اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

ویزای ترانزیت فرانسه

ویزای ترانزیت فرانسه

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با ویزای ترانزیت فرانسه اطلاعاتی برای شما داشته‌ باشیم. اگر شما نیز علاقه ‌مند به این مبحث می‌باشید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با ویزای ترانزیت فرانسه اطلاعاتی برای شما داشته‌ باشیم. اگر شما نیز علاقه ‌مند به این مبحث می‌باشید، تا انتهای مطلب با ما همراه شوید.

قبل ‌از هر چیز لازم است بدانید که انواع مختلفی از ویزا برای کشورهای متعدد وجود دارد. امکان سفر کردن به برخی از کشورهای مختلف بدون پرواز از طریق خرید بلیت قطار و یا اتوبوس مهیا می‌باشد.

اما به دلیل آسودگی خاطری که در پرواز و استفاده از هواپیما وجود دارد، افراد ترجیح می‌دهند برای سفرهای بین ‌المللی خود از هواپیما بهره‌مند شوند. زیرا استفاده از بلیت هواپیما دردسر کمتری دارد و می‌تواند آن‌ها را زودتر به هدف و مقصد برساند.

البته این تصور برخی از افراد است که با استفاده از بلیت هواپیما به‌ سادگی می‌توانند با یک پرواز مستقیم به کشور مقصد برسند.

زیرا شرایط سفر کردن به برخی از کشورها به واسطه هواپیما با یک ‌بار پرواز میسر و امکان‌پذیر نیست و برای سفر کردن به برخی از کشورها نیاز است تا به کشور سوم رفته و چند ساعت و یا چند روزی را در این کشور بمانید تا بتوانید پرواز مستقیم به سمت کشور مقصد خود داشته باشید. دلیل اصلی این امر، محدودیت‌هایی است که در کشور ما ایران وجود دارد.

ویدئو ویزای ترانزیت فرانسه

حال برای این منظور در صورتی ‌که فردی نیازمند استفاده از بلیت پرواز غیر مستقیم باشد، باید برای توقف در کشور ثالث مجوز داشته باشد. این مجوز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب در رابطه با ویزای ترانزیت فرانسه صحبت کنیم تا بدانید که اگر مقصد سوم شما کشور فرانسه بود، چه شرایطی برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه وجود دارد.

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت فرانسه

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت فرانسه

کارشناسان و همکاران ما در شرکت الست گروپ درصددند تا با اطلاعات کافی در این ‌مورد به شما کمک کنند تا شرایط بهتری برای سفر به کشورهای مختلف را تجربه کنید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی به شمار می آید.

مباحث مختلفی که در این مبحث ارائه می دهیم، عبارتند از:
آیا می‌دانید ویزای ترانزیت چیست؟
شناخت بیشتر پرواز ترانزیت
عدم وجود پرواز مستقیم از ایران
آیا می‌دانید اهمیت صدور ویزای ترانزیت چیست؟
دلیل صدور ویزای ترانزیت
آیا می‌دانید انواع ویزای ترانزیت فرانسه چگونه است؟
مدت اعتبار ویزای ترانزیت فرانسه
مدارک دریافت ویزای ترانزیت فرانسه
آیا می‌دانید چگونه برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه اقدام کنید؟
مراحل دریافت ویزای ترانزیت فرانسه
آیا می‌دانید زمان مناسب برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه چه موقع است؟
افراد معاف از دریافت ویزای ترانزیت فرانسه
محاسبه هزینه ویزای ترانزیت فرانسه
آیا می‌دانید برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه به کجا باید مراجعه کرد؟
نحوه درخواست ویزای ترانزیت فرانسه
زمان پردازش درخواست ویزای ترانزیت فرانسه
آیا می‌دانید کدام یک از کشورها نیاز به اخذ ویزای ترانزیت دارند؟
دفعات مجاز به استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه
آیا می‌دانید برای وارد شدن به کدام کشورها، ویزای ترانزیت لازم است؟
جمع بندی مطالب

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای ترانزیت فرانسه با ما همراه باشید.

