وضعیت شب و روز در کشور سوئد

در این مقاله به بررسی وضعیت شب و روز در کشور سوئد خواهیم پرداخت.

بسیاری از افراد می دانند که کشور سوئد یکی از کشورهای عجیب در نوع شب و روز است یعنی مدت آن ها در این کشور با سایر نقاط جهان تفاوت دارد.

در این مقاله به بررسی وضعیت شب و روز در کشور سوئد خواهیم پرداخت.

بسیاری از افراد می دانند که کشور سوئد یکی از کشورهای عجیب در نوع شب و روز است یعنی مدت آن ها در این کشور با سایر نقاط جهان تفاوت دارد.

ممکن است این را شنیده باشید که در کشور سوئد 6 ماه شب و 6 ماه روز است یعنی در هر 24 ساعت این کشور شب و روز وجود ندارد. زمانی که این سخن به میان می آید، ممکن است عجیب و غیر ممکن به نظر برسد اما حقیقتی غیر قابل انکار است.

ما در گروه مهاجرتی الست گروپ با بررسی مسائل مختلف در مورد کشورهای گوناگون و مسائل مهاجرتی و یا ویژگی های این کشورها، همواره در تلاش هستیم که بتوانیم به افرادی که می خواهند مهاجرت نمایند یا به این موضوعات علاقه مند هستند، کمک نماییم.

یکی از این مسائل، بررسی ویژگی های خاص موجود در کشورهای مختلف مانند وضعیت شب و روز در کشور سوئد است. بنابراین اگر به این موضوع علاقه دارید و می خواهید بدانید که وضعیت شب و روز در کشور سوئد چگونه است، می توانید با ما همراه بوده و از طریق مقاله پیش روی خود با وضعیت شب و روز در کشور سوئد آشنا شوید تا بتوانید موارد مورد نیاز خود را برطرف نمایید.

در عصر امروزی همه انسان ها به دنبال داشتن زندگی مناسب و باکیفیت بالا هستند. ما انسان ها به دلیل داشته روحیه کمال گرایی ذاتی، همیشه در پی بهترین حالت برای مسائل مرتبط با خود هستیم تا به کمک آن ها بتوانیم بهترین بهره را از زندگی خود ببریم.

مهاجرت یکی از بهترین راه ها برای بهبود کیفیت زندگی می باشد که انسان ها با انجام این امر می توانند به اهدافی مانند تفریح، تحصیل، زندگی، کار و بسیاری از مسائل مورد نیاز مرتبط با زندگی خود در کشوری به غیر از کشور محل تولد خود بپردازند. در کشور ما نیز افراد زیادی علاقه به مهاجرت داشته و اقدام به انجام این کار می کنند.

مهاجرت نیازمند دانستن و داشتن پیش نیازهای خاصی است که افرادی که قصد انجام آن را دارند، باید آن ها را دانسته و داشته باشند.

مورد دیگر درباره مهاجرت این است که ویژگی های هر کشور به صورت ذاتی چه در مورد مهاجرت و چه مسائل اجتماعی، فرهنگی، جغرافیایی، آب و هوایی، اقتصادی و غیره متفاوت بوده و بسته به کشوری که فرد قصد مهاجرت به آن را دارد، این مسائل فرق خواهد داشت.

اینفوگرافیک وضعیت شب و روز در کشور سوئد

اینفوگرافیک وضعیت شب و روز در کشور سوئد

یکی از کشورهای هدف مهاجرت برای افراد در سرتاسر جهان و به خصوص ایرانیان، کشور سوئد است که دارای ویژگی ها و موارد خاص و منحصر به فرد خود است.

ویدئو وضعیت شب و روز در کشور سوئد

در این مقاله علاوه بر ارزیابی وضعیت شب و روز در کشور سوئد، به بررسی ویژگی ها، شرایط و موارد مرتبط قابل ذکر خواهیم پرداخت تا بتوانید نیازها و اطلاعات مورد نیاز در مورد این کشور را دریافت نمایید.

چنانچه بخواهید این اطلاعات را داشته باشید می توانید در ادامه مطلب مقاله را مطالعه نمایید. در این راستا می توانید با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

فهرست عناوین:
معرفی کشور سوئد و ویژگی های آن
مناطق گردشگری سوئد
مهاجرت به سوئد
روش های مهاجرت به سوئد
هزینه زندگی در سوئد
وضعیت شب و روز در کشور سوئد
پدیده خورشید نیمه شب چیست؟
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت شب و روز در کشور سوئد با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور سوئد و ویژگی های آن

معرفی کشور سوئد و ویژگی های آن

قبل از بررسی وضعیت شب و روز در کشور سوئد، بایستی آشنایی نسبی با کشور سوئد داشته باشیم. سوئد یکی از کشورهای اروپایی است که پایتخت آن استکهلم نام دارد و واحد پولی آن کرون است. این کشور در حدود 10 میلیون و پانصد هزار نفر جمعیت دارد.

