مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت

در این مقاله می خواهیم به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت بپردازیم تا در این خصوص، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. لطفا ما را همراهی نمایید.

کانادا یکی از کشورهای مرفه در جهان است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از مهاجران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. اغلب مهاجران کانادا افرادی هستند که در کشور خودشان با مشکلاتی مواجه می شوند.

در این مقاله می خواهیم به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت بپردازیم تا در این خصوص، تصمیم گیری بهتری داشته باشید. لطفا ما را همراهی نمایید.

کانادا یکی از کشورهای مرفه در جهان است که هر ساله تعداد بسیار زیادی از مهاجران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند. اغلب مهاجران کانادا افرادی هستند که در کشور خودشان با مشکلاتی مواجه می شوند.

به عنوان مثال در انگلستان میزان جست و جوی گوگل توسط مردم این کشور در سال 2019 بعد از انتخابات عمومی، با عنوان مهاجرت به کانادا به طور بسیار چشمگیری افزایش داشت. (تقریبا 49 برابر) مردم ایران نیز از 20 سال گذشته به دلیل گرانی های سرسام آور و مشکلات شخصی دیگر، همواره در لیست مهاجران کانادایی قرار داشته اند.

برای مهاجرت به کانادا شما باید هدفی تعیین کنید تا بر اساس آن بتوانید اقامت بگیرید. کانادا از جمله کشورهایی است که برای مهاجران اقامت دائم نیز در نظر گرفته است. اما برای دریافت اقامت، لازم است شرایطی را داشته باشید.

به طور مثال برای تحصیل نمی توان اقامت دائم دریافت کرد اما برای سرمایه گذاری و اشتغال امکان دریافت اقامت دائم را دارید. مسئله ی مهمی که ذهن بسیاری از مهاجران را به خود درگیر کرده این است که کدام شهر، گزینه ی مناسبی برای مهاجرت  و اقامت می باشد.

آشنایی با فرهنگ و امکانات هر شهر لازمه ی مهاجرت به کشور کانادا است. تمام شهرهای کانادا شهرهای خوبی هستند اما هدف شما از مهاجرت نیز برای انتخاب شهر مهم است. شهرها از نظر موقعیت شغلی، مسکن، تحصیل، آب و هوا و اوقات فراغت متفاوت می باشند و هر شهری فرصت های خوب خود را دارد.

هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کانادا متفاوت می باشد. با این حال میانگین دستمزد نیز در برخی شهرها بیشتر است. برخی از شهرهای کانادا بازار کار خوبی دارند که فرصت های شغلی بی نظیری را در اختیار مهاجران قرار می دهند. برخی دیگر از شهرها هم از نظر تحصیل یا مسکن نسبت به سایر شهرها برتری دارند.

در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت باید گفت که نمی توان بهترین شهر را تعیین کرد. زیرا هر شهری مزایا و امکانات خاص خود را دارد. در نتیجه تعریف بهترین شهر بر اساس نیاز و هدف هر فرد برای زندگی در این کشور تعیین می شود.

اینفوگرافیک مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت

اینفوگرافیک مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت

با این حال از شهرهای ونکوور، تورنتو، کلگری، مونترال و اتاوا می توان به عنوان بهترین شهرهای کانادا یاد کرد که کیفیت زندگی در آن ها به بهترین شکل ممکن است.

در این مقاله به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت پرداخته ایم و هر شهری را بر اساس دانشگاه ها، موقعیت های شغلی، هزینه های زندگی و میزان خدمات درمانی و اجتماعی آن مورد بررسی قرار داده ایم. با ما باشید.

فهرست مطالب:
برای انتخاب شهر مقصد، چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟
لیست بهترین شهرهای بزرگ کانادا برای مهاجرت کدامند؟
مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت
ونکوور (Vancouver)
تورنتو (Toronto)
کلگری (Calgary)
مونترال (Montréal)
اتاوا (Ottawa)
کبک (Quebec)
شهر ساسکاچوان
بهترین شهرهای کانادا برای کار کدامند؟
اشتغال در شهر تورنتو
اشتغال در شهر ونکوور
اشتغال در شهر مونترال
اشتغال در شهر کبک
اشتغال در شهر کلگری
بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل کدامند؟
مونترال رتبه اول بهترین دانشگاه کانادا
تحصیل در شهر تورنتو
تحصیل در شهر ونکوور
تحصیل در شهر کبک
سخن پایانی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت با ما همراه باشید.

 

برای انتخاب شهر مقصد، چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

برای انتخاب شهر مقصد، چه معیارهایی را باید در نظر بگیریم؟

برای دریافت اقامت و مهاجرت به کانادا شما باید زحمت زیادی بکشید. در صورتی که شهر خوبی را برای اقامت انتخاب نکنید، از مهاجرت خود پشیمان خواهید شد. پس در انتخاب شهری که قرار است در آن ساکن شوید، دقت زیادی داشته باشید.

تولدتان در وطن اختیاری نیست اما زندگی در کشوری دیگر حقی است که هر فردی می تواند داشته باشد. همچنین در زمان تولد هیچ نقشی برای انتخاب شرایط و کیفیت زندگی خود نداشته اید اما با انتخاب یک کشور و شهر مناسب برای مهاجرت به اختیار، زندگی و آینده ای بهتر برای خود خواهید ساخت.

