گرفتن ویزای توریستی بلژیک

در این مقاله موضوع گرفتن ویزای توریستی بلژیک را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه ما بمانید.

اگر قصد سفر به کشور بلژیک را دارید، با ما همراه باشید تا درخصوص گرفتن ویزای توریستی بلژیک، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

در این مقاله موضوع گرفتن ویزای توریستی بلژیک را مورد بررسی قرار می دهیم. همراه ما بمانید.

اگر قصد سفر به کشور بلژیک را دارید، با ما همراه باشید تا درخصوص گرفتن ویزای توریستی بلژیک، اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

بلژیک از دیگر کشورهای اروپایی منطقه شنگن است که با داشتن جمعیت بسیار در مرکز یکی از مهمترین مناطق صنعتی دنیا قرار گرفته است و از مکان های گردشگری بسیاری برخوردار است. دریافت ویزای فوق از جنبه های متعدد قابل بررسی است که در این مقاله سعی داریم تا به مهم ترین نکات در خصوص وصول آن، مطالبی را ارائه کنیم. با شما هستیم.

اینفوگرافیک گرفتن ویزای توریستی بلژیک

اینفوگرافیک گرفتن ویزای توریستی بلژیک

 

فهرست:

ویزای توریستی بلژیک

انواع ویزای توریستی بلژیک

مراحل گرفتن ویزای توریستی بلژیک

نکته درباره زمان درخواست گرفتن ویزای توریستی بلژیک

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک

مدارک اثبات موقعیت شغلی درخواست کننده

نکات کلیدی در خصوص پاسپورت شینگن بلژیک

بهترین شهرهای توریستی کشور بلژیک

فرآیند اقدام گذرنامه توریستی شنگن

شینگن (SCHENGEN)

نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد گرفتن ویزای توریستی بلژیک با ما همراه باشید.

 

ویزای توریستی بلژیک

ویزای توریستی بلژیک

در حال حاضر درخواست کنندگان بسیاری بنا بر دلایل گوناگون، متقاضی وصول ویزای شنگن هستند تا بدین وسیله به کشور بسیار زیبای بلژیک سفر کنند. ممکن است این گروه از متقاضیان، اطلاعات کافی در حوزه دریافت این ویزا و مدارک لازم برای وصول آن نداشته باشند و در این فرآیند با ناکامی مواجه شوند.

لذا تا پایان مقاله ما را همراهی کنید تا کاملترین مطالب را درباره گرفتن ویزای توریستی بلژیک در اختیار شما قرار دهیم. برای سفر به کشور بلژیک، متقاضی به ویزای شنگن یا همان ویزای توریستی موثق نیاز دارد. پاسپورت فوق سند رسمی است که این مجوز را به درخواست کننده می دهد تا به راحتی به این کشور و یا حتی دیگر کشورهای منطقه شنگن سفر نموده و از جاذبه های دیدنی و تاریخی آن بازدید کند.

برای اخذ گذرنامه شینگن بلژیک، فرد باید در گام نخست، اسناد و مدارک مختلفی را جمع آوری نموده و آن ها را به سفارت مورد نظر ارائه دهند. از اصلی ترین پاسپورت های توریستی می توان به نوع تفریح و یا گردشگری آن اشاره کرد که شخص درخواست کننده بایستی ثابت کند که هدف اصلی آن فقط بازدید و گردشگری است.

زیرا دلیل اغلب گذرنامه های توریستی که با رد شدن (Rejected) همراه می شوند، عدم معین انگیزه سفر است. در واقع صنعت گردشگری در منطقه شنگن از اصلی ترین شیوه های کسب درآمد در اروپا محسوب می شود که با حضور گردشگران، چرخه اقتصادی بلژیک با روند صعودی همراه شده است.

ویدئو گرفتن ویزای توریستی بلژیک

Belgium با مساحتی بیش از 30000 کیلومتر مربع و حدود یازده میلیون نفر جمعیت در غرب اروپا، کشوری نسبتاً کوچک به حساب می آید. همان طور که بیان کردیم، بلژیک یکی از کشورهای منطقه شینگن است که به عنوان مرکز مهم اتحادیه اروپا به شمار می آید.

به همین منظور شما با گرفتن ویزای توریستی بلژیک می توانید به کلیه کشورهای این محدوده تردد داشته باشید. لازم به ذکر است که کشور بلژیک از نظر صنعت توریستی در جهان رتبه بیست و یکم را به خود اختصاص می دهد.

انواع ویزای توریستی بلژیک

انواع ویزای توریستی بلژیک

برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک، شیوه های متعددی وجود دارد که اصلی ترین رکن به منظور دریافت ویزای فوق، ارائه مدارک مورد نیاز است که در واقع اثبات می کند که بعد از سفر به این کشور از قاره اروپا و سکونت کوتاه مدت، قصد برگشت به ایران را دارید.

