مقایسه کانادا با امریکا

در این مقاله می خواهیم به مقایسه کانادا با امریکا بپردازیم. همراه ما بمانید.درباره کانادا چه می دانید؟ آیا شناخت شما از آمریکا فقط مربوط به شنیده هایتان از اخبار است؟ آیا قصد مهاجرت دارید و نمی دانید که کدام کشور برای شما مناسب تر است؟

در این مقاله می خواهیم به مقایسه کانادا با امریکا بپردازیم. همراه ما بمانید.درباره کانادا چه می دانید؟ آیا شناخت شما از آمریکا فقط مربوط به شنیده هایتان از اخبار است؟ آیا قصد مهاجرت دارید و نمی دانید که کدام کشور برای شما مناسب تر است؟

اگر دنبال پاسخ پرسش هایی نظیر موارد بالا هستید، پیشنهاد می کنیم که مقاله مقایسه کانادا با امریکا را تا انتها مطالعه کنید. با بررسی این دو کشور از جوانب مختلف، سعی کردیم تا اطلاعات جامعی را در اختیار شما قرار بدهیم. با ما همراه باشید.

 

اینفوگرافیک مقایسه کانادا با امریکا

اینفوگرافیک مقایسه کانادا با امریکا

فهرست مطالب
معرفی کشور کانادا
پایتخت کانادا
مذهب و زبان کانادا
مساحت و جمعیت کانادا
آداب و رسوم و فرهنگ کانادایی
آشنایی با آمریکا
فرهنگ و زبان مردم آمریکا
فرودگاه های کشور آمریکا
جمعیت ایالات متحده
آب و هوای آمریکا
شهرهایی در ایالات متحده آمریکا
جاذبه های گردشگری و سرگرمی در ایالات متحده
مقایسه کانادا با امریکا از نظر راه های مهاجرت کانادا و آمریکا
مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط اقتصادی
مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط تحصیلی
مقایسه کانادا با امریکا از نظر سیاست مهاجرت
مقایسه کانادا با امریکا از نظر فرصت شغلی
مقایسه کانادا با امریکا از لحاظ هزینه زندگی
مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط درمان
اکسپرس اینتری یا لاتاری؟
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه کانادا با امریکا با ما همراه باشید.

 

معرفی کشور کانادا

معرفی کشور کانادا

ما می خواهیم هر کدام از این دو کشور را از لحاظ مختلف مورد بررسی قرار دهیم و سپس به مقایسه آن ها بپردازیم. در ابتدای مقاله “مقایسه کانادا با امریکا” بیایید کمی درباره کشور کانادا حرف بزنیم.
کانادا کشوری با زیبایی های طبیعی فوق العاده است.

این کشور مناظر متنوعی را در دل خود دارد. کوه ها، مراتع، دریاچه ها و رودخانه هایی با پارک های ملی تنها بخشی از این مناظر زیبا و شگفت انگیز است. این کشور از نظر وسعت، در جهان رتبه دوم را دارد. این کشور بیشتر از هر کشور دیگری دریاچه و رودخانه دارد. بخش قابل توجهی از خاک این کشور را دریاهایی پوشانده که آب شرین دارند.

تمام عکس‌ ها از کانادا کوه‌ ها، خرس‌ ها، صخره‌ های برفی یا سنگی و همچنین دریاچه ‌های فیروزه‌ ای خیره ‌کننده را نشان می ‌دهند. کانادا را می توان به عنوان یکی از بکرترین مناطق دنیا معرفی کرد که هر روز منطقه جدیدی در آن کشف می شود.

در واقع به کانادا، سرزمین دریاچه ها نیز می گویند. تعداد دریاچه های موجود در کانادا به حدود دو میلیون می رسد که از این نظر، از همه کشورهای دیگر در جهان بیشتر دریاچه دارد. کانادا در واقع به معنای "دهکده" است. نام این کشور از "کاناتا" گرفته شده است.

کاناتا به معنای روستا یا آبادی است. دو جوان بومی از این کلمه برای توصیف شهر Stadacona (کبک کنونی) توسط کاشف اروپایی ژاک کارتیه استفاده کردند، اما کارتیه از کلمه "کانادا" برای توصیف منطقه وسیع تری خارج از Stadacona استفاده کرد.

پایتخت کانادا

پایتخت کانادا

شهراتاوا به وسیله ملکه انگلستان به عنوان پایتخت رسمی کشور کانادا انتخاب شده است. این شهر در بین پایتخت های کشورهای مختلف از نظر سردی هوا در رتبه هفتم قرار دارد و در زمستان طولانی ترین پیست اسکیت جهان را در کانال Rideau در مرکز شهر اتاوا خواهید دید، کانالی که بیش از 7 کیلومتر طول دارد.

اتاوا یکی از زیباترین شهرهای کانادا است که در آن می توانید 4 فصل مختلف را تجربه کنید. در تابستان تجربه 33 درجه سانتیگراد مطمئنا عالی خواهد بود. نزدیک به نصف مردم این شهر زیر 35 سال سن دارند که آن را به یکی از جوان ترین شهرهای این کشور تبدیل کرده است. بیش از 14 موزه در اتاوا وجود دارد، اما موزه تمدن کانادایی پربازدیدترین موزه در اتاوا است.

