جدول اکسپرس اینتری کانادا

در این مقاله به بررسی موضوع جدول اکسپرس اینتری کانادا می پردازیم. با ما باشید.

مهاجرت به کشور کانادا با شیوه های متعدد امکانپذیر است، اما در این بین، شیوه Express Entry Canada با مزیت هایی که برای ایرانیان مهیا نموده است، یکی از بهترین شیوه ها به شمار می آید.

در این مقاله به بررسی موضوع جدول اکسپرس اینتری کانادا می پردازیم. با ما باشید.

مهاجرت به کشور کانادا با شیوه های متعدد امکانپذیر است، اما در این بین، شیوه Express Entry Canada با مزیت هایی که برای ایرانیان مهیا نموده است، یکی از بهترین شیوه ها به شمار می آید.

به این دلیل که بر خلاف سایر شیوه های مهاجرتی که احتمال دارد تا چندین سال استمرار یابد، شما می توانید در سریعترین زمان، سکنای همیشگی این کشور را دریافت کنید.

اینفوگرافیک جدول اکسپرس اینتری کانادا

اینفوگرافیک جدول اکسپرس اینتری کانادا

این برنامه سیستمی است که بر مبنای معیارهای متعدد به درخواست کنندگان امتیاز می دهد. اشخاصی که Express Entry Draw بیشتری را در هر دوره قرعه کشی کسب کنند، از این فرصت برخوردارند که اقامت دائم کشور کانادا را دریافت کنند.

ویدئو جدول اکسپرس اینتری کانادا

در این خصوص می توانید با متخصصین موسسه الست گروپ در ارتباط باشید. موسسه مهاجرتی الست گروپ، بهترین و معتبرترین شرکت مهاجرتی شناخته می شود. با ما همراه باشید تا درباره جدول اکسپرس اینتری کانادا، اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم. 
عناوین مقاله:
اکسپرس اینتری کانادا چیست؟
برنامه های مهاجرتی اکسپرس اینتری کانادا را نام ببرید.
شرایط اکسپرس اینتری کانادا را توضیح دهید.
عوامل موثر در هزینه اکسپرس اینتری کانادا را نام ببرید.
مدارک مورد نیاز Express Entry Canada چیست؟
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جدول اکسپرس اینتری کانادا با ما همراه باشید.

 

اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

پیش از توضیح در باره جدول اکسپرس اینتری کانادا بهتر است شما را با Express Entry Canada بیشتر آشنا کنیم. این طرح مهاجرتی به منظور جذب افراد متخصص و متقاضیان تحصیلکرده معرفی می شود. اکسپرس اینتری کانادا بر حسب امتیاز کسب شده رتبه بندی می شود و اشخاصی که بیشترین امتیاز را به دست آورند، می توانند برای مهاجرت دائمی به این کشور اقدامات لازم را انجام دهند.

به همین منظور جدول اکسپرس اینتری کانادا بسیار حائز اهمیت است. این کشور یکی از مهاجرپذیرترین کشورها در دنیا معرفی می شود و همه ساله مهاجران بسیاری از تمامی دنیا همچون ایران پذیرش می شوند.

بیست و دو درصد از جمعیت این کشور مهاجرپذیر و پیشرفته را مهاجران تشکیل می دهند. این طرح مهاجرتی که از سال دوهزار و پانزده میلادی طراحی شد، اشخاص بر حسب مهارت های شخصی، میزان توانایی فرد و منطبق بودن با جامعه کانادایی امتیاز بندی می شوند.

در برنامه اکسپرس اینتری کانادا، هر شخص پرونده ای را به شکل آنلاین نزد کنسولگری این کشور تشکیل می دهد و با کامل کردن اسناد مورد نیاز، امتیاز خود را از طریق سیستم فوق افزایش می دهد.

کمپانی ها و دارندگان کسب و کار در استان های متعدد این کشور می توانند به فهرست این اشخاص درخواست کننده مهاجرت که در سیستم فوق ثبت نام شده اند، دسترسی کامل داشته و بعد از کسب موافقت از سوی دولت این کشور، نسبت به استخدام آن ها اقدام کنند. بنابراین یکی از سریعترین و در عین حال بهترین شیوه های مهاجرت به کشور کانادا ثبت نام و ارتقای امتیاز از طریق سیستم Express Entry است.
 
لازم به توضیح است که هدف کلی این سیستم، تسهیل روند پذیرش مهاجران و تسریع در امر استخدام نیروی کار متخصص و مجرب در راستای اقتصاد رو به پیشرفت کانادا است.

در شیوه فوق؛ درخواست کنندگان براساس معیارهای جدول اکسپرس اینتری کانادا که شامل سابقه کار، سن، میزان تحصیلات، میزان انطباق پذیری، تسلط به زبان فرانسوی یا انگلیسی، دارا بودن پیشنهاد شغلی می باشد، رتبه بندی می شوند.

به این ترتیب اشخاصی که امتیاز بیشتری را کسب کنند، این امکان را دارند که برای دریافت Express Entry Canada Visa اقدام کنند. برای کسب آگاهی بیشتر، به شرکت الست گروپ مراجعه نمایید.

