اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل، موضوع آوسبیلدونگ پرستاری آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم، پس شما را دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید.

همان طور که مطلع می باشید، تغییرات جمعیتی گسترده‌ای در کشور آلمان در حال شکل‌ گیری است. با توجه به بالا رفتن میزان امید به زندگی، تعداد جمعیت سالخورده در جامعه در حال افزایش می باشد. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که میزان نیاز به خدمات سرپایی و همچنین بستری در بیمارستان افزایش پیدا می کند.

در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل، موضوع آوسبیلدونگ پرستاری آلمان را مورد بحث و بررسی قرار دهیم و در این رابطه اطلاعات مفیدی را در اختیار شما مخاطبین عزیز قرار دهیم، پس شما را دعوت می کنیم تا پایان ما را همراهی نمایید.

همان طور که مطلع می باشید، تغییرات جمعیتی گسترده‌ای در کشور آلمان در حال شکل‌ گیری است. با توجه به بالا رفتن میزان امید به زندگی، تعداد جمعیت سالخورده در جامعه در حال افزایش می باشد. بنابراین طبیعی به نظر می رسد که میزان نیاز به خدمات سرپایی و همچنین بستری در بیمارستان افزایش پیدا می کند. از سوی دیگر، بیمارستان‌ ها، سرای سالمندان و ارائه‌ کنندگان خدمات مراقبتی، شرایط و نحوه ی استخدام را روز به روز و به صورت مداوم، دشوار‌تر می‌ کنند تا این که بتوانند پرستاران ماهرتری را به استخدام درآورند.

بر اساس بررسی ها، نيازسنجی مهارت‌های عمومی و تخصصی که به وسیله ی آژانس فدرال استخدام انتشار می یابد، در برابر هر 100 جای خالی استخدام پرستار فقط 19 نامزد تایید شده وجود دارد. از این رو استخدام کادر درمانگر و پرستار ماهر و توانمند، از چالش‌ های مهم کشورآلمان به حساب می آید. در این نوشتار، به صورت جامع و کامل در رابطه با پرستاری در آلمان یا همان آوسبیلدونگ پرستاری آلمان صحبت خواهیم کرد و آن را مورد بررسی، تجزیه و تحلیل قرار خواهیم داد.

اینفوگرافیک آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

اینفوگرافیک آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

در ابتدای امر به ذکر سوالاتی چند و همچنین طرح موضوعاتی در رابطه با آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می پردازیم و در ادامه به تشریح آن ها خواهیم پرداخت، پس با ما باشید: 
کار و فعالیت در حوزه پرستاری در کشور آلمان
دوره ی آوسبیلدونگ چیست؟
شرایط پذیرش در دوره آوسبیلدونگ چیست؟ 
فرصت عالی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان با حداقل مدرک دیپلم
شرایط آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه و به چه صورت می باشد؟
مهاجرت پرستاری در آلمان
شرایط مهاجرت پرستاری در آلمان به چه صورت می باشد؟
فرصت‌های شغلی خوب و مناسب برای متخصصان رشته پرستاری در کشور آلمان
قانون آموزش پرستاری از ابتدای ژانویه سال 2020
مروری کوتاه بر تغییرات به وجود آمده در اصلاح آموزش پرستاری
سوالات متداول در ارتباط با آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
صفر تا صد آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
برگزاری دوره آسبیلدونگ پرستاری آلمان در مدارس
شرایط شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه می باشد؟
آیا از طریق این روش، امکان پیوستن همسر و فرزند وجود دارد؟ 
آیا الست گروپ برای این دوره اقدام می کند؟ 
خدمات الست گروپ در این خصوص چیست؟

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان – دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان
شرایط ورود به رشته پرستاری در آلمان چیست؟
هزینه های تحصیل و حقوق پرستاری در کشور آلمان
دانشگاه های معتبر برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان
موقعیت کار پس از تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان
مشاغل موجود برای پرستاران در کشور آلمان کدام موارد می باشند؟
رشته های زیر مجموعه پرستاری در کشور آلمان کدام موارد می باشند؟
سوالاتی دیگر در ارتباط با تحصیل پرستاری در آلمان

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آوسبیلدونگ پرستاری آلمان با ما همراه باشید.

 

کار و فعالیت در حوزه پرستاری در کشور آلمان

کار و فعالیت در حوزه پرستاری در کشور آلمان

پرستاران و مراقبین سالمندان؛ مسئولیت نظارت، ارائه مشاوره و نگهداری از بیماران را چه در بیمارستان و چه در سرای سالمندان و همچنین منزل افراد عهده دار می باشند. بسته به تخصص و صلاحیت اشخاص، ممکن است که کار جمع‌آوری مدارک و مستند سازی و ارزشیابی راه های مراقبتی نیز از طرف پزشکان و دستیاران آنان به پرستاران محول گردد. در ضمن، گفت و گو با خانواده بیماران نیز از جمله وظایف و مسئولیت های دیگری است که به پرستاران محول می گردد. 

امروزه با توجه به تغییرات به وجود آمده در هرم جمعیتی، تقاضا برای استخدام مراقبین سالمندان به سرعت در حال افزایش می باشد و پیش‌ بینی می ‌شود تا سال 2050 میلادی، بیش از 2 برابر افراد احتیاج به مراقبت و پرستاری پیدا خواهند کرد. این بدان معنی می باشد که تامین پرسنل ماهر و توانمند در رشته پرستاری، چالشی مهم برای کشور آلمان خواهد بود که البته برای مقابله با آن، تعدادی استراتژی مختلف تدوین گردیده است. از آن جمله می ‌توانیم به اصلاح آموزش پرستاری تا سال 2020 و نیز استخدام متخصصان پرستاری در آلمان از خارج از این کشور اشاره کنیم.

 

دوره ی آوسبیلدونگ چیست؟

دوره ی آوسبیلدونگ چیست؟

دوره ی آوسبیلدونگ از جمله دوره های آموزشی مهارتی در سیستم آموزشی کشور آلمان می باشد. این دوره ها می توانند 6 ماه تا 3. 5 ساله باشند. در خیلی از موارد، این دوره ها نظری و در خیلی از موارد ترکیبی از هر دو آموزش نظری و عملی می باشند.

یعنی این که دانشجو در حین آموزش نظری در کلاس، آموزش عملی را هم می بیند و دوره کارآموزی را می گذراند. افراد بعد از پایان دوره ی آوسبیلدونگ بایستی امتحان بدهند و مدرک آوسبیلدونگ را اخذ نمایند. این افراد می توانند تحت عنوان نیروی کار ماهر و یا نیروی کار حرفه ای در آلمان فعالیت نمایند. 

از جمله پرطرفدار ترین دوره های آوسبیلدونگ در کشور آلمان پرستاری می باشد. افراد در این دوره 2100 ساعت آموزش نظری می بینند و 2500 ساعت آموزش عملی نیز در بیمارستان یا کلینیک یا مراکز مراقبتی دیگر را خواهند گذراند.

 

شرایط پذیرش در دوره آوسبیلدونگ چیست؟

شرایط پذیرش در دوره آوسبیلدونگ چیست؟

شرط پذیرش در دوره های آموزش آوسبیلدونگ، داشتن مدرک دیپلم است. نمره و معدل دیپلم برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ اهمیتی ندارد. 
داشتن مدرک زبان آلمانی برای خارجی هایی که می خواهند در دوره های آوسبیلدونگ شرکت کنند، ضروری است. بیشتر مدارس آوسبیلدونگ نیاز به مدرک زبان b2 دارند و متقاضی باید بتواند زبان آلمانی را خوب صحبت کند و متوجه شود. 

