بهترین شهر یونان برای زندگی

در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین شهر یونان برای زندگی خواهیم پرداخت.

امروزه، زندگی در کشورهای مختلف، جزو مباحث رایج در بین عموم مردم شده است. بسیاری از افراد با دلایل مختلفی اقدام به مهاجرت و زندگی در کشوری غیر از کشور خود می نمایند.

در این مقاله به معرفی و بررسی بهترین شهر یونان برای زندگی خواهیم گرداخت.

امروزه، زندگی در کشورهای مختلف، جزو مباحث رایج در بین عموم مردم شده است. بسیاری از افراد با دلایل مختلفی اقدام به مهاجرت و زندگی در کشوری غیر از کشور خود می نمایند.

دلایلی مانند مهاجرت تحصیلی، اشتغال، سرمایه گذاری، پیشرفت در آینده و ...، از جمله عواملی می باشد که ممکن است هر فردی را مجاب سازد تا به کشوری دیگر مهاجرت کند. زندگی در هر کشوری، قوانین خاص خود را دارد و لازمه زندگی در آن، به دست آوردن اطلاعات در خصوص شرایط زندگی و قوانین کشور مورد نظر می باشد. به همین دلیل لازم است تا دقت کافی در خصوص انتخاب کشور وجود داشته باشد.

کشورهای متعددی در دنیا وجود دارد که می توان با مطالعه، تحقیق و بررسی، اقدام به مهاجرت به کشور مورد نظر نمود. طبیعتا برای ورود به خاک هر کشوری، نیاز به اخذ مجوز ورود به خاک کشور مورد نظر می باشد. یکی از کشورهایی که در بین مردم دنیا و البته ایرانیان از محبوبیت نسبتا خوبی برخوردار است، کشور یونان می باشد.

کشور یونان یکی از قدیمی ترین کشورهای اروپایی و دنیا محسوب می شود که در قاره اروپا قرار دارد. زندگی در این کشور می تواند به عنوان یک چالش جدید و جذاب محسوب می شود. برای این که بتوان در یونان زندگی کرد، لازم است اطلاعاتی در خصوص شرایط زندگی در آن کشور و اطلاع از بهترین شهرهای آن به دست آورد.

ما در این مقاله قصد داریم در ابتدا به بررسی کشور یونان و سپس بهترین شهر یونان برای زندگی بپردازیم و به شهرهایی که مناسب زندگی یک فرد مهاجر است، خواهیم پرداخت.

ویدئو بهترین شهر یونان برای زندگی

در ادامه مقاله به بررسی شرایط زندگی در یونان، فرهنگ یونان و ... خواهیم پرداخت و نکات مهمی را در این خصوص ارائه خواهیم کرد. برای مهاجرت به یونان، روش های مختلفی نیز وجود دارد که هر فردی می تواند از هر یک از روش ها استفاده کند که در این مقاله به این موضوع مهم پرداخته می شود.

اینفوگرافیک بهترین شهر یونان برای زندگی

اینفوگرافیک بهترین شهر یونان برای زندگی

همچنین شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط زندگی در یونان و مهاجرت به این کشور و همچنین اطلاع دقیق تر از بهترین شهر یونان برای زندگی، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ، تماس حاصل فرمایید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.
ما در این مقاله به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
معرفی کشور یونان
بهترین شهر یونان برای زندگی کدام است؟
بهترین شهر یونان برای زندگی کاری کدام است؟
بهترین شهر یونان برای زندگی تحصیلی کدام است؟
جمعیت مردم یونان چقدر است؟
زبان و مذهب مردم یونان چیست؟
فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان چیست؟
آب و هوای کشور یونان چگونه است؟
مزایای زندگی در یونان چیست؟
شرایط مهاجرت به کشور یونان چگونه است؟
نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین شهر یونان برای زندگی با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور یونان

یونان یکی از کشورهای اروپایی محسوب می شود و در جنوب این قاره قرار دارد. این کشور، نقطه اتصال بین قاره اروپا، آسیای غربی و آفریقا می باشد. این کشور از زیبایی های خاصی برخوردار است و توسط دریاهای اژه، مدیترانه و ایونی احاطه شده است. کشور یونان از نظر همسایگی با کشورهای مختلف، با کشور آلبانی، بلغارستان، مقدونیه و ترکیه مرز مشترک دارد.

کشور یونان به کشور هزار جزیره مشهور است و بیش از 1400 جزیره در این کشور وجود دارد که از این تعداد جزیره موجود، تنها حدود دویست جزیره قابل سکونت می باشد. این کشور از نظر جغرافیایی و محیطی جزو بهترین کشورهای اروپایی محسوب می شود و مناطق بکر و دیدنی زیادی را دارد.

پایتخت کشور یونان، آتن می باشد و این شهر جزو مهمترین شهرهای کشور یونان می باشد و از طرفی شهرت زیادی از نظر توریستی و گردشگری به خود اختصاص داده است. بدون شک افرادی که به کشور یونان سفر می کنند، حتما از شهر آتن دیدن می کنند.

از طرفی افرادی که قصد زندگی در یونان را دارند، لازم است اطلاعات کافی در خصوص بهترین شهر یونان برای زندگی به دست آورند. ما در ادامه به بررسی برخی از بهترین شهرهای یونان برای زندگی خواهیم پرداخت که می تواند اطلاعات خوبی در اختیار شما عزیزان قرار دهد.

