فرق بین سیتیزن و گرین کارت

در این مقاله به بررسی فرق بین سیتیزن و گرین کارت خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با فرق بین سیتیزن و گرین کارت هستید، این مطلب قصد دارد تا به همین مسئله اشاره کند و توصیه های بسیار خوبی نیز در خصوص تفاوت این دو موضوع به شما ارائه خواهد کرد.

در این مقاله به بررسی فرق بین سیتیزن و گرین کارت خواهیم پرداخت.

اگر به دنبال کسب اطلاعات در رابطه با فرق بین سیتیزن و گرین کارت هستید، این مطلب قصد دارد تا به همین مسئله اشاره کند و توصیه های بسیار خوبی نیز در خصوص تفاوت این دو موضوع به شما ارائه خواهد کرد.

امروزه بسیاری از افرادی که به دنبال مهاجرت از هر طریقی به کشوری دیگر هستند، به این واژه ها و اصطلاحات برخورد می کنند.

بسیاری از مقالات و مطالب مختلف در خصوص مهاجرت هستند که به سیتیزن و گرین کارت می پردازند و در رابطه با این دو صحبت می کنند اما نکته مهم و اساسی این است که شما بتوانید با اطلاعات کامل تری به بررسی این مطالب بپردازید تا در طول فرآیند مهاجرت خود با اطلاعات عمومی و علمی کامل تری از مهاجرت آشنا شوید تا به فرق بین سیتیزن و گرین کارت پی ببرید.

اولین قدم برای شما شناخت اصطلاحات و نکاتی است که در خصوص مهاجرت وجود دارد و این مقاله می خواهد به صورت کامل به بررسی این نکات و اصطلاحات بپردازد و توضیحات کاملی در خصوص مهاجرت کردن و همچنین تفاوت هایی که در شیوه ها و اسامی مختلف مهاجرت وجود دارد، بپردازد.

به طور کلی مهاجرت کردن انواع مختلفی دارد و امروزه با روش ها و شیوه های مختلفی می توان برای مهاجرت کردن اقدام کرد. از مهاجرت با کمک روش هایی مانند مهاجرت تحصیلی گرفته تا مهاجرت شغلی و سرمایه گذاری و ... که هر کدام مزیت ها و مدت زمان خاص خود را برای رسیدن به نتیجه دلخواه دارند.

به طور کلی مهاجرت کردن می تواند زمینه ساز اتفاقات مهمی در زندگی هر فردی باشد و خود مهاجرت هم به خودی خود مسئله بسیار مهمی است که باید به آن بیشتر پرداخته شود.

ویدئو فرق بین سیتیزن و گرین کارت

به همین دلیل هم این مطلب می خواهد به مسئله مهاجرت بیشتر بپردازد و مطرح کند که دقیقا مهاجرت چیست، چه اهمیتی دارد، چه نقشی در زندگی شما دارد، چگونه به پیشرفت شما کمک می کند، سیتیزن چیست و گرین کارت چگونه دریافت می شود، فرق بین سیتیزن و گرین کارت چیست و در نهایت هم در بهترین وکیل مهاجرتی که برای دریافت همه این موارد به شما اطلاعات خیلی خوبی ارائه می دهد نیز به شما معرفی می شود.

اینفوگرافیک فرق بین سیتیزن و گرین کارت

اینفوگرافیک فرق بین سیتیزن و گرین کارت

در راستای فرق بین سیتیزن و گرین کارت و نیز اطلاعات در خصوص مهاجرت، با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی به شمار می آید. با ما همراه باشید تا در کنار بررسی کردن همه موارد بالا از جمله فرق بین سیتیزن و گرین کارت، به سوالات زیر نیز پاسخ بدهیم و توصیه های بسیار خوبی به شما ارائه خواهیم داد.

عناوین مقاله:
مهاجرت چیست؟
مزیت های مهاجرت کردن را بدانیم
بهترین راه های مهاجرت کردن کدامند؟
آیا می توان با کمک روش های مختلف مهاجرت، اقامت دریافت کرد؟
سیتیزن چیست؟
گرین کارت چیست؟
فرق بین سیتیزن و گرین کارت چیست؟ 
بهترین وکیل مهاجرتی برای دریافت سیتیزن و گرین کارت
هزینه های دریافت سیتیزن و گرین کارت

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فرق بین سیتیزن و گرین کارت با ما همراه باشید.

 

مهاجرت چیست؟

مهاجرت چیست؟

قبل از این که فرق بین سیتیزن و گرین کارت را مورد ارزیابی قرار دهیم، لازم است کمی به مقوله مهاجرت بپردازیم. شاید بارها شاهد بوده اید که افراد زیادی برای مهاجرت خود برنامه ریزی کرده اند و یا با مهاجرت کردن، زندگی آن ها درگیر تحولات بسیار مهمی شده است.