از انواع متعدد گذرنامه های توریستی کشور بلژیک می توان به:

1) گردشگری 2) درمانی 3) تجاری 4) ملاقات با اعضای خانواده 5) حضور در سمینار و یا همایش ها اشاره کرد که در زیر توضیحات جامع تری را ارائه خواهیم کرد:

ویزای گردشگری:

همان طور که بیان کردیم، یکی از مهمترین منابع کشور بلژیک، به صنعت گردشگری اختصاص دارد. مکان های گوناگون گردشگری کشور بلژیک مانند اماکن تفریحی، موزه ها، طبیعت زیبا و خوش منظر و غیره سبب گردیده که سالانه تقریباً ده میلیون توریست با ورود به این کشور از جاذبه های دیدنی آن بازدید کنند.

ویزای ملاقات با خانواده: ارسال دعوتنامه ای که از سوی یکی از اعضای خانواده شما که مقیم این کشور است، می تواند اقدامات لازم به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک و یا سفر به آن کشور برای ملاقات افراد درجه یک خانواده را برای شما به راحتی فراهم کند.

ویزای حضور در سمینار و یا همایش:

بروکسل که پایتخت این کشور است، به عنوان یکی از مکان های برگزاری اغلب سمینارها و کنفرانس های بین المللی در عرصه های متعدد مانند مهندسی، کشاورزی، تکنولوژی و غیره در طی سال شناخته می شود.

به همین منظور هر ساله اکثر افراد، خواستار حضور در این سری از همایش ها برای بالا بردن سطح فرهنگی و علمی هستند. لذا در صدد اخذ دعوتنامه از نهاد برگزار کننده می باشند که به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک و اقامت کوتاه مدت در آن، بایستی اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای تجاری:

ویزای تجاری:

این کشور از نظر موقعیت جغرافیایی دارای ساختاری تجاری و حمل و نقل مدرن و پیشرفته ای است که سبب گردیده تا کشور بلژیک فرصت مشارکت و همراهی بسیار اقتصادی با دیگر کشورهای همسایه را به دست آورد. لازم به ذکر است که اقتصاد این کشور بر پایه لیبرالیسم و براساس خدمات است.

این کشور اروپایی با تغییرات بازار محدودتری همراه هستند که این امر سبب تقلیل نرخ تورم در کشور بلژیک شده است. براساس کلیه شرایط عنوان شده، سالانه اشخاص بسیاری به منظور بازبینی موقعیت برای تاسیس کسب و کار و همچنین دستیابی به بهترین موقعیت شغلی به گرفتن ویزای توریستی بلژیک و سفری به یادماندنی اقدام می کنند.

ویزای درمانی:

در حال حاضر با پیشرفت علم و تکنولوژی در حوزه پزشکی، این کشور پیشرفت های قابل ملاحظه ای را به دست آورده است. به شکلی که اخیراً یکی از اصلی ترین صادرات بلژیک به دارو و تجهیزات پزشکی اختصاص دارد.

بهتر است بدانید که این کشور یکی از کشورهای پیشتاز در عرضه خدمات درمانی در زمینه انواع سرطان ها به خصوص تومورهای استخوانی و مغزی است.

به همین منظور هر ساله اغلب بیماران با عرضه توان مالی و مدارک پزشکی به منظور پرداخت هزینه درمان برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک و اقامت در آن برای انجام پروسه درمانی، اقدامات لازم را انجام می دهند.

مراحل گرفتن ویزای توریستی بلژیک

مراحل گرفتن ویزای توریستی بلژیک

در مرحله نخست به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک، وصول وقت سفارت بلژیک بسیار حائز اهمیت است. به منظور انجام فرآیند فوق با کامل کردن فرم درخواست ویزا و پرداخت هزینه های مرتبط، شما این امکان را دارید که بعد از گذشت هفتاد و دو ساعت نسبت به رزرو وقت سفارت اقدام کنید.

سپس شما بایستی کلیه مدارک درخواستی را به زبان انگلیسی ترجمه نموده و به کنسولگری این کشور ارائه دهید. همچنین در موعد مقرر به طور حضوری و برای انجام انگشت نگاری در سفارتخانه حضور داشته باشید. نکته حائز اهمیت در رابطه با گرفتن ویزای توریستی بلژیک این است که موعد مقرر شده توسط سفارت برای شخص متقاضی به هیچ وجه تغییر پذیر نیست.

در ادامه بایستی خاطر نشان شویم که حدود دو سالی است که پروسه گرفتن ویزای توریستی بلژیک فعالیت خود را از پایتخت آغاز کرده است و فرم تقاضای زمان ملاقات را به شکل رایگان به درخواست کنندگان ارائه می دهد.

زمانی را که کنسولگری برای شخص درخواست کننده مشخص می کند، غیر قابل انتقال بوده و تنها مختص خود شخص است.

دقت داشته باشید که عدم حضور در زمان تعیین شده در سفارت سبب می گردد که شخص تا نود روز دیگر از وصول زمان مجدد ویزای توریستی بلژیک محروم گردد.

