اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا

مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا

در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و مفصل موضوع مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را برای شما خوانندگان عزیز و مخاطبین گرامی مورد بحث و بررسی قرار دهیم و موارد مفیدی را در این زمینه برای شما بیان نماییم. لطفا تا انتهای این مقاله ی مفید و کاربردی با ما همراه باشید. 

در این مقاله قصد داریم تا به طور کامل و مفصل موضوع مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را برای شما خوانندگان عزیز و مخاطبین گرامی مورد بحث و بررسی قرار دهیم و موارد مفیدی را در این زمینه برای شما بیان نماییم. لطفا تا انتهای این مقاله ی مفید و کاربردی با ما همراه باشید.

امروزه شاهد این موضوع هستیم که مردم سراسر جهان تمایل دارند، به برخی کشورهای دیگر و به خصوص در قاره هایی دیگر سفر نمایند. برخی از ایشان حتی دوست دارند، به صورت موقتی و یا برای همیشه در آن کشورهای مقصد زندگی کنند و در اصطلاح برای آن کشورهای مقصد، اقامت دائمی و یا موقتی دریافت نمایند.

این موضوع در بین مردم کشور عزیزمان ایران نیز دارای متقاضیان زیادی می باشد. 
برخی از افراد، قاره اروپا و بعضی نیز قاره بزرگ آمریکا را مورد انتخاب خود قرار می دهند. 
در این بین تعداد زیادی متقاضی مهاجرت و یا دریافت اقامت های دائمی و یا موقتی برای کشور زیبای کانادا می باشند. کانادا یکی از کشورهای بزرگ و البته زیبا در بخش های شمالی آمریکای شمالی می باشدو همه ساله تعداد بسیار زیادی مهاجر، مسافر و افراد متقاضی اقامت را به سوی خود جذب می نماید. 
ما در این مقاله تصمیم داریم که موضوعات متنوعی را در ارتبط با مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا برای شما عزیزان خواننده بیان نماییم. در صورتی که شما نیز در زمره ی علاقه مندان به موضوعات مهاجرت و مسافرت و به ویژه به کشور زیبای کانادا می باشید، این مطالب می توانند برای شما بسیار سودمند و مفید باشند.

 

اینفوگرافیک مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا

اینفوگرافیک مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا


 
یکی از توصیه های ما و دیگر کارشناسان این می باشد که در این مواقع شما نمی توانید با اقدامات شخصی و فردی نتیجه های خیلی مناسبی را در خصوص مهاجرت، دریافت ویزا و دیگر موارد به دست آورید. پسمناسب تر این می باشد که از شرکت ها و کمپانی هایی که در زمینه ی مشاوره مهاجرت اقدام می نمایند، استفاده نمایید و با اقدام به مشورت با این مورد شرکت ها، مهاجرت و اقامت قانونی و مناسبی را کسب نمایید.

لطفا در ادامه مقاله ی مفید مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا با ما همراه باشید. 
برنامه های مهاجرتی و آن هم به شیوه ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا یکی دو سالی می باشد که بر سر بورس آمده است. معمولا از واژه ی کامیونیتی برای این موضوع استفاده می شود.

این شیوه ی مهاجرتی می تواند یکی از جذاب ترین روش های مهاجرت طی سال های آتی خواهد بود. 
در این جا یک سوال مهم به ذهن خطور می نماید و آن این سوال است که آیا شما در این زمینه آمادگی کاملی دارید؟ در صورتی که خود را برای این موضوع آماده کرده اید، میزان آمادگی شما تا چه حدی می باشد؟
اگر شما تمایل دارید که در خصوص مهاجرت و به شیوه های جدید اقدام نمایید، از هم اکنون باید تلاش و برنامه ریزی های خود را انجام دهید. نباید این موضوع را به تاخیر بیندازید. 

اگر در اسرع وقت و از همین حالا شروع نمایید، می توانید در مقابل دیگر رقبا و افراد دیگری که برای این شیوه های مهاجرتی کاندید می باشند، به پیروزی ها و موفقیت های مناسبی دست پیدا کنید. 
این موضوع جالب را نیز در نظر بگیرید که مطالعه این مقاله و دیگر مقاله هایی که در این ارتباط هستند، نیز یک شانس بزرگ برای شما عزیزان می باشد. چون ذهن شما را آماده تر می نماید و معمولا ذهن آماده چند گام جلوتر از بقیه افراد عمل می نماید. 

در ادامه و برای این که موضوع اصلی مقاله یعنی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را به خوبی برای شما مورد بسط و تفهیم قرار دهیم، لازم می دانیم که مهم ترین موارد و مسائل مقاله را در قالب چند تیتر و سوال برای شما عزیزان مطرح نماییم و در میان بخش های مختلف و متنوع مقاله، در خصوص هر یک از تیترهاو سوالات توضیحاتی را ارائه نماییم. 

مهم ترین تیترها و سوالات مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به شرح ذیل می باشند:

اسم این برنامه ی مهاجرتی چیست و این روش به چه صورت می باشد؟
چه استان ها و شهرهایی جزو این برنامه مهاجرتی می باشند؟
آیا امکان پیوست همزمان فرزند و همسرم وجود دارد؟
فرزندم امکان تحصیل رایگان دارد؟
چرا کانادا این برنامه ی مهاجرتی را گذاشته است؟
آیا شهرهای کم جمعیت امکانات کافی دارند؟
در این برنامه مهاجرتی حقوق دریافتی برای افراد درخواست کننده چقدر می باشد؟
انواع روش های مهاجرت کاری به کانادا کدام موارد می باشند و تفاوت اینروش ها در چه چیزهایی می باشد؟
اکسپرس انتری
برنامه های استانی
برنامه حوزه آتلانتیک
مدرک زبان مورد نیاز برای افراد درخواست کننده ی این طرح مهاجرتی چیست؟
خدمات شرکت الست گروپ در این برنامه مهاجرتی به چه صورت می باشد؟

در ادامه هر یک موارد را تا حد امکان برای شما عزیزان خواننده و مخاطبین گرامی مورد تشریح قرار خواهیم داد.

 

اسم این برنامه ی مهاجرتی چیست و این روش به چه صورت می باشد؟

اسم این برنامه ی مهاجرتی چیست و این روش به چه صورت می باشد؟

در این جا می خواهیم با عنوان و اسم دقیق برنامه ای که در مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مورد کاربرد قرار می گیرد، آشنا شویم. باید به عرض شما عزیزان برسانیم، برای این موضوع از عنوان برنامه مهاجرتبه شهرهای کم جمعیت و شمالی کانادا و یا عنوان لاتین Canada Rural and Northern Immigration Pilot استفاده شده است. این برنامه مهاجرتی دارای عنوان اختصاری RNIPمی باشد که در همین جا لازم می دانیم، مواردی کلی را در این خصوص بیان نماییم. پس با ما همراه باشید.

مقصد این برنامه و پایلوت مهاجرتی، کشور کانادا می باشد که در آن هدف اصلی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا می باشد. مناطقی که در این پایلوت مد نظر می باشند، به طور کلی از جمعیت پایینی برخوردار می باشند و در واقع یکی از مهم ترین علت ها برای پذیرش مهاجر نیز همین جمعیت کم این نقاط از کشور کانادا می باشد.

در حقیقت این مناطق از کشور کانادا به علت جذب نمودن نیروهای ماهر در شاخه های مختلف کاری اقدام به پذیرش افراد از سایر کشورها می کنند. 
بهتر است، در این خصوص به هیچ عنوان این تصور را در ذهن خود نداشته باشید که مناطقی که قرار است، مردم به آن جا مهاجرت نمایند، خیلی دور افتاده هستند و یا این که از شدت سرمای خیلی بالایی برخوردار می باشند.

نکته ی جالب این است که این منطقه ها خودشان در نزدیکی شهرهای شناخته شده و پرجمعیت کشور کانادا واقع شده اند. 
مثلا برخی از این شهرهای کم جمعیت در اطراف و نزدیکی شهر مشهور تورنتو واقع شده اند. در این جا مردم بسیار مهربان بوده و آمادگی لازم برای کمک نمودن به افراد مهاجر و تازه وارد را دارند، لذا لازم نیست، به هیچ عنوان مناطقی متروک و یا دارای سرمای خشن را در ذهن خود داشته باشید. 

بر خلاف این که در این عنوان از منطقه های شمالی کانادا نام برده شده است، این نواحی نیز از امکانات مناسب و خوبی برخوردار می باشند. 
نکته ای که در این مبحث قابل بیان می باشد، این است که مردم ساکن در این نواحی کم جمعیت از کشور کانادا بر اساس برنامه ریزی هایی که دولت انجام داده و بر طبق آگاهی هایی که به مردم داده است، کاملا برای پذیرفتن شما و دیگر افراد غیر بومی آماده می باشند.

