فریت بار چیست

در این مقاله، سعی داریم تا در ارتباط با موضوع فریت بار چیست اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به این موضوع قرار دهیم. در این راستا، از راهنمایی های شرکت مهاجرتی الست گروپ بسیار بهره گرفته ایم. اگر شما نیز از طرفداران این مبحث می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

در این مقاله، سعی داریم تا در ارتباط با موضوع فریت بار چیست اطلاعاتی را در اختیار علاقه مندان به این موضوع قرار دهیم. در این راستا، از راهنمایی های شرکت مهاجرتی الست گروپ بسیار بهره گرفته ایم. اگر شما نیز از طرفداران این مبحث می باشید، با ما تا پایان این مقاله همراه شوید.

مواردی که در این مقاله به آن پرداخته ایم، در ذیل آمده است:
     فریت بار چیست؟
     چگونگی ارسال فریت بار
     توصیه های مفید برای ارسال فریت بار
     انواع روش های ارسال فریت بار
     هزینه ارسال به روش فریت بار
     کالاهای ممنوعه در ارسال فریت بار
     سایر نکات مهم در ارتباط با فریت بار
     بارنامه فریت بار چیست؟
     مدارک مورد نیاز برای فریت بار
     مزایای استفاده از فریت بار مسافری
     علل تفاوت در هزینه های فریت بار
     بیمه فریت بار چیست؟
     زمان بندی های مربوط به فریت بار 
     نکات مربوط به وزن حجمی فریت بار
     توصیه هایی مفید در ارتباط با فریت بار
     سخن پایانی

 

دو واژه نام آشنا در زمینه حمل و نقل انواع کالا، فریت بار و کارگو می باشند. این دو روش هر دو از روش های محبوب برای ارسال انواع بار به کشورهای خارجی می باشد.

اینفوگرافیک فریت بار چیست

اینفوگرافیک فریت بار چیست

حتی در برخی از موارد، این دو واژه گاهاً و به اشتباه، به جای یکدیگر در زمینه ارسال بارهای تجاری به خارج از کشور، مورد استفاده قرار می گیرند.

ویدئو فریت بار چیست

اما در واقعیت، این دو اصطلاح، بسیار با یکدیگر تفاوت دارند.

در این مقاله، به بررسی واژه فریت بار پرداخته ایم. در نگارش این مقاله، از راهنمایی های مشاوران شرکت الست گروپ، بسیار استفاده کرده ایم. پس با ما تا انتهای مقاله " فریت بار چیست " همراه بمانید.

فریت بار چیست؟

فریت بار چیست؟

واژه فریت بار مسافرتی، در اصطلاح به نوعی از بار گفته می شود که از یک فرودگاه در داخل از کشور و به صورت کلی از طریق خطوط هوایی بدون هیچ همراهی، از مبداً مورد نظر به مقصد خاصی منتقل می شود. 
عموماً هزینه ای که بابت ارسال این گونه از بسته ها از افراد دریافت می شود، مقداری کم و شاید بهتر است گفته شود که مبلغی بسیار ناچیز می باشد. این بار با عنوان بار اضافه به سمت کشور مقصد، ارسال می شود.

فریت بار را می توان به این گونه نیز تعریف نمود که این بار، نوعی از لوازم و وسایل می باشد که به صورت هوایی و کاملاً شخصی و خصوصی، از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود. بیشتر افرادی که تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری را می گیرند، امکان حمل تمامی وسایل به صورت همزمان برایشان وجود ندارد.

به همین دلیل، این افراد عموماً به سبب آن که نمی توانند بار اضافه بسیاری را با خود وارد هواپیمایی که با آن سفر می کنند، ببرند، از این گزینه استفاده می نمایند. افرادی با این شرایط، بیشتر از هواپیماهای مسافربری دیگر و یا هواپیماهای باری، برای ارسال وسایل خود از مبداً به کشوری که به آن مهاجرت می کنند، استفاده می نمایند.

به صورت کلی، به این روش، فریت بار مسافری گویند. به سبب آن که هزینه مربوط به فریت بار مسافرتی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشند، یکی از روش های پرطرفدار برای ارسال انواع بار، به شمار می رود.

فریت بار مسافرتی را می توان ارزان ترین روش ارسال بار به خارج از کشور بیان نمود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با فریت بار مسافرتی و چگونگی ارسال بار توسط این روش، با مشاوران شرکت الست گروپ، مشورت نمایید.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، با سال ها تجربه در ارتباط با انجام کلیه امور مهاجرتی، بهترین گزینه برای دریافت انواع مشاوره و انجام کلیه خدمات مهاجرتی، در سرتاسر کشور به شمار می رود. 
در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته شده است. با ما همچنان تا پایان این مقاله، همراه شوید.

چگونگی ارسال فریت بار

چگونگی ارسال فریت بار

برای ارسال فریت بار روش های مختلفی وجود دارد. اما به صورت کلی، بیشتر افراد بدین گونه عمل می کنند که ابتدا به فرودگاه بین المللی امام خمینی مراجعه می نمایند. سپس فرد می بایست به بخش های مربوط به ارسال فریت بار مراجعه نموده و پس از انجام کلیه مراحل اداری آن، خود به شخصه، فریت بار خود را انجام دهد. 
 
اما این پروسه، بسیار وقت گیر می باشد. لذا شرکت هایی نیز هستند که کلیه فعالیت های مرتبط با ارسال فریت بار را انجام می دهند. عموماً این شرکت ها، می پذیرند که کلیه امورات مرتبط با ارسال بار را در فرودگاه به عهده بگیرند و بار را از درب منزل فرد متقاضی، تحویل می گیرند.

نکته جالب در ارتباط با فریت بار این است که با بالاتر رفتن وزن بار، هزینه ارسال آن کاهش خواهد یافت. در زمینه ارسال فریت بار، خوب است بدانیم که هر گونه وسیله ای را می توان حمل نمود، حتی وسایل بسیار سنگین با حجم های بالا. از این جمله وسایل، می توان به یخچال، تلویزیون، مبلمان و انواع وسایل منزل اشاره کرد.

