مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم

در این مقاله، به بررسی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم و موضوع های مرتبط با آن می پردازیم. با ما باشید.

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته ی اروپا می باشد که بسیار مورد علاقه ایرانیان بوده و بسیاری از افراد برای مهاجرت خود، این کشور را انتخاب می کنند. کشور آلمان یک کشور صنعتی بوده که  از سال 2020 میلادی به تکنیسین های فنی و نیروی کار ماهر خارجی اجازه ی اقامت می دهد تا در این کشور به انجام کار تخصصی خود بپردازند.

در این مقاله، به بررسی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم و موضوع های مرتبط با آن می پردازیم. با ما باشید.

آلمان یکی از کشورهای پیشرفته ی اروپا می باشد که بسیار مورد علاقه ایرانیان بوده و بسیاری از افراد برای مهاجرت خود، این کشور را انتخاب می کنند.

کشور آلمان یک کشور صنعتی بوده که  از سال 2020 میلادی به تکنیسین های فنی و نیروی کار ماهر خارجی اجازه ی اقامت می دهد تا در این کشور به انجام کار تخصصی خود بپردازند.

 

اینفوگرافیک مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم

اینفوگرافیک مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم

کشور آلمان لیستی از شغل ها و حرفه های مختلف را به سفارت خود در کشورهای مختلف ارائه کرده است که افراد متخصص و حرفه ای بتوانند با انجام حرفه ی خود در این کشور، ویزای کاری و اقامت را دریافت کنند. از جمله ی این شغل ها می توان به تکنیسین فنی لوله کشی، تأسیسات، تعمیرات ماشین، نجاری، آرایشگری حرفه ای و ... اشاره کرد. در این مطلب به بررسی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم می پردازیم.
همچنین در ادامه این مقاله، موضوعاتی را به شرح زیر مطرح کرده ایم تا بیشتر با مبحث فوق آشنا شوید:

- آیا مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم امکان پذیر است؟
- دوره ی اوسبیلدونگ چیست؟
- مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، شامل چه حرفه هایی می شود؟
- محدودیت سنی برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم، به چه صورت است؟
- آیا برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم، باید مدرک زبان آلمان را داشته باشیم؟
- برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم، چه مدارکی مورد نیاز است؟
- حداقل مدرک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم چیست؟
- دریافت ویزای کاری، چه اندازه زمان می برد؟
- مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم، چه مزایایی دارد؟
- در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، میزان دستمزد چقدر است؟
- روند کاری مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، به چه صورت است؟
- الست گروپ برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه خدماتی را ارائه می دهد؟
- در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه محدودیت هایی وجود دارد؟
- هزینه ی عقد قرارداد با الست گروپ چقدر است؟
- تضمین قرارداد الست گروپ چیست؟
- مهاجرت به آلمان از طریق آرایشگری به چه صورت است؟
- برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم از طریق آرایشگری، باید چه شرایطی داشته باشیم؟
- پروسه ی دریافت ویزای آلمان از طریق مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری، به چه صورت است؟
- برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری، چه مدارکی لازم است؟
- دوره های اوسبیلدونگ آرایشگری
- بازار کاری شغل آرایشگری در کشور آلمان به چه صورتی است؟
- برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری، فرد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟
- جمع بندی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم با ما همراه باشید.

 

 

آیا مهاجرت به المان با فوق دیپلم امکان پذیر است؟

آیا مهاجرت به المان با فوق دیپلم امکان پذیر است؟

امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و کاری، برخی از افراد تصمیم به مهاجرت می گیرند. اما یکی از سوالات رایج برای مهاجرت به سایر کشورها این است که آیا مهاجرت از طریق مدرک فوق دیپلم امکان پذیر است یا خیر. در جواب این سوال باید بگوییم که بله؛ مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم نیز امکان پذیر است.

اما یا با داشتن مدرک فنی و حرفه ای مرتبط و معادل سازی آن و یا از طریق دوره ی اوسبیلدونگ. در ادامه ی بحث، شما را با دوره ی اوسبیلدونگ آشنا می کنیم. هر ساله کشور آلمان یک لیست از مشاغل و حرفه های مورد نیاز خود را به سفارت های خود در کشورهای مختلف ارائه می دهد. آلمان بر اساس نیازهای خود در هر سال این حرفه ها و شغل ها را معرفی کرده و برای اخذ ویزای کاری از طریق این شغل ها تسهیلات مناسبی را اعطا می کند.

 

دوره ی اوسبیلدونگ چیست؟

دوره ی اوسبیلدونگ چیست؟

کشور آلمان هر ساله، چندین دوره کلاس های آموزشی را برای آشنا کردن علاقه مندان به روش کار تخصصی و شرایط و اوضاع کاری در کشور آلمان برگزار می کند. این دوره های آموزش حرفه ای برای بسیاری از حرفه ها و مشاغل به ویژه مشاغل بهداشتی درمانی، تکنیسین های فنی، آرایشگری حرفه ای، هتلداری، نانوایی، آشپزی، قصابی، تعمیرات ماشین، لوله کشی، تأسیسات و ... برگزار می شود.

دوره های اوسبیلدونگ معمولا شامل دو بخش تئوری و عملی می باشد که ابتدا مفاهیم مربوط به صورت تئوری به فرد آموزش داده می شود و سپس به صورت عملی، این مفاهیم تمرین شده و به صورت حرفه ای به فرد آموزش داده می شود.

 

مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم شامل، چه حرفه هایی می شود؟

مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم شامل، چه حرفه هایی می شود؟

کشور آلمان هر ساله برای گرفتن مهاجران متخصص و حرفه ای در مشاغل مورد نیازش، رشته های مورد نیاز را با حقوق و مزایای متفاوت اعلام  می کند. بر اساس قوانینی که در سال 2020 ارائه شده است، رشته های فنی حرفه اي نيز به مشاغل مورد نياز و طرح مهاجرتي سال اضافه  2020 شده اند از طریق رشته هایی که در آن ها مدرک فوق دیپلم را دریافت کرده اید، برای اخذ ویزای کاری و مهاجرت به آلمان اقدام کنید.

بر اساس قوانین 2020 صادر شده توسط اداره ی مهاجرت آلمان، بیشتر مشاغلی مانند جوشکاری، ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی، لوله کشی، ماشین کاری، تعمیرات ماشین و دستگاه های صنعتی، نجاری، آرایشگری حرفه ای، نانوایی، شیرینی پزی، قصابی، آشپزی و ... مورد نظر بوده و متقاضیان  در این رشته ها می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

 

محدودیت سنی برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم ، به چه صورت است؟

خوشبختانه بر اساس آخرین قوانین و مقررات مهاجرتی کشور آلمان، طیف وسیعی از افراد از لحاظ سنی، توانایی اخذ ویزای کاری را دارند.

بر اساس قانون مهاجرتی آلمان در سال 2020، حداقل سن برای درخواست ویزای کار 18 و حداکثر سن مورد نیاز 45 سال می باشد. افراد در این محدوده ی سنی باید موفق به دریافت مدارک فنی و آموزشی مرتبط با حرفه ی خود شده باشند.

