ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی

در این نوشتار، قصد معرفی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی را داریم. با ما همراه باشید.

برای افرادی که رویای زندگی در کشورهای اروپایی را دارند اما سرمایه کافی برای مهاجرت و زندگی در کشورهای این قاره را ندارند، راهکار خوبی داریم. این افراد می توانند با بررسی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی، برنامه های مهاجرت خود را بچینند.

در این نوشتار، قصد معرفی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی را داریم. با ما همراه باشید.

برای افرادی که رویای زندگی در کشورهای اروپایی را دارند اما سرمایه کافی برای مهاجرت و زندگی در کشورهای این قاره را ندارند، راهکار خوبی داریم. این افراد می توانند با بررسی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی، برنامه های مهاجرت خود را بچینند.

برخی از افراد تصور می کنند که زندگی در کشورهای ارزان تجربه خوشایندی نخواهد داشت. اما باید بدانید که حتی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی نیز بهترین کشور برای گذراندن عمر می باشد.

اینفوگرافیک ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی

اینفوگرافیک ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی

در این کشورها می توانید با کمترین میزان درآمد نیز نیازهای اصلی خود را تامین کنید و از زندگی لذت ببرید.

در این راستا می توانید به شرکت الست گروپ به عنوان بهترین موسسه مهاجرتی مراجعه نمایید. کارشناسان ما در موسسه الست گروپ، برای شما عزیزان لیست ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی را تهیه کرده اند که در این نوشتار به بیان آن ها خواهیم پرداخت. 

در این مقاله می خوانیم:
ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی
ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا
ارزان ترین کشورهای اروپا برای تحصیل
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی با ما همراه باشید.

 

ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی

در این مقاله به معرفی برخی از کشورهایی می پردازیم که زندگی کردن در آن ها برای مهاجران ایرانی ارزان تمام می شود. ارزان ترین کشورها را از نظر نیازهای ضروری انسان نظیر خوراک و مسکن بررسی می کنیم. امید است با مطالعه این مقاله بهترین کشور را متناسب با نیازها و بودجه خود انتخاب کرده و برای مهاجرت خود برنامه ریزی کنید.

تیم مهاجرتی الست گروپ یکی از بهترین موسسات مهاجرتی در روند اخذ ویزا و اقامت شما به کشور مورد نظر، راهنمایی های کاملی را در اختیار شما قرار می دهد. لطفا تا انتهای مقاله ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی، با ما همراه باشید.

بلغارستان

بلغارستان

کشور بلغارستان که در جنوب شرقی قاره اروپا واقع شده است، جمعیتی بالغ بر ۷٬۳۶۴٬۵۷۰  دارد. پایتخت کشور بلغارستان صوفیا است و روند رشد جمعیت در آن سیر نزولی طی می کند. مساحت این کشور ۱۱۰٬۹۹۴ کیلومتر مربع است و مردم به زبان رسمی بلغاری صحبت می کنند. با این حال حدود 15 درصد از مردم آن به زبان ترکی و کولی صحبت می کنند. بلغارستان در سال 2005 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

بلغارستان در لیست ارزانترین کشورهای اروپایی قرار دارد به طوری که هر مهاجری به راحتی می تواند اقلام ضروری زندگی خود را تهیه کند. برای اخذ اقامت این کشور روش های مختلفی وجود دارد. اما آسان ترین روش این است که از دولت بلغارستان اوراق قرضه به ارزش 500 هزار یورو خریداری کنید. با این کار بعد از 5 سال، اقامت دائم به شما اعطا خواهد شد.

شما برای زندگی در این کشور می توانید منازلی بین 250 تا 600 یورو اجاره کنید. می توانید در شهرهای کوچک این کشور منازلی حتی با 50 یورو نیز پیدا کنید. اما در شهر صوفیا یک آپارتمان یک خوابه با متراژ معمولی حدود 200 یورو می باشد و بر این اساس اجاره منازل با افزایش امکانات بیشتر می شود.

تنوع غذایی در رستوران های این کشور مشهود است. هزینه یک وعده غذا در رستوران های بلغارستان حدود 5.11 یورو می باشد. همچنین هزینه مواد غذایی نظیر شیر 1.07یورو، نان سفید 500 گرمی 0.58 یورو و برنج سفید 1.24 یورو می باشد.

هزینه های حمل و نقل نیز در بلغارستان ارزان است. به طور مثال بلیت اتوبوس 0.80 یورو، هزینه تاکسی ها 3 تا 4 یورو و هزینه قطار در مسیرهای دور 15 یورو می باشد. شما با داشتن 1500 یورو می توانید یک اتومبیل دست دوم برای رفت و آمدهای خود خریداری کنید.

یونان

یونان

یونان یکی ازمقاصد پر طرفدار برای مهاجران می باشد. زیرا علاوه بر این که کشوری توسعه یافته است، هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر کشورها بسیار کمتر می باشد. این کشور در بسیاری از موسسه ها و اتحادیه های بین المللی عضو است و اقتصاد و صنعت آن روز به روز در حال گسترش می باشد.

