اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

تحصیل در آلمان

تحصیل در آلمان

امروز با بررسی مطلبی دیگر در مورد مهاجرت در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مقاله قصد کردیم، در مورد تحصیل در آلمان با شما خوانندگان گرامی صحبت کنیم. از شما عزیزان و همراهان می خواهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

با پیشرفت ارتباطات، انسان ها از حال و روز آدم های دیگر در آن طرف کره زمین با خبرند و دائم شرایط زندگی و کارشان را با بقیه مقایسه می کنند.

امروز با بررسی مطلبی دیگر در مورد مهاجرت در خدمت شما عزیزان هستیم. در این مقاله قصد کردیم، در مورد تحصیل در آلمان با شما خوانندگان گرامی صحبت کنیم. از شما عزیزان و همراهان می خواهیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

با پیشرفت ارتباطات، انسان ها از حال و روز آدم های دیگر در آن طرف کره زمین با خبرند و دائم شرایط زندگی و کارشان را با بقیه مقایسه می کنند. در واقع همه ی انسان ها دوست دارند، بهترین خانه را داشته باشند، در بهترین دانشگاه درس بخوانند و به بهترین شکل و در رفاه کامل زندگی کنند.

از این رو به دنبال راهی برای مهاجرت می گردند تا بتوانند شرایطی که ندارند را تجربه کنند. کسانی که به تحصیل و دانش اندوزی و پژوهش علاقه دارند و دوست دارند، وقتشان را با کتاب و تحقیق سپری کنند، بهترین راه مهاجرت را تحصیل می دانند. شرایط دانشگاه ها در بعضی کشورها بسیار عالی است. استادهای عالم و حامی، دانشجویان و اطرافیان پر تلاش، بودن در محیط علمی، طبیعت زیبا و هزینه های کم، و فرصت یادگیری یک زبان دیگر شرایطی است که هر فرد جویای علمی را به ولع می اندازد.

البته واضح است که دانشجویان پس از تحصیلشان به دنبال راهی برای کسب درآمد و پیدا کردن منبعی برای پوشش هزینه هایشان می باشند. بسیاری از دانشگاه ها و استادان، بعد از تمام شدن درس دانشجویان ممتازشان، به آن ها موقعیت های شغلی پیشنهاد می دهند تا در بسیاری پروژه ها همراهی شان کنند.پس به تمام این چشم اندازهای امیدوارکننده، باید موقعیت کاری و شغلی و در پی آن وضع اقتصادی و معیشتی ایده آل پس از دانشگاه هم اضافه شود.

ما در نوشتار تحصیل در آلمان قصد داریم تا در مورد ویژگی ها و شرایط دانشگاه های آلمان، شرایط دریافت بورسیه تحصیلی، ویزای الحاق برای خانواده تان و موارد دیگر  برای شما مطالبی را عنوان کنیم. اگر شما هم دوست دارید، به آلمان مهاجرت کنید و آنچه در مورد دانشگاه گفتیم، همان ویژگی هایی است که به دنبالش هستید، پس این نوشته مخصوص خود شماست تا اطلاعاتتان را افزایش دهید و آن ها را به روز کنید.

به رسم تمامی مقالات ما و قبل از این که سوال ها و تیترهای مطالبمان را عنوان کنیم، باید به شما متذکر شویم که برای دریافت مشاوره و راهنمایی با شرکت های مهاجرتی مشورت کنید و از آن ها راهنمایی بخواهید. با وجود جذابیت های مهاجرت و زندگی در یک کشور دیگر، در هر قدم این پروسه هزاران مشکل و مسائل پیش بینی نشده وجود دارد که غفلت و بی توجهی به آن ها مشکلات بزرگی می آفریند.

در واقع گروه های مهاجرتی به دلیل تجربه زیادی که از مهاجران می گیرند، تلاش می کنند که از بروز این مشکلات جلوگیری کنند. پس با سپردن کارهایتان به این گروه ها، شما در وقتتان هم صرفه جویی کردید. چون شما اول راهی هستید که آن ها چندین بار به همراه دیگران طی کرده اند. الست گروپ یکی از آن تیم های حرفه ای است که ما به شما پیشنهاد می کنیم.

اینفوگرافیک تحصیل در آلمان

اینفوگرافیک تحصیل در آلمان

آن ها در کارشان بهترین هستند، چون با صبر و حوصله در مورد بسیاری از راه های مهاجرتی برای کشورهای زیادی مطالعه و تحقیق داشته اند و با شرکت های خارجی بسیاری همکاری داشته اند و جزو برترین های گروه های مهاجرتی هستند که می توانند به شما یاری برسانند. اینک وقت آن است که بحث گیرا و البته حساس این مقاله را از سر بگیریم.

در ادامه و برای بسط و تفهیم بهتر موضوع تحصیل در آلمان، مهم ترین موارد این بحث را در قالب چند تیتر و یا سوال برای شما عزیزان مطرح می نماییم و در بخش های متنوع این متن هر کدام از آن ها را مورد توضیح و تشریح قرار می دهیم.
اصلی ترین تیترها و سوال های نوشتار تحصیل در آلمان به شرح ذیل می باشند:
اگر کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب کردید، در مورد مهم ترین شرایط آن چیزی می دانید؟
آیا در زمینه ی  انواع کالج در آلمان اطلاعاتی دارید؟
آیا در زمینه ی انواع مراکز آموزش عالی در آلمان اطلاعاتی دارید؟
آیا در خصوص هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟
آیا می دانید که برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس باید چه شرایطی داشته باشید؟
اگر بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنید، باید چه شرایطی داشته باشید؟
آیا می دانید که برای تحصیل در دوره ی دکتری آلمان باید چه شرایطی داشته باشید؟
آیا برای متقاضیان سه مقطع ذکر شده، محدودیت سنی وجود دارد؟
آیا در زمینه ی هزینه های تحصیلی در کالج ها و دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟
آیا با خدمات الست گروپ برای متقاضیان تحصیل در آلمان آشنایی دارید؟
آیا تا به حال فکر کرده اید که گرفتن یک ویزای تحصیلی چقدر زمان می برد؟
آیا فکر می کنید، تحصیل در کشور آلمان همانی است که شما به دنبالش هستید؟
آیا محدودیت خاصی برای پذیرش در رشته ها وجود دارد؟
آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه ی کار دارند؟
آیا از شرایط پیوستن خانواده به ویزای تحصیلی در آلمان اطلاعاتی دارید؟
این سوال به ذهنتان خطور کرده که آیا می توان ویزای پیوست را همزمان با ویزای خودتان گرفت؟
از اجازه تحصیل و کار برای همسر و فرزند دانشجوی در حال تحصیل در آلمان چه می دانید؟
آیا این امکان وجود دارد که پس از اتمام دوره ی تحصیل اقامت دائم بگیریم؟
جمع بندی و خلاصه مطالب

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در آلمان با ما همراه شوید.

 

اگر کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب کردید، در مورد مهم ترین شرایط آن چیزی می دانید؟

اگر کشور آلمان را برای تحصیل انتخاب کردید، در مورد مهم ترین شرایط آن چیزی می دانید؟

در بخش آغازین از نوشتار تحصیل در آلمان، مهم ترین شرایط تحصیلی در این کشور اروپایی را مورد بررسی قرار می دهیم و از شما عزیزان خواننده درخواست داریم که در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید.
برای کسانی که می خواهند از طریق تحصیل مهاجرت کنند، آلمان گزینه بسیار خوب و مناسبی است که البته تعجبی ندارد که مقصد افراد زیادی باشد و خواهان پر و پا قرصی داشته باشد.

