قوانین جدید ویزای توریستی کانادا

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا موضوع این مقاله است که اطلاع از آن ها برای تمام افرادی که قصد سفر به کشور کانادا از طریق ویزای توریستی دارند، ضروری می باشد.

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا موضوع این مقاله است که اطلاع از آن ها برای تمام افرادی که قصد سفر به کشور کانادا از طریق ویزای توریستی دارند، ضروری می باشد.

این قوانین شرایط متقاضیان ویزای توریستی را مشخص می کنند و مطابق آن ها بعضی افراد اجازه سفر و اقامت در خاک کانادا را پیدا کرده و بعضی افراد نیز از این اقدام منع می شوند.

اینفوگرافیک قوانین جدید ویزای توریستی کانادا

اینفوگرافیک قوانین جدید ویزای توریستی کانادا

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا معمولا شامل شرایط اخذ ویزا، مدت زمان اقامت متقاضیان در خاک کشور کانادا با ویزای توریستی و... می شوند که همه ساله توسط دولت کشور کانادا و از طریق سایت این کشور به اطلاع متقاضیان سفر به این کشور می رسند. 

1.    ویزای توریستی کانادا چیست؟
2.    ویزای توریستی کانادا چند نوع دارد؟
3.    اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟
4.    برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مراحلی باید طی شود؟
5.    دریافت ویزای توریستی کانادا چقدر هزینه دارد؟
6.    قوانین جدید ویزای توریستی کانادا شامل چه مواردی است؟
7.    بررسی درخواست متقاضیان برای دریافت ویزای کانادا چه فرآیندی دارد؟
8.    مهم ترین نکاتی که برای دریافت ویزای کانادا باید به آن ها توجه کرد چه مواردی هستند؟
9.    قوانین تبدیل ویزای توریستی به دائم کانادا به چه صورت است؟
10.    آیا با ویزای توریستی امکان کار در کانادا وجود دارد؟
11.    شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه به چه صورت است؟
12.    برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟
13.    چه مسائلی روند دریافت ویزای توریستی کانادا را سرعت می بخشند؟
14.    ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟
15.    قوانین دریافت ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر 18 سال به چه شکلی است؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین جدید ویزای توریستی کانادا با ما همراه باشید.

 

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا چیست؟

سفر به کشور کانادا یا هر کشور خارجی دیگری نیاز به ویزای آن کشور دارد. ویزا مدت زمان اقامت متقاضی در کشور مورد نظر را مشخص می کند و انواع مختلفی نیز دارد. برای سفر به کشور کانادا و اقامت در این کشور انواع ویزاهای تحصیلی، کاری، توریستی، استارتاپ، سرمایه گذاری و... برای متقاضیان صادر می شود که هر کدام اعتبار متفاوتی دارند.

به عنوان مثال با ویزای تحصیلی متقاضی تا پایان تحصیلات خود می تواند در کشور کانادا اقامت داشته باشد. یکی از انواع پرمتقاضی ویزای کانادا ویزای توریستی این کشور است. پیش از توضیح ویزای توریستی کانادا به معرفی انواع ویزاهای این کشور خواهیم پرداخت.

انواع ویزای کانادا

انواع ویزای کانادا

همان طور که گفته شد برای سفر به کانادا اولین قدم دریافت ویزا است. ویزای کشور کانادا به طور کلی در دو نوع صادر می شود. ویزاهای بلند مدت یا اقامت دائم و ویزاهای کوتاه مدت و اقامت موقت. همان طور که از نام این دو نوع ویزا مشخص است ویزاهای اقامت دائم اجازه اقامت دائمی را به متقاضیان سفر به کانادا می دهند که از جمله آن ها می توان به ویزای ازدواج، سرمایه گذاری یا تولد اشاره کرد.

در مقابل این ویزاها، ویزای اقامت موقت است که اجازه اقامت در مدت زمان مشخصی را به متقاضی می دهد که کمترین آن چندساعت برای ویزاهای مسافری است و بیشترین آن ویزای تحصیلی است که حداقل به مدت 3 و حداکثر 5 سال اقامت مداوم را به متقاضی اقامت و زندگی در کانادا می دهد. 

ویزای توریستی کانادا، پرمتقاضی ترین ویزای این کشور

ویزای توریستی کانادا، پرمتقاضی ترین ویزای این کشور

یکی از پرمتقاضی ترین انواع ویزاهای کشور کانادا ویزای توریستی این کشور است. کانادا امروزه مقصد مسافرت های تفریحی و تجاری کوتاه مدت بسیاری از افراد است که برای انجام آن ها نیاز به ویزای توریستی این کشور است.