نکته درباره زمان درخواست گرفتن ویزای توریستی بلژیک

نکته درباره زمان درخواست گرفتن ویزای توریستی بلژیک

بهتر است برای درخواست گذرنامه فوق، حداقل بیست و یک روز و حداکثر نود روز قبل از زمان سفر به منظور گرفتن ویزای توریستی بلژیک اقدام کنید.

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک

مدارک لازم برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک

برای اخذ پاسپورت شینگن بلژیک، فرد باید مدارک مختلفی را تهیه کنند که در گرفتن ویزای توریستی بلژیک بسیار موثر است. چنان چه شخص، پرونده قوی و عالی داشته باشد، اگر مدارک را ناقص و یا نادرست ارائه دهد، شاید در پرونده شخص با اثر منفی همراه باشد.

فرد در ابتدا بایستی فرم تقاضای ویزای شنگن را بسیار دقیق پر کند که تنظیم دو نسخه فرم درخواستی پاسپورت الزامی است. همان طور که گفتیم، کامل کردن درست فرم تقاضا، نقش مهمی در فرایند گرفتن ویزای توریستی بلژیک به همراه دارد که علاوه بر این فرم، متقاضی بایستی سایر مدارک مرتبط را ترجمه و آماده کنند که در زیر به آن می پردازیم:

عکس رنگی با بک گراند سفید و ابعاد 3.5*4.5 (دو قطعه) که عکس ها بایستی مرتبط به شش ماه گذشته بوده و ترجیحا با عکی پاسپورت ، یکی نباشند.

پاسپورت معتبر با اعتبار نود روز از زمان سفر که بایستی حداقل دارای 2 صفحه خالی باشد.

کپی (صفحه نخست پاسپورت + تصویر ویزا ای توریستی گذشته) از دیگر مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک است.

سند معتبر دیگری که شما برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک ملزم به ارائه آن هستید، بیمه معتبر مسافرتی شنگن است که ثابت می کند بیمه فوق برای کشور بلژیک و تمامی محدوده شینگن با حداقل پوشش تقریبی سی هزار یورو برای زمان اقامت است.

ترجمه مدارکی نظیر سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه از دیگر مدارک مرتبط می باشد.

رزرو بلیت هواپیما که مشتمل بر شماره و زمان پرواز و همین طور تعیین کننده رفت و آمد از کشور بلژیک و عضو اتحادیه اروپا است.

بر مبنای سازمان مهاجرت بلژیک، شخص متقاضی بایستی اثبات کند که از توان مالی برای اقامت کوتاه مدت در این کشور اروپایی برخوردار است. برای اثبات این مدرک بایستی ترجمه گواهی استطاعت مالی ممهور شده از بانک را همراه با گردش مالی سه الی شش ماهه شخص به سفارت این کشور ارائه دهید.

دولت بلژیک این فرصت را برای متقاضیان فراهم کرده است که به هر سه زبان ملی (آلمانی، فرانسه، هلندی) این کشور که تمایل دارید، پرونده توریستی شما مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد. (چنان چه مایلید پرونده شما به زبان انگلیسی مورد رسیدگی قرار گیرد، بایستی روی گزینه بدون اولویت کلیک کنید).

از دیگر مدارک معتبر گرفتن ویزای توریستی بلژیک می توان به دعوتنامه موثق که حاوی محل سکونت در هنگام سفر است، اشاره کرد. غیر از آن ارائه نامه رزرو هتل می تواند برای سفارت این کشور گزینه مناسبی در نظر گرفته شود.

گواهی محضری مجوز خروج و همچنین ترجمه کارت شناسایی والدین به همراه کپی ویزا برای افراد رده سنی کمتر از هجده سال از مدارک الزامی است که بایستی برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک به سفارت این کشور ارائه دهند.

(ارائه گواهی فوت و یا طلاقنامه از دیگر مدارکی است که در صورت فوت و یا طلاق پدر و مادر این گروه از متقاضیان، بایستی به کنسولگری بلژیک ارائه دهند).
تمامی موارد نیازمند اسکن میباشند.

مدارک اثبات موقعیت شغلی درخواست کننده 

کارمندان:

ترجمه تایید اشتغال به کار، گواهی مرخصی برای مدت سفر، حکم کارگزینی، سیاهه بیمه دو ماهه پایانی و گردش مالی شش ماهه گذشته از مدارکی است که کارمندان برای گرفتن ویزای شینگن بلژیک بایستی به سفارت این کشور ارائه دهند.

مدیران:

روزنامه رسمی که شامل آخرین تغییرات و آگهی تاسیس است، به انضمام توان مالی کمپانی مرتبط در شش ماهه اخیر و اظهار نامه مالیاتی از جمله مدارکی است که سفارت این کشور برای اخذ ویزای توریستی بلژیک برای مدیران در نظر گرفته است.

تجار:

گواهی اتاق بازرگانی به همراه کارت بازرگانی، لیست بیمه پرداختی و آخرین لیست مالیات پرداختی از مدارک مربوط به تجار است که بایستی به کنسولگری بلژیک ارائه دهند.

