شهرهای ارزان کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع شهرهای ارزان کانادا می پردازیم.

برای کسانی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند، مهم است که بدانند هزینه زندگی در شهر یا کشور مقصد چقدر است.

در این مقاله به بررسی موضوع شهرهای ارزان کانادا می پردازیم.

برای کسانی که به دنبال مهاجرت به خارج از کشور هستند، مهم است که بدانند هزینه زندگی در شهر یا کشور مقصد چقدر است.

کانادا هم از این قاعده مستثنی نیست و به عنوان یکی از پیشرفته ترین و محبوب ترین مقاصد جهان برای مهاجران، سالانه خیل عظیمی از مردم از سراسر دنیا را به خود می کشاند. در بین ایرانیان نیز این کشور همیشه یک مقصد رویایی و مکانی عالی برای زندگی و گذراندن اوقات خوش بوده است.

ویدئو شهرهای ارزان کانادا

بنابراین اگر شما هم به زندگی در کانادا علاقه مند هستید، باید بدانید که کدام شهر برای شرایط شما مناسب تر است. پیشنهاد می کنیم مقاله “شهرهای ارزان کانادا” را به دقت مطالعه فرمایید و در پایان اگر سوال بی جواب دیگری در این زمینه هنوز در ذهنتان باقی ماند، آن را با کارشناسان شرکت مهاجرتی الست گروپ در میان بگذارید.

اینفوگرافیک شهرهای ارزان کانادا

اینفوگرافیک شهرهای ارزان کانادا

شرکت الست گروپ، معتبرترین موسسه مهاجرتی در این راستا به شمار می آید.
فهرست مطالب:
معرفی کشور کانادا
جاذبه های گردشگری و دیدنی کانادا
دین رسمی کشور کانادا
زبان کانادا
آموزش زبان در کانادا
بهترین شهرها برای مهاجرت کانادا
بهترین شهرهای کانادا برای هنرمندان
بهترین شهر کانادا برای گردشگران
بهترین شهرهای کانادا برای کار
بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان
آب و هوای کشور کانادا
هزینه زندگی در کانادا
شهرهای ارزان کانادا
شهرهای ارزان کانادا؛ هالیفاکس، نوا اسکوشیا
شهرهای ارزان کانادا؛ کینگستون، انتاریو
شهرهای ارزان کانادا؛ ادمونتون، آلبرتا
شهرهای ارزان کانادا؛ کلگری، آلبرتا
شهرهای ارزان کانادا؛ سنت جان، نیو برنزویک
شهرهای ارزان کانادا؛ رجینا، ساسکاچوان
شهرهای ارزان کانادا؛ ساسکاتون، ساسکاچوان
شهرهای ارزان کانادا؛ کیچنر، ساسکاچوان
شهرهای ارزان کانادا؛ مونکتون، نیوبرانزویک

شهرهای ارزان کانادا؛ وینیپگ، منیتوبا
جمع بندی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شهرهای ارزان کانادا با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور کانادا

معرفی کشور کانادا

کانادا کشوری با زیبایی های طبیعی فوق العاده و چشم نواز است. این کشور مناظر متنوعی در دل خود دارد. کوه ها، مراتع، دریاچه ها و رودخانه ها با پارک های ملی تنها بخشی از این چشم انداز زیبا و شگفت انگیز است.

در واقع این کشور با مساحت 9984670 کیلومتر مربع دومین کشور بزرگ جهان است. همچنین بیش از هر کشور دیگری دریاچه و رودخانه دارد. اگر بدانید که بیش از 755 کیلومتر مربع از مساحت کشور را آب شیرین تشکیل می دهد، شاید تعجب کنید.

تمام عکس های ارسال شده از آن؛ کوه ها، خرس ها، صخره های برفی یا سنگی و همچنین دریاچه های فیروزه ای خیره کننده را نشان می دهد. کانادا به عنوان کشوری غنی از منابع طبیعی فراوان شناخته می شود که به سرعت در حال کشف و حفاظت هستند. کشوری که تبدیل به یک انتخاب مادام العمر شده است.

در واقع از این کشور به عنوان "سرزمین دریاچه ها" نیز یاد می شود. نسبت به سایر کشورهای جهان دریاچه های بیشتری دارد. در آخرین سرشماری مشخص شد که حدود دو میلیون دریاچه در این کشور وجود دارد. بهترین روش های مهاجرت به کانادا را از مشاورین الست گروپ بخواهید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی کانادا

جاذبه های گردشگری و دیدنی کانادا

پل معلق CAPILANO کانادا

این بنا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری ونکوور، بریتیش کلمبیا است. دلیل آن بسیار ساده است زیرا جاذبه ها و فعالیت های زیادی برای انجام دارد. با یک پیاده روی بسیار کوتاه، از شلوغی و ازدحام شهر، می توانید خود را در آمیزه ای از ماجراجویی، تاریخ باستانی و فرهنگ موجود در این پل غرق کنید و زندگی مردم را با تمام وجود احساس کنید.

