مهاجرت غیر قانونی به آلمان

در این مقاله قصد داریم تا موضوع مهاجرت غیر قانونی به آلمان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان یکی از روش های مهاجرتی است که امروزه در رابطه با آن زیاد صحبت می شود.

در این مقاله قصد داریم تا موضوع مهاجرت غیر قانونی به آلمان را مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان یکی از روش های مهاجرتی است که امروزه در رابطه با آن زیاد صحبت می شود.

در حقیقت  به علت وضعیت اقتصادی، بازار کار ضعیف، عدم اعتماد افراد به سیستم سرمایه گذاری و هزاران دلیل دیگر از دوستان و آشنایان نزدیک و دور، بسیار حرف از مهاجرت می شنویم.
در واقع مهاجرت به منزله یک راه فرار و تضمینی برای زندگی فرزندان و نسل آینده، در ذهن افراد تبدیل شده است.

مهاجرت به هر کشوری راه های مختلفی دارد. مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، مهاجرت با سرمایه گذاری و ...، که راه های مختلف مهاجرت را شامل می شود. متاسفانه برخی از افراد خواستار مهاجرت، ممکن است هیچ کدام از شرایط مهاجرت را دارا نباشند. ممکن است در این صورت به فکر مهاجرت غیر قانونی باشند.

اما آیا واقعا زندگی در کشوری دیگر مثل آلمان  چقدر مهم است و چقدر می تواند به نفع ما باشد که بتوانیم به فکر مهاجرت غیر قانونی بیفتیم؟ آیا مهاجرت غیر قانونی به آلمان می تواند مزیت هایی بیشتر از کشور خودمان در اختیارمان قرار دهد؟

متاسفانه امروزه به علت گسترش تمایل مردم به مهاجرت، افراد سودجو در ازای دریافت هزینه های زیاد که حتی گاهی اوقات از هزینه مهاجرت قانونی نیز بیشتر می شود، افراد را ترغیب به مهاجرت غیر قانونی به آلمان و یا کشورهای دیگر می کنند.

اینفوگرافیک مهاجرت غیر قانونی به آلمان

اینفوگرافیک مهاجرت غیر قانونی به آلمان

شرکت الست گروپ، یکی از شرکت های معتبر در زمینه مهاجرت می باشد که در این مقاله سعی دارد جوانب مهاجرت غیر قانونی به آلمان را مورد بررسی قرار دهد. شرکت الست گروپ با تجربه چندین ساله در زمینه مهاجرت، برای مهاجرت قانونی می تواند شما را راهنمایی نماید.

ویدئو مهاجرت غیر قانونی به آلمان

شرکت الست گروپ تحت هیچ عنوان مهاجرت غیر قانونی را تایید نمی کند و به شما توصیه می کند به دنبال راه های قانونی باشید. مواردی که در زیر نیز گفته می شود، بیشتر برای کسب اطلاعات و افزایش آگاهی شما می باشد.

عناوینی که در این مقاله بررسی می شود، شامل موارد زیر می باشد:
آلمان و جاذبه هایش برای مهاجرت
مهاجرت غیر قانونی به آلمان چیست و در چه صورت مهاجرت شما غیر قانونی تلقی می شود؟
مهاجرت قانونی به آلمان چگونه است؟
خطرات و بدی های مهاجرت غیر قانونی به آلمان
مضرات مهاجرت غیر قانونی به آلمان از راه پناهندگی
انواع پرونده های پناهندگی
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت غیر قانونی به آلمان با ما همراه باشید.

 

آلمان و جاذبه هایش برای مهاجرت

آلمان و جاذبه هایش برای مهاجرت

آلمان یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد. پایتخت این کشور برلین می باشد که بزرگترین شهرهای آن برلین، هامبورگ و مونیخ می باشد. آلمان صنعتی ترین کشور اتحادیه اروپا به شمار می رود که از بنیانگذاران اصلی اتحادیه اروپا نیز به شمار می رود.

این کشور با کشورهایی همچون سوییس، لهستان، هلند، بلژیک، اتریش، جمهوری چک، فرانسه و لوکزامبورگ مرز مشترک دارد. به علت موقعیت جعرافیایی مناسبش و قدرت نظامی و رفاه اجتماعی، کشوری ایده آل برای زندگی می باشد.

آلمان یکی از کشورهایی است که در سال های اخیر به خاطر اقتصاد پویا و پیشرفت تکنولوژی در آن مقصد بسیاری از مهاجران می باشد. همچنین این کشور از ثروتمندترین کشورهای اتحادیه اروپا به شمار می رود.

آب و هوای کشور آلمان بسیار مطبوع و دل انگیز است و طبیعت زیبای این کشور، بسیاری از مردم در سراسر جهان را به خود جلب می کند. تمام شرایط گفته شده در بالا باعث می شود که بسیاری از افراد به فکر مهاجرت به آلمان باشند و در صورت نداشتن اطلاعات کافی، ممکن است به فکر مهاجرت غیر قانونی به آلمان بیفتند! 