پزشکان:

به ترجمه مدارکی نظیر (کارت نظام پزشکی، ترجمه جواز پزشکی، ترجمه پروانه مطب،  ترجمه آخرین لیست مالیات پرداختی، آخرین لیست بیمه پرداختی) 

مهندسین:

به (جواز ساخت، ترجمه پروانه نظام مهندسی، قرارداد پروژه ها) به منظور گرفتن ویزای شینگن نیاز دارند.

کسبه و کارخانه داران:

ارائه ترجمه پروانه کسب و پروانه بهره برداری به انضمام لیست آخرین بیمه و مالیات پرداختی از مدارکی شغلی است که برای وصول ویزای شنگن هستند.

بازنشستگان:

این گروه از متقاضیان عزیز برای گرفتن ویزای توریستی بلژیک بایستی ترجمه فیش حقوقی سه ماهه پایانی را همراه با حکم بازنشستگی به سفارت مربوطه ارائه دهند.
در انتها بایستی متذکر شویم که همراهان فاقد شغل مانند همسر و فرزندان به مدارکی من جمله:

ارائه شناسنامه برای همسر و کارت شناسایی پدر برای تمامی اعضای خانواده برای همراهان فرد متقاضی مورد نیاز است. براساس سن فرزندان، ارائه گواهی اشتغال به تحصیل و همچنین چنان چه فرزند مایل است تا به تنهایی به این کشور اروپایی سفر کند، ارائه رضایتنامه محضری والدین امری الزامی به شمار می آید.

علاوه بر کلیه مدارک نامبرده با توجه به شرایط شخصی می توانید مدارک دیگری را به کنسولگری این کشور ارائه دهید که در واقع بیانگر خصوصیات معنوی و مادی شما برای کشور مبداء و در نهایت افزایش شانس وصول گذرنامه شینگن می شود. مدارک فوق شامل:

1)    دارایی ها و سند املاک شخص درخواست کننده 2) قرارداد کار به همراه فیش حقوقی 3) نامه اشتغال به تحصیل (دانش آموزان و دانشجویان) است.

نکات کلیدی در خصوص پاسپورت شینگن بلژیک

نکات کلیدی در خصوص پاسپورت شینگن بلژیک

برای وصول این ویزا بایستی موارد مهمی که در زیر متذکر می شویم را رعایت کنید تا فارغ از هر گونه مشکلی بتوانید ویزای شنگن را دریافت کنید.

شما برای اخذ پاسپورت فوق بایستی اطلاع کافی از جاذبه ها و مکان های گردشگری و تاریخی این کشور به دست آورید و یا حتی یک بار به این کشور سفر کنید. مدارک مذکور برای وصول ویزا را بایستی حداقل سی روز پیش از سفر تهیه نموده و آن ها را به زبان انگلیسی ترجمه کنید.

دقت داشته باشید که برای وصول این گذرنامه بایستی انگیزه شخص درخواست کننده از این سفر، تنها گردشگری باشد. در غیر این صورت درصد ریجکت شدن پاسپورت بسیار است. وضعیت تاهل، مورد دیگری است که برای اخذ ویزای شینگن بسیار حائز اهمیت است.

لازم به ذکر است که همراهی کل اعضای خانواده سبب تقلیل درصد شانس وصول گذرنامه توریستی شنگن می شود. همچنین چنان چه فرد مجرد باشد، درصد این که با اخذ ویزای فوق همراه شود تا حد قابل توجهی کاهش می یابد. مورد مهم دیگری که در این بخش لازم به ذکر است، ارائه دعوت نامه از سوی اقوام درجه یک در این کشور اروپایی است.

در صورتی که خواهر، برادر و یا یکی از والدین شما در کشور فوق حضور دارند و دعوتنامه ای توسط آن ها برای شما ارسال شده است، بایستی بیان کنیم که دعوتنامه فوق نقش مهمی در گرفتن ویزای شنگن به همراه دارد.

در انتها نیز لازم به توضیح است که گذرنامه های کوتاه مدت به دو شکل چند ورودی و یا تک ورودی عرضه می گردد که در خصوص پاسپورت فوق بایستی متذکر شویم که این پاسپورت به شکل چند ورودی ارائه می گردد.
گروه مشاورین مهاجرتی الست گروپ در تلاشند تا سفری قابل اعتماد و به دور از هر گونه اضطرابی را برای مهاجرت به کشور بلژیک از طریق ویزای شنگن برای شما به همراه آورند.

بهترین شهرهای توریستی کشور بلژیک

بهترین شهرهای توریستی کشور بلژیک

شهرهای موجود در این قاره اروپایی از نظر طبیعی، سیاسی، تاریخی و غیره تفاوت های چشمگیری با همدیگر دارند.