برنامه های مهاجرتی Express Entry Canada

برنامه های مهاجرتی Express Entry Canada

برای مهاجرت به این کشور به روش Express Entry، چهار طرح وجود دارد که عبارتند از:
1)    Federal Skilled Worker Class (نیروی کار متخصص فدرال)
2)    Federal Skilled Trades Program ( نیروی متخصص فنی فدرال)
3)    Canadian Experience Class (تجربه کار کانادایی)
4)    PNP یا مهاجرت استانی کانادا
پیش از آگاهی از طرح های فوق بهتر است اطلاعاتی در رابطه با NOC شغلی و گروه بندی مشاغل در کانادا در اختیار شما قرار دهیم.

طبقه بندی National Occupational Classification (ناک های شغلی کانادا):

این طبقه بندی فهرستی از مشاغل کانادا است که براساس اهداف، وظایف، ماهیت و توانایی های متعدد دسته بندی می شوند. بهتر است بدانید در فهرست NOC Canada، تقریباً سی هزار شغل در پنج دسته مهارتی:
1)    A   2) B   3) C   4) D   5) O
و نیز ده گروه شغلی دسته بندی می شوند که در ادامه در خصوص هر یک از این گروه ها توضیحات بیشتری را ارائه خواهیم کرد.
مشاغل گروه (O): مشاغل مدیریتی در کلیه قسمت ها نظیر مدیران ارشد، مدیران کارخانه و غیره
مشاغل گروه (A): معمولاً این گروه مرتبط به مشاغل حرفه ای و مستلزم مدرک دانشگاهی است. نظیر داروسازان، شیمی دانان، معلمان، مهندسان و پزشکان
مشاغل گروه (B): مشاغل فنی که به طور معمول به مدرک کارآموزی و یا کالج، دنبال کردن دوره ها و یا آموزش تخصصی نیاز دارند همچون عکاسان، آتش نشان ها، دستیاران اداری، تاسیساتی، برقکار و آشپز
مشاغل گروه (C): معمولا این گروه از مشاغل به آموزش های متوسط و تحصیلات دبیرستان مرتبط نیاز دارند. همچون قصاب، گارسون و رانندگان کامیون
مشاغل گروه (D): مشاغل فوق به آموزش و یا مدرک خاصی نیاز ندارند و به طور معمول در حین کار آموزش های لازم را فرا می گیرند نظیر نیروهای نظافت و یا کارگران خدماتی

با توجه به توضیحات ارائه شده برای مهاجرت Express Entry Canada، در هر یک از گروه های شغلی نامبرده بایستی از تخصص و مهارت کافی برخوردار باشید.
حال به موضوع اصلی این بخش از جدول اکسپرس اینتری کانادا یعنی برنامه های مهاجرتی Express Entry می پردازیم:

FSWC:

نیروهای متخصص و کارگرانی که جزء مشاغل گروه های (B-A-O) فهرست نام های این کشور قرار دارند، این امکان را دارند که با طرح Skilled Worker و از طریق Express Entry سکونت همیشگی این کشور را دریافت کنند. از اصلی ترین شرایط برنامه فوق برای نیروی کار متخصص فدرال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

تجربه کار پیوسته تمام وقت به مدت یک سال و یا این سوابق که معادل کار نیمه وقت در مشاغل گروه های (A)، (O) و یا B است.

تایید دانش زبان با دریافت نمره (CLB7) و یا بیشتر در کلیه دوره های زبان فرانسه و یا انگلیسی که TEF، CELPIP و یا IELTS از جمله مدارک مورد تایید این کشور به شمار می آیند.

از دیگر شرایط مهم برنامه اکسپرس اینتری مدرک دیپلم است که بایستی به معادل دیپلم دبیرستان این کشور و یا مقاطع بالاتر از آن اشاره کرد.

چنانچه شما جاب آفر و یا مجوز کار رسمی در این کشور را نداشته باشید، بایستی از تمکن مالی مناسب برخوردار باشید.

FSTP (Skilled Trades):

این طرح (نیروی متخصص فنی فدرال) با انگیزه جبران کمی نیروهای ماهر و فنی در بعضی از استان های این کشور ایجاد شده است. به منظور مهاجرت Express Entry Canada به روش اسکیل ترید، شغل درخواست کننده بایستی جزء گروه (B) مشاغل این کشور باشد. شرایط مهم Express Entry Canada برای FSTI عبارتند از:

-       این افراد بایستی حداقل به مدت بیست و چهار ماه دارای تجربه کاری پیوسته به طور تمام وقت و یا نیمه وقت در طی پنج  سال گذشته در سطح (B) باشد.
-       دریافت حداقل نمره در مهارت های reading و Writing (CLB 4) و مهارت های Speaking و Listening (CLB 5) در زبان فرانسه و انگلیسی است.
-       چنانچه شما متقاضی عزیز فاقد Job Offer و یا مجوز کار رسمی در این کشور باشید، بایستی از استطاعت مالی مناسبی برخوردار باشید.
Canadian Experience Class: اشخاصی که در کشور کانادا حداقل به مدت یک سال کار کرده اند، از این فرصت برخوردارند تا به وسیله طرح فوق (تجربه کاری کانادایی) سکونت همیشگی کانادا را دریافت کنند.

