چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

در این مقاله سعی داریم تا در باره این که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم ، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

در این مقاله سعی داریم تا در باره این که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم ، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. همراه شما هستیم.یکی از دلایلی که سبب گردیده این کشور قاره اروپا از پربازدیدترین کشورها در نظر گرفته شود، میراث و تمدن غنی جمهوری فدرال آلمان است. جاذبه های دیدنی، طبیعی، تاریخی، فرهنگی بسیار در آلمان همه ساله توریست های بسیاری را از کل دنیا به خود جلب می کند. با ما همراه باشید تا درخصوص عنوان مقاله، توضیحات جامعی را ارائه کنیم.

اینفوگرافیک چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

اینفوگرافیک چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

فهرست:

صنعت گردشگری آلمان

چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم؟
شرایط ویزای توریستی آلمان
انواع ویزای توریستی کشور آلمان
مراحل دریافت ویزای گردشگری آلمان
جاذبه ها و شهرهای توریستی کشور آلمان
مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان
مدارک شغلی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کشور آلمان
نکات کلیدی برای چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

هزینه گذرنامه شینگن آلمان

دلایل رد شدن (REJECTED) گذرنامه توریستی کشور آلمان

ویزای شینگن

نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم با ما همراه باشید.

 

صنعت گردشگری آلمان

صنعت گردشگری آلمان

دومین کشور قاره اروپا از لحاظ جمعیت، جمهوری فدرال آلمان است که تقریباً دارای جمعیت هشتاد و یک میلیون نفری است. بالغ بر نود درصد مردم این کشور قومی و از قبیله های نژاد آلمانی هستند. نیروی کار چشمگیری از سال هزار و نهصد و پنجاه میلادی از کشورهایی مانند یونان، ایتالیا، ترکیه و یوگسلاوی به این کشور اروپایی وارد شدند.

به گونه ای که در ابتدای سال هزار و نهصد و نود و دو میلادی، جمعیت خارجی های مقیم آلمان به بالغ بر شش میلیون نفر افزایش یافت. هر چند این کشور نقش مهمی در جهان و تاریخ اروپا به همراه دارد، اما قدمت آزادی و همبستگی کشور آلمان حداقل از صد سال قبل است.

درخصوص شرایط عمومی این کشور بایستی بیان کنیم که مناطقی که در حال حاضر این کشور اروپایی را در بر می گیرند، بخشی از ایالت ها و یا شهرهایی به شمار می آیند که تا اندازه ای آزاد هستند. از اصلی ترین مناطق این کشور اروپایی می توان به تپه های جنوبی آلمان، آلپ های باواریایی که در حقیقت مرزهای سوئیس و یا اتریش را در بر می گیرند، دشت آلمانی شمالی، ارتفاعات مرکزی اشاره کرد که همه ساله گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.

از سمت غرب، راین و از غرب به سمت شرق، دانوب از مهمترین رودخانه های در جریان کشور آلمان هستند.

بهتر است بدانید که زبان رسمی مردم این کشور آلمانی است. با توضیحات ارائه شده در خصوص کشور آلمان، در ادامه شما را با این موضوع که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، بیشتر آشنا خواهیم کرد.

چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم؟

چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم؟

در مرکز اروپای غربی، جمهوری فدرال آلمان قرار گرفته است و هم مرز با کشورهایی همچون چک، دانمارک، سوئیس، لهستان، اتریش، فرانسه، بلژیک، دریای شمالی، هلند، لوکزامبورگ و دریای بالتیک است. آلمان با دارا بودن شرایط استراتژیک در راستای ورودی دریای بالتیک و دشت های اروپای شمالی واقع شده است.

در پاسخ به این سوال که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، بایستی خاطر نشان شویم که سیستم دولت این کشور جمهوری فدرال است و مشتمل بر سیستم اقتصادی به هم آمیخته ای است. مستندات بسیاری برای سفر به کشور آلمان وجود دارد که اغلب توریست ها به علت فرهنگ و تمدن هیجان انگیز، شهرهای بسیار زیبا و بانشاط هامبورگ، مونیخ و برلین را برای گردشگری انتخاب می کنند.

البته از سراسر دنیا هم تجار برای حضور در نمایشگاه های بین المللی به کشور آلمان سفر می کنند.

ویزای شینگن یا توریستی به این کشور اروپایی، گذرنامه ای است که از طریق کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای متقاضیان صادر شده و این فرصت را برای آن ها ایجاد می کند تا کشور آلمان و بیست و شش کشور در این محدوده سفر به یادماندنی را تجربه کنند. در اختیار داشتن این ویزا برای اهدافی نظیر دیدار با اعضای خانواده و یا بستگان و گردشگری را فقط در منطقه مجاز فراهم می کند.