قرار است بخش زیادی از عمر خود را در کشور و شهری که انتخاب می کنید، بگذرانید. بنابراین مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت امر مهمی است. قبل از مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت ابتدا باید مهم ترین معیارهای انتخاب یک شهر را بررسی کنیم. هر فردی برای مهاجرت هدفی دارد که با توجه به اهداف، معیارهای زیر شکل می گیرند.
•    دلیل از مهاجرت
•    شرایط فعلی مهاجرین
•    شرایط اجتماعی
•    شرایط اقتصادی
•    شرایط سیاسی
•    تضاد یا تشابه فرهنگی
•    هزینه های زندگی
•    هزینه های تحصیل
•    اشتغال
•    میزان درآمد
•    سطح رفاه
•    شرایط پذیرش مهاجر
•    قوانین مهاجرتی
•    آزادی
قابل ذکر است که مهاجرت برای همه ی افراد مناسب نیست. افراد باید شرایط زندگی در کشور مقصد را بررسی کنند. در واقع فرد باید توان وفق دادن خود را با فرهنگ، زبان، سطح اقتصادی و ویژگی های روحی کشور مقصد داشته باشد. افراد باید تصور خود را از مهاجرت اصلاح کنند.

مهاجرت همیشه آن تصویر رویایی که سطح بالای رفاه و آرامش می باشد، نیست.

زندگی در کشورهای خارجی و شهرهای مختلف نیز مشکلات خاص خود را دارد. شما برای رسیدن به رفاه و آرامش در کشور مقصد باید تلاش زیادی بکنید. بررسی فقط جاذبه های دیدنی و شرایط رفاه یک شهر سبب می شود که شما با ورود و دیدن شرایط آب و هوایی، فرهنگی و شرایط اقتصادی آن شهر شگفت زده شوید.

لیست بهترین شهرهای بزرگ کانادا برای مهاجرت

لیست بهترین شهرهای بزرگ کانادا برای مهاجرت

زندگی در شهر بزرگ با شهر کوچک بسیار متفاوت است. این موضوع برای کشور کانادا نیز صدق می کند. در شهرهای کوچک به دلیل جمعیت کمتر، بالا بردن میزان درآمد، کنترل بهداشت عمومی و کنترل جرم و جنایت راحت تر انجام می گیرد. بنابراین کیفیت زندگی نیز بهتر است.

بنابراین در انتخاب شهر، بررسی جمعیت نیز مهم است زیرا در کانادا شهرهای بزرگی هم هستند که میزان کیفیت زندگی در آن ها بسیار خوب است. در زیر به معرفی بهترین شهرهای کانادا برای زندگی پرداخته ایم. در بخش های بعدی به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت خواهیم پرداخت.

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت

•    اتاوا
•    وینی پگ
•    تورنتو
•    ونکوور
•    مونترال
•    کبک سیتی
•    ادمونتون
•    کلگری

 

مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت

مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت

خوشبختانه بیشتر شهرهای کانادا امکانات و موقعیت های خوبی برای زندگی، تحصیل و اشتغال دارند.

با این حال با توجه به اهداف و سبک زندگی خود باید یک شهر را برای زندگی انتخاب کنید.

ونکوور (Vancouver)

مساحت شهر ونکوور 115 کیلومتر مربع می باشد و جمعیت آن 675.218 نفر است که در ساحل غربی استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. ونکوور به دلیل طبیعت بی نظیر و فرهنگ خوبش، یکی از محبوب ترین شهرهای این کشور بوده و همیشه مورد توجه مهاجران قرار دارد.

ونکوور در امتداد اقیانوس آرام قرار دارد. همچنین کوه های سر به فلک کشیده ای دارد که زیبایی شهر را دو چندان می کنند. از تفریحات خوب این شهر می توان به اسکی، موج سواری، اسنوبورد، تماشای نهنگ و ... اشاره کرد. میزان سطح بهداشت، فرهنگ، محیط زیست و آموزش ونکوور بسیار بالا است. به همین دلیل مهاجران زیادی علاقه مند به سکونت در این شهر هستند. مردم شهر ونکوور مردمی خونگرم بوده و با مهاجران دوستانه رفتار می کنند.

ونکوور مزایای زیادی دارد. با این حال هزینه های زندگی در این شهر گران است. قیمت خرید خانه در این شهر بالا است و هزینه های اجاره خانه نیز نسبت به سایر شهرها رقمی بالا دارد. شما برای دیگر هزینه های زندگی نظیر خوراک، پوشاک، حمل و نقل و وسایل خانه باید هزینه های زیادی را در نظر بگیرید.

اقتصاد ونکوور

شهر ونکوور اما اقتصاد خوبی را میان دیگر شهرها دارد. داشتن مراکز مهم در عرصه حمل و نقل به دلیل وجود اقیانوس آرام و بنادر وسیع سبب رشد اقتصادی این شهر گشته است. در این شهر به حمل و نقل ریلی نیز توجه زیادی شده است که در صادرات کالا به دیگر کشورها نقش مهمی را ایفا می کند.

همچنین به دلیل سرسبز بودن این شهر، صنایع مرتبط با چوب رونق زیادی دارد. بنابراین فرصت های شغلی خوبی در اختیار مهاجران قرار دارد. مهاجران در بخش های زیر می توانند فعالیت داشته باشند و کسب درآمد کنند:
•    سینما و فیلم
•    خدمات شخصی
•    فناوری و ارتباطات
•    ساخت و ساز
•    جنگلداری
•    صیادی
•    گردشگری
•    معدن

آب و هوای ونکوور

آب و هوای ونکوور

در ونکوور گرم ترین ماه سال آگوست و سردترین ماه سال ژانویه می باشد. ماه جولای معتدل ترین ماه در ونکوور می باشد که زمان خوبی برای شنا کردن و لذت بردن از آب و هوای خوب این شهر است.