جشنواره های بسیار مهمی در اتاوا برگزار می شود که این جشنواره ها همیشه میزبان مهمانان برجسته و مهمی هستند.

جشنواره لاله های کانادایی که در ماه می برگزار می شود، یکی از محبوب ترین هاست. گفته می شود که قلعه زیبای لوریر توسط چارلز ملویل هیز در اتاوا ساخته شده است، اما او 12 روز قبل از افتتاح هتل در کشتی تایتانیک درگذشت. بازدیدکنندگان اتاوا می توانند در مسافرخانه ای اقامت کنند که در قرن نوزدهم زندان بوده است.

مذهب و زبان کانادا

مذهب و زبان کانادا

در کانادا مردم دو زبان رسمی دارند که برگرفته از پیشینه غنی این کشور است. آن ها به زبان انگلیسی و فرانسوی تکلم می کنند. فرانسوی به طور رسمی در مونترال و کبک به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای کانادا صحبت می شود. دولت این کشور خدمات خود را به این دو زبان به مردم ارائه می کند.

شما می توانید تمام محصولاتی که نیاز دارید را از فروشگاه های سراسر این کشور با برچسب هایی که با زبان انگلیسی و فرانسوی نگاشته شده اند، پیدا کنید. همه خدمات عمومی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی در دسترس هستند، اما در شهرهایی غیر از کبک، مردم عموماً انگلیسی صحبت می کنند. حدود 18 درصد از کانادایی ها هر دو زبان را به عنوان زبان رسمی خود می دانند.

هندی ها اولین ملت ها یا مردمانی بودند که در کانادا ساکن شدند و در واقع نام کنونی «کانادا» از زبان آن ها الهام گرفته شده و به معنای «دهکده» یا «جامعه» است. جامعه کانادا تحت تأثیر ارزش های فرهنگی اروپای غربی است و به شدت از آن متاثر است. در حالی که بسیاری از مردم مذهبی هستند، اما کانادا را باید جامعه ای بسیار سکولار توصیف کرد. این کشور فضا را برای مردم آزاد گذاشته تا هر دینی که می خواهند را انتخاب نمایند و یا به هیچ کدام معتقد نباشند.

شاخه های دین در کانادا بسیار متنوع و گسترده است. به دلیل غلبه کثرت گرایی مذهبی در فرهنگ سیاسی این کشور، بسیاری از ادیان ناشناخته تلقی می شوند. 
با توجه به آمار، 77 درصد کانادایی ها خود را مسیحی می دانند.

پیروان دین مسیحیت مذاهب و شاخه های مختلفی دارند از جمله: کاتولیک، پروتستان و ارتدکس، که در این کشور پیروان زیادی دارند. جالب است بدانید که اسلام به طور گسترده در کانادا گسترش یافته است. پیروان این دین عمدتاً مهاجرانی هستند که از کشورهای عربی یا آسیایی به کانادا مهاجرت کرده اند.

در میان کانادایی‌ ها، می‌توانید یهودیان، بودایی‌ ها و پیروان فرقه‌ های دیگر را نیز بیابید و تنها درصد کمی از کانادایی‌ ها «حدود 10 درصد» خود را «بی ‌خدا» می‌خوانند. بسیاری از مردم نیز خود را اومانیست می نامند و به فرقه های مذهبی احترام می گذارند، اما رعایت تمام شعائر و آداب دینی را ضروری نمی دانند. برای مشاهده دقیق ادیان در کانادا به این اعداد نگاه کنید.
39 درصد کاتولیک
20.3 درصد پروتستان
6.3 درصد مسیحی 
3 درصد مسلمان
1.5 درصد هندو می باشند.

بیشتر اروپایی ها در قرن شانزدهم به کانادا آمدند و محصولات خود را با محصولات محلی مبادله کردند. با این حال، این امر به قدری مورد استقبال بومیان کانادا قرار گرفت که دو گروه اصلی مهاجران اروپایی «فرانسوی» و «بریتانیایی» هستند.

اگرچه فرانسه در جنگ 1760 بخشی از قلمرو خود را به بریتانیا واگذار کرد، اما بسیاری از فرانسوی زبانان باقی ماندند. در سال 1867 سه مستعمره بریتانیا در یک رویداد ادغام شدند.
این کشور بعداً به عنوان مترادف برای فرانسه جدید استفاده شد. بعد از این که به دست بریتانیا افتاد، گاهی به جای کانادا به آن کبک گفته می شد.
(ما در ابتدای مقاله “مقایسه کانادا با امریکا” در رابطه با کانادا و درباره علت نام گذاری این کشور به طور کامل توضیح دادیم.)

مردم این کشور بر این باورند که تأثیر مذهب بر زندگی عمومی مردم در حال کاهش است، به طوری که یک نظرسنجی اخیر در سال 2018 نشان داد که تقریباً دو سوم (64٪) معتقدند که مذهب در 20 سال گذشته نقش مهمی در زندگی آن ها نداشته است. تنها 12 درصد از مردم می گویند که مذهب در جامعه آن ها بیش از همیشه مهم است. نظرات زیادی در مورد خوب یا بد بودن این موضوع وجود دارد، به طوری که 37٪ از کانادایی ها دین را بر بی دین بودن ترجیح می دهند، در حالی که 29٪ مخالف آن هستند.

