اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

راحت ترین راه اقامت آلمان

راحت ترین راه اقامت آلمان

راحت ترین راه اقامت آلمان موضوعی است که در این گفتار به آن خواهیم پرداخت و با توجه به پیچیدگی های روند مهاجرت به خارج از کشور اطلاع از آن ها الزامی می باشد. برای مهاجرت به کشور آلمان راه های مختلفی وجود دارد، هر کدام از این روش ها دارای قوانین به خصوصی است و مدت زمان اقامت دریافتی در هر کدام متفاوت است. انتخاب راحت ترین راه اقامت آلمان تا حد زیادی به امکانات فردی بستگی دارد، سرمایه، تحصیلات، تعداد نفرات خانواده و... همگی در انتخاب راحت ترین راه اقامت آلمان موثر می باشند. در این مقاله در مورد راه های مختلف مهاجرت به آلمان صحبت خواهیم کرد و بعد از بررسی آن ها راحت ترین راه مهاجرت را معرفی می کنیم.

راحت ترین راه اقامت آلمان موضوعی است که در این گفتار به آن خواهیم پرداخت و با توجه به پیچیدگی های روند مهاجرت به خارج از کشور اطلاع از آن ها الزامی می باشد. برای مهاجرت به کشور آلمان راه های مختلفی وجود دارد، هر کدام از این روش ها دارای قوانین به خصوصی است و مدت زمان اقامت دریافتی در هر کدام متفاوت است.

انتخاب راحت ترین راه اقامت آلمان تا حد زیادی به امکانات فردی بستگی دارد، سرمایه، تحصیلات، تعداد نفرات خانواده و... همگی در انتخاب راحت ترین راه اقامت آلمان موثر می باشند. در این مقاله در مورد راه های مختلف مهاجرت به آلمان صحبت خواهیم کرد و بعد از بررسی آن ها راحت ترین راه مهاجرت را معرفی می کنیم.

اینفوگرافیک راحت ترین راه اقامت آلمان

اینفوگرافیک راحت ترین راه اقامت آلمان

در ادامه به سوالات زیر پاسخ خواهیم داد:
1.    آلمان کجاست؟
2.    بهترین شهرهای آلمان برای اقامت کدام هستند؟
3.    هزینه های زندگی در آلمان برای اقامت در این کشور به چه صورت می باشد؟
4.    راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای افراد مجرد چیست؟
5.    راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای خانواده ها چه راهی است؟
6.    چه جاذبه هایی افراد را برای دریافت اقامت آلمان ترغیب می کند؟
7.    مزایای دریافت اقامت آلمان چیست؟ 
8.    دریافت اقامت تحصیلی آلمان چه شرایطی دارد؟
9.    آیا امکان اشتغال حین تحصیل برای افرادی که اقامت تحصیلی آلمان را دارند وجود دارد؟ 
10.    دریافت اقامت کاری در آلمان به چه صورتی است؟ 
11.    آیا امکان تبدیل اقامت توریستی به دائمی وجود دارد؟
12.    چه افرادی نمیتوانند اقامت آلمان را دریافت کنند؟ 
13.    مدرک زبانی که به دریافت راحت ترین راه اقامت آلمان کمک می کند، چیست؟
14.    بعد از دریافت هر کدام از اقامت ها در کشور آلمان چه مدت زمان میبرد تا اقامت دائم دریافت کرد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد راحت ترین راه اقامت آلمان با ما همراه باشید.

 

آلمان کجاست؟

آلمان کجاست؟

اولین قدم برای مهاجرت انتخاب مقصد سفر است. مقصد مهاجرت باید با در نظر گرفتن مسائلی مانند فرهنگ، سلیقه و علاقه مندی ها، توانایی کار در کشور مقصد و دیگر مسائلی از این دست انتخاب شود. همچنین وضعیت پذیرش مهاجرین در کشورهای مختلف متفاوت است و قوانین این امر در هر کشور مطابق با قانون مهاجرت شرایط مختلفی دارد که این مسئله نیز در انتخاب مقصد مهاجرت تاثیرگذار است. کشور آلمان با برخورداری از شرایط نسبتاً مساعد برای پذیرش مهاجرین یکی از مقاصد اصلی برای مهاجرت به خصوص مهاجرت از کشور ایران می باشد.

تاریخچه مهاجرت به آلمان

اولین مهاجرت به کشور آلمان از زمان جنگ جهانی دوم آغاز شد. تغییرات مرزی در اروپا دلیل انتخاب آلمان به عنوان کشور مقصد توسط اول این مهاجرین بود همچنین بحران کار در بسیاری از کشورهای آسیب دیده در طول جنگ جهانی دوم موجب شد که مردم از مناطق مختلف به کشورهایی نظیر آلمان که ضررو زیان کمتری در طی جنگ دیده بودند مهاجرت کنند.

