اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

در این مقاله می خواهیم آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند را بررسی نماییم. تا انتهای مقاله، همراه ما بمانید.

برخی افراد بنا به هر دلیلی ترجیح می دهند تا مابقی عمر و زندگی خود را در کشورهای دیگر ادامه بدهند. یکی از کشورهای انتخابی برای این گروه، کشور فنلاند است.

در این مقاله می خواهیم آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند را بررسی نماییم. تا انتهای مقاله، همراه ما بمانید.

برخی افراد بنا به هر دلیلی ترجیح می دهند تا مابقی عمر و زندگی خود را در کشورهای دیگر ادامه بدهند. یکی از کشورهای انتخابی برای این گروه، کشور فنلاند است. این کشور به عنوان یکی از آسان ترین و راحت ترین کشور اروپایی و حوزه ی شینگن برای مهاجرت می باشد.

اگر می خواهید از آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند آگاهی کسب کنید، کافیست تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

اینفوگرافیک آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

اینفوگرافیک آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

فهرست مطالب:
آشنایی با کشور فنلاند
وضعیت اقتصادی کشور فنلاند
دلیل انتخاب آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند
روش های مهاجرت به فنلاند
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق شغل
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تولد
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج
آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند کدام است؟
بهترین مقاصد برای مهاجرت به کشور فنلاند
هزینه های زندگی و مهاجرت به فنلاند
ایرانیان به دنبال آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند
سوالات متداول در زمینه ی آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند
جمع بندی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند با ما همراه باشید.

 

آشنایی با کشور فنلاند

آشنایی با کشور فنلاند

قطعا نمی توان بدون هیچ آگاهی از مشخصات و وضعیت یک کشور، تصمیم گرفت تا به آن کشور مهاجرت کرد. کشور فنلاند از کشورهای زیبا در شمال اروپا و در منطقه اسکاندیناوی است. وسعت آن ۳۳۸۱۴۵ کیلومتر مربع می باشد که همین امر آن را جزو پهناورترین کشورهای اروپایی طبقه بندی کرده است. یورو واحد پولی و دو زبان اصلی آن فنلاندی و سوئدی می باشد. جمعیت این کشور پنج و نیم میلیون نفر و با مرکزیت شهر هلسینکی است.

پیشنهاد می کنیم از مقاله جاب آفر فنلاند دیدن کنید.

بررسی مزایا و معایب کشور فنلاند

بررسی مزایا و معایب کشور فنلاند

برای مهاجرت به این کشور لازم است که قبل از شناخت آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند با معایب و مزایای آن بیشتر آشنا گردید. در ابتدا به مزایا و در ادامه به معایب آن اشاره خواهیم کرد.

مزایای مهاجرت به کشور فنلاند

۱- از جمله مرفه ترین کشورهای جهان می توان از کشور فنلاند نام برد و دلیل این رفاه توجه به تولید ناخالص داخلی است. اقتصاد این کشور بیشتر روی تجهیزات مخابراتی و ارتباطاتی، تولیدات خودرو و تجهیزات مربوطه و محصولات چوبی و جنگلی می باشد.

۲- سیستم بهداشتی و درمانی در این کشور بسیار مدرن و برابر با سیستم جهانی است. در فنلاند با توجه به دریافت درمانی مجهز و کامل، هزینه چندانی برای آن پرداخت نخواهید کرد.

۳- بخش آموزش، هم برای معلمان در سطح عالی قرار دارد و هم برای دانش آموزان. معلمان در این کشور علاوه بر ارزش اجتماعی بالا، بیشترین نرخ درآمد را دریافت می کنند. دانش آموزان نیز به قدری در مراکز آموزشی دقیق آموزش می بینند که در منزل نیاز به انجام فعالیت های درسی ندارند.

۴- طبیعت این کشور به دلیل اهمیتی که دولت و مردم برای آن قائل هستند، زیبا، بکر و بسیار دیدنی است.

