بعد از انگشت نگاری کانادا

در این مقاله مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا را بررسی خواهیم کرد.

امروزه افراد زیادی از سرتاسر دنیا اقدام به درخواست صدور ویزای کانادا می کنند. شما به عنوان فرد متقاضی اخذ ویزا برای مقاصد کاری، تحصیلی، گردشگری و... باید مراحل مختلفی را طی کنید تا موفق به اخذ ویزای کانادا شوید.

در این مقاله مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا را بررسی خواهیم کرد.

امروزه افراد زیادی از سرتاسر دنیا اقدام به درخواست صدور ویزای کانادا می کنند. شما به عنوان فرد متقاضی اخذ ویزا برای مقاصد کاری، تحصیلی، گردشگری و... باید مراحل مختلفی را طی کنید تا موفق به اخذ ویزای کانادا شوید.

اینفوگرافیک بعد از انگشت نگاری کانادا

اینفوگرافیک بعد از انگشت نگاری کانادا

انگشت نگاری کانادا یکی از مراحل مهم صدور ویزای کاناداست. پروسه اخذ ویزا بعد از انگشت نگاری گاها پروسه ای زمانبر و پیچیده است.

به همین دلیل انجام آن تحت نظر مشاورین با تجربه از اهمیت بالایی برخوردار است.

ویدئو بعد از انگشت نگاری کانادا

اگر قصد اخذ ویزا در کمترین زمان ممکن را دارید؛ می توانید مراحل اخذ ویزای خود را به موسسه الست گروپ بسپارید و در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

در ادامه موارد زیر را بررسی می کنیم:
مراحل اخذ ویزای کانادا
مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کانادا
بیومتریک کانادا چیست؟
برای چه افرادی انگشت نگاری کانادا الزامی است؟
انگشت نگاری کانادا برای چه کسانی الزامی نیست؟
بهترین کشورها برا انگشت نگاری کانادا چه کشورهایی هستند؟
هزینه انگشت نگاری کانادا
مراحل انگشت نگاری کانادا
مدارک لازم برای انگشت نگاری کانادا
وقت انگشت نگاری
عکس بیومتریک کانادا
نکاتی در مورد بیومتریک کانادا
عوامل تسریع کننده دریافت ویزا بعد از انگشت نگاری کانادا
بعد از انگشت نگاری کانادا چه مدت طول می کشد ویزای کانادا صادر شود؟
مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا
دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا
درخواست اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا
روش اعتراض به ریجکت شدن ویزا کانادا
رفع ریجکتی ویزا
زمان لازم جهت رفع ریجکتی ویزای کانادا
پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟
مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا
آیا پیکاپ پاسپورت یا ویزا کانادا مقرون به صرفه است؟
نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بعد از انگشت نگاری کانادا با ما همراه باشید.

 

مراحل اخذ ویزای کانادا

مراحل اخذ ویزای کانادا

با گرفتن ویزای کانادا می توانید از امکانات، موقعیت های شغلی و تحصیلی و فرصت های بی نظیر اقامت در کانادا بهره مند شوید. اخذ ویزای کانادا مراحلی دارد که عبارتند از:

در ابتدا شما باید از سفارت کانادا برا ثبت درخواست خود وقت بگیرید. در صورتی که قبل از ثبت درخواست وقت قبلی نگرفته باشید؛ ممکن است پروسه صدور ویزای شما به تعویق بیافتد

مرحله بعد از گرفتن وقت سفارت کانادا، انگشت نگاری است. پس از این اینکه برای انگشت نگاری وقت گرفتید، از طرف سفارت کانادا ساعت و تاریخ دقیق مراجعه به شما اعلام می شود. شما باید راس ساعت در سفارت حضور پیدا کنید و مدارک خواسته شده را نیز همراه داشته باشید. سپس تمامی مراحل انگشت نگاری را انجام دهید.

بعد از انگشت نگاری کانادا باید در انتظار پاسخ سفارت بمانید.

معمولا پروسه پاسخ دهی بین دو الی چهار هفته طول می کشد. در بعضی از شرایط خاص ممکن است زمان پاسخ دهی بیشتر طول بکشد. ولی به صورت کلی این فرایند زمانبر است و در صورتی که پاسخ دهی سفارت کانادا به طول انجامید، نباید نگران شوید.

اگر با درخواست شما موافقت شده باشد؛ باید برای دریافت نامه خود به سفارت مراجعه کنید و خود را برای حضور در کانادا آماده کنید. ررزو هتل و خرید بلیت هواپیما از جمله کارهایی است که باید در این مرحله انجام دهید. در صورتی که بنا به هر دلیلی نتوانید به صورت حضوری به سفارت کانادا مراجعه نمایید، به وسیله سرویس پیکاپ پاسپورت کانادا می توانید ویزای خود را دریافت نمایید.