دو سوم کانادایی ها، یعنی 67 درصد از جمعیت، معتقدند که برای داشتن یک زندگی خوب و ارزش های اخلاقی، اعتقاد به خدا لازم نیست. این موضوع در جدیدترین نظرسنجی های انجام شده توسط اتاق های فکر در سال های 2002، 2007 و 2013 کاملاً ثابت بود.

بهائیان در کانادا بخش بزرگی از جامعه بین المللی بهائی را تشکیل می دهند. این دین در قرن نوزدهم زمانی که شوف (1817-1892) خود را به عنوان رسول خدا معرفی کرد، در ایران ظهور کرد. اصول بهاء شامل موضوعاتی است که رفتار فردی و اجتماعی را پوشش می دهد.

در حالی که ایمان به دین ماهیتی صوفیانه دارد، مهمترین اصول آن بیانگر رشته ای است که به دنبال سازماندهی ساختارهای جامعه بشری است. این سیستم مشترک با متن و زبان مشترک، آموزش مشترک، برابری مشترک زن و مرد و رفع تبعیض نژادی را متصور است.

با کمال تعجب، دومین باور مهم پس از مسیحیت، اعتقاد به «بدون دین بودن» است که بیش از یک چهارم جمعیت کانادا را پوشش می دهد. کانادا علاوه بر داشتن درصد بالایی از افراد بی دین، کشوری است که در آن افرادی که دیگر برای ایمان تلاش نمی کنند، زندگی می کنند. 

 مذهب و زبان یک کشور از مواردی هستند که نقش زیادی در جوامع آن ها ایفا می کنند و جزو یکی از مهم ترین شاخصه های شناخت یک ملت هستند.

از این رو ما در این قسمت از مقاله “مقایسه کانادا با امریکا” به صورت مفصل درباره شرایط دینی و زبانی کشور کانادا صحبت کردیم.

مساحت و جمعیت کانادا

مساحت و جمعیت کانادا

کانادا از نظر مساحت پس از روسیه دومین کشور بزرگ جهان است و مساحت کانادا بیش از 9.9 میلیون کیلومتر مربع است. اقیانوس آرام، قطب شمال و اقیانوس اطلس بخشی از هویت منطقه ای کانادا هستند. به همین دلیل است که شعار معروف «از دریا تا دریا» برای کانادا ایده آل است. کانادا طولانی ترین خط ساحلی را دارد و از 10 استان و 3 قلمرو به مرکزیت اتاوا تشکیل شده است.

کانادا در 1 ژوئیه 1867 یک کشور مستقل شد.

کانادا 33 برابر بزرگتر از کل اتحادیه اروپا، 15 برابر بزرگتر از ایتالیا و 15 برابر بزرگتر از فرانسه است. علاوه بر این، جالب است بدانید که این کشور وسیع تر از استرالیا، پنج برابر مکزیک و سه برابر بزرگتر از هند می باشد. 
این کشور به اندازه ای گسترده است که از نظر زمانی به شش منطقه تقسیم شده است. کانادا با 151600 مایل، طولانی ترین رگه را در جهان دارد.

آداب و رسوم و فرهنگ کانادایی

آداب و رسوم و فرهنگ کانادایی

یکی دیگر از شاخص های مهم در شناخت یک کشور، توجه به فرهنگ و مردم و آداب و رسوم آن ها است. ما در این بخش از مقاله “مقایسه کانادا با امریکا” می خواهیم به این مورد نگاهی بیاندازیم.
فرهنگ این کشور به علت تنوع و گستردگی آن بسیار جذاب است و برای فهم و شناختن آن به زمان زیادی نیاز خواهید داشت.

با این حال، برخی از روش های ارتباطی در سراسر کشور کاملا استاندارد و کاربردی هستند. به عنوان مثال، فروشندگان معمولا مودب، آرام و تا حدودی غیررسمی هستند، بنابراین سبک ارتباطی آن ها برای افراد غیرکانادایی ساده است.

مردم این کشور معمولا به شکل غیر مستقیم ارتباط برقرار می کنند و این ویژگی ممکن است منعکس کننده گرایش آمریکای شمالی و همچنین بریتانیا باشد. اگرچه مردم این کشور در صورت نیاز می توانند آشکارا مخالفت یا موافقت کنند، اما ترجیح می دهند تا این کار را با درایت و دیپلماتیک انجام دهند. سبک ارتباطی آن ها اساساً کاربردی و مبتنی بر عقل سلیم است و کانادایی ها بیشتر از طریق کلمات ارتباط برقرار می کنند. مردم این کشور اهمیت زیادی به زندگی خصوصی خود می دهند ودوست ندارند تا درباره آن با کسی صحبت کنند.