سوئد از لحاظ زمانی یک و نیم ساعت از کشور ما عقب تر است. سوئد یکی از کشورهایی می باشد که در زمینه پذیرش مهاجر بسیار فعال بوده و افراد بسیار زیادی سالانه به آن مهاجرت می کنند.

این کشور به 25 استان و یا سرزمین تقسیم شده است که هر کدام دارای ویژگی ها و مناطق خاص هستند. شهرهای مهم و بزرگ سوئد عبارتند از استکهلم، گوتنبرگ، مالمو، وکشو، اوپسالا، سیگتونا و سایر شهرهای بزرگ و مهم دیگر که این شهرها ارکان اصلی کشور سوئد به شمار می روند.

افراد زیادی از کشور ما نیز در سوئد زندگی و یا تحصیل می کنند که این یعنی کشور سوئد در میان مردم ما نیز طرفداران زیادی برای مهاجرت چه برای تفریح و چه برای تحصیل و زندگی دارد. کشور سوئد با جمعیت حدود ده میلیون نفر می باشد که حدود یک قسمت از ده قسمت آن یعنی حدود یک میلیون نفر مهاجر هستند. وسعت سوئد به اندازه ای می باشد که سبب شده تا این کشور چهارمین کشور اروپا از نظر وسعت باشد و همین موضوع می تواند یکی از مهمترین ویژگی ها برای جذب نیروی کار و پیشرفت باشد.

کشور سوئد به دلیل جمعیت نه چندان زیاد خود، نیازمند داشتن نیروی کار متخصص بیشتر برای پیشرفت اقتصادی و صنعتی خود می باشد که این مورد نیز یکی از ویژگی های موثر برای جذب مهاجر بیشتر می باشد.

آب و هوای این کشور به نحوی است که به دلیل نوع گستره آن از شمال تا جنوب که به شکل نواری کشیده شده است، در نقاط شمالی به قطب شمال نزدیک تر بوده و دارای آب و هوای سرد و در نقاط جنوبی این کشور آب و هوای گرم حکم فرما می باشد.

به همین علت اکثر جمعیت موجود در کشور سوئد در مناطق جنوبی آن ساکن شده اند. مردم سوئد دارای اخلاقی نسبتا سرد بوده و علاقه مند به صلح و کار تیمی و گروهی نیز می باشند. مردم این کشور همواره به نوعی زندگی می کنند که اخلاق فرزندان آن ها به نحوی شکل گیرد که آن ها خود را از دیگران برتر ندانند.

از نظر مردم این کشور، همه دارای حقوق مساوی بوده و کسی از دیگری برتر نیست. علاوه بر این، مردم آن علاقه زیادی به تفریح و کار ندارند. دین در سوئد اهمیت زیادی ندارد اما مذاهب و ادیان زیادی در آن وجود دارند.

می توان گفت که مسیحیت اصلی ترین دین در کشور سوئد است و دین اسلام نیز یکی از بزرگترین دین های موجود در سوئد می باشد. سوئد یکی از کشورهای کهن دارای قدمت تاریخی می باشد و بسیار مرفه می باشد و همچنین با داشتن مناظر و جاذبه های طبیعی، مقصد مناسبی برای گردشگران و افراد علاقه مند به تاریخ و فرهنگ کشورها به حساب می آید. 

برای کسب آگاهی بیشتر در خصوص وضعیت شب و روز در کشور سوئد، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

مناطق گردشگری سوئد

مناطق گردشگری سوئد

همان طور که اشاره شد، کشور سوئد دارای مناطق دیدنی تاریخی و طبیعی جذاب می باشد که می تواند در جذب توریسم تاثیر بسیاری داشته باشد.

افراد زیادی در سراسر جهان وجود دارند که هدف اصلیشان تفریح و یا دیدن مناطق جذاب در کشورهای مختلف است و حاضرند بابت این قضیه پول زیادی بپردازند. کشور سوئد به خوبی توانسته است که از این ویژگی خود استفاده نموده و افراد زیادی با هدف گردشگری به خاک این کشور وارد شده اند و رونق اقتصادی بیشتری را برای سوئد ایجاد کرده اند.

از نظر قدمت تاریخی، نوشته هایی وجود دارند که در واقع قدیمی ترین نوشته های کشف شده در کشور سوئد هستند و به قوم قدرتمندی مربوط می شود که آسورها نامیده می شوند. این قوم دارای قدرت بسیار زیادی بوده اما متاسفانه اختلاف طبقاتی زیادی در آن وجود داشته است و افرادی فقیر و دسته ای دیگر ثروتمند و مرفه بودند.