در کنار بروژ و بروکسل که از جمله شهرهای مشهور و مطرح این کشور به شمار می آیند، شما با اقامت کوتاه مدت می توانید سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید. البته از دیگر شهرهای بزرگ و مورد توجه بلژیک می توان به شهر زیبای خنت که در نزدیکی مرز هلند و در قسمت شمالی بلژیک قرار گرفته است، اشاره کرد.

فرآیند اقدام گذرنامه توریستی شنگن

فرآیند اقدام گذرنامه توریستی شنگن

وصول پاسپورت فوق شامل مراحلی است که فرد باید کلیه فرآیند آن را به شکل صحیح و در زمان تعیین شده سپری کند. پروسه فوق عبارتند از:
1.     کامل کردن کلیه مدارک مورد نیاز برای وصول گذرنامه فوق که در این خصوص می توانید از وکلای مهاجرتی الست گروپ برای تهیه مدارک و ترجمه آن ها مساعدت و یاری بگیرید.
2.     درخواست کنندگان باید شخصاً فرم درخواستی خود را به کنسولگری این کشور ارائه دهند. (افراد رده سنی کمتر از هجده سال می توانند از همراهی قیم و یا والدین در پروسه وصول ویزای شینگن بهره مند شوند).
3.     مرحله بعدی تعیین وقت سفارت به وسیله ایمیل (appointment [email protected]) به (VFS) است.
4.     شما بایستی نود روز پیش از زمان سفر برای تنظیم موعد بازدید، اقدامات لازم را انجام دهید.
5.     بعد از طی مراحل ذکر شده، زمان ملاقات پس از گذشت هفتاد و دو ساعت تعیین می گردد.
6.     کپی گواهی تاییدیه زمان ملاقات و عرضه آن به کنسولگری بلژیک گام بعدی از فرایند وصول ویزای توریستی شنگن است.
7.     حضور در سفارت و ارائه کلیه اسناد جمع آوری شده از دیگر مراحل پروسه اخذ ویزای شنگن به شمار می آید.
8.     اخذ نتیجه پاسپورت که معمولا برای گذرنامه شینگن بلژیک تقریباً پانزده روز به طول می انجامد.

پاسپورت شینگن بلژیک با گارانتی و تضمینی

پاسپورت شینگن بلژیک با گارانتی و تضمینی

در حال حاضر نمی توان تضمینی برای عرضه کلیه مدارک لازم به منظور گذرنامه فوق و یا دیگر کشورهای اروپایی ارائه کرد. اما با کمک مشاورین گروه مهاجرتی الست گروپ می توانید درصد وصول این ویزا را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.

زیرا متقاضیانی که تمایل به پناهندگی در این کشور اروپایی را دارند، از مناسب ترین متدهای وارد شدن به خاک کشور بلژیک، ویزای شینگن است که درصد اخذ گذرنامه فوق را تا حد زیادی تقلیل می دهد. اساساً در فرآیندهای مهاجرتی و حقوقی، موردی که ضمانت کننده صددرصد گرفتن ویزا در نظر گرفته می شود، وجود ندارد.

اما شرکت مهاجرتی الست گروپ با تخصص و مهارت بسیار در حوزه مهاجرت و همچنین آشنایی کامل با ضوابط بین الملل، با رسیدگی کامل به مدارک درخواست کنندگان، درصد گرفتن گذرنامه فوق را برای متقاضیانی که هدف اصلی آن ها سفر و دیدن از جاذبه های بی نظیر این کشور است را افزایش می دهند.

وکلای حقوقی این مجموعه مهاجرتی، کلیه امور مرتبط به گذرنامه شنگن را با گارانتی و به شکل تضمینی برای اطمینان بیشتر درخواست کنندگان بر عهده می گیرند و چنان چه فرآیند گذرنامه شینگن با عدم موفقیت همراه گردد، هیچ هزینه ای را از شخص دریافت نمی کنند.

تفاوت ویزای تضمینی و بدون تضمین

درباره ویزای فاقد تضمین و اختلاف آن با پاسپورت تضمینی باید متذکر شویم که اغلب درخواست کنندگان برای وصول گذرنامه خود به شکل تضمینی با حساسیت های بسیاری همراه هستند که گروه مشاوران الست گروپ می توانند با ارائه مساعدت های لازم سبب تسهیل مراحل پروسه فوق شوند.

شاید متوجه شده اید که موسسات متعدد با عرضه تبلیغات گسترده در حوزه گرفتن ویزای شینگن به طور صددرصد تضمینی سعی می کنند تا متقاضیان بسیاری را جذب کنند که بایستی خاطر نشان شویم که بر مبنای ضوابط حقوقی، تضمینی که برای آفیسر و یا کنسولگری این کشور موثر باشد، امری غیر منطقی و به دور از حس مسئولیت به شمار می آید

و به هیچ وجه در چنین پرونده هایی، هیچ تضمینی برای وصول ویزای شنگن وجود ندارد و تنها با مشاوره با وکلای حقوقی مجرب مجموعه مهاجرتی الست گروپ و ارائه کاملترین مدارک دال بر درستی آن ها می توانید شانس خود را برای گذرنامه شینگن افزایش دهید.

