پیدا کردن خانه در آلمان

در این مقاله به بررسی موضوع مهاجرت به کشور آلمان و پیدا کردن خانه در این کشور می پردازیم و بودجه تقریبی برای اجاره بهاء منزل را بررسی خواهیم نمود. اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات در زمینه پیدا کردن خانه در آلمان هستید، با شرکت مهاجرتی الست گروپ و مقاله پیش رو همراه باشید.

در این مقاله به بررسی موضوع مهاجرت به کشور آلمان و پیدا کردن خانه در این کشور می پردازیم و بودجه تقریبی برای اجاره بهاء منزل را بررسی خواهیم نمود. اگر شما نیز علاقه مند به کسب اطلاعات در زمینه پیدا کردن خانه در آلمان هستید، با شرکت مهاجرتی الست گروپ و مقاله پیش رو همراه باشید.

امروزه با توجه به پیشرفت زندگی انسان ها به ویژه در کشورهایی مانند آلمان، انگلیس، فرانسه، کانادا، آمریکا و غیره، انسان های زیادی از سرتاسر جهان برای مسائل مختلف مانند تحصیل، کار، زندگی، تفریح و غیره اقدام به مهاجرت به کشورهای این چنین پیشرفته می کنند تا با بهره مندی از فرصت های بهتر، مسیر هموارتری را برای زندگی خود از جنبه های مختلف ایجاد نمایند.

درست است که مهاجرت باعث پیشرفت در زندگی فرد می شود، اما شخص باید پیش از هر موضوعی، هزینه های خود در کشور مورد نظر را بررسی نماید که مهمترین این هزینه ها برای تهیه مسکن می باشد و هر شخصی که قصد مهاجرت دارد، باید به بررسی و کسب اطلاعات در این مورد بپردازد.

ویدئو پیدا کردن خانه در آلمان

می توان گفت که حدود 70 درصد هزینه شخص در کشورهای خارج، اجاره بهاء برای مسکن می باشد. بنابراین مهم ترین هزینه ای که باید در نظر گرفته شود، هزینه تهیه مسکن است و مهمترین مورد اقتصادی برای شخص محسوب خواهد شد.

اینفوگرافیک پیدا کردن خانه در آلمان

اینفوگرافیک پیدا کردن خانه در آلمان

کارشتاسان شرکت مهاجرتی الست گروپ، در این مقاله همراه شما هستند تا اطلاعاتی را در زمینه پیدا کردن خانه در آلمان با شما به اشتراک گذاشته و ما امیدوار هستیم که این اطلاعات به شما برای یافتن مورد مناسبتان یاریگر باشد و بتوانیم این مسئله را برای شما هموارتر نماییم. شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه در این زمینه معرفی می شود.

فهرست عناوین:
مهاجرت به آلمان
خرید و اجاره خانه در آلمان
موارد قابل ذکر در مورد خانه های آلمان
آشپزخانه در خانه های آلمان
نکته ای در مورد اجاره بهاء کلی خانه در آلمان
پول پیش در اجاره خانه در آلمان
نکته ای در مورد چند خوابه بودن خانه در آلمان
نکاتی که برای تهیه خانه باید به آن ها توجه نمایید.
نحوه کاهش دادن هزینه های اجاره خانه در آلمان
روش های جست و جو برای خانه در آلمان
پیدا کردن خانه در آلمان از طریق سایت های اجاره و خرید و فروش 
پیدا کردن خانه در آلمان به کمک GWG
پیدا کردن خانه در آلمان به کمک دانشگاه
قوانین در زمینه اجاره خانه در آلمان
مدارک لازم برای اجاره خانه در آلمان
موارد و فیلدهای موجود در قرارداد
اجاره خانه در شهرهای مختلف در کشور آلمان
نرخ اجاره خانه در شهرهای مختلف آلمان 
کلمات و اصطلاحات کاربردی در رابطه با اجاره خانه در آلمان
مقایسه نرخ اجاره خانه در آلمان و سایر کشورهای اروپایی
سوالات متداول
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد پیدا کردن خانه در آلمان با ما همراه باشید.

 

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان

همان طور که می دانید، کشور آلمان از جمله کشورهای پیشرفته در سطح جهان می باشد و افراد از ملیت های مختلف و با اهداف گوناگون اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند. در صورتی که شخص بخواهد اقدام به مهاجرت نماید، باید از قبل به بررسی شرایط کشور مورد نظر خود برای مهاجرت نماید.

کشور آلمان نیز همین گونه است و شخص باید قبل از هرگونه اقدام، تحقیق کامل را انجام دهد و از افراد با تجربه استفاده نماید تا مشکلات احتمالی را کاهش دهد و بتواند قبل از مهاجرت، هنگام مهاجرت و پس از آن به خوبی از عهده مسائل پیش آمده برآید.