حتی این موضوع برای اقامت افراد مختلف نیز صادق می باشد. 
جاب افر به معنی داشتن یک قرارداد استخدامی از یک شرکت ثبت شده به صورت رسمی است. در جاب آفر یا قرارداد استخدامی باید تمامی شرایط کاری و تواتفقات طرفین، کارفرما و کارمند، به صورت کامل، شفاف و دقیق مشخص باشد. در این قرارداد کارفرما کارمند را برای مدت مشخصی استخدام میکند. 
در جاب آفر باید اطلاعات زیر به صورت کامل وجود داشته باشد: 
مشخصات دقیق کارمند شامل نام، اطلاعات تماس، شماره پاسپورت، آدرس محل سکونت
مشخصات دقیق کارفرما شامل شماره ثبت، آدرس ثبت و نام رسمی شرکت
عنوان شغلی کارمند
شرح دقیق وظایف کارمند
تاریخ دقیق شروع کار و مدت زمان اعتبار قرارداد
حقوق ناخالص کارمند 
پاداش، مزایا، کمیسیون و دیگر دریافتی های کارمند
شرایط فسخ قرارداد همکاری
شرایط مرخصی کارمند
دیگر ضوابط، شرایط و توافقات بین کارفرما و کارمند
قرارداد استخدامی یا جاب آفر باید به امضا کارمند و کارفرما برسد و با مهر رسمی کارفرما نیز رسمی شود، همچنین این قرارداد میتواند بر روی سربرگ رسمی کارفرما نیز چاپ شده باشد. 
برای دریافت اقامت دائم از این طریق، نیازی به دریافت تاییدیه های وزارت کار نیست و نامه تاییدیه انجمن محلی برای صدور ویزا و اقامت دائم کفایت میکند. 

 

چه استان ها و شهرهایی جزو این برنامه مهاجرتی می باشند؟

چه استان ها و شهرهایی جزو این برنامه مهاجرتی می باشند؟

در بخش های قبلی مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا توانستیم با عنوان اصلی این طرح و برنامه ی مهاجرتی آشنا شویم و در مورد برخی از ویژگی های آن توضیحاتی را برای شما عزیزان خواننده ارائه نماییم.

حال در این بخش نوبت به این می رسد که اسم شهرها و استان هایی که شامل این طرح یعنی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا می باشند، را برای شما مخاطبین گرامی بیان نماییم. لطفا در این قسمت نیز با ما همراه باشید. 
در طرح مربوط به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، 11 کامیونیتی و یا شهر کوچک شرکت نموده اند و قصد دارند تا برای دریافت نیروهای کاری، به مهاجر پذیری از سایر کشورهای جهان اقدام نمایند.این شهرها به شرح ذیل می باشند:

• North Bay, ON
• Sudbury, ON
• Timmins, ON
• Sault Ste. Marie, ON
• Thunder Bay, ON
• Brandon, MB
• Altona/Rhineland, MB
• Moose jaw, SK
• Claresholm, AB
• Vernon, BC
• West Kootenay( Trail, Castlegar, Rossland, Nelson,),BC
همان گونه که در لیست بالا مشاهده می نمایید، این ها 11 کامیونیتی و شهر کم جمعیت از کشور کانادا می باشند که البته در صورتی که این شهرها را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن ها تحقیقاتی را به عمل آورید، متوجه خواهید شد که هر یک از این ها در میان دیگر شهرهای بزرگ و مشهور کشور کانادا واقع شده اند. 

منظور ما از عبارت اخیر این می باشد که این ها شهرهایی دور افتاده و متروکه نمی باشند، بنابراین شرایط مناسب و امکانات خوبی را برای یک زندگی خوب دارند. 

شهرهایی که در لیست بالا به آن ها اشاره نموده ایم، مربوط به استان ها و یا ایالت های ذیل در کشور کانادا می باشند: 

بریتیش کلمبیا
آلبرتا
انتاریو
ساسکاچوان
مونیتوبا

این برنامه مهاجرتی که عنوان آن را RNIP بیان داشتیم، به واسطه تلاش دولت فدرال و با همکاری استان های ذکر شده فوق مورد تنظیم قرار گرفته است.

در ادامه ما این شهرها را به اختصار مورد توضیح قرار می دهیم: 
نام شهر: Northbay (Ontario)
جمعیت: 52000 نفر    مساحت: 320 کیلومتر مربع زیرساخت شهری (5000 کیلومتر مربع کل مساحت)
با فاصله 330 کیلومتری از شهر تورنتو. 
میانگین دما در زمستان بین -14 درجه الی 5 درجه سانیگراد میباشد. و در زمستان میتواند تا 50 سانتی متر نیز بارش برف داشته باشد. 
این شهر به عنوان شاهراه ارتباطات کانادا شناخته شده است، زیرا متصل کننده شرق، غرب، شمال و جنوب کانادا است و تمامی مسیرهای ریلی، اتوبان ها و فیبر نوری از این شهر میگذرد که این موضوع باعث شده است، این شهر از لحاظ اقتصادی و تجاری تبدیل به یکی از مهم ترین شهر ها در کانادا شود. این شهر دارای یک فرودگاه نظامی و یک فرودگاه بین المللی است. 

همچنین نزدیکی این شهر به تورنتو، اوتاوا و کشور آمریکا نیز از لحاظ بازرگانی این کشور را هائز اهمیت میکند. از طریق مرزهای زمینی این شهر به فاصله نزدیکی از شهرهای بوفالو، دیترویت، نیو یورک، بوستن و شیکاگو در آمریکا قرار دارد.

شهر نورث بی چندین مدرسه، دبیرستان و دانشگاه دارد و همچنین یک دانشکده خلبانی خیلی بزرگ. حمل و نقل عمومی در این شهر معمولا اتوبوس است. 
بازار کار در حوزه گردشگری، تجارت، مالی، ساخت و ساز، حمل و نقل در این شهر بسیار گسترده است و جزو بهترین مشاغل در این شهر هستند.

نام شهر: Sudbury (Ontario)
جمعیت: 162000 نفر    مساحت: 3600 کیلومتر مربع زیرساخت شهری (7200 کیلومتر مربع کل مساحت)
با فاصله 400 کیلومتری از شهر تورنتو. 
شهر سادبری در نزدیکی سه دریاچه بزرگ کانادا واقع شده است و بزرگترین بخش استان اونتاریو و دومین بزرگترین بخش در کشور کانادا میباشد. این شهر، شهر دریاچه ها نام دارد، به این دلیل که 330 دریاچه درون این شهر وجود دارند. 

یکی از بزرگترین صنایع این شهر معدن است و بسیاری از شرکت های بزرگ معدنی کانادا در این شهر واقع شده اند. بازار کار در زمینه های بهداشت و درمان، گردشگری، خدمات بیزنس و کسب و کار، مالی و حسابرسی، تحقیقات، آموزش عالی، علوم آموزشی، در این شهر بسیار بزرگ است. دولت کانادا به دلیل موقعیت استراتژیک این شهر برنامه های توسعه و گسترش زیادی برای آن دارد. 

نام شهر: Timmins (Ontario)
جمعیت: 42000 نفر مساحت: 3000 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 700 کیلومتری از شهر تورنتو. 
این شهر یکی از بزرگترین شهرهای استان اونتاریو میباشد و یکی از قطب های صنعتی در زمینه استخراج منابع طبیعی. بزرگترین صنایع این شهر، چوب بری، نجاری، فرآوری چوب و صنعت معدن میباشد. معادنی که در این شهر قرار دارند، شامل طلا، مس، نقره و روی میباشد، همچنین این شهر بر روی یک رودخانه بسیار بزرگ قرار دارد که به عنوان یک مسیر حمل و نقل از آن استفاده میشود. 
ضمنا، صنعت گردشگری در این شهر نیز پر رونق میباشد. این شهر یک فرودگاه داخلی دارد. 


نام شهر: Sault Ste. Marie (Ontario)
جمعیت: 73000 نفر    مساحت: 225 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 700 کیلومتری از شهر تورنتو.

شهر سو سینت ماری (SOO-Seint-ma-ree) یکی از شهرهای مرزی کانادا-آمریکا میباشد. این شهر بزرگ بر روی یک رودخانه قرار گرفته است که مرز بین آمریکا و کانادا است. با توجه به اینکه این شهر تا کیلومترها تنها شهر مرزی زمینی بین آمریکا و کانادا است و همچنین دسترسی به دریاچه های مرزی بزرگ دارد، از لحاظ تجاری و حمل و نقل بسیار با اهمیت است. 
بزرگترین صنعت این شهر را صنایع آهن و فولاد تشکیل داده است، همچنین صنعت چوب بری و فرآوری چوب در این شهر بسیار گسترده است. از دیگر صنایع بزرگ این شهر میتوان به حمل و نقل و لوجیستیک، صنایع چوبی و مبلمان، نیروگاهی، انرژی های نو، میباشد. 
این شهر از لحاظ حمل و نقل و ارتباطات بسیار مهم است. حمل و نقل های زمینی، آبی و هوایی بسیار زیادی برای انتقال بار بین آمریکا و کانادا از طریق این شهر انجام میشود. این شهر با توجه به دریاچه هایی که در جوار که دارد، یکی از شهرهای جذب گردشگر طبیعی در کانادا است.