بهترین شهر یونان برای زندگی

آتن

آتن

یکی از شهرهای بسیار عالی برای زندگی در کشور یونان، شهر آتن می باشد. آتن یکی از قدیمی ترین شهرهای دنیا محسوب می شود و در عین حال از جمله شهرهای مدرن در یونان محسوب می شود. این شهر در عین مدرن بودن، هویت تاریخی خود را حفظ کرده است.

به همین دلیل این شهر می تواند به عنوان یکی از بهترین گزینه های زندگی در کشور یونان محسوب شود. شهر آتن از جذابیت های زیادی برخوردار است و از نظر تاریخی نیز جزو بهترین و زیباترین شهرها محسوب می شود. بافت تاریخی این شهر به گونه ای است که می توان در خیابان ها و معابر اصلی این شهر، بافت های تاریخی را مشاهده کرد. 

شهر آتن از نظر جغرافیایی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و از نظر آب و هوایی، از گرم ترین شهرهای اروپایی هم محسوب می شود. در این شهر، دمای هوا در فصل تابستان تا 35 درجه سانتیگراد هم خواهد رسید و البته در شب های آتن، هوای خنکی را می توان تجربه کرد.

شهر آتن از نظر مباحثی مانند سیستم حمل و نقل و سیستم عبور و مرور شهری، جزو بهترین شهرها در یونان به حساب می آید و از این نظر نیز در بین شهرهای اروپایی جزو گزینه های مناسب محسوب خواهد شد. شهر آتن می تواند به عنوان یکی از بهترین شهر یونان برای زندگی به حساب آید و امتیازات زیادی را برای افرادی که در این شهر زندگی می کنند، ارائه دهد.

از نظر هزینه های زندگی، شهر آتن جزو شهرهای کم هزینه و به صرفه محسوب می شود و از طرفی دانشگاه و مراکز آموزشی بسیار خوبی در این شهر وجود دارد که می توان با استفاده از امکانات آموزشی آن، اقدام به یادگیری علم نمود.

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در شهر آتن یونان و اطلاع از نحوه مهاجرت به این شهر و کشور یونان، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

خانیا در کرت

خانیا در کرت

یکی از شهرهای جذاب و بسیار دیدنی کشور یونان که از استقبال عمومی خوبی نیز برخوردار است، شهر خانیا می باشد. این شهر در واقع جزیره می باشد و بزرگترین جزیره یونان مربوط به همین شهر خانیا می باشد.

شهر خانیا از نظر وسعت، دومین شهر بزرگ در استان کرت غربی می باشد و مهاجران زیادی را به سوی خود جلب کرده است. این شهر یکی از شهرهای در حال توسعه یونان محسوب شده و هر ساله رشد زیادی از جنبه های مختلف را تجربه می کند و به همین دلیل، مورد توجه مهاجران قرار گرفته است.

با این اوصاف می توان گفت که شهر خانیا یکی از بهترین شهر یونان برای زندگی، محسوب می شود. این شهر از نظر آب و هوایی و شرایط جغرافیایی در وضعیت بسیار مناسبی قرار دارد. دمای این شهر در فصل زمستان، نهایتا ده درجه خواهد بود و در واقع این شهر از آب و هوای گرم برخوردار است.

شهر خانیا از جنگل برخوردار است و بزرگترین جنگل نخل قاره اروپا در خانیا وجود دارد. یکی از مزیت های زندگی در شهر خانیا این است که امنیت این شهر بسیار بالا بوده و میزان جرم و جنایت در این شهر نزدیک به صفر است. امنیت این شهر به گونه ای است که بسیاری از ساکنان این شهر، خانه و مغازه های خود را بدون قفل رها می کنند.

از دیگر نکات قابل ذکر در خصوص شهر خانیا، محصولات کشاورزی بسیار مناسب و غذاهای دریایی بسیار خوشمزه آن می باشد که مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص زندگی در شهر خانیا یونان انجام دهد.

جزایر یونان بهترین مکان برای اقامت تفریحی

جزایر یونان بهترین مکان برای اقامت تفریحی

همان طور که در ابتدای مقاله گفته شد، کشور یونان، کشوری هزار جزیره محسوب می شود که تنها حدود 200 جزیره آن قابل سکونت است. یکی از نکات بسیار مهم در خصوص جزایر قابل سکونت یونان این است که توجه توریست ها را به خود جلب کرده است.

وجود مناطق بکر دیدنی در جزایر یونان، آب و هوای بسیار مناسب، میزان جرم و جنایت بسیار پایین و امنیت بالای آن، از جمله نکات مهم در خصوص زندگی در برخی از جزایر کشور یونان می باشد.

جزایر زیادی در یونان قرار دارد که می تواند برای زندگی مناسب باشد و در واقع جزو بهترین شهر یونان برای زندگی محسوب شود. از جمله جزیره های موجود در یونان برای زندگی عبارتند از: کورفو، کرت، رودوس، لفکادا، سانتورینی و میکونوس که هر کدام از این جزایر، ویژگی های خاص و منحصر به فرد خود را دارد. 

برای زندگی در چنین مناطقی لازم است اطلاعات کافی در خصوص شرایط زندگی، میزان هزینه های زندگی، فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این منطقه و ... به دست آورد تا بتوان بر اساس شرایط خود بهترین تصمیم را برای انتخاب بهترین شهر یونان برای زندگی گرفت.