موقعیت جغرافیایی یونان در محل پیوند سه قاره آسیا، اروپا و آفریقا می باشد. مساحت یونان 131.990 کیلومتر مربع می باشد و جمعیتی بالغ بر 10 میلیون و 706 هزار نفر دارد. یونان دارای بیش از 2000 جزیره می باشد. آتن پایتخت این کشور است و زبان رسمی مردم یونانی می باشد.

اما زبان های انگلیسی و فرانسوی نیز به دلیل توریستی بودن یونان دیده می شود. برخی از شرقی ترین جزایر اژه در فواصل کوتاهی از سواحل ترکیه قرار دارند. مهاجران بخش زیادی از جمعیت این کشور را تشکیل داده اند.

در شهر آتن هزینه های زندگی نسبت به دیگر شهرها بیشتر است و اجاره منزل درآن نیز بیشتر می باشد. اجاره یک آپارتمان معمولی یک خوابه حدود 290 یورو و آپارتمان سه خوابه 380 یورو می باشد و بر همین اساس قیمت منازل افزایش می یابد.

با توجه به این که در یونان بخش تولیدات داخلی و صنعت کشاورزی قوی است، هزینه ی مواد غذایی مطلوب می باشد. به خصوص در جزیره ردوس که در آن واردات خارجی وجود ندارد، هزینه های خوراک بسیار کمتر می باشد.

در رستوران های آتن هزینه یک وعده غذا به صورت میانگین 15 تا 25 یورو است. علاوه بر هزینه مواد غذایی مهم نظیر شیر 1 یورو، نان سفید 0.85 یورو و برنج 1.65 یورو می باشد.
هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور نسبت به برخی از کشورهای اروپایی کمتر می باشد. هزینه بلیت مترو 1.40 یورو و تاکسی 3.40 یورو است. هزینه بنزین نیز در هر لیتر 1.58 یورو می باشد.
اطلاعات تکمیلی را از متخصصین الست گروپ دریافت نمایید.

قبرس

قبرس

سومین جزیره بزرگ مدیترانه بعد از ساردنی و سیسیل، قبرس می باشد که در بخش های شرقی آب های اژه ای قرار دارد. قبرس به دو جزیره بزرگ تقسیم شده است که به قبرس شمالی و قبرس جنوبی معروف می باشد. پایتخت کشور قبرس نیکوزیا است.

در بخش قبرس شمالی، ترک ها و مسلمانان اقامت دارند و در بخش جنوبی آن یونانی ها و ارتودکسی ها ساکن هستند. زبان مردم قبرس شمالی ترک و زبان مردم قبرس جنوبی یونانی می باشد. کشور قبرس از میزان رفاه بالایی برخوردار است.

زیرا میزان جرم و جنایت درآن بسیار کم می باشد. از این رو کشوری امن برای زندگی است. علاوه بر این، خدمات رایگان یا با هزینه های بسیار کم سبب شده است تا بسیاری از مهاجران، این کشور را برای اقامت انتخاب کنند. یکی از مزایای زندگی برای مهاجران در قبرس این است که میزان مالیات کمتری حدود 12.5 درصد پرداخت می کنند. یکی از روش های آسان برای اخذ اقامت دائم قبرس، خریداری ملک می باشد.

پایین بودن اجاره منزل در قبرس باعث شده است تا این کشور در لیست ارزان ترین کشور اروپایی برای زندگی قرار بگیرد. اجاره یک آپارتمان تک خوابه در پایتخت قبرس 1.119.80 لیر می باشد. در حومه شهر و دیگر شهرهای قبرس، خانه های ارزان تر نیز یافت می شود. چیزی که در قبرس مرسوم است، این است که افراد برای جلب اعتماد صاحب ملک، اجاره خانه را 3 ماه جلوتر پرداخت می کنند.

هزینه های حمل و نقل نیز در این کشور به این شرح می باشد که بلیت مترو 4.81 لیر و هزینه تاکسی 11.44 لیر می باشد. در این کشور استفاده از اتوبوس های درون شهری نسبت به مترو مرسوم تر است.
هزینه مواد غذایی در قبرس نسبت به سایر کشورهای مدیترانه ای به صرفه است و از کیفیت بیشتری نیز برخوردار می باشد.

از جمله معروف ترین تولیدات کشور قبرس می توان به انواع سبزی، زیتون، پنیر، سیب زمینی و روغن زیتون اشاره کرد. هزینه یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت قبرس 32.05 لیر و در رستوران گران قیمت 128.18 لیر می باشد. هزینه مواد غذایی اساسی نظیر شیر 4.27 لیر، نان 4.32 لیر و برنج 5.11 لیر می باشد.

لیتوانی

لیتوانی

لیتوانی که در شمال شرقی قاره اروپا قرار دارد، بزرگ ترین کشور میان سه جمهوری حوزه بالتیک در اروپا می باشد. مساحت این کشور  65،286 کیلومتر مربع است و پایتخت آن شهر ویلنیوس می باشد. جمعیت لیتوانی نیز 3.2 میلیون نفر است و زبان رسمی مردم این کشور لیتوانیایی است. وضعیت اقتصادی کشور لیتوانی طی سال های اخیر رشد چشمگیری داشته است.