شاید تعجب کنید که چرا این نام برای آن انتخاب شده است. جالب است بدانید که در قرن نوزدهم میلادی، آشپزی در این منطقه زندگی می کرد و نام او کیاپالانو بود. معنی آن به فارسی رودخانه ای زیبا است که نام آن برای این منطقه انتخاب شده است که به مرور زمان برای راحتی به کاپیلانو تغییر نام داده است.

خلیج فندی در کانادا

در کف اقیانوس قدم بزنید، از غارهای دریایی دیدن کنید و از صخره های معروف خلیج عکس بگیرید. این خلیج در اطراف سواحل نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا قرار دارد. جزر و مد، این خلیج را دو بار در روز جارو می کند و به شما امکان می دهد سرگردان شوید، از غارها دیدن کنید و صخره ها را تحسین کنید.

این خلیج دارای بالاترین دامنه جزر و مدی در جهان است و سطح آب در هنگام جزر و مد حدود 16 متر کاهش می یابد. دیدن این صحنه که میلیاردها تن آب از خلیج ناپدید می شود و پس از چند ساعت به جای خود باز می گردد، واقعا لذتبخش است. وقتی ماه کامل شد، به آنجا بروید تا بالاترین جزر و مد را ببینید.

آبشار نیاگارا در کانادا

این یکی از معروف ترین و زیباترین آبشارهای جهان است. محیط اطراف این آبشار به قدری سرسبز و زیبا است که با وجود اجرای پروژه های عمرانی فراوان در منطقه، همچنان پتانسیل تبدیل شدن به یکی از زیباترین مکان های گردشگری جهان را دارد.

این منطقه برای گردشگران بسیار جذاب است. این مکان سالانه تعداد زیادی از گردشگران را به خود جذب می کند. به دلیل حجم عظیم آب و جریان شدیدی که از آبشار می گذرد، از آن به عنوان منبع انرژی برق آبی نیز استفاده می شود.

دین رسمی کشور کانادا

این کشور دین رسمی ندارد. در نتیجه فرهنگ ها و مذاهب مختلفی در آن وجود دارد. بسیاری از مردم آن ادعا می کنند که مسیحی هستند. در حقیقت بزرگترین دین در این کشور مسیحیت است. زیرا اکثر پیروان آن کاتولیک رومی هستند.

به دلیل مهاجرت بسیاری از مردم از خاورمیانه، آفریقا و آسیا، جوامع بودایی، سیک، هندی و مسلمان در آنجا گسترش یافتند.

فرهنگ های مذهبی منحصر به فردی مانند بهائیت، کلیسای انگلستان، یهودیت، قبطی ها، ادیان ملل اول و غیره در این کشور وجود دارد.

زبان کانادا

قبل از سال 1950، انگلیسی زبان غالب تجارت، دولت و فرهنگ در این کشور بود. بنابراین شهروندان انگلیسی زبان، اکثر مناصب مهم این کشور را به خود اختصاص دادند و در عین حال جمعیت فرانسوی زبان استان کبک تقریباً از این موهبت محروم ماندند.

در اوایل دهه 1960، وضعیت زبانی در این کشور تغییر کرد و ساکنین فرانسوی زبان خواستار شهروندی و حقوق اجتماعی برابر شدند. بنابراین، نخست وزیر قانون زبان رسمی را در سال 1969 برای مسائل زبان ایجاد کرد.
به دلیل این قانون، این کشور رسما به عنوان یک کشور دو زبانه معرفی شد. طبق این قانون، ساکنین انگلیسی و فرانسوی زبان قادر هستند تا از شرایط، قوانین و امتیازات یکسان بهره مند شوند. بنابراین، مردم فرانسوی زبان می توانند از کلیه خدمات دوزبانه دولتی در این کشور استفاده کنند. 

اما همچنان بخش بزرگی از شهروندان با جمعیتی در حدود 17.2 میلیون نفر، یعنی حدود 50 درصد از جمعیت این کشور، انگلیسی را تنها زبان رسمی می دانند. بخش کمتری از جمعیت را فرانسوی زبان ها تشکیل می ‌دهند که حدود 90 درصد آن ها در استان کبک زندگی می ‌کنند. 3.8 میلیون نفر در کبک فرانسوی صحبت می کنند و زبان اصلی در کشور برای آن ها فرانسوی است.

بقیه جمعیت، حدود 3.2 میلیون نفر در کبک، فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر کبک، اقلیت شهروندان فرانسوی زبان این کشور در استان های دیگری مانند مانیتوبا (1.6٪)، انتاریو (2.4٪) و نیوبرانزویک (29٪) ساکن هستند.

با این تفاسیر نمی توان گفت که زبان این کشور فقط به انگلیسی و فرانسوی محدود می شود. طبق آخرین آمارِ زبان در این کشور، حدود 7.6 میلیون شهروند از زبان های غیر رسمی دیگری استفاده می کنند که معروف ترین آن ها عبارتند از پنجابی، اسپانیایی، ماندارین و چینی کانتونی، عربی، فیلیپینی تاگالوگ و فارسی.

