نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان

در این مقاله به بررسی موضوع نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان خواهیم پرداخت.

از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل، کشور پیشرفته و مجهز Hungary (مجارستان) است که معمولاً دانشگاه های آن تقریباً دارای سی هزار دانشجوی خارجی است.

در این مقاله به بررسی موضوع نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان خواهیم پرداخت.

از محبوب ترین کشورهای اروپایی برای تحصیل، کشور پیشرفته و مجهز Hungary (مجارستان) است که معمولاً دانشگاه های آن تقریباً دارای سی هزار دانشجوی خارجی است.

درآمد بسیار بالای این کشور اقتصادی سبب گردیده که در دنیا رتبه پنجاهم را به خود اختصاص دهد.

همچنین مجارستان در لیست توسعه انسانی، در قسمت کلی از دستگاه های تامین اجتماعی، آموزش متوسطه بدون شهریه و همین طور نظارت بر بهداشت جهانی توانسته است رتبه چهل و پنجم جهانی را کسب کند. گفتنی است که Hungary در جهان بهترین و مجهزترین سیستم های حمل و نقل را دارا است.

ویدئو نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان

تحصیل در این کشور اروپایی مزیت های بسیاری را به همراه دارد که در ادامه توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد. اگر قصد تحصیل در این کشور را دارید و به دنبال نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان هستید، توصیه می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان

اینفوگرافیک نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان

در همین زمینه می توانید با کارشناسان موسسه مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ، معتبرترین و بهترین شرکت در زمینه مهاجرت تحصیلی محسوب می شود.

عناوین مقاله:
انگیزه نامه (SOP) چیست؟
اهمیت انگیزه نامه را بیان کنید.
توضیح دهید که شیوه نگارش انگیزه نامه به چه صورت است؟ 
نکات کلیدی در به اتمام رساندن انگیزه نامه را نام ببرید.
مزایای تحصیل در مجارستان را شرح دهید؟
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان با ما همراه باشید.

 

Motivation Letter (انگیزه نامه)

Motivation Letter (انگیزه نامه)

از اصلی ترین بخش ها در پروسه Apply برای تحصیل در مجارستان نوشتن Motivation Letter است که بایستی بر اساس استانداردهای موجود و رعایت برخی کلیات نوشته شود

. انگیزه نامه به عنوان یک فاکتور مشخص کننده به منظور دریافت پذیرش تحصیلی در دانشگاه و رشته مورد نظر محسوب می شود. در واقع می توان بیان کرد که انگیزه نامه مدرکی کاملاً شخصی بوده که در زمان Apply و سعی برای وصول پاسپورت تحصیلی بایستی ارائه گردد.

به این ترتیب نوشتن Motivation Letter مستند و اصیل، بسیار حائز اهمیت است که نبایستی نسبت به آن بی توجه باشید.

به طور کلی انگیزه نامه متدی مطلوب برای درخواست کننده است که بایستی توضیحات جامع و کاملی در مورد رشته تحصیلی و دانشگاه مقصد ارائه گردد. نامه فوق فرصتی مطلوب برای ارائه انگیزه و علت درخواست کننده به منظور Apply و تجربیاتی است که تصمیم وی را برای ادامه تحصیل در مجارستان قطعی کرده است.

دقت داشته باشید که شیوه نوشتن انگیزه نامه اثر مهمی در قبول و یا رد آن ها به همراه دارد، به خصوص در برترین دانشگاه ها که بیشترین استانداردهای پذیرش را شامل می شود. متذکر می شویم به هیچ وجه به Motivation Letter به چشم امری فرمالیته نگاه نکنید

زیرا انجمن های بازبینی پرونده های پذیرش، نامه های فوق را به شکل کاملاً جدی مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند و عدم دقت، منجر به عدم پذیرش فرد و یا ریجکت شدن متقاضی می شود.

به عبارتی انگیزه نامه بیانگر علایق و تعهدات حقیقی شخص درخواست کننده است که توصیه می شود در این راستا به نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان که از سوی کارشناسان شرکت الست گروپ ارائه شده است، مراجعه کنید. در ضمن Motivation Letter اثبات کننده اهداف، شخصیت و در عین حال بلندپروازی های شخص متقاضی است. 
 
نیاز به توضیح است که انجمن جذب دانشجویان در مراکز آموزش عالی، با تقاضای Motivation Letter این امکان را برای درخواست کنندگان فراهم می کنند تا با نوشتن نامه ی کوتاه و مختصر که بایستی حاوی اطلاعاتی جذاب و مرتبط در باره خود شخص باشد را اثبات کنند. شاید نوشین نامه فوق، به منظور اخذ پذیرش از کالج دلخواه برای این گروه از متقاضیان کمی چالش برانگیز و سخت باشد.