کشور لیتوانی عضو شورای اروپا، اتحادیه اروپا و سازمان ناتو می باشد. علاوه بر این، کشور لیتوانی عضو پیمان شینگن می باشد. زندگی در این کشور نسبتا ارزان است و افراد خارجی برای به دست آوردن اقامت دائم این کشور بهتر است اقدام به خریداری ملک در این کشور نمایند.

برای خرید ملک در لیتوانی باید حداقل 250 هزار یورو داشته باشید. اجاره منزل در پایتخت لیتوانی نیز به این شرح است که اجاره آپارتمان یک خوابه 381 یورو و اجاره آپارتمان سه خوابه 639 یورو می باشد. برای پیدا کردن آپارتمان با اجاره های ارزان تر افراد می توانند به حومه شهر یا دیگر شهرهای لیتوانی مراجعه کنند.

سیستم حمل و نقل لیتوانی بسیار مدرن و پیشرفته است. انواع سیستم حمل و نقل نظیر کشتیرانی، مترو، اتوبوس، هواپیمایی و تاکسی در لیتوانی یافت می شود. هزینه بلیت مترو در لیتوانی 1.00 یورو و تاکسی 9 یورو در هر ساعت می باشد. هزینه هر لیتر بنزین نیز در این کشور 1.16 یورو می باشد.

هزینه رستوران های این کشور نیز بسیار پایین است. به طور مثال هزینه یک وعده غذا در رستوران ها به صورت میانگین 5.00 یورو می باشد. علاوه بر این هزینه مواد غذایی اساسی نظیر شیر 0.85 یورو، نان 0.89 یورو و برنج 1.32 یورو می باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

مجارستان

مجارستان

مجارستان کشوری با رودهای پر آب و کرانه های دل انگیز می باشد. بر اساس آمار سازمان جهانی گردشگری، مجارستان یازدهمین کشور محبوب اروپا می باشد. مساحت این کشور 93030 کیلومتر مربع است و پایتخت آن شهر پر جمعیت بوداپست است.

از جمله شهرهای مهم این کشور می توان به دبرتسن، سگد، میشکولتس و پچ اشاره کرد. جمعیت این کشور 9.773.000  نفر است. 88 درصد از جمعیت کشور را مجارها و بقیه را آلمان ها، رومانیایی ها، صرب ها و کروات ها تشکیل می دهند. مجارستان در صادرات ماشین آلات کشاورزی، ابزارهای مهندسی، غلات و ماشین های صنعتی بسیار فعال است و بیشتر اقتصاد خود را از راه صادرات تامین می کند.

مجارستان یکی از بهترین کشورها در اروپا برای زندگی می باشد زیرا هزینه اقلام اولیه ضروری زندگی ارزان می باشد. شما برای خرید یک خانه معمولی در پایتخت مجارستان برای هر متر مربع باید 1,846.83 یوروهزینه کنید. علاوه بر این، اجاره یک آپارتمان یک خوابه باید حداقل 253.92 یورو و برای اجاره آپارتمان سه خوابه باید 433.28 یورو هزینه نمایید.

هزینه یک وعده غذایی در رستوران های معمولی مجارستان به صورت میانگین 5.56 یورو می باشد. علاوه بر این؛ هزینه مواد غذایی ضروری مانند شیر 0.69 یورو، نان  0.69 یورو و برنج 1.09 یورو می باشد.
هزینه بلیت مترو در پایتخت مجارستان 0.97 یورو، تاکسی 12.52 یورو و هزینه یک لیتر بنزین در این کشور 1.13 یورو می باشد.

جمهوری چک

جمهوری چک

جمهوری چک که در مرکز و قلب قاره اروپا قرار دارد، جمعیتی بالغ بر 10.713.000 نفر دارد. پایتخت این کشور که بزرگ ترین شهر آن است، پراگ می باشد. زبان رسمی مردم چکی است که از زبان های اسلاوی می باشد. رشد جمعیت در این کشور روند نزولی را طی می کند.

جمهوری چک یکی از کشورهای توسعه یافته است و دارای بالاترین شاخصه توسعه انسانی در اروپای مرکزی و شرقی است. واحد پول جمهوری چک، کرونا چک می باشد. جمهوری چک یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت برای ایرانیان می باشد. در صورتی که شهرهای دیگری به جز پراگ را برای زندگی انتخاب کنید، هزینه های زندگی برای شما ارزان تر نیز خواهد شد. سکن یکی از بهترین شهرهای کشور چک برای زندگی مهاجران می باشد.

مجارستان یکی از کشورهای ارزان قیمت برای زندگی است اما باید بدانید که هزینه های مسکن درآن کمی گران است. اما خوشبختانه اخیرا بازار مسکن در چک شروع به بهبود و تعدیل کرده است. به طور مثال شما برای اجاره یک آپارتمان تک خوابه در پایتخت چک باید حدود 600 دلار و برای آپارتمان سه خوابه حدود 900 دلار هزینه کنید.

