شرایط زندگی در سوئد

در این مقاله می خواهیم شرایط زندگی در سوئد را بررسی نماییم. همراه ما بمانید.

شرایط زندگی در سوئد موضوع این مقاله است. بنابراین اگر خواهان مهاجرت به این کشور می باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

در این مقاله می خواهیم شرایط زندگی در سوئد را بررسی نماییم. همراه ما بمانید.

شرایط زندگی در سوئد موضوع این مقاله است. بنابراین اگر خواهان مهاجرت به این کشور می باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. همان طور که می دانید، مهاجرت کار ساده ای نیست و در صورتی که بدون آشنایی با کشور مقصد دست به این کار بزنید، احتمال هدر رفتن وقت و هزینه وجود دارد.

سوئد از جمله کشورهایی است که امروزه ایرانیان تقاضای زیادی برای مهاجرت و زندگی در آن دارند. در نتیجه آشنایی با شرایط زندگی در سوئد امری ضروری است. در مقاله پیش رو، در مورد شرایط زندگی در سوئد، هزینه های زندگی، بهترین شیوه مهاجرت به این کشور و تمام نکاتی که برای زندگی در این کشور حائز اهمیت است، صحبت خواهیم کرد.

اینفوگرافیک شرایط زندگی در سوئد

اینفوگرافیک شرایط زندگی در سوئد

همچنین با گروه مهاجرتی الست گروپ که از معتبرترین موسسات مهاجرتی می باشد، آشنا خواهیم شد.

فهرست
موقعیت جغرافیایی و وضعیت فرهنگی کشور سوئد به چه صورت است؟
مزایای زندگی در کشور سوئد چیست؟
مهاجرت و زندگی در کشور سوئد چه معایبی دارد؟
شرایط اقتصادی کشور سوئد به چه صورت است؟
بیشترین هزینه مهاجران به کشور سوئد در کدام بخش ها مصرف می شود؟
ویزای موقت سوئد به چه روش هایی قابل دریافت است؟
ویزای دائم سوئد چیست و به چه صورت قابل دریافت می باشد؟
شرایط زندگی تحصیلی در سوئد به چه صورت است؟
مراحل اخذ ویزای سوئد چیست؟
مهم ترین نکات برای زندگی در سوئد که باید از آن ها مطلع بود، چیست؟
متقاضیان کار در سوئد چه شرایطی برای مهاجرت به این کشور دارند؟
افرادی که در کشور سوئد صاحب فرزند می شوند، با چه شرایطی امکان اخذ اقامت دارند؟
کدام یک از شهرهای سوئد شرایط بهتری برای زندگی دارند؟
شرایط زندگی در سوئد برای ایرانیان به چه صورت می باشد؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط زندگی در سوئد با ما همراه باشید.

 

موقعیت جغرافیایی و وضعیت فرهنگی کشور سوئد به چه صورت است؟

موقعیت جغرافیایی و وضعیت فرهنگی کشور سوئد به چه صورت است؟

کشور زیبای سوئد، امروزه انتخاب بسیاری از متقاضیان مهاجرت است. اکثر افرادی که قصد کار و تحصیل در کشور اروپایی را دارند، سوئد را به عنوان یکی از انتخاب های جدی مورد بررسی قرار می دهند.

 

ویدئو شرایط زندگی در سوئد

این کشور که پایتخت آن استکهلم می باشد، جزو اولین ها در بسیاری از صنایع می باشد. همچنین در منطقه اسکاندیناوی، این کشور بزرگ ترین و محبوب ترین کشور از میان سه کشور سوئد، نروژ و دانمارک می باشد. 

جغرافیای سوئد

جغرافیای سوئد

مساحت کشور سوئد چیزی حدود 450 کیلومتر مربع است. از این رو این کشور در جایگاه سوم از نظر رده بندی وسعت در اروپای غربی و جایگاه پنجم در کل اروپا قرار دارد. همانند بسیاری از کشورهای اروپایی، سوئد نیز از یک طرف با خشکی و از طرفی با آب هم مرز می باشد. سوئد از غرب با نروژ، از شرق با دریای بالتیک و از شمال با فنلاند همسایه است.

بیشتر بخش خاکی این کشور از پوشش جنگلی تشکیل می شود. تا جایی که وسعت جنگل ها در کشور سوئد به 50 درصد از کل خاک این کشور می رسد. این ویژگی باعث شده که سوئد به عنوان ریه سبز اروپا نیز شناخته می شود.

زمانی که با هواپیما از بالای این کشور عبور می کنید، سرزمینی محصور از درخت و دریاچه را مشاهده می کنید. تا جایی که تصور می شود، کل این سرزمین با جنگل پوشیده شده است. البته این ویژگی ها باعث نشده که آب و هوای سوئد سرد باشد. حتی در زمستان نیز آب و هوای سوئد گرمتر از حد تصور می باشد.