چرا که اقتصاد باثباتی دارد، دانشگاه ها و کالج های دولتی آن رایگان هستند. دانشگاه های آلمان از معتبرترین استادان و محققان بهره مند است، لذا فارغ التحصیل شدن از این دانشگاه ها اعتبار بالایی دارد و پس از تحصیل، امکان کار و فعالیت در کشور آلمان هم وجود دارد. پس باید دانشگاه ها را بشناسید، رشته مورد نظرتان را انتخاب کنید و از دانشگاه ها پذیرش بگیرید تا کشور آلمان برای شما ویزای تحصیل در آلمان صادر کند و دانشجوی دانشگاه های آلمان شوید.

شما برای این که امکان تحصیل در آلمان را داشته باشید، باید حداقل مدرک دیپلم را داشته باشید.
اولین مقطعی که می توانید در آن تحصیل کنید، کالج است. در واقع کالج برای کسانی است که دیپلمشان را در کشوری غیر از آلمان و با سیستم آموزشی کشور دیگری گرفته اند و طبیعتاً با سیستم آموزشی آلمان آشنا نیستند و می خواهند وارد مقطع کارشناسی شوند. به همین جهت برای آشنا شدن با سیستم آموزشی آلمان و گذراندن پیش نیازهای تحصیلی در این دوره ی یک ساله شرکت می کنند و در این مدت خودشان را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند. شرکت در این دوره یک ساله برای بسیاری از دانشجویان خارجی الزامی و ضروری است.

بر اساس موضوعات بیان شده در زمینه ی شرایط تحصیل در کشور آلمان، شما خواننده های عزیز می توانید برای به دست آوردن اطلاعاتی بهتر در این خصوص به تیم مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ مراجعه و با کارشناس های خبره ی این گروه مشورت نمایید.

ایشان می توانند بهترین اطلاعات را در خصوص شرایط تحصیلی در کشور آلمان در اختیار شما قرار دهند.
از شما عزیزان خواننده دعوت می نماییم در بخش های بعدی نوشتار تحصیل در آلمان نیز با ما همراه باشید تا موارد مهم و کاربردی را خدمت شما ارائه نماییم.

 

آیا در زمینه ی انواع کالج در آلمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی انواع کالج در آلمان اطلاعاتی دارید؟

همان گونه که ملاحظه نمودید، در قسمت پیشین از متن تحصیل در آلمان مهم ترین شرایط و موارد مربوط به تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دادیم و توضیحاتی را خدمت شما عزیزان ارائه کردیم. اینک و در این بخش از مقاله قصد داریم تا انواع کالج های کشور آلمان را برای شما همراهان عزیز مورد توضیح قرار دهیم. از شما عزیزان درخواست داریم در این قسمت از مقاله نیز با ما همراه باشید.

شاید تا کنون فکر می کردید که تمام دانش آموزان در یک کالج با یک مجموعه درس مشابه تحصیل می کنند، اما خبر جالب این که هرگز این طور نیست. در واقع چند نوع کالج وجود دارد که شما متناسب با رشته ای که می خواهید در دانشگاه بخوانید، در آن ها تحصیل می کنید. پس شما باید قبل از ورود به کالج رشته خود را هم انتخاب کرده باشید.

 

کالج پزشکی:

اولین کالجی که معرفی می کنیم، کالج پزشکی است، این کالج مخصوص افرادی است که می خواهند در رشته های پزشکی، زیست، داروسازی و رشته های مشابه، در دانشگاه تحصیل کنند. تمرکز این کالج ها بر روی رشته هایی مثل فیزیک، شیمی، زیست و زبان انگلیسی است.

 

کالج فنی:

این کالج هم مخصوص افرادی است که می خواهند در رشته های ریاضی، مهندسی و علوم تحصیل کنند. در آزمون ورود به این کالج، دروس ریاضی، فیزیک و زبان آلمانی وجود دارد.

 

کالج اقتصاد:

کالج اقتصاد:

مخصوص افرادی است که می خواهند در رشته های کسب و کار، مدیریت و علوم اجتماعی تحصیل کنند. در واقع این رشته ها در آلمان زیر مجموعه گروه انسانی به حساب نمی آیند و پیش نیازهای جداگانه ای را نیاز دارند.

 

کالج علوم انسانی:

برای افرادی مناسب است که می خواهند در رشته های حقوق، فلسفه، علوم سیاسی، روزنامه نگاری و ... تحصیل کنند.

 

کالج زبان:

افرادی که می خواهند در رشته های زبان و ادبیات تحصیل کنند هم باید به کالج زبان بروند.
با داشتن گواهی که نشان دهد، شما مقطع کالج را گذرانده اید یا با داشتن مدرک دیپلم Abitur اولین مقطعی که می توانید در آن تحصیل کنید، کارشناسی یا لیسانس است. 
برای انتخاب رشته هم شما گزینه های زیادی دارید. 

در صورتی که مایل هستید در زمینه ی انواع کالج در کشور آلمان موارد دقیق تر و اطلاعات بیشتری را به دست آورید، به شما عزیزان پیشنهاد می دهیم که با کارشناس های گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ تماس برقرار نموده و با ایشان به مشورت بپردازید. آن ها بر اساس تجربه و سوابقی که در این خصوص دارند، اطلاعات مناسبی را در اختیار شما عزیزان قرار می دهند.

لطفا در بخش های بعدی نوشتار تحصیل در آلمان نیز با ما همراه باشید. در ادامه تصمیم داریم، موارد متنوع و مفیدی را با شما عزیزان خواننده به اشتراک بگذاریم که در صورتی که خودتان و یا دیگر اطرافیان شما تمایل به تحصیل در آلمان داشته باشید، می توانید از این موارد بهره ببرید. البته باز هم پیشنهاد می شود، در کنار مطالعه ی بخش های متنوع این نوشتار، از راهنمایی های گروه های با تجربه ی مشاوره ی مهاجرتی استفاده نموده و شخصا در این زمینه اقدام مستقیمی انجام ندهید.

 

آیا در زمینه ی انواع مراکز آموزش عالی در آلمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی انواع مراکز آموزش عالی در آلمان اطلاعاتی دارید؟

در بخش قبل از مقاله ی تحصیل در آلمان مهم ترین انواع کالج در این کشور را برای شما عزیزان خواننده مورد تشریح قرار داریم. در این قسمت بنا داریم وارد توضیحاتی در زمینه ی انواع مرکزهای آموزشی کشور آلمان شویم و توضیحاتی را خدمت شما بیان نماییم. از شما مخاطبین گرامی درخواست داریم در این قسمت نیز ما را همراهی نمایید.
به طور کلی می توان مراکز آموزش عالی در آلمان را به سه دسته تقسیم کرد:

 

دانشگاه ها:

دانشگاه ها:

این مراکز آموزشی اصولاً تئوری محور و تحقیقاتی هستند و هدفشان آماده کردن دانشجویان برای مقاطع بالاتر و موقعیت های شغلی پژوهشی است. دانشگاه ها بر دانش های نوین و به روز دنیا تمرکز و تأکید دارند و بسیاری از این دانشگاه ها مخصوص یک رشته یا مجموعه رشته های مرتبط به هم هستند تا تخصصی روی همان دسته از رشته ها کار کنند.

 

دانشگاه های علوم کاربردی:

دانشگاه های علوم کاربردی:

این دسته از مراکز آموزشی علاوه بر این که مباحث مورد نیاز را تدریس می کنند، عملی محور هم هستند. در واقع هدف این دسته از دانشگاه ها هدایت کردن دانشجویان به بازار کار و صنعت است. بخش عمده ای از فعالیت های دانشگاهی پروژه های عملی، کارآموزی های تابستانه و دوره های عملی و کاربردی است تا دانشجویان با کاربرد رشته ی خود در محیط غیر آکادمیک آشنا شوند.

