درخواست ویزای توریستی یونان

در این مقاله سعی داریم تا درباره درخواست ویزای توریستی یونان، کاملترین مطالب را ارائه کنیم. همراه شما هستیم.

یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن را به دلیل جاذبه های بسیار گردشگری، می توان به کشور یونان اشاره کرد که سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است.

در این مقاله سعی داریم تا درباره درخواست ویزای توریستی یونان ، کاملترین مطالب را ارائه کنیم. همراه شما هستیم.

یکی از کشورهای عضو منطقه شنگن را به دلیل جاذبه های بسیار گردشگری، می توان به کشور یونان اشاره کرد که سالانه توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است.

اینفوگرافیک درخواست ویزای توریستی یونان

اینفوگرافیک درخواست ویزای توریستی یونان

البته شرایط مطلوب کشور یونان برای دریافت اقامت به روش سرمایه گذاری سبب گردیده که در سال های اخیر تقاضا به منظور پاسپورت یونان با روند صعودی همراه شود. با ما همراه باشید تا در این خصوص اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار دهیم.

ویدئو درخواست ویزای توریستی یونان

فهرست

ویزای توریستی یونان

نکات مهم در خصوص درخواست ویزای توریستی یونان

لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی اروپا

مدارک مورد نیاز شغلی برای گذرنامه توریستی اروپا

ویزای کوتاه مدت حوزه شینگن

انواع ویزای شینگن

درخواست ویزای توریستی یونان و مراحل اقدام

درخواست ویزای توریستی یونان و تمدید آن

درخواست ویزای توریستی یونان و زمان درخواست

پاسپورت توریستی یونان بدون وثیقه و یا با وثیقه

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان

هزینه های ویزای توریستی کشور یونان

نتیجه گیری

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد درخواست ویزای توریستی یونان با ما همراه باشید.

 

ویزای توریستی یونان

ویزای توریستی یونان

به طور کلی سفر به کشور یونان و یا درخواست ویزای توریستی یونان بسیار پرطرفدار است که وجود جاذبه های بسیار این کشور را می توان دلیل اصلی آن در نظر گرفت که بدین وسیله درخواست کنندگان اقدام به دریافت ویزای توریستی یونان می کنند.

از آنجا که برای درخواست ویزای توریستی یونان اطلاع کافی ندارید و از پروسه صحیح وصول آن آگاهی کامل در اختیار ندارید، در اغلب موارد به علت داده های نادرستی که از منابع اشتباه به دست می آید، سبب ریجکت شدن شما به این کشور می شود. لازم به توضیح است که برای سفر به این کشور، درخواست کننده به دریافت ویزای شنگن معتبر نیاز دارد.

ویزای فوق این اجازه را به شخص درخواست کننده می دهد که به کشور یونان و یا سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر کند.

سفر تفریحی به کشور یونان بخش اعظمی از گردشگرانی است که از تمامی نقاط دنیا کشورهای اروپایی را به منظور گردش و تفرج انتخاب می کنند.

در انتها بایستی خاطر نشان شویم که ویزای شنگن را به شکل تضمینی نمی توان دریافت کرد. به این علت که ویزایی نیست که متقاضیان بتوانند به راحتی آن را دریافت کنند، علاوه بر این در امور بین الملل هرگز نمی توان به طور دقیق اقرار نمود که درصد دریافت ویزا قطعی است.

نکات مهم در خصوص درخواست ویزای توریستی یونان

نکات مهم در خصوص درخواست ویزای توریستی یونان

با توجه به عنوان مقاله، لازم است تا مهمترین نکات را در رابطه با اخذ ویزای شنگن فوق متذکر شویم:

·       به منظور اخذ زمان سفارت بایستی حتماً در اولین اقدام به سایت سفارت این کشور مراجعه کنید. در صفحه باز شده پیش روی شما تقویمی ارائه می گردد که شما براساس آن می توانید زمان مناسب برای سفر را انتخاب کنید. چنان چه زمان سفر با برنامه کاری شما تداخل دارد، می توانید از موقعیت های دو یا سه ماهه به منظور زمان خالی استفاده کنید.

