چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که  چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم. ما را دنبال کنید.
 با ما همراه باشید تا در خصوص دریافت ویزای توریستی کانادا و مطالب مربوط به آن، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. 

در این مقاله به این موضوع می پردازیم که  چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم. ما را دنبال کنید.
 با ما همراه باشید تا در خصوص دریافت ویزای توریستی کانادا و مطالب مربوط به آن، اطلاعات جامع و کاملی را در اختیار شما قرار دهیم. 

ویدئو چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

فهرست:
ویزای توریستی کانادا

لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اروپا

مدارک شغلی لازم برای ویزای توریستی کانادا

نتیجه گیری

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم با ما همراه باشید.

 

ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا

پیش از توضیح در این باره که چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم، لازم است در مورد ویزای توریستی کانادا مطالبی را ارائه کنیم. Visitor Visa (ویزای توریستی کانادا) یکی دیگر از انواع ویزاهای کشور کانادا است که به زیر گروه TRV (Temporary Temporary Visa) رده بندی می شود.

اینفوگرافیک چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

اینفوگرافیک چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم

به این ترتیب دارندگان این کارت این امکان را دارند که با توجه به نوع Visitor Visa خود به کشور کانادا مهاجرت نموده و هر بار زمان مشخصی را در این کشور بمانند. همان طور که بیان کردیم، مجوز ورود متقاضیان به کشور کانادا ویزای فوق است که دارای انواع متعددی می باشد:

ویزای سینگل:

دارندگان ویزای Single entry تنها اجازه یک بار ورود به خاک این کشور را دارند. به عبارتی می توان گفت که ویزای فوق یک بار مصرف بوده و برای وارد شدن مجدد، متقاضی بایستی تقاضای دوباره ارسال کند.

ویزای مولتی کانادا:

شما با در اختیار داشتن multiple entry تا چندین بار مجوز ورود به کشور کانادا را دارید. به طور معمول در سال های اخیر به خصوص با روی کار آمدن دولت جدید، توجه خاصی به جذب گردشگران و مهاجران از سوی جاستین ترودو نخست وزیر محترم صورت گرفت و به همین منظور بیشتر گذرنامه های توریستی به شکل multiple صادر شد.

هر چند این ویزا موقت است، اما بر مبنای ضوابط مهاجرتی این کشور گزارشاتی صادر شده که اعتبار ویزا فوق به غیر از شرایط خاص تا هنگام اتمام ارزش ویزای شخص درخواست کننده خواهد بود. از مهمترین مشخصه های این ویزا:

1) نامتناهی بودن دفعات ورود به کشور کانادا 2) ارزش گذرنامه تا هنگام اعتبار ویزا 3) امکان سکونت در این کشور تا مدت شش ماه در هر ورود 4) چنان چه دلایل شخص درخواست کننده قانع کننده باشد، فرصت تمدید دوباره ویزا به مدت شش ماه می باشد.

همچنین بعد از گذشت شش ماه از وارد شدن به خاک این کشور کافی است که حتی برای مدت کوتاهی خاک کشور کانادا را ترک نموده و با وارد شدن دوباره به این کشور از این امکان برخوردار باشید تا شش ماه دیگر در کانادا سکونت داشته باشید.

علاوه بر این، چنان چه در مدت ده سال گذشته به منظور دریافت این ویزا انگشت نگاری های لازم را انجام داده اید، برای تقاضای دوباره، نیازی به انجام انگشت نگاری ندارید، حتی در صورتی که درخواست شما Rejected (ریجکت) شده باشد.

ویزای پنج ساله کانادا:

ویزای پنج ساله کانادا:

در بعضی از تبلیغات انجام شده مشاهده می شود که واژه ویزا پنج ساله کانادا به کار برده می شود. هر چند Canada Visa  به شکل مولتی صادر می شود، اما به طور معمول مدت اعتبار آن تا انقضای ویزای شخص متقاضی است.

