اطلاعات

الست گروپ

شرکت افق بین الملل یاسمین

هدف ما در الست گروپ ارائه مشاوره به افرادی می باشد که قصد دارند توانایی های خود را در کشور خود .یا کشورهای دیگر به کار گرفته و زندگی بهتری داشته باشند
شما می توانید با یک بار ثبت نام از مشاوره های تخصصی .و رایگان ما برای رسیدن به هدف خود استفاده نمایید

مزایای بلوکارت آلمان

مزایای بلوکارت آلمان

در این مقاله قصد داریم تا مزایای بلوکارت آلمان را برای شما توضیح دهیم. با ما باشید.

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا است و تعداد زیادی از مردم در جهان علاقه مند به زندگی در آن هستند. یکی از مواردی که این افراد در رویای آن هستند، بلوکارت آلمان است. ما در این مقاله می خواهیم مزایای بلوکارت آلمان را به شما معرفی کرده و راه های دریافت آن را بررسی کنیم.

در این مقاله قصد داریم تا مزایای بلوکارت آلمان را برای شما توضیح دهیم. با ما باشید.

آلمان یکی از پیشرفته ترین کشورهای اروپا است و تعداد زیادی از مردم در جهان علاقه مند به زندگی در آن هستند. یکی از مواردی که این افراد در رویای آن هستند، بلوکارت آلمان است.

ما در این مقاله می خواهیم مزایای بلوکارت آلمان را به شما معرفی کرده و راه های دریافت آن را بررسی کنیم. ما را تا انتهای مقاله مزایای بلوکارت آلمان همراهی بفرمایید.

اینفوگرافیک مزایای بلوکارت آلمان

اینفوگرافیک مزایای بلوکارت آلمان

فهرست مطالب
راه های مهاجرت به آلمان
بلوکارت آلمان Blue Card
بلوکارت اتحادیه اروپا و آلمان چیست؟
شرایط درخواست بلوکارت آلمان
شرایط دریافت بلوکارت آلمان از طریق کار
مزایای بلوکارت آلمان 
حداقل دستمزد آلمان
نکته: بیکارها چه کنند؟
مراحل درخواست بلوکارت آلمان
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای بلوکارت آلمان با ما همراه باشید.

 

راه های مهاجرت به آلمان

راه های مهاجرت به آلمان

راه های متعددی برای مهاجرت به کشور آلمان وجود دارد. ما در این بخش از مقاله "مزایای بلوکارت آلمان" به ذکر برخی از آن ها خواهیم پرداخت.

 

مهاجرت به آلمان از طریق تحصیل

آلمان یک کشور صنعتی و ثروتمند است که به دانشجویان بین المللی، آموزش رایگان ارائه می دهد. این کشور از گذشته یکی از مقاصد محبوب افرادی است که قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارند. 
به طور خلاصه تحصیل در آلمان در مقطع لیسانس به زبان آلمانی است و متقاضی به مدرک معتبری نیاز دارد که دانش او را به زبان آلمانی ثابت کند.

مدرک زبان مورد نیاز برای رشته های مختلف متفاوت خواهد بود. معمولاً یکی از دو مدارک B1 یا B2، مورد نیاز است. یکی دیگر از الزامات تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور، این است که شما باید در کنکور ایران قبول شده باشید.

با این دو شرط می توانید وارد کالج های آلمان شوید و سپس در دانشگاه تحصیل کنید. مدت تحصیل در این مقطع در دانشگاه های آلمان 4 سال می باشد. تحصیل در دانشگاه های آلمان معمولا رایگان یا کم هزینه است.

مدرک کارشناسی ارشد آلمان یکی از محبوب ترین مقاطع تحصیلی در این کشور است. می توانید با زبان انگلیسی و آلمانی در این مقطع به تحصیل بپردازید. در این دانشگاه ها هزینه ای از دانشجو گرفته نمی شود و یا به مقدار بسیار کم می باشد. اما شرطی که لازم است، تسلط به زبان های آلمانی و انگلیسی میباشد که بسته به رشته متفاوت است. 