 

آیا برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم،  باید مدرک زبان آلمان را داشته باشیم؟

یکی از مهم ترین مشکلات و نگرانی های بیشتر افرادی که قصد مهاجرت دارند، داشتن مدرک زبان است. اما نکته ی قابل توجه این است که در ابتدای عقد قرارداد برای مهاجرت، نیازی نیست که مدرک زبان آلمانی را داشته باشید. مدرک زبان آلمانی مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم تا یک ماه قبل از انجام مصاحبه ی سفارت، مدرک زبان آلمانی B2 و در هنگام مصاحبه باید مدرک زبان آلمانی B1 را اخذ کرده باشند.

متقاضیان مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم،  نیازی نیست در باره ی یادگیری زبان نگرانی داشته باشند. زیرا در هنگام شروع پروسه ی مهاجرتی می توانید به راحتی در کلاس های آموزش زبان آلمانی شرکت کنید و تا زمان انجام مصاحبه موفق به کسب مدرک لازم شوید. 

نکته ی قابل توجه و مثبت این است که افرادی که برای مهاجرت کاری از طریق الست گروپ اقدام می کنند، هزینه ی شرکت در کلاس های آموزش زبان رایگان بوده و همچنین تمامی هزینه های مربوط به آزمون های دریافت مدرک بر عهده ی شرکت می باشد. اما باید توجه داشته باشید که این امتیاز فقط برای افرادی است که از طریق مهاجرت کاری اقدام می کنند.

 

برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم ، چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم ، چه مدارکی مورد نیاز است؟

همان طور که می دانیم، جمع آوری و تکمیل مدارک، یکی از مهم ترین بخش های پروسه ی مهاجرتی می باشد. در هنگام درخواست برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم،  شما باید تمامی مدارک را به صورت کامل تحویل سفارت دهید و در صورت ناقص بودن یکی از مدارک شما، فرآیند اخذ ویزای کاری شما به تعویق خواهد افتاد و مدت زمان بیشتری طول خواهد کشید.

بنابراین قبل از مراجعه به سفارت برای انجام کارهای لازم برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم،  بهتر است تمامی مدارک مورد نیاز را آماده کرده باشید. در ادامه ی این مطلب، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم  را به شما معرفی می کنیم.

•    اصل پاسپورت و کپی تمامی صفحات آن
•    تکمیل فرم درخواست ویزای کار در کشور آلمان
•    داشتن کاور لتر یا شرح و توضیح انگیزه ی مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم 
•    کپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی
•    رزومه ی کاری معتبر
•    کپی و اصل تمامی مدارک شخصی از قبیل کارت ملی و شناسنامه
•    مدرک معتبر تضمین کننده ی تمکن مالی در کشور آلمان
•    مدرک بیمه 
•    مدرک زبان آلمانی

 

حداقل مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم چیست؟

حداقل مدارک مورد نیاز برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم چیست؟

در گذشته، بیشتر افراد دارای تحصیلات بالا به کشورهای اروپایی مهاجرت می کردند و بیشتر هدف آن ها کسب دانش بالاتر و دریافت مدارک تحصیلی بالاتر بود. اما در سال های اخیر، دامنه ی افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، بسیار گسترش یافته است.

ممکن است برخی از افراد همچنان این تصور را داشته باشند که برای مهاجرت به کشورهای اروپایی مانند آلمان، به تحصیلات و مدارک تحصیلی دانشگاهی سطح بالا نیاز دارند. اما خبر خوب این است که بر اساس قوانین مهاجرتی جدید کشور آلمان، افراد می توانند با داشتن مدرک دیپلم و همچنین داشتن مدارک فنی و حرفه ای مربوط به شغل خود برای اخذ ویزای کار اقدام کنند. به این ترتیب، اگر در شغل خود حرفه ای هستید و مدارک دانشگاهی ندارید، فقط با داشتن مدارک فنی و حرفه ای مربوطه می توانید برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم  اقدام نمایید.

 

دریافت ویزای کاری، چه اندازه زمان می برد؟

دریافت ویزای کاری، چه اندازه زمان می برد؟

به طور معمول، دریافت ویزا و انجام اقدامات لازم برای آن مدت زیادی طول می کشد. اما اقدام برای دریافت ویزای کاری بیشتر به وضعیت و نوبت دهی سفارت بستگی دارد. شما در ابتدای مراجعه به سفارت باید بسیار دقت کنید که تمامی مدارک تان کامل باشد. یکی از مواردی که مدت زمان پروسه ی مهاجرتی را به تأخیر می اندازد، نقص مدارک است.

اگر تمامی مدارک شما کامل باشد، از زمان مراجعه به سفارت تا دریافت ویزای کاری به طور معمول تا 4 هفته  طول می کشد. یکی از مزایای این دوره این است که می توانید تا رسیدن زمان مصاحبه ی سفارت، مدرک زبان خود را آماده کنید و تسلط خود را بر زبان آلمانی بیشتر کنید. این مدت زمانی که گفتیم، فقط برای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم  می باشد. زیرا سایر روش های دریافت ویزا و مهاجرت ممکن است مدت زمان متفاوتی به طول بیانجامد.

 

مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم چه مزایایی دارد؟

مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم چه مزایایی دارد؟

همان طور که می دانیم، مهاجرت به کشورهای اروپایی دلایل زیادی دارد و ممکن است هر فرد با هدف و دلیل خاصی تصمیم به مهاجرت بگیرد. اما به طور کلی بیشتر افراد برای دستیابی به شرایط رفاهی و اقتصادی مناسب تر و همچنین تضمین آینده ی خود و فرزندانشان تصمیم به مهاجرت به کشورهای اروپایی می گیرند.

زندگی در آلمان نیز مزایای زیادی دارد و امکانات زیادی را برای شهروندان خود فراهم می کند. در ادامه ی این مطلب، به مزایای مهاجرت به آلمان با مدرک فوق دیپلم  و زندگی در کشور آلمان می پردازیم.

 

سفر کردن آسان به کشورهای مختلف با ویزای آلمان

کشور آلمان در قاره ی اروپا قرار داشته و به دلیل موقعیت مکانی که دارد، تقریبا در وسط اروپا قرار گرفته و با بسیاری از کشورهای اروپایی مرز مشترک دارد. به همین دلیل، مسافران می توانند حتی با اتوبوس و یا قطار به سایر کشورهای اروپایی سفر کنند. کشورهایی که با آلمان مرز مشترک دارند، شامل هلند، اتریش، لهستان، بلژیک، سوئیس، فرانسه، دانمارک، جمهوری چک، دانمارک و لوکزامبورگ می باشد.

نکته ی مهم در این باره این است که با پاسپورت و ویزای آلمانی می توانید بدون نیاز به هیچ گونه روادید یا سایر مدارک به این کشورها مسافرت کنید. یکی از زیبایی های کشور آلمان این است که با وجود بافت مدرن شهرهای این کشور، طبیعت بسیار زیبا و مثال زدنی حفظ شده که مسافران می توانند در تمامی فصول سال بهترین کیفیت زندگی را تجربه کنند و از همه ی جاذبه های طبیعی و تفریحی لذت ببرند. 