مهاجرت کردن یک برنامه بسیار مهم است که انسان از ابتدای حیات خود دنبال کرده و توانسته است با کمک مهاجرت کردن، به تمدن های امروزی برسد. در واقع مهاجرت کردن برای انسان مسیری تاریخی بوده است که از ابتدا تا به امروز توانسته است به برپایی تمدن ها و شهرهای امروزی منجر شود و از طرفی هم مهاجرت کردن توانسته است کمک بسیار زیادی به پیشرفت افراد کند.

افراد زیادی با کمک مهاجرت کردن توانسته اند در زندگی، کار و تحصیلات خود پیشرفت های بسیار زیادی تجربه کنند. در واقع مهاجرت می تواند به پیشرفت شما نیز کمک کند که البته همه این ها در مزیت های مهاجرت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اما بهتر است بدانیم که مهاجرت کردن تنها به اینجا ختم نمی شود، بلکه مهاجرت می تواند مراحلی را شامل شود که شما از کشور خود به کشوری دیگر سفر می کنید و در آنجا به زندگی، کار و تحصیل می پردازید. البته همه چیز به نحوه مهاجرت شما بستگی دارد اما این امکان نیز وجود دارد که شما بتوانید مهاجرتی طولانی مدت تر داشته باشید و در کشور مقصد خود اقامت دائم بگیرید.

همه این ها به شرایط شما و همچنین شرایط کشور مقصد بستگی دارد. مهاجرت گاهی اوقات می تواند در نوع خود شرایطی ایجاد کند که تغییر مهمی در زندگی شما ایجاد شود. قطعا سفر کردن به کشوری دیگر و آغاز نمودن زندگی جدید، تغییر مهمی در زندگی هر شخصی محسوب می شود.

به همین دلیل هم مهاجرت کردن می تواند اهمیت زیادی برای افراد داشته باشد. با همه این موارد، مهاجرت در کنار هیجان انگیز بودن، شرایط خاص خود را نیز دارد و در همه حال باید به مهاجرت به عنوان یک مقوله مهم نگاه کنیم و درنتیجه برای آن برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم و سعی کنیم همیشه در این مسیر از بهترین متخصصصین کمک بگیریم. مهاجرت کردن زمانی می تواند به شما کمک کند که شما بتوانید با کمک مهاجرت کردن به پیشرفت های بیشتری در زندگی شخصی خود برسید.

اما مهاجرت کردن مزیت های خاص خود را نیز دارد و باید در نظر بگیرید که مهاجرت کردن می تواند تحولات عظیمی در زندگی شما ایجاد کند. با توجه به این توصیه ها، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانیم نکات بهتری در رابطه با مهاجرت کردن دراختیار شما قرار بدهیم.

همچنین اگر می خواهید بیشتر در رابطه با فرق بین سیتیزن و گرین کارت اطلاعات کسب کنید، بهتر است که حتما با یک وکیل مهاجرتی مانند تیم الست گروپ در ارتباط باشید تا بهترین توصیه ها و نکاتی که در این زمینه وجود دارد را با شما در میان بگذارند. با ما همراه باشید تا به مهاجرت و همچنین نکات مربوط به فرق بین سیتیزن و گرین کارت بیشتر بپردازیم.

مزیت های مهاجرت کردن را بدانیم

مزیت های مهاجرت کردن را بدانیم

مهاجرت کردن مزیت های بسیار زیادی دارد. باید بدانید که مهاجرت کردن زمانی می تواند برای شما بهترین گزینه باشد که شما بتوانید از مزیت های مهاجرت کردن بهره مند شوید. به طور کلی مهاجرت می تواند تاثیرات بسیار خوبی در زندگی شما داشته باشد و اگر این موارد را در نظر نگیرید، ممکن است مهاجرت برای شما آن طور که انتظار دارید، اتفاق نیفتد.

مهاجرت کردن تنها زمانی می تواند برای شما موثر باشد که شما از مزیت های آن آگاه باشید و برای مهاجرت کردن و رسیدن به نتیجه دلخواه خود زمان بگذارید و با بهترین وکلای مهاجرتی ارتباط برقرار کنید و تلاش کنید که بهترین نتیجه ممکن را دریافت کنید.

مهاجرت کردن می تواند اولین و مهمترین مزیت خود را در پیشرفت کردن در زندگی شخصی شما برایتان نمایان کند.

اگر شما به دنبال این هستید که در بهترین و پیشرفته ترین دانشگاه ها و مراکز علمی جهان تحصیل کنید، از مزیت های یک پژوهش پیشرفته در سطح بین المللی بهره مند شوید و رزومه علمی و کاری بسیار خوبی برای خود فراهم کنید.

