مقایسه کشور آلمان با سوئد

اگر به فکر مهاجرت هستید و در انتخاب میان آلمان و سوئد مردد مانده اید، نوشتار مقایسه کشور آلمان با سوئد را از دست ندهید. همراه شما هستیم.

دو کشور آلمان و سوئد جزو کشورهای معتبر اروپایی جهان در عرصه هایی مثل اقتصاد و رفاه اجتماعی هستند و هر کدام حرف های زیادی برای زدن دارند. این موضوع باعث می شود که آرام آرام مردم به فکر زندگی در این کشورها یا کسب اطلاعات از چگونگی رشد آن ها کنند. اینجاست که مقایسه ها شروع می شود. 

اگر به فکر مهاجرت هستید و در انتخاب میان آلمان و سوئد مردد مانده اید، نوشتار مقایسه کشور آلمان با سوئد را از دست ندهید. همراه شما هستیم.

دو کشور آلمان و سوئد جزو کشورهای معتبر اروپایی جهان در عرصه هایی مثل اقتصاد و رفاه اجتماعی هستند و هر کدام حرف های زیادی برای زدن دارند. این موضوع باعث می شود که آرام آرام مردم به فکر زندگی در این کشورها یا کسب اطلاعات از چگونگی رشد آن ها کنند. اینجاست که مقایسه ها شروع می شود.

اگر شما از این دسته از افراد هستید و می خواهید یک مقایسه همه جانبه را ببینید، پیشنهاد می کنم که این مقاله را که با نام مقایسه کشور آلمان با سوئد نگاشته شده است را با دقت مطالعه نمایید.

اینفوگرافیک مقایسه کشور آلمان با سوئد

اینفوگرافیک مقایسه کشور آلمان با سوئد

فهرست مطالب
اقتصاد آلمان
آلمان در رده بندی جهانی
حکومت آلمان
پایتخت و چند شهر بزرگ آلمان
ایرانی ها در آلمان
شگفتی های آلمان
خلاصه تاریخ آلمان
خلاصه جغرافیای آلمان
مشاهیر آلمانی
کشورها و مناطق وابسته به آلمان
فرهنگ آلمانی
پیشرفت در آلمان
قوانین عمومی در آلمان
اقتصاد و امور مالی سوئد
جغرافیای سوئد
تاریخ سوئد
ساختار سیاسی سوئد
پایتخت و چند شهر مهم سوئد
شگفتی های سوئد
فرهنگ مردم سوئد
پیشرفت در سوئد
رنکینگ جهانی سوئد
جمعیت و مشاغل ایرانی در سوئد
افراد مشهور در علم، ادبیات، سیاست و هنر در سوئد
قوانین عمومی سوئد
سخن پایانی

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مقایسه کشور آلمان با سوئد با ما همراه باشید.

 

اقتصاد آلمان

اقتصاد آلمان

ما برای مقایسه کشور آلمان با سوئد ابتدا می خواهیم به کشور آلمان از جنبه های مختلف پرداخته و مهم ترین شاخصه های آن را بیان کنیم. ابتدا اقتصاد آلمان را بررسی می نماییم.
بازار آلمان به قدری بازار پویا و سطح بالایی در جهان است که نوآوری بازار آلمان در سراسر جهان شناخته شده است. کارگران ماهر زیادی در این کشور وجود دارد. سرمایه بالا و سطح فساد بسیار پایین است. آلمان قویترین اقتصاد اروپاست.

این کشور از نظر تولید ناخالص داخلی بسیار بزرگ است. آلمان سومین صادرکننده بزرگ در جهان است. از نظر اقتصادی، دولت توانست 70 درصد از تسهیلات بخش خدمات را پوشش دهد. در صنعت، صادرات 29 درصد و در بخش کشاورزی دارای حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی بوده است. طبق آماری که داریم، این کشور حدود 40 درصد از درآمد خود را از طریق صادرات به دست می آورد.