 

آیا می‌دانید ویزای ترانزیت چیست؟

آیا می‌دانید ویزای ترانزیت چیست؟

قطعا شما نیز تا به امروز به تعداد بسیار زیادی، نام ویزای ترانزیت را شنیده‌اید. همه ما می‌دانیم که مسافران برای رفتن به کشوری دیگر باید در کشور ثالث، تغییراتی در پرواز خود انجام بدهند. این توقف کوتاه‌ مدت نیاز به دریافت ویزا برای ماندن در خاک آن کشور دارد.

حال قبل ‌از این ‌که به بررسی این ‌موضوع بپردازیم که ویزای ترانزیت فرانسه به چه صورت است، باید مفهوم اصلی ویزای ترانزیت را بدانید.

برای درک بهتر این مطلب، مثلاً فرض کنید قصد مهاجرت و یا سفر کردن به کشور کانادا را دارید. برای این ‌که شهروندان ما از کشور ایران بتوانند به کانادا بروند، باید ابتدا به کشور فرانسه سفر کنند و بعد از گذراندن مراحلی برای تغییر هواپیما، از این طریق وارد خاک کشور مقصد یعنی کانادا شوند.

تمامی این‌ها بر فرض مثال بود. اما نکته مهمی که باید به بررسی آن بپردازیم، این است که برای این ‌که هواپیمای فرد در کشور فرانسه توقف داشته باشد و مدت ‌زمانی فرد متقاضی برای سوار شدن به هواپیمای بعدی زمان سپری کند، باید دارای ویزای ترانزیت یا ویزای فرودگاهی باشد.

مهم‌ترین موضوع برای ارائه‌ی ویزای ترانزیت این است که اجازه می‌دهد افراد برای چندین ساعت در فرودگاه فرانسه توقف داشته باشند تا سوار هواپیمای بعدی شوند و به مقصد خود برسند. این نوع ویزا امکانی را برای افراد فراهم می‌کند تا به مدت چند ساعت تا حداکثر چند روز در کشور مد نظر ماندگار شده و سپس فورا راهی مقصد شوند.

بدون این‌ که افراد این ویزا را دریافت کنند، امکان توقف در کشور مد نظر برای آن ها وجود نخواهد داشت و از این طریق افراد نمی‌توانند به ادامه سفر خود بپردازند. برای کسب آگاهی بیشتر، با شرکت الست گروپ تماس بگیرید.

شناخت بیشتر پرواز ترانزیت

شناخت بیشتر پرواز ترانزیت

در راستای این ‌که بهتر است اطلاعات کافی در رابطه با ویزای ترانزیت فرانسه دریافت کنید، لازم است بگوییم که پرواز ترانزیت و یا پرواز متصل به آن، به چه چیزی گفته می‌شود. در حقیقت هنگامی از این واژه استفاده می‌شود که این پرواز به واسطه ۱ یا ۲ پرواز دیگر، افراد را برای رسیدن به مقصد یاری می‌کند و به نام پرواز متصل و یا پرواز ترانزیت شناخته می‌شود.

برای این منظور، فرد نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشد. در شرایطی که از کشور مبدا به کشور مقصد هیچ ‌گونه پرواز مستقیمی وجود نداشته باشد، فرد متقاضی برای سفر کردن و یا مهاجرت کردن به آن کشور مجبور است تا به واسطه پرواز ترانزیت، به کشور سوم برود.

سپس پرواز دیگری را برای راهی شدن به مقصد مد نظر خود انتخاب کند. به‌ عنوان نمونه اغلب کشورهای دوری همچون استرالیا، آمریکا، کانادا، سریلانکا و دیگر موارد، شامل دریافت پرواز ترانزیت یا اخذ ویزای ترانزیت خواهند شد.

عدم وجود پرواز مستقیم از ایران

عدم وجود پرواز مستقیم از ایران

از کشور ما ایران هیچ ‌گونه پرواز مستقیم برای کشورهای نامبرده وجود ندارد و متقاضی موظف است ویزای ترانزیت دریافت کند. حال یکی از این کشورهایی که شرایط ویزای ترانزیت را برای افراد خواهد داشت، کشور فرانسه می‌باشد.

افراد متقاضی می‌توانند به کشور فرانسه که به ‌عنوان یک کشور اروپایی شناخته می‌شود، سفر نموده و سپس از آنجا با دریافت ویزای ترانزیت فرانسه به کشور مقصد خود پرواز داشته باشند.

