هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

چنانچه در خصوص هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا به دنبال اطلاعاتی هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

چنانچه در خصوص هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا به دنبال اطلاعاتی هستید، ما را تا انتهای این مقاله همراهی نمایید.

در این مقاله قصد داریم که هر آنچه در ارتباط با هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا لازم است را برایتان تشریح کنیم. پس در صورتی که شما تصمیم دارید به کشوری دیگر به قصد مسافرت، مهاجرت و یا هر دلیل دیگری بروید که گذرنامه کشور مقصدتان را اخذ کنید و یا اگر گذرنامه داشته باشید و از مدت اعتبار آن گذشته باشد، لازم است که برای تمدید کردنش دست به کار شوید. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید به پاسخ سوالات خود دست یابید.

اینفوگرافیک هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

اینفوگرافیک هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

در صورتی که شما برای تمدید و یا اخذ گذرنامه اقدام کرده‌اید اما سردرگم هستید، باید به شما اعلام کنیم که هیچ دلیلی برای استرس و دلواپسی شما وجود ندارد، بلکه با اندکی مطالعه و تحقیق و خواندن مقاله هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، به آسانی از مقررات لازم در این زمینه آگاه خواهید شد و بر این اساس به سرعت و به راحتی، کارهای مربوط به تمدید پاسپورتتان انجام خواهد شد.

ویدئو هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

همان طور که گفته شد، هدف اصلی ما از جمع آوری این مقاله پرداختن به هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا می‌باشد اما اگر بخواهیم اطلاعات دقیق و کاملی در ارتباط با پاسخ این سوال به شما ارائه دهیم، می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

در ادامه مقاله، ضمن توضیح در ارتباط با این که گذرنامه چیست، سایر ملزومات برای پرداختن به هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا را مطرح خواهیم نمود. با ما همراه باشید.

عناوین مقاله:
گذرنامه چیست؟
چند نوع گذرنامه در ایران داریم؟
مراحل اخذ پاسپورت ایرانی
برای گرفتن پاسپورت، چه مدارکی لازم است؟
برای اخذ گذرنامه، در حال حاضر چه میزان هزینه‌ باید پرداخت شود؟
تمدید پاسپورت در خارج از ایران
مراحل صدور و تمدید پاسپورت در خارج از کشور به چه صورت است؟
برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور، چه مدارکی نیاز است؟
مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا
تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا چگونه است؟
مراحل تمدید پاسپورت
هزینه صدور گذرنامه در خارج از کشور
هزینه صدور گذرنامه و تمدید پاسپورت با ارز دلار آمریکا
یک تجربه از چگونگی تمدید پاسپورت در آمریکا
دلایل تمدید و یا تعویض پاسپورت
آیا تمدید پاسپورت الزامی است؟
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا با ما همراه باشید.

 

گذرنامه چیست؟

گذرنامه چیست؟

گذرنامه سندی می‌باشد که مقامات قانونی در سفارت، آن را بر مبنای تقاضای داوطلب سفر خارجی صادر می‌کنند. همچنین در کشور هدف با استفاده از گذرنامه می‌توان به اطلاعات فردی شخص دست یافت و در واقع به نوعی کارت شناسایی مسافرین خارجی می‌باشد.

بنابراین کسی که قصد سفر به خارج از کشور ایران را دارد، بایستی گذرنامه ایرانی را گرفته و به همراه خود داشته باشد. در واقع گذرنامه که نام دیگر آن پاسپورت می‌باشد، مانند دفتر کوچکی است که حاوی اطلاعات زیر می‌باشد:
نام کامل شخص متقاضی به همراه نام خانوادگی و پسوند او(اگر پسوند داشته باشد.)
محل تولد دارنده پاسپورت
تاریخ تولد وی
شهری که شناسنامه وی در آن صادر شده است.
تاریخ صادر شدن
شماره پاسپورت
عکس واضح از صورت دارنده پاسپورت
امضای وی

چند نوع گذرنامه در ایران داریم؟

چند نوع گذرنامه در ایران داریم؟

در این قسمت از مقاله‌ی هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، تمرکز خود را روی انواع گذرنامه‌های ایرانی قرار می‌دهیم و به این موضوع خواهیم پرداخت تا پس از آن در ادامه‌ی مقاله و پس از بررسی پیش‌نیازهای لازم در ارتباط با هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا بحث کنیم.
طبق تحقیقات کارشناسان شرکت الست گروپ، انواع پاسپورت‌ها در ایران عبارتند از:

گذرنامه توریستی

یکی از رایج‌ترین انواع پاسپورت‌های ایرانی که اغلب مردم برای اخذ آن اقدام می‌کنند، گذرنامه گردشگردی یا توریستی است که به منظور مسافرت، ادامه تحصیل و یا به قصد اشتغال به کار اخذ می‌شود.

گذرنامه دیپلماتیک

این پاسپورت برای دیپلمات‌ها و افراد سیاسی صادر شده و قوانین مخصوص به خود را دارد.

گذرنامه خدمت

این نوع از پاسپورت مخصوص کسانی است که در بدنه دولت کشور ایران مشغول به کار هستند و جزو کارمندان دولتی محسوب می‌شوند و به این منظور صادر می‌شوند که کارکنان دولتی بتوانند با استفاده از آن، در مواقع لزوم به خارج از کشور سفر کرده و ماموریت‌های کاری و شغلی خود را به انجام رسانند.