توصیه ما این است که اولین برنامه ریزی خود را برای مهاجرت تحصیلی داشته باشید. چرا که این شیوه مهاجرت می تواند به شما کمک کند تا از نظر علمی و تحصیلی در رتبه بالایی قرار بگیرید و در نهایت هم باعث می شود که شرایط بسیار خوبی برای شما از نظر تحصیلی فراهم شود.

اگر به دنبال کارکردن در یک کشور با اقتصادی زنده و فعال هستید، مهاجرت  کاری می تواند مزیت های بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد و حتی زمانی که به دنبال سرمایه گذاری و راه اندازی یک استارتاپ و کسب و کار جدید در یک کشور دیگر هستید نیز این امکان با مهاجرت برای شما فراهم خواهد شد.

به طور کلی مهاجرت کردن با کمک این روش ها میسر است و شما می توانید در هر کدام از این روش هایی که انتخاب می کنید، مزیت های بسیار زیادی را شاهد باشید که به تنهایی می تواند تاثیر بسیار خوبی در زندگی شخصی شما داشته باشد.

در ادامه بیشتر در رابطه با راه های مختلف مهاجرت و بررسی آن ها صحبت خواهیم کرد. همچنین به فرق بین سیتیزن و گرین کارت نیز خواهیم پرداخت. با ما باشید.

بهترین راه های مهاجرت کردن

بهترین راه های مهاجرت کردن

مهاجرت کردن می توند راه ها و روش های مختلفی داشته باشد و هر کدام از این راه ها شرایط منحصر به فردی دارند. اما یک مسئله مهم این است که بدانید چگونه می توانید بهترین راه ها و روش ها را انتخاب کنید.

جدای از این که بخواهیم به راه های مختلف مهاجرت بپردازیم، باید بدانیم که اساسا چگونه می توانیم بهترین روش را انتخاب کنیم. قبل از هر چیز باید بدانیم که بهترین روش مهاجرت کردن این است که شرایط شما با راه مهاجرتی که انتخاب می کنید، همخوانی داشته باشد.

معمولا کسانی که مهاجرت تحصیلی را انتخاب می کنند، در ابتدا به این مسئله می پردازند که چگونه می توانند از نظر تحصیلی در میزانی قرار بگیرند که بتوانند با رزومه تحصیلی خود، پذیرش از دانشگاه مقصد دریافت کنند.

به همین منظور هم می دانیم که مهاجرت کردن با کمک این روش ها لازم است که ابتدا با شرایط  شما همخوانی داشته باشد. این که ما صرفا یک روش را برای مهاجرت انتخاب کنیم تا فرایند مهاجرت خود را با موفقیت به انجام برسانیم، شاید در بعضی موارد ممکن باشد اما همیشگی نیست و معمولا در روزهای بعد از مهاجرت، با چالش های مختلفی روبرو می شوید که این چالش ها به خودی خود می توانند شرایط سختی را برای شما ایجاد کنند.

به طور کلی ما توصیه داریم که حتما با توجه به هدف و برنامه ریزی که دارید، برای مهاجرت اقدام کنید و حتما انتخاب هر روش مهاجرتی که مد نظر دارید را بر اساس شرایط شخصی خودتان در نظر بگیرید.

البته این مسئله هم جای تأمل دارد که مهاجرت کردن با هر روشی ممکن نیست و گاهی اوقات کسانی که می خواهند مهاجرت از طریق سرمایه گذاری را انتخاب کنند، باید سرمایه لازم را داشته باشند و یا اگر به دنبال مهاجرت شغلی هستند، باید تخصص کافی برای مهاجرت وجود داشته باشد.

به همین دلیل هم شرایط هر کدام از راه های مختلف مهاجرت کردن را در ادامه به صورت کامل تری مورد بررسی قرار داده ایم تا یک نتیجه گیری کلی در این زمینه داشته باشیم. اما با همه این موارد، توصیه ما این است که بهترین راه مهاجرت را با کمک وکیل مهاجرتی انتخاب کنید

چرا که یک وکیل مهاجرتی خوب به شما کمک می کند با توجه به شرایط و توانایی هایی که دارید و از طرفی نیز با توجه به رزومه و سوابق شغلی و علمی که دارید، برای مهاجرت کردن خود هدف گذاری کنید. در ادامه بیشتر در رابطه با هدف گذاری های مختلف در مسیر مهاجرت صحبت خواهیم کرد و توصیه های بیشتری را در این زمینه با شما در میان خواهیم گذاشت.

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی

مهاجرت تحصیلی یکی از مواردی است که امروزه با مراجعان و طرفداران بسیار زیادی در سراسر جهان روبرو است. در واقع مهاجرت تحصیلی به شما این امکان را می دهد که با خیال راحت برای رسیدن به شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی دنیا اقدام کنید.