گفته می شود که نظام آسورها بر اساس پادشاهی استوار بوده و آن ها به پادشاه خود به چشم کاهن و فرد روحانی نگاه می کردند و هدایت مستقیم نیروهای نظامی به ویژه نیروی دریایی به وی مرتبط بوده است. مناطق گردشگری مختلفی در کشور سوئد وجود دارد مانند پارک ملی دریایی کوسترهاوت که پارکی تحت حفاظت بوده و کشور سوئد در این پارک دریایی با کشور نروژ هم مرز می باشد.

صخره های مرجانی که در این پارک دریایی وجود دارد، از جمله جاذبه های این کشور به ویژه برای افراد غواص می باشد. در ادامه نوشتار "وضعیت شب و روز در کشور سوئد" به سایر مناطق زیبا و جذاب کشور سوئد می پردازیم.

کلیسای جامع استکهلم

کلیسای جامع استکهلم

این کلیسا (سنت نیکولاس) دارای قدمت تاریخی می باشد و گفته می شود که سال ساخت آن 1279 میلادی است.

این کلیسا کهن ترین کلیسا در کشور سوئد می باشد و تاج گذاری های زیادی در این کلیسا انجام شده است و همچنین واقعه های تاریخی فراوانی در آن روی داده و همین مسائل سبب شده که دارای ارزش تاریخی بسیار زیادی برای محققان و علاقه مندان به تاریخ و گردشگری باشد و افراد برای دیدن آن علاقه خاصی از خود نشان می دهند. ساختار این کلیسا به گونه ای می باشد که فرد با ورود به آن احساس می کند که در آن برهه از زمان قرار گرفته است و به نوعی مسافر زمان خواهد شد.

در داخل این کلیسا مجسمه های چوبی وجود دارند که بیانگر جنگ سنت جورج و اژدها می باشد که با هنرمندی خاصی ساخته شده است و بسیار خارق العاده می باشد. علاوه بر این، نقش ها و برجستگی های خاصی در این کلیسا وجود دارد که در واقع بیانگر حال و هوای استکهلم در آن زمان می باشد و برای بازدید کنندگان آرامش خاصی را به دنبال خواهد داشت.

این مکان یک محل کاملا تاریخی و رمز آلود می باشد که با قدمت دیرینه و آثار موجود در آن می تواند یکی از بهترین جاذبه های گردشگری کشور سوئد محسوب شود. اگر علاقه مند به مهاجرت به کشور سوئد هستید و موفق به مهاجرت شدید، پیشنهاد می شود که حتما این محل زیبا و معرکه را در نظر داشته و از آن بازدید نمایید زیرا این محل بسیار با ارزش بوده و دارای ارزش دیداری بسیار زیادی می باشد.

اسکانه

اسکانه

اسکانه نام استانی در جنوب کشور سوئد می باشد که خاک آن بسیار حاصلخیز بوده و گفته می شود این خاک حاصلخیزترین خاک جهان است. دشت های نزدیک به سواحل شمالی و همچنین تفرجگاه های تابستانی آن دارای خاک بسیار مرغوب بوده و امکان کشاورزی را به آن داده و سبب به وجود آمدن زمین های زراعی بسیار مرغوب شده است که دارای جلوه بصری خاص و زیبا می باشند.

علاوه بر این، جنگل ها و دریاچه های زیبا در این شهر و استان زیبایی خاصی به آن داده و سبب شده است که عکاسان، علاقه مندان به گردشگری و افراد عادی برای زندگی جذب آن شده و در آنجا ساکن شوند. این منطقه دارای نشانه های خاصی است مثلا قلعه ها و کلیساهای متعلق به قرن های دوازده تا نوزده میلادی در این منطقه جزو مهمترین نشانه ها هستند.

در گذشته این استان به پادشاهی دانمارک تعلق داشته اما براساس یک پیمان صلح به کشور سوئد بخشیده شده است. این استان وسعت بسیار کمی دارد اما چیزی در حدود 13 درصد جمعیت کشور سوئد را شامل می شود که این موضوع نشاندهنده طبیعت ممتاز و آب و هوای مناسب و همچنین دارای شرایط کلی مناسب برای زندگی می باشد.

ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ به شما کمک خواهیم کرد که بتوانید ضمن بررسی وضعیت شب و روز در کشور سوئد، به کشور سوئد مهاجرت نموده و به نقاط زیبایی مانند اسکانه رسیده و در آن سکونت داشته باشید. برای به دست آوردن اطلاعات دقیق درباره این موضوع می توانید با مشاوران با تجربه ما در شرکت الست گروپ در ارتباط بوده و به هدف خود دست یابید.