نام شهر: Thunder bay (Ontario)
جمعیت: 108000 نفر  مساحت: 450 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 700 کیلومتری از شهر Winnipeg. 
هم مرز آمریکا و شهر ساحلی بر روی یکی از دریاچه های بزرگ کانادا. 
از مهم ترین صنایع این شهر میتوان به حمل و نقل، تجارت و بازرگانی اشاره کرد که عمدتا به دلیل بنادر صنعتی و تجاری بزرگ این شهر باشد. این شهر یکی از هاب های ارتباطی اصلی برای حمل و نقل و ترانزیت کالا بین کانادا و دنیا بویژه کشور آمریکا میباشد. این شهر به بزرگترین شبکه های حمل ریلی، جاده ای، آبی و هوایی کانادا متصل است.

صنایع تولیدی نیز در این شهر بسیار گسترده است و کارخانه های متعددی دارد. شهر ثاندر بی، یکی از شهر های پیشرو در کانادا در زمینه علوم پزشکی است و مراکز تحقیقاتی و بیمارستان پیشرفته ای دارد، همچنین این شهر دانشگاه های بزرگی دارد و دانشکده علوم پزشکی در این شهر بسیار معروف است.

نام شهر: Brandon (Manitoba)
جمعیت: 49000 نفر    مساحت: 77 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 200 کیلومتری از شهر Winnipeg. 
این شهر دومین شهر بزرگ استان مانیتوبا است و نزدیک به مرز آمریکا میباشد. اقتصاد این شهر بر پایه کشاورزی و دامداری میباشد و یکی از بزرگترین شهرهای تولید کننده گندم در کانادا است. علاوه بر کشاورزی و دامداری، صنایع تولیدی، صنایع غدایی و فرآوری مواد غذایی، خدمات بهداشتی و درمانی، آموزش و آموزش عالی، خدمات کسب و کار و تجاری و حمل و نقل و لوجیستیک جزو بزرگترین صنایع این شهر است. 
این شهر متصل به شبکه ریلی کانادا است و جزو هاب های اصلی حمل و نقل ریلی در این کشور است. 
این شهر چندین دانشگاه و کالج معتبر دارد و جزو مراکز تحقیقاتی بزرگ کانادا محسوب میشود.

نام شهر: Altona/Rhineland (Manitoba)
جمعیت: 4200 نفر  مساحت: 10 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 120 کیلومتری از شهر Winnipeg. 
یکی از شهرهای مهم و تجاری استان مانیتوبا که نزدیک مرز آمریکا و جنوب شهر وینیپگ قرار گرفته است. این شهر از لحاظ تجاری و مالی به دلیل اینکه یکی از راه های صادرات کالا است، برای اقتصاد کانادا بسیار مهم است. مهم ترین صنایع این شهر، کشاورزی، صنایع تولیدی و صنایع با فن آوری نوین و شرکت های دانش بنیان میباشد. 
از لحاظ منابع طبیعی نیز این شهر غنی است و استخراج منابع طبیعی مانند معادن نیز در این شهر جزو صنایع پیشرو میباشند.

نام شهر: Moose Jaw (Saskatchewan)
جمعیت: 34000 نفر    مساحت: 45 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 70 کیلومتری از شهر Regina. 
این شهرنزدیک مرز آمریکا است و بر روی رودخانه ای با همین نام قرار دارد. از صنایع بزرگ این شهر کشاورزی، صنایع تولیدی و صنایع غذایی میباشد. 
شهر موس جا، همچنین دارای یک دانشگاه خلبانی بسیار معروف نظامی است. این شهر، همچنین یکی از مراکز جذب گردشگر در استان ساسکاچوان میباشد. 
این شهر دارای تابستان های معتدل و زمستان های سرد و برفی میباشد.

نام شهر: Claresholm (Alberta)
جمعیت: 3800 نفر    مساحت: 8 کیلومتر مربع زیرساخت شهری 
با فاصله 140 کیلومتری از شهر Calgary. 
این شهر نزدیک مرز آمریکا قرار گرفته است. بزرگترین صنایع این شهر خدمات بهداشت و درمان، ساخت و ساز و آموزش میباشد. 
شهر کلارسهولم در منطقه بادهای اقلیمی قاره ای مرطوب قرار دارد.

نام منطقه: West Kootenay (British Columbia)
جمعیت: 30000 نفر    
با فاصله 500 کیلومتری از شهر ونکوور و نزدیک مرز آمریکا. 
از مهم ترین صنایع این شهر میتوان به کشاورزی و باغداری اشاره کرد، همچنین برخی از بزرگترین معادن کشور کانادا در این شهر قرار گرفته اند. با رشد فن آوری این شهر به یکی از شهرهای پیشرو در عرصه مخابرات و خدمات انفورماتیک نیز تبدیل شده است. از لحاظ گردشگری این شهر یکی از معروف ترین شهرهای کانادا برای اسکی و ورزش های زمستانی است. 
این شهر یکی از شهرهای سرد کشور کانادا است.

نام منطقه: Vernon (British Columbia)
جمعیت: 40000 نفر

 

شرایط سنی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان خارجه در این برنامه مهاجرتی به چه صورتی می باشد؟

شرایط سنی، مدرک تحصیلی و مدرک زبان خارجه در این برنامه مهاجرتی به چه صورتی می باشد؟

در بخش قبلی از نوشتار مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به شهرها و استان هایی از کشور کانادا که شامل این طرح مهاجرتی می شوند، پرداختیم و شما عزیزان را با این نواحی آشنا کردیم. در این قسمت از مقاله ی خود قصد داریم مهم ترین شرایط سنی، تحصیلی و مدرک زبان خارجه را مورد توضیح قرار دهیم. لطفا در ادامه با ما همراه باشید. 
اولین و مهم ترین شرط لازم برای دریافت اقامت دائم از این طریق داشتن جاب افر از یک کارفرما در یکی از مناطق عضو این برنامه است، اما صرف داشتن جاب آفر دلیلی بر صدور اقامت دائم نیست. شرایط دیگر دریافت اقامت دائم به شرح زیر است:

متقاضی در زمان ارسال درخواست نباید سن بالای 50 سال داشته باشد. 
حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز دیپلم است. 
مدرک زبان مورد نیاز بر اساس دسته شغلی مورد درخواست متقاضی مشخص میشود. مشاغل ساده به IELTS 5. 0 نیاز دارند، مشاغل مهارتی و کارگرهای ماهر به IELTS 5. 5 نیاز دارند و نیروهای مهندسی و کادر درمان به حداقل IELTS 6. 0 نیاز دارند. 
متقاضی باید حداقل یک سال سابقه کار تمام وقت در 3 سال گذشته داشته باشد. 
متقاضی باید اثبات کند که تمکن مالی کافی برای شروع زندگی در کانادا را دارد. برای یک نفر مجرد 8900 دلار کانادا، برای یک زوج 11100 دلار کانادا، برای یک خانواده سه نفره 13700 دلار کانادا و... 
قابل ذکر است که هر شهری ممکن است، شرایط یا محدودیت های دیگری را نیز در زمان های خاص قرار بدهد. متقاضی در صورتی که شرایط فوق را داشته باشد، با داشتن جاب آفر و تاییدیه از انجمن محلی مربوطه میتواند درخواست اقامت دائم بدهد.

 

ایا امکان تغییر شهر محل زندگی وجود دارد و یا این که برای همیشه باید در این منطقه ها زندگی نماییم؟

ایا امکان تغییر شهر محل زندگی وجود دارد و یا این که برای همیشه باید در این منطقه ها زندگی نماییم؟

همان گونه که ملاحظه فرمودید در بخش قبلی از متن مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مهم ترین شرایط سنی و تحصیلی را مورد بررسی قرار دادیم و در مورد برخی از آن ها توضیحاتی را ارائه نمودیم. اینک قرار است، موضوع امکان جابجایی افراد در دیگر مناطق کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهیم. از شما عزیزان دعوت می نماییم در ادامه با ما همراه باشید. 