برای تحصیل در مقطع دکترا در آلمان، اولین نیاز، یافتن یک استاد است. اگر متقاضی پس از ارتباط با اساتید دانشگاه مربوطه موفق به ترغیب استاد شود، می توان گفت که قبولی خود را کسب کرده است. این امر مستلزم آن است که متقاضی علاوه بر دانش زبان، یک رزومه علمی قوی نیز داشته باشد.

تحصیل در مقطع دکترا در آلمان دو مزیت اصلی دارد. اولین مزیت این است که شما می توانید رایگان مطالعه کنید. مزیت دوم این است که شما مجبور به یادگیری زبان آلمانی نخواهید بود، در واقع می توانید دروس خود را به زبان انگلیسی یاد بگیرید. در آلمان، دانشجویان دکترا در اکثر دانشگاه ها از موسسه آموزش عالی خود کمک هزینه ثابتی دریافت می کنند که به آن  ها در تحقیقات و زندگی کمک می کند .

پیشنهاد می کنیم از پست مهاجرت به آلمان تضمینی دیدن کنید.

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های آلمان

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دانشگاه های آلمان

علاقه مندان تحصیل در دانشگاه های مختلف این کشور باید پیش از درخواست ویزای تحصیلی از دانشگاه مقصد خود، پذیرش یا دعوتنامه تحصیلی دریافت کنند. اعزام دانشجو به آلمان نیاز به مدرک دارد. این مدارک ممکن است برای دانشگاه های مختلف یا مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری متفاوت باشد. بنابراین قبل از ارائه مدارک خود، شرایط را ارزیابی کرده و بر اساس آن، گواهی ها را تهیه کنید. مدارک مورد نیاز را می توانید در قسمت شرایط پذیرش، سایت اصلی دانشگاه بررسی کنید.

البته یک نکته وجود دارد. برخی از اسناد به طور کلی ثابت هستند و شامل همه افراد می شود. توجه داشته باشید که مهلت و زمان درخواست برای هر دانشگاه متفاوت است. در صورت بروز مشکل در ارائه مدارک و زمان، آن ها می توانند درخواست پذیرش شما را رد کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مقاله بهترین شهر آلمان برای تحصیل ایرانیان دیدن کنید.

مدارک مورد نیاز برای مقطع لیسانس:

کپی پاسپورت معتبر
ترجمه رسمی دیپلم و ریز نمرات به آلمانی
پذیرش در کنکور سراسری و دانشگاهی کشور خود (کارشناسی روزانه یا شبانه)
مدرک معتبر زبان آلمانی
رزومه کامل
انگیزه تحصیلی
گواهی تمکن مالی (گواهی که بیانگر این است که قادر هستید تمام هزینه های خود را در آلمان پوشش دهید)

 

مدارک لازم برای دریافت پذیرش در کالج ‌های آلمان:

ترجمه آلمانی و رسمی دیپلم و ریز نمرات
رزومه تحصیلی
مدرک زبان مورد نیاز
انگیزه تحصیلی
مدرک معتبر زبان آلمانی
کپی پاسپورت معتبر
تمکن مالی

 

مدارک مورد نیاز برای مقطع کارشناسی ارشد

متقاضیان تحصیلات تکمیلی از دو طریق می توانند به تحصیل خود ادامه دهند.

ترتیبی:

مدرک کارشناسی ارشد متوالی به دانشجویان این امکان را می دهد که در رشته ای تحصیل کنند که قبلاً در مقطع کارشناسی تحصیل کرده اند. این نوع آموزش رایگان خواهد بود.

غیر متوالی:

این گزینه محدود به رشته های کارشناسی نیست. با ورود به مقطع کارشناسی ارشد از این طریق می توانید مهارت های جدیدی را بیاموزید. هزینه هر ترم تحصیلات عالی غیر متوالی تقریباً 500 یورو است. البته ممکن است این هزینه در برخی از دانشگاه ها کمی بیشتر یا کمتر باشد.