از سال 2011، با بیشتر شدن تعداد مهاجران به این کشور و استفاده از زبان های بومی علاوه بر انگلیسی و فرانسوی، تاگالوگ (35 درصد)، عربی (30 درصد)، فارسی (26.7 درصد)، هندی (26.1 درصد) و اردو (25 درصد) بیشترین رشد را داشته اند. اطلاعات بیشتر در این خصوص را از الست گروپ کسب نمایید.

آموزش زبان در کانادا

آموزش زبان در کانادا

دولت، دانشگاه ها و موسسات مستقل، دوره های مختلف زبان را برگزار می کنند. مدت زمان دوره های زبان بسته به نیاز متقاضیان و مهاجران برای آموزش زبان از یک ماه تا یک تا دو سال می باشد و هر کدام شرایط خاصی دارند.

اگر دوره زبان شما در این کشور کمتر از 6 ماه باشد، نیاز به ویزای توریستی آن کشور دارد. به طور کلی، برای تکمیل یک دوره 3 ماهه انگلیسی یا فرانسوی (20 ساعت در هفته) یا فشرده (30 ساعت در هفته) در نظر گرفته شده است. با در نظر گرفتن خدمات اضافی در این دوره ها مانند دسترسی به فعالیت های اجتماعی، کامپیوتر، اینترنت پرسرعت، غذاخوری و ... هزینه آن بین 2000 تا 4000 دلار است.

از آنجایی که تعداد زیادی دانشگاه معتبر در این کشور وجود دارد، برنامه های مختلفی برای دانشجویان بین المللی ترتیب داده شده است. به این ترتیب دوره های زبان در آن به منظور هماهنگی بهتر دانشجویان با محتوای دوره های تحصیلی و همچنین ادامه تحصیل در یکی از مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در دانشگاه ها برگزار می شود.

یکی از شرایط مهم تحصیل در دانشگاه های آن داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل آکادمیک می باشد. اما با توجه به گزارش وب سایت رسمی دولت، متقاضیان مهاجرت و تحصیل می توانند قبل از هر اقدامی برای اطلاع از سطح زبان خود در آزمون ارزیابی آنلاین زبان شرکت کنند.

علاوه بر این، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی دوره های رایگان زبان را برای مقیمان دائمی و پناهندگان قانونی ارائه می دهد. این دوره های زبان دولتی شامل انگلیسی (LINC)  و فرانسوی (CLIC) می باشد.

پس از گذراندن کلاس های آموزش زبان عمومی، مدرک CLB به شما اعطا می شود که سطوح مختلفی دارد. اگر به سطح 4 یا بالاتر برسید، می توانید به راحتی در مورد مسائل جاری در جامعه صحبت کنید. همچنین به راحتی، دستورالعمل ها، سوالات و موضوعات گوناگون را درک می کنید. می توانید از ساختار زبان، گرامر و کلمات رایج در جملات خود استفاده کنید.

مهمتر از همه شما واجد شرایط اقامت و حقوق شهروندی در این کشور خواهید بود. با توجه به شرایط و هزینه های غیر منطقی دوره های زبان در آن، محدودیت های اخذ ویزا و ریسک بالای ریجکت شدن ویزا ، بهتر است قبل از ورود به این کشور دوره های زبان را در ایران گذرانده و سپس اقدام به مهاجرت نمایید. در این راستا می توانید با شرکت الست گروپ در ارتباط باشید.

بهترین شهرها برای مهاجرت کانادا

بهترین شهرها برای مهاجرت کانادا

برای مهاجرت به این کشور، انتخاب یکی از شهرها که قرار است در آن زندگی کنید، بسیار اهمیت دارد. 
چند معیار برای انتخاب شهر مناسب برای زندگی وجود دارد. از جمله:
    آب و هوای
    جمعیت
    امکانات آموزشی 
    امکانات بهداشتی 
    تعداد ایرانیان 
    هزینه زندگی 
ما در ادامه مقاله “شهرهای ارزان کانادا” به بررسی شهرهای مختلف آن از جوانب متعددی خواهیم پرداخت. شما می توانید بعد از انتخاب شهر مناسب برای خود، به منظور مهاجرت به آن شهر، از تیم الست گروپ کمک بگیرید.

بهترین شهرهای کانادا برای هنرمندان

بهترین شهرهای کانادا برای هنرمندان

این کشور مقصد مناسبی برای هنرمندانی است که قصد ادامه کار و فعالیت خود را دارند. ما در این بخش از مقاله “شهرهای ارزان کانادا” تعدادی از بهترین شهرهای کانادا را برای هنرمندان بررسی کرده ایم.
o    شهر بریتیش کلمبیا
در این استان، شهرهای مختلفی مانند Alert Bay، Vancouver و Borna Bay مقصد مناسبی برای دانشجویان هنر هستند. علاوه بر این مزیت، شهرهای مختلف این استان بهترین شهرهای کشور برای تازه واردان نیز هستند.
o    شهر تورنتو
این شهر با توجه به پذیرش فرهنگ های مختلف، شهر مناسبی برای ادامه فعالیت ها و مشاغل مختلف در این زمینه است.
o    مونترال
این شهر نیز یکی از محبوب ترین مقاصد برای آرتیست ها است. نقاشی های خیابانی قسمتی از جاذبه های گردشگری این شهر است.