رفتار مردم ونکوور با مهاجرین

شهر ونکوور اقدام به جذب افراد تحصیلکرده، نخبه و متخصص از سراسر جهان می کند. بنابراین با مهاجران رفتار مودبانه ای می شود. یکی از مزایای خوب این شهر برای پیدا کردن کار این است که هیچ تمایزی بین مهاجران وتوابع کانادایی وجود ندارد.

یعنی مهاجران و توابع کانادایی برای استخدام در مراکز مختلف به صورت برابر وارد رقابت می شوند. مردم ونکوور با مهاجران رفتار خوبی دارند. مهاجران به اندازه توابع کانادا می توانند از امکانات رفاهی و مراقبت های بهداشتی برخوردار باشند.

با این وجود، برخی از مهاجران معتقدند که به سختی می توانند با مردم ونکوور ارتباط برقرار کنند.
شما در حال مطالعه مقاله  "مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت" می باشید.

تورنتو (Toronto)

تورنتو به دلیل چند فرهنگی بودن، شهر مناسبی برای مهاجران از سراسر جهان می باشد. مساحت این شهر  630.2 و جمعیت آن 2.93 میلیون نفر است. از تورنتو به عنوان بزرگ ترین شهر کانادا می توان یاد کرد که در استان انتاریو قرار دارد.

تقریبا نیمی از جمعیت تورنتو از توابع دیگر شهرها می باشند. بیش از 230 ملیت در تورنتو مشغول به زندگی هستند. همین امر تورنتو را به متنوع ترین شهر از نظر قومیت تبدیل کرده است. از جمله وقایع فرهنگی در تورنتو می توان به موزه ها، جشنواره ها، رویداد های ورزشی و فعالیت های فرهنگی اشاره کرد.

ایرانی های ساکن تورنتو اغلب در محله های ریچماند هیل، واقان، مارخام و تونیل ساکن هستند. اکثر ایرانی های ساکن در کانادا برای کار و اشتغال مهاجرت کرده اند. بیشتر این افراد متخصصینی هستند که دوره تحصیل خود را در کانادا سپری کرده و با ورود به بازارکار کانادا توانسته اند اقامت دائم دریافت کنند. تورنتو هم از نظر زندگی شهر گرانی است و شما بابت اجاره خانه، حمل و نقل و تحصیل باید هزینه های زیادی را پرداخت کنید.

اقتصاد تورنتو

تورنتو بهترین شهر برای سرمایه گذاری و تجارت است. شهر تورنتو بعد از نیویورک و شیکاگو قدرتمندترین اقتصاد را در آمریکای شمالی دارد. این شهر همچنین مرکز عمده فروشی انواع محصولات می باشد. تورنتو به دلیل وجود فلزات مختلف و قدرت هیدروالکتریک بالا به یک شهر صنعتی تبدیل شده است. از این رو کارخانه های زیادی در آن به وجود آمده اند. در این شهر فرصت های شغلی خوبی در اختیار مهاجران قرار داده می شود که شامل موارد زیر هستند:
•    فیلم و سینما
•    سرمایه گذاری های مختلف
•    مهندسی
•    بیوتکنولوژی
•    فناوری اطلاعات

شرایط آب و هوایی تورنتو

در فصل زمستان تورنتو به شهری سرد و خشک تبدیل می شود. در بیشتر روزهای سال تورنتو ابری است و دما در آن بین 8 تا 25 درجه متغیر می باشد. در تابستان گرمای تورنتو زیاد نیست و به طور کلی دما از منفی 8 کمتر و از مثبت 25 بیشتر نخواهد شد.

رفتار مردم تورنتو با مهاجران

رفتار و طرز برخورد مردم تورنتو اغلب شبیه به مردم فرانسه و انگلیس می باشد.

مردم شهر تورنتو به عدالت اجتماعی اهمیت زیادی می دهند. از این رو مهاجران از رفتار دوستانه و خوب مردم تورنتو رضایت کامل دارند.

کلگری (Calgary)

در مبحث مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت، در این قسمت به بررسی شهر کلگری می پردازیم. شهر کلگری در کانادا به دلیل پایین بودن جرم و جنایت در آن مشهور است. مساحت این شهر 825.3 کیلومترمربع بوده و جمعیت آن 1.3 میلیون نفر می باشد که در استان آلبرتا قرار دارد.

کلگری علاوه بر داشتن امنیت بالا، سیستم حمل و نقل خوبی دارد و مالیات آن نسبت به دیگر شهرها کمتر است. همین دلایل سبب شده تا کلگری مقصد بسیاری از مهاجران برای زندگی باشد. در این شهر نژادهای مختلفی زندگی می کنند. بنابراین شهری با چند فرهنگ متنوع است.

در این شهر رویدادهای مختلفی نظیر جشنواره های هنری، غذایی، مد، ادبی، فیلم، جشنواره و جشن های فرهنگی هر ساله برگزار می شود که جذابیت کلگری را چند برابر خواهند کرد. هزینه های زندگی در کلگری نیز مانند تورنتو و ونکوور بالا می باشد.

اقتصاد کلگری

در کلگری صنعت نفت، کشاورزی و گردشگری پایه های اصلی اقتصاد را تشکیل می دهند. در کلگری شرکت های نفتی زیادی فعالیت می کنند که در اقتصاد آن تاثیر زیادی گذاشته اند. با این حال فعالیت های اقتصادی مرکز ایالت یعنی آلبرتا نسبت به کلگری خیلی بهتر است. بنابراین به مهاجرانی که قصد کسب درآمد بیشتر دارند، توصیه می شود تا در آلبرتا اقامت کنند.