با فریت بار مسافرتی، دیگر لازم نیست که افرادی که قصد مهاجرت دارند، نگران اضافه بار مسافرتی خود باشند. لازم به ذکر است که بارهای مجاز برای ارسال به روش فریت بار، تنها بارهای شخصی و غیرتجاری می باشند.

فریت بار یک نوع از خدمات حمل بار به صورت هوایی می باشد. البته برخی از انواع کالاهای ارسالی، جزو کالاهای ممنوعه در لیست ارسال به روش فریت بار می باشند. برای اطلاع از انواع بارهای مجاز برای ارسا، به روش فریت بار، با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نمایید.

شرکت الست گروپ، بهترین شرکت مهاجرتی در کشور بوده و با بهره گیری از بهترین مشاوران و وکلای کشور، امکان ارائه بهترین خدمات مهاجرتی را به علاقه مندان به مهاجرت، دارا می باشند. 
 
مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته است. از تمامی علاقه مندان به مهاجرت که به دنبال راهی مناسب برای ارسال بار خود به کشور مقصد می باشند، دعوت می کنیم تا انتهای این مقاله، با ما همراه شوند.

توصیه های مفید برای ارسال فریت بار

توصیه های مفید برای ارسال فریت بار

چنان چه فردی تمایل به ارسال بار خود به روش فریت بار را داشته باشد، می بایست با مراحل ارسال آن نیز آشنایی کامل داشته باشد. در زیر، برخی از موارد لازم در ارتباط با مراحل ارسال بار، ذکر شده اند:
    ابتدا فرد باید به بخش فریت، در فرودگاهی که تمایل به ارسال بار خود از آن مکان را دارد، مراجعه نموده و از آن قسمت، جواز فریت را برای باری که تمایل به ارسال آن دارد را دریافت نماید.

    در این زمینه، بسیار مهم است که بسته بندی وسایل به بهترین و امن ترین شکل ممکن انجام گیرد. این یک سفر طولانی برای وسایل می باشد و در این مسیر، امکان صدمه دیدن وسایل بسیار زیاد می باشد. 
با یک بسته بندی صحیح و اصولی، می توان از آسیب دیدن وسایل، در طی مسیر جلوگیری نمود. از همین رو، صرف صبر و حوصله، بسیار کارآمد خواهد بود. وسایل حساس را می توان در کارتون های 5 لایه قرار داد و از سلفون و نایلون های حباب دار برای جلوگیری از آسیب رسیدن به کالاها استفاده نمود.

    مرحله بعد از بسته بندی، بردن و حمل بار به قسمت ارزیابی گمرگ می باشد. در این بخش مراحل اولیه گمرکی روی بار مربوطه انجام می گیرد. 
همان طور که به آن اشاره شد، شرکت هایی وجود دارند که بار را از درب منزل دریافت نموده و تمامی مراحل گمرکی و سایر مراحل اداری مربوط به ارسال بار را انجام می دهند و بار را در مقصد به فرد تحویل می دهند. 
برای اطلاع از اسامی شرکت های معتبر در ارتباط با ارسال وسایل به خارج از کشور، با مشاوران شرکت الست گروپ، مشورت نموده و از هزینه های مرتبط به خدمات ارسال کالای هر یک از این شرکت ها، مطلع گردید.
 
    مرحله بعد از انجام مراحل اولیه گمرکی، دریافت پته سبز از بخش گمرک می باشد. سپس فرد می بایست به یکی از دفاتر شرکت های حمل و نقل مراجعه کرده و بارنامه و سایر برگه های لازم برای ارسال کالای خود را از دفاتر این شرکت ها دریافت نماید.

    در مرحله پایانی، فرد می بایست به قسمت فریت مراجعه کرده و روی کالای خود، تگ بار را نصب نماید. 
برای اطلاع از جزییات دقیق در ارتباط با چگونگی ارسال فریت بار، با مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل نمایید. 

ارسال وسایل منزل به کشور مقصد، به یکی از دغدغه های بیشتر مهاجران به خارج از کشور، مبدل شده است. لذا در این مقاله، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته ایم. از تمامی علاقه مندان به این مبحث، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه شوند.

انواع روش های ارسال فریت بار

انواع روش های ارسال فریت بار

فریت بار، که برگرفته از دو واژه لاتین  Freightو   Cargoبه معنای فریت و بار گرفته شده است، واژه ای کاربردی در حمل و ارسال هوایی به شمار می رود. اما لازم است بدانیم که فریت بار، تنها به روش هوایی انجام نمی گیرد.

این بدان معناست که ممکن است که این بار، به صورت زمینی، دریایی و حتی ریلی ارسال شود. بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به کشور دیگری را دارند، تمایل زیادی به بردن وسایل خود به کشور مقصد از خود نشان می دهند.

با توجه به این امر که هر فرد حقیقی و یا حقوقی می تواند از امکانات فریت بار بهره مند گردد و نیز هزینه ارسال به این روش، بسیار پایین می باشد، طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. البته لازم است بدانیم که از فریت بار، می توان برای بارهای داخلی نیز استفاده کرد.

البته این مورد بسیار نادر می باشد و بیشتر مهاجران به کشورهای خارجی، از این روش برای ارسال وسایل حجیم خود به کشور مقصد، استفاده می نمایند. اما همان گونه که بیان شد، فریت بار می تواند به روش های متفاوتی انجام شود.

در ذیل به ذکر این روش ها، اشاره کرده ایم:

ارسال فریت بار به روش زمینی

ارسال فریت بار به روش زمینی

از این روش، بیشتر برای بارهای کوچک و یا به اصطلاح خرده بارها استفاده می شود. البته لازم به ذکر است که بیشتر شرکت ها از پذیرش ارسال فریت بار زمینی به شهرهای اروپایی، آمریکایی و استرالیایی، سر باز می زنند. دلیل این عدم پذیرش، هزینه بالای حمل و کرایه یک ماشین، برای ارسال به این کشورها می باشد که برای هیچ کس، مقرون به صرفه نمی باشد.