بهترین شهر کانادا برای گردشگران

بهترین شهر کانادا برای گردشگران

اگر کسب و کار یا دانش مرتبط با صنعت گردشگری دارید یا می خواهید از مقاصد محبوب سفر بازدید کنید، مقاصد گردشگری این کشور می توانند برای شما جذاب باشند. در این بخش از مقاله “شهرهای ارزان کانادا” لیستی از بهترین شهرهای گردشگری ان کشور آماده کرده ایم.

شهر اتاوا

پایتخت این کشور، جاذبه های فرهنگی و طبیعی بسیاری دارد. این شهر اکثر خدمات مدرن را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان خود ارائه می دهد و همچنین ابتکارات و نوآوری های مرتبط با خدمات گردشگری را تشویق و حمایت می کند.

شهر یوکان

این شهر، خانه مرتفع ترین کوه های کشور است و گنجینه گرانبهایی از طبیعت آن محسوب می شود. اگر می خواهید خرس گریزلی را از نزدیک ببینید یا اسب سواری در مراتع زیبای آن را دوست دارید، حتما باید از این شهر دیدن کنید.

ویسلر سیتی

این شهر که در اقیانوس آرام جنوبی در استان کلمبیا قرار دارد، به خاطر پیست ‌های اسکی بسیار معروف است.

بارش برف در آن از اوایل پاییز آغاز می شود و تا پایان بهار ادامه دارد و فضای جذابی را برای دوستداران ورزش های زمستانی ایجاد می کند.

بهترین شهرهای کانادا برای کار

بهترین شهرهای کانادا برای کار

یافتن شغل مناسب برای مهاجرت به این کشور موضوع بسیار مهمی برای مهاجران به خصوص ایرانیان است. در این باره توصیه می کنیم لیست زیر را به دقت مطالعه کنید.
o    کبک
o    بریتیش کلمبیا
o    انتاریو
o    آلبرتا
o    ساسکاچوان

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

بهترین شهرهای کانادا برای ایرانیان

انتخاب بهترین شهر برای مهاجرت به این کشور به منظور زندگی، تحصیل، کار و سرمایه گذاری باید از جنبه های مختلف مورد توجه قرار گیرد. ما به کمک کارشتاسان الست گروپ، تعدادی از بهترین شهرهای آن را برای شما آورده ایم، اما تصمیم گیری این که کدام شهر مقصد مناسبی برای شما است، به اهداف، تصمیمات و برنامه های آینده شما بستگی دارد.

جدای از این موارد، آب و هوا، کوه ها، رودخانه ها و حتی نزدیکی به اقیانوس نیز در انتخاب مقصد برای زندگی در آن موثر است. در این بخش از مقاله “شهرهای ارزان کانادا” به بررسی برخی از این نکات می پردازیم.

آب و هوا

برخلاف تصور رایج که همه شهرهای این کشور سرد هستند، شهرهای جنوبی آب و هوای معتدلی دارند. بنابراین مناطق بسیار مناسبی برای افرادی هستند که نمی توانند سرمای شدید را تحمل کنند. اما با این حال باید بدانید که حتی در شهرهای بسیار سرد نیز امکانات و برنامه ریزی های بسیار کاملی وجود دارد تا هیچ برف و سرما یا باران شدید، مشکلی در زندگی افراد ایجاد نکند.

حضور ایرانیان

احتمال دارد برای شما مهم باشد که مقصد خود را برای مهاجرت به این کشور با در نظر داشتن حضور ایرانیان دیگر انتخاب کنید.

در نتیجه لازم است اشاره کنیم که تراکم جمعیت ایرانیان در اتاوا، تورنتو، مونترال و ونکوور بیشتر از سایر شهرهای این کشور است.

آب و هوای کشور کانادا

آب و هوای کشور کانادا

این کشور دومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه و بزرگ ترین کشور قاره آمریکای شمالی است و شرایط آب و هوایی کاملا متفاوتی دارد. اکثر مردم، آن را کشوری با هوای برفی و سرد می دانند، اما در واقع آب و هوای شهرهای آن بسیار متنوع است.

پرتراکم ترین مناطقی که در نزدیکی مرز ایالات متحده زندگی می کنند، چهار فصل متمایز را تجربه می کنند. بهار در فوریه با جریان های گرم اقیانوسی در امتداد سواحل بریتیش کلمبیا آغاز می شود. در مرکز و جنوب، آب و هوای بهاری نیز از ماه می آغاز می شود.

