هزینه زندگی در آلمان

در این مقاله می خواهیم در مورد ھزینه زندگی در آلمان با شما صحبت کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

در این مقاله می خواهیم در مورد ھزینه زندگی در آلمان با شما صحبت کنیم، پس تا پایان مقاله همراه ما باشید. همچنین موضوعانی که در این مطلب به آن می پردازیم عبارت اند از:

ھزینه زندگی در کشور آلمان به چه صورت است؟
هزینه یک ماه زندگی در شهرهای مختلف آلمان چگونه است؟
هزینه زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟
هزینه زندگی در ارزان ترین شهرهای کشور آلمان چقدر است؟
هزینه زندگی در گران ترین شهرهای کشور آلمان چگونه حساب می شود؟
مقایسه هزینه زندگی در کشور آلمان با دیگر کشورهای اروپایی
میزان درآمد در کشور آلمان چقدر است؟
قدرت خرید در آلمان چقدر است؟
کمی راجع به آلمان
شرایط زندگی در آلمان چگونه است؟
مزایای مهاجرت به آلمان کدام اند؟
زندگی در آلمان برای ایرانیان چگونه پیش می رود؟

یکی از مهم موارد در رابطه با مهاجرت داشتن اطلاعات کافی راجع به ھزینه زندگی در آلمان یا کشورهای انتخابی شما می باشد. حتی اگر قصد شما فقط تحصیل می باشد باز هم برآورد کردن هزینه های گوناگون در این کشور کمک می کند تا بهتر از پس مخارج خود بربیایید.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در آلمان

اینفوگرافیک هزینه زندگی در آلمان

بنابراین قبل از اینکه اقدامات مهاجرتی را انجام بدهید باید در ابتدا به این فکر کنید که آیا می توانید هزینه های آن را تامین نمایید یا خیر. چون باید برای ریز به ریز هزینه های خود برنامه ریزی دقیقی انجام بدهید.

مثلا اجاره مسکن، آب و برق، مواد غذایی، غذا، حمل و نقل، بیمه درمانی و همگی جزو هزینه های زندگی به حساب می آیند و خودتان باید همه آن ها را با بودجه کافی مدیریت کنید.

ویدئو هزینه زندگی در آلمان

همچنین زندگی در آلمان و کار کردن در آنجا سبب می شود تا درآمد مطلوبی کسب کنید و یک زندگی با رفاه نسبی برای خودت دست و پا نمایید.

در ضمن با مراجعه به شرکت مهاجرتی الست گروپ می توانید اطلاعات دقیقی از هزینه ها به دست بیاورید.

ھزینه زندگی در کشور آلمان به چه صورت است؟

ھزینه زندگی در کشور آلمان به چه صورت است؟

در این بخش قصد داریم تا هزینه های زندگی در آلمان را به صورت جداگانه برای شما شرح بدهیم تا بتوانید برنامه ریزی دقیق تری در این رابطه داشته باشید که عبارت اند از:

هزینه مسکن در آلمان

هزینه مسکن در آلمان

در هر کشوری که بخواهید به آن مهاجرت کنید می توانید از طریق دو راه هزینه مسکن آن را ارزیابی نمایید. یکی از این موارد خرید خانه می باشد و مورد دیگر اجاره کردن مسکن است. اگر بخواهید در مرکز شهرهای معروف بزرگ آلمان زندگی کنید قطعا باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید؛ چون هزینه املاک در آن ها بیشتر می باشد.

به عنوان مثال می توانیم به شهر برلین به عنوان یکی از گران ترین شهرهای آلمان اشاره نماییم که میانگین قیمت خانه در خارج از مرکز این شهر ۳،۵۰۰ یورو برای هر متر مربع تخمین زده می شود؛ همچنین این مبلغ برای خانه هایی که در مرکز برلین وجود دارند به ۵هزار یورو می رسد.

اما در رابطه با اجاره مسکن باید بگوییم که همه هزینه ها اغلب به موقعیت مکانی و عوامل دیگر بستگی دارد. برای مثال اگر بخواهید در فرایبورگ خانه اجاره کنید، هزینه های آن با سایر شهرها یکسان نخواهد بود. بهای اجاره خانه در مرکز این شهر برای یک آپارتمان تک خواب به شکل میانگین تقریبا برابر با ۷۴۳یورو تخمین زده می شود‌.

منطقه اهمیت بالایی دارد و اگر بخواهید در نواحی دیگر خانه اجاره کنید هزینه آن آن تقریبا میان ۲۷۵تا ۴۹۴ یورو برآورد می شود. ولی اگر بخواهید آپارتمان مورد نظر خود را سه خوابه اجاره نمایید باید حدوداً میان ۹۵۰تا ۲،۵۰۰یورو را در نظر بگیرید. در این کشور اجاره خانه تقریبا ۶۱درصد بالاتر از ایران تخمین زده می شود؛ همچنین برای آگاهی از ھزینه زندگی در آلمان به طور دقیقنی توانید از شرکت مهاجرتی الست گروپ کمک بگیرید.