اقتصاد و درآمد شهر کلگری نسبت به شهرهای ونکوور و تورنتو ضعیف تر است. همچنین مردم کانادا در سرمایه گذاری های تجاری در این شهر ریسک نمی کنند. البته باید گفت که نرخ بیکاری و رونق اقتصادی در این شهر بد نیست و مواردی که عنوان شد، فقط در مقایسه با دیگر شهرهای پیشرفته ی کانادا مطرح شد. صنعت گاز این شهر در سال های اخیر مهندسین و متخصصین زیادی را از سراسر دنیا به خود جذب کرده است.
مهاجران در کلگری می توانند در زمینه های زیر فعالیت داشته و کسب درآمد کنند:
•    نفت و گاز
•    کشاورزی
•    فناوری اطلاعات
•    زمین شناسی
•    گردشگری
•    معماری
•    برنامه ریزی شهری
•    مهندسی
•    مجموعه های تولیدی
•    ساختمان سازی
•    مراقبت های بهداشتی
•    رسانه

شرایط آب وهوایی کلگری

جالب است بدانید که اکثر بارندگی ها در کلگری در فصل تابستان اتفاق می افتد اما در بیشتر روزهای سال هوا آفتابی و معتدل است. گرم ترین ماه در کلگری مثبت 16 درجه سانتیگراد و سرد ترین آن منفی 7 درجه سانتیگراد می باشد. میزان وزش باد در این شهر زیاد است.

رفتار مردم کلگری با مهاجرین

در شهر کلگری موسساتی تاسیس شده اند که به مهاجران خدمت رسانی می کنند و به رفع مشکلات مهاجران می پردازند.

مردم کلگری با مهاجران رفتار دوستانه ای دارند با این حال ممکن است در ابتدای اقامت خود کمی احساس غربت داشته باشید.
شما در حال مطالعه مقاله مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت می باشید.

مونترال (Montréal)

مونترال پر جمعیت ترین شهر استان کبک و دومین شهر پرجمعیت کانادا می باشد. مساحت مونترال 431 کیلومتر مربع است و جمعیت آن 1.7 میلیون نفر می باشد.
شهر مونترال گزینه ی خوبی برای افرادی است که هزینه های زندگی برایشان اهمیت دارد. زیرا این شهر از تعادل خوبی بین زندگی و درآمد برخوردار است و هزینه های زندگی در آن نسبت به دیگر شهرها مناسب تر می باشد.

تنها عیب این شهر داشتن شرایط آب و هوایی سرد است. مهاجران همواره از زمستان های طولانی و خیلی سرد این شهر گلایه مندند. زبان رسمی مردم مونترال فرانسه می باشد. با این حال زبان انگلیسی نیز در بین آن ها رایج است. دو زبانه بودن مردم این شهر و وجود فرهنگ های مختلف سبب شده تا توجه مهاجران زیادی از سراسر دنیا به مونترال جذب شود.

مونترال مکان های گردشگری و تفریحی زیادی دارد. قیمت خرید یا اجاره مسکن در این شهر ارزان است. مونترال شهری امن است زیرا میزان جرم و جنایت در آن کمتر می باشد. در این شهر بیمارستان ها، درمانگاه ها، فروشگاه ها، کافه ها، رستوران ها، فروشگاه های سخت افزاری و کالاهای خانگی بسیاری وجود دارد که این زندگی را برای ساکنان آن راحت تر کرده است. ساکنین همچنین به راحتی به خطوط حمل و نقل نظیر اتوبوس و مترو دسترسی دارند.

اقتصاد مونترال

مونترال هر ساله تقریبا 2.9 درصد رشد اقتصادی دارد و به عنوان نقطه تقویت کننده اقتصاد کانادا نقش مهمی را ایفا می کند. هر ساله کنفرانس های زیادی با حضور بیش از 500 فعال اقتصادی در مونترال برگزار می شود. هدف از برگزاری کنفرانس ها دستیابی به بازارهای جهانی می باشد. اگر شما قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارید، شهر مونترال گزینه ی خوبی است.
مونترال فرصت های شغلی خوبی برای ساکنین و مهاجران دارد که شامل موارد زیر می باشد:
•    حمل و نقل
•    فناوری اطلاعات
•    داروسازی
•    طراحی
•    تحصیلات
•    هنر و فیلم و رسانه
•    مد و فشن
•    گردشگری
•    رستوران
•    گیمینگ

آب و هوای مونترال

مونترال تابستان های گرم و طولانی و زمستان های خیلی سرد با بارش زیادی برف دارد. در زمستان دمای هوا به منفی 13 درجه سانتیگراد و در تابستان به مثبت 27 درجه سانتیگراد می رسد.

رفتار مردم مونترال با مهاجرین

رفتار مردم شهرها در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت مهم می باشد.

اغلب مردم مونترال در حوزه هنر و فرهنگ فعالیت دارند. همین امر سبب شده که با مهاجرین رفتاری دوستانه داشته باشند. در مونترال سازمان غیر انتفاعی حمایت از مهاجرین راه اندازی شده است تا به مشکلات پیرامون مهاجران پرداخته شود.

اتاوا (Ottawa)

اتاوا پایتخت کشور کانادا است که مساحت آن 2.790 کیلومترمربع و جمعیت آن 934000 نفر می باشد. این شهر چهارمین شهر پر جمعیت در کانادا می باشد. در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت باید گفت که اتاوا جزء بهترین شهرهای کانادا می باشد.

