی به اهداف توسعه هزاره ی مرتبط با سلامت و افزایش اقدامات بهداشتی موثر به صورت گسترده و وسیعی به رسمیت شناخته شده است.

در کشور عمان توجه به توسعه ی منابع انسانی در دهه های گذشته، به عنوان یک استراتژی به منظور دستیابی به توسعه ی خدمات بهداشتی موثر، اولویت بندی گردیده است. بر این اساس، منابع انسانی در طول سال ها به صورت قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

کشور عمان علاقمند به، دستیابی به اعتماد به نفس کامل در رده ی پزشکی از جمله تخصص های پزشکی می باشد و از این رو در طول سالیان گذشته به دنبال سیاست ها و هم چنین برنامه هایی بوده است. با این وجود، پیشرفت در سازماندهی تخصص های پزشکی نسبتا کند بوده است. با در نظر گرفتن نیازهای کشور، هیئت تخصص پزشکی کشور عمان، از زمان تأسیس آن به سال 2006، مسئول دستیابی به افزایش سریع پرورش متخصصین پزشکی و ایجاد و تقویت مشارکت با موسسات در کشورهای پیشرفته در رابطه با آموزش و پرورش جهت تضمین عرضه و تقاضا برای تخصص های گوناگون پزشکی و غیره در این کشور بوده است.

 

فرصت های کار در کشور عمان

فرصت های کار در کشور عمان

هم چنان در حال بررسی این موضوع هستیم که چه کاری در عمان خوب است. همان گونه که قبلا هم اشاره کردیم سالیانه افراد بسیاری برای انجام مهاجرت های کاری به عمان اقدام می کنند و قصد دارند از این روش جهت مهاجرت به این کشور استفاده کنند. اما بهتر آن است قبل از هر گونه اقدامی برای انجام این نوع مهاجرت کنیم، ابتدا از میزان شانس خود برای بهره مندی از فرصت های کار در کشور عمان آگاه گردیم.

برای آگاهی بیشتر از این موضوع می توانیم به بررسی موضوعاتی مانند مشاغل مورد نیاز کشور عمان بپردازیم چرا که هر شغلی در این لیست باشد، به این معنی است که شانس فردی که در این حرفه متخصص است، برای پیدا کردن کار مناسب در این کشور بیش از دیگران می باشد.

در حقیقت این لیست سالانه توسط کشور عمان انتشار می گردد، تا علاقه مندان به اشتغال در عمان بتوانند شانس خود را برای کاریابی در آن جا بسنجند. ما در ادامه بخشی از لیست مذکور را برای شما عزیزان به زبان فارسی ترجمه کرده ایم که به قرار زیر می باشد:

مدیریت پروژه، فناوری اطلاعات، معلم، برق کار، راننده ی اتومبیل، نجاری، جوشکار، تعمیرات کولر، خدمات ساختمانی و صنعتی، جوشکاری صنعتی، صنایع گاز، صنایع نفت، مدرس زبان، آشپز و سرآشپز، کار در هتل، گارسون رستوران، راه سازی، پزشکی، دندانپزشکی، پرستاری و مهندس صنایع و بسیاری مشاغل دیگر که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت .

از جمله موضوعات دیگر که با بررسی آن، اشخاص می توانند شانس خود را برای کاریابی در عمان بسنجند، نرخ بیکاری در این کشور می باشد. در حقیقت با بررسی نرخ بیکاری هر کشور می توانیم از میزان شانس خود برای کاریابی در آن جا مطلع گردیم، چرا که هر قدر نرخ بیکاری کشوری کم تر باشد، یعنی نیروی کار کمتری در آن کشور وجود دارد و بنابراین کارفرمایان بیشتری برای انجام کارهای خود نیاز به استخدام افراد خارجی خواهند داشت. 

 

بازار کار رشته ی زبان انگلیسی در کشور عمان

بازار کار رشته ی زبان انگلیسی در کشور عمان

کشور عمان در غرب شبه جزیره ی عربستان کشور پادشاهی کوچکی می باشد که به عنوان یک کشور مستقل شناخته شده است و از سمت شرق به خلیج فارس منتهی می شود. برای افرادی که فارغ التحصیل رشته ی زبان انگلیسی می باشند، اطلاع از بازار کار این رشته در کشور عمان برای مهاجرت به این کشور بسیار مهم و با اهمیت است. منبع اصلی درآمد این کشور نفت است و این موضوع باعث به وجود آمدن شرکت های بین المللی چند ملیتی در کشور عمان شده است که بازار کار را برای فارغ التحصیلان رشته ی زبان انگلیسی پررونق کرده است.