ویزای آلمانی که از نوع شنگن می باشد، قابلیت سفر به بسیاری از کشورها در سراسر جهان را دارند. 26 کشور اروپایی، عضو پیمان شنگن هستند که به عنوان بزرگ ترین منطقه ی بدون نیاز به پاسپورت در جهان شناخته می شود. یعنی  در قاره ی اروپا برای سفر به کشورهای عضو پیمان شنگن شما حتی به پاسپورت هم نیاز نخواهید داشت.

کشورهای عضو پیمان شنگن شامل اتریش، بلژیک، جمهوری چک، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد، سوئیس و لیختن اشتاین است.

 

تحصیل رایگان فرزندان در مدارس آلمانی

تحصیل رایگان فرزندان در مدارس آلمانی

اگر به آینده ی فرزندان خود اهمیت می دهید، پس از دریافت اقامت آلمان دیگر نباید نگران آینده ی فرزندان خود باشید. یکی از مهم ترین مزایای زندگی و تحصیل در کشور آلمان این است که آینده ی شغلی پس از فارغ التحصیلی به صورت کامل تضمین می باشد. کشور آلمان اولین قدرت اقتصادی اروپا است که در حال حاضر کم ترین نرخ های بیکاری را در کل اروپا دارد.

نرخ بیکاری در کشور آلمان در سال 2020 در حدود 3.5 درصد بود و این در حالی است که میانگین در آمد ماهیانه ی افراد در حدود 3400 یورو می باشد. نکته ی قابل توجه در این باره این است که دانشجویان غیر اروپایی که ویزای آلمان را داشته باشند، از لحاط تضمین کاری هیچ فرقی با دانشجویان بومی آلمانی نخواهند داشت.

افرادی که مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را انجام می دهند و در کشور آلمان بچه دار می شوند، از ابتدای تولد، برنامه ریزی های لازم برای فرزندشان انجام شده و نیازی نیست تا پدر و مادر در باره ی آینده ی فرزند خود نگران باشند. همچنین افرادی که از طریق مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم اقدام می کنند و  دارای فرزند هستند و فرزند آن ها زیر 18 سال می باشد، می توانند فرزندان خود را در مدارس آلمانی ثبت نام کنند.

 

امکان شرکت در دوره های آموزش تکمیلی

افرادی که مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را انجام می دهند، می توانند پس از تثبیت در شغل خود در دوره های آموزش تکمیلی شرکت کنند. این دوره های آموزش تکمیلی به صورت مداوم در کشور آلمان برگزار می شوند و متقاضیان با هدف کسب دانش و تجربه ی بیشتر در این دوره ها شرکت می کنند. شرکت در این دوره  کلاس ها مزایای بسیار زیادی را به همراه دارد.

از جمله مهم ترین مزایای این کلاس ها می توان به افزایش سطح کاری و ارتقاء شغلی اشاره کرد. یکی دیگر از مزایای این دوره های آموزشی افزایش حقوق می باشد. زیرا شما با شرکت در این دوره ها، دانش بیشتری کسب خواهید کرد و به طور طبیعی سطح و کیفیت کاری شما بالا می رود و به این ترتیب حقوق و دستمزد شما نیز افزایش می یابد.

پیوستن همسر و فرزند پس از اتمام دوره

افرادی که متأهل هستند و از طریق دریافت ویزای کاری برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم اقدام می کنند، می توانند پس از اتمام دوره ی آموزشی خود، اقدامات لازم برای اخذ ویزای همسر و فرزند خود را انجام دهند. در بعضی از روش های مهاجرتی، امکان پیوستن همسر و فرزندان به فرد وجود ندارد. اما از طریق مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، افراد می توانند پس از گذراندن دوره ی اوسبیلدونگ خود درخواست پیوستن همسر و فرزندان را به سفارت ارائه دهند.

همسر و فرزندان پس از انجام کارهای مهاجرتی و رسیدن به کشور آلمان می توانند برای پیدا کردن شغل و کار نیمه وقت یا تمام وقت اقدام کنند. همان طور که پیش ترنیز گفتیم، در صورتی که فرزند زیر 18 سال باشد، می تواند در مدارس آلمانی شرکت کند. این تحصیل در مدارس دولتی، رایگان بوده و شهریه ای دریافت نمی شود. اما توجه داشته باشید که فرزند شما برای ورود به مدارس باید زبان آلمانی را یاد گرفته باشد. 

نکته ی قابل توجه این است که در این روش مهاجرتی، افراد ابتدا باید به صورت انفرادی به کشور آلمان مهاجرت کرده و در دوره های اوسبیلدونگ شرکت نمایند. پس از اتمام این دوره و پیدا کردن شغل مناسب، فرد می تواند برای پیوستن همسر و فرزندان خود اقدام کند.

 

دریافت اقامت آلمان پس از 4 سال

افرادی که برای کار به کشور آلمان مهاجرت می کنند، برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان باید حداقل 4 سال در کشور آلمان کار کنند. پس از گذشتن این 4 سال، فرد در صورت تمایل باید درخواست خود برای اخذ اقامت دائم کشور آلمان را به سفارت این کشور ارائه دهد. درخواست اقامت دائم شما توسط سفارت آلمان بررسی می شود و پس از طی روند معمول خود، اقامت دائمی کشور آلمان برای شما صادر می شود. البته دقت کنید که ممکن است مدت زمان انجام پروسه ی صدور اقامت برای افراد با شرایط مختلف، متفاوت باشد.

 

بیمه ی درمانی

در کشور آلمان، داشتن بیمه ی درمانی برای هر فردی اجباری است و این بیمه ی درمانی باعث اطمینان خاطر شهروندان در هنگام انجام کارهای درمانی می باشد. شهروندان آلمانی می توانند برای انجام بیمه ی خود از طریق بیمه ی عمومی و یا بیمه های خصوصی اقدام کنند. کشور آلمان یکی از بهترین کشورهای اروپایی برای ارائه خدمات بیمه درمانی می باشد که این امر باعث می شود، شهروندان آلمانی در هنگام مراجعه به بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی خیالشان از بابت هزینه های درمانی راحت باشد. 

 

اقتصاد قوی

کشور آلمان به عنوان بزرگ ترین اقتصاد اروپا شناخته می شود که از لحاظ میزان تولیدات ناخالص داخلی در رتبه ی پنجم در جهان قرار دارد. به طور کلی، کشور آلمان یک کشور صنعتی بوده که کارخانه ها و شرکت های زیادی در این کشور مشغول به فعالیت هستند.

همچنین آلمان از بزرگ ترین صادر کننده های کالا و خدمات به سراسر جهان می باشد. به این ترتیب در کشور آلمان، شغل های صنعتی و تکنیسین های فنی بسیار حائز اهمیت هستند و بازار کاری مناسبی دارند.

