ویزای ترانزیت اسپانیا

در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با شرایط اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای شما اطلاعاتی داشته باشیم. برای درک بهتر این مطلب، با ما در ادامه همراه شوید.

در این مطلب می‌خواهیم در رابطه با شرایط اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای شما اطلاعاتی داشته باشیم. برای درک بهتر این مطلب، با ما در ادامه همراه شوید.

مهم‌ترین موضوع برای رفتن به کشورهای دیگر، دریافت ویزا می‌باشد. اما ممکن است هیچ‌گونه آگاهی در زمینه چگونگی اخذ ویزای ترانزیت نداشته باشید و نمی‌دانید به چه دلیل دریافت این ویزا برای افراد اهمیت دارد.

در قانون مهاجرت و یا سفر کردن به برخی از کشورها، شرایطی وجود دارد که فرد به ‌صورت مستقیم امکان پرواز کردن به کشور مقصد را نخواهد داشت. در حالت کلی، استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا شرایطی را برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند با ارائه مجوز در فرودگاه اسپانیا توقف داشته باشند و برای رفتن به کشور مقصد منتظر بمانند. در کشور ما ایران امکان پرواز مستقیم به برخی از کشورها وجود ندارد.

برای این‌ که افراد مهاجر از ایران به برخی از کشورها سفر داشته باشند، باید در ابتدا به برخی از کشورهای واسطه بروند و از آنجا با دریافت ویزای ترانزیت، شرایط بهتری را برای سفر تجربه کنند. ارائه این مجوز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

در غیر این صورت اگر فردی بدون دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا به این کشور برود، به محض ورود در فرودگاه با او برخورد خواهد شد و طبق قانون او را به کشور مبداء باز می‌گردانند. همین موضوع باعث شد تا اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا برای شما داشته باشیم.

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت اسپانیا

اینفوگرافیک ویزای ترانزیت اسپانیا

اگر قصد دارید از کشور اسپانیا به‌ عنوان مقصد سوم استفاده داشته باشید، بهتر است بدانید چه شرایطی پیش پای شما می‌باشد.

ویدئو ویزای ترانزیت اسپانیا

در این زمینه کارشناسان و مشاوران شرکت الست گروپ به شما کمک خواهند کرد تا بهترین شرایط را برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا سپری کنید و امکان سفر به دیگر کشورها را نیز داشته باشید. شرکت الست گروپ، از معتبرترین موسسات مهاجرتی حال حاضر شناخته می شود.

مطالبی که در این مقاله بررسی خواهند شد، عبارتند از:
در باره ویزای ترانزیت چه می‌دانید؟
معرفی بیشتر ویزای ترانزیت اسپانیا
استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا برای ایرانیان
در خصوص اهمیت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا چه می‌دانید؟
علت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا
مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا 
انواع ویزای ترانزیت اسپانیا را توضیح دهید.
ویزای ترانزیت کوتاه مدت
ویزای ترانزیت بلند مدت
میزان اعتبار ویزای ترانزیت اسپانیا
مراحل دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا
زمان درست برای درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا چه زمانی است؟
افراد غیر مشمول برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا
مبلغ مورد نظر برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا 
محل مراجعه برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا 
فرآیند درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا
مدت ‌زمان رسیدگی به درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا
کشورهای ملزم به دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا کدامند؟
تعداد مجاز استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا
سخن آخر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویزای ترانزیت اسپانیا با ما همراه باشید.

 

درباره ویزای ترانزیت چه می‌دانید؟

درباره ویزای ترانزیت چه می‌دانید؟

قبل‌ از این‌ که به بررسی شرایط موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا بپردازیم، بهتر است توضیح مختصری از ویزای ترانزیت برای شما داشته‌ باشیم. زیرا نام این ویزا بارها و بارها با گوش افرادی که قصد مهاجرت و یا مسافرت به کشورهای دیگر دارند، آشنا است. کاملاً طبیعی است که مسافران برای این‌ که به کشورهای متنوع مراجعه کنند، نیازمند دریافت ویزا می‌باشند.

حال اگر پرواز مستقیمی از کشور مبدا برای کشور مقصد وجود نداشته باشد، فرد موظف است در ابتدا به کشور سوم برود و سپس، از آنجا برای رفتن به کشور مقصد پرواز نماید. در این مسیر، توقف کوتاه‌ مدتی که لازم است در کشور ثالث انجام شود، نیاز به ارائه ویزا است.