ویدئو

در ادامه مقاله چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، باید دقت داشته باشید که شما از طریق این ویزا اجازه تحصیل و یا کار را در این کشور اروپایی ندارید. لذا واضح است که چنان چه مایل به گرفتن گذرنامه دانشجویی آلمان و یا کار هستید، بایستی خاک این کشور را ترک نموده و توسط کنسولگری آلمان در کشور مبداء به منظور تبدیل گذرنامه، اقدامات لازم را انجام دهید. لازم به ذکر است اتباعی که از اعضای این منطقه هستند، به گذرنامه توریستی به منظور سفر به آلمان نیاز نخواهند داشت.

امروزه به علت حجم کثیری از متقاضیانی که از طریق ویزای توریستی در این کشور اروپایی متحصن (پناهنده) شده اند، تقاضای ویزای شینگن برای آن ها با مشکلات بسیاری مواجه است.

بنابراین به منظور بالابردن شانس ویزای شنگن آلمان می توانید از مجموعه مشاورین شرکت مهاجرتی الست گروپ، راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شرایط ویزای توریستی آلمان

شرایط ویزای توریستی آلمان

برای این که بدانیم تا چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، بایستی شرایط موجود را نیز در نظر بگیریم. این کشور اروپایی به عنوان یکی از زیباترین و صنعتی ترین کشورهای قاره اروپا در محدوده شنگن است که دریافت پاسپورت توریستی آلمان، نخستین قدم برای سفر و ورود به خاک این کشور به منظور ملاقات با دوستان، گردشگری و یا معالجه است.

صنایع متعدد همچون ایجاد ابزار آلات، تولید کلیه لوازم خانگی روز دنیا و نیز معروف ترین و مطرح ترین برندهای مختص خودروسازی در دنیا هستند در کشور آلمان فعالیت می کنند. پیوسته آلمان دارای کمترین نرخ بیکاری، رشد اقتصادی بالا و پیشرفته ای در بین تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا شناخته می شود.

به همین منظور اشخاص متعددی برای راه اندازی کسب و کار و یا اشتغال در آلمان، اقدام به دریافت گذرنامه توریستی این کشور می کنند. دقت داشته باشید که چنان چه تمایل به سفر به کشور آلمان را دارید، دریافت ویزا توریستی آلمان اقدام مناسبی نیست.

به این دلیل که با وصول پاسپورت فوق شما این امکان را ندارید که در این کشور اروپایی به تحصیل و یا کار بپردازید.

همان طور که بیان کردیم، آلمان یکی از کشورهای اتحادیه اروپا است که متقاضیان از طریق دریافت ویزا توریستی آلمان به بیش از بیست و هفت کشور این محدوده می توانند سفر به یادماندنی را تجربه کنند. لازم به توضیح است که اعتبار گذرنامه فوق سه ماهه است. به این معنا که شما پیش از اتمام مدت اعتبار گذرنامه، بایستی خاک این کشور را ترک کنید.

انواع ویزای توریستی کشور آلمان

انواع ویزای توریستی کشور آلمان

ویزاهای فوق علاوه بر انواع متعدد، دارای کاربردهای متنوعی هستند که متقاضیان بر مبنای مستندات و شرایط موجود برای مهاجرت اقدام به دریافت ویزای شینگن آلمان می کنند. با توجه به این که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، لازم است تا در این بخش از مقاله شما را با انواع گذرنامه های فوق بیشتر آشنا کنیم. این ویزاها عبارتند از:

ویزای گردشگری:

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، این کشور اروپایی از جاذبه های متنوع گردشگری، فرهنگ و تاریخچه غنی برخوردار است. براساس مشخصه های فوق، هر ساله متقاضیان بسیاری برای گردشگری خواهان وصول ویزای شنگن فاقد دعوتنامه هستند تا از مکان های دیدنی این کشور بهره مند شوند. شهرهایی نظیر فرانکفورت، هامبورگ و مونیخ به علت موزه ها، مکان های گردشگری مختلف، قدمت و بناهای تاریخی، پیوسته مقصد اغلب توریست ها قرار گرفته است.

ویزای دیدار از خویشان:

چنان چه اعضای خانواده، دوستان و یا اقوام نزدیک شما در این کشور اروپایی زندگی نموده و یا مقیم آلمان هستند، شما از این فرصت برخوردارید تا با اخذ دعوتنامه از آن ها و آماده کردن کلیه مدارک لازم برای وصول گذرنامه توریستی کشور آلمان به منظور دیدار از این عزیزان، اقدامات لازم را انجام دهید.

نخست برای رزرو زمان کنسولگری می توانید به وب سایت رسمی کنسولگری کشور آلمان مراجعه نموده و فرم تقاضای مرتبط را تکمیل کنید. در سایت مربوطه، فرم درخواستی موجود است که از سوی یکی از بستگان که در کشور آلمان اقامت دارند، تکمیل می شود. در گام بعدی مدارک لازم را جمع آوری کرده و در موعد مقرر و حضور در کنسولگری کشور مقصد بایستی به طور کامل و ترجمه شده به افسر سفارت ارائه دهید.