فرهنگ سوئد

فرهنگ سوئد

همانند سایر کشورهای اروپایی، فرهنگ سوئد نیز تحت تاثیر فرهنگ کلی اروپاست. از نظر فرهنگی، مردم این کشور بیش از هر چیز به موسیقی زنده، مطالعه کتاب و تماشای فیلم و تئاتر علاقه مند می باشند. همچنین این کشور از نظر ارتباط اجتماعی و شادی مردم، وضعیت بسیار مناسبی دارد تا جایی که توافق اجتماعی و یکدستی فرهنگ از موارد شهرت کشور سوئد می باشند.

نسبت به بیشتر کشورهای اروپایی، سوئد اعتقاد بیشتری به سنت و زنده نگه داشتن آیین ها دارد. در نزدیکی سال نو میلادی، بیشتر بازارهای این کشور به فروش محصولات سنتی رو می آورند. همچنین بیشتر جشن های مناسبتی در این کشور به صورت گروهی و دسته جمعی برگزار می شود. 

فرهنگ خاص کشور سوئد از مهم ترین دلایل علاقه مندی افراد به مهاجرت به این کشور می باشد. در صورت نیاز به آشنایی بیشتر با شرایط و جزئیات فرهنگی این کشور می توانید از مطالب سایت الست گروپ استفاده کنید.

مزایای زندگی در کشور سوئد چیست؟

مزایای زندگی در کشور سوئد چیست؟

حتی اقامتی کوتاه مدت به اندازه سفری تفریحی در کشور سوئد نیز می تواند شما را به انتخاب این کشور برای زندگی ترغیب کند و این به علت مزایای زیاد شرایط زندگی در سوئد می باشد. کشور سوئد، یکی از ده کشور برتر دنیا برای زندگی است. بنابراین مزایای زندگی در آن بی شمار است. برای آشنایی بیشتر با شرایط زندگی در سوئد، برخی از مزایای آن در ادامه بیان شده اند. 

شرایط کاری

دولت سوئد برای رفاه حال شهروندان این کشور، شرایط خوبی برای کار در آن فراهم کرده است. افرادی که در این کشور به کار و فعالیت می پردازند، می توانند از چیزی حدود 5 هفته تعطیلی با حقوق در سال استفاده کنند.

همچنین حداکثر تایم کاری کارمندان این کشور به 40 ساعت در هفته می رسد که این زمان در اغلب مشاغل منعطف می باشد. همچنین برای کار و اشتغال زنان نیز قوانین زیادی برای راحتی بیشتر وضع شده است که از جمله آن می توان به 480 روز مرخصی برای زایمان و نگهداری از کودک اشاره کرد که جزو مرخصی های با حقوق می باشد. 

خدمات درمانی

دیگر مزیت زندگی در سوئد، کیفیت بالای خدمات درمانی است. البته برای ارائه این خدمات، دولت سالانه مبلغی به عنوان مالیات و بیمه از شهروندان دریافت می کند که این مبلغ نسبت به کیفیت و هزینه های درمانی بسیار به صرفه است. همچنین مبلغی که برای مالیات هزینه های درمان در سوئد مشخص می شود، متناسب با حداقل درآمد در این کشور است. از این رو نگرانی خاصی بابت پرداخت این هزینه وجود ندارد.

دانشگاه های معتبر

همانند سیستم درمان، نظام آموزشی کشور سوئد نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. سوئد همواره جزو بهترین کشورها برای تحصیلات تکمیلی بوده است و اکثر دانشگاه های معتبر جهان مانند اوپسالا، کی تی اچ رویان و ... در این کشور وجود دارند. البته برای دانشجویان بین الملل، مبلغی به عنوان شهریه دانشگاه در نظر گرفته می شود. اما این مبلغ نسبت به هزینه های تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر می باشد. 

کیفیت خدمات عمومی

خدمات عمومی در کشور سوئد از دیگر مسائلی هستند که باعث به صرفه بودن زندگی در این کشور می شوند.

اینترنت در اغلب نقاط این کشور حتی در روستاها و مناطق کم جمعیت سرعت بالایی داشته و سیستم حمل و نقل عمومی نیز نسبت به بسیاری از کشورها در اروپا از بالاترین کیفیت برخوردار است. 

برای کسب اطلاع در مورد سایر مزایا و شرایط زندگی در کشور سوئد می توانید با مشاورین تیم مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

مهاجرت و زندگی در کشور سوئد چه معایبی دارد؟

مهاجرت و زندگی در کشور سوئد چه معایبی دارد؟

هر چند مزایای زندگی در کشور سوئد متعدد است، اما طبیعتا زندگی در کشوری بیگانه بدون مشکل نیز نخواهد بود. البته مشکلات و معایب زندگی در کشور سوئد اغلب نسبی بوده و ممکن است برای برخی از افراد همین معایب به عنوان مزیت محسوب شوند. 

آب و هوا

به علت ارتفاع، پوشش گیاهی و موقعیت جغرافیایی، کشور سوئد جزو کشورهای سردسیر محسوب می شود. بنابراین زندگی در آن برای افرادی که از محلی گرم و معتدل به این کشور مهاجرت می کنند، ممکن است چالش هایی به همراه داشته باشد.