 

معایب مهاجرت به فنلاند

۱- زمستان های طولانی و سخت از جمله معایب نه چندان مهم این کشور محسوب می گردد. این ویژگی آب و هوایی خاص ممکن است برای برخی غیر قابل تحمل باشد. البته ناگفته نماند که در فنلاند شمالی ممکن است دمای هوا تا منفی پنجاه درجه  سانتیگراد نیز کاهش پیدا کند. طوفان برف از جمله مواردی است که در آن اتفاق می افتد و قطعا برای افرادی که با سرما غریبگی می کنند، هرگز مناسب نیست. قبل از مهاجرت به کشور فنلاند، به  این موضوع توجه بیشتری نمایید.

۲- هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با بسیاری از کشورها نسبتا بالاتر است. این بدان معناست که برای یک زندگی عادی و در حد متوسط، تقریبا دو هزار یورو هزینه ی هر فرد می‌باشد.  این هزینه ها شامل مسکن، تحصیل، حمل و نقل، خوراک و غیره است. البته درآمد هم به همین نسبت بالا می‌باشد اما به شرطی که شغل انتخاب شما نیز مطلوب باشد.

۳- از اصلی ترین مواردی که در فنلاند ملزم به پرداخت آن هستید، مالیات است. حتی این مساله در مورد درخواست کنندگان اقامت نیز از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. مالیات در این کشور سنگین است. به طور مثال، بر پایه حقوق تقریبا یک سوم مالیات تعلق می گیرد. علاوه بر این باید سهم بیمه درمانی و بخش عمومی نیز پرداخت گردد. مالیاتی که در فنلاند ملزم به پرداخت آن هستید، شامل مالیات بر حقوق، مالیات بر حقوق بازنشستگی، مالیات بر درآمد سرمایه گذاری و مالیات مزایای اجتماعی است.

۴- نوعی خاص از افسردگی در فنلاند وجود دارد که مسبب آن سرما، سوز زمستان و نور کم است. این مسائل به خصوص برای تازه واردها بسیار سخت و مشکل ساز است.

۵- یادگیری زبان سوئدی و فنلاندی سختی های خاص خود را دارند. با این وجود زبان انگلیسی نیز در این کشور رواج دارد. فقط به خاطر داشته باشید که برای این کشور افرادی که به زبان رسمی آن تسلط داشته باشند، ارج و ارزش ویژه ای دارند.

وضعیت اقتصادی کشور فنلاند

وضعیت اقتصادی کشور فنلاند

فنلاند به عنوان یک کشور توسعه یافته همواره سعی کرده است تا در زمینه ی اقتصادی به گونه ای پیشرفت کند که فقر را ریشه کن سازد. در این کشور، یک سوم درآمد دولت از راه مالیات به دست می آید که هشتاد درصد آن به طور مستقیم از شهروندان مطالبه می گردد.

البته این اقتصاد دو طرفه می باشد، یعنی مالیات پرداختی شما با خدمات رفاهی که از دولت دریافت می کنید، همسو است. رشد اقتصاد در کشور فنلاند بر پایه تولید ناخالص داخلی می باشد. کشاورزی، صنایع و خدمات نیز از بخش هایی است که سود آوری به همراه داشته است.

دلیل انتخاب آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

دلیل انتخاب آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

فنلاند علاوه بر زیبایی در منظره، از لحاظ رتبه بندی شاخص جهانی در میزان کیفیت زندگی، در درجات مناسب و بالایی قرار دارد. علاوه بر این، میزان بالای امنیت، پیشرفته بودن تجهیزات و خدمات درمانی، ناچیز بودن نرخ بیکاری، بالا بودن سطح رفاه اجتماعی و بسیاری موارد دیگر، سبب شده است که جزو انتخاب های اول یک فرد خواهان مهاجرت باشد.

برای کسب اقامت در این کشور می توانید با ارائه مدارک دقیق و کامل و تایید آن توسط سفارت و دولت فنلاند، ویزا و در نهایت تابعیت آن را به دست بیاورید. اما هر کاری ضوابط خاص خود را می طلبد که در ادامه به آن خواهیم رسید.