ارتباطات و فرهنگ تجاری مردم در این کشور از منطقه ای به منطقه دیگر فرق می کند، اما رفتار اخلاقی مردم این کشور کاملاً متقابل است. وقت شناسی مهم ترین ویژگی است که می توان برای شناسایی کانادایی ها ارائه داد. از هر سه کانادایی دو نفر صاحب خانه هستند که خانه های مجردی رایج ترین نوع مسکن در این کشور است. اما در سال‌های اخیر، جمعیت کانادا به ساختارهای چندخانواری روی آورده است. خانواده ها جوهره زندگی در کانادا هستند.

میانگین سن ازدواج برای مردان بیست سال و برای زنان هم بیست سال است. در اکثر خانواده ها فرزندان تنها چند سال از هم فاصله سنی دارند. اکثر زوج ها در کانادا به طور کلی تحصیلات، مذهب و زندگی نامه مشترک دارند. در حال حاضر آمار طلاق در این کشور افزایش یافته است. به طوری که نصف ازدواج ها به جدایی منتهی می شوند.

زنان در سال 1992 بیش از 45 درصد از نیروی کار را تشکیل می دادند، اما درآمد آن ها کمتر از دو سوم مردان بود. فرهنگ پوشش در بین مردم این کشور به مدل های نوین و غربی شباهت دارد اما مرسوم است که در مناسبت های خاص، لباس سنتی اقوام خود را بپوشند. مثلا می توانید در جشن ها یا مراسم گوناگون افرادی را مشاهده کنید که با تیپ و استایل گاوچران های آمریکایی لباس می پوشند. تقریباً همه بزرگسالان در کانادا باسواد هستند، به این معنی که می توانند به خوبی بخوانند و بنویسند.

هر منطقه در این کشور سیستم آموزشی مجزایی دارد. اما چیزی که در تمام مناطق یکسان است، این است که تحصیل از سن 6 تا 16 سالگی اجباری است. منطقه کبک دارای دو سیستم آموزشی موازی است که به طور خاص برای دانش آموزان فرانسوی زبان و همچنین برای سایر دانش آموزان طراحی شده است. تحصیل در کانادا توسط دولت تامین می شود و از معروف ترین دانشگاه های کانادا می توان به دانشگاه تورنتو و دانشگاه مک گیل در مونترال اشاره کرد.

خانواده های کانادایی مانند همتایان آمریکایی خود بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می کنند و بسیاری از آن ها روزنامه خوان های خوبی هستند. موقعیت منظره کانادا شرایط ایده آلی را برای تفریح فراهم می کند، به همین دلیل پیاده روی یا قدم زدن در سواحل زیبای کانادا بخش مهمی از سرگرمی است که خانواده های کانادایی از آن لذت می برند.

نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین است و شهرها به طور کلی زیبا، تمیز و با مدیریت کارآمد هستند.

تعداد افراد بی خانمان و همچنین قاچاق مواد مخدر در این کشور بسیار کم است. کانادا بدهی های زیادی دارد و با تقاضای فزاینده ای برای تمرکززدایی از بسیاری از مناطق خود، به ویژه پایتخت، که جدی ترین مشکل در کانادا است، مواجه است. امکان جدایی کبک و تبدیل شدن به یک کشور مستقل نیز وجود دارد.

آشنایی با آمریکا

آشنایی با آمریکا

اگر تا به این قسمت از مقاله مقایسه کانادا با امریکا را به دقت مطالعه کرده باشید، اطلاعات مفید و جامعی را درباره کانادا به دست آورده اید. حال لازم است تا کشور آمریکا را نیز کمی بهتر و دقیق تر بشناسیم.
قاره آمریکا سرزمینی است که خیلی دیرتر از سایر قاره ها کشف شد، حتی دو سه قرن پیش کسی فکر نمی کرد که این سرزمین به چنین کشوری تبدیل شود. این کشور از نام کاشف و نقشه ‌بردار ایتالیایی آمریگو وسپوچی نامگذاری شده است. این ملوان ایتالیایی بود که بیشتر اطلاعات مربوط به سرزمین تازه کشف شده در غرب را منتشر کرد.

او بعد از گذشت 5 سال از سفرهای کریستف کلمب، شروع به سفر کردن کرد. وجه اشتراک آن ها این بود که هر دو برای دولت اسپانیا کار می کردند و دولت اسپانیا هزینه های سفر آن ها را پرداخت می کرد. وسپوچی چهار بار به قاره آمریکا سفر کرد و بیشتر از کریستف کلمب از نقاط این قاره دیدن کرد. تاریخچه این کشور به سال 1783 باز می گردد، زمانی که ایالات متحده توسط معاهده پاریس به رسمیت شناخته شد.

این کشور قبل از این که مستقل شود، جزو مستعمرات کشورهای اروپایی به حساب می آمد اما بعد از آن توانست با حضور موثر در جنگ های جهانی اول و دوم، نفوذ خود در دنیا را بیشتر کند.
ایالات متحده در بخش شمالی قاره قرار دارد و همسایگانی نظیر کانادا، مکزیک، اقیانوس اطلس و خلیج مکزیک و اقیانوس آرام دارد. این کشور از 50 ایالت و یک ناحیه فدرال تشکیل شده است. آلاسکا از شمال با اقیانوس منجمد شمالی، از غرب با تنگه برینگ و از جنوب غربی با انتهای اقیانوس آرام همسایه است.