از جمله مهمترین مسائل در رابطه با مهاجرت، مسائل اقتصادی هستند که باید بودجه فرد بررسی شود و با مخارج در کشور آلمان مطابقت داده شود. کشور آلمان دارای بازار کار مناسبی می باشد و اگر فرد بتواند شغلی با درآمد متوسط در این کشور پیدا کند، به راحتی می تواند زندگی خوبی را به همراه خانواده خود در آلمان تجربه نماید. اما برای افراد مهاجری که درآمد پایینی دارند، کار باید به شکل دو شیفت انجام شود تا جوابگوی مخارج آن ها باشد.

خرید و اجاره خانه در آلمان

خرید و اجاره خانه در آلمان

اجاره خانه در کشور آلمان یکی از کارهای سخت محسوب می شود چون دارای قوانین پیچیده ای می باشد و به دلیل کارهای دفتری حتی ممکن است مراحل اجاره و در اختیار گرفتن خانه تا چندین ماه طول بکشد.

این را باید در نظر داشته که معمولا اجاره کردن خانه برای افراد مهاجر گزینه بهتری می باشد و خرید خانه برای شخصی که اقدام به مهاجرت کرده است، پیشنهاد نمی شود زیرا مبلغ مورد نیاز برای خرید خانه در کشور آلمان بسیار بالا بوده و شخص مهاجر معمولا قادر به پرداخت مبلغ نیست.

اما حتی اگر شخص قدرت خرید خانه را داشته باشد، بهتر است که این کار را نکند زیرا در اکثر اوقات مدت زمان اقامت شخص در آلمان کاملا مشخص نیست و حتی اگر اقامت دائم را داشته باشد، در صورت ایجاد برخی مشکلات ممکن است حتی به اخراج شخص از آلمان منتهی شود و تنها در مواقعی که فرد، شهروند رسمی آلمان باشد، این کار می تواند معقول باشد.

مواردی که ممکن است برای انتخاب خانه برای شما در صورت تمایل برای اجاره خانه پیش بیاید، مواردی مانند میزان اجاره بهاء، میزان فاصله از دانشگاه یا محل کار و مسیرهای پر رفت و آمد شما، مبله بودن یا نبودن، مساحت کلی ساختمان و غیره می باشد که شما باید پس از بررسی این موارد اقدام به اجاره نمایید.

اما اگر فرصت این کار را ندارید، بهتر است با توجه به بودجه و ... بررسی سریعی را انجام دهید و به صورت موقت تا یافتن گزینه دلخواه خود تا مدتی کوتاه در یک خانه اجاره ای مستقر شوید تا امکان جست و جو برای گزینه های بهتر فراهم شده و به هدف نهایی خود دست پیدا کنید.

در صورت وجود مشکل و سوال، می توانید آن را با شرکت مهاجرتی الست گروپ در میان بگذارید تا راه حل و پاسخ های مورد نیاز خود را دریافت نمایید. 

گروپ با داشتن کادری با تجربه در زمینه مهاجرت و مسائل مربوط به آن در خدمت همراهان عزیز می باشد تا با کمترین مشکل ممکن در مسیر مهاجرت مواجه باشند و به راحتی به اهداف خود دست یابند.

موارد قابل ذکر در مورد خانه های آلمان

موارد قابل ذکر در مورد خانه های آلمان

برای فردی که می خواهد اقدام به مهاجرت کند، لازم است تا با قوانین اجاره خانه در کشور مورد نظر برای مهاجرت آشنایی یافته و تمام نکات را در مورد خانه در آن کشور بداند.

برای همین بهتر است تا پیش از مهاجرت، با کمک کارشناسان شرکت الست گروپ، به تمام اطلاعات مورد نیاز در مورد خانه در آلمان دسترسی پیدا کنید و سپس اقدام به مهاجرت نمایید. در ادامه مواردی که در مورد ساختار این خانه ها وجود دارد، بررسی خواهند شد. پس با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

آشپزخانه در خانه های آلمان

آشپزخانه در خانه های آلمان

خانه های آلمانی اکثرا به دلیل دیزاین و طراحی جدید بدون آشپزخانه می باشند و لوازم قابل حمل این آشپزخانه ها را تشکیل می دهند. در صورت اجاره خانه بهتر است از قبل در مورد این موضوع کسب اطلاعات را انجام دهید و از مستاجر قبلی و  یا مالک، این موضوع را جویا شوید زیرا در صورتی که خانه بدون لوازم آشپزخانه باشد که معمولا هم چنین است، شما باید برای خرید لوازم منزل اقدام نمایید.

بهتر است تا به دنبال خانه های مشخصی بگردید که در آن ها آشپزخانه به صورت ثابت با وسایل استاتیک غیرقابل جابجایی ایجاد شده باشد تا برای دسترسی به امکانات پایه ای آشپزخانه دچار مشکل نشوید.  این نکته را باید در نظر داشته باشید که خانه های اجاره ای آلمان تقریبا به شکل کامل مبله نشده هستند و مستاجر جدید باید خود اقدام به تهیه لوازم منزل و مبله نمودن خانه کند.