هم امکان مهاجرت غیر قانونی به آلمان از راه زمینی ترکیه و سپس یونان می تواند از علت هایی باشد که در سال های اخیر آلمان را به یکی از کشورهایی تبدیل کرده که بیشترین تعداد پناهجویان ایرانی، پاکستانی، عراقی و ... را در خود جای داده است.

شهری که بیشترین تعداد پناهجویان را به خود اختصاص داده است، شهر هامبورگ می باشد که حدود سی درصد از جمعیت این شهر را مهاجران تشکیل می دهند. شهرهای برلین، هسن و بادرن در رتبه های بعدی قرار دارند. مردم کشور آلمان بسیار مردم قانونمندی هستند.

برخورد جوانان نئونازیسم که در شرق برلین زندگی می کنند، با مهاجران به خصوص مهاجران غیر قانونی آلمان اصولا خوب نیست و از ساعت ده شب به بعد، به مهاجران حمله ور می شوند. اما در کل مردم آلمان مردم نژاد پرستی نمی باشند و برخورد خوبی با مهاجران دارند. 
آب و هوای المان در فصل بهار بسیار دل انگیز و زیبا می باشد.

این کشور از بزرگترین کشورهای جهان در زمینه گردشگری می باشد و رتبه هفتم گردشگری را به خود اختصاص می دهد. اکثر آلمانی ها تعطیلات را در کشور خود می گذرانند.
اقتصاد آلمان در حال حاضر بسیار پویا و در حال رشد می باشد.

سرمایه در این کشور فراوان است. به خاطر جمعیت مرفه و اکثرا سالخورده، پذیرای نیروی کار جوان از سراسر دنیا به صورت مهاجر را دارد.
شرایط کاری در کشور آلمان بسیار عالی می باشد.

اگر شما به صورت قانونی به آلمان مهاجرت کرده باشید، از کارفرمایان بسیار خوب بهره مند می شوید که دستمزدهای بسیار مناسبی را در ازای ساعت کاری کمتر برای شما در نظر می گیرند.
 سطح فساد در آلمان بسیار پایین است و نوآوری در ان بسیار زیاد است. این کشور مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است.

تمام شرایط بالا، از خوبی ها و مزایای مهاجرت به آلمان می باشد اما نه برای همه. کسانی که با مهاجرت غیر قانونی به آلمان رفته اند، ممکن است از هیچ کدام از این مزایا و یا زیبایی ها بهره مند نشوند. شغل مناسب ندارند، نمی توانند به راحتی به سفر و یا گردش در اطراف آلمان بروند و برخورد افراد با آن ها مناسب نمی باشد. پس قبل از اقدام به مهاجرت غیر قانونی در مورد آن فکر کنید و حتما با مشاورین شرکت الست گروپ در تماس باشید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان چیست و در چه صورت مهاجرت شما غیر قانونی تلقی می شود؟

مهاجرت غیر قانونی به آلمان چیست و در چه صورت مهاجرت شما غیر قانونی تلقی می شود؟

لازم است بدانیم که در چه صورت مهاجرت، غیر قانونی تلقی می شود؟
قبل از این که به مهاجرت غیر قانونی  به آلمان فکر کنید، بهتر است قوانین مهاجرت را بدانید. در این صورت حتما راهکار قانونی برای مهاجرت را پیدا خواهید کرد.

هر کشوری در سطح جهان برای مهاجرانی که از خارج از کشور به انجا می آیند، قوانینی را وضع می کند. در صورتی که شما به این قوانین عمل نکنید و از راه های دیگری قصد ورود به آن کشور را داشته باشید، مهاجرت شما غیر قانونی تلقی می شود.

کشور آلمان در سال های اخیر قوانین جدیدی را برای پذیرش مهاجران و تبعه های کشورهای دیگر وضع کرده است که دانستن این قوانین و عمل به آن ها باعث جلوگیری از مهاجرت غیر قانونی به آلمان می شود.
یکی از راه های مهاجرت غیر قانونی به آلمان که بسیاری از افراد در صدد انجام آن بر می آیند، مهاجرت قاچاقی و از راه زمینی می باشد.

در این مهاجرت، افراد توسط قاچاقچیان و سودجویان از راه زمینی، ابتدا وارد ترکیه می شوند. سپس به کشور یونان برده شده و از آنجا وارد خاک اروپا و آلمان می شوند.

در این مسیر، خطرات بسیار زیادی وجود دارد که خطر جانی از مهم ترین آن ها هستند و در هر کدام از مراحل ممکن است جان فرد به خطر بیفتد. قاچاقچیان هزینه های بسیار سنگین از داوطلبان دریافت می کنند و بعد از انتقال آن ها به اروپا و آلمان، در صورتی که جان سالم به در ببرند، افراد را به حال خود رها می کنند. حال افراد باید در کمپ های پناهندگی زندگی کنند و منتظر پاسخ در خواست خود از کشور آلمان باشند.