همچنین متقاضیان مهاجرت به این کشور برای کسب اطلاعات و انجام اقدامات اولیه مهاجرت به کشور کانادا نیاز به ویزای توریستی این کشور دارند. ویزای توریستی کانادا اجازه اقامتی کوتاه مدت را به متقاضیان سفر به کانادا می دهد. مدت زمان مجاز اقامت در کانادا با ویزای توریستی نهایتا 6 ماه است و بعد از آن فرد باید خاک کانادا را ترک کند. 

اخذ ویزای توریستی متقاضیان زیادی دارد و اطلاع از قوانین جدید ویزای توریستی کانادا لازمه دریافت آن است.

برای کسب اطلاعات در مورد آخرین قوانین بهترین اقدام مشورت با گروه های مهاجرتی باسابقه در این زمینه مانند شرکت الست گروپ می باشد.

ویزای توریستی کانادا چند نوع دارد؟

ویزای توریستی کانادا چند نوع دارد؟

در بخش قبلی در مورد تقسیم بندی ویزاهای کانادا صحبت شد، همچنین گفته شد که پرمتقاضی ترین ویزای این کشور که همه ساله افراد زیادی برای اخذ آن اقدام می کنند ویزای توریستی کانادا است.

ویزای توریستی این کشور خود به دو دسته مختلف ویزاهای یک بار ورود و ویزاهای چند بار ورود تقسیم می شود که شرایط اخذ هرکدام متفاوت بوده و هر یک قوانین متفاوتی در مورد مدت زمان اقامت در کشور کانادا و... دارند. هر دو گروه از ویزاهای توریستی مدت زمان مشخصی اعتبار داشته و بعد از گذشت زمان اعتبار متقاضی باید مجددا برای دریافت آن ها اقدام کند. 

ویزای یک بار ورود

اولین نوع از ویزاهای توریستی کشور کانادا ویزای یک بار ورود است. با استفاده از این نوع ویزا فرد فقط یک بار می تواند وارد خاک کانادا شود و اگر به هر دلیلی کشور کانادا را ترک کند برای سفر دوباره باید مجددا ویزای این کشور را درخواست کند. البته اگر مسافر برای سفر به یکی از کشورهای ایالت متحده قصد خروج از کشور کانادا را داشته باشد ویزای او معتبر بوده و می تواند با همان ویزا و بدون دریافت ویزای مجدد، به کشور کانادا بازگردد. 

ویزای چند بار ورود

نوع دیگر ویزای توریستی این کشور ویزای چندبار ورود یا ویزای مولتی است. افرادی که این ویزای کشور کانادا را دریافت می کنند این امکان را خواهند داشت که در طول مدت زمان اعتبار ویزای خود بارها و بارها بدون محدودیت به کشور کانادا سفر کرده و آن را ترک کنند بدون اینکه مجددا نیازی به دریافت ویزا و پروسه اخذ آن داشته باشند.

البته باید دقت کرد که مدت زمان هربار اقامت مسافران در کشور کانادا با ویزای مولتی یا ویزای چندبار ورود اجازه 6 ماه اقامت مداوم در کانادا را دارد و بعد از این مدت باید برای چند روز یا چندساعت هم که شده خاک کانادا را ترک کند.

اطلاعات بیشتر در مورد انواع ویزاهای توریستی کانادا و بهترین نوع آن را می توانید از طریق مشورت با مشاورین تیم مهاجرتی الست گروپ به دست آورید.

اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟

اخذ ویزای توریستی کانادا چه شرایطی دارد؟

یکی از مسائل مهمی که در مورد ویزای توریستی کشور کانادا و به طور کل تمام ویزاهای کشور کانادا وجود دارد شرایط متقاضیان برای اخذ آن هاست که اگر از آن برخوردار نباشند امکان دریافت ویزا را نخواهند داشت و حتی اگر برای ویزا درخواست دهند هم امکان ریجکت شدن درخواست آن ها وجود دارد. شرایط زیر، مهم ترین شرایط متقاضیان برای سفر توریستی به کشور کانادا هستند که توسط تیم مهاجرتی الست گروپ تهیه شده اند.

شرایط اخذ ویزای توریستی کشور کانادا

از جمله شرایطی که متقاضیان برای سفر توریستی به کشور کانادا و دریافت ویزای این کشور باید از آن برخوردار باشند داشتن پاسپورت معتبر است. همچنین سلامت جسمی و روحی نیز برای اخذ این ویزا اهمیت دارد تا ثابت کند که فرد برای کشور کانادا هزینه ای از نظر درمان و... نخواهد داشت.

همچنین متقاضی سفر به کانادا به خصوص از نوع توریستی باید ثابت کند که توانایی پرداخت هزینه های سفر را دارد، در نتیجه باید از سرمایه مناسب برای دریافت ویزای توریستی برخوردار باشد. متقاضی باید تعهد دهد که از اقامت در کشور کانادا صرفا هدف توریستی و اقامت موقت دارد و با استفاده از ویزای توریستی این کشور اقدام به کارهایی مانند درخواست پناهندگی و... نخواهد داد.