نکته ای در مورد اجاره بهاء کلی خانه در آلمان

نکته ای در مورد اجاره بهاء کلی خانه در آلمان

شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شده باشد که منظور ما در عنوان از اجاره بهاء کلی چه می باشد. باید گفت که شما در خانه های آلمان با دو موضوع جداگانه در ارتباط هستید. مورد اول اجاره ثابت برای خانه می باشد که در زبان آلمان به آن Kaltmiete می گویند

و در واقع این هزینه اولیه برای مستاجر می باشد و دسته دوم خدمات و هزینه های ساختمان مثل آب، برق، خدمات شهری مانند سیستم جمع آوری زباله و غیره می باشد (nebenkosten) که شما در مجموع باید هزینه های اولیه و ثانویه را با هم جمع نموده و پرداخت نمایید که هزینه کل اجاره بها، مجموع این دو دسته از هزینه ها میباشد که در زبان آلمان به آن Warmmiete میگویند.

پول پیش اجاره خانه در آلمان

پول پیش اجاره خانه در آلمان

دقیقا همانند کشور خودمان، در کشور آلمان نیز مستاجر باید مبلغی را به عنوان پول پیش به صاحب خانه پرداخت کند و این مبلغ در قرارداد ثبت خواهد شد و به زبان آلمانی این مورد را caution میگویند.

دلیل دریافت این هزینه، آن است که ممکن است به خانه و لوازم آن از طرف مستاجر در زمان سکونت خسارت هایی وارد شود که صاحب خانه می تواند میزان خسارت را از مبلغ پول پیش کسر نماید و باقیمانده را پس از مدت سه تا شش ماه از ترک منزل توسط مستاجر به حساب او برگشت دهد.

نکته ای در مورد چند خوابه بودن خانه در آلمان

نکته ای در مورد چند خوابه بودن خانه در آلمان

در کشور آلمان، قسمت پذیرایی یا همان اتاق نشیمن نیز یک اتاق یک خوابه محسوب می شود یعنی مثلا اگر بخواهید یک خانه با یک اتاق خواب و یک اتاق نشیمن تهیه کنید، این مورد یک مورد دو خوابه محسوب می شود.

اطلاعات تکمیلی را از شرکت الست گروپ کسب نمایید.

نکاتی که برای تهیه خانه باید به آن ها توجه نمایید

در تهیه خانه در آلمان باید بسیار هوشیار عمل نمایید تا هدف سودجویان و کلاهبردارها قرار نگیرید.

I.    قبل از مشاهده دقیق محل سکونت، نباید اقدام به پرداخت وجه و یا پول پیش کنید.=

II.    برای مکاتبه، از زبان آلمانی به جای زبان انگلیسی استفاده کنید.

III.    در حد امکان به شکل جزئی خود را معرفی کرده و دلیل اجاره خانه را ذکر نمایید.

IV.    به هیچ وجه پیش از ثبت قرارداد و قرار به شکل حضوری، اقدام به پرداخت نکنید. زیرا به احتمال بسیار زیاد یک کلاهبردار در کمین شماست و شما را اسکم خواهد کرد و دارایی شما به خطر خواهد افتاد.

V.    بهتر است تا در هنگام قرار حضوری، دوستی را با خود به همراه داشته باشید که به زبان آلمانی مسلط باشد. در این ارتباط می توانید با از کارشناسان شرکت الست گروپ کمک بگیرید.

VI.    در صورتی که هدف شما یافتن خانه  در شهرهای بزرگ آلمان است، این را در نظر داشته باشید که یافتن خانه در این شهرها بسیار دشوار بوده و زمانبر است. بنابراین نباید از هدف خود دلسرد شوید.

نحوه کاهش دادن هزینه های اجاره خانه در آلمان

اگر به شکل مجردی اقدام به مهاجرت کرده اید، برای این که بتوانید اقدام به کاهش هزینه اجاره نمایید، می توانید از مجموعه خانه هایی استفاده نمایید که به منظور کاهش هزینه برای افراد مجرد طراحی شده اند.

در این گونه مجموعه ها، هر فرد دارای اتاق مخصوص خود می باشد اما سایر موارد مانند حمام و سرویس و آشپزخانه مشترک می باشند.

این گونه مجموعه ها به خصوص در شهرهای بزرگ آلمان بسیار محبوب می باشند. زیرا امکان کاهش هزینه اجاره خانه برای اشخاص وجود دارد و نسبت به خانه های مستقل بسیار به صرفه تر می باشد.

روش های جست و جو برای خانه در آلمان

در کشور آلمان روش های مختلفی برای یافتن خانه چه برای اجاره و چه برای خرید وجود دارد. این روش ها می توانند شامل دفترهای املاک، سایت های مرتبط با املاک برای خرید و فروش و اجاره در آلمان، روزنامه های محلی و سایر روش ها باشد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

یافتن خانه از طریق دفترهای املاک در آلمان

با توجه به رشد بسیار شدید درخواست برای اجاره خانه در آلمان، یافتن خانه بسیار دشوار شده است و این موضوع به ویژه در شهرهای بزرگ به شدت به چشم می آید. یافتن خانه از طریق دفترهای املاک در آلمان یکی از راه های در دسترس برای شماست. برای این کار می توانید خودتان به صورت حضوری به این دفاتر مراجعه نمایید یا اطلاعات خود را به روش های مختلف به این دفاتر برسانید.