مراحل صدور ویزای کانادا بعضی اواقات ممکن است زمانبر و پیچیده باشد.

به همین دلیل داشتن یک مشاور خوب در کنار خود، کمک زیادی به انجام این مراحل در کمترین زمان ممکن می کند. با مراجعه به شرکت الست گروپ می توانید از تجربه خبره ترین مشاورین مهاجرتی بهره مند شوید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کانادا

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای کانادا

فرد متقاضی ویزای کانادا باید مدارک مورد خواسته شده توسط سفارت کانادا را جمع آوری، ترجمه و ارسال کند. ویزای کانادا با اهداف مختلفی صادر می شود. به همین دلیل ممکن است مدارک مورد نیاز برای ویزاهای مختلف، اندکی متفاوت باشد. اما به صورت کلی این مدارک شامل موارد زیر هستند:
عکس پرسنلی
مدارک مربوط به بیمه پرداخت شده
نتیجه انگشت نگاری
مدارک هویتی مانند شناسنامه و کارت ملی
پاسپورت معتبر و تاریخ دار
نامه عدم سوء سابقه
پیشنهاد کاری و آخرین مدرک تحصیلی 
دانش نامه و ریزنمرات دروس
مدارک لازم برای اثبات برخورداری از تمکن مالی مناسب

 

بیومتریک کانادا چیست؟

بیومتریک کانادا چیست؟

در سال ۲۰۱۸ دولت کانادا قانون جدیدی برا ورود افراد به کشور کاناد از کشورهای مختلف جهان وضع کرد. طبق این قانون شهروندان سایر کشورها مانند کشورهای اروپایی، آفریقایی، آسیایی و... قبل از ورد به کشور کانادا باید مراحل انگشت نگاری و بعد از انگشت نگاری کانادا را طی کنند.

دولت کانادا هدف خود از انجام انگشت نگاری را تامین امنیت شهروندان خود، مهاجرین و همچنین جلوگیری از ورود مجرمین به خاک این کشور بیان کرده است. افرادی که قصد ادامه تحصیل، راه اندازی کسب و کار، مسافرت و... دارند؛ باید حتما انگشت نگاری را انجام دهند.

به انگشت نگاری کانادا بیومتریک نیز گفته می شود. همانطور که اشاره کردیم برای ورود به کشور کانادا برای مقاصد مختلف شما باید مراحل انگشت نگاری را پشت سر بگذارید.

انگشت نگاری برای بعضی از افراد و در بعضی از شرایط خاص، الزامی نیست. جالب است بدانید انگشت نگاری توسط سفارت کانادا انجام نمی شود. برای انجام انگشت نگاری کانادا باید به یکی از مراکز VAC که مورد تایید سفارت کانادا است مراجعه نمایید.

برای چه افرادی انگشت نگاری کانادا الزامی است؟

برای چه افرادی انگشت نگاری کانادا الزامی است؟

برای افراد که به قصد اهداف زیر اقدام به درخواست صدور ویزای کانادا می کنند، انجام انگشت نگاری کانادا الزامی است: 
    ویزای توریستی
    ویزای کاری
    ویزای تحصیلی
    اخذ اقامت دائم کانادا
    پناهندگی
    تمدید ویزای کاری یا تحصیلی

انگشت نگاری کانادا برای چه کسانی الزامی نیست؟

انگشت نگاری کانادا برای چه کسانی الزامی نیست؟

اشخاصی که در زیر به آن ها اشاره می کنیم نیازی به انجام انگشت نگاری ندارند. به همین دلیل مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا و صدور ویزای آن ها در زمان کمتری طی می شود.

هر ساله این لیست دچار تغییرات جزئی یا کلی می شود، به همین دلیل بهتر است برای به دست آوردن به روزترین لیست افرادی که نیاز به انگشت نگاری ندارند، به سایت الست گروپ مراجعه نمایید. این افراد عبارتند از: 

افراد زیر ۱۴ سال

افرادی که بالای ۷۹ سال سن دارند

افراد سیاسی و دیپلمات سایر کشورها

افرادی مانند پناهندگان که قبلا مراحل انگشت نگاری را انجام داده باشند

افراد دارای اقامت موقت که قبلا مراحل انگشت نگاری را طی کرده باشند.

بهترین کشورها برا انگشت نگاری کانادا چه کشورهایی هستند؟

بهترین کشورها برا انگشت نگاری کانادا چه کشورهایی هستند؟

متاسفانه کشور کانادا در ایران سفارت فعالی ندارد. به همین دلیل برای انجام انگشت نگاری و مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا باید به سفارت کانادا در یکی از کشور های همسایه مراجعه نمایید. کشور های ترکیه، ارمنستان، آذربایجان، قطر و گرجستان از جمله بهترین کشورها، جهت ثبت انگشت نگاری شهروندان ایرانی هستند.