قیمت مواد غذایی در آلمان

آلمان جزو یکی از کشورهای معروف و پیشرفته اروپایی می باشد که هزینه زندگی دز آن، نسبت به سایر کشور ها چندان زیاد نیست و می تواند یکی از گزینه های مهاجرتی فوق العاده برای شما باشد. مواد غذایی در این کشور و در شهرهای گوناگون آن تفاوت دارد. مثلا این هزینه ها در شهر برلین و فرایبورگ یکسان نیست و ممکن است تفاوت های نسبی را مشاهده کنید.

به طور کلی علاوه بر هزینه اجاره مسکن، هزینه زندگی در این کشور نیز در مقایسه با کشور خودمان تقریبا ۶۰درصد بیشتر برآورد شده است. اما اگر این هزینه ها را میان کشور آلمان و فرانسه مقایسه کنیم، آلمان نسبت به این کشور برتری دارد و تقریبا هزینه های آن ۱۳درصد کمتر می باشد.

هزینه آب و برق در آلمان

قبوض آب و برق و گاز نیز جزو موارد بسیار مهم در رابطه با مخارج زندگی می باشد. بهای برق در این کشور زیاد است و برای هر کیلووات ساعت برقی مصرفی موظف هستید ۲۹.۴۲سنت پرداخت نمایید. در ضمن بهای برق مصرفی شما در یک خانه ۸۵متری تقریبا در ماه حدود ۲۱۵،۲۱یورو می باشد.

هزینه مالیات در آلمان

هزینه مالیات در آلمان

مالیات بر درآمد در این کشور به شکل تصاعدی می باشد و از ۱درصد آغاز خواهد شد. این عدد به مرور زمان به ۴۲درصد افزایش پیدا می کند. اما اگر درآمد افراد بسیار بالاتر باشد حدود ۴۵درصد بر مالیات آن ها افزوده می شود. نرخ مالیات ۴۲درصد برای درآمد مشمول مالیات میان ۵۸.۵۹۷ یورو تا ۲۷۷.۸۲۵ یورو در سال ۲۰۲۳ اعمال خواهد شد‌. زمانی که چنین مالیاتی را پرداخت می کنید، در حقیقت بابت خرج زندگی و استفاده از امکانات این کشور هزینه پرداخت می کنید.

هزینه خورد و خوراک در آلمان

هزینه خورد و خوراک در آلمان

زمانی که در حال برنامه ریزی و تهیه بودجه برای مهاجرت هستید باید هزینه های خورد و خوراک را بسیار جدی بگیرید. چون جزو مهم ترین هزینه های زندگی در هر کشوری به حساب می آید و تغذیه سالم در زندگی به معنای برخورداری از سلامتی کامل می باشد.

کشورهای اروپایی دیگر هزینه های بیشتری نسبت به آلمان دارند و مواد غذایی در آن ها گران تر به فروش می رسند. احتمال دارد دلیل این ارزانی این موضوع باشد که آلمانی ها اغلب محصولات غذایی و غیره خود را به صورت داخلی فرآوری می نمایند و سوپرمارکت هایی را حائز می باشند که بهای وسایل را پایین نگه می دارند تا افراد بتوانند با آرامش در این کشور زندگی کنند. عمدتا کالاهای اصلی آلمانی چندان بهای بالایی ندارند، اما احتمال دارد برخی از سوپر مارکت های برتر گران تر از حد معمول باشند.

سوپر مارکت های Aldi و Lidl هر دو جزو سوپر مارکت هایی می باشند که خرید از آن ها سبب صرفه جویی ۱۰ تا ۱۵ درصدی شما خواهد شد. چون وسایل موجود در آن ها به مشتریان به صورت ارزان تر ارائه می شوند. اما بهتر است ۴۰تا ۵۰ یورو برای تهیه غذاهای اصلی در هر هفته در نظر بگیرید.

اگر بخواهید ناهار خود را بیرون از خانه میل کنید می توانید با ۵تا ۱۰یورو به راحتی یک ناهار عالی بخورید. همچنین وعده های مخصوص عصرانه ۱۰تا ۲۰یورو تخمین زده می شوند. در این صورت صرف غذا در بیرون از خانه ارزان تر به نظر می رسد و سبب صرفه جویی بیشتر شما می شود.

با مبلغ۳۰تا ۴۰ یورو می توانید یک وعده غذایی کامل در رستوران های استاندارد و عالی این کشور بخورید. همچنین اگر بخواهید انعامی به کارکنان رستوران ها بدهید می توانید ۱۰تا ۱۵درصد مبلغ صورت حساب خود را در نظر بگیرید. همچنین برای دریافت اطلاعات دقیق راجع به ھزینه زندگی در آلمان می توانید با شرکت مهاجرتی الست گروپ مشورت کنید.

هزینه لباس و کفش در آلمان

هزینه لباس و کفش در آلمان

در این کشور نیز می توانید لباس های خود را تقریبا با قیمت کشورهای هم مرز تهیه کنید. مثلا اگر لباسی را از فروشگاه های زنجیره ای پسند کنید باید حدودا ۳۵یورو برای آن پرداخت نمایید. اگر جنس لباس مورد نظر شما جین با کیفیت باشد باید ۷۶ یورو برای آن در نظر بگیرید. یا هزینه یک جفت کفش نایک در این کشور ۷۶یورو برآورد می شود.