آلمان ذخایر بسیار غنی  از سنگ آهن و چوب دارد. همچنین گاز طبیعی فوق العاده ای در این کشور وجود دارد که شامل زیست توده، انرژی باد و سوخت های فسیلی می باشند. تولید ناخالص داخلی آلمان در سال 2018 حدود 3.684 تریلیون دلار برآورد شده است.

بنابراین این کشور 5 برابر سایر کشورهای مشابه قدرت خرید دارد. رشد تولید ناخالص داخلی در سال 2018، 2% اعلام شد. نرخ تورم 1.7 درصد است و حدود 16 درصد آلمانی ها زیر خط فقر زندگی می کنند. میزان بیکاری در این کشور از 5 درصد پایین تر است. این کشور در زمینه تجهیزات پزشکی و همچنین دارو به رتبه خوبی دست یافته است.

آلمان در رده بندی جهانی

آلمان در رده بندی جهانی

آلمان رتبه بالایی در صادرات دارد و بیشتر صادرات آن شامل خودرو، ماشین آلات، مواد شیمیایی، الکترونیک، داروسازی و فلزات و همچنین مواد غذایی، منسوجات و محصولات پلاستیکی است. نسبت شرکت های عمده صادراتی در اتحادیه اروپا حدود 58 درصد، ایالات متحده 8.8 درصد، چین 6.4 درصد، ترکیه 1.9 درصد و سایر کشورها حدود 20.8 درصد است. از نظر واردات، آلمان در فهرست ده کشور اول وارد کننده، رتبه خوبی دارد. شرکت های اصلی وارداتی متعلق به اتحادیه اروپا هستند.

این کشور از نظر خدمات در رتبه دوم قرار دارد و دو سوم از میزان فضای کار خود را به خدمات اختصاص داده است. این کشور 24 درصد از نیروی کار خود را در بخش تولید به کار می گیرد. در زمینه های شیلات و جنگلداری، شاهد رشد قابل توجهی برای آلمان هستیم.

از 500 شرکت بزرگ جهان، حدود 37 شرکت در آلمان مستقر هستند که نشانه ای از قدرت اقتصادی بی نظیر این کشور خواهد بود. تعداد کارگران صنعت خدمات دو برابر تعداد کارگران صنعت تولیدی است. خدمات مالی و بانکی در این کشور بسیار مورد توجه است.

حکومت آلمان

حکومت آلمان

آلمان در حال حاضر بر اساس قانون اساسی اداره می شود. در اکثر کشورها رئیس جمهور بالاترین مقام سیاسی در نظر گرفته می شود، اما در آلمان نخست وزیر تصمیم گیرنده نهایی است و رئیس جمهور دارای منصب تشریفاتی است. رئیس جمهور در این کشور قدرت بالایی دارد و زمانی وارد میدان می شود که بی ثباتی در کشور باشد.

پارلمان آلمان از یک پارلمان و یک شورای مشورتی تشکیل شده است. در این کشور دادگاه قانون اساسی نیز جایگاه بسیار مهمی دارد و تصمیم گیرنده واقعی در سازمان های دولتی است. ماده 20 قانون اساسی آلمان هرگونه دخالت نهادهای مذهبی را ممنوع کرده است. در آلمان فدرال یک واحد سیاسی کامل وجود دارد که توسط واحدهای سیاسی غیر از دولت ها دنبال می شود.

این واحدها به خودی خود مستقل هستند، اما با هم اقدامات معمول نظامی و سیاسی را تشکیل می دهند.

به عبارت دقیق ‌تر و البته ساده ‌تر، مسائل دفاعی، ارزی و پولی و همچنین سیاست خارجی مربوط به دولت فدرال است، در حالی که تنها دولت‌ ها و واحدهای تابعه می ‌توانند در بخش ‌های مستقل فرهنگی، آموزشی و مالیاتی تصمیم ‌گیری کنند. آلمان 16 ایالت دارد که هر کدام 3 تا 6 نماینده دارند. آلمان به دلیل ایجاد یک سیستم اقتصادی مبتنی بر بازار مشهور است. نرخ پول آلمان دستخوش تغییرات زیادی است.