با گرفتن نوبت انگشت نگاری در ترکیه ضمن سفر به این کشور می توانید از مکان های گردشگری و دیدنی کشور ترکیه بازدید کنید.

بهتر است بعد از انگشت نگاری کانادا پیکاپ ویزای خود را آنکارا انتخاب کنید. چون که تمام ویزاهای افراد ایرانی در این شهر صادر می شود.

بسته به هدف سفر خود می توانید سفری یک الی سه روزه برنامه ریزی کنید و کارهای لازم را انجام دهید.

هزینه انگشت نگاری کانادا

هزینه انگشت نگاری کانادا

قبل از انگشت نگاری، باید هزینه آن را بپردازید. هزینه انگشت نگاری به تعداد افرادی که قصد اخذ ویزای کانادا را دارند بستگی دارد. هرچه تعداد افراد بیشتر باشد، هزینه انگشت نگاری بیشتر         می شود. برای نمونه هزینه انگشت نگاری برای موارد زیر متفاوت است. 

اخذ ویزا صرفا برای شخص متقاضی

اخذ ویزای برای شخص متقاضی و خانواده اش

اخذ ویزای برای یک تیم کاری مانند استارتاپ های کانادا

مراحل انگشت نگاری کانادا

مراحل انگشت نگاری کانادا

قبل از اینکه به مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا بپردازیم باید از مراحل انگشت نگاری اطلاع کافی پیدا کنیم. از سال ۲۰۱۸ یکی از الزامات ورود به خاک کانادا انجام انگشت نگاری است. برای این کار باید مراحل زیر را به صورت دقیق و کامل طی کنید:

پرداخت کردن هزینه انگشت نگاری

برای اینکه انگشت نگاری شما در سریع ترین زمان ممکن انجام شود، باید قبل از انگشت نگاری هزینه آن را پرداخته باشید. البته برای اخذ ویزای ترانزیت شما لازم نیست هزینه ای بابت انگشت نگاری بپردازید. 

اخذ و مطالعه دستورالعمل انگشت نگاری

پس از پرداخت کردن هزینه انگشت نگاری از طرف مراکز مورد تایید سفارت کانادا، نامه ای تحت عنوان نیازمندی به انگشت نگاری دریافت می کنید. با در دست داشتن این نامه باید به مکانی که در آن قید شده است مراجعه نمایید. برای انجام انگشت نگاری باید این نامه و پاسپورت معتبر خود را  به همراه داشته باشید.

نداشتن این دو باعث ایجاد اختلال در روند بعد از انگشت نگاری کانادا می شود.

مراجعه به مراکز ارائه خدمات انگشت نگاری معتبر

برای این کار باید از قبل، نوبت رزرو کنید و در تاریخ و ساعت مشخص در مکان مورد نظر حضور داشته باشید.

مدارک لازم برای انگشت نگاری کانادا

جهت ثبت انگشت نگاری شما باید شخصا به صورت حضوری به مراکز اعلام شده مراجعه نمایید. افراد زیر ۱۴ سال نیاز به انگشت نگاری ندارند و برای افراد ۱۴ تا ۱۸ سال والدین یا سرپرست قانونی فرد باید حضور داشته باشد. بهتر است ۳۰ دقیقه قبل از برگزاری انگشت نگاری در محل حضور داشته باشید.

مراحل انگشت نگاری تعدادی از افراد به دلیل نقص در مدارک مورد نیاز با مشکل رو به رو شده است.

به همین دلیل قبل از مراجعه برای انگشت نگاری حتما مدارک مورد نیاز را در سایت الست گروپ چک کنید. با اینکه ممکن است هر ساله این مدارک دستخوش تغییرات جرئی شود ولی به صورت کلی مدارک مربوط به تمامی پرونده خود را نیاز ندارید و داشتن مدارک زیر کفایت می کند: 

    یک نسخه کپی از ویزای خود
    داشتن نامه دستورالعمل بیومتریک
    دو نسخه کپی از بارکد دو بعدی
    پاسپورت معتبر و تاریخ دار

انگشت نگاری کانادا هر چند مدت یکبار انجام می شود؟

انگشت نگاری کانادا هر چند مدت یکبار انجام می شود؟

افرادی که قصد گرفتن ویزای کاری، توریستی یا اقامت موقت دارند، باید هر ۱۰ سال یکبار برای انجام انگشت نگاری مراجعه کنند. قبل از اتمام این مدت این افراد نیازی به انگشت نگاری ندارند. افرادی که قصد گرفتن اقامت دائم کانادا یا کارت PR دارند، بدون در نظر گرفتن سوابق انگشت نگاری قبلی برای ویزای تحصیلی، کاری و ... باید مجددا اقدام به انگشت نگاری و عکس برداری کنند.