به غیر از فصل تابستان، سایر فصل ها در این کشور آب و هوای سرد و همراه با بارش دارند. همچنین در زمستان طول روز بسیار کوتاه تر از شب است تا حدی که تنها 6 ساعت می توان از نور خورشید استفاده کرد، البته به شرطی که هوای آن روز ابری نباشد.

تاخیر در ارتباط با بیگانگان

در بخش اول مقاله و در مورد فرهنگ سوئد گفته شد که مردم این کشور به یکپارچی فرهنگی معروف می باشند و بسیاری از جشن ها و آیین ها در این کشور به صورت گروهی برگزار می شود. اما در مورد ارتباط با بیگانگان و مهاجرین، شهروندان سوئد به چند دسته تقسیم می شوند.

برخی از مردم با خونگرمی از تازه واردین به این کشور استقبال می کنند و تا زمان جا افتادن در سوئد به راهنمایی آن ها می پردازند. اما گروهی دیگر تا آشنایی کامل و اثبات حسن نیت مهاجرین، ارتباطی با آن ها برقرار نمی کنند و از پذیرفتن مهاجرین در جمع خود امتناع می کنند.

مالیات

همان طور که گفته شد، شهروندان کشور سوئد از خدمات درمانی و آموزشی این کشور به صورت رایگان استفاده می کنند و این به علت مالیاتی است که به طور سالانه از آنان دریافت می شود. مالیات دریافتی در کشور سوئد مبلغ نسبتا بالایی دارد اما به نسبت به حقوق پرداختی مالیات تعیین شده، میزان مناسبی دارد. 

سختی زبان

هر چند در بیشتر نقاط کشور سوئد، زبان ارتباطی انگلیسی است و اکثر مردم این کشور به این زبان مسلط می باشند، اما زبان رسمی این کشور سوئدی بوده و برای استفاده از بسیاری خدمات، مانند خدمات درمانی تسلط به این زبان الزامی است. متاسفانه زبان سوئدی جزو زبان های نسبتا سخت می باشد. 

برای بررسی دقیق شرایط زندگی در سوئد یا هر کشور خارجی، مزایا و معایب باید به طور دقیق مقایسه شوند.

همان طور که در ابتدای این بخش گفتیم، برخی مسائل مانند آب و هوا یا زبان نسبی بوده و برای برخی از افراد قابل تحمل می باشند. مشاورین ما در تیم مهاجرتی الست گروپ آماده ارائه اطلاعات بیشتر در زمینه مزایا و معایب زندگی در کشور سوئد می باشند.

شرایط اقتصادی کشور سوئد به چه صورت است؟

شرایط اقتصادی کشور سوئد به چه صورت است؟

اقتصاد کشور سوئد در میان سایر کشورهای اروپایی همسایه وضعیت نسبتا بهتری دارد. این کشور دارای اقتصادی توسعه یافته است و بخش زیادی از درآمد آن از صادرات تامین می شود که از مهم ترین منابع صادراتی می توان به برق، سنگ آهن و چوب اشاره کرد. 

وضعیت اقتصادی کشور سوئد

وضعیت اقتصادی کشور سوئد

سوئد کشوری با اقتصاد آزاد است. از این رو رفاه مالی و اقتصادی این کشور وضعیت مناسبی داشته و شرایط زندگی مردم در آن متوسط رو به خوب است. این ویژگی ها باعث می شود که نرخ مهاجرت به کشور سوئد میزان بالایی داشته باشد و افرادی که قصد زندگی در این بخش از اروپا را دارند، سوئد را به سایر کشورهای منطقه اسکاندیناوی ترجیح می دهند.

همان طور که گفته شد، بخش زیادی از رونق اقتصادی کشور سوئد به صادرات آن وابسته است اما صنایع دیگری مانند فولاد، سنگ آهن، انرژی آب و ... نیز جزو صنایع تامین کننده اقتصاد این کشور می باشند. همچنین در زمینه تولید هواپیما و هواپیماسازی نیز کشور سوئد از دانش و توان بالایی برخوردار است.

در صنعت خودروسازی نیز کشور سوئد تولید کننده محصولاتی مانند ولوو و اسکانیا است. با توجه به صنایع مختلفی که در این کشور فعال می باشند، نرخ بیکاری در سوئد بسیار پایین است. همچنین از نظر سرمایه گذاری نیروی خارجی نیز کشور سوئد استقبال بسیار خوبی از سرمایه گذاری بین المللی داشته و از این نظر نیز جزو کشورهای اقتصاد آزاد محسوب می شود.

بیشتر مهاجرینی که سوئد را برای زندگی انتخاب می کنند، دغدغه ای بابت پیدا کردن شغل مناسب نداشته و به محض ورود به کشور می توانند در یکی از بخش های صنعتی یا دولتی شروع به کار کنند.

البته در مقابل رفاه اقتصادی که توسط دولت تامین می شود، مالیاتی نیز از مردم دریافت می شود که در بخش های دولتی تامین هزینه ها از همین مالیات انجام می شود.