ویزای حضور در کنفرانس و یا همایش ها:

این کشور اروپایی از جوانب متعددی مانند تحقیقات، صنعت، همایش های بین المللی، پژوهش های علمی، تکنولوژی و در مجموع اجرای همایش و میزگردهای متنوع، بسیار معروف است.

به همین دلیل پیوسته اشخاص بسیاری درخواست حضور در این سری از سمینارها را به منظور پیشرفت شغلی و سطح علمی خود خواستار هستند. این گروه از متقاضیان با اخذ دعوتنامه از نهاد برگزار کننده، از این امکان برخوردارند که به منظور وصول گذرنامه توریستی این کشور برای شرکت در مراسم فوق، اقدامات لازم را انجام دهند.

ویزای درمانی:

جمهوری فدرال آلمان پیشرفته ترین کشور در عرصه های درمانی و پزشکی است. زیرا به دستگاه ها و تجهیزات روز دنیا مجهز است. در واقع می توان بیان کرد که کشور آلمان از به روزترین تکنولوژی و فناوری برخوردار است.

هر ساله اشخاص بسیاری برای انجام فرآیند درمانی خود آلمان را انتخاب می کنند. به منظور اخذ پاسپورت گردشگری این کشور اروپایی برای انجام پروسه درمانی، تنها با ارائه کلیه مدارک پزشکی مرتبط می توانید اقدامات لازم را برای درمان انجام دهید.

ویزای تجاری:

در دنیا، کشور آلمان به عنوان پنجمین کشور صنعتی و همین طور در قاره اروپا، نخستین کشور شناخته می شود. پیوسته کشور آلمان از رشد اقتصادی و پایداری برخوردار است و در حال حاضر در عرصه های صنعتی و اقتصادی، توانایی های برتری را در سطح جهان دارا می باشد.

مناسب ترین بسترها به منظور احداث کسب و کار و علاوه بر این ایده آل ترین شرایط شغلی برای سایر مشاغل متعدد در آلمان وجود دارد که سبب گردیده تا متقاضیان بسیاری خواستار انجام فعالیت های شغلی متعدد برای استفاده از اقتصاد پویای آلمان باشند.

شما از این فرصت برخوردارید که در صورت وصول گذرنامه گردشگری این کشور، موقعیت تاسیس اشتغال خود در آلمان را مورد رسیدگی و برآوردهای لازم انجام دهید.

مراحل دریافت ویزای گردشگری آلمان

مراحل دریافت ویزای گردشگری آلمان

در پروسه چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، مراحل متعددی وجود دارد که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم. متقاضیان به منظور دستیابی به دریافت گذرنامه توریستی کشور آلمان بایستی مراحلی که در زیر متذکر می شویم را دنبال کنند:

اخذ وقت سفارت:

در وهله نخست می توانید با مراجعه به وب سایت VISCOMETRIC (ویزا متریک) زمان کنسولگری را رزرو کنید. رزرو وقت کنسولگری به طور حضوری هم برای متقاضیان مقدور است اما هم اکنون تنها به روش ویزا متریک و یا اینترنتی انجام پروسه فوق میسر است. بایستی خاطر نشان شویم که شما به هیچ وجه نمی توانید زمان رزرو سفارت را تغییر دهید.

تهیه مدارک لازم:

پاسپورت گردشگری کشور آلمان از انواع متعددی برخوردار است که براساس هدف کلی شخص درخواست کننده، وی موظف است که کلیه مدارک مورد نیاز را جمع آوری نموده و با چیدمان صحیح و دقیق به کنسولگری این کشور ارائه دهد.

در صورتی که برای دیدن از مکان های مختلف و گردشگری به این کشور اروپایی سفر می کنید، از این فرصت برخوردارید که بدون نشان دادن دعوتنامه برای وصول گذرنامه شینگن اروپا اقدامات لازم را انجام دهید. اما چنان چه برای ملاقات از اعضای درجه یک خانواده و یا حضور در همایش ها مایلید تا به کشور آلمان سفر کنید، با نشان دادن دعوتنامه، درصد این که بتوانید گذرنامه فوق را بدون هیچ مشکل و به راحتی دریافت کنید، بسیار زیاد است.

مراجعه حضوری به کنسولگری برای ارائه مدارک مورد نیاز و مصاحبه:

گام پایانی برای وصول پاسپورت گردشگری کشور آلمان، حضور در شرکت ویزا متریک و نشان دادن تمامی مدارک لازم به صورت حضوری است.