هزینه یک وعده غذا در رستوران های پراگ حدود 6.30 دلار و هزینه اقلام ضروری نظیر شیر 0.92 دلار، نان 1.17 دلار و برنج 1.78 دلار می باشد.
بلیت مترو در جمهوری چک 1.15 دلار و هزینه تاکسی 1.92 دلار می باشد.
برای کسب آگاهی بیشتر، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

گرجستان

گرجستان

گرجستان که یکی از کشورهای اوراسیایی است، دارای 69700 کیلومتر مربع مساحت می باشد. گرجستان گردشگران زیادی دارد و به دلیل ارزان بودن هزینه های زندگی به یکی از گزینه های مناسب زندگی برای مهاجران تبدیل شده است.

کشور گرجستان امکانات رفاهی زیادی دارد و میزان جرم و جنایت در آن کم است. گرجستان در لیست کشورهای پیشرفته و توسعه یافته قرار دارد. از این رو زندگی در این کشور می تواند ایده آل باشد.

جمعیت کشور گرجستان  3.72 میلیون نفر است. این کشور عضو سازمان اتحادیه اروپا، ناتو، سازمان دموکراسی و توسعه اقتصادی کوانگ می باشد. مردم این کشور به زبان رسمی گرجی صحبت می کنند و دین اکثر مردم مسیحی ارتدکس است. پایتخت کشور گرجستان تفلیس است.

تفلیس دارای مناطق گردشگری زیادی می باشد و هر ساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می کند.

هزینه های مسکن در گرجستان نسبت به بسیاری از کشورها نظیر ترکیه بسیار کمتر است. اجاره آپارتمان یک خوابه معمولی در شهر تفلیس 386 دلار و اجاره آپارتمان سه خوابه معمولی 564 دلار می باشد.

برای تهیه مواد غذایی نیز در این کشور هزینه های کمی را پرداخت خواهید کرد. هزینه یک وعده غذا در رستوران های معمولی تفلیس 5.1 دلار می باشد. علاوه بر این، هزینه مواد غذایی ضروری نظیر شیر 1.16 دلار و برنج 1.2 دلار می باشد.

در این راستا مشاوره با متخصصین الست گروپ، بسیار کارگشاست.

کرواسی

کرواسی کشوری در جنوب شرقی اروپا است و پایتخت آن زاگرب می باشد. جاذبه های بی نظیری که این کشور دارد، سبب شده است به یک بهشت واقعی تبدیل گردد. از این رو این کشور هر ساله شاهد ورود گردشگران زیادی در خود می باشد.

کرواسی در لیست ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی قرار دارد. با توجه به جاذبه های گردشگری زیادی که دارد، بسیار مورد توجه مهاجران قرار گرفته است. به طوری که هر ساله هزاران نفر به این کشور برای زندگی مهاجرت می نمایند. کرواسی شباهت زیادی به ایتالیا دارد. از این رو زندگی در این کشور، ایتالیا را برای شما تداعی می کند. مساحت این کشور 56594  کیلومتر مربع بوده و جمعیتی بالغ بر 4.28 میلیون نفر دارد.

بیشتر مردم کرواسی کاتولیک رومی هستند. زبان رسمی مردم نیز زبان کرواتی می باشد.
اجاره منزل در پایتخت کرواسی در مرکز شهر برای هر آپارتمان تک خوابه 438 دلار و برای آپارتمان سه خوابه 755 دلار می باشد.

هزینه یک وعده غذا در رستوران های متوسط شهر زاگرب 5 دلار و در رستوران گران قیمت 7.89 دلار می باشد. هزینه مواد غذایی نظیر شیر 1.05 دلار، نان 1.05 و برنج 2.12 دلار می باشد.
بلیت مترو در این کشور 1.43 دلار و هزینه تاکسی تقریبا 2.15 دلار به ازای یک ساعت می باشد. قیمت بنزین نیز در این کشور 1.44 دلار است.

پرتغال

پرتغال

پرتغال یکی دیگر از کشورهای ارزان قیمت برای ایرانیان می باشد. کشور پرتغال در غرب اروپا واقع شده است و حدود 10 میلیون نفر جمعیت دارد. پایتخت پرتغال شهر لیسبون است. نظام آموزشی این کشور بسیار قدرتمند است و دانشگاه هایی با رنکینگ علمی بالا دارد.

از این رو برای تحصیل فرزندانتان کشور بسیار ایده آلی است. سواحل کشور پرتغال با موج های بزرگ، آن را به یک جاذبه گردشگری بی نظیر تبدیل کرده است. پرتغال اقتصاد پیشرفته ای دارد و بیشتر درآمد خود را از بخش های کشاورزی، ماهیگیری، دامپروری و صنایع چوب تامین می کند.

مردم به زبان رسمی پرتغالی صحبت می کنند و دین آن ها مسیحیت است. با توجه به این که کشور پرتغال مهاجر پذیر است، زبان انگلیسی نیز در آن مرسوم می باشد. با توجه به مهاجر پذیر بودن پرتغال، شما فرهنگ های متفاوتی را در این کشور می بینید.

برای خرید خانه در پایتخت کشور پرتغال شما باید به ازای هر متر مربع 2603.3 یورو پرداخت کنید. علاوه بر این برای اجاره آپارتمان معمولی تک خوابه در پرتغال باید 575.91 یورو و برای آپارتمان سه خواب همعمولی باید حدود 1000.2 یورو پرداخت کنید.