 

در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم ،میزان دستمزد چقدر است؟

در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم ،میزان دستمزد چقدر است؟

افرادی که متقاضی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم هستند، در ابتدای ورود به کشور آلمان باید در دوره های اوسبیلدونگ آلمان شرکت کنند. دوره ی اوسبیلدونگ دارای دو بخش تئوری و عملی می باشد که دوره ی تئوری آن در ابتدا برگزار می شود.

یکی از مهم ترین مزایای مهاجرت با این روش این است که افرادی که در این دوره ها شرکت می کنند، حتی در هنگام کار آموزی نیز حقوق دریافت می کنند. میزان حقوق این افراد بسته به شغل آن ها و شرایط شهری که به آن مهاجرت می کنند، در زمان آموزش از 600 تا 1400 یورو متغیر است.

پس از گذراندن این دوره ها می توانید به بازار کار آلمان وارد شده و از طریق شغل اصلی  خود کسب درآمد کنید. همان طور که می دانید، میزان درآمد هر شغلی بستگی به شرایط شغلی و تعداد مشتریان آن دارد. اما به طور کلی افرادی که پروسه ی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را انجام می دهند، معمولا در حدود 2500 تا 3500 یورو در ماه درآمد خواهند داشت.

با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه های هر شهر، این میزان دستمزد نیز متفاوت خواهد بود.

اما به طور کلی این میزان از دستمزد برای داشتن یک زندگی عادی و با رفاه مناسب می باشد. البته افراد می توانند با انجام شغل های پاره وقت دیگر و یا شرکت در دوره های آموزشی ارتقای شغلی به افزایش دستمزد خود بپردازند. 

شرکت مهاجرتی الست گروپ شما را برای انجام تمامی کارهای مهاجرتی خود و به خصوص مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، شما را راهنمایی می کند و کارهای لازم را برای شما به صورت کامل انجام می دهد.

 

روند کاری مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، به چه صورت است؟

روند کاری مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، به چه صورت است؟

اگر مدرک فوق دیپلم دارید و تصمیم قطعی برای انجام مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را دارید، بهتر است ابتدا تحقیقات لازم را در باره ی شرایط مهاجرت و شرایط کاری در کشور آلمان انجام دهید.

شرکت مهاجرتی الست گروپ برای تمامی کارهای مهاجرتی و معرفی تمامی شرایط مهاجرت به آلمان به شما مشاوره می دهد. در ادامه ی این مطلب به بررسی روند کاری مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم می پردازیم.

 

ارزیابی رزومه

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم باید در شغلی که می خواهید در کشور آلمان انجام دهید، باید رزومه ی کاری  مستند و پرباری داشته باشید. داشتن رزومه ی کاری پر بار و مستند، یکی از مهم ترین بخش های پروسه ی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم  می باشد.

اهمیت رزومه ی شما به این دلیل است که کشور آلمان برای تأمین نیازهای شغلی و حرفه ای خود در آلمان این امتیاز مهاجرت را به افراد می دهد. به همین دلیل، افراد باید در شغل مورد نظر، رزومه ی کاری معتبری داشته باشند. رزومه ی کاری شما توسط شرکت بررسی می شود و تمامی جوانب اعتبار سنجی آن انجام می شود.

اگر هیچ گونه رزومه ی کاری را ندارید و تصمیم قطعی برای مهاجرت به کشور آلمان را دارید، بهتر است ابتدا با مراجعه به مراکز فنی و حرفه ای در سراسر کشور، مدرک فوق دیپلم در رشته ی مورد نظر خود را دریافت کنید. پس از دریافت مدرک فوق دیپلم، می توانید به عنوان شاگرد در محل مناسب به کار خود مشغول شوید و پس از کسب رزومه ی معتبر و کافی برای انجام مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، اقدامات لازم را انجام دهید.

 

عقد قرارداد

پس از این که رزومه ی کاری شما توسط شرکت بررسی شد و مورد تأیید قرار گرفت، باید با شرکت الست گروپ قرارداد مناسب را عقد کنید. قبل از انجام این مرحله، شرکت الست گروپ مشاوره های لازم را به شما داده و تمامی جزئیات و جوانب پروسه ی مهاجرتی را به شما معرفی می کند.

 

شروع یادگیری زبان آلمانی

شروع یادگیری زبان آلمانی

پس از عقد قرارداد می توانید فرایند یادگیری زبان آلمانی را شروع کنید. یکی از نکات مثبت اقدام از طریق شرکت الست گروپ، این است که در ابتدای عقد قرارداد نیازی به داشتن مدرک زبان آلمانی نیست. شما  پس از عقد قرارداد می توانید با خیال راحت فرایند یادگیری زبان آلمانی را شروع کرده و در آزمون های مدرک زبان شرکت کنید. یکی دیگر از مزایای اقدام از طریق شرکت الست گروپ این است که تمامی هزینه های مربوط به کلاس زبان آلمانی و آزمون های دریافت مدرک زبان برای متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم بر عهده ی شرکت بوده و هیچ هزینه ای از افراد دریافت نمی شود.

 

تکمیل مدارک

در این مرحله باید نسبت به تکمیل تمامی مدارک لازم برای انجام کارهای مهاجرتی اقدام کنید. در این مرحله، شرکت با شما تماس گرفته و مدارک شما را بررسی کرده و تمامی اقدامات لازم برای رفع نقص مدرک ها را انجام می دهد. در این مرحله مدارک شما توسط شرکت معادل سازی شده و بر طبق قرارداد با کارفرما اقدامات لازم را انجام می دهد.

 

انجام مصاحبه ی اولیه

در این مرحله از پروسه ی دریافت ویزای کاری، کارفرما با شما مصاحبه می کند. این مصاحبه معمولا به صورت آنلاین و در ایران انجام می شود. به طور معمول،  کارفرما در مورد توانایی، سوابق، تحصیلات و ... شما پرس و جو می کند. معمولا برای انجام این مصاحبه باید توانایی صحبت به زبان آلمانی در سطح قابل قبولی را داشته باشید.

 

عقد قرارداد با کارفرما

عقد قرارداد با کارفرما

پس از انجام مصاحبه با کارفرما، در صورت موفق بودن مصاحبه، نوبت به عقد قرارداد با کارفرما می رسد. معمولا برای اخذ ویزای کاری باید یک کارفرما در کشور آلمان پیدا کنید که به شما نیاز داشته باشد و برای شما هماهنگی های لازم با سفارت را انجام دهد. ممکن است پیدا کردن کارفرمای مناسب برای شما سخت باشد. اما نگران نباشید. الست گروپ کارفرمای متناسب با شغل شما را برای شما پیدا کرده و هماهنگی های لازم را انجام می دهد. در این قرارداد، شرایط کاری و دستمزد ماهیانه ی شما قید می شود. پس از عقد قرارداد با شرکت الست گروپ، تمامی کارهای جانبی لازم را برای شما انجام داده و نوبت مراجعه به سفارت را برای شما رزرو می کند.