با این حال ممکن است امکانات و خوبی دیگر شهرهایی را که در قسمت های قبلی بیان کردیم، نداشته باشد. هزینه های زندگی در این شهر ارزان است. قیمت مناسب خانه، داشتن چند فرهنگ مختلف، نرخ پایین بزهکاری و جرم، داشتن فضاهای سبز زیاد و ... از جمله مزایای زندگی در این شهر است که مهاجران را به خود جذب کرده است.

اقتصاد اتاوا

اقتصاد اتاوا

اتاوا در زمینه فناوری بیش از 70 هزار شغل به وجود آورده است که یکی از اصلی ترین مراکز مرتبط با فناوری در آمریکای شمالی می باشد. در کنار فناوری و تکنولوژی، مردم به کار کشاورزی نیز مشغول هستند که تاثیر زیادی در اقتصاد این شهر دارد.

تلفیق تکنولوژی و کشاورزی سبب شده تا میزان صادرات محصولات کشاورزی رشد چند برابری داشته باشد. میزان بالای توریست نیز در این شهر به رونق اقتصاد کمک شایانی کرده است. مردم اتاوا از طریق تولید و خدمات درآمد خوبی به دست می آورند.

اتاوا فرصت های شغلی خوبی را در اختیار ساکنین و مهاجران قرار داده است. مهاجران در زمینه های مختلف زیر می توانند فعالیت داشته و کسب درآمد کنند.
•    بخش های دولتی
•    فناوری
•    بیمه
•    مشاور املاک
•    تجارت 
•    بخش بهداشت و سلامت

آب و هوای شهر اتاوا

شهر اتاوا آب و هوای شبه قاره ای دارد. یعنی تابستان های بسیار گرم و زمستان های بسیار سرد بر شهر حاکم است. این شهر در فصول مختلف با تغییرات آب و هوایی زیادی روبه رو می شود و شدت بارش برف در آن بسیار زیاد است.

رفتار مردم شهر اتاوا با مهاجرین

رفتار مردم شهر اتاوا با مهاجرین

مهاجرین شانس استخدام برای بخش های دولتی را در شهر اتاوا ندارند.

اما در سایر بخش ها بدون تبعیض می توانند فعالیت داشته و به کسب درآمد بپردازند. داشتن تخصص و مهارت بالا در زمینه تکنولوژی کمک شایانی به پیدا کردن شغل خوب می کند.

کبک (Quebec)

کبک ایالتی در کشور کانادا است که شهر مرکزی آن کبک بوده و مونترال نیز در این ایالت قرار دارد. مساحت شهر کبک 186.9 بوده و ۷٬۶۶۹٬۱۰۰ نفر جمعیت دارد. زبان رسمی مردم کبک فرانسه است و مردم به زبان فرانسه صحبت می کنند. 80 درصد مردم این شهر کاتولیک هستند و 3 درصد نیز جمعیت مسلمان دارد.

کبک شرایط صدور اقامت را آسان تر می گیرد. بنابراین هر ساله تعداد بسیار زیادی مهاجر با هدف تحصیل، اشتغال و زندگی وارد کبک می شوند. نرخ بیکاری در این شهر 4 درصد است. به همین دلیل افرادی که در زمینه های مختلف تخصصی دارند، برای اشتغال به این شهر مهاجرت می کنند. قیمت مسکن در این شهر مناسب است.

به طور میانگین افراد ساکن در این شهر بعد از 3 سال و نیم می توانند خانه بخرند. بیش از 53 درصد از مردم کبک صاحب خانه هستند. وینی پگ نیز که در این ایالت قرار دارد، از امکانات رفاهی و اجتماعی خوبی برخوردار می باشد. به همین دلیل مهاجران زیادی را در خود جای داده است.

اقتصاد کبک

شهر کبک به تولید مصنوعات چوبی معروف است زیرا جنگل ها و دریاچه های متنوعی دارد. میزان تولید چوب در این شهر به قدری است که علاوه بر تامین نیاز داخلی، به کشورهای دیگر نیز صادرات می شود. در این شهر کشاورزی با استفاده از تکنولوژی پیشرفته انجام می گیرد بنابراین به تولید محصولات با کیفیت مشهور است. یکی دیگر از عواملی که روی اقتصاد این شهر تاثیر گذاشته است، صنایع حمل و نقل آن در مجاورت رودخانه سن لوزان می باشد. بخشی از صادرات کشور کانادا از طریق این رودخانه انجام می گیرد.

شرایط آب و هوایی کبک

کبک شهری 4 فصل است. فصل بهار این شهر مانند بهشت می ماند.

فصل تابستان این شهر گرم و شرجی می باشد و زمستان های سردی دارد. زمستان های کبک مانند دیگر شهرهای کانادا سخت و طاقت فرسا نمی باشد. بنابراین از نظر آب و هوایی شهر خوبی برای سکونت است. از نظر اقتصادی و تحصیلی نیز مزایای خوبی دارد. 
شما در حال مطالعه مقاله مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت می باشید.

شهر ساسکاچوان

شهر ساسکاچوان

شهر ساسکاچوان به دلیل داشتن پل های زیاد در دنیا معروف است. رودخانه ساسکاچوان از وسط این شهر می گذرد. به همین دلیل پل های زیادی روی این رودخانه ساخته شده است. شهر ساسکاچوان شهری چند فرهنگی می باشد و از امکانات رفاهی و اجتماعی زیادی برخوردار است. بسیاری از مهاجران رویای زندگی و تحصیل در این شهر زیبا را دارند اما سرمای طاقت فرسای فصل زمستان این شهر، امکان زندگی را از برخی از مهاجران گرفته است.