اگر متقاضی مهاجرت به کشور سوئد بوده و قصد کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اقتصادی این کشور را دارید، می توانید با مشاورین تیم مهاجرتی الست گروپ در ارتباط باشید.

بیشترین هزینه مهاجران به کشور سوئد در کدام بخش ها مصرف می شود؟

بیشترین هزینه مهاجران به کشور سوئد در کدام بخش ها مصرف می شود؟

هزینه های زندگی در کشورهای مختلف بسته به شرایط کشور متفاوت است. وضعیت اقتصادی، نرخ بیکاری، رفاه زندگی و ... همگی در تعیین هزینه های زندگی در کشور مورد نظر تاثیرگذار می باشند. افرادی که سوئد را برای زندگی انتخاب می کنند نیز باید از هزینه ها در بخش های مختلف مطلع باشند که برخی از مهم ترین ها به شرح زیر می باشند.

هزینه سکونت

بیشترین هزینه های زندگی در کشور سوئد، برای اسکان در این کشور پرداخت می شود. برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، هزینه اجاره ملک در مرکز و اطراف شهر سوئد تفاوت چندانی ندارد. اما بسته به متراژ خانه، هزینه ها اختلاف چشمگیری خواهند داشت. البته این قضیه در خرید خانه متفاوت است و هزینه خرید آپارتمان در مناطق خارج شهر بسیار به صرفه تر از خرید در مرکز شهر است. 

هزینه خورد و خوراک

هزینه های خورد و خوراک کشور سوئد شامل دو بخش رستورانی و مواد غذایی اولیه می شود. رستوران های اقتصادی یا ارزان و متوسط برای یک وعده غذایی هزینه مناسبی دارند اما هزینه رستوران های لوکس نسبتا بالاست. هزینه مواد خوراکی نیز بسته به این که تولید کشور سوئد یا وارداتی باشند، متفاوتند. به عنوان مثال هزینه لبنیات، پروتئین و غلات در این کشور بالاست اما سبزیجات و میوه ها به دلیل صنعت کشاورزی، قیمت مناسب تری دارند.

هزینه حمل و نقل

با توجه به هزینه نسبتا مناسب سوخت، هزینه های حمل و نقل عمومی در کشور سوئد، اقتصادی و به صرفه می باشند. هزینه بلیت یک طرفه مترو در این کشور با هزینه 2 کیلومتر تاکسی برابری می کند.

هزینه های خدماتی

آخرین بخش هزینه های زندگی در کشور سوئد، شامل هزینه های خدماتی مانند آب، برق، گاز، اینترنت و ... می شوند. هزینه های قبوض خدماتی بسته به محل سکونت محاسبه می شود. همچنین در هزینه های تفریحی نیز کشور سوئد وضعیت نسبتا مناسبی در مقایسه با کشورهای اطراف دارد.

البته هزینه پوشاک در صورت خرید از برندهای معروف، بسیار بالاتر از محصولات تولید داخلی می باشند.

برای اطلاع از جزئیات هزینه ها و مبلغ ریالی هزینه ها در هر بخش، با توجه به تغییرات نرخ ارز می توانید با مشاورین تیم مهاجرت الست گروپ در ارتباط باشید.

ویزای موقت سوئد به چه روش هایی قابل دریافت است؟

ویزای موقت سوئد به چه روش هایی قابل دریافت است؟

برای ورود به خاک هر کشور، نیاز به ویزا یا روادید آن کشور است و سوئد نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. مهاجرت به کشور سوئد دو نوع موقت و دائمی دارد. مهاجرت موقتی، اجازه زندگی مدت دار در این کشور را به متقاضی می دهد و مهاجرت دائمی، امکان زندگی همیشگی و برخورداری از حق شهروندی کشور سوئد را برای فرد برقرار می سازد. برخی از رایج ترین انواع ویزای موقت کشور سوئد به شرح زیر می باشند.

ویزای توریستی

اولین نوع ویزاهای موقت برای سفر به کشور سوئد، ویزای توریستی است. ویزای توریستی اجازه اقامت حداکثر سه ماه در کشور سوئد را به مسافرین می دهد. در صورتی که فرد بدون در نظر گرفتن اتمام ویزا، بیشتر از 90 روز در کشور سوئد باقی بماند، با جریمه های سنگین مجازات خواهد شد. 

ویزای تجاری

از دیگر انواع ویزای موقت سوئد، می توان ویزای تجاری را نام برد. این ویزا شرایط به خصوصی دارد.، به عنوان مثال صاحبین مشاغل و کسب و کارهایی که قصد شرکت در همایشی در کشور سوئد را داشته باشند، نیاز به این ویزا دارند. برای این ویزا تعهد نامه کاری، معرفی نامه یا دعوت نامه و اسناد مرتبط با فعالیت تجاری مرتبط مورد نیاز است. 