شرایط Express Entry Canada برای طرح فوق عبارتند از:

o      حداقل سوابق شغلی که نیمه وقت آن معادل (سه سال) و تمام وقت آن که حداقل (یک سال) است و جزء مشاغل گروه (B، O، A) می باشد.
o      متقاضیان گروه (B) بایستی دارای حداقل نمره زبان در سطح (CLB 5) و همچنین مشاغلی که در گروه (A و O) قرار دارند، دارای مدرک زبان در حد (CLB 7) باشند.
o      در این طرح مهاجرتی، متقاضیان بایستی مدرک تحصیلی آن ها با دیپلم این کشور و یا بالاتر از آن تطبیق داشته باشد.
چنانچه پناهنده کشور کانادا باشید و یا سوابق شغلی شما قانونی و یا مورد تایید دولت این کشور نباشد، سکنای همیشگی کشور کانادا به شما تعلق نمی گیرد. اطلاعات تکمیلی را از مشاورین زبده الست گروپ بخواهید.

PNP (مهاجرت استانی کانادا):

استان های این کشور بنابر خواسته های خود پذیرش مهاجران متخصص، دانشجو، نیروی کار و غیره را انجام می دهند. چنانچه مایلید به غیر از Quebec در یکی از استان های این کشور به زندگی و یا اشتغال بپردازید، می توانید با کمک پی ان پی یا همان برنامه های استانی کشور کانادا، اقامت این کشور را دریافت کنید.

از طریق طرح فوق این فرصت را دارید تا به یکی از استان های مورد دلخواه خود مهاجرت نموده و اقامت دائمی کشور کانادا را دریافت کنید.

به منظور PNP از طریق Express Entry Canada، بایستی مستقیماً تقاضای خود را به وسیله استان مورد نظر انجام دهید و یا علاقه مندی خود را در ایجاد پروفایل Express Entry به یکی از استان های این کشور ارائه دهید.

چنانچه از حداقل شرایط خواسته شده استان مورد نظر برخوردار باشید، استان مربوطه دعوتنامه ای را برای شما ارسال می کند.

شرایط Express Entry Canada

شرایط Express Entry Canada

دقت داشته باشید که در جدیدترین به روز رسانی برنامه امتیاز بندی جدول اکسپرس اینتری کانادا، تغییراتی در اساس رتبه بندی ها ایجاد می شود.

اما در مجموع، امتیاز بندی در دو گام انجام خواهد شد. به این صورت که چنانچه درخواست کننده از کل صد امتیاز گام نخست، شصت و هفت امتیاز کسب کند، اجازه ورود به برنامه Express Entry را دریافت می کند.

در گام Pool (استخر انتظار) محاسبه امتیازات از مجموع هزار و دویست انجام می شود که از این بین پانصد امتیاز آن به مشخصه های شخصی بستگی دارد. در این برنامه، مجرد و یا متاهل بودن متقاضی طبق جدول اکسپرس اینتری کانادا بسیار مهم است.

در حقیقت ارزیابی امتیاز شخص مجرد از پانصد انجام می شود و در طرح Skilled Worker استانی امتیاز دهی شخص متاهل از چهارصد و شصت محاسبه می شود. گفتنی است که چهل امتیاز باقیمانده به شرایط همسر شخص متاهل در این سیستم اختصاص دارد.

طبق جدول اکسپرس اینتری کانادا، تقسیم بندی امتیازها به این گونه است:
دسته بندی شاخص    شاخص های شخصی درخواست کننده اصلی    شاخص های شخصی همسر    شاخص های ترکیبی    امتیازهای متفرقه
امتیاز درخواست کننده مجرد    500
     0    100    600
امتیاز درخواست کننده متاهل   460    40    100    600
لازم به توضیح است که هر یک از طرح های مهاجرتی Express Entry Canada امتیاز بندی کلی معینی را برای این سیستم در نظر می گیرند و برمبنای جدول اکسپرس اینتری کانادا به عوامل پارامترهای اختیاری و ضروری امتیاز می دهند. دقت داشته باشید که رتبه ممتاز از سیستم ارزیابی (CRS) در هر بار تعیین قرعه کشی متفاوت بوده و هر شصت روز 1 بار، به روزرسانی انجام می شود.

به عنوان مثال در Draw پایانی برای مهاجرت استانی کانادا که در تاریخ (2021/1/8) قرعه به نام شماره (177) افتاد و از بین لیست Pool (استخر انتظار) برای ششصد و هفتاد و یک درخواست کننده دعوتنامه (ITA) صادر می شود. حداقل امتیاز در نظر گرفته شده در Draw فوق به PNP (طرح مهاجرت استانی) اختصاص دارد.