اقتصاد ساسکاچوان

اقتصاد ساسکاچوان

در این شهر فرصت های شغلی خوبی در زمینه حمل و نقل، انرژی و معدن وجود دارد که مهاجران با داشتن تخصص و مهارت بالا شانس اشتغال در این بخش ها را خواهند داشت.

میزان بارندگی در ساسکاچوان بسیار زیاد است و دما در پاییز هرگز بیشتر از 7 درجه سانتیگراد نخواهد شد. ساسکاچوان دانشگاه های معتبری دارد و گزینه ی مناسبی برای ادامه تحصیل است. اما باید سرمای طاقت فرسای این شهر را نیز در نظر بگیرید.

بهترین شهرهای کانادا برای کار

بهترین شهرهای کانادا برای کار

در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت باید به این نکته توجه داشت که شما برای زندگی نیاز دارید تا شغلی را پیدا کرده و مشغول به کار شوید. پیدا کردن کار یکی از معضلات همیشگی مهاجران می باشد. مهاجران ترجیح می دهند تا در شهری زندگی کنند که نرخ بیکاری درآن کم باشد تا راحت تر بتوانند شغل مورد نظر را پیدا کنند.

کانادا همیشه از کارگران ماهر در سراسر دنیا استقبال کرده و برای آن ها شرایط اقامتی آسانی را در نظر گرفته است. کشور کانادا مملو از فرصت های شغلی خوبی می باشد. مردم هر شهر در کانادا به فعالیت و زمینه ای خاص مشغول به کار هستند. از این رو شما باید شهر مورد نظر خود را با توجه به مهارت و تخصصی که دارید، انتخاب کنید.

در واقع شهری که برای سکونت انتخاب می کنید، باید با حرفه شما مطاقبت داشته باشد.

برای نقل مکان به شهر دیگری که شایسته کار و زندگی در آن هستید نیز هنوز دیر نشده است.
در این بخش به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت در زمینه های مختلف کاری خواهیم پرداخت.

اشتغال در شهر تورنتو

اشتغال در شهر تورنتو

تورنتو یکی از بهترین شهرهای دنیا می باشد که از نظر تجارت و صنعت در بین دیگر شهرهای کانادا سرآمد است. تورنتو شهری است که دفاتر مختلف صنعتی، خدمات مالی بی نظیر و بیمه را مشاهده خواهید کرد. این شهر همچنین بسیار مناسب سرمایه گذاری در زمینه های صنعت، تجارت و ... می باشد. تورنتو از نظر اقتصادی شهر قدرتمندی است و روز به روز نیز بر این قدرت شهر افزوده می شود. 

نکته ی مهمی که درمورد اشتغال در تورنتو باید به آن دقت داشت، این است که حتما باید به زبان انگلیسی یا فرانسه تسلط کامل داشته باشید. بیشتر شرکت ها و مجموعه های تورنتو بر اساس زبان انگلیسی یا فرانسه فعالیت دارند. بنابراین تسلط بر یکی از این زبان ها یا هر دو شانس شما را برای استخدام افزایش می دهد. بیشتر مشاغل شهر تورنتو درآمد و حقوق خوبی دارند. حتی شغل های پاره وقت زیادی نیز برای افراد محصل وجود دارد که به هزینه ی زندگی آن ها کمک می کند.

نکته قابل توجه این است که به هیچ عنوان بدون مجوز کار، اقدام به فعالیت نکنید.

این موضوع برای دانشجویان نیز مهم است. افراد متقاضی برای کار باید از اداره مهاجرت یا اداره کار کانادا مجوز کار دریافت نمایند و بعد مشغول به فعالیت در این کشور شوند. در غیر این صورت کانادا شما را دیپورت خواهد کرد.

اشتغال در شهر ونکوور

مردم ونکوور در زمینه ی صنایع مختلف مانند فیلم سازی، حمل و نقل، املاک، فناوری پاکیزگی، گردشگری و ... فعالیت های زیادی دارند. ونکوور شهر ثروتمندی است و معمولا برای هر تخصص و مهارتی شغلی پیدا خواهد شد. با این حال برای به دست آوردن شغل مورد نظر باید تلاش و زحمت زیادی بکشید.

در صورتی که از طریق مدرک تحصیلی قصد پیدا کردن کار را دارید، باید با متقاضیان زیادی رقابت کنید. برای این کار لازم است تا رزومه قوی و مدارک تحصیلی معتبری داشته باشید. تحصیل و دریافت مدرک از دانشگاه های کانادا شانس شما را برای استخدام افزایش می دهد.

 در صورتی که مهندس هستید، عضویت در موسسه مهندسی ونکوور امتیاز خوبی برای شما محسوب خواهد شد و شانس شما را برای استخدام در یک شرکت خوب افزایش خواهد داد. در صورتی که بدون تحصیلات دانشگاهی قصد پیدا کردن کار دارید، با مردم ونکوور معاشرت داشته باشید و به آن ها در انجام کارها کمک کنید تا شانس پیدا کردن کار افزایش یابد.

یکی از نکات مهم برای پیدا کردن شغل در ونکوور این است که نباید از راه دور اقدام نمایید.

برخی از افراد ابتدا به دنبال موقعیت شغلی هستند و برنامه مهاجرت را به بعد از آن موکول می کنند. درصد موفقیت در پیدا کردن کار از راه دور کمتر است. بعید است که کسی برای اشتغال به ونکوور مهاجرت کند و کاری پیدا نکند.