یکی از مشکلاتی که اخیرا به وجود آمده است و ممکن است برای شخص متقاضی مسکن مشکل ساز باشد، این است که صاحبان خانه ها پیش نیازهای مختلفی را پیش روی اشخاصی که قصد اجاره خانه را دارند، قرار می دهند و این می تواند دشوار بودن این قضیه را دو چندان نماید.

یافتن خانه از طریق روزنامه های محلی در آلمان

یکی دیگر از راه هایی که می تواند به اشخاصی که قصد پیدا کردن خانه در آلمان را دارند کمک کند، استفاده از روزنامه های محلی و آگهی های مربوط به اجاره و خرید خانه در آلمان است.

این روش به نظر بهترین و راحت ترین راه های جست و جو برای خانه به نظر می آید که کسی از شما پولی برای واسطه گری دریافت نخواهد کرد و به دلیل رسمیت بیشتر، دارای امنیت بسیار بیشتری نسبت به راه های دیگر می باشد.

پیدا کردن خانه در آلمان از طریق سایت های اجاره و خرید و فروش

پیدا کردن خانه در آلمان از طریق سایت های اجاره و خرید و فروش

این روش نیز یکی از روش های کاربردی و مناسب برای جست و جوی خانه در آلمان می باشد. این کار به سادگی قابل انجام می باشد و کافی است تا شما سایت های مرتبط را باز کرده و جست و جوی خود را انجام دهید.

این امکان که افراد بتوانند به کمک سایت ها اقدام به یافتن خانه کنند، در کشورهای اروپایی جایگاه خود را به خوبی محکم نموده است زیرا برای انجام این کار نیازی نیست که شخص از محل اقامت فعلی خود خارج شود و برای جست و جوی خانه به سطح شهر مراجعه نماید و تنها به کمک اینترنت از داخل اقامتگاه خود می تواند این کار را انجام دهد تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه های رفت و آمد، در زمان خود نیز صرفه جویی نماید.

از مزایای این سایت ها می توان به در اختیار قرار دادن اطلاعات به طور کامل اشاره نمود که بسیار لازم می باشد.

در ادامه، با همکاری شرکت الست گروپ، لینک چند مورد از این سایت ها را در اختیار شما قرار خواهیم داد. لینک ها از این قرار است:
http://www.immobilienscout24.de/
http://www.immowelt.de/
https://www.immonet.de
http://www.immobilo.de/
http://www.meinestadt.de/
http://www.wohnungsboerse.net
علاوه بر این سایت ها، موارد دیگری نیز وجود دارند که از طریق موتورهای جست و جو قابل دسترسی می باشند. اما دقت کنید که فقط به سایت های معتبر مراجعه نمایید تا مشکلی پیش نیاید.

پیدا کردن خانه در آلمان به کمک GWG

ممکن است که شما در کشور آلمان دارای درآمد پایین و یا متوسط باشید و توانایی پرداخت هزینه سنگین برای اجاره بها را نداشته باشید. جای نگرانی در این مورد وجود ندارد زیرا در کشور آلمان برای اشخاصی که درآمد پایین دارند و یا موفق به یافتن کار نشده باشند، خدماتی همانند پناهندگان ارائه می شود. شرکت مسئول مسکن اجتماعی به وسیله کمک های مالی که از دولت آلمان دریافت می کند، اقدام به ساخت ساختمان هایی می کند

و این ساختمان ها را تنها به اشخاصی اجاره خواهد داد که دارای درآمد پایین، بیکار و یا پناهنده باشند. افراد برای بهره گیری از این ساختمان ها در صورتی که واجد شرایط باشند، باید با شرکت مورد نظر تماس تلفنی حاصل نمایند تا اقدام به دریافت نوبت قبلی نمایند  تا در صورت خالی شدن خانه، با شما تماس بگیرند.

برای این کار سایت هایی هم وجود دارد که می توانید در آن ها نام نویسی کنید تا آن ها به وسیله ایمیل شما را مطلع نمایند.

اصلی ترین مورد که در این روش وجود دارد، توانایی اثبات شما برای واجد شرایط بودن برای استفاده از این ساختمان ها می باشد. دقت نمایید در صورتی که شرکت، آدرس هایی را در اختیار شما بگذارد اما شما به این آدرس ها مراجعه نکنید، از لیست حذف خواهید شد و موارد بعدی برای شما فرستاده نمی شوند.

پیدا کردن خانه در آلمان به کمک دانشگاه

پیدا کردن خانه در آلمان به کمک دانشگاه

اگر در کشور آلمان دانشجو هستید و نمی توانید خانه پیدا کنید، به دانشگاه خود مراجعه کرده و آن ها را در جریان بگذارید. بسیاری از دانشگاه ها در کشور آلمان این امکان را از قبل پیش بینی کرده اند تا اگر دانشجوهای بین المللی در تهیه منزل مشکل داشتند، بتوانند به وی در تهیه خانه کمک کنند.