لازم به ذکر است که برای اخذ هر کدام از انواع پاسپورت‌های ایرانی، بایستی به اداره و موسسه‌های مهاجرتی مراجعه کنید و این مساله که موسسه ‌مهاجرتی که برای پیگیری روند اخذ پاسپورت خود در نظر گرفته‌اید، تا چه اندازه حرفه‌ای و خبره است، می‌تواند تاثیر شایانی در سرعت بخشیدن به پروسه مهاجرت و یا سفر شما داشته باشد.

ما در این مقاله تحت عنوان هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، شرکت مهاجرتی الست گروپ را به عنوان یکی از موفق‌ترین و حرفه‌ای‌ترین تیم‌های مشاوره مهاجرتی به شما معرفی می‌‎کنیم.

مراحل اخذ پاسپورت ایرانی

مراحل اخذ پاسپورت ایرانی

مراحل اخذ گذرنامه و شرایط موثر در آن در هر جای جهان ممکن است با سایر نقاط جهان متفاوت باشد. به طور معمول به منظور آگاهی از چگونگی اخذ پاسپورت، می‌بایست به سایت رسمی کشور خود که به این منظور تعبیه شده است، مراجعه شود.

در ایران برای این منظور در ابتدا باید به مراکز الکترونیکی انتظامی یا همان مراکز پلیس به اضافه ده مراجعه شود. روند کلی و معمول اخذ پاسپورت این گونه است که بایستی در ابتدا یک فرم تقاضا برای گرفتن پاسپورت را تکمیل کرده و به همراه این فرم تکمیل شده، اسناد مربوط به شناسایی خود را که ثابت می‌کند شما در ایران حق شهروندی دارید را ارائه دهید. همچنین باید چند قطعه عکس با ابعاد مد نظر نیز ارائه دهید.

البته لازم به ذکر است که معمولا عکس لازم برای پاسپورت در همان مرکز از شما تصویر برداری می‌شود و همچنین باید انگشت نگاری نیز به عمل آید و پس از آن به پرداخت هزینه لازم برای صدور پاسپورت می‌پردازید و منتظر صدور آن خواهید ماند. نتیجه از طریق پست به دست شما خواهد رسید.

مدت زمان لازم برای این که پاسپورت‌تان به دستتان برسد، به طور قطعی به شما اعلام نمی‌شود و باید برای دریافت آن منتظر بمانید. اما معمولا در یک بازه زمانی از 7 روز تا نهایتا 20 روز کاری زمان خواهد برد.

توجه کنید که معمولا حداقل و حداکثر زمان لازم برای صدور گذرنامه این مقدار خواهد بود اما ممکن است این زمان کمی تفاوت داشته باشد و ما مدت زمان معمول آن را بر حسب تجربه‌های دیده شده عنوان کردیم.

نکته: افرادی که به سن قانونی 18 سال تمام نرسیده‌اند، برای اخذ پاسپورت حتما باید تایید پدر و یا قیم قانونی خود را داشته باشند. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

برای گرفتن پاسپورت چه مدارکی لازم است؟

برای گرفتن پاسپورت چه مدارکی لازم است؟

برای گرفتن گذرنامه در ایران، به مدارک زیر نیاز است:
اصل شناسنامه داوطلب اخذ گذرنامه به همراه کارت ملی او
عکس از چهره که در مراکز پلیس به اضافه ده گرفته می‌شود.
تاییدیه محضری و ثبتی از طرف قیم قانونی برای کسانی که زیر سن قانونی هستند که در آن اجازه اخذ پاسپورت داده شده باشد.
برای کسانی که کمتر از 15 سال سن دارند، لازم است که دفترچه بیمه و گواهی اشتغال به تحصیل خود را نیز ارائه دهند.

افراد بازنشسته از نظام جمهوری اسلامی ایران که کمتر از 5 سال از تاریخ بازنشستگی آنان گذشته باشد، باید اجازه کتبی از نهاد مربوط به فعالیت خود داشته باشند و همچنین باید کارت کانون بازنشستگان را ارائه دهند.

افراد نظامی که هنوز اشتغال به کار دارند و بازنشسته نشده‌اند، می‌بایست گواهی مبنی بر اعلام موافقت حفاظت یگان را به همراه داشته و نخست آن را به دبیرخانه اداره پاسپورت و پس از آن به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی ارائه دهند.

برای اخذ گذرنامه، در حال حاضر چه میزان هزینه‌ باید پرداخت شود؟

برای اخذ گذرنامه، در حال حاضر چه میزان هزینه‌ باید پرداخت شود؟

برای این که در ارتباط با هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا صحبت کنیم، خوب است که در ابتدا در مورد هزینه اخذ آن در کشور خودمان بپردازیم تا پس از آن در ارتباط با هزینه تمدیدش در ایران و به خصوص در کشور آمریکا که مبحث اصلی مقاله در مورد آن است، صحبت کنیم.

در تمامی کشورها همان طور که گفته شد، برای گرفتن گذرنامه باید مبالغی را تقبل کرد. این هزینه‌ها شامل مالیات انتظامی و شهرداری، هزینه‌های لازم برای صدور آن در مراکز الکترونیکی انتظامی پلیس به اضافه ده، بابت پست گذرنامه تا به دست شما برسد و همچنین هزینه پرداختی به باجه عکس در مرکز پلیس +10 و استعلام و انگشت نگاری می‌باشد.