هزینه درمان و بیمه درمانی در آلمان

هزینه درمان و بیمه درمانی در آلمان

داشتن بیمه مراقبت های بهداشتی در این کشور ضروری است و بر اساس قانون باید همه افراد این بیمه را تهیه نمایند. پس اگر نی خواهید به آلمان مهاجرت کنید، چه برای تحصیل یا زندگی باید هزینه بیمه را از قبل برنامه ریزی کنید، چون یکی از هزینه های اجباری در این کشور می باشد. دانشجویان بین المللی نیز موظف هستند تا در رابطه با این موضوع اقدامات لازم را انجام بدهند و خود را به عضویت بیمه درمانی در بیاورند. البته با این وجود افراد متعددی شرایطی را دارا می باشند که می توانند از طرح بیمه های خصوصی استفاده کنند.

اما این هزینه ها به شکل میانگین حدود ۸۰تا۱،۵۰۰ یورو برای شما آب می خورد. دانشجویان بین المللی نیز باید به ارائه دهنده بیمه سلامت عمومی چیزی برابر با ۱۱۰یورو در طول یک ماه بپردازند. در ادامه تعدادی از ارائه دهندگان بیمه سلامت عمومی که در این کشور محبوب و مشهور می باشند را برای استفاده دانشجویان بین المللی عنوان می کنیم که عبارت اند از:

تکنیکر کرانکنکاسه
Aok یا بادن وورتمبرگ
بارمر
Kaufmännische Krankenkasse

هزینه تفریحات در آلمان

تفریحات در آلمان نیز هزینه های خاص خودش را دارد که برای حفظ روحیه و انگیزه در این کشور لازم می باشد و با انجام چنین کارهایی می توانید ارتباط بیشتری با آلمانی ها برقرار کنید و به تقویت زبان خود نیز بپردازید. فعالیت های ورزشی، سینما و سایر موارد شامل تفریحات در این کشور می شوند.

مثلا اگر بخواهید در یک باشگاه ورزشی خود را عضو نمایید باید تقریبا ۳۰یورو برای این کار در نظر بگیرید. یا برای اجاره نمودن زمین تنیس در بازه زمانی یک ساعته باید حدود ۲۰یورو پرداخت نمایید. همچنین پیاده روی کردن به جهت صرفه جویی در هزینه ها نیز بهای خودش را دارد، چون باید یک کفش پیاده روی مناسب بخرید که به صورت میانگین ۷۸.۵۰ یورو برای خرید آن باید پول بدهید.

بلیط سینما نیز ۱۰تا ۱۱یورو می باشد و می توانید با همین مبلغ اندک ساعات خوشی را به تفریح بپردازید و فیلم های فوق العاده تماشا کنید. همچنین می توانید با شرکت مهاجرتی الست گروپ در حوزه ھزینه زندگی در آلمان تبادل نظر داشته باشید.

هزینه حمل و نقل در آلمان

هزینه حمل و نقل در آلمان

در کشور آلمان انتخاب های متنوعی برای بهره بردن از وسایل نقیله پیش روی خود دارید. مثلا در شهرهای بزرگ آن استفاده از خدمات تراموا، قطار، اتوبوس و مترو بسیار متداول است و انتخاب هر کدام به راحتی خودتان بستگی دارد.

اگر جزو دانشجویان نیستید می توانید از حمل و نقل های عمومی مثل تراموا یا مترو بهره ببرید که برای هر نفر مبلغی میان ۱تا ۳یورو هزینه برمی دارد. البته با دریافت کارت سفر ماهانه قادر خواهید از اکثر وسایل نقلیه عمومی در این کشور بهره ببرید که بهای آن نیز بین ۸۰تا ۱۰۰ یورو می باشد. بهای حمل و نقل در این کشور اروپایی ۱.۳۳یورو در عوض ۰.۲۵گالن یا یک لیتر بنزین می باشد؛

اما بلیط اتوبوس در طول یک ماه ۸۱یورو برایتان آب می خورد. همچنین خرید بلیط یک بار مصرف برای استفاده از اتوبوس ۲.۷۰یورو هزینه برایتان بر می دارد. اگر بخواهید از تاکسی ها استفاده کنید باید برای طی نمودن هر هشت کیلومتر ۲۰یورو پرداخت کنید. برای اطلاع دقیق از ھزینه زندگی در آلمان می توانید با شرکت های مهاجرتی مانند الست گروپ به خوبی مشورت کنید.

هزینه یک ماه زندگی در شهرهای مختلف آلمان چگونه است؟

هزینه یک ماه زندگی در شهرهای مختلف آلمان چگونه است؟

بهتر است قبل از اینکه برای تحصیل یا زندگی به این کشور مهاجرت کنید راجع به هزینه زندگی در شهرهای گوناگون آن به درستی تحقیق کنید تا بتوانید پس از مهاجرت بودجه کافی برای هزینه های خود جمع آوری نمایید. چون در برخی از شهر های این کشور هزینه ها در حوزه های مختلف بالا است و در برخی دیگر شاهد هزینه های کمتر و صرفه جویی بیشتر هستیم.