به این علت که اغلب داوطلبین نمی دانند که انگیزه نامه بایستی به چه صورت نوشته شده و حاوی چه محتویاتی باشد و از همه مهمتر بتوانند مسئول مرتبط را قانع کنند تا برای تحصیل در رشته مورد نظر و دانشگاه مقصد، گزینه مناسبی هستند. در این رابطه به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

اهمیت انگیزه نامه (SOP)

اهمیت انگیزه نامه (SOP)

با توجه به عنوان مقاله نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان لازم است به اهمیت Motivation Letter بپردازیم. در حقیقت SOP، شما را از لحاظ توان شخصیتی، میزان تحصیلات، هدفمندی، مهارت در زبان، اراده در حین تحصیل و دیگر الزامات اساسی معرفی می کند.

در اصل از مهمترین ملاک های پذیرش شما همچون یک شخص درخواست کننده تحصیل در کشور مجارستان، Motivation Letter است که با کمک نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان می توانید بهترین توصیف و یا شرح حال را ارائه دهید.

به بیان دیگر باید گفت که SOP سبب شناخت بیشتر مرکز آموزشی و شخص متقاضی تحصیل در خارج از کشور می شود که این امر منجر به پذیرش و یا Rejecthd شما قبل از دیدار حضوری خواهد شد. لذا آشنایی فوق قبل از ملاقات و در نهایت آگاهی از شایستگی و مهارت های شما، فرد مسئول را برای تصمیم گیری مطمئن و آسان تر یاری خواهد کرد.

به طور مثال اگر قصد وصول پاسپورت تحصیلی دارید، بایستی اسناد لازم نظیر:
1)    مدارک شغلی 2) ویزای معتبر 3) اسناد استطاعت مالی 4) عدم سوء پیشینه 5) گردش حساب بانکی 
را به سفارت ان کشور ارائه دهید.

مستندات فوق را همچون اسناد هویتی، مدارک تحصیلی، گواهینامه زبان و غیره را بایستی برای دریافت گذرنامه فوق لحاظ کنید.

حال نامه ای که به کنسولگری کشور مقصد ارسال کرده اید و یا برای روز مصاحبه در کنسولگری، هر چه که بیانگر هدف شما از سفر به این کشور است را بایستی در اختیار مامور سفارت قرار دهید و یا وی را متقاعد کنید که تنها برای مهاجرت تحصیلی به این کشور مهاجرت می کنید و بعد از اتمام تحصیل، به کشور مبداء باز می گردید. البته دیگر موارد، بخش شایانی در تصمیم گیری برای پاسپورت شما دارد،

زیرا چنانچه افیسر با توضیحات ارائه شده شما متقاعد نشود، هر چه اسناد خواسته شده برای دریافت گذرنامه شما عالی، کامل و بی عیب باشد، انجام همین مکاتبات و یا گفت و گوها با کنسولگری سبب ریجکت و یا عدم پذیرش شما می شود. توصیه می شود نامه نگاری و مصاحبه در روز کنسولگری را همچون انگیزه نامه مهم و بااهمیت در نظر بگیرید.

زیرا اثر زیادی در تصمیم گیری نهایی مامور پرونده دارد، حتی اگر شما دارای بهترین نمره گواهینامه زبان و یا معدل تحصیلی باشید. به همین دلیل بسیار مهم است که با کارشناسان شرکت الست گروپ مشورت نمایید.

قبل از نوشتن SOP

قبل از نوشتن SOP

نخست به منظور این که Motivation Letter سندی مهم در فرایند Apply شما محسوب می شود، بایستی در نخستین موعد ممکن نوشتن آن را آغاز کنید تا برای کامل کردن آن زمان کافی داشته باشید. گفتنی است انگیزه نامه، نوشتاری نیست که در طی چند روز شما بتوانید به طور کامل و دقیق بنویسید.

قبل از نوشتن این مدرک معتبر، توصیه می شود اطلاعات بیشتری را در خصوص برنامه و دانشگاه تحصیلی مورد نظر خود کسب کنید و یا از طریق نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان اطلاعات لازم را به دست آورید.

معمولا Website هر دانشگاهی اطلاعات لازم را به طور روشن و شفاف در اختیار متقاضیان قرار می دهد که در این راستا شما می توانید انتظارات، شرایط، شروط لازمه را به منظور دریافت پذیرش از دانشگاه مد نظر و رشته تحصیلی مورد علاقه کسب کنید. در ضمن، شما متقاضی عزیز می توانید اطلاعات نامبرده را به شکل کامل و کوتاه در معتبرترین وبسایت های معرفی کننده برترین کالج های دنیا سرچ کنید.

بدیهی است، چنانچه درباره شرایط، فلسفه آموزشی، فعالیت ها، طرح های اساسی و مهم دانشگاه ها اطلاعات جامع تری را کسب کرده باشید، این امکان را دارید که مضمون انگیزه نامه را اثرگذارتر و مرتبط تر بنویسید. ارائه ارتباط با طرح ها و فعالیت های مهم دانشگاه، قطعاً می تواند آغازکننده یک همکاری و شراکت مثبت و اثربخش باشد. 