پناهندگی یکی از راه های متداول مهاجرت غیر قانونی به آلمان می باشد که انواع مختلفی دارد.

امروزه در بسیاری از کشورها، قانون پناهندگی وجود دارد. به این صورت است که شما به علت های مختلف مثلا دین، نژاد، رنگ پوست، گرایش های جنسی و یا مسائل سیاسی، در کشور خود امنیت جانی ندارید و برای فرار از این وضعیت، به کشور دیگری پناهنده می شوید.

شما پرونده پناهندگی خود را تنظیم نموده و به کشور آلمان تحویل می دهید و بعد از بررسی مشکل شما، آن ها تصمیم می گیرند که شما می توانید پناهنده آن کشور باشید یا خیر. پناهندگی در سال های اخیر از روش های متداول مهاجرت غیر قانونی به آلمان می باشد که خطرات و مضرات خود را دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.
گاهی نیز افراد از راه های دیگری پیگیر مهاجرت غیر قانونی به آلمان می شوند.

در این موارد فرد در ابتدا در خواست ویزای قانونی می کند، مثلا درخواست ویزای توریستی و مسافرتی می کند و وارد کشور آلمان می شود. بعد از ورود به کشور آلمان، دیگر به کشور خود باز نمی گردد و تقاضای پناهندگی می کند.

این نوع مهاجرت نیز، مهاجرت غیر قانونی به آلمان می باشد که باز هم خطرات مربوط به خود را دارد و به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

به جای مهاجرت غیر قانونی به آلمان می توانید در مورد راه های مهاجرت قانونی اطلاعات کسب نمایید و هزینه و وقت خود را در راه قانونی صرف کنید.

شرکت الست گروپ، یکی از شرکت های معتبر مهاجرتی است که با تجربه فراوان در زمینه های مهاجرتی، می تواند به تمام سوالات شما در زمینه مهاجرت قانونی به انواع کشورها پاسخ دهد و در این مقاله نیز سعی دارد مضرات مهاجرت غیر قانونی به آلمان را برای شما گوشزد نماید.

مهاجرت قانونی به آلمان چگونه است؟

مهاجرت قانونی به آلمان چگونه است؟

حال که دانستیم مهاجرت غیر قانونی به آلمان چیست، بیاییم کمی در مورد مهاجرت قانونی بدانیم، شاید شما نیز این شرایط را دارا باشید و نیازی به مهاجرت غیر قانونی به آلمان پیدا نکنید.
 اولین قانونی که ممکن است امروزه در مورد آن زیاد شنیده باشید، این است که آیا اگر کودکی در کشور آلمان متولد شود، می تواند تابعیت کشور آلمان را داشته باشد.

در کل برای اخذ تابعیت  در صورت تولد، در هر کشوری دو قانون وجود دارد: قانون خاک و قانون خون.
قانون خاک بیان می کند که کودک در هر کشوری که به دنیا بیاید، می تواند تابعیت آن کشور را نیز داشته باشد که در برخی از کشورها اجرا می شود.

قانون خون بیان می کند که فرقی نمی کند کودک در کدام کشور به دنیا بیاید، تابعیت کودک در واقع کشوری است که پدر و مادر او تبعه آن کشور هستند.
باید بگوییم که کشور آلمان از قانون خون پیروی می کند، یعنی اگر کودکی در خاک کشور آلمان متولد شود، تابعیت پدر و مادر به او می رسد.

ممکن است برای شما سوال باشد که آیا اگر کودکی در کشور آلمان متولد شود، نمی تواند تابعیت آن کشور را بگیرد و هیچ مزیتی نسبت به دیگر افراد ندارد؟ در این رابطه نیز آلمان قانون مربوط به خود را دارد.

اگر کودکی در خاک کشور آلمان متولد شود و پدر و مادر او دارای سه سال اقامت دائم آلمان باشند و کودک نیز هشت سال بعد از تولد در کشور آلمان بماند، در این صورت می تواند تابعیت کشور آلمان را بگیرد.
این یکی از قوانین سختی است که آلمان از سال دو هزار میلادی وضع کرده است و ممکن است باعث مهاجرت غیر قانونی به آلمان شود.
 
یکی از قوانین دیگری که کشور آلمان برای مهاجرت وضع کرده است، گرفتن ویزای تحصیلی می باشد. تحصیل در آلمان بسیار خوب است. زیرا این کشور از سیستم آموزشی سطح بالایی برخوردار می باشد و همچنین مزیتی که نسبت به دیگر کشورها دارد، این است که در آلمان هزینه تحصیل در بسیاری از موارد رایگان است و یا بسیار کم هزینه است.