برای این کار باید به قسمت Studentenwerk مراجعه کنید. راه دیگر، مراجعه به خود سایت دانشگاه است که احتمالا در این سایت نیز مواردی برای دانشجویان قرار گرفته باشد. مورد دیگر احتمال قرارگیری مورد های اجاره ای روی بردهای موجود در دانشگاه می باشد. به دقت در محیط دانشگاه اقدام به جست و جو نمایید

زیرا ممکن است مواردی برای اجاره روی تابلوهای دانشگاه وجود داشته باشند. بعضی از دانشگاه ها هم با توجه به شرایط به برخی از دانشجویان خود خوابگاه می دهند که برای این مورد حتما به دانشگاه مراجعه کرده و امکان بهره مندی از خوابگاه را بررسی نمایید.

قوانین در زمینه اجاره خانه در آلمان

قوانین در زمینه اجاره خانه در آلمان

در کشور آلمان، تنظیم قرارداد به شکل رسمی و قانونی در میان دو طرف یعنی مستاجر و مالک ضروری می باشد تا محدوده قانون و موارد مرتبط به صاحب خانه و مستاجر کاملا مشخص و واضح باشد.

همان طور که در کشور ما شاهد هستیم و ممکن است صاحب خانه به طور ناگهانی میزان اجاره بها را افزایش دهد، در صورت به وجود آمدن این شرایط در آلمان، مستاجر می تواند از صاحب خانه شکایت کرده و وی را مورد پیگرد قانونی قرار دهد.

صاحب خانه بر اساس قانون تنها قادر است تا افزایش را به شکل سالیانه و تنها میان 1.5 تا 2.5 درصد در دستور کار قرار دهد و بیشتر از این غیرقانونی و قابل شکایت می باشد. نکته دیگر در مورد اجاره خانه در آلمان این است که شما هم به صورت کوتاه مدت و هم به صورت بلند مدت می توانید منزل را اجاره نمایید.

مورد دیگری که در قوانین اجاره خانه در آلمان وجود دارد، این است که قانون حامی مستاجر است و مالک باید ملک را بدون هیچ گونه ایرادی در اختیار مستاجر قرار دهد.

از طرف دیگر برای این که عدالت برقرار باشد و مالکان نیز ضرر نکنند، دولت آلمان معافیت هایی برای مالیات در اختیار مالکان قرار می دهد که آن ها به واسطه اجاره دادن خانه می توانند به آن ها دست یابند.

در قوانین آلمان در زمینه اجاره خانه موردی وجود دارد که به مالک این اجازه را می دهد تا در صورت پرداخت نشدن اجاره بهاء ماهانه به مدت دو ماه اقدام به اخراج مستاجر از خانه نماید. به همین دلیل در ابتدای قرارداد، پول دو ماه اجاره بهاء برای خسارات احتمالی و یا پرداخت نشدن اجاره ماهانه به عنوان پول پیش دریافت می گردد.

از طرف دیگر اگر مبلغ پیش کمتر از میزان خسارت و اجاره بهاء پرداخت نشده باشد، مستاجر موظف به تعمیر موارد خسارت دیده و یا پرداخت مبلغ آن می باشد. در صورتی که مستاجر تقاضای اتمام سکونت را پیش از اتمام قرارداد داشته باشد، به یکی از دو طریق می تواند به این کار اقدام کند.

در یک حالت این است که مستاجر باید خسارت مالک را برای مدت یک یا دو ماه پرداخت نماید و حالت دیگر این است که مستاجر دیگری را به جای خود معرفی نماید و با انجام یکی از این دو حالت، باید اقدام به جلب رضایت مالک نماید. اما اگر مالک اقدام به فسخ قرارداد کند و بخواهد زودتر از قرارداد مستاجر را از خانه خارج سازد، یا باید خسارت وی را بدهد و یا خانه دیگری را که مستاجر به آن راضی باشد، بدهد.

در صورتی که شما نیز به دنبال پیدا کردن خانه در آلمان هستید، باید این موارد را در نظر داشته باشید. در صورت وجود سوال و مشکل می توانید از طریق راه های ارتباطی با شرکت مهاجرتی الست گروپ در تماس باشید تا بتوانید به راه حل های مناسبی برای خود برسید.

مدارک لازم برای اجاره خانه در آلمان

مدارک لازم برای اجاره خانه در آلمان

I.    تکمیل فرم درخواست اجاره به شکل صحیح  و کامل
II.    کپی از پاسپورت و یا کارت های شناسایی معتبر
III.     مدرکی که نشان دهد که فرد در مورد اجاره قبلی بدهی قبلی ندارد.
IV.    ارائه فیش حقوق و یا مدرک درآمد ماهیانه
V.    ارائه مجوز اقامت معتبر
VI.    مدارک مرتبط با پس انداز
VII.     نامه عدم داشتن بدهی که از اداره شوفا باشد.
VIII.    گزارش اعتبار فرد و گواهی تاریخچه اعتبار
IX.     داشتن یک ضامن معتبر که اگر مستاجر قادر به پرداخت اجاره بهاء نبود، ضامن پرداخت را به جای او انجام دهد.