دمای شهرهای جنوبی و دشت های مرکزی در تابستان بین 26 تا 32 درجه سانتیگراد متغیر است. سپتامبر و اکتبر از نظر بسیاری از گردشگران بهترین زمان برای سفر به این کشور است. چون خیلی جالب و سرگرم کننده است.

زمستان های این کشور در مناطق شمالی بسیار سرد و طولانی است. در استان های مرکزی در زمستان، دمای هوا به منفی 15 درجه و حتی منفی 29 درجه می رسد. در شمال دور، بارش برف برای نه ماه از سال یا بیشتر طبیعی در نظر گرفته می شود. اما آب و هوا در فلات های آن گرم و خشک، در مرکز مرطوب و در سواحل ملایم تر است.

هزینه زندگی در کانادا

هزینه زندگی در کانادا

برای افراد مجرد، هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:
    هزینه اجاره مسکن بین 500 تا 1500 دلار است. (500 دلار برای استفاده از خدمات محدود متل به عنوان مهمان پرداختی و 1500 دلار برای اجاره یک آپارتمان یک خوابه با امکانات بیشتر).
    تلفن همراه تقریبا 41 تا 79 دلار، بسته اینترنت و تلویزیون حدود 81 تا 189 دلار و پرداخت قبوض 31 تا 79 دلار هزینه دارد.
    یکی از مهم ترین هزینه های زندگی در آن، هزینه غذا است که حدود 200 تا 600 دلار برای شما هزینه خواهد داشت.
    برای حمل و نقل ماهیانه، مبلغی از 100 تا 150 دلار مورد نیاز است که با استفاده از تاکسی اوبر این مبلغ بیشتر خواهد شد. 
    هزینه های جانبی تقریباً 50 تا 250 دلار در ماه هزینه خواهد داشت، که کمترین مقدار برای افراد اقتصادی و مقتصد است.
برای اطلاعات دقیق تر در خصوص قیمت ها، به مشاورین الست گروپ مراجعه نمایید.
برای زوج ها، هزینه های زندگی در این کشور به شرح زیر است:
    هزینه اجاره خانه از 1000 تا 2500 دلار متغیر است که 1000 دلار برای زیرزمین و 2500 دلار برای خانه نیمه مستقل یا کاندو است.
    هزینه قبض تلفن همراه زوجین دو برابر است و از 80 تا 150 دلار متغیر است، هزینه استفاده از اینترنت و تلویزیون تقریباً یکسان است و قبوض، کمی بیشتر و بین 50 تا 100 دلار است.
    هزینه غذا بین 350 تا 1000 دلار است.
    هزینه حمل و نقل بین 250 تا 400 دلار و هزینه های اضافی بین 150 تا 700 دلار خواهد بود.
البته این قیمت ها تقریبی برآورد شده است. اطلاعات تکمیلی را از کارشناسان الست گروپ کسب نمایید.

شهرهای ارزان کانادا

شهرهای ارزان کانادا

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، به دنبال شهرهای ارزان این کشور برای زندگی هستند، اما در این مقوله باید به یک نکته مهم توجه کرد.

اکثر مردم باید شهری را برای زندگی در نظر بگیرند که فرصت های شغلی خوبی داشته باشد تا بتوانند هزینه های زندگی را پوشش دهند. بدیهی است کسانی که بازنشسته هستند یا از سرمایه های خود برای تامین هزینه های زندگی خود استفاده می کنند، از این قاعده مستثنی هستند.

در نتیجه، اکثر شهرهای آن که فرصت های شغلی بیشتری برای افراد دارند، گران ترین شهرها برای زندگی هستند.
با این حال، در اینجا تعدادی از ارزان ترین شهرهای این کشور که از همه نظر مقرون به صرفه تر از سایر شهرها هستند، آورده شده است تا بتوانید یک نمای کلی از هزینه های زندگی در این کشور را به دست آورید.

شهرهای ارزان کانادا؛ هالیفاکس، نوا اسکوشیا

شهرهای ارزان کانادا؛ هالیفاکس، نوا اسکوشیا

این شهر اولین مورد از لیست شهرهای ارزان کانادا است که می خواهیم به معرفی آن بپردازیم.
این شهر سومین منطقه شهری بزرگ در کشور و مرکز اقتصادی بخش شرقی آن است.
در رابطه با هزینه های زندگی در این شهر، به آمار زیر توجه کنید:
    شاخص هزینه زندگی (صرف نظر از اجاره ماهانه یا رهن): 69.39 دلار
    هزینه ماهانه زندگی برای یک نفر (بدون اجاره): 1214 دلار 
    هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره): 4356 دلار 
    هزینه خرید واحد مسکونی: 299900 دلار 
    متوسط درآمد سالانه: 39.915 دلار 
همان طور که مشاهده می کنید، برای شهروندان این منطقه با میانگین درآمد سالیانه، حدود 3 سال زمان برای خرید یک واحد مسکونی در این شهر لازم می باشد. اما اگر بتوانید منبع درآمد دیگری داشته باشید یا سالانه بیشتر پس انداز کنید، این زمان کاهش می یابد.