برخی افراد تصور می‌کنند که دریافت ویزای اصلی برای کشور مقصد کافی است. در صورتی ‌که حتما نیاز است تا اقدام به دریافت ویزای ترانزیت برای کشور مقصد کنید. برای ‌این که این ‌موضوع را بهتر درک کنید، لازم است بگوییم که اگر به عنوان مثال قصد سفر کردن به کشور آمریکا را دارید، نیازمند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشید. در این‌ صورت نیاز است در ابتدای امر، بلیت کشور اسپانیا را تهیه کنید.

سپس بعد از رسیدن به کشور اسپانیا، باید مراحلی برای تغییر هواپیما صورت بگیرد تا بتوانید به کشور مقصد برسید. تمامی این موارد را مثال زدیم تا به درک بهتری از موضوع اهمیت ویزای ترانزیت برسیم.

نکته مهم در مسئله مهم در این زمینه این است که هنگامی ‌که فرد در کشور اسپانیا توقف می‌کند، در بازه زمانی که منتظر سوار شدن به هواپیمای بعدی و رسیدن به مقصد اصلی می‌باشد، نیازمند ارائه ویزای ترانزیت یا ویزای فرودگاهی می‌باشد.

ارائه این ویزا، امکانی را برای مسافران فراهم می‌کند تا مجوز کافی را برای نبودن چند ساعت در فرودگاه کشور اسپانیا داشته باشند و از این طریق به هواپیمای بعدی برسند و به کشور مقصد بروند. طبق قوانینی که برای این نوع ویزا وجود دارد، فرد متقاضی می‌تواند به مدت چند ساعت تا چند روز در این کشور بماند و بعد از آن در بازه زمانی مشخص ‌شده برای کشور مقصد بلیت تهیه کند.

در صورتی‌ که فردی اقدام به دریافت ویزای ترانزیت نکند، قطعا شرایط توقف در کشور اسپانیا را نخواهد داشت و نمی‌تواند به ادامه سفر خود بپردازد و مأمورین فرودگاهی مجبور به برگرداندن شخص خواهند شد.

معرفی بیشتر ویزای ترانزیت اسپانیا

معرفی بیشتر ویزای ترانزیت اسپانیا

به ‌همین دلیل بهتر است که سطح اطلاعات خود را در زمینه شرایط دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا افزایش دهید. زیرا برای رسیدن به برخی از کشورها باید در ابتدا به کشور اسپانیا سفر داشته باشید. به این نوع پرواز، پرواز متصل یا ترانزیت گفته می‌شود.

به این دلیل این نوع نام‌گذاری برای این پرواز صورت ‌گرفته است تا از طریق یک یا دو پرواز دیگر به مسافر کمک کند تا به مقصد اصلی برسد. پس اهمیت دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا بسیار زیاد می‌باشد.

نه ‌تنها در کشور ما، بلکه ممکن است برخی از کشورهای دیگر شرایط پرواز مستقیم از کشور مبدا به کشور مقصد را نداشته باشند. در این مواقع رفتن به کشور ثالث امکانات خوبی را برای فرد متقاضی فراهم خواهد ساخت تا بتواند به کشور مقصد دسترسی داشته باشد. اغلب کشورهایی همچون استرالیا، آمریکا، کانادا و دیگر موارد، نیازمند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا خواهند بود.

استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا برای ایرانیان

استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا برای ایرانیان

برای کشورهای دوری همچون آمریکا، کانادا، استرالیا و دیگر موارد، از کشور ما ایران امکان پرواز مستقیم وجود نخواهد داشت. بنابراین شخصی که قصد سفر کردن به این کشورها را دارد، در ابتدا باید اقدامات خاصی را برای دریافت ویزای ترانزیت صورت بدهد. یکی از بهترین کشورهایی که شرایط دریافت ویزای ترانزیت برای افراد را صادر کرده ‌است، کشور اسپانیا می‌باشد.

کشور اسپانیا یک کشور اروپایی است که به‌ عنوان کشور سوم، پذیرای برخی از مسافران می باشد تا از این طریق به کشور مقصد خود پرواز کنند. البته در صورتی قانون و دولت اسپانیا اجازه ماندن افراد در فرودگاه و یا اقامت چند روزه در کشور را خواهد داد که فرد دارای ویزای ترانزیت اسپانیا باشد.

