clb چیست

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که CLB چیست ؟

اگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده باشید، حتما با واژه ی clb آشنایی دارید و می دانید که CLB چیست.

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که CLB چیست ؟

اگر برای مهاجرت به کانادا اقدام کرده باشید، حتما با واژه ی clb آشنایی دارید و می دانید که CLB چیست.

اگر هم به تازگی برای اخذ اقامت و ویزا اقدام کرده اید، کم کم آشنا خواهید شد. اما بهتر است قبل از اقدام به مهاجرت، با این واژه و مفهوم آن کاملا آشنا شوید تا در هنگام مهاجرت سورپرایز نشوید و به در بسته نخورید.

کشور کانادا، از جمله کشورهای مهاجر پذیری می باشد که همیشه و هر ساله تعداد کثیری از ایرانی ها برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. مردم کشور کانادا اکثرا به زبان انگلیسی صحبت می کنند. حدود 70 درصد مردم این کشور زبان اولشان انگلیسی است و در برخی از ایالت ها تقریبا 30 درصد به زبان فرانسه صحبت می کنند. یکی از شروط مهم و اصلی برای مهاجرت، دانستن زبان آن کشور است.

مهم ترین مدارک مورد پذیرش کشورها برای زبان، مدارک سلپیپ و آیلتس در زبان انگلیسی و تف در زبان فرانسه است. اما برای مهاجرت به کشور کانادا، یک نوع معیار سنجش دیگری نیز وجود دارد که با آن میزان تسلط شخص به زبان مشخص می شود. این معیار را clb می گویند.

این معیار در سال 1996 توسط دولت کانادا و اداره ی مهاجرت منتشر شد و مورد توجه قرار گرفت. در این سنجش، میزان تسلط شخص به زبان انگلیسی در سه سطح مشخص خواهد شد. همچنین این سه سطح دارای 12 مقیاس می باشد.

اینفوگرافیک clb چیست

اینفوگرافیک clb چیست

مرکز معیارهای زبان کانادایی، مرجع رسمی و بین المللی رسیدگی و مدیریت در این زمینه می باشد. سطوح clb شامل مهارت های اولیه ی زبان، مهارت  متوسطه و مهارت های پیشرفته است. این مرکز، برای سطوح مختلف، نمرات و امتیازهای خاصی در نظر گرفته است. مثلا امتیاز 1 تا 4 برای سطح اولیه، امتیاز 5 تا 8 برای متوسطه و امتیازهای 9 تا 12 برای سطوح پیشرفته می باشد.

مرکز معیارهای زبان کانادایی، در اصل نهادی از استانداردهای ملی انگلیس و فرانسه می باشد که مشخص می کند مهاجران بزرگسال تا چه حد می توانند به زبان دوم خود که فرانسه یا انگلیسی است، مسلط باشند. با استفاده از این مدرک و معیار سنجش، این سازمان می تواند میزان تسلط شخص به خواندن، درک مطلب، نوشتن و صحبت کردن و آشنایی با فرهنگ کانادایی را مورد ارزیابی قرار دهد.

ویدئو clb چیست

اگر امتیاز دریافتی بیشتر باشد، نشان از تسلط و در صورت دریافت امتیاز کم، نشاندهنده ی تسلط پایین است. برای این که بهتر متوجه شوید که Clb چیست، می توانید با کارشناسان موسسه الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ، معتبرترین و بهترین موسسه در زمینه مهاجرت به شما می آید.

در ادامه نوشتار، در خصوص این که Clb چیست و موارد مرتبط با این موضوع، مطالب گوناگون و متنوعی را ارائه نموده ایم. همراه شما هستیم.
عناوین مقاله:
آیا برای مهاجرت به کانادا clb ضروری است؟
معرفی الست گروپ برای مهاجرت به کانادا
سطوح مختلف clb چیست؟
روش های اخذ مدرک clb چیست؟
Clb برای گرفتن کدام ویزا مناسب است؟
هزینه ی آزمون clb کانادا چقدر است؟
برگزاری آزمون clb در ایران
آیا تبدیل مدرک زبان آیلتس به clb امکانپذیر است؟
اقدامات لازم برای دریافت مدرک زبان clb چیست؟
ارزیابی مهارت زبان با clb چگونه است؟
با داشتن clb به کدام کشورها می توان سفر کرد؟
مزایای الست گروپ برای اخذ اقامت کانادا
نحوه ی تبدیل clb به celpip
نحوه ی تبدیل clb به tef فرانسه
تفاوت IELTS و CLB چیست؟
چگونگی ارزیابی سطح زبان انگلیسی با CLB
حداقل نمره و امتیاز clb برای مهاجرت تحصیلی و کاری
امتیازات 12 گانه ی clb بیانگر چه چیزی هستند؟
کلام آخر

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد clb چیست با ما همراه باشید.