ارسال فریت بار به روش هوایی

ارسال فریت بار به روش هوایی

این روش، بهترین و پرطرفدارترین روش برای ارسال انواع کالا می باشد. این روش به نسبت سایر روش های ارسال کالا، بسیار امن تر می باشد. همچنین برای ارسال هر نوع کالا، هیچ گونه محدودیتی نیز وجود نخواهد داشت.

اگر قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و نگران ارسال وسایل منزل خود می باشید، با ما تا انتهای مقاله " فریت بار چیست " همراه شوید. 
در این مقاله، سعی کرده ایم، اطلاعات مفیدی را در ارتباط با فریت بار، در اختیار علاقه مندان به این موضوع قرار دهیم و در این راستا، از راهنمایی های مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، با تجربه ترین شرکت مهاجرتی در کشور، استفاده نموده ایم. 
با ما همچنان همراه بمانید.

ارسال فریت بار به روش ریلی

فریت بار ریلی، امروزه تنها برای مقاصد داخل کشور استفاده می شود. دلیل اصلی این امر، تحریم های علیه ایران می باشد که ارسال به روش ریلی را به کشورها و شهرهای مختلف اروپایی، آمریکایی، استرالیایی و بسیاری از کشورهای دیگر، غیر ممکن کرده است.

ارسال فریت بار به روش دریایی

ارسال فریت بار به روش دریایی

یکی از محاسن ارسال به روش دریایی، عدم داشتن هر گونه محدودیت ارسال می باشد. لازم به ذکر است که این روش بسیار مقرون به صرفه می باشد، اگر بار کمتر از 200 و یا 300 کیلوگرم باشد.

در صورتی که وزن بار از این میزان بیشتر شود، فرد مجبور به اجاره یک کانتینر می باشد که بسیار پرهزینه خواهد بود. 

هزینه ارسال به روش فریت بار

بیشتر شرکت های حمل و نقل که اقدام به ارائه خدماتی در ارتباط با فریت بار می نمایند، محدوده های وزنی مشخصی را برای میزان ارسال کال در نظر می گیرند. هزینه هایی که متقاضی ارسال بار می بایست به این شرکت ها بابت بار خود بپردازد، ارتباط مستقیمی با وزن بار این افراد خواهد داشت.

در ذیل به ذکر محدوده وزنی که بیشتر شرکت های حمل و نقل فریت بار بر اساس آن ها اقدام به دریافت هزینه می نمایند، اشاره می کنیم:
    وزن کالاهای کمتر از 45 کیلوگرم
    وزن کالاهای بین 45 کیلوگرم تا 100 کیلوگرم
    وزن کالاهای بین 100 کیلوگرم تا 300 کیلوگرم
    وزن کالاهای بالای 300 کیلوگرم
بیشتر افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند و تمایل به بردن وسایل خود به کشور مقصد را دارند، تمایل دارند که از هزینه ارسال وسایل خود به کشور مقصد، مطلع گردند و نیز نحوه محاسبه برآورد این هزینه ها، همواره برای ایشان سوال برانگیز بوده است.

برای پاسخ به این سؤال ساده، می بایست گفت که شرکت فریت بار، با توجه به هر گونه خدماتی که برای ارسال کالاها انجام می دهد، هزینه ای را از فرد دریافت می نماید. 
در مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته ایم. اگر شما نیز از علاقه مندان به مهاجرت به خارج از کشور می باشید و تمایل به همراه داشتن وسایل زندگی خود در کشور مقصد را دارید، با ما تا انتهای این مقاله، همراه شوید.

از جمله خدماتی که یک شرکت ارسال فریت بار انجام می دهد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
    خدمات مربوط به بسته بندی کالاها و وسایل
    خدمات مربوط به حمل و نقل کالاها و وسایل
    هزینه کلیه متریال مصرف شده برای ارسال کالاها و وسایل مربوطه
    هزینه تمامی کارتون های بسته بندی و پالت بندی
کلیه این خدمات، معمولاً بدون اطلاع فرد انجام می گیرد و بیشتر افراد از کلیه این هزینه ها و خدماتی که شرکت ارسال فریت بار انجام می دهد، بی اطلاع می باشند. 

برخی از شرکت های حمل و نقل، در ابتدای امر، تنها هزینه بارنامه ای که شرکت هواپیمایی اعلام می نماید را به فرد اعلام می کنند و اشاره ای به سایر هزینه های جانبی نمی نمایند. لذا هنگامی که بارنامه صادر می گردد، فرد با یک مبلغ هنگفت برای انجام خدمات مواجه می گردد که این امر، برای بسیاری از مسافران، بسیار شوکه کننده می باشد.

لذا مشاوران مجرب شرکت مهاجرتی الست گروپ، به این عزیزان توصیه می نمایند که بهتر است تا پیش از هر چیز، از کلیه هزینه های مربوط به خدماتی که شرکت حمل و نقل برای ارسال کالا انجام می دهد، مطلع شوند تا در هنگام مواجهه با مبلغ نهایی، متعجب نشوند. 
در ذیل به هزینه های مربوط به خارج نمودن کالای باری به خارج از ایران، با وزن 100 کیلوگرم اشاره شده است:
    هزینه ارسال فریت بار به کشور اتریش برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 60 یورو می باشد.
    هزینه ارسال فریت بار به کشور انگلستان برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 150 پوند انگلستان می باشد. 
    هزینه ارسال فریت بار به کشور کانادا برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 100 دلار کانادا می باشد.
 