از دیگر شرایط اخذ ویزای توریستی کانادا می توان به نداشتن سابقه کیفری و سوپیشینه اشاره کرد.

همچنین متقاضی باید در مورد این موضوع نیز تعهد دهد که از سفر توریستی به کانادا قصد جستجو برای کار و استخدام نداشته و صرفا به تفریح در این کشور می پردازد. 

سایر شرایط اخذ ویزای توریستی این کشور را می توانید از طریق سایت الست گروپ و مشاورین این تیم مهاجرتی کسب کنید.

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مراحلی باید طی شود؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مراحلی باید طی شود؟

در این بخش از مقاله قوانین جدید ویزای توریستی کانادا در مورد یکی از مهم ترین مسائل یا همان مراحل اخذ ویزای کانادا صحبت خواهیم کرد. آشنایی با مراحل اخذ ویزای توریستی از آن جهت اهمیت دارد که کوچک ترین مشکل در انجام مراحل یا نقص در مدارک و شرایط هر مرحله ممکن است به طور کلی روند اخذ ویزا را به تعویق بیندازد.

مراحل اخذ ویزای توریستی کانادا برای ویزای یک بار ورود و چند بار ورود مشابه است و تنها نکته قابل توجه در آن نحوه درخواست و اقدام برای سپری کردن مراحل است که به دو صورت کاغذی و اینترنتی قابل انجام است.

اخذ ویزای توریستی به صورت کاغذی

در اخذ ویزای توریستی متقاضی باید مدارک خود را به همراه مبلغ مورد نیاز برای ارائه درخواست به دفاتر وک مرتبط با سفارت کانادا برده و بعد از ارائه مدارک فرم درخواست ویزای توریستی را در این مراکز تکمیل کند. دفاتر وک مراکز مورد تایید دولت کانادا هستند که متقاضیان در آن ها اقداماتی مانند انگشت نگاری، تصویربرداری و درخواست ویزای کاغذی را انجام می دهند.

بعد از تکمیل فرم درخواست و تحویل مدارک درخواست متقاضی بررسی می شود و برای انگشت نگاری و عکس برداری که به پروسه ثبت اطلاعات بایومتریک هم معروف است نوبت می گیرد. بعد از ثبت این اطلاعات درخواست متقاضی برای اخذ ویزا به او اطلاعات داده می شود که دو حالت دارد یا ویزا صادر شده و یا درخواست ریجکت می شود.

اخذ ویزای توریستی به صورت آنلاین

دیگر روش درخواست برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا درخواست آنلاین است. این روش که راحت تر از روش کاغذی است و به خصوص در دوره پاندمی کرونا بیشتر از قبل مورد توجه متقاضیان ویزا قرار گرفته است تمام مراحل به غیر از ثبت اطلاعات بایومتریک را بدون نیاز به حضور فیزیکی متقاضی انجام می دهد.

البته برای دریافت این نوع ویزا نیاز است که متقاضی کارت بانکی بین المللی داشته باشد در غیراینصورت امکان پرداخت هزینه های درخواست و بررسی آن را نخواهد داشت.

مراحل کلی مانند دریافت فرم اولیه، تکمیل آن، ضمیمه مدارک به فرم و ارسال به همراه آن، پرداخت هزینه های اولیه بررسی مدارک، دریافت تاریخ مراجعه به وک برای ثبت اطلاعات بایومتریک و... در هر دو روش آنلاین و کاغذی یکسان است و نوع درخواست تفاوتی در سرعت بررسی نخواهد داشت. 

بهتر است پیش از اقدام برای اخذ ویزا و شروع مراحل اطلاعات خود در مورد جزئیات هر روش را از طریق مشاوره با تیم های مهاجرتی با سابقه مانند الست گروپ به روزرسانی کرد تا از بروز مشکل و به تعویق افتادن روند اخذ ویزا جلوگیری شود.

دریافت ویزای توریستی کانادا چقدر هزینه دارد؟

دریافت ویزای توریستی کانادا چقدر هزینه دارد؟

یکی از قوانین اخذ ویزای توریستی کشور کانادا پرداخت هزینه هایی در زمان درخواست برای این ویزا است. این هزینه ها به منظور بررسی مدارک متقاضیان و درخواست آن ها دریافت می شوند، همچنین بخشی از آن ها برای آماده سازی مدارک و... صرف می شوند.

با توجه به اینکه هزینه ها به طور سالانه تغییر می کنند بهتر است پیش از اقدام برای درخواست ویزا در مورد قوانین جدید ویزای توریستی کانادا مربوط به هزینه های درخواست اطلاع کسب کرد، به خصوص در مراجعه برای درخواست کاغذی ویزا اطلاع از این موضوع به منظور جلوگیری از بروز مشکل و داشتن هزینه کافی اهمیت زیادی دارد. 