مدت زمان تحصیل پس از فارغ التحصیلی در آلمان حداکثر دو سال می باشد. یعنی که شما می توانید تحصیلات خود را زودتر از موعد مقرر به پایان برسانید. در قسمت زیر می توانید مدارک مورد نیاز برای درخواست کارشناسی ارشد را مشاهده کنید:
ترجمه مدارک تحصیلی و ریز نمرات
ترجمه مدرک دانشگاهی
ترجمه مدرک دانشگاهی و ریز نمرات آن دوره
مدرک معتبر زبان خارجی (آلمانی یا انگلیسی)
رزومه کامل
انگیزه نامه
توصیه های اساتید
کپی پاسپورت معتبر
سند توان مالی

 

مدارک مورد نیاز برای مدرک دکتری

ترجمه ریز نمرات دوره های قبلی (دبیرستان، پیش دانشگاهی، کارشناسی و کارشناسی ارشد)
ترجمه دیپلم (مدرک تحصیلی) مدارک تحصیلی قبلی
انتشار مقاله در رشته تحصیلی مورد نظر
پیام های علمی اساتید دانشگاه
انگیزه نامه (توضیح هدف تحصیلی)
رزومه کاری و تحصیلی (CV)
پیشنهاد اساتید معتبر
مدرک معتبر زبان آلمانی
دانشگاه های آلمان به طور کلی برای بررسی مدارک متقاضیان، هزینه ای دریافت می کنند که این مبلغ را هزینه درخواست می نامند. این هزینه ممکن است در دانشگاه های مختلف در سراسر آلمان متفاوت باشد.

 

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و ثبت شرکت

مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌ گذاری و ثبت شرکت

یکی دیگر از روش های مهاجرت به کشور آلمان که در این قسمت از مقاله مزایای بلوکارت آلمان بررسی خواهیم کرد، سرمایه گذاری و ثبت شرکت است.
آلمان به عنوان صنعتی ترین کشور اروپا، امکان جذب سرمایه گذاری خارجی را به بهترین شکل ممکن فراهم کرد. رشد اقتصادی بالا، امنیت اقتصادی، صنایع بزرگ و پیشرفته، زیرساخت های قوی و… آلمان جذاب ترین کشور اروپا برای سرمایه گذاری است. این موضوع هم برای سرمایه گذاران اروپایی و هم برای سرمایه گذاران غیر اروپایی صادق است. سرمایه گذاری در آلمان به روش های مختلفی امکانپذیر است. در زیر به اختصار به برخی از آن ها می پردازیم.

طبق قوانین سرمایه گذاری آلمان، شما باید یک طرح کسب و کار سرمایه گذاری سبک یا ثبت شرکت در آلمان ارائه دهید. این طرح باید در آلمان کار کند. از طرفی این طرح باید به گونه ای باشد که بتواند سودآور باشد و متقاضی ثبت شرکت در این زمینه تجربه عملی داشته باشد.

با ثبت شرکت در آلمان، شما مجاز به افتتاح حساب بانکی در سراسر اروپا خواهید بود. علاوه بر این، شما می توانید با تمام کشورهای جهان تجارت کنید. امکان تحصیل رایگان و خدمات پزشکی رایگان از دیگر مزایای این روش مهاجرت به آلمان است که در اختیار متقاضی، همسر و فرزندان زیر 18 سال وی قرار می گیرد.

البته امکان سرمایه گذاری در مبالغ بزرگتر نیز در آلمان وجود دارد و هر کدام شرایط و ضوابط خاص خود را دارند. البته شایان ذکر است که سرمایه گذاری در سراسر دنیا بسیار پر ریسک است. کارشناسان ما سعی می کنند تا پس از ورود به کشور مورد نیاز با دانش کافی شرایط مهاجرت به آلمان را با ریسک کمتر برای متقاضیان عزیز فراهم کنند. در مورد آلمان استفاده از روش های مهاجرتی دیگر مانند اخذ پذیرش در مقاطع مختلف تحصیلی در آلمان و یا اخذ ویزای کار آلمان بسیار راحت تر است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار

مهاجرت به آلمان از طریق ویزای کار

مهندسین که مدرک کارشناسی به بالا و حداقل دو سال سابقه کاری مرتبط با رشته کاری خود در کشور ایران دارند، میتوانند برای کار در کشور آلمان اقدام کنند. کشور آلمان در قوانین مهاجرت، سه نوع ویزا برای ورود مهندسین به بازار کار کشور آلمان تعریف کرده است:

ویزای جستجوی کار

ویزای 3 الی 6 ماهه ویژه افرادی که از کشور خود نتوانستند کار پیدا کنند و میخواهد در آلمان نسبت به کاریابی اقدام کنند. این افراد در صورتی که واجد شرایط باشند میتوانند درخواست ویزای جاب سیکر یا جستجوی کار بدهند، به آلمان سفر کنند و در آنجا مشغول کاریابی شوند و در صورتی که کار پیدا کنند ویزای خود را به اقامت کاری یا بلوکارت تغییر دهند. 

اقامت کاری

اقامت کاری مخصوص افرادی است که با یک شرکت آلمانی قرارداد استخدامی دارند و شرایط مورد نیاز برای دریافت این اقامت را بر اساس قوانین مهاجرت نیز دارند. این افراد میتوانند با این نوع اقامت فقط در کشور آلمان زندگی کنند و کار کنند. و مشمول بیمه، مالیات، حق خرید یا اجاره مسکن، خدمات درمانی، تحصیلات رایگان و دیگر خدمات اجتماعی نیز هستند. 

بلوکارت

بلوکارت یک نوع اقامت کاری است که ویژه افرادی است که حقوق دریافتی آنها از یک حد تعیین شده توسط وزارت کار در آلمان بیشتر است. این عدد در سال 2021 معادل 56800 یورو در سال تعیین شده است. برای رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی، ای تی، و پزشکی، این عدد 44304 یورو در سال میباشد. یعنی افرادی که حقوقشان از این حد تعیین شده در سال بیشتر باشد دیگر ویزای کار معمولی دریافت نمیکنند و بلوکارت میگیرند که مزایای متعددی نسبت به ویزای کار معمولی دارد.

 

فرق جاب افر و جاب سیکر چیست؟

ویزای جاب سیکر یک اقامت کوتاه مدت است که فقط متقاضی اجازه دارد در این مدت به دنبال کار در زمینه تحصیلی و تخصصی خود در کشور آلمان باشد. در طول این نوع اقامت متقاضی اجازه کار ندارد (تا زمانی که کارفرمایی تمام وقت مرتبط با رشته خود را پیدا کند)، حق پیوست خانواده خود را ندارد، و جزو مدت زمان تا رسیدن به اقامت دائم نیز حساب نمیشود. این افراد اگر در موعد مقرر 6 ماهه نتوانند کار پیدا کنند تحت هر شرایطی باید به کشور خود بازگردند.

اما افرادی که از ایران مستقیم کار خود را پیدا کنند دیگر با جاب سیکر وارد کشور آلمان نمیشوند و مستقیم با ویزای کار یا بلوکارت وارد آلمان میشوند و دیگر نیازی نیست در آلمان به دنبال کار بگردند. این افراد از شروع زندگی در آلمان حق کار دارند و حقوق دارند، از خدمات کامل اجتماعی برخوردارند، حق پیوست خانواده دارند و زمان رسیدن به اقامت دائمشان از همان روز اول محاسبه میشود.

در کل این مسیر ریسک بسیار کمتری نسبت به جاب سیکر دارد به این دلیل که اولا هزینه زندگی در آلمان به نسبت درآمد ایران زیاد است و متقاضی در زمان جاب سیکر باید هزینه های زندگی در آلمان را خودش بدهد و حقوق ندارد، دوما اگر کار پیدا نکند باید به ایران برگردد و طبیعتا هزینه و زمانش از دست رفته است.

سوما مدت زمان 6 ماهه فرصت نسبتا کمی برای پیدا کردن کار در یک کشور جدید با فرهنگ و اصول خاص خودش است و این موضوع به همراه هزینه های زندگی در آلمان باعث تحت تنش قرار گرفتن متقاضی میشود، به همین دلیل کارتالا توصیه میکند افراد از ایران کار پیدا کنند و بدون ریسک مستقیم با ویزای کار یا بلوکارت وارد کشور آلمان بشوند. 