    هزینه ارسال فریت بار به کشور استرالیا برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 260 دلار استرالیا می باشد.
    هزینه ارسال فریت بار به کشور آلمان برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 50 یورو می باشد.
    هزینه ارسال فریت بار به کشور اتریش برای کالای مسافرتی با وزن 100 کیلوگرم، در حدود 100 یورو می باشد.
برای کسب اطلاعات بیشتر از هزینه ارسال انواع کالاهای مسافرتی به سایر کشورهای جهان، با مشاوران با تجربه شرکت مهاجرتی الست گروپ، تماس حاصل نمایید. 
شرکت مهاجرتی الست گروپ با تکیه بر سال ها تجربه درخشان در ارتباط با انجام کلیه امور مهاجرتی، گزینه ای برتر برای اخذ مشاوره و انجام کلیه امور مهاجرتی به سایر کشورهای جهان، می باشد. 
 
برای بالا بردن شانس اخذ ویزا و اقامت دائم کلیه کشورهای جهان، در گام نخست، با شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نمایید. 

در این مقاله، سعی کرده ایم تا به بررسی موضوع " فریت بار چیست " بپردازیم. 
از تمامی علاقه مندان به این موضوع، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کالاهای ممنوعه در ارسال فریت بار

کالاهای ممنوعه در ارسال فریت بار

برای ارسال به روش فریت بار، ممنوعیت هایی نیز وجود دارد که اطلاع از این موارد، می تواند بسیار مفید باشد. در ذیل به این موارد ممنوعه، اشاره کرده ایم:
    کالاهایی نظیر انواع عطر و ادکلن، شامپوها و انواع نرم کننده ها، انواع مواد آرایشی، الکل و اتانول، انواع ترشیجات و سرکه، جزو کالای ممنوعه می باشند. زیرا این مواد، امنیت هواپیما را به خطر می اندازند. 

    وارد کردن کلیه تجهیزات نظامی نظیر هر نوع اسلحه، کلت و هر گونه از این موارد، به داخل هواپیما به عنوان فریت بار، اکیدا ممنوع می باشد.

    کلیه اقلام گران بها همانند طلا و نقره و انواع سنگ های قیمتی و کلیه لوازم آنتیک و عتیقه جات، هر گونه تابلوهای مینیاتوری و نسخه های خطی و آثار هنری اصیل، انواع قالی و قالیچه های گران بها و از نوع کالای دیگری که می توان آن را از دسته میراث فرهنگی و تاریخی کشور به شمار آورد، نمی توانند توسط فریت بار ارسال شوند. 

    از دیگر کالاهای ممنوعه که تنها با داشتن مجوزهای خاص قابل ارسال می باشند، می توان به انواع فیلم و سی دی اشاره کرد. 
برای اطلاع از سایر کالاهای ممنوعه که نمی توان آن ها را به روش فریت بار ارسال کرد، با مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل نمایید و از جزئیات امر، واقف گردید.

سایر نکات مهم در ارتباط با فریت بار

سایر نکات مهم در ارتباط با فریت بار

یکی از نکاتی که می بایست به آن اشاره کرد، این است که،چنان چه فرد برای سفر خود به کشور مقصد از یک شرکت هوایی خاص استفاده کرده است، مجبور نیست از همان شرکت هوایی برای ارسال کالاها و وسایل خود نیز استفاده نماید.

فرد برای انتخاب شرکت هوایی برای ارسال وسایل خود، حق انتخاب خواهد داشت. بسیار مهم است که هنگامی که فرد، شرکت هوایی خاصی را برای ارسال فریت بار انتخاب می کند، به مجوز آن شرکت توجه نماید. 
شرکت های دارای مجوز و معتبر برای حمل بار، عموماً در فرودگاه دارای مکانی مشخص و معین می باشند. نکته حائز اهمیت دیگر این است که برای زدن بارنامه، نباید به هر شخص غیر مسئولی پته سبز را ارائه کرد. 

ارائه مدارک مربوط به ارسال وسایل، تنها باید توسط افراد واجد شرایط، بررسی و تایید گردد. علاوه بر این، باید دقت شود که هزینه اولیه ای که فرد به شرکت حمل بار ارائه می کند، تنها هزینه بارنامه می باشد.

در مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته ایم. در این راستا، از راهنمایی های مشاوران و وکلای شرکت مهاجرتی الست گروپ، بسیار کمک گرفته ایم. اگر تا این بخش از مقاله برای شما، مفید بوده است، با ما تا انتهای این مقاله همراه شوید.

این هزینه تنها می بایست به شرکتی که حمل بار را بر عهده می گیرد، ارائه شود. گمرک داخلی ایران، به صورت کلی هیچ مبلغی را بابت انجام مراحل اولیه گمرکی از فرد دریافت نمی کند و تنها هزینه ای اندک را برای صدور پته کالای فوریتی، از فرد اخذ می نماید.

لازم به ذکر است که هر یک از شرکت های هواپیمایی به دلیل رقابت شدیدی که با یکدیگر دارند، قیمت های متفاوتی را برای انجام خدمات مربوط به ارسال فریت بار در نظر می گیرند. 

لذا توصیه مشاوران با تجربه الست گروپ در این راستا، این است که نخست به دنبال بهترین شرکت حمل و نقل هوایی با مناسب ترین قیمت باشید و سپس اقدام به ارسال وسایل و کالاهای خود به سایر کشورهای جهان و زدن بارنامه بنمایید.

بارنامه فریت بار چیست؟

بارنامه فریت بار چیست؟

برای هر فریت بار، در مکان مبداً در ابتدا می بایست یک بارنامه صادر گردد. در این بارنامه اطلاعات مختلفی در ارتباط با صاحب بار، ذکر می گردد. 
در بارنامه فریت بار، ابتدا می بایست اطلاعات هویتی مسافر، از جمله نام و نام خانوادگی، شماره و سایر اطلاعات شخصی فرد، تکمیل گردد. منظور از شماره، کدی شامل 11 عدد می باشد. 
در این کد، 3 رقم سمت چپ، نشانگر کد شرکت هواپیمایی می باشد که بارنامه را صادر نموده است و وظیفه حمل بار را بر عهده دارد. این کد 11 رقمی می بایست روی برچسب کالا، چسبانده شود.