هزینه های اخذ ویزای توریستی کانادا

آخرین هزینه اعلام شده برای پروسه اخذ ویزای توریستی کشور کانادا حدود 300 دلار است که بخشی از آن به سفارت و بخشی از آن برای ثبت اطلاعات بایومتریک پرداخت می شود.

همچنین سایر اقدامات مانند ترجمه مدارک و... نیز شامل هزینه هایی می شود که باید به صورت جداگانه پرداخت شود.

بنابراین نمی توان هزینه ای را به طور قطعی برای ویزای توریستی کانادا مشخص کرد و کل هزینه های صرف شده در پروسه اخذ این ویزا هزینه نهایی آن را تشکیل می دهند. 

تیم های مهاجرتی فعال در زمینه اخذ و مشاوره ویزای کشور کانادا معمولا از آخرین به روزرسانی هزینه های اخذ ویزا مطلع هستند، یکی از بهترین تیم ها که در این زمینه می توان به آن مراجعه کرد، تیم مهاجرتی الست گروپ می باشد.

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا شامل چه مواردی است؟

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا شامل چه مواردی است؟

یکی از راه های حفظ امنیت در کشورها دقت به رفت و آمد مسافرین خارجی چه برای مهاجرت و چه برای سفرهای توریستی است، به همین منظور همه ساله قوانین مهاجرتی و اخذ ویزای کشورهای مختلف مطابق با نیاز آن جامعه تغییر می کند.

در مورد ویزای توریستی کشور کانادا هم این مورد صادق است و مطابق با نیاز و شرایط روز قوانین اخذ و استفاده از آن تغییراتی پیدا می کند که از طریق سایت رسمی این کشور و سفارت آن به اطلاع متقاضیان سفر به این کشور رسیده و بررسی درخواست ها مطابق با آن انجام می شود. 

قوانین جدید ویزای توریستی کانادا

قوانین ویزای توریستی کانادا در واقع قوانین و شرایط متقاضیان برای ورود به این کشور و اخذ ویزای آن هستند. مطابق آخرین قوانین در مورد این ویزا متقاضیان اقامت در کشور کانادا به صورت توریستی تنها 6 ماه اجازه اقامت در خاک کانادا را خواهند داشت،

در صورتی که اقامت با ویزای یک بار ورود باشد فرد بعد از خروج از کانادا برای سفر مجدد نیاز به دریافت ویزای جدید خواهد داشت و اگر اقامت از طریق ویزاهای مولتی یا چند بار ورود باشد این امکان را خواهد داشت که تا پایان مدت ویزا به راحتی به کانادا رفت و آمد داشته باشد.

دیگر قانونی که در مورد ویزاهای توریستی کانادا وجود دارد مربوط به ویزای مولتی یا چند بار ورود این کشور است که مطابق با آن مدت اعتبار ویزا مطابق با مدت اعتبار پاسپورت کشور متقاضی است. به عنوان مثال در ایران پاسپورت ها 5 سال اعتبار دارند در نتیجه ویزای مولتی هم اعتباری 5 ساله خواهد داشت. عدم سو پیشینه و نداشتن هزینه یا زحمتی برای کادر درمان این کشور از دیگر قوانینی است که در مورد ویزای کشور کانادا در نوع توریستی وضع شده است.

از دیگر قوانین مربوط به این ویزا در سال های اخیر عدم امکان درخواست مستقیم ایرانیان از داخل کشور مگر در روش اینترنتی است. برای درخواست کاغذی متقاضی باید به یکی از کشورهای همسایه ایران که دارای دفتر وک است مراجعه کند.

ثبت اطلاعات بایومتریک از دیگر قوانین ویزای توریستی کانادا است، این اطلاعات شامل اثر انگشت و تصویر متقاضی هستند که باید به طور حضوری و در دفاتر وک انجام شوند. 

با توجه به تغییر قوانین و کم و زیاد شدن آن ها بهتر است پیش از اقدام برای مهاجرت از آخرین وضعیت قوانین مطلع شد، اطلاعات معتبر در مورد قوانین جدید ویزای توریستی کانادا را می توانید از طریق شرکت مهاجرتی الست گروپ به دست آورید.

بررسی درخواست متقاضیان برای دریافت ویزای کانادا چه فرآیندی دارد؟

بررسی درخواست متقاضیان برای دریافت ویزای کانادا چه فرآیندی دارد؟

مطابق قوانین جدید ویزای توریستی کانادا بررسی شرایط و درخواست متقاضیان برای اخذ ویزای توریستی کشور کانادا چیزی حدود 3 هفته تا 3 ماه زمان می برد که این مدت به تکمیل یا نقص مدارک، پرداخت به موقع هزینه ها و... بستگی دارد.