هزینه های مواد غذایی با توجه به کشاورزی داخلی در این کشور نسبت به برخی از کشورها ارزان تر است. هزینه یک وعده غذا در رستوران های معمولی پرتغال برای شما 7.00 یورو تمام می شود. علاوه بر این هزینه مواد غذایی ضروری نظیر شیر 0.61 یورو، نان 1.07 یورو و برنج 0.86 یورو می باشد.

شما برای تهیه بلیت مترو در این کشور باید 1.50 یورو پرداخت کنید. هزینه تاکسی نیز در این کشور 15.00 یورو در هر ساعت می باشد. هزینه یک لیتر بنزین در پرتغال 1.55 یورو است.

آلبانی

آلبانی

آلبانی کوچک ترین کشور شبه جزیره بالکان در اروپا می باشد. شهر تیرانا بزرگ ترین شهر این کشور، پایتخت آلبانی است. جمعیت این کشور حدود 2 میلیون نفر می باشد. زبان رسمی این کشور آلبانیایی است و بیشتر مردم مسلمان هستند. کشور آلبانی تنها کشور اروپایی می باشد که عضو رسمی کنفدراسیون همکاری اسلامی است.

بنابراین آلبانی بهترین گزینه برای مهاجرت مردم مسلمان ایران می باشد. وضعیت اقتصادی کشور آلبانی با صادرات محصولات کشاورزی به کشورهایی نظیر یونان و ایتالیا روز به روز در حال گسترش است. هزینه زندگی در آلبانی نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی کمتر است. از این رو مهاجران با بودجه ای مقرون به صرفه می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند.

اجاره آپارتمان یک خوابه در پایتخت کشور آلبانی 295.78 دلار و اجاره آپارتمان سه خوابه 512.39 دلار می باشد.
علاوه بر این، هزینه یک وعده غذا در رستوران معمولی آلبانی 4.77 دلار و هزینه مواد غذایی ضروری نظیر شیر 1.23 دلار، نان 0.68 دلار و برنج 1.30 دلار می باشد. برای کسب آگاهی بیشتر، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

رومانی

رومانی

رومانی کشوری است در اروپای شرقی و در مجاورت دریای سیاه که دارای طبیعتی بکر و چشم نواز می باشد. پایتخت این کشور شهر بزرگ بخارست است و مساحت کل کشور 238.397 کیلومتر مربع می باشد. جمعیت کشور رومانی 19.260.000 نفر است و مردم به زبان رسمی رومانیایی صحبت می کنند.

تقریبا بیشتر مردم این کشور پیرو کلیسای ارتدکس رومانی هستند. اقتصاد کشور رومانی وابسته به صنعت، کشاورزی و خدمات می باشد. هزینه های زندگی در کشور رومانی بسیار پایین است.

از این رو سبب شده بسیاری از مهاجران این کشور را برای زندگی و اشتغال انتخاب کنند. علاوه بر این، رومانی دارای مناظر طبیعی زیبایی می باشد و آب و هوا در آن معتدل است. چنین شرایطی سبب می شود تا کیفیت زندگی در این کشور افزایش یابد.

هزینه اجاره یک آپارتمان تک خوابه معمولی در پایتخت رومانی 358.37 دلار و آپارتمان سه خوابه معمولی 614.02 دلار می باشد. افراد برای خرید منزل نیز به ازای هر متر مربع باید مبلغ 1،724.70 دلار بپردازند.
هزینه های خوراک در کشور رومانی بسیار پایین است. هزینه یک وعده غذای در رستوران های معمولی رومانی 6.31 دلار می باشد. هزینه مواد غذایی نظیر شیر 1.17 دلار، نان 0.72 دلار و برنج 1.27 دلار در شهرهای رومانی است.

مونته نگرو

یکی دیگر از کشورهایی که قصد معرفی آن را برای زندگی با هزینه های ارزان داریم، کشور مونته نگرو می باشد. پیشرفت های چشمگیری که کشور مونته نگرو پس از جدایی از صربستان داشته است، سبب شده تا این کشور از هر لحاظ به دستاوردهای بزرگی دست یابد.

همین موضوع نیز باعث شده است تا روز به روز به تعداد مهاجران و گردشگران این کشور افزوده شود. جمعیت این کشور 620 هزار نفر است و مساحت آن ۱۴٫۰۲۶ کیلومتر مربع می باشد.

زبان رسمی مردم زبان مونته نگرویی می باشد اما بیشتر مردم به زبان صربی صحبت می کنند. دین مردم نیز مسیحیت ارتدوکس است.

هزینه اجاره یک آپارتمان تک خوابه در این کشور 317 یورو و هزینه اجاره آپارتمان سه خوابه 668 یورو می باشد. افراد برای صرف یک وعده غذایی در رستوران های معمولی کشور مونته نگرو باید 6.00 یورو بپردازند. هزینه مواد غذایی ضروری نظیر شیر 0.81 یورو و برنج 1.34 یورو می باشد.

ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا

ارزان ترین راه مهاجرت به اروپا

در بخش قبلی مقاله، لیست ارزان ترین کشور اروپایی برای زندگی را بیان کردیم. برای افرادی که به دنبال ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی هستند، بسیار مهم است تا از طریق ارزان ترین راه بتوانند اقامت کشور مورد نظر را به دست آورند. شما برای مهاجرت به یک کشور، در کنار هزینه های دریافت اقامت باید به فکر هزینه هایی نظیر قیمت ملک، میزان سرمایه گذاری، پشتوانه های لازم و ... نیز باشید.

یکی از آسان ترین روش های اخذ اقامت از کشورهای اروپایی، سرمایه گذاری در کشور مقصد می باشد. ارزان ترین راه دریافت اقامت نیز اخذ ویزای کاری است. اما برای سرمایه گذاری شما باید ارزان ترین کشور را پیدا کنید. در این بخش به معرفی ارزان ترین روش های اخذ اقامت می پردازیم تا بتوانید با کمترین هزینه در کشورهای رویایی اروپا زندگی کنید. در این راستا می توانید با کارشناسان الست گروپ در ارتباط باشید.

ارزان ترین کشور برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت

ارزان ترین کشور برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت

افراد ثروتمند به راحتی می توانند اقامت بسیاری از کشورهای دنیا را به دست آورند. اما باید بدانید که در اروپا تنها 9 کشور اقدام به صدور اقامت از طریق سرمایه گذاری می کنند. اگرچه این روش ارزان ترین راه مهاجرت به کشورهای اروپایی نیست،

اما برای افرادی که شرایط مهاجرت با دیگر روش ها را ندارند، سرمایه گذاری بهترین گزینه است. در میان کشورهای اروپایی، برخی از کشورها با قوانین آسان تر و میزان سرمایه کمتری اقامت سرمایه گذاری را اعطا می کنند. در زیر، لیست کشورهای ارزان اروپایی برای اخذ اقامت سرمایه گذاری را بیان کرده ایم:

اسلواکی:

اسلواکی:

در میان کشورهای اروپایی، ارزان ترین کشور برای اخذ اقامت، کشور اسلواکی می باشد. شما با صرف کمترین هزینه در این کشور می توانید سرمایه گذاری انجام دهید و موفق به اخذ اقامت دائم شوید.

ثبت شرکت و انجام فعالیت های اقتصادی در اسلواکی با کمترین هزینه نسبت به دیگر کشورهای اروپایی انجام می گیرد. سیاست های مهاجرتی کشور اسلواکی به گونه ای نیست که مهاجران با چالش های مختلفی روبرو شوند.

آسان بودن اخذ اقامت و عدم نیاز به سرمایه زیاد برای ثبت شرکت در اسلواکی باعث شده است تا این کشور مقصد بسیاری از مهاجران باشد. یکی از مزایای اخذ اقامت اسلواکی این است که مهاجران، اقامت کل حوزه شینگن را دریافت می کنند. در این صورت اگر موفق به اخذ اقامت اسلواکی شوید، اقامت کل حوزه شینگن را نیز به دست می آورید.

برای ثبت شرکت در اسلواکی نیازی نیست تا هزینه ای به اداره ثبت شرکت بپردازید و فقط لازم است که هزینه های امور ثبت، بیمه، اجاره نامه و حق الوکاله را در نظر بگیرید. یعنی برای ثبت شرکت به صورت کلی حدود 15 تا 20 هزار یورو بودجه مورد نیاز می باشد.

علاوه بر این، هزینه های زندگی و تامین نیازهای اولیه در کشور اسلواکی نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی بسیار ارزان تر است. امکان ثبت شرکت در اسلواکی بدون نیاز به سرمایه زیاد و پایین بودن هزینه های زندگی باعث شده است تا این کشور در لیست ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی قرار بگیرد.
برای کسب آگاهی بیشتر، می توانید به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

بعد از اسلواکی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی و سرمایه گذاری کشور پرتغال است. در این کشور می توانید یک تجارت راه اندازی کنید یا در یک شرکت معتبر سهام بخرید. برای اخذ اقامت در کشور پرتغال لازم است تا شغلی که به واسطه سرمایه گذاری راه اندازی می کنید، حداقل برای 10 نفر درآمد داشته باشد.

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در پرتغال و اخذ اقامت دائم، خرید یک ملک به ارزش حداقل 500 هزار یورو می باشد. پرتغال از نظر اقتصادی، یک کشور توسعه یافته است. از این رو سرمایه گذاری در این کشور با سود زیادی همراه خواهد بود.

مالتا:

کشور مالتا یکی دیگر از ارزان ترین کشورها برای سرمایه گذاری می باشد. در تمام کشورها، صاحبان ملک ها باید هر سال هزینه ای را به عنوان مالیات به دولت آن کشور پرداخت کنند. دولت کشور مالتا کمترین مالیات را به عنوان مالیات ملک از افراد خارجی دریافت می کند. شما می توانید با خرید یک ملک به ارزش حداقل 275 هزار یورو در کشور مالتا، اقامت دائم این کشور را دریافت کنید و مالیاتی با کمترین نرخ میان کشورهای اروپایی را پرداخت کنید.