پایتخت و چند شهر بزرگ آلمان

پایتخت و چند شهر بزرگ آلمان

پایتخت این کشور، مونیخ است.
مونیخ یکی از مهم ترین و بزرگ ترین شهرهای آلمان است که در رتبه دوم لیست کلی شهرهای مهاجرپذیر قرار دارد. این شهر در زمینه نوآوری در آلمان رتبه اول و از نظر اشتغال در رتبه شانزدهم قرار دارد. مونیخ از نظر سرمایه هشتاد و هشتمین شهر بزرگ آلمان است.

اشتوتگارت که مقر کارخانه مرسدس بنز است، در لیست کل رتبه 182 را دارد اما از نظر فناوری در رتبه پنجم قرار دارد که عدد بسیار خوبی است.این شهر از نظر بازار کار در رتبه هفدهم قرار دارد.
اسن، برمن، دورتموند از دیگر شهرهای مهم این کشور هستند.

ایرانی ها در آلمان

تعداد مهاجران به آلمان روز به روز در حال افزایش است. همان طور که شواهد نشان می دهد، تعداد ایرانیان سفر کرده به آلمان در سال 2018 نسبت به سال های قبلی افزایش یافته است. از 81 میلیون نفر جمعیت آلمان، 10 درصد مهاجر هستند که میانشان ایرانیان زیادی به چشم می خورد. در سال 2016 رشد مهاجرت ایرانیان به این کشور از طریق ویزای دانشجویی بسیار بالا بوده است. در سال 2017 از طریق ویزای کار و در سال بعدی مهاجرت از طریق ثبت شرکت، بیشترین نوع مهاجرت ایرانیان به این کشور بوده است.

شرکت های فعال در زمینه بهداشت، حمل و نقل، خدمات شهری، خدمات امنیتی و فضای ایمنی کودکان ایجاد شده توسط ایرانیان در آلمان روز به روز در حال افزایش هستند.

شواهد نشان می دهد که مهاجرت به آلمان از طریق ثبت شرکت نسبت به روش های دیگر ریسک کمتر و هزینه بیشتری دارد. این کشور برای کسانی که مهارت زیادی از نظر درآمد دارند، انتخاب ایده آلی است. پرچم آلمان در زمینه خدمات هم بالاست. زبان این کشور آلمانی و صربی است.

شگفتی های آلمان

شهر روتلینگن آلمان باریک ترین خیابان جهان را دارد و تنها یک نفر می تواند در این خیابان راه برود. بازدید از این خیابان قطعا برای شما هم جالب خواهد بود. قلعه وحشتناک در جزیره ای به نام طاووس و روی رودخانه هاول واقع شده است و بلندترین و طولانی ترین مسیر درختان در شهر Sankt Oswald-Riedlhütte است. این ساختمان یکی دیگر از عجایب آلمان است که در شهر برانزویک قرار دارد و طراحی عجیب آن بازدیدکنندگان را تحت تاثیر قرار می دهد.

این ساختمان زیبا توسط هنرمند جیمز ریس طراحی شده است. در طرح های انیمیشن نیز همین امر نشان داده شده است.
خانه وارونه یکی دیگر از منظره های عجیب در آلمان است که در مکلنبورگ - فورپومرن واقع شده است.

خانه UFO futuro یکی از شگفتی های آلمان است که به شکل یک بشقاب پرنده طراحی شده و از بیرون شبیه موجودی بیگانه به نظر می رسد. به خاطر داشته باشید که این خانه کم ارتفاع و جادار است.