به‌ هر حال اگر شما نیز یکی از متقاضیان دریافت ویزای ترانزیت به مقصد کشور فرانسه می‌باشید و قصد دارید بدانید که شرایط اخذ ویزای ترانزیت فرانسه به چه صورت می‌باشد، باید از افراد کارکشته در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران و کارشناسان ما در شرکت الست گروپ این امکان را برای شما فراهم خواهند ساخت تا به بهترین نحو ممکن از شرایط دریافت ویزای ترانزیت فرانسه بهره‌مند شوید.

آیا می‌دانید اهمیت صدور ویزای ترانزیت چیست؟

آیا می‌دانید اهمیت صدور ویزای ترانزیت چیست؟

همان ‌طور که دریافتید، برای این‌ که مسافر از پرواز غیر مستقیم به کشور مقصد خود سفر داشته باشد، نیازمند کسب ویزای ترانزیت می‌باشد. این نوع ویزا به‌ صورت کوتاه ‌مدت و ویزای غیر مهاجرتی شناخته می‌شود و فقط این امکان را برای فرد متقاضی فراهم می‌کند تا در یک بازه زمانی مشخص‌ شده، از هواپیما پیاده شده تا منتظر هواپیمای بعدی خود در فرودگاه ثالث باشد.

در حالت کلی این ویزا نشاندهنده‌ی این است که فرد مسافر برای حضور چندین‌ ساعته در این فرودگاه مجوز کافی را دارد و از این طریق کشور ثالث یا میانجی برای پروازهای غیر مستقیم ویزای کوتاه‌ مدت صادر می‌کند. یکی از این کشورها که امکان صادر کردن ویزای ترانزیت را برای افراد فراهم می‌کند، کشور فرانسه است.

بهتر است بدانید که ویزای ترانزیت فرانسه عموماً تا ۲۴ ساعت اعتبار دارد و فردی که دارای این ویزا می‌باشد، فقط در محوطه فرودگاه مجاز به رفت ‌و آمد می‌باشد. اما برخی دیگر از ویزاهای ترانزیت وجود دارند که اعتبار ۱۰ روزه دارند و این امکان را فراهم می‌کنند تا فرد بتواند در کشور مقصد سوم اجازه گشت ‌و گذار در شهر داشته باشد. اما در نهایت فرد مسافر باید در زمان مشخص ‌شده برای پرواز دوم در فرودگاه حضور داشته باشد تا به مقصد اصلی خود برود.

دلیل صدور ویزای ترانزیت

دلیل صدور ویزای ترانزیت

حال با توجه به این ‌که اصولاً دریافت ویزای ترانزیت براساس کشورهای توسعه ‌یافته صادر می‌گردد، تعداد بسیار زیادی از افراد دلیل اصلی صدور ویزای ترانزیت را برای حفاظت از خاک خود و مقابله با پناهندگی عنوان می‌کنند.

به‌ همین دلیل می‌توان گفت که سخت‌گیری‌های بسیار زیادی برای دریافت ویزای ترانزیت در انواع مختلف برای مسافران وجود دارد و باید حتما به اثبات برسانند که قصد پناهندگی و ماندن در کشور سوم را نخواهند داشت، بلکه فقط هدف آن‌ها رسیدن به مقصد می‌باشد و از این طریق نیازمند کسب مجوزهای عبور به واسطه ویزای ترانزیت می‌باشند.

همین موضوع باعث می‌شود تا سخت‌گیری‌ها و شرایط بسیار زیادی برای صدور ویزای ترانزیت فرانسه نیز صورت بگیرد. قطعاً فرد مسافر به ‌تنهایی اطلاعات کافی برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه را نخواهد داشت. برای این امور، نیاز به استفاده کردن از تخصص‌های افراد خبره و حرفه‌ای خواهد داشت.

پس نیازی به نگرانی نیست. فرد متقاضی می‌تواند با کمک گرفتن از کارشناسان و مشاوران مشاوران ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی، امکانات بسیار خوبی را برای اخذ ویزای ترانزیت فرانسه تجربه نموده و با شرایط بسیار خوب برای رسیدن به کشور مقصد خود تلاش کند.