در صورتی که ویزایی که در پرونده Visitor Visa به سازمان مهاجرت ارسال کرده اید، دارای اعتبار سه ساله است. زمانی گذرنامه پنج ساله کانادا درست می باشد که ویزایی که در پرونده مهاجرت شما قرار دارد، جدید باشد.

کشورهایی که مدت اعتبار ویزای آن ها ده ساله است، این امکان را دارند که ویزا ده ساله کشور کانادا را دریافت کنند.

انواع ویزاهای نامبرده دارای مشخصه و ماهیت های متفاوتی است اما به این موضوع که چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم، می تواند به شخص متقاضی کمک شایانی کند.

لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اروپا

لیست مدارک مورد نیاز برای ویزای توریستی اروپا

با توجه به موضوع مقاله چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم بایستی به لیست مدارک لازم برای دریافت ویزا فوق بپردازیم. البته لازم به توضیح است که شما به منظور تقاضای هر یک از انواع ویزاهای دانشجویی، سرمایه گذاری، توریستی و کاری به مدارک زیر نیاز دارید:

1)    هر یک از متقاضیان گذرنامه حوزه شینگن حتی نوزادان، بایستی فرم درخواست را جداگانه تکمیل و امضا کنند.

2)    عکس گذرنامه دارای بک گراند سفید در ابعاد (3.5 * 4.5) که مرتبط به شش ماه پایانی است. دقت داشته باشید که عکس فوق نبایستی با تصویر ویزا یکی باشد. (داشتن پوشش و یا عدم پوشش برای بانوان در عکس ویزای فوق اهمیت چندانی ندارد و تصاویر بایستی دارای فرمت پاسپورتی نیز باشند).

3)    گذرنامه معتبر که از زمان سفر دارای اعتبار سه ماهه است و همچنین از دو صفحه خالی برخوردار است. لازم به توضیح است که گذرنامه ها بایستی دارای اطلاعات خوانا و دقیق باشند. چنان چه ویزای قبلی شخص دارای پاسپورت شینگن باشد، بایستی آن را نیز عرضه دارد. به عبارتی کپی رنگی از کلیه ویزاهای قبلی تهیه نموده و آن ها را تحویل سفارت مربوطه دهید.

4)    کپی صفحه نخست گذرنامه و تصویر کلیه پاسپورت های شینگن سابق و یا پاسپورت های سایر کشورهای معتبر، یکی دیگر از مدارک لازم برای ویزای فوق به شمار می آید.

5)     کارمندانی که مایلند از طریق ویزای توریستی به اروپا سفر کنند، بایستی گواهی اشتغال از اداره مربوطه به همراه مدت زمان و یا نامه مرخصی، حکم کارگزینی، دستمزد ماهانه، سمت شغلی و اطلاعات کارفرما و همچنین فهرست دو ماهه پایانی بیمه خود را همراه با ترجمه حکم کارگزینی و اصل آن پیوست نامه فوق نمایند.
این مدارک نیازمند اسکن میباشند.

مدارک شغلی لازم برای ویزای توریستی کانادا

مدارک شغلی لازم برای ویزای توریستی کانادا

-       ترجمه آخرین تغییرات، آگهی تاسیس، آگهی تصمیمات و حضور در روزنامه رسمی، ترجمه فهرست دو ماه پایانی فیش و بیمه حقوقی کارمندان، اظهارنامه مالیاتی و توان مالی شرکت مرتبط در شش ماه پایانی از جمله مدارک مورد نیاز برای کارفرمایان و یا مدیران محسوب می شود.

-       ترجمه تاییدیه اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی، ترجمه سیاهه پرداخت بیمه و همچنین لیست آخرین مالیات پرداختی از مدارک مربوطه تاجرانی است که مایلند به منطقه شینگن سفر کنند.

-       پزشکان برای دریافت ویزای توریستی اروپا به ترجمه مدارکی مانند کارت نظام پزشکی، فهرست پرداخت بیمه، پروانه پزشکی، جواز مطب و لیست آخرین مالیات پرداختی نیاز دارند.