دقت داشته باشید که با توجه به این که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، بایستی تمامی مدارک مورد نیاز برای نشان دادن به کنسولگری آلمان را در موعد مراجعه حضوری در اختیار داشته باشیم تا با ریجکت شدن ویزا مواجه نشویم.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با سابقه بسیار درخشان در دریافت انواع ویزا و مهاجرت می تواند با کمک وکلای حقوقی مجرب و متخصص در این حوزه، به موضوع چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، کمک ارزنده ای به متقاضیان عزیز نماید.

جاذبه ها و شهرهای توریستی کشور آلمان

جاذبه ها و شهرهای توریستی کشور آلمان

با توجه به عنوان مقاله چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، بایستی مکان ها و شهرهای توریستی این کشور اروپایی را برای شما معرفی کنیم. همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، کشور آلمان با میراث و تمدن غنی به عنوان پربازدیدترین کشورها در قاره اروپا به حساب می آید. مکان های طبیعی، فرهنگی، تاریخی و دیدنی آلمان باعث شده تا همه ساله توریست های بسیاری از نقاط مختلف دنیا به این کشور سفر کنند. از شهرهای بسیار زیبای این کشور می توان به موارد زیر اشاره داشت:

برلین:

وسیع ترین و مرکز شهر آلمان (برلین) است که به جرات می توان بیان کرد که از پویاترین شهرهای آلمان است که تعداد بسیاری از مکان های تاریخی این کشور، موزه ها و گالری های هنری در آن قرار گرفته است. ساختمان هایی نظیر کلیسای یادگار قیصر ویلهلم، ساختمان دولت، برج تلویزیون همچون نشانه های این شهر و البته کشور آلمان است.

با توجه به جاذبه های بی نظیر، در حقیقت سالانه برلین میزبان بعضی از جشنواره های کشور آلمان است. فرهنگ ها و مردمان بسیاری در شهر برلین به دلیل مدرن و تاریخی بودن این شهر حضور دارند. برلین دارای بعضی از مناسب ترین نمونه های معماری امروزی است که این امر در جذب گردشگران به این کشور بسیار حائز اهمیت است.

مونیخ:

بعد از برلین، مونیخ از شهرهایی است که هر ساله بازدیدکنندگان بسیاری را به خود جلب می کند. مونیخ در سواحل رودخانه آیسار واقع در بایرن قرار گرفته است. این شهر هم از فرهنگ و تمدن غنی برخوردار است که از اصلی ترین مرکزهای فرهنگی اروپا محسوب می شود. نمایشگاه های هنری و موزه های بسیاری میزبان شهر مونیخ هستند. مهمترین جاذبه شهر مونیخ، جشنواره آبجو است. افراد بسیاری از مناطق متعدد دنیا برای حضور در جشنواره فوق در ماه سپتامبر به مدت چهارده روز به این شهر از کشور آلمان سفر می کنند.

هامبورگ:

بزرگترین شهر آلمان، هامبورگ است که با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هفتصد هزار نفر به عنوان دومین شهر وسیع این کشور اروپایی شناخته می شود. هامبورگ در بخشی شمالی کشور آلمان قرار گرفته است که در گذشته از معروف ترین شهرهای مهم صنعتی بوده است.

در حال حاضر به علت وجود مکان های گردشگری معروف و بخش های عظیم تفریحی، هامبورگ بسیار پرآوازه است و شاید یکی از دلایلی که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، به همین موضوع اختصاص داشته باشد.

بیشترین پل در مقایسه با دیگر شهرهای دنیا دلیل اصلی شهرت این شهر اروپایی است. می توان بیان کرد که این شهر از ونیز ایتالیا نیز پل های بیشتری دارد و یکی از دلایلی که سبب گردیده تا گردشگران به دنبال اخذ ویزای شینگن باشند، بهره مندی از زیبایی های بسیار زیاد این منطقه از عضو اتحادیه اروپا است.

کلن:

در دو سوی رودخانه بسیار زیبای راین، شهر کلن قرار دارد و از همه مهمتر در بین دیگر شهرهای پربازدید جمهوری فدرال آلمان، کلن به عنوان پنجمین شهر شناخته  می شود که بیشترین میکده های در کل آلمان را به خود اختصاص می دهد.

در این شهر، مکان های فرهنگی و تاریخی بسیار مهمی واقع شده است که توریست های بسیاری را سالانه جذب می کند.

وجود دروازه های این شهر، منازل قرون وسطایی و کلیسای جامع آن سبب گردیده که توریست ها با حضور در این شهر اروپایی به عصر قرون وسطایی برگردند.

ذکر شهرهای توریستی کشور آلمان و بیان جاذبه های دیدنی و پربازدید آن می تواند به موضوع مقاله که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، کمک زیادی کند.