قوانین جدید انگشت نگاری کانادا

در چند سال گذشته به دلیل همه گیری کرونا تغییراتی در شرایط انگشت نگاری ایجاد شده است. به همین دلیل افراد زیر نیازی به انجام انگشت نگاری و عکس بردرای نخواهند داشت: 

o    افرادی که در خاک کشور کانادا هستند و قصد تمدید ویزای کاری، تحصیلی و توریستی خود را دارند

o    افرادی که درخواست ویزای موقت و دائمی دارند و در ۱۰ سال گذشته اطلاعات انگشت نگاری آن ها در سیستم موجود باشد

o    به دلیل شیوع کرونا ممکن است تعدادی از مراکز انگشت نگاری تعطیل شده باشند، به همین دلیل دولت کاناد مراکز انگشت نگاری موقت جدیدی معرفی کرده است.

وقت انگشت نگاری

طبق مقررات کشور کانادا شما بدون هماهنگی و رزرو وقت قبلی، قادر به ثبت انگشت نگاری خود نیستید. از تاریخ ۳۰ نوامبر سال ۲۰۲۰ امکان گرفتن نوبت انگشت نگاری به صورت آنلاین فراهم شده است.

اداره مهاجرت کانادا طی بیانیه ای اعلام کرد که افراد متقاضی انگشت نگاری کانادا باید برای اخذ نوبت به سایت دفاتر انگشت نگاری مراجعه کنند و پس از اخذ نوبت در تاریخ معین به این دفاتر مراجعه کنند. 

افرادی که از انجام مراحل انگشت نگاری معاف هستند؛ می توانند تمرکز خود را روی مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا معطوف کنند تا در سریع ترین زمان ممکن ویزای آن ها صادر شود.

عکس بیومتریک کانادا

در کنار انگشت نگاری شما باید مراحل عکس برداری را نیز پشت سر بگذارید. برای تایید عکس شما رعایت کردن موارد زیر الزامی است: 
    صورت شما باید دقیقا رو به روی دوربین باشد 
    حالت چهره شما باید خنثی باشد. از اخم کردن، خندیدن، شکلک درآوردن و نگاه به اطراف خودداری کنید
    قیافه شما باید کاملا در قاب دوربین باشد. اگر موی شما مانع از دید کامل صورت می شود آن را کنار بزنید
    در صورتی که پوشیدن کلاه یا روسری، مانع از دید کامل صورت می شود آن را بردارید
    زدن عینک حین عکس برداری ممنوع است

چقدر طول می کشد جواب انگشت نگاری اعلام شود؟

چقدر طول می کشد جواب انگشت نگاری اعلام شود؟

برای هر نوع ویزا متفاوت می باشد و یک روز پس از درخواست ویزا نامه دستورالعمل انگشت نگاری صادر می شود که در آن، زمان حدودی صدور جواب انگشت نگاری نوشته شده است.

پس از دریافت این نامه با رزرو وقت قبلی باید به دفاتر مورد نظر برای انجام مراحل انگشت نگار و بعد از انگشت نگاری کانادا مراجعه کنید.

البته ناگفته نماند مدت زمان لازم برای گرفتن نوبت انگشت نگاری و طی کردن مراحل آن در مراکز مختلف متفاوت است.

نکاتی در مورد بیومتریک کانادا

افرادی که قصد مهاجرت به کانادا با خانواده خود را دارند باید همراه با تمام اعضای خانواده در دفاتر انگشت نگاری VAC حضور داشته باشند

همانطور که گفتیم اطلاعات انگشت نگاری افراد به دولت کانادا ارسال می شود. دولت کانادا این اطلاعات را به صورت رمزنگاری شده نگه می دارد و طبق قوانین خاصی، افراد مشخصی به این اطلاعات دسترسی دارند. به همین دلیل نباید نگران اطلاعات هویتی خود باشید

عوامل تسریع کننده دریافت ویزا بعد از انگشت نگاری کانادا

عوامل تسریع کننده دریافت ویزا بعد از انگشت نگاری کانادا

طبق تجربیات مشاورین شرکت الست گروپ، چندین عامل در تسریع روند صدور ویزای کانادا نقش دارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد: 

کشور مبدا

برخی از زمان هایی که اداره مهاجرت کانادا پرونده های صدور ویزا را بررسی می کند، با توجه به کشور مبدا، می تواند متفاوت باشد. شهروندان بعضی از کشورها مانند ایران معمولا در روند صدور ویزای کانادا با تاخیر مواجه می شوند.