موارد و فیلدهای موجود در قرارداد

پیش از این که اقدام به امضاء قرارداد کنید، باید حتما اقدام به بررسی کامل آن نمایید. این قرارداد شامل موارد زیر می باشد:
•    نام صاحب خانه 
•    آدرس کامل و دقیق خانه و توضیحات مرتبط با آن
•    تاریخ آغاز و اتمام اجاره
•    میزان اجاره بهاء که مورد توافق دو طرف قرار گرفته است و همچنین طریقه پرداخت این وجه
•    میزان سپرده
•    هزینه های ثانویه مانند هزینه تلفن، برق، آب، اینترنت و غیره
•    موارد و قوانین خاص که منع برای مستاجر داشته باشد مانند ممنوعیت ورود حیوان خانگی، عدم استعمال دخانیات و غیره
•    بند هایی که به مالک مربوط می شود و وی را مکلف به انجام به موقع تعمیرات مورد نیاز می نماید.
•    مدت زمانی که به عنوان اخطار در نظر گرفته شده و پس از اتمام آن مالک می تواند در صورت پرداخت نشدن اجاره بهاء، اقدام به اخراج مستاجر نماید.
•    اگرخانه مبله باشد، لیست موارد موجود در خانه نیز باید ذکر شود.

اجاره خانه در شهرهای مختلف در کشور آلمان

اجاره خانه در شهرهای مختلف در کشور آلمان

با توجه به این که کشور آلمان بسیار پیشرفته است و در زمینه های مختلف مانند کیفیت زندگی، وجود موقعیت های شغلی مناسب، همخوانی درآمد و مخارج، امکانات تحصیلی و سیستم آموزشی قدرتمند دارای پتانسیل های مناسبی می باشد، همواره افراد زیادی از سرتاسر جهان اقدام به مهاجرت به این کشور می کنند تا در آن زندگی کنند و به کار مشغول شوند.

این افراد بیشتر به دنبال سکونت در شهرهای بزرگ هستند که از امکانات به مراتب بیشتری نسبت به شهرهای کوچک تر در زمینه های مختلف برخوردار هستند.

در شهرهای مختلف آلمان، نرخ های اجاره بهاء برای خانه با هم فرق دارند و هرچه شهر بزرگتر و پیشرفته تر باشد، به دلایل مختلفی مانند جمعیت زیاد، سختی یافتن خانه، میزان دسترسی و امکانات بهتر، قیمت بالاتر خواهد بود که این مورد می تواند یکی از موارد تعیین کننده برای مهاجران باشد تا این موارد را برای تهیه خانه و اجاره آن در نظر داشته باشند.

اما باید در نظر داشت که به همان نسبت که میزان اجاره بهاء در شهرهای بزرگ بیشتر است، نرخ صنعتی بودن و میزان اشتغال و درآمد نیز در این شهرها بالاست. پس این که میزان اجاره بهاء در این شهرها بالاتر از شهرهای کوچک تر است، جای تعجب و نگرانی ندارد.

اما اگر شخص قادر به جابجایی بین شهرهای کوچک و بزرگ باشد به نحوی که هزینه های حمل و نقل وی بالا نرود، می تواند به نحوی اقدام به سکونت در شهرهای نزدیک نماید و از این طریق در هزینه های اجاره خانه صرفه جویی نماید و پس از مدتی که به درآمد مناسبی دست یافت، اقدام به سکونت در شهر مورد نظر خود نماید. اطلاعات تکمیلی را از شرکت الست گروپ دریافت نمایید.

اجاره خانه در شهر برلین آلمان

این شهر پایتخت کشور آلمان و بزرگترین شهر این کشور چه از نظر وسعت و چه از نظر جمعیت می باشد. علاوه بر این، برلین اقتصادی ترین شهر آلمان و قطب اقتصادی آن می باشد و همچنین دانشگاه های معتبر و اصلی آلمان در این شهر قرار دارند که هر ساله پذیرای دانشجویان خارجی زیادی از سرتاسر جهان می باشند و همچنین امکانات ساختمان ها و امکانات و دسترسی های محلی در این شهر بسیار عالی هستند.

این موارد باعث شده تا مهاجران و جمعیت این شهر به مراتب از شهرهای دیگر بیشتر باشد و زیاد بودن جمعیت سبب شده تا یافتن خانه برای اجاره سخت تر و همچنین نرخ اجاره بهاء بیشتر از سایر شهرها باشد. در حالت کلی برای تعیین میزان اجاره بهاء در شهر برلین، مواردی مانند امکانات ساختمان، مختصات جغرافیایی که ساختمان در آن واقع شده، متراژ ساختمان و بسیاری از عوامل دیگر تاثیرگذار خواهند بود.

برای اطلاع از محدوده قیمت ها برای اجاره خانه در برلین آلمان می توانید به سایت های معرفی شده مراجعه نموده و از قسمت جست و جو برای شهر برلین اقدام نمایید تا موارد اجاره ای برای شما نمایش داده شوند. از این طریق می توانید هزینه اجاره خانه در برلین را برآورد نمایید.