 

مراجعه به سفارت و دریافت ویزا

پس از این که تمامی مدارک شما کامل شد و توانستید مدرک زبان آلمانی را دریافت کنید، شرکت الست گروپ، کارهای لازم را برای شما انجام داده و تبادل مدارک لازم را با سفارت آلمان انجام می دهد. در این مرحله، الست گروپ برای شما نوبت مراجعه به سفارت را رزرو کرده و شما باید در زمان تعیین شده به سفارت آلمان مراجعه کرده و ویزای خود را دریافت کنید. 

 

مسافرت به کشور آلمان

پس از انجام تمامی کارهای لازم و اخذ ویزای کاری آلمان می توانید برای مسافرت به کشورآلمان برنامه ریزی های لازم را انجام دهید. قبل از دریافت بلیت و مسافرت قطعی به کشور آلمان، افرادی که موفق به دریافت مدرک زبان آلمانی نشده اند، می توانند در این بازه ی زمانی دانش و اطلاعات زبان آلمانی خود را گسترش دهند و به صورت تخصصی و کاربردی زبان آلمانی را یاد بگیرند. در صورتی که افراد نیاز داشته باشند، می توانند تا 6 ماه پس از اخذ ویزای کاری، مهاجرت خود را به تأخیر بیاندازند. پس از انجام تمامی کارهای لازم و آماده کردن لوازم و مدارک مورد نیاز، می توانید برای دریافت بلیت هواپیما اقدام کنید.

 

شروع به کار در شرکت کارفرما

شروع به کار در شرکت کارفرما

پس از رسیدن به کشور آلمان و شهر مورد نظر، باید به شرکت کارفرمای مورد نظر مراجعه کرده و بر طبق قراردادی که با کارفرما عقد کرده اید، شروع به کار کنید.  افرادی که در ابتدای ورود به کشور آلمان باید در دوره های اوسبیلدونگ شرکت کنند، شرایطشان با این افراد متفاوت است.

افرادی که در دوره های اوسبیلدونگ شرکت می کنند، باید دوره ی اوسبیلدونگ را به طور کامل به پایان برسانند و سپس به کارفرمای مورد نظر مراجعه کنند یا کارفرمای مناسب خود را پیدا کنند.

البته نکته ی قابل توجه این است که افراد در هنگام گذراندن دوره ی اوسبیلدونگ، حقوق و دستمزد ماهیانه دریافت می کنند. حقوق افراد در هنگام گذراندن دوره ی اوسبیلدونگ در حدود 600 تا 1400 یورو در ماه می باشد. کار کردن برای شرکت کارفرما نیز نرخ های متفاوتی را بر حسب شغل مورد نظر خواهد داشت. اما به طور کلی در حدود 2500 تا 3500 یورو می باشد.

 

الست گروپ برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه خدماتی را ارائه می دهد؟

الست گروپ برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه خدماتی را ارائه می دهد؟

مشاورین الست گروپ به منظور داشتن یک مهاجرت مناسب و بدون پشیمانی، خدمات زیادی را به عزیزانی که قصد مهاجرت دارند را ارائه می دهند. الست گروپ برای متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، خدمات بسیار ویژه ای را ارائه می دهد که در ادامه به بررسی این خدمات می پردازیم.

 

آموزش زبان آلمانی

همان طور که می دانیم، یکی از چالش بر انگیز ترین بخش های مهاجرت به هر کشور، داشتن مدرک زبان بین المللی و یادگیری زبان رسمی کشور مورد نظر می باشد. یادگیری یک زبان جدید معمولا یک فرایند طولانی بوده و ممکن است، برای برخی از افراد کار سختی باشد. از مشکلات یادگیری زبان می توان به عدم دسترسی به آموزشگاه زبان سطح بالا برای زبان کشور مورد نظر و ... اشاره کرد.

الست گروپ با داشتن کادری مجرب، آموزش زبان آلمانی به شما را بر عهده می گیرد. البته توجه داشته باشید که این بخش از خدمات شرکت اختیاری بوده و افرادی که قبلا زبان آلمانی را فرا گرفته اند، نیازی نیست تا در کلاس های آموزش زبان شرکت کنند و هزینه ای از این بابت از این افراد گرفته نمی شود. البته یکی از بهترین خدمات و مزایای الست گروپ این است که برای متقاضیان دریافت ویزای کاری و مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم هزینه آموزش زبان آلمانی و آزمون های دریافت مدرک زبان به صورت کاملا رایگان انجام می شود.

 

کمک به تکمیل مدارک

یکی از بخش های فرایند اخذ ویزای کار برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم که ممکن است پروسه را بسیار طولانی کند، نقص مدارک است. الست گروپ تمامی مدارک لازم برای سفارت و اخذ ویزای کاری را به شما معرفی می کند و در تهیه و تکمیل این مدارک به شما کمک می کند. متقاضیان ممکن است در تهیه ی برخی از مدارک لازم برای سفارت دچار مشکل شوند که الست گروپ با راهنمایی دقیق افراد، این مشکل را برای افراد حل می کند. با داشتن مدارک کامل در ابتدای پروسه ی دریافت ویزا، سرعت انجام کارهای شما بسیار بیشتر از زمانی است که با نقص مدارک مواجه شوید. 

معادل سازی مدارک

همان طور که می دانیم، اقدام برای اخذ ویزای کاری به مدارک زیادی از جمله مدارک تحصیلی نیاز دارد. مدارک تحصیلی شما از قبیل دیپلم یا فوق دیپلم و یا سایر مدارک مورد نیاز در کشور آلمان باید ترجمه و معادل سازی شوند. در غیر این صورت این مدارک با زبان فارسی و بدون معادل سازی، در کشور آلمان ارزشی نخواهد داشت. الست گروپ به شما کمک می کند تا به راحتی و بدون دردسر، تمامی مدارک را ترجمه و معادل سازی کنید. این معادل سازی برای سفارت آلمان بسیار حائز اهمیت می باشد. زیرا کارمندان بر طبق این مدارک برای دادن ویزای کاری به شما تصمیم می گیرند. 

 

عقد قرارداد با کارفرما

تقریبا می توان گفت که مهم ترین بخش مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، یافتن کارفرمای مناسب و عقد قرارداد مناسب با اوست. سفارت آلمان در صورتی برای افراد، ویزای کاری صادر می کند که یک شرکت یا یک شخص از کشور آلمان به عنوان کارفرما، شغل و میزان درآمد فرد در کشور آلمان را تضمین کنند.

به طور کلی یافتن یک کارفرمای مناسب و عقد قرارداد به صرفه با این کارفرما، کار بسیار سخت و دشواری می باشد. اما با الست گروپ شما می توانید به راحتی کارفرمای مناسب خود را پیدا کنید و شرایط مورد انتظار خود را با کارفرما هماهنگ کنید. پیدا کردن کارفرمای مناسب از یک طرف و عقد قرارداد مناسب و به صرفه برای شروع کار در آلمان بسیار حائز اهمیت می باشد و افراد باید دقت زیادی را داشته باشند. الست گروپ به شما کمک می کند تا بهترین کارفرما را برای شغل و حرفه ی خود پیدا کرده و بهترین قرارداد ممکن را با او عقد نمایید.