مساحت این کشور 9826630 کیلومتر مربع است و حدود 324 میلیون نفر در آن زندگی می کنند. از نظر وسعت، ایالات متحده سومین کشور بزرگ جهان پس از روسیه و کانادا است. جمعیت ایالات متحده را سفیدپوستان، سیاه پوستان، آسیایی ها، هندی ها و دیگران تشکیل می دهند.

معروف ترین شهرهای آمریکا عبارتند از: واشنگتن، نیویورک، بوستون، فیلادلفیا، شیکاگو، سن دیگو، دالاس، سن خوزه، سانفرانسیسکو، فینیکس، کارائیب، لاس وگاس، هاوایی، میامی و هیوستون. 
واشنگتن دی سی، شهری مملو از موزه های تاریخی، بناهای تاریخی و ساختمان های سیاسی معروف است که همگی بازتاب تاریخ ایالات متحده می باشند.

شهر مهم بعدی نیویورک است. این شهر را می توان پرجمعیت ترین شهر این کشور دانست که با شرایطی که دارد، نقش مهمی در اقتصاد و فرهنگ آمریکا ایفا می کند. در این شهر بزرگ، در میان آسمان خراش های بلند، بزرگترین بازار سهام جهان قرار دارد.

برای سفر به این کشور به ویزای آمریکا نیاز دارید، اما از آنجایی که نمی توانید آن را در ایران دریافت کنید، باید برای  پیکاپ، ویزای آمریکا اقدام کنید.

فرهنگ و زبان مردم آمریکا

فرهنگ و زبان مردم آمریکا

ایالات متحده به طور رسمی سکولار است، به این معنی که دولت نسبت به همه ادیان بی طرف است. با وجود جدایی دین از سیاست، مردم این کشور مذهبی هستند زیرا شعار آمریکایی ها (توکل بر خدا) است. 50 درصد آمریکایی ها پروتستان، 24 درصد کاتولیک، 2 درصد مورمون، حدود 2 درصد یهودی و 1 درصد مسلمان هستند.

انگلیسی آمریکایی، زبان اصلی در آمریکا است.

در کنار این ها، مردم این کشور به زبان‌ های اسپانیایی، هند و اروپایی، آسیایی، زبان ‌های اقیانوسی و سایر زبان ‌ها تکلم می ‌کنند. واحد پول آمریکا دلار است و قوی ترین اقتصاد جهان را دارد.

صادرات این کشور شامل ذرت، میوه جات، غلات کامل، مواد شیمیایی صنعتی، کالاها (ترانزیستور، هواپیما، قطعات خودرو، کامپیوتر و تجهیزات ارتباطی)، خودرو و مواد دارویی است.

فرودگاه های کشور آمریکا

فرودگاه های کشور آمریکا

این کشور فرودگاه های زیادی دارد که از مهمترین آن ها می توان به فرودگاه اوهار شیکاگو، فرودگاه دالاس واشنگتن و فرودگاه سالت لیک سیتی اشاره کرد. فرودگاه بین المللی شیکاگو اوهار در 27 مایلی شیکاگو، ایلینوی واقع شده است و به عنوان دومین فرودگاه شلوغ جهان شناخته می شود.

این فرودگاه با بیش از 200 شرکت هواپیمایی کار می کند و تعداد زیادی از پروازهای داخلی و خارجی را پوشش می دهد. فرودگاه دالس- واشنگتن یک فرودگاه بین المللی است که در ۴۰ مایلی غرب واشنگتن دی سی، ویرجینیا قرار دارد.

این فرودگاه مقر خطوط هوایی یونایتد در شرق ایالات متحده است و این شرکت وظیفه جابجایی بیشترین تعداد مسافر را به عهده دارد.

فرودگاه سالت لیک سیتی در سالت لیک سیتی قرار دارد و به عنوان فرودگاه مسافربری و باربری عمومی استفاده می شود. برای ورود به این کشور ابتدا باید از سفارت آمریکا وقت بگیرید.

جمعیت ایالات متحده

جمعیت ایالات متحده

جمعیت ایالات متحده هر سال به طور مثبت رشد می کند، به همین دلیل است که ایالات متحده دارای جمعیت دائمی جوان است. این دقیقا برعکس سایر کشورهای اروپایی مانند آلمان، فرانسه یا سوئد است زیرا این کشورهای اروپایی در سال های اخیر رشد منفی داشته اند و در سال های اخیر در فهرست جمعیت ایالات متحده قرار گرفته اند.
•    در سال 2015، جمعیت به 321 میلیون نفر رسید.
158 میلیون نفر برای مردان 
162 میلیون نفر زنان

•    در سال 2016، جمعیت به 323 میلیون نفر رسید.
159 میلیون مردان
164 میلیون نفر زنان

•    در سال 2017، جمعیت 325 میلیون نفر بود.
تعداد مردان 160 میلیون نفر 
تعداد زنان 165 میلیون نفر 

•    در سال 2018، جمعیت به 327 میلیون نفر رسید.
•    در سال 2019، جمعیت به 329 میلیون نفر افزایش یافت. 