آیا می‌دانید انواع ویزای ترانزیت فرانسه چگونه است؟

آیا می‌دانید انواع ویزای ترانزیت فرانسه چگونه است؟

برای درک بیشتر مسائل مربوط به ویزای ترانزیت فرانسه باید بدانیم که این ویزا بنا بر شرایط افراد، به دو نوع کوتاه‌ مدت و بلند مدت تقسیم خواهد شد. همان ‌طور که از نام ویزای کوتاه ‌مدت ترانزیت برای فرانسه مشخص است، این نوع از ویزا فقط چندین ساعت اعتبار خواهد داشت و فرد، فقط تا این اندازه فرصت دارد تا بتواند به پرواز بعدی برای کشور مقصد برسد.

در واقع استفاده از ویزای ترانزیت کوتاه‌ مدت بدین ‌صورت است که فرد فقط ۶ ساعت زمان دارد تا با پرواز بعدی، خاک کشور فرانسه را ترک کند. در همه این بازه زمانی ۶ ساعته، فرد متقاضی موظف است تا در سالن ترانزیت بماند و به‌ هیچ ‌عنوان اجازه خروج از فرودگاه این کشور را نخواهد داشت.

اما در دسته‌بندی دیگر، ویزای ترانزیت فرانسه به‌ صورت بلند مدت وجود دارد. همان ‌طور که از نامش مشخص است، این ویزا مدت ‌زمان اعتبار بیشتری را برای افراد به‌ همراه خواهد داشت و امکان دارد فرد برای چندین روز در کشور ثالث توقف کند، سپس برای پرواز به کشور مقصد مراجعه کند.

طبق اصولی که برای ویزاهای بلند مدت ترانزیت در نظر گرفته ‌شده است، این فرد می‌تواند در یکی از هتل‌های کشور فرانسه اقامت داشته باشد و قبل‌ از این ‌که اعتبار مربوطه برای ویزای ترانزیت او به اتمام برسد، موظف به ترک کردن کشور فرانسه می‌باشد. در این بازه زمانی، فرد می‌تواند تجربه‌ای دل‌انگیز از گشت ‌و گذار در کشور فرانسه داشته باشد و خاطراتی نیز در این مدت ‌زمان به ثبت برساند.

مدت اعتبار ویزای ترانزیت فرانسه

مدت اعتبار ویزای ترانزیت فرانسه

این که بدانید ویزای ترانزیت فرانسه در چه بازه زمانی معتبر است، به شما کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتر برای سفر اقدام کنید.

معمولاً انواع ویزاهای فرودگاهی یا ترانزیت در محدوده کشورهای مختلفی به ‌خصوص فرانسه دارای ۲۴ ساعت اعتبار می‌باشد و افرادی که توانستند موفق به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه شوند، می‌توانند برای چندین ساعت در فرودگاه این کشور توقف داشته باشند، سپس بعد از آن راهی کشور مقصد شوند. البته تغییرات بسیار زیادی در راستای مدت ‌زمان اعتبار این ویزا وجود دارد و ممکن است کشورهای دیگر شرایط متفاوتی را ارائه دهد.

هر کشور بنا بر شرایط متقاضی، ممکن است امکانات مختلفی را در اختیار او قرار دهد. امکان دارد برخی از افراد با دریافت ویزای ترانزیت فرانسه، ۱۰ روز در این کشور توقف داشته باشند و در کشور فرانسه گردش کنند و به مناطق تفریحی آن بروند. سپس با به پایان رسیدن این بازه زمانی، فرد باید کشور فرانسه را ترک کند.

زیرا اعتبار ویزای ترانزیت آن‌ها به اتمام رسیده‌ است و دیگر قادر به ماندن در این کشور نخواهند بود. این نکته را از خاطر نبرید که در صورتی ‌که اقدام به خروج از کشور فرانسه نکنید، مأموران پلیس کشور فرانسه شما را بازخواست خواهند کرد.

سپس با اولین پرواز، شما را از این کشور بیرون خواهند کرد. بنابراین موظف هستید در مدت ‌زمان مشخص ‌شده حتما اقدام به ترک این کشور کنید. در صورتی ‌که نیازمند کسب اطلاعات بیشتری در این ‌مورد هستید، کارشناسان ما در شرکت الست گروپ می‌توانند جزئیات بیشتری در این مورد برای شما شرح دهند.