بررسی درخواست صدور ویزای شهروندان ایرانی ممکن است حتی ماه ها طول بکشد. با بررسی تاریخچه افرادی که در دفتر VAC مورد نظرتان ویزای خود را دریافت کرده اند، می توانید زمان تقریبی دریافت ویزای خود بعد از انگشت نگاری کانادا را به دست آورید.

طبق روالی که در سالیان گذشته طی شده است دفاتر VAC کشور ترکیه در کمترین زمان ممکن ویزای افراد ایرانی را صادر می کنند. با این وجود دولت و اداره مهاجرت کانادا در تلاش هستند روند صدور ویزای افراد را بهینه کرده و زمان صدور ویزا را کمتر کند. 

نوع کاربرد ویزا

زمان لازم برای بررسی و صدور مجوز ویزای های مختلف از جمله ویزای تحصیلی، کاری و... متفاوت است. به عنوان نمونه ممکن است تعداد افرادی که برای ویزای تحصیلی اقدام نموده اند زیاد باشد؛ به همین دلیل زمان صدور ویزای کانادا بیشتر شود.

کامل بودن اسناد و مدارک لازم

در صورتی که مدارک ارائه شده توسط شما به اداره مهاجرت کانادا کامل نباشد، این اداره می تواند درخواست شما را به کلی رد کند یا این فرصت را در اختیار شما قرار دهد که جهت رفع نواقص مدارک خود اقدام نمایید.

در هر صورت روند اخذ ویزای شما با تاخیر مواجه می شود.

بعد از انگشت نگاری کانادا چه مدت طول می کشد ویزای کانادا صادر شود؟

بعد از انگشت نگاری کانادا چه مدت طول می کشد ویزای کانادا صادر شود؟

مدت زمان صدور ویزا بعد از انگشت نگاری با توجه نوع ویزای درخواستی کمی متفاوت است. به صورت کلی مدت زمان صدور ویزا به صورت زیر است: 

مدت زمان لازم برای اخذ ویزا تحصیلی بعد از انگشت نگاری کانادا

به دلیل بالا بودن سطح آموزش و استفاده از تجهیزات پیشرفته در مدارس و دانشگاه های کانادا  ویزای تحصیلی همواره یکی از محبوب ترین و بهترین ویزاهای کانادا به شمار می رود.

با گرفتن این ویزا می توانید در مقاطع تحصیلی مختلف مانند کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا بورسیه و فاند دریافت کنید و به تحصیل رایگان در این کشور بپردازید. داشتن تمکن مالی مناسب یکی از شروط مهم برای اخذ ویزای تحصیلی است. نتیجه درخواست ویزای تحصیلی بعد از انگشت نگاری کانادا بین ۵ الی ۶ هفته اعلام می شود. 

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای کاری بعد از انگشت نگاری کانادا

سیاست دولت کانادا مبتنی بر توسعه زیرساخت های اقتصادی کشور با به کارگیری نیروی کار ماهر و تخصصی است. شما با گرفتن مدرک تحصیلی معتبر و افزایش مهارت های خود می توانید موقعیت های شغلی بسیار خوبی در کانادا به دست آورید.

کشور کانادا از طریق برنامه های مختلف مانند اسکیل ورکر، برنامه های اکپرس اینتری، برنامه های استانی و...اقدام به صدور ویزای کاری می کند. موسسه السپ گروپ با سابقه درخشان در زمینه مهاجرت به کانادا برای تمامی این روش ها برنامه ای مشخص شد. در اکثر این روش ها فرد باید از کارفرما کانادایی پیشنهاد کاری دریافت کند و با داشتن شرایط مختلف امتیاز خود را افزایش دهد. مدت زمان لازم برای صدور ویزای کاری بعد از انگشت نگاری کانادا تقریبا ۷۰ روز است.

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای توریستی بعد از انگشت نگاری کانادا

اگر قصد دید و بازدید یا گردشگری در کشور کانادا داشته باشید، باید ابتدا ویزای توریستی دریافت کنید. ویزای توریستی انواع مختلفی دارد. ویزای توریستی به صورت کلی به دو دسته سینگل و مولتی تقسیم می شود.

با گرفتن ویزای توریستی سینگل شما تنها یکبار حقوق ورود و خروج از کشور کانادا را دارید و برای ورودهای بعدی باید درخواست صدور ویزای مجدد کنید. با داشتن ویزای مولتی شما به مدت ۵ سال هر بار به مدت ۶ ماه می توانید وارد کانادا شوید. مدت زمان لازم برای صدور ویزای توریستی بعد از انگشت نگاری کانادا معمولا ۵ هفته است.

مدت زمان لازم برای اخذ ویزای سرمایه گذاری بعد از انگشت نگاری کانادا

ویزای سرمایه گذاری برای افراد سرمایه گذار یکی از بهترین روش های اخذ ویزا و اقامت کانادا است.