بنابراین توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص زندگی در شهرهای یونان از جمله جزیره های این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

کورفو

کورفو

یکی از شهرهای بسیار مناسب و عالی برای زندگی در کشور یونان که بسیار مورد توجه عموم مردم این کشور و مهاجران قرار گرفته است، شهر کورفو می باشد. این شهر یکی از تنوع پذیرترین شهرهای یونان از نظر فرهنگی می باشد.

در این شهر می توان انواع و اقسام محیط های تفریحی و فرهنگی، کافه ها، رستوران ها و مناطق گردشگری مناسبی را مشاهده کرده و جزو بهترین شهر یونان برای زندگی محسوب خواهد شد.

یکی از مزیت های شهر کورفو این است که زندگی در این شهر بسیار مقرون به صرفه است و جزو شهرهای ارزان یونان محسوب می شود. در این شهر می توان با داشتن درآمد متوسط، زندگی مناسبی را تجربه کرد و از نظر قیمت اجناس و کالاها، در وضعیت بسیار مناسب و درستی قرار دارد.

بنابراین اگر به دنبال شهری مناسب برای زندگی در یونان هستید، می توانید شهر کورفو را برای زندگی انتخاب نمایید.

بهترین شهر یونان برای زندگی کاری

رودس

رودس

یکی از شهرهای مهم و بسیار مناسب برای زندگی در یونان که می تواند از نظر شغلی بسیار ایده آل باشد، شهر رودس می باشد. این شهر جزو شهرهای مناسب با فرصت های شغلی بسیار فراوان می باشد. شهر رودس از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش قدیمی، بخش جدید.

طبیعتا قسمت قدیمی شهر رودس، از جاذبه های تاریخی زیادی برخوردار است و همچنین در این بخش می توان انواع مغازه ها و غرفه های کوچک و قدیمی را مشاهده کرد. از طرفی در بخش جدید شهر رودس، می توان حالت مدرن تری را مشاهده کرد. از سیستم حمل و نقل عمومی مدرن گرفته تا مراکز تفریحی مختلف. 

وجود امکانات رفاهی مختلف در شهر رودس و از طرفی فرصت های شغلی گوناگون در این شهر، باعث شده است که بسیاری از مهاجرانی که قصد اشتغال در یونان را دارند، به شهر رودس مهاجرت کنند و به اشتغال و زندگی بپردازند.

به همین دلیل می توان گفت که شهر رودس جزو بهترین شهر یونان برای زندگی و اشتغال محسوب می شود. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص شرایط زندگی و اشتغال در شهر رودس، در اختیار متقاضیان قرار دهند.

پاتراس

پاتراس

یکی از شهرهای بسیار مناسب و البته دیدنی برای زندگی در یونان، شهر پاتراس می باشد. این شهر از آثار باستانی زیادی برخوردار است و جزو تاریخی ترین شهرهای یونان محسوب می شود. از طرفی وجود مراکز تفریحی مختلف اعم از کافه و رستوران، باشگاه، گالری و موزه، از جمله مزیت های این شهر محسوب می شود.

شهر پاتراس می تواند از نظر اشتغال هم بسیار مناسب باشد و جزو شهرهای مناسب برای زندگی کاری محسوب می شود و از طرفی می توان در فضای بین کار و زندگی در این شهر، از زیبایی های پاتراس لذت برد.

شهر پاتراس در نزدیکی دریا قرار دارد و جزیره و کوه های زیادی نیز در نزدیکی این شهر قرار دارد که زیبایی منحصر به فردی را به وجود آورده است. وجود بندر بزرگی در این شهر باعث شده است که افراد علاقه مند به تجارت و بیزینس، این شهر را برای اشتغال و زندگی خود انتخاب کنند و در واقع می توان گفت که پاتراس جزو بهترین شهر یونان برای زندگی و اشتغال محسوب می شود که هم می توان از درآمد بالایی برخوردار بود و هم از زندگی در این شهر لذت برد.

میکونوس

میکونوس

یکی دیگر از جزایر قابل سکونت و در عین حال بسیار زیبای کشور یونان، شهر میکونوس می باشد. میکونوس جزیره ای نسبتا کوچک است که از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار است. در این شهر می توان جشنواره های هنری مختلفی را مشاهده کرد و جزو شهرهای پر جنب و جوش و شاد در یونان محسوب می شود.

شهر میکونوس می تواند برای افرادی که به دنبال اشتغال و تجارت هستند، گزینه مناسبی باشد و در عین حال از زندگی در این جزیره زیبا لذت ببرند.

زندگی در میکونوس می تواند هزینه هایی را به همراه داشته باشد که بیشترین هزینه آن مربوط به هزینه تهیه مسکن است. از آنجایی که درآمد در این شهر بسیار بالاست، دغدغه هزینه های زندگی در این شهر وجود ندارد و می توان در آن به راحتی به زندگی پرداخت. از نظر آب و هوایی و شرایط جغرافیایی، شهر میکونوس جزو بهترین شهرها و جزیره های یونان محسوب می شود که می توان  از آن استفاده کرد. 

از نظر فرهنگی و اجتماعی، شهر میکونوس جزو شهرهای بسیار مناسب محسوب شده و اغلب مردم این شهر بسیار خونگرم و صمیمی و مهربان هستند و فرهنگ مهمان نوازی در بین آنان وجود دارد.

بنابراین، این شهر می تواند از همه نظر برای زندگی مناسب باشد و جزو بهترین شهر یونان برای زندگی و اشتغال به حساب آید. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص زندگی در شهر میکونوس و اشتغال در این شهر انجام دهند.