مجموعه جزایر استکهلم

مجموعه جزایر استکهلم

یکی از بهترین تفریحات برای گردشگران، استفاده از قایق و کشتی های تفریحی می باشد. اگر محدوده مورد نظر از جزایر کوچک نزدیک به هم تشکیل شده باشد، زیبایی سفر و گردشگری چند برابر خواهد بود. مجموعه ای از جزایر زیبا در استکهلم وجود دارد که یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری در کشور سوئد می باشد.

این جزیره ها به صورت زنجیره به هم پیوسته از جزایر کوچک ایجاد شده و دارای سکنه و محل سکونت می باشند اما در برخی از این جزیره ها سکونت وجود ندارد و تنها حیوانات وحشی در آن وجود دارند. این مجمع الجزایر به حدی زیباست که بسیاری از افراد به قصد دیدن آن قصد مهاجرت به کشور سوئد را دارند تا بتوانند از دیدن آن لذت برده و لحظات بی نظیری را برای خود ثبت نموده و خاطره خوبی را ایجاد نمایند.

شهر جاکموک

این شهر در استان لاپلند قرار دارد و شهری بسیار زیبا و رویایی به حساب می آید. در این شهر مسابقات گوزن های شمالی برگزار می شود که دارای جذابیت خاصی می باشد و این شهر یکی از انگشت شمار محل ها در جهان است که این مسابقات در آن انجام می شوند.

علاوه بر مسابقات گوزن های شمالی، به دلیل طبع سرد این منطقه می توانید از دیدن بازارهای زمستانی در آن دیدن نمایید که دیدار این جاذبه ها نیز خالی از لطف نخواهد بود و می تواند تجربه خوبی از سفر به سوئد در اختیار شما قرار دهد.

بازار در جاکموک حدودا چهارصد سال قدمت داشته و معمولا از فوریه تشکیل می شود. غذا دادن به گوزن های شمالی، استفاده از غذاهای محلی، دیدن جاذبه های فرهنگی و سنتی و بسیاری از موارد دیگر از علاقه مندی های افراد برای مسافرت به این شهر می باشد که دارای جذابیت خاصی می باشد.
آر
این شهر برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی به ویژه اسکی دارای اهمیت بسیار بالایی است و علاقه مندان به این رشته ها در سرتاسر جهان می توانند به این شهر سفر کرده و از امکانات ویژه آن استفاده نمایند.

شهر آر دارای مرکزهای خرید و رستوران های شیک و جذاب می باشد که می تواند پذیرای مراجعان باشد و این شهر همچنین انواع دیگری از امکانات تفریحی را در خود جای داده است. اما اصلی ترین تفریح در این شهر، اسکی بازی می باشد.

آثار معماری و مهندسی

آثار معماری و مهندسی

از دیگر جاذبه ها که به ویژه برای مهندسان معماری و عمران می تواند جذاب باشد، آثار معماری و مهندسی تاریخی و جدید است. به عنوان مثال ساختمان شهرداری در شهر استکهلم که یکی از برجسته ترین بناهای معماری در کشور سوئد محسوب می شود. این ساختمان با استفاده از هشت میلیون قطعه آجر با رنگ قرمز و در سال های 1911 تا 1923 ایجاد شده است.

این ساختمان دارای معماری منحصر به فرد بوده و ارتفاع آن به بیش از صد متر می رسد. این ساختمان دارای جزییات و موارد تاریخی درون خود می باشد که می تواند برای بازدیدکنندگان لحظات خاص و زیبایی را ایجاد نماید.

آثار معماری قدیمی از این دست در کشور سوئد بسیار به چشم می خورد که هر یک از این بناها دارای جذابیت خاصی می باشند و می توانند عاملی موثر برای جذب گردشگر از سرتاسر جهان باشند و رونق اقتصادی خاصی به کشور سوئد ببخشند. علاوه بر آثار قدیمی، آثار جدیدی وجود دارند که می توانند هم جذابیت دیداری داشته باشند و هم نوعی کلاس آموزشی برای مهندسین از سرتاسر دنیا باشند.

به عنوان مثال پل اورسند که یک شاهکار و اعجوبه مهندسی می باشد. این پل بسیار مهم که از آن فیلم هم ساخته شده، دو کشور سوئد و دانمارک را به هم متصل می نماید و دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. این پل مهم دارای چهار لاین جاده ای برای خودروها و دو لاین ریل برای قطار می باشد و چهار کیلومتر نهایی آن در تونل طی خواهد شد.

مهاجرت به سوئد

مهاجرت به سوئد

طبق ویژگی های ذکر شده در قسمت های قبلی مقاله وضعیت شب و روز در کشور سوئد، می توان گفت که کشور سوئد یکی از کشورهای مهاجر پذیر در دنیا می باشد که اگر قصد مهاجرت به آن را داشته باشید، می توانید به راحتیو با کمک مشاورین شرکت الست گروپ، این کار را انجام دهید.