·       پس از تکمیل مشخصات، توسط سفارت ایمیلی که شامل موعد مصاحبه و اثبات آن است، برای درخواست کننده ارسال می شود.

·       دقت داشته باشید که Website سفارت کشور یونان تنها از داخل کشورمان دست یافتنی است.

·       از نود روز پیش از زمان سفر، شما این امکان را دارید که برای دریافت وصول گذرنامه اقدامات لازم را انجام دهید.

زمان در نظر گرفته شده برای رسیدگی به مدارک و همچنین اخذ گذرنامه، معمولا چهارده روز است که ممکن است زمان فوق افزایش یابد.

·       مهمترین نکته ای که در رابطه با درخواست ویزای توریستی یونان بایستی به آن دقت بسیار داشته باشید، حضور فرد درخواست کننده در سفارت برای مصاحبه است که امری ضروری در نظر گرفته می شود.

لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی اروپا

لیست مدارک لازم برای ویزای توریستی اروپا

حال با توجه به مهمترین نکاتی که در رابطه با اخذ ویزا توریستی یونان بیان کردیم، لازم است به مدارک مورد نیاز برای سفر به کشور یونان بپردازیم که عبارتند از:
به منظور دریافت ویزا توریستی، هر یک از درخواست کنندگان بایستی اقدام به تکمیل و امضاء فرم تکمیلی کنند.

از دیگر مدارک مورد نیاز برای ویزا شنگن، دو قطعه عکس با بک گراند سفید در ابعاد (3.5* 4.5) است که مرتبط به شش ماه گذشته باشد و نبایستی این عکس همانند تصویر گذرنامه شما باشد. لازم به ذکر است که در عکس ویزا شنگن برای بانوان، عدم پوشش و یا پوشش اهمیت چندانی ندارد و بایستی تصاویر دارای فرمت پاسپورتی باشند.

گذرنامه معتبر که علاوه بر دو صفحه خالی بایستی از زمان سفر، دارای اعتبار سه ماهه باشد. نبایستی اطلاعات ناخوانایی در پاسپورت ها ذکر شود.
کپی رنگی از صفحه نخست گذرنامه و تصاویر ویزا های شنگن سابق و یا دیگر گذرنامه های سایر کشورهای ارزشمند از مدارک مورد نیاز برای گذرنامه توریستی است که بایستی تحویل سفارت یونان شود.

مدارک مرتبط به توان مالی شخص درخواست کننده که بایستی به یورو صادر گردد و به زبان انگلیسی ترجمه شود مشتمل بر گواهی استطاعت مالی از بانک و ممهور شده از سوی بانک به انضمام گردش مالی سه الی شش ماهه شخص درخواست کننده است. (لازم به ذکر است که در صورت برخورداری از دعوتنامه فردی، مدارک اقامتی و مالی شخص دعوت کننده امری ضروری است).

از دیگر مدارک مورد نیاز می توان به رزرو بلیت رفت و برگشت هواپیما و همچنین ترجمه سند ازدواج (در صورت داشتن همراه)، کارت ملی و شناسنامه اشاره کرد.
بسته به مدت موعد سکونت شخص درخواست کننده، بایستی بیمه مسافرتی که حداقل سقف پوشش آن حدود سی هزار یورو است، برای دریافت گذرنامه فوق در نظر گرفته شود.

دعوتنامه معتبر ویزا شنگن که می تواند توسط یک دوست، اعضای خانواده و یا یک کمپانی موثق ارسال شود که در متن آن مواردی از جمله زمان اقامت، محل سکنا، زمان رفت و برگشت از حوزه شنگن، نسبت شما با شخص دعوت کننده و تاییدیه حمایت مالی عنوان شود. در غیر این صورت بایستی رزرو هتل به دولت کشور مقصد ارائه گردد.  