همه ساله انواع بورسیه های تحصیلی در اختیار دانش آموختگان پرتلاش و با استعداد قرار می گیرد. بنابراین شما با تلاش و پشتکار و البته با داشتن مشاوران قوی و با تجربه در این زمینه همچون مشاورین شرکت الست گروپ، می توانید به طور قانونی به آلمان مهاجرت نمایید. همچنین هزینه بسیار کمتری نسبت به مهاجرت غیر قانونی به آلمان بپردازید.

شرکت الست گروپ دارای مشاورانی باتجربه و حاذق در زمینه مهاجرت تحصیلی می باشد که می توانند شما را در این راه یاری نمایند.
مدارک لازم برای گرفتن ویزای تحصیلی 
•    کپی از مدارک آخرین مقطع تحصیلی و ترجمه مدارک و ریز نمرات
•    کپی تمام مدارک شناسایی 
•    گواهی تمکن مالی(که تایید می کند شما از پس هزینه های تحصیل در آلمان بر می آیید.)
•    انگیزه نامه(هدف از مهاجرت تحصیلی)
•    داشتن مدرک آلمانی
•    قبولی در کنکور سراسری در رشته های روزانه یا شبانه در ایران!

زبان کشور آلمان، آلمانی می باشد و شما اگر به دنبال ویزای تحصیلی هستید، حتما باید مدرک ب یک یا ب دو آلمانی را داشته باشید تا بتوانید از دانشگاه مقصد پذیرش بگیرید.
یکی دیگر از راه های مهاجرت قانونی به آلمان، ویزای کاری می باشد.

اخیرا کشور آلمان قوانین جدیدی وضع کرده است که می تواند برای شما مفید باشد. برای مثال ویزای شش ماهه کاری را صادر می کند. به این معنی که شما می توانید در شش ماه، ویزای کشور آلمان را دریافت نمایید و در این شش ماه به دنبال کار برای خود بگردید.

در صورتی که کار پیدا کردید، برای دریافت ویزای کاری می توانید اقدام کنید. در این شش ماه شما نیازی به ارائه مدرک یا تخصص خاصی ندارید و می توانید با خیال راحت به دنبال کار بگردید. این یکی از قوانینی است که اکثر افرادی که قصد مهاجرت غیر قانونی به آلمان را دارند، نمی دانند. این شرایط باعث جلوگیری بسیاری از مهاجرت های غیر قانونی به آلمان می شود.

یکی دیگر از راه های مهاجرت قانونی به آلمان، سرمایه گذاری می باشد. در این نوع مهاجرت، شما می توانید با سرمایه گذاری در آلمان و راه اندازی شرکت و کارآفرینی، اقامت آلمان را به دست آوردید.

حداقل میزان سرمایه برای این کار بیست و پنج هزار یورو در نظر گرفته شده است که البته مبلغ بالایی می باشد. اگر شما در ایران مدیریت شرکت و یا کسب و کاری را در اختیار دارید و می خواهید در آلمان نیز شعبه داشته باشید، می توانید از این راه اقدام نمایید.

حتی شما می توانید با راه اندازی یک کسب و کار در کشور آلمان مثل رستوران، فست فود و کافیشاپ یا هر کار دیگری، اقامت آلمان را به دست آورید. در این نوع از اخذ اقامت، شما نیاز به مدرک زبان ندارید. اگر سرمایه این کار را داشته باشید، این شانس برای شما ایجاد شده است که در یکی از پویاترین و فعال ترین اقتصادهای دنیا سرمایه گذاری کرده اید. 

شما با سرمایه گذاری در آلمان تا سه سال اقامت موقت دریافت می کنید. اگر شرکت شما در این مدت قادر به تامین هزینه ها باشد و شما سالانه مرتب مالیات خود را پرداخت نمایید و مشکلی نداشته باشید، بعد از پنج سال اقامت موقت شما تبدیل به اقامت دائم می شود و شما از شهروندان آلمان به حساب می آیید.

در این نوع اقامت شما می توانید برای تمام افراد خانواده زیر هجده سال که تحت تکفل شما هستند، اقامت دائم دریافت کنید.
از دیگر شرایط اخذ اقامت آلمان، خرید ملک می باشد. حداقل هزینه برای خرید ملک در آلمان دویست و پنجاه هزار یورو می باشد.

شما با خریداری ملک در آلمان و حفظ آن در این کشور بعد از پنج سال می توانید اقامت دائم دریافت نمایید. طی این مدت شما باید حتما به طور مرتب مالیات ملک را پرداخت نمایید. برای رفت و آمد به آلمان نیز باید از ویزای توریستی بلند مدت استفاده نمایید.