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان

مدارک لازم برای اخذ ویزای توریستی آلمان

می توان بیان کرد که از اصلی ترین پیش نیازها و یا به عبارتی مراحلی که چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، به وصول ویزای شینگن آلمان و جمع آوری و نشان دادن مدارک لازم است که بایستی خاطر نشان شویم که ارزش و صحت آن بسیار حائز اهمیت است. زیرا عرضه مدارک نامعتبر می تواند در اخذ گذرنامه گردشگری اروپا اختلال ایجاد کند. مدارک لازم برای پاسپورت توریستی آلمان عبارتند از:

·       پر کردن فرم تقاضای گذرنامه شینگن اروپا که بایستی به زبان آلمانی و یا انگلیسی ترجمه و امضا شود.

·       نشان دادن عکس پاسپورتی که بایستی طبق ضوابطی که از سوی کنسولگری کشور آلمان اعلام می شود، به طور معمول عکس ها (دو قطعه) بایستی رنگی و با بک گراند سفید در ابعاد ( 3.5*4.5) و مرتبط به شش ماه گذشته باشد و همخوانی با عکس گذرنامه نداشته باشد، گرفته شود.

·       از دیگر مدارک لازم برای چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، ارائه ویزای موثق با اعتبار سه ماهه از موعد سفر و داشتن حداقل 2 صفحه خالی است.

·       کپی از صفحه نخست گذرنامه و پاسپورت های توریستی اروپایی قبلی و یا معتبرترین ویزاهای کشورها از دیگر مدارکی است که بایستی به کنسولگری آلمان ارائه گردد.

·       نشان دادن دعوتنامه از آلمان چنان چه توسط یکی از بستگان در این کشور دریافت کرده اید، و در آن اطلاعات شخص میزبان مانند زمان اقامت و آدرس به طور دقیق ذکر شده باشد.

·       مدارکی دال بر نشان دادن توان مالی شخص و مشتمل بر گردش مالی سه الی شش ماهه شخص درخواست کننده به همراه گواهی از بانک، ممهور و ترجمه شده به زبان آلمانی و یا انگلیسی، یکی دیگر از مدارک مورد نیاز برای چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، می باشد.

·       ترجمه مدارک هویتی و همچنین رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما از دیگر مدارک مرتبط است.

·       نشان دادن بیمه نامه معتبر مسافرتی به موعد اقامت کوتاه مدت که تا مبلغ حدودا سی هزار یورو را پوشش می دهد.

·       نشان دادن گواهی اشتغال به کار و یا تحصیل در برخی از موارد برای شخص درخواست کننده الزامی است.

·       محل اقامت شخص بایستی در کشور آلمان به طور دقیق تعیین شده باشد.

·       نشان دادن ویزای مستند که محل سکونت در هنگام سفر را کاملاً مشخص می کند، غیر از آن ارائه رزرو هتل از جمله مدارک مورد نیاز دیگر برای اخذ ویزای توریستی آلمان در نظر گرفته می شود.

·       گواهی محضری حق خروج به انضمام ترجمه کارت شناسایی و کپی ویزای والدین از جمله مدارک الزامی برای افراد رده سنی کمتر از هجده سال است.

مدارک شغلی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کشور آلمان

مدارک شغلی مورد نیاز برای اخذ ویزای توریستی کشور آلمان

1)    حکم کارگزینی، گواهی اشتغال، لیست پرداختی بیمه دو ماه پایانی و نامه مرخصی برای مدت سفر از مدارک شغلی لازم برای کارمندان است که بایستی به زبان آلمانی ترجمه شود.
2)    مدیران برای سفر به این کشور اروپایی بایستی مدارکی مانند آخرین تغییرات، آگهی تاسیس، روزنامه رسمی، تمکن مالی کمپانی مرتبط به شش ماهه گذشته را به همراه اظهارنامه مالیاتی تهیه نموده و کلیه مدارک را ترجمه و به سفارت این کشور ارائه دهند.
3)    تاییدیه اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی، سیاهه بیمه پرداختی و آخرین فهرست پرداختی مالیات، از مدارک لازم برای تاجرانی است که قصد اقامت کوتاه مدت در کشور آلمان را دارند.
4)    پزشکان بایستی ترجمه جواز پزشکی و طبابت همراه با ترجمه مجوز مطب، آخرین فهرست بیمه و مالیات پرداختی را تهیه و به کنسولگری آلمان ارائه دهند.
5)    کسبه و کارخانه داران نیز به منظور اخذ ویزای توریستی آلمان، به ترجمه مدارکی نظیر جواز بهره برداری، کسب و آخرین لیست پرداختی بیمه و مالیات نیاز دارند.
6)    ترجمه فیش حقوقی سه ماهه پایانی و حکم بازنشستگی از مدارک لازم برای بازنشستگان عزیزی است که تمایل به دریافت ویزای شینگن اروپا را دارند.

زمان مصاحبه پاسپورت کشور آلمان

زمان مصاحبه پاسپورت کشور آلمان

 در سال های اخیر با افزایش درخواست کنندگان برای سفر به کشور بسیار زیبای جمهوری فدرال آلمان، کنسولگری این کشور اقدام به عرضه وقت برای متقاضیان نمود.