 

آیا برای مهاجرت به کانادا clb ضروری است؟

آیا برای مهاجرت به کانادا clb ضروری است؟

برای مهاجرت به هر نقطه ای از دنیا و هر کشوری، باید زبان آن کشور را بدانید. اگر مردم آن کشور با زبان اصلی دنیا که انگلیسی است صحبت کنند، کار شما خیلی راحت تر خواهد بود. کانادا هم از آن کشورهایی است که زبان اول و اصلی آن انگلیسی است ولی در کنار آن حدودا 30 درصد مردم هم به زبان فرانسه تسلط دارند.

اگر برای مهاجرت به کانادا می خواهید اقدام کنید، یکی از این زبان ها را باید بلد باشید. اگر هم هر دو را بدانید که خیلی بهتر خواهد بود. مدرک clb برای مهاجرت بسیار ضروری خواهد بود. همچنین داشتن این مدرک یک امتیاز ویژه برای انواع مهاجرت هاست.

اگر قصد مسافرت یا مهاجرت به کانادا را داشتید، بهتر است برای یادگیری اصولی و موثر زبان، با یک آموزشگاه معتبر کار کنید. برخی از موسسات مهاجرتی نیز این امکان را فراهم آورده اند تا متقاضیان مهاجرت، بتوانند مستقیما زیر نظر موسسه ی مهاجرتی خودشان، مدرک زبان را دریافت کند.

اگر در انتخاب موسسه و شرکت مهاجرتی خود تردید دارید، ما به شما شرکت "الست گروپ" را معرفی می کنیم. این شرکت می تواند برای تعیین وضعیت زبان شما هم اقداماتی را انجام داده و آن را بسنجد. مشاوران این مرکز در این مورد که  CLB چیست، می توانند شما را راهنمایی کنند.

همچنین متخصصان و مشاوران حرفه ای مهاجرت در الست گروپ، می توانند از صفر تا صد مهاجرت را به شما بگویند و شما را در این مسیر همراهی کنند.

در ادامه به طور کامل الست گروپ را معرفی خواهیم کرد.

معرفی الست گروپ برای مهاجرت به کانادا

معرفی الست گروپ برای مهاجرت به کانادا

شرکت افق بین المللی یاسمین با نام اختصاری الست گروپ، از شرکت های مشاوره بزرگ در تهران بزرگ می باشد. این گروه متشکل از مشاوران و متخصصان مهاجرتی بوده و دارای مجوزهای رسمی و قانونی از نهادهای داخلی و اداره مهاجرت کانادا می باشد. این شرکت بیش از 100 همکار تجاری در دنیا دارد که در بیش از 100 کشور مسقر می باشند.

برای دریافت انواع ویزای کشور کانادا می توانید به این موسسه ی مهاجرتی مراجعه کنید. ویزای کار، جاب آفر، ویزای تحصیلی و ویزای مولتی و هر نوع دیگر از ویزاهای کانادا را می توانید با مشورت های گروه مهاجرتی الست گروپ دریافت کنید.

این موسسه ی مهاجرتی علاوه بر مشاوره برای مهاجرت به کانادا، در مورد مهاجرت به دیگر کشورها از جمله انگلستان و آلمان و غیره نیز اقدامات لازم را انجام می دهد.

پیشنهاد ما به شما برای مهاجرت، استفاده از خدمات این شرکت مهاجرتی می باشد. می توانید وارد وبسایت شرکت الست گروپ شوید و از مشاوره ی آنلاین و ثبت نام در آن استفاده کنید.

سطوح مختلف clb چیست؟

سطوح مختلف clb چیست؟

مهاجرت به کانادا به هر قصد و نیتی که باشد، فرق چندانی در دانستن زبان نمی کند. البته میزان تسلط و سطح زبان در کسی که ویزای تحصیلی می گیرد، با کسی که درخواست ویزای کار یا مولتی دارد، کمی متفاوت است و امتیازهای مورد نظر نیز متفاوت خواهد بود.

در ادامه به این مطلب پرداخته شده است. زبان انگلیسی و فرانسه از زبان های رایج و اصلی این کشور محسوب می شوند.

وقتی شخصی بخواهد به کشور دیگری مهاجرت کند، اگر با زبان و فرهنگ و آداب آن کشور آشنا نباشد، صد در صد هنگام مهاجرت، درخواست ویزای او رد می شود. اگر هم شانس بیاورد و رد نشود، خودش دچار مشکلات زیادی در آن کشور خواهد شد. مهاجرتی که می تواند سبب شادی و راحتی عده ای باشد، برای این شخص پر از دردسر و عذاب آور خواهد بود. پس بهتر است زبان کانادا را به خوبی بدانید و بعد از آن اقدام به دریافت ویزا کنید.

مرکز معارهای زبان کانادایی در این کشور برای مهاجران، دانستن دو زبان یا حداقل یکی از این دو را لازم و ضروری می داند: زبان انگلیسی و زبان فرانسه.
اگر به یادگیری زبان انگلیسی مشغول هستید، می توانید ادامه دهید تا مدرک آیلتس یا تافل دریافت کنید.

امکان تبدیل  و تطبیق این دو مدرک با clb امکانپذیر می باشد که در ادامه ی مطلب  CLBچیست، ذکر شده است. اگر هم مشغول یادگیری زبان فرانسه هستید، می توانید با دریافت مدارک TCF یا مدرک TEF میزان یادگیری و سطح زبان خود را با CLB تطبیق دهید.