پاسخ به این سوال مثبت می باشد، یعنی هیچ محدودیت قانونی برای سکونت در این مناطق وجود ندارد. متقاضی میتواند در صورت دلخواه به شهر دیگری نقل مکان کند و در آنجا تحصیل یا کار کند یا کسب و کار خود را راه اندازی کند. چون جزئیات این طرح به این صورت می باشدکه اگر در زمان های آتی شما موقعیت های شغلی مناسب را در سایر شهرها پیدا نمایید، می توانید از امکانات جابجایی بین شهرهای کشور کانادا استفاده نمایید. 
بهتر است، در صورتی که مایل به کسب اطلاعات بیشتر و مفیدتری دراین زمینه هستید، با مجموعه ما که تخصص و تجربه ی بالایی در امر مشاوره ی مهاجرتی دارند، تماس حاصل نموده و با کارشناس های خبره ی ما به مشورت بپردازید. 
لطفا بخش های بعدی نوشتار ما با عنوان مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را از دست ندهید، چون تصمیم داریم که موارد مهم و کاربردی را با شما عزیزان خواننده به اشتراک بگذاریم

 

شرایط سنی برای این روش به چه صورت می باشد؟

شرایط سنی برای این روش به چه صورت می باشد؟

در این قسمت از مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، قصد داریم تا وارد بحث شرایط سنی برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا شویمو این موضوع را بررسی نماییم که آیا برای اقدام در این زمینه نیاز استکه دارای شرایط سنی خاصی باشیم؟

پاسخ سوال اخیر ما مثبت است. بله؛ به شرایط سنی خاصی نیاز است و شما نمی توانید هر زمانی که خودتان اراده نمایید، نسبت به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا اقدام نمایید. این موضوع مهم باعث می شود که شما از زمان و شرایط خوبی که در حال حاضر دارید، نهایت استفاده را ببرید. 
منظور ما از شرایط خوب همان شرایط سنی است که شما در حال حاضر از آن برخوردار هستید. 

محدوده ی سنی که برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا در نظر گرفته شده است، از حداقل 18 سال الی حداکثر 50 سال می باشد. 
در حقیقت اگر سن شما از محدوده ی بیان شده ی 18 الی 50 خارج شود، دیگر حائز شرایط سنی مناسب برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا نمی باشید. مگر این که در آینده گزینه ها و شرایط دیگری نیز به این برنامه مهاجرتی اضافه شود. 

 

چه مشاغلی و رشته هایی امکان اقدام دارند؟

چه مشاغلی و رشته هایی امکان اقدام دارند؟

در بخش های پیشین نوشتار خود با موضوع مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به بیان شرایط سنی مناسب برای اقدام در این زمینه پرداختیم. حال وقت آن رسیده است که موضوعات و گروه های متنوع شغلی که می توانند در زمینه ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا اقدام نمایند و گروه هایی مناسب برای این موضوع هستندرا برای شما مخاطبین عزیز معرفی نموده و هر کدام را مورد توضیح قرار دهیم. لطفا با ما همراه باشید. 

به صورت کلی محدودیت شغلی برای مشاغل و رشته هایی که میتوانند برای این برنامه درخواست بدهند وجود ندارد. به صورت کلی دو شرط اصلی وجود دارد. اولا اینکه شغل و مهارت مورد نظر در لیست NOC کانادا یا مشاغل دسته بندی شده ملی وجود داشته باشد و دوما اینکه شغل و کد NOC مورد نظر توسط انجمن محلی شهر یا منطقه مورد نظر به عنوان شغل مورد نیاز و درخواست اعلام شده باشد.

مهم ترین شاخه ها و گروه های شغلی که برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مناسب می باشندو شغل و حرفه ی ایشان از طرف دولت کانادا مورد تایید می باشد، به شرح ذیل می باشند:

مهم ترین شاخه ها و گروه های شغلی که برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مناسب می باشندو شغل و حرفه ی ایشان از طرف دولت کانادا مورد تایید می باشد، به شرح ذیل می باشند:

مشاغل ساده، کار در حوزه خدمات پذیرایی و گردشگری، هتلداری، کشاورزی، صنایع استحراج و صنایع تولیدی
تکنسین فنی و کارگر ماهر در حوزه صنایع، تاسیسات، ساخت و ساز، برق، آشپزی، آرایشگری، کامپیوتر، تعمیرات، جوشکاری، لوله کشی
مشاغل مهندسی در زمینه مکانیک، برق، کامپیوتر، صنایع، معدن، شیمی، عمران، مخابرات، و... 
مهندسین کشاورزی، دامداری و باغداری
مشاغل مرتبط با نفت، گاز، پتروشیمی و پلیمر
نیروهای بهداشت و درمان مانند پرستار، ماما، پزشک، تکنسین آزمایشگاه و رادیولوژی، و... 
مدیران متخصص، مدیر مالی، حسابدار، کارشناس فروش و بازاریابی و مشاغل مرتبط با مدیریت کسب و کار

 

پروسه مهاجرتی چه قدر زمان می برد؟

پروسه مهاجرتی چه قدر زمان می برد؟

کل پروسه مهاجرت از طریق برنامه شهر های کم جمعیت و شمالی کانادا به طور متوسط بین 9 الی 12 ماه زمان میبرد. بازه های زمانی انجام این پروسه به چند عامل بستگی دارد. 
آماده سازی مدارک مورد نیاز 
معادل سازی و ارزیابی مدارک در شهر یا منطقه مورد نظر
پیدا کردن کارفرما در یکی از شهرهای عضو برنامه 
دریافت تاییدیه از انجمن شهری یا منطقه ای مربوطه
آموزش و دریافت مدرک زبان انگلیسی تا سطح مورد نیاز
انگشت نگاری در سفارت کانادا و درخواست ویزا
ورود به کانادا و دریافت اقامت دائم

 

پروسه ی مهاجرتی چه قدر زمان می برد؟

یکی از موضوعات مهمی که ممکن است، در این مبحث مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا وجود داشته باشد، بحث مدت زمان و تایمی می باشدکه باید برای دستیابی به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا صرف نمایید. 

در این جا باید خدمت شما عزیزان خواننده عرض نماییم که از زمانی که شما قرارداد اولیه خود را در خصوص مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا منعقد می نماییدو مجموعه اقدامات خود را برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا آغاز می کنید، بین 9 الی 12 ماه زمان نیاز استتا این مجموعه اقدامات به سرانجام و نتیجه ی مناسبی برسند. با مقداری دقت در رقم های ذکر شده در خصوص مدت زمان صرف شده، مشاهده می نمایید که زمان نهایتا 12 ماهه، زمان زیادی نیستو بسیار مناسب می باشد. 

هر چند شما بر اساس شرایطی که از نظر پارامترهای بیان شده ای در طول مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا دارید، ممکن است، تاکم ترین زمان نزدیک به 9 ماه را برای دستیابی به این شیوه ی مهاجرتی صرف نمایید. منظور ما این استکه بر حسب شرایطی که هر یک از درخواست کننده ها دارند، این مدت زمان مقداری متفاوت می باشد، اما معمولا در همان محدوده ی 9 الی 12 ماه می باشد. 
برای دریافت اطلاعاتی مناسب تر می توانید از راهنمایی ها و مشاوره های مهاجرتی کارشناسان خبره ی ما استفاده نمایید. 

همچنین در این خصوص بهتر است، به شرایط و اقداماتی که در این طرح و پروسه باید طی نمایید، دقت نمایید. مجموعه اقدامات و مراحل طرح ریزی شده برای دستیابی به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به شرح ذیل می باشند:

در ابتدا شما با گروه الست گروپ قرارداد منعقد می نمایید. 
در مرحله بعدی شما می توانید کلاس ها و دوره های آموزشی زبان انگلیسی را زیر نظر استادهایی که توسط الست گروپ مورد معرفی قرار می گیرد، آغاز نموده و به فراگیری زبان انگلیسی مشغول شوید. 
در ادامه می بایست مدارک و مستندات مورد نیاز را آماده نمودهو آن ها را برای ارزشیابی و ارزیابی تحصیلی ارسال نمایید. 
در مرحله بعدی لازم استکه شما با یکی از کارفرمایان قرارداد خودرا منعقد نمایید. 

در این قسمت، وقت آن می رسد که یک تاییدیه از اداره ی مهاجرت برای شما درخواست کننده ی گرامی ارسال شود. 
بعد از این که از اداره ی مهاجرت کانادا تاییدیه مربوطه را دریافت نمودید، باید به سفارت کانادا مراجعه نموده و برای دریافت اقامت این کشور اقدام نمایید. همان گونه که در بخش دیگری از مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا برای شما بیان نمودیم، برای این کار فرد درخواست کننده می بایست به کشور ترکیه سفر نماید و در آن جا به سفارت کانادا مراجعه کند، همچنین این موضوع را نیز ذکر کردیم، یکی از مهم ترین همکاری ها و سرویس های ارائه شده توسط گروه الست گروپ برای دستیابی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا همین موضوع هماهنگی برای سفر به ترکیه و دیدار با مسئولین سفارت کانادا در ترکیه می باشد.