آب و هوای آمریکا

آب و هوای آمریکا

بیشتر مناطق ایالات متحده به طور کلی گرم است،

اما آب و هوا در فلوریدا و هاوایی گرمسیری، در آلاسکا قطبی، در دشت های بزرگ، سواحل کالیفرنیا، در مدیترانه و در حوزه بزرگ بیابانی است.

شهرهایی در ایالات متحده آمریکا

شهرهایی در ایالات متحده آمریکا

حتما شنیده اید که اصطلاح ایالات متحده هم برای آمریکا استفاده می شود. ما در این بخش از مقاله “مقایسه کانادا با امریکا” می خواهیم به بررسی ایالات و ذکر آن ها بپردازیم.
ایالات متحده 50 ایالت دارد که هر کدام شهرهای خاص خود را دارند. در این ایالت ها مجموعا 275 شهر وجود دارد. شلوغ ترین و خلوت ترین شهرها نیویورک و تیموکولا هستند.
در بخش زیر لیستی از ایالات آمریکا را آماده کرده ایم.
ایالت آلاباما
ایالت آلاسکا
ایالت آریزونا
ایالت آرکِنسا، آرکنسو یا آرکانزاس
ایالت کالیفرنیا
ایالت کلرادو
ایالت کنِتیکت
ایالت دلاور
ایالت فلوریدا
ایالت جورجیا
ایالت هاوایی
ایالت آیداهو
ایالت ایلینوی
ایالت ایندیانا
ایالت آیووا
ایالت کانزاس
ایالت کنتاکی
ایالت لوئیزیانا
ایالت مین
ایالت مریلند
ایالت های کشور آمریکا
ایالت ماساچوست
ایالت میشیگان
ایالت مینه سوتا
ایالت می سی سی پی
ایالت میزوری
ایالت مونتانا
ایالت نبراسکا
ایالت نوادا
ایالت نیوهمپشر
ایالت نیوجرسی
ایالت نیومکزیکو
ایالت کارولینای شمالی
ایالت داکوتای شمالی
ایالت اوهایو
ایالت اوکلاهما
ایالت پنسیلوانیا
ایالت رودآیلند
ایالت کارولینای جنوبی
ایالت داکوتای جنوبی
ایالت اوتا
ایالت تنسی
ایالت تگزاس
ایالت ورمانت
ایالت ویرجینیا
ایالت واشینگتن
ایالت ویرجینیای غربی
ایالت ویسکانسین
ایالت وایومینگ

جاذبه های گردشگری و سرگرمی در ایالات متحده

جاذبه های گردشگری و سرگرمی در ایالات متحده

ایالات متحده یکی از جوان ترین کشورهای جهان است و دارای انواع سرگرمی هایی است که یک گردشگر می تواند از آن لذت ببرد. این کشور با مناطق ناب و منحصربه فرد، کویرهای رنگارنگ و جزایر زیبا، امکان سفر در دل طبیعت را فراهم کرده است.

در این بخش از مقاله مقایسه کانادا با امریکا می خواهیم به مهم ترین جاذبه های گردشگری موجود در کشور ایالات متحده آمریکا اشاره کنیم و کمی درباره هر کدام حرف بزنیم.

آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا در مرز بین این کشور و کانادا واقع شده است که شامل سه آبشار به نام‌ های نعل اسبی، آبشار آمریکایی و آبشار عروس است که در نهایت در دریاچه انتاریو ریخته می شود.

کوه راشمور

یاد بود ملی کوه راشمر در داکوتای جنوبی، چهره چهار رئیس جمهور آمریکا است که در صخره حک شده است.

ممفیس

این شهر شنی، صنعتی و قدیمی است ، اما گول ظاهر ناهموار آن را نخورید. این شهر هنوز محل زندگی عاشقان غذا و طرفداران موسیقی است. از خصوصیات دیگر این شهر می توان به محل تولد خواننده معروف الویس پریسلی اشاره  کرد که طرفداران وی را به سمت خود می شکاند. 

مجسمه آزادی

این مجسمه که در بندر لیبرتی در شهر نیویورک قرار دارد، شکل لیبرتاس را نشان می‌دهد. زنی که ایستاده و راه می‌ رود با هفت پرتو نور در اطراف سرش، یک تخته سنگی در دست چپ و یک مشعل در دست راستش دارد. 

دریاچه تاهو

انواع مختلفی از گیاهان و جانوران در کنار این دریاچه زندگی می کنند و این کاملا شگفت انگیز است. در طول سال های خشکسالی کالیفرنیا، رودخانه نیز خشک شده بود. کوه های کوچک اطراف، محل مناسبی برای پیاده روی و قایق سواری در تابستان و اسکی در زمستان است.

پورتلند

شهر پورتلند بی نظیر است. در اینجا بهترین زمان را با چرخ دستی های غذا، باغ های زیبا، هنرهای زنده و امکان پیاده روی در کوه های اطراف خواهید داشت.