مرکز معیارهای زبان کانادایی سه سطح را برای CLB در نظر گرفته است. 
•    سطح مهارت اولیه
•    سطح مهارت متوسطه
•    سطح مهارت پیشرفته

هر کدام از این سطوح دارای امتیازهایی می باشد. در کل 12 مقیاس یا درجه و امتیاز برای این سطوح وجود دارد.
سطح اولیه ی زبان که امتیاز آن از 1 تا 4 می باشد، برای کسانی در نظر گرفته می شود که مهارت های اولیه ی زبان مثل نوشتن و خواندن و صحبت کردن و درک مطلب را در حد ابتدایی می دانند. احتمال رد شدن این افراد وجود دارد مگر این که امتیاز 4 را دریافت کنند.

سطح دوم، امتیازی برابر با 5 تا 8 خواهد داشت. در این سطح، مهارت های خواندن و نوشتن و صحبت کردن در حد متوسط است.

و در سطح آخر که سطح پیشرفته می باشد، شخص کاملا به زبان کانادایی مسلط است و به راحتی صحبت می کند و در خواندن و نوشتن و درک مطالب و همچنین شناخت فرهنگ و آداب کانادایی، مشکلی ندارد. مطمئنا کسانی که در این دو سطح آخر جای دارند، احتمال پذیرش و صدور ویزا برایشان راحت تر خواهد بود.

روش های اخذ مدرک clb چیست؟

روش های اخذ مدرک clb چیست؟

برای گرفتن مدرک CLB باید بدانیم که چگونه و از کجا اقدام کنیم. کشور کانادا زبان اصلی انگلیسی و فرانسه را برای خود برگزیده و مردم این کشور به این دو زبان صحبت می کنند. اکثر کانادایی ها به زبان انگلیسی صحبت می کنند. البته در برخی از ایالت ها، زبان فرانسه هم صحبت می شود.

اگر قصد مهاجرت به کانادا را دارید، می توانید قبل از اقدام به مهاجرت، میزان دانسته های زبان خود را محک بزنید. فقط باید توجه داشته باشید که دانستن زبان انگلیسی در حد خیلی کم و در حد دروس بی کاربرد مدرسه و دانشگاه، به درد مهاجرت نمی خورد. حتی برخی از کلاس های آموزشی در آموزشگاه ها هم در این حد با کسی کار نمی کنند. دریافت مدرک و سنجش معیار CLB کانادا، زیاد هم ساده نیست.

شما برای دریافت این مدرک باید در ابتدا به کلاس های زبان بروید و روز به روز زبان خود را تقویت کنید. بعد از گذراندن دوره های مقدماتی و پیشرفته یا فوق پیشرفته، در آزمون های مربوطه شرکت کنید. بعد از این که در این آزمون ها پذیرفته شدید، می توانید برای مهاجرت اقدام کنید.

مدارکی که برای مهاجرت از شما درخواست می شود، قسمتی از آن مربوط به زبان شما می باشد. شما باید این مدارک که شامل مدارک تافل، آیلتس، CELPIP برای زبان انگلیسی و مدارک  TEFو CEF برای زبان فرانسه می باشد را به سفارت تحویل دهید.

در تایم مصاحبه و سنجش شما برای سطح زبان کانادایی، این مدار، تطبیق خواهد خورد.

البته برای تطبیق و چگونگی تبدیل، در ادامه مبحث CLB چیست، به طور مفصل صحبت خواهیم کرد.

Clb برای گرفتن کدام ویزا مناسب است؟

Clb برای گرفتن کدام ویزا مناسب است؟

دانستن زبان برای مهاجرت به هر کشوری، از ضروریات می باشد. هیچ کشوری اقدام به صدور ویزا برای کسی که زبان نمی داند، نمی کند. کشور کانادا برای هر نوع مهاجرتی، از متقاضی مدرک زبان می خواهد و بعد از دریافت مدرک، تازه به بررسی و سنجش واقعی آن نیز می پردازد.

پس گرفتن و داشتن یک مدرک زبان، صرفا دلیلی بر صدور ویزا نمی باشد. باید از هر نظر شخص بررسی شود و زمانی که با معیارهای سازمان معیار زبان کانادایی مطابقت داشت، مدرک CLB صادر می گردد و شخص می تواند وارد کشور کانادا شود. ویزای مولتی کانادا، ویزای تحصیلی، ویزای جاب آفر، ویزای استارتاپ و تجاری یا هر نوع ویزای کانادا، منوط به داشتن مدرک زبان انگلیسی و تطبیق و امتیازبندی آن با معیارهای CLB کانادا می باشد.

Clb اگر به طور خلاصه بخواهید بدانید که  CLBچیست، باید عنوان کنیم که CLB یک نوع مدرک و معیار سنجش زبان و مهارت های زبانی است. این مدرک نوعی رتبه بندی است و مخفف Canadian language benchmark  می باشد. برای گرفتن هر نوع ویزایی باید این معیار سنجیده شود. کشورهایی هم هستند که در آن آزمون clb برگزار می شود. 