شیوه نگارش SOP

شیوه نگارش SOP

Motivation Letter حاوی محتوا و قالب تقریباً برابری است، اما برای تحصیل در هر کشور و یا مقطعی به خصوص بعضی از رشته های ویژه مانند MBA، پزشکی و غیره بایستی برخی جزئیات و یا موارد مرتبط به آن کاملاً رعایت شود یا به عبارت دیگر SOP یا انگیزه نامه خاصی نوشته شود.

معمولاً مناسب ترین حالت نوشتن Motivation Letter به شکل کلی بین هشتصد تا هزار کلمه است. شاید مبنی بر شرایط فردی به علت رشته تحصیلی مورد علاقه و یا دلایل کلی دیگر، احتیاج به نوشتن مضامین بیشتری باشد. ولی در حالت کلی بایستی فرمت عنوان شده را در نوشتن نامه فوق رعایت نموده و در محدوده ذکر شده، بهترین انگیزه نامه را عرضه دارید.

چنانچه در SOP به مباحث متعددی اشاره شود و یا موضوعات به صورت مبهم ذکر شده باشد، متصدی که وظیفه خواندن نامه را بر عهده دارد، متوجه هدف شما از این سفر نخواهد شد، پس بهتر است از نوشتن بعضی موضوعات نابایسته صرف نظر کنید.

البته عکس این موضوع هم صدق می کند؛ چنانچه تنها مباحث کلی و اصلی بیشتر در این انگیزه نامه ذکر شده باشد و به سایر موضوعات کمتر اختصاص داده شود. به این ترتیب برای این امر توصیه می شود تا موضوعاتی که کاربردی تر هستند را به متن خود بیفزایید و یا سعی کنید عریضه خود را مختصرتر بنویسید. مناسبترین کار، مشورت با متخصصین مجرب شرکت الست گروپ است.

در ادامه به شیوه نگارش Motivation Letter و قالب درست نگارش یک انگیزه نامه جامع و کامل می پردازیم:
معرفی: اگر به پاراگراف نخست نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان دقت کرده باشید، متوجه خواهید شد که از نام بیان شده در این بخش می توان درک صحیحی از مضمون نامه کسب کرد و در اصل این بند برای معرفی شخص متقاضی نام و نام خانوادگی و توصیف مشخصه های خود نیست. در حقیقت پاراگراف اول به معرفی کلی درباره SOP و مواردی که نیاز است در رابطه با آن صحبت شود، اختصاص دارد. این بند مشتمل بر موارد زیر است:  
•    در این بخش این امکان را دارید که اندکی یا ترکیبی از حرفه خود، رشته تحصیلی مورد نظر و یا انگیزه خود از سفر به این کشور اروپایی صحبت کنید. 
•    به صورت مختصر در باره کشور و محل زندگی خود در این بند توضیح دهید. 
•    در خصوص مرکز ،موزش عالی انتخابی خود گفته و انگیزه و هدف خود را بیان کنید. 
•    در مورد رشته تحصیلی انتخابی خود بگویید و در این راستا دلایل خود را متذکر شوید، به خصوص به دلیل اصلی رشته انتخابی خود نظیر رویداد خاص، علاقه، الگو گرفتن از فردی و یا توانایی از سنین پایین و غیره به طور کامل در این پاراگراف شرح دهید. 
•    از اهداف شغلی، بلند مدت و غیره خود بگویید و به بند قبلی ربط دهید. 
•    می توانید کمی در زمینه رشته دلخواه و این که چگونه می توانید در دانشگاه مورد نظر و یا آینده شغلی آن در زمان اشتغال بعد از اتمام تحصیل و یا در حین تحصیل مفید باشید، توضیح دهید.
 
 
لازم به ذکر است که تمامی موارد نامبرده را به شکل مختصر و کوتاه بیان کنید زیرا تقریباً تمامی آن ها به طور کامل و مفصل در بخش های بعدی باید بیان شود.

سوابق تحصیلی:

سوابق تحصیلی:

در مورد سوابق تحصیلی خود مانند رشته تحصیلی و انگیزه خود از انتخاب این رشته برای آینده با توجه به تحصیلات دانشگاهی توضیح دهید و سعی کنید در خصوص نقاط قوت و موفقیت ها و تجارب کسب شده در تحصیل به طور مختصر توضیحاتی را بیان کنید.

چنانچه تحصیلات شما مربوط به رشته انتخابی شما در این کشور نیست، لازم است باز هم در مورد آن توضیحاتی را متذکر شوید، زیرا چنانچه مفید واقع نگردد، ضرری را هم به دنبال نخواهد داشت. 