در بعضی شرایط در Express Entry Canada اجباری و نشان دادن سایر شرایط در سیستم (CRS) به امتیاز بیشتری نیاز دارد. از مهمترین معیارهای حضور در طرح های مهاجرتی سیستم ارزیابی Express Entry می توان به:

1)    شرایط سنی مناسب 2) سوابق کاری مربوط با مدرک تحصیلی 3) مدرک تحصیلی دیپلم به بالا 4) مدرک زبان اشاره داشت.

البته براساس جدول اکسپرس اینتری کانادا، بعضی از پارامترها سبب افزایش امتیاز شما در سیستم ارزیابی فوق می شود:
1)    ارائه مدرک فوق لیسانس یا دکتری (PhD)  2) تسلط کامل به زبان فرانسوی و یا انگلیسی 3) تجربه تحصیلی و یا اقامت کاری در کشور کانادا 4) آشنایی کامل به زبان فرانسه و یا انگلیسی 5) Job Offer توسط شرکت کانادایی 6) سکونت یکی از اعضای درجه یک خانواده شخص درخواست کننده و یا همسر وی در این کشور

با توجه به این که سیستم فوق اصلی ترین جریان جذب نیروی کار متخصص و متخصصان بین المللی به کانادا به شمار می آید، محقق ساختن اهداف دولت از سیستم ارزیابی اکسپرس اینتری در گرو بهترین انتخاب از بین درخواست کنندگان مهاجرت به این کشور در مرحله Pool است.

بنابراین، شرایط متقاضی در عملکرد تقاضای (EOI) وی بسیار حائز اهمیت است. به علت مهم بودن مسئله فوق، نخست معیارهای ضروری برای شرکت در این طرح را مورد بررسی و ارزیابی بیشتر قرار می دهیم. شما برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

مهمترین معیارهای شرکت در برنامه های مهاجرتی Express Entry Canada

مهمترین معیارهای شرکت در برنامه های مهاجرتی Express Entry Canada

مهارت به زبان فرانسه و یا انگلیسی

مهارت به زبان فرانسه و یا انگلیسی

تسلط کامل به یکی از زبان های رسمی این کشور و یا هر دو زبان به منظور تحصیل و یا اشتغال امری ضروری است. در سیستم ارزیابی از مجموع امتیازات، بیست و هشت امتیاز به اسکیل ورکر (نیروی کار متخصص فدرال) اختصاص دارد. با توجه به مهارت های شخص درخواست کننده در Conversation (مکالمه)، reading (خواندن)، Writing (نوشتن) و یا Listening (شنیداری) ارزیابی های لازم انجام می شود.

به بیان دیگر، نمره کسب شده از هر یک از توانایی ها برای ارزیابی سیستم فوق موثر است. در 4 مهارت به زبان اصلی حداقل نمره کسب شده بایستی (CLB 7) و یا (NCLC 7) و در صورت امکان در زبان دوم حداقل نمره (CLB 5) و یا (NCLC 5) برای حضور در این برنامه های مهاجرتی ضروری است.

دقت داشته باشید دارندگانی که نمرات کمتری را در مدرک زبان به دست می آورند، امتیاز مرحله فوق را کسب نخواهند کرد. به این ترتیب دریافت نمرات بیشتر سبب کسب بیشترین امتیاز و در نتیجه شانس بیشتر برای پذیرش می شود.

امتیاز دهی مدرک زبان در جدول اکسپرس اینتری کانادا

امتیاز بندی
مهارت زبان سطح (CLB)    درخواست کننده متاهل    درخواست کننده مجرد
پایین تر از (CLB 4)    0    0
(CLB4) یا (CLB5)    6    6
CLB 6    8    9
CLB7    16    17
CLB 8    22    23
CLB 9    29    31
CLB 10 و یا بیشتر    32    34
 گفتنی است (CLB) به کار برده شده در این جدول استانداردی برای ارزیابی سطح زبان است که قابل تطبیق با IELTS است.
زبان دوم: در صورتی که متقاضی علاوه بر زبان انگلیسی، مهارت کافی در زبان فرانسه داشته باشد، امتیاز بندی سطح مهارتی در زبان دوم به این صورت است: 
     امتیاز
مهارت زبان در سطح CLB    درخواست کننده متاهل    درخواست کننده مجرد
(CLB 4) و یا پایین تر    0    0
(CLB5) یا (CLB6)    1    1
( CLB7) یا (CLB 8)    3    3
(CLB 9) و یا بالاتر    6    6

تحصیلات در سیستم Express Entry Canada

تحصیلات در سیستم Express Entry Canada

بر طبق قوانین؛ درخواست کنندگان شرکت در طرح های مهاجرتی کشور کانادا، بایستی اسناد آموزشی خود را تبدیل به سیستم آموزشی کانادا کنند که برای این امر نیاز به گزارش ECA (ارزیابی اعتبار تحصیلی) دارند. مدرک فوق از سوی سازمان مشخصی به اشخاصی که تمایل دارند به این کشور مهاجرت کنند، تعلق می گیرد.