اسپانیا:

شرایط و ویژگی های سرمایه گذاری در کشور اسپانیا بسیار شبیه به سرمایه گذاری در کشور پرتغال می باشد.در این کشور نیز برای سرمایه گذاری و خرید ملک باید حداقل 500 هزار یورو داشته باشید. یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت از اسپانیا، خرید اوراق قرضه دولتی به ارزش 2 میلیون یورو می باشد.

لتونی:

کشور لتونی یکی دیگر از کشورهای ایده آل برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت می باشد. زیرا برای خرید ملک در این کشور، تنها 250 هزار یورو نیز کافی است.
در خصوص شیوه های مهاجرتی و اخذ اقامت، حتما با موسسه الست گروپ در ارتباط باشید. شرکت مهاجرتی الست گروپ، معتبرترین و بهترین موسسه مهاجرتی شناخته می شود.

ارزان ترین کشور برای ویزای کار و اخذ اقامت

یکی از روش های ارزان برای اخذ اقامت کشورهای اروپایی، استفاده از ویزای جست و جوی کار آلمان می باشد. دولت آلمان با صدور ویزای جست و جوی کار برای افراد خارجی، این فرصت را در اختیار آن ها قرار می دهد  تا بر اساس تخصص خود شغلی پیدا کرده و اقامت این کشور را بگیرند.

افرادی که جاب آفر یا دعوت نامه کاری از آلمان ندارند، با اخذ ویزای جست و جوی کار یا ویزای کارجویان آلمان می توانند به مدت 6 ماه در این کشور اقامت داشته و شغل مورد نظر را پیدا کنند. افراد در صورتی که طی این مدت بتوانند شغلی پیدا کنند و استخدام شوند، با ارائه قرارداد شغلی خود می توانند ویزای کاری آلمان را اخذ نمایند. بعد از 3 سال نیز افراد می توانند اقامت دائم آلمان را دریافت کنند.

در این صورت افراد با صرف کمترین هزینه می توانند اقامت دائم آلمان را کسب کنند. اخذ ویزای کاری برای دیگر کشورها نیز امکانپذیر است. اما چون دولت آلمان ویزای 6 ماهه جست و جوی کار را به متقاضیان می دهد،

افراد با صرف کمترین هزینه می توانند شغلی برای خود در آلمان پیدا کنند.

البته باید به این نکته اشاره داشته باشیم که افرادی موفق به اخذ ویزای کاری آلمان می شوند که مدرک تحصیلی بالایی داشته و رزومه شغلی خوبی همراه با سابقه بیمه داشته باشند.

علاوه بر آلمان، اخذ ویزای کاری در برخی دیگر از کشورهای اروپایی نظیر اتریش، اسپانیا و فرانسه نیز ارزان می باشد و افراد با صرف هزینه بسیار کم می توانند ویزای کاری و اقامت دائم کسب کنند.

ارزان ترین کشور اروپا برای تحصیل

ارزان ترین کشور اروپا برای تحصیل

هر ساله به تعداد متقاضیان تحصیل در دانشگاه های معتبر اروپا افزوده می شود. در میان متقاضیان، افراد زیادی تمایل به تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا با کمترین هزینه می باشند. متقاضیان تحصیل در دانشگاه های اروپا همواره در کنار جست و جوی ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی؛ اعتبار، رنکینگ و شرایط پذیرش دانشگاه های مختلف را نیز بررسی می کنند.

اما پیدا کردن ارزانترین کشور برای تحصیل و زندگی در حینی که دانشگاه های معتبری داشته باشد، سخت است. در این بخش، ارزان ترین کشور اروپا برای تحصیل را بررسی می کنیم و در رابطه با رنکینگ علمی دانشگاه های این کشورها صحبت خواهیم کرد.

تحصیل در استونی:

استونی کشوری است که دانشگاه های معتبر با رنکینگ علمی بالایی دارد. با این که زبان رسمی مردم استونی استونیایی است، با این حال در اکثر دانشگاه ها دوره های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می شود. دانشجویان معمولا در این کشور به صورت میانگین 1660 یورو شهریه می پردازند. اما دانشجویان پزشکی باید شهریه بیشتری پرداخت کنند. علاوه بر این، اکثر دانشگاه های استونی بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی و داخلی اعطا می کنند.

در کشور استونی همچنین هزینه های زندگی شامل خوراک، مسکن و حمل و نقل بسیار ارزان است. از این رو کشوری ایده آل برای تحصیل شما خواهد بود. از جمله معتبرترین دانشگاه های استونی می توان به دانشگاه های تارتو استونی، دانشگاه  تکنولوژی تالین، دانشگاه تالین و دانشگاه آکادمی هنر آن اشاره کرد.
برای کسب آگاهی بیشتر، به موسسه الست گروپ مراجعه نمایید.

تحصیل در قبرس:

کشور قبرس از لحاظ موقعیت جغرافیایی در بهترین حالت قرار گرفته است و این موضوع آن را به یک کشور زیبا با مناظر چشم انداز تبدیل کرده است. هر سال دانشجویان بین المللی زیادی وارد کشور قبرس می شوند. در این کشور 12 دانشگاه معتبر بزرگ با رنکینگ علمی بالا وجود دارند.