زیرا مردم این کشور خیلی به کار علاقه ندارند و این کشور برای پیشرفت اقتصاد و صنعت نیازمند افراد ماهر و نیروی کار می باشد تا بتواند خود را در زمینه اقتصادی و صنعتی، پیشرفت داده و مشکلات خود را برطرف نماید.

علاوه بر این، سوئد دارای طبیعتی زیبا بوده و می تواند مقصد خوبی برای گردشگران و دوستداران طبیعت باشد. اگر بخواهید به این کشور مهاجرت کنید، بهتر است که با زبان سوئدی آشنا باشید.

درست است که بیشتر مردم سوئد به زبان انگلیسی آشنا هستند، اما اگر زبان رسمی این کشور را بلد باشید، می توانید زندگی بهتری در این کشور داشته باشید. کشور سوئد یکی از پیشرفته ترین و مرفه ترین کشورها در قاره سبز می باشد که اصلی ترین منابع اقتصاد آن از طبیعت است.

مواردی مانند منابع چوبی، آهن و غیره شالوده اصلی این اقتصاد را تشکیل می دهند و در کنار این موارد، کارخانجات صنعتی نیز به اقتصاد آن کمک می کنند. در کنار این موارد مالیات دریافتی از مردم نیز وجود دارد که مقدار زیادی از درآمدهای کشور سوئد به آن مربوط می باشد.

اگر شخص برای تحصیل بخواهد به سوئد مهاجرت کند، برای زندگی در این کشور به جز هزینه تحصیل باید از حدود هزار تا هزار و پانصد دلار در ماه بپردازد تا بتواند یک زندگی تقریبا عادی داشته باشد. برای مهاجرت کاری، شما در هر زمینه ای که تخصص دارید می توانید در سوئد مشغول به کار شوید زیرا در اکثر مشاغل، کمبود نیروی کار در این کشور وجود دارد و امکان اشتغال وجود دارد.

روش های مهاجرت به سوئد

روش های مهاجرت به سوئد

برای مهاجرت به کشور سوئد روش های مختلفی وجود دارد که به کمک آن ها می توان اقدام به مهاجرت نموده و اهداف مورد نظر را پیگیری نمود. مهاجرت می تواند برای اهدافی مانند تحصیل، گردشگری، زندگی، کار و غیره انجام شود.

در ادامه مقاله وضعیت شب و روز در کشور سوئد، روش های مهاجرت به کشور سوئد شرح داده شده که هر یک ویژگی ها و شرایط خاص خود را داشته و افراد علاقه مند به مهاجرت به کشور سوئد می توانند از آن ها استفاده کنند.

ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در کنار شما هستیم تا بتوانید اقدامات لازم را برای مهاجرت انجام داده و با خیالت راحت و بدون مشکل، تنها به هدف نهایی خود فکر کرده و به راحتی به آن دست پیدا کنید.

سوئد و مهاجرت تحصیلی

سوئد و مهاجرت تحصیلی

برای دریافت ویزای تحصیلی کشور سوئد، در ابتدا شخص باید از دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر در این کشور پذیرش دریافت نماید تا موفق به دریافت ویزا شده و بتواند مهاجرت خود را برای تحصیل انجام دهد.

در گذشته تحصیل در این کشور برای اتباع خارجی که از اتحادیه اروپا خارج بودند نیز رایگان بود اما طبق قانون جدید، افراد مهاجر خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت شهریه شده اند و امکان تحصیل رایگان برای آن ها فراهم نخواهد بود.

این را نیز باید در نظر داشت که هزینه تحصیل در سوئد بسیار بالا می باشد و بیشتر از 9000  یورو به صورت سالانه باید هزینه تحصیل نمود که این مبلغ می تواند متغیر بوده و تا 17 هزار یورو نیز برسد.

برای این که بتوان در کشور سوئد به تحصیل پرداخت، باید شرایطی را داشت که می توان به پاسپورت معتبر، دارا بودن توانایی مالی، داشتن بیمه معتبر و ارائه مدرک زبان اشاره نمود. شرکت الست گروپ، از بهترین موسسات در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد که با مراجعه به متخصصین الست گروپ، می توانید راهنمایی های خوبی دریافت نمایید.

سوئد و مهاجرت سرمایه گذاری

سوئد و مهاجرت سرمایه گذاری

در برخی از کشورها می توان به کمک سرمایه گذاری های مختلف، اقامت آن کشورها را دریافت نموده و در آن ها فعالیت و زندگی کرد. یکی از اصلی ترین مزایای این گونه از مهاجرت ها این است که می توان به همراه خانواده مهاجرت نموده و آن ها را نیز با خود به کشور مورد نظر برد.