در هر صورت اگر شرایطی مشابه با این شرایط را دارید و قصد دارید از ویزای ترانزیت اسپانیا بهره‌مند شوید، بهتر است بدانید که شرایط دریافت این ویزا به چه صورت می‌باشد تا با آگاهی کافی، برای دریافت آن اقدام کنید.

کمک گرفتن از متخصصان و افراد با تجربه در این زمینه به شما کمک می‌کند تا راه هموارتری را پیش رو داشته باشید و هر چه سریع‌تر اقدامات لازم برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا را انجام بدهید. در این زمینه کارشناسان ما در شرکت الست گروپ راهنمای خوبی برای شما خواهند بود تا بتوانید به ویزای ترانزیت اسپانیا دسترسی داشته باشید.

اهمیت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

اهمیت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

برای این ‌که بدانید اهمیت استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا در چیست، بهتر است بگوییم که این ویزا به نوعی یک ویزای کوتاه‌ مدت و غیر مهاجرتی می‌باشد و دسترسی خاصی را برای فرد متقاضی فراهم نخواهد ساخت. فقط این امکان را به او می‌دهد تا در مدت‌ زمان تعیین‌ شده‌ای که شامل پیاده شدن از هواپیمای اول تا سوار شدن به مقصد دوم می‌باشد، بتواند در فرودگاه کشور اسپانیا اوقات خود را بگذراند.

پس می‌توان این ویزا را به‌ عنوان مجوزی برای ماندن در فرودگاه در چندین ساعت برای مسافر تعیین کرد. به واسطه این روش، کشور اسپانیا که به ‌عنوان کشور سوم یا واسطه شناخته می‌شود، پروازهای غیر مستقیمی را برای این افراد در نظر خواهد گرفت تا بتوانند به کشور مقصد بروند. 

کشور اسپانیا به‌ عنوان یک میانجی قادر است تا این شرایط را برای مسافرینی که قصد رفتن به برخی از کشورهای دیگر دارند، فراهم سازد. شرایطی که برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا وجود دارد، این است که فقط به مدت ۲۴ ساعت معتبر خواهد بود.

شخصی که موفق به دریافت ویزای ترانزیت در کشور اسپانیا گردد، فقط مجاز است در محدوده زمانی‌ که منتظر هواپیمای بعدی برای رفتن به مقصد می‌باشد، در محوطه فرودگاه رفت ‌و آمد داشته باشد و مجوز خارج شدن از فرودگاه را نخواهد داشت.

اما در برخی از شرایط برای صادر کردن ویزای ترانزیت اسپانیا، امکاناتی برای فرد متقاضی در نظر گرفته خواهد شد که می‌تواند به مدت ۱۰ روز در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد.

این اقامت شرایطی را برای افراد فراهم می‌کند تا در این بازه زمانی بتوانند مناطق دیدنی کشور اسپانیا را نیز مشاهده کنند و در آخر، قبل ‌از به اتمام رسیدن مدت ‌زمان تعیین ‌شده در فرودگاه برای رسیدن به مقصد اصلی خود حضور داشته باشند. در غیر این صورت عواقب قانونی گریبانگیر افراد خواهد شد که ممکن است آن‌ها را دچار مشکل کند.

علت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

علت صادر شدن ویزای ترانزیت اسپانیا

ممکن است این سوال در ذهن تعداد بسیار زیادی از افراد شکل بگیرد که به چه دلیل حتما باید از ویزای ترانزیت استفاده شود و چرا دولت اسپانیا این شرایط را برای مسافران در نظر گرفته است. هنگامی ‌که به بررسی دقیق‌تر این‌ موضوع پرداختیم، دریافتیم تعداد بسیار زیادی از این کشورها به خصوص اسپانیا به دلیل این‌ که بتوانند در رابطه با ورود پناهنده‌ها از خاک کشور خود محافظت کنند، شرایط دریافت ویزای ترانزیت را اعلام کرده اند. 

زیرا کشورهایی که در محدوده شرایط جنگی وجود دارند، از جمله کشور ما ایران ممکن است به ‌عنوان پناهنده به کشور اسپانیا پناه ببرند. از همان موقع تا به امروز سختگیری‌هایی در رابطه با دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا انجام‌ شده است و مسافران حتماً باید این‌ موضوع را ثابت کنند که به ‌هیچ ‌عنوان هدف آن‌ها از سفر به کشور اسپانیا ماندن در این کشور نیست، بلکه فقط قصد دارند به کشور مقصد از این طریق دسترسی داشته باشند.