 

دانشگاه های هنر:

دانشگاه های هنر:

در این نوع دانشگاه ها رشته هایی مثل موسیقی، طراحی لباس، فیلم سازی، انیمیشن و ... تدریس می شود. عمدتاً برای ورود به این رشته، آزمون هایی از هنرجو گرفته می شود و استعدادشان در نظر گرفته می شود.

همان گونه که دقت فرمودید، کشور آلمان دارای تنوع زیادی از نظر انواع مرکزهای آموزش عالی می باشد. برای به دست آوردن آگاهی های بیشتر در زمینه ی انواع مراکز آموزش عالی این کشور می توانید از مجموعه تجربیات، راهنمایی ها و تخصص کارشناس های الست گروپ استفاده نمایید.ایشان بهترین راهنمایی ها و مشاوره ها را به مراجعه کنندگان و درخواست کنندگان ارائه می نمایند.

از شما خواننده ی گرامی دعوت می شود در بخش های بعدی نوشتار تحصیل در آلمان نیز با ما همراه باشید. در ادامه قصد داریم موارد مهم و با ارزشی را با شما همراهان عزیز به اشتراک بگذاریم که البته این موارد در زمانی که درخواست تحصیل در آلمان را برای خود و یا دیگر دوستان داشته باشید، مفید می باشند و می توانید به خوبی از آن ها زیر نظر گروه های با تجربه ی مشاوره ی مهاجرتی بهره مند شوید.

 

آیا در خصوص هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در خصوص هزینه های تحصیل در دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟

در قسمت بالا از مقاله ی تحصیل در آلمان، مهم ترین انواع مرکزهای آموزش عالی کشور آلمان را مورد بیان قرار داده و شما عزیزان خواننده را با آن ها آشنا نمودیم. در این بخش قصد داریم، در زمینه ی هزینه های مربوط به تحصیل در هر یک از دانشگاه های  کشور آلمان صحبت نماییم و شما را با این موضوع آشنا کنیم. خواهشمند است در ادامه ی این بحث کاربردی نیز با ما همراه باشید.

در واقع دانشگاه های آلمان از نظر هزینه به دو دسته تقسیم می شوند. دسته ای که دولتی می باشند و  عمدتاً رایگان می باشند و شما که دانشجوی خارجی هستید هم حق تحصیل دارید و دسته ای دیگر خصوصی هستند که برای تحصیل در آن ها باید شهریه پرداخت کنید که در این نوع دانشگاه هم امکان حضور دانشجویان بین المللی وجود دارد.

در صورتی که در کنار مطالعه ی موضوعات این بخش در زمینه ی هزینه های مربوط به تحصیل در آلمان سوال و یا ابهامی در ذهن شما عزیزان می باشد، می توانید برای کسب اطلاعاتی بهتر و مناسب، با کارشناس های با تجربه ی الست گروپ تماس برقرار نموده و از نظرات تخصصی ایشان در این زمینه استفاده نمایید. آن ها قادر هستند مناسب ترین شیوه ها را برای شما عزیزان خواننده ارائه نمایند.
از شما عزیزان درخواست داریم تا در بخش های بعدی این مقاله با عنوان تحصیل در آلمان با ما همراه باشید تا موضوعات متنوع و کاربردی را برای شما بیان نماییم.

 

آیا می دانید که برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس باید چه شرایطی داشته باشید؟

آیا می دانید که برای تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس باید چه شرایطی داشته باشید؟

در قسمت قبل از این مقاله در زمینه ی تحصیل در آلمان، در خصوص هزینه های مربوط به تحصیل در آلمان صحبت کردیم و در این بخش از نوشتار خود قصد داریم، مهم ترین شرایط برای تحصیل مقطع لیسانس یا کارشناسی کشور آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

همان طور که در بخش های قبل از مقاله ی تحصیل در آلمان گفتیم، شرایط پذیرش در دانشگاه ها داشتن دیپلم و حداقل معدل است. شرط دیگر، داشتن مدرک زبان آلمانی B2 یا C1 است، چون زبان تحصیل در مقطع کارشناسی آلمانی است. برای همین است که در دوره های کالج، آموزش زبان آلمانی در دستور کار است. چون دانش آموزان برای درک مطالب در چهار مهارت باید به سطح قابل قبولی رسیده باشند.

مدت زمان دوره کارشناسی 3 الی 4 سال است، البته نکته مهم این است که دانشجویان کالج و دانشگاه باید برای پوشش هزینه های زندگی مثل مسکن یا خوابگاه و خوراک و پوشاک، سالانه 10200 یورو تمکن مالی داشته باشند و باید این مقدار پول را داشته باشید و در روز مصاحبه تان در سفارت داشته باشید.

تا اینجا در مقاله ی تحصیل در آلمان در مورد این صحبت کردیم که اگر دیپلم داشته باشید، باید ابتدا در کالج، دوره آموزشی بگذرانید. اما اگر لیسانس داشته باشید، شرایط به چه صورتی می باشد؟ در ادامه ی مقاله تحصیل در آلمان، به بررسی مقاطع تحصیلی بالاتر می پردازیم. در ادامه ی این نوشتار ما را همراهی کنید.

 

اگر بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنید، باید چه شرایطی داشته باشید؟

اگر بخواهید در مقطع کارشناسی ارشد در آلمان تحصیل کنید، باید چه شرایطی داشته باشید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید، در قسمت پیشین از نوشتار تحصیل در آلمان مهم ترین شرایط مربوط به تحصیل مقطع لیسانس را مورد بحث و بررسی قرار دادیم و اینک می خواهیم شرایط مربوط به تحصیل در دوره ی فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد را توصیح دهیم. از شما عزیزان خواننده درخواست می شود در این بخش نیز همراه ما باشید.

اگر شما مدرک کارشناسی یا لیسانس را در کشور خودتان گذرانده اید، می توانید برای ادامه تحصیل در آلمان اقدام کنید و مدرک کارشناسی ارشد را از دانشگاه های آلمان بگیرید. در مقطع ارشد، علاوه بر زبان آلمانی، به زبان انگلیسی هم تدریس می شود و به انتخاب دانشجویان است که کدام زبان را انتخاب کنند.

پس اگر از قبل خودتان را برای زبان آلمانی آماده کرده اید و به سطح مورد قبول رسیده اید که زبان آلمانی را انتخاب کنید و اگر مدرک تافل یا آیلتس دارید، می توانید انگلیسی را انتخاب کنید. ذکر این مطلب هم خالی از لطف نیست که اخیراً بسیاری از دانشگاه ها مدرک دولینگو را هم می پذیرند. پس می توانید با اپلیکیشن دولینگو هم هر زبانی را مورد تمرین قرار دهید.

دوره ی کارشناسی ارشد بین یک تا دو سال و نیم است. این دوره، هم آموزش محور و هم تحقیق محور است. در دوره آموزش محور شما واحدهای درسی و پروژه های درسی دارید و در دوره تحقیق محور یک پایان نامه دارید که باید روی آن کار کنید و از موضوع خود در حضور داوران دفاع کنید.