معمولا برای بررسی درخواست متقاضیان و صدور ویزای توریستی درخواست اولیه متقاضی توسط اداره مهاجرت کشور کانادا و کارکنان آن بررسی می شود، افسر مهاجرت بعد از دریافت درخواست متقاضیان به صورت کاغذی یا آنلاین آن را مورد بررسی قرار داده و در صورتی که مشکلی در مدارک یا درخواست وجود نداشته باشد درخواست متقاضی را تایید می کند. 

نتیجه تایید یا رد درخواست ویزای توریستی کشور کانادا معمولا از طریق ایمیل به متقاضیان اعلام می شود، علاوه بر نتیجه در صورتی که درخواست متقاضی برای دریافت ویزا رد شده باشد هم دلایل این موضوع به آن ها اطلاع داده می شود.

 فرآیند بعد از تایید درخواست و صدور ویزا مراجعه حضوری متقاضی برای دریافت آن یا پیکاپ کردن ویزا است.

پیکاپ در واقع تعیین یک نماینده قانونی یا دادن اختیار به یکی از شرکت های مهاجرتی برای دریافت ویزای شخص است تا دیگر نیازی به سفر به کشورهای همسایه برای دریافت ویزا نباشد.

برای تسریع روند پیگیری و بررسی پرونده توسط افسر مهاجرت بهتر است که مدارک قبل از ارسال بررسی شوند و درخواست نیز با دقت کامل به جزئیات برای سفارت ارسال شود، به این منظور مشاوره با تیم های مهاجرتی با سابقه در این زمینه مانند تیم مهاجرتی الست گروپ کمک زیادی به متقاضیان می کند. 

مهم ترین نکاتی که برای دریافت ویزای کانادا باید به آن ها توجه کرد چه مواردی هستند؟

مهم ترین نکاتی که برای دریافت ویزای کانادا باید به آن ها توجه کرد چه مواردی هستند؟

متقاضیان اخذ ویزای توریستی کانادا د نکات مختلفی را هم در نظر داشته باشند که اخذ ویزا را برای آنها ساده‌تر می‌کند. بعضی از این نکات در روند دریافت ویزای آنها تاثیرگذار است به عنوان مثال روند این موضوع را سرعت بخشیده یا مانع ریجکت شدن درخواست آنها می شود و بخشی از این نکات کمک می کنند که شانس پذیرش متقاضی و اخذ ویزای کانادا برای او افزایش پیدا کند.

نکات مهم در اخذ ویزای توریستی کانادا

از مهمترین نکاتی که برای اخذ ویزای توریستی کانادا باید به آن توجه داشت تکمیل بودن مدارک است. طولانی شدن روند بررسی درخواست متقاضیان در بیشتر مواقع به دلیل نفس یا وجود مشکل در مدارک آنهاست بنابراین بهتر است پیش از اقدام برای درخواست ویزا مدارک خود را تکمیل کرد. در این زمینه مشورت گرفتن از تیم های مهاجرتی فعال در این زمینه مانند تیم مهاجرتی الست گروپ بسیار کمک کننده می باشد.

همچنین مدارکی که برای دریافت ویزای کانادا از نوع توریستی به سفارت ارائه می شوند باید به صورت ترجمه شده باشند. ترجمه مدارک باید رسمی باشد و در دارالترجمه های مورد تایید قوه قضاییه انجام گرفته باشد بنابراین گاهی اوقات رسمی نبودن ترجمه باعث تعویق افتادن روند درخواست ویزا میشود.

از دیگر نکاتی که برای ویزای توریستی کانادا باید به آن توجه کرد خروج از کانادا پیش از اتمام مدت قانونی است. این مسئله در مورد افرادی که از طریق ویزای مولتی یا چند بار ورود به کشور کانادا سفر میکنند،

این افراد پیش از پایان مهلت ۵ ساله ویزای خود چه چیزی حدود یک ماه قبل از آن باید کشور کانادا را ترک کنند و برای تمدید ویزای خود درخواست ارائه کنند.

اگر زمانی که آنها در کشور کانادا حضور دارند مدت زمان ویزا به اتمام برسد از کشور دیپورت شده و ممکن است روند تمدید و درخواست ویزای جدید برای آنها با مشکل مواجه شود. 

در تمام این موارد مشورت گرفتن از تیم های مهاجرتی حرفه ای مانند الست گروپ از بروز مشکل و به تعویق افتادن یا ریجکت درخواست متقاضیان جلوگیری می کند.

قوانین تبدیل ویزای توریستی به دائم کانادا به چه صورت است؟

قوانین تبدیل ویزای توریستی به دائم کانادا به چه صورت است؟

ماهیت ویزای توریستی کانادا تفریح، گردش و بازدید دوستان و آشنایان در این کشور است و داشتن آن مجوز کار، تحصیل و غیره را به اشخاص نمی دهد بسیاری از افراد این ویزا را با هدف دیگری نیز دریافت میکنند و آن بررسی شرایط کشور کانادا به منظور اقامت دائم در این کشور است.