بنابراین برای به اثبات رساندن این ‌موضوع، نیازمند کسب مجوزهای مختلفی برای عبور می‌باشند که این موضوع دلیل اهمیت و ویزای ترانزیت اسپانیا را مشخص خواهد کرد. بنابراین شرایط بسیار سخت و دشواری پیش پای متقاضیان برای رسیدن به کشور مقصد وجود دارد تا بتوانند از این مرحله عبور کنند.

برای ‌این که افراد بتوانند به‌ سادگی از ویزای ترانزیت اسپانیا بهره‌مند شوند، نیاز به کمک گرفتن از افراد زبده در این زمینه دارند. مشاوران و کارشناسان ما در شرکت الست گروپ به‌ عنوان بهترین شرکت مهاجرتی به دلیل داشتن اطلاعات کافی برای اخذ این نوع از ویزا، می‌توانند به شما کمک کنند تا برای رسیدن به کشور مقصد، شرایط خوبی را تجربه کنید و با کمک گرفتن از متخصصین، دچار چالش‌های سفر نشوید.

مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا چیست؟

مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا چیست؟

برخی از افراد هیچ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با مدارک ارائه ‌شده برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا ندارند. بنابراین در ادامه این مطلب، لیست کوتاهی در رابطه با مدارک مورد نیاز در این زمینه برای شما خواهیم داشت. در صورت لزوم، با کمک گرفتن از کارشناسان شرکت الست گروپ به عنوان بهترین گروه مهاجرتی، شما نیز می توانید برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا موفق باشید.

فرم درخواست ویزا

یکی از مهم‌ترین مدارکی که افراد برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا باید ارائه دهند، فرم ویزا در بازه زمانی کوتاه‌ مدت می‌باشد. این فرم به واسطه فرد متقاضی باید با اطلاعات صحیح تکمیل گردد و از روی آن دو بار پرینت گرفته شود. سپس فرد متقاضی موظف است که انتهای هر دو نسخه را امضا بزند و آن را تایید کند.
ارائه عکس
عکس استانداردی که براساس قوانین اتحادیه اروپا گرفته‌ شده باشد، از دیگر مهم‌ترین مدارک موجود برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشد. قوانینی در رابطه با استانداردهای عکس در اتحادیه اروپا وجود دارد که با کمک گرفتن از مشاورین و کارشناسان شرکت الست گروپ می‌توانید برای گرفتن این عکس اقدام کنید.

ارائه گذرنامه معتبر

مدرک اصلی و مهمی که فرد موظف است برای دریافت این ویزا به ‌همراه داشته باشد، گذرنامه است. البته تاریخ اعتبار گذرنامه و پاسپورت شخص باید حداقل ۳ ماه بیشتر از روزی‌ که قصد عبور از کشور اسپانیا را دارد، ذکر شده باشد. این شرایط می‌تواند برای افراد، روند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا را فراهم کند.
کپی صفحات پاسپورت
افراد متقاضی موظف هستند تا از صفحات مختلف پاسپورت خود که حاوی اطلاعات شخصی می‌باشد و در زمینه ویزاهای قبلی و مجوزهای اقامت اشخاص اطلاعاتی در آن درج شده است، کپی استانداردی در برگه‌های A 4 داشته باشند. ارائه دادن اصل و کپی تمامی صفحات پاسپورت، امری الزامی می‌باشد.

بلیت و یا سند سفر بعدی

به این نکته دقت داشته باشید که ارائه این مدرک از مهم‌ترین نکات ممکن برای دریافت ویزای توریستی و ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشد. زیرا قطعا با وارد شدن به فرودگاه کشور اسپانیا باید ثابت کنید که قصد دارید به کدام یک از کشورها سفر کنید و آیا اجازه وارد شدن به آن کشور را دارید؟ در صورتی ‌که مدارک موجود در این زمینه را داشته باشید، می‌توانید به‌ سادگی از شرایط دریافت ویزای ترانزیت استفاده کنید.