پورتلند یک شهر عالی است به خصوص در تابستان که آب و هوا خوب است و جشنواره های فراوانی برگزار می گردد.

مقایسه کانادا با امریکا از نظر راه های مهاجرت کانادا و آمریکا

راه های مهاجرت به کانادا و آمریکا تقریبا یکسان است. افراد معمولاً می توانند از طرق زیر اقامت کوتاه مدت و موقت در این کشورها را دریافت کنند و در صورت داشتن شرایط لازم و کافی باید به دنبال اقامت موقت یا دائم در آمریکا و کانادا باشند.
مهاجرت کاری
مهاجرت تحصیلی
مهاجرت از طریق تولد فرزند
مهاجرت سرمایه گذاری
مهاجرت از طریق ازدواج با یک شهروند این کشورها 
مهاجرت از طریق پناهندگی
اما طبیعی است که شرایط کار، سرمایه گذاری، زندگی و سایر شرایط بین ایالات متحده و کانادا متفاوت است. زیرا هر کدام قوانین و مقررات خاص خود را دارند.

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط اقتصادی

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط اقتصادی

برای مقایسه اقتصاد کانادا و ایالات متحده، باید مواردی مانند تولید ناخالص داخلی، درآمد سالانه شهروندان و مالیات بر درآمد آن ها را بررسی کنیم.
در واقع، تولید ناخالص داخلی کانادا حدود 1.73 تریلیون دلار است. در حالی که تولید ناخالص داخلی ایالات متحده آمریکا، تقریبا 21.4 تریلیون دلار برآورد شود.
با نگاهی به وضعیت فعلی و با  ثبات، درآمد سالانه خانواده های کانادایی حدود 61400 دلار است، اما خانواده های آمریکایی می توانند به طور متوسط سالانه 68703 دلار درآمد داشته باشند.

نرخ مالیات بر درآمد در کانادا حدود 15 تا 35 درصد تخمین زده می شود، اما در ایالات متحده، دستمزد خانواده بین 10 تا 37 درصد است.

البته دو کشور قوانین و مقررات متفاوتی برای مالیات بر درآمد افراد دارند که بر اساس آن نرخ مالیات بر درآمد کمتر از نرخ مالیات بر درآمد خانواده ها خواهد بود.

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط تحصیلی

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط تحصیلی

هر دو کشور از نظر آکادمیک قوی هستند و کالج ها، مدارس و دانشگاه های فوق العاده خوبی دارند. این دو کشور به دلیل برنامه های تحصیلی متفاوتی که ارائه می دهند، به عنوان محبوب ترین کشورها برای دانشجویان مهاجر معرفی شده اند.

یکی از تفاوت های کانادا و آمریکا از نظر تحصیلی هزینه و شهریه دانشگاه ها خواهد بود. البته هزینه ها در ایالات متحده فقط کمی بیشتر از کانادا است. با این حال، این نیز به تقاضای بالای تحصیل در کانادا کمک می کند.

گفتنی است که افراد با مدرک فوق لیسانس یا دکترا در کانادا می توانند به صورت پاره وقت کار کند. حتی پس از فارغ التحصیلی به وی 6 ماه فرصت داده می شود تا در کانادا زندگی کند تا بتواند شغل مناسبی پیدا کند و اقامت موقت را به اقامت دائم کانادا تبدیل کند. اما باید توجه داشته باشیم که چنین شرایطی در هنگام تحصیل در آمریکا وجود ندارد.

اما دلایل متعددی وجود دارد که درصد زیادی از دانشجویان را از تحصیل در کانادا و انتخاب آمریکا به عنوان مقصد خود باز می دارد. در کل باید دانشگاه های آمریکا را در زمینه فناوری و تحقیقات قویتر از دانشگاه های کانادا بدانیم.

این که هزینه های کمتر و شرایط مطلوب تری را برای تحصیل در اولویت قرار می دهید یا از نظر فناوری شرایط کشور بریتان مهم است، بستگی به شرایط خاص شما دارد.

مقایسه کانادا با امریکا از نظر سیاست مهاجرت

همان طور که می دانید، کانادا به دلیل نرخ بیکاری بسیار پایین، مقصد اصلی مهاجران خواهد بود.
سیاست اصلی مهاجرت کانادا این است که بتواند مهاجران را به نیروی کار ماهر تبدیل کند تا اقتصاد را سرزنده و پر جنب و جوش نگه دارد.

بر اساس آمارهای موجود، حدود دو سوم مهاجران مقیم کانادا برای ویزای کار یا سرمایه گذاری درخواست داده اند و توسط دولت کانادا پذیرفته شده اند.

در مقابل، سیاست مهاجرت در ایالات متحده، بر خلاف کانادا، کمتر به شغل وابسته است و برای مهاجران عمدتاً بر روابط خانوادگی و خویشاوندان متمرکز است. آمارها نشان می دهد که از مجموع مهاجران آمریکایی، تنها 15 درصد در سراسر کشور کار می کنند.