در انتها نیز بایستی متذکر شویم که یکی از مدارکی که اشخاص رده سنی کمتر از هجده سال برای دریافت ویزای فوق به آن نیاز دارند، ترجمه کارت شناسایی والدین و همچنین گواهی محضری مجوز خروج است که در صورت فوت و یا طلاق والدین، عرضه تاییدیه فوت و یا طلاقنامه به کشور مقصد امری ضروری است.( لازم به ذکر است که عرضه کپی ویزای والدین نیز برای این گروه از افراد اجباری است).

مدارک مورد نیاز شغلی برای گذرنامه توریستی اروپا

مدارک مورد نیاز شغلی برای گذرنامه توریستی اروپا

-       کارمندانی که مایلند به کشور زیبای یونان سفر داشته باشند، بایستی گواهی اشتغال، نامه مرخصی به منظور زمان سفر، حکم کارگزینی و همچنین فهرستی از بیمه دو ماه پایانی را از اداره مربوطه دریافت کنند که بایستی در نامه فوق اطلاعات کارفرما نیز به طور کامل عنوان شود.

-       مدیران برای اخذ ویزای توریستی فوق به اظهارنامه مالیاتی، روزنامه رسمی، آخرین تغییرات، توان مالی و آگاهی تاسیس شرکت مرتبط به شش ماه گذشته برای دریافت ویزای توریستی کشور یونان نیاز دارند.

-       تجار عزیز به مدارکی نظیر تاییدیه اتاق بازرگانی، کارت بازرگانی، فهرست بیمه پرداختی و همچنین آخرین سیاهه مربوط به مالیات پرداختی برای دریافت ویزای توریستی این کشور احتیاج دارند.

-       کارت نظام پزشکی، ترجمه جواز مطب و طبابت، ترجمه فهرست پرداختی بیمه و آخرین سیاهه مالیات پرداختی از مدارک مورد نیاز برای پزشکان است.

-       مهندسین برای وصول پاسپورت توریستی اروپا و تایید موقعیت شغلی بایستی مدارکی نظیر ترجمه پروانه ساخت، جواز نظام مهندسی و قراردادهای طرح های خود را به کشور یونان ارائه دهند.

-       لیست پرداختی بیمه، ترجمه پروانه کسب و بهره برداری و ترجمه فهرست آخرین مالیات پرداختی از مدارک مورد نیاز برای دارندگان مشاغل آزاد و کارخانه داران است.

-       بازنشستگان برای دریافت ویزا فوق بایستی ترجمه حکم بازنشستگی را به انضمام سه ماه پایانی فیش حقوقی خود به منظور اثبات موقعیت شغلی خود به کشور مقصد ارائه دهند.

ویزای کوتاه مدت حوزه شینگن

ویزای کوتاه مدت حوزه شینگن

در ادامه مقاله درخواست ویزای توریستی یونان، لازم است اشاره ای به دریافت این پاسپورت داشته باشیم. شما با در اختیار داشتن گذرنامه فوق می توانید به کلیه کشورهای منطقه شینگن سفر کنید. به طور کلی اروپا از لحاظ اخذ گذرنامه برای ایرانیان به نواحی بریتانیا، شینگن و کشورهای اروپای شرقی و اتحادیه تقسیم میشود.

از کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توان به فرانسه، آلمان، اسپانیا، سوئیس، یونان، پرتغال، هلند، اتریش، فنلاند، دانمارک، جمهوری چک و نروژ به عنوان بهترین کشورها بر مبنای موقعیت شخص درخواست کننده اشاره داشت. 

همان طور که بیان کردیم، وصول پاسپورت کوتاه مدت شینگن بر مبنای موقعیت مالی و شغلی فرد درخواست کننده بستگی دارد که با توجه به موضوع درخواست ویزای توریستی یونان، این کشور می تواند بهترین گزینه برای اخذ گذرنامه فوق باشد.

هیچ یک از کشورهای ذکر شده به منظور وصول گذرنامه شینگن محدودیت سنی را در نظر نگرفته اند و تمامی افراد در هر رده سنی می توانند برای ویزای توریستی یونان درخواست دهند. البته افراد رده سنی بالای هجده سال برای وصول گذرنامه فوق بایستی سابقه شغلی و همچنین اعتبار مالی خود را به کنسولگری آن کشور ارائه دهند.