این گزارش از مدارک تحصیلی که از سایر موسسات آموزشی خارجی اخذ شده است را با مدرک دانشگاهی و یا یک گواهی دیپلم از موسسه کانادایی معادل سازی و یا تطبیق می دهند. در زمان تقاضا بایستی گزارش اعتبار خارجی و یا گواهینامه کانادایی خود را به سیستم Express Entry  وارد کنید.

بر مبنای نمره معدل و مقطع فارغ التحصیلی، شخص می تواند از این معیار امتیاز بندی در گام نخست بیست و پنج امتیاز را کسب کند. اگر از رشته های تحصیلی لازم برای اشتغال در کانادا مدرک فارغ التحصیلی معتبر دارید، می توانید با نشان دادن آن برای پذیرش، شانس بیشتری را به دست آورید.
 
شیوه امتیازدهی به میزان تحصیلات براساس جدول اکسپرس اینتری کانادا به این صورت است:          
سطح تحصیلات    امتیاز دهی به درخواست کننده مجرد    امتیاز دهی به درخواست کننده متاهل
سیکل    0    0
دیپلم هنرستان    30    28
مدرک دانشگاهی (یک سال)    90    84
مدرک کاردانی    98    91
مدرک لیسانس    120    112
نشان دادن دو مدرک لیسانس    128    119
مدرک فوق لیسانس    135    126
مدرک دکترا    150    140

سوابق شغلی قابل ارائه و معتبر

سوابق شغلی قابل ارائه و معتبر

همچون رشته تحصیلی دانشگاهی، نشان دادن سوابق کاری از بین مشاغل خواسته شده کشور کانادا، درصد پذیرش شخص را در سیستم ارزیابی Express Entry Canada تا حد بسیار افزایش می دهد.

به منظور دریافت امتیاز فاکتور فوق بایستی حداقل به مدت سی ساعت در طول هفته به صورت تمام وقت به مدت دوازده ماه با حقوق و یا معادل آن به شکل نیمه وقت در طی هفته پانزده ساعت تا دو سال در مشاغل سطح مهارتی (B) و یا (A) را در ناک (طبقه بندی مشاغل ملی) عرضه کرد.

تجربه کاری در سیستم سنجش (CRS) در سه حالت کار خود اشتغالی، کار در زمان تحصیل و یا کار تمام وقت در سایر کشورها و یا کانادا مورد بررسی قرار می گیرد. به منظور اظهار نوع شغل خود بایستی کد NOC را از بین فهرست انتشار یافته پیدا نموده و به سیستم ارزیابی Express Entry وارد کنید.

دقت داشته باشید که سوابق شغلی اشخاص در دو دوره ده ساله رسیدگی می شود که حداکثر امتیاز پانزده را برای متقاضی به کانادا به همراه دارد. همچنین، داشتن جاب آفر از سوی کارفرمایان کانادایی هم به امتیاز بندی شما ده امتیاز را اضافه می کند که الزامی نبوده و تنها احتمال پذیرش شما را افزایش می دهد.

امتیازبندی سابقه کاری در جدول اکسپرس اینتری کانادا

تجربه کاری در کانادا    امتیاز
    درخواست کننده مجرد    درخواست کننده متاهل
فاقد تجربه کاری و یا کمتر از دوازده ماه    0    0
یک سال    40    35
دو سال    53    46
سه سال    64    53
چهار سال    63    72
پنج سال و یا بالاتر    80    70

سن در سیستم Express Entry Canada

سن در سیستم Express Entry Canada

برنامه های مهاجرتی که از این سیستم به منظور جذب نیروی کار ماهر و یا مهاجر استفاده می کنند، رده سنی هجده  تا چهل و شش سال را مناسب ترین بازه زمانی در نظر می گیرند. به بیانی، آغاز فعالیت در این کشور به صورت حرفه ای و یا تخصصی، فقط برای این رده سنی میسر خواهد بود.

سیستم حداکثر امتیاز در گام نخست برای سن درخواست کنندگان رده سنی بین بیست تا بیست و نه سال را در نظر گرفته است. در گام بعدی برنامه اسکیل ورکر فاکتور سن (110) به درخواست کننده مجرد و (100) به درخواست کننده متاهل تعلق می گیرد.

لازم به ذکر است که برای رده های سنی بیش از چهل و شش سال، یک امتیاز منفی در قبال هر یک سال محاسبه می شود.
مشاورین و متخصصین شرکت الست گروپ، اطلاعات تکمیلی را در اختیارتان قرار می دهند.

امتیازدهی سن در جدول اکسپرس اینتری کانادا

امتیاز
سن    درخواست کننده مجرد    درخواست کننده متاهل
هفده سال و یا پایین تر    0    0
هجده سال    99    90
نوزده سال    105    95
بیست تا بیست و نه سال    110    100
سی سال    95    105
سی و یک سال    99    90
سی و دو سال    94    85
سی و سه سال    88    80
سی و چهار سال    83    75
سی و پنج سال    77    70
سی و شش سال    72    65
سی و هفت سال    66    60
سی و هشت سال    61    55
سی و نه سال    55    50
چهل سال    50    45
چهل و یک سال    39    35
چهل و دو سال    28    25
چهل و سه سال    17    15
چهل و چهار سال    6    5
چهل و پنج سال و یا بالاتر    0    0

 

شاخص تطبیق پذیری در امتیاز بندی Express Entry Canada

شاخص تطبیق پذیری در امتیاز بندی Express Entry Canada

شرایط همسر متقاضی شرکت در طرح های مهاجرتی Express Entry  اهمیت خاصی در سیستم امتیاز بندی دارد.