بهتر است، بر اساس اهمیت این موضوع، قبل از هر اقدامی با کارشناس های خبره الست گروپ تماس حاصل نموده و در این مورد نیز با ایشان مشورت نمایید. 
و در نهایت شما وارد آخرین مرحله از پروسه ی مربوط به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا می شویدو در این قسمت باید به کشور کانادا سفر نموده و زندگی جدید و تازه ای را در آن کشور، همراه با شغل مناسبی آغاز نمایید.

 

ایا اقامت دائم را پیش از ورود به کانادا میگیریم؟

ایا اقامت دائم را پیش از ورود به کانادا میگیریم؟

در زمان درخواست ویزا، متقاضی با داشتن نامه تاییدیه واجد شرایط بودن برای اقامت دائم از طریق این برنامه، ویزای کار دریافت میکند. متقاضی وقتی وارد کشور کانادا میشود مستقیما با ویزا و نامه تاییدیه انجمن شهری از سازمان مهاجرت درخواست اقامت دائم میدهد که بین 1 الی 3 ماه تا زمان صدور اقامت دائم زمان میبرد. 

افرادی که در کانادا زندگی کرده اند، میتوانند درخواست شهروندی بدهند. برای اینکه فردی شهروند کانادا شود و پاسپورت دریافت کند باید شروط زیر را داشته باشد: 
در زمان درخواست اقامت دائم داشته باشد
در 5 سال گذشته حداقل سه سال به صورت کامل در کانادا زندگی کرده باشد
تمامی مالیات خود را بدون ایراد پرداخت کرده باشد
آزمون مربوط به دریافت شهروندی را با موفقیت پشت سر گذرانده باشد
اثبات کند که دانش بالایی در زبان انگلیسی یا فرانسوی دارد
هزینه ارسال درخواست شهروندی 630 دلار است و حدود 12 ماه زمان میبرد. پس از موفقیت در آزمون متقاضی باید یک مصاحبه شفاهی بدهد و در صورت قبولی در هر دو مرحله، در برابر دادگاه قسم میخورد و پاسپورت خود را دریافت میکند. 

 

آیا امکان پیوست همزمان فرزند و همسرم وجود دارد؟

آیا امکان پیوست همزمان فرزند و همسرم وجود دارد؟

در بخش های قبلی مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا برخی از مهم ترین سرویس ها و خدمات الست گروپ را برای شما عزیزان مورد تشریح قرار دادیم. همان گونه که ملاحظه فرمودید الست گروپ دارای تنوع زیادی در خدمت رسانی می باشد. 

در این جا به سوال مهمی که امکان دارد، ذهن هر متقاضی را مشغول نماید می پردازیم. برخی به دنبال پاسخ این پرسش می باشند که آیا امکان دارد، به صورت همزمان و همان موقعی که خودشان موفق به مهاجرت به شهرهای کم جمعیت کشور کانادا می شوند، همسر و فرزندان خویش را نیز در این سفر همراه خود داشته باشند. 
بر اساس خدمت های متنوعی که از سوی الست گروپ برای افراد درخواست کننده مورد ارائه می باشد، این امکان نیز یکی از سرویس های مناسب الست گروپ می باشد. یعنی شما می توانید همزمان فرزندان و همسر خویش را نیز در این مهاجرت به همراه خود ببرید. 

البته در این خصوص هزینه های مجزایی باید مورد پرداخت قرار گیرد و لازم است که شرکت این موضوع را مورد پذیرش قرار داده و آن را به عهده بگیرد. 
البته شما می توانید در این خصوص پیگیری نموده و در صورتی که به کسب اطلاعات بهتر و بیشتری نیاز دارید، با کارشناس های الست گروپ تماس بگیرید. ایشان بر اساس تجربه و تخصصی که دارند و با رعایت مجموعه خدمت های در نظر گرفته شده در الست گروپ، می توانند در خصوص همراهی همسر و فرزندان شما در طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، بهترین مشاوره های مهاجرتی را به شما ارائه نمایند.

 

فرزندم امکان تحصیل رایگان دارد؟

فرزندم امکان تحصیل رایگان دارد؟

در بخش قبلی از نوشتار مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به این موضوع پرداختیم که همسر و فرزندان شما نیز می توانند با هزینه های مجزا به طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا بپیوندند. حال ممکن است، این سوال برای شما پیش بیاید که امکان تحصیل برای فرزندانم وجود دارد، یا خیر؟ 
بر اساس توضیحات متنوعی که در بخش های مختلف این مقاله بیان نمودیم، باید خدمت شما عرض نماییم که هر زمان شما اقامت دائم کانادا را اخذ نموده و به عنوان شهروندی از آن کشور مورد تایید قرار گیرید، موضوع تحصیل فرزندان شما نیز دارای مشکلی نخواهد بود و پاسخ این سوال به وضوح مشخص است. پس ایشان نیز امکان تحصیل را خواهند داشت.

 

چرا کانادا این برنامه ی مهاجرتی را گذاشته است؟

چرا کانادا این برنامه ی مهاجرتی را گذاشته است؟

در بخش های گذشته ی مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، در خصوص موضوعات مهمی از جمله مدارک مورد نیاز و امکانات تحصیلی برای افراد و فرزندان ایشان بحث نمودیم. 
در این جا لازم است، وارد این مبحث شویم که مهم ترین هدف های اجرای این طرح یعنی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا چه می باشد و اصولا دولت کانادا چرا این برنامه مهاجرتی را تنظیم نموده است؟
مهم ترین هدف های کانادا برای گذاشتن طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را می توان در موارد ذیل مورد تشریح قرار داد: 
اولین هدف ایشان این می باشد که برای رفع احتیاجات و نیازهای کاری و شغلی از افراد مهاجر استفاده نمایند و به این صورت توانسته باشند، به اقتصاد آن منطقه به شکلی محلی کمکی نموده باشند. 
این شیوه یکی از روش های راحت و آسان برای مهاجرت به شهرهای کم جمعیت کانادا می باشد و از طرفی آن منطقه از نظر امنیت، محلی مناسب برای زندگی می باشد. به این خاطر افراد زیادی می توانند در مدت زمان کمی موفق به مهاجرت به این نواحی از کشور کانادا شوند. در نتیجه عمده ی نیازهای این منطقه به افراد و نیروهای کاری به راحتی و به سرعت رفع می شود. 
 
این شیوه از پذیرش مهاجرت برای اکثر مهارت ها و شغل ها باز می باشد و امکان پذیرش افراد مهاجر در گروه ها و شاخه های متنوعی وجود دارد، لذا اگر شما در شغل خاصی دارای مهارت و یا تجربه ای می باشید، به راحتی می توانید برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت و یا شمالی کشور کانادا، با کمک این برنامه و طرح اقدام نمایید. 
تنوع شغل های مورد نیاز در این برنامه مهاجرتی بسیار زیاد می باشد. شما در هر شغل و حرفه ای که باشید، به سرعت و به راحتی قادر خواهید بود که اقامت این مناطق از کانادا را دریافت نمایید، البته برای این که بتوانید مشاوره ی خوبی را دریافت نمایید، بهتر است تا با کارشناسان ما که تجربه و تخصص بالایی در زمینه مشاوره ی مهاجرتی دارند، تماس حاصل نمایید و از مجموعه تجربیات ایشان در زمینه ی مشاوره برای مهاجرت نهایت استفاده را ببرید. 
در برنامه ای که برای مهاجرت به مناطق کم جمعیت و شمالی کانادا مورد تنظیم قرار گرفته است، یکی از مهم ترین هدف ها کار در کشور کانادا می باشد. 
این مناطق و شهرها که شامل 11 کامیونیتی می باشند، از جمعیت نسبتا پایینی برخوردار هستند و لذا به نیروی کار احتیاج زیادی دارند. پس بهتر است، این گونه تصور نکنید که این منطقه ها خیلی سرد و یا دور از دسترس می باشند. خیر؛ تنها نکته ای که در منطقه های 11 گانه ی ذکر شده وجود دارد، جمعیت کم و نیاز شدید آن ها به نیروهایی برای کار می باشد. 
مجددا از شما عزیزان خواهش می کنیم که برای استفاده بهینه و به موقع از این برنامه و طرح مفید که از سوی دولت کانادا مورد تنظیم قرار گرفته است، به گروه های مشاوره برای مهاجرت مراجعه و یا با ایشان تماس حاصل نمایید. 
کارشناسان خبره و با تجربه ما در زمینه موضوعات مهاجرتی، اقامت، دریافت ویزا و... دارای سابقه ها و تجربه های بسیار زیادی می باشند و می توانند بهترین مشاوره ها را به شما عزیزان ارائه نمایند. 