بعد از جنگ جهانی دوم آلمان پیشرفت بسیار زیادی در وضعیت کار و اقتصاد داشت این مسئله موجب انتخاب کشور آلمان به عنوان مقصد مهاجرت تا امروز شده است. آلمان یکی از قویترین کشورها از لحاظ اقتصاد است همچنین نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین است به همین دلیل بیشتر افرادی که با هدف پیشرفت کاری دست به مهاجرت می زنند آلمان را به عنوان مقصد اول خود انتخاب می‌کنند.

وضعیت اقتصادی و اجتماعی آلمان

کشور آلمان کشوری دموکرات و متشکل از جمهوری فدرال است که حدود ۱۶ ایالت دارد. این کشور از لحاظ توسعه انسانی در بهترین وضعیت قرار داشت و جز چهار کشور برتر جهان می باشد به همین دلیل از نظر وضعیت اقتصادی نیز کشور آلمان در ثبات نسبتا خوبی قرار دارد.

فساد اقتصادی در کشور آلمان بسیار پایین است و از نظر تنوع شغلی این کشور وضعیت بسیار خوبی دارد وجود صنایع مختلف در این کشور موجب شده که برای مردم این کشور و مهاجرین فرصتهای شغلی مناسبی موجود باشد. به دلیل مزایای ذکر شده و وضعیت خاص جغرافیایی کشور آلمان امروزه افراد زیادی خواهان مهاجرت به این کشور می باشند که برای تمام آنها مهمترین مسئله پیدا کردن راحت ترین راه اقامت آلمان است.

بهترین شهرهای آلمان برای اقامت کدام هستند؟

بهترین شهرهای آلمان برای اقامت کدام هستند؟

پیدا کردن راحت ترین راه اقامت آلمان یکی از مراحل اقدام مهاجرت می باشد اما مرحله دیگر که اهمیت زیادی نیز دارد انتخاب شهری است که اقامت در آن انجام می شود. شهر مقصد اقامت در انتخاب روش مهاجرت نیز تأثیرگذار است. در ادامه لیستی از شهرهای مهاجر پذیر کشور و آلمان و نوع پذیرش اقامت هر کدام آورده شده است.

برلین

یکی از شهرهای خوب برای اقامت و مهاجرت به کشور آلمان برلین می باشد. این شهر که در زمان جنگ جهانی دوم بیشترین نابودی را داشت، توانست بعد از اتحادی که میان آلمان شرقی و غربی شکل گرفت خود را بازسازی کرده و بسیاری از خرابی های آن جبران شود. از نظر جاذبه های طبیعی این شهر یکی از سرسبزترین شهرهای آلمان است، که دارای جنگل های زیبا و دریاچه و رودخانه های پرآب می باشد. برلین همچنین دارای بافتی سنتی- مدرن می باشد که هر فرد، با هر سلیقه ای می تواند در این شهر اقامتی دلنشین داشته باشد. برلین برای افرادی که قصد مهاجرت تحصیلی به خصوص در رشته های هنری دارند انتخاب مناسبی می باشد.

دوسلدورف

ششمین شهر جهان از نظر کیفیت و ساختار زندگی دوسلدورف در مجاور رودخانه راین می باشد. خانواده هایی که به دنبال اقامت تحصیلی فرزندان خود هستند معمولا به دلیل مدارس بی المللی، به این شهر به عنوان یک گزینه نگاه می کنند. این شهر همچنین دارای شرکت ها و برندهای چند ملیتی مختلفی است که برای مهاجرت کاری و سرمایه گذاری نیز انتخاب مناسبی می باشد. 50 منطقه در این شهر هرکدام وضعیت و ویژگی های مختلفی برای زندگی دارند که باعث انتخاب دوسلدورف به عنوان مثصد اقامت می شوند.

فرانکفورت

مهم ترین شهر اقتصادی آلمان، فرانکفورت است، تا جایی که به آن پایتخت مالی، اقتصادی آلمان نیز گفته می شود. این شهر دارای لنگرگاه ها و بنادر تجاربی متعددی است، همچنین به دلیل موقعیت های مختلف سرمایه گذاری برای اقامت کاری آلمان یک انتخاب مناسب می باشد.

هامبورگ

دومین شهر بزرگ آلمان همانند برلین یکی از طبیعت بی نظیری برخوردار است. این شهر همچنین دارای مناطق تاریخی جذاب و زیبایی است که برای علاقه مندان به تمدن یا افراد فعال در زمینه هنری انتخاب خوبی برای اقامت و مهاجرت است. ویژگی دیگر هامبورگ برخورداری از منطقه ای کارگر نشین است که از هزینه های پایین تری برای زندگی برخوردار می باشد و برای افرادی که قصد دریافت اقامت دائم این کشور را داشته اما سرمایه کمتری دارند انتخاب خوبی برای ابتدای اقامت می باشد.

مونیخ

یکی از شهرهای خوب از نظر تحصیلی، تجاری و تفریحی شهر مونیخ است اما این شهر از نظر هزینه زندگی نیز از قیمت های بالایی برخوردار می باشد. گرانترین محله های کشور آلمان در مونیخ قرار دارند اما از نظر کیفیت زندگی این شهر دارای رتبه سوم جهانی می باشد. 