روش های مهاجرت به فنلاند

روش های مهاجرت به فنلاند

در ادامه، روش های گوناگون مهاجرت به فنلاند را بیان می کنیم تا با اطلاعات در مورد این روش ها، آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند را انتخاب نمایید.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق شغل

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق شغل

برخی افراد تصمیم می گیرند مهاجرت کاری به فنلاند داشته باشند اما این نکته حائز اهمیت است که اداره مهاجرت این کشور، مانند برخی دیگر از کشورهای اروپایی، نسبت به صدور ویزای کاری به طور مستقیم عمل نمی کند. برای این منظور لازم است که دو شیوه دیگر را امتحان کنید.

یکی از آن ها این است که در فنلاند تحصیل کرده باشید و مدرک تحصیلی شما از این کشور صادر شده باشد. به عنوان نمونه به دانشجویان غیر بومی این کشور، به مدت شش ماه تا یک سال، ویزای تحصیلی تمدید شده می دهند تا فرصت یابند در این مدت زمانی، کار یا شغل خود را انتخاب کنند. در صورت تمایل و کسب موفقیت، جزو مواردی دسته بندی می گردند که قادرند اقامت کاری دریافت کنند.

شیوه ی دوم این است که یک شرکت یا مجموعه فعال در فنلاند، برای انجام همکاری کاری برای شما دعوت نامه یا جاب آفر ارسال کند. ورود به عنوان یک نیروی متخصص و دعوت شده نیز می تواند برای شما آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند تلقی گردد.

نکته:  کشور فنلاند از نظر جمعیت، در حد پایینی قرار دارد. به همین منظور از مهاجران متخصص، بسیار استقبال می کنند. اگر در زمینه ی کاریتان، از تخصص خوبی برخوردار هستید و قصد مهاجرت نیز دارید، آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند، از همین طریق است.

برای دریافت اقامت کاری فنلاند، ابتدا باید پنج سال متوالی در این کشور مشغول به کار باشید. سپس در صورت داشتن شخصیت اجتماعی مناسب، پرداخت به موقع مالیات، توانایی پرداخت هزینه های جاری و برخی موارد دیگر قادر به دریافت اقامت خواهید بود. به یاد داشته باشید که داشتن سوء پیشینه از مواردی تلقی می گردد که اقامت را حتی پس از پنج سال کار نصیبتان نخواهد کرد.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تحصیل

تحصیل در مدارس فنلاند: در کشور فنلاند یکی از بهترین نظام های آموزشی محدوده اسکاندیناوی حاکم است که شرایط ویژه ای برای محصلان و دانشجویان متقاضی برای تحصیل در این کشور می باشد.
تا سال ۲۰۱۷ آموزش در این کشور کاملا رایگان انجام می شد اما از این تاریخ به بعد، متقاضیان غیر اروپایی ملزم به پرداخت هزینه تحصیل و شهریه می باشند. دوره ابتدایی ۶ سال، دوره جامع ۳ سال و دوره دبیرستان بین دو تا چهار سال به طول می انجامد.

یک فرد خارجی هر یک سال مجوز اقامت تحصیلی دارد و با پایان سال، فقط در صورت ثبت نام مجدد می تواند مقیم گردد. یک دانش آموز غیر بومی به مدت یک سال پس از دوره جامع باید دوره ی تخصصی آموزش ببیند که مهمترین مورد آموزشی آن، فراگیری زبان فنلاندی است. گذراندن این دوره برای شرکت در آزمون دانشگاه الزامی می باشد.
از بهترین مدارس بین المللی فنلاند می توان از هلسینکی، کیلو، کول ساری، مانوئلا، اسپو نام برد.

تحصیل در دانشگاه فنلاند: لازم به ذکر است که تمام سطوح عالی دانشگاهی از لیسانس، فوق لیسانس و دکتری در این کشور ارائه می گردد. در هر سنی که باشید، محدودیتی برای شما وجود نخواهد داشت. فقط قبل از مهاجرت تحصیلی به این کشور به یاد داشته باشید که با این که ارائه مدرک زبان الزامی نیست، اما مربیان و مدرسان در مدارس و دانشگاه ها، به سه زبان سوئدی، فنلاندی و گاها انگلیسی تدریس می کنند. پس سعی کنید بر این زبان ها مسلط باشید.