 

همراهی برای دریافت ویزای کاری آلمان

الست گروپ در انجام تمامی کارهای لازم برای اخذ ویزای کاری به شما کمک کرده و در تمام طول انجام پروسه ی اخذ ویزا مشاورات لازم را به شما ارائه خواهد داد. همه ی افرادی که برای اخذ ویزا و مهاجرت به سایر کشورها اقدام کرده اند، از این قضیه مطلع هستند که پروسه ی اخذ ویزا و مهاجرت یک پروسه ی پیچیده بوده و نیاز به راهنمایی های زیادی دارد. الست گروپ برای پاسخ به تمام سوالات شما و کمک به تسریع روند مهاجرت به شما کمک می کند.

 

همراهی در هنگام ورود به کشور آلمان

یکی از بهترین خدماتی که الست گروپ به مشتریان خود ارائه می دهد،  خدمات در زمان ورود است که توسط پرسنل شرکت در دفتر آلمان الست گروپ ارائه می شود. این  همکاران به افراد کمک می کنند تا در هنگام ورود به کشور آلمان، به راحتی بتوانند در محل مناسب اسکان پیدا کنند. الست گروپ در کشور آلمان تمامی کارهای مربوط به بیمه را در بدو ورود به این کشور برای شما انجام می دهد. افرادی که به تازگی به کشور آلمان وارد می شوند، ممکن است برای ایجاد حساب بانکی در این کشور دچار مشکل شوند.

الست گروپ شما را همراهی می کند تا در ابتدای ورود به کشور آلمان، تمامی کارهای اداری و بانکی خود را به صورت کامل و بدون مشکل انجام دهند. همان طور که می دانیم، مهاجرت به یک کشور نیاز به انجام برخی از کارهای اداری در بدو ورود به این کشورها دارد. از جمله این کارها می توان به بیمه، افتتاح حساب بانکی ، کارهای اداری مربوط به ادارات دولتی و شهرداری و ... اشاره کرد. شرکت الست گروپ شما را برای انجام تمامی این کارها یاری می کند.

 

ثبت نام در دوره های آموزش تکمیلی زبان

در صورتی که افراد موفق به دریافت مدرک زبان آلمانی شوند، اما همچنان در صحبت کردن با زبان آلمانی و برقراری ارتباط مشکل داشته باشند، می توانند در دوره های آموزش تکمیلی زبان شرکت کنند.

الست گروپ در این مرحله نیز به شما کمک می کند تا بهترین کلاس های آموزش زبان آلمانی را با مناسب ترین قیمت پیدا کرده و در کوتاه ترین زمان ممکن، مشکل زبان شما حل شود.

 

در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه محدودیت هایی وجود دارد ؟

در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم، چه محدودیت هایی وجود دارد ؟

افرادی که از طریق هر کدام از روش های موجود برای مهاجرت اقدام کنند، ممکن است برخی از محدودیت ها را داشته باشند. محدودیت های موجود در هر روش ممکن است با بقیه ی روش ها متفاوت باشد.

قبل از گرفتن تصمیم قطعی برای مهاجرت، باید از این محدودیت ها به طور کامل آگاه باشید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید ومشکل خاصی برای شما ایجاد نشود. در ادامه ی این مطلب، به محدودیت های موجود در مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم می پردازیم.

 

در هنگام گذراندن دوره ی آموزشی اوسبیلدونگ، فقط تا 20 ساعت در هفته اجازه ی اضافه کار دارید.

در هنگام گذراندن دوره ی آموزشی اوسبیلدونگ، فقط تا 20 ساعت در هفته اجازه ی اضافه کار دارید.

افرادی که متقاضی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم هستند، با شرکت در دوره های آموزشی در رشته ی خود تحت عنوان اوسبیلدونگ در کشور آلمان مشغول می شوند. همان طور که گفتیم، افراد در هنگام گذراندن این دوره ها مقداری حقوق نیز دریافت می کنند. بعضی از متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی خود تصمیم به انجام اضافه کار در کشور آلمان می گیرند. یکی از محدودیت هایی که برای این افراد وجود دارد، این است که این مهاجران نمی توانند در هفته بیش تر از 20 ساعت را به انجام اضافه کار مازاد بر دوره ی خود بپردازند.

 

در هنگام گذراندن دوره، امکان پیوستن همسر و فرزندان به افراد وجود ندارد.

در بخش های قبلی مقاله نیز اشاره کردیم که متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم در ابتدای ورود به کشور آلمان باید دوره ی آموزشی اوسبیلدونگ را بگذرانند و در این دوره، افراد باید به تنهایی در کشور آلمان حاضر بوده و نمی توانند همسر و فرزندان را با خود همراه کنند. اما نکته ی قابل توجه این است که پس از گذراندن دوره ی اوسبیلدونگ و پیدا کردن کارفرمای مناسب و شروع کار خود می توانند نسبت به پیوستن همسر و فرزندان خود نیز اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

امکان تغییر شغل یا نوع ویزا در طول دوره وجود ندارد.

کشور آلمان بر اساس نیازهای خود، هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز و ضروری خود را تهیه کرده و به سفارت های خود در کشورهای مختلف تحویل می دهد. به این ترتیب کشور آلمان به این دلیل امتیاز مهاجرت به این کشور را به افراد می دهد تا نیازهای کاری خود را برطرف کند. به همین دلیل، در طول دوره ی اوسبیلدونگ، افراد نمی توانند شغل خود را تغییر داده و یا نوع ویزای خود را تغییر دهند. اما توجه کنید که پس از طی شدن دوره، افراد می توانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کرده و همچنین امکان تغییر شغل در این مقطع برای افراد وجود خواهد داشت.

 

امکان تغییر شغل تا دو سال پس از اتمام دوره وجود ندارد.

در صورتی که افراد با داشتن یک شغل و با مدرک فوق دیپلم در این حرفه برای مهاجرت اقدام کنند، برای آن ها دوره ی اوسبیلدونگ برگزار می شود. در صورتی که افراد از شغل انتخابی خود پشیمان شوند یا دیگر علاقه ای به انجام شغل و حرفه ی خود نداشته باشند، تا دو سال پس از اتمام دوره ی اوسبیلدونگ نباید شغل خود را تغییر دهند.

به همین دلیل باید در هنگام انتخاب شغل خود دقت کافی را داشته باشید تا بعدا دچار پشیمانی نشوید. البته در صورتی که تمامی جوانب کار را بسنجید، می توانید با سپری کردن دو سال در شغل مورد نیاز، شغل خود را تغییر دهید.

 

هزینه ی عقد قرارداد با الست گروپ چقدر است؟

هزینه ی عقد قرارداد با الست گروپ چقدر است؟

الست گروپ مجموعه ای از مشاورین و همکاران با تجربه ی مهاجرتی را به کار گرفته است تا بهترین خدمات را برای مشتریان گرامی ارائه دهد. الست گروپ در زمینه های بسیار متفاوتی امور مهاجرتی افراد را انجام می دهد.