مبلغ زیاد سرمایه گذاری در آلمان ممکن است باعث شود که شما به فکر مهاجرت غیر قانونی به آلمان بیفتید، اما پیشنهاد ما این است که با مشاوره و کسب اطلاعات با یک شرکت معتبر و باتجربه، راه های مهاجرت قانونی را امتحان نمایید. شرکت الست گروپ می تواند شما را در این راه همراهی نماید.

مهاجرت از طریق ازدواج نیز یکی از راه های قانونی مهاجرت به آلمان می باشد. شما در صورت ازدواج با یک نفر که تابعیت کشور آلمان را دارد، می توانید بعد از اثبات این که ازدواجتان صوری نمی باشد، درخواست اقامت در کشور آلمان را داشته باشید که می توانید اقامت سه تا پنج ساله دریافت نمایید. مشورت با کارشناسان شرکت الست گروپ، بسیار کارگشاست.

خطرات و بدی های مهاجرت غیر قانونی به آلمان

خطرات و بدی های مهاجرت غیر قانونی به آلمان

مهاجرت غیر قانونی به آلمان و یا هر کشور دیگری مضرات بسیاری را به همراه دارد. گاهی این خطرات به قدری زیاد است که فرد پس از اقدام به مهاجرت غیر قانونی، ابراز پشیمانی می کند. در بسیاری از مواقع در هنگام مهاجرت غیر قانونی، چیزی که در کشور مقصد مورد منتطر افراد می باشد، آن چیزی نیست که در ذهن خود داشته اند.

به طور کلی مهاجرت یک پروسه زمانبر و بسیار استرس زا می باشد. شخص باید از تمام دلبستگی هایی که در کشور خود دارد، جدا شود و خود را برای زندگی در محیطی جدید و با فرهنگی بسیار متفاوت تر از فرهنگ کشور خودش آماده کند. طی تمام این مراحل، برای هر کسی ممکن است بسیار سخت باشد، حال آن که این پروسه از راه غیر قانونی صورت بگیرد که می تواند بسیار تنش زا باشد.

سختی زندگی و فقر و گاهی فشار تورم در کشور، همچنین تعاریف مبالغه افرادی که از شرایط زندگی بعد از مهاجرت بیان کرده اند ، ممکن است بسیاری از افراد را به فکر مهاجرت غیر قانونی به آلمان و کشورهای دیگر بیندازد. اما همان طور که گفتیم، حتی مهاجرت قانونی نیز سختی های مربوط به خود را دارد که در مهاجرت غیر قانونی این سختی ها به نسبت چند برابر می شود.

وقتی شما به صورت قاچاقی و از راه های زمینی قصد مهاجرت غیر قانونی به آلمان را دارید، باید توسط یک نفر قاچاقچی از مرز عبور کنید. متاسفانه این قاچاقچیان هیچ گونه اطلاعاتی در اختیار شما قرار نمی دهند. شما فقط یک شماره تلفن از آن ها دارید و مجبورید بدون هیچ شناختی، به آن ها اعتماد کنید و جان و مال خود را در اختیار آن ها قرار دهید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان، از راه های صعب العبور زمینی و دریایی انجام می شود و قاچاقچیان هیچ تضمین و مسئولیتی نسبت به شما ندارند. بنابراین در طی این مسیر هر اتفاقی که برای شما بیفتد، کسی نمی تواند به شما کمک کند و حتی شما نمی توانید از کسی کمک بگیرید. بنابراین مهاجرت غیر قانونی به آلمان ممکن است به بهای از دست دادن جان خود و خانواده و اموال شما تمام شود.‌

وقتی بعد از طی کردن این مسیر سخت، شما شانس این را پیدا کنید که زنده به آلمان برسید، قاچاقچیان شما را به حال خود رها می کنند و شما باید در کمپ های پناهندگان زندگی کنید. این کمپ ها پر از افرادی است که به صورت غیر قانونی وارد آلمان شده اند و سابقه و پیشینه آن ها اصولا مشخص نیست. ممکن است از هر نوع شخص خلافکار و قاتل و ... در میان آن ها باشند.

بنابراین شما هیچ گونه امنیتی در کمپ های پناهندگان ندارید. شما ناگزیر باید در این کمپ ها زندگی کنید، تا زمانی که پرونده شما توسط وکلای آلمانی بررسی شود و آن ها برای شما تصمیم بگیرند که آیا شرایط پناهنده شدن را دارید یا خیر!

در بسیاری از مواقع ممکن است مدت زمان اقامت شما در این کمپ ها بسیار طولانی شود و حتی در نهایت شرایط پناهندگی به شما تعلق نگیرد!

همچنین زندگی در کمپ های پناهجویان ممکن است بار روانی و عاطفی شدیدی را به شما و خانواده تان تحمیل کند که هیچ گاه قابل جبران نباشد!