اگر چه این مبالغ در هر سال تا حدودی تغییر خواهد کرد، ولی در یک برآورد جامع می‌توان گفت که در سال 1401 این هزینه‌ها مجموعا مبلغی در حدود 2 تا 3 میلیون ریال خواهد شد.

همچنین توجه داشته باشید که تمامی هزینه‌های مربوط به اخذ پاسپورت را باید از طریق کارت اعتباری و دستگاه پوز که در مرکز مورد نظر تعبیه شده است، پرداخت کنید و از سایر راه ها مانند کارت به کارت و یا پرداخت نقدی نمی‌توان اقدام کرد.

تمدید پاسپورت در خارج از ایران

تمدید پاسپورت در خارج از ایران

همان طور که می‌دانید، در این مقاله قصد داریم که به بررسی هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا بپردازیم. به همین دلیل این بخش از مقاله را به تمدید پاسپورت در خارج از کشور ایران اختصاص می‌دهیم.

همه ما به خوبی می‌دانیم که گذرنامه به نوعی یک سند شناسایی معتبر و با اهمیت در سرتاسر جهان می‌باشد و همچنین تمامی افرادی که می‌خواهند بنا به هر دلیلی از کشور خود خارج شوند، باید گذرنامه داشته باشند و بدون داشتن گذرنامه نمی‌توان از راه‌های ایمن و قانونی به خارج از کشور سفر کرد.

همین دلایل سبب می‌شود که برای بسیاری از افراد ضروری باشد که پیرامون اخذ گذرنامه، چگونگی تمدید آن در خارج از کشور و همچنین هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا و سایر کشورهای جهان، اطلاعات جامع و کافی کسب کنند.

اگر برای شما نیز در این ارتباط سوالاتی در ذهن ایجاد شده و یا ابهاماتی برای طی این پروسه دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مقاله با ما همراه باشید و تا پایان مقاله به پاسخ تمامی سوالاتی که در ذهن دارید و در مجال مقاله ما می‌گنجد، دست یابید. همچنین می توانید از تجربیات متخصصین شرکت الست گروپ نیز بهره مند شوید.

برای تمدید پاسپورت در داخل ایران، کار خاصی لازم نیست و همان طور که واضح و مشخص است، متقاضیان به راحتی با در دست داشتن مدارک شناسایی خود می‌توانند به مراکز پلیس به اضافه ده مراجعه کنند و برای تمدید گذرنامه خود که مدت اعتبارش تمام شده، درخواست دهند.

ولی در خارج از کشور برای کسانی که مدت اعتبار گذرنامه آنان به پایان می‌رسد، شرایط به همین راحتی نیست و ممکن است این موضوع برایشان تا حدی ایجاد استرس و نگرانی کند. لازم به ذکر است که تمامی این اطلاعات و آگاهی‌ها را با مراجعه به شرکت مهاجرتی الست گروپ به طور مفصل می‌توان کسب کرد.

توجه داشته باشید در صورتی که خارج از ایران هستید و مدت اعتبار گذرنامه‌تان رو به پایان است، قبل از آنکه مدت زمان اعتبار آن ببه پایان برسد به فکر تمدید آن باشید و اقدامات لازم را انجام دهید.
به طور کلی معمولا مدت اعتبار گذرنامه‌های ایرانی 5 ساله است.

پیشنهاد می‌کنیم زمانی که 6 ماه به پایان اعتبار گذرنامه‌تان مانده، برای تمدید آن اقدام شود. با این وجود تعداد زیادی از اشخاصی که در خارج از کشور هستند و پاسپورت دارند، به خاطر کمبود زمان یا سهل انگاری سر وقت برای تمدید گذرنامه‌شان اقدام نمی‌کنند.

اگر این اتفاق در کشور ایران پیش بیاید، مساله خاصی پیش نخواهد آمد ولی برای کسانی که در خارج از کشور هستند و مدت زمان اعتبار پاسورتشان به پایان رسیده باشد، موضوع پیچیده‌تر است و با معضلاتی در این مورد روبرو خواهند شد.

مراحل صدور و تمدید پاسپورت در خارج از کشور به چه صورت است؟

مراحل صدور و تمدید پاسپورت در خارج از کشور به چه صورت است؟

طبق قوانین مربوط به اخذ و تمدید پاسپورت ایرانی که در تاریخ 12/10/1351 در قوانین کشوری به تصویب رسیده است، کسانی که در خارج از ایران حضور دارند و انقضای گذرنامه آنان تمام شود، برای تمدید آن می‌بایست به دفاتر سفارت و کنسولگری ایران در همان کشور مراجعه کنند و تقاضای تمدید گذرنامه خود را ارائه دهند.

این قاعده برای تمامی ایرانیان در خارج از کشور برقرار است و فرقی نمی‌کند که از چه راهی اقدام به سفر و یا مهاجرت کرده باشند. در واقع سفارت‌های ایران در کشورهای خارجی همان کاری را انجام می‌دهند که مراکز پلیس +10 در ایران انجام می‌دهند.

برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور، چه مدارکی نیاز است؟

برای تمدید پاسپورت در خارج از کشور، چه مدارکی نیاز است؟

در قسمت قبل گفته شد که به منظور اخذ گذرنامه‌ی تمدید شده در خارج از کشور، بایستی به سفارت خانه‌های ایران در کشور مذکور رفته و در آنجا تقاضای خود را برای تمدید پاسپورتی که مدت اعتبارش رو به پایان است، ارائه دهید. در این بخش از مقاله‌ی هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا می‌خواهیم به شما بگوییم که برای این منظور چه مدارکی را باید مهیا کنید و تحویل سفارت ایران در کشوری که ساکن هستید، ارائه دهید. اسناد و مدارک لازم برای این کار عبارتند از:
o    فرمی که به عنوان درخواست تمدید پاسپورت به شما داده می‌شود را باید پر کرده و نسخه کامل شده‌ی آن را تحویل دهید.
o    ارائه پاسپورتی که در حال حاضر دارید و یک نسخه کپی از آن که مشخص شود بار آخری که کشور را ترک کرده‌اید، چه موقع و به چه مقصدی بوده است.
o    شناسنامه ایرانی به همراه یک نسخه کپی از تمامی صفحات آن؛ لازم به ذکر است که برای اشخاصی که سن آن ها بیشتر از 15 سال تمام باشد، می‌بایست حتما شناسنامه عکس‌دار ارائه شود.
o    عکس پرسنلی

مدارک فوق به طور معمول در اکثریت کشورهای خارجی برای تمدید گذرنامه کفایت می‌کند اما در کشورهای مختلف با توجه به قوانین خاص و منحصر به فرد در هر کشور، ممکن است که مدارک دیگری علاوه بر موارد ذکر شده در بالا نیز لازم باشد.

از آنجایی که در مجال این مقاله نمی‌گنجد که تمامی کشورهای جهان را مورد بررسی قرار دهیم، فقط به مدارک لازم برای تمدید پاسپورت در آمریکا می‌پردازیم و بخش بعدی از مقاله را به آن اختصاص می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

مدارک لازم برای تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا

o    نسخه اصلی شناسنامه فرد متقاضی به همراه کارت ملی او
o    یک سند یا مدرک معتبر که گواهی بر اقامت فرد متقاضی برای تمدید گذرنامه باشد.
o    عکس پرسنلی باید اسکن شود و ارائه شود.
o    فیش ثبت تقاضا که از سایت میخک گرفته می‌شود.
o    پاسپورت فعلی متقاضی
o    فرم 001 یا همان فرم ثبت درخواست به طور تکمیل شده
o    نسخه اصلی و یا کپی از کارت پایان خدمت یا کارت معافیت برای آقایانی که بین 18 تا 50 سال سن دارند.
o    دو قطعه عکس سه در چهار
o    پرداخت هزینه لازم برای انجام کارهای مربوط به تمدید پاسپورت
توجه:
1.    کسانی که در کشور آمریکا در حال تحصیل هستند و مهلت اعتبار گذرنامه آنان تمام شده است، باید یک فرم دیگر نیز که از امور دانشگاهی در دانشگاه به آنان داده می‌شود را تکمیل کرده و ارائه دهند.
2.    در زمان تمدید پاسپورت، به آسانی نمی‌توان محل سکونت را تغییر داد، بلکه تحت شرایط خاصی این امر امکانپذیر است و به این منظور باید حتما خود متقاضی به طور مستقیم درخواست دهد.
3.    در صورتی که متقاضی، بالای 15 سال سن داشته ولی شناسنامه او عکسدار نباشد، باید حتما در زمان تمدید گذرنامه برای عکس‌دار کردن شناسنامه‌اش نیز اقدام کند.
4.    اگر خود دارنده پاسپورت برای تمدید آن اقدام نکند و این کار را پدر او و یا سرپرست قانونی‌اش انجام دهد، لازم است که ابتدا برای ثبت تقاضای تمدید پاسپورت مربوطه در سایت میخک که به این منظور طراحی شده است، با تیک زدن گزینه مربوط به تقاضای تمدید گذرنامه برای فرزند، این موضوع را اطلاع دهد و همچنین این مساله نیز خود سبب هزینه‌های بیشتری می‌شود که قیم قانونی متقاضی تمدید پاسپورت، ملزم به پرداخت آن است.
5.    کسانی که شناسنامه قدیمی مربوط به قبل از انقلاب جمهوری اسلامی دارند، باید قبل از اقدام برای تمدید پاسپورت خود، به تعویض شناسنامه قدیمی خود بپردازند.

6.    در زمان تکمیل کردن فرم های مربوطه حتما باید آدرس ایمیل خود را نیز عنوان کنید تا نتیجه درخواستتان و همچنین زمان ارسال مدارکتان از این طریق به اطلاع شما برسد.

اطلاعات تکمیلی را از متخصصین شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

تمدید پاسپورت ایرانی در آمریکا چگونه است؟

تمدید پاسپورت ایرانی در آمریکا چگونه است؟

نکته مهم و حائز اهمیت که باید به آن توجه داشته باشیم، این است که به دلیل مسائل سیاسی و مشکلاتی که بین دو کشور آمریکا و ایران وجود دارد، ایران هیچ سفارتخانه‌ای در کشور آمریکا ندارد. حال این سوال ایجاد می‌شود که اگر ایران سفارتی در آمریکا ندارد و ما در آمریکا باشیم و مدت اعتبار پاسپورت ایرانی‌مان تمام شود، باید به کجا مراجعه کنیم؟ برای یافتن پاسخ سوالتان در ادامه‌ی مقاله‌ی هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، با ما همراه باشید.
ایرانیان عزیز برای انجام کارهایی از قبیل تمدید پاسپورت و تمامی کارهای دیگری که نیازمند مراجعه به سفارت و امور پارلمانی می‌باشد،  باید در واشنگتن دی سی به سفارتخانه پاکستان که یک بخش در آن تحت عنوان دفتر حفاظت از منافع ایران به امور مربوط به ایرانیان می‌پردازد، مراجعه شود.