سوابق کاری برای کارمندان (گواهی اشتغال و یا حکم کارگزینی تمام وقت)، خویش فرمایان (جواز کسب)، پزشکان (پروانه طبابت و مطب) و یا کمپانی های ثبت شده فعال برای اخذ گذرنامه فوق مورد نیاز است. 
دیگر شرایط ویزا کوتاه مدت منطقه شنگن عبارتند از:

پروسه کاری:

به این صورت که بعد از عقد قرارداد با کمپانی مورد نظر و کامل کردن مدارک برای تقاضای گذرنامه و دعوتنامه، شما بایستی منتظر نتیجه وصول دعوتنامه ارزشمند از سوی سفارتخانه یونان باشید که پس از رزرو زمان سفارت و همچنین مراجعه به سفارت به منظور تقاضای گذرنامه، شما می توانید گذرنامه فوق را دریافت نمودهو از جاذبه های دیدنی یونان بهره مند شوید.

مدت زمان:

نسبت به کشور مقصد، زمان ویزا فوق بین سه الی نه ماه است.
سطح زبان: درخواست کنندگان مشاغل ذکر شده به منظور دریافت ویزا کوتاه مدت منطقه شنگن بدون محدودیت می توانند برای وصول این پاسپورت در کشور مقصد اقدامات لازم را انجام دهند.

ضمانت نامه بانکی:

تعهدنامه بانکی که از دیگر مدارک مورد نیاز به منظور اخذ گذرنامه فوق است، برای اطمینان برگشت به کشورمان از شخص درخواست کننده دریافت می شود که بر مبنای مبلغ مشخص شده از سوی کنسولگری کشور مقصد، این مبلغ در حدود نود تا دویست میلیون تومان است.

تمکن مالی:

توان مالی ویزا شینگن بایستی به یورو و از سوی مدیر شعبه صادر و ممهور شود.

استطاعت مالی شخص درخواست کننده نسبت به زمان گذرنامه و کشور انتخابی، حداقل در حدود دویست و پنجاه میلیون تومان است که به انضمام گردش مالی سه الی شش ماهه بر مبنای کشور مقصد تعیین می گردد.

مشاورین گروه مهاجرتی الست گروپ سعی دارند که در خصوص درخواست ویزای توریستی کشور یونان اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهند تا سفر قابل اطمینان و خاطره انگیزی را تجربه کنید.

انواع ویزای شینگن

انواع ویزای شینگن

ویزاهای فوق دارای انواع متعددی است که هر یک از آن ها از ضوابط خاص خود تبعیت می کنند. گذرنامه فوق به سه دسته نوع (A)، (B) و (C) تقسیم بندی می شود. با توضیحات ارائه شده در این بخش از مقاله، قصد داریم تا درباره نوع (C) ویزای شینگن مطالبی را ارائه کنیم:

ویزای شینگن نوع (C):

دارندگان ویزا فوق به منظور سفر کوتاه مدت به این منطقه می توانند از نوع (C) ویزا بهره مند شوند. به این ترتیب شخص از این فرصت برخوردار است که به منظور اهدافی مانند رویداد فرهنگی، ورزشی، گردشگری و یا ملاقات از اقوام در یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا، بعد از دریافت پاسپورت سکونت داشته باشد. لذا، این نوع ویزا بسته به موقعیت فرد درخواست کننده به سه گروه تقسیم می شود که عبارتند از:

ویزای Single-entry (یک بار ورود):

شما با ویزا سینگل شینگن مجوز یک بار ورود به یکی از کشورهای این منطقه را دارا هستید. به عبارتی بعد از خارج شدن از خاک آن کشور، ارزش گذرنامه شخص با توجه به منقضی شدن مدت آن، به اتمام می رسد. به طور معمول این ویزا با ذکر نوشته ای مانند (Number of Entries 1) ارائه می گردد.