سوابق شغلی:

سوابق شغلی:

در خصوص سابقه شغلی خود با توجه به رشته مد نظر و اهداف خود برای آینده در حیطه شغلی و یا نشان دادن طرح و اندیشه خود در رابطه با پیشینه کاری که تا به امروز داشته اید، توضیح دهید. توصیه می شود در این بخش از انگیزه نامه به توانمندی ها و موفقیت های خود در مورد تجارب شغلی بپردازید. 

توصیف انگیزه فعلی:

توصیف انگیزه فعلی:

در این بند باید توضیح دقیقی از برنامه و انگیزه فعلی خود از تحصیل در کشور مجارستان را با هدف پذیرش از یکی از معتبرترین مراکز آموزشی در این کشور بیان کنید. بنابراین در این پاراگراف شما می توانید دوباره در خصوص رشته انتخابی خود که مایلید ادامه تحصیل دهید، کاملاً توضیح دهید.

سپس در مورد این که هدف شما از انتخاب این رشته تحصیلی چیست، مطالب جامع تری را بیان کنید و آن ها را به اهدافتان، تجربیات و توانایی های خود ربط دهید. علاوه بر این، برای مقاطع فوق لیسانس و PhD عرصه های مورد علاقه خود که بررسی ها و تحقیقات لازم را انجام داده اید و یا در طرح های مربوط به آن شرکت کرده اید، کاملاً توضیح دهید. 

ارائه اهدافتان در آینده:

ارائه اهدافتان در آینده:

در پاراگراف پنجم بعد از توضیح در باره تحصیل، شما می توانید از طریق ارائه پیشرفت، بالا بردن توانایی ها، تجربیات کسب شده و یا حتی استخدام توسط کارفرمایان وارد بازار کار شوید.

البته شما از این فرصت برخوردارید که برای اشتغال زایی، کارآفرینی و یا حتی خود اشتغالی توضیح داده و یا بعد از اتمام تحصیل به پروژه های فردی در حیطه رشته تحصیلی خود در عرصه اختراع یا نواوری و این که یافتن طرحی ویژه و ناب برای آغاز کار دارید، بپردازید. به این ترتیب در این بند بایستی در خصوص موارد فوق صحبت کنید، همچنین شما می توانید به یک یا چندین موضوع از آینده شغلی خود اشاره داشته باشید.

دلیل تعیین دانشگاه فوق:

دلیل تعیین دانشگاه فوق:

در بند ششم از نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان به علت انتخاب این مرکز ،موزشی اشاره شده است. علاوه بر تعیین کالج فوق بایستی مواردی همچون شناخت از اعتبار و رنکینگ نظام آموزشی، دلایل تمایل به شرکت در این دانشگاه، مزیت های آن نظیر وضعیت مکانی، امکانات و سایر موارد بپردازید

و پس از آن به شکلی کاملاً صریح و روشن، متذکر شوید که به چه صورت می توانید مستحق پذیرش از دانشگاه انتخابی بوده و در زمان آموزش برای خود، دیگران و حتی دانشگاه مفید هستید. در ضمن بایستی در باره علاقه خود به طرح ها و فعالیت های علمی به شکل گروهی و رغبت به گرایش با دیگران در این مسیر که می تواند پیامدهای مثبتی را به همراه داشته باشد، اشاره کنید. 

پاراگراف پایانی نتیجه گیری و جمع بندی:

پاراگراف پایانی نتیجه گیری و جمع بندی:

در این بخش بایستی از توضیحات ارائه شده در خصوص دلایل مهاجرت تحصیلی خود به این کشور اروپایی جمع بندی کلی داشته باشید و دلایل خود را بیان کنید که برای پیوستن به برترین دانشگاه های این کشور آمادگی کامل دارید.

بایستی متذکر شوید که برای موارد پیش رو مانند تحصیل، همچون یک دانشجوی خارجی از آمادگی لازم برخوردارید و به شکلی تمایل به تحصیل و شرکت در دانشگاه مورد نظر را همچون پایان Motivation Letter و در راستای اثر آن روی مخاطب، به بهترین شکل ارائه دهید.

علاوه بر این چنانچه مکاتبات خود را با پروفسور و یا استادان انجام می دهید و یا از سوی آن ها پذیرش شدید، لازم است در بند پایانی اشاره ای به آن داشته باشید.

همان طور که مشاهده می کنید، SOP دارای هفت پاراگراف است البته دارای بند دیگری است که کمتر مرسوم تر است و به میزان دارایی و یا استطاعت مالی شخص متقاضی اختصاص دارد که چنانچه صلاحیت لازم را دارا باشید، وکلای حقوقی مجرب و حاذق ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ این بند را به Motivation Letter اضافه می کنند.

نکات کاربردی در به پایان رساندن SOP

نکات کاربردی در به پایان رساندن SOP

همان طور که بیان کردیم، در پاراگراف پایانی تنها نکات کاربردی و مهم خلاصه می شود که بایستی انگیزه کلی نوشتن این نامه که پذیرش از دانشگاه مد نظر در رشته تحصیلی خاص است، ذکر شود.