ساختمان معروف جنگل مارپیچی که در دارمشتات آلمان واقع شده است، جنگلی را به شیوه ای مدرن طراحی کرده است تا تمامی قوانین در نظر گرفته شود.
ووپرتال یکی از معروف ترین فونیکولارهای دنیاست و هنوز هم برای جابجایی افراد استفاده می شود. این قطار در هوا معلق است.

خلاصه تاریخ آلمان

آلمان تا سال 1871 متحد نبود و سرمایه ای نداشت. بخش هایی از امپراتوری روم قرون وسطی در آن زمان دیده می شد. در سال 1815، پس از کنگره وین، کنفدراسیون در فرانکفورت تشکیل شد. این شهر در سال 1846 به عنوان پایتخت این کشور برگزیده شد. در سال 1871 آلمان متحد شد و برلین پایتخت رسمی شد.

در سال 1949 این کشور به دو قسمت غربی و شرقی تقسیم شد و در سال 1990 با هم ترکیب شدند.

مقر دولت تا سال 1999 در بن باقی ماند. برلین در حال حاضر پایتخت رسمی جمهوری فدرال آلمان است. دیوار برلین در سال 1989 فروریخت و پارلمان فدرال آلمان، کنفدراسیون آلمان را در 20 ژوئن 1991 تصویب کرد.

خلاصه جغرافیای آلمان

خلاصه جغرافیای آلمان

آلمان کشور موسیقی و هنر و همچنین تکنولوژی است. منطقه سرسبز آلمان شما را به یاد جاده زیبای چالوس و فضاهای سبز شمال کشور می اندازد. آلمان از نظر جغرافیایی در اروپای غربی و مرکزی قرار دارد. این کشور با دانمارک، لسهتان و چک همسایه است. 

به طور کلی آلمان دارای آب و هوای معتدل و خوب است. تابستان در این کشور گرم و زمستان برفی و سرد است. آلمان کشور چهار فصل است. بهترین فصل سفر به این کشور بهار است. هوای خنک پاییزی، خاطره خوب دیگری برای سفر به این کشور است. سپتامبر و اوایل اکتبر زمان خوبی برای سفر به آلمان است.

آلمان از دیرباز یکی از مهم ترین مراکز تولید گیاهان دارویی در جهان به شمار می رود. طبق آمار، 60 درصد داروهای موجود در این کشور از گیاهان تهیه می شود و فرآوری گیاهان دارویی در این کشور بسیار گسترده است. تا سال 2003، کشت گیاهان دارویی در آلمان 30 درصد افزایش یافت.

در این کشور 112 گونه گیاهی و ادویه ای کشت می شود که در این میان حدود 20 گونه از نظر اقتصادی دارای اهمیت بیشتری هستند.

سطح زیر کشت این کشور با روش های کنترل گروه آفات و بیماری ها مدیریت می شود. تولید ارگانیک گیاهان دارویی در این کشور رو به افزایش است.
گونه های جانوری هم از تنوع زیادی برخوردار است و مدام مورد حفاظت قرار می گیرد.

مشاهیر آلمانی

آلمان مشاهیر سرشناسی در جهان دارد. این کشور سرزمین بسیاری از دانشمندان برجسته بوده است. این بخش از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد را مطالعه کنید تا با برخی از معروف ترین هایشان آشنا شوید.
فردریش هلر شیمیدان بزرگ آلمانی متولد فرانکفورت بود. او توانست از مواد معدنی اوره تولید کند. این فرد تحصیل در رشته پزشکی را در دانشگاه هایدلبرگ آغاز کرد.

کارل زیگلر یکی از مشهورترین شیمیدانان آلمانی است که در شهر هلسا آلمان به دنیا آمد. در سال 1963 جایزه نوبل شیمی را دریافت کرد.
انیشتین یکی از بزرگ ترین و معروف ترین مشاهیر آلمانی است.