مدارس آوسبیلدونگ معمولا شرط سنی مجزایی دارند و هر مدرسه و رشته ای، شرایط سنی خودش را تعیین کرده است. به استناد قوانین مهاجرت آلمان، توصیه می شود اگر فردی قصد دریافت ویزا از سفارت آلمان را برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ دارد، بهتر است، قبل از 45 سالگی برای درخواست ویزا اقدام کند. به این دلیل که از این سن به بالا، احتمال دریافت ویزا از سفارت بسیار کم است. همچنین بیشتر مدارس آوسبیلدونگ، پرستاری محدودیت سن 45 سال را برای دوره آوسبیلدونگ قرار داده اند.

 

طول دوره چند وقت است؟

طول دوره های آوسبیلدونگ متفاوت است. معمولا دوره های آوسبیلدونگ بین 6 ماه الی 3. 5 ساله هستند و در پایان دوره در صورت قبولی در آزمون، در صورتی که دوره آزمون داشته باشد، متقاضی مدرک خود را دریافت می کند. طول دوره های آوسبیلدونگ پرستاری 3 سال است. در این مدت متقاضی 2100 ساعت آموزش تئوری می بیند و 2500 ساعت آموزش عملی را طی می کند. 

 

حقوق دریافتی حین دوره چقدر است؟

حقوق دریافتی در طول دوره آوسبیلدونگ پرستاری مصوب وزارت کار کشور آلمان است. این مبلغ ماهیانه 1200 یورو در سال اول، 1300 یورو در سال دوم و 1400 یورو در سال سوم است. این مبلغ حقوق، مشمول مالیات و حق بیمه هم می شود. 

 

آیا پس از اتمام دوره آوسبیلدونگ استخدام می شویم؟

دانشجو پس از اتمام دوره تحصیل آوسبیلدونگ، مدرک مربوطه را دریافت می کند و با این مدرک اجازه کار در کشور آلمان دارد. پس از اتمام دوره، ویزای متقاضی به مدت 1 سال تمدید می شود تا بتواند در این مدت کار پیدا کند.

پس از پیدا شدن کار و انعقاد قرارداد استخدامی، متقاضی می تواند درخواست اقامت کاری بدهد و نوع اقامتش را عوض کند. با توجه به کمبود نیروی کار پرستاری در کشور آلمان در بیمارستان ها و کلینیک ها، معمولا فارغ التحصیلان رشته پرستاری به راحتی می توانند در کشور آلمان کار پیدا کنند.

 

فرصت عالی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان با حداقل مدرک دیپلم

فرصت عالی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان با حداقل مدرک دیپلم

لازم به ذکر است که قوانین آوسبیلدونگ در سال 2020 دشوارتر شده و در صورتی که قصد مهاجرت از طریق آوسبیلدونگ را دارید، فورا دست به کار شوید و اقدامات لازم را به انجام رسانید. 
همان گونه که در بالا اشاره نمودیم، با توجه به نیاز آلمان به پرستار، می توانید از طریق آوسبیلدونگ پرستاری آلمان به این کشور مهاجرت نمایید و از این طریق اقامت این کشور را اخذ نمایید. ولی سوالی که در این بخش مطرح است، این است که چگونه؟ و این که شرایط این طرح به چه صورت می باشد؟

 

شرایط آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه و به چه صورت می باشد؟

شرایط آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه و به چه صورت می باشد؟

نخست یک دوره ی 3 ساله آموزش پرستاری را در کشور آلمان طی خواهید نمود که در این دوره ی 3 ساله، حدودا ماهیانه 1000  یورو حقوق دریافت خواهید نمود. 
بعد از گذراندن دوره ی 3 ساله، به صورت تضمینی استخدام خواهید شد و حقوق دریافتی، به ماهیانه حدود 2500 یورو افزایش پیدا خواهد کرد. البته با توجه به تغییر قوانین، این عدد و ارقام ممکن است، نوسان داشته باشد.

بعد از آن که دوره ی آموزشی 3 ساله به اتمام رسید، اقامت 2 ساله ی کاری دریافت خواهید نمود. 
بعد از اقامت 2 ساله، اقامت دائم کشور آلمان را نیز اخذ خواهید نمود. 

 

شرایط لازم برای شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

شرایط لازم برای شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

_ مدرک زبان مورد نیاز جهت اقدام حداقل B1 آلمانی می باشد. 
_ سقف سنی مورد تایید برای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان 45 سال می باشد.

 

مهاجرت پرستاری در آلمان

مهاجرت پرستاری در آلمان

افرادی که دارای مدارک دانشگاهی زیر می باشند، می توانند به روشی که در ادامه به آن خواهیم پرداخت، اقامت کاری در کشورآلمان را دریافت نمایند. 
پرستاری
مامایی
پیراپزشکی
میکروبیولوژی
علوم آزمایشگاهی
هوشبری
گفتارسنجی
شنوایی سنجی
اتاق عمل
فیزیوتراپی
رادیوتراپی
رادیولوژی
بهداشت محیط
بهداشت کار
بهداشت حرفه ای ( طب کار)
اعضاء مصنوعی ( پروتز)
بینایی سنجی
تکنیسین پروتزهای دندانی
داروسازی
مهندسی پزشکی
فوریت های پزشکی
ژنتیک
فیزیولوژی پزشکی
طب اورژانس
تغذیه و رژیم درمانی
میکروب شناسی (میکروبیولوژی)
طب فیزیکی و توانبخشی
مدارک پزشکی (فناوری اطلاعات سلامتHIT)
کالبدشناسی / علوم تشریحی
طب هوانوردی و هوافضا

 

شرایط مهاجرت پرستاری در آلمان به چه صورت می باشد؟

شرایط مهاجرت پرستاری در آلمان به چه صورت می باشد؟

نخست باید دوره آموزشی 100 الی 800 ساعته را به منظور آشنایی تخصصی با رشته مربوطه را طی نمایید. این میزان ساعت با توجه به ریز نمرات و همچنین سابقه کاریتان معین خواهد شد. 
حقوق ماهانه در طول دوره ی آموزشی، تقریبا 1400 تا 1800 یورو می باشد. (با توجه به تغییر احتمالی در قوانین، این ارقام ممکن است، با تغییراتی رو به رو گردند)
حداکثر سن 25 سال می باشد و برای افرادی که 25 سال به بالا هستند، ارائه ی مدارکی که در بالا ذکر شد، الزامی می باشد. 
بایستی دارای مدرک B2  آلمانی باشید. 
بعد از پایان دوره، به صورت تضمینی استخدام خواهید شد. 
بعد از پایان دوره، حقوق ماهانه مبلغی بین 1800 الی 0350 یورو خواهد بود که البته با تغیر قوانین، آن هم تغییر خواهد داشت. 
ادامه تحصیل به شرایط کاری شما بستگی پیدا می کند. اقامت شما کاری خواهد بود و بعد از آن که اقامت شما تثبیت گردید، یعنی از وضعیت موقت خارج شد، می توانید به صورت رایگان تحصیل نمایید. البته می توانید به همراه تحصیل، کار هم انجام دهید که این نکته در صورتی است که قادر باشید، رضایت کارفرما را جلب نمایید.

 

فرصت‌های شغلی خوب و مناسب برای متخصصان رشته پرستاری در کشور آلمان

فرصت‌های شغلی خوب و مناسب برای متخصصان رشته پرستاری در کشور آلمان

چنان چه بخواهید در کشور آلمان و البته در حوزه پرستاری کار کنید، بایستی مجوز و مدرک آن را دارا باشید. برای تایید شدن صلاحیت حرفه‌ ای تان لازم است، دوره ی هماهنگ ‌سازی را طی کنید تا توانایی زبانی و مهارتی خود را به اندازه ی قابل قبولی به تایید برسانید. تقاضاهای‌ لازم برای تشخیص صلاحیت حرفه ‌ای بایستی به مراجع مربوطه در کشور آلمان و ایالتی که در آن تصمیم به کار دارید، ارسال گردد.