ویزای DOUBLE- ENTRY (دوبار ورود):

ویزای فوق در اغلب موارد همانند پاسپورت سینگل است. اما با این تفاوت که دارندگان گذرنامه فوق این امکان را دارند که در مدت شش ماه و تا موعد اعتبار به کشورهای این منطقه دو بار سفر داشته باشند. دو بار ورود محدودیت زمانی در نظر گرفته شده برای فرصت فوق است. به طور معمول این پاسپورت با برچسب (Number of Entries 2) ارائه می گردد.

ویزای Multiple- entry (چند بار ورود):

ویزای مولتیپل این امکان را برای دارندگان ایجاد می کند که بدون هیچ محدودیتی در سطح زبان و یا میزان تحصیلات تا چندین بار به کشورهای این منطقه سفر داشته باشند و از خاک آن خارج شوند. محدودیت در نظر گرفته شده برای پاسپورت فوق تنها بازه زمانی است.

در حقیقت این گذرنامه مجوزی به منظور تردد و یا اقامت در این منطقه تا سه ماه در قبال شش ماه از سال است. بازه زمانی فوق با ورود شخص دارنده گذرنامه مولتی به کشورهای منطقه شینگن برآورد می شود. لازم به ذکر است برچسب این ویزا با نشان (Number of Entries MULT) ارائه می گردد.
 
در خصوص مدت ویزای فوق بایستی متذکر شویم که:

دارندگان ویزا فوق در درخواست نخست خود می توانند به مدت دو هفته و در تقاضای دوم (یک ماه) و به ترتیب در درخواست های سوم، چهارم و پنجم تقریباً بین سه ماه، دوازده ماه و یا سه سال در یکی از کشورهای حوزه شینگن اقامت داشته باشند.

درخواست ویزای توریستی یونان و مراحل اقدام

درخواست ویزای توریستی یونان و مراحل اقدام

درخواست ویزای توریستی یونان به سبب سفرهای کوتاه مدت تفریحی اخذ می گردد. زمان اعتبار گذرنامه توریستی به تقاضای شخص درخواست کننده و تصمیم سفارت مربوطه بستگی دارد. بعد از صدور پاسپورت، کنسولگری برچسب و یا اتیکت ویزا را در گذرنامه فرد درخواست کننده می چسباند که بیانگر تمامی اطلاعات مهم ویزا نظیر میزان دفعات سفر به آن کشور و یا زمان اعتبار است.

در وهله نخست برای ارائه تقاضای گذرنامه هر کشوری، تکمیل فرم درخواست کننده گذرنامه امری اجباری است. فرم فوق را می توان به طور حضوری از سفارت خانه این کشور دریافت نمود. فرم تکمیلی به همراه دیگر مدارک لازم را بایستی تقدیم سفارت یونان کرد و به شکل حضوری زمان مصاحبه را هم دریافت کرد. زمانی که برای تحویل مدارک و یا مصاحبه شخص درخواست کننده مشخص شده است، بایستی در همان موعد شخص در سفارت خانه به منظور عرضه کلیه مدارک و یا مصاحبه حضور داشته باشد. 

پذیرش درخواست ویزای توریستی یونان برای فرد درخواست کننده توسط سفارت، به مصاحبه حضوری و مدارک فرد در سفارت یونان بستگی دارد. لازم به ذکر است که گذرنامه فوق به افرادی تعلق می گیرد که برای گردش و تفرج در یک بازه زمانی کوتاه قصد سکونت در کشور یونان را دارند. همان طور که بیان کردیم، این کشور عضو اتحادیه شینگن می باشد.

به همین دلیل برای سفر به این کشور، شخص درخواست کننده بایستی گذرنامه فوق را دریافت کند. به منظور وصول گذرنامه شینگن، حضور فرد درخواست کننده در زمان مشخص شده توسط کنسولگری به منظور مصاحبه و انگشت نگاری امری اجباری محسوب می شود. (معین کردن زمان مصاحبه فقط به طور تلفنی مقدور است).  