برای پذیرش در دوره های کارشناسی ارشد، شما باید مدرک کارشناسی مرتبط داشته باشید. یکی دیگر از شروط پذیرش، داشتن حداقل معدل است. البته در نظر داشته باشید که ضوابط و شرایط هر دانشگاه متفاوت است، اما داشتن معدل بالای 15 شرط پذیرش را بالا می برد. به هر حال این ها مواردی است که با چک کردن سایت های دانشگاه ها و مکاتبه با اساتید به دست می آید. برای آگاهی بیشتر در این زمینه بهتر است، با کارشناسان حرف ای و متخصص بخش تحصیلی در الست گروپ مشاوره کنید.

مدرک زبان قابل قبول برای زبان آلمانی برای کارشناسی ارشد B2 و برای زبان انگلیسی آیلتس 6.5 است. شما برای پوشش هزینه های معیشتی باید سالیانه 10200 یورو تمکن مالی داشته باشید. در ادامه مقاله می خواهیم شرایط دکتری برای تحصیل در آلمان را بررسی کنیم. لطفا ادامه مطلب را دنبال کنید تا اطلاعات مورد نیازتان را بیابید.

شما خواننده عزیز می توانید برای کسب آگاهی های مناسب تر و بهتر در زمینه ی تحصیل مقطع فوق لیسانس کشور آلمان از راهنمایی های ارائه شده توسط گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ استفاده نمایید.
از شما عزیزان مخاطب درخواست می نماییم در بخش های بعدی نوشتار تحصیل در آلمان نیز ما را همراهی نمایید.

در ادامه بنا داریم موضوعات متنوع و کاربردی دیگری را با شما عزیزان به اشتراک بگذاریم که این موارد در شرایطی که درخواست تحصیل در آلمان را داشته باشید، برای شما مفید می باشند. هر چند پیشنهاد و البته توصیه ما باز هم این می باشد که از گروه های باتجربه ای که در زمینه ی مشاوره ی مهاجرتی فعالیت می نمایند، استفاده کنید.

 

آیا می دانید که برای تحصیل در دوره ی دکتری آلمان باید چه شرایطی داشته باشید؟

آیا می دانید که برای تحصیل در دوره ی دکتری آلمان باید چه شرایطی داشته باشید؟

تا به حال  و در بخش های مختلفی از نوشتار تحصیل در آلمان از ورود به مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سخن گفتیم. این بخش از مقاله ی تحصیل در آلمان، اطلاعاتی در مورد دوره ی دکتری را در اختیار شما بزرگواران قرار می دهد. از شما عزیزان درخواست می شود در این قسمت از مقاله نیز با ما همراه باشید.
 
اگر شما فارغ التحصیل کارشناسی ارشد هستید هم شانس این را دارید که در بهترین دانشگاه های آلمان تحصیل کنید. شرایط برای این دوره قدری متفاوت است. شما برای مقطع دکتری باید با معدل بالا اقدام کنید و مهارت های زبان آلمانی را تا سطح B2 بدانید و یا آیلتس 7.0 داشته باشید. برای پایان نامه ی خود باید یک استاد راهنما داشته باشید.

در واقع برای این که شما بتوانید از دانشگاه پذیرش بگیرید، باید استادی را انتخاب کنید، با او مکاتبه کنید و بتوانید نظرش را جلب کنید تا شما را پشتیانی و حمایت کند. استادان به رزومه متقاضی توجه می کنند. به تعداد مقالات وی، نوع مقالات، کارها و فعالیت های علمی - پژوهشی دانشجو، کتاب تألیفی، کتاب ترجمه شده و پایان نامه کارشناسی ارشد و پروپوزالی که می خواهد روی آن کار کند، توجه می کنند و این موارد را در تصمیمشان لحاظ می کنند.

در این مرحله، نامه تأییدیه و حمایت استاد راهنما شرط پذیرش در دانشگاه است. دوره ی دکتری در آلمان رایگان است و بسیاری از دانشگاه ها به دانشجویان حقوق ماهیانه هم پرداخت می کنند. خبر خوب برای متقاضیان دوره ی دکتری که حقوق، فاند یا بورسیه دارند، این است که نیازی به ارائه ی تمکن مالی برای درخواست ویزا و پذیرش ندارند.

شما خواننده ی عزیز می توانید برای دریافت راهنمایی های بیشتر و دقیق تر در زمینه ی تحصیل دوره ی دکتری کشور آلمان به گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ مراجعه و از نظرات کارشناسی شده ی ایشان نهایت استفاده را ببرید. هر چند امکان دریافت این اطلاعات دقیق با ارتباط غیر حضوری نیز امکان پذیر می باشد.
لطفا در بخش های باقیمانده از مقاله ی تحصیل در آلمان نیز با ما همراه باشید تا موضوعات متنوعی را با شما مخاطبین گرامی به اشتراک بگذاریم.

 

آیا برای متقاضیان سه مقطع ذکر شده، محدودیت سنی وجود دارد؟

آیا برای متقاضیان سه مقطع ذکر شده، محدودیت سنی وجود دارد؟

همان طور که ملاحظه فرمودید، در بخش های قبلی از مقاله ی تحصیل در آلمان، مهم ترین شرایط برای تحصیل مقطع های مختلف لیسانس، فوق لیسانس، دکتری در کشور آلمان را بررسی کردیم و مواردی را در هر زمینه توضیح دادیم. در این قسمت قصد داریم، شرایط و محدودیت های سنی را برای هر کدام از آن ها مورد بحث و گفت و گو قرار دهیم. از شما مخاطبین و همراهان عزیز درخواست داریم تا در این قسمت نیز با ما همراه باشید.

در پاسخ به این سوال، باید گفت که این محدودیت ها برای دوره ی کالج، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را دانشگاه تعیین می کند. البته می توان گفت که اکثر دانشگاه ها محدودیت سنی ندارند. اما برخی از دانشگاه ها برای دوره های مختلف محدودیت هایی گذاشته اند.

جدای از بحث دانشگاه ها، برای صدور ویزا و مصاحبه با سفارت شما باید قادر باشید، توضیح دهید که چرا در سن بالاتر و با وجود گپ تحصیلی برای فلان مقطع دانشگاهی اقدام کرده اید. گپ تحصیلی یعنی این که شما از زمانی که آخرین مدرکتان را گرفته اید، تا زمانی که برای مقطع بعد اقدام کرده اید، چیزی حدود 2 تا 5 سال فاصله انداخته اید که این از نظر دانشگاه و همین طور سفارت قابل توجیه نیست. چون نشاندهنده این است که شما برای مقطع بعد آمادگی و توان کافی را ندارید، البته این مسئله در رشته های مختلف متفاوت است. با توجه به تجربه ی دانشجویان می توان شرایط سنی کلی برای تحصیل در آلمان در مقاطع مختلف را به شرح زیر خلاصه کرد:
دوره کالج تا 23 سال
مقطع کارشناسی تا 25 سال
مقطع کارشناسی ارشد تا 35 سال
مقطع دکتری تا 45 سال
البته همان طور که گفته شد، این ارقام کلی است و اگر فرد در کارنامه ی علمی خود، سوابق درخشان آموزشی و پژوهشی داشته باشد، این محدودیت ها معنایی ندارد. برای مشاوره و اطلاع از محدودیت های سنی در رشته های مختلف و دانشگاه های مختلف و آگاهی از تجربیات هزاران دانشجو با تیم حرفه ای ما (گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ) در تماس باشید تا در مراحل اخذ ویزا و چگونگی تنظیم رزومه ی شما یاور و پشتیبانتان باشیم.
در قسمت بعدی مقاله تحصیل در آلمان، در مورد هزینه های تحصیلی در کالج ها و دانشگاه ها مباحثی را برای شما آماده کردیم که تقدیم حضورتان می کنیم.