دانشگاه های فنلاند نیز از دانشجویان با رتبه های خوب که دوست دارند ادامه ی تحصیل خود را در این کشور بگذرانند، استقبال می کند. لازم به ذکر است که این کشور علاوه بر این که به دانشجویانی که به زبان فنلاندی مسلط شوند، شرایط تحصیل رایگان ارائه می دهد.

در بسیاری از موارد شرایط شغلی پس از تحصیل را نیز برای دانشجویان خود فراهم خواهد کرد.
از برترین دانشگاه های این کشور می توان به ای یو تی، تامپره، هلسینکی، آلتو، توریکو، جیواسکیلا، اوولو، لاپنرانتا، فنلاند شرقی و ابو آکادمی اشاره کرد.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری

اگر بخواهید از طریق سرمایه گذاری به فنلاند مهاجرت کنید، باید بگوییم که این مورد طبق قواعد و قوانین خاصی انجام می گیرد. به عنوان نمونه با سرمایه گذاری در حوزه املاک یا بورس، این امکان برای شما فراهم نمی گردد که بتوانید از این کشور اقامت بگیرید.

برای این منظور ثبت یک شرکت با رعایت ضوابط دولتی، می تواند بهترین گزینه باشد. قبل از هر سرمایه گذاری برای سرمایه گذار، لازم است از ریسک سرمایه گذاری خود مطمئن گردد. البته حائز اهمیت است که کشور فنلاند مانند بسیاری از کشورهای پیشرفته اروپا از نظر سرمایه گذاری در موقعیت مطلوبی قرار دارد. یکی از مواردی که خطر ریسک سرمایه گذاری در فنلاند را کم می کند، خطر پایین مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی توسط دولت این کشور است.

به عبارت دیگر در دیدگاه دولت فنلاند، دو گروه سرمایه گذار بومی و غیر بومی یکسان هستند و تبعیضی بین آن ها وجود ندارد.
فنلاند نیز مانند هر کشور دیگری سیاست های سرمایه گذاری خاص خود را دارد. به عنوان نمونه برای فرد سرمایه گذار خارجی حداقل سرمایه که ۲۵۰۰حدود  یورو می باشد، مشخص می گردد و علاوه بر این مناسب ترین نوع سرمایه گذاری برای وی کارآفرینی در حوزه های مختلف می باشد.

فرد می تواند یک شرکت سهامی عام یا با مسئولیت محدود ایجاد کرده و مبلغ ذکر شده را به عنوان سرمایه اولیه شرکت به ثبت برساند. این نوع اقامت که اقامت کارآفرینی نیز نام دارد، ابتدا باید توسط اداره کار و بازرگانی کشور فنلاند مورد تایید واقع گردد. سپس با پرداخت به موقع مالیات و حفظ شرکت به مدت چهار سال، می تواند دائمی گردد.

مهمترین نکات برای دریافت اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

مهمترین نکات برای دریافت اقامت فنلاند از طریق سرمایه گذاری

·     موقعیت شغلی که ایجاد می کنید، از سودآوری کافی برخوردار باشد.
·     باید کاملا با قوانین و استانداردهای این کشور سازگار باشد.
·     کسب و کار ایجاد شده نباید به هیچ عنوان مخل نظم عمومی و اجتماعی باشد و همین طور برای سلامت بشری نیز ایجاد خطر نکند.
·     داشتن یک گذرنامه معتبر از شروط اصلی محسوب می گردد.
از مزایای ایجاد کارآفرینی در فنلاند، علاوه بر دریافت اقامت دائم می توان به بهره مندی از امکان تجارت و قوانین گمرکی آزاد در تمام اروپا، مالکیت کامل شرکت بدون احتیاج به شریک فنلاندی و دریافت پاسپورت کشور فنلاند اشاره کرد.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق تولد

از آنجایی که کشور اروپایی مانند فنلاند از بسیاری جهات، مناسب زندگی می باشد، برخی ترجیح می دهند تا از طریق تولد فرزند در این کشور، نسبت به اخذ اقامت اقدام کنند. در قانون هر کشوری می توان از طریق خون یا از طریق خاک مقیم شد.