در صورتی که نتوانید پناهندگی کشور مقصد را جلب کنید، بعد از ضررهای مالی فراوان در این راه، یا توسط دولت آلمان به کشور باز گردانده می شوید، یا مجبور می شوید به صورت غیر قانونی و مخفیانه در آلمان زندگی کنید.

زندگی مخفیانه شما را از بسیاری از حقوق زندگی و شهروندی محروم می نماید. در این صورت شما حق کارکردن به صورت قانونی در کشور آلمان را ندارید و باید به کارهای خلاف و یا در بازار سیاه مشغول شوید. شما در این صورت از هیچ کدام از حقوق شهروندی بهره مند نمی شوید. در صورت دستگیری توسط پلیس آلمان به شش ماه زندان محکوم می شوید و سپس به کشور خود بازگردانده می شوید.

مهاجرت غیر قانونی به آلمان علاوه بر این که برای فرد خطرات و مضراتی دارد، برای دولت آلمان نیز وجهه خوبی ندارد و به شدت با این موارد برخورد می شود. حتی شما وقتی در این کشور هستید، ممکن است مورد حمله وحشیانه نزاد پرستان و بومیان آلمانی قرار بگیرید. شما هیچ گونه احترام و جایگاه خاصی را در بین شهروندان آلمانی نخواهید داشت!

همچنین حق تحصیل برای فرزندان شما به هیچ وجه وجود ندارد و به جای پیشرفت ممکن است حتی اوضاع شما، از شرایطتان در ایران نیز بدتر شود‌.

مضرات مهاجرت غیر قانونی به آلمان از راه پناهندگی

مضرات مهاجرت غیر قانونی به آلمان از راه پناهندگی

حال فرض کنیم که بعد از تمام اتفاقات و سختی ها و اقامت در کمپ پناهجویان، پرونده شما توسط دولت آلمان تایید شود و شما به عنوان پناهنده در این کشور پذیرش شوید.
به شما اجازه اقامت موقت سه ساله داده می شود. در این سه سال مجددا وضعیت شما در کشور مبدا بررسی می شود و اگر باز هم بازگشت به کشور برای شما خطرات جانی از سمت دولت را داشت، شما به عنوان پناهجو در آلمان پذیرفته می شوید.

در این شرایط شما باز هم شهروند آلمان محسوب نمی شوید و باز هم از بسیاری از حقوق شهروندی محروم می شوید.
علاوه بر این، لقب پناهجو برای همیشه روی شما باقی می ماند‌. شما دیگر هیچ گاه قادر به بازگشت به کشور خود نمی باشید.

حتی در صورتی که قصد سفر به کشورهای دیگری را داشته باشید نیز ممکن است برای دریافت ویزا، به مشکل بر بخورید. زیرا شما به عنوان پناهنده در آلمان زندگی می کنید و یک بار قوانین کشور خود و کشور آلمان را نقض کرده اید.

همچنین محل اقامت شما توسط دولت آلمان انتخاب می شود و شما حق انتخاب در این مورد را ندارید. پناهندگان در کشور آلمان از حق شغل و تحصیل بهره مند می شوند، اما هیچ گونه احترام   و محبتی را ممکن است از آلمانی ها دریافت نکنند، چون از نظر آن ها، پناهندگان قانون را نقض کرده اند.

بنابراین قبل از آن که به مهاجرت غیر قانونی به آلمان فکر کنید، کمی در مورد خطرات و مضرات آن هم فکر کنید. توصیه شرکت الست گروپ به شما، انتخاب راه های قانونی مهاجرت به آلمان می باشد.

انواع وضعیت های پناهندگی در آلمان

به طور کلی پناهنده به کسی گفته می شود که به دلایل مختلفی از جمله عقیدتی، سیاسی، نژادی، اجتماعی و جنسیتی قادر به ادامه زندگی در کشور خود نباشد و به ناچار مجبور به ترک کشور خود شده و درخواست پناهندگی از کشورهای دیگر کند.

سازمان حقوق بشر ملل متحد در سال هزار و نهصد و چهل و هشت این قانون را تصویب کرده است. این قانون در راستای تاکید بر این مهم است که همه افراد بشر جدا از رنگ پوست، نژاد، عقاید و جنسیت، با هم برابرند و باید به طور برابر با آن ها رفتار شود و از حقوق یکسان برخوردار شوند.

پناهندگی شامل کسانی می شود که به علت داشتن مشکلی، در صورت بازگشت به کشور خود جانشان در خطر باشد. در نگاه اول پناهندگی یک نوع مهاجرت قانونی به حساب می آید، اما در حال حاضر به  یکی از راه های مهاجرت غیر قانونی به آلمان تبدیل شده است.