به عنوان مثال دانش و تسلط در زبان فرانسه و یا انگلیسی همسر، سکونت یکی از بستگان همسر و یا درخواست کننده در کشور کانادا و تجربه همسر درخواست کننده از تحصیل و یا کار در این کشور می تواند امتیازات قابل توجهی در طرح مهاجرتی به همراه داشته باشد. همچنین موارد دیگری همچون داشتن جاب آفر، تحصیل و سوابق شغلی در کشور کانادا و شرایط همسر منجر به کسب امتیاز بهتر از شروط تطبیق پذیری برای فرد مجرد می شود.

چنانچه درخواست کننده از کل این امتیازات بتواند در گام نخست امتیاز شصت و هفت را به دست آورد، این فرصت را دارد تا به گام بعدی از Express Entry وارد شود. بعد از ورود به Pool با توجه به طرح مهاجرتی خواسته شده، امتیاز دهی جدید انجام می شود. چنانچه سیستم، متقاضی را در این برنامه مهاجرتی واجد شرایط بشناسد، فرد به گام بعدی از امتیاز بندی وارد می شود.

امتیاز بندی CSR در گام دوم، شرایط شخص را بر مبنای برنامه مهاجرتی می سنجد. به این ترتیب هر یک از برنامه های فوق امتیاز دهی خاصی دارند. در ادامه عوامل مهم درخواست کننده، پارامترهای مرتبط به همسر و دارا بودن انتقال پذیری توانایی های متقاضی به همراه امتیازهای اختیاری و مازاد را حداکثر تا امتیاز (1200) مورد بازبینی قرار می دهیم.

جدول اکسپرس اینتری کانادا

جدول اکسپرس اینتری کانادا

براساس جدیدترین گزارشات اداره مهاجرت کانادا، امتیاز دهی Express Entry در دو گروه درخواست کنندگان متاهل و مجرد براساس مهمترین فاکتورهایی که در بخش قبلی بیان کردیم و حداکثر رتبه بندی (500) است به این صورت اعلام گردیده:
فاکتورها    سن    میزان تحصیلات    میزان تسلط به زبان    سوابق شغلی در کانادا
حداکثر امتیاز بندی CRS – مجرد    110    150    160    80
حداکثر امتیاز بندی CRS-  متاهل    100    140    150    70

این موارد از مهم ترین شرایط حضور در طرح های مهاجرتی Express Entry Canada است که به هر یک از آن ها امتیاز جداگانه تعلق می گیرد. جزئیات موجود از هر یک از عوامل از مهمترین نکات برای درخواست کنندگان مهاجرت به این کشور اروپایی به شمار می آید. به همین منظور در بخش قبلی تمامی فاکتورهای اساسی را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم.

برای Express Entry Canada بایستی به چه صورت اقدام کرد؟

برای Express Entry Canada بایستی به چه صورت اقدام کرد؟

گفتنی است که ثبت تقاضای Express Entry Canada در دو گام انجام می شود. نخستین گام نشان دادن پروفایل که مشتمل بر اسنادی مانند:

1)     پاسپورت و یا مدارک سفر 2) گزارش WES (ارزیابی اعتبار نامه آموزشی) 3) نتایج آزمون زبان است که بعد از ارسال کامل مشخصات خود و اخذ دعوت نامه به منظور سکنای همیشگی کشور کانادا، بایستی مدارک دیگری مانند تاییدیه عدم سوء پیشینه، اسناد هویتی، درخواست ها و گواهی سلامت پزشکی را به دولت این کشور ارائه دهند.

اشخاصی که شانس بیشتری برای اخذ Express Entry Canada دارند

ثبت نام کنندگانی که به مرحله Pool وارد می شوند در واقع نمره کامل امتیاز بندی CRS را وصول می کنند.

در این بین افرادی که بیشترین رتبه را با توجه به فاکتورهای مهم نامبرده دریافت می کنند، به مراتب درصد احتمال تقاضا برای این گروه از داوطلبان بیشتر است.

همان طور که در بخش های قبلی بیان کردیم، میزان تجربه کاری، تسلط به زبان، میزان تحصیلات و سن از مهمترین عوامل تاثیرگذار در (CRS) است. به این ترتیب کاندیدای ایده آل Express Entry واجد شرایط مواردی که در زیر متذکر می شویم، هستند:

-        برای شرکت در این برنامه مهاجرتی کمتر از سی سال باشند.
-        یکی از مواردی که درصد احتمال تقاضای آن ها را افزایش می دهد، دارا بودن هر دو مدرک لیسانس و فوق لیسانس است.
-        شخص توانایی بالایی در مهارت زبان فرانسه و یا انگلیسی داشته باشد که در این برنامه، سطح معیار زبان کانادایی (CLB) هشت و یا بیشتر از آن است.
-        مورد بعدی به سابقه کاری حرفه ای حداقل به مدت سه سال اختصاص دارد.