به دلیل وجود روش های سرمایه گذاری بی شمار، مدت زمان صدور این نوع ویزا کاملا متفاوت است. به همین دلیل زمان مشخصی برای آن نمی توان تعریف کرد.

افراد متقاضی باید پس از جمع آوری و ارسال مدارک مورد نظر، منتظر نتیجه درخواست صدور ویزا بمانند و در صورت موافقت با درخواست آن ها، خود را برای حضور در کشور کانادا آماده کنند.

مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا

بعد از انگشت نگاری کانادا، اطلاعات فرد به صورت محرمانه و رمزنگاری شده به دولت کانادا تحویل داده می شود. پس از آن به عنوان مدرکی برای انگشت نگاری، فرد رسیدی دریافت می کند. داشتن این رسید برای مراحل بعد از انگشت نکاری کانادا الزامی است. به همین دلیل فرد باید آن را در مکانی امن نگهداری کند.

پس از دریافت رسید با اعلام دولت کانادا فرد باید رسید و مدارک مورد نیاز را به سفارت کانادا تحویل دهد و در مصاحبه حضوری شرکت کند.

همانطور که گفتیم مدت زمان لازم برای صدور ویزاهای مختلف، متفاوت است.

دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا

بعد از انگشت نگاری کانادا و ثبت درخواست ویزا، درخواست شما بررسی می شود. در شرایط خاص و به علت های مختلفی ممکن است با درخواست ویزای شما موافقت نشود.

مثلا یکی از دلایل اصلی رد شدن درخواست شما می تواند قانع نشدن افسیر کانادا در مورد هدف شما از ورود به کشور کانادا باشد. در ادامه دلایل رد شدن درخواست صدور ویزا و روش رفع این مشکل را بررسی می کنیم. از جمله رایج ترین علت های رد درخواست صدور ویزا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

•    قانع نشدن افسیر کانادا در مورد هدف شما از سفر به کانادا و عدم اطمینان از برگشت شما به کشور خودتان
•    واضح نبودن دلیل سفر شما
•    نداشتن سفرهای خارجی متعدد توسط شخص متقاضی
•    نداشتن تمکن مالی مناسب جهت تامین هزینه های زندگی در کانادا
•    داشتن مشکلات خانوادگی و پیوند خانوادگی ضعیف در کشور مبدا
نوشتن و پرکردن فرم انگیزه نامه خوب و هدفمند کار شما برای اخذ ویزا را بسیار راحت تر می کند. شما می توانید با مراجعه به شرکت الست گروپ، انگیزه نامه خود را زیر نظر متخصصین و وکلای مهاجرتی با تجربه این شرکت پر کنید و شانس خود برای اخذ ویزای کانادا را افزایش دهید.

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

دلایل رد شدن ویزای توریستی کانادا

یکی از ویزاهایی که بعد از انگشت نگاری کانادا می توانید درخواست دهید، ویزای توریستی است. ویزای توریستی که در بین شهروندان ایرانی به عنوان ویزای مولتی کانادا نیز شناخته می شود  مناسب افرادی است که به دلایل مسائل کاری و تحصیلی به صورت مکرر به رفت و آمد در کانادا می پردازند.

افرادی که این ویزا را دارند بدون داشتن محدودیت می توانند به مدت ۵ سال و هر دفعه به مدت ۶ ماه در خاک کانادا حضور داشته باشند. به دلیل سوء استفاده زیاد افراد از این ویزا در سالیان اخیر، سخت گیری های افسر و دولت کانادا برای صدور این ویزا افزایش یافته است. به عنوان مثال فردی که شغل ثابتی در کشور خود ندارد، به عنوان یک فرد مظنون شناخته می شود و افسیر کانادا با دقت بیشتری مدارک و سوابق او را چک می کند.
 
•    موارد رایجی که باعث ریجکت شدن ویزای توریستی می شوند عبارتند از: 
    نداشتن سابقه سفرهای زیاد توسط فرد متقاضی
    وجود آشنایان و اقوام زیاد در کانادا و نداشتن رابطه خویشاوندی قوی در کشور مبدا
    عدم مطابقت هدف مطرح شده در انگیزه نامه و سوابق فرد
    قانع نشدن افسیر و مسئولین دولت کانادا
    مشخص نبودن وضعیت شغلی فرد در کشور مبدا
    عدم برخورداری از تمکن مالی مناسب
    داشتن سوء سابقه کیفری که نشان دهند وجود پتانسیل انجام اعمال مجرمانه در فرد متقاضی است
    نقص مدارک اثبات کننده تمکن مالی خوب
 