اگر بخواهیم واضح تر توضیح دهیم، این گونه است که از طریق خاک یعنی اگر فرزندی از والدین تابع یا خارجی در این کشورها متولد شود، صاحب اقامت آن خواهد شد مانند آمریکا و کانادا، در حالی که از طریق خون یعنی بر خلاف مورد بالا است. در این مورد فرزند فقط تحت تابعیت والدین می تواند شهروند آن کشور محسوب گردد. فنلاند نیز جزو کشورهای تابع خون است که طی شرایط خاصی می توانید از این گزینه برای آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند بهره ببرید.

این شرایط خاص بر اساس مواردی است که در زیر عنوان می کنیم:

** مادر فرزند، تابعیت فنلاند را دارا باشد. در این صورت حتی اگر فرزند در کشور دیگری نیز متولد شده باشد، می تواند تابعیت فنلاند را دریافت کند.
** پدر فنلاندی باشد و با مادر ازدواج رسمی کرده باشند.
** پدر فنلاندی باشد و اگر چه فرزند حاصل غیر ازدواج باشد، اما قبل تولد این ازدواج ثبت گردد.
** پدر فنلاندی باشد، اما فرزند خارج از فنلاند تولد یافته باشد.
** در صورت تولد نوزاد حاصل غیر از ازدواج رسمی، کودک تا زمانی که هجده سال را تمام نکرده باشد، در صورتی که طی این مدت والدینش ازدواج خود را ثبت کنند، می تواند تابعیت فنلاند را دریافت کند.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند از طریق ازدواج

هنگامی که می خواهید از طریق ازدواج تابعیت فنلاند را دریافت کنید، باید بدانید که ازدواج شما می بایست با یک شهروند فنلاندی یا کسی که اقامت این کشور را دارد، باشد. برای این منظور باید ازدواج رسمی و ثبت شده باشد. سپس هر کدام از طرفین، می توانند برگه ازدواج را به سفارت های کشور خود ببرند تا نسبت به دریافت اقامت برای همسر خود اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که در ابتدا می توانید با دو سال زندگی مشترک در فنلاند، اقامت موقت و با پنج سال زندگی با همسر خود، اقامت دائم و پاسپورت فنلاندی دریافت کنید.

مدارکی که نیاز است برای اثبات ازدواج خود به سفارت فنلاند ارائه دهید، شامل موارد زیر است:

** ارائه مدارک هویت شخصی مانند پاسپورت
** ارائه مدرکی که نشان دهد با فرد مقیم فنلاند رابطه مربوط به ازدواج دارید.
** ارائه مدارک استطاعت مالی فرد فنلاندی از جمله صورت حساب بانکی که نشان دهد توانایی ساپورت همسر خارجی خود را دارد.
** ارائه بیمه نامه معتبر
** فرد مقیم فنلاند باید مدرکی ارائه دهد که نشاندهنده این باشد که فرد صاحب خانه است یا اجاره نامه معتبر دارد.
** ارائه چهار عکس رنگی که جدید نیز باشد.
نکته: فردی که قرار است با ازدواج، مقیم کشور فنلاند گردد، باید بالاتر از هجده سال سن داشته باشد.
نکته: ازدواج همجنسگرایان نیز در حوزه همین قوانین قرار دارد و این موضوع توسط دولت فنلاند کاملا پذیرفته شده می باشد.
برای دریافت اقامت ازدواج از دولت فنلاند باید این کشور را قانع کنید که ازدواج شما ساختگی نمی باشد. به عنوان نمونه ارائه عکس های نامزدی، پرینت تماس، تسلط معمولی به زبان فنلاندی یا آدرس محل زندگی.

آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند کدام است؟

قطعا نمی توانید رای صادر کنید که کدام یک از روش های فوق به قطع آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند است.

چون شما در صورت ارائه مدارک صحیح و درست در کنار دارا بودن سرمایه یا تخصص معقول می توانید به این کشور مهاجرت کنید. این به شما بستگی دارد که کدام گزینه برای شما بهتر و راحت تر است. فقط به یاد داشته باشید که مشورت و اخذ راهنمایی از یک وکیل متخصص می تواند این راه را برای شما هموارتر کند.

بهترین مقاصد برای مهاجرت به کشور فنلاند

بهترین مقاصد برای مهاجرت به کشور فنلاند

اگر چه در کل، کشور فنلاند به دلیل زیبایی و شرایط رفاه اقتصادی مهاجر پذیر است، اما در این میان چند شهر مانند نگین انگشتری می درخشند. در ادامه مقاله آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند،  به چند نمونه از این شهرها، اشاره خواهیم کرد.

هلسینکی:

این شهر پایتخت کشور فنلاند است و طبیعتا از نظر امکانات در شرایط مطلوب تری قرار دارد. اما این نکته را نیز باید مورد توجه قرار دهید که هزینه های جاری در این شهر، نسبت به شهرهای دیگر، بالاتر خواهد بود.

روانیمی:

این شهر نزدیک ترین و پر جمعیت ترین به دایره قطب شمال است. بسیار مناسب افراد با علاقه مندی به زمستان و ورزش های زمستانه می باشد. از امکانات خوبی برخوردار است اما نکته منفی آن وجود زمستان های سرد و طولانی می باشد.

اولو:

این شهر در گروه تاریخی طبقه بندی می گردد و دارای معماری های خاص و کلاسیک است. از مزایای آن امکانات و فضای دیدنی و جذاب، و از معایب آن نیز وجود زمستان های طولانی و سرد است.

اسپو:

این شهر نیز امکانات بی نظیری در کنار منظره های جذاب دارد و مهمترین ویژگی آن نیز پایین بودن هزینه های زندگی است.

شهرهای مهم دیگری نیز در فنلاند وجود دارند که امکانات رفاهی، اجتماعی متفاوتی را برخوردار هستند. از جمله آن ها می توان به جویسکیلو، تورکو، تامپره، وانتا، ریوما و ساولینا اشاره کرد.

هزینه های زندگی و مهاجرت به فنلاند

هزینه های زندگی و مهاجرت به فنلاند

برای مهاجرت به هر کشوری ابتدا باید هزینه هایی که قرار است متحمل گردید و یا در آن کشور تحت عنوان هزینه های زندگی در نظر بگیرید را شناسایی و نسبت به شرایط خود ارزیابی کنید. فنلاند ممکن است نسبت به سایر کشورهای اروپایی، هزینه های کمتری را دارا باشد اما نسبت به این موضوع حوزه سختگیرانه دارد.

این هزینه ها می تواند شامل هزینه های خوراک، حمل و نقل محلی، اجاره یا خرید آپارتمان و غیره باشد. البته باید بدانید که تعیین هزینه اصلی برای هر فرد به سبک و مکان زندگی او بستگی دارد. علاوه بر هزینه های زندگی، هزینه مالیات و پرداخت آن نیز در اولویت قرار دارد.

در هنگام مهاجرت باید نرخ تورم کشور مورد نظر را نیز مد نظر قرار داد.

ایرانیان به دنبال آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

طبق آماری که از شهروندان ایرانی به دست آمده است، حدود بیست درصد، تمایل به مهاجرت دارند و به دنبال آسان ترین راه  مهاجرت به فنلاند می باشند. همان طور که می دانید، هر کشوری ضوابط و قواعد خاص خود را دارد. این شرایط ممکن است برای ایرانیان سخت تر یا آسان تر باشد.