عمان کشوری در حال توسعه است و کشورهای در حال توسعه نیازمند همگام سازی با استانداردهای روز اروپا هستند. یکی از مهم ترین مسائل برای همگام سازی استانداردهای جهانی آشنایی با زبان بین المللی انگلیسی می باشد، و از این رو نیاز به فارغ التحصیلان زبان انگلیسی احساس می شود.

از جمله راه های آسان برای گرفتن اقامت کشور عمان مهاجرت از طریق ویزای کار عمان می باشد که برای فارغ التحصیلان رشته ی زبان در مشاغل تدریس زبان انگلیسی و ادبیات انگلیسی و هم چنین مترجمی تعریف می شود.

مشاغلی مانند معلم زبان و مدرس زبان و ادبیات انگلیسی جزء لیست مشاغل پر طرفدار کشور عمان می باشند که شرایط شغلی خوب و مناسبی برای این رشته وجود دارد. بهترین راه مهاجرت کاری به کشور عمان از طریق یک دعوت نامه ی کاری از طرف کارفرمایان عمانی می باشد که می تواند شرکت های خصوصی و یا دولتی باشند.

اهمیت آموختن زبان انگلیسی در میان مردم موجب گسترش و رونق بازار کار رشته ی زبان انگلیسی در کشور عمان می شود و امنیت شغلی اشخاص را در این رشته تضمین می نماید. درآمد بازار کار رشته ی زبان انگلیسی در کشور عمان با توجه به واحد پول این کشور که ریال است، بسیار بالا و کاملاً بیشتر از حد نیاز برای پرداخت هزینه های زندگی در عمان می باشد. به همین خاطر امکان پس انداز برای ساختن آینده ای بهتر و رسیدن به پیشرفت مالی و نیز اقتصادی برای کارمندان در عمان همواره وجود دارد.

 

استخدام دندانپزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟

استخدام دندانپزشک در کشور عمان چگونه می باشد؟

اکثر پزشکان و دندانپزشکانی که قصد مهاجرت کاری دارند، معمولا به کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، انگلستان، نیوزلند، آمریکا، آلمان، اتریش، و سایر کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا فکر می کنند  و کم تر کسی به فکر کار در کشورهای دیگر جهان می افتد.

ولی کار در کشورهای حوزه ی خلیج فارس و دریای عمان از جمله کشور عمان در سال های اخیر مورد توجه قرار گرفته است.  شرایط کار به ویژه برای رشته‌ هایی مثل دندانپزشکی در کشورهای حوزه ی خلیج فارس و دریای عمان به خصوص کشور عمان به قدری خوب و مناسب است که در سالیان اخیر بعضی از دندانپزشکان ایرانی برای استفاده از فرصت استخدام دندانپزشک در کشور عمان اشتیاق نشان داده و خیلی از آن ها نیز موفق به ورود به بازار کار این کشور دوست شده اند.

بدیهی است مهاجرت کاری برای دندانپزشکان به کشورهایی مانند استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان، آمریکا، آلمان، اتریش، و کشورهایی در این سطح، می ‌تواند امکان زندگی و هم چنین اقامت در یک کشور با بالاترین استانداردهای زندگی را ارائه دهد. ولی بعضی دندانپزشکان ترجیح می ‌دهند مهاجرت کاری را برای جمع آوری سرمایه ای خوب و مناسب برای آینده ی زندگی خود و خانواده شان در نظر بگیرند و برای یک چنین افرادی کشورهای عربی حوزه ی خلیج فارس و دریای عمان، از جمله کشور عمان، انتخابی بسیار مناسب به شمار می آید.

چرا که عملاً در بیشتر این کشورها مالیات بر درآمد وجود ندارد و در ضمن سطح درآمدها به طور کلی در جامعه بالا بوده و به طور خاص سطح درآمد در مشاغل مربوط به پزشکی و کلا نظام سلامت نیز خیلی بالا می باشد. از سوی دیگر به علت بالا بودن ارزش پول عمان و البته اغلب کشورهای این منطقه، کار در این کشورها به مدت چند سال می تواند به منزله ی جمع ‌آوری سرمایه ای بسیار مناسب برای ساختن زندگی در نظر گرفته شود و به همین خاطر است که سال به سال مشتاقان استخدام دندانپزشک در کشور عمان بیشتر از قبل می گردد.