مهم‌ترین مدارکی که در این ‌راستا باید ارائه دهید، مواردی همچون ویزای مربوط به کشور مقصد و بلیت رزرو شده برای کشور مقصد  می‌باشد. با در دست داشتن این مدرک‌ها، یکی دیگر از مراحل دریافت ویزای ترانزیت را سپری کرده‌اید.

ارائه بیمه سلامت و بیمه درمانی

درست است که با استفاده از ویزای ترانزیت به‌هیچ ‌عنوان حق خروج از فرودگاه بین ‌المللی اسپانیا را نخواهید داشت، اما همچنان یکی از ملزمات اصلی برای ارائه‌ی ویزای ترانزیت در این کشور، ارائه دادن بیمه‌های درمانی و بیمه سلامت می‌باشد. در صورتی ‌که هزینه‌های مربوط به بیمه درمانی و سلامت را پرداخت نکرده باشید، شرایط موجود برای دریافت ویزای ترانزیت را نخواهید داشت.

باید اطمینان حاصل کنید که مبلغ حداقل ۳۰ هزار یورو باعث پوشش‌دهی بیمه شما برای کل قلمرو شینگن می‌شود. زیرا در صورت بروز هر گونه مشکل، بیماری یا حادثه در هنگام اقامت در اسپانیا، ارائه بیمه الزامی است و از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.

رسید پرداخت هزینه ویزا

قطعا باید رسید مربوطه به منظور پرداخت هزینه‌های ویزا را به مأموران برای دریافت ویزای ترانزیت ارائه دهید. این مورد ثابت می‌کند که شما هزینه‌های مربوطه را پرداخت کرده اید و از شرایط کافی برای دریافت ویزای ترانزیت برخوردار می‌باشید.

قرار ملاقات گذاشتن

مسئله مهم دیگری که به ‌عنوان یکی از مدارک اصلی برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا شناخته می‌شود، این است که برای دریافت آن باید به واسطه کنسولگری اسپانیا یا مرکز ویزا مصاحبه شوید.

داشتن یک وقت ملاقات و ارائه تمامی مدارک موجود شما در کنسولگری ویزا، این امکان را فراهم می‌کند تا از ویزای ترانزیت بهره‌مند شوید. همین‌طور در صورتی‌ که اولین‌ بار است که قصد سفر به واسطه کشورهای شینگن را دارید، باید اطلاعات بیومتریک خود را نیز برای ملاقات با کنسولگری کشور اسپانیا ارائه دهید.

تمامی این مدارک، ملزومات اصلی برای دست یافتن به ویزای ترانزیت اسپانیا می‌باشد. در صورتی‌ که ابهاماتی در این زمینه دارید، می‌توانید با کمک گرفتن از کارشناسان شرکت الست گروپ، سوالات ذهنی خود را برطرف کنید.

درباره انواع ویزای ترانزیت اسپانیا چه می‌دانید؟

درباره انواع ویزای ترانزیت اسپانیا چه می‌دانید؟

اگر شما هم مستعد استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا هستید،

باید بدانید که این ویزا در دو صورت برای افراد به‌ صورت کوتاه مدت و بلند مدت در نظر گرفته خواهد شد.

ویزای ترانزیت کوتاه مدت

ویزای کوتاه ‌مدتی که برای ترانزیت در کشور اسپانیا وجود دارد، امکان اقامت چندین ساعت را فقط در فرودگاه این کشور برای متقاضیان فراهم خواهد ساخت. از طریق دریافت این ویزا، افراد می‌توانند فقط تا پرواز بعدی برای کشور مقصد در فرودگاه منتظر بمانند.

مدت ‌زمان در نظر گرفته ‌شده برای اقامت کوتاه برای ویزای کوتاه ‌مدت ترانزیت، ۶ ساعت است و فرد با پایان این ۶ ساعت باید هر چه سریع‌تر کشور اسپانیا را ترک کند. در این ۶ ساعت، فرد امکان خروج از فرودگاه را نخواهد داشت و فقط موظف است در سالن ترانزیت منتظر باشد.

ویزای ترانزیت بلند مدت

نوع دیگری از ویزای ترانزیت برای کشور اسپانیا وجود دارد که امکان اقامت بلند مدت را برای افراد فراهم خواهد کرد. این نوع ویزا اعتبار بیشتری به نسبت ویزای کوتاه ‌مدت دارد. هر چند که فقط چندین روز مجوز ماندن در کشور اسپانیا را برای افراد فراهم می‌کند، اما به‌ هر حال به نسبت ویزای قبلی به ‌عنوان ویزای ترانزیت، مدت ‌دار شناخته می‌شود. نکاتی برای رعایت و استفاده از این ویزا وجود دارد.