مهاجرت تحصیلی یک امتیاز برای کسانی است که می خواهند در یک دانشگاه پیشرفته به تحصیل و انجام امور تحقیق و پژوهش مشغول شوند. بسیاری از دانشجویان با این رویا که برای ادامه تحصیل به کشوری پیشرفته تر و دانشگاه های سطح یک جهان بروند، به جمع آوری رزومه علمی مشغول هستند و سالانه هزاران دانشجو در سراسر جهان به دانشگاه های تراز اول دنیا رفته و پذیرش می گیرند.

این موضوع بخشی از مهاجرت تحصیلی شما است و به شما این امکان را می دهد که برای مهاجرت خود با کمک تحصیلات عالیه اقدام کنید. از سوی دیگر هم باید بدانید که مهاجرت تحصیلی می تواند یک شرایط خاص برای شما فراهم کند که شما بتوانید در کشور مورد نظر خود اقامت داشته باشید.

گاهی اوقات این تحصیل در کشوری دیگر می تواند باعث شود که شما اقامت دائم آن کشور را اخذ کنید که این مسئله خود یک مزیت است اما همه چیز به اینجا ختم نمی شود، بلکه لازم است شما بتوانید به شرایط کاری کشور مورد نظر خود نیز توجه داشته باشید چرا که بسیاری از دانشجویان می توانند در کنار تحصیل، به کار پاره وقت نیز بپردازند.

باید این موضوع را در نظر بگیریم که مهاجرت تحصیلی شاید به نظر امری آسان باشد اما لازم است که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشید تا دانشگاه مقصد نیز برای پذیرش شما ایرادی به پرونده علمی شما و سوابق تحصیلی شما وارد نکند.

به همین منظور هم باید حتما در این مسیر با مشاوران و کارشناسان مهاجرتی به خصوص در زمینه مهاجرت تحصیلی گفت و گو داشته باشید تا به شما بگویند که چه دانشگاه هایی با توجه به رزومه علمی و سوابق تحصیلی که دارید، برای شما می توانند بهتر باشند.

در کنار این مسئله لازم است که به مهاجرت شغلی نیز توجه داشته باشیم چرا که مهاجرت شغلی نیز در نوع خود مسئله مهمی است و یکی از پرطرفدارترین راه های مهاجرت محسوب می شود. بعد از آن، به شما در رابطه با فرق بین سیتیزن و گرین کارت، توضیحات بیشتری ارائه خواهیم داد.

مهاجرت شغلی

مهاجرت شغلی

با توجه به توضیحاتی که در رابطه با مهاجرت تحصیلی ارائه دادیم، دانستیم که مهاجرت کردن می تواند بخش عمده ای از مشکلات شما را برطرف کند. با این تفاوت که شما با برنامه ریزی درست و هدف گذاری صحیح و قانونی برای مهاجرت کردن، با بهترین روش اقدام کنید.

اما یک مسئله مهم این است که شما باید بتوانید بهترین روش را برای مهاجرت انتخاب کنید. از دید بسیاری، مهاجرت شغلی یکی از بهترین روش های مهاجرتی محسوب می شود در حالی که باید بدانیم که مهاجرت کردن از طریق کاریابی در کشورهای دیگر نیازمند رزومه کاری و از طرفی هم تخصص خوب برای جذب شدن در شرکت ها و نهادهای کشورهای دیگر است.

باید این مسئله را نیز در نظر داشته باشیم که این توصیه از سوی بسیاری از متخصصین بوده است که اگر می خواهید مهاجرت خود را به شکلی کاملا اصولی پیش ببرید، حتما با وکلای مهاجرتی حتی در زمینه مهاجرت شغلی نیز صحبت کنید.

وکلای مهاجرتی مانند تیم مهاجرتی الست گروپ می توانند به شما این امکان را بدهند که از شرایط خود استفاده  کنید تا بهترین مسیر را برای رسیدن به کشور مقصد انتخاب کنید و اگر مسیر شما مهاجرت شغلی است، شانس خود را در این زمینه ارزیابی کنید و به تقویت رزومه شغلی خود بپردازید.

باید بدانیم که در کنار این روش، باید از روش های مختلف دیگر مهاجرتی نیز کمک بگیرید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست بیاورید که این کار فقط از کمک گرفتن از بهترین وکلای مهاجرتی و کارشناسان و راهنمایی هایی که به شما در این زمینه ها ارائه می دهند، امکانپذیر است.

مهاجرت شغلی نیز به شما این امکان را می دهد که شما بتوانید در یک کشور فعال از نظر اقتصادی با بازار کار بهتر به کار مشغول شوید.