مدارک دریافت ویزای ترانزیت فرانسه

مدارک دریافت ویزای ترانزیت فرانسه

•    دو قطعه عکس رنگی با پس زمینه سفید
•    فرم درخواست ویزا
•    مدارک مربوط به سفر (مانند ویزای کشور مقصد، رزرو بلیت هواپیما و غیره)
•    بیمه مسافرتی
•    اصل گذرنامه

آیا می‌دانید چگونه برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه اقدام کنید؟

آیا می‌دانید چگونه برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه اقدام کنید؟

با توجه به این ‌که استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه از اهمیت بالایی برخوردار است و افراد برای رسیدن به کشور مقصد خود حتما باید اقدامات لازم برای دریافت این ویزا را انجام بدهند، سوال عمده و اساسی آن‌ها این است که چگونه می‌توانند اقدامات لازم را برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه انجام بدهند.

در این مطلب قصد داریم به بررسی این ‌موضوع بپردازیم. در ابتدای امر برای این ‌که بتوانید ویزای ترانزیت فرانسه را دریافت کنید، باید فرم‌های مربوطه که برای شما وجود دارد را با دقت پر کنید و تمامی مشخصات خود و همراهان موجود برای این سفر را در درون آن ذکر کنید. بعد از آن وقت مشخص ‌شده ای از سفارت برای شما در نظر گرفته می‌شود.

همین‌طور شما نیاز دارید مدارک مربوط به سفر خود همانند برگه پرداخت ویزا، ارائه تمکن مالی، ارائه رزرو بلیط‌های هواپیما را به سفارت مربوطه تحویل دهید و در بازه‌های زمانی مشخص ‌شده، منتظر بمانید تا جواب آن برای شما ارسال گردد.

طبق بررسی‌ها، حدوداً چند روز بعد از درخواست اولیه شما، نتیجه درخواست ویزای ترانزیت آماده خواهد شد و می‌توانید متوجه شوید چه شرایطی را برای دریافت این ویزا خواهید داشت. بهتر است این نکته را یادآور شویم که فعالیت‌ها و درخواست‌های خود را برای اخذ ویزای ترانزیت به روزهای آخر موکول نکنید.

به دلیل این ‌که این پروسه زمانبر است و امکان دارد در بازه زمانی بین ۳۰ الی ۶۰ روز کاری نتیجه آن برای شما صادر گردد. پس بهتر است چندین ماه قبل‌ از اقدام به سفر، شرایط لازم را برای اخذ ویزای ترانزیت فرانسه انجام بدهید. البته در این راه نیازمند ارائه مدارک بسیار مدارک خاصی هستید که به بررسی بیشتر آن‌ها خواهیم پرداخت.

مراحل دریافت ویزای ترانزیت فرانسه

مراحل دریافت ویزای ترانزیت فرانسه

برای دریافت این ویزا باید مراحل زیر را سپری کنید: 
•    آماده کردن اسناد و مدارک مربوطه
•    پر کردن فرم‌های لازم
•    پرداخت هزینه دریافت ویزای ترانزیت
•    تحویل مدارک متقاضی
•    بررسی مدارک متقاضی
•    اعلام نتیجه برای درخواست متقاضی

آیا می‌دانید زمان مناسب برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه چه زمانی است؟

آیا می‌دانید زمان مناسب برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه چه زمانی است؟

هنگامی ‌که قصد دارید برای درخواست ویزای ترانزیت فرانسه اقدام کنید، باید بدانید در بازه زمانی ۶ ماه قبل‌ از سفر خود اقدامات لازم برای دریافت این ویزا را انجام بدهید. زیرا پروسه زمانی‌ که برای دریافت این ویزا سپری می‌گردد، ممکن است طولانی شود و نتوانید از شرایط دریافت این ویزا بهره‌مند شوید.

البته اگر نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید، کارشناسان ما در شرکت الست گروپ به شما کمک خواهند کرد تا به بهترین نحو ممکن برای ویزای ترانزیت فرانسه درخواست دهید و نیاز خود را در این ‌مورد برطرف کنید.