البته موارد دیگری سبب افزایش امتیاز بندی شما می شود:

1)    تسلط و آشنایی کافی به هر دو زبان فرانسه و یا انگلیسی  2) مدرک فوق لیسانس و یا دکتری PhD)) 3) تجربه تحصیل و یا اشتغال در کشور کانادا 4) سکنای فعلی یکی از اعضای درجه یک خانواده فرد در این کشور 5) پیشنهاد شغلی یا Job Offer از شرکت کانادایی 6) نامزد PNP (برنامه مهاجرتی استانی کانادا)

هزینه Express Entry Canada

با توجه به عنوان مقاله جدول اکسپرس اینتری کانادا قصد داریم به هزینه های مرتبط به این برنامه مهاجرتی بپردازیم. به طور کلی به منظور این که بدانید هزینه Express Entry Canada چقدر است و برای مهاجرت به این کشور از طریق شیوه فوق بایستی چه مقدار بودجه در نظر بگیرید، بایستی دو مورد را متذکر شویم:

هزینه اخذ پاسپورت Express Entry Canada و استطاعت مالی که بایستی به سفارت این کشور ارائه دهید، که در ادامه در خصوص هر یک از آن ها توضیحات بیشتری بیان خواهیم کرد.

هزینه ویزای Express Entry Canada:

براساس جدول اکسپرس اینتری کانادا هزینه هایی مانند: آزمون زبان، هزینه تهیه Biometric، ECA (گزارش ارزشیابی تحصیلی)، هزینه معاینات پزشکی، هزینه ویزا و ارائه تایید عدم سوء پیشینه می تواند بر هزینه اکسپرس اینتری کانادا تاثیرگذار باشد.

توان مالی Express Entry Canada:

توان مالی مورد نیاز برای مهاجرت به این کشور به روش Express Entry  به این مورد که شما از کدام برنامه مهاجرتی خود به منظور مهاجرت به کشور کانادا استفاده کرده اید، بستگی دارد. چنانچه از شیوه Federal Skilled Worker Class و یا اسکیل ترید برای مهاجرت استفاده کرده باشید، بایستی از استطاعت مالی مشخصی که دولت این کشور تعیین کرده است، برخوردار باشید.

در این دو شیوه در صورتی که توسط کارفرمای کانادایی پیشنهاد شغلی دریافت کرده باشید، احتیاجی به نشان دادن توان مالی نیست. درخواست کنندگانی که از شیوه تجربه کانادایی برای مهاجرت به این کشور استفاده می کنند، به استطاعت مالی نیازی ندارند.

برای دریافت اطلاعات دقیق تر از هزینه Express Entry Canada می توانید با مشاوران حقوقی ما در الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت الست گروپ از معتبرترین موسسات مهاجرتی می باشد.
نکته: دقت داشته باشید که بعد از اخذ (ITA) برای وصول سکنای همیشگی کانادا و اجازه ورود، به نشان دادن تاییدیه استطاعت مالی نیاز است و قبل از آن احتیاجی به نشان دادن گواهی اصلی بانکی و یا صورتحساب چند ماهه نیست.

مراحل مهاجرت به کشور کانادا به روش Express Entry

مراحل مهاجرت به کشور کانادا به روش Express Entry

در این بخش از نوشتار جدول اکسپرس اینتری کانادا قصد داریم تا با کمک کارشناسان الست گروپ، به مراحل مهاجرت به این کشور به روش فوق، توضیحاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

مرحله نخست؛ مطالعه شرایط Express Entry Canada

به منظور مهاجرت به این کشور به وسیله شیوه فوق بایستی واجد شرایط یکی از طرح های مهاجرتی که تحت سیستم فوق مدیریت می شوند مانند نیروی متخصص فنی فدرال، نیروی متخصص فدرال و یا برنامه تجربه کانادایی باشید.

مرحله دوم؛ جمع آوری اسناد

چنانچه از شرایط مهاجرت به این کشور به روش Express Entry برخوردار هستید، بایستی شیوه مورد دلخواه خود را در برنامه های مهاجرتی به طور کامل مطالعه و اسناد لازم را تهیه کنید.

مرحله سوم؛ ارسال پروفایل Express Entry

پروفایل Express Entry در حقیقت محلی است که شما متقاضی عزیز بایستی اطلاعات مورد نیاز را در اختیار IRCC (اداره مهاجرت کانادا) قرار دهید. سازمان فوق بعد از بازبینی اطلاعاتی که نشان داده اید، در صورتی که واجد شرایط باشید، شما را در استخر انتظار یا همان Pool داوطلبان واجد شرایط قرار می دهد.

سپس تقاضای شما از طریق سیستم امتیاز دهی نسبت به دیگر تقاضاهای واجد شرایط امتیاز بندی می شود. در حقیقت درخواست کنندگان واجد شرایط نمره (CRS) کسب می کنند. اشخاصی که نمره سی آر اس بیشتری به دست آورند، از سوی IRCC برای Apply دعوت می شوند.