این مسئله برای شما مزیت های زیادی دارد. اول این که می توانید در سطح بین المللی در یک کشور پیشرفته با رفاه نسبی به زندگی و کار مشغول شوید و از طرف دیگر هم برای شما شرایطی ایجاد می کند که رزومه شغلی خوبی برای خود داشته باشید تا در آینده نیز بتوانید با پیشرفت کاری بیشتر روبرو شوید.

همه این ها بخشی از مزیت های مهاجرت شغلی است که بسیاری از افراد برای این مزیت ها اقدام به انجام امور تا رسیدن به سیتیزن شدن و دریافت گرین کارت می پردازند. در ادامه به روش های مختلف مهاجرت کردن می پردازیم و این که آیا این روش ها می توانند امکان اقامت برای شما را فراهم کنند یا خیر.

آیا می توان با کمک روش های مختلف مهاجرت، اقامت دریافت کرد؟

آیا می توان با کمک روش های مختلف مهاجرت، اقامت دریافت کرد؟

امروزه دریافت اقامت با روش های مختلف مهاجرتی امکانپذیر است اما باید بدانید که مشخص بودن یک مسیر می تواند کمک بسیار زیادی به شما در پیشبرد این روش تا رسیدن به نتیجه مورد نظر داشته باشد. باید بدانیم که مهاجرت کردن یک مسئله آسان و یک روزه نیست و به راحتی نمی توان برای  مهاجرت کردن اقدام کرد بدون این که در نظر بگیریم که مهاجرت پیچیدگی های خاص خود را نیز دارد.

تصور کنید که برای مهاجرت اقدام  می کنید اما هدف شما از انتخاب یک روش برای مهاجرت کردن، صرفا دریافت اقامت کشور مقصد است در حالی که این گونه نمی توان به نتیجه ای که مد نظر دارید نزدیک شوید، بلکه باید از طریق دیگری که مناسب تر است، برای این کار اقدام کنید.

به طور کلی مهاجرت کردن با استفاده از سرمایه گذاری، مهاجرت شغلی، مهاجرت تحصیلی و ... امکانپذیر است و کشورهای بسیار زیادی این سیاست را دارند تا از این طریق به جذب مهاجرین بپردازند. اما مسئله این است که برخی کشورها بر برخی از این روش ها تمرکز بیشتری دارند.

برای مثال سیاستگذاری برخی از دولت ها می تواند بر این پایه استوار باشد که  اقدام به جذب افرادی با تحصیلات و سطح علمی بالاتر کنند و از سوی دیگر هم برخی دولت ها ممکن است به دنبال جذب کسانی باشند که از نظر شغلی و کاری دارای سابقه کاری و رزومه شغلی بهتری هستند.

حتی برخی از کشورها به دلیل اهمیتی که مسئله سرمایه گذاری برای آن ها دارد، به سرمایه گذاری علاقه مندی بیشتری دارند و به دنبال جذب سرمایه گذارانی هستند که بتوانند به آن ها در پیشبرد پروژه ها و هدف ها و سیاست هایشان کمک کند.

بر همین اساس هم ممکن است طرح ها و برنامه هایی برای ارائه اقامت دائم کشور خود به این افراد با توجه به پلنی که دارند، داشته باشند که خود می تواند باعث اخذ اقامت برخی کشورها  با این طرح ها بشود.

اما اقامت نیز معمولا با دو نام سیتیزن و گرین کارت شناخته می شود که این دو مورد در اصل با هم تفاوت هایی دارد که در ادامه ما به بررسی فرق بین سیتیزن و گرین کارت خواهیم پرداخت و نکاتی در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد.

همچنین اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در رابطه با راه های اخذ اقامت دائم به دست بیاورید، توصیه می کنیم که حتما با وکلای مهاجرتی تیم الست گروپ در ارتباط باشید تا در این زمینه اطلاعات کاملی به شما ارائه بدهند.

سیتیزن چیست؟

سیتیزن چیست؟

سیتیزن یا سیتیزن شیپ در اصل به  تابعیت یا شهروندی گفته می شود که کشوری به فردی از کشوری دیگر اعطا می کند.

سیتیزن یا شهروندی یک کشور می تواند به شما این امکان را بدهد که از تمامی خدماتی که دولت آن کشور در اختیار شهروندان خود قرار می دهد، بدون هیچ کم و کسری برخوردار باشید و این یک امتیاز عالی برای کسانی محسوب می شود که به مهاجرت کردن  پرداخته اند و برای مهاجرت اقدام کرده اند.

بسیاری از کشورها از جمله آمریکا مسئله سیتیزن شیپ را به عنوان یک مسئله بسیار مهم در دستور کار خود قرار داده اند و به شهروندانی از کشورهای مخلتف سیتیزن شیپ آمریکا را بر اساس شرایطی که تعیین کرده اند، اعطا می کنند.