اما هر چیزی بهایی دارد و اگر بخواهید در شهر های گران و معروف آلمان زندگی کنید باید بتوانید از پس هزینه های آن بر بیایید. اما به طور کلی هزینه زندگی ماهانه در آلمان برای یک نفر یا یک فرد مجرد تقریبا ۱،۲۰۰یورو برآورد می شود. در ادامه راجع هزینه های زندگی در شهرهای گوناگون آلمان را برای شما شرح می دهیم که عبارت اند از:

برلین

همان طور که می دانید برلین پایتخت این کشور به شمار می آید و به طبع افراد زیادی علاقه مند به زندگی و تحصیل در این شهر می باشند. این شهر جمعیتی برابر با ۵ میلیون نفر را دارا می باشد، برای همین پر جمعیت ترین شهر آلمان به حساب می آید. نرخ بیکاری در این شهر به شدت پایین است؛ زیرا توسه و رشد اقتصادی آن بسیار بالا بوده که منجر به افزایش چشمگیر دستمزد افراد شده است.

در این شهر ارزش زیادی برای ایده های کسب و کار خلاقانه قائل هستند، کیفیت زندگی در آن بسیار مطلوب است و حاوی دانشگاه های معتبر و متعددی می باشد. بنابراین علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند.

برای همین باید هزینه های زندگی در برلین را با بودجه خود مقایسه کنید، اگر با یکدیگر همخوانی داشتند می توانید برلین را به عنوان مقصد خود انتخاب کنید. البته هزینه ها به سبک زندگی خودتان وابسته می باشد و اما هزینه زندگی هر فرد در این شهر به شکل میانگین ۳۵الی ۵۰یورو در طول یک روز برآورد می شود.

مونیخ

در این شهر هزینه های بیشتری را در مقایسه با سایر شهرها شاهد خواهید بود. علاوه بر اینکه از نیروگاه های شمالی فاصله زیادی دارد، اما دارای اقتصاد قدرتمند و روبه رشدی می باشد که سبب بالا بودن اجاره مسکن و سایر هزینه های زندگی می شود.

اگر بخواهید در مونیخ خانه ای تک خواب مبلغ کمتر از ۱،۰۰۰یورو اجاره کنید احتمالا با دشواری هایی روبه رو خواهید شد. برای همین اگر به عنوان دانشجو وارد این شهر می شوید شایسته است تا از خوابگاه های دانشجویی بهره بگیرید و هزینه های خود را کمی پایین بیاورید.

در ضمن به عنوان یک فرد مجرد در مونیخ باید بیشترین هزینه ممکن را برای زندگی در کشور آلمان پرداخت نمایید. در مونیخ حدود ۸۹۰یورو احتیاج دارید تا بتوانید از پس خرج و مخارج خود بربیایید. هزینه خورد و خوراک، محصولات غذایی، امکانات گوناگون در اغلب شهرهای این کشور تفاوت چندانی ندارد و معمولا یکسان می باشد.

اما در این میان مبلغ اجاره مسکن یا خرید خانه است که تفاوت فاحشی را در زمینه هزینه ها با سایر شهرهای آلمان به وجود می آورد. شرکت ها و دانشگاه های بزرگ زیادی در مونیخ دایر شده اند که شرایط ادامه تحصیل مطلوب و پیدا کردن شغل و درآمد کافی را آسان تر می نماید.

در ضمن برای کسب اطلاعات بیشتر راجعه به ھزینه زندگی در آلمان و در شهر مونیخ می توانید از شرکت مهاجرتی الست گروپ استفاده کنید.

کلن

این شهر نسبت به فرانکفورت یا مونیخ ارزان تر می باشد، ولی نسبت به شهر برلین گرانی بیشتری برای شما به همراه می آورد. مثلا اگر آپارتمان تک خواب در این شهر اجاره کنید حداقل باید حدود ۸۰۰یورو در ماه اجاره بها بپردازید.

همچنین جمعیت دانشجو در این شهر بالا است و پر از رستوران های معروف با انواع غذاهای جهانی می باشد؛ درست است که اجاره مسکن در کلن گران است ولی هزینه های دیگر مثل معاشرت و خوردن غذا بیرون از خانه می تواند بسیار مطلوب باشد.

اگر جزو خانواده های ۴نفره هستید باید در طول ماه حداقل حدود ۳،۸۶۳ یورو خرج کنید. اما اگر یک زندگی تک نفره را پیش می برید باید مبلغ ۲،۰۵۹ یورو را در طول ماه برای خرج زندگی در نظر بگیرید.

فرایبورگ

این شهر از آن جهت که حاوی دانشگاه های متعددی است به شهر دانشجویی معروف شده است و از محبوبیت بالایی برخوردار می باشد. به همین علت هزینه زندگی در آن کمی بالاتر می باشد. بر اساس مطالعات اخیری که صورت گرفته است، خرج ماهانه در این شهر توسط دانشجویان باید حدود ۹۰۰ یورو در نظر گرفته شود.

اما خانواده های چهار نفره حداقل باید مبلغی برابر با ۲،۶۶یورو را در نظر بگیرند که جدا از اجاره مسکن می باشد. در ضمن هزینه زندگی برای هر فرد تقریبا ۷۸۳ یورو می باشد که باز هم جدا از اجاره مسکن محاسبه شده است. با کمک شرکت مهاجرتی الست گروپ می توانید اطلاعات بیشتری درباره ھزینه زندگی در آلمان و شهر زیبای فرایبورگ به دست بیاورید.