در ادامه لازم است به منظور دریافت ویزای توریستی یونان اطلاعاتی را متذکر شویم:

پاسپورت شینگن انواع متعددی دارد که هر نوع از آن براساس مدت زمان و هویت، به کار برده می شود و هر یک درخواست کنندگان ویژه خود را دارد که عبارتند از:

ویزای نوع (A)

ویزای فوق به گذرنامه ترانزیت اختصاص دارد. به این معنا که مسافر با عدم خروج از فرودگاه همراه است و این اجازه را دارد که تنها در یکی از پروازهای شینگن اقدام به تعویض هواپیما و خروج از منطقه فوق کند.

ویزای نوع (B)

نوع B گذرنامه عبور است که در آن شخص، علاوه بر اجازه خارج شدن از فرودگاه، این فرصت را دارد که از منطقه شنگن همچون محدوده عبور استفاده کند تا به صورت زمینی خود را به سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا برساند. 

ویزای نوع (C)

نوع C گذرنامه توریستی است که اغلب ایرانیان از طریق آن وارد منطقه شنگن می شوند.

ویزای نوع (D)

پاسپورت بلند مدت به ویزای نوع D اختصاص دارد که به طور معمول بیشتر مورد استفاده بازرگانان و یا تجار قرار می گیرد تا از طریق آن به دفعات متعدد در طی سال به منطقه شنگن سفر نموده و بدون هیچ مشکلی خارج شوند.

در صورتی که شخص درخواست کننده مایل باشد، بالغ بر سه ماه می تواند در این منطقه حضور داشته باشد بدون این که نیازی به پاسپورت شینگن داشته باشد و بایستی تقاضای سکنا دهد و توسط کنسولگری مراحل اقامتی خود را پیگیری کند.

علاوه براین چنان چه از سه ماه اقامت خود در این منطقه استفاده کند، حتماً بایستی به مدت سه ماه از منطقه شنگن خارج شود تا مجدداً بتواند پاسپورت شنگن را اخذ کند. همچنین بنا به دلایل متعدد، می تواند تا دوازده ماه نیز گذرنامه شینگن را وصول کند.

برخورداری از پاسپورت شینگن الزاماً به مفهوم تضمین ورود به منطقه فوق نیست و چنان چه فرد درخواست کننده گذرنامه شینگن را از کشور یونان دریافت کرده باشد

اما ورود آن از کشور دیگری باشد، مقامات مرزی این منطقه می توانند در کشور مقصد بنا بر دلایل کاملاً رسمی و قانونی به شخص درخواست کننده حق ورود ندهند و وی را به کشور دیگری به غیر از حوزه شنگن طرد کنند.

در درخواست ویزای توریستی یونان، مسافری که اجازه ورود به منطقه شنگن را دارد، بایستی همواره خود را برای کلیه سوالاتی مانند آدرس محل اقامت، هدف کلی از سفر، مدارکی مبنی بر استطاعت مالی برای پرداخت کلیه هزینه های سکنا آماده نماید.

درخواست ویزای توریستی یونان و تمدید آن

درخواست ویزای توریستی یونان و تمدید آن

به طور کلی شما از این امکان برخوردارید که پاسپورت توریستی یونان را دوباره تمدید کنید. به این صورت که شخص درخواست کننده بایستی دلایل قانونی و معقولی را ارائه دهد و کلیه مدارک لازم را به منظور درخواست ویزای توریستی یونان عرضه دارد.

مدارک لازم شامل تاییدیه توان مالی شخص درخواست کننده به منظور سپری کردن موعد باقیمانده سکنا در کشور یونان، تقاضای تمدید دوباره و مدارک معتبری برای تاییدیه دلایل درخواست کننده به منظور تمدید دوباره است.