با مطرح کردن اظهار آمادگی و تعلقات خود به منظور تایید جزئیات عنوان شده در SOP، نامه شما به اتمام می رسد. ممکن است بهتر باشد تا مجدداً تاکید داشته باشید که برای تحصیل در این کشور اروپایی، دانشجوی ارزشمندی برای دانشگاه و رشته تحصیلی انتخابی هستید. دقت کنید که در نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان مشخصات فردی متقاضی به طور کامل ذکر و در انتها برای تایید موارد عنوان شده امضاء می شود.

اصلی و فردی باشید:

در Motivation Letter دید و شناخت کلی درباره خودتان به شکل شخصی به خواننده ارائه دهید. مجدداً متذکر می شویم که انگیزه نامه سندی کاملاً فردی است که از متقاضی درخواست می شود تا به وسیله آن اثبات کند که از دیگر درخواست کنندگان متفاوت است و از توانایی ها، استعداد و شایستگی برخوردار هستید که این موضوع تایید کننده شما برای دریافت پذیرش و تحصیل در رشته مرتبط است.

احتمالاً به کارگیری از دیگر Motivation Letter با توجه به نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان برای شما مفید و موثر باشد. اما نبایستی از دیگر SOP ها کپی برداری انجام دهید. توصیه می شود توصیه نامه ی فردی و اصلی را برای پذیرش به دولت این کشور ارائه دهید.

آن چه هستید را در مورد خود به صورت واقع گرایانه در متن نامه عنوان کنید. دقت داشته باشید که شیوه نگارش شما نبایستی به شکل مایوس کننده و یا بسیار امیدوارانه باشد. از نوشتن اطلاعات نادرست در انگیزه نامه خودداری کنید زیرا پرسنل کمیسیون پذیرش SOP دقت بسیاری به این گونه نامه ها دارند و چندین بار آن را مطالعه می کنند و به راحتی می توانند نکات فوق را بررسی و بازشناسی کنند.

همگون و حرفه ای باشد:

همگون و حرفه ای باشد:

فونت به کار برده شده، ساختار و تنظیم بندها، فرم ظاهری Motivation Letter، اندازه نخستین پاراگراف و یا طول نامه، تمامی این موارد در کنار هم می تواند اثر شایانی روی استنباط اولیه متصدی SOP داشته باشد. سعی کنید که انگیزه نامه شما از نظر گرامر، شیوه نوشتاری و فرمت حرفه ای باشد زیرا در نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان تمامی موارد فوق رعایت شده است.

متن نامه فوق را به منظور تقلیل اشتباهات، وارسی و بازبینی کنید به این علت که مرحله فوق بسیار حائز اهمیت است و جزئیات اندک ممکن است منجر به ایجاد تفاوت های بسیار در متن شما شود. لغات ساده به کار ببرید و از بیان واژه های سخت در SOP بپرهیزید.

 

همفکری با افراد مجرب قبل از ارسال Motivation Letter:

همفکری با افراد مجرب قبل از ارسال Motivation Letter:

توصیه ما به شما متقاضیان عزیز این است که از یک استاد، دوست و یا اشخاصی که پیش از این مرحله فوق را پشت سر گذاشته اند و در این راستا مهارت نوشتن انگیزه نامه را دارند، مساعدت و یاری بگیرید. می توانید از مشاورین شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

معمولا شما از این امکان برخوردارید که از دانشجویانی که هم اکنون در رشته تحصیلی مورد علاقه شما مشغول به تحصیل هستند، برای اطلاع از روند آموزش در این کشور اروپایی در ارتباط باشید و از راهنمایی های ایشان بهره مند شوید.

دقت به تمامی موارد مهم و کاربردی به نوشتن یک مدرک شخصی معتبر و موثق کمک بسیار می کند. یک انگیزه نامه خوب زمانی موفق است که درخواست کننده برای اخذ پذیرش از کالج مد نظر در رشته تحصیلی مورد دلخواه خود، علاقه مند و راغب باشد. شما بایستی اعتماد کامل به خود داشته باشید و در این مسیر هدفمند شانس خود را با نوشتن این نامه امتحان کنید.

آیا انگیزه نامه منجر به اخذ بورسیه تحصیلی می شود؟

آیا انگیزه نامه منجر به اخذ بورسیه تحصیلی می شود؟

در صورتی که صلاحیت وصول هر گونه کمک هزینه تحصیلی را از دانشگاه مربوطه دارید، در مدت اقدام برای تقاضای پذیرش، بایستی به شکل مجزا انگیزه نامه اورجینال و حرفه ای بنویسید. ممکن است در چارچوب یک نامه، سوالاتی را که از قبل طراحی و آماده کرده اید که دارای محدودیت کلمه است را برای تکمیل پرونده ارائه دهند.