از این رو می توان گفت که کیفیت تحصیل و اعتبار مدارک دانشگاهی قبرس بالا است. قبرس کشوری است که هزینه های تحصیل و زندگی در آن، نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی ارزان می باشد.

با این حال هزینه های تحصیل در قبرس در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد. دانشجویان در قبرس برای مقطع کارشناسی حدود 3500 یورو و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 2500 یورو باید پرداخت کنند. البته این ارقام برای رشته های پزشکی و داروسازی متفاوت می باشد.

کشور قبرس در لیست ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی می باشد و با توجه به پایین بودن هزینه های تحصیل در آن، کشوری ایده آل برای متقاضیان خارجی است. از جمله دانشگاه های معتبر قبرس می توان به دانشگاه های بین المللی قبرس، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه مدیترانه شرقی و دانشگاه کایرنیا اشاره نمود.

تحصیل در لیتوانی:

کیفیت آموزش در مدارس و دانشگاه های لیتوانی بالا است. دوره های تحصیل در اکثر دانشگاه های دولتی لیتوانی به زبان انگلیسی ارائه می شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های معتبر لیتوانی بسیار مقرون به صرفه است. در لیتوانی 15 دانشگاه دولتی و 9 دانشگاه خصوصی وجود دارد.

دانشگاه های دولتی کشور لیتوانی بورسیه های تحصیلی مناسبی را نیز اعطا می کنند. یکی از مزایای تحصیل در لیتوانی این است که هزینه های زندگی نیز در این کشور ارزان می باشد. از این رو کشوری مناسب برای تحصیل شما می باشد. از جمله دانشگاه های معتبر کشور لیتوانی می توان به دانشگاه علوم بهداشتی لیتوانی، دانشگاه های فناوری کواناس و دانشگاه های ویلنیوس اشاره کرد.

تحصیل در بلژیک:

یکی دیگر از پیشنهادهای متخصصین شرکت الست گروپ برای تحصیل در کشورهای اروپایی با کمترین هزینه، تحصیل در کشور بلژیک می باشد. بلژیک کشوری ناشناخته برای تحصیل است. اما باید بدانید که هر ساله دانشجویان بین المللی زیادی از دانشگاه های معتبر بلژیک فارغ التحصیل می شوند.

دانشگاه های معتبر زیادی با رنکینگ علمی بالا در پایتخت این کشور وجود دارد. هزینه های پایین تحصیل در کشور بلژیک با وجود مدارک دانشگاهی معتبر سبب شده است که هر ساله متقاضیان زیادی درخواست پذیرش برای دانشگاه های این کشور را بدهند.

دانشجویان سالانه به صورت میانگین 1500 یورو شهریه در دانشگاه های بلژیک پرداخت می کنند. پایین بودن هزینه های زندگی شرایط برای تحصیل دانشجویان بین المللی را در کشور بلژیک بیشتر مهیا کرده است. از جمله دانشگاه های معتبر بلژیک می توان به دانشگاه های آزاد بروکسل، دانشگاه وریج بروکسل و دانشگاه لوون اشاره کرد.

تحصیل در ایتالیا:

تحصیل در ایتالیا:

تحصیل در ایتالیا هزینه های کمی در بر دارد به طوری که متوسط شهریه برای هر ترم دانشگاه های ایتالیا به صورت میانگین 1000 یورو می باشد. کیفیت آموزشی در دانشگاه های ایتالیا بسیار بالا است به طوری که بسیاری از دانشگاه های آن رنکینگ علمی بالا و در سطح جهانی دارند.

دانشگاه های ایتالیا شرایط خوبی را برای تحصیل دانشجویان بین المللی فراهم کرده اند.

به طوری که به افراد خارجی، اقامت با هزینه های پایینی می دهند. اعتبار مدرک دانشگاه های ایتالیا در سراسر دنیا بالا است و فارغ التحصیلان از دانشگاه های ایتالیا بهترین شغل را می توانند در هر جای دنیا به دست آورند.

از جمله دانشگاه های معتبر ایتالیا می توان به دانشگاه ساپینتزا رم، دانشگاه  تورورگاتا رم، دانشگاه پلی تکنیک میلان و دانشگاه بلونیا اشاره نمود.

سخن پایانی

سخن پایانی

انتخاب ارزانترین کشور اروپایی برای زندگی ممکن است برای شما سخت باشد. به هر حال برای زندگی باید جنبه های مختلفی نظیر رفاه، امنیت، میزان جرم و جنایت، نرخ بیکاری، نرخ تورم، وضعیت اقتصادی و ... بررسی شود.

کارشناسان ما در تیم مهاجرتی الست گروپ اطلاعات کاملی در خصوص هر کشور در اختیار شما قرار می دهند. بهتر است قبل از انجام امور مربوط به مهاجرت در رابطه با زندگی در هر کشوری، اطلاعات خیلی زیادی کسب کنید تا هیچ گونه مشکلی در کشور مقصد برای شما پیش نیاید.