بهترین شهر یونان برای زندگی تحصیلی

تسالونیکی

تسالونیکی

یکی از شهرهای بسیار مناسب برای زندگی و تحصیل در کشور یونان، شهر تسالونیکی می باشد. این شهر از دانشگاه ها و مراکز آموزشی معتبری برخوردار است و هر فردی می تواند در صورت پذیرش دانشگاهی از دانشگاه های این شهر، مهاجرت تحصیلی به تسالونیکی داشته باشد.

این شهر در واقع شهر ساحلی محسوب می شود و در مجاورت دریا قرار دارد و از نظر زیبایی و طبیعت جزو مناطق مناسب برای تحصیل و زندگی محسوب می شود. هزینه های زندگی در تسالونیکی بسیار به صرفه است و می توان با داشتن توانایی مالی متوسط در این شهر، به تحصیل و زندگی پرداخت.

یوانینا

یوانینا

یکی از شهرهای مناسب برای زندگی و تحصیل در کشور یونان، شهر یوانینا می باشد. این شهر از نظر آب و هوایی بسیار مناسب بوده و از طرفی مناطق تفریحی و گردشگری زیادی را در خود جای داده است.

همچنین وجود دانشگاه و مراکز آموزشی معتبر در این شهر، از دیگر مزیت های زندگی در یوانینا می باشد و هزینه های زندگی در این شهر می تواند بالا باشد و بیشترین هزینه، مربوط به هزینه اجاره مسکن است. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص تحصیل در شهر یوانینا و زندگی در این شهر انجام دهد. شرکت الست گروپ، بهترین موسسه در زمینه مهاجرت تحصیلی معرفی می شود.

زانتی

زانتی

از جمله شهرهای دانشجویی کشور یونان، شهر زانتی می باشد. این شهر در نزدیکی شهر تسالونیکی قرار دارد و از طرفی نزدیک به مرز استانبول ترکیه است. این شهر از نظر تحصیلی و دانشگاهی، در وضعیت مناسبی قرار دارد و آب و هوای این شهر برای زندگی بسیار مناسب است و تابستانی نسبتا گرم را به خود اختصاص داده است.

تحصیل در چنین شهر زیبایی می تواند نوعی مزیت محسوب شود و در عین برخورداری از امکانات آموزشی این شهر، می توان از آن به عنوان یکی از بهترین شهر یونان برای زندگی نام برد.

حال که با بهترین شهرهای یونان برای زندگی آشنا شدیم، به بررسی شرایط جمعیتی، فرهنگی و دیگر موارد کشور یونان خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید از کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ، راهنمایی های لازم را در خصوص زندگی در یونان دریافت نمایید.

جمعیت مردم یونان

جمعیت مردم یونان

کشور یونان یکی از کشورهای کم جمعیت اروپایی محسوب می شود.

جمعیت این کشور بالغ بر 11 میلیون نفر می باشد که اغلب جمعیت این کشور، یونانی می باشند. از نظر میزان تحصیل و سواد، این کشور جزو باسوادترین کشورهای اروپایی محسوب می شود و بالغ بر 95 درصد جمعیت این کشور، از سواد برخوردار هستند.

سن امید به زندگی در یونان، برای مردان 70 سال و برای زنان 75 سال در نطر گرفته شده است.

زبان و مذهب مردم یونان

زبان و مذهب مردم یونان

مذهب اکثریت جمعیت کشور یونان، دین مسیحی ارتدوکس می باشد. در این کشور از قرن ها پیش تا کنون، کلیساهای قدیمی و باستانی وجود داشته که هم اکنون هم از آن ها استفاده می شود.

با وجود قرن ها تسلط امپراطوری عثمانی بر این کشور، زبان و هویت و دین این کشور حفظ شده است. اغلب آثار باستانی این کشور در همان حالت سابق خود قرار دارد.

جالب است بدانید، در این کشور بالغ بر 500 هزار نفر مسلمان هم وجود دارد و با این که اکثریت دین مردم یونان، مسیحی است، اما مسلمانان هم در این کشور زندگی می کنند و آزادی اندیشه و دین یکی از نکات مثبت زندگی در یونان و بهترین شهر یونان برای زندگی محسوب می شود. زبان رسمی کشور یونان، زبان یونانی می باشد.

این زبان در تمامی کشور یونان مورد استفاده قرار می گیرد و دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور از زبان یونانی برای تحصیل استفاده می کنند.

از دیگر زبان های غیر رسمی در این کشور می توان به زبان ترکی، ارمنی اشاره کرد که دلیل آن هم افزایش مهاجرت به این کشور می باشد. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص شرایط زندگی در این کشور انجام دهند.

فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان

فرهنگ و آداب و رسوم مردم یونان

کشور یونان یکی از کشورهای قدیمی و کهن در قاره اروپا محسوب می شود و این کشور دارای فرهنگی بسیار غنی و آداب و رسوم متنوع و بی نظیری می باشد.

کشور یونان، یکی از کشورهایی بوده است که بسیاری از فیلسوفان بزرگ در آنجا زندگی می کردند و همین موضوع باعث شده است که مردمان کشور یونان به این موضوع افتخار کنند. کشور یونان در طی سالیان اخیر، بسیار پیشرفته و صنعتی شده است و هر ساله متقاضیان زیادی برای کار در یونان وارد این کشور می شوند.