به مانند کاریابی پزشکان در کشور عمان افرادی که قصد دارند از فرصت استخدام دندانپزشک در این کشور بهره مند گردند، نیز می بایست مدارک تحصیلی خود را در عمان معادل سازی کنند تا این که مجوز کار در سیستم بهداشت و درمان این کشور عربی را کسب نمایند. از این رو می بایست این افراد مدارک تحصیلی و نیز سوابق کاری خود را به  نظام سلامت و سیستم بهداشت و درمان کشور عمان ارائه داده و در صورت اخذ تاییدیه ی اولیه برای شرکت در آزمون معادل سازی مدارک آماده گردند.

 

انواع شرایط مهاجرت کاری به عمان چیست ؟

انواع شرایط مهاجرت کاری به عمان چیست ؟

یکی از راه های مهاجرت به کشور عمان از طریق کار، با داشتن قرارداد کاری با یک شرکت عمانی می باشد. افرادی که در زمینه کاری خودشان قرارداد استخدامی با یک شرکت عمانی داشته باشند میتوانند درخواست ویزای کار بدهند و از این طریق به کشور عمان مهاجرت کنند.
در جاب آفر یا قرارداد استخدامی با شرکت مورد نظر باید تمامی شرایط کاری و توافقات طرفین، کارفرما و کارمند، به صورت کامل، شفاف و دقیق مشخص باشد. در این قرارداد کارفرمای مستقر و ثبت شده در عمان کارمند را برای مدت مشخصی استخدام میکند.

 

در جاب آفر باید اطلاعات زیر به صورت کامل وجود داشته باشد:

-    مشخصات دقیق کارمند شامل نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت
-    مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت، و نام رسمی شرکت
-    عنوان شغلی کارمند
-    شرح دقیق وظایف کارمند
-    تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد
-    حقوق ناخالص کارمند
-    پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های کارمند
-    شرایط فسخ قرارداد همکاری
-    شرایط مرخصی کارمند
-    دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند

 

مشاغل مورد نیاز کشورعمان چیست و چه کاری در عمان خوب است؟

مشاغل مورد نیاز کشورعمان چیست و چه کاری در عمان خوب است؟

کشور عمان یک کشور پیشرفته با برنامه های توسعه بسیار زیادی است. این کشور بدلیل سرمایه گذاری های زیاد در سالهای گذشته از لحاظ صنعتی، تجاری، و بازرگانی پیشرفت های زیادی داشته است که باعث شده است درخواست زیادی برای جذب نیروی کار خارجی داشته باشد. یکی از دلایل عمده آن کمبود جمعیت نسبت به صنعت و بازرگانی این کشور است که باعث کند شدن پیشرفت آن شده است. زمینه های کاری که در این کشور نیاز به نیروی کار هست شامل موارد زیر میباشد:
-    مشاغل ساده، کارگر ساده، مشاغل خدماتی و نیروهای کار غیر ماهر
-    تکنسین های فنی در زمینه های مختلف صنعتی، ساختمانی، تاسیسات، برق، تعمیرات، و ...
-    نیرو های کار ماهر در زمینه های گردشگری، آشپزی، پذیرایی، رستوران داری، و ...
-    نیروهای کادر بهداشت و درمان مانند پرستاری، مامایی، کارشناس رادیولوژی و آزمایشگاهی، و ...
-    پزشک های عمومی و پزشکان متخصص
-    نیروهای مهندسی از جمله مهندسی کامپیوتر، مخابرات، برق و الکترونیک، مکانیک، عمران، راه و جاده، صنایع، شیمی و ...
-    علوم پایه و محققین در زمینه فیزیک، شیمی و زیست
-    مدیران متخصص و با تجربه
-    حسابداری، مالی، اقتصاد و سرمایه گذاری، و مدیریت مالی
-    نیروهای مربوط به فروش، بازاریابی، بازرگانی
-    نیروهای آموزش، تدریس، آموزش زبان، اساتید دانشگاه، 
-    مترجمین

 

ساعات کاری در عمان به چه شکل می باشد؟

تعداد ساعت کاری در کشور عمان معمولا بسته به شرکت ها بین 40 الی 48 ساعت در هفته است. تعداد ساعت کاری توسط سیاست های داخلی هر شرکتی لحاظ میشود. ساعت کاری شرکت ها معمولا از 8:30 یا 9 صبح الی 5:30 الی 6 بعد از ظهر است. در ماه مبارک رمضان معمولا ساعت کاری به 6 ساعت در روز کاهش پیدا میکند. 
ساعت کاری اداره های دولتی در عمان یکشنبه تا پنجشنبه از 7 صبح الی 2:30 بعد از ظهر است. جمعه و شنبه ادارات تعطیل هستند.
آخر هفته در کشور عمان روزهای جمعه و شنبه هستند.