•    دلایلی که موجب رد ویزای تحصیلی کانادا می شود: 
    فرد تمکن مالی لازم برای تامین هزینه های خود نداشته باشد
    عدم توانایی اثبات خروج از کانادا بعد از فراغت از تحصیل
    مشخص نبودن وضعیت تحصیلی فرد
    نقص در ارائه مدارک تحصیلی
    عدم تطابق انگیزه نامه با سوابق تحصیلی 
    وجود پیوندهای قوم و خویشی سست در کشور مبدا

 

دلایل ریجک شدن ویزاه همراه(مخصوص دانش آموزان یا دانشجویان)

بر اساس قوانین و مقرراتی که دولت کانادا وضع کرده است، افرادی که در کانادا مشغول به تحصیل هستند، می توانند برای همراهان خود درخواست صدور ویزای همراه دهند. همانگونه که اشاره کردیم دانش آموزان زیر ۱۴ سال نیاز به انگشت نگاری ندارند.

دانشجویان می توانند بعد از انگشت نگاری کانادا درخواست ویزای همراه دهند. برای نمونه دانشجویی که در یکی از دانشگاه های کشور کانادا مشغول به تحصیل است؛ می تواند برای همسر خود درخواست ویزای همراه دهد.

همسر دانشجو همچنین می تواند از حق ویزای کاری کانادا برخوردار شود. باید به این نکته توجه داشته باشید که احتمال رد شدن ویزای همراه بسیار زیاد است.

درخواست اعتراض به ریجکتی ویزای کانادا

بنا به دلایلی که مطرح کردیم ممکن است با درخواست ویزای شما موافقت نشود. در صورتی که بدون مشورت با افراد آگاه در این زمینه برای درخواست مجدد صدور ویزا اقدام نمایید، شانس خود برای اخذ ویزای کانادا کاهش داده اید.

در شرکت الست گروپ این امکان برای شما فراهم شده است که تمامی مراحل درخواست صدور ویزا از جمله مراحل بعد از انگشت نگاری را زیر نظر پرسنل حرفه ای طی کنید تا احتمال رد شدن ویزای شما به کمترین میزان خود برسد.

در صورت رد شدن درخواست صدور ویزا باید مجددا اقدام کنید و هزینه های صدور ویزا را مجددا پرداخت کنید.

روش اعتراض به ریجکت شدن ویزا کانادا

روش اعتراض به ریجکت شدن ویزا کانادا

بعد از انگشت نگاری کانادا در صورتی که با درخواست صدور ویزای شما موافقت صورت نگرفت می توانید از سه روش زیر برای ثبت درخواست اعتراض خود اقدام نمایید:

درخواست خود را به دفاتر رسیدگی به شکایات متقاضیان ارسال کنید

ارسال نامه به بخش رسیدگی به شکایات ریجکتی ویزا در اداره مهاجرت کانادا

در صورتی که از موارد بالا نتیجه نگرفته باشید می توانید در خواست اعتراض خود نسبت به رد شدن ویزا را به دادگاه فدرال کانادا ارسال کنید.

البته اینکه کدام یک از این روش ها برای شما مناسب است به شرایط شما و نوع ویزای درخواستی بستگی دارد. انجام این کار گاهی زمانبر و پیچیده است. به همین دلیل مشاوره با افراد آگاه در این زمینه الزامی است.

رفع ریجکتی ویزا

پس از اینکه مراحل بالا را سپری کردید، شما باید با مشورت با وکیل مهاجرتی خود با ارائه اسناد و دلایل قوی، افسیر و دولت کانادا را برای صدور ویزای کانادا قانع کنید. امکان ارائه درخواست اعتراض نسبت به ریجکتی ویزا حتی پس از گذشت چند ساعت از رد شدن درخواست ویزای شما وجود دارد.

اما به شما پیشنهاد می کنیم که از درخواست عجولانه خودداری کنید و با مشورت وکیل مهاجرتی خود در موسسه الست گروپ این کار را انجام دهید.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید هیچ گونه روش تضمینی برای رفع ریجکتی وجود ندارد.

فرد صرفا با مشورت با وکیل مهاجرتی خبره و با تجربه، می تواند موفق به رفع ریجکتی ویزا شود. به همین دلیل  باید مراقب باشید در دام افراد سود جو و شرکت های نامعتبر مهاجرتی نیافتید.

زمان لازم جهت رفع ریجکتی ویزای کانادا

با ثبت درخواست اعتراض نسبت به رفع ریجکتی می توانید اعتراض خود را اعلام کنید. از طرف دولت کانادا و اداره مهاجرت کانادا، زمان دقیقی برای رفع ریجکتی ویزا تعیین نشده است. این زمان بسته به نوع ویزا و دلیل رد شدن درخواست شما می تواند متغییر باشد.