با وجود افزایش جمعیت و صنعتی شدن کشور یونان، در این کشور، ارزش های فرهنگی و آداب و رسوم حفظ شده است و جزء جدا نشدنی مردمان این کشور می باشد.

مردم کشور یونان بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند و با مهاجرین به خوبی رفتار می کنند و همین مورد یک مزیت محسوب می شود. از جمله مواردی که می توان در خصوص آداب و رسوم یونان اشاره کرد، این است که اغلب مردم یونان دوست دارند از مهاجران و مسافران، سوال بپرسند تا با فرهنگ و آداب و رسوم کشوری دیگر آشنا شوند.

از آنجایی که آزادی اندیشه در یونان بسیار رواج دارد، این موضوع می تواند باعث شود که تبادل فرهنگی در این کشور صورت گیرد.

احساس نزدیکی کردن و صمیمی شدن، از جمله فرهنگ های مردم کشور یونان می باشد که می توان با زندگی در این کشور و بهترین شهر یونان برای زندگی، تجربه کرد.
کشور یونان از نظر غذا و فرهنگ غذایی، جزو کشورهای مطرح اروپایی محسوب می شود.

تنوع غذایی و محصولات غذایی در این کشور بسیار بالاست و خوراک غالب مردم این کشور زیتون می باشد و در مواد اولیه غذایی خود استفاده می کنند. در این کشور می توانید به انواع کافه ها و رستوران های مختلف سر بزنید و انواع و اقسام غذاهای مختلف را امتحان کنید. هر شهری از یونان، تنوع غذایی مربوط به خود را دارد و همین موضوع می تواند تجربه بسیار خوبی برای افراد مهاجر داشته باشد. 

آب و هوای کشور یونان

آب و هوای کشور یونان

کشور یونان از آب و هوای گرم و مدیترانه ای بهره می برد. فصل تابستان در این کشور گرم است و مناطق جنوبی آن از گرمای بیشتری برخوردار است. به همین دلیل در فصل زمستان می توان در مناطق جنوبی این کشور، آب و هوای معتدلی را مشاهده کرد.

افرادی که قصد مهاجرت و یا مسافرت کوتاه مدت به یونان را دارند، می توانند در فصل زمستان به این کشور سفر کنند و از مناطق کوهستانی و پوشیده از برف یونان دیدن کنند.

زیرا طبیعت بسیار زیبا و بی نظیری را می توان در آنجا مشاهده کرد. مناطق شمالی و کوهستانی این کشور در فصل زمستان، پوشیده از برف است و در فصل تابستان از آب و هوای معتدلی برخوردار است.
حال که با بهترین شهر یونان برای زندگی و فرهنگ و آب و هوای این کشور آشنا شدیم، به بررسی مزیت های زندگی در کشور یونان خواهیم پرداخت:

مزایای زندگی در یونان

مزایای زندگی در یونان

زندگی در یونان می تواند مزیت های زیادی را به همراه داشته باشد و هر فردی را مجاب سازد که به این کشور مهاجرت کند. ما در ادامه مبحث، به بررسی برخی از مزیت های زندگی در کشور یونان خواهیم پرداخت:

سبک زندگی جالب و لذتبخش

همان طور که در بخش های قبلی مقاله گفته شد، کشور یونان از قدمت تاریخی بسیار بالایی برخوردار است و جزو کهن ترین سرزمین ها محسوب می شود. این کشور دارای فرهنگ غنی می باشد و آثار باستانی و تاریخی زیادی نیز در این کشور وجود دارد.

به همین دلیل، یونان یکی از توریست پذیرترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. دولت این کشور سرمایه گذاری ویژه ای در بخش توریست انجام داده است و در واقع یکی از پایه های اقتصادی این کشور مبنی بر صنعت گردشگری می باشد.

این کشور از نظر سبک زندگی، بسیار جالب است که از جمله آن می توان به تنوع غذایی و فرهنگ خوراکی این کشور اشاره کرد و افرادی که عاشق غذا هستند، می توانند به این کشور سفر کنند و تجربه خوبی کسب نمایند.

یونان به دلیل داشتن جزیره های مختلف، از غذاهای دریایی متنوعی برخوردار است و تنوع زیادی دارد. افرادی که علاقه خاصی به غذاهای دریایی دارند، می توانند به این کشور سفر کنند و تجربه جالبی را داشته باشند. حتی افرادی که به عنوان اشتغال به یونان مهاجرت می کنند، می توانند در مشاغل مربوط به غذا از جمله آشپزی به فعالیت بپردازند.

به طور کلی زندگی در یونان می تواند خاص و دلپذیر باشد و همین موضوع باعث تمایز این کشور با باقی کشورهای اروپایی شده است. بنابراین اگر فردی قصد دارد تجربه ای متفاوت از مهاجرت را داشته باشد، می تواند از شرایط مهاجرتی به این کشور از جمله بهترین شهر یونان برای زندگی، اطلاعاتی به دست آورد و اقدامات لازم را برای مهاجرت به این کشور و زندگی انجام دهد. 

خدمات درمانی در یونان

یکی از مزیت های زندگی در کشور یونان، کیفیت خدمات درمانی و پزشکی در این کشور است و در شهرهایی نظیر آتن می تواند به شیوه مدرنی از سیستم خدمات درمانی یونان استفاده کرد. خدمات درمانی و بهداشتی فردی و اجتماعی در کشور یونان به صورت کاملا رایگان می باشد و شهروندان و تبعه این کشور می توانند از خدمات درمانی و بیمارستانی این کشور به صورت رایگان استفاده کنند.