اشتوتگارت

اشتوتگارت با صنایع خودروسازی شهرت پیدا کرده است بیشترین کارخانجات مهم خودروسازی کشور آلمان در این شهر قرار دارند. همچنین وجود محله هایی که دارای خانه در دامنه کوه می باشند دیگر دلیل جذابیت و علاقه مندی مهاجران به انتخا این شهر می باشد. مانند سایر شهرهای آلمان این شهر نیز کیفیت مناسبی برای زندگی داشته و جز رتبه های جهانی است.

هزینه های زندگی در آلمان برای اقامت در این کشور به چه صورت می باشد؟

هزینه های زندگی در آلمان برای اقامت در این کشور به چه صورت می باشد؟

زندگی و اقامت در کشور آلمان نیز مانند هر کشوری دارای هزینه هایی است. در برخی مناطق آلمان این هزینه ها سرسام آور و در برخی مناطق مناسب و معقول می باشد. پیش از جستجو برای پیدا کردن راحت ترین راه اقامت آلمان بد نیست تا با برخی از هزینه های مهم اقامت در آلمان آشنا شوید تا انتخاب راه اقامت را با دید بازتر انجام دهید.

هزینه مسکن در آلمان

اصلی ترین هزینه در کشور آلمان که بیشترین بخش هزینه را نیز در بردارد، هزینه مسکن است که بیشتر به صورت اجاره بها پرداخت می شود. هزینه مسکن در آلمان برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه چیزی حدود 700 یورو است که البته این میزان برای زندگی در مرکز شهر و مناطق متوسط رو به خوب است که هر چقدر به سمت خارج شهرها پیش رویم، اجاره بها کمتر خواهد شد. برای اقامت در آلمان می توان انواع آپارتمان، سوئیت و هتل ها را انتخاب کرد و در کنار هر کدام از آن ها هزینه هایی مانند آب، برق، تلفن و... نیز وجود دارد که عمده بودجه ای که پیش از سفر فراهم می شود صرف آن خواهد شد.

هزینه خورد و خوراک در آلمان

هزینه خورد و خوراک نیز از هزینه های مهم در کشور آلمان می باشد. حتی در صورت اقامت موقت، مانند اقامت های توریستی که از چند هفته تا چند ماه می باشند نیز برخی هزینه ها مانند خورد و خوراک جز هزینه های ضروری می باشند که باید در برنامه ریزی بودجه در نظر گرفته شوند. از نظر خورد و خوراک آلمان جز کشورهایی است که هزینه مناسبی دارند، به عنوان مثال هزینه یک وعده غذا در رستوران های زنجیره ای و معروف مانند مک دونالد چیزی حدود 7 یورو می باشد. همچنین خوراکی ها به دو نوع ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم می شوند که خوراکی های ارگانیک معمولا از قیمت بالاتری برخوردار می باشند.

هزینه حمل و نقل در آلمان

از نظر سرویس حمل و نقل، آلمان دارای دو حالت مختلف است، حمل و نقل عمومی که با قطار، مترو، اتوبوس و... انجام شده و هزینه های شخصی که تاکسی، خودرو شخصی و... را شامل می شوند. در بخش حمل و نقل عمومی هزینه ها ناچیز و متناسب می باشند اما هزینه حمل و نقل شخصی نسبتا بالاتر است.

هزینه پوشاک در آلمان

آخرین بخش هزینه ها در کشور آلمان مربوط به هزینه پوشاک می باشد. پوشاک در آلمان را می توان از فروشگاه های برند مانند آدیداس و... خریداری کرد یا به سراغ بازارهای محلی و مغازه های خیابانی رفت، طبیعی است که هزینه خرید از فروشگاه های برند بسیار بالاتر از بازارهای محلی می باشد. به طور کل هزینه زندگی در کشور آلمان به دلیل شرایط اقتصادی خوب و نرخ بیکاری، به نسبت حقوق و درآمد مناسب می باشد.

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای افراد مجرد چیست؟

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای افراد مجرد چیست؟

راحت ترین راه اقامت آلمان برای افراد مجرد تفاوت هایی با اقامت خانوادگی دارد. طبیعتا این افراد می توانند راحت تر به آلمان یا هرکشوری سفر کرده و اقدامات مهاجرت و اقامت دائمی خود را انجام دهند. برای اقامت این افراد در آلمان راه های زیادی وجود دارد که سه راه رایج و ساده تر در ادامه به اختصار توضیح داده شده است.

راحت ترین راه دریافت اقامت کاری آلمان

یکی از راه های مطمئن برای اقامت در کشور آلمان، که در صورت برخورداری از سرمایه کافی می توان از آن به عنوان نمونه ای از راحت ترین راه اقامت آلمان نیز یاد کرد، اقامت کاری است. در این شرایط فرد به دو صورت سرمایه گذاری و شروع کسب و کاری در آلمان یا دریافت پذیرش کاری از یکی از شرکت های معتبر این کشور اقدام به دریافت اقامت می کند، که از هر دو روش بعد از مدتی می توان اقامت را به اقامت دائم تبدیل کرد.