احتمالاً از متقاضی درخواست می شود در انگیزه نامه که یکی از شرایط اصلی تحصیل در کشور مجارستان است، دلایلی را که منجر به اخذ بورسیه تحصیلی می شود را به طور کامل بیان کند. البته می توانید مواردی را که شما را از سایر داوطلبین متمایز می کند را در نامه خود متذکر شوید.

لذا انگیزه نامه عمومی از Motivation Letter کمک هزینه تحصیلی متفاوت است. در انگیزه نامه خود که تقاضای کمک هزینه تحصیلی دارید، بایستی نقاطی که سبب کسب امتیاز بیشتر می شود را برجسته تر کنید و نتایج مهم و اساسی و یا هر گونه ویژگی و مهارتی که منجر به متمایزتر شدن شما از سایر متقاضیان می شود و حتی دیگر موارد مشابه را در نامه ذکر کنید.

مزایای تحصیل در Hungary

مزایای تحصیل در Hungary

در ادامه مقاله نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان لازم است برای پی بردن به اهمیت این موضوع به مزایای تحصیل در این کشور اروپایی بپردازیم.

امکانات و در عین حال کیفیت بسیار بالای آموزشی و اخذ گواهینامه تحصیلی از برترین مراکز آموزش عالی این کشور که مورد قبول کلیه کشورهای دنیاست، یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کشور مجارستان است.

با توجه به تاثیر نوشتن SOP بنا بر نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان، بایستی متذکر شد که یکی از رایج ترین شیوه های مهاجرت به این کشور، تحصیل است که شما متقاضی عزیز می توانید از هزینه زندگی و تحصیل مناسب در آن بهره مند شوید. از دیگر مزایای تحصیل در کشور مجارستان:

    کلیه دانشجویان در طول مدت آموزش خود این امکان را دارند که در طی هفته به مدت بیست ساعت مشغول به کار شوند و بدون هیچ محدودیتی درآمد کسب کنند. در ایامی که از تعطیلات رسمی این کشور به شمار می آید، به شکل Full time به اشتغال مشغول شوند. 

    دانشجویانی که مهارت کافی در بیان زبان انگلیسی دارند، به راحتی می توانند شغل مناسب مرتبط به رشته تحصیلی خود را پیدا نموده و هزینه های زندگی خود را فراهم کنند. 

    اغلب دانشگاه های این کشور از به روزترین امکانات آموزشی و سطح بین المللی برخوردار هستند و همین موضوع سبب تسهیل آموزش در دانشگاه های مجارستان شده است. 

    گواهینامه فارغ التحصیلی از دانشگاه های Hungary اعتبار بسیار بالایی در کشورمان دارد. 

    با اخذ پاسپورت تحصیلی کشور مجارستان، رفت و آمد به تمامی کشورهای منطقه شنگن برای شما امکانپذیر خواهد بود و تردد دانشجویان به کلیه کشورهای اتحادیه اروپا بدون هیچ محدودیتی انجام می شود. 

    دانشجویان بین المللی که علاقه مند به تحصیل در این کشور اروپایی هستند، می توانند از حقوق برابر با تبعه مجارستانی بهره مند شوند. 

    یکی دیگر از بارزترین مزایای تحصیل در مجارستان به بهره مندی فرد به خدمات ورزشی، بیمه درمانی و اینترنتی مربوط به دانشجویان فارغ التحصیل اختصاص دارد.

     بهره مندی از کمک هزینه های تحصیلی سبب گردیده تا افرادی که در پرداخت مخارج زندگی و یا تحصیل با مشکل مالی همراه هستند، با کمک آن بتوانند کلیه و یا بخشی از هزینه های تحصیلی خود را متقبل شده و از امکانات آموزشی کشور مجارستان برخوردار شوند. گفتنی است که تنها دانشجویان برتر می توانند از بورس تحصیلی بهره مند شوند.

    شما می توانید در کلیه رشته ها در مقاطع مختلف تحصیلات خود را به زبان انگلیسی ادامه دهید و متقاضیانی که به زبان مجارستانی و یا آلمانی مهارت کافی ندارند، امکان ادامه تحصیل به زبان انگلیسی در این کشور برای آن ها میسر است.

    کلیه دانشجویان در طی مدت آموزش خود می توانند همچون تبعه این کشور از خدمات بیمه درمانی بهره مند شوند. 
لازم به توضیح است که برخورداری از تمامی مزیت های نامبرده تنها در شرایطی برای دانشجویان بین المللی امکانپذیر است که با توجه به نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان بهترین SOP را ارائه دهند. مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ، در این راستا راهنمایی های لازم را به شما ارائه خواهند کرد.