طبق قانون، قواعدی که برای دریافت این نوع ویزا وجود دارد، شخص قادر است در مدت زمان ۱۰ روز در کشور اسپانیا اقامت داشته باشد و در این بازه زمانی، در یکی از هتل‌های این کشور اقامت برگزیند و بعد از سپری شدن این مدت ‌زمان برای این ‌که به کشور مقصد برسد، باید در فرودگاه حاضر باشد. در غیر این صورت امکان دارد مأمورین پلیس کشور اسپانیا، برخورد شدیدی با این شخص داشته باشند و او را به کشور خود بازگردانند.

میزان اعتبار ویزای ترانزیت اسپانیا

این مسئله برای تعداد بسیار زیادی از افراد مهم است که بدانند ویزای ترانزیت اسپانیا تا چه مدت زمانی اعتبار دارد. این اطلاعات به آن‌ها کمک می‌کند تا با درک بیشتر این ‌موضوع برای سفر اقدام کنند. انواع ویزاهای فرودگاهی و ترانزیت دارای مدت ۲۴ ساعت اعتبار می‌باشند که فرد با رسیدن به فرودگاه کشور اسپانیا و توقف داشتن در این کشور، فورا می‌تواند راهی کشور مقصد شود.

در برخی شرایط ممکن است بر اساس موقعیت فرد متقاضی، تفاوت‌هایی در زمینه مدت اعتبار این ویزا وجود داشته باشد. هر کشوری بر اساس قوانین نوشته ‌شده آن امکانات مختلفی را در اختیار متقاضیان قرار خواهد داد. زیرا در برخی مواقع مشاهده می‌شود که اعتبار 10 روزه برای مسافران به واسطه ویزای ترانزیت اسپانیا صادر شده ‌است.

به این نکته دقت داشته باشید اگر در مدت ‌زمان تعیین ‌شده، فرد هیچ‌گونه اقدامی برای خارج شدن از کشور اسپانیا نداشته باشد، به‌ محض این‌ که مأموران پلیس این شخص را بازخواست کنند، اقدامات لازم را برای ترک کشور اسپانیا برای بیرون فرستادن این فرد از کشور اسپانیا انجام خواهند داد.

در هر صورت دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا برای برخی از افراد بسیار اهمیت دارد، اما هیچ ‌گونه اطلاعاتی در رابطه با چگونگی دریافت این ویزا ندارند. برای این که بتوانید از ویزای ترانزیت اسپانیا بهره‌مند شوید، کارشناسان شرکت الست گروپ شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد.

مراحل دریافت ویزای ترانزیتی اسپانیا

برای این‌ که این ویزا را دریافت کنید، موظف به طی کردن مراحل زیر می‌باشید:
•    لازم است اسناد و مدارک مربوطه که در مطالب بالا ذکر کردیم را آماده کنید.
•    فرم‌های مربوطه را برای دریافت این ویزا پر کنید.
•    هزینه‌های دریافت ویزای ترانزیت را پرداخت کنید.
•    مدارک مد نظر خود را ارائه بدهید.
•    لازم است مدارک شما بررسی شود.
•    بعد از گذراندن این مراحل، نتیجه برای درخواست متقاضی صادر خواهد شد.

زمان درست برای درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا چه زمانی است؟

زمان درست برای درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا چه زمانی است؟

در صورتی‌ که تمامی مدارک موجود خود را فراهم سازید، بهتر است بدانید که در چه بازه زمانی می‌توانید اقدامات لازم برای دریافت این ویزا را فراهم کنید. بهتر است حدوداً ۶ ماه قبل ‌از سفر خود، اقدامات لازم را برای دریافت این ویزا انجام بدهید.