وجود مراکز دولتی و خصوصی درمانی در این کشور باعث شده است که هر فردی در صورت بروز هر مشکل، از این خدمات استفاده کند. از آنجایی که یونان در قاره اروپا قرار دارد، خدمات پزشکی و درمانی در این کشور در وضعیت بسیار مناسب و استانداردی قرار دارد و با زندگی در شهرهای مختلف این کشور می تواد از خدمات آن نهایت استفاده را برد.

کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص خدمات درمانی و بهداشتی کشور یونان، انجام دهند.

امنیت و آرامش

کشور یونان یکی از امن ترین کشورهای اروپایی محسوب می شود. در این کشور، قوانین بسیار سختگیرانه ای برای مجرمان وجود دارد و به همین دلیل این کشور از نظر امنیت، در وضعیت عالی قرار دارد. از طرفی فرهنگ مردمان این کشور، مبتنی بر رعایت قوانین یونان است و این مورد باعث شده است که امنیت بالایی در شهرهای مختلف این کشور حاکم باشد.

میزان جرم و جنایت در یونان بسیار اندک است و برخی از شهرهای این کشور، ساکنان آن بدون ،ن که مغازه و یا منزل خود را قفل کنند، به کار خود ادامه می دهند. افرادی که به عنوان گردشگر یا مهاجر به این کشور سفر می کنند، ملزم به رعایت قوانین یونان می باشند و در صورت تخطی از قانون، با آنان برخورد جدی خواهد شد.

وضعیت اقامت

با به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص بهترین شهر یونان برای زندگی، می توان اقدام به اقامت موقت و دائم این کشور نمود. کشور یونان و مسئولین این کشور برای جذب افراد سرمایه گذار خارجی، اقدامات ویژه ای انجام داده اند و به سرمایه گذاران، امتیازات بسیار ویژه ای را اعطا می کنند. یونان برای گذر از بحران های اقتصادی توانسته است تا سرمایه گذاران زیادی را به سوی خود جلب کند و اولین اقدامی که برای آنان انجام می دهد، این است که به افراد سرمایه گذار، اقامت دائم اعطا می کند.

اغلب کشورهای اروپایی از این مورد برای اعطای اقامت استفاده می کنند تا بتوانند از پس مشکلات مالی و اقتصادی کشور خود بر بیایند. سرمایه گذاری در بخش هایی نظیر ملک، زمین و ...، در یونان امکانپذیر است و لازم است در ابتدا اطلاعات کاملی در این خصوص به دست آورد.

اعطای ویزای طلایی برای سرمایه گذاران یکی از امتیازات ویژه می باشد که دولت یونان به افراد اعطا می کند. شرکت مهاجرتی الست گروپ می تواند راهنمایی های لازم را در خصوص نحوه اقامت در یونان برای شما عزیزان انجام دهد.

هزینه زندگی پایین در یونان

هزینه زندگی پایین در یونان

یکی از مزیت های زندگی در کشور یونان این است که هزینه های زندگی در این کشور به مراتب کمتر از کشورهایی نظیر انگلستان و آلمان و ... می باشد. این هزینه ها شامل هزینه آب، برق و ... می باشد و همچنین خدماتی نظیر خدمات مخابراتی و اینترنت در این کشور بسیار ارزان تر از سایر کشورها می باشد.

از طرفی میزان هزینه های مربوط به اجاره بهای مسکن و ... به مراتب به صرفه تر از کشورهای دیگر است و به همین دلیل است که می توان با داشتن توانایی مالی متوسط، اقدام به مهاجرت به یونان نمود.

موارد بالا تنها بخش مهمی از مزیت های زندگی در کشور یونان به حساب می آید که شما می توانید در ابتدا با بررسی بهترین شهر یونان برای زندگی، اقدامات لازم برای زندگی در این کشور را انجام دهید. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

شرایط مهاجرت به کشور یونان

شرایط مهاجرت به کشور یونان

برای این که بتوان به کشور یونان زندگی کرد، لازم است اطلاعات کاملی در خصوص شرایط مهاجرت به کشور یونان به دست آورد. کشور یونان برای پذیرش مهاجر، روش های مختلفی را پیش روی متقاضیان قرار داده است و هر فردی می تواند بر اساس شرایط خود و قوانین کشور یونان، اقدام به مهاجرت نماید.

انتخاب بهترین روش مهاجرتی از اهمیت زیادی برخوردار است و لازم است اطلاعات کافی در این خصوص به دست آورد. یکی از روش های بسیار مناسب برای مهاجرت به کشور یونان، سرمایه گذاری در این کشور است. بخش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کشور یونان وجود دارد که هر فردی می تواند با سرمایه گذاری در آن بخش ها، اقدام به مهاجرت و اقامت دائم یونان نماید. 

طبیعتا روش های مختلف دیگری نیز برای مهاجرت به یونان وجود دارد که در بین کشورهای اروپایی و آمریکایی، مشابه است. به عنوان مثال، مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی از دیگر روش های ساده و مرسوم برای مهاجرت به یونان محسوب می شود و افراد علاقه مند به تحصیل در کشورهای اروپایی می توانند به کشور یونان و دانشگاه های این کشور فکر کنند. این روش بسیار ارزان تر و راحت تر بوده و برای اغلب مردم امکانپذیر است.