چنان چه درخواست شما مورد تایید قرار گیرد، بدون توجه به ایالتی که برای آن اجازه ی کار به شما اعطا گردیده است، مجاز به کار در تمامی کشور می باشید. برای این که تقاضای شما با موافقت روبرو گردد، بایستی شرایط زیر را مد نظر قرار دهید: 

 

مدارک تحصیلی تان بایستی از طرف کشور آلمان به رسمیت شناخته شود.

بنابراین چنان چه مدرک خود را از دانشگاه‌ های خارج از کشور آلمان دریافت نموده اید، لازم است، این مدارک از طرف دولت آلمان تایید گردد. مرجع مربوطه در کشور آلمان بعد از بررسی مدارک تحصیلی شما تایید می‌ کند که آیا صلاحیت‌های حرفه‌ای شما در خارج از این کشور با مدارک مربوطه صادر شده در آلمان همخوانی و مطابقت دارد، یا نه. چنان چه این مدارک مورد تایید نباشد، می‌ توانید در دوره‌های هماهنگ ‌سازی ثبت ‌نام نمایید. 
آشنایی به زبان آلمانی و توانایی مکالمه به این زبان جزو ملزومات می باشد.

 

مدارک زبان آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

مدارک زبان آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

بر اساس ایالتی که برای کار در آن قصد دارید اقدام نمایید، بایستی سطح زبان B1 یا  B2 را در چارچوب مرجع اروپایی دارا باشید. 

 

بایستی از سلامت کامل برخوردار باشید.

بایستی از طرف پزشکی آلمانی، صلاحیت و سلامت شما به لحاظ جسمی و روحی برای کار در حوزه یپرستاری تایید شود. 

 

بایستی گواهی عدم سوء پیشینه را ارائه نمایید.

به منظور اثبات قابل اعتماد بودن خود به دولت آلمان نیاز است، گواهی عدم سوء پیشینه از پلیس آلمان و یا از کشور خود را به همراه داشته باشید. 
در فرآیند شناسایی، بیشتر از آن که ملیت فرد درخواست کننده مورد توجه باشد، تاکید مهم و اصلی بر این است که فرد، صلاحیت خود را از کجا به دست آورده است. 

 

مدارک اعطا شده از سوی کشورهای اتحادیه اروپا

چنان چه مدرک پرستاری خود را از کشوری عضو اتحادیه اروپا و یا منطقه اقتصادی اروپا کسب کرده باشید، مدارک شما به صورت اتوماتیک تاتید می شوند. با این وجود، هر فردی که تمایل به فعالیت در زمینه ی پرستاری در کشور آلمان دارد، بایستی بتواند به زبان آلمانی صحبت کند. شخص متقاضی بایستی ثابت کند، سطح زبان او برای انجام فعالیت انتخابی مناسب می باشد. این سطح با سطح زبان  B1 و B2  مطابقت دارد. 

 

مدارک اعطا شده از طرف کشورهای خارج از اتحادیه ی اروپا

پرستاری در فهرست شغل هایی که آلمان به آن نیاز دارد، قرار گرفته است. این بدان معنی می باشد که متخصصانی که مدرک پرستاریشان را از کشورهایی خارج از اتحادیه ی اروپا اخذ کرده اند نیز می ‌توانند مطابق با قوانین اشتغال خارجی ‌ها، به کشور آلمان مهاجرت نمایند و در جهت استخدام در این کشور اقدام نمایند.

 

مهارت های حرفه ای مورد نیاز پرستاری در کشور آلمان

پیش از درخواست ویزا بایستی ابتدا ببینید مهارت‌ های حرفه‌ ای به شما اجازه ی کار و فعالیت در چه زمینه ای را می دهد. بایستی برای تایید مدارک کاری و حرفه ‌ای که در خارج از آلمان و اتحادیه ی اروپا کسب کرده‌ اید، اقدام نمایید. این فرآیند موارد زیر را شامل می شود: 

 

ارزشیابی و تایید کامل مدارک حرفه‌ای

این خود بدان معنی می باشد که مدارک تحصیلی و حرفه‌ ای شما بررسی گردیده و معادل با مدارک آلمانی مربوطه می باشد و شما، دیگر شرایط مورد نیاز مانند مهارت ‌های زبانی را دارا هستید. بعد از دریافت پیشنهاد شغلی معتبر، قادر هستید، برای اخذ ویزا از سفارت آلمان در کشورتان اقدام نمایید. زمانی که وارد خاک آلمان شدید، بایستی به دفتر امور اتباع خارجی مراجعه کرده و برای اقامت به منظور کار و فعالیت در رشته پرستاری و همچنین مراقبت‌ های پزشکی، مجوز دریافت نمایید.

به این موضوع دقت و توجه داشته باشید که در کشور آلمان، پرستاری مانند خیلی از کشورها یک رشته ی دانشگاهی نمی باشد، بلکه نوعی آموزش حرفه ‌ای به حساب می آید. بنابراین کارت آبی اتحادیه ی اروپا برای پرستارانی که مایل به کار در کشور آلمان می باشند، صادر نمی ‌گردد. 

 

ارزشیابی و تایید نسبی مدارک حرفه ‌ای

چنان چه از نظر مقامات مربوطه، مدارکتان ناقص تشخیص داده شود، قادر هستید، در برنامه‌های آموزشی برای کسب مهارت‌های علمی و یا عملی بیشتری شرکت نمایید که در این صورت، نقایص مدارک شما جبران خواهد شد. برای این کار احتیاج به اجازه اقامت برای کامل کردن شرایط حرفه‌‌ای (بخش 17a  قانون اقامت) دارید. این اجازه ی اقامت فقط برای 18 ماه صادر می شود تا بتوانید با طی کردن دوره‌های آموزشی، نواقص مدارک خود را تکمیل نمایید و صلاحیت لازم را کسب کنید.

این دوره ‌‌‌ها شامل دوره ‌های مقدماتی آماده ‌سازی جهت امتحانات، دوره ‌های زبان آلمانی و آموزش در منزل و کارآموزی می باشد. با گرفتن این ویزا شما اجازه دارید، همزمان با طی کردن دوره‌های آموزشی به صورت پاره وقت در رشته خود یعنی تحت عنوان کمک پرستار فعالیت نمایید. پس از گذراندن دوره با موفقیت و به اثبات رسیدن صلاحیت کیفی مدارک تخصصی، این امکان هست که ویزا به مدت 1 سال برای پیدا کردن کار خوب و مناسب و مرتبط با شرایط حرفه‌‌ ای فرد، تمدید گردد.

 

قانون آموزش پرستاری از ابتدای ژانویه سال 2020

قانون آموزش پرستاری از ابتدای ژانویه سال 2020

در تاریخ 1 ژانویه سال 2020، قانون جدید حرفه ی پرستاری کشور آلمان اجرایی شد. تمامی متقاضیان، آموزش را به عنوان متخصص پرستاری شروع‌‌‌‌‌‌ ‌‌کرده و بایستی 2 سال آموزش عمومی پرستاری را طی کنند. در سال سوم آموزش، کارآموزان؛ یا آموزش‌ های عمومی را دنبال می کنند تا این که پرستار عمومی شوند، یا به منظور تبدیل شدن به پرستار کودکان و یا سالمندان، پرستاری تخصصی‌‌‌ می‌ خوانند. 

ملزومات شروع آموزش پرستاری نیز بدون تغییر می باشد. افرادی که آموزش ‌های لازم را به عنوان پرستاران عمومی، پرستار سالمندان و یا پرستار کودکان به اتمام رسانده‌ اند، قادرند برای تبدیل شدن به متخصص مراقبت ‌های پرستاری، به آموزش‌ های بعدی بپردازند. مدت زمان آموزش اولیه آنان بعداً مورد بررسی قرار خواهد گرفت. به غیر از برنامه آموزش حرفه‌‌ای پرستاری، دوره ی جدید دانشگاهی پرستاری نیز معرفی‌‌‌‌‌‌ می ‌‌شود. این دوره شامل تمامی مهارت‌های آموخته شده تحت برنامه ی آموزش حرفه ‌‌ای و همچنین نیازهای پیچیده ‌تر اشخاص نیازمند مراقبت می باشد.