از دیگر دلایل موجود رویداد بی مقدمه پیش آمده مانند ازدواج غیر منتظره، احتیاج به ادامه معالجه عارضه شخص متقاضی، فوت یکی از اعضای خانواده، موقعیت های اضطراری نظیر ارتباط نداشتن با فرودگاه مبداء و پیشامدهای پیش بینی نشده مانند

سیل، زلزله و غیره می تواند منجر به تمدید درخواست ویزای توریستی یونان شود. دقت داشته باشید که ارائه مجدد درخواست ویزای توریستی یونان بایستی حداقل هفت روز پیش از پایان مدت پاسپورت قبلی و عرضه مدارک مرتبط انجام گیرد.

درخواست ویزای توریستی یونان و زمان درخواست

درخواست ویزای توریستی یونان و زمان درخواست

همان طور که در بخش قبلی متذکر شدیم، ویزای توریستی کشور یونان از نوع (C) است که اعتبار آن حداقل سه ماهه است. معمولاً فرد درخواست کننده با وصول گذرنامه فوق هنگامی که نخستین بار آن را دریافت می کند، کمتر از سه ماه می تواند به دیگر کشورهای منطقه شنگن سفر کند و از این طریق از زیبایی ها و جاذبه های دیدنی کشور یونان بهره مند شود.

رسیدگی های لازم به منظور درخواست ویزای توریستی یونان پانزده روز کاری است. اما درصد این که این مدت به یک ماه هم افزایش یابد، بسیار زیاد است.

به این علت که پرونده های بسیاری از درخواست کنندگان ویزای یونان وجود دارد و یا حساسیت های فراوان که از سوی سفارت این کشور برای پرونده متقاضیان انجام می گیرد. علاوه بر این افزایش مدت فوق به دو ماه به علت مشاوره کنسولگری یونان با دیگر سفارتخانه های کشورهای منطقه شنگن نیز امکانپذیر است.

پاسپورت توریستی یونان بدون وثیقه و یا با وثیقه

پاسپورت توریستی یونان بدون وثیقه و یا با وثیقه

شما از این امکان برخوردارید که به ویزای فوق بدون ضمانت هم دست یابید. چنان چه فرد درخواست کننده برای دریافت این ویزا دعوت نامه موثق داشته باشد و برای نخستین بار بخواهد به منطقه اتحادیه اروپا وارد شود، با ارائه دعوتنامه خود به منظور دریافت وصول گذرنامه توریستی یونان می تواند شانس دوباره خود را تجربه کند.

اما لازم است از بعضی کارشناسان مجرب در این امر که با وصول وثیقه به منظور درخواست کنندگان، دعوتنامه معتبری را دریافت می کنند و از تخصص و تجارب متعدد برخوردار هستند، مشاوره های لازم را دریافت و یاری بگیرند.

نکته مهم این است که اغلب موسسات حقوقی به منظور مبادرت برای عرضه دعوتنامه از درخواست کنندگان هزینه ای را همچون وجه ضمانت و یا امانت دریافت می کنند که این مبلغ تماماً توافقی است. این امر به منظور بالا بردن شانس درخواست کنندگان برای دریافت گذرنامه توریستی یونان در نظر گرفته می شود.

دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان

درخواست کنندگان دریافت ویزای فوق بایستی دقت داشته باشند که چنان چه اطلاعات دقیق و صحیح از مدارک لازم که در ابتدای مقاله به آن اشاره کردیم را برای پاسپورت توریستی یونان ارسال نکنند، درصد این که با ریجکت شدن ویزا همراه شوند، بسیار زیاد است.

آمار به دست آمده حاکی از آن است که بالغ بر (17.4%) از درخواست کنندگان ویزای توریستی یونان با ریجکت شدن پاسپورت مواجه می شوند. به طور کلی یکی از انگیزه های پاسپورت توریستی، گردشگری و بازدید از کشور بسیار زیبای یونان و دیگر کشورهای منطقه شینگن است.

چنان چه افسران مرزی به هدف فرد متقاضی مشکوک شوند و حدس بزنند که درخواست کننده برای اهداف دیگری از جمله پناهندگی و یا یافتن شغل مناسب مایل است به این کشور وارد شود، مانع از ورود فرد به داخل خاک این کشور می شوند.