 

آیا شهرهای کم جمعیت امکانات کافی دارند؟

آیا شهرهای کم جمعیت امکانات کافی دارند؟

در بخش های پیشین نوشتار مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، در خصوص این موضوع که چرا و به چه علتی دولت و کشور کانادا این طرح و برنامه را انجام داده است، پرداختیم. 
سوالی که ممکن است، ذهن شما و برخی دیگر از اطرافیان شما را درگیر نموده باشد، این می باشد که آیا این شهرهای شمالی و کم جمعیت کشور کانادا دارای امکانت مناسبی هستند، یا خیر؟ یا اصولا امکاناتی دارند؟
پاسخ این سوال شما مثبت می باشد. در بخش های قبلی نیز به این موضوع اشاره نمودیم که با شنیدن شهرهای کم جمعیت و یا شمالی کانادا، این تصور را نداشته باشید که این ها شهرهای متروکه، دور افتاده و بدون کوچک ترین امکانات می باشند. 

بلکه کاملا بر عکس، این ها اغلب شهرهایی می باشند که با وجود این که از جمعیت کمی برخوردار می باشند، در اطراف دیگر شهرهای پرجمعیت و شناخته شده ی کشور کانادا قرار گرفته اند و دارای شرایط و امکانات بسیار مناسبی برای زندگی همراه با رفاه کامل می باشند. 

هر آن چه که مردم در کشور کانادا و دیگر شهرهای مهم و شناخته شده برای زندگی سالم و همراه رفاه خود انتظار دارند، در این شهرهای کم جمعیت و شمالی نیز وجود دارد و در حقیقت هیچ گونه کم و کسری در این خصوص وجود ندارد. 

مجددا به شما عزیزان توصیه می نماییم که در خصوص موضوعات مهاجرتی، دریافت ویزا و اقامت در کشورهای خارجی و به ویژه شهرهای کم جمعیت کانادا، بهتر است تا با شرکت هایی که مشاوره های مهاجرتی را ارائه می نمایند، مشورت نمایید. شما می توانید بهترین مشاوره ها در زمینه مهاجرت را از کارشناس های زبده و با تجربه ما دریافت نمایید.

 

در این برنامه مهاجرتی حقوق دریافتی برای افراد درخواست کننده چقدر می باشد؟

در این برنامه مهاجرتی حقوق دریافتی برای افراد درخواست کننده چقدر می باشد؟

در بخش های قبلی مقاله مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا در خصوص این موضوع که آیا شهرهای کم جمعیت کانادا که در این برنامه و طرح مهاجرتی گنجانده شده اند، دارای امکانات مناسبی برای زندگی هستند، یا خیر، بحث نمودیم و متوجه شدیم که این ها شهرهایی با امکانات مناسب هستند که حتی در مجاورت شهرهای معروف و شناخته شده نیز واقع شده اند. 

در این قسمت از متن مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، قصد داریم در خصوص این که شما در این طرح و زمانی که به شهرهای نامبرده مهاجرت نمودید، با چه میزان حقوق دریافتی مواجه خواهید شد.

در این جا باید خدمت شما عرض نماییم که بر اساس آن چیزی که شما به عنوان شغل و فعالیت خود بر می گزینید و بر طبق این که در طول روز، ماه و... به چه میزان فعالیت دارید، میزان حقوقی دریافتی شما بر حسب واحد دلار کشور کانادا، به مقدار 2 هزار الی 6 هزار دلار کانادا می باشد. 

در حقیقت آن چیزی که شما به عنوان دستمزد و حقوق خود دریافت می نمایید، بر حسب دلار کانادا می باشد که این خود می تواند یک امتیاز خوب به حساب آید. 
بر اساس آن چیزی که شما و اغلب مردم از آن آگاه هستند، میزان 2 هزار الی 6 هزار دلار یک درآمد مناسب برای داشتن یک زندگی خوب همراه با رفاه در شهرهای کم جمعیت کشور کانادا می باشد. 
فقط برای این که در امر اقدام به مهاجرت به کشور کانادا و یا دریافت ویزا و اقامت آن جا، با درصد موفقیت بیشتری روبرو باشید، توصیه می کنیم، از اطلاعات و دانشی که کارشناسان حوزه ی مشاوره مهاجرتی ما برای شما ارائه می نمایند، نهایت استفاده را ببرید و از شما خواهشمندیم که حتی الامکان به صورت خودسرانه و سلیقه ای در این خصوص اقدام نفرمایید.

حقوق دریافتی در این شهرها بر اساس استاندارد هر شهر و به استناد قوانین مصب وزارت کار استان ومربوطه برای مشاغل متفاوت است. به صورت عمومی حقوق مینیمم یا اصطلاحا اداره کار بر اساس استان متفاوت میباشد: 

بریتیش کلمبیا 14. 6 دلار کانادا در ساعت
آلبرتا 15 دلار کانادا در ساعت
ساسکاچوان 11. 45 دلار کانادا در ساعت
مانیتوبا 11. 9 دلار کانادا در ساعت
اونتاریو 14. 25 دلار کانادا در ساعت
این اعداد برای مشاغل ساده ساعتی میباشد. کارمند های شرکت ها بر اساس تخصص و نوع قرارداد دریافتی ها و حقوق متفاوتی دارند. 
میانگین حقوق نیروهای کار ماهر و متخصص در کشور کانادا به صورت حدودی در سال 2020 به شکل زیر است: 
نیروهای اداری 48000 دلار کانادا در سال
خدمات پذیرایی 25000 دلار کانادا در سال
مشاغل مربوط به ساختان سازی و عمران 68000 دلار کانادا در سال
معلمین 58000 دلار کانادا در سال
مشاغل مربوط به بیمه و فاینانس 76000 دلار کانادا در سال
مشاغل بهداشت و درمان 55000 دلار کانادا در سال
مدیران 75000 دلار کانادا در سال
مشاغل مرتبط با صنایع تولیدی 59000 دلار کانادا در سال
مشاغل مرتبط با معدن، نفت و استخراج منابع طبیعی 115000 دلار کانادا در سال
خدمات فنی حرفه ای 76000 دلار کانادا در سال
حمل و نقل 61000 دلار کانادا در سال
تاسیسات، لوله کشی، تهویه مطبوع و... حدود 100000 دلار کانادا در سال

 

انواع روش های مهاجرت کاری به کانادا کدام موارد می باشند و تفاوت اینروش ها در چه چیزهایی می باشد؟

انواع روش های مهاجرت کاری به کانادا کدام موارد می باشند و تفاوت اینروش ها در چه چیزهایی می باشد؟

در بخش قبلی نوشتار مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا در خصوص مدارک مورد نیاز زبان انگلیسی با شما عزیزان صحبت نمودیم. در این قسمت برخی از مهم ترین شیوه های مهاجرتی از طریق کار را به کشور کانادا مورد بررسی قرار می دهیم. لطفا با ما همراه باشید. 

کشور کانادا یک کشور مهاجر پذیر است و برنامه های مهاجرتی متفاوتی دارد. این برنامه ها متغیر هستند و در طول زمان حذف، اضافه و یا اصلاح میشوند. در حال حاضر برنامه های مهاجرتی مهم کانادا و تفاوت آن با برنامه شهرهای کم جمعیت به شرح زیر میباشد:

 

اکسپرس انتری:

اکسپرس انتری:

برنامه اکسپرس انتری یکی از برنامه های مهاجرتی کشور کانادا است که منجر به اقامت دائم میشود. بر اساس این برنامه نیروهای کار ماهر بر اساس شرایط خود و خانواده خود مانند تحصیلات، سابقه کار، سطح زبان، شرایط خانوادگی، سوابق حرفه ای و... به صورت آنلاین ارزیابی، امتیاز بندی و دسته بندی میشود،

سپس به صورت دوره ای افرادی که برترین امتیاز را دارند و بهترین شرایط را از دید اداره مهاجرت کانادا برای زندگی در در این کشور دارند، انتخاب شده و به آنها اقامت دائم اعطا میشود، سپس این افراد میتوانند وارد کانادا شده، کار پیدا کنند و یا کسب و کار خود را راه اندازی کنند. این برنامه فقط مخصوص افراد خارجی نیست و افراد داخل کانادا که هنوز اقامت دائم خود را دریافت نکرده اند، نه تنها میتوانند در این برنامه شرکت کنند، بلکه بر اساس تعداد سال سابقه کار یا تحصیل خود در کانادا نیز امتیاز بیشتری نسبت به دیگر افراد دارند.