این امر سبب گردیده که متقاضیان، زمان زیادی را در صف های طولانی سفارت خانه ها پشت سر نگذارند و هر شخص در زمان و تاریخ معینی به کنسولگری مراجعه کند. دادن وقت سفارت بیشتر به منظور نظم و ممانعت از شلوغی صورت پذیرفت. شما برای حضور در کنسولگری کشور آلمان، بایستی وقت سفارت را دریافت کنید.

زمان کنسولگری آلمان این فرصت را برای متقاضیان فراهم می کند که در زمان و تاریخ معینی به کنسولگری مربوطه مراجعه نموده و مدارک جمع آوری شده را ارائه دهید. در واقع عرضه زمان فوق برای نظم دهی بسیار در بین درخواست کنندگان است که برای وصول ویزا به این مرکز مراجعه کرده اند. وقت شناسی و نظم بسیار در بین آلمانی ها زبانزد تمام مردم دنیا است.

به همین منظور توصیه می شود که در هنگام مراجعه به ویزا متریک در زمان و موعد مشخص حضور داشته و از هر گونه تاخیر خودداری کنید.

دقت داشته باشید که نه فقط کنسولگری کشور آلمان، بلکه کلیه سفارتخانه ها از متقاضیانی که در زمان مصاحبه تاخیر دارند، از ورود آن ها به کنسولگری ممانعت می کنند.

نکات کلیدی برای چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

نکات کلیدی برای چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم

توجه کنید که بایستی در تاریخ و موعد مشخص شده به کنسولگری کشور آلمان مراجعه داشته باشید.

دقت داشته باشید که در طی 5 روز می توانید زمان کنسولگری آلمان را دریافت کنید اما تنها در موارد پزشکی الزامی و یا شرایط ویژه انسانی، امکان برخورداری از این فرصت را به همراه خواهید داشت.
بهتر است هنگام حضور در سفارتخانه، آرامش خود را حفظ کنید و پاسخ تمامی سوالات مطرح شده را با صداقت و آرامش کامل بدهید.

توجه داشته باشید که زمان تعیین شده برای کنسولگری به هیچ عنوان قابل برگشت نخواهد بود. شخص درخواست کننده بایستی مطمئن شود که در زمان مشخص به کنسولگری این کشور مراجعه کند.

چنان چه نزدیک به پنج سال پیش به کنسولگری مراجعه نموده و بیومتریک (انگشت نگاری) را انجام داده اید، نیاز به مراجعه مجدد نیست، بلکه از طریق وکلای حقوقی می توانید این پروسه را دنبال کنید.
دقت داشته باشید که پیش از اتمام اعتبار گذرنامه توریستی آلمان، شما بایستی این کشور را ترک کنید. غیر از آن شاید برای وصول گذرنامه های بعدی با مشکلات متعددی همراه شوید.

در صورتی که مایلید در وصول گذرنامه کشور آلمان موفق باشید و مراحل آن را سریعتر دنبال کنید، بایستی از نشان دادن هر گونه مدارک نامعتبر و جعلی خودداری کنید. تمامی مدارک توسط کنسولگری این کشور به طور دقیق مورد رسیدگی و ارزیابی بیشتر قرار می گیرد. پس لازم است که صادقانه مدارک را تهیه نموده و فرم های درخواستی را تکمیل کنید.

لازم به ذکر است که کوچکترین کاستی و یا کمبودی در تهیه مدارک می تواند با رد تقاضای وصول گذرنامه شما همراه شود.

به هیچ وجه با اشخاص غریبه ای که در کنسولگری حضور دارند، گفت و گو نکنید. تحقیقات نشان می دهد که این امر می تواند اثرات منفی را روی پرونده درخواستی شما به دنبال داشته باشد.

در انتها بایستی خاطر نشان شویم که در زمان نشان دادن مدارک مورد نیاز، لازم است تا نسخه اصلی مستندات مربوطه را به همراه داشته باشید تا در موارد لزوم، به افسر سفارت ارائه دهید.

هزینه گذرنامه شینگن آلمان

هزینه گذرنامه شینگن آلمان

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم، در صورتی که تمایل به سفر گردشگری به کشور آلمان دارید، بایستی قبل از سفر، گذرنامه معتبر مسافرتی این کشور اروپایی را دریافت کنید. از سال هزار و سیصد و نود و هفت، دولت این کشور به صورت رسمی همکاری خود را با Visametric شروع کرد و اظهار داشت که حتی درخواست کنندگان برای اخذ وقت کنسولگری باید توسط کارگزاری فوق اقدامات لازم را انجام دهند.