کشور سوئد نیز از جمله کشورهای دارای اقتصاد قدرتمند است که اشخاص می توانند به کمک روش سرمایه گذاری اقدام به مهاجرت نموده تا بتوانند مراحل پیشرفت خود را بسیار سریع تر طی کرده و زندگی با کیفیتی را برای خود و خانواده به ارمغان بیاورند. افرادی که از این روش استفاده کنند، می توانند پس از چهار سال زندگی مداوم در این کشور، اقامت دائم آن را به دست آورند.

سوئد و مهاجرت از طریق ازدواج

سوئد و مهاجرت از طریق ازدواج

برای این که بتوان از طریق ازدواج در سوئد اقدام به مهاجرت نموده، همسر شخصی که قصد مهاجرت دارد باید یکی از انواع اقامت ها را داشته باشد تا دقیقا همان نوع از اقامت به شخص تعلق گیرد. دریافت ویزا از طریق ازدواج شرایط خاصی را دارد مانند شرایط سنی، سلامتی کامل از نظر عقلی، نداشتن سوء سابقه، داشتن تمکن مالی و برخی موارد دیگر که باید این موارد را رعایت نمود.

سوئد و مهاجرت کاری

سوئد و مهاجرت کاری

مهاجرت کاری یکی از بهترین روش ها برای مهاجرت به سوئد است. کشور سوئد دارای فرصت های شغلی بسیار خوب در زمینه های مختلف بوده و افراد می توانند برای کار به این کشور مهاجرت کنند. این مورد را باید یادآور شویم که افراد برای کار در کشور سوئد باید مجوز قانونی داشته باشند و افراد مهاجر بدون اجازه قادر به کار کردن در این کشور نخواهند بود.

برای این کار، فرد باید از کارفرمای حاضر در کشور سوئد پیشنهاد کاری معتبر را دریافت نماید و سپس بتواند برای مهاجرت از طریق ویزای کار وارد خاک سوئد شده و مشغول کار شود. لذا اگر شخص دعوتنامه کاری معتبر نداشته باشد و بخواهد از طریق ویزاهای دیگر مشغول به کار شود، در این امر ناموفق بوده و به دردسر خواهد افتاد.

هزینه زندگی در سوئد

هزینه زندگی در سوئد

افراد برای مهاجرت به هر کشوری که قصدش را دارند، در ابتدا باید تمام موارد مرتبط را بررسی نمایند که می توان گفت هزینه زندگی در کشور مقصد اصلی ترین مورد بوده و در ابتدا باید به آن پرداخت.

تخمین هزینه زندگی در سوئد متناسب با نوع میزان هر شخص و تعداد افراد همراه می تواند در مسیر مهاجرت کمک فراوانی نماید. هزینه های زندگی می تواند مواردی مانند هزینه مسکن، خورد و خوراک، پوشاک، رفت و آمد، تفریح و بسیاری از موارد را شامل شود که هرکدام باید براساس برنامه ای از پیش تعیین شده مورد بررسی قرار گیرند تا پس از مهاجرت شخص، خانواده و افراد همراهش با مشکل کمبود بودجه مواجه نشوند.

اگر هدف اصلی، کار در سوئد باشد، می توان بودجه را به گونه ای تنظیم نمود که پس از مدتی با درآمد مناسب بتوان از زیر فشار اقتصادی و مالی خارج شد. همیشه در اوایل مهاجرت زندگی سخت خواهد بود زیرا در ابتدا شخص هیچ حقوقی دریافت نکرده است و باید از جیب خود مخارج را پرداخت نماید.

پس از دریافت حقوق، فرد می تواند زندگی بسیار بهتری را تجربه نماید. در ادامه و با همیاری مشاورین شرکت الست گروپ، به هزینه ها می پردازیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را در زمینه هزینه های زندگی در سوئد به دست آورده و برنامه خود را مطابق با آن تنظیم نماییم.

هزینه اجاره مسکن

هزینه اجاره مسکن

داشتن اطلاعات در زمینه اجاره مسکن در سوئد بسیار لازم و ضروری می باشد چون بیشترین میزان هزینه در میان کل هزینه ها را در بر می گیرد. فعالیت ها در زمینه مسکن رقابتی می باشد که این امر سبب ایجاد بازار سیاه و افراد سودجو شده است. بنابراین باید به دقت مراقب بود.

معمولا بسیار به ندرت پیش می آید که بتوان در همان اول جایی برای اجاره و اقامت دائم پیدا کرد. زمانی که شخص به تازگی وارد سوئد می شود، باید به دنبال اجاره خانه برای مدت کوتاه باشد زیرا یافتن مورد بلند مدت بسیار دشوار بوده و می تواند به طول بینجامد.