به این ترتیب مصاحبه و چیدمان کلیه مدارک مورد نیاز بایستی به گونه ای باشد که انگیزه فرد درخواست کننده تنها مبنا بر گردشگری بوده و در زمان تعیین شده خاک این کشور را ترک خواهد کرد. چنان چه فرد با ریجکت شدن درخواست گذرنامه توریستی یونان همراه شود و یا درخواست وی از سوی سفارت این کشور رد شود، شخص متقاضی از این فرصت برخوردار است که مجدداً درخواست ویزای توریستی دهد که قطعاً شخص نتیجه مطلوبی را به دست نخواهد آورد.

اگر درخواست کننده قبلاً برای دریافت ویزای توریستی یونان اقدامات لازم را انجام داده است و با رد درخواست مواجه شده است، می تواند برای اقدام مجدد و بالا بردن درصد قبولی با مجرب ترین کارشناسان حقوقی در این رابطه مشاوره کند.

از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان:

از مهمترین دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی یونان:

1)    سابقه کیفری فرد درخواست کننده

2) گذرنامه نامعتبر

3) نداشتن ارائه مدارک اقامتی

4) عرضه مدارک غیر معتبر

5) عدم توان مالی

6) بیمه مسافرتی بی اعتبار

7) ویزای آسیب دیده و همچنین عدم مناسب ترین توضیحات در خصوص هدف از موقعیت اقامت و یا سفر از جمله مواردی است که سبب رد درخواست ویزای فوق می شود.

هزینه های ویزای توریستی کشور یونان

هزینه های ویزای توریستی کشور یونان

بازبینی های نخست مدارک برای اخذ ویزای توریستی یونان به طور معمول چهارده روز به طول می انجامد. در این زمان ویزای فرد درخواست کننده در کنسولگری یونان نگهداری می شود. سفارت بعد از اخذ مدارک به فرد درخواست کننده رسیدی عرضه می دارد که در آن، زمان و تاریخ دقیق مراجعه برای اخذ نتیجه عنوان شده است.

در زمان مراجعه دوباره نیاز است که رسید فوق را به همراه داشته باشید، البته شما برای درخواست گذرنامه فوق بایستی هزینه ای را پرداخت کنید که در هنگام ارائه اسناد مورد نیاز باید به شکل نقدی مبلغ مقرر شده را پرداخت کنید. هزینه برآورد شده برای رسیدگی پرونده شخص درخواست کننده تعیین می گردد که بایستی دقت داشته باشید که غیر قابل عودت است.

شما می توانید این هزینه را به سه روش پرداخت بانکی، آنلاین و یا نقدی به سفارت پرداخت کنید. این مبلغ مبنی بر نوع گذرنامه درخواستی، ملیت، سن و موعد اقامت شما در کشور یونان متفاوت است.

در صورتی که متقاضی گذرنامه سکونت کوتاه مدت هستید، باید مبلغ پاسپورت توریستی یونان را براساس رده سنی بین شش تا دوازده سال، بیشتر از دوازده سال در نظر گرفت. کودکان رده سنی کمتر از شش سال از پرداخت مبالغ تعیین شده معاف هستند. مشاورین شرکت مهاجرتی الست گروپ در خصوص هزینه های ویزای توریستی فوق اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می دهند.

نتیجه گیری

نتیجه گیری

یونان یکی از پرطرفدارترین کشورهای گردشگری در جهان به شمار می آید که در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ویزای توریستی یونان، نکات مهم آن، مدارک و شرایط لازم به منظور وصول گذرنامه فوق بیشتر آشنا کنیم.

با توجه به وجود کنسولگری یونان در داخل کشورمان، متقاضیان عزیز می توانند برای وصول گذرنامه توریستی فوق مستقیماً اقدامات لازم را انجام دهند. همچنین به علت عضویت کشور یونان در قرارداد شنگن، درخواست کنندگان از این امکان برخوردارند که ویزای شنگن را دریافت نموده و به این کشور زیبا و متمدن سفر کند.