همچنین نکته مهم دیگر در مورد این شهر به عنوان یکی از ارزان ترین شهرهای کشور این است که میانگین درآمد سالانه آن از سایر شهرهای ارزان دیگر بیشتر است.

این شهر بزرگترین و متنوع ترین مرکز اقتصادی در میان شهرهای بندری دیگر است و فرصت های شغلی زیادی در شهر وجود دارد، از خدمات مالی گرفته تا تقریباً هر چیز دیگری که فکرش را بکنید.

علاوه بر این، قیمت مسکن در این شهر کمی بالاتر از سایر شهرهای ارزان این لیست است و می توان گفت از آنجایی که فرصت های شغلی زیادی در این شهر وجود دارد، می توان از قیمت نسبتا بالای مسکن چشم پوشی کرد.

برای کسب اطلاعات موثق در زمینه شهرهای ارزان کانادا، با شرکت مهاجرتی و معتبر الست گروپ تماس بگیرید.

شهرهای ارزان کانادا؛ کینگستون، انتاریو

این شهر دومین مورد در این لیست است. این شهر بیست و پنجمین منطقه بزرگ شهری در کشور خود و یازدهمین منطقه شهری بزرگ در ایالت خود می باشد.  3 ساعت تا پایتخت کشور ساعت فاصله دارد. 
به آمار هزینه و درآمد آن توجه کنید:
    شاخص هزینه زندگی: 68.45 
    هزینه ماهانه زندگی برای یک نفر (بدون اجاره): 1122 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره): 4035 دلار 
    هزینه خرید واحد مسکونی: 335400 دلار 
    متوسط درآمد سالانه برای افراد: 42592 دلار 
همان طور که می بینید، با وجود این که هزینه زندگی در آن نسبت به مورد قبلی کمتر است، هزینه خرید آرپاتمان در این شهر بسیار بالاتر است.
همچنین بهتر است به این نکته نیز توجه کنید که برای خرید یک واحد مسکونی در این شهر باید 4 سال پس انداز کرد. این بدان معناست که برای خرید آپارتمان در این شهر باید یک سال بیشتر از زندگی در شهری که در بالا معرفی کردیم، صبر کنید.

علاوه بر این، این شهر خانه یکی از معروف ترین دانشگاه های کشور است و به همین دلیل، بخش زیادی از جمعیت آن را دانشجویان تشکیل می دهند. این شهر همچنین امکانات پزشکی و تحقیقاتی گسترده ای را به ساکنان خود ارائه می دهد که به نوبه خود فرصت های شغلی پرسودی را ایجاد کرده است.

این شهر از نظر موقعیت مکانی نیز موقعیت جغرافیایی ایده آلی دارد، زیرا در مجاورت شهرهای مهمی مانند پایتخت قرار دارد.

شهرهای ارزان کانادا؛ ادمونتون، آلبرتا

شهرهای ارزان کانادا؛ ادمونتون، آلبرتا

این شهر؛ یکی از ارزان ترین شهرهای این کشور، پنجمین منطقه شهری بزرگ در آن و دومین منطقه شهری بزرگ در استان خود می باشد. نکته جالب در مورد این شهر این است که بالاترین سرانه پارک و فضای سبز را در بین تمام شهرهای کشور دارد. همین امر باعث می شود تا در کنار هزینه های پایین زندگی، به دلیل محیط بسیار سرسبز و جذاب این شهر، مهاجران را تشویق به زندگی در آنجا کند.
    شاخص هزینه زندگی 65.86 است.
    هزینه ماهانه زندگی یک نفر (بدون اجاره) 1183 دلار است.
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره) 4191 دلار است.
    هزینه خرید خانه 183800 دلار است.
    متوسط درآمد سالانه برای ساکنان 42360 دلار است.

همان طور که می بینید، هزینه ماهانه زندگی در این شهر تقریباً مانند مورد قبلی است، اما با قیمت بسیار پایین تری برای خرید خانه. یعنی تنها با دو سال پس انداز می توانید خانه ای قابل قبول در این شهر بخرید.

البته به این نکته توجه کنید که این منطقه یکی از سردترین شهرهای کشور محسوب می شود و زمستان های سختی دارد. بنابراین اگر نمی توانید در آب و هوای بسیار سرد به راحتی زندگی کنید، بهتر است با مشورت با کارشناسان الست گروپ، یکی دیگر از شهرهای ارزان این کشور را برای مهاجرت انتخاب کنید.

شهرهای ارزان کانادا؛ کلگری، آلبرتا

شهرهای ارزان کانادا؛ کلگری، آلبرتا

این چهارمین شهر در لیست است. همچنین چهارمین شهر بزرگ این کشور و دومین شهر بزرگ در غرب ایالت خود است.