هامبورگ

بهای اجاره خانه در این شهر از برلین بیشتر است و تقریبا با کلن برابری می کند. مثلا اگر بخواهید یک آپارتمان تک خواب در شهر بگیرید باید حدود ۹۰۰یورو حداقل در طول ماه برای اجاره آن در نظر بگیرید. در این شهر امکانات فراوانی وجود دارد که آن را برای دانشجویان و متخصصان جوان به یک شهر محبوب تبدیل نموده است.

هامبورگ نثل برلین از متقاضیان فراوانی برای تهیه مسکن برخوردار می باشد‌. کسانی که می خواهند زندگی ۴نفره در هامبورگ تشکیل بدهند باید ۴،۲۶۲یورو برای مخارج خود در نظر داشته باشند. اما مخارج زندگی برای هر فرد در این شهر حدود ۲،۴۰۳ یورو می باشد. در ضمن برای اگاهی از ریز هزینه ھزینه زندگی در آلمان و شهر هامبورگ می توانید از شرکت مهاجرتی الست گروپ مشورت بگیرید.

فرانکفورت

پس از مونیخ می توانیم فرانکفورت را با عنوان گران ترین شهر های آلمان برای زندگی به شما معرفی نماییم. زیرا این شهر در موقعیت مکانی مرکزی آلمان واقع شده است و نزدیکی زیادی با شهرهای دیگر دارا می باشد. با این وجود جزو گران ترین شهرهای این کشور به حساب می آید.

مخارج زندگی در این کشور به شکل ماهانه تقریبا برابر با ۸۸۰یورو است که بدون محاسبه اجاره بها باید آن را در نظر بگیرید. اگر بخواهید آپارتمان تک خواب در این شهر بگیرید باید حداقل ۹۰۰یورو هزینه کنید. فرانکفورت گذشته صنعتی مطلوبی دارد، به همین علت فرصت های شغلی فراوانی در انتظار افراد می باشند.

کارلسروهه

این در غرب اروپا واقع شده است و از شهرهای کشور آلمان محسوب می شود. اگر بخواهید در این شهر با خانواده ۴نفره خود زندگی کنید باید مبلغ ۲،۷۳۳یورو بدون اجاره بها برای خود هزینه کنید. اما هزینه زندگی یک نفر در این شهر تقریبا ۷۸۹یورو بدون اجاره می باشد.

اشتوتگارت

هزینه زندگی در این شهر حدود ۳،۸۶۴یورو برای افراد تخمین زده می شود که هزینه اجاره مسکن به صورت جداگانه باید محاسبه شود.

آخن

در غربی ترین نواحی آلمان می توانید شهر آخن را پیدا کنید. این شهر نیز یک شهر دانشجویی محبوب در آلمان به حساب می آید و جزو شهرهای ارزان در این کشور شناخته می شود. بنابراین دارای هزینه های به صرفه برای مهاجرت کنندگان خواهد بود.

نورنبرگ

جزو شهرهای پرجمعیت آلمان شناخته می شود و در نواحی جنوبی این کشور واقع شده است که مخارج زندگی در آن ارزان می باشد. علاقه مندان زیادی این شهر زیبا را برای ادامه تحصیل یا زندگی برمی گزینند و رویاهای خود را دنبال می کنند.

قطعا مخارج زندگی در این شهر نسبت به سایر شهرهای نام برده شده پایین تر می باشد. در ضمن با کمک شرکت مهاجرتی الست گروپ می توانید از ھزینه زندگی در آلمان و شهر نورنبرگ به طور دقیق مطلع شوید.

هزینه زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟

هزینه زندگی در کشور آلمان برای دانشجویان چگونه محاسبه می شود؟

یکی از اساسی ترین دغدغه های دانشجویان بین المللی موضوع خرج و مخارج در کشور هدف می باشد. ولی تحصیل در آلمان جای چنین نگرانی هایی را ندارد. چون کسانی که زبان آلمانی را به خوبی یاد گرفته اند می توانند از نظام آموزشی رایگان این کشور بهره بگیرند. برای همین دانشجویان زیادی به ادامه تحصیل در این کشور علاقه مند می باشند.

یعنی هزینه شهریه ها برای دانشجویان بین المللی که تحصیل به زبان آلمانی را انتخاب می کنند تقریبا صفر می باشد، اما تامین مخارج زندگی بر عهده خودشان می باشد. برای همین دانشجویان بین المللی زیادی همه ساله دانشگاه های پیشرفته این کشور را برای ادامه درس خود بر می گزینند. مخارج زندگی دانشجویان در این کشور حدود ۸۵۰ یورو برآورد می شود.

در حقیقت موضوع اجاره مسکن است که هزینه زندگی دانشجویان را بسیار بالا می برد. مثلا برای اجاره نمودن خانه های دانشجویی باید ۲۸۰یورو حدوداً توسط دانشجو پرداخت شود. ولی اگر خوابگاه های دانشجویی را برای زندگی انتخاب کنید می توانید تا مبلغ ۲۳۲ یورو را صرفه جویی نمایید.