مگر اینکه متقاضی به صورت کامل به زبان آلمانی مسلط باشد، با بازار کار آلمان و نحوه کاریابی در آلمان کاملا آشنایی داشته باشد، و به صورت کامل اطمینان داشته باشد که مهارتی که در ایران کسب کرده است مناسب بازار کار و صنعت آلمان میباشد.

رشته های مورد نیاز از طریق جاب افر المان چیست ؟رشته های مهندسی گفته شود و همینطور رشته های دیگر مثل مدیریت و مالی هم ذکر شود که امکان پذیر است و کوتاه گفته شود اگر حقوق بالاتر از چه میزانی باشد بلوکارت دریافت میکنند

کشور آلمان یک کشور صنعتی و پیشرفته است و بازار کار بسیار بزرگ و کسترده ای دارد و نیاز به نیروی کار در آن بسیار زیاد است.

 

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با شهروند یک کشور همیشه یکی از روش های گرفتن اقامت و تابعیت آن کشور است. آلمان نیز از این قانون پیروی می کند. قانون آلمان نیز این فرصت را در اختیار علاقه مندان به زندگی در آلمان گذاشته تا با ازدواج بتوانند شهروند این کشور شوند. 

اول از همه، برای مهاجرت از طریق ازدواج به آلمان الزامی است که شهروند آلمانی به اثبات برساند که درآمد کافی برای مخارج زندگی خود و همسرش دارد و نیازی به کمک دولت برای تامین مخارج زندگی خود ندارد. همچنین از دیگر شرایط این است که متقاضی به زبان آلمانی مسلط باشد. بعد از این که ازدواج به شکل قانونی انجام گردید، باید متقاضی به سفارت آلمان در کشور خود برود، اسناد ازدواج را به مسئولین مربوطه داده و نهایتا درخواست خود را ارائه کند.

بعد از این که تحلیل اسناد صورت گرفت، باید صحت آن ها تایید شود. مدارک کار و درآمد فرد آلمانی نیز باید کافی باشد.

سپس ویزای ازدواج صادر می شود. با در دست داشتن این ویزا، اجازه ورود و اقامت در این کشور را به دست خواهید آورد. همچنین امکان کار یا تحصیل رایگان نیز وجود دارد. علاوه بر این، با اقامت 3 ساله آلمان می توانید اقامت دائم این کشور را دریافت کنید.

 

بلوکارت آلمان Blue Card

بلوکارت آلمان Blue Card

حال که به بحث اصلی مقاله "مزایای بلوکارت آلمان" رسیدیم، می خواهیم توجه شما را به ادامه این مقاله جلب کنیم.
در سال های اخیر، اروپا با کمبود نیروی کار جوان و ماهر مواجه بوده است. طبق برنامه اقتصادی آینده اتحادیه اروپا در سال 2007، اتحادیه اروپا (EU) تصمیم گرفته است با استفاده از نماد پرچم آبی اتحادیه اروپا، طرحی الهام گرفته از گرین کارت ایالات متحده طراحی کند و نامش را بلوکارت بگذارد.

کسانی که واجد شرایط هستند، با این کارت اجازه خواهند داشت که از تمام کشورهای جهان به همه کشورهای اتحادیه اروپا (غیر از بریتانیا، ایرلند و دانمارک) مهاجرت کنند.

نخستین کشوری که تاکنون این ایده را دریافت کرده و اقدامات اولیه را برای اجرای آن به عمل درآورده، آلمان بزرگترین مرکز صنعتی اروپا است که از ابتدای تیرماه 1391 اجرای این طرح را آغاز کرده است.

 

بلوکارت اتحادیه اروپا و آلمان چیست؟

بلوکارت اتحادیه اروپا و آلمان چیست؟

بلوکارت یک نوع اقامت کاری است که ویژه افرادی است که حقوق دریافتی آنها از یک حد تعیین شده توسط وزارت کار در آلمان بیشتر است.