جالب است بدانید که این شهر به عنوان یکی از سالم ترین، تمیزترین و محبوب ترین شهرهای کشور نیز شناخته می شود.

اگرچه خانه ها و آپارتمان های گران قیمت در این شهر را می توان تنها نقطه منفی زندگی در این شهر دانست، اما سایر هزینه های زندگی در این شهر کاملا مقرون به صرفه است و همین امر باعث می شود تا هزینه های نسبتاً بالای خانه ها نادیده گرفته شود.

    هزینه زندگی کالگارت: 65.37
    هزینه زندگی ماهانه یک نفر در کلگری (بدون اجاره): 1،154 دلار 
    هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده چهار نفره در کلگری (بدون اجاره): 4110 دلار 
    هزینه خرید یک واحد مسکن در کلگری: 247.3،000 دلار 
    متوسط درآمد سالانه در کلگری: 44957 دلار 
با وجود این واقعیت که قیمت خانه ها در این شهر بالاتر از آن است که در شهرهای قبلی این لیست بود و با این که به نظر می رسد شما باید حدود 5 سال برای خرید خانه ای در این شهر صبر کنید، اما اگر با دقت نگاه کنید، خواهید دید که متوسط درآمد سالانه حدود 2500 دلار است که با این حساب هزینه بالای خانه کمی جبران می شود.

شهرهای ارزان کانادا؛ سنت جان، نیو برنزویک

مقام پنجم در این لیست متعلق به این شهر است. این شهر از نظر بزرگی بین سایر شهرها، پنجاه و ششم بوده و سومین شهر بزرگ در استان خود می باشد.

اگر به ساختمان های تاریخی، شهرهای قدیمی و بناهای معماری که به چند قرن گذشته باز می گردد، علاقه دارید، این شهر بهترین انتخاب برای شما برای مهاجرت به آن است.
این شهر دارای  ساختمان های تاریخی است که به چند قرن گذشته باز می گردد که ساختار شهر را در آن زمان به خوبی نشان می دهد.

می توانید با نگاهی به بخش بعدی مقاله “شهرهای ارزان کانادا” از آمار و شماره هایی که این شهر را در لیست ارزانترین شهرهای این کشور قرار داده است، آگاه شوید:
    شاخص هزینه زندگی: 67.98
    هزینه زندگی برای یک نفر در: 1،176 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره: 4205 دلار 
    قیمت خرید یک واحد مسکن: 162 هزار دلار 
    متوسط درآمد سالانه: 30105 دلار 
به این نکته توجه کنید. اگرچه هزینه خرید آپارتمان در این شهر کمتر از سایر شهرها است، اما با توجه به متوسط درآمد سالانه در این شهر، بهتر است در مورد پس انداز بیشتر برای پرداخت اجاره فکر کنید. اما مزیت اصلی زندگی در این شهر این است که برای خرید خانه نیازی به صرف زمان زیادی برای صرفه جویی در هزینه ندارید.

شهرهای ارزان کانادا؛ رجینا، ساسکاچوان

ششمین و یکی از ارزان ترین شهرهای این کشور، این شهر است که هجدهمین منطقه شهری بزرگ در کشور و دومین شهر بزرگ در استان است.

این شهر همچنین مرکز استان نیز می باشد که در قسمت جنوبی کشور واقع شده و از نظر فرهنگ و تاریخ بسیار غنی است.

این شهر به خاطر فضاهای سبز وسیعش معروف است که مناطق ایده آلی را برای انواع سرگرمی برای ساکنانش فراهم می کند.

همچنین به دلیل امکانات اجتماعی بی نظیر، امکانات آموزشی، گالری های هنری و دسترسی آسان به امکانات بهداشتی شناخته شده است. 

این آمار مهم در مورد ششمین شهر ارزان این کشور را مشاهده کنید:
    شاخص هزینه زندگی: 64.66
    هزینه زندگی برای یک نفر (بدون اجاره): 1124 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره): 4012 دلار 
    قیمت خرید یک واحد مسکونی: 179,300 دلار 
    میانگین درآمد سالانه: 38,768 دلار 
همان طور که متوجه شده اید، هزینه ها و درآمد زندگی در این شهر تقریبا برابر با زندگی در ادمونتون است. اما برای به دست آوردن پول برای خرید خانه، باید کمی بیشتر صبر کنید و حتما از تجربیات مشاورین الست گروپ بهره ببرید.

شهرهای ارزان کانادا؛ ساسکاتون، ساسکاچوان

هفتمین شهر در لیست است که شانزدهمین شهر کشور و اولین شهر ایالت خود از نظر وسعت است.
جالب است بدانید که این منطقه به شهر پل ها معروف است و به گفته بسیاری از مردم، یکی از زیباترین شهرهای کشور است.
    شاخص هزینه زندگی: 64.40 
    هزینه ماهانه زندگی یک نفر (بدون اجاره): 1183 دلار 
    هزینه ماهانه زندگی برای یک خانواده (بدون اجاره): 4,131 
    هزینه خرید خانه: 169500 دلار 
    میانگین درآمد سالانه: 36930 دلار 
می بینید که درآمد سالانه یا هزینه خرید یک آپارتمان در این شهر مشابه شهرهای دیگر این لیست است. اما یک تفاوت مهم بین آن ها، هزینه زندگی برای یک خانواده است که بسیار مقرون به صرفه تر از شهرهای قبلی این لیست است.