شرایط تحصیل در Hungary در مقطع لیسانس و مدارک لازم

شرایط تحصیل در Hungary در مقطع لیسانس و مدارک لازم

برای پذیرش در این مقطع مبنی بر ارائه بهترین نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان شخص متقاضی بایستی دارای گواهینامه ارزشمند و معتبر دیپلم باشد و همچنین در آزمون های که دانشگاه ها و یا مراکز آموزش عالی این کشور به منظور آگاهی از سطح تحصیلی و یا تسلط به زبان انگلیسی برگزار می کنند، شرکت نموده و نمره مورد قبول را دریافت کنند.

به منظور تحصیل در برترین دانشگاه های کشور مجارستان در مقطع لیسانس، نخست داوطلب بایستی در مراکز آموزشی پیش دانشگاهی این کشور شرکت نموده و بعد از سپری کردن دوره فوق با موفقیت، اجازه ورود به مقاطع تحصیلی بالاتر را در دانشگاه های مجارستان دارد.

دیگر شرایطی که دانشجو بایستی از آن برخوردار باشد شامل: 
1)    کسب حداقل نمره زبان IELTS در حد (6) 2) گواهینامه دیپلم همراه با ریز نمرات 3) گواهینامه دوره دوازده ماه موسسه آموزشی 4) رزومه تحصیلی و تحقیقی 5) انگیزه نامه (SOP) 6) حداکثر محدوده سنی برای مقطع لیسانس سی سال می باشد.

بدون شک شما همچون یک دانشجوی خارجی در پی وصول برترین امکانات تحصیلی و یا سکنا با هزینه های محدود هستید که کشور مجارستان به عنوان یکی از مناسب ترین گزینه ها محسوب می شود.

مشاوران و کارشناسان حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در خصوص شرایط لازم برای تحصیل در مقاطع مختلف در این کشور اروپایی که مهمترین آن نوشتن بهترین SOP است را با توجه به نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان در اختیار شما قرار می دهند. 

هزینه تحصیل در مجارستان

هزینه تحصیل در مجارستان

بهتر است قبل از نوشتن SOP و دقت به نکات و موارد ضروری در نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان، به براورد هزینه های تحصیل در این کشور بپردازید و از افرادی که این مسیر را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده اند، اطلاعات لازم را دریافت کنید. البته در بخش های قبلی هم متذکر شدیم که هزینه زندگی و آموزش در Hungary در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر و باصرفه تر است.

لازم به توضیح است که هزینه های تحصیل در مجارستان بستگی به رشته و دانشگاه انتخابی دانشجویان دارد. به همین منظور توصیه می شود پیش از حضور در این مراکز آموزشی، با مشاوران حقوقی ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید و در رابطه با شرایط پرداخت هزینه ها و یا بورس تحصیلی اطلاعات لازم را دریافت کنید. در مجموع هزینه های تحصیلی در این کشور به دو گروه هزینه های مرتبط به مقاطع غیر پزشکی و پزشکی تقسیم می شود.

بعضی از داوطلبین با داشتن شرایط مورد نیاز، این فرصت را دارند که به شکل رایگان هم از امکانات این کشور اروپایی برخوردار شوند. چنانچه مایلید تحصیلات خود در مجارستان را به طور رایگان ادامه دهید، بایستی از کمک هزینه های تحصیلی بهره مند شوید. به منظور آموزش در دوره های داروسازی، پزشکی و یا دندانپزشکی، فرد متقاضی بایستی سالانه مبلغ مشخصی را متقبل شود که این هزینه ها از سوی دانشگاه مورد نظر مشخص می شود.

در حقیقت رشته های فوق از جمله رشته های تحصیلی گران در کشور مجارستان به شمار می آیند، ولی با درس خواندن در آن ها امکان بهره مندی از مزایای تحصیلی و کسب درآمد شغلی مطلوب در آینده یکی از مهمترین مواردی است که شما می توانید از آن برخوردار شوید. گفتنی است که برای تحصیل در دیگر رشته های تحصیلی، شخص بایستی سالانه مبلغ مشخصی را به دانشگاه مورد نظر بپردازد. اطلاعات تکمیلی را از شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

پاسپورت دانشجویی Hungary همراه با پیوست خانواده

پاسپورت دانشجویی Hungary همراه با پیوست خانواده

افرادی که برای مهاجرت به کشورهای اروپایی تحصیل را بهترین شیوه مهاجرتی بر می گزینند، در پی اقداماتی برای پیوست اعضای خانواده هستند.

شما از طریق ویزای تحصیلی می توانید اعضای درجه یک خانواده خود را در مدت اقامت همراهی کنید و بنا بر موعد ویزای فوق برای دانشجویان متاهل، این امر بسیار مهم تلقی می شود. لازم به ذکر است که در اصول حقوق بین الملل، به همراهی فرزندان رده سنی کمتر از هجده سال و همسر فرد متقاضی اجازه داده می شود.