شرکت افق بین المللی یاسمین یا همان الست گروپ، برای دریافت مدرک زبان clb یا تطبیق مدارک دیگر با این مدرک، به شما مشاوره می دهد.

متخصصان مهاجرت در این شرکت همه روزه برای راهنمایی شما به منظور اخذ اقامت کشور کانادا آماده ارائه خدمات هستند. می توانید از ابتدا تا گرفتن ویزای کانادا، با آن ها همراه باشید.

هزینه ی آزمون clb کانادا چقدر است؟

هزینه ی آزمون clb کانادا چقدر است؟

هزینه ی آزمون clb کانادا برای متقاضیان متفاوت خواهد بود. برای دریافت مدرک clb دو راه وجود دارد. شما می توانید با رفتن به کشورهایی مثل امارات متحده ی عربی،  در این آزمون که همیشه در حال برگزاری است، شرکت کرده و مدرک آن را اخذ کنید.
یک راه دیگر این است که شما در کشور خودتان مدرک زبان انگلیسی معتبر دریافت کنید و در آزمون های تافل یا آیلتس شرکت کنید. سپس مدرک خود را با clb تطبیق دهید.
در ایران، این آزمون ها در حال برگزاری است و به راحتی می توان در آن ها شرکت کرد.

آزمون های استاندارد فرانسه هم برگزار می شود که می توان در آن شرکت کرد. آزمون clb کانادا برای راه اول کمی هزینه بر است. شخصی که خواهان اخذ اقامت کانادا است، باید در ایران کلاس های زبان انگلیسی را طی کند و بعد از تسلط کامل، برای دادن امتحان، به امارات یا کشورهایی که این آزمون را برگزار می کنند، سفر کند.

طبیعی است که هزینه هایی مثل هزینه ی اقامت در هتل، هزینه ی رفت و برگشت و برخی از هزینه های دیگر، شامل حال طرف خواهد شد.

اما هزینه ی راه دوم کمی کمتر خواهد بود.

شخص بعد از گذراندن کلاس های آموزشی زبان، می تواند در آزمون تافل یا آیلتس شرکت کند و بعد از اخذ قبولی، هنگام مصاحبه و گرفتن ویزای کانادا، آن ها را تطبیق دهد.

برگزاری آزمون clb در ایران

برگزاری آزمون clb در ایران

برای مهاجرت به کانادا داشتن مدرک زبان clb خیلی ضروری است. اما با توجه به این که این کشور در ایران سفارت ندارد و ایران جزء لیست تحریمی کشورهای آمریکایی قرار دارد، آزمون clb  در ایران برگزار نمی شود. متقاضیان آزمون clb باید برای آزمون به کشورهایی که این آزمون در آن ها انجام می گردد مراجعه کنند.

امارات متحده ی عربی از جمله کشورهای نزدیک به ایران است و همیشه این آزمون در آن برگزار می شود. اگر قصد دارید در این آزمون شرکت کنید، می توانید برای اخذ مشاوره به شرکت الست گروپ مراجعه کنید. احتمالا باید خود را برای یک سفر چند روزه به کشور امارات آماده کنید.

هم تماشایی است و هم سیاحت و هم آزمون clb را به سرانجام می رسانید.

در اینجا ذکر این نکته لازم است: شرکت در آزمون clb مثل تافل یا آیلتس نیست که مدرک خاصی داشته باشد. این آزمون یک نوع تعیین سطح می باشد که فقط مختص کشور کاناداست.

آیا تبدیل مدرک زبان آیلتس به clb امکانپذیر است؟

آیا تبدیل مدرک زبان آیلتس به clb امکانپذیر است؟

آزمون مورد پذیرش مرکز معیارهای زبان کانادایی، آزمون clb می باشد.اما همه نمی توانند در این آزمون شرکت کنند. برای مثال در کشور ما ایران، این آزمون برگزار نمی شود. متقاضیان اخذ ویزای کانادا گاهی وقت ها نمی توانند هزینه ی اضافی پرداخت کنند و برای یک آزمون تا کشورهای همجوار مثل امارات سفر کنند. این افراد ترجیح می دهند که مدرک مورد قبول و رسمی انگلیسی و فرانسوی خود را با clb  تطبیق دهند. اما برای این تطبیق باید ببینیم که این کار چگونه امکانپذیر است.

کسانی که در آزمون آیلتس پذیرفته می شوند، مدرکشان برای  مدت مشخصی دارای اعتبار می باشد. در این مدت اگر برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنند، می توانند مدرک آیلتس خود را با clb کانادایی تطبیق بدهند. آزمون و مدرک clb دارای سه سطح می باشد که همگی آن ها جمعا 12 مقیاس و امتیاز دارند. آزمون آیلتس دارای چهار  مهارت می باشد.مهارت ریدینگ، رایتینگ، اسپیکینگ و لیسنینگ.