چنین افرادی تمایل دارند که در همان سفر توریستی مقدمات اقامت دائم خود را آغاز کنند در مورد این موضوع کشور کانادا قوانینی دارد که در این بخش از مقاله قوانین جدید ویزای توریستی کانادا به بررسی آنها می پردازیم.

تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم

اگر کسی برای چنین کاری را به شما بدهد قطعاً قصد اخاذی و کلاهبرداری دارد. به طور کلی چه قانونی برای تبدیل ویزای توریستی کشور کانادا اقامت دائم این کشور وجود ندارد اما راه هایی وجود دارد که به شکل غیر مستقیم و با استفاده از ویزای توریستی شرایط را برای اقامت دائم در این کشور مهیا کرد.

به عنوان مثال بعضی از افراد بعد از دریافت ویزای توریستی کشور کانادا درخواست پناهندگی این کشور را برای دریافت اقامت دائم ارائه می کنند که معمولاً برای چنین افرادی درخواست پناهندگی پذیرش نمیشود چون فرد از نظر رفاه و وضعیت زندگی شرایط دریافت ویزای توریستی و سفر تفریحی به کشور کانادا را داشته است.‌

راه دیگری که برای اقامت دائم کانادا از طریق ویزای توریستی وجود دارد کاریابی در این کشور است. برای انجام این کار متقاضی می تواند به جستجوی کار و شغل در کشور کانادا بپردازد تا بعد از پیدا کردن کار و بستن قرارداد ابتدا ویزای توریستی را به ویزای کاری تبدیل کرده و سپس مقدمات اقامت دائم خود را برنامه ریزی کند.‌

به طور کلی افرادی که ویزای توریستی کشور کانادا را داشته و از طریق آن به کشور کانادا سفر کرده اند شانس بیشتری برای دریافت اقامت دائم این کشور دارند البته به شرطی که ابتدا ویزای توریستی را به یکی از ویزاهای اقامتی این کشور تبدیل کنند.

اطلاعات بیشتر در مورد سایر روش های تبدیل ویزای توریستی به اقامت دائم و قوانین مربوط به آن را می توانید از طریق مشورت با مشاورین مجموعه مهاجرتی الست گروپ به دست آورید.

آیا با ویزای توریستی امکان کار در کانادا وجود دارد؟

آیا با ویزای توریستی امکان کار در کانادا وجود دارد؟

یکی از سوالات رایج که در مورد ویزای توریستی کانادا توسط متقاضیان سفر به این کشور پرسیده می شود، محدودیتهای این ویزا چیست. همانطور که گفته شد هر کدام از ویزا های کشور کانادا مدت زمان حضور فرد در این کشور و نوع فعالیت هایی که مجاز به انجام آن است را مشخص میکنند. در مورد ویزای توریستی کانادا هم چنین شرایطی وجود دارد که در قوانین جدید ویزای توریستی کانادا به طور سالانه تغییر کرده و به اطلاع متقاضیان سفر به این کشور می رسد.

کار با ویزای توریستی

به طور کل با استفاده از ویزای توریستی کانادا انجام هر فعالیتی که بیش از ۶ ماه زمان برده و شکل ثابتی داشته باشد ممنوع است. به عبارت دیگر با استفاده از این ویزا فرد نمی تواند در دانشگاه های این کشور ثبت نام کنند چون حداقل دوره تحصیلی دانشگاهی 2-3 سال است و فرد برای ثبت نام در آن باید به طور پیوسته در کانادا حضور داشته باشد.

همچنین قراردادهای کاری این کشور نیز در ابتدا به صورت یکساله و بسته می شوند و فرد باید کل یک سال را در کشور کانادا اقامت داشته باشد در نتیجه این مسئله با قانون بازگشت بعد از ۶ ماه همخوانی نخواهد داشت.

البته کارهای پاره وقت نیز با ویزای توریستی ممنوع می باشند اما متقاضیان کار در کشور کانادا ویزای توریستی این کشور را دارند این امکان را دارند که از طریق کاریابی در این کشور با استفاده از ویزای توریستی ابتدا شغلی پیدا کرده و سپس از طریق قرارداد کاری ابتدا ویزای خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و سپس به کار در کانادا مشغول شوند.

البته فعالیت های تجاری موقت مانند ملاقات با شرکای تجاری یا شرکت در همایش ها دوره های مربوط به شغل و حرفه خود با استفاده از ویزای توریستی بلامانع است.

با این حال قوانین مربوط به این موضوع سالانه تغییر می کند بنابراین پیش از هرگونه اقدامی برای جلوگیری از اتلاف وقت و از دست رفتن هزینه باید از طریق مراجع آگاه مانند تیم مهاجرتی الست گروپ اطلاعات خود را تکمیل کرد.