روی برچسب بار نیز، اطلاعاتی نظیر نوع و جنس بار، مبداء و مقصد بار و نیز تعداد بسته ها، مشخص شده است. به این روش، به راحتی بارها را می توان از هزاران بار ارسالی، تشخیص داد. 
همچنین به کمک برچسب بار، در هنگام پرواز و در هنگام حمل و نقل بارها، هیچ گونه مشکلی نظیر جا به جایی و یا جا ماندن برخی از بارها، رخ نخواهد داد.

تمامی شرکت های هواپیمایی که خدمات فریت بار را ارائه می کنند، روی وب سایت ها و یا اپلیکیشن های خود، تمامی اطلاعات مربوط به بارها را قرار می دهند تا هر یک از بازدید کنندگان و یا مسافران بتوانند از نحوه ارسال آن ها و نیز چگونگی فریت بار و حتی پرداخت هزینه ها، مطلع شوند. 
 
برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با بارنامه فریت بار و اطلاعات لازم برای تکمیل این فرم، با مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ مشورت نمایید. 

بدون تردید، شرکت مهاجرتی الست گروپ، با تکیه بر سال ها تجربه درخشان و موفق خود در انجام کلیه امور مهاجرتی، گزینه برتر برای انجام کلیه این امور بوده و در این زمینه، از تمامی تلاش خود برای رضایت خاطر کلیه متقاضیان مهاجرت و اخذ ویزا، بهره خواهد گرفت. 
این مقاله در ارتباط با موضوع " فریت بار چیست " می باشد.  چنان چه شما نیز از علاقهمندان به این موضوع می باشید، با ما تا انتهای این مقاله، همراه شوید.

مدارک مورد نیاز برای فریت بار

مدارک مورد نیاز برای فریت بار

همان طور که ذکر شد، در ارتباط با ارسال فریت بار، رقابت تنگاتنگی در میان شرکت های هواپیمایی وجود دارد که این موضوع سبب شده است که هزینه های متفاوتی را برای ارسال فریت بار به مسافران اعلام نمایند.

اما در این میان، مدارک مورد نیاز برای ارسال وسایل و کالاها، تقریباً در تمامی شرکت ها یکسان می باشد. البته ممکن است در برخی از شرکت های هواپیمایی، علاوه بر این مدارک، از مسافر مدارک دیگری را نیز طلب کنند که این بستگی به استراتژی شرکت هواپیمایی خواهد داشت. 
اما به صورت کلی، برای ارسال وسایل به روش فریت بار، مدارک زیر از مسافر صاحب بار خواسته می شود:
     کپی پاسپورت
     گپی بلیت
     کپی کارت ملی
     آدرس کامل به همراه کد پستی مقصد
     شمار تلفن ثابت و همراه مقصد
 
لازم به ذکر است که برای ارسال وسایل به روش فریت بار، هیچ گونه محدودیتی از نظر اتباع ایرانی و غیر ایرانی وجود ندارد. نکته دیگری که می بایست به آن توجه شود، حتماً 10 روز پیش از تاریخ سفر، می بایست برای ارسال فریت بار اقدام شود. 

مزایای استفاده از فریت بار مسافری

مزایای استفاده از فریت بار مسافری

با توجه به اطلاعاتی که تا کنون کسب کرده ایم، فریت بار دارای مزایای بسیاری برای افرادی می باشد که تصمیم به مهاجرت به کشور دیگری را دارند و تمایل دارند که تمامی بار و وسایل خود را همراه ببرند. 
در این میان، فریت بار مسافری مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که در زیر به این موارد اشاره کرده ایم:

هزینه پایین ارسال بار با فریت بار

در بسیاری از موارد، مسافران دارای اضافه بار می باشند و مجبور به پرداخت هزینه های بسیار هنگفتی به ازای هر کیلوگرم از اضافه بار خود می باشند. اگر فردی دارای اضافه بار باشد، می بایست در هنگام پرواز، برای هر کیلو از اضافه بار خود، حداقل مبلغ 20 یورو را به عنوان جریمه نقدی بپردازد تا بتواند بار خود را به داخل هواپیما وارد کرده و هواپیما بار را برای وی، تا مقصد حمل نماید. 20 یورو به ازای هر کیلوگرم بار اضافه، هزینه هنگفتی برای یک مسافر می باشد.

به خصوص هنگامی که اضافه بار وی، مقدار بسیار زیادی باشد. این در حالی است که چنان چه فرد، بار خود را با فریت بار ارسال نماید، این مبلغ به 4 دلار کاهش می یابد. 
بدین معنا که فرد لازم است به ازای هر کیلوگرم از بار خود، تنها مبلغ 4 دلار را بپردازد و بار خود را به هر نقطه ای از جهان ارسال نماید که این رقم به نسبت هزینه ای که فرودگاه دریافت می نماید، بسیار ناچیز می باشد.

یکی از دلایل اصلی بیشتر مسافران به خارج از کشور برای استفاده از امکان فریت بار، همین هزینه پایین آن به نسبت اضافه بار مسافری می باشد. 

در این مقاله، سعی داریم در ارتباط با موضوع " فریت بار چیست " اطلاعات مفیدی را در اختیار علاقه مندان به این موضوع قرار دهیم. چنان چه شما نیز قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارید و به دنبال راهی برای به همراه بردن وسایل منزلتان می باشید، با ما تا انتهای این مقاله، همراه بمانید.