مدت درخواست ویزای شنگن بلژیک

مدت درخواست ویزای شنگن بلژیک

ویزای فوق که نوع (C) پاسپورت شینگن است، گذرنامه کوتاه مدتی است که به منظور موعد حداقل سه ماهه برای شخص متقاضی صادر می شود. به این علت که هدف کلی از گرفتن گذرنامه فوق سفر و گردشگری در یک بازه زمانی محدود است، فرد متقاضی در صورت اخذ گذرنامه سه ماهه که به طور معمول صدور نخست آن در یک دوره محدودتر است، امکان سفر به بلژیک و یا دیگر کشورهای منطقه شینگن را فراهم می کند.

شانس وصول گذرنامه شینگن دوازدهه ماهه هم برای این کشور اروپایی وجود دارد که فرد بایستی بر اساس ضوابط تعیین شده در خصوص این که به ازای هر شش ماه نود روز در این منطقه حضور داشته باشد، تبعیت کند.

زمان رسیدگی به ویزای شینگن دو هفته است که ممکن است بنا بر دلایلی مدت درخواست گذرنامه افزایش یابد، به این ترتیب که:

-       در صورت حساس بودن پرونده شخص درخواست کننده و یا بررسی بسیار پرونده ها، ممکن است این مدت تا یک ماه افزایش یابد.
-       در موارد بسیار به دلیل رایزنی های لازم با کنسولگری این کشور و یا سفارتخانه های دیگر عضو اتحادیه اروپا، احتمال این که مدت درخواست تا دو ماه افزایش یابد، بسیار زیاد است.

شینگن (SCHENGEN)

در حقیقت محدوده مشخصی در اروپا را شینگن می گویند که شامل بیست و شش کشور در این حوزه است و گذرنامه و سایر تنگناهای مرزی برای رفت و آمد شهروندان خود را فسخ نموده است. لذا، همچون کشوری واحد محسوب می شود.

اعضای این محدوده ترددهای مرزی را برای تبعه خود آسان اما در قبال شهروندانی که برای وارد شدن به خاک بلژیک به ویزای شینگن نیاز دارند، سخت گیری های بسیاری را در نظر گرفته است. به همین دلیل، براساس این که کشورهای متعددی به عضویت محدوده فوق در آمده اند، این ویزا از اعتبار بسیار زیادی در کل جهان برخوردار است. لازم به توضیح است که منطقه فوق به منزله بزرگترین ناحیه بدون در نظر گرفتن گذرنامه در دنیا عنوان می شود.

ویزای شینگن

با توضیحات ارائه شده برای وارد شدن به محدوده شینگن، شما به Schengen Visa و یا پاسپورت اروپا نیاز دارید. همان طور که بیان کردیم، شما با گرفتن ویزای فوق و حق ورود به بیست و شش کشور اروپایی که از مناطق این محدوده در نظر گرفته می شوند، می توانید بدون هیچ مشکلی سفر کنید.

دارندگان گذرنامه فوق این امکان را دارند که برای موعد و موقعیت معینی به کشور بلژیک و یا سایر کشورهای اروپایی این محدوده سفر کنند. پاسپورت فوق توسط کشورهای این پیمان صادر می گردد که با تبعیت از بعضی ضوابط، دارندگان می توانند در موعد ارزش گذرنامه در این کشور اروپایی رفت و آمد کنند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ سعی نموده است که در سال های متوالی با کسب رضایت بیشتر مسافران، اصلی ترین هدف خود که عرضه عالی ترین و با کیفیت ترین خدمات نظیر وصول ویزای شینگن در این حوزه است، پیشگام باشد.

از مناسب ترین کشورها بر مبنای پشتوانه مالی و سابقه شغلی از طریق ویزای کوتاه مدت حوزه شنگن می توان به سوئیس، آلمان، اتریش، ایتالیا، فنلاند، دانمارک، جمهوری چک، اسپانیا، نروژ، پرتغال، یونان، هلند و بلژیک اشاره کرد که دارندگان آن می توانند به مدت سه ماه به منظور اهدافی مانند تفریح و یا گردشگری در مناطق نامبرده اقامت کوتاه مدت داشته باشند.

به طور کلی می توان بیان کرد که این ویزا از متداول ترین گذرنامه های اروپایی است که این فرصت را برای دارندگان فراهم می کند تا به صورت آزادانه سفری به یادماندنی را به کشور بلژیک داشته باشند.

به بیان دیگر می توان متذکر شد که هیچ محدودیت مرزی در این محدوده برای دارندگان ویزای شینگن در نظر گرفته نمی شود. هدف از سفر و هویت شخص درخواست کننده، موعد و نوع گذرنامه توریستی را مشخص می کند. به این معنا که انگیزه شما از سفر انجام فعالیت های تجاری و یا اقامتی چندین ساعته در این کشور چیست.