راحت ترین راه دریافت اقامت تحصیلی آلمان

یکی از راه های دریافت اقامت در آلمان برای افراد مجرد، اقامت تحصیلی است. اکثر افرادی که خواهان این اقامت هستند بیشتر از 18 سال سن داشته و برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و بالاتر درخواست اقامت دارند، کشور آلمان یکی از مهاجرپذیر ترین کشورها در امر تحصیلات است و دانشگاه های این کشور از چیزی حدود 30 درصد دانشجوی بین الملل تشکیل شده اند.

تحصیل در المان، در مقطع کارشناسی حدودا 4 سال زمان می برد، در طول این مدت دانشجو می تواند تا 40 ساعت در ماه به طور پاره وقت به کار و کسب درآمد مشغول باشد. کارشناسی ارشد نیز در آلمان حدود 2 سال زمان می برد که برای ورود به این مقطع به طور مستقیم نیاز است که کارشناسی از یک دانشگاه معتبر ایران دریافت شده باشد. در صورتی که فرد از مقطع کارشناسی، تا دکتری در آلمان اقامت داشته باشد چیزی حدود 10 سال اقامت تحصیلی خواهد داشت که لازمه تبدیل آن به اقامت دائم کار یا ازدواج در آلمان است.

راحت ترین راه دریافت اقامت از طریق ازدواج آلمان

همان طور که گفته شد، افرادی که به دنبال دریافت اقامت دائم در آلمان بعد از تحصیل هستند می توانند از طریق ازدواج با تبعه این کشور اقامت دائمی خود را دریافت کنند. البته اقامت دائم از طریق ازدواج، شروطی نیز دارد، به عنوان مثال این ازدواج باید به صورت رسمی ثبت شده، همسر دارای درآمد در کشور آلمان باشد و فردی که از طریق ازدواج قصد اقامت این کشور را دارد دارای مدرک زبان آلمانی سطح 1 باشد.

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای خانواده ها چه راهی است؟

راحت ترین راه دریافت اقامت آلمان برای خانواده ها چه راهی است؟

در بخش قبل در مورد راحت ترین راه اقامت آلمان برای افراد مجرد و کسانی که به تنهایی قصد سفر و دریافت اقامت آلمان را دارند صحبت شد اما ممکن است شخصی قصد مهاجرت و دریافت اقامت آلمان به همراه تمام اعضای خانواده خود را داشته باشد.

اقامت خانواده در آلمان

وضعیت اقامت خانوادگی کمی متفاوت تر است و قوانین متفاوتی در مورد اقامت اعضای یک خانواده وجود دارد به عنوان مثال در صورتی که در خانواده فرزند بالای ۲۲ سال وجود داشته باشد معمولاً نیاز به دریافت اقامت شخصی جداگانه خواهد داشت. برخی روش های رایج برای دریافت اقامت خانوادگی که به عنوان راحت ترین راه اقامت آلمان نیز شناخته می شوند در ادامه توضیح داده شده است.

اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از روش های دریافت اقامت کشور آلمان اقامت از طریق سرمایه گذاری در این شرایط شخص سرمایه گذار همسر و فرزندان وی اقامت کاری کشور آلمان را دریافت میکنند و برای یک یا دو سال کاری می توانند در آلمان ساکن شوند. با ادامه سرمایه گذاری و فعالیت در کشور آلمان اقامت تمدید شده و می‌توانند پروسه اقامت دائم خود را آغاز کنند.

اقامت از طریق تولد فرزند

دیگر روش اقامت برای خانواده ها در کشور آلمان اقامت از طریق تولد فرزند می‌باشد. در این روش فرزندی در آلمان به دنیا می آید مقیم کشور آلمان محسوب می‌شود و شناسنامه آلمان را دریافت میکند و خانواده، پدر ‌‌و مادر نیز اقامت آلمان را دریافت خواهند کرد. البته برای اقامت از طریق تولد فرزند نیز شروطی وجود دارد که پیش از اقدام به سفر به آلمان باید از آن ها مطلع شد و برنامه ریزی های لازم را انجام داد.

به عنوان مثال شرط اقامت دائم از این طریق، اقامت یکی از والدین به مدت 8 سال در کشور آلمان از یکی از روش های کاری یا تحصیلی یا تبعه بودن یکی از والدین است. البته در صورت عدم تبعه بودن والدین کودک بعد از طی کردن شرایط و مراحلی خاص می تواند اقامت این کشور را دریافت کند.

چه جاذبه هایی افراد را برای دریافت اقامت آلمان ترغیب می کند؟

چه جاذبه هایی افراد را برای دریافت اقامت آلمان ترغیب می کند؟

همان طور که در بخش های قبلی گفته شد، کشور آلمان از گذشته های دور یکی از مقاصد مهم مهاجرت بوده است. این مسئله به دلیل جاذبه های مختلف این کشور است که از گذشته تا الان وجود داشته و در دنیای امروز با پیشرفت تکنولوژی به جایگاه بالاتری دست پیدا کرده است. بیشتر شهرهای آلمان از بهترین سطح و شرایط زندگی برخوردار هستند و این مسئله به اقتصاد، فرهنگ و طبیعت بی نظیر آلمان برمی گردد.