البته متقاضیان می توانند از طریق مشاوران حقوقی مجموعه مهاجرتی الست گروپ، برای تسریع در امور مهاجرتی خود مساعدت و یاری بگیرند. بعد از آن که زمان کنسولگری را برای تقاضای گذرنامه توریستی آلمان اخذ نمودید، باید هزینه هایی را متقبل شوید. نخست شما بایستی به کارگزاری Visa Metric مبلغ مشخصی را پرداخت کنید و بعد از مراجعه به کنسولگری شرکت فوق، مبلغ پرداختی به فرد متقاضی عودت داده می شود.

یکی دیگر از مبالغی را که باید برای وصول گذرنامه توریستی کشور آلمان بپردازید، هزینه بررسی پرونده مهاجرتی شما است که در کنسولگری کشور آلمان بایستی به طور نقدی پرداخت گردد.

لازم به توضیح است که مبلغ در نظر گرفته شده به منظور اخذ گذرنامه فوق برای کودکان رده سنی بین شش تا دوازده سال، نصف مبلغی است که دولت این کشور برای افراد بالغ در نظر گرفته است و کودکان کمتر از شش سال هم نیازی به پرداخت هزینه به منظور دریافت ویزای توریستی ندارند.

دلایل رد شدن (REJECTED) گذرنامه توریستی کشور آلمان

از موارد موثر در اخذ گذرنامه شینگن آلمان می توان به اثبات توان مالی مطلوب و همین طور ثابت نمودن ارتباط در کشور خود است. در صورتی که شخص درخواست کننده بتواند مامور سفارت را متقاعد کند که انگیزه اصلی فرد، بهره مندی از جاذبه های دیدنی و تاریخی این کشور است و به طور قطع بعد از پایان موعد مشخص، مجدداً به کشور مبداء باز خواهد گشت، می تواند در دریافت گذرنامه شینگن اروپا موفق باشد.

غیر از آن ممکن است وصول پاسپورت شخص درخواست کننده با ریجکت شدن همراه شود. براین مبنا، وکلای حقوقی مجرب و متخصص الست گروپ می توانند در این راستا راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند که بسیار تاثیرگذار خواهد بود و سبب تسریع امور اخذ ویزا می شود.

زیرا شیوه عرضه مدارک و چیدمان صحیح آن ها می تواند در راستای تسریع دریافت گذرنامه آلمان به متقاضیان کمک شایانی کند. اگر بنا به دلایلی مبنی بر کاستی در ارائه مدارک، سوء پیشینه، نامشخص بودن هدف اصلی از سفر، نداشتن توان مالی کافی و از همه مهمتر نشان دادن مدارک نامعتبر، سبب ریجکت یا رد شدن ویزای درخواستی شما شود؛

در چنین شرایطی می توانید نامه ای را به عنوان اعتراض به سفارت این کشور تقدیم کنید که در آن بایستی به طور دقیق و صحیح دلایلی که سبب رد شدن ویزای شما شده است را توضیح داده و برای رسیدگی و جبران، خواهان بازنگری دوباره پرونده خود شوید.

تمدید پاسپورت شنگن آلمان

تمدید پاسپورت شنگن آلمان

با توجه به عنوان مقاله چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، نیاز است تا اشاره ای هم به تمدید گذرنامه گردشگری داشته باشیم. متقاضیان گذرنامه فوق ممکن است با یکی از دغدغه ها در خصوص تمدید گذرنامه شنگن همراه باشد.

دقت داشته باشید که پاسپورت گردشگری در موقعیت خاص و چنان چه شخص درخواست کننده بتواند مستندات متقاعد کننده ای نظیر جنگ، ادامه پروسه درمانی در خصوص بیماری های خاص و سایر موارد از این قبیل را به کنسولگری کشور آلمان نشان دهد، از این فرصت برخوردار است که مجدداً اقدام به تمدید گذرنامه خود نماید.

بایستی خاطر نشان شویم که اگر دارندگان پاسپورت فوق در طول موعد سکونت کوتاه مدت خود در این کشور، عمل نامشروع و یا غیر مجازی را مرتکب شوند و تمایل به تمدید گذرنامه خود در کشور آلمان به شکل غیر رسمی داشته باشند، علاوه بر پرداخت جرایم نقدی، بایستی از این کشور طرد شده و شاید برای ورود دوباره نتوانند در دریافت گذرنامه شینگن آلمان موفق شوند.

وثیقه لازم برای پاسپورت توریستی کشور آلمان

وثیقه لازم برای پاسپورت توریستی کشور آلمان

از مهمترین عوامل تاثیرگذار در قبول تقاضای گذرنامه های گردشگری اروپا، عرضه دعوتنامه از کشور مقصد است. در صورتی که شخص درخواست کننده از سوی بستگان و یا اعضای درجه یک خانواده که مقیم این کشور هستند، دعوتنامه ای را دریافت نموده اند، با نشان دادن آن به کنسولگری این کشور می توانند تا حد قابل توجهی در مشکلاتی که ممکن است برای پرونده شما ایجاد شود، تقلیل و درصد شانس شما را برای وصول گذرنامه افزایش دهند.