افراد معاف از دریافت ویزای ترانزیت فرانسه

بنا بر برخی از شرایط، امکان دارد تعداد بسیار زیادی از افراد، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه نداشته باشند. این افراد دارای ویژگی‌های خاصی هستند که در موارد زیر به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.
•    افرادی که به ‌عنوان خدمه پرواز شناخته می‌شوند، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه نخواهند داشت.
•    افرادی که دارای ویزای شنگن می‌باشند، نیازی به دریافت ترانزیت فرانسه نخواهند داشت.
•    افرادی که دارای پاسپورت دیپلماتیک هستند، نیازی به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه ندارند.
•    اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا نیازی به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه نخواهند داشت.

محاسبه هزینه ویزای ترانزیت فرانسه

تعداد بسیار زیادی از متقاضیان، خواهان شناخت بیشتر هزینه‌های ویزای ترانزیت فرانسه می‌باشند. بهتر است در این ‌مورد بدانید ویزایی که برای ترانزیت فرانسه در نظر گرفته می‌شود، به واسطه وزارت امور خارجه آن کشور اعلام خواهد شد.

طی بررسی‌ها دریافتیم که هزینه‌های مربوط به ویزای ترانزیت فرانسه که در حوزه کشورهای شینگن شناخته می‌شود، حدوداً ۶۰ یورو است. اما در صورتی ‌که هزینه‌های مربوط برای دریافت ویزای ترانزیت کشور چین حدوداً ۳۰ دلار برآورد شده است.

البته بد نیست اطلاعات بیشتری در این ‌مورد داشته باشید که امکان دارد برخی از ویزاهای فرودگاهی به ‌صورت رایگان برای افراد صورت بگیرد.

اگر شما نیز قصد دارید در این زمینه اقداماتی انجام بدهید، بهتر است از رایگان بودن و هزینه‌بر بودن آن مطمئن شوید و بر اساس بودجه مد نظر خود شرایط تعیین ‌کننده‌ای از دریافت ویزای ترانزیت فرانسه را تجربه کنید. هر چند که در صورت هر گونه ابهام و مشکل می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ، بهترین مشاوره را دریافت کنید.

آیا می‌دانید برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه به کجا باید مراجعه کرد؟

آیا می‌دانید برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه به کجا باید مراجعه کرد؟

فردی که قصد دارد از ویزای ترانزیت فرانسه استفاده داشته باشد، باید به واسطه سفارت یا کنسولگری کشوری که قصد سفر کردن به آن را دارد، یا به واسطه مرکز درخواست ویزایی که با کنسولگری آن کشور در ارتباط است، اقدامات لازم برای تهیه ویزای ترانزیت فرانسه را انجام بدهد.

در صورتی ‌که از طریق دو یا چندین کشور در منطقه شینگن قصد دریافت ویزای ترانزیت را دارید، باید درخواست مربوطه خود را به سفارت و یا کنسولگری مرکز مربوطه کشوری که اولین ‌بار است قصد سفر به آن را دارید، ارسال کنید.

البته در این راستا نکات پر پیچ ‌و خم دیگری وجود دارد که ممکن است سر راه افرادی که در این زمینه آگاهی ندارند، چالش‌های بسیاری به وجود بیاورد. برای این منظور می‌توانید از کمک‌های کارشناسان ما در شرکت الست گروپ بهره‌مند شوید.

نحوه درخواست ویزای ترانزیت فرانسه

شرایطی که باید برای درخواست ویزای ترانزیت فرودگاهی سپری کنید، عبارت است از:
•    در ابتدا کشور فرانسه را به ‌عنوان کشور ثالث انتخاب کنید.
•    سپس درخواست خود را از طریق کنسولگری آن کشور برای دریافت ویزای ترانزیت ارائه دهید.
•    سپس بهتر است ترانزیت فرودگاهی را به ‌عنوان هدف از سفر انتخاب کنید.
•    بعد از آن باید تعداد ورودی را براساس منطقه شینگن انجام بدهید.
•    سپس نوبت جمع‌آوری و ارائه اسناد اولیه می‌باشد.
•    بعد از آن باید فرم درخواست کشور فرانسه را برای دریافت ویزای ترانزیت پر کنید.
•    سپس نوبت پرداخت هزینه‌های مربوط به آن است که برای بزرگسالان بین ۸۰ یورو برآورد می‌شود. این هزینه کاملاً مجزا از هزینه ویزا می‌باشد و ممکن است در مصاحبه، هزینه‌های دیگری را نیز پرداخت کنید. به این نکته دقت کنید که این هزینه‌ها قابل استرداد نمی‌باشند.
•    سپس نوبت ارسال درخواست شما است.
•    بعد از آن قرار مصاحبه‌ای تعیین خواهد شد که به‌ صورت حضوری در سفارت یا کنسولگری آن کشور یعنی فرانسه حضور به ‌هم برسانید و از ویزای ترانزیت بهره‌مند شوید.