این برنامه به دلیل اینکه منجر به اقامت دائم میشود با برنامه شهرهای کم جمعیت تشابه دارد، اما برزرکترین تفاوت های آن ها این است که برنامه اکسپرس انتری بر اساس امتیاز بندی اقامت اعطا میکند و داشتن جاب آفر الزامی نیست. در صورتی که یکی از پیش نیاز های شهر های کم جمعیت داشتن جاب آفر از یک کارفرما است، همچنین اکسپرس انتری یک برنامه فدرال و ملی است،

در صورتی که شهر های کم جمعیت یک برنامه انجمن محور است و تصمیم گیرنده انجمن های شهر های عضو این برنامه هستند. در برنامه اکسپرس انتری متقاضی باید ثبت نام کند و وارد اصطلاحا استخر متقاضیان شود و منتظر دریافت اقامت از انتخاب های دوره ای شود، در صورتی که در شهر های کم جمعیت متقاضی میتواند به صورت فعال به دنبال کارفرما باشد و بدون نیاز به قرعه کشی یا امتیاز بندی اقامت دائم دریافت کند.

 

برنامه های استانی:

برنامه های استانی:

در این برنامه متقاضیانی اقامت دائم دریافت میکنند که بتوانند ثابت کنند، میتوانند برای استان مورد نظر خود منفعت داشته باشند. شیوه و نیازمندی های اقامت دائم در این برنامه استان به استان متفاوت است و هر استان شرایط خود را برای اعطای اقامت دائم قرار داده است. تمامی استان های کانادا بجز کبک یک برنامه استانی یا Provincial Nominee Program یا PNP مخصوص خود دارند. استان ها هر کدام به صورت محدود نیازمندی های نیروی کار خود، تعداد مورد نیاز به همراه شرایط مورد نیاز و امتیاز بندی های مد نظر را اعلام میکنند.

متقاضیانی که واجد شرایط باشند، میتوانند در مدت زمان محدود که واجد شرایط برای یکی از مشاغل یا تخصص های مورد نیاز هستند، ثبت نام کنند، سپس متقاضیانی که برای هر رده شغلی ثبت نام کرده اند، امتیاز بندی و دسته بندی میشود و به برترین امتیاز ها اقامت دائم اعطا میشود.

با توجه به اینکه این برنامه بر اساس شرایط مورد نیاز هر استان مقطعی است، متقاضیان اقامت دائم کانادا باید مدارکشان آماده باشد و همیشه برنامه های استان ها را زیر نظر داشته باشند. و در صورتی که یک مهارت جدیدی در برنامه یکی از استان های مورد نظرشان باز شد، برای آن ثبت نام کنند و در صورتی که شرایط آنها از دیگر متقاضیان بهتر باشد، میتوانند اقامت دریافت کنند. هزینه ثبت نام برای هر برنامه استانی متفاوت است.

این برنامه مشابه شهرهای کم جمعیت منحر به اقامت دائم میشود، اما بسیار شبیه تر به اکسپرس انتری است. با این تفاوت که اکسپرس انتری عمومی و در سطح ملی است، در صورتی که برنامه های استانی محدود به یک استان و تخصص خاص میشوند و الزاما نیازی به داشتن جاب آفر ندارند.

 

برنامه حوزه آتلانتیک:

برنامه حوزه آتلانتیک:

برنامه مهاجرتی آتلانتیک در واقع یک برنامه مهاجرتی کارفرما محور است. به این معنی که این برنامه برای مهاجرین تعریف نشده است، بلکه برای کارفرماهای کانادایی مستقر در حوزه آتلانتیک تعریف شده است که بتوانند نیروی کار خود را از فارغ التحصیلان دانشگاه های کانادا یا نیروهای ماهر خارج از کشور یا شاغل با اقامت کاری در دیگر نقاط کشور تامین کنند. به استناد این برنامه کارفرما ها میتوانند برای جذب نیروی کار به این منطقه از کانادا با همکاری اداره مهاجرت به نیروهای کار متخصص مد نظر خود جاب افر بدهند و در صورتی اداره مهاجرت کارفرما، نیاز کارفرما، جاب آفر و نیروی کار مورد نظر را تایید کند به وی اقامت دائم اعطا میشود.

فقط کارفرماهایی میتوانند از طریق این برنامه جاب آفر بدهند که مورد تایید یکی از ارگان های دولتی زیر نظر اداره مهاجرت هر یک از استان های این برنامه باشند. استان هایی که مشمول این برنامه هستند، شامل New Brunswick، Newfoundland and Labrador، Nova Scotia و Prince Edward Island میباشد. 

شباهت این برنامه با شهرهای کم جمعیت این است که هر دو منجر به اقامت دائم شده و هر دو نیز نیازمند داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی در حوزه مد نظر خود میباشند. با این تفاوت که کارفرماهای برنامه آتلانتیک باید قبلا مورد تایید اداره مهاجرت کانادا باشند، در صورتی که در برنامه شهرهای کم جمعیت، متقاضی کار در کانادا باید مستقلا تاییدیه انجمن محلی را بر اساس جاب آفر بگیرد و نیازی به تاییدیه یا مجوز خاصی برای کارفرما قبل از اعطای جاب افر وجود ندارد.

 

اقامت کاری:

اقامت کاری:

افرادی که در کشور کانادا مستقل از شهر و استان جاب آفر دریافت کنند، در صورتی که کارفرما بتواند برای جاب آفر کهکه به نیروی کار خارجی میدهد یک تاییدیه از سازمان نیروی کار موقت خارجی TFWP که زیر نظر اداره کار فعالیت میکند بگیرد، نیروی کار میتواند درخواست اجازه کار و اقامت کاری بدهد. تاییدیه مورد نظر اصطلاحا LMIA یا تاییدیه عدم تاثیر استخدام نیروی کار خارجی بر بازار کار نام دارد. شرط اصلی دریافت این تاییدیه این است که کارفرما ثابت کند نیروی کار مشابه برای استخدام در آن موقعیت کاری وجود ندارد. بدون تاییدیه LMIA امکان دریافت اقامت کاری وجود ندارد. 

در صورت داشتن جاب آفر و تاییدیه LMIA، متقاضی میتواند درخواست اقامت کاری و اجازه کار بدهد. اقامت کاری موقت است و تا زمان استخدام و معتبر بودن LMIA اعتبار دارد که میتواند یک ساله، دو ساله یا... باشد. در صورتی که فردی با اقامت کاری در کانادا زندگی میکند بخواهد درخواست اقامت دائم بدهد باید از طریق یکی از برنامه های مهاجرتی اقامت دائم اقدام کند. 

اقامت کاری یا ویزای کار کانادا محدود به شغل، تخصص یا مهارت خاصی نمیشود و هر میتواند برای هر یک از مشاغل ثبت شده در سیستم دسته بندی مشاغل کانادا یا NOC صادر شود. 
تفاوت اصلی بین ویزای کار و برنامه شهر های کم جمعیت اولا نوع اقامت است.

اقامت شهرهای کم جمعیت دائم است، در صورتی که اقامت کاری، موقت است. دوما تاییدیه های مورد نیاز این دو برنامه متفاوت هستند. ویزای کار نیاز به تاییدیه LMIA از سازمان TFWP زیر نظر اداره کار دارد، در صورتی که شهرهای کم جمعیت نیازمند نامه حمایت انجمن محلی هر شهر یا منطقه است و نیازی به LMIA نیست.

 

مدارک مورد نیاز برای این طرح مهاجرتی کدام موارد می باشند؟

مدارک مورد نیاز برای این طرح مهاجرتی کدام موارد می باشند؟

در بخش های پیشین مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا در خصوص حداقل مدرک تحصیلی مورد نیاز مواردی را بیان داشتیم. در خصوص دریافت مهاجرت بر اساس این برنامه ی مهاجرتی تنظیم شده، لازم است، تابه جز مدرک تحصیلی، مدارک دیگری از جمله مدارک مربوط به تسلط به زبان انگلیسی توسط فرد متقاضی آماده شوند. 
در بخش جداگانه ای از همین مقاله در زمینه ی مدارک زبان انگلیسی توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. 

در این جا قصد داریم تا لیستی از مهم ترین مدارک و مستنداتی که هر فرد متقاضی لازم استبه همراه داشته باشدو آن ها را ارائه نماید، برای شما عزیزان بیان نماییم. این مدارک مهم به شرح ذیل می باشند: 
فرد باید مدارک دانشگاهی و تحصیلی خود و یا مدرک های فنی و حرفه ای خویش را آماده نماید و در موقع مقتضی آن را تحویل نماید.

همه ی مدارک لازم استکه مورد تایید و همچنین ترجمه واقع شوند. برای افرادی که از طریق رشته ها و حرفه های فنی قصد اقدام به مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را دارند، لازم استکه دارای مدارک دانشگاهی در رشته های فنی و یا مدرک های معتبر فنی و حرفه ای در رشته و تخصص مورد نظر باشند.

فرد لازم است تا مدارک قابل اثبات شغلی که به سابقه ی کاری ایشان نیز مربوط می شوندرا آماده کرده و در زمان مناسب آن ها را ارائه نماید. ایشان لازم است، در طی سه سال اخیر حداقل دارای 1 سال سابقه کار باشدو برای سابقه ی کار خویش مستندات معتبر و قابل اثباتی را ارائه نماید. 