اما باید این مسئله را نیز بدانید که گرفتن شهروندی آمریکا به آسانی که گفته می شود نیست و لازم است که حتما برای شهروندی آمریکا  از مسیر درست و اصولی خود اقدام کنید.

به هر حال اگر می خواهید که شهروند کشوری شوید و از خدمات دولتی آن کشور نهایت استفاده را ببرید، توصیه ما این است که در ابتدا سعی کنید که هدف گذاری خود را بر پایه سیتیزن شیپ قرار بدهید. در اصل بسیاری از کشورها از سیستم خون و خاک برای سیتیزن شیپ استفاده می کنند.

یعنی یا باید در خاک آن کشور متولد شده باشید و یا باید والدین شما یا پدر، تابعیت آن کشور را داشته باشد که بسته به هر کشوری این قانون متفاوت است و هر کشوری قانون خاص خود را در این زمینه دارد. اما این موضوع در نوع خود تفاوت هایی نیز دارد و امروزه این مسئله با گرین کارت آمریکا کاملا متفاوت از هم است اما یکسان دیده می شود.

بسیاری از ما می شنویم که افرادی برای دریافت گرین کارت آمریکا اقدام کرده اند و این مسئله را همسان با شهروندی آمریکا یا هر کشور دیگری می دانیم در حالی که چنین نیست و باید اطلاعات دقیق تری در رابطه با هر دوی این موارد داشته باشیم.

قبل از هر چیز شما باید بدانید که یک سیتیزن در هر کشوری چه مزایا و حق و حقوقی نسبت به دیگر مهاجرانی که در آن کشور زندگی می کنند، دارد و سپس باید بدانید که گرین کارت چیست و چه تفاوت هایی در این بین وجود دارد و فرد دارنده گرین کارت نیز چه تفاوت هایی با فرد دارنده سیتیزن شیپ دارد. همه این موارد در ادامه با بررسی بیشتر گرین کارت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

گرین کارت چیست؟

گرین کارت چیست؟

گرین کارت یکی دیگر از اسامی است که در فرآیند مهاجرت ممکن است با آن مواجه شوید و در رابطه با آن اطلاعات زیادی در فضای مجازی پیدا کنید. اما مسئله این است که داشتن گرین کارت می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد.

گرین کارت می تواند مزیت های بسیار زیادی برای مهاجرین داشته باشد و کسانی که مهاجرت به کشوری دیگر را در نظر دارند، دریافت گرین کارت آن کشور را نیز به عنوان هدف خود در نظر دارند و بسیاری مهاجرت کردن برای دریافت گرین کارت را به عنوان هدف خود در نظر دارند اما باید بدانید که گرین کارت نیز مزیت ها و شرایط خاص خود را دارد اما تفاوت هایی نیز با سیتیزن و تابعیت کشور مقصد دارد.

به طور کلی گرین کارت به شما اجازه اقامت دائم را می دهد به این معنا که شما نیاز به تمدید اقامت خود یا فراهم کردن شرایطی برای تمدید اقامت خود ندارید.

برخی از روش های مهاجرتی مانند مهاجرت تحصیلی یا شغلی می تواند تنها یک اقامت موقت باشد تا زمانی که شما بتوانید شرایط لازم را برای اقامت دائم یا به نوعی دریافت گرین کارت فراهم کنید و بعد از این که گرین کارت خود را دریافت کرده اید، شما می توانید اقامت دائم در خاک آن کشور داشته باشید اما باید بدانید که این مسئله با شهروندی کشور مقصد کمی متفاوت است.

در واقع شما با کمک گرین کارت کشور مقصد، شهروندی آنجا و تابعیت آنجا را دریافت نمی کنید و شهروند آنجا نخواهید بود، بلکه شما صرفا یک اجازه برای اقامت دائم در خاک آن کشور خواهید داشت که البته این مورد هم در برخی کشورها مزیت های بیشتری نسبت به اقامت موقت دارد و به نوعی شامل حال قوانین حقوقی و حقوق شهروندی بهتری برای شما خواهد شد.

با همه این ها سعی کنید که ابتدا برای دریافت گرین کارت اقدام کنید و بعد به دنبال کسب شهروندی کشور مقصد مورد نظر خود باشید که البته در این مسیر، کمک گرفتن از افرادی مانند کارشناسان و وکلای مهاجرتی مانند تیم الست گروپ هم می تواند برای شما مفید  باشد. در ادامه بیشتر به فرق بین سیتیزن و گرین کارت می پردازیم و نکات بیشتری در این زمینه به شما ارائه خواهیم داد.