این عدد در سال 2021 معادل 56800 یورو در سال تعیین شده است. برای رشته های ریاضی، فیزیک، شیمی، مهندسی، ای تی، و پزشکی، این عدد 44304 یورو در سال میباشد. یعنی افرادی که حقوقشان از این حد تعیین شده در سال بیشتر باشد دیگر ویزای کار معمولی دریافت نمیکنند و بلوکارت میگیرند که مزایای متعددی نسبت به ویزای کار معمولی دارد.

برای گرفتن این کارت، شرایطی مثل سابقه کار و مدرک دانشگاهی نیاز است. البته ما به این موضوع در ادامه مقاله "مزایای بلوکارت آلمان" دقیق تر اشاره کرده ایم.

 

شرایط درخواست بلوکارت آلمان

شرایط درخواست بلوکارت آلمان

برای این که بلوکارت آلمان را بگیرید، باید واجد شرایط باشید. این شرایط را در ادامه مقاله " مزایای بلوکارت آلمان" توضیح داده ایم:

مدرک لیسانس

کسانی که می خواهند این کارت را داشته باشند، باید از یکی از دانشگاه های آلمان مدرک کارشناسی بگیرند. اگر فارغ التحصیل از کشورهایی غیر از آلمان باشید هم مدرک شما باید به تایید سازمان های مربوطه در آلمان برسد و اعتبار سنجی شود.

سابقه کار

هر شغلی که می خواهید در آلمان به آن مشغول شوید را باید حداقل ۲ سال در سوابق کاری خود تجربه کرده باشید.

قرارداد کار یا پیشنهاد کار

ارائه قرارداد کار حداقل یک ساله یا پیشنهاد کار اجباری
کارت آبی برای افرادی صادر می شود که توانسته اند شغلی با درآمد سالانه حدود 56800 یورو (بدون احتساب مالیات) پیدا کنند. البته اگر شغل آن ها جزو مشاغلی باشد که در حال حاضر با کمبود نیروی کار مواجه هستند، درآمد سالانه تقریبی 43000 یورو (بدون احتساب مالیات) کافی است. در حال حاضر این مشاغل عبارتند از: متخصصان علوم طبیعی (فیزیک، شیمی، زیست شناسی و ...)، معمار، مهندس (کلیه علوم مهندسی)، طراح فضای شهری، پزشک (به جز دندانپزشک) و متخصصان علوم کامپیوتر و فناوری ارتباطات

قرارداد سازمان کار آلمان  (Die undesagentur für Arbeit)

کسی که در دانشگاه های آلمان درس خوانده و مدرک گرفته، برای اخد بلوکارت نیازی به تایید سازمان کار ندارد. اما اگر تحصیلات دانشگاهی را در کشوری دیگر گذرانده باشد، نیازمند اخد این مجوز است.
در صورت نیاز به گذراندن دوره کارآموزی اولیه و قبل از استخدام برای متقاضی (بیشتر در رشته های پزشکی و مهندسی و به منظور آمادگی فرد) باید در هنگام درخواست بلوکارت، مجوز گذراندن این دوره ها هم ارائه گردد.

دفاتر خارجی در هر ایالت فقط در صورتی مجاز به صدور کارت آبی برای متقاضیان هستند که قبلاً در حوزه قضایی دفتر خارجی ثبت نام کرده باشند. این بدان معناست که علاقه مندان به کارت آبی قادر نیستند تا مستقیماً از خارج از آلمان برای دریافت کارت آبی اقدام کنند،

اما باید ابتدا برای ویزای کار اقدام کنند و قبل از ورود به آلمان ویزای کار دریافت کنند. سپس به شما 6 ماه فرصت داده می شود تا شغلی با کمترین حقوق سالانه پیدا کنید. در این مرحله، متقاضی می تواند برای دریافت کارت آبی اقدام کند.
 
شما در حال مطالعه مقاله مزایای بلوکارت آلمان هستید.

 

شرایط دریافت بلوکارت آلمان از طریق کار

شرایط دریافت بلوکارت آلمان از طریق کار

اگر می خواهید با استفاده از شغل و کار کردن، بلوکارت آلمان را بگیرید، می توانید از دو طریق به این امر دست یابید.