افراد یا از راه های زمینی و قاچاقی و یا با ویزای مسافرتی وارد کشور آلمان می شوند و سپس درخواست پناهندگی می کنند. ناگفته نماند که بسیاری از افراد واقعا واجد شرایط دریافت پناهندگی هستند، اما امروزه افزایش درخواست کنندگان پناهندگی که بسیاری از آن ها به دروغ و با نقشه بر اساس راهنمایی سودجویان پا به این جریان می گذارند، باعث شده است که حق کسانی که واقعا نیاز به پناهندگی دارند نیز ضایع شود.

به هر حال برای آن که درخواست پناهندگی شما در کشور آلمان تایید شود، باید دلایل محکمی بیاورید تا ادعای شما را ثابت کند. پرونده های پناهندگی انواع مختلفی دارد:

پناهندگی اجتماعی:

پناهندگی اجتماعی:

در این نوع پناهندگی، شخص به علت نبود شغل و زندگی خوب در کشور خود، در خواست پناهندگی به کشوری دیگر را می دهد. برای این که درخواست پناهندگی شما مورد تایید قرار بگیرد، شما باید این مسئله را ثابت کنید.

در مورد ایرانیان این مورد شامل  حالشان نمی شود. زیرا ایران کشور ناامنی نمی باشد و همچنین شرایط زندگی زیاد سخت نیست که افراد نیاز به پناهندگی در کشوری دیگر داشته باشند. بنابراین اگر شما به دنبال مهاجرت غیر قانونی به آلمان از راه پناهندگی اجتماعی هستید، به این نکته توجه کنید!

پناهندگی سیاسی:

پناهندگی سیاسی:

در این نوع از پرونده های پناهندگی، شخص به خاطر افکار سیاسی و اعتقادات سیاسی خود و یا عضو بودن در حزب و گروه خاصی، در خواست پناهندگی می کند. شخص در این مورد باید  ثابت کند که برگشت به کشور خودش باعث به خطر افتادن جانش و یا زندانی شدن توسط دولت می شود. این تهدیدات حتما باید از سمت دولت باشد و تهدید گروه های خاص را شامل نمی شود.

پروسه این نوع پناهندگی در کشور آلمان، حداقل هفت ماه به طول می انجامد و شخص باید این هفت ماه را در کمپ های پناهجویان بگذراند و در صورت عدم تایید برای پناهندگی، باید این کشور را ترک کند.

پناهندگی جنگی:

پناهندگی جنگی:

این نوع از پناهندگی برای کسانی می باشد که کشورشان درگیر جنگ می باشد و فرد برای فرار از جنگ به کشور امنی مانند آلمان رفته و درخواست پناهندگی می کند. این نوع پناهندگی نیز شامل حال ایرانیان نمی شود، زیرا در ایران جنگ وجود ندارد.

اطلاعات تکمیلی را از متخصصین شرکت الست گروپ کسب نمایید.

پناهندگی مذهبی:

پناهندگی مذهبی:

پناهندگی مذهبی نیز نوعی از درخواست پناهندگی می باشد. در این موارد، شخص دارای دین و مذهب خاصی می باشد که به واسطه آن در کشور خودش مورد آزار و اذیت دولت و همچنین به خطر افتادن جانش می شود. ایرانیانی که قصد مهاجرت غیر قانونی به آلمان را دارند، در بسیاری از موارد با تغییر دین خود، سعی بر گرفتن اقامت از طریق پناهندگی مذهبی دارند.

پروسه پذیرش پناهندکی نیز بسیار طولانی می باشد و ماه ها یا حتی در بعضی مواقع سال ها ممکن است به طول بیانجامد و سرانجام نیز پذیرفته نشود.
وقتی فردی وارد کشور آلمان می شود، ابتدا باید درخواست پناهندگی خود را به اداره پلیس و یا مرجع معتبر ارائه دهد.

سپس فرد توسط پلیس به یکی از کمپ های پذیرش اولیه منتقل می شود. در این کمپ ها امکانات در اختیار افراد قرار می گیرد و مصاحبه با آن ها انجام می شود. این که علت ترک کشور خودش چه بوده است. سپس در صورت صلاحدید، پرونده پناهندگی تشکیل می شود.

فرد تا شش ماه باید در کمپ پناهندگی بماند و اجازه خروج ندارد. حتی اجازه سفر نیز ندارد. بعد از شش ماه در صورت مشخص نشدن وضعیت، فرد به مراکز دسته جمعی منتقل می شود. در این مراکز نیز فرد تا روشن شدن تکلیف پناهندگیش حق خروج و سفر را ندارد.

در صورتی که پناهندگی فرد پذیرفته شود، تحت هیچ عنوان نمی تواند به کشور خود باز گردد زیرا در این صورت ادعای خود را نقض کرده است و اقامت او در آلمان باطل می شود. حتی در صورتی که هنوز تکلیف فرد مشخص نشده است، اگر به کشور خود بازگردد، تا ده سال اجازه ورود به آلمان و حتی سفر به این کشور و هیچ کشور اروپایی را نخواهد داشت.