هر کدام از این مهارت ها در آیلتس امتیاز خاص خود را دارد. اما در اینجا برخی از این مهارت ها را بررسی می کنیم که نمره و امتیاز آن ها معادل با چه امتیازی از clb است.
•    تمامی چهار مهارت آیلتس با نمره ی 1، برابر با امتیاز 1 در clb است.
•    امتیاز 2 در clb برابر با نمره ی 1ونیم در ریدینگ و 2 در سایر مهارت های آیلتس است.
•    امتیاز 3 در clb برابر با 2 و نیم در ریدینگ، 3 در رایتینگ، 3 و نیم در لیسنینگ و 3 در اسپیکینگ می باشد.
•    امتیاز 6 در clb برابر با 5 در ریدینگ و 5 و نیم در سایر مهارت هاست.
•    امتیاز 9 در clb  برایر با 8 در لیسنینگ و 7 در سایر مهارت هاست.
•    امتیاز 12 در clb برابر با نمره ی 9  در تمام مهارت های آیلتس است.

لازم به ذکر است که موارد بالا جنبه ی مثال داشت و فقط برخی از امتیازها مورد بررسی قرار گرفت.

در ضمن این نمرات و امتیازات برای تطبیق، طبق آخرین اطلاعات سال 2022 می باشد. ممکن است بعدا دچار تغییر شود.

اقدامات لازم برای دریافت مدرک زبان clb چیست؟

اقدامات لازم برای دریافت مدرک زبان clb چیست؟

گرفتن مدرک clb برای مهاجرت به کانادا از ضروریاتی است که نمی شود به راحتی از کنار آن رد شد. اگر واقعا تصمیم خود را برای اقامت در کشور کانادا گرفته اید، باید از الان به فکر باشید. در اولین گام باید آموزشگاهی را پیدا کنید که بر اساس آخرین متد روز دنیا به شما آموزش دهد. مهم نیست که به شما مدرک اعطا کنند یا خیر، مهم یادگیری اصولی است. باید مهارت های reading، writing ، speaking و listening را در خود بالا ببرید تا بتوانید در آزمون آیلتس یا تافل شرکت کنید.

شرکت در این آزمون ها هزینه ی زیادی ندارد ولی مهم تر از هر چیز، یادگیری و سطح درک مطلب شماست. اگر شرایط شرکت در آزمون clb را دارید، می توانید مستقیما در این آزمون شرکت کرده و تعیین سطح آن را دریافت کنید. البته همان طور که قبلا اشاره شده بود، clb بیشتر از آن که یک آزمون باشد، یک تعیین سطح به شمار می آید.

شما با دریافت امتیاز 4 و به بالا می توانید برای ویزای کانادا اقدام کنید. البته این امتیاز برای برخی از مشاغل یا دانشگاه ها باید بالاتر از این باشد تا ویزا صادر شود.

اما به هر حال اگر تصمیم دارید به کانادا مهاجرت کنید، قبل از شروع پروسه، حتما فکری به حال یادگیری زبان کنید. شرکت الست گروپ، شرکتی دانش بنیان در امور مهاجرت است که با برگزار کردن دوره های رایگان زبان انگلیسی می تواند مشاور خوبی برای شما باشد.

ارزیابی مهارت زبان با clb چگونه است؟

ارزیابی مهارت زبان با clb چگونه است؟

برای ارزیابی مهارت زبان با clb، یک سری درجه بندی و امتیازبندی ها وجود دارد که مرکز معیارهای زبان کانادایی و سازمان امور مهاجران کانادا، آن را تعیین کرده اند. اگر بخواهید بدانید که این 12 امتیاز و مقیاس چگونه است، باید بگوییم شامل موارد زیر می باشد.

این چهار مورد مربوط به سطح اولیه یا ابتدایی clb است:
•    سطح اول: شروع شناخت ابتدایی یا intitial basic ability
•    سطح دوم: توسعه شناخت ابتدایی یا developing basic ability
•    سطح سوم: مناسب بودن شناخت ابتدایی یا   adequate basic ability
•    سطح چهار: تسلط کامل بر شناخت ابتدایی یا fluent basic ability
این چهار مورد مربوط به سطح متوسط clb است:
•    سطح پنج: شروع شناخت متوسط یا intitial intermediate ability
•    سطح شش: توسعه شناخت متوسط یا developing  intermediate ability 
•    سطح هفت: مناسب بودن شناخت متوسط یا adequate intermediate ability
•    سطح هشت: تسلط کامل بر شناخت متوسط یا fluent intermediate ability
این چهار مورد مربوط به سطح پیشرفته clb است:
•    سطح نه: شروع شناخت پیشرفته یا  intitial advanced ability
•    سطح ده: توسعه شناخت پیشرفته یا  developing  advanced ability
•    سطح یازده: مناسب بودن شناخت پیشرفته یا  adequate advanced ability
•    سطح دوازده: تسلط کامل بر شناخت پیشرفته یا fluent advanced ability

طبق آخرین اطلاعات به دست آمده از دولت کانادا و سازمان امور مهاجران این کشور، برای ارزیابی سطح زبان مهاجرین این کشور فقط آزمون هایی مورد پذیرش هستند که در آن هر چهار مهارت خواندن و نوشتن و صحبت کردن و گوش دادن وجود داشته باشد. از این رو فعلا این سه آزمون مورد پذیرش برای تعیین معیار clb است:

آزمون IELTS
آزمون CELPIP
آزمون TEF

 

آزمون آیلتس و تف در کشورهای مختلف برگزار می شود ولی آزمون سلپیپ در کشور کانادا برگزار می شود. البته به صورت آنلاین هم قابل انجام است.
تمامی این نکات و مشورت های تخصصی را قبل از مهاجرت باید بدانید تا بهتر بتوانید با مسئله کنار بیایید. ما به شما شرکت الست گروپ را معرفی می کنیم.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با اخذ مجوز از اداره ی امور مهاجرتی کانادا، می تواند راهنمای همیشگی شما در مهاجرت باشد.

با داشتن clb به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

با داشتن clb به کدام کشورها می توان سفر کرد؟

اگر بخواهید به یک کشور خارجی مهاجرت کنید و در آن کشور اقامت موقت یا دائم اخذ کنید، نیازمند داشتن مدرک زبان مورد تایید آن کشور می باشید. مثلا برای اقامت کشور انگلستان باید تافل یا آیلتس را با نمره ی بالایی قبول شوید تا بتوانید اقامت بگیرید. کانادا هم برای خودش تعیین سطح جداگانه ای دارد.

آزمون CLB تنها آزمونی است که برای مهاجرت به کشور کانادا طراحی شده است.

این آزمون که نوعی تعیین سطح زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد، فقط توسط اداره ی مهاجرت و مرکز تعیین معیار زبان کانادا طراحی شده است و هر کس متقاضی اخذ ویزا برای این کشور می باشد، باید این تعیین سطح و آزمون را بگذراند.

الست گروپ به عنوان معتبرترین موسسه ی مهاجرتی در ایران، راهنمای همیشگی شما در پروسه ی مهاجرت به کشور کانادا خواهد بود. از مشاوران و متخصصان این شرکت حتما استفاده کنید.

مزایای الست گروپ برای اخذ اقامت کانادا

مزایای الست گروپ برای اخذ اقامت کانادا

هر موسسه یا شرکت مهاجرتی دارای مزایای خاصی می باشد. شرکت الست گروپ با داشتن مشاوران متخصص در امر مهاجرت، بهترین و تخصصی ترین مشاوره را به متقاضیان اخذ ویزا ارائه می دهد. برای دریافت ویزای کانادا، این موسسه با دیگر شرکت های مهاجرتی کمی متفاوت است. در این گروه مهاجرتی، ضمانت بازگشت وجه جزئی از قرارداد می باشد و در صورت عدم رضایت از سوی شما، این شرکت هزینه های شما را بدون کسری بازگشت خواهد داد.

همچنین نوع مشاوره برای شما با توجه به شرایط و  خواست شما انجام می پذیرد. یکی از مزایای فوق العاده ی گروه مشاوران الست گروپ، پشتیبانی می باشد. پشتیبانی بی نظیر و پیگیری مداوم برای دستیابی به ویزای کشور مورد نظر شما، جزئی از کارهای اصلی این شرکت مهاجرتی است. از مهمترین مزایای شرکت الست گروپ، آموزش رایگان زبان می باشد. برگزاری دوره های رایگان زبان انگلیسی برای کشورهایی که اخذ ویزای آن ها منوط به دانستن زبان انگلیسی است.

کانادا هم جزء این کشورهاست. در الست گروپ می توانید به راحتی از زمان عقد قرارداد با این شرکت، از مزایای آموزش رایگان زبان استفاده کنید. این کار می تواند شما را یک گام برای اخذ clb جلوتر ببرد. از دیگر مزایای الست گروپ می توان به پشتیبانی 24 ساعته ی این شرکت اشاره کرد.

این شرکت در هر ساعتی از شبانه روز می تواند مشاور شما باشد.

همچنین دائما وضعیت پرونده ی مهاجرتی را بررسی کرده و به متقاضی اطلاع می دهند. مزیت های شرکت افق بین المللی یاسمین یا همان الست گروپ، بیش از این ها می باشد که هنگام عقد قرارداد مهاجرت با این شرکت، متوجه خواهید شد.

نحوه ی تبدیل clb به celpip

نحوه ی تبدیل clb به celpip

یکی از مدارک زبان انگلیسی، سلپیپ Canadian English language proficiency program می باشد که آزمون آن به صورت آنلاین برگزار می شود. بیشتر مربوط به سطح زبان و لهجه ی کانادایی است. این آزمون در کشورهای امارات و هند و آمریکا و فیلیپین و غیره برگزار می گردد و مثل آیلتس دارای بخش های مهارتی خواندن و نوشتن و مکالمه و شنیداری است.

از آنجایی که مرکز معیارهای زبان کانادا و سازمان امور مهاجرتی IRCC تسلط به زبان کانادایی را اصل کار در نظر می گیرند، داشتن مهارت  CBL را قبول دارند. به همین خاطر افرادی که آزمون CELPIP داده و مدرک دارند، باید آن را با CLB معادل سازی و تطبیق دهند. آزمون CELPIP یک آزمون سنجش مهارت عمومی انگلیسی است.