جاذبه های فرهنگی

کشور پر جمعیت آلمان دارای ارزش های زیادی است که توسط مردم آن بسیار مهم تلقی می شوند. به عنوان مثال مردم در آلمان اعتقاد زیادی به حریم شخصی دارند و به همین دلیل افراد تازه وارد می توانند تا زمان عادت کردن به شرایط در امنیت خوبی به سر ببرند.

همچنین این کشور به وقت شناسی اهمیت زیادی می دهد. در کشور آلمان اکثر مردم از پشتکار نسبتا خوبی برخوردار هستند و در برنامه ریزی انجام فعالیت ها به خوبی عمل می کنند. کمال گرا بودن دیگر ویژگی فرهنگی کشور آلمان است که موجب کم شدن خطا در زندگی مردم آن می شود. این ویژگی های فرهنگی از مهم ترین دلایل علاقه مندی مردم در دیگر کشور ها به سفر و دریافت اقامت آلمان می باشد.

جاذبه های گردشگری

آلمان همچنین دارای جاذبه‌های توریستی و طبیعی زیادی است که مردم را سفر به آن و در نهایت اقامت در این کشور ترغیب می کند. بخش زیادی از جاذبه های طبیعی این کشور به فرهنگ و گذشته آلمان باز می گردد که از جمله آن ها میتوان به کلیسای جامع کلن، قلعه نوشوانشتاین و قصر سان سوسی اشاره کرد،

همچنین آلمان دارای پارک‌های طبیعی بسیار زیادی است که در اغلب آنها می‌توان رودخانه یا دریاچه های زیبا را پیدا کرد که برای علاقمندان به طبیعت و زندگی در این گونه محیط ها کشور آلمان می‌تواند بهترین مقصد مهاجرت و اقامت باشد.

جاذبه های اقتصادی

اما در زمینه مهاجرت یکی از اثرگذارترین عوامل اقتصاد قوی کشور آلمان است که به دلیل وجود منابع طبیعی و معدنی غنی، صنایع بزرگ و موفق و مدیریت اقتصادی صحیح توسط مدیران و تلاش و پشتکار مردم در انجام کار و مسئولیت ها می باشد. معمولاً اکثر افرادی که آلمان را برای اقامت انتخاب میکنند می توانند در این کشور مشغول به کار شوند که این مسئله یکی از موارد انتخاب آلمان برای اقامت می باشد.

مزایای دریافت اقامت آلمان چیست؟

مزایای دریافت اقامت آلمان چیست؟

دریافت اقامت آلمان مزایای بسیار زیادی دارد. علاوه بر زندگی در یک کشور اروپایی با امکانات بیشتر و بهتر، آلمان فرصت های زیادی برای پیشرفت مالی و تحصیلی برای مهاجرین ایجاد می کند. در ادامه مقاله راحت ترین راه اقامت آلمان در مورد برخی از مهم ترین مزایای دریافت اقامت این کشور صحبت خواهیم کرد تا افرادی که هنوز هم در انتخاب آلمان به عنوان مقصد مهاجرت و اقامت مردد هستند، انتخاب روشن تری داشته باشند.

مزایای اقامت آلمان

اقامت در کشور آلمان امتیازات زیادی را برای مسافر ایجاد می کند، البته بخش زیادی از این امتیازات بعد از دریافت اقامت دائم یا اقامت های طولانی مدت به فرد اعطا می شوند که به این شرح می باشند، تحصیل رایگان در کشور آلمان آن هم در بهترین دانشگاه های اروپایی یکی از مزایای مهم اقامت این کشور است،

همچنین در صورت دریافت اقامت این کشور بیشتر  خدمات درمانی، بهداشتی به طور رایگان انجام خواهند شد. دیگر مزیت اقامت آلمان امکان دریافت وام های بلند مدت با سود بسیار پایین است که بعد از افتتاح حساب بانکی بین المللی قابل انجام می باشد.

بعد از دریافت اقامت این کشور فرد حق سر به تمام کشورهای عضو اتحادیه های اروپا را خواهد داشت و نکته مهم عدم نیاز به دریافت ویزا برای سفر به هرکدام از این کشورهاست. به دلیل عدم وجود تحریم در کشور آلمان و اقتصاد قوی این کشور، تجارت از طریق اقامت آلمان با سایر کشورها به سادگی ممکن می شود همچنین نزدیکی آلمان به ایران و عدم نیاز به حضور مداوم در این کشور و تنها حضور هر 6 ماه یکبار از دیگر مزایای دریافت اقامت آلمان می باشد.