فرق بین سیتیزن و گرین کارت

فرق بین سیتیزن و گرین کارت

تفاوت زیادی بین سیتیزن و گرین کارت وجود دارد که بسیاری از کسانی که مهاجرت می کنند و یا در رابطه با مهاجرت کردن اطلاعات جمع می کنند، این تفاوت را متوجه نمی شوند که همین مسئله نیز باعث می شود که این دو مورد را یکسان در نظر بگیرند که اشتباه بزرگی است.

چرا که بسیاری از افراد با همین اطلاعات کم به دنبال مهاجرت هستند که در مسیر مهاجرت نیز ممکن است به دلیل نداشتن اطلاعات کافی، مشکلاتی برای آن ها ایجاد شود و یا حتی شما ممکن است به این دلیل که صرفا می خواهید در این زمینه اطلاعات داشته باشید و به دنبال مهاجرت هم نیستید، این مطلب را دنبال کرده اید.

با همه این ها پاسخ ما در این بخش از مطلب به فرق بین سیتیزن و گرین کارت در کشورهای مختلف برای شما جامع و کامل خواهد بود.

در نگاه اول شاید صرفا گرفتن اقامت دائم یک کشور پایان کار باشد اما این مورد تازه به شما اجازه حضور بدون محدودیت های خاص در کشور مقصد را می دهد. اما همچنان مواردی وجود دارد و محدودیت هایی برای شما و کسانی که شهروند آن کشور محسوب می شود، وجود دارد.

شما با داشتن گرین کارت نمی توانید شهروند آن کشور محسوب شوید، بلکه صرفا از حق و حقوقی نزدیک به شهروندان آن کشور بهره مند خواهید شد و می توانید در خاک کشور مقصد اقامت داشته باشید. یک نکته دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که می تواند مزیت های دریافت حق شهروندی و تابعیت باشد که باعث می شود بسیاری بعد از دریافت گرین کارت خود به دنبال اخذ تابعیت یا سیتیزن کشور مقصد باشند.

در واقع تفاوت در اینجاست که شما زمانی که سیتیزن آن کشور باشید، رسما به عنوان شهروند آن کشور محسوب می شوید و تمامی حق و حقوقی که شهروند آن کشور دارد نیز شامل حال شما می شود و شما تابعیت کشور مقصد مانند کشور کانادا را دارید.

زمانی که شما تابعیت کشوری را داشته باشید، حتی می توانید رای بدهید، مشاغل دولتی داشته باشید، هیئت منصفه باشید و از امتیازات ویژه ای مانند اعطای بورسیه های تحصیلی و خدمات شغلی و حتی درمانی بیشتری نسبت به افراد دارای گرین کارت بهره مند شوید که می تواند یک مزیت عالی برای شما باشد.

زمانی که شما سیتیزن یک کشور باشید، دیگر به کشور مبدا شما و تابعیت اول شما توجهی نمی شود، بلکه شما تابعیت دوگانه دارید و تابعیت دوم شما نیز می تواند معرف شما باشد. همه چیز به این بستگی دارد که شما چه اندازه به این تفاوت ها ارزش می دهید و برای داشتن زندگی بهتر در آن کشور اقدام می کنید.

به هر حال این فرق شاید از نظر بسیاری اندک باشد اما زمانی که شما شهروند یک کشور باشید، به طور کلی از حقوق قانونی خاص و حمایت های بسیار خوب دولت آن کشور بهره مند می شوید و دولت آن کشور از شما به عنوان یک شهروند، حمایت تمام خواهد کرد که می تواند مزیت های بسیاری برای شما در پی داشته باشد.

در ادامه به هزینه ها و نقش وکلای مهاجرتی در دریافت سیتیزن و گرین کارت کشورهای دیگر می پردازیم و می گوییم که چرا انتخاب بهترین تیم مانند تیم مهاجرتی الست گروپ می تواند مزیت های بسیار زیادی برای شما داشته باشد.

بهترین وکیل مهاجرتی برای دریافت سیتیزن و گرین کارت

بهترین وکیل مهاجرتی برای دریافت سیتیزن و گرین کارت

توجه داشته باشید که فقط بهترین وکلای مهاجرتی می توانند در دریافت سیتیزن و گرین کارت به شما کمک کنند. بسیاری از افراد این مسئله را در نظر نمی گیرند که وکلای مهاجرتی حرفه ای چه تاثیری می توانند در فرآیند مهاجرتی شما داشته باشند

و به همین منظور هم به شرکت های مختلفی برای مهاجرت خود مراجعه می کنند که همین مسئله باعث می شود نتیجه ای که مورد انتظار است را دریافت نکنند. البته توصیه ما این است که شما همواره به دنبال بهترین وکلای مهاجرتی و تیم های مهاجرتی معتبر باشید تا بتوانید نتیجه ای متناسب با شرایط خود دریافت کنید.