زمان پردازش درخواست ویزای ترانزیت فرانسه

در حالت کلی حدوداً ۲ هفته زمان پردازش برای اخذ ویزای ترانزیت فرانسه در نظر گرفته می‌شود،

اما امکان دارد بنا بر موارد خاص، کنسولگری این بازه زمانی را به تعویق بیندازد و آن را در مدت ۳۰ تا ۶۰ روز به سرانجام برساند.

آیا می‌دانید کدام یک از کشورها نیاز به اخذ ویزای ترانزیت دارند؟

با توضیحاتی که در رابطه با ویزای ترانزیت در اختیار شما قرار دادیم و دریافتیم که استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه به چه دلیل از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد، شاید لازم داشته باشید بدانید که کدام یک  از کشورهای موجود، نیاز به ویزای ترانزیتی دارد و امکان سفر مستقیم از کشور ما ایران به آنجا وجود نخواهد داشت.

نه ‌تنها شهروندان کشور ما در ایران، بلکه شهروندان برخی دیگر از کشورها نیز برای رفتن به کشوری دیگر نیاز به درخواست ویزای ترانزیت فرودگاهی خواهند داشت و باید برای تمامی کشورهای محدوده‌ی پیمان شینگن، این ویزا را درخواست کنند.

به‌ هر حال مهم‌ترین کشورهای دیگری که نیاز به دریافت ویزای فرودگاهی دارند، شامل موارد زیر خواهند شد. بهتر است بدانید که این شهروندان نیز باید اقدامات لازم را برای دریافت ویزای ترانزیت فرانسه فراهم سازند و برای وارد شدن به تمامی کشورهای شینگن، نیازمند دریافت این ویزا هستند.

•    مردم کشور افغانستان نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور بنگلادش نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور جمهوری دموکراتیک کنگو نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور اریتره نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور اتیوپی نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور غنا نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور ایران نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور عراق نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور نیجریه نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور پاکستان نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور سومالی نیازمند اخذ ویزای ترانزیت می‌باشند.
•    مردم کشور سریلانکا نیازمند اخذ ویزای ترانزیت هستند.

دفعات مجاز استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه

برای کسب اطلاعات بیشتر باید بدانید برای ‌این که شخصی بتواند از ویزای ترانزیت فرانسه استفاده کند، براساس دفعات ورود و خروج، امکان دارد برای یک ‌بار و یا چند بار این ویزا صادر گردد.

همین‌طور این نوع ویزا می‌تواند از چند ساعت تا ۱۰ روز اعتبار داشته باشد و طبق خواسته و درخواست مسافر، تغییراتی در درون آن حاصل گردد. اگر شما نیز علاقه‌مند به دریافت ویزای ترانزیت فرانسه هستید، باید از افراد خبره و کارکشته در این زمینه کمک بگیرید. مشاوران ما در شرکت الست گروپ در کنار شما هستند تا به نتایج خوبی از دریافت ویزای ترانزیت فرانسه برسید.

برای وارد شدن به کدام کشورها نیاز به ویزای ترانزیت دارید؟

برای وارد شدن به کدام کشورها نیاز به ویزای ترانزیت دارید؟

همان ‌طور که در تمامی مطالب بالا گفتیم، هدف از دریافت ویزای ترانزیت فرانسه این است که افراد بتوانند به کشور مقصد برسند.

حال طبق قوانینی که برای برخی از کشورهای عضو شینگن وجود دارد، اتباع تعداد بسیار زیادی از کشورهای مختلف هنگام عبور از این کشور باید دارای ترانزیت بین‌ المللی و یا ویزای فرودگاهی باشند تا مجوزی برای بودن آن‌ها در قلمرو این کشور باشد و به اثبات برساند که فرد قصد ماندگار شدن در این کشور را نخواهد داشت و فقط هدف او، رسیدن به کشور مقصد می‌باشد.