همچنین گفتن این نکته الزامی است که هزینه های گفته شده میانگین قیمت را به شما نشان می دهند؛ یعنی احتمال دارد در شهرهای گوناگون آلمان مبالغ گفته شده در اصل کمی بالا یا پایین باشند. البته به جز اجاره مسکن هزینه های دیگری نیز برای دانشجویان وجود دارد که بیشتر آن ها جزو مخارج ضروری می باشند که عبارت اند از:

غذا: ماهانه ۱۶۸یورو
لباس: ۴۳یورو
حمل و نقل: ۹۴یورو
اینترنت و هزینه تلفن: ۳۱ یورو
کتاب و لوازم التحریر: ۲۰ یورو
اوقات فراغت و ورزش: ۱۶۱ یورو

شهریه دانشگاه های دولتی: ۲۵۰تا ۷۵۰یورو

شهریه دانشگاه های خصوصی به صورت سالیانه: از ۱۰هزار یورو به بالا

هزینه زندگی در ارزان ترین شهرهای کشور آلمان چقدر است؟

هزینه زندگی در ارزان ترین شهرهای کشور آلمان چقدر است؟

پایتخت این کشور برلین می باشد که جزو هیجان انگیز ترین نقاط در کشور آلمان شناخته می شود؛ همچنین در میان ارزان ترین شهر های آلمان نیز به چشم می خورد. به همین خاطر در میان مهاجرین علاقه مندان زیادی به قصد زندگی در برلین به این کشور مهاجرت می کنند. البته شهرهای دیگری نیز در این کشور موجود هستند که از مخارجی کمتر از برلین یا پوشش می دهند و یا با آن تقریبا برابر هستند.

مثل: لایپزیگ، بوخوم، کیل. در شهرهای نام برده شده قادر خواهید بود آپارتمان تک خواب را به مبلغ حدودی ۵۰۰یورو در ماه اجاره نمایید. اما به طور کلی اگر بخواهید در شهر های ارزان این کشور زندگی کنید باید به طور میانگین ۱،۲۰۰الی ۱،۵۵۰ یورو را برای مخارج هر فرد در نظر بگیرید که با این مبلغ می توان یک آپارتمان تک خواب در مرکز شهر اجاره نمود. در ادامه به ۱۰ تن از ارزان ترین شهر های آلمان اشاره می کنیم که عبارت اند از:

آخن
لایپزیگ
برمن
اسن
هانوفر
دارمشتات
کارلسروهه
نورنبرگ

ساربروکن

درسدن

هزینه زندگی در گران ترین شهرهای کشور آلمان چگونه حساب می شود؟

هزینه زندگی در گران ترین شهرهای کشور آلمان چگونه حساب می شود؟

همان طور که گفتیم گران ترین شهر این کشور مونیخ نام دارد. بعد از آن می توانیم به ترتیب به فرانکفورت، اشتوتگارت و هایدلبرگ اشاره نماییم. در این شهر ها اجاره مسکن بیشتر از سایر شهر ها است و همین موضوع مهم ترین عامل گرانی در آن ها به حساب می آید.

بنابراین اگر توانایی خرید خانه در اطراف این شهر ها را داشته باشید و یا یک خانه شریکی پیدا کنید می توانید مبالغ قابل توجهی را پس انداز نمایید. به صورت کلی نواحی جنوبی آلمان برای زندگی گران تر می باشند. گران ترین شهرهای آلمان، مونیخ و اشتوتگارت به حساب می آیند. بنابراین اگر بخواهید مثلا در اشتوتگارت آپارتمان تک خوابی را اجاره کنید باید ۸۴۶،۴۳ یورو را به صورت تقریبی برای آن پرداخت نمایید.

در صورتی که اجاره کردن چنین آپارتمانی در شهر برمن که در شمال آلمان واقع شده است به صورت میانگین حدود ۵۶۰یورو برای شما تخمین زده می شود. اما به طور کلی مخارج زندگی در شهرهای گران آلمان تقریبا برابر با ۱،۳۰۰ تا ۲،۳۰۰ یورو در ماه برای یک نفر می باشد.

این مبالغ شامل اجاره مسکن نیز هستند که منظور ما تهیه آپارتمان تک خواب در مرکز این شهر ها می باشد. در ادامه طبق Numbeo ۱۰ تن از گران ترین شهرهای آلمان را به شما معرفی می کنیم که عبارت اند از:

مونیخ
هایدلبرگ
فرانکفورت
آگسبورگ
هامبورگ
کلن

دورتموند

اشتوتگارت

ارلانگن

مقایسه هزینه زندگی در کشور آلمان با دیگر کشورهای اروپایی

در این کشور هزینه ها پایین تر از سایر نواحی اروپا می باشد، یعنی فی الواقع منظور ما استاندارد زندگی نه بلکه مخارج زندگی در این کشورها می باشد‌. بنابراین مقایسه های انجام شده به صورت کلی است و شامل مواردی همچون: محصولات غذایی، حمل و نقل، امکانات زندگی و سایر موارد است.