از طرفی اشتغال در یونان می تواند به عنوان یک روش مهاجرتی محسوب شود که لازم است اقداماتی در خصوص اخذ ویزای کاری یونان انجام داد. از آنجایی که میزان هزینه های زندگی در یونان به صرفه تر از سایر کشورها می باشد، آمار متقاضیان مهاجرت به این کشور افزایش یافته است و هر ساله افراد زیادی در تلاش هستند که بتوانند وارد خاک یونان شوند.

ما در ادامه مقاله به بررسی برخی از روش های مهاجرتی به یونان خواهیم پرداخت و نکاتی را در این خصوص اشاره خواهیم کرد که می تواند در زمینه بهترین شهر یونان برای زندگی، موثر باشد.

مهاجرت تحصیلی‌ به یونان

مهاجرت تحصیلی‌ به یونان

از روش های مرسوم و بسیار رایج برای مهاجرت به هر کشوری از جمله کشور یونان، مهاجرت تحصیلی می باشد. علاقه مندان به تحصیل در دانشگاه های مطرح اروپایی می توانند اقدامات لازم برای تحصیل در دانشگاه های یونان را انجام دهند.

کشور یونان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل می باشد که می توان با دریافت انواع بورسیه های تحصیلی، اقدام به تحصیل ارزان و حتی رایگان در کشور یونان نمود. تحصیل در دانشگاه های این کشور بسیار به صرفه و ارزان تر است.

برای این که بتوان در دانشگاه های یونان پذیرش گرفت، لازم است به زبان یونانی یا انگلیسی مسلط باشید. البته زبان اکثریت دانشگاه های این کشور، یونانی است، اما می توان با تسلط به زبان انگلیسی، در برخی از دانشگاه های انگلیسی زبان یونان به تحصیل پرداخت. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص مهاجرت تحصیلی به یونان انجام دهند.

مهاجرت کاری یونان

مهاجرت کاری یونان

از دیگر روش های مهاجرت به کشور یونان، مهاجرت از طریق اشتغال است که با کسب ویزای کاری یونان امکانپذیر است. اخذ ویزای کاری یونان برای ایرانیان کمی مشکل به نظر می رسد اما شدنی است و لازم است اقداماتی در این خصوص صورت گیرد.

یکی از مهمترین اقدامات این است که بتوانید از کارفرمای یونانی، پیشنهاد کاری دریافت کنید. در این روش در ابتدا، کارفرما اقدام به انتشار آگهی در درون کشور یونان می نماید و در صورت نبود نیروی متخصص کاری بومی، اقدام به انتشار آگهی در شبکه های بین المللی کاریابی می کند و فرد می تواند با دیدن آگهی، اقدام به درخواست شغلی به کارفرما نماید و مدارک تحصیلی و رزومه شغلی خود را به کارفرما ارائه دهد.

بعد از بررسی پرونده توسط کارفرما، اگر صلاحیت لازم در فرد دیده شود، کارفرما برای او نامه پذیرش شغلی ارسال خواهد کرد و از این طریق می تواند اقدام به اخذ ویزای کاری یونان نماید.

روش دیگری برای مهاجرت کاری به یونان وجود دارد که فرد مهاجر، اقدام به اخذ ویزای جست و جوی کار در یونان نماید. مدت اعتبار این ویزا 6 ماهه بوده و فرد موظف است در طی این مدت زمان، اقدامات لازم برای یافتن شغل مورد نظر خود را انجام دهد و در نهایت با پذیرش شغلی، اقدام به اخذ ویزای کاری یونان نماید.

اگر فردی نتواند در طی این 6 ماه کار خود را پیدا کند، باید خاک کشور یونان را ترک نماید.
اگر تصمیم شما برای مهاجرت کاری به یونان است، حتماً این روش می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. در این روش، شما وارد یونان می‌شوید و با شرکت‌ها و کارفرمایان مختلف وارد صحبت می‌شوید. در صورتی که شرایط درست باشد، قراردادی امضا می‌شود که می‌تواند برای اخذ ویزای کار شما مناسب باشد.

روش دوم می تواند روش موثری برای پیدا کردن کار در یونان باشد و اقدام به اخذ ویزای کاری یونان نمود. در ابتدا می توانید اطلاعاتی در خصوص بهترین شهر یونان برای زندگی کسب کرده و با مهاجرت به این شهر، اقدام به یافتن شغل و اخذ ویزای کاری این کشور نمایید. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص یافتن شغل در یونان و اخذ ویزای کاری یونان، انجام دهند.

مهاجرت از طریق خرید ملک در یونان

از دیگر روش های مهاجرت به کشور یونان، مهاجرت از طریق خرید ملک در یونان می باشد. در این روش، می توان در ابتدا اقدام به خرید ملک نمود و بعد از انجام آن، اقدام به دریافت اقامت یونان کرد. مدت اقامت اعطا شده به فرد، ده ساله می باشد و در این مدت، همسر و فرزندان فرد به همراه متقاضی به کشور یونان می توانند مهاجرت نمایند.

این روش در واقع نوعی روش سرمایه گذاری در یونان محسوب می شود که می توان از این طریق، اقدام به مهاجرت نمود و بعد از گذشت ده سال از اقامت، اقدام به اخذ اقامت دائم کشور یونان نمود. این روش برای افرادی مناسب است که از توانایی مالی خوبی برخوردار هستند و لازمه ورود به کشور یونان از طریق این روش، ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی می باشد.