به همین دلیل در ثبت درخواست اعتراض خود عجله به خرج ندهید.

از طرف دیگر امکان درخواست چند باره صدور ویزا برای شما وجود دارد، پس نگرانی بابت رد شدن درخواست ویزای کانادا نداشته باشید. ثبت درخواست اعتراض با مشورت مشاورین آگاه و با تجربه احتمال رفع ریجکتی ویزای کانادا را افزایش می دهد.

پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟

پیکاپ پاسپورت کانادا چیست؟

در صورتی که انگشت نگاری و مراحل بعد از انگشت نگاری کاناد را با موفقیت پشت سرگذاشتید و توانستید ویزای کانادا را دریافت نمایید، برای دریافت ویزا می توانید مستقیما به سفارت کانادا مراجعه کنید یا از طریق سرویس پیکاپ پاسپورت کانادا آن را دریافت کنید.

پیکاپ پاسپورت کانادا این امکان را برای شما فراهم می کنید تا بدون نیاز به حضور خود در سفارت کانادا، از طریق وکیل یا نماینده تام الاختیار خود، ویزای کانادا را دریافت کنید.

پیکاپ ویزای کانادا

بعد از انگشت نگاری کانادا و ثبت درخواست ویزای تحصیلی، توریستی، کاری و... باید منتظر نتیجه درخواست خود بمانید.

در صورتی که مدارک شما کامل باشد و با درخواست شما موافقت شده باشد از طریق سرویس پیکاپ می توانید ویزای خود را دریافت کنید.

مدارک لازم برای پیکاپ ویزای کانادا

جهت دریافت ویزای خود از طریق سرویس پیکاپ باید مدارک زیر تهیه کنید و به سفارت کانادا تحویل دهید: 
•    پرینت ایمیل دریافت شده
ایمیل تاییده که از طرف سفارت کانادا برای شما ارسال شده است را باید پرینت بگیرید و توسط نماینده خود به سفارت کانادا تحویل دهید. 
•    پاسپورت
به همراه داشتن پاسپورت کانادا با پرینت ایمیل سفارت کانادا الزامی است. پاسپورت شما از طرف سفارت کانادا مهر می شود. بدون مهر خوردن پاسپورت، مدارک شما ناقص است.
•    فرم وکالت نامه
شما به عنوان فرد متقاضی باید وکالت نامه پر کنید و در آن مشخصات نماینده یا وکیل خود را وارد نمایید.

با سپردن این کار به وکلای متخصص و با تجربه شرکت الست گروپ، با خیال راحت می توانید منتظر دریافت ویزای خود بمانید.

آیا پیکاپ پاسپورت یا ویزا کانادا مقرون به صرفه است؟

آیا پیکاپ پاسپورت یا ویزا کانادا مقرون به صرفه است؟

همانطو که قبلا بیان کردیم شما یکبار جهت انگشت نگاری، یک بار هم بعد از انگشت نگاری کانادا برای گرفتن ویزای خود باید به دفاتر VAC و سفارت کانادا مراجعه کنید. علاوه بر هزینه های رفت و برگشت، هزینه های جانبی حین سفر را هم باید متقبل شوید.

در صورتی که اگر با پیکاپ ویزای کانادا ویزای خود را دریافت کنید، هزینه های شما به شدت پایین خواهد آمد.

هزینه های پیکاپ کانادا سالانه دچار تغییرات می شود. در صورتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید می توانید به سایت الست گروپ مراجعه کنید و از آخرین هزینه های لازم برای سرویس پیکاپ ویزای کانادا مطلع شوید.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در این مقاله با مراحل اخذ ویزا و مراحل بعد از انگشت نگاری کانادا آشنایی پیدا کردید. متوجه شدید که بعد از انگشت نگاری کانادا باید مدارک خود را ترجمه و به سفارت کانادا ارسال کنید و منتظر بررسی پرونده خود بمانید. در صورتی که با درخواست شما موافقت نشود، پس از اطلاع از دلیل رد شدن درخواست ویزا، باید برای رفع مشکل اقدام نمایید.

پس از رفع مشکل و موافقت سفارت کانادا می توانید بدون حضور در سفارت از طریق سرویس پیکاپ ویزای خود را دریافت کنید. تمامی این مراحل را می توانید به تنهایی انجام دهید. اما اگر از یک موسسه مهاجرتی خوب در این زمینه کمک بگیرید، هم زمان اخذ ویزای خود را کاهش خواهید داد، هم احتمال موفقیت در صدور ویزای شما بیشتر خواهد شد.

به همین دلیل پیشنهاد ما این است که تمامی مراحل اخذ ویزای خود را به دست وکلا و مشاورین با تجربه شرکت الست گروپ بسپارید و با آرامش خاطر ویزای خود را دریافت نمایید.