اشتغال در شهر مونترال

اشتغال در شهر مونترال

اگر به زبان فرانسوی تسلط دارید، اقدام به پیدا کردن کار در این شهر کنید. اکثر مردم مونترال به زبان فرانسه صحبت می کنند. عدم تسلط بر زبان فرانسه کار را برای شما سخت خواهد کرد و باید در دیگر شهرها به دنبال کار باشید. مردم این شهر اغلب در زمینه های هوافضا، تولید کالاهای الکترونیکی، مهندسی نرم افزار، فناوری اطلاعات، گردشگری، تولید پارچه و ... درحال فعالیت هستند.

بیشتر فعالیت و مشاغل این شهر خدماتی است و کار تولید کمتر دیده می شود. مونترال شرکت های خدماتی زیادی دارند که نیروهای زیادی را هم استخدام می کنند. به طور مثال حتی یک شرکت کوچک در این شهر اندازه گنجایش خود، نیرو جذب می کند.

راه ارتباطی بین متقاضی کار و کارفرما از طریق شبکه های ارتباطی خاص به وجود می آید. این بدان معنی است که برای پیدا کردن شغل مورد نظر به روزنامه مراجعه نکنید زیرا بی فایده است. در شرکت ها و مجموعه های مونترال استخدامی بر اساس میزان مهارت و تخصص متقاضیان صورت می گیرد پس نباید نگران اعمال تبعیض در استخدام باشید.

در مونترال دوره های آموزشی کوتاه مدتی برای مهاجران برگزار می شود تا این افراد با ضوابط و قوانین لازم برای کار کردن در کانادا آشنا شوند.

میزان دستمزد و حقوق هر فرد در شرکت های مونترال بر اساس میزان مشارکت و عملکرد کارکنان تعیین می شود.

اشتغال در شهر کبک

بیشتر شغل های کبک در زمینه های مدیریت دولتی، خرده فروشی و بهداشت می باشد. اما بازار کار دیگر مشاغل نیز در زمینه های کشاورزی، معدن، گردشگری، برق آبی و جنگلداری نیز خوب است. کبک پیشرفت های عظیمی در بخش صنایع و اقتصاد داشته است.

بنابراین مقصد بسیاری از مهاجران برای کار و فعالیت می باشد. درآمد مردم کبک از کار و فعالیت برای تامین مخارج زندگی کافی است و بخشی از آن نیز پس انداز می شود. در صورتی که علاوه بر انگلیسی به زبان فرانسه هم مسلط باشید، یافتن شغل برایتان کار سختی نخواهد بود حتی اگر مدرک تحصیلیتان دیپلم باشد.

یکی از مزایای کار در شهر کبک این است که کارفرما برای اخراج کارمند خود باید دلیل موجهی داشته باشد.

در غیر این صورت ملزم به پرداخت خسارت به کارمند خود خواهد شد. این موضوعی است که در دیگر شهرها و ایالت های کانادا به آن توجه نمی شود. وجود چنین قانونی در کبک سبب شده تا مهاجران احساس امنیت شغلی داشته باشند. بنابراین از لحاظ شغل و کسب درآمد در کبک آسوده خاطر خواهید بود.

اشتغال در شهر کلگری

در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت از نظر کاری باید گفت که میزان بیکاری در این شهر نسبت به دیگر شهرهای کانادا افزایش یافته است و این به دلیل پایین بودن قیمت نفت و کمبود ظرفیت لوله های نفتی می باشد. با این حال، صنایع مختلف دیگری در کلگری وجود دارد که می توانید در آن ها فعالیت داشته باشید و این صنایع شامل گردشگری، خرده فروشی، حمل و نقل، تدارکات، فیلم و تلویزیون و ... می باشد.

اگر برای اشتغال و کار قصد سکونت در کلگری را دارید، گزینه ی خوبی است. اما باید گفت که کافرمایان شهر کلگری برای استخدام، کانادایی ها را در اولویت قرار می دهند و در صورت پیدا نکردن نیروی کار مناسب، مهاجران را استخدام می کنند.

بنابراین شانس استخدام شما در این شهر کمتر از دیگر شهرها می باشد. در کلگری درآمد شما بستگی به کارفرما، ساعات کاری و مدارک تحصیلی شما دارد. البته باید گفت که تجربه و مهارت بالای شما در همکاری با کارفرما و افزایش درآمد تاثیر زیادی دارد.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

یکی از مواردی که در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت باید به آن بپردازیم، موضوع تحصیلات می باشد. هر ساله تعداد بسیار زیادی مهاجر با هدف ادامه تحصیل وارد کانادا می شوند. موضوع مهم بعد از انتخاب کشور کانادا برای ادامه تحصیل، انتخاب دانشگاه و شهر مناسب می باشد.

برای تحصیل، شاخص های بین المللی و استانداردهایی وجود دارد که طبق آن ها باید دانشگاه مورد نظر را انتخاب کنید. در ادامه به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت تحصیلی خواهیم پرداخت.

مونترال رتبه اول بهترین دانشگاه کانادا

همان طور که در بخش های قبلی بیان نمودیم، مونترال دومین شهر بزرگ کانادا بوده و به عنوان پایتخت فرهنگی کانادا از آن یاد می شود. مونترال بزرگ ترین شهر استان کبک است و در رتبه بندی QS رتبه چهارم را به خود اختصاص داده است.