در ادامه هزینه زندگی ماهانه در کشورهای مختلف اروپایی را به صورت تقریبی برای شما بیان می کنیم که عبارت اند از:

آلمان: ۸۶۱ یورو
فرانسه: ۱،۳۰۰ یورو
انگلستان: ۱،۶۶۰ یورو
سوئیس: ۲،۱۵۰ یورو
دانمارک: ۱،۵۸۰ یورو

اتریش: ۱،۳۹۰ یورو

سوئد: ۱،۳۰۰ یورو

در ضمن برای اطلاع از ھزینه زندگی در آلمان و سایر کشورهای اروپایی می توانید به شرکت مهاجرتی الست گروپ مراجعه نمایید.

میزان درآمد در کشور آلمان چقدر است؟

میزان درآمد در کشور آلمان چقدر است؟

میزان درآمد یکی از مهم ترین مسائل در هر کشوری می باشد تا افراد بتوانند بین دخل و خرج خود هماهنگی ایجاد نمایند. نوع شغل، سوابق کاری و مدرک تحصیلی هر کدام جزو عوامل موثر بر میزان درآمد اشخاص محسوب می شوند.

کسانی که در کشور آلمان زندگی می کنند، به طور متوسط حدود ۳،۸۰۰یورو در طول ماه درآمد کسب نی نمایند. حداقل حقوقی که در این کشور به صورت ماهیانه ارائه می شود ۹۶۲یورو و حداکثر آن ۱۷هزاز یورو به صورت تقریبی تخمین زده می شود.

بنابراین یک از مقصد های فوق العاده برای یافتن شغل مورد نطرتان است و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. فرصت های شغلی زیادی در این کشور برای مهندسین با سابقه کاری مطلوب فراهم می باشد و پیدا کردن کار برای این قشر بسیار آسان خواهد بود.

کسانی که در این حوزه فعالیت می کنند قادر خواهند بود حدود ۳۰هزار یورو در ماه حقوق دریافت کنند. در ادامه حقوق برخی از شغل ها را به صورت میانگین در این کشور برای شما بیان می کنیم که عبارت اند از:

حسابدار: ۲.۵۰۰ یورو
دستیار حسابدار: ۱.۹۲۰ یورو
مدیر حسابداری: ۵.۶۷۰ یورو
دفتردار: ۱.۷۲۰ یورو
حسابدار خبره: ۳.۲۸۰ یورو
خزانه دار شرکت: ۴.۹۵۰ یورو
تحلیلگر مالی: ۴.۶۹۰ یورو
مدیر مالی: ۷.۳۸۰ یورو
حسابرس داخلی: ۳.۶۲۰ یورو
دستیار اداری: ۱.۹۳۰یورو
مدیر دفتر: ۳.۰۵۰ یورو
مسئول پذیرش: ۱.۷۶۰ یورو
دبیر، منشی: ۱.۶۲۰ یورو
کارگردان هنری: ۳.۴۶۰ یورو
کارگردان خلاق: ۳.۷۰۰ یورو
طراح گرافیک: ۲.۳۷۰ یورو
عکاس: ۲.۰۱۰ یورو

و...

برای اینکه از ھزینه زندگی در آلمان و میزان درآمد شغل های مختلف در آن با خبر شوید می توانید به شرکت مهاجرتی الست گروپ مراجعه نمایید.

قدرت خرید در آلمان چقدر است؟

قدرت خرید در آلمان چقدر است؟

اقتصاد کشور آلمان بسیار مطلوب است و جزو قوی ترین های اروپا و جهان محسوب می شود. نرخ تولید ناخالصی داخلی و تورم در این کشور قدرت خرید را تعیین می کنند. همچنین تولید ناخالصی در این کشور از رتبه بالایی برخوردار می باشد و سبب بالا رفتن قدرت خرید مردم می شود.

کشور آلمان پس از لوکزامبورگ در اروپا دومین جایگاه را از نظر قدرت خرید کسب نموده است.

در ضمن شما قادر خواهید بود برآورد کردن ھزینه زندگی در آلمان را به شرکت مهاجرتی الست گروپ بسپارید و با خاطری آسوده مهاجرت خود را به انجام برسانید.

کمی راجع به آلمان

این کشور واقع در قاره بزرگ اروپا می باشد که با پایتخت معروف برلین شناخته می شود. مردم این کشور اغلب به زبان آلمانی تکلم می نمایند و زبان انگلیسی چندان میان مردم آن رایج نیست و فقط در حدی می باشد که توریست های خارجی که برای گردش به این کشور آمده اند از آن استفاده نمایند.

وگرنه اگر قصد مهاجرت و زندگی در این کشور معروف را دارید باید حتما زبان رسم آن ها یعنی آلمانی را به خوبی یاد بگیرید. در اقتصاد این کشور از واحد پول یورو استفاده می شود و فساد پایینی در آن برقرار می باشد. آرامش و سکوت در این کشور به خوبی به چشم می خورد و یک کشور مدرن و پیشرفته به حساب می آید.

این کشور از سیستم آموزشی با کیفتی برخوردار می باشد که دلیل مهمی برای ادامه زندگی در آلمان است و به صورت رایگان به متقاضیان ارائه می شود و شهریه مدرسه و دانشگاه برای شما در نظر گرفته نمی شود و یا در نهایت فقط چند یورو از شما طلب خواهند کرد.