همچنین فرد می بایست مدارک و مستندات مربوط به سطح تسلط خود بر روی زبان انگلیسی را نیز فراهم نموده و در وقت مقتضی آن ها را نیز ارائه و تحویل نماید. سطح زبانی که در شیوه ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مورد نیاز می باشد، دست کم IELTS 5. 0 الی 6 جنرال می باشدکه لازم است، در زمان مراجعه به سفارت و برای انجام مصاحبه، این مدارک را نیز تحویل و ارائه نماید. 

همچنین لازم است که فرد مدرک های شخصی و هویتی خویش را نیز آماده نماید و آن ها را نیز ارائه نماید. همه ی مدارک باید مورد تایید قرار گیرند. در خصوص مدرک های هویتی باید عرض کنیمکه از روی همین مستندات و مدارک، وضعیت محدوده ی سنی فرد مورد نظر را مشخص می کنند و فرد باید قبل از این موارد شرایط سنی را مورد بررسی قرار داده باشد. 
به جز موارد مهمی که در قسمت بالا به آن ها اشاره کردیم، سایر مدارک و مستندات مورد نیاز برای دریافت اقامت از طریق برنامه شهرهای کم جمعیت به شرح ذیل می باشند: 
گذرنامه
ترجمه رسمی به زبان انگلیسی شناسنامه و کارت ملی متقاضی و تمامی اعضای خانواده به همراه سند ازدواج
ترجمه رسمی به زبان انگلیسیتمامی مدارک تحصیلی از مقطع دیپلم به بعد به همراه ریز نمرات کامل
ترجمه رسمی به زبان انگلیسی تمامی سوابق شغلی از جمله سابقه بیمه و گواهی اشتغال به کار 
ترجمه رسمی به زبان انگلیسی سوابق آموزشی و گواهی های آموزشی
مدرک زبان انگلیسی مورد نظر اداره مهاجرت کانادا (مثلا IELTS) با CLB حداقل 6
داشتن جاب آفر از یکی از کارفرماهای مستقر در شهرهای عضو برنامه
نامه تاییدیه انجمن محلی برای شرکت در برنامه RNIP یا Rural and Northern Immigration Pilot
تمکن مالی لازم برای شروع زندگی در کانادا

 

مدرک زبان مورد نیاز برای افراد درخواست کننده ی این طرح مهاجرتی چیست؟

مدرک زبان مورد نیاز برای افراد درخواست کننده ی این طرح مهاجرتی چیست؟

در بخش های پیشین مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، مهم ترین مدارکی را که فرد باید فراهم کرده باشد و در زمان مراجعه آن ها را تحویل نماید بیان نمودیم و اشاره ای نیز به حداقل مدارک و سطح زبان نیز داشتیم. 
سطح زبانی که در روش مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا مورد احتیاج می باشد، دست کم IELTS 5. 0 الی 6 جنرال می باشد که نیاز است تا فرد در زمان مراجعه به سفارت و برای انجام مصاحبه، این مدارک را نیز تحویل و ارائه نماید. 

مورد مهمی که باز هم مورد توصیه ما می باشد، این است که برای کسب اطلاعات مفیدتری در این زمینه به افراد متفرقه ای که دارای تخصص و دانش کافی در این زمینه نمی باشند، مراجعه نکنید و به هیچ عنوان از این افراد مشورت نگیرید.

در این خصوص باید با کارشناسان مجربی که در حوزه ی مشاوره های مهاجرتی دارای تخصص و سابقه ی خوبی می باشند، مشورت نمایید. مطمئنا ایشان بهترین افرادی هستند که می توانند مرحله های مختلف کاری شما برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا را به خوبی پیش ببرند و مناسب ترین نتیجه ها برای شما را به ارمغان بیاورند. 

پس در صورتی که حائز شرایط شغلی، سنی، تحصیلی و به ویژه سطح زبان مناسب برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا می باشید، هر چه سریع تر با کارشناس های با تجربه ی ما تماس گرفته و با ایشان مشورت نمایید. 

 

خدمات شرکت الست گروپ در این برنامه مهاجرتی به چه صورت می باشد؟

خدمات شرکت الست گروپ در این برنامه مهاجرتی به چه صورت می باشد؟

در هر یک از بخش های قبلی مقاله ی مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا به موضوعات متنوعی از قبیل مشاغل مورد نظر، حداقل تحصیلات، مدارک مربوط به تسلط زبان انگلیسی، مدارک مورد نیاز، جاب آفر، اقامت دائم و... پرداختیم. در این جا باید خدمت شما عرض نماییم که همه ی این کارها و اقدامات مهم بخشی از خدمت رسانی های گروه الست گروپ می باشند. این شرکت و یا گروه کاری تحت عنوان الست گروپ دارای تخصص و تجربه ی بسیار مناسبی در زمینه ی مشاوره مهاجرتی می باشد. 
 
از مهم ترین سرویس ها و خدمت هایی که الست گروپ برای طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا ارائه می نماید، می توانیم به موارد ذیل اشاره داشته باشیم: 
همه ی مرحله های مربوط به آموزش زبان انگلیسی توسط این شرکت (الست گروپ) انجام می شود. 

در طول کل پروسه ی تهیه و آماده سازی مدارک لازم برای مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا، شرکت الست گروپ با فرد متقاضی همراه می باشد. 
آن ها می توانند مدرک های مورد نیاز را معادل سازی و تطبیق نمایند و مجوزهای لازم برای کار کردن در کشور کانادا را دریافت نمایند. 
یکی دیگر از اقدامات مهم ایشان عقد قرارداد با کارفرما می باشد. 

زمانی که قرار است، فرد متقاضی طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا برای مصاحبه در سفارت کانادا به کشور ترکیه سفر نماید، همه هماهنگی ها برای سفر به کشور ترکیه و انجام آن مصاحبه توسط الست گروپ انجام می شود.

 

همکاری و تلاش برای دریافت ویزا به جهت ورود به کشور کانادا

همکاری و تلاش برای دریافت ویزا به جهت ورود به کشور کانادا

زمانی که فرد در ابتدا وارد کشور کانادا و شهرهای بیان شده می شود، همراهی ها و تلاش مناسبی از سوی گروه الست گروپ در جهت اسکان فرد، دریافت بیمه، افتتاح حساب های بانکی، کارهای اداری در خصوص مرکزهای دولتی، شهرداری، ثبت شهری و... انجام می شود. در این صورت فرد متقاضی در بدو ورود خود به یک کشور غریبه، هیچ گونه دغدغه در خصوص موارد بیان شده فوق ندارد. این یکی از مهم ترین خدمت رسانی های الست گروپ می باشد. 
پس لطفا تا در شرایط مناسب شغلی، تحصیلی و به ویژه سنی مورد نیاز برای طرح مهاجرت از طریق برنامه ی مناطق کم جمعیت کانادا هستید، با نیروهای مجرب الست گروپ تماس حاصل نموده و با ایشان به مشورت بپردازید.

این ها موارد کلی و مهم از خدمات ارائه شده توسط گروه مشاوره ی مهاجرتی الست گروپ بودند که برای شما عزیزان بیان داشتیم. 
دیگر سرویس هایی که از سوی این تیم ارائه می شوند، به شرح ذیل می باشند: 
ارزیابی متقاضی برای داشتن شرایط لازم برای مشارکت یا عدم مشارکت در برنامه
جمع آوری مدارک لازم برای دریافت جاب آفر، تاییدیه های لازم و نهایتا ویزا و اقامت دائم
دریافت تاییدیه های اولیه از ارگان های مورد نیاز برای دریافت اجازه کار
پیدا کردن کارفرما بر اساس شرایط متقاضی و دریافت جاب آفر در یکی از شهرهای عضو برنامه RNIP
دریافت نامه تاییدیه انجمن محلی برای متقاضی براش شرکت در برنامه فوق
همراهی متقاضی برای رزرو وقت سفارت کانادا در ترکیه
همراهی و مشاوره متقاضی برای مرحله انگشت نگاری و مصاحبه در سفارت کانادا در ترکیه
دریافت ویزا و نامه تاییدیه اقامت دائم بر اساس برنامه مهاجرتی شهر های کم جمعیت
برنامه ریزی برای سفر متقاضی
همراهی متقاضی در زمان ورود برای اسکان، ثبت نامه بیمه، دریافت کد بیمه و کد مالیاتی
همراهی متقاضی برای شروع به کار نزد کارفرما
دریافت کارت اقامت دائم تا 3 ماه بعد از ورود
نکته ی مهم در این بخش این می باشد که تمامی خدمات شرکت الست گروپ تضمینی میباشد.