 

آیا در زمینه ی هزینه های تحصیلی در کالج ها و دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟

آیا در زمینه ی هزینه های تحصیلی در کالج ها و دانشگاه های آلمان اطلاعاتی دارید؟

در بخش پیشین از متن کاربردی تحصیل در آلمان، مهم ترین محدودیت ها و شرایط سنی برای تحصیل در مقطع های مختلف کشور آلمان را مورد توضیح قرار دادیم. 
این بخش از نوشتار تحصیل در آلمان، به هزینه های تحصیل در کالج ها و دانشگاه ها اختصاص دارد. لطفا در ادامه با ما همراه باشید.

دلیل این که آلمان مقصد بسیاری از دانشجویان است، رایگان بودن و یا هزینه ی جزئی دانشگاه های آن است. در واقع به دلیل این که در بسیاری از کشورها دانشجویان اجازه کار ندارند، یا تعداد ساعاتی که یک دانشجو می تواند کار کند خیلی محدود است که کفاف هزینه های بالای دانشگاه را نمی دهد، به همین خاطر، شهریه های کم دانشگاه های آلمان یک مزیت محسوب می شود.

چون به عنوان یک دانشجوی بین المللی شما در کالج، مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری، رایگان تحصیل می کنید. بعضی دانشگاه ها هم شهریه های جزئی برای دانشجویان بین المللی تعیین کرده اند که چیزی حدود 350 تا 750 یورو در سال است.

حالا که در مورد هزینه های تحصیل در آلمان مطلع شدید، بهتر است که در مورد کمک هایی که الست گروپ می تواند به شما بکند صحبت کنیم. با ادامه مقاله تحصیل در آلمان همراه ما باشید.

 

آیا با خدمات الست گروپ برای متقاضیان تحصیل در آلمان آشنایی دارید؟

آیا با خدمات الست گروپ برای متقاضیان تحصیل در آلمان آشنایی دارید؟

در این بخش از نوشتار تحصیل در آلمان، تصمیم داریم تا مهم ترین خدمات و سرویس های گروه مشاوره مهاجرتی الست گروپ را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که این گروه با تجربه و متخصص در این زمینه چه خدمات و سرویس هایی را ارائه می نماید. لطفا ما را در این قسمت نیز همراهی نمایید.

پروسه مهاجرت، پروسه وقت گیری است و اگر کسی هستید که برای انجام کارها پیگیر و شکیبا نیستید، زود از پا در می آیید و از تصمیم منصرف می شوید. بهتر است که رأسا در این مسئله اقدام نکنید. تعداد زیادی از شرکت های مهاجرتی متناسب با شرایط دانشجو چند کشور را معرفی می کنند، دانشگاه را انتخاب می کنند و بعد از دانشجو می خواهند تا مدارک را آماده کند، اما خدمات الست گروپ بسیار متنوع است و شما را در هیچ مرحله ای تنها نمی گذارد. چون از ابتدای شروع به کار هدفش مهاجرت آسان و بی دغدغه برای همراهانش بود. در اینجا خدماتی که الست گروپ برای تحصیل در آلمان به شما ارائه می کند را شرح می دهیم. 
 
ما اهداف کاری و پژوهشی و آینده ای که برای خودتان ترسیم کرده اید را ارزیابی می کنیم و براساس آن بهترین رشته و بهترین گرایش و مناسب ترین دانشگاه را برای شما انتخاب می کنیم. در این زمینه می توانید به ما صد در صد اطمینان کنید، چون تمامی دانشگاه ها و رشته ها را بررسی کرده ایم و بهترین ها را می شناسیم و از بسیاری دانشجویان آلمانی و غیر آلمانی اطلاع کسب کرده ایم.
تمام مدارکی را که برای دریافت پذیرش از دانشگاه نیاز دارید، آماده خواهیم کرد.

ما بر حسب نیازهای دانشگاه مورد نظرتان زبان آلمانی یا انگلیسی را با بهترین مدرسان زبان به شما آموزش می دهیم و شما را برای شرکت در آزمون های مربوطه آماده می کنیم.
ما براساس رزومه و سوابق تحصیلی شما از کالج ها و در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری برایتان پذیرش می گیریم.

شما را در سفارت ایران برای دریافت ویزای تحصیلی همراهی می کنیم و تمام موارد مهم را با شما در میان می گذاریم تا با خیال راحت ویزای تحصیلی تان را بگیرید.
با شما خواهیم بود تا در کشور آلمان تنها نباشید. شما را برای اسکان و استقرار در کشور آلمان یاری می کنیم.

بعد از اسکان هم همراهتان خواهیم بود تا بیمه ی درمانی را دریافت کنید، حساب بانکی تان را افتتاح کنید و سیم کارت مخصوص کشور آلمان را خریداری کنید.
ما تمام موارد بالا را صد در صد تضمین می کنیم، چون ما خود را در مقابل رضایت و آرامش شما مسئول می دانیم.

شاید این پروسه برای شما خیلی دور از دسترس به نظر برسد. اما در خاطر داشته باشید، هر پروسه ای زمانبر است و حالا که مسیر مهاجرت را انتخاب کرده اید، باید حوصله به خرج دهید، اما اگر الان مدرک زبان را دارید، یا تازه فارغ التحصیل شده اید، بهتر است، عجله کنید. به شما نوید می دهیم که می توانیم در کمترین زمان ممکن شما را راهی کشور آلمان کنیم. در قسمت بعد، قصد داریم که در مورد زمان این پروسه به شما عزیزان توضیحات دقیق تری بدهیم. لطفا همراه ما باشید.

 

آیا تا به حال فکر کرده اید که گرفتن یک ویزای تحصیلی چقدر زمان می برد؟

آیا تا به حال فکر کرده اید که گرفتن یک ویزای تحصیلی چقدر زمان می برد؟

تا اینجای مقاله ی تحصیل در آلمان، شما در مورد کالج ها، شرایط سنی و خدمات الست گروپ اطلاعاتی را به دست آوردید. حالا وقت آن رسیده تا در مورد زمان این پروسه با هم صحبت کنیم. لطفا ما را در این بخش نیز همراهی نمایید.

در واقع درخواست پذیرش را نمی توان در هر زمانی برای دانشگاه فرستاد. دانشجویان برای اقدام به گرفتن پذیرش تحصیلی در هر ترم در زمان های خاصی امکان ارسال مدارکشان به دانشگاه و درخواست پذیرش دارند. سال تحصیلی آلمان دو ترم زمستان و تابستان دارد. ترم زمستان از اول اکتبر هر سال شروع می شود و در 31 مارچ هر سال تمام می شود. ترم تابستان در اول آپریل شروع می شود و در 30 سپتامبر تمام می شود. 

معمولاً برای گرفتن پذیرش تحصیلی از دانشگاه های آلمان، فرصت ارسال مدارک که به آن ددلاین می گویند، برای ترم زمستان تا 15 جولای هر سال است. اگر به این ترم ها نرسیدید، می توانید برای ترم تابستان یعنی تا 15 ژانویه مدارکتان را بفرستید. این یعنی این که اگر مدارکتان کامل و بدون نقص باشد، حدود 3 الی 5 ماه قبل از شروع ترم شما باید درخواست خود را ارسال کنید.

گاهی برای دانشجویان بین المللی پیش می آید که پذیرش را از دانشگاه گرفته، اما سفارت به آن ها وقت مصاحبه نداده. کاری که این دانشجویان می توانند بکنند این است که تحصیلشان را از ترم بعد شروع کنند، در واقع این امکان برایشان مقدور است که یک ترم شروع ترم و شروع تحصیلشان را به تعویق بیاندازند.