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه به چه صورت است؟

شرایط دریافت ویزای توریستی کانادا با دعوت نامه به چه صورت است؟

یکی از تصورات غلط در مورد ویزای توریستی کشور کانادا عدم امکان دریافت آن بدون دعوتنامه و وجود شخصی از آشنایان و نزدیکان در کشور کانادا است.

همان طور که گفته شد این تصور کاملا اشتباه است و حتما نیازی به داشتن دعوتنامه برای دریافت ویزای توریستی کانادا نیست، البته در اختیار داشتن یک دعوتنامه و ضمیمه آن به همراه مدارک برای ارسال به سفارت می تواند شانس دریافت ویزای توریستی را افزایش دهد اما ارائه آن الزامی نیست.

علت سفر به کشور کانادا برای افرادی که دارای دعوتنامه ای رسمی از کشور کانادا داشته باشند منطقی تر از سایرین است و این مسئله موجب می شود که فرآیند بررسی شرایط و مدارک آن ها سرعت پیدا کند.

مانند سایر مدارک برای اخذ ویزای کشور کانادا که تهیه و آماده سازی آن ها به عهده متقاضی است، تهیه دعوتنامه هم برای دریافت ویزای توریستی کشور کانادا بر عهده شخص متقاضی ویزا است و این مدرک هم باید به طور رسمی ترجمه شده باشد.

به عبارت دیگر دعوتنامه مدرکی نیست که بتوان آن را از طریق مراجعه به شرکت های مهاجرتی و... تهیه کرد و باید از طریق یکی از آشنایان شخص قاب دریافت می باشد.

البته می توان برای اطمینان از اعتبار دریافت نامه و نتیجه بخش بودن آن در فرآیند اخذ ویزای توریستی پیش از ارسال آن برای سفارت، آن را به یکی از شرکت های مهاجرتی با سابقه در زمینه مهاجرت کانادا مانند الست گروپ ارسال کرد تا کاربردی آن توسط شرکت تایید شود.

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

برای دریافت ویزای توریستی کانادا چه مدارکی مورد نیاز است؟

همان طور که گفته شد در فرآیند دریافت ویزای توریستی کشور کانادا دو عامل تاثیرگذار هستند، اولین مورد فرم های درخواست ویزا هستند که باید به طور دقیق و صحیح تکمیل و برای سفارت کانادا ارسال شوند و دومین مورد مدارکی که برای درخواست ویزا نیاز می باشند. البته باید دقت کرد که مدارک مورد نیاز در هر نوع ویزا متفاوت هستند که در مورد ویزای توریستی مدارک عمومی که در تمامی انواع ویزا باید به سفارت ارائه شوند، مورد نیاز هستند.

مدارک شناسایی

اولین گروه از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا مربوط به مدارک شناسایی فرد می باشند. این مرده که شامل اصل و پاسپورت، یک قطعه عکس، ترجمه شناسنامه و کارت ملی فرد می باشند همچنین اگر متقاضی ازدواج کرده باشد باید سند ازدواج خود را نیز به سفارت ارائه کند و البته اگر قصد همراهی همسر یا فرزندان خود را داشته باشد و مدارک هر کدام از آنها را نیز باید ضمیمه مدارک خود کرد و به سفارت ارسال کند.

مدارک مالی

دومین گروه از مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای توریستی کانادا مدارک مالی هستند که شامل نامه تمکن مالی بانک میباشند. این نامه از بانکی که متقاضی در آن حساب دارد دریافت می شود و در آن موجودی آخر متقاضی دریافت ویزا و گردش ۴ تا ۶ ماه آخر حساب قید می شود.

با استفاده از این نامه فرد ثابت می کند که توانایی تامین هزینه های خود در مدت اقامت در کشور کانادا را خواهد داشت همچنین در صورتی که گردش حساب بانکی مورد قبول سفارت نباشد معمولاً باید سند یک ملک یا مالی با ارزش که متعلق به متقاضی ویزا باشد به سفارت ارائه شود.

مدارک تضمینی

در مورد ویزا های موقتی کشور کانادا فرد باید ثابت کند که بعد از اتمام مدت ویزا قصد برگشت به کشور خود را دارد و از روش های غیر قانونی یا روشی مانند پناهندگی به دریافت اقامت کانادا را ندارد. قوانین جدید ویزای توریستی کانادا در این مورد سختگیرانه تر شده است و برای اثبات برگشت متقاضی باید مدارکی مانند گواهی اشتغال به تحصیل و اشتغال به کار مانند ترجمه فیش حقوقی کارمندان، پروانه نظام مهندسی یا غیره به عنوان ضمانت به سفارت ارائه شوند.

مدارک دعوت کننده

در آخر اگر شخص از سمت یکی از آشنایان خود دعوتنامه ای دریافت کرده باشد مدارک مربوط به این موضوع هم باید به سفارت ارسال شوند.