دریافت اقامت تحصیلی آلمان چه شرایطی دارد؟

دریافت اقامت تحصیلی آلمان چه شرایطی دارد؟

تا اینجای مقاله راحت ترین راه اقامت آلمان در مورد شرایط کلی اقامت در این کشور و روش هایی که افراد در وضعیت های مختلف می توانند از طریق آن برای اقامت آلمان اقدام کنند توضیح داده شد. در ادامه برخی راه های دریافت اقامت آلمان به تفکیک معرفی می شوند تا در نهایت بتوانیم بهترین و راحت ترین راه اقامت آلمان را مشخص کنیم.

اقامت تحصیلی

یکی از راه های انتخابی بسیاری از افراد برای اقامت در کشور آلمان استفاده از ویزای تحصیلی، دانشجویی است. این ویزا به افرادی که دارای حداقل مدرک دیپلم بوده و شرایط دریافت آن را داشته باشند داده می شود. برای اخذ اقامت تحصیلی، ابتدا نیاز است که درخواست وقتی برای صدور ویزای تحصیلی این کشور به سفارت داده شود.

این کار که به صورت آنلاین انجام می شود نخستین مرحله جهت اقامت تحصیلی در کشور آلمان می باشد. برای اخذ ویزا و تایید درخواست فرد باید درخواست پذیرش خود را به دانشگاه های مختلف آلمان ارسال کند. در صورت پذیرش و دریافت ویزا دانشجو به طور تمام وقت در آلمان تحصیل می کند و در کنار دانشگاه در یک کالج برای یادگیری زبان آلمانی و دروسی که پیش نیاز ورود به دانشگاه های المان است نیز به طور همزمان تحصیل خواهد کرد.

شرایط تحصیل در آلمان

شرایط تحصیل در آلمان

برای ورود به دانشگاه های آلمان و پذیرش و دریافت این ویزا شروطی وجود دارد که اطلاع از آن ها جهت فراهم کردن آمادگی لازم الزامی می باشد. از جمله این شروط می توان به تمکن مالی دانشجو اشاره کرد. هرچند هزینه های تحصیلی در المان اندک می باشد اما هزینه زندگی مانند مسکن، خورد و خوراک و... از هزینه هایی می باشد که دانشجو پیش از سفر باید توانمندی خود در پرداخت آن ها حداقل برای یکسال ابتدایی را اثبات کند.

دیگر شرط ورود به دانشگاه های این کشور دارای بودن مدرک زبان است. زبان انگلیسی نیز در کشور آلمان مورد استفاده قرار می گیرد اما ویزای تحصیلی نیازمند مدرک زبان B1 آلمانی می باشد، البته در صورتی که رشته انتخابی در دانشگاه های بین الملل و به زبان انگلیسی تدریس شود مدرک زبان تافل با حداقل نمره 80 الزامی می باشد.

بعد از آماده سازی این مدارک فرد باید برای مصاحبه به سفارت آلمان درخواست دهد. حداکثر زمان پاسخگویی سفارت 3 ماه بعد از مصاحبه است به همین دلیل متقاضی باید فاصله زمانی مصاحبه تا شروع کلاس ها را در نظر داشته باشد.

آیا امکان اشتغال حین تحصیل برای افرادی که اقامت تحصیلی آلمان را دارند وجود دارد؟

آیا امکان اشتغال حین تحصیل برای افرادی که اقامت تحصیلی آلمان را دارند وجود دارد؟

حتی در اقامت تحصیلی کشور آلمان نیز برخی از هزینه ها غیر قابل انکار می باشند که دانشجو باید برای تامین آنها یا از سرمایه قبل از از سفر خود استفاده کرده یا با پولی که از اعضای خانواده دریافت می‌کند هزینه‌های خود را تعمیر کند. اما ممکن است دانشجو هیچ کدام از این شرایط را نداشته و قصد کار حین تحصیل را داشته باشد که در این شرایط باید تابع قوانین باشد.

کار حین تحصیل در کشور

کارین تحصیل یا کار دانشجویی در کشور آلمان و قوانین بخش خصوصی داشته و دانشجویانی که اقامت تحصیلی این کشور دریافت می کنند بعد از دریافت اقامت یکساله می‌توانند اجازه این اقدام را نیز دریافت کنند. دانشجویان بین المللی به خصوص دانشجویانی که از کشورهایی مانند ایران که خارج از اتحادیه اروپا قرار دارد به آلمان برای تحصیل سفر می کنند می توانند ۱۲۰ روز از سال را به کارهای دانشجویی مشغول باشند.

این مدت باید با توجه به تایم کلاس ها با برنامه ریزی کامل به کار دانشجویی اختصاص داده شود همچنین برای کسب درآمد بیشتر از کار دانشجویی آشنایی با زبان آلمانی و داشتن یک تخصص فنی می تواند کمک کننده باشد.

دانشجویان معمولاً به ازای هر ساعت کار دانشجویی حدود ۱۰ یورو حقوق دریافت می کنند که در برخی مشاغل صنعتی این مبلغ افزایش پیدا می کند. البته باید دقت کرد که در صورت دریافت حقوق معادل ۴۵۰ یورو در ماه و بیشتر از مبلغ دانشجو باید بخشی از حقوق خود را به عنوان مالیات به دولت پرداخت کند.