ویزای پزشکی

در بخش های قبل گفته شد که کیفیت خدمات درمانی در سوئد بسیار مناسب است. بنابراین برخی از مهاجرین برای انجام خدمات درمانی به این کشور سفر می کنند. برای این نوع ویزا نیز گزارش پزشکی، دریافت تاییدیه از بیمارستانی در سوئد و رسید توانایی پرداخت هزینه ها در کشور سوئد مورد نیاز می باشد.

ویزای خاص

برخی از ویزاهای موقت کشور کانادا نیز برای شرایط خاص صادر می شوند. از جمله این ویزاها می توان به ویزای مخصوص ورزشکاران یا هنرمندان اشاره کرد. این افراد به منظور دریافت ویزای موقت باید مدت زمان دقیق اقامت در سوئد، برنامه سفر و نام و تعداد متقاضیان را مشخص کنند و سپس برای اخذ این نوع ویزا اقدام کنند. این نوع ویزا علاوه بر هنرمندان برای اشخاص مهم مانند سیاستمداران نیز صادر می شود.

ویزای تحصیل

ویزای تحصیلی دیگر نوع ویزاهای موقت کشور کاناداست. دانشجویان بین المللی برای دریافت این نوع ویزا نیاز به ارائه مدارک رسمی تحصیلی در ایران دارند. پذیرش از دانشگاه مورد نظر در سوئد، پرداخت شهریه سال اول تحصیل و دریافت حداقل نمره در زبان انگلیسی و سوئدی از دیگر مدارکی است که برای دریافت ویزای تحصیلی مورد نیاز است. 

ویزای کاری

در نهایت نوع دیگر ویزای موقت کشور سوئد، ویزای کاری است. ویزای کاری سوئد نیز با شرایط خاص برای متقاضی صادر می شود. با توجه به شرایط خوب کار در کشور سوئد، این نوع ویزا یکی از انواع پرطرفدار برای مهاجرت موقت به کشور سوئد می باشد.

ویزاهای موقت کشور سوئد نیاز به مدارک به خصوصی دارند.

شرایط عمومی مانند عدم سوء سابقه، توانایی مالی، تسلط به زبان و ... در تمام انواع ویزاها مورد نیاز می باشند. همچنین مدارکی مانند مدارک شخصی فرد و خانواده نیز برای اخذ این نوع ویزا الزامی هستند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط و مدارک اخذ ویزای موقت سوئد را می توانید در سایت الست گروپ مطالعه کنید.

ویزای دائم سوئد چیست و به چه صورت قابل دریافت می باشد؟

ویزای دائم سوئد چیست و به چه صورت قابل دریافت می باشد؟

برخی از متقاضیان مهاجرت به کشور سوئد نیز از ابتدا برای اخذ اقامت دائم این کشور اقدام می کنند. اقامت دائم سوئد نیز به انواع مختلفی قابل دریافت می باشد. در این بخش از مقاله شرایط زندگی در سوئد، در مورد انواع روش های مهاجرت و زندگی دائمی در سوئد صحبت خواهیم کرد.

شرایط اخذ اقامت دائم

اقامت دائم کشور سوئد برای افرادی صادر می شود که به مدت 5 سال و به طور مداوم در کشور سوئد اقامت کرده باشند. در مجموع و در مدت 5 سال، متقاضی تنها حق 10 ماه زندگی خارج از کشور سوئد را برای دریافت اقامت دائم این کشور دارد. البته به غیر از دانشجویان مقطع دکترا، دانشجویان مقطع کارشناسی و توریست هایی که 5 سال پشت سرهم به این کشور سفر می کنند، امکان دریافت اقامت دائم از طریق حضور 5 ساله در سوئد را ندارند.

توانایی تامین هزینه زندگی در سوئد چه در 5 سال زندگی و چه برای بعد از آن، از دیگر شروط مهم اخذ اقامت دائم این کشور است. البته برخی روش های ساده تر نیز برای اخذ اقامت دائم کشور سوئد وجود دارد که یکی از آن ها ازدواج با تبعه یا شهروند کشور سوئد می باشد.

همچنین ویزای تولد نیز در شرایط خاص و در صورت برخورداری از تمام فاکتورهای لازم، حق اقامت دائم را به متقاضی زندگی در سوئد خواهد داد.

جزئیات اطلاعات در مورد اقامت دائم کشور سوئد را می توانید از مشاورین تیم مهاجرتی الست گروپ دریافت کنید.

شرایط زندگی تحصیلی در سوئد به چه صورت است؟

شرایط زندگی تحصیلی در سوئد به چه صورت است؟

بخش زیادی از متقاضیان زندگی در کشور سوئد، ابتدا از طریق ویزای تحصیلی به این کشور سفر می کنند. مهاجرت تحصیلی و تحصیل در یکی از دانشگاه های معتبر کشور سوئد امکان پیدا کردن کار در این کشور را بیشتر می کند. همچنین دانشجویان دکترا این امکان را خواهند داشت که سریع تر از سایر متقاضیان برای اخذ اقامت دائمی اقدام کنند. 