 

مروری کوتاه بر تغییرات به وجود آمده در اصلاح آموزش پرستاری

مروری کوتاه بر تغییرات به وجود آمده در اصلاح آموزش پرستاری

اصلاح آموزش پرستاری، بعضی از جنبه‌های اساسی و مهم آموزش پرستاری و زندگی کاری را تغییر می دهد. تمرکز اصلی اصلاحات جدید بر روی آموزش عمومی پرستاری می باشد. این یعنی هر کسی به عنوان یک پرستار آموزش‌‌‌‌‌‌ می بیند و با در نظر گرفتن تحولات جدید در دانش پرستاری، مهارت‌های اصلی و لازم پرستاری برای مراقبت از اشخاص در سنین و نیازهای گوناگون را کسب‌‌‌‌‌‌ می‌‌ نماید. متخصصین پرستاری، فرصت‌های مناسب و بهتری برای پیدا کردن کار، تغییر شغل، ارتقاء و پیشرفت شخصی در همه ی زمینه‌های پرستاری خواهند داشت. 

آموزش افراد، بر طبق برنامه جدید، انعطاف پذیری بیشتری خواهد داشت. متقاضیان قادر هستند، گزینه‌های آموزشی را انتخاب نمایند که دقیقا متناسب با احتیاجات آن ها باشد. به عنوان نمونه؛ اگر‌‌‌‌‌‌ قصد ادامه تحصیل دارند، می ‌‌توانند برای اخذ مدرک پرستاری عمومی دانشگاهی اقدام نمایند. یکی دیگر از محاسن آموزش پرستاری عمومی این است که مدرک آن در تمام اتحادیه ی اروپا به رسمیت شناخته شده و به افراد شاغل در زمینه ی پرستاری، فرصت ‌های شغلی بیشتری‌‌‌‌‌‌ را اعطا می کند. برنامه جدید آموزش پرستاری کاملاً رایگان می باشد و کارآموزان نیز حقوق کافی کسب می کنند.

 

سوالات متداول در ارتباط با آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

سوالات متداول در ارتباط با آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

خیلی از کاربران گرامی الست گروپ سوالاتی در رابطه با پرستاری در آلمان دارند. با وجود این که تقریبا جواب همه ی سوالات را می توان در لا به لای متون پرستاری در آلمان پیدا کرد، ولی برای راحت تر شدن کار شما تصمیم گرفتیم، بیشترین سوالاتی را که تا کنون از ما پرسیده شده است، در این بخش عنوان نماییم. در ادامه برای یافتن سریع جواب های خود درباره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان ما را همراهی نمایید. 

 

برای پرستاری در کشور آلمان تا چه زمانی فرصت داریم اقدام کنیم؟

از آنجا که جمعیت آلمان رو به پیری است، این کشور به شدت با بحران کمبود نیرو رو به رو می باشد. گزارشات بیانگر آن است که تا سال 2050 با روند پیری جمعیت، بیش از دو برابر ساکنین آلمان نیازمند پرستاری می باشند. بنابراین کشور آلمان بیشتر از گذشته در صدد جذب نیروی پرستاری می باشد. ولی به علت سیل جمعیت پرستاران که در دوره های پرستاری کشور آلمان شرکت می کنند، ممکن است، خیلی سریع این جایگاه شغلی اشباع گردد. 

 

مزیت شرکت در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چیست؟

مزیت شرکت در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چیست؟

خصوصیت اصلی این دوره ها اخذ ویزای کاری است. این دوره ها رایگان برگزار می گردند و شما در طی دوره حقوق دریافت می کنید و پس از پایان دوره با پیدا کردن کار، می توانید بعد از 5 سال اقامت دائم خود را دریافت کنید.

بنابراین؛ این نوع مهاجرت بهتر از ویزای تحصیلی می باشد و برای کسانی است که قصد ادامه تحصیل ندارند و به دنبال مهاجرت می باشند. در ضمن وقت سفارت ویزای تحصیلی آلمان تقریبا 2 سالی طول می کشد، ولی این نوع مهاجرت حداکثر 1 سال زمان می برد.

 

آیا دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان نیازمند یادگیری زبان آلمانی می باشد؟

بله؛ نکته ی جالب این جاست که دانش زبانی شما بایستی خیلی بهتر از مهارتتان در پرستاری باشد. برای پرستاری در کشور آلمان، بایستی حتما سطح زبانی  B1 را دارا باشید و بعد از حضور در آلمان، سطح زبان خود را به B2 ارتقا دهید. 

آیا بعد از طی کردن دوره ی آموزشی در کشور آلمان، حتما استخدام می شوم؟

بله؛ شما پس از پایان دوره ی 3 ساله ی پرستاری در آلمان، به صورت تضمینی در یکی از مراکز بهداشتی و درمانی استخدام خواهید شد و پس از آن نیز می توانید برای اخذ اقامت آلمان اقدام نمایید. 

 

آیا برای طی کردن دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان باید مدرک لیسانس داشته باشم؟

خیر؛ شما می توانید با داشتن مدرک دیپلم در هر کدام از رشته های تحصیلی، برای ورود به این دوره اقدام کنید. 

 

آیا درست است که پس از طی نمودن این دوره، فقط از افراد دارای معلولیت بایستی پرستاری کنیم؟

چنین چیزی صحت ندارد و چنان چه تمایل به انجام کار پرستاری به صورت حرفه ای هستید، می توانید از بین برنامه های آموزش حرفه ای، یکی را انتخاب نمایید. این 3 برنامه شامل «پرستاری»، «پرستاری سالمندان» و همچنین «پرستاری کودکان» می باشد.

 

آیا در طی دوره ی آموزشی، حقوقی دریافت می کنم؟

بله؛ خبر خوب این که شما در طی دوره ی آموزشی به طور متوسط 900-1200 یورو حقوق دریافت خواهید نمود. 

 

آیا کشور آلمان برای سایر رشته ها نیز چنین دوره هایی برگزار می کند؟

به غیر از آوسبیلدونگ پرستاری آلمان، می توان در رشته هایی از جمله آرایشگری، مهندسی کشاورزی، شیمی و فیزیک، نقاشی ساختمان، اپتومتری، حسابداری، دستیاری دندانپزشک، آی تی، هتلداری، مدیریت و کاردانی برق اقدام نمود. 

 

حداقل مدرک برای ورود به آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چیست؟

حداقل مدرک دیپلم می باشد و فرقی هم ندارد که دیپلم چه رشته ای را داشته باشید. 

 

حداکثر سن برای آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چقدر است؟

حداکثر سن مورد تایید 45 سال است. 

 

برای افرادی که مدارک حرفه ای پرستاری دارند، حداکثر سن چقدر می باشد؟

در این مورد، حداکثر سن 45 سال می باشد.

 

آیا دیگر آوسبیبلدونگ ها نیز، مانند آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می باشند و مزایای آن را دارند؟

کلیه ی آوسبیلدونگ ها، تمام این شرایط را دارا می باشند که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت الست گروپ مراجعه نمایید و نوع آوسبیلدونگ را با توجه به استعداد و علاقه خود انتخاب نمایید.

برای راهنمایی بیشتر، شما می توانید با مشاورین مهاجرتی الست گروپ تماس حاصل فرمایید.