در این آزمون مهارت های انگلیسی در موقعیت های مختلف روزمره، روابط دوستانه و خانوادگی و غیره مورد ارزیابی قرار می گیرد.

این مدرک شامل دو نوع ساده و LS می باشد. نوع ساده ی آن برای اقامت دائم استفاده می شود که شامل مهارت های چهارگانه می باشد و نوع LS برای برنامه های شهروندی مورد استفاده قرار می گیرد. به هر حال می توان به راحتی این مدرک را با سطح CLB تطبیق داد.

نحوه ی تبدیل clb به tef فرانسه

آزمون tef یک آزمون بین المللی برای تعیین سطح دانش زبان فرانسه می باشد. این آزمون در سال 1998 برای اولین بار توسط مرکز زبان فرانسه ایجاد شد. این معیار برای سنجش میزان تسلط به زبان فرانسه برای مهاجرت به کشور کانادا و اخذ ویزای این کشور ایجاد شده است.

مدت اعتبار این آزمون فقط یک سال است. اگر در آن پذیرفته شوید، باید ظرف مدت یک سال برای اخذ ویزای کانادا اقدام کنید در غیر این صورت اعتبار آن لغو خواهد شد.

چنانچه در آزمون tef پذیرفته نشدید، می توانید بارها در این آزمون شرکت کنید و منعی برای این کار وجود ندارد اما باید بین هر آزمون، دو ماه تنفس باشد.

این مدرک قابلیت تبدیل به clb کانادا را دارد زیرا تمامی مهارت های مورد نیاز clb در آن وجود دارد. مهارت های شنیداری، نوشتاری و مهارت های مکالمه و خواندن در این آزمون به طور کامل سنجیده می شود.

تفاوت IELTS و CLB چیست؟

تفاوت IELTS و CLB چیست؟

هر دو از آزمون های مورد پذیرش شده ی بین المللی هستند اما در واقعیت تفاوت هایی نیز دارند. آزمون CLB دارای سه سطح آموزشی اولیه و متوسط و پیشرفته است که هر کدام از این سطوح با 4 امتیاز و جمعا هر سه سطح با 12 امتیازبندی تعیین می شود. اما آزمون آیلتس فقط 9 امتیاز دارد.

CLB یک آزمون و تعیین سطح زبان انگلیسی است که کاربرد آن فقط برای اخذ اقامت در کشور کانادا است ولی آیلتس یک نوع مدرک و آزمون زبان انگلیسی است که می تواند برای خیلی از کشورهایی که زبان انگلیسی، زبان اصلی کشورشان است، مورد قبول باشد. 

CLB در ایران برگزار نمی شود اما IELTS در بیشتر کشورها از جمله ایران برگزار می شود.

دانستن تفاوت این دو می تواند برای شما راهنمای خوبی باشد تا بهتر تصمیم بگیرید. مشاوران شرکت الست گروپ، به صورت تخصصی در این زمینه شما را راهنمایی خواهند کرد. این شرکت با برگزاری دوره های رایگان زبان انگلیسی، گامی بسیار موثر در این زمینه برداشته و می تواند شما را یاری دهد.

چگونگی ارزیابی سطح زبان انگلیسی با CLB

معیار CLB کانادا، سنجش میزان تسلط شخص متقاضی مهاجرت است. این سنجش با 12 نمره و امتیازبندی انجام می شود. این معیار همان طور که قبلا گفته شد، دارای سه سطح می باشد. سطح ابتدایی، متوسط و پیشرفته. هر کدام از این سطوح برای یک نوع مهاجرت مناسب می باشد.

مهارت های چهار گانه ی زبان شامل reading،speaking ،  writing و  listening می باشد که در این معیار مورد سنجش قرار می گیرد. ما در اینجا هر سه سطح را به طور کامل شرح می دهیم و ذکر می کنیم برای چه نوع ویزایی کاربرد دارد.

سطح اولیه و مبتدی:

این سطح شامل شناخت، توسعه و تناسب و تسلط کامل به 4 مهارت زبان انگلیسی در حد ابتدایی است. نمره ی آن از 1 تا 4 می باشد. شخص در این سطح فقط می تواند به طور دست و پا شکسته ارتباط برقرار کند، بنویسد و بخواند. این سطح هرگز مناسب مهاجرت های کاری و تحصیلی نمی باشد.

سطح متوسط:

این سطح شامل شناخت، توسعه و تناسب و تسلط کامل به مهارت های 4 گانه  زبان انگلیسی در حد متوسط می باشد که امتیازبندی آن از 5 تا 8 می باشد. در این سطح از clb، شخص قادر خواهد بود به راحتی با دیگران ارتباط بگیرد، بخواند و صحبت کند و بنویسد. شخصی که در این سطح باشد می تواند مناسب مهاجرت باشد. اگر امتیاز دریافتی شخص بین 7 تا 8 باشد، به راحتی برای مهاجرت کاری و تحصیلی می تواند اقدام کند.