برای این که بدانید میزان اجاره بها در سوئد چقدر است، باید ببینید که می خواهید در کدام شهر و کدام منطقه ساکن شوید و همچنین متراژ و نوع خانه و امکانات آن به چه صورت است. زیرا بنابر شرایط مختلف، قیمت ها می توانند متغیر باشند.

در حالت کلی باید بدانید که اجاره بها در سوئد بالا می باشد و حدودا می تواند سی درصد از حقوق ماهیانه را شامل شود. برای مثال اگر قصد اجاره یک خانه تک خوابه را در استکهلم داشته باشید، باید چیزی در حدود 1400 دلار به صورت ماهیانه هزینه نمایید. این را نیز باید ذکر کرد که شهر استکهلم گرانترین شهر سوئد می باشد.

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک

هزینه خورد و خوراک در سوئد نسبت به مسکن بسیار به صرفه تر می باشد و می توان گفت که حدود 20 درصد هزینه های کلی را شامل می شود. بنابراین افراد در ابتدا قیمت و هزینه اجاره بهای مسکن را محاسبه نموده و سپس باید به محاسبه هزینه خورد و خوراک بپردازند. این دو مورد از اصلی ترین موارد هستند و بیشترین میزان هزینه را شامل خواهند شد. 

هزینه رفت و آمد

هزینه رفت و آمد

هزینه خرید خودرو در سوئد بسیار بالا می باشد اما با توجه به فراوانی وسایل حمل و نقل عمومی، به نظر می رسد که نیاز به خودروی شخصی نباشد. هزینه حمل و نقل در سوئد می تواند بالا باشد اما قطعا از هزینه خرید و نگهداری خودروی شخصی بسیار پایین تر و به صرفه خواهد بود.

هزینه تفریحات

هزینه تفریحات

هزینه تفریحات نیز بنابر میزان آن و نوع تفریح متفاوت است و معمولا این گزینه برای افرادی که در ابتدای مهاجرت خود هستند، گزینه مناسبی به شمار نمی رود و بهتر است که از آن صرف نظر شود و به هزینه های مهمتری رسیدگی شود.

در کل یک فرد برای زندگی در کشور سوئد باید حدودا به میزان 1600 الی 2000 دلار هزینه در نظر داشته باشد و این حداقل هزینه می باشد. در صورتی که فرد به دنبال تفریح زیاد باشد، میزان هزینه می تواند به سه هزار دلار و یا بیشتر نیز برسد.

وضعیت شب و روز در کشور سوئد

وضعیت شب و روز در کشور سوئد

در کشور سوئد به دلیل فاصله اندک از قطب شمال، طول روز به حدود کمتر از دو ساعت می رسد.  یعنی در واقع روز در فصل زمستان در کشور سوئد وجود ندارد و این برای افرادی که بدن آنها به نواحی گرم و آب و هوای گرم عادت دارند، می تواند بسیار اذیت کننده باشد. در نتیجه بهتر است افرادی که گرما را دوست دارند، در مهاجرت به این کشور تجدید نظر نمایند.

اما در فصل تابستان قضیه دقیقا برعکس خواهد شد و در طول 24 ساعت، 18 ساعت تابش نور خورشید وجود دارد که کمبود آن را در فصل زمستان به گونه ای جبران خواهد نمود.

این مورد از پدیده ای ایجاد می شود که در کشورهای شمالی کره زمین مانند روسیه، سوئد، کانادا، نروژ و غیره رخ می دهد و سبب می شود که 6 ماه از سال، جو تاریک و با تابش بسیار کم خورشید وجود داشته باشد و 6 ماه دیگر سال روز است و تابش خورشید را در اکثر ساعات شبانه روز خواهیم داشت. این یعنی در این بخش ها 6 ماه شب و 6 ماه روز است.

 برای کشور سوئد به دلیل گستره شمالی جنوبی آن، شهرهای مختلف دارای مدت متفاوت برای وجود خورشید در آسمان هستند.

یعنی طول شب و روز در شهرهای مختلف این کشور یکسان نیست و بسته به فاصله جغرافیایی آن ها از قطب، میزان آن ها می تواند متفاوت باشد. برای مثال شهر کیرونا در شمالی ترین نقطه در کشور سوئد قرار دارد و زمستان ها در این شهر می تواند به 24 ساعت تاریکی کامل فرو رفته و هرگز نور خورشید وجود نداشته باشد.

زمانی که فصل به مرور عوض شده و به سمت تابستان نزدیک شویم، از طول شب کاسته شده و به طول روز اضافه خواهد شد و در ماه های ژوئن و جولای یعنی در فصل تابستان، می توانیم 24 ساعت روز را ببینیم و شب در این فصل وجود نخواهد داشت.