 

بازار کار هر رشته چگونه است ؟

تمامی رشته های شغلی در کشور عمان بازار کار نسبتا خوبی دارند ولی باز هم به دنبال این هستیم که چه کاری در عمان خوب است. با توجه به صنعت رو به رشد این کشور نیاز به نیروی کارگر ساده در صنایع مختلف بسیار زیاد است. همچنین تکنسین ها و نیروهای کار ماهر نیز در تقاضا هستند و میتوانند به راحتی در عمان کار پیدا کنند. 

با توجه به سرمایه گذاری های اخیر در صنایع مختلف کشور عمان، مانند فولاد، معدن، نفت، گاز و پتروشیمی و صنایع تولیدی و پایه دیگر، نیاز به مهندسین در این کشور از پیش بسیار بیشتر شده است و مهندسین بویژه در حوزه های صنعتی تولیدی میتوانندبه راحتی در این کشور کار کنند و درآمد بالایی داشته باشند.

مشاغل مرتبط با مالی و سرمایه گذاری، حسابداری و حسابرسی نیز در تقاضا هستند و افرادی که سابقه کار و دانش بالایی در زبان انگلیسی دارند میتوانند در این بخش مشغول به کار شوند. 
کادر درمان و نیروهای پزشکی و پرستاری نیز میتوانند در بیمارستان های خصوصی کشور عمان کار کنند و درآمد خوبی داشته باشند. شرط کار در این بخش، معادل سازی مدرک و دریافت اجازه کار از وزارت بهداشت و درمان است.

 

آیا با مدرک دیپلم میشود اقدام کرد؟

برای کار در کشور عمان حداقل مدرک مورد نیاز دیپلم است. نیروهای کار ساده و ماهر میتوانند با دیپلم در کشور عمان کار کنند و نیازی به ارائه مدرک دانشگاهی برای دریافت اجازه کار نیست. البته تکنسین های فنی باید مدرک فنی و حرفه ای داشته باشند و نیروهای مهندسی نیز باید مدرک دانشگاهی داشته باشند که بتوانند در این کشور کار کنند.
داشتن مدرک دانشگاهی مرتبط و معتبر برای پزشکان و کادر بهداشت و درمان ضروری است و در این بخش نمیتوان بدون مدرک کار کرد.

 

مدرک زبان مورد نیاز چیست ؟

برای کار در کشور عمان متقاضی میتواند به زبان انگلیسی یا عربی درخواست کار بدهد و هر بازار کار پذیرای هر دو زبان هست.

مدرک زبان نیازی نیست و در حد تسلط کافی به زبان مورد نظر کافی می باشد.

 

حقوق دریافتی این شغل در عمان چه اندازه است؟

حقوق دریافتی این شغل در عمان چه اندازه است؟

حقوق دریافتی در عمان به نوع شغل متقاضی بستگی دارد. کارگرهای ساده و مشاغل خدماتی معمولا بین 500 الی 800 ریال عمان دریافت میکنند.

نیروهای ماهر، تکنسین ها، و کارگرهای متخصص معمولا بین 800 الی 1400 ریال حقوق دریافت میکنند. مهندسین متخصص حقوق با حدود 1300 الی 2300 ریال دارند. حقوق کادر بهداشت و درمان حدود 1200 الی 1800 ریال است. حقوق پزشکان و مدیران متخصص میتواند به 3000 ریال نیز برسد.

 

اگر از این طریق اقدام کرد می توان اقامت دائم را دریافت کرد ؟ در این مدت نوع ویزا و اقامت چگونه است ؟

اگر از این طریق اقدام کرد می توان اقامت دائم را دریافت کرد ؟ در این مدت نوع ویزا و اقامت چگونه است ؟

متقاضی از این طریق ویزای کار دریافت میکند. مدت زمان ویزای کار هم اندازه قرارداد استخدامی است و با تمدید قرارداد استخدامی مهلت ویزای کار نیز تمدید میشود. در صورتی که متقاضی قراردادش را با کارفرما فسخ کند، میتواند با پیدا کردن یک کارفرمای دیگر ویزایش را نیز تمدید کند. 
متقاضیانی که با ویزای کار وارد کشور عمان میشوند، میتوانند پس از 5 سال درخواست اقامت دائم بدهند. اقامت دائم با شهروندی متفاوت است و نیروهای کار خارجی در حال حاضر نمیتوانند شهروندی یا پاسپورت این کشور را دریافت کنند. 