اجاره خانه در شهر مونیخ آلمان

مونیخ هم یکی از شهرهای کشور آلمان است و جایگاه سومین شهر بزرگ آلمان را از آن خود نموده است. مونیخ نیز شهری صنعتی می باشد که برندهای خودرو سازی در این شهر واقع می باشند. همچنین علاقه مندان ورزش فوتبال با تیم بایرن مونیخ کاملا آشنا هستند.

این شهر دارای مناطق خاص گردشگری، گردهمایی های خاص و ویژه در سطح قاره اروپا، وجود امکانات تفریحی، موزه ها و غیره می باشد و این موضوع باعث شده تا مونیخ جزو شهرهای تراز اول در زمینه جذب توریست و گردشگر باشد. این موارد سبب شده است تا مهاجران زیادی، شهر مونیخ را برای سکونت انتخاب نمایند.

زیاد بودن جمعیت و کمبود مسکن و همچنین امکانات و سایر موارد سبب شده تا نرخ اجاره بهاء در این شهر نیز همانند برلین بالاتر از شهرهای دیگر باشد.

برای مشاهده محدوده قیمت اجاره بهاء در شهر مونیخ می توانید از طریق سایت های معرفی شده اقدام نموده و با جست و جوی شهر مونیخ، موارد اجاره ای را پیدا کنید و بدانید که حدود قیمت اجاره خانه در این شهر به چه میزان است.  در کل می توان گفت که شهر مونیخ به طور میانگین نیازمند هزینه بیشتری برای اجاره بهاء می باشد.

اجاره خانه در شهر هامبورگ آلمان

هامبورگ دومین شهر بزرگ آلمان می باشد که در واقع یک بندر مهم و بزرگ در اروپا به حساب می آید. البته هزینه های تهیه خانه در این شهر مانند هزینه های تهیه خانه در برلین می باشد و در واقع می توان گفت که دارای مقدار متوسط رو به بالا می باشد.

اجاره خانه در شهر فرانکفورت آلمان

اجاره خانه در شهر فرانکفورت آلمان

این شهر پنجمین شهر بزرگ کشور آلمان است که به دلیل وجود معماری مدرن و سنتی در کنار هم به شکل همزمان به شهر تضادها مشهور است.

این شهر دارای برج ها و آسمان خراش های عظیم است. این شهر نیز یکی از گزینه ها برای اقامت بوده و اجاره بهاء برای خانه های تک خوابه از حدود 600 یورو تا 1300 یورو در این شهر متغیر است.

نرخ اجاره خانه در شهرهای مختلف آلمان

نرخ اجاره خانه در شهرهای مختلف آلمان

برای این که محدوده نرخ اجاره خانه را در شهرهای مختلف بررسی نماییم، باید بدانیم که مطابق با شهر، میزان فاصله از مرکز شهر و همچنین یک خوابه و چند خوابه بودن، متراژ و ... این محدوده دارای تنوع زیادی است.

خانه های تک خوابه در شهرهای مختلف آلمان در متراژهای سی الی هفتاد و پنج متر موجودند که بیشتر برای افراد مجرد و خانواده های دو نفره مناسب هستند. برای خانه های تک خوابه در مرکز شهرهای آلمان می توان جدول زیر را در نظر گرفت:

شهر      مینیمم اجاره بهاء ماهیانه به یورو    ماکزیمم اجاره بهاء ماهیانه به یورو
مونیخ    800    1500
فرانکفورت    700    1200
اشتوتگارت    650    1200
هامبورگ    600    1300
برلین    600    1200
کلن    600    900
دوسلدورف    600    850
هانوفر    500    800
وولسفبورگ    500    800
دورتمند    450    750
لایپزیش    400    600
بوخوم    350    800

با دیدن جدول فوق می توان به محدوده نرخ اجازه بهاء برای خانه تک خوابه، به شکل تقریبی در مرکز شهرهای آلمان دسترسی پیدا کرد. در کل یافتن خانه برای اجاره در آلمان کار سختی نیست فقط ممکن است در برخی موارد مدتی طول بکشد تا بتوانید مورد دلخواه خود را بیابید. مشورت با کارشناسان شرکت الست گروپ را فراموش نکنید.