انواع UNIFORM SCHENGEN VISA

در حقیقت پاسپورت (USV) همان ویزای توریستی شنگن یا اروپا است که حق ورود سه ماهه در ازای هر صد و هشتاد روز برای دارندگان به کشورهای عضو اتحادیه اروپا را فراهم می کند. لازم به ذکر است که زمان ارزش سکنا در این منطقه از موعد نخستین ورود محاسبه می شود.

در مجموع ویزای فوق به سه دسته کلی ( C) ،(B) و (A) دسته بندی می شود. با توجه به این که نوع ویزای فوق (C) است، لازم است در خصوص این گذرنامه مطالبی را ارائه کنیم. دقت داشته باشید که ویزای فوق برای تورهای گردشگری کوتاه مدت به این منطقه صادر می گردد.

به این ترتیب شخص این امکان را دارد که برای اهدافی مانند رویدادهای گردشگری، فرهنگی، ورزشی و یا ملاقات با دوستان در این حوزه، گذرنامه دریافت نموده و سکونت به یادماندنی را تجربه کنند. به این ترتیب ویزای فوق براساس موقعیت شخص درخواست کننده به سه دسته:
1)    SINGLE- ENTRY (یک بار ورود) 2) DOUBLE- ENTRY (دو بار ورود) 3) MULTIPLE-ENTRY (چند بار ورود) تقسیم می شود.

ویزای LTV

ویزای اعتباری منطقه محدود همان گذرنامه موقتی (LTV) است که در موارد خاص از جمله پناهندگانی که بدون مدارک معتبر به این محدوده وارد می شوند، صادر می گردد. شخص متقاضی می تواند از طریق پاسپورت فوق در مناطق معینی از این محدوده سفر کند.

با چسباندن برچسب (ویزای منطقه ای) روی گذرنامه، شخص فقط این اجازه را دارد که به کشوری که اقدام به وصول گذرنامه و یا چندین کشور محدود در این منطقه که در هنگام گرفتن گذرنامه ذکر شده است، رفت و آمد کند.

به این ترتیب شخص اجازه سفر به سایر کشورهای دیگر در این منطقه را ندارد. لازم به توضیح است که مدت ویزای فوق بر مبنای موقعیت شخص درخواست کننده متغیر بوده و به صورت گذرنامه کوتاه مدت و یا ترانزیت برای شخص درخواست کننده صادر می گردد. 

مدت زمان نیاز ویزای شینگن (توریستی)

مدت زمان نیاز ویزای شینگن (توریستی)

مطابق اطلاعات به دست آمده از کمیسیون اروپایی، متقاضی بایستی پانزده روز پیش از آغاز زمان سفر برای گذرنامه توریستی خود اقدامات لازم را انجام دهد. البته احتمال دارد که به منظور ویزای فوق، سفارت بلژیک مدارک بیشتری را از شخص متقاضی درخواست کند و یا مدت بیشتری را به منظور رسیدگی به پرونده شما در نظر بگیرد.

به همین منظور توصیه می شود که بین یک الی دو ماه پیش از موعد سفر برای APPLY ویزای خود، اقدامات اولیه را انجام دهید. در ادامه لازم به توضیح است که شما در درخواست های متعددی که برای ویزای شینگن ارائه می دهند، می توانید نخست چهارده روز اقامت کوتاه مدت و سپس سی روز، نود روز و یک الی سه سال اقامت در کشور بلژیک را دریافت کنید.  

نکته درباره مدت زمان ویزای شینگن

دقت داشته باشید که با توجه به کشور انتخابی، زمان موعد پاسپورت توریستی شما بین سه الی نه ماه اعتبار دارد.

پروسه کاری Schengen Visa

روند کاری گذرنامه توریستی فوق به این صورت است که شما بعد از عقد قرارداد با کمپانی مورد نظر:
1)    کامل کردن مدارک مورد نیاز برای تقاضای ویزا و دعوتنامه 2) وصول دعوتنامه مستند از کشور بلژیک 3) رزرو وقت سفارت 4) مراجعه به کنسولگری بلژیک به منظور تقاضای ویزا از جمله مراحل روند کاری ویزای شینگن است که متقاضیان برای بهره مندی از جاذبه های دیدنی و تاریخی این کشور بایستی دنبال کنند.

ملزومات لازم برای ویزای شینگن

ملزومات لازم برای ویزای شینگن

1)    استطاعت مالی شخص درخواست کننده با توجه به کشور درخواستی و مدت پاسپورت بایستی به کنسولگری اروپا ارائه گردد. این مبلغ حداقل حدود دویست و پنجاه میلیون تومان به انضمام گردش مالی سه الی شش ماه بر مبنای کشور درخواستی است.

2)    گواهی بانکی مبنی بر اطمینان برگشت به کشور مبداء، بر پایه مبلغ مشخص شده از سوی کنسولگری که تقریباً در حدود نود الی دویست میلیون تومان است.