شهر مونترال روی آموزش و پرورش دانش آموزان دوره متوسطه تمرکز ویژه ای دارد. سیستم آموزشی در این شهر نسبت به سایر ایالات و شهرها متفاوت می باشد. لازمه تحصیل در مونترال تسلط بر زبان فرانسوی می باشد. اگر قصد مهاجرت برای ادامه تحصیل فرزند خود را دارید، فرزندتان باید در مدارس فرانسوی زبان درس بخواند.

در صورتی که تمایل دارید او در مدارس انگلیسی زبان تحصیل کند، باید در سال اول تحصیل، او را در یک مدرسه انگلیسی زبان خصوصی ثبت نام کنید. بعد از آن از سال دوم حق ثبت نام در مدارس انگلیسی زبان دولتی را دارید. در مونترال فقط 9 مدرسه انگلیسی زبان وجود دارد. دانشگاه های مونترال از رنکینگ علمی بالایی در سطح جهان برخوردار است و نخبگان زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می کند. از دانشگاه های مهم مونترال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    دانشگاه مک گیل
•    دانشگاه مونترال
•    داشنگاه کنکوردیا
•    دانشگاه کبک مونترال

تحصیل در شهر تورنتو

تحصیل در شهر تورنتو

تورنتو یکی دیگر از شهرهای بزرگ کانادا است که مرکز استان انتاریو می باشد. حدود نیمی از جمعیت تورنتو را مهاجران تشکیل داده اند، به همین دلیل شهری با فرهنگ های متفاوت است. دانشگاه های تورنتو مانند دانشگاه های مونترال از کیفیت آموزشی بالایی برخوردار هستند و رنکینگ بالایی در سطح جهان دارند.

یکی از ویژگی های خوب دانشگاه های تورنتو که مهاجران را به خود جذب کرده است، وجود امکانات آزمایشگاهی بسیار مناسب و وجود زمینه برای همکاری دانشجو و استاد می باشد. این عوامل در سطح کیفی تدریس دانشجو تاثیر می گذارد و ورود به بازار کار را برای او آسان تر می کند. در حال حاضر برای ورود به دانشگاه های تورنتو رقابت زیادی وجود دارد. شرط پذیرش در دانشگاه های تورنتو متقاعد کردن استاد مورد نظر می باشد.

شما برای اپلای باید با یکی از اساتید رشته مورد نظر ارتباط برقرار کرده و توجه او را به خود جلب کنید.

داشتن سوابق کاری و تحصیلی در این پروسه تاثیر زیادی دارد. همچنین اگر مقاله ی باکیفیتی برای ارائه داشته باشید، شانس پذیرش شما افزایش خواهد یافت. البته قانع کردن استاد بیشتر مختص به افرادی است که همراه پذیرش، قصد دریافت فاند تحصیلی را نیز دارند.

تحصیل در شهر ونکوور

تحصیل در شهر ونکوور

در مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت در زمنیه ی تحصیل باید گفت که ونکوور یکی دیگر از شهرهای محبوب برای دانشجویان می باشد. این شهر در سایت QS رتبه 10 را به خود اختصاص داده است. هزینه های تحصیل در این شهر نسبت به سایر شهرهای کانادا ارزان تر است اما جزو گران ترین شهرها برای زندگی می باشد.

دانشگاه های ونکوور در رشته های مهندسی و تکنولوژی کیفیت آموزش بالایی دارند. در این دانشگاه ها علاوه بر آموزش های تئوری، بر آموزش های عملی نیز تمرکز ویژه ای می شود تا فارغ التحصیلان بتوانند در بازار کار عملکرد خوبی داشته باشند.

شما در دانشگاه های ونکوور برخلاف دانشگاه های دیگر شهرها، امکان آموزش به صورت آنلاین را دارید. مهم ترین دانشگاه های ونکوور شامل موارد زیر می باشد:
•    بریتیش کلمبیا
•    سایمون فریزر
•    دانشگاه کاپیلانو

تحصیل در شهر کبک

برنامه های تحصیلی در کبک به دلیل فرانسوی بودن زبان مردم شهر، اغلب فرانسوی ارائه می شود. در شهر کبک استانداردهای آموزشی به خوبی رعایت می شوند و خانواده های مهاجر می توانند از همان ابتدای پایه تحصیلی یعنی پیش دبستانی، فرزندشان را در مدارس این شهر ثبت نام کنند. سیستم آموزشی شهر کبک به عنوان بهترین سیستم آموزشی در دنیا با عنوان سکولار معروف است. تحصیل در این شهر برای تمام مهاجران رایگان می باشد و حضور گروه سنی 6 تا 16 سال در مدارس اجباری می باشد.

دانشگاه های مهم شهر کبک

دانشگاه های انگلیسی زبان:
•    دانشگاه مک گیل
•    دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه های فرانسه زبان:
•    دانشگاه لاوال
•    دانشگاه مونترال
•    دانشگاه شربروک
•    دانشگاه بیشاپ

کالج ها در کبک:

•    کالج لسل
•    کالج داوسون

سخن پایانی

در این مقاله به مقایسه شهرهای کانادا برای مهاجرت پرداختیم. شما باید قبل از مهاجرت، هدف خود را تعیین کنید و بر اساس هدف خود شهری را که مطابق با خواسته هایتان است، انتخاب نمایید. اگر بی گدار به آب بزنید، از مهاجرت خود پشیمان خواهید شد و خاطره ای تلخ از کانادا برای همیشه به یادگار خواهد ماند. کشور کانادا امکانات رفاهی، اجتماعی، تحصیلی و شغلی خوبی دارد که در صورت انتخاب درست، می توانید به پیشرفت های عظیمی در زندگی برسید.