در کل پذیرش در خواست پناهندگی در صورتی انجام می شود که شخص از راه هوایی وارد کشور آلمان شود. یعنی کسانی که مهاجرت غیر قانونی به آلمان را از راه زمینی انجام داده اند، به احتمال زیاد درخواست پناهندگیشان رد می شود. زیرا کشورهای اتحادیه اروپا و از جمله یونان جزو کشورهای امن محسوب می شوند و اگر سخصی از این کشور ها به آلمان بیاید، درخواست پناهندگیش رد خواهد شد.

شرکت الست گروپ به شما پیشنهاد می کند که مهاجرت غیر قانونی به آلمان را فراموش کنید زیرا مهاجرت غیر قانونی برای شما امتیازات زیادی را فراهم نمی کند و حتی ممکن است باعث پسرفت شما و از دست دادن سرمایه زندگیتان در این راه شود. به جای فکر به مهاجرت غیر قانونی، سعی بر افزایش اطلاعات در مورد مهاجرت قانونی و اقدام از این راه داشته باشید و مطمئن باشید که حتما موفق خواهید شد‌.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

هر کسی در جهان حق انتخاب دارد. همه افراد حق این که زندگی بهتری را بخواهند و برای داشتن شرایط مناسب تر زندگی برای خود و خانواده شان تلاش کنند را دارند. در بسیاری از کشورها مثل ایران به علت تورم بی سابقه و فقر و مستاصل شدن افراد و نبودن بازار کار مناسب، مهاجرت به عنوان آخرین راه برای بیرون رفت از این مسائل شده است.

افراد سودجو برای به دست آوردن پول، همیشه رویایی زیبا از کشورهای اروپایی مانند آلمان را در ذهن افراد ایجاد می کنند و هیچ گاه از سختی ها و مشکلات مهاجرت غیر قانونی سخن نمی گویند.

این افراد با دادن وعده های توخالی و پوچ، افراد را به سمت مهاجرت غیر قانونی به آلمان و دیگر کشورهای اروپایی متمایل می کنند. همه ما باید بدانیم که مهاجرت حتی در صورت قانونی بودن نیز سختی های خود را دارد و برای به دست آوردن زندگی بهتر و آرزوهای بزرگ تر باید خیلی از دارایی های کوچک را از دست بدهیم و در این راه با پشتکار و تلاش مصمم بمانیم تا بتوانیم مهاجرت درستی داشته باشیم.

کسانی که به دنبال راحت ترین راه هستند و به دنبال راه درست نیستند، در دام افراد سودجو می افتند و وارد پروسه مهاجرت غیر قانونی به آلمان می شوند، حال آن که هیچ اطلاعی از سختی ها و مضرات ان ندارد.

در بسیاری از مواقع، افراد با انجام مهاجرت غیر قانونی به آلمان، حتی شانس مهاجرت قانونی را نیز از دست می دهند و سرانجام توسط دولت آلمان به کشور خودشان دیپورت می شوند! 

حتی سرمایه ‌کل زندگی خود را در این راه از دست می دهند و حتی در کشور خود نیز، دیگر دارای جایگاه و یا شغل مناسب نمی باشند. در بسیاری از مواقع، قاچاقچیان از پناهندگان سوء استفاده می کنند و مبلغی بیش از آن که به آن ها گفته اند را دریافت می کنند.

در طول راه پناهندگان را در کامیون ها و ماشین هایی که ظرفیت آن ها بسیار کمتر از تعداد افراد است، سوار می کنند که متاسفانه همه ساله اخباری مبنی بر خفه شدن و له شدن افراد در کامیون ها و ماشین ها در راه مهاجرت غیر قانونی به آلمان می شنویم.

شرایط کاری برای مهاجران غیر قانونی بسیار سخت است. آن ها حق هیچ گونه اعتراضی ندارند و اغلب در کارهایی با ساعت کاری زیاد و دستمزد کم مشغول به کار هستند.

پس آیا به نظر شما داشتن چنین زندگی در آینده، ارزش مهاجرت غیر قانونی به آلمان را دارد.  وقتی پس از طی مشکلات فراوان و حتی گاهی تحقیر شدن، این چنین زندگی نصیب شما شود، آیا مهاجرت غیر قانونی به آلمان یا هر کشور دیگری، کار درست و عاقلانه ای می باشد.

شرکت الست گروپ مشاوران با تجربه و ماهری را در زمینه مهاجرت قانونی دارد. با صرف هزینه ای به نسبت کمتر از هزینه مهاجرت غیر قانونی، شما می توانید راهی قانونی برای اخذ اقامت در آلمان را پیدا کنید. مشاوران شرکت الست گروپ، در تمام مدت همراه شما هستند و تمام کارهای لازم را برای شما انجام می دهند تا با خیالی راحت و آسوده، پروسه مهاجرت خود را طی کنید.