مدارک دعوت کننده شامل دعوت نامه، کارت شهروندی شخصی که دعوتنالمه را ارسال کرده، مدارک مشخص کننده نسبت دعوت کننده با متقاضی و... می باشد.

چه مسائلی روند دریافت ویزای توریستی کانادا را سرعت می بخشند؟

چه مسائلی روند دریافت ویزای توریستی کانادا را سرعت می بخشند؟

به طور کلی نمی توان زمان دقیقی را برای صدور ویزای توریستی کانادا مشخص کرد و پروسه این موضوع بین 2 تا 3 هفته حداقل و 3 ماه حداکثر زمان می برد و این زمان هم بعد از انجام پروسه ثبت اطلاعات بایومتریک است.

بنابراین اولین موردی که می تواند روند دریافت ویزای توریستی کشور کانادا را سرعت ببخشد، ثبت هرچه سریع تر اطلاعات بایومتریک است. معمولا بعد از پرداخت هزینه بررسی مدارک و ارائه فرم های درخواست ویزا، ظرف 24 ساعت تاریخی به متقاضی داده می شود تا با توجه به آن و ظرف یک ماه برای ثبت اطلاعات بایومتریک خود اقدام کند.

مطابق قوانین جدید ویزای توریستی کانادا که توسط سفارت این کشور اعلام شده است، اکثر متقاضیان ظرف 92 روز جواب ویزای خود را دریافت می کنند. اعلام جواب به صورت صدور ویزا یا ریجکت آن به همراه علت ریجکتی است. 

البته مواردی مانند داشتن دعوتنامه که در بخش های قبل در مورد آن صحبت شد یا علت منطقی برای سفر توریستی به کانادا می توانند این روند را سرعت ببخشند،

به عنوان مثال اگر یکی از اعضای خانواده فرد در کانادا زندگی کرده و به بیماری دچار شده باشد شخص می تواند با استفاده از مدارک بیماری او با هدف مراقبت و پرستاری برای ویزای توریستی درخواست ارسال کرده و با توجه به مدارک پزشکی، درخواست او سریع تر بررسی می شود.

اگر برای بررسی درخواست خود عجله دارید بهتر است پیش از ارسال درخواست با مشاورین سایت مهاجرتی الست گروپ مشورت کنید تا با تمام نکاتی که به تسریع روند بررسی درخواست شما کمک می کنند آشنایی پیدا کنید.

ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

ویزای توریستی کانادا چه مدت اعتبار دارد؟

اعتبار ویزای توریستی کشور کانادا در مورد ویزاهای یک بار ورود و چندبار ورود متفاوت می باشد و اطلاع از آن ها برای متقاضیان درخواست ویزا اهمیت دارد. اعتبار ویزای یک بار ورود همانطور که از نام آن مشخص است به اندازه یک بار ورود به کشور کانادا است و به محض ترک این کشور ویزا بی اعتبار می شود. در نتیجه فرد باید برای سفر به کانادا مجددا ویزای توریستی این کشور را دریافت کند.

البته مطابق قوانین جدید ویزای توریستی کانادا، در صورتی که فرد با ویزای یکبار ورود با هدف سفر به کشورهای عضو ایالت متحده آمریکا از کانادا خارج شود، ویزای او باطل نمی شود و در صورتی که از مدت اقامت 6 ماهه او در کانادا باقی مانده باشد، این امکان را دارد که به کانادا بازگردد.

در مورد ویزای چندبار ورود ماجرا متفاوت است و فرد تا مدت اعتبار ویزا می تواند بارها به کانادا سفر کرده و از آن خارج شود.

قوانین دریافت ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر 18 سال به چه شکلی است؟

قوانین دریافت ویزای توریستی کانادا برای افراد زیر 18 سال به چه شکلی است؟

یکی از سوالات رایج دیگر در مورد ویزای توریستی کانادا قوانین این کشور برای افراد کمتر از 18 سال است. به طور کلی هر فردی که قصد سفر به کشور کانادا را داشته باشد باید ویزای این کشور را دریافت کند و سن افراد تاثیری در این موضوع ندارد. البته در مورد افراد کمتر از 18 سال به دلیل نداشتن استقلال مالی یکی از والدین باید به عنوان سرپرست مالی معرفی شوند و فرد با سرپرستی او به کشور کانادا سفر کند.

البته اگر فرزند زیر 18 سال به همراه یکی از والدین خود یعنی پدر یا مادر قصد سفر به کانادا را داشته باشد باید رضایت نامه محضوری والد دیگر نیز برای دریافت ویزای او به سفارت ارسال شود. اگر قصد به سفر کشور کانادا را دارید و فرزندی زیر 18 سال دارید بهتر است پیش از اقدام برای دریافت ویزای او شرایط و قوانین جدید ویزا برای افراد زیر 18 سال را از طریق شرکت های مهاجرتی مانند الست گروپ پیگیری کنید.