امروزه هیچ گونه مشکلی برای ایرانیان که در آمریکا هستند برای تمدید گذرنامه‌شان وجود ندارد و متقاضی می تواند با نام نویسی و ثبت درخواست خود در سایت میخک اقدام کند و پس از آن مدارکی را که برای این منظور نیاز است و در قسمت قبلی به طور مفصل به تشریح آن پرداخته شد را به دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن بفرستد.

در سال‌های اخیر به علت شیوع بیماری کرونا، ارسال تمامی مدارک مربوطه به صورت پستی انجام شده و از مراجعه حضوری به دفتر ممانعت به عمل می‌آید. در واقع سفارت پاکستان برای ایرانیانی که در آمریکا به سر می‌برند نیز خدمات ارائه می‌دهد.

مراحل تمدید پاسپورت

مراحل تمدید پاسپورت

1.    در گام اول برای اقدام به منظور تمدید پاسپورتتان، بایستی در سامانه میخک ثبت نام کرده و اسناد و مدارکی که نیاز است را در سایت آپلود کنید.
2.    در قدم بعدی باید تمامی مشخصات فردی خود را به طور کامل و درست وارد سامانه کرده و به این ترتیب احراز هویت شوید.
3.    در این مرحله باید دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن که در سفارت پاکستان واقع شده است را نماینده‌ی خدمات مربوطه برای تمدید پاسپورت خود انتخاب کنید.
4.    سپس باید درخواستتان را ثبت نهایی کرده و کد رهگیری را که سامانه به شما می‌دهد، یادداشت کرده و نگه دارید و همچنین باید پرینت تایید نهایی را نیز گرفته و پیش خود نگه دارید.
5.    فرم شماره یک را که برای تقاضای تمدید پاسپورت ارائه می‌شود، تکمیل کنید.

6.    در نهایت باید مدارک لازم را به صورت پستی به دفتر حفاظت از منافع ایران در واشنگتن بفرستید.

برای کسب آگاهی بیشتر، از متخصصین شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

هزینه صدور گذرنامه در خارج از کشور

هزینه صدور گذرنامه در خارج از کشور

تا این بخش از مقاله، در ارتباط با پاسپورت ایرانی و چگونگی اخذ و تمدید آن در ایران و یا خارج از ایران، در کشور آمریکا پرداختیم. اکنون می‌خواهیم درباره‌ی هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا به خوانندگان عزیز این مقاله اطلاعات لازم را ارائه دهیم.

بر اساس قانون رسمی کشور، در طی دوره‌های زمانی معینی، همه‌ی مخارجی که برای امور مربوط به بین المللی و کنسولی انجام می‌شود، دستخوش افزایش و تغییراتی خواهد شد. بنابراین هزینه‌های مربوط به اخذ و تمدید پاسپورت نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در دوره‌های زمانی مشخصی از سوی قوه مجریه و بر اساس ابلاغیه رسمی دولت ایران، تغییر خواهد کرد.

مصوبه آخری که در ارتباط با  مخارج کنسولی مقرر شده است، در ۲۶ آبان سال ۱۴۰۰ بوده است و بر اساس آن، نرخ هزینه‌های مربوطه که مورد تایید دولت جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است، به صورت زیر است:
برای صدور و تمدید گذرنامه ایرانی باید 100 یورو پرداخت شود.

به منظور صدور اولین پاسپورت برای کودکانی که زیر دو سال سن دارند، باید مبلغ 50 یورو هزینه شود.
برای صدور گذرنامه افرادی که غیر مجاز در کشور هستند، باید مبلغ 250 یورو پرداخت شود.
در صورتی که گذرنامه افراد مخدوش و یا گم شده باشد و برای اولین بار اقدام به تمدید آن شود، باید 180 یورو و در صورتی که بیشتر از دو بار برای تمدید آن اقدام شده باشد، باید 300 یورو هزینه شود.
کسانی که به طور پناهنده در کشور ساکن باشند و اقدام به صدور گذرنامه‌ی اول خود کنند، باید 200 یورو هزینه کنند.
در صورتی که محل اقامت فرد که در گذرنامه فعلی او قید شده تغییر داشته باشد و به این منظور اقدام به تعویض گذرنامه شود، باید مبلغ 20 یورو هزینه شود.

برای استعلام تاریخ آخرین خروج از کشور نیز مبلغ 20 یورو هزینه را باید تقبل کرد.

توجه: همان طور که در قسمت فوق ذکر کردیم، تمامی هزینه‌هایی که باید برای امور کنسولی پرداخت شود، تماما با یورو تعیین شده‌اند و در صورتی که متقاضی برای تعویض و یا اخذ گذرنامه‌اش، ارز یورو در اختیار داشته باشد، معادل همان ارز را از او قبول می‌کنند اما باید معادل آن را به نرخ یورو پرداخت کنند.