در کل با توجه به عدم سختگیری های دینی، رفاه اجتماعی زیاد و معتبر بودن پاسپورت کشور فنلاند، ایرانیان زیادی را برای مهاجرت به سمت خود جذب کرده است. بهترین راه ها برای ایرانیان می تواند کسب اقامت از راه تحصیل، تخصص و شغل، و سرمایه گذاری باشد. البته باید مد نظر داشته باشید که اخیرا شرایط دریافت ویزا برای ایرانیان با توجه به شرایط اقتصادی حاکم و تحریم ها اندکی سخت تر شده است.

سوالات متداول در زمینه آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند

کدام گزینه ها از بین آسان ترین راه مهاجرت به فنلاند، انتخاب مناسبی است؟

این سوال کاملا بستگی به رزومه و اطلاعات هر شخص دارد و براساس آن قابل پاسخ می باشد.

آیا برای مهاجرت به فنلاند به مشاوره وکلای متخصص نیاز است؟

قطعا مهاجرت به فنلاند نیازمند آن است که پروسه ای طولانی و پر از قوانین مختلف را طی کنید. اگر تجربه این کار را ندارید، مشاوره یا یک وکیل متخصص، قطعا شانس شما را بیشتر خواهد کرد. البته در انتخاب مشاور و موسسه های معتبر، کمال دقت را داشته باشید.

آیا می توان بعد از اقامت، تابعیت فنلاند را نیز کسب کرد؟

لازم است ابتدا پنج سال در این کشور اقامت موقت داشته باشید تا برای مراحل بعدی توسط دولت فنلاند راحت تر ارزیابی گردید. پس از آن اگر موفق به دریافت اقامت دائم شدید، بعد از گذشت یک سال می توانید درخواست شهروندی بدهید. داشتن حقوق شهروندی از جمله پاسپورت بسیار معتبر و گرانبهای این کشور، یکی از دلایل درخواست تابعیت فنلاند است. با پاسپورت فنلاند می توان به بیش از صد و هفتاد کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد.

آیا تحصیل در فنلاند رایگان است؟

قطعا شهروندان این کشور، تحصیلات رایگان دریافت می کنند و در مورد مهاجران خارجی نیز دو حالت وجود دارد. تحصیل در موارد انگلیسی زبان، نیازمند پرداخت وجه است. در صورتی که به زبان فنلاندی مسلط باشید، با تحصیل رایگان یا با هزینه بسیار اندک مواجه خواهید شد.

آیا اگر دو زوج برای تفریح به فنلاند سفر کنند و آنجا فرزندشان متولد گردد، می توانند برای فرزندشان اقامت بگیرند؟

خیر، در این کشور وابستگی خونی نوزاد تاثیر گذار است.

یکی از والدین، پدر یا مادر نوزاد، باید از قبل تابعیت فنلاند را داشته باشد تا فرزندشان نیز بتواند تابعیت این کشور را بگیرد.

جمع بندی

از سال ۱۹۹۰ تا به امروز، متقاضیان درخواست اقامت فنلاند رو به افزایش بوده است و دلیل این امر، برخورداری از محیط زیستی زیبا، برابری در دریافت درآمد، سیستم بهداشت عمومی مدرن، ثبات سیاسی در سطح عالی، امنیت نظامی بالا و کنترل شده و شرایط تحصیلی و کاری ایده آل می باشد.

دولت این کشور سعی می کند این تعداد افراد را به طرز مناسبی در میان بافت بومی قرار دهد. عموما دلایل درخواست اقامت؛ تحصیل، ازدواج و کار است. در عین این که میزان رضایتمندی مهاجران خارجی نسبت به شهروندان فنلاندی از عدالت اجتماعی کمتر است، اما رفاه اجتماعی و رونق اقتصادی در فنلاند به قدری بالا است که این اندک تبعیض به چشم نخواهد آمد. سعی کنید اگر قصد مهاجرت دارید اما اطلاعات کافی ندارید، حتما از موسسه های معتبر مهاجرتی راهنمایی و کمک بگیرید. این مجموعه ها علاوه بر اطلاعات کافی از قوانین کشور فنلاند، به اصول مهاجرت نیز آگاهی کامل دارند.