هر چند که پروسه زمانی برای دریافت این ویزا حدوداً بسیار کمتر از این بازه زمانی است، اما در برخی مواقع ممکن است حدوداً ۳۰ تا ۶۰ روز به طول بیانجامد. چنانچه هر چه سریع‌تر برای دریافت این ویزا اقدام کنید، قطعا شرایط بهتری را سپری خواهید کرد. اگر در این‌ مورد دچار مشکل شده‌اید، می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

افراد غیر مشمول برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا

امکان دارد شرایط برخی از متقاضیان به گونه‌ای باشد که به ‌هیچ ‌عنوان برای سفر کردن به کشورهای مختلف و تغییر پرواز در کشور اسپانیا نیاز به ارائه ویزای ترانزیت نداشته باشند. ویژگی‌های خاصی برای این افراد در نظر گرفته می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها شامل افراد زیر خواهند شد.
•    اگر شخصی دارای ویزای شینگن می‌باشد، ملزم به دریافت ویزای ترانزیت نخواهد بود.
•    در صورتی ‌که فردی دارای پاسپورت دیپلماتیک است، ملزم به استفاده از ویزای ترانزیت نخواهد بود.
•    در صورتی‌ که شغل فردی خدمه پرواز است، ملزم به استفاده از ویزای ترانزیت نخواهد بود.
•    در صورتی که از اعضای خانواده شهروندان اتحادیه اروپا می‌باشید، ملزم به دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا نیستید.

مبلغ مورد نظر برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا

شناخت هزینه‌ها و مبالغی که برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا صورت می‌گیرد، یکی از دغدغه‌های ذهنی برخی از متقاضیان می‌باشد. در مورد این ‌موضوع لازم است بدانید که هزینه و قیمت مربوطه توسط ویزای امور خارجی کشور اسپانیا تعیین خواهد شد. توانستیم دریابیم برای این ‌که افراد از ویزای ترانزیت اسپانیا در حوزه کشورهای شینگن برخوردار شوند، نیاز به پرداخت ۶۰ یورو خواهند داشت.

حال در شرایطی که فرد متقاضی قصد اخذ ویزای ترانزیت برای کشور چین را داشته باشد، این مبلغ به ۳۰ دلار کاهش پیدا می‌کند. البته در برخی از مواقع، استثنا برای استفاده از این ویزا به ‌صورت رایگان وجود خواهد داشت.

برای این ‌که بدانید شما مشمول کدام یک از شرایط رایگان و پرداخت هزینه برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا هستید، بهتر است در ابتدا شرایط خود را برای افراد خبره و متخصص در این زمینه بازگو کنید. در صورت وجود هر گونه سوال می‌توانید از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ به ‌عنوان بهترین شرکت مهاجرتی در زمینه دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا کمک بگیرید.

در راستای محل مراجعه برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا چه می‌دانید؟

در راستای محل مراجعه برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا چه می‌دانید؟

شخصی که در تلاش است تا بتواند به ویزای ترانزیت اسپانیا برسد، باید از طریق سفارت یا کنسولگری کشور مقصد، این اقدامات را انجام بدهد و با ارتباط گرفتن با کنسولگری کشور مقصد، ویزای ترانزیت برای کشور اسپانیا را دریافت کند.

در صورتی‌ که اولین ‌بار است که قصد سفر به کشورهای عضو اتحادیه شنگن را دارید، باید درخواست مربوطه خود را برای کنسولگری یا سفارت آن کشور بفرستید.

فرآیند درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا

مراحل و نحوه درخواست برای این ویزا به شرح زیر می‌باشد:
•    کشور اسپانیا را به ‌عنوان کشور ثالث انتخاب کنید.
•    به واسطه کنسولگری، درخواست خود را برای این کشور و دریافت ویزا ارائه دهید.
•    فرودگاه کشور ثالث را برای هدف سفر خود انتخاب کنید.
•    سپس لازم است اسناد اولیه خود را جمع‌آوری کنید.
•    سپس برای دریافت ویزای ترانزیت باید نامه‌ای برای کشور اسپانیا ارسال کنید.
•    بعد از پرداخت هزینه‌های مربوطه که حدوداً ۸۰ یورو می‌باشد، باید برای نتیجه و نوبت ارسال درخواست، آماده شوید.

البته به این نکته دقت کنید که هزینه‌های پرداخت این ویزا کاملاً مجزا از هزینه‌های دیگر می‌باشد. بعد از آن نوبتی برای افراد به‌ منظور قرار ملاقات و مصاحبه تعیین می‌گردد که فرد باید به‌ صورت حضوری در سفارت و یا کنسولگری کشور ثالث حضور داشته باشد.