3)    از دیگر ملزومات برای گرفتن ویزای توریستی به سابقه کاری شخص متقاضی اختصاص دارد. به این صورت که کارمندان برای ارائه نامه سوابق شغلی به (حکم کارگزینی به صورت تمام وقت)، کسبه(جواز کسب)، پزشک (جواز مطب و طبابت) و کارفرمایان (شرکت ثبت شده) نیاز دارند.

دلایل ریجکت شدن Schengen Visa

دلایل ریجکت شدن Schengen Visa

کارگزاران سفارت، پرونده هایی که به کنسولگری کشورهای عضو اتحادیه اروپا فرستاده می شود را برای رسیدگی بیشتر مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهند. سپس دلایلی که منجر به رد گذرنامه توریستی آن ها شده است را به صورت مکتوب برای شخص متقاضی ارسال خواهند کرد. دلایل ریجکت شدن این ویزا عبارتند از:

ناقص، جعلی و یا نادرست بودن مدارک ترجمه شده درخواستی به سفارت و همچنین مواردی که هدف کلی از سفر و یا سکنای کوتاه مدت شخص را نشان نمی دهد.

اگر موقعیت شخص درخواست کننده برای برخورداری از عدم استطاعت مالی برای اقامت و سفر در کشور مقصد و برگشت به کشور مبداء مورد تایید نباشد، می تواند روی ریجکت شدن ویزا تاثیرگذار باشد.

چنان چه شخص درخواست کننده هم اکنون و به مدت نود روز در یکی از مناطق این محدوده اقامت داشته باشد، قطعا با ریجکت شدن ویزای توریستی همراه خواهد شد.

در صورتی که از اشخاص مشهوری است که برای سلامت همگانی، امنیت ملی، روابط بین الملل و یا سیاست های داخلی و عمومی، تهدید کننده به شمار می آید، حق وارد شدن به کشور مورد نظر را ندارد.

دلایل فرد درخواست کننده برای خروج از این محدوده پیش از پایان زمان ویزا به طور دقیق ذکر نشده باشد و یا هدف از سکونت کوتاه مدت و یا سفر، کافی و قابل قبول برای سفارت نباشد.

چنان چه شخص درخواست کننده مدارک کافی برای اخذ گذرنامه که باید در موعد مقرر خود به سفارتخانه ارائه گردد و یا اسنادی که بایستی برای خارج شدن از کشور را تهیه و ترجمه می کرده است، معقول و بسنده نباشد، وی با ریجکت شدن ویزای شینگن همراه خواهد شد.

نکات مهم درباره بیمه نامه مسافرتی Schengen Visa

بیمه نامه پاسپورت توریستی در زمان ورود به یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، مسافران را از هر گونه آسیب دیدگی، حادثه و یا رویدادهای غیر منتظره با پشتیبانی خدمات مالی و کلیه خدمات درمانی را تحت پوشش خود قرار می دهد.

به منظور پیشگیری از هزینه های ناگهانی که ممکن است در حین سفر برای مسافران پیش بیاید، این بیمه با پوشش مالی، سفر خاطره انگیزی را برای شما در قاره اروپا به همراه می آورد. اما لازم است در خصوص این بیمه، مهمترین نکات را متذکر شویم که عبارتند از:

پیش از تهیه بیمه نامه فوق به منظور سفر به یکی از کشورهای اروپایی، لازم است مطمئن شوید که بیمه نامه درخواستی، کلیه هزینه های بین المللی را پشتیبانی می کند.

اگر در این محدوده سفر خود را از طریق اتومبیل انجام می دهید، در صورت حوادث غیر پیش بینی نشده مانند تصادف، نیاز نیست تا هزینه گزافی را برای پرداخت خسارت متقبل شوید، بلکه شما با کمک این بیمه نامه معتبر مسافرتی می توانید به راحتی بخش اعظمی از حوادث غیر منتظره که ممکن است در زمان اقامت شما پیش بیاید را پوشش دهید.
 
با توجه به کشور مورد نظر برای سفر، ریسک ابتلا به عارضه با تغییرات آب و هوایی برای فرد متفاوت تر خواهد شد. به طور مثال اشخاصی که با حساسیت و یا آلرژی همراه هستند، پیشنهاد می شود تا پرونده پزشکی را برای استفاده از داروهای مصرفی و یا وضعیت فعلی خود در این سفر به همراه داشته باشند.

در انتها بایستی متذکر شویم که کلیه نکات نامبرده شامل درخواست کنندگانی می شود که درخواست گرفتن پاسپورت توریستی را به سفارت کشور مورد نظر ارائه نموده اند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

با توجه به عنوان مقاله، سعی کردیم تا شما را با اخذ ویزای شینگن بلژیک و شرایط دریافت آن بیشتر آشنا کنیم. براساس این که فرآیند اخذ گذرنامه توریستی، پروسه سختی به شمار می آید، توصیه می شود تا توسط وکلای حقوقی مجموعه مهاجرتی الست گروپ به راحتی مراحل دریافت ویزای شینگن را دنبال کرده تا سفری به یادماندنی را در کشور بلژیک به همراه داشته باشید.