هزینه صدور و تمدید گذرنامه با ارز دلار آمریکا

هزینه صدور و تمدید گذرنامه با ارز دلار آمریکا

افراد ایرانی که در آمریکا هستند و اقدام به تمدید و یا تعویض گذرنامه خود می‌کنند، باید طبق اطلاعاتی که در بخش‌های قبلی این مقاله تحت عنوان هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، داده شد؛ به دفتر حفاظت منافع ایران در سفارت پاکستان که در واشنگتن واقع شده است، مراجعه کنند و تمامی مبالغ را باید معادل با نرخ ارز دلار آمریکا بپردازند. بر اساس تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ، نرخ مصوب این هزینه ها به شرح زیر عنوان می‌شود:
    هزینه صدور گذرنامه برای اشخاصی که بیشتر از 2 سال سن دارند، برابر با 130 دلار آمریکا می‌باشد. در صورتی که همراه با این اقدام، تقاضای تغییر محل اقامت را نیز داشته باشید، باید مبلغ 26 دلار دیگر مازاد بر هزینه قبلی نیز پرداخت شود.
    برای صدور گذرنامه برای کودکان زیر دو سال باید 65 دلار آمریکا پرداخت شود و همچنین در این مورد نیز اگر محل اقامت را بخواهید تغییر دهید، باید 26 دلار مازاد بر هزینه اصلی پرداخته شود.
    همان طور که در بندهای قبلی نیز عنوان شد، برای تغییر محل اقامتی که در گذرنامه فعلی داوطلب عنوان شده است، باید 26 دلار آمریکا هزینه شود.
    برای صدور گذرنامه‌ای که خوانا نیست و به هر دلیلی مخدوش شده و یا گم شده است، باید مبلغ 286 دلار آمریکا پرداخت شود.
    اگر برای بار دوم و بیشتر از آن برای صدور گذرنامه مخدوش و یا مفقود شده اقدام شده باشد، باید مبلغ 416 دلار آمریکا هزینه شود و طبیعتا مانند تمامی کشورها در آمریکا نیز این هزینه در دفعات دوم به بعد، بیشتر از بار اول است.
    برای افراد عابر غیر مجاز باید 371 دلار آمریکا برای صدور گذرنامه‌شان پرداخت شود.
    برای افرادی که از طریق پناهندگی به آمریکا مهاجرت کرده و از پناهندگان به شمار می‌آیند، باید مبلغ 260 دلار پرداخته شود.
توجه: مجموع هزینه‌هایی که باید برای تمدید یا تعویض و صدور گذرنامه پرداخته شود را باید به صورت MONEY ORDER و در وجه سفارت پاکستان در واشنگتن ارسال شود.

همچنین باید بابت پست مدارک و مرسولات، 30 دلار هزینه پرداخته شود.

نکته: همان طور که گفته شد، هزینه‌ها بر طبق مصوبه دولت جمهوری اسلامی بر اساس ارز یورو اعلام شده است و این قاعده کلی است. اما برای کشور آمریکا هزینه تمدید گذرنامه در آمریکا باید بر طبق نرخ ارز دلار آمریکایی برآورد گشته و معادل آن به دلار آمریکا پرداخت شود.

یک تجربه از چگونگی تمدید پاسپورت در آمریکا

یک تجربه از چگونگی تمدید پاسپورت در آمریکا

در مرحله اول باید به سامانه میخک وارد شوید و تقاضای خود را ثبت کنید. این سامانه خیلی با نظم و سر راست طراحی شده و تمامی مراحل در آن شفاف توضیح داده شده است. دقت داشته باشید که در صورت تاهل، همسر باید به طور مجزا برای تقاضای خود ثبت درخواست کند.

پس از این که تقاضای شما در داخل سایت به ثبت رسید، یک فرم به صورت PDF به آدرس ایمیلی که در سامانه اعلام کردید، برایتان ارسال می‌شود که باید آن را دانلود کرده و در زمانی که مدارک خود را به دفتر مربوطه در سفارت پاکستان واقع در واشنگتن می‌فرستید، این فایل را نیز باید به همراه آن ها ضمیمه کنید.

در صورتی که متاهل هستید، بهتر است که محل صدور پاسپورت را کشور امریکا اعلام کنید. زیرا زمانی که همسرتان به کشور ایران مسافرت کند، اگر در گذرنامه‌اش محل صدور را آمریکا قید کرده باشند، احتیاج نیست که برای خروج مجدد از ایران و برگشتن به آمریکا اجازه همسر را داشته باشد. لازم به ذکر است که به این منظور باید 26 دلار هزینه بیشتر بپردازید.

اگر بخواهید هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا برای یک خانواده دونفره(یک زوج) را برآورد کنیم، به صورت زیر است:
    برای صدور گذرنامه برای هر نفر 130 دلار باید پرداخت شود.
    برای تغییر آدرس برای هر نفر باید 26 دلار پرداخت شود.
    اگر دو نفر مدارک را همزمان ارسال کنند، در هزینه پست صرفه‌جویی می‌شود و یک بار هزینه‌ی 30 دلاری برای پست را متقبل می‌شوند.
بر این اساس یک زوج برای تمدید و صدور گذرنامه خود باید مبلغ (130*2)+(26*2)+30=342 دلار بپردازند.
توجه داشته باشید که هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا باید به صورت MONEY ORDER یا همان حواله پولی پرداخته شود. برای این کار می‌توانید به دفاتر پستی مراجعه کنید.
در مراحل بعدی باید روند صدور گذرنامه را بر آن اساسی که در دفتر حفاظت از منافع ایران به شما گفته می‌شود، پیش ببرید.