از جمله مهاجرت از طریق کاریابی، مهاجرت از طریق ثبت شرکت، مهاجرت تحصیلی، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری و ...  هزینه ی انجام هر کدام از این روش های مهاجرتی با توجه به پروسه های متفاوتی که دارند، مختلف می باشد. یکی دیگر از سوالات متداول افراد این است که هزینه ی عقد قرارداد به چه صورت از متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم گرفته می شود.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که تمامی هزینه ی عقد قرارداد با توجه به روش مهاجرتی شما سنجیده شده و سپس به صورت اقساطی از افراد دریافت می شود. برای اطلاع دقیق از هزینه ی عقد قرارداد برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم بهتر است که با مشاوران الست گروپ مشاوره کنید.

 

تضمین قرارداد الست گروپ چیست؟

تضمین قرارداد الست گروپ چیست؟

یکی از نکات مثبت در مورد عقد قراردادهای گروه مشاورین مهاجرتی الست گروپ این است که قرادادهایی که به منظور مهاجرت با الست گروپ عقد می شود، دارای تضمین می باشند.

تضمین قرارداد مهاجرت به این معنی است که در صورتی که الست گروپ با انجام اقدامات لازم و برنامه ریزی، موفق به کسب ویزای کاری شما نشود و به طور کلی نتوانست پروسه ی مهاجرت شما را به صورت موفقیت آمیز انجام دهد، تمامی اقساطی که پرداخت کرده بودید، به شما عودت داده خواهد شد.

بند تضمین قرارداد به صورت کامل و با جزئیات در قرارداد اولیه با الست گروپ ذکر می شود. الست گروپ برای افزایش اعتماد مشتریان و همچنین ایجاد آرامش خاطر برای مشتریان خود، قرارداد های خود را تضمین می کند.

 

مهاجرت به آلمان از طریق آرایشگری به چه صورت است؟

مهاجرت به آلمان از طریق آرایشگری به چه صورت است؟

در صورتی که در ایران به شغل آرایشگری مشغول هستید و مدرک فنی و حرفه ای در آرایشگری را دریافت نموده اید، می توانید برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم اقدام کرده و از مزایای فوق العاده ی آن بهره مند شوید. کشور آلمان هر ساله با بررسی دقیق مشاغل و حرفه ها در این کشور، آمارهای خاصی را به دست می آورد که بر طبق این آمارها برای جذب نیروی جوان مورد نیاز خود از سایر کشورها اقدام می کند.

یکی از شغل های مورد توجه کشور آلمان برای صدور ویزای کاری، آرایشگری حرفه ای می باشد. کشور آلمان در قانون 2020 که به سفارت های خود در سر تا سر جهان ارائه داده است، آرایشگری حرفه ای را به عنوان یکی از مشاغل مورد نیاز خود معرفی کرده است.

در صورتی که در ایران به آرایشگری مشغول هستید و با نحوه ی کار و شرایط کاری شغل آرایشگری در کشور آلمان آشنایی ندارید، نگران نباشید. در ابتدای ورود به کشور آلمان، افراد در دوره های خاصی تحت عنوان اوسبیلدونگ شرکت داده می شوند که در این دوره ها مفاهیم مورد نیاز یک آرایشگر حرفه ای در کشور آلمان به صورت تئوری و عملی به افراد آموزش داده می شود.

 

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم از طریق آرایشگری، باید چه شرایطی داشته باشیم؟

توجه داشته باشید که شرایط مورد نیاز برای دریافت ویزای کاری از طریق آرایشگری برای کشورهای مختلف اروپایی ممکن است متفاوت باشد. اما در این مطلب، به بررسی شرایط لازم برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم از طریق آرایشگری می پردازیم.
1-    حداقل سن 25 سال 
2-    داشتن مدرک فوق دیپلم در رشته آرایشگری
3-    داشتن رزومه ی کاری معتبر و کافی
4-    داشتن تمامی مدارک مربوط به فنی و حرفه ای
5-    یادگیری زبان آلمانی قبل از مهاجرت به این کشور

 

پروسه ی دریافت ویزای آلمان از طریق مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری به چه صورت است؟

پروسه ی دریافت ویزای آلمان از طریق مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری به چه صورت است؟

مهاجرت از طریق شغل آرایشگری مانند سایر روش های مهاجرتی دارای مزایا و مشکلات خاص خود می باشد. آرایشگران با در دست داشتن مدارک فوق دیپلم خود و همچنین رزومه ی کاری معتبر نیز باید در دوره های اوسبیلدونگ آلمان شرکت کنند.

این دوره ها معمولا در حدود 3 سال طول می کشد و در طی این مدت سه ساله، آرایشگری حرفه ای را به صورت تئوری و عملی فرا خواهید گرفت. در هنگام گذراندن این دوره ها، برای افراد حقوق و دستمزد هایی در نظر گرفته شده است.

متقاضیان مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری پس از گذراندن دوره ی اوسبیلدونگ که سه سال به طول می انجامد، می توانند برای دریافت اقامت دائم کشور آلمان اقدام کنند و پروسه ی اقدام برای دریافت اقامت تا زمان صدور آن به طور معمول 4 سال طول می کشد.

نکته ی قابل توجه این است که قبل از مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری باید مدرک زبان آلمانی را دریافت کرده باشید. داشتن مدرک زبان آلمانی برای مهاجرت از این طریق، بسیار مهم و حائز اهمیت است. زیرا دوره ی اوسبیلدونگ آرایشگری با زبان آلمانی تدریس می شود. همچنین آرایشگران به دلیل ارتباط مستقیم با مشتریان خود باید به صورت کامل بر زبان آلمانی مسلط باشند.

روند کاری برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری به این صورت می باشد که آرایشگران باید تمامی مدارک مورد نیاز خود را آماده کرده و به الست گروپ مراجعه کرده و قرارداد مهاجرتی را عقد کنند. پس از عقد قرارداد مهاجرتی، مشاورین الست گروپ تمامی سوالاتی را که ممکن است درباره ی فرایند مهاجرت داشته باشید، پاسخ خواهند داد و شما را برای انجام بهتر این پروسه راهنمایی خواهند کرد.

 

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری چه مدارکی لازم است؟

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری چه مدارکی لازم است؟

1-    ارائه ی اصل پاسپورت و کپی از تمامی صفحات آن
2-    ارائه ی کپی دیپلم دبیرستان
3-    تحویل کپی ریزنمرات دبیرستان
4-    تکمیل کردن کاور لتر ( نوشتن و توضیح انگیزه ی افراد از مهاجرت )
5-    داشتن گواهی سلامت
6-    پر کردن فرم درخواست ویزای کار
7-    داشتن مدرک زبان آلمانی B1

 

دوره های اوسبیلدونگ آرایشگری

دوره های اوسبیلدونگ آرایشگری

همان طور که می دانیم، آرایشگر خانم ها یکی از پر درآمد ترین شغل های موجود می باشد که انواع بسیار متفاوتی نیز دارد. در دوره های اوسبیلدونگ آلمان، مطالب زیادی آموزش داده خواهد شد که از جمله این موارد می توان دوره های زیر را نام برد.
•    آموزش شنیون
•    آموزش اکستنشن و بافت
•    آموزش گریم و میکاپ زنانه
•    آموزش پیرایشگری ابروی صورت زنانه
•    آموزش پیرایش و کوتاهی موی زنانه
•    آموزش خدمات ناخن 
•    آموزش پاکسازی پوست
•    آموزش رنگ و مش و موی زنانه
•    آموزش گریم کودک
•    آموزش خود آرایی
•    آموزش اپیلاسیون
•    آموزش طراحی با حنا
•    آموزش کوتاهی موی مردان
•    آموزش پاکسازی صورت مردان
•    آموزش فرم دادن به موی مردان با سشوار و اتو
•    آموزش آرایش عروس 
•    و ...