مدت ‌زمان رسیدگی به درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا

مدت ‌زمان رسیدگی به درخواست ویزای ترانزیت اسپانیا

بعد از گذراندن تمامی مراحل، حدوداً ۲ هفته زمان لازم است تا بررسی‌ها روی شرایط فرد متقاضی صورت بگیرد. ممکن است توسط کنسولگری در مواقع خاص، مدت ‌زمان بیشتری نیاز به بررسی وجود داشته باشد که در نهایت بین بازه زمانی ۳۰ تا ۶۰ روز نتیجه درخواست حاصل می‌گردد.

اگر در این ‌باره شما نیز نیازمند کسب اطلاعات بیشتر هستید و قصد دارید برای رسیدن به کشور مقصد از ویزای ترانزیت اسپانیا استفاده کنید، کارشناسان ما در شرکت الست گروپ بهترین امکانات ممکن را برایشان فراهم خواهند ساخت تا راه بهتری را برای رسیدن به هدف خود بپیمایید.

کشورهای ملزم به دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا کدامند؟

کشورهای ملزم به دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا کدامند؟

شاید تصور کنید که کشور ما ایران تنها کشوری است که متقاضیان برای رفتن به برخی از کشورهای عضو اتحادیه شینگن نیاز به دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا خواهند داشت. در صورتی‌ که کاملاً اشتباه می‌کنید. زیرا برخی از کشورهای دیگر شرایط سفر مستقیم از کشور مبدا به مقصد را نخواهند داشت و حتی برای رسیدن به کشور سوم، باید حتما مجوز مربوطه را ارائه بدهند.

در هر صورت در ادامه خواهیم گفت که کدام یک از کشورها نیز مشمول دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا خواهند شد و برای وارد شدن به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شینگن، باید حتما برای دریافت این ویزا اقدام کنند.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور افغانستان الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور پاکستان الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور نیجریه الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور عراق الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور ایران الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور غنا الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور اتیوپی الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور اریتره الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور جمهوری دموکراتیک کنگو الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور بنگلادش الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور سومالی الزامی است.
•    اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای مردم کشور سریلانکا الزامی است.

تعداد مجاز استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا

تعداد مجاز استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا

ممکن است محدودیت‌های خاصی برای تعداد دفعات مجاز به منظور استفاده از ویزای ترانزیت اسپانیا وجود داشته باشد. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در این‌ مورد کسب کنید، باید بگوییم شاید برای هر فرد یک یا چندین بار ویزای ترانزیت صادر گردد.

همین‌طور اعتبار این ویزا از چند ساعت تا ۱۰ روز بعد از صادر شدن می‌باشد.

تغییراتی بر اساس شرایط موجود مسافرین در درون این ویزا حاصل می‌گردد. برای این ‌که بتوانید شرایط موجود خود را برای دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا اعمال کنید، بهتر است از افراد کارکشته در این زمینه کمک بگیرید. در صورت وجود هر گونه ابهام و سوال، با کمک گرفتن از کارشناسان ما در شرکت الست گروپ می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید.

سخن آخر

سخن آخر

در این مطلب اطلاعات کافی برای اخذ ویزای ترانزیت اسپانیا برای شما فراهم کردیم تا بدانید به چه دلیل استفاده از این ویزا اهمیت دارد. این ‌که کشور اسپانیا تصمیم گرفته ‌است برای ورود افراد بیگانه به کشور خود شرایط ویزای ترانزیت را در نظر بگیرد، به دلیل پناهندگی افراد بعد در دوره‌های جنگ بوده است.

زیرا هر فرد بدون رعایت قانون و شرایط خاص، می‌توانست به خاک اسپانیا وارد شود. اما ارائه این مجوز باعث شده ‌است تا هر فردی بدون داشتن مجوز، شرایط پناهندگی در کشور اسپانیا را نداشته باشد. طبق این مطلب، اطلاعات کافی در رابطه با اثربخشی ویزای ترانزیت برای شما داشتیم.

اگر شما نیز برای رفتن به کشور مقصد نیازمند دریافت ویزای ترانزیت اسپانیا هستید، با تجارب و تخصصی که کارشناسان ما در شرکت الست گروپ به‌ عنوان بهترین شرکت مهاجرتی دارند، می‌توانید مسیر هموارتری را پیش رو داشته باشید و هر چه سریع‌تر با ارائه مدارک به ویزای ترانزیت اسپانیا برسید.