کلمات و اصطلاحات کاربردی در رابطه با اجاره خانه در آلمان

کلمات و اصطلاحات کاربردی در رابطه با اجاره خانه در آلمان

برخی از واژه های کاربردی که در زمینه اجاره خانه در کشور آلمان مورد استفاده قرار می گیرند و بهتر است در مورد آن ها بدانید:
معنی     اختصار/کلمه 
متر مربع    Quadratmeter/QM
ساختمان قدیمی    Altbau/AB
ساختمان جدید    Neubau
بالکن    Balkon/BK
آشپزخانه پیش ‌ساخته    Einbauküche/EBK
طبقه همکف    Erdgeschoss/EG
سیستم گرمایشی    Gasheizung/GH
اجاره خالص (بدون هزینه خدمات رفاهی و تعمیر و نگهداری)    Kaltmiete/KM
هزینه خدمات رفاهی و تعمیر و نگهداری    Nebenkosten/NK
اجاره، شامل هزینه خدمات رفاهی و گرمایشی (به جز برق)    Warmmiete/WM
آپارتمان اشتراکی    Wohngemeinschaft/WG
سیستم گرمایش مرکزی    Zentralheizung/ZH
سیستم گرمایش از کف    Etagenheizung
مبله    Möbiliert

لذا برای این که در جست و جوهای خود به خصوص در سایت های مربوطه بتوانیم راحت تر جست و جو را انجام دهیم، بهتر است تا موارد فوق را در اختیار داشته باشیم.

مقایسه نرخ اجاره خانه در آلمان و سایر کشورهای اروپایی

مقایسه نرخ اجاره خانه در آلمان و سایر کشورهای اروپایی

در کل می توان گفت که اجاره بهاء در کشور آلمان دارای محدوده معقول و منطقی می باشد و میزان آن نسبت به سایر کشورهای اروپایی مناسب تر است.

کشور آلمان با داشتن امکانات زیاد و پیشرفته، داشتن سیستم آموزشی پیشرفته و به روز، صنعتی بودن و همچنین بازار کار مناسب و هزینه مناسب اجاره منزل، یکی از مناسب ترین گزینه ها برای مهاجرت به شمار می رود.

هزینه تهیه منزل بیشترین میزان بودجه را در میان کلیه مخارج برای یک مهاجر در بر دارد. بنابراین هزینه تهیه منزل مهمترین موضوع برای افراد مهاجر بوده و در تصمیم گیری نهایی فرد تاثیر بسیاری را دارد.

سوالات متداول

هزینه زندگی در آلمان حدودا چقدر است؟

هزینه زندگی در کشور آلمان به بسیاری از مسائل بستگی دارد. شما در ابتدا باید مشخص کنید که قصد اقامت در کدام شهر را دارید، زیرا هزینه مسکن، هزینه خورد و خوراک و غیره به این مورد وابسته است. علاوه بر این باید بودجه خود را برای تهیه خانه در نظر داشته باشید که می تواند از حدود 350 یورو تا 2000 یورو و بیشتر نیز باشد. اما برای یک فرد که به شکل مجرد در این کشور زندگی می کند، می توان هزینه ای در حدود 650 الی 1100 یورو را متصور شد.

از چه طریقی می توان اقدام به پیدا کردن خانه در آلمان نمود؟

پیدا کردن خانه در کشور آلمان از راه هایی مانند دفاتر املاک، سایت های اجاره و خرد و فروش مسکن، روزنامه های محلی، آگهی های روی دیوارها و غیره می تواند انجام شود.

کدام شهرها برای اقامت مهاجران بهتر است؟

برای پاسخ به این سوال باید دید که هدف شخص از مهاجرت به آلمان چیست.

به نظر م یرسد که مهاجرت به پایتخت این کشور یعنی برلین منطقی باشد زیرا هم شرایط بازار کار و هم هزینه ها معقولانه به نظر می رسند.

سخن پایانی

سخن پایانی

کشور آلمان از صنعتی ترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان است که زندگی در این کشور دارای سطح کیفی بسیار بالا می باشد.

سیستم آموزشی کارآمد در این کشور سبب شده تا دانشگاه ها و مراکز آموزشی آن دارای رتبه های برتر در سطح جهان بوده و همواره علاقه مندان کسب علم و دانش را از سرتاسر جهان به خود جذب نماید و از این طریق نیز بتواند به اقتصاد خود کمک نماید. تمام موارد گفته شده، سبب می شوند تا جمعیت کشور آلمان رو به افزایش باشد و هر جمعیتی نیازمند وجود امکانات اقامتی مناسب می باشد.

کشور آلمان دارای خانه های با امکانات بالا برای افراد حاضر در این کشور می باشد که اکثر آن ها از طریق اجاره برای مهاجران در دسترس می باشند. البته روش های گوناگونی برای تهیه منزل وجود دارد و شما برای پیدا کردن خانه در آلمان محدود نیستید.

گاهی اوقات ممکن است پیدا کردن خانه در آلمان زمانبر باشد به خصوص این قضیه در شهرهای بزرگ بیشتر اتفاق خواهد افتاد. پیش از اجاره خانه بهتر است که اطلاعات کافی و لازم را به دست آورده و سپس اقدام نمایید.

هزینه تهیه منزل در کشور آلمان در مقایسه با اکثر کشورهای پیشرفته اروپایی مقدار کمتری است پس مهاجرت به کشور آلمان منطقی به نظر می رسد. در پایان اگر سوال و مسئله ای ذهن شما را درگیر خود نموده است، می توانید با کارشناسان شرکت الست گروپ در ارتباط بوده و از ایشان کمک بگیرید تا در زمینه مهاجرت خود به بهترین نتایج ممکن در کمترین زمان دست پیدا کنید.