دریافت اقامت کاری در آلمان به چه صورتی است؟

دریافت اقامت کاری در آلمان به چه صورتی است؟

اقامت تحصیلی کشورها آلمان در بخش های قبلی توضیح داده شد که با توجه به دائمی نبودن این اقامت و عدم امکان تبدیل آن اقامت دائمی نمی‌توان آنرا راحت ترین راه اقامت آلمان معرفی کرده اما برای آشنایی با فرهنگ این کشور و پیش زمینه ورود به مشاغل مختلف اقامت تحصیلی می تواند فرصت مناسبی باشد. دیگر راه دریافت اقامت آلمان دریافت ویزای کاری در این کشور می باشد. دریافت این نوع ویزا نیز شرایط به خصوصی دارد و افراد در برخی از حوزه‌ها می‌توانند این ویزا را راحت‌تر دریافت کنند.

اقامت کاری در آلمان

علیرغم مشکلات ایرانیان برای سفر به کشورهای مختلف، دریافت اقامت کاری آلمان به نسبت راحت انجام میشود. این مساله تا حد زیادی به نرخ پایین بیکاری در آلمان و علاقه‌مندی این کشور به ورود افراد متخصص در زمینه های مختلف برای پیشرفت اقتصادی وابسته می باشد. در دریافت ویزای کاری و اقامت از این طریق در کشور آلمان تسلط به زبان و برخورداری از یکی از تخصص های فنی تاثیر زیادی دارد. به عنوان مثال رشته‌های مانند کامپیوتر یا مکانیک و همچنین رشته های تاسیساتی در کشور آلمان پرطرفدار و پر متقاضی می‌باشند.

دریافت اقامت کاری با دعوتنامه

برای دریافت اقامت کاری فرد باید یک دعوت نامه کاری یکی از شرکت های صنعتی کشور آلمان را دریافت کرده باشد که البته میزان حقوق آن باید معادل سقف می باشد که سفارت برای اعطای ویزا مشخص کرده است که چیزی حدود ۵۰ هزار یورو در سال می باشد. در صورتی که فرد در مصاحبه سفارت پذیرفته شده و اقامت کاری آلمان را دریافت کند میتواند خانواده خود شامل همسر و فرزندان تا ۱۸ سال را نیز همراه خود به خاک آلمان وارد کند.

دریافت اقامت کاری بدون دعوتنامه

اما ممکن است فرد با هیچ شرکت آلمانی وارد مذاکره نشده باشد و در نتیجه قرارداد نیز در کار نباشد در این شرایط فرد باید درخواست ویزای کار بدون دعوت نامه را به سفارت ارسال کند این ویزا مدت زمان کوتاه تری نسبت به ویزای کاری با دعوتنامه دارد همچنین شروع دریافت آن کمی بیشتر از از نوع قبلی به عنوان مثال فرد باید دارای لیسانس در یک رشته معتبر دانشگاهی باشد،

همچنین سابقه انجام کاری که فرد در آن بیمه شده باشد نیز برای دریافت این نوع اقامت الزامی است، رشته تحصیلی فرد باید مورد تایید سفارت آلمان قرار گرفته باشد و و همچنین تسلط کافی به زبان آلمانی یا انگلیسی از شروط مهم دریافت این اقامت می باشد.

در صورت تأیید همه این شروط فرد می تواند اقامت ۶ ماهه کشور آلمان را دریافت کند تا در این شش ماه به جستجوی کار بپردازد در صورتی که در این مدت کار مناسب مورد تایید سفارت پیدا شود اقامت فرد یک سال دیگر تمدید خواهد شد. اقامت کاری را می‌توان به طور نسبی راحت ترین راه اقامت آلمان دانست.

آیا امکان تبدیل اقامت توریستی به دائمی وجود دارد؟

آیا امکان تبدیل اقامت توریستی به دائمی وجود دارد؟

افرادی که به دنبال دریافت اقامت آلمان به صورت دائم می باشند معمولا تصور می کنند که راحت ترین راه اقامت آلمان استفاده از ویزای توریستی و تبدیل این ویزا، به ویزای دائم می باشد که نه تنها کار ساده ای نیست بلکه در اکثریت موارد نتیجه ای نیز نخواهد داشت.

در صورتی که فرد دارای اقامت موقت کشور آلمان باشد میتواند در شرایط خاصی اقامت خود را به اقامت دائم تبدیل کند. برای تبدیل اقامت و ویزای توریستی به اقامت دائم باید از طریق ویزای گردشگری برای پیدا کردن یک شغل در آلمان یا پذیرش یکی از دانشگاه ها اقدام کند و بعد از دریافت ویزا کاری و تحصیلی مدت زمان اقامت موقت در کشور آلمان برای تبدیل به اقامت دائم را سپری کند.