اطمینان خاطر از ایمن بودن بار ارسال شده با فریت بار

یکی از مزایای دیگر فریت بار، بسته بندی های مربوط به وسایل می باشد. شیوه بسته بندی بار، به صورت کاملاً دقیق و مطمئن می باشد. 
تمامی بارها می بایست در کارتون های 5 لایه بسته بندی شوند و در تمامی بسته بندی ها به خصوص وسایل حساس، از سلفون و نایلون های حباب دار استفاده می شود. تمامی این موارد تضمین کننده سلامت کالا و سالم رسیدن آن به مقصد مربوطه می باشد. 
علاوه بر این امر، در روش فریت بار، از سیستم لیبل گذاری بسیار پیشرفته و دقیقی استفاده می شود. تمامی بارها دارای لیبل با مشخصات کامل بوده که این امر سبب می شود تا هیچ یک از بارها، جابه جا نشده و یا گم نشوند. 
همچنین سیستم بارگیری وسایل، بسیار دقیق می باشد و در چینش بارها، دقت بسیاری انجام می شود. تمامی این موارد، سبب می گردد که اطمینان خاطر فرد از به سلامت رسیدن کالای خود به مقصد مربوطه، افزایش یابد.

حق انتخاب در خط هوایی

مسافر این حق را دارد که برای خود، یک بلیت از خط هوایی مورد نظر خودش دریافت کند و با آن سفر نماید و در عین حال، برای بار خود از خطوط هوایی دیگر استفاده نماید. این بدان معناست که لزومی ندارد که فرد و بار فرد، حتماً با یک خط هوایی خاص ارسال شود که این نیز از دیگر مزایای ارسال بار با فریت بار می باشد. 

به عنوان نمونه، فرد می تواند برای سفر خود، از خط هوایی لوفتانزا برای سفر به فرانکفورت استفاده نماید. حال آن که شرکت فریت بار، بار وی را با شرکت هواپیمایی ایران ایر ارسال کند. 

بدون شک، با این روش، فرد مجبور به پرداخت هزینه های کمتری برای انجام خدمات فریت بار، خواهد بود. 

علل تفاوت در هزینه های فریت بار

علل تفاوت در هزینه های فریت بار

هنگامی که فرد تصمیم به ارسال وسایل خود با فریت بار می گیرد، می بایست به مدت یک هفته الی ده روز پیش از تاریخ سفر خود، به یکی از شرکت های ارسال بار فریت که دارای مجوزهای رسمی بوده و مورد تایید فرودگاه می باشند، برای ارسال وسایل و کالاهای مورد نظر خود، اقدام نماید. 

هنگامی که فرد برای انجام این کار به شرکت های متفاوتی مراجعه نماید، بدون تردید از هزینه های ارسال متفاوتی که هر یک از این شرکت ها اعلام می کنند، شگفت زده خواهد شد. اما هر یک از این شرکت های حمل و نقل، دلایل خاصی برای هزینه های خود دارند.

در مقاله ای که در حال مطالعه آن می باشید، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته ایم. در این زمینه، از راهنمایی های مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ، بسیار بهره جسته ایم.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، بهترین شرکت مهاجرتی در کشور می باشد که با داشتن سابقه ای درخشان در انجام کلیه امور مهاجرتی و اخذ انواع ویزا، همواره بالاترین رتبه موفقیت را در ارتباط با انجام کلیه خدمات مهاجرتی، دارا می باشد. چنان چه شما نیز از علاقه مندان به این موضوع می باشید، با ما تا انتهای این مبحث، همراه شوید.
 از جمله علل تفاوت قیمت برای حمل و نقل بار در شرکت های مختلف، موارد زیر می باشند:

    تفاوتی که انواع بسته ها با یکدیگر دارند. به عنوان نمونه، هزینه ای که بابت یک بسته شکستنی دریافت می شود، با هزینه ای که بابت لباس گرفته می شود، متفاوت می باشد. 
 
    تفاوتی که نوع بسته بندی کالاها با یکدیگر دارند. برخی از کالاها به دلیل اهمیت و یا شکستنی بودن آن ها، می بایست حتماً بسته بندی محکم تری را داشته باشند. در صورتی که برای برخی دیگر از انواع بارها، نیازی به انجام یک بسته بندی ویژه نمی باشد.

در این راستا، شرکت حمل و نقل، ممکن است از جعبه های چوبی، جعبه های فلزی و یا حتی کارتون و ... برای بسته بندی استفاده نماید که هر یک از جعبه ها و انواع بسته بندی ها، هزینه های متفاوتی دارند. 

    از دیگر موارد تاثیر گذار بر هزینه ارسال، وزن بسته و اندازه بسته می باشد. هر یک از شرکت های حمل و نقل، در این زمینه هزینه های متفاوتی را در نظر می گیرند. 

    یکی از موارد  بسیار مهم و تاثیر گذار بر هزینه ارسال، ارزش بسته ارسالی می باشد. بدون تردید هر چه بسته ارسالی ارزش بیشتری داشته باشد، این هزینه بالاتر خواهد رفت.

    دیگر مساله مهم و تاثیر گذار بر هزینه ارسال، مقصد بسته می باشد و فاصله مقصد از کشور مبداء. بدون تردید هر چه کشور مقصد در فاصله دورتری واقع شده باشد، فرد می بایست هزینه بالاتری را برای ارسال فریت بار، پرداخت نماید. 
علاوه بر موارد یاد شده، کلیه شرکت های حمل و نقل، خدمات دیگری را نیز بر عهده دارند که هزینه تمامی آن موارد را نیز از فرد ارسال کننده کالا دریافت خواهند نمود.

از جمله هزینه های جانبی ارسال کالا، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

از جمله هزینه های جانبی ارسال کالا، می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

    چنان چه شرکت حمل و نقل، بسته را در مقصد دریافت نماید و کلیه تشریفات گمرکی مربوط به ترخیص بسته را انجام دهد، هزینه کلیه خدمات را از فرد دریافت خواهد نمود.

    هزینه مربوط به انبار کردن بسته

    چنان چه فرد، تمایل داشته باشد که بار رسیده به مقصد، پس از رسیدن به مقصد مربوطه، به مکان دیگری منتقل شود نیز شرکت های حمل و نقل، این وظیفه را بر عهده گرفته و این کار را انجام می دهند. این عمل نیز خود شامل هزینه ای اضافی برای فرد خواهد شد. 
 
در این مقاله، در تلاش هستیم تا اطلاعاتی سودمند را در اختیار علاقه مندان به موضوع " فریت بار چیست " قرار دهیم. با ما تا پایان این مبحث، همراه بمانید.