ابتدا می توانید ویزای کار آلمان را از طریق پیشنهاد شغلی از طرف کارفرمای آلمانی خود دریافت کنید. اگر شغل مورد نظر یکی از مشاغل پرتقاضا باشد، کارفرما مجبور نیست تا قبل از استخدام کارگر خارجی، آن را به مدت سه ماه تبلیغ کند، اما اگر یک شغل معمولی و کم تقاضا باشد، ابتدا باید آگهی شود و سپس اگر کسی پیدا نشد، آن شخص را استخدام کند.

 

مزایای بلوکارت آلمان

مزایای بلوکارت آلمان عبارتند از:

کارت آبی آلمان کارتی است که قابل تمدید می باشد و با استفاده از آن می توان به اقامت دائم این کشور دست یافت. کسانی که موفق به اخذ بلوکارت بشوند، دارای شرایط کاری و قانونی مشابه شهروندان اروپایی بوده و همچنین واجد شرایط بیمه و خدمات بازنشستگی خواهند بود.

از دیگر مزایای این طرح، امکان تحصیل رایگان برای کودکان (زیر 18 سال) در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه، تحصیل همسر و مجوز کار در سراسر منطقه شنگن است.

قانون کارت آبی نیز تسهیلاتی را برای کارفرمایان فراهم کرده و رتبه های موجود در سلسله مراتب استخدامی را حذف کرد. وزارت کار آلمان به طور سنتی جایگزین کردن صندلی های خالی در موسسات و ادارات با شهروندان آلمانی خود را در اولویت قرار داده است، اما کارفرمایان اجازه دارند که متخصصان خارجی را حتی بدون مجوز اداره کار به خدمت بگیرند.

کسانی که مدارک مهندسی دارند، با کارت آبی آلمان قادر خواهند بود تا برای ۱۹ ماه متوالی در آلمان کار کنند و سپس اقامت دائم به دست آورند.

گرفتن اقامت دائم در قاره اروپا یکی از مزایای اصلی بلوکارت آلمان است. این بدان معناست که دارندگان کارت آبی می توانند هر کشوری در اتحادیه اروپا را به عنوان اقامت دائم انتخاب کنند.

 

حداقل دستمزد آلمان

حداقل دستمزد آلمان

پایه حقوق، حداقل حقوق لازم برای واجد شرایط بودن برای کارت آبی اتحادیه اروپا است. این 1.5 برابر میانگین کشوری است و هر سال تغییر می کند. برای سال 2021، این پایه حقوق در آلمان عبارت است از:

برای مشاغل کم تقاضا: حدود 44304 یورو در سال

برای مشاغل دیگر: تقریبا 56800 یورو در سال

 

نکته: بیکارها چه کنند؟

اگر شغل واجد شرایطی ندارید، اجازه دریافت بلوکارت را نخواهید داشت.

با این حال آوسبیلدونگ میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد که پیشنهاد میکنیم حتما مقاله های مربوط به این دوره را در سایت مطالعه بفرمایید.

 

مراحل درخواست بلوکارت آلمان

مراحل درخواست بلوکارت آلمان

مراحل دریافت کارت آبی آلمان به شرح زیر است:
کارفرما پیدا کنید.
برای ویزای کار آلمان اقدام نموده و به این کشور بروید.
برای مجوز کار اقدام کنید.
مدارک لازم را جمع آوری کنید.
برای دریافت بلوکارت در اداره مهاجرت آلمان اقدام کنید.
آدرس خود را ثبت کنید.
بیمه سلامت بگیرید.
و ...

 

سخن پایانی

به انتهای مقاله "مزایای بلوکارت آلمان" رسیدیم.
دانستیم که بلوکارت آلمان رویای بسیاری از علاقه مندان به زندگی در این کشور است. علت این امر هم مزایای زیاد آن است که ما در این مقاله سعی کردیم تا کاملا آن ها را ذکر کرده و بررسی کنیم. همچنین سعی کردیم که راه های اقامت در آلمان و به خصوص اقامت با بلوکارت را نیز بررسی کنیم که مقاله "مزایای بلوکارت آلمان" با جامعیت بیشتری به شما ارائه گردد.