سطح پیشرفته:

این سطح شامل شناخت، توسعه و تناسب و تسلط کامل به مهارت های 4 گانه ی زبان انگلیسی در حد پیشرفته و حرفه ای می باشد.

که امتیازدهی آن از 9 تا 12 می باشد. کسی که در این سطح باشد، یعنی مهارت های ارتباطی و شنیداری و هر آنچه که لازم است را می داند. تک تک اصطلاحات را می داند و برای مهاجرت در هر بخشی، مناسب است.

حداقل نمره و امتیاز clb برای مهاجرت تحصیلی و کاری

حداقل نمره و امتیاز clb برای مهاجرت تحصیلی و کاری

اگر قصد دارید برای مهاجرت از طریق تحصیل اقدام کنید، باید در جریان این مطلب باشید که سطح قابل قبول زبان انگلیسی یا فرانسه برای این کار با توجه به مقطع قبولی شما، متفاوت است.

اگر در مقطع کارشناسی قبول شده باشید و بخواهید از این طریق ادامه تحصیل بدهید، نمره clb شما باید در کمترین حد که عدد 7 می باشد، قرار داشته باشد. اگر متقاضی ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد هستید، باید این امتیاز برابر با عدد 8 باشد. اگر هم می خواهید در مقطع دکترا تحصیل کنید، حتما حداقل نمره ی شما باید 9 باشد.

راه های مهاجرت به کشور کانادا زیاد است ولی اخذ اقامت دائم و قانونی، مستلزم دانستن زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد. اصولا نوع درخواست ویزا، تعیین کننده است که نمره و امتیاز clb چقدر باید باشد. هر نوع ویزایی مستلزم دانستن زبان تخصصی در آن زمینه است.

مثلا اشخاصی که ویزای تحصیلی دریافت می کنند، میزان تسلط زبان تخصصی رشته ی خودشان علاوه بر مهارت های 4 گانه، ملاک خواهد بود. یا مثلا کسانی که قصد کار کردن در کانادا را دارند و ویزای کاری یا استارتاپی و تجاری می خواهند، هر کدام باید نمره ی بالاتری کسب کنند.

میزان سختگیری در این موارد کمی بالاتر است.
اگر به دنبال شناخت و مشاوره های تخصصی در این زمینه هستید، پیشنهاد می کنیم از مشاوران متخصص الست گروپ استفاده کنید.

امتیازات 12 گانه ی clb بیانگر چه چیزی هستند؟

Clb دارای سه سطح و 12 امتیاز می باشد. در اینجا قصد داریم بگوییم که هر کدام از این امتیازات، بیانگر چه چیزی هستند.
امتیاز1: بیانگر این است که فرد در سطح ابتدایی قرار دارد.
امتیاز2: بیانگر آشنایی فرد با مفاهیم ابتدایی است.
امتیاز3: فرد نکات لازم سطح مقدماتی را یاد گرفته و توانایی صحبت کردن دارد.
امتیاز4: فرد، سطح ابتدایی را کاملا پشت سر گذاشته است.
امتیاز5: شخص وارد سطح نیمه حرفه ای شده است.
امتیاز6: نشاندهنده ی ورود فرد به سطح نیمه حرفه ای است و می تواند صحبت کند.
امتیاز7: شخص تمامی اصطلاحات و نکات سطح نیمه حرفه ای را کاملا مسلط است و داوطلب تقریبا قوی شده است.
امتیاز8: فرد در حال ورود به سطح پیشرفته می باشد.
امتیاز9: فرد در ابتدا و آغاز سطح پیشرفته قرار دارد.
امتیاز10: این امتیاز بیانگر این است که فرد مورد نظر در آموزش اصطلاحات و دستور زبان انگلیسی یا فرانسه است.
امتیاز11: این امتیاز نشان می دهد که شخص به تمام تکنیک های زبان انگلیسی تسلط کامل دارد.
امتیاز12: این امتیاز، آخرین امتیاز می باشد که نشان از تسلط بسیار کامل و حرفه ای فرد دارد.
هر کدام از این امتیاز بندی ها توسط سازمان امور مهاجرتی کانادا IRCC  و سازمان معیارهای زبان کانادایی تعیین شده اند و دارای استاندارد لازم از نظر تطبیق دهی با دیگر مدارک و آزمون ها هستند.

کلام آخر

کلام آخر

به انتهای مقاله CLB چیست، رسیدیم. زبان یکی از ابزارهای مهم ارتباط گیری در دنیا برای افراد مختلف با ملیت های گوناگون می باشد. مهاجرت به کانادا و بهره مندی از یک زندگی بی دغدغه و پر از آرامش، حتما نیازمند سطح خوب و قابل قبولی در زبان انگلیسی یا فرانسه می باشد. یادگیری زبان برای مهاجرت را شوخی نگیرید. CLB یک معیار تشخیصی برای مهاجرت به کاناداست و مطمئن باشید در صورتی که امتیاز شما پایین باشد، شانس دریافت ویزا را از دست خواهید داد.