 

آیا امکان پیوست همسر و فرزند وجود دارد ؟ امکان پیوست همزمان چطور؟

آیا امکان پیوست همسر و فرزند وجود دارد ؟ امکان پیوست همزمان چطور؟

نیروهای کار خارجی میتوانند درخواست پیوست خانواده، همسر و فرزندان زیر 21 سال خود را بدهند و ایشان ویزای پیوست دریافت میکنند. این امکان وجود دارد که متقاضی همزمان با خودش برای اعضا خانواده نیز درخواست پیوست بدهد.
همسر متقاضی اجازه کار تمام وقت دارد و همچنین میتواند از امکانات تحصیلات رایگان استفاده کند. فرزندان زیر 21 سال که نیز پیوست میشوند از تحصیلات حکومتی رایگان میتوانند استفاده کنند. 
همچنین تمامی اعضا خانواده نیز تحت پوشش بیمه درمانی هستند.

 

مدارک مورد نیاز چیست؟

مدارک مورد نیاز چیست؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست کار در کشور عمان به شرح زیر است:
-    گذرنامه معتبر با حداقل 2 سال اعتبار 
-    ترجمه شناسنامه و کارت ملی
-    ترجمه سوابق تحصیلی دانشگاهی و غیر دانشگاهی متقاضی 
-    ترجمه سوابق شغلی مانند سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار
-    ترجمه مدارک آموزش فنی و حرفه ای و دوره های آموزش مهارتی آزاد
-    گواهی سلامت پزشکی
-    گواهی عدم سوء پیشینه کیفری

 

خدمات الست گروپ چیست ؟

الست گروپ بر اساس شرایط متقاضی و سوابق وی خدمات کاملی در زمینه دریافت قرارداد استخدامی و مهاجرت کاریبه کشور عمان ارائه میدهد. به صورت کلی خدمات شرکت الست گروپ در این زمینه شامل موارد زیر میباشد:
-    ارائه مشاوره به متقاضی بر اساس رشته، سوابق، مهارت، مدارک و اهداف برایامکان سنجی مهاجرت به عمان از طریق کار
-    تهیه مدارک مورد نیاز برای پروسه مهاجرت کاری از طریق جاب آفر به کشور عمان
-    آموزش زبان انگلیسی یا عربی به درخواست متقاضی به صورت رایگان
-    ارزیابی مدارک تحصیلی، آموزشی و کاری در ارگان های رسمی و دولتی کشور عمان در صورت نیاز
-    مکاتبه با کارفرما و دریافت قرارداد استخدامی از شرکت کارفرما در زمینه تخصص و مهارت متقاضی از کشور عمان
-    دریافت مجوز های لازم از اداره کار و وزارت کاربر اساس شرایط قرارداد و مدارک متقاضی
-    همراهی برای انجام مصاحبه در سفارت کشور عمان برای دریافت ویزای کاری
-    همراهی متقاضی در زمان ورود برای استقرار، تهیه مسکن و معرفی به کارفرما
-    همراهی متقاضی برای انجام کارهای اداری و قانونی در زمان ورود مانند افتتاح حساب بانکی، دریافت کد بیمه، دریافت کد مالیاتی، ثبت آدرس و دریافت کارت اقامت
تمامی خدمات شرکت الست گروپ 100% تضمینی هستند.

 

سخن پایانی در مورد این که چه کاری در عمان خوب است؟

سخن پایانی در مورد این که چه کاری در عمان خوب است؟

همان طور که شما خوبان ملاحظه نمودید این نوشتار به بررسی این موضوع پرداخت که چه کاری در عمان خوب است و در این راستا اطلاعات جامع و کاملی در اختیار شما عزیزان قرار گرفت تا میزان موفقیت تان را در این مسیر بالا برده و حتی تضمین نماید.

با توضیحات گفته شده درباره ی کشور عمان و از جمله نرخ پایین بیکاری در این کشور، ثبات سیاسی و اقتصادی، سطح بالای رفاه احتماعی، میزان درآمد بالا و سایر مزایا می توان گفت که این کشور گزینه ی مناسب و ایده آلی برای کار و زندگی می باشد.

در ضمن استفاده از مشاوره های تخصصی و کارشناسانه می تواند به صورت صد در صدی موفقیت شما را محقق نماید و به آن چه خواهانش هستید دست یابید. امیدواریم از مطالب عنوان شده در رابطه با این که چه کاری در عمان خوب است نهایت بهره را برده باشید و رضایت مطلوب شما تامین شده باشد.  
در این بخش مجموعه توضیحات ما در خصوص این که چه کاری در عمان خوب است به پایان رسید.