 

صفر تا صد آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

صفر تا صد آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

از جمله دغدغه‌های سیاستمداران کشور آلمان در طول چند سال گذشته، تامین کادر درمان و به ویژه پرستار بوده است. صدر اعظم کشور آلمان، این کمبود را ۲۷۰ هزار نفر اعلام نموده و گفته: دولت آلمان قصد دارد، با حضور مهاجرین، این کمبود را برطرف سازد. 

روش های گوناگونی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد که قصد داریم در این نوشتار یکی از این روش ها، یعنی مهاجرت از طریق شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان که به نوعی تحصیل پرستاری در آلمان می باشد را به شما معرفی نماییم. 

 

آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

از سال ۲۰۱۵ دولت کشور آلمان تصمیم به تغییر در قوانین و سیاست‌های خود در زمینه ی تامین نیروی کار ماهر گرفت. این تغییر در اول مارس ۲۰۲۰ به نتیجه رسید و کشور آلمان قوانین و مقررات مهاجرتی خود را در راستای تامین نیروی کار ماهر و متخصص تغییر داد.

یکی از این نمونه تغییرات مربوط به دوره‌ های فنی و حرفه‌ ای یا دوره‌ های آوسبیلدونگ آلمان می باشد. این دوره‌ ها در نظام آموزشی این کشور با هدف تربیت نیروی کار ماهر و متخصص برگزار می ‌گردد. تا پیش از سال ۲۰۲۰ فقط مردم کشورهای اتحادیه اروپا حق شرکت کردن در این دوره‌ ها را داشتند. ولی پس از تاریخ مذکور و با تصویب قوانین جدید مهاجرتی، مردم کشورهای دیگر و از جمله ایرانیان حق شرکت در این دوره‌ ها را کسب نمودند. 

از جمله رشته‌هایی که در قالب دوره‌ های آوسبیلدونگ برگزار می‌ گردد، آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می باشد. مدت زمان این دوره 3 ساله می باشد و متقاضی پس از فارغ التحصیلی قادر است، در مراکز درمانی و از جمله بیمارستان‌ ها و درمانگاه‌ های کشور آلمان مشغول به کار و فعالیت شود.

 

تحصیل پرستاری در آلمان

تحصیل در رشته ی پرستاری در صورت شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان امکان پذیر خواهد بود. هیچ دانشگاهی در آلمان رشته پرستاری را به عنوان یک رشته ی آکادمی ارائه نمی دهد. 
در صورتی که تمایل دارید، در رشته ی پرستاری در آلمان تحصیل نمایید و بعد از آن مشغول به کار شوید، لازم است، در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان شرکت نمایید. 
بعد از شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری، درآمد تان از ۱۲۰۰ یورو در ماه به ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ یورو در ماه تغییر خواهد یافت و به عنوان پرستار ماهر در مراکز درمانی آلمان مشغول به کار خواهید شد.

 

برگزاری دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان در مدارس

برگزاری دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان در مدارس

دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان در راستای تربیت نیروی کار ماهر و متخصص در مدارس تخصصی برگزار می گردد.

در این گونه مدارس، دانش تخصصی رشته ی پرستاری به صورت نظری و عملی آموزش داده می ‌شود. لازم به ذکر است، برای شرکت در این مدارس بایستی شهریه پرداخت شود.

 

شرایط شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه می باشد؟

شرایط شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان چگونه می باشد؟

شرایط شرکت در دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان به شرح زیر می باشد: 
سن بایستی زیر ۲۵ سال باشد که البته در صورت عقد قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی، مشمول هیچ گونه محدودیت سنی نخواهید شد. 
مدرک زبان آلمانی B2 
تمکن مالی به اثبات رسیده باشد که البته در صورت عقد قرارداد کاری با کارفرمای آلمانی، نیازی به اثبات تمکن مالی نخواهید داشت. 
کارت پایان خدمت

 

محدودیت سنی در دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

محدودیت سنی برای شرکت در دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان از جمله سوال هایی است که مدام از مشاورین پرسیده می ‌شود. متقاضی این دوره چنان چه با کارفرمای آلمانی قرارداد کاری منعقد نمایند، می ‌تواند بدون هیچ محدودیت سنی با ویزای آوسبیلدونگ که زیر مجموعه ویزا ۱۷a  است، عازم آلمان گردد. 
ولی چنان چه متقاضی دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری، بدون قرارداد کاری به سفارت آلمان مراجعه نماید، باید زیر ۲۵ سال سن را دارا باشد.

 

سطح زبان آلمانی متقاضی آوسبیلدونگ پرستاری

با توجه به سیاست‌های سفارت آلمان، بهتر آن است که بیشتر زمانتان را به تقویت زبان آلمانی و افزایش دایره ی لغات اختصاص دهید و سطح زبانتان را به B2 برسانید. 
زبان آلمانی دارای شش سطح می باشد که از پایین‌ ترین سطح یعنی A1 آغاز می گردد و به C2 که پیشرفته ترین سطح می باشد، ختم می گردد. 
چنان چه قصد دارید برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان اقدام نمایید، بایستی حداقل سطح زبان شما B1 باشد. لازم به ذکر است که برای شرکت در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان بایستی مدرک زبان B2 را کسب کرده باشید.

 

داشتن تمکن مالی در آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

از جمله چالش‌های متقاضیان مهاجرت به کشور آلمان، اثبات کردن تمکن مالی می باشد. اثبات تمکن مالی به این معنا می باشد که متقاضی بایستی معادل ۱۰۲۳۶ یورو در حساب بانکی بلوک کرده باشد و در وقت جلسه مصاحبه با سفارت، نامه ‌ای رسمی از طرف بانک مربوطه به افسر سفارت عرضه نماید.

 

مدرک تحصیلی متقاضی شرکت در آوسبیلدونگ

از خصوصیات دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان، عدم نیاز به مدرک دانشگاهی می باشد. متقاضیان شرکت در دوره‌های آوسبیلدونگ پرستاری آلمان می ‌توانند فقط با همراه داشتن مدرک دیپلم در این دوره‌ ها شرکت نمایند. 

ممکن است، این طور تصور کنید که برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ پرستاری به دیپلم تجربی نیاز باشد. ولی باید گفت که برای شرکت در این دوره‌ ها رشته ی تحصیلی مدرک مهم نیست. شما می ‌توانید با استفاده از هر نوع مدرک دیپلمی، در دوره ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان شرکت نمایید. به عنوان مثال؛ شما می ‌توانید با دیپلم ریاضی، در آوسبیلدونگ پرستاری شرکت نمایید.

 

این دوره، دوره پرستاری جنرال است، یا سالمند؟

از سال 2021 دوره پرستاری در آلمان دیگر تفکیک شده نیست و فقط یک نوع دوره آوسبیلدونگ پرستار عمومی برگزار می شود. پرستارهای بیمارستانی، سالمندان و کودکان همه باید از طریق همین دوره آموزش ببینند و آوسبیلدونگ مجزایی برای پرستارهای سالمندان وجود ندارد. 

 

نوع ویزای این دوره چیست؟

متقاضیان خارجی برای شرکت در دوره های آوسبیلدونگ باید درخواست ویزای شرکت در دوره های آموزشی مهارتی بدهند. 

 

پروسه این روش چقدر زمان می برد؟

از زمانی که متقاضی برای شرکت در دوره آوسبیلدونگ درخواست بدهد، تا زمانی که ویزایش را دریافت کند و وارد کشور آلمان شود، حدودا یک سال زمان می برد. 

 

آیا از ایران برای این دوره وقت سفارت و ویزا داده می شود؟

هیچ محدودیتی از ایران برای درخواست ویزای آوسبیلدونگ از سفارت آلمان در ایران وجود ندارد.