اما برای شناخت بهترین وکیل مهاجرتی، ابتدا باید بدانید که یک وکیل مهاجرتی خوب، اطلاعات کاملی در خصوص مهاجرت و قوانین حقوقی کشورهای مختلف دارد. از جمله این که می داند شما از چه مسیری می توانید برای مهاجرت خود اقدام کنید و یا برای دریافت سیتیزن و گرین کارت باید چه مسیری را طی کنید و چه چالش هایی را برطرف کنید.

یک وکیل مهاجرتی خوب همچنین به شما در تمام طول فرآیند مهاجرت، خدمات خود را با مسئولیت و تعهد ارائه می دهد و در کنار شما خواهد بود تا حتی بعد از مهاجرت و حتی بعد از فرآیندهای اخذ شهروندی و گرین کارت یک کشور، بتوانید در تمامی چالش ها و مشکلات حقوقی از وی کمک بگیرید.

به همین منظور هم توصیه شده است که ابتدا به مهاجرت کردن و اهمیتی که این مسئله دارد، بپردازید و این موضوع را حتما جدی بگیرید.

هزینه های دریافت سیتیزن و گرین کارت

هزینه های دریافت سیتیزن و گرین کارت

سیتیزن و گرین کارت یکی از مواردی است که امروزه باید به آن به عنوان یک راه برای داشتن تابعیت کشوری دیگر توجه کرد. اما مسئله مهمی که بسیاری از مراجعین ما به آن می پردازند واز آن سوال می کنند، این است که شهروندی و تابعیت یک کشور دیگر و یا دریافت گرین کارت چه هزینه هایی دارد. باید بدانیم که برخی از این هزینه ها را می توان بررسی کرد و معیارها و ملاک هایی که بر این هزینه ها تاثیر گذار هستند را مشخص کرد.

اما این که بخواهیم رقم مشخصی را برای این هزینه ها مطرح کنیم، مسئله ای است که ممکن است برای ما مشکل ساز باشد چرا که بیان کردن رقم مشخص کاملا بستگی به شرایط شما داشته و از طرفی کشوری که برای دریافت اقامت و گرین کارت از آن کشور و یا برای حق شهروندی آن کشور اقدام می کنید، دارد.

از طرفی هم باید بدانیم که برخی افراد از طریق راه های مختلفی برای این منظور اقدام می کنند که این راه ها و روش ها هم هر کدام به نوعی تاثیر گذار هستند.

با همه این ها توصیه ما این است که ابتدا نسبت به این مسئله کمی دقیق تر بررسی کنید و ببینید که چه شرایطی داریدو چه کشوری را برای این منظور انتخاب کرده اید و یا چه روشی را برای رسیدن به شهروندی پیش گرفته اید. سپس برای دریافت خدمات و مشاوره های خود برای بررسی هزینه های دریافت سیتیزن و یا گرین کارت یک کشور دیگر اقدام کنید.

چرا که این مسئله کاملا به هدف شما و شرایط شما بستگی دارد. توصیه ما این است که در این زمینه حتما از کارشناسان تیم الست گروپ کمک بگیرید. کارشناسان الست گروپ با سابقه طولانی در زمینه مهاجرت می توانند به شما خدمات بسیاری در این زمینه ارائه بدهند.

تیم الست گروپ با توجه به پرونده های مهاجرتی موفقی که در طول سال ها داشته است، توانسته از قوانین مهاجرتی اطلاعات خوبی کسب کند که این اطلاعات باعث می شود که این تیم بتواند در نهایت به آگاهی کامل از فرآیندهای مهاجرتی از جمله اخذ گرین کارت و سیتیزن و فرق بین گرین کارت و سیتیزن برسد. با توجه به این موارد، حتما در نظر بگیرید که تیم مهاجرتی الست گروپ می تواند به عنوان یکی از بهترین ها برای شما خدمات بسیار خوبی در این زمینه ارائه بدهد.

امروزه تیم ها و شرکت های بسیار زیادی هستند که در زمینه مهاجرت فعالیت می کنند و باید بدانیم که تیم الست گروپ از نظر معیارهایی که برای بهترین وکیل مهاجرتی مطرح کرده ایم، توانسته است عملکرد بهتری را برای خود داشته باشد. این عملکرد باعث رضایت بالای مراجعین تیم الست گروپ می شود که خدمات این شرکت و کیفیت این خدمات را نشان می دهد.

از این نظر هم توصیه ما این است که حتما تیم الست گروپ را به عنوان بهترین راهنمای خود در مسیر مهاجرت در کنار خود انتخاب کنید تا مهاجرت شما به شکلی درست و اصولی و موفق طی شود.