به این نکته توجه داشته باشید که لازم است حتما برای کشورهایی همچون بلژیک، اسپانیا، هلند، سوئیس و فرانسه، ویزای فرودگاهی و ترانزیت داشته باشید. هیچ‌ گونه خدمات ویژه‌ای برای افرادی که دارای پاسپورت‌های ویژه می‌باشند، در این زمینه اعمال نخواهد شد.

الزامات دیگری در رابطه با فرانسه برای اخذ ویزای ترانزیت فرودگاهی وجود دارد. دارندگان گذرنامه‌های معمولی می‌توانند از این امکان به واسطه کشور مد نظر خود بهره‌مند شوند. مگر این‌ که فرد در محدوده کشورهایی که قصد استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه را دارند، نبوده باشد. حال در ادامه خواهیم گفت که کدام یک از این کشورها می‌توانند ویزای فرودگاهی مربوط به کشور دیگر را برای رسیدن به کشور مقصد دریافت کنند.
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور الجزایر    جمهوری چک (CZ)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور آنگولا    کشور فرانسه
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور ارمنستان    جمهوری چک (CZ)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری آفریقای مرکزی    فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جیبوتی    اسپانیا (ES)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری مصر    جمهوری چک (CZ)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری گامبیا    اسپانیا (ES)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری اردن    آلمان (DE)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری هائیتی    فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری توگو    اسپانیا (ES)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری لیبریا    اسپانیا (ES)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری لیبی    جمهوری چک (CZ)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور کامرون    یونان (EL)/ اسپانیا (ES)/ فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور کنگو (جمهوری)    یونان (EL)/ اسپانیا (ES)/ فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری دومینیکن    بلژیک (BE)/ فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور چاد    جمهوری چک (CZ) / فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور ساحل عاج    اسپانیا (ES) / فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری گینه بیسائو    بلژیک (BE)/ اسپانیا (ES)/ هلند (NL)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری هند    جمهوری چک (CZ)/ آلمان (DE)/ اسپانیا (ES)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری لبنان    جمهوری چک (CZ)/ آلمان (DE)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور کوبا    جمهوری چک (CZ)/ اسپانیا/  (ES)فرانسه (FR)/ هلند (NL)/ لهستان (PL)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری گینه    بلژیک (BE)/ اسپانیا (ES)/ فرانسه (FR)/هلند (NL)/ پرتغال (PT)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری فلسطین    بلژیک (BE)/ جمهوری چک (CZ)/ اسپانیا (ES)/ فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری مالی    جمهوری چک (CZ)/ آلمان (DE)/ اسپانیا (ES)/ فرانسه (FR)
ارائه ویزای ترانزیت برای کشور جمهوری موریتانی    جمهوری چک (CZ)/ فرانسه (FR)

جمع بندی مطالب

جمع بندی مطالب

در این مطلب اطلاعات کافی در رابطه با چگونگی دریافت ویزای ترانزیت فرانسه برای شما داشتیم و گفتیم که به چه دلیل استفاده از آن اهمیت دارد. با توجه به این‌ که برخی از کشورها در سال‌های متوالی دچار جنگ و کشمکش بسیار زیادی بوده‌اند، پناهندگان بسیار زیادی به کشور فرانسه وارد شده‌اند و همین عامل باعث شد تا برای ورود هر گونه پناهجو به کشور فرانسه، قانون‌هایی در نظر گرفته شود.

دیگر از طریق ارائه ویزای ترانزیت فرانسه امکان مهاجرت غیر قانونی برای افراد وجود نخواهد داشت. به‌ این ‌ترتیب فرد مسافر بعد از خارج شدن از هواپیما، بدون مجوز قادر به وارد شدن به کشور فرانسه نخواهد بود و اهمیت استفاده از ویزای ترانزیت فرانسه در اینجا مشخص خواهد شد.

با توجه به این مطالب دریافتید که به چه اندازه استفاده از این ویزا مؤثر و مفید می‌باشد. در صورتی ‌که نیاز به کمک برای دریافت این ویزا دارید، از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ مشورت بخواهید تا با تجارب و تخصصی که در این زمینه دارند، راهکارهای خوبی را پیش پای شما بگذارند.