مهاجرت توریستی به یونان

یکی از روش های موقت برای مهاجرت به کشور یونان، مهاجرت توریستی به این کشور است که می توان با دریافت ویزای توریستی این کشور به مدت 90 روز، در کشور یونان اقامت داشت.

این اقامت سه ماهه به گونه ای است که بعد از گذشت اعتبار ویزا، لازم است خاک کشور یونان را ترک کنید و در زمان دریافت ویزای توریستی یونان، لازم است با ارائه مدارکی به سفارت ثابت کنید که قصد بازگشت از یونان به کشور خود را دارید.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین شهر یونان برای زندگی می باشید.

مهاجرت از طریق همراه به یونان

از دیگر روش های مهاجرت به کشور یونان این است که می توان از طریق همراه وارد این کشور شد. لازمه استفاده از این روش این است که همراه، باید از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و عملا در کشور یونان، شغل مشخص و درآمد مشخصی داشته باشد تا بتواند اعضای خانواده خود را به یونان دعوت کند و برای آنان ویزای همراه دریافت نماید. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

مهاجرت از طریق تولد به یونان

از آسان ترین و راحت ترین روش های مهاجرت به یونان، روش مهاجرت از طریق تولد است که دولت یونان به فرد متولد شده در خاک یونان، اقامت دائم اعطا می کند.

قانون تابعیت خاک در کشور یونان اعمال می شود و نوزادی که در خاک یونان به دنیا می آید، می تواند اقامت دائم یونان را دریافت نماید. در خصوص این روش مهاجرتی، لازم است که والدین نوزاد، تبعه یونان باشند. تنها شرط آن لازم است که نوزاد آن ها در یونان متولد شده باشد و با مدارک به اثبات برسد.

شما در حال مطالعه مقاله بهترین شهر یونان برای زندگی می باشید.

مهاجرت از طریق ازدواج به یونان

مهاجرت از طریق ازدواج به یونان

از دیگر روش های مهاجرت به کشور یونان، این است که فرد بتواند با تبعه یونانی ازدواج کند. قانونی در این خصوص وجود دارد که اگر فردی با یک تبعه یونانی نامزد کند، صرفا 6 ماه مهلت خواهد داشت که عقد آنان رسمی اعلام شود تا بتواند فرایند مهاجرتی خود را تکمیل کند.

در صورت گذشتن از 6 ماه، اگر فرایند عقد صورت نگیرد، شرایط جدیدی اتخاذ خواهد شد. بعد از آن که عقد دائم صورت گرفت، متقاضی می تواند وارد خاک یونان شود و اقامت موقت سه ساله دریافت کند. بعد از گذشت سه سال، می تواند اقدام به اخذ اقامت دائم یونان نماید.

از شروط اصلی در خصوص این روش مهاجرتی این است لازم است همسر متقاضی که تبعه یونان است، از تمکن مالی خوبی برخوردار باشد و دارای شغل مشخص و محل زندگی مشخصی باشد.

در واقع همسر فرد که تبعه یونان است، نقش حامی مالی را ایفا خواهد کرد تا متقاضی بتواند اجازه ورود به خاک یونان را داشته باشد و مشکلی از نظر تامین هزینه های مالی وجود نداشته باشد. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در خصوص ازدواج با تبعه یونانی و مهاجرت از این روش را انجام دهند.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در یونان

در بخش های مختلفی در خصوص نحوه مهاجرت به روش سرمایه گذاری در یونان گفته شد. با به دست آوردن اطلاعاتی در خصوص بهترین شهر یونان برای زندگی، می توان اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف این کشور نمود و دولت این کشور به چنین افرادی، اقامت دائم اعطا خواهد کرد. فردی که از توانایی مالی خوبی برخوردار است، می تواند از طریق این روش، اقدام به مهاجرت نماید.

از جمله شرایطی که لازم است فرد بتواند مهاجرت سرمایه گذاری را انجام دهد، عبارتند از:
•    متقاضی باید سپرده بانکی به مبلغ مشخصی داشته باشد.
•    فرد باید اجاره نامه ملکی به نام خود داشته باشد.
•    فرد دارای درآمدی مشخص باشد یا اگر بازنشسته است، حقوق بازنشستگی دریافت کند.

•    فرد متقاضی، سپرده ای به صورت سهام در شرکت های بورسی به نام خود داشته باشد.

از طریق شرایط بالا می توان اقدام به سرمایه گذاری در بخش های مختلف نمود. کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ می توانند راهنمایی های لازم را در این خصوص انجام دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

ما در این مقاله به بررسی کشور یونان و ویژگی های آن پرداختیم و همچنین به بررسی مطلب مهمی یعنی بهترین شهر یونان برای زندگی پرداخته شد تا علاقه مندان به مهاجرت و زندگی در یونان بتوانند اطلاعات کافی در این خصوص به دست آورند.

زندگی در یونان می تواند مزیت های زیادی را به همراه خود داشته باشد که در این مقاله نیز به بررسی مزیت های زندگی در یونان پرداختیم و از فرهنگ و آداب و رسوم این کشور، نکات مهمی را اشاره کردیم. روش های مهاجرتی مختلفی نیز برای مهاجرت به یونان وجود دارد که در این مقاله به آن اشاراتی شد.

با این حال توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به کشور یونان و اطلاع از بهترین شهر یونان برای زندگی و شرایط  زندگی در این کشور، با کارشناسان مهاجرتی شرکت الست گروپ تماس حاصل فرمایید و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.