بهتر است برای دریافت آخرین و تازه ترین اطلاعات در زمینه ی مدت زمان لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کشور آلمان، با کارشناس های خبره ی الست گروپ وارد مذاکره شوید و از نظرات ایشان استفاده کنید. در بخش بعد، برآنیم تا از مزایای تحصیل در آلمان صحبت کنیم که احتمالا همان کشوری باشد که شما به دنبالش هستید. لطفا با ما همراه باشید.

 

آیا فکر می کنید تحصیل در کشور آلمان همان چیزی می باشد که شما به دنبالش هستید؟

آیا فکر می کنید تحصیل در کشور آلمان همان چیزی می باشد که شما به دنبالش هستید؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید در قسمت قبل از متن تحصیل در آلمان، شرایط و مدت زمانی که برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آلمان لازم می باشد را بررسی کردیم و در این بخش می خواهیم وارد این بحث شویم که آیا تحصیل در کشور آلمان گزینه ی مناسبی می باشد و این همان موردی می باشد که شما درخواست کننده ی گرامی به دنبالش بوده اید یا خیر؟ لطفا با ما همراه باشید.

برای بسیاری از دانشجویان، کیفیت آموزش بسیار مهم است و دانشگاه های آلمان از این لحاظ جزو بهترین دانشگاه ها در سطح اروپا و همین طور در جهان است. بر اساس رنکینگ دانشگاه ها که وبسایت معتبر QS هر سال منتشر می کند، دانشگاه های آلمان از نظر کیفیت آموزشی در رده های بالا قرار دارند.

کسانی که قصدشان این است که به کشورشان برگردند و از نظر علمی سرآمد باشند و برای کشورشان دانش به روز و آگاهی و شیوه های نوین تدریس به ارمغان بیاورند، آلمان را انتخاب می کنند. کسانی که می خواهند پس از فارغ التحصیلی وارد مراکز تحقیقاتی شوند و به علم و دانش روز بیافزایند، آلمان را انتخاب می کنند. آلمان برای عده ای هم که می خواهند در کشور آلمان کار کنند، اما شرایط گرفتن ویزای کاری نداشتند هم گزینه ی ایده آلی است.

چون دولت آلمان برای فارغ التحصیلان این امکان را فراهم کرده که تا یک سال پس از اتمام تحصیلشان به دنبال کار باشند. در واقع ویزای شما تا یک سال دیگر تمدید می شود و شما در یکی از کشورهایی که نرخ بیکاری پایینی دارد، به دنبال کار می گردید و بعد از پیدا کردن کار، ویزای شما تبدیل به اقامت کاری می شود.

افرادی که از دانشگاه های آلمانی فارغ التحصیل می شوند، چون با متود دانشگاه های آلمان آموزش دیده اند، خیلی راحت تر می توانند اعتماد کارفرمایان را جلب کنند و در آلمان کار پیدا کنند. به همین دلیل، مسیر تحصیلی، راه ساده تری برای ورود مسیر کاری در آلمان است.

حالا که دیدید تحصیل در آلمان چه مزایایی دارد، حتما به این فکر می کنید که این همان کشوری می باشد که من به دنبالش هستم. بله پاسخ در این زمینه، مثبت می باشد. آلمان کشوری پیشرو در علم و اقتصاد است. آلمان در حوزه یورو برترین کشور می باشد. حالا بیاید ببینیم که آیا می توان در رشته شما پذیرش گرفت یا خیر؟ در قسمت بعدی از  مقاله ی تحصیل در آلمان می خواهیم به این موضوع بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

آیا محدودیت خاصی برای پذیرش در رشته ها وجود دارد؟

آیا محدودیت خاصی برای پذیرش در رشته ها وجود دارد؟

معمولاً برای دریافت پذیرش، محدودیت قانونی عمومی توسط دانشگاه ها برای رشته های خاصی وضع نشده است، اما برای تحصیل در هر دوره ی تحصیلی مجموعه پیش نیازهایی وجود دارد، مثل مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی قبلی، معدل، مدرک زبان، سن و در برخی موارد سابقه تحقیقاتی. مثلاً داشتن مقاله پژوهشی در نشریه های معتبر نقش حائز اهمیتی برای پذیرش در مقطع دکتری دارد.

برای آگاهی از لیست رشته ها و گرایش هایشان و آگاهی از شرایط دانشگاه ها با کارشناسان ما در ارتباط باشید. در بخش بعدی مقاله ی تحصیل در آلمان قصد داریم، در مورد شرایط دریافت بورسیه صحبت کنیم. لطفا ما را در ادامه همراهی کنید.

 

از شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های آلمان چه می دانید؟

از شرایط گرفتن بورسیه از دانشگاه های آلمان چه می دانید؟

همان گونه که دقت فرمودید در قسمت قبل از نوشتار تحصیل در آلمان، محدویت های پذیرش تحصیل در آلمان را بیان نمودیم و شما عزیزان با این موارد آشنا شدید. اینک تصمیم داریم در این قسمت از متن خود شرایط مربوط به دریافت بورسیه های تحصیلی کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهیم. از شما مخاطب گرامی می خواهیم که در این بخش نیز با ما همراه باشید.

در بسیاری از کشورها و در بسیاری از دانشگاه ها، دولت و افراد خیر و استادها برای برخی دانشجویان کمک هزینه های مالی را تعریف می کنند. در واقع بورسیه با وام های دانشجویی در ایران فرق دارد. در این که دانشجو موظف به بازپرداخت آن نیست، البته شرایط مختلفی وجود دارد و برای همه مقاطع و همه رشته ها این امکان وجود ندارد. پس بهتر است، انواع بورسیه را بشناسید و برای آگاهی کامل از این کمک هزینه های مالی با ما در تماس باشید. چند نوع برنامه ی بورسیه ملی وجود دارد که به شکل سالانه برای دانشجویان تعریف شده است. مهم ترین آن ها را برای شما عنوان می کنیم.

 

بورسیه Daad:

اولین موردی است که بررسی می کنیم. این بورسیه مختص دانشجویان ارشد و دکتری است که سوابق کاری و تحصیلی درخشانی دارند و مبلغ آن ماهیانه 850 یورو برای مقاطع ارشد و 1200 یورو برای مقطع دکتری است. این بورسیه برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه تعبیه شده است که در رشته ی مرتبط با بورسیه، باید مدرک کارشناسی یا کارشناسی ارشد مرتبط داشته باشد و مدرک زبان هم جزء شرایط اخذ آن است. با

دریافت Daad شما تحت پوشش بیمه و خدمات بهداشت و درمان قرار می گیرید. هزینه های شرکت در کلاس های زبان آلمانی برای مدت مشخصی تقبل می شود. ارگان Daad بورسیه های جانبی دیگری نیز دارد. برای آگاهی کامل از شرایط اخذ بورسیه با تیم الست گروپ در ارتباط باشید و از پیشنهادات کارشناسان آن بهره مند شوید.

 

بورسیه Heinrich Böll:

یکی دیگر از بورسیه های کشور آلمان بورسیه هاینریش بل است که سالیانه به حدود 1200 دانشجو تعلق می گیرد و مخصوص دانشجوهای دانشگاه های دولتی است که در زمینه های سیاسی و اجتماعی فعالیت دارند و در رشته های اکولوژی، محیط زیست، دموکراسی، حقوق بشر و رشته های مشابه تحصیل می کنند.
 