وقتی که سامانه مربوط به دفتر حفاظت از منافع ایران در سفارت پاکستان را باز کرده و به آن وارد شوید، در منوی قسمت راست سامانه، عنوان شده که برای امور مربوط به گذرنامه چه روندی را پیگیری کنید. در این گام بایستی فرم 001 را پر کرده و با بقیه مدارکی که لازم است به صورت پستی اسال شود، به دفتر حافظ منافع ایران ارائه کنید.

تمامی مراحل به طور دقیق و منظم در سایت گفته شده و ما در این مقاله به همین مقدار از توضیحات کفایت می‌کنیم زیرا جزئیات بیشتر را با کمک شرکت الست گروپ و با ورود به سامانه میخک و سایت سفارت پاکستان به عنوان دفتر حفاظت منافع ایران، به راحتی خواهید آموخت.

پس از ارسال مدارک معمولا 5 تا 7 هفته زمان می‌برد تا گذرنامه‌تان آماده شده و به دست شما برسد.

وقتی نسخه پیش فرض از پاسپورتتان آماده شد، برایتان یک کپی از آن را ایمیل می‌کنند تا اطلاعات و مشخصات قید شده در آن را بررسی و تایید کنید و در صورت بروز اشتباه، آن را اطلاع دهید تا اصلاح شود.

دلایل تمدید و یا تعویض پاسپورت

دلایل تمدید و یا تعویض پاسپورت

شاید با خودتان فکر کنید که تنها زمانی که اعتبار گذرنامه و یا پاسپورتتان تمام می‌شود، می‌توانید برای تعویض آن درخواست داده و اقدامات لازم را انجام دهید اما این طور نیست و تمدید و تعویض پاسپورت، دلایل مختلفی دارد که عبارتند از:
1.    تمام شدن صفحات گذرنامه و پر شدن همه صفحات آن 
2.    اتمام مدت زمان انقضای پاسپورت که یکی از رایج‌ترین دلایل تمدید پاسپورت می‌باشد.
3.    گم شدن پاسپورت؛ در مواقعی پیش می‌آید که افراد به دلایل مختلفی مانند سهل انگاری و یا به سرقت رفتن مدارکشان، پاسپورت خود را گم می‌کنند. در این مواقع باید برای تمدید و صدور پاسپورت دیگری اقدام کنند و باید علت درخواست خود را مفقود شدن پاسپورت اول خود عنوان کنند.
4.    مخدوش شدن پاسپورت نیز می‌تواند به آن آسیب بزند و در واقع برای شناسایی فرد در جاهایی که نیاز به ارائه پاسپورت است، ممکن است اطلاعاتی که در آن قید شده خوانا نباشد. در این صورت نیز باید برای تعویض پاسپورت دست به کار شده و مراحل مورد نظر برای صدور پاسپورت خوانا و شفاف را پیش گرفت.
5.    اگر چهره ظاهری فرد بر اثر جراحی و یا هر علت دیگری دچار تغییر شده باشد، به گونه‌ای که با تصویر الحاقی در گذرنامه‌اش مطابقت نداشته باشد، باید اقدام به اخذ پاسپورت دیگری با چهره جدیدش کند.
6.    در صورتی که کسی نام و یا نام خانوادگی و به ‌طور کلی شناسنامه و مشخصات هویتی خود را تغییر داده باشد، باید پس از آن برای تعویض پاسپورت خود نیز اقدام کند.

7.    اگر محل سکونت فرد دارنده پاسپورت تغییر کند نیز باید پاسپورت خود را تعویض کند و برای تغییر محل اقامت خود، هزینه لازم را بابت خدمات کنسولی بپردازد.

اگر با اطلاعاتی که تا این بخش از مقاله و به کمک مشاورین شرکت الست گروپ به شما ارائه دادیم برایتان کفایت نکرد و به پاسخ سوالات خود دست نیافتید، تا پایان مقاله‌ی "هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا" با ما همراه باشید.

در صورتی که بیشتر از این مواردی که گفته شد پرسشی دارید و یا اطلاعات کامل‌تری در این زمینه نیاز داشتید که در مجال مقاله محدود ما نگنجیده است، به شما توصیه می‌کنیم که به شرکت الست گروپ مراجعه کنید که در این زمینه حرفه‌ای و با تجربه هستند و آوازه خدمات خوب و بی نقص‌شان در همه جا گسترده است.

آیا تمدید پاسپورت الزامی‌ است؟

آیا تمدید پاسپورت الزامی‌ است؟

بسیاری از افراد علاقه دارند که به سفرهای خارج از کشور بروند و اساسا حتی فکر کردن به این موضوع بدون داشتن پاسپورت، بیهوده و عبث است. در واقع کسانی که به فکر مسافرت به خارج از کشور یا به هر قصد دیگری به فکر خروج دائمی و یا موقتی از کشور خود هستند، در وهله اول بایستی برای اخذ پاسپورت و یا تمدید آن اقدام کنند و این مساله اولین قدم در هر سفر خارجی است.

پاسپورت شما باید معتبر بوده و بایستی حداقل تا شش ماه پس از خروج از کشور اعتبار داشته باشد. لازم به ذکر است که برای سفر به کشورهایی که برای ورود به آن‌ها نیاز به اخذ ویزای اجباری می‌باشد، اعتبار شش ماهه پاسپورت، خود به خود از طریق کنسولگری بررسی می‌شود و در واقع موضوع گفته شده برای ورود به کشورهایی که برای ورود به آن ها نیازی به اخذ ویزا نمی‌باشد، موکدا باید توسط خود فرد بررسی و به آن دقت شود.