 

آیا از طریق این روش امکان پیوستن همسر و فرزند وجود دارد؟ 

آیا از طریق این روش امکان پیوستن همسر و فرزند وجود دارد؟ 

دانشجویان آوسبیلدونگ که ویزای خود را دریافت کرده اند، نمی توانند اعضای خانواده خود را همزمان به آلمان ببرند. همچنین به دلیل این که حقوق دوره آوسبیلدونگ برای تامین هزینه های زندگی اعضا در کشور آلمان کافی نیست، متقاضی نمی تواند با این حقوق درخواست پیوست خانواده کند. 

اما وقتی متقاضی ویزای خود را دریافت کند، پس از ورود به کشور آلمان، در صورتی که بتواند خانه با متراژ بالا و مناسب اجاره کند و همچنین نشان بدهد که می تواند با سرمایه شخصی، هزینه های زندگی خانواده اش را تامین کند، خانواده او می توانند درخواست ویزای پیوست کنند. 

شرط صدور ویزای پیوست برای همسر، داشتن مدرک زبان آلمانی A1 است. همسر اجازه کار یا تحصیل در کشور آلمان را دارد. 
همچنین فرزندان زیر 18 سال می توانند درخواست ویزای پیوست بدهند و نیازی به مدرک زبان ندارند. ایشان می توانند به صورت رایگان در مدارس آلمانی تحصیل کنند. 
تمامی اعضای خانواده مشمول بیمه درمانی در آلمان و حقوق اجتماعی هستند.

 

آیا الست گروپ برای این دوره اقدام می کند؟ 

آیا الست گروپ برای این دوره اقدام می کند؟ 

الست گروپ می تواند برای پذیرش و ویزای متقاضیان دوره های آوسبیلدونگ در آلمان درخواست بدهد و پذیرش بدهد. این شرکت با چندین مدرسه آوسبیلدونگ قرارداد انحصاری دارد. دوره هایی که متقاضیان الست گروپ می توانند برای آن اقدام کنند، شامل موارد زیر می باشد: 
پرستاری
فیزیوتراپی
تکنیسین شیمی
تکنیسین آزمایشگاه رنگ
تکنیسین تعمیرات تجهیزات مکانیک
دستیار مدیریت صنعتی
تکنیسین مشاغل ساختمانی
تکنیسین مشاغل برق

 

مدارک مورد نیاز برای این روش چیست؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش و ویزای آوسبیلدونگ به شرح زیر است: 
گذرنامه معتبر
ترجمه شناسنامه
عکس پشت زمینه سفید
ترجمه دیپلم دبیرستان به همراه کارنامه
ترجمه دوره های آموزشی مرتبط با پرستاری
مدرک زبان B2
رزومه اصولی آلمانی
انگیزه نامه آلمانی

 

خدمات الست گروپ در این خصوص چیست؟

خدمات الست گروپ در این خصوص چیست؟

شرکت الست گروپ به صورت کامل متقاضیان را برای دوره آوسبیلدونگ همراهی می کند که شامل خدمات زیر می شود: 
ارزیابی شرایط و مدارک متقاضی
ارسال درخواست پذیرش برای مدارس آوسبیلدونگ پرستاری
تکمیل و جمع آوری مدارک برای پذیرش و ویزا
اخذ قرارداد آوسبیلدونگ پرستاری برای متقاضی
همراهی متقاضی برای دریافت ویزا
همراهی متقاضی برای اسکان در آلمان در زمان ورود و شروع دوره آموزشی
اشتغال و کاریابی برای متقاضی پس از اتمام دوره آموزشی و دریافت مدرک مربوطه

 

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان – دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

شرایط تحصیل پرستاری در آلمان – دوره آوسبیلدونگ پرستاری آلمان

از جمله روش های مهاجرتی که امروزه طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است، مهاجرت تحصیلی یا اعزام دانشجو می باشد. یکی از مهم ترین و بهترین راه های مهاجرت به کشور آلمان، تحصیل در آنجا می باشد که بایستی برای نیل به آن، ویزای تحصیلی آلمان را اخذ کرد.

کشور آلمان جزو ده کشور جهان می باشد که دارای جمعیت خیلی زیادی با سن بالای شصت و پنج سال می باشد و از این رو تا سال ۲۰۲۵ میلادی بر اساس آمارها، این کشور به 150000 پرستار جدید نیاز پیدا خواهد کرد. دانشگاه های برتر، برنامه های آموزشی پرستاری را به عنوان یک مؤلفه ی مهم در روند علمی خود قرار داده اند. دو روش اصلی جهت تحصیل پرستاری وجود دارد که عبارتست از آموزش سه ساله ی دانشگاهی و همچنین آموزش حرفه ای سه ساله.

 

مهارت های ارائه شده برای دوره ها

دوره های دانشگاهی در کشور آلمان مانند دوره های آموزشی حرفه ای، مهارت های زیادی را به پرستاران ارائه می نمایند. با توجه به این که در پایان، این مدرک بایستی کلیه ی نیازهای پرستاران برای مراقبت، نگهداری و درمان بهینه از بیماران را تامین نماید، بنابراین آموزش بایستی جامع باشد. به همین علت مهارت ها و مطالعاتی که در دانشگاه برای تحصیل پرستاری در کشور آلمان برای دانشجویان ارائه می گردند، عبارتند از: 
اصول پزشکی عمومی
مبانی پرستاری
نظریه ها و مفاهیم در مراقبت های حرفه ای
حرفه، قانون و اقتصاد
کار علمی
مهارت های ارتباطی اجتماعی و توانایی های شخصی
آسیب شناسی و تشخیص
علوم بهداشتی
مراقبت های ویژه بهداشتی و پرستاری

 

آوسبیلدونگ پرستاری در آلمان

تحصیل رشته ی پرستاری در کشور آلمان گزینه ای به نام Ausbildung یا همان دوره های کارآموزی را در اختیار دانشجویان قرار خواهد داد. بعد از قبولی در این دوره ها، در حالی که ماهانه به طور متوسط بین ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو حقوق دریافت می کنید، به مدت ۳ سال تحت آموزش های نظری و عملی قرار خواهید گرفت. این برنامه شامل ۲۱۰۰ ساعت آموزش نظری و ۲۵۰۰ ساعت تجربه کاری می باشد.

 

آزمون پایان دوره آوسبیلدونگ

این دوره ی تحصیلی معمولا در دانشگاه های علمی کاربردی ارائه می گردد. ولی نکته ی اساسی آن است که در پایان برنامه ی آموزشی خود به منظور تحصیل آوسبیلدونگ پرستاری آلمان، بایستی در یک آزمون دولتی پذیرفته شوید.

بعد از قبولی و در نهایت پایان دوره ی کارآموزی، می توانید در بیمارستان ها، سرای سالمندان، مراکز سرپایی، شرکت های بیمه درمانی و . . .  به کار و فعالیت مشغول شوید. 

 

شرایط ورود به رشته پرستاری در آلمان چیست؟

برای تحصیل در رشته ی پرستاری بایستی به بررسی دوره ی پرستاری در آلمان بپردازیم و شرایط و نحوه ی ورود به این رشته را با دقت مورد بررسی قرار دهیم. دانشگاه های کشور آلمان به صورت مستقل از یکدیگر اداره می شوند و به همین خاطر برای ارائه ی مدارک پذیرش لازم است، پورتال دانشگاه مورد نظر را مورد بررسی قرار داد. با این وجود بعضی از مدارک مشترک برای کلیه دانشگاه ها عبارتست از: مدرک تحصیلی قبلی، گواهی اثبات زبان آلمانی، ریزنمرات، عکس از گذرنامه و . . . 

 

شرط معدل برای تحصیل رشته پرستاری در کشور آلمان

از جمله اصلی ترین و مهم ترین مولفه هایی که برای تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان بایستی مورد بررسی قرار گیرد، شرط معدل می باشد. متقاضیانی که جهت تحصیل در این رشته اقدام می نمایند، باید دیپلم 12 ساله را دارا باشند. غیر از آن باید معدل آن ها متناسب با شرایط دانشگاهی مورد نظر باشد. شرط معدل یا GPA در کشور آلمان برای دانشگاه ها به عنوان شرایط پذیرش مد نظر قرار دارد. 