اما به منظور ضمانت برگشت متقاضی، اغلب شرکت های مهاجرتی اقدام به وصول وثیقه از شخص درخواست کننده می کنند. زیرا درصد این که شخصی پناهنده این کشور شود و یا به کشور مبداء برنگردد، بسیار است.

به عبارتی می توان بیان کرد که وثیقه فوق، تضمینی برای برگشت شخص در نظر گرفته می شود

. لازم به توضیح است که ضمانت فوق از سوی موسسات برای تسریع در امور مهاجرتی و اخذ ویزای معتبر دریافت می گردد و دیگر نیازی نیست تا وثیقه ای را به کنسولگری کشور آلمان ارائه دهید.

ویزای شینگن

در واقع پاسپورت فوق، نوع دیگری از گذرنامه های توریستی کوتاه مدت شناخته می شود که وصول آن این مجوز را به فرد می دهد تا از طریق آن شخص به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سفر به یادمانی را تجربه نموده و همین طور از جاذبه های دیدنی و تاریخی آن بهره مند شوند.

در ازای هر سکونت، شما می توانید تا مدت سه ماه در این کشور اقامت کوتاه مدت داشته باشید. ویزای اروپا یا شینگن مرسوم ترین گذرنامه کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که برای مواردی همچون تجاری و یا توریستی صادر می گردد.

اتباع ایرانی به منظور ورود به این محدوده، به وصول گذرنامه نیاز دارند. حتی می توان بیان کرد که ترانزیت هوایی، محدودیتی است که برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا در نظر گرفته می شود. تقسیم بندی گذرنامه توریستی اروپا به سه دسته (A)، (B)و (C)است که نوع و موعد آن، به اهداف کلی و هویت شما از سفر بستگی دارد.

برابر پیمان اروپا، هر یک از کشورهای این منطقه که از بهترین آن ها می توان به آلمان، فنلاند، اسپانیا، جمهوری چک، ایتالیا، دانمارک، یونان، نروژ، فرانسه، هلند، سوئیس، پرتغال و اتریش اشاره کرد، می توانند نسبت به اخذ گذرنامه فوق اقدام کنند. با توجه به اینک ه ویزای کوتاه مدت منطقه شنگن از نوع (C) است، لازم به توضیح است که:

پاسپورت فوق برای سکونت کوتاه مدت در این کشور اروپایی صادر می گردد و اهدافی مانند اتفاق های ورزشی، فرهنگی و گردشگری و حتی دیدار با اعضای خانواده را پوشش می دهد. گذرنامه فوق شامل:
1)    SINGLE-ENTRY (یک بار ورود) 2) DOUBLE-ENTRY (دوبار ورود) 3) MULTIPLE- ENTRY (چند بار ورود) می باشد.
شما برای پاسپورت سینگل این امکان را دارید که بیمه نامه مسافرتی Single را تهیه نموده و در این سفر برای برخورداری از سقف پوشش خدمات درمانی در نظر گرفته شده، بهره مند شوید.

شرایط دریافت ویزا شینگن

شرایط دریافت ویزا شینگن

معمولا اغلب کشورهای اروپایی برای گرفتن ویزا، شرایط برابری را در نظر می گیرند. اما از اصلی ترین موقعیت دریافت پاسپورت اروپا می توان به موارد زیر اشاره داشت:
نیاز به توان مالی با توجه به موعد گذرنامه و کشور مقصد، کمترین مبلغ در نظر گرفته شده تقریبا دویست و پنجاه میلیون تومان است که بایستی به انضمام گردش مالی سه الی شش ماهه به سفارت این کشور ارائه گردد.

برای اطمینان بیشتر شخص متقاضی به کشور مبداء از سوی سفارت، ضمانت نامه بانکی بر مبنای مبلغ مشخص شده در حدود نود تا دویست میلیون تومان در نظر گرفته می شود.

تعیین هدف اصلی از سفر به محدوده عضو اتحادیه اروپا از دیگر شرایط اخذ ویزای اروپا است.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا موضوع چگونه ویزای توریستی آلمان را بگیریم، شرایط، مدارک و پروسه اخذ آن را به طور کامل توضیح دهیم. این سری از گذرنامه ها، پاسپورت های کوتاه مدتی هستند که این امکان را برای فرد ایجاد می کند تا در یک بازه زمانی مشخص، اقامت کوتاه مدتی را در یکی از کشورهای اروپایی تجربه کنند.

شرکت مهاجرتی الست گروپ با برخورداری از وکلای حقوقی مجرب و خبره می توانند بهترین مشاوره ها را در خصوص گذرنامه های اقامتی و یا توریستی در اختیار درخواست کنندگانی که قصد سفر به این کشور اروپایی را دارند، ارائه دهند.