بورسیه ملی DeutschlandStipendium که فقط به دانشجویان کشورهای در حال توسعه تعلق ندارد و تمامی دانشجویان ممتاز در سراسر جهان می توانند از آن استفاده کنند. مبلغ این بورسیه ماهیانه 300 یورو است. معمولا سازمان بورسیه دهنده معیارهای اعطای بورسیه را به دانشگاه ها واگذار کرده اند.  بنابراین استادان و دانشگاه با بررسی رزومه شما و سوابق شما تصمیم می گیرند که شما شایسته دریافت این بورسیه هستید، یا خیر.

 

بورسیه Konrad-Adenauer-Stiftung:

برای دانشجوهای بین المللی است. این بورسیه مخصوص دانشجویانی است که از کشورهای در حال توسعه به آلمان سفر کرده اند و برای دریافت این نوع بورسیه دانشجو باید عملکردی بهتر از معمول داشته باشند، همین طور در پویش های داوطلبانه و انساندوستانه اجتماعی و یا کارهای های سیاسی به نفع کشورش فعالیت می کنند. این بورسیه تا 1100 یورو هزینه های معیشتی دانشجو را پوشش می دهد و تا 500 یورو هم شهریه دانشگاه را ساپورت می کند.

در این قسمت ما به برخی بورسیه های ملی اشاره کردیم، اما بورسیه های کشور آلمان فقط به این گروه محدود نمی شوند. بسیاری از دانشگاه ها برای دانشجویان شایسته که در فعالیت و پروژه ها نام پرآوازه ای دارند و در سایر فعالیت های غیر درسی دانشگاه مشغولند هم کمک هزینه هایی در نظر گرفته اند مثل دانشگاه گوته، برمن، کوفی عنان و غیره. بسیاری از دانشجویان دکتری هم اگر پروژه هایی که روی آن ها فعالیت پژوهشی دارند، مشارکت در پروژه های صنعتی باشد، مشمول بورسیه تحصیلی می شوند و بسته به کاری که می کنند، می توانند تا ماهیانه 3500 یورو نیز دریافت کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان الست گروپ در ارتباط باشید تا با سنجش سوابق تحصیلی و کاریتان بهترین راه را نشانتان دهیم.

اما ممکن است، شما نتوانید بورسیه بگیرید و از تمکن مالی خیلی خوبی هم برخوردار نباشید و دوست داشته باشید، برای بسیاری از هزینه های زندگی منبع درآمدی داشته باشید، در این صورت باید به دنبال کار باشید.

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که حین تحصیل در آلمان اجازه کار دارید، یا نه؟ ما در بخش بعدی از نوشتار تحصیل در آلمان، این موضوع را برای شما عزیز خواننده مورد تبیین قرار می دهیم. 
لطفا بخش های باقیمانده ی نوشتار تحصیل در آلمان را از دست ندهید. در ادامه، موضوعات مهم دیگری را با شما عزیزان به اشتراک می گذاریم.

 

آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه ی کار دارند؟

آیا دانشجویان در حین تحصیل اجازه ی کار دارند؟

در این بخش از متن خود با موضوع تحصیل در آلمان، قصد داریم شرایط اجازه ی کار در حین تحصیل را در کشور آلمان مورد بررسی قرار دهیم و از شما همراهان گرامی درخواست می کنیم در این قسمت از مقاله نیز با ما همراه باشید.
برای بسیاری از دانشجویان بین المللی که از خانواده دورند و باید هزینه های زندگیشان را خودشان بپردازند، اجازه کار داشتن شرط مهم است. بسیاری از دانشجویان برای برآمدن از پس هزینه ها کار پاره وقت یا شاید تمام وقت داشته باشند. البته این مسئله به دانشگاه بستگی دارد که آیا اجازه ی کار تمام وقت را به دانشجو می دهد، یا خیر. در دوره ی کارشناسی، دانشجویان تا 10 ساعت در هفته اجازه کار دارند. دانشجویان کارشناسی ارشد تا 20 ساعت و دانشجویان دکتری تا 30 ساعت می توانند کارهای پاره وقت داشته باشند.

دانشجوهای کارشناسی معمولاً کار در کتابخانه، کافه و رستوران را انتخاب می کنند. چون تجربه و مهارت خاصی ندارند و حقوقشان هم چیزی حدود 12 یورو در ساعت است. دانشجوهای کارشناسی ارشد مشغول کارهای ساده می شوند یا به عنوان دستیار استاد برای حل تمرین و کمک به دانشجویان کارشناسی کار می کنند و حقوق ایشان  نیز تقریباً 12 یورو در ساعت است. دانشجوهای دکتری هم به عنوان دستیار تحقیقات و پروژه ها کار می کنند و حقوق آن ها بستگی به پروژه و استاد راهنما دارد،

اما معمولاً چون کارهای تخصصی تری انجام می دهند، دستمزد بهتری می گیرند. اما این محدودیت ها فقط تا وقتی است که دانشجو هستند. بعد از اتمام تحصیل، می توانند با بستن قرارداد تمام وقت در شرکت ها مشغول به کار شوند و پس از آن اقامت کاری بگیرند.
 
اگر بخواهید همسر یا فرزندانتان در کشور آلمان همراهتان باشند، دولت آلمان این شرایط را فراهم می کند یا باید سال ها دوری را تحمل کنید؟ با ما باشید.

 

آیا از شرایط پیوستن خانواده به ویزای تحصیلی در آلمان اطلاعاتی دارید؟

آیا از شرایط پیوستن خانواده به ویزای تحصیلی در آلمان اطلاعاتی دارید؟

در این قست از مقاله ی خود با عنوان تحصیل در آلمان می خواهیم این موضوع را بررسی کنیم که آیا امکان همراه نمودن همسر و یا فرزندان فرد درخواست کننده در این طرح و برنامه ی مهاجرتی وجود دارد یا خیر؟ لطفا با در این قسمت نیز همراه ما باشید.

اگر چه در هنگام صدور ویزای تحصیلی در آلمان این ویزا برای یک نفر در نظر گرفته شده است، اما این امکان وجود دارد که اعضای خانواده دانشجو یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال هم ویزای پیوست دریافت کنند، اما برای دریافت آن شروطی وجود دارد.

یکی از شروط مهم گرفتن ویزای پیوست این است که هر دانشجویی که در آلمان تحصیل می کند، باید یک خانه با حداقل متراژ اجاره کرده باشد. حداقل متراژ برای هر دانشجو 21 متر مربع و برای هر عضو خانواده 12 متر مربع است. اگر دانشجو فرزندی داشته باشد، در خانه باید برای او هم اتاق جداگانه ای وجود داشته باشد. یعنی اگر یک دانشجو بخواهد همسر و فرزند زیر 18 سالش را با خود به آلمان ببرد، باید خانه ای با حداقل 48 متر مربع اجاره کند. این ارقام و این شرط برای دانشجویان تمام مقاطع یکسان است.

دومین شرط میان شرط ها، داشتن منبع مالی برای تأمین هزینه های خانواده می تواند باشد. دانشجو علاوه بر هزینه های زندگی خودش که ممکن است، از راه تمکن مالی یا بورسیه تأمین شود، باید منبع مناسبی برای پوشش هزینه های خانواده  داشته باشد. اگر دانشجو فاند یا بورسیه نداشته باشد، خانواده باید به سفارت تمکن مالیشان را نشان دهند. مبلغ تمکن مالی برای هر فرد ماهیانه 850 یورو است.

در صورت داشتن هر گونه ابهام و یا سوال در این زمینه، کارشناس های با تجربه و خبره ی گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ برای ارائه دقیق ترین اطلاعات در خدمت شما عزیزان خواننده می باشند.
لطفا در بخش های باقیمانده ی نوشتار تحصیل در آلمان با ما همراه باشید تا موارد کاربردی دیگری را برای شما عزیزان بیان نماییم.