به منظور گرفتن پاسپورت در داخل ایران باید به همراه مدارکی که در قسمت‌های قبلی به آن‌ها پرداخته شده است، به مراکز پلیس انتظامی الکترونیکی یا همان پلیس +10 رجوع شود. مدارک مربوط به مامور بخش صدور گذرنامه داده می‌شود و معمولا 10 روز زمان می‌برد تا پاسپورت‌تان پس از بررسی مدارک، آماده شده و برایتان ارسال گردد.

همچنین اگر پاسپورت داشته باشید، به دلایلی باید حتما برای تمدید آن اقدام کنید و ضرورت دارد که نسبت به تعویض و یا تمدید پاسپورت خود در موارد زیر سهل انگاری نکنید تا بتوانید به راحتی و بدون معطل و مانعی به سفر خود بپردازید. این دلایل به شرح زیر هستند:

همان طور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، در زمانی که بخواهید از کشور خارج شوید؛ صرف نظر از مدت زمانی که می‌خواهید خارج از کشور بمانید، در فرودگاه‌ها عکس روی پاسپورت‌تان و چهره فعلی‌تان توسط مامور مربوطه بررسی می‌شود و اگر با هم مطابقت نداشته باشد، ممکن است در روند سفر شما مشکل ایجاد کند و همچنین این کشور در زمان اقامت در خارج از کشور نیز به دلایل مختلفی که منجر به ارائه مدارک شناسایی‌تان می‌شود نیز ممکن است رخ دهد.

در مواردی نیز این امکان وجود دارد که زمانی که فرد کودک بوده است، پدر و مادر او برای اخذ پاسپورت برای او اقدام کرده باشند و یک پاسپورت مشترک با والدین داشته باشد، در صورتی که آن کودک بزرگ شده و بخواهد به تنهایی سفر کند، باید حتما اقدام به اخذ پاسپورت جدیدی کند که هم با شرایط سنی او هماهنگ باشد و هم مجزا از پاسپورت والدینش باشد.

اگر فرد دارنده پاسپورت ازدواج کرده باشد نیز به نوعی اطلاعات شخصی او تغییر کرده و وضعیت مجرد او به متاهل تغییر می‌یابد. بنابراین لازم است که برای تعویض پاسپورت خود به علت تغییر اطلاعات شخصی اقدام کند.

آخرین علتی که تاکید به ضرورت تعویض و تمدید گذرنامه دارد، این است که در هر بار سفر به کشورهای خارجی، صفحاتی از پاسپورت شما مهر زده می‌شود و بر این اساس، این صفحات بدون استفاده خواهد شد.

بنابراین اگر از افرادی باشید که مسافرت‌های خارجی زیادی داشته‌اید، مطمئنا پاسپورتتان پر شده و باید برای تمدید و تعویض آن اقدام کنید.

سخن پایانی

سخن پایانی

اخذ و تمدید گذرنامه تحت شرایط خاصی صورت می‌گیرد و قوانین منحصر به فردی را در هر کشور دارد. در این مقاله با عنوان هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا، علاوه بر پرداختن به هزینه‌ها و مخارجی که بابت تعویض پاسپورت و اخذ آن چه در ایران و چه در آمریکا باید پرداخته شود، تلاش کردیم که به بسیاری از سوالات دیگری که پیرامون این بحث ممکن است برای مخاطبان عزیز این مقاله در ذهن‌شان ایجاد شود نیز پاسخ دهیم.

همه شما می‌دانید که گذرنامه‌های ایرانی با مدت اعتبار 5 ساله صادر می‌شود و در صورتی که 5 سال از اخذ پاسپورت‌تان گذشته باشد، اگر در داخل ایران باشید، امکان خروج از کشور به شما داده نمی‌شود مگر آن که اقدام به تمدید  پاسپورت خود کنید و همچنین اگر زمانی که خارج از کشور هستید نیز اعتبار پاسپورت‌تان تمام شود و یا به هر دلیل دیگری که در قسمت‌های قبلی گفته شده پاسپورت‌تان فاقد اعتبار شود، باید برای تعویض و یا تمدید آن اقدام کنید.

زیرا اگر بدون پاسپورت در کشور دیگری تردد و زندگی کنید، در صورتی که مراجع قانونی کشور مطلع شوند؛ با شما برخورد قانونی خواهد شد و حتی امکان اخراج‌تان از کشور نیز وجود خواهد داشت. زیرا پاسپورت یک مدرک شناسایی معتبر در سطح جهان به شمار می‌رود.

بنابراین در زمانی که نیاز است، باید برای تمدید پاسپورت خود اقدام کنید و اگر در کشور آمریکا باشید نیز به محض بروز هر کدام از دلایل فوق، بایستی برای تمدید پاسپورت و یا تعویض آن از طریق ثبت درخواست در سامانه میخک و همچنین مراجعه به دفتر حفاظت از منافع ایران واقع در سفارت پاکستان در واشنگتن، اقدامات لازم را انجام دهید و به این منظور باید هزینه تمدید گذرنامه ایرانی در آمریکا را که در این مقاله به طور مفصل به آن پرداختیم را تقبل کنید.

برای کسب هر گونه اطلاعات تکمیلی، می توانید به شرکت مهاجرتی و معتبر الست گروپ مراچعه نموده و از تجربیات کارشناسان شرکت الست گروپ، بهره مند شوید.