-       ترجمه پروانه ساخت، جواز نظام مهندسی و قراردادهای پروژه از مدارکی است که مهندسین بایستی  برای اثبات موقعیت شغلی خود در کشور مقصد، آن ها را ارائه دهند.

-        صاحبان مشاغل آزاد و کارخانه داران برای وصول ویزای توریستی کانادا به ترجمه مدارکی نظیر پروانه کسب، لیست پرداختی بیمه، جواز بهره برداری و همچنین سیاهه آخرین مالیات پرداختی احتیاج دارند.

-       بازنشستگان نیز به منظور تایید موقعیت شغلی شان بایستی ترجمه نامه بازنشستگی خود را از اداره بازنشستگان همراه با سه ماهه پایانی فیش حقوقی خود را ارائه دهند.

6)    ترجمه انگلیسی مدارک توان مالی حاوی گواهی استطاعت از بانک و ممهور از سوی بانک، همراه با گردش سه الی شش ماهه شخص درخواست کننده که بیانگر میزان حقوق دریافتی ماهانه است. چنان چه متقاضی، دعوتنامه فردی دارد، ارائه مدارک اقامتی و مالی وی ضروری است.

7)    ترجمه سند ازدواج، کارت ملی و شناسنامه و همچنین چنان چه در این سفر فرزندان نیز همسفر هستند، بایستی گواهی اشتغال آن ها هم ترجمه شود.

8)    بیمه مسافرتی به مدت زمانی که شما در کشور کانادا اقامت دارید، حداقل پوشش در نظر گرفته شده که معادل سی هزار یورو است، بایستی پیوست مدارک مربوط شود.

9)    رزرو بلیت هواپیما بایستی با زمان سکونتتان در محدوده شینگن مطابق باشد.

10)عرضه دعوتنامه موثق که شامل محل سکونت در هنگام سفر است. چنان چه شخص متقاضی مدرک فوق برای وصول ویزای توریستی را نداشته باشد، می تواند رزرو هتل را به منظور فرایند سفر عرضه دارد.( دعوت نامه مشتمل بر شناسه کامل فرد متقاضی و دعوت کننده، علت سفر شخص درخواست کننده، نسبت، مدت زمان سکونت، تلفن و آدرس و سایر موارد مربوطه دیگر که بعد از تنظیم بایستی به امضا و مهر دفتر Notary Public برسد).

در انتها بایستی متذکر شویم این مدارک نیازمند اسکن نیز میباشند و برای افراد رده سنی کمتر از هجده سال، ترجمه مدارکی نظیر شناسنامه والدین، سند محضری مجوز خروج و همچنین در صورت فوت و یا طلاق والدین، عرضه تاییدیه فوت و یا طلاق نامه ضروری است.

ارائه کپی ویزای والدین نیز برای وصول ویزای فوق امری اجباری است.

در ادامه مبحث چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم، بایستی خاطر نشان کنیم که هر چند عرضه دعوتنامه برای اخذ گذرنامه مولتیپل و سینگل کانادا اجباری نیست، اما ارائه دعوتنامه موثق می تواند تا پنجاه درصد پاسپورت شدن تقاضای کشور کانادا را افزایش دهد.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تا در مورد موضوع چگونه ویزای توریستی کانادا بگیریم، کاملترین مطالب مرتبط را ارائه کنیم. پاسپورت گردشگری کانادا و یا Visitor Visa به گذرنامه مولتیپل نیز معروف است که برای بازدید و یا تفریح از دیدنی ترین جاذبه های این کشور و یا ملاقات با دوستان و یا خانواده به درخواست کنندگان اعطا می گردد. برای دریافت این ویزا، شما به مدارک مورد نیاز که بر مبنای شغل و یا هدف از سفر شخص تعیین می شود، نیاز دارید که این مدارک برای هر نوع گذرنامه ای، متفاوت می باشد.