اما جنوبی ترین شهر سوئد یعنی مالمو اوضاع متفاوت است. یعنی در این شهر، چه در تابستان و چه در زمستان، هم شب داریم و هم روز؛ اما باز هم به دلیل نزدیک بودن این شهر نسبت به بسیاری از نقاط جهان، حالت فوق وجود دارد و طول روز می تواند به 7 ساعت از 24 ساعت برسد و در تابستان این مقدار می تواند به 17 ساعت از 24 ساعت برسد. علت به وجود آمدن این وضعیت شب و روز در کشور سوئد، شکل مدار زمین و نوع چرخش آن به دور محورش است.

کره زمین دارای محور چرخشی کج بوده و دارای مداری به شکل بیضی می باشد و حول محوری که از قطب ها عبور می کند، می چرخد. زمانی که کره زمین در هر بیست و چهار ساعت به دور خود می چرخد، شب و روز به وجود می آید.

این وضعیت در کشورهای موجود در نیم کره شمالی زمین که به قطب نزدیک هستند، به شکل ناقص انجام می شود و در فصل زمستان، این کشورها در مقابل خورشید قرار نمی گیرند اما در فصل تابستان دقیقا برعکس این قضیه می باشد و این کشورها رو به خورشید هستند.

پدیده خورشید نیمه شب چیست؟

پدیده خورشید نیمه شب چیست؟

در واقع پدیده خورشید نیمه شب سبب می شود که میزان تابش خورشید در فصول مختلف در کشور سوئد متفاوت باشد و خورشید به شکل یکسان در ماه ها و فصول مختلف نتابد. این حالت نوعی پدیده طبیعی می باشد که در کشورهای موجود در نیم کره شمالی وجود دارد.

این حالت سبب می شود که وضعیت شب و روز در این کشورها روال عادی نداشته باشد و سبب ایجاد شش ماه شب و شش ماه روز می شود. در این وضعیت، شش ماه از سال بدون درخشش خورشید خواهد بود و شش ماه دیگر خورشید در آن غروب نمی کند.

سوئد و کشورهای مشابه، بسیار کم طلوع و غروب خورشید را به خود می بیند و همین سبب شده تا از این زیبایی و صحنه های رمانتیک آن بهره مند نشوند. در این کشور خورشید در نیمه شب غروب می کند و پس از مدت کوتاهی دوباره طلوع کرده و شهر روشن خواهد شد و این یکی از عجایب خلقت است.

سخن پایانی

سخن پایانی

همان طور که مشاهده شد، سوئد کشوری با قدمت تاریخی و آداب و رسوم و فرهنگ خاص می باشد و همچنین مناطق گردشگری فراوانی در آن وجود دارند که می توانند برای افراد مختلف جذاب بوده و سبب مهاجرت آن ها به سوئد شوند.

سوئد کشوری چهار فصل بوده و دارای گستره ای به شکل کشیده شده از سمت شمال تا جنوب است. این گستره سبب شده تا شهرهای این کشور که بسیار به قطب شمال نزدیک هستند، در شبانه روز خود با حالتی عجیب مواجه شوند که به دلیل نوع چرخش کره زمین در محور خود که از قطب شمال تا قطب جنوب امتداد دارد، در مسیر، تقریبا بیضی شکل شود. در نتیجه ی این موضوع؛ در این نقاط جهان، شب و روز به طور کامل وجود ندارد و در بعضی فصول به شکل کامل شب و برخی فصول کاملا روز را شاهد هستیم.

کشورهایی مانند سوئد، فنلاند، کانادا و برخی از کشورهای دیگر با این پدیده مواجه هستند. ممکن است که افراد، علاقه مند به مهاجرت بوده و بخواهند به کشور سوئد مهاجرت کنند که حالت ذکر شده می تواند یکی از مهمترین ویژگی های کشور سوئد بوده و بر زندگی آن ها در سوئد تاثیرگذار باشد. زیرا این حالت خاص و نبود شب یا روز در یک شبانه روز کامل می تواند تفاوت زیادی را در سبک زندگی ایجاد نماید.

هدف این مقاله بررسی وضعیت شب و روز در کشور سوئد بود که به آن پرداختیم تا آشنایی خاصی را با آن داشته باشید. زیرا انجام مهاجرت به هر کشور نیازمند داشتن اطلاعات در مورد آن کشور است. بنابراین با داشتن اطلاعات جامع در مورد سوئد و به ویژه میزان هزینه ها و همچنین نوع تابش خورشید در شبانه روز و بسیاری از موارد دیگر، مهاجرتی موفق و تجربه ای خوب در این زمینه داشت.

در این زمینه می توانید از تجربیات متخصصین شرکت الست گروپ نیز بهره ببرید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی به شمار می آید.