مقایسه کانادا با امریکا از نظر فرصت شغلی

مقایسه مهاجرت به کانادا و ایالات متحده به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله آن ها می توان به فرصت های شغلی اشاره کرد. نرخ بیکاری در هر دو کشور ممکن است در سال های اخیر به شدت کاهش یافته باشد، اما اقدامات هر یک برای کاهش نرخ بیکاری متفاوت خواهد بود.

یکی از مهم ترین اقدامات دولت کانادا این است که دانشجویان پس از فارغ التحصیلی به مدت 3 سال کار کنند و سپس به اقامت موقت کانادا روی آورند. البته افراد برای این کار ملزم به دریافت مجوز کار در مقطع کارشناسی ارشد (PGWP) هستند.

اما باید توجه داشت که چنین شرایطی برای دانشجویان مهاجر در آمریکا فراهم نخواهد شد و فرصت های شغلی به راحتی در اختیار آن ها قرار نخواهد گرفت. بنابراین می توان نتیجه گرفت که ایالات متحده اقدامات دیگری را برای کاهش نرخ بیکاری انجام می دهد.

مقایسه کانادا با امریکا از لحاظ هزینه زندگی

برای افرادی که قصد مهاجرت به کانادا یا ایالات متحده را دارند، قطعاً تأمین هزینه زندگی آن ها بسیار مهم است. به جرات می توان گفت که هزینه زندگی در آمریکا بسیار بیشتر از کانادا خواهد بود و طبق آمار، تفاوت هزینه ها 29 درصد برآورد شده است.

هزینه زندگی شامل اقلام مختلفی است که مهمترین آن ها در زیر ذکر شده است:
اجاره یا خرید خانه
پول قبض آب، برق و گاز
هزینه غذا
هزینه حمل و نقل محلی و تاکسی
هزینه هایی که در ایالات متحده و کانادا متفاوت تر است که منجر به بهتر بودن شرایط هزینه کل زندگی در ایالات متحده نسبت به کانادا شده است، به هزینه های مسکن، غذا و هزینه های خوراک مربوط می شود. 

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط درمان

مقایسه کانادا با امریکا از نظر شرایط درمان

شکی نیست که وضعیت سلامت یکی از مسائل اصلی است که باید در مقایسه مهاجرت به ایالات متحده و کانادا به آن توجه کرد. در اینجا مروری بر شرایط درمانی در این دو کشور خواهیم داشت.
در کانادا، دولت برای ارائه خدمات دولتی یا خصوصی به بیماران، به پزشکان پول می دهد. بنابراین، فردی که تابعیت کانادا را دارد، مجبور نیست برای مراقبت های بهداشتی به پزشک پول پرداخت کند. این تمهیدات به دلیل وجود مرکزی به نام Global Health Care  در کانادا است.

فقدان پوشش همگانی سلامت در ایالات متحده به این معنی است که این کشور سیستم درمانی استانداردی ندارد و یک سیستم ترکیبی محسوب می شود.

البته در حال حاضر زمزمه های قوانین جدید در رابطه با وضعیت سلامت در این کشور به گوش می رسد.
از طریق این مقایسه می توان دریافت که پرونده درمان در کانادا با دقت بیشتری نسبت به آمریکا برنامه ریزی شده و نوعی مزیت برای آن محسوب می شود.

اکسپرس اینتری یا لاتاری؟

همان طور که می دانید، یکی از راه های مهاجرت به کانادا اکسپرس اینتری است. این کار توسط کارگران ماهر و با تجربه ای انجام می شود که قصد اقامت دائم در این کشور را دارند. این افراد در صورت کسب حداقل امتیاز 67 از 100 می توانند از طریق روش اکسپرس انتری اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.
در اینجا برخی از عواملی که بر فرآیند اکسپرس اینتری تأثیر می‌گذارند، آورده شده است:
سن
مهارت های زبان انگلیسی یا فرانسوی
تحصیلات
تجربه کاری
اما لاتاری روشی پرطرفدار برای مهاجرت به آمریکاست که با قرعه کشی انجام می شود و بستگی به شانس دارد. شرایط شرکت و ثبت نام در لاتاری آمریکا به شرح زیر خواهد بود:
فرد در یک کشور واجد شرایط متولد شده باشد.
حداقل مدرک تحصیلی را دارا باشد.
رسیدن به سن قانونی
دو سال سابقه کار 
بدون سابقه کیفری
هرکسی که از طریق قرعه کشی به آمریکا مهاجرت کند، می تواند بلافاصله در آمریکا کار کند. همچنین پس از 5 سال می تواند تابعیت آمریکا را دریافت کند.
این آخرین موردی بود که درباره این دو کشور به مقایسه گذاشتیم.

سخن پایانی

حال که به انتهای مقاله مقایسه کانادا با امریکا رسدیم، انتظار می رود که هر دو کشور را به خوبی شناخته باشید و بدانید که کدام یک و از چه نظر بر دیگری برتری دارد. چنان چه تصمیم به مهاجرت به هر کدام را دارید، بهتر است قبل از اقدام درباره آن ها تحقیق کنید. این مقاله یک منبع خوب برای شما خواهد بود تا بدانید که کدام یک برای زندگی مناسب تر است. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده و به پاسخ سوالات خود رسیده باشید.