نظام آموزشی سوئد

برای تحصیل در کشور سوئد، دانشگاه های بین المللی این کشور از مقطع کارشناسی تا دکترا پذیرای دانشجویان خارجی می باشند. مقطع کارشناسی کشور سوئد در بیشتر رشته ها 3 تا 4 سال و در برخی رشته های خاص تا 5 سال زمان می برد.

مقطع ارشد که آغاز تحصیلات تکمیلی است، 1 تا 2 سال و مقطع دکترا در طولانی ترین حالت 5 تا 6 سال زمان می برد که این زمان بسته به رشته و توانایی دانش آموز در گذراندن دوره ها ممکن است طولانی تر نیز شود. شرط ورود به هر کدام از مقاطع تحصیلی کشور سوئد معدل مناسب دوره قبلی است.

حتی در صورتی که فرد، مقطع قبلی را در کشورهای دیگر گذرانده باشد نیز برخورداری از حداقل نمره برای پذیرش در دانشگاه های سوئد الزامی می باشد. متقاضیان تحصیل در کشور کانادا نیاز به اثبات توانایی مالی برای یک سال تحصیل در این کشور را دارند. همچنین تسلط به زبان انگلیسی و سوئدی در برخی رشته های خاص نیز برای اخذ این نوع ویزا الزامی است.

البته تحصیل در مقاطع پایین تر در کشور سوئد نیز امکانپذیر می باشند. در صورتی که دانشجوی دانشگاه های کشور سوئد دارای فرزند محصل باشد، امکان ثبت نام فرزندان خود در مقاطع تحصیلی پایین تر به طور رایگان را دارا می باشد. 

برای آشنایی بیشتر با روش مهاجرت تحصیلی و شرایط زندگی در سوئد برای دانشجویان، مشاورین تیم مهاجرتی الست گروپ پاسخگوی سوالات شما می باشند.

مراحل اخذ ویزای سوئد چیست؟

مراحل اخذ ویزای سوئد چیست؟

در این بخش از مقاله شرایط زندگی در سوئد، یکی از مباحث مهم برای زندگی در این کشور یا اخذ ویزا را توضیح خواهیم داد. همان طور که گفته شد، زندگی در سوئد نیاز به ویزای این کشور داشته و ویزای سوئد نیز به دو صورت دائم و موقت قابل دریافت است. برخی از مراحل اخذ ویزای این کشور در تمام انواع ویزا یکسان می باشند که در ادامه در مورد این مراحل صحبت خواهیم کرد.

مراحل اخذ ویزای سوئد

در اولین قدم برای دریافت ویزای سوئد، متقاضی باید برای دریافت وقت مصاحبه اقدام کند. اقدام اولیه به صورت آنلاین قابل انجام می باشد. این کار نیاز به تکمیل فرمی مخصوص که از سمت سفارت داده می شود، دارد. در صورتی که فرم اولیه به طور صحیح و با دقت کامل پر و ارسال شود، ایمیلی مبنی بر تایید دریافت فرم برای متقاضی مهاجرت ارسال می شود.

تا زمان دریافت ایمیل، متقاضی باید مدارک خود برای ارائه به سفارت را آماده کند. مدارک شخصی، مالی، تحصیلی، زبان و ... از جمله مدارک مهم برای ارائه به سفارت می باشند که باید به طور دقیق ترجمه و آماده سازی شوند. زمان ثبت نام در سفارت و مصاحبه از طریق ایمیل برای فرد ارسال می شود.

به محض دریافت ایمیل زمان مصاحبه، متقاضی باید با در دست داشتن مدارک ترجمه شده به سفارت سوئد مراجعه کند. در مرحله مصاحبه حضوری، انگشت نگاری برای تایید هویت متقاضی انجام می شود. بعد از ارائه مدارک و انجام انگشت نگاری، نتیجه نهایی مصاحبه به فرد اعلام خواهد شد.

در سالیان اخیر، فرآیند بررسی مدارک و ارائه نتیجه نهایی 15 روز کاری زمان می برد که امکان رد درخواست متقاضی نیز در این مدت زمان وجود دارد. در صورت رد درخواست، متقاضی می تواند علت ریجکت شدن را جویا شده و با اصلاح مدارک یا تکمیل آن ها، درخواست تجدید نظر خود را به سفارت ارسال کند.

برای جلوگیری از اتلاف وقت، بهتر است مدارک لازم برای اخذ ویزا را با مشاوره و راهنمایی گرفتن از متخصصین مهاجرت آماده سازی نمایید. از جمله متخصصین امر مهاجرت به خصوص برای زندگی در کشور سوئد، می توان به تیم مهاجرتی الست گروپ اشاره کرد.

مهم ترین نکات برای زندگی در سوئد که باید از آن ها مطلع بود، چیست؟

مهم ترین نکات برای زندگی در سوئد که باید از آن ها مطلع بود، چیست؟

تا اینجای مقاله توضیحاتی در مورد شرایط زندگی در سوئد از نظر اقتصاد، دریافت ویزا، تحصیل و مزایا و معایب زندگی در این کشور داده شد. برای درک بهتر شرایط زندگی در سوئد، در این بخش از مقاله به اختصار در مورد مهم ترین نکات زندگی در این کشور صحبت خواهیم کرد.