 

بازار کاری شغل آرایشگری در کشور آلمان به چه صورت است؟

به طور کلی، تمامی کشورهای اروپایی برای مهاجرت آرایشگران مناسب می باشند. اما آلمان یکی از بهترین کشورهای میزبان آرایشگران حرفه ای می باشد. به طور معمول محل کار بیشتر آرایشگران حرفه ای در کشور آلمان در سالن های زیبایی بزرگ قرار دارند.

آرایشگرانی که مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را انجام می دهند، باید به طور کلی با انواع روش ها و متدهای آرایشگری آشنا بوده و به اصطلاح به صورت مستمر آپدیت باشند. به طور کلی، آرایشگری یکی از شغل هایی می باشد که به طور مستقیم با صنعت مد در ارتباط می باشد.

به این ترتیب افرادی که می خواهند با انجام کار آرایشگری در کشور آلمان برای خود درآمد زایی خوبی داشته باشند، باید نسبت به یادگیری مدل های جدید و صنعت مد بسیار دقیق باشند. همچنین باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر مهارت کاری شما بالا تر بوده و تخصصی تر، کار آرایشگری را انجام دهید، شانس شما برای دریافت ویزای کاری نیز بیشتر خواهد بود.

همان طور که می دانیم، میزان درآمد یک آرایشگر چه در ایران و چه در کشوری اروپایی مانند آلمان به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم ترین عامل، تعداد مشتری های شما می باشد. تعداد مشتری های شما در ماه تعیین می کند که در آخر ماه چه اندازه درآمد را در طول یک ماه کسب کرده اید.

همچنین سطح کار و تجربه ی آرایشگران یکی از مهم ترین عوامل برای جذب مشتری های بیشتر می باشد.

همچنین یکی دیگر از عواملی که بر میزان درآمد یک آرایشگر در کشور آلمان تأثیر گذار است، نرخ متفاوت آرایشگری در شهرهای متفاوت آلمان می باشد.همان طور که این قضیه در کشور ایران نیز صادق است، یعنی هزینه های انجام خدمات آرایشگری در پایتخت و سایر شهرهای کشور بسیار متفاوت می باشد.

فارغ از تمامی مسائلی که در بالا ذکر کردیم، یک فرد با مهاجرت به کشور آلمان از طریق آرایشگری می تواند در ماه حداقل 2600 یورو دستمزد را در طول ماه داشته باشد.

 

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری، فرد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

برای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آرایشگری، فرد باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

شغل آرایشگری در سراسر جهان یک شغل خاص و با کلاس به حساب می آید که به طور معمول درآمد نسبتا خوبی را نیز به همراه دارد. آرایشگری به طور کلی یک حرفه ی تعاملی بین مشتری و آرایشگر بوده و آرایشگر به طور مستقیم با مشتریان خود در ارتباط است. به همین دلیل یک آرایشگر حرفه ای باید بتواند با بر آورده کردن تمامی خواسته های مشتری، تا حدود زیادی او را راضی نگه دارد.

بر خلاف گذشته، آرایشگری امروزه به یک هنر تبدیل شده است و هر کسی توانایی تبدیل به یک آرایشگر حرفه ای را ندارد، بلکه برای این که افراد یک آرایشگر حرفه ای باشند، باید دارای استعداد و ذوق هنری مناسب بوده و همچنین به شغل آرایشگری علاقه ی زیادی داشته باشند.

زیرا همان طور که گفتیم، شغل آرایشگری از جمله شغل هایی بوده که به طور مستقیم با صنعت مد در ارتباط است و یک آرایشگر حرفه ای باید به خوبی بتواند خود را با تغییرات و مدل های جدید وفق دهد.

 

جمع بندی

جمع بندی

در این مطلب به بررسی جزئیات مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم پرداختیم و شما را برای انجام کارهای مهاجرتی خود راهنمایی کردیم. همان طور که در ابتدای مطلب نیز گفته شد، امروزه به دلیل شرایط اقتصادی و کاری، برخی از افراد تصمیم به مهاجرت می گیرند.

به این ترتیب، این افراد باید اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی به دست آورده و بدون شکست و پشیمانی، کارهای مهاجرتی خود را انجام دهند. الست گروپ با مجموعه ای از مشاوران مهاجرتی خود به شما کمک می کند تا بتوانید به راحتی پروسه ی اخذ ویزای کاری خود را پشت سر بگذارید.

هر ساله کشور آلمان یک لیست از مشاغل و حرفه های مورد نیاز خود را به سفارت های خود در کشورهای مختلف ارائه می دهد. آلمان بر اساس نیازهای خود در هر سال این حرفه ها و شغل ها را معرفی کرده و برای اخذ ویزای کاری از طریق این شغل ها تسهیلات مناسبی را اعطا می کند. به این ترتیب، افرادی که قصد مهاجرت را دارند و در این دسته از مشاغل قرار دارند، نباید این فرصت های استثنایی را از دست بدهند. 

بر اساس قوانین 2020 صادر شده توسط اداره ی مهاجرت آلمان، بیشتر مشاغلی مانند جوشکاری، ساخت و ساز، دکوراسیون داخلی، لوله کشی، ماشین کاری، تعمیرات ماشین و دستگاه های صنعتی، نجاری، آرایشگری حرفه ای، نانوایی، شیرینی پزی، قصابی، آشپزی و ... مورد نظر بوده و متقاضیان در این رشته ها می توانند برای اخذ ویزای کاری اقدام کنند.

در این مطلب، مزایای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم را به طور کامل بررسی کردیم و همچنین حداقل مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کاری را به شما معرفی کردیم. به طور کلی، در صورتی که با نقص مدارک مواجه نشوید، پروسه ی اخذ ویزای کاری در حدود 12 تا 14 ماه به طول می انجامد. از جمله مزایای مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم می توان به مسافرت به بسیاری از کشورها در سراسر جهان بدون نیاز به پاسپورت، تأمین آینده ی فرزندان، امکان پیوستن همسر و فرزندان، امکان دریافت اقامت دائمی و ... اشاره کرد.

در این مطلب به طور کلی شما را با پروسه ی مهاجرت به آلمان با فوق دیپلم آشنا کردیم. همچنین شرکت مهاجرتی الست گروپ، برای انجام کارهای مهاجرتی شما عزیزان خدمات بسیار ویژه ای را ارائه می دهد. شما در صورت داشتن هر سوالی در باره ی روند مهاجرت، می توانید با مشاوران الست گروپ در تماس باشید.