مرحله چهارم؛ دریافت دعوتنامه Apply

بعد از ارسال پروفایل Express Entry خود که مشتمل بر اطلاعات و یا مشخصه های شما است، در صورت واجد شرایط بودن و کسب نمره (CRS) بالاتر از سوی IRCC دعوتنامه ای برای اپلای ITA کسب می کنید.

مرحله پنجم؛ Apply اخذ سکنای دائم کانادا

فقط در صورت اخذ دعوتنامه برای Apply، شما این امکان را دارید که برای وصول سکنای همیشگی کشور کانادا به روش Express Entry اقدامات لازم را انجام دهید. البته دعوتنامه دریافتی شما از زمان وصول آن تا مدت دو ماه معتبر است. لذا برای تهیه اسناد لازم، برنامه ریزی جامع و دقیقی داشته باشید.   

کارشناسان مجرب و باسابقه ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ راهنمایی های لازم را در مورد مراحل مهاجرتی به کشور کانادا به شیوه فوق در اختیار شما قرار می دهند.

الست گروپ از برتیرن موسسات مهاجرتی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای Express Entry Canada

مدارک مورد نیاز برای Express Entry Canada

در هر گام از سیستم فوق، اسناد مشخصی از متقاضی و همراهان وی تقاضا می شود. در گام نخست و ایجاد پروفایل کاربری بایستی اطلاعاتی مانند:

1) اطلاعات تماس 2) اطلاعات هویتی 3) سابقه کاری 4) ارائه رزومه تحصیلی 5) تسلط به هر دو زبان رسمی کانادا 6) شرایط سنی متقاضی 7) متاهل و یا مجرد بودن 8) مشخصات و اطلاعات کامل همسر و فرزندان رده سنی کمتر از بیست و یک سال و شانس سازگار بودن با زندگی در کشور و یا استان های کانادا را ارائه دهید.

دقت داشته باشید که این اطلاعات با ارسال Scan اصل و ترجمه اسناد خواسته شده تایید می شود. بایستی اسکن ویزا و کلیه اسناد مسافرتی خود را و در صورت متاهل بودن همسر را ضمیمه پرونده خود کنید.

همچنین اسناد مرتبط به زبان فرانسه و یا انگلیسی، مستندات شغلی و تحصیلی خود و یا همسر، تاییدیه ارزیابی اسناد تحصیلی خارجی و کپی پیشنهاد شغلی از سوی کارفرمای کانادایی و غیره را بایستی پیوست تقاضای (EOI) کرد.

بعد از اخذ (ITA) هم اسناد مشخصی برای وصول گذرنامه و مجوز سکنای همیشگی این کشور بایستی ارسال کرد. در مجموع بایستی اسناد آزمایشات پزشکی، گواهی عدم سوء پیشینه، انگشت نگاری و غیره را برای مرحله فوق تهیه کنید.

البته با توجه به شرایط درخواست کننده و موقعیت جهانی مهاجرت و ضوابط طرح های مهاجرت به این کشور، احتمال دارد شرایط و اسناد جدیدی را نیاز داشته باشد که داوطلب بایستی طبق آن قوانین، مدارک مورد نیاز را مهیا کند.

برای کسب کاملترین اطلاعات و برآورد موقعیت خود بر مبنای استانداردهای سیستم Express Entry با کارشناسان حقوقی مجرب و حاذق ما در شرکت مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

سایت ثبت نام Express Entry Canada

سایت ثبت نام Express Entry Canada

سیستم فوق به وسیله IRCC (سازمان مهاجرت کانادا) مدیریت می شود. به منظور ثبت نام و تشکیل پروفایل کاربری بایستی ثبت نام خود را در سایت فوق انجام دهید و گام به گام پروسه فوق را دنبال کنید.

گفتنی است سایت فوق امکان اضافه کردن اطلاعات و در عین حال ویرایش را هم برای کاربران عزیز فراهم کرده است تا بتوانند به آسانی ثبت نام خود را انجام داده و طبق جدول اکسپرس اینتری کانادا رتبه لازم را کسب نموده و از مزایای آن بهره مند شوند.

در این راستا حتما از تجربیات متخصصین الست گروپ بهره مند شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

Express Entry Canada محبوب ترین و درعین حال سریع ترین مسیر برای درخواست کنندگان مهاجرت به این کشور است که در پی زندگی جدید به کانادا هستند و مایلند به روش تجربه و یا مهارت شغلی به این کشور مهاجرت کنند.

جدول اکسپرس اینتری کانادا برمبنای مهمترین عوامل مانند میزان تحصیلات، سن، مدرک زبان، سوابق کاری در کانادا و غیره است که شخص بایستی برای کسب بیشترین امتیاز از این شرایط برخوردار باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیوه های گوناگون مهاجرت، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید. شرکت مهاجرتی الست گروپ، از برترین موسسات مهاجرتی حال حاضر محسوب می شود.