بیمه فریت بار چیست؟

بیمه فریت بار چیست؟

کلیه بارهای مسافرتی فریت بار، می بایست بیمه شوند. این بیمه از آن رو انجام می گیرد که در صورت بروز هر گونه آسیب احتمالی در مسیر فریت و نیز در هنگام بسته بندی کالا و یا به صورت کلی از زمانی که بار به شرکت حمل و نقل تحویل داده می شود، تا زمانی که بار به دست وی می رسد، شرکت موظف می باشد که مبلغ 20 دلار آمریکا را به فرد ضرر دیده، پرداخت نماید.

در شرایطی که فرد متقاضی تمایل داشته باشد که کالای خود را با رقم بالاتری بیمه نماید، می توان به شرکت های بیمه مراجعه کرده و بار خود را با رقم بالاتری بیمه نماید. در این شرایط، چنان چه بسته مربوطه دچار آسیب دیدگی شود، فرد می تواند به ازای آسیب دیدگی، مبلغ بیشتری را از شرکت بیمه دریافت نماید. 
 
برای اطلاع از شرایط و ضوابط مربوط به بیمه فریت بار، پیش از هر اقدامی با شرکت مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل نمایید. مشاوران این شرکت، با توجه به تجربیات خود در این راستا، بهترین گزینه را به شما پیشنهاد خواهند نمود. 

زمان بندی های مربوط به فریت بار

زمان بندی های مربوط به فریت بار

همان طور که در بخش های پیشین به آن اشاره شد، فرد برای ارسال بار خود با فریت بار، می بایست از یک هفته الی 10 روز پیش از تاریخ بلیت پرواز خود، کارهای مربوط به ارسال بار خود را آغاز کند. 

فرد می بایست به فرودگاه مراجعه کرده و تقریباً 15 روز پس از رسیدن به مقصد مربوطه، بار خود را از شرکت حمل و نقل، دریافت نماید. نکته مهم در ارتباط با بار فریت این است که معمولاً این بار می تواند به مدت دو روز کامل، یعنی 48 ساعت در انبار فرودگاه مقصد بماند و فرد لازم نیست تا هیچ هزینه ای را بابت انبارداری بپردازد.

اما چنان چه مدت ماندن فریت بار از این زمان تجاوز نماید، فرد می بایست هزینه ای اضافی به ازای انبارداری بپردازد. زمان 15 روز ذکر شده، می تواند متغیر باشد. به صورت کلی، زمان رسیدن بسته هوایی فریت بسته به طول مسیر و نیز تعداد پروازهایی که به آن منطقه انجام می شود، متفاوت است. 

اما به صورت تقریبی، می توان زمان رسیدن بسته به مقصد را 4 الی 5 روز در نظر گرفت. البته در برخی از موارد که تعداد پروازها به مقصد مربوطه بسیار زیاد باشد و وزن بار 40 یا 50 کیلو بیشتر نباشد، ممکن است این زمان حتی به یک روز نیز کاهش پیدا کند.

برای اطلاع از سایر زمان بندی ها، می توانید با مشاوران خبره شرکت مهاجرتی الست گروپ، مشورت نمایید. 
مقاله ای که پیش روی شماست، به بررسی موضوع " فریت بار چیست " پرداخته است. این موضوع برای مهاجرانی که تصمیم به همراه داشتن وسایل خود در کشور مقصد را دارند، بسیار حائز اهمیت می باشد. از علاقه مندان به این موضوع، دعوت می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشند.

نکات مربوط به وزن حجمی فریت بار

نکات مربوط به وزن حجمی فریت بار

لوازم منزل، شاید وزن اصلی زیادی نداشته باشند، اما دارای وزن حجمی زیادی می باشند. برای این نوع از وسایل، معمولاً وزن حجمی این وسایل، برای محاسبه هزینه های حمل و نقل مورد بررسی قرار می گیرد. 

شرکت های فریت عموماً با توجه به وزن حجمی این وسایل، هزینه دریافت می کنند. شرکت های حمل و نقلی که اقدام به پذیرش فریت بار می نمایند، معمولا برای هر یک متر مکعب، بدون در نظر گرفتن وزن اصلی آن، حداقل 170 کیلوگرم وسایل را در نظر می گیرند.

این بدان معناست که حتی اگر وزن اصلی بار فرد کمتر از 170 کیلوگرم باشد، اما وزن حجمی آن نشانگر یک متر مکعب باشد، فرد می بایست هزینه ای بالغ بر ارسال یک کالای 170 کیلوگرمی را به شرکت حمل و نقل مربوطه پرداخت نماید.

از جمله، وسایل منزل که وزن حجمی آن ها در نظر گرفته می شود، می توان به موارد زیر، اشاره کرد:
o    مبلمان
o    گلدان
o    ویترین
o    تختخواب
o    آینه
o    تابلو
o    صندلی
o    میز
و سایر وسایل منزل که حجم بالایی را اشغال می کنند. شرکت های حمل و نقل، برای تعیین وزن حجمی، ابتدا طول ضرب در عرض ضرب در ارتفاع را برای هر جعبه بر حسب سانتیمتر در نظر می گیرند. عدد حاصله را بر 6000 تقسیم می نمایند. بدین صورت وزن حجمی کالای مربوطه، به دست آمده و محاسبات هزینه بر اساس این اندازه گیری، حاصل می گردد.

توصیه هایی مفید در ارتباط با فریت بار

توصیه هایی مفید در ارتباط با فریت بار

فریت بار، باری است که بدون مسافر می باشد و مسافر پس از ارائه آن به شرکت حمل و نقل، آن را در کشور مقصد، دریافت خواهد کرد. به همین دلیل، می بایست برخی از موارد را حتماً در نظر گرفت تا نه در کشور مبدا و نه در کشور مقصد، بار دچار مشکل نشود.