 

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که آیا می توان ویزای پیوست را همزمان با ویزای خودتان گرفت؟

ممکن است این سوال به ذهنتان خطور کند که آیا می توان ویزای پیوست را همزمان با ویزای خودتان گرفت؟

در جواب این سوال باید بگوییم که فقط دانشجویان دکتری که مبلغ فاند یا کمک هزینه شان بالا و یعنی مناسب است، می توانند از ویزای پیوست همزمان استفاده کنند. اوضاع برای بقیه دانشجویان کمی سخت تر است، از این جهت که باید ابتدا خودشان به آلمان سفر کنند و خانه ی مورد نظر را پیدا و اجاره کنند تا بقیه اعضای خانواده بتوانند با ارائه ی تمکن مالی به او ملحق شوند.

تا اینجا در مقاله تحصیل در آلمان در مورد انواع فاند و اجازه کار و ویزای پیوست با شما عزیزان صحبت کردیم، امیدواریم اطلاعات مورد نیازتان را دریافت کرده باشید. در ادامه مقاله تحصیل در آلمان قصد داریم، در مورد شرایط کار و تحصیل همسر و فرزند دانشجو صحبت کنیم. با ما همراه باشید.

 

از اجازه تحصیل و کار برای همسر و فرزند دانشجوی در حال تحصیل در آلمان چه می دانید؟

از اجازه تحصیل و کار برای همسر و فرزند دانشجوی در حال تحصیل در آلمان چه می دانید؟

در این بخش از نوشتار تحصیل در آلمان، ما می خواهیم شرایط اجازه ی کار و تحصیل برای همسر و فرزندان فرد درخواست کننده را مورد بررسی قرار دهیم. از شما عزیزان درخواست داریم در این قسمت نیز با ما همراه باشید.
همسران دانشجو می توانند به صورت محدود و پاره وقت کار کنند. دلیل این که به شکل پاره وقت و نه تمام وقت می توانند کار کنند، این است که ویزای آن ها از ویزای دانشجو تبعیت می کند. همسران دانشجو اجازه تحصیل رایگان هم دارند.

اگر بخواهند برای تحصیل در آلمان از دانشگاه ها پذیرش بگیرند، مثل خود دانشجو سابقه تحصیلی و کاری و مدرک زبان و سن همگی مؤثرند. اگر شما فاند داشته باشید و همسرتان از یکی از دانشگاه ها پذیرش بگیرد، کمک هزینه ی آن هم به مبلغ فاند شما اضافه می شود.

فرزندان دانشجو هم می توانند در مدارس دولتی تحصیل کنند. بسیاری از مدارس بین المللی به زبان انگلیسی و فرانسوی وجود دارد که فرزندتان می تواند در آن ها حضور پیدا کند. مدارس ایرانی در آلمان کم است و اگر فرزندتان خیلی کوچک است، می توانید او را به مهدکودک های آلمانی ببرید تا از ابتدا با زبان آلمانی آشنا شود.
 
در قسمت بعد می خواهیم در مورد راه های گرفتن اقامت دائم صحبت کنیم.

 

آیا این امکان وجود دارد که پس از اتمام دوره ی تحصیل، اقامت دائم بگیریم؟

آیا این امکان وجود دارد که پس از اتمام دوره ی تحصیل، اقامت دائم بگیریم؟

افراد بسیاری به دنبال گرفتن اقامت دائم هستند. داشتن اقامت دائم یعنی شما حق کار و فعالیت در کشوری که اقامتش را گرفتید، یعنی کشوری غیر از کشور خودتان دارید و از حقوق دیگر شهروندان برخوردار خواهید بود. البته این به معنای آن نیست که شهروند آن کشور محسوب می شوید، در واقع شمااجازه ی بعضی موارد مثل کاندید شدن را که مختص شهروندان آن کشور است را ندارید.

شما می توانید پس از تمام شدن درستان با پیدا کردن یک کار تمام وقت در مدت زمان معینی اقامت دائم دریافت کنید. افرادی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان به مدت 19 ماه با بلوکارت کار کنند، می توانند اقامت دائم بگیرند. افرادی که پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان به مدت 33 ماه با ویزای کار معمولی کار کنند، می توانند درخواست اقامت دائم بدهند.

 

جمع بندی و خلاصه ی مطالب

جمع بندی و خلاصه ی مطالب

در مقاله تحصیل در آلمان در مورد مطالب گسترده ای به شما اطلاعات دادیم. در این مقاله در مورد شرایط کلی تحصیل در آلمان صحبت کردیم که اگر دیپلم داشته باشید و شرایط سنی به شما اجازه بدهد، باید ابتدا در کالج ثبت نام کنید و دوره آموزشی کالج را بگذرانید. در این دوره ها آمادگی لازم مثل پیش نیازهای ضروری رشته مورد نظرتان و زبان آلمانی می خوانید.

اگر در دوره کارشناسی ارشد می خواهید تحصیل کنید، برای مراکز آموزش عالی چند نوع انتخاب دارید، دانشگاه، دانشگاه علوم کاربردی و دانشگاه هنر. در دوره دکتری هم بر اساس سوابق می توانید بورسیه دریافت کنید. شرایط بورسیه گرفتن در دوره دکتری به مراتب بهتر است. در این دوره شما نیازی به ارائه تمکن مالی ندارید که در دوره لیسانس و فوق لیسانس به این شکل نیست.

ما در این نوشتار از انواع بورسیه و شرایط اخذ آن با شما صحبت کردیم که برای راهنمایی های بیشتر در این خصوص می توانید با تیم متخصص الست گروپ اطلاعات کامل تر و جامع تری بگیرید. 
از مزایای تحصیل در آلمان گفتیم و شما به خوبی آگاه شدید که تحصیل در دانشگاه های تراز اول آلمان چه سودی دارد، چون اگر به فکر کار و اقامت دائم هستید، این کشور بهترین گزینه ممکن است. البته به شرط این که سوابق علمی و پژوهشی خوبی داشته باشید، یا اگر ندارید، برای آن از امروز تلاش کنید.

پروسه اپلای، برای دانشگاه ها در زمان مشخصی انجام می شود و برای هر دانشجو متفاوت است. چون به مواردی از قبیل سطح زبان دانشجو، آماده سازی مدارک و ترجمه آن ها بستگی دارد. همچنین از امکان کار پاره وقت صحبت کردیم. این موضوع را که خانواده تان هم می توانند ویزای پیوست بگیرند مطرح شد و شرایط آن هم توضیح داده شد.

در اینجا مجموعه توضیحات ما در زمینه ی تحصیل در آلمان به پایان رسید. از شما خواننده ی گرامی بابت همراهی ما در بخش های متنوع این نوشتار کاربردی تشکر می کنیم. امیدواریم مطالب بیان شده در مقاله ی تحصیل در آلمان برای شما عزیزان مفید بوده باشند و با مطالعه ی بخش های مختلف این مقاله به خوبی با شرایط مربوط به تحصیل در آلمان آشنا شده باشید.

مجددا توصیه می شود، در این برنامه مهاجرتی و یا دیگر طرح های مربوط به مهاجرت و یا دریافت اقامت، بدون مشورت با تیم های با تجربه اقدام ننمایید و بهتر است با گروه های مشاوره ی مهاجرتی با سابقه وارد مذاکره و عقد قرارداد شوید.
یکی از این تیم ها، گروه الست گروپ می باشد که دارای سابقه و تجربیات فراوانی در این حوزه می باشند.