شرایط سنی تحصیل دوره ی پرستاری در کشور آلمان

برای شرکت در این رشته ی مهم، لازم است متقاضیان شرایط خاصی را بررسی کنند.

یکی از مهم ترین و اصلی ترین شرایط تحصیل دوره ی پرستاری در آلمان، شرایط سنی است. برای تحصیل کردن در این رشته در دانشگاه های آلمان بایستی بالای 18 سال سن داشته باشید. هیچ گونه محدودیت سنی دیگری برای تحصیل در دانشگاه های آلمان وجود ندارد. 

 

هزینه های تحصیل و حقوق پرستاری در کشور آلمان

برای آن که بتوانید برای دوره های آموزشی اقدام نمایید، بایستی هزینه های موجود در این رشته را هم بررسی کنید. البته از گزینه ی تحصیل رایگان رشته ی پرستاری در آلمان نیز می توان بهره برد و یا برای بورسیه ی رشته ی پرستاری آلمان اقدام نمود. با این که هزینه ی تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان می تواند بالا باشد، ولی باز هم روش های بسیاری هست که می توانید به صورت رایگان بورس خود را مورد مطالعه و بررسی قرار دهید.

 

هزینه در برخی دانشگاه های کشور آلمان

هزینه ی تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان برای دانشگاه های مختلف، فرق دارد. به همین علت در این بخش به بررسی هزینه های تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان برای بعضی دانشگاه ها می پردازیم. هزینه ی تحصیلی در دانشگاه HAW هامبورگ در هر ترم در حدود ۳۳۶ یورو، برای دانشگاه علمی کاربردی HSB مبلغی در حدود ۳۰۰ یورو و همچنین برای دانشگاه بادن وورتمبرگ مبلغی در حدود ۳۰۰ یورو می باشد. 

 

حقوق پرستاری برای برخی دانشجویان در آلمان

برخی دانشگاه ها با توجه به مدل دوره تحصیلی که برای دانشجویان ارائه می دهند، در هر سال آموزشی برای دانشجویان حقوقی در نظر می گیرند. از این رو دانشجویان برای تحصیل پرستاری در آلمان می توانند هزینه های خود را پرداخت نمایند. حقوق در سال اول حدود ۷۵۰ تا ۸۰۰ یورو، در سال دوم ماهیانه حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ یورو و سال سوم ماهیانه حدود ۹۳۰ تا ۱۰۳۰ یورو می باشد. 

 

تحصیل رایگان پرستاری در آلمان

انواع بورسیه ی رشته ی پرستاری در کشور آلمان برای دانشجویان، مزیت تحصیل رایگان رشته ی پرستاری در آلمان را خواهند داشت. با این وجود بایستی توجه نمود که عملا دوره ی آوسبیلدونگ هم تحصیلات را به صورت رایگان می کند. زیرا این دوره از اول همراه با حقوق ماهانه برای دانشجویان رشته ی پرستاری می باشد. بنابراین هزینه های زندگی و همچنین تحصیل تا حدودی تامین می گردند. 

 

بورسیه ی رشته ی پرستاری آلمان

برای تحصیل پرستاری در کشور آلمان و همچنین کم کردن هزینه ها می توان از بورسیه ی رشته ی پرستاری این کشور استفاده کرد.

با استفاده از این روش می توان روند رایگان آموزش را برای خود رقم زد. بورسیه های گوناگونی برای این رشته در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا وجود دارد. به عنوان مثال می توان به بورسیه ی BAYER اشاره کرد که برای کلیه ملیت ها برای تحصیل باز می باشد.

 

دانشگاه های معتبر برای تحصیل پزشکی در کشور آلمان

دانشگاه های بسیاری برای پرستاری در کشور آلمان وجود دارند و شما می توانید برای تحصیل ارشد رشته ی پرستاری در آلمان و همچنین پزشکی نیز اقدام نمایید. دانشگاه هایی را که می توان به آن ها اشاره کرد عبارتند از: دانشگاه علمی کاربردی اسنابروک، دانشگاه اولم، دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ، دانشگاه علوم کاربردی بیلفیلد، دانشگاه علمی کاربردی هوچچول برمن، دانشگاه دولتی تعاون بادن - وورتمبرگ و غیره. 

 

موسسات برتر علمی کاربردی ارائه دهنده ی رشته ی پرستاری در آلمان

بعضی از موسسات در کشور آلمان به ارائه ی دوره های ویژه ی رشته ی پرستاری در آلمان می پردازند. این دوره ها در واقع بر طبق شرایط کارآموزی می باشند و اساسا از آغاز، دانشجویان با دوره کارآموزی و 3 ساله به تحصیل می پردازند. مانند دیگر کورس ها در دانشگاه ها، غالبا در این موسسات نیز تحصیل رشته ی پرستاری در کشور آلمان به زبان آلمانی می باشد، ولی موسسان برتر پرستاری در کشور آلمان عبارتند از: 
دانشگاه علمی کاربردی HS ازنابروک
دانشگاه علمی کاربردی IMC FH Krems
دانشگاه علمی کاربردی FH Bielefeld
دانشگاه علمی کاربردی HS Esslingen
دانشگاه کاتولیک نوردراین-وستفالن. 
دانشگاه علمی کاربردی آلیس سالومون اچ اس برلین
دانشگاه علمی کاربردی HS برمن
دانشگاه علمی کاربردی لوتران نورنبرگ

 

مهم ترین تاریخ ها برای تحصیل دوره پرستاری در کشور آلمان

پرستاری در آلمان، یک دوره سه ساله است که شامل 2100 ساعت دانش نظری و 2500 ساعت آموزش عملی است. البته در برخی دانشگاه ها این برنامه ۴ سال برای دوره کارشناسی به طول می انجامد. برای ارسال مدارک تحصیلی و یا شروع و پایان ترم خود به جهت تحصیل دوره پرستاری در آلمان، باید به دانشگاه مورد نظر مراجعه نموده و یا اطلاعات را از وبسایت دانشگاه دریافت نمایید.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی در آلمان

برای تحصیل رشته ی پرستاری، بعد از گرفتن پذیرش از دانشگاه های کشور آلمان لازم است، دانشجویان برای اخذ ویزای دانشجویی این کشور اقدام کنند.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی در آلمان عبارتند از: پاسپورت معتبر، گواهی هویتی ترجمه شده، گواهی عدم سوء پیشینه، گواهی تمکن مالی، نامه دریافت پذیرش از دانشگاه، مدرک زبان ارائه شده، عکس و موارد دیگر

 

موقعیت کار پس از تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان

موقعیت کار پس از تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان

از جمله مهم ترین مزیت های تحصیل رشته ی پرستاری، دوره های کارآموزی می باشد. دانشجوی رشته ی پرستاری واجد شرایط در کشور آلمان بعد از ثبت نام در این دوره، تقریباً یک موقعیت شغلی را تضمین خواهد کرد. دوره های کارآموزی نیز تاثیر خیلی زیادی بر شرایط انتخاب دانشجویان برای کار و فعالیت در آلمان دارند. به عنوان قسمتی از دوره های کارآموزی، دانشجویان بایستی در تمامی بخش ها کار کنند. این بخش ها عبارتست از: 
عمل جراحی
ارتوپدی
پزشکی داخلی عمومی
سالمندان
زنان و زایمان (پزشک زنان)
عصب شناسی
اطفال
روانپزشکی
مراقبت از بارداری و نوزاد
مراقبت های سرپایی

 

تاثیر دوره های کارآموزی بر کار بعد از تحصیل پرستاری

دانشجویان بعد از طی کردن دوره های آموزش حرفه ای رشته ی پرستاری در کشور آلمان، به عنوان متخصص عمومی شناخته خواهند شد و می توانند در تمامی زمینه های مراقبت پزشکی کار و فعالیت کنند.