شهرهای ارزان کانادا؛ کیچنر، ساسکاچوان

این هشتمین شهر ارزان کشور است. دهمین منطقه شهری بزرگ در کشور و چهارمین شهر بزرگ در استان خود است.
فاصله این شهر تا مرکز ایالت با ماشین تنها 1 ساعت و 15 دقیقه است و این خصوصیت، جدای از قرار گرفتن در لیست ارزان ترین شهرها، دلیل مهم دیگری است که افراد را به مهاجرت به آن ترغیب می کند.
    شاخص هزینه زندگی: 61.16
    هزینه زندگی برای یک نفر: 894 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره: 3786 دلار 
    میانگین قیمت برای یک آپارتمان: 371,923 دلار 
    متوسط درآمد سالانه: 41628 دلار 
می بینید که قیمت خرید خانه در کیچنر در مقایسه با شهرهای دیگر در لیست ارزان ترین شهرهای کانادا بالاتر است. اما از طرفی شاخص هزینه زندگی نسبتا پایینی برابر با 61.16 دارد. شایان ذکر است که اگرچه میانگین درآمد سالانه کیچنر در مقایسه با سایر شهرهای ارزان کانادا بیشتر است، اما با توجه به قیمت نسبتاً بالای خانه، باید حدود 43 ماه پس انداز برای خرید یک واحد مسکونی در این شهر را اختصاص داد.

شهرهای ارزان کانادا؛ مونکتون، نیوبرانزویک

شهرهای ارزان کانادا؛ مونکتون، نیوبرانزویک

این شهر در رتبه نهم قرار دارد. بیست و هشتمین شهر بزرگ کشور و بزرگترین شهر در ایالت خود است.
همچنین شایان ذکر است که فاصله بین این شهر تا مرکز ایالت تنها 3 ساعت با ماشین است. علاوه بر این، مردم آن نسبت به مهاجران بسیار دوستانه و صمیمی هستند.
    شاخص هزینه زندگی: 61.17
    هزینه زندگی برای یک نفر (بدون اجاره): 1065 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده چهار نفره (بدون اجاره): 3840 دلار 
    هزینه خرید آپارتمان: 202400 دلار کانادا
    متوسط درآمد سالانه: 29210 دلار کانادا
هزینه خرید خانه در این شهر حدود 45 درصد کمتر از سایر شهرهای ارزان است، اما با وجود این، اقتصاد بسیار متنوعی دارد.
همچنین اگر دقت کرده باشید، متوسط درآمد سالانه در این شهر کمی کمتر از شهرهای دیگر است اما فرصت های شغلی ارائه شده در این شهر بسیار بهتر از آن هاست.

شهرهای ارزان کانادا؛ وینیپگ، منیتوبا

شهرهای ارزان کانادا؛ وینیپگ، منیتوبا

این آخرین شهری که در این لیست به آن اشاره خواهیم کرد، می باشد که هفتمین شهر بزرگ کشور و بزرگترین شهر در ایالت خود محسوب می شود.
همچنین این شهر مرکز استان خود است که دارای محیط کاری عالی، استانداردهای زندگی بالا و مراکز پزشکی با کیفیت است.
    شاخص هزینه زندگی: 60.66
    هزینه زندگی برای یک نفر (بدون اجاره): 1070 دلار 
    هزینه زندگی برای یک خانواده (بدون اجاره): 3840 دلار 
    قیمت خرید خانه: 229,593 دلار 
    میانگین درآمد سالانه در وینیپگ: 32865 دلار 
نکته جالب در مورد این شهر به عنوان یکی از ارزان ترین شهرها، این است که قیمت خرید خانه در آنجا بسیار کمتر از سایرین بوده و برای مهاجرانی که بودجه زیادی برای خرید خانه ندارند، گزینه خوبی است.

جمع بندی

جمع بندی

در پایان مقاله “شهرهای ارزان کانادا” ضمن این که آرزو می کنیم این مطلب برای شما مفید بوده باشد، توصیه می کنیم برای مهاجرت به هر کدام از شهرهای ارزان کانادا، از تیم الست گروپ کمک بگیرید و با کارشناسان با تجربه شرکت معتبر و مهاجرتی الست گروپ مشورت نمایید.

ما سعی کردیم در کنار ارائه لیستی از شهرهای ارزان کانادا، برخی از نکات مرتبط دیگر با این کشور را نیز مطرح کنیم تا در صورت مهاجرت به آن، شاخت خوبی از جوانب مختلف زندگی در این کشور داشته باشید. شما در صورت مهاجرت، به این اطلاعات نیاز خواهید داشت.