شما در حال خواندن مقاله ای در ارتباط با " فریت بار چیست " می باشید. چنان چه تا این قسمت از مقاله برای شما مفید بوده است، با ما تا انتهای این مقاله، همراه شوید.
در زیر به برخی از این موارد، اشاره کرده ایم:
    بهتر است که بسته بندی وسایل به صورت کاملاً اصولی و با دقت در منزل انجام شود. بهتر است در انجام بسته بندی ها به هیچ عنوان، مگر در موارد ضروری، از جعبه های چوبی استفاده نشود. 
به جای جعبه های چوبی، بهتر است از پالت های پلاستیکی و یا جعبه های پلاستیکی که وزن کمتری دارند، استفاده شود.

    اگر وسیله مورد نظر وزن کمی دارد اما حجم زیادی دارد، بهتر است که بسته بندی نشود.
    وسایل گران بها و در عین حال شکستنی و حساس مانند آینه، شیشه، میز ناهار خوری و ویترین و بوفه و از این قبیل وسایل، می بایست فقط و فقط در جعبه های چوبی بسته بندی شوند. 
    از دیگر هزینه هایی که در برخی از کشورهای جهان از فرد دریافت می شود، هزینه سم پاشی بسته می باشد.

برخی از کشورهای جهان نظیر استرالیا، کانادا و نیز آمریکا، تمامی بسته هایی که وارد این کشور می شوند و بسته بندی چوبی دارند را سم پاشی می نمایند. به همین سبب فرد می بایست هزینه سم پاشی جعبه را نیز پرداخت نموده و مدارک مربوط به سم پاشی را نیز به همراه بارنامه به شرکت حمل و نقل، ارائه نماید. در صورت عدم پرداخت این هزینه و الصاق نکردن این برگه، بسته فرد در کشور مقصد، معدوم خواهد شد.

    پیش از آن که تصمیم به ارسال کالایی بگیرید، بهتر است تحقیق کنید که آیا قیمت این کالا در کشور مبدا بالاتر است یا پایین تر؟!  آیا این کالا ارزش ارسال کردن به کشور مقصد را دارد یا خیر؟! 
در این زمینه با مراجعه به سایت های فروش اینترنتی نظیر سایت آمازون و یا متخصصین شرکت الست گروپ، می توان از قیمت حدودی کالای مربوطه مطلع گردید. در صورتی که ارسال آن کالا با فریت بار مقرون به صرفه نباشد، بهتر است از ارسال آن خودداری کرده تا متحمل هزینه های اضافی حمل و نقل نشوید.

این مقاله در ارتباط با موضوع " فریت بار چیست " نگاشته شده است. در این زمینه، از راهنمایی های وکلا و مشاوران شرکت مهاجرتی الست گروپ بهره گرفته ایم. چنان چه تا این قسمت از مبحث برای شما مفید بوده است، ما را تا انتهای آن، همراهی کنید.

در ارتباط با وسایل برقی، باید اشاره کرد که ولتاژ برقی در کشورهای مختلف متفاوت می باشد. به همین سبب بهتر است اول بررسی شود که آیا ولتاژ وسیله برقی که قصد ارسال آن را دارید، با ولتاژ کشور مقصد، همخوانی دارد یا خیر.

البته توصیه مشاوران شرکت الست گروپ در ارتباط با ارسال وسایل برقی، این است که وسایل برقی را به هیچ عنوان فریت نکنید. 

تنها وسایل برقی کارآمد در هر گوشه ای از جهان، تلفن همراه و لب تاپ می باشد و لذا از ارسال سایر وسایل برقی به کشورهای دیگر، بهتر است که خودداری شود تا متحمل هزینه اضافی نشوید. 

سخن پایانی

سخن پایانی

فریت یا Freight در لغت به معنای بار می باشد که از آن به عنوان حمل بار به صورت هوایی نیز استفاده می گردد. بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، تمایل به بردن اسباب و اثاثیه منزلشان را به همراه خود دارند. 
 
از جمله این وسایل، می توان به مبل و صندلی، تختخواب و لحاف و تشک، میز ناهارخوری و حتی یخچال، اشاره کرد. همچنین، در بسیاری از موارد فرد مجبور به حمل کارتون های حجیم و سنگین کتاب می باشد و یا به سبب شرایط جوی خاص کشور مقصد، مجبور به همراه داشتن لباس های پشمی سنگین می باشد.

حتی بسیاری از افراد، علاقه مند می باشند که پیانوی خود را به کشور مقصد ببرند. این گونه از اسباب و وسایل، عموماً بسیار پر حجم می باشند و وزن زیادی دارند. 

از طرف دیگر، جریمه اضافه بار، بسیار زیاد می باشد که این امر سبب می شود تا فرد، نتواند وسایلی را که برای وی دارای ارزش مادی و یا معنوی می باشند را به همراه داشته باشد. اما در این میان، فریت، امکانی را برای این افراد فراهم آورده است که با کمترین هزینه، بتوانند وسایل و لوازم مورد نیاز و مورد علاقه خود را به کشور مقصد منتقل نمایند.

در عین حال، هیچ گونه هزینه گزافی را بابت اضافه وزن بار نیز پرداخت ننمایند. این خدمتی است که شرکت های حمل و نقل ارائه دهنده سرویس فریت بار، به مسافران خارج از کشور ارائه می نمایند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ، با سال ها تجربه در انجام کلیه خدمات مهاجرتی، می تواند بهترین گزینه برای ارائه خدمات مشاوره در ارتباط با فریت بار و نیز کلیه موارد مربوط با آن، محسوب گردد. 
مشاوران و وکلای شرکت الست گروپ، همواره آماده ارائه هر گونه خدمات مهاجرتی به علاقه مندان به اخذ انواع ویزا برای  کشورهای مختلف جهان می باشد.

در این مقاله، سعی کردیم به بررسی موضوع " فریت بار چیست " بپردازیم.
امید است اطلاعات آمده در این مقاله،برای علاقه مندان به مهاجرت به سایر کشورهای جهان، مفید واقع شده باشد.