به همین خاطر شرایط کار بعد از فارغ التحصیلی برای دانشجویان رشته ی پرستاری بسیار خوب و مناسب می باشد. البته این قضیه به علت نیاز بسیار زیاد آلمان به پرستاران در شاخه ها و حوزه های مختلف نیز می باشد. 

 

مشاغل موجود برای پرستاران در کشور آلمان کدام موارد می باشند؟

پوزیشن های شغلی زیادی برای فارغ التحصیلان بعد از تحصیل رشته ی پرستاری در کشور آلمان وجود دارد. اکثر کارفرمایان، بیمارستان ها و سرای سالمندان می باشند. همچنین بسته به نوع آموزش رشته ی پرستار، شرایط شغلی دیگری هم برای آن ها فراهم خواهد شد. بعضی از معروف ترین و بهترین مشاغل رشته ی پرستاری برای کار و فعالیت در آلمان عبارتست از: 
پرستاری تخصصی در بیمارستان ها
مراکز بهداشتی
خانه های سالمندان
خوابگاه های معلولین
خدمات اجتماعی سرپایی
شرکت های بیمه

 

درآمد شغل پرستاری در کشور آلمان

پرستاران بسته به نوع تخصص، مقطع تحصیلی و همچنین مکانی که کار می کنند، حقوق متفاوتی را دریافت خواهند کرد. با این وجود، حقوق یک پرستاری عادی در کشور آلمان بین ۱۰۰۰ الی ۱۲۰۰ یورو می باشد. هنگامی که پرستار، کاملا واجد شرایط کار باشد، حقوق او برای کار تمام وقت و حرفه ای از ۲۵۰۰ یورو آغاز خواهد شد. 

 

هزینه های زندگی در آلمان

وقتی برای تحصیل در رشته ی پرستاری آلمان اقدام می کنید، بایستی هزینه های زندگی در آنجا را نیز بررسی کنید؛ حتی در صورتی که شرایط تحصیل رایگان رشته ی پرستاری در آلمان را دارا باشید، یا بورسیه ی پرستاری آلمان را اخذ کرده باشید. به نظر می آید آلمان کشوری گران برای زندگی کردن باشد. ولی با مقایسه ی بعضی کشورها، به این نتیجه خواهیم رسید که هزینه ی زندگی در آلمان به صرفه می باشد. 

 

میانگین ماهیانه مورد نیاز برای دانشجویان

بر اساس بررسی های صورت گرفته، هزینه ی زندگی در کشور آلمان نسبتاً ارزان می باشد. به طور میانگین، یک دانشجوی بین المللی برای تأمین هزینه های زندگیش مانند:

اجاره، غذا، لباس، کتاب و موارد دیگر، ماهیانه تقریبا 850 یورو نیاز خواهد داشت. البته همه ی این ها به نحوه ی زندگی فرد و مولفه هایی که برای او مهم است نیز بستگی پیدا می کند. 

 

رشته های زیر مجموعه پرستاری در کشور آلمان کدام موارد می باشند؟

تحصیل رشته ی پرستاری برای مقاطع مختلفی امکان پذیر می باشد. معمولا برای تحصیل ارشد رشته ی پرستاری در کشور آلمان یا دوره های دکتری می توان زیر مجموعه ها و همچنین رشته های خاصی را انتخاب کرد. از آنجا که رشته ی پزشکی در آلمان بسیار متنوع و تخصصی می باشد، دوره های تخصصی ویژه ای برای دانشجویان علاقه مند به ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور وجود دارد. این تخصص ها برای ادامه تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان عبارتست از: 
پرستاری تخصصی
پرستار سالمندان
پرستاری کودک
پرستار جراح شناسی
بیهوشی و مراقبت های ویژه
عمل و خدمات آندوسکوپی
آنکولوژی
سالمندی بالینی
توانبخشی و مراقبت طولانی مدت
مراقبت تسکینی و مهمانداری
بهداشت
نفرولوژی
مراقبت های روانپزشکی

 

سوالاتی دیگر در ارتباط با تحصیل پرستاری در آلمان

سوالاتی دیگر در ارتباط با تحصیل پرستاری در آلمان

آیا کشور آلمان برای تحصیل و زندگی مناسب است؟

بله؛ آلمان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل و زندگی می باشد. 

 

آیا تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان دارای اعتبار است؟

بله؛ مدرک رشته ی پرستاری در کشور آلمان که از دانشگاه های این کشور اخذ شده باشد، دارای اعتبار بسیار زیادی می باشد. 

 

تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان به چه زبانی است؟

معمولا تحصیل به زبان آلمانی است. 

 

کورس های رشته پرستاری در آلمان چه می باشند؟

این کورس ها شامل: مبانی پزشکی عمومی، مبانی پرستاری، نظریه ها و مفاهیم مراقبت حرفه ای، قانون و اقتصاد، کار علمی، کار عملی وغیره می باشد. 

 

هزینه ی تحصیل رشته ی پرستاری در آلمان چقدر است؟

هزینه ی تحصیل در هر ترم بین 100 تا 300 یورو می باشد. 

 

تحصیل رشته ی پرستاری در کشور آلمان چند ساله است؟

تحصیل رشته ی پرستاری بین 7 الی 8 سال برای فوق لیسانس پیوسته و 3 سال برای لیسانس می باشد. 

 

آیا برای رشته پرستاری در کشور آلمان، بورسیه تحصیلی موجود است؟

بله؛ بورسیه های تحصیلی گوناگونی برای این رشته وجود دارد. 

 

چه مدل هایی برای رشته ی پرستاری در کشور آلمان موجود است؟

دو مدل دانشگاهی و حرفه ای برای تحصیل رشته ی پرستاری وجود دارد. 

 

آیا برای تحصیل پرستاری در آلمان، آموزش عملی هم موجود است؟

بله؛ آموزش عملی قسمت خیلی مهمی از تحصیل رشته ی پرستاری می باشد. 

 

آيا امکان کار بعد از فارغ التحصیلی پرستاری در آلمان وجود دارد؟

بله؛ کشور آلمان برای کار در رشته پرستاری بسیار خوب و مناسب می باشد.

 

کلام آخر

همان طور که شما خوانندگان گرامی در نوشتار مربوط به آوسبیلدونگ پرستاری آلمان ملاحظه کردید، تحصیل رشته ی پرستاری در کشور آلمان همراه با شرایط خاصی امکان پذیر می باشد. البته دانشجویان می توانند برای تحصیل رایگان پرستاری در این کشور نیز اقدام کنند.

در ضمن با توجه به پیر شدن روز افزون جمعیت کشور آلمان، نیاز هر چه بیشتر به این رشته احساس می شود و این که در دهه های بعد نیز این نیاز خیلی بیشتر هم خواهد شد و فرصت های شغلی فراوانی در این راستا مهیا می گردد. 

برای موفقیت صد در صدی در این زمینه بهتر آن است که با کارشناسان و متخصصین مربوطه در این ارتباط مشاوره نمایید تا آگاهی های لازم و کافی را در اختیار شما سروران عزیز قرار دهند و شما بتوانید با اطمینان خاطر در این مسیر گام بردارید.

در اینجا مقاله ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان به پایان رسید. امیدواریم اطلاعات مفیدی را برای شما عنوان کرده باشیم و از مطالب مرتبط با آوسبیلدونگ پرستاری آلمان نهایت بهره را برده باشید و رضایت ایده آل شما تامین شده باشد.

شما مخاطب گرامی می توانید در کنار مطالعه بخش های متنوع مقاله ی آوسبیلدونگ پرستاری آلمان، با تیم الست گروپ نیز مشورت نمایید و از نظرات تخصصی ایشان استفاده کنید.