مهم ترین نکات زندگی در کشور سوئد

زبان کشور سوئد، سوئدی است. هر چند 90 درصد مردم این کشور به زبان انگلیسی تسلط دارند. اما برای ارتباط بیشتر و ایجاد رابطه صمیمانه تر با مردم، بهتر است به زبان سوئدی نیز تسلط داشت. به خصوص برای انجام کارهای اداری در ابتدای ورود به این کشور، تسلط به زبان سوئدی کمک کننده می باشد.

واحد پول کشور سوئد کرون است، بنابراین برای محاسبات مالی و تامین بودجه پیش از مهاجرت باید سرمایه را مطابق با این واحد معادل سازی کرد. زندگی در شهرهای بزرگ این کشور مانند استکهلم، گوتنبرگ و مالمو پر هزینه تر از سایر شهرهاست.

در عین حال شهرهای دیگر نیز از کیفیت نسبتا خوب برای زندگی برخوردار می باشند. بنابراین در صورتی که قصد تحصیل در یکی از دانشگاه های این شهرها را ندارید، می توانید برای صرفه جویی در هزینه، یکی از شهرهای ارزان را برای زندگی انتخاب کنید. پاسپورت سوئد جزو پاسپورت های معتبر در دنیاست که امکان سفر به 95 کشور جهان بدون ویزا را برای دارندگان آن فراهم می سازد.

اگر قصد اقامت در سوئد را دارید، بهتر است در اولین فرصت برای اخذ پاسپورت این کشور اقدام کنید. امنیت و رفاه اجتماعی کشور سوئد بسیار بالاست. اما تامین آن وابسته به پرداخت مالیات است. برخلاف بسیاری از کشورهای اطراف، آب لوله کشی کشور سوئد قابل آشامیدن است.

از این رو نیازی به پرداخت هزینه برای خرید آب معدنی نیست. در نهایت مردم سوئد اهمیت زیادی برای وقت شناسی قائل هستند. از این رو برای ارتباط بهتر با آن ها بهتر است به اهمیت وقت شناسی در ملاقات ها توجه کنید.

نکات بیشتر در مورد شرایط زندگی در سوئد را می توانید در سایت تیم مهاجرتی الست گروپ مطالعه کنید.

متقاضیان کار در سوئد چه شرایطی برای مهاجرت به این کشور دارند؟

متقاضیان کار در سوئد چه شرایطی برای مهاجرت به این کشور دارند؟

کشور سوئد از نظر شرایط اقتصادی، وضعیتی مطلوب دارد. بسیاری از برندهای مهم و بزرگ جهان در این کشور دارای شعبه بوده یا در این کشور تاسیس شده اند که از جمله آن ها می توان به ولوو، اسکانیا، اریکسون، آیکیا، اچ اند ام و ... اشاره کرد.

این مسئله در کنار صنایع مختلف این کشور مانند صنعت انرژی، صنعت کشاورزی و ... باعث پایین آمدن نرخ بیکاری و وجود فرصت های شغلی مختلف در این کشور شده است، تا جایی که سوئد یکی از قطب های اقتصادی اروپا حساب می شود. 

شرایط اخذ ویزای کاری

در صورتی که متقاضی کار در کشور سوئد بوده و به دنبال اخذ ویزای کاری این کشور می باشید، باید از یک کارفرمای سوئدی پیشنهاد رسمی برای کار و استخدام دریافت کرده باشید. به این منظور می توانید از سایت های شرکت های کاریابی در سوئد استفاده کرده و فرصت های شغلی مختلف در این سایت ها را مورد بررسی قرار دهید.

البته شغل مورد نظر باید به مدت 10 روز در اتحادیه اروپا آگهی شده باشد و در این مدت شخصی از داخل اتحادیه برای کار پذیرفته نشده باشد. همچنین فرد باید شرایط عمومی برای پذیرش در ردیف شغلی را داشته باشد. به عنوان مثال از نظر مدرک تحصیلی یا تخصص با شغل مورد نظر هماهنگی داشته باشد.

حقوق مشخص برای کار نباید از حداقل حقوق کشور سوئد پایین تر باشد. فرد باید دارای پاسپورت معتبر بوده و به زبان انگلیسی و در صورت نیاز، سوئدی مسلط باشد. البته شیوه دیگری نیز برای کار در سوئد وجود دارد و آن سرمایه گذاری در یکی از واحدهای صنعتی یا تجاری این کشور است. با پرداخت هزینه و سرمایه گذاری در این کشور مانند ثبت شرکت نیز می توان ویزای کاری سوئد و اقامت این کشور را اخذ کرد.

مزیت سرمایه گذاری، عدم نیاز به یادگیری زبان سوئدی است.