شرط لازم برای دریافت اقامت دائم تسلط به زبان آلمانی در سطح متوسط رو به خوب است همچنین فرد باید توانایی لازم برای تامین هزینه‌های زندگی خود به خصوص هزینه های اساسی را داشته باشد. بعد از اقامت ۵ ساله موقت در آلمان که با تمدید دائم ویزاهای کاری یا تحصیلی انجام می شود، متقاضی از نظر سابقه کیفری بررسی خواهد شد و در صورت نداشتن هیچ سوء پیشینه ای با واگذاری تابعیت قبلی خود اقامت دائم کشورمان را دریافت خواهد کرد.

چه افرادی نمیتوانند اقامت آلمان را دریافت کنند؟

چه افرادی نمیتوانند اقامت آلمان را دریافت کنند؟

کشور آلمان یکی از کشورهایی که در زمینه دریافت اقامت سخت گیری کمتری داشته و در صورت برخورداری تمام شرایط اقامت موقت را برای متقاضی صادر می کند با این حال در مورد برخی از افراد نیز سخت گیری هایی برای اعطای اقامت انجام می شود که این به معنای عدم اعطای اقامت نیست و در صورت حل مشکلاتی که مانع صدور ویزا می شود می توان مجددا برای اینکار اقدام کرد و اقامت و اجازه سفر به کشور آلمان را دریافت کرد.

به عنوان مثال در خانواده‌هایی که یکی از والدین اقامت آلمان را دریافت کرده باشد همسر و فرزندان می توانند با استفاده از اقامت آن شخص به آلمان سفر کنند اما در صورتیکه هر کدام از فرزندان به سن ۱۸ سالگی رسیده باشند، اقامتی والدین برای آنها به حساب نمی آید و نیاز به دریافت اقامت جداگانه برای حضور در کشور آلمان دارند. همچنین در صورتی که فرد در کشور خود دارای سوء پیشینه باشد باید اثبات کند که مدت محکومیت خود را به طور کامل سپری کرده و حضور در کشور آلمان هیچگونه آسیبی به مردم این کشور نخواهد زد.

مدرک زبانی که به دریافت راحت ترین راه اقامت آلمان کمک می کند، چیست؟

مدرک زبانی که به دریافت راحت ترین راه اقامت آلمان کمک می کند، چیست؟

یکی از مسائل تاثیرگذار در انتخاب راحت ترین راه اقامت آلمان و ساده تر کردن دریافت اقامت این کشور تسلط به زبان است. آلمان جز کشورهای اتحادیه اروپاست، به همین دلیل مانند سایر کشورهای این حوزه زبان انگلیسی در این کشور نیز رایج می باشد اما متقاضیان سفر و دریافت اقامت این کشور بهتر است علاوه بر زبان انگلیسی تا حدی به زبان آلمانی نیز مسلط باشند.

داشت مدرک زبان آلمانی در سطح متوسط به خصوص برای افرادی که قصد دریافت اقامت کاری آلمان را داشته یا قصد تحصیلی در یکی از دانشگاه های آلمانی زبان این کشور را دارند الزامی می باشد. حداقل مدرک زبان برای ورود به کشور آلمان از طریق دریافت اقامت کاری، تحصیلی b1  است که در صورت تمایل به دریافت اقامت بلند مدت باید تا سطح a1 ارتقا داده شود.

سطح a1 پیشرفته ترین سطح زبان آلمانی است که برای تبعه این کشور الزامی می باشد و امکان ارتباط روزمره به سادگی را برای افراد فراهم می کند، هرچقدر به سطح پایین تر می رویم تا سطح c که تقریبا فرد تنها زبان آلمانی را متوجه می شود، سطح تسلط پایین تر خواهد آمد.

بعد از دریافت هر کدام از اقامت ها در کشور آلمان چه مدت زمان میبرد تا اقامت دائم دریافت کرد؟

بعد از دریافت هر کدام از اقامت ها در کشور آلمان چه مدت زمان میبرد تا اقامت دائم دریافت کرد؟

دغدغه اصلی اکثر افرادی که به کشور آلمان سفر کرده و اقامت موقت این کشور را دریافت می کنند تبدیل اقامت خود به اقامت دائم و سپس دریافت تابعیت این کشور است تا از تمام مزایای زندگی در آلمان بهره مند شده و با آسودگی کامل به زندگی در این کشور بپردازند. تحصیل رایگان، دریافت خدمات دولتی، امکان سفر بدون ویزا به دیگر کشورهای اروپایی و... از جمله مزایای دریافت اقامت دائم و تابعیت کشور آلمان می باشد.

به طور کل نمی توان مدت زمان دقیقی را برای تبدیل ویزاهای کاری یا تحصیلی به دائمی مشخص کرد، اما چیزی که مشخص می باشد این است که تنها از طریق ویزای کاری و سرمایه گذاری می توان برای دریافت ویزای دائم اقدام کرد و اقامت تحصیلی یا توریستی قابل تبدیل به اقامت دائم نمی باشد. از زمان ارائه درخواست تا صدور اقامت دائم ممکن است چیزی حدود 20 ماه زمان ببرد.