شرایط زندگی در آلمان چگونه است؟

شرایط زندگی در آلمان چگونه است؟

آلمان کشور معروفی در سرتاسر جهان به حساب می آید و در اروپای غربی واقع شده است. تاریخ غنی این کشور مربوط به دو هزار سال قبل می باشد؛ شهرهایی مانند برلین، مونیخ، فرانکفورت دارای فرهنگ و مراسمات گوناگونی می باشند و به نوعی نمایانگر فرهنگ غنی این کشور هستند.

امکان دارد افرادی که تا کنون در این کشور زندگی نکرده اند از شرایط حاکم بر آن تعجب کنند و حتی شگفت زده شوند. در ادامه برخی از شرایط زندگی در آلمان را برای شما عنوان می کنیم که عبارت اند از:

امنیت شغلی کارگرها در آلمان

تقریبا ۷۵درصد از اشخاص ۱۵تا ۶۴ساله شاغل می باشند.
هزینه زندگی در آن بالا نیست و مطابق با متوسط درآمد آلمانی ها می باشد.
پیاده کردن بوروکراسی کارآمد و ایجاد نظم مطلوب در این کشور
قوانین سختگیرانه بهداشتی برای تمیز نگه داشتن محل زندگی در این کشور حکم فرما می باشد.
انتقال محل زندگی افراد به کلانشهرها با زیاد شدن بیکاری در شهرهای کوچک و روستاها
رضایت بالا از زندگی در بین زنان و مردان آلمانی (امید به زندگی در خانم ها ۸۴سال و در آقایان ۷۹سال می باشد).
بالا بودن سطح تحصیلات؛ یعنی حدود ۸۶.۳ درصد از کارگران بزرگسال در این کشور از تحصیلات متوسطه برخوردار هستند.

پیر شدن جمعیت کشور؛ به گونه ای که باید ۲۶۰.۰۰۰ مهاجر جذب کند تا نیروی کاری خود را فراهم آورد.

برخورداری از حس اجتماعی بالا در میان شهروندان آلمانی؛ یعنی ۹۰درصد مردمان این کشور یک نفر را در کنار خود دارند تا بتوانند به او اطمینان نمایند.

مزایای مهاجرت به آلمان کدام اند؟

مزایای مهاجرت به آلمان کدام اند؟

برای اینکه بتوانید کشور مقصد خود را برای مهاجرت انتخاب کنید باید از هزینه های زندگی در آن با خبر شوید که در پاراگراف های قبلی به طور مفصل راجع به آن با شما صحبت کردیم. اما افزون بر آن باید مزایای کشورها را نیز به خوبی بررسی کنید تا از حق و حقوق خود در این کشور ها بتوانید به راحتی دفاع نمایید و زندگی مطلوبی را شروع کنید. مزایای کشور آلمان عبارت اند از:

حمل و نقل عمومی کارآمد
متداول بودن دوچرخه سواری
تحصیلات رایگان
وقت شناسی، نظم و توجه بالا
نرخ پایین فساد و قانون مداری
وجود فضای سبز متعدد در شهرها
سیستم جامع رفاهی
امنیت شغلی
سیستم بیمه برای همه موارد

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ھزینه زندگی در آلمان قادر خواهید بود با شرکت مهاجرتی الست گروپ در این زمینه تبادل نظر داشته باشید و کارهای مهاجرتی خود را به این گروه بسپارید.

زندگی در آلمان برای ایرانیان چگونه پیش می رود؟

زندگی در آلمان برای ایرانیان چگونه پیش می رود؟

میان کشور آلمان و ایران روابط خوبی همواره برقرار است و زندگی در این کشور برای مردمان ایرانی با دشواری همراه نخواهد بود. عوامل زیادی وجود دارند که آلمان را به یکی از بهترین گزینه های مهاجرتی و زندگی برای ایرانیان تبدیل می کنند.

شاید در وهله اول سختی قوانین، نظم و سبک زندگی آلمانی ها به مذاق شما خوش نیاید اما به تدریج به این سبک زندگی عادت خواهید کرد؛ همان طور که می دانید در کشور ما فرهنگ تعارف به شدت مشاهده می شود، اما در کشور آلمان چنین فرهنگی وجود ندارد و آلمانی ها کاملا رک با یکدیگر برخورد می کنند.

مثلا اگر برای مهمانی به خانه یک آلمانی بروید احتمالا از شما خواهد پرسید که قهوه می خورید؟ و اگر شما پاسخ منفی بدهید او دیگر تا پایان شب چنین سوالی را از شما نخواهد پرسید! در حالی که در کشور ما چنین سوالاتی در مهمانی ها مکررا تکرار خواهند شد‌.

پس رک بودن مردمان این کشور احتمالا شما را شگفت زده خواهد کرد. این موضوع را نباید به توهین و بی ادبی ارتباط بدهید؛ زیرا به نوعی جزو فرهنگ آلمانی ها محسوب می شود، آن ها به تشویق یکدیگر می پردازند تا صداقت، صمیمیت و صراحت را در میان مردم رواج بدهند.

شما نیز به مرور زمان به این سبک زندگی عادت خواهید کرد و با آلمانی ها همسو خواهید شد. همچنین برای اینکه اطلاعات بیشتری راجع به ھزینه زندگی در آلمان، مزایا و فرهنگ این کشور به دست بیاورید می توانید به شرکت مهاجرتی الست گروپ مراجعه کنید.