برای بررسی این که شرایط شما با کدام گروه از مشاغل کشور سوئد همخوانی دارد، می توانید با مشاورین سایت الست گروپ ارتباط برقرار کنید.

افرادی که در کشور سوئد صاحب فرزند می شوند، با چه شرایطی امکان اخذ اقامت دارند؟

بر خلاف بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا، قوانین کشور سوئد در مورد تابعیت فرزند بر پایه قانون خون است. تابعیت فرزند در کشوری خارجی به طور کل به دو صورت قابل دریافت می باشد. خاک یا خون که در تابعیت براساس خاک تنها در صورت تولد فرزند در خاک کشور مورد نظر، حق شهروندی به نوزاد داده شده و در برخی کشورها والدین او نیز می توانند از حق اقامت دائم استفاده کنند. اما در کشور سوئد این حق با قانون خون به نوزاد داده می شود.

به عبارت دیگر یکی از والدین یا هر دو باید تابعیت کشور سوئد را داشته باشند،

البته در صورتی که نوزاد از پدر یا مادری سوئدی در خارج از خاک این کشور نیز به دنیا آید، حق شهروندی و تابعیت به محض تولد برای وی صادر می شود. اما کودکانی که والدین آن ها اقامت دائم سوئد را نداشته باشند، در صورت تولد، جزو تبعه این کشور محسوب نخواهند شد.

کدام یک از شهرهای سوئد، شرایط بهتری برای زندگی دارند؟

کدام یک از شهرهای سوئد، شرایط بهتری برای زندگی دارند؟

بعد از انتخاب کشور مورد نظر برای مهاجرت، نیاز است که یکی از شهرهای این کشور را برای اقامت انتخاب کرد. سوئد دارای شهرهای مختلفی است که اکثر آن ها از شرایط خوبی برای زندگی برخوردار می باشند. تنها تفاوت شهرهای این کشور در کیفیت برخی بخش های زندگی است.

به عنوان مثال استکهلم که پایتخت کشور سوئد می باشد، بالاترین سطح رفاه زندگی را دارا بوده و بیشتر بخش های تفریحی، تحصیلی و ... علاوه بر کیفیت، لوکس و پرهزینه می باشند. برخی از شهرهای مهم این کشور در ادامه معرفی خواهند شد.

استکهلم

همان طور که گفته شد، استکهلم اولین شهر مهم و مناسب برای زندگی در کشور سوئد است که به علت موقعیت سیاسی به عنوان پایتخت، بیشترین امکانات را نیز دارا می باشد. استکهلم از نظر جمعیتی نیز پر جمعیت ترین شهر سوئد محسوب می شود.

این شهر تاریخچه غنی دارد تا جایی که آموزش دانشگاهی در این شهر در رشته های مهم مانند پزشکی به قرن 18 میلادی باز می گردد. استکهلم لقب پایتخت سبز اروپا را نیز به خود اختصاص داده است و این به علت استفاده گسترده از دوچرخه و وسایل نقلیه پاک و سالم به جای وسایل دودزاست. 

گوتنبرگ

گوتنبرگ دیگر شهر مهم در کشور سوئد و مقصد مناسب برای زندگی مهاجرین است که بخش زیادی از جمعیت آن را مهاجرین انگلیسی تشکیل داده اند. این شهر در گذشته ای نه چندان دور، از قطب های صنعتی سوئد نیز محسوب می شده و علت آن بنادر مهمی است که در آن واقع شده اند. همچنین دفتر مرکزی شرکت خودروسازی ولوو نیز در گوتنبرگ قرار دارد. 

اوپسالا

از دیگر شهرهای خوب کشور سوئد به خصوص برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی، می توان به اوپسالا اشاره کرد.

قدیمی ترین دانشگاه کشور سوئد در این شهر قرار داشته و در زمینه نظام آموزشی، یکی از فعال ترین شهرها در کشور سوئد می باشد.

شرایط کلی زندگی در سوئد برای ایرانیان به چه صورت می باشد؟

شرایط کلی زندگی در سوئد برای ایرانیان به چه صورت می باشد؟

با توجه به مطالبی که تا این بخش از مقاله گفته شد، سوئد انتخابی مناسب برای ایرانیانی است که قصد زندگی در کشوری خارجی را دارند، البته به شرطی که با آب و هوای سرد مشکلی نداشته باشند. به لحاظ بسیاری از هزینه های جاری، شرایط زندگی در سوئد مشابه ایران است.

بنابراین در صورتی که فرد، شغل مناسبی داشته باشد امکان تامین هزینه های زندگی را نیز خواهد داشت. فرهنگ سوئد همانند ایران اصیل و غنی است و زمانی که فرد با شهروندان این کشور اخت شده و صمیمیت پیدا کند، زندگی در آن به مراتب ساده تر خواهد شد. به طور کل سوئد مقصد مناسبی برای ایرانیان است و مهاجرت به این کشور در صورتی که زیر نظر تیمی حرفه ای مانند گروه مهاجرتی الست گروپ انجام شود، بدون ضرر و زیان خواهد بود.