معمولا در مقطع کارشناسی و یا دوره های پایین تر، به شخص درخواست کننده، ویزای همراه تعلق نمی گیرد؛ به غیر از موارد ویژه و یا در بعضی از کشورها امکان پیوست خانواده وجود دارد.

حال بعد از این که بررسی های لازم را در مورد نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان انجام دادید و با پذیرش شما از سوی دانشگاه مورد نظر موافقت شد، شما برای شرکت در مقاطع کارشناسی ارشد و یا PhD می توانید برای پیوست خانواده تقاضای پاسپورت کنید. ممکن است همراهان متقاضی بعد از سی الی شصت روز به فرد دانشجو در کشور مجارستان ملحق شوند. 

شرایط دریافت سکنا و تابعیت بعد از تحصیل

شرایط دریافت سکنا و تابعیت بعد از تحصیل

اشخاصی که مایلند از طریق پاسپورت تحصیلی کشور مجارستان برای مهاجرت به این کشور اروپایی اقدامات لازم را انجام دهند، بی شک در بیشتر موارد مایلند تا سکنا و شهروندی مجارستان را به دست آورند.

به این ترتیب فقط شما در شرایطی می توانید از موارد نامبرده برخوردار شوید که بعد از پایان تحصیلات، در مجارستان با توجه به رشته تحصیلی خود مناسب ترین شغل را پیدا کنید و با در اختیار داشتن جاب آفر و بستن قرارداد شغلی، سکنای کاری این کشور اروپایی را به دست آورید. سپس با پرداخت مالیات بعد از گذشت پنج سال، امکان دریافت سکنای همیشگی کشور مجارستان را کسب نموده و هشت سال بعد از اقامت هم شهروندی و Hungary Visa را دریافت خواهید کرد.

بعد از پایان تحصیلات در مجارستان بنا بر ارائه مناسب ترین SOP که در آن به کلیه موارد لزوم براساس نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان رعایت شده است، بین دوازده الی پانزده ماه به فرد داوطلب اجازه داده می شود که در مجارستان برای کاریابی اقدام کند.

پایین بودن نرخ بیکاری در مجارستان کمتر از چهار درصد بوده یا به شکل دقیق تر (43.3%) می باشد که این موضوع نشاندهنده شانس بیشتر کاریابی برای فارغ التحصیلانی است که بعد از تحصیل جویای کار هستند.

همچنین این گروه از افراد می توانند در برخی از کشورهای اروپایی نظیر سوئد، هلند، اتریش، دانمارک، آلمان و یا دیگر کشورها برای کاریابی و اخذ جاب آفر اقدام کنند و از کشورهای نامبرده تقاضای سکنای شغلی و در نتیجه سکنای همیشگی کنند.

تفاوت میان Motivation Letter، Cover letter،انگیزنامه و بیانیه فردی

تفاوت میان Motivation Letter، Cover letter،انگیزنامه و بیانیه فردی

نوعی دیگر از SOP، کاور لتر است که به منظور وصول انواع پاسپورت ها نوشته می شود. لازم به توضیح است که نامه (SOP) دقیقاً مشابه Motivation Letter است که در حقیقت شیوه ای برای ارائه مباحث مشابه می باشد. معمولا کارفرمایان و یا حتی کالج ها نامه های فوق را با یکی از عنوان های مزبور ارجاع می دهند.

SOP برای Apply دانشگاه و یا Personal statement هم نامیده می شود. اما این مدرک کاملاً شخصی (SOP) شامل اطلاعات فردی بوده و اغلب تمرکز این نامه ها روی اهداف و برنامه های شخص متقاضی در آینده است که براساس نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان نوشته می شود.

در واقع شما با نوشتن این نامه، چکیده ای از موفقیت ها و شرایط خود را در گذشته بیان خواهید کرد که همچون اثبات تعهدات شما در خصوص انگیزه های شغلیتان در آینده است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

بهتر است برای نوشتن بهترین SOP از نمونه انگیزه نامه برای سفارت مجارستان که در وب سایت دانشگاه این کشور و یا اینترنت موجود است و فیلم های آموزشی استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در نوشتن نامه فوق، شما به اطلاعات تماس و یا شخصی نیازی ندارید، بلکه بایستی کلیه مسائل نگارشی را که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را رعایت کنید. انگیزه نامه شما بایستی رسمی و کاملاً محترمانه ارائه شود و با نوشتن متن های کوتاه و مختصر، اهداف و انگیزه خود را از مهاجرت به این کشور برای متصدی پرونده ارائه دهید.

کارشناسان مجرب و حاذق ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ پیوسته در تلاشند تا در دستیابی به تمامی اهداف شما در مهاجرت تحصیلی و نوشتن بهترین انگیزه نامه همراه شما بوده و مشاوره های لازم را در اختیار شما قرار دهند. در واقع شعار و عقیده شرکت الست گروپ این است که
«اعتماد را با ما تجربه کنید»