آلبرت یک فیزیکدان و ستاره شناس آلمانی بود که رتبه خوبی در زمینه انبساط ستاره ای دریافت کرد.
ریچارد آپگ در دانشگاه جی ویتینگن تحصیل کرد و در رشته شیمی مدرک گرفت. از مشهورترین شیمیدانان آلمانی می توان به گرهارد ارتل، ویلهلم استوالد و مانفرد اگن اشاره کرد. ارنست اتو بکمن و پل هارتک دو شیمیدان مشهور آلمانی هستند که رتبه خوبی در جهان کسب کرده اند.

کشورها و مناطق وابسته به آلمان

آلمان با دریای شمال، دانمارک و دریای بالتیک مرزهای شمالی دارد. از شرق با لهستان و همچنین جمهوری چک هم مرز است. مرزهای غربی را با فرانسه و بلژیک شریک است. از جنوب با اتریش هم مرز است.

ایالات این کشور 16 عدد است که بایرن گسترده ترین و برمن کم وسعت ترین آن ها تلقی می شوند. 
در قلب این کشور رشته کوه های مرکزی قرار دارند.
شما در حال مطالعه مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد هستید.

فرهنگ آلمانی

دین رسمی مردم آلمان مسیحیت است و حدود 34 درصد آن ها پروتستان هستند. برنامه ریزی نقش عمده ای در آداب و رسوم آلمان دارد. در این کشور تصمیم گرفته می شود که در هر زمان چه کاری انجام شود. در نتیجه قانونمند هستند. افراد مهندس، شان و مقام اجتماعی بالایی دارند. صنعت خودرو بسیار پر رونق است. 
مردم این کشور ترجیح می دهند که فضای کار را با فضای خصوصی خود تداخل ندهند.

از ویژگی های مهم مردم این کشور صرفه جویی، سخت کوشی و احترام است. در آلمان باید به سالمندان احترام خاصی قائل شد. در این کشور، صریح صحبت کردن و صداقت بخش مهمی از زندگی مردم آلمان است. احوالپرسی در آلمان با یک دست دادن سریع و محکم بسیار رسمی است. شما فقط در صورت تمایل می توانید فردی را با نام کوچک صدا کنید.

قوانین روسری در آلمان سختگیرانه نیست. بنابراین هرکسی می تواند از پوشش مخصوص خود استفاده کند. در این کشور حضور در دانشگاه ها و مدارس با لباس فرم مشخص می شود. کارمندان لباس و لباس مهمانی خود را جدا از لباس کار می پوشند.
آلمانی ها با ایرانی ها خیلی خوب برخورد می کنند، این افراد عموما رفتار مسالمت آمیز با مهاجران دارند و خبری از رفتار زننده و بی احترامی نخواهد بود. شرایط زندگی در آلمان به دقت برنامه ریزی شده است.

پیشرفت در آلمان

پیشرفت در آلمان

پشرفت کشورآلمان در زمینه های مختلف، سال هاست که در شیب تند قرار گرفته است. در این قسمت از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد، نگاهی به مهم ترین زمینه های درحال رشد این کشور خواهیم انداخت.
در سال 2005 رشد قابل توجهی در زمینه صنعت در آلمان تجربه شد و از این رو صنعت در این کشور تا به امروز دستخوش تغییرات مثبت بسیاری شده است.

از سال 2011 به بعد، پیشرفت آلمان در کشاورزی خیره کننده بوده است.
در بخش‌های شمالی آلمان، ما شاهد رشد بسیار قوی در ارائه خدمات برای برخی بیماری‌ها هستیم. دانشمندان مشهور در آلمان توانستند اختراعات خود را به مرحله ثبت اختراع رسمی منتقل کنند و در این کشور شرایط زندگی برای کسانی که تجربه خوبی دارند، عالی است.

سیستم های آموزشی آلمان یکی دیگر از پیشرفت های مهم این کشور است.
اقتصاد آلمان در سراسر جهان مشهور است و روز به روز قوی تر می شود.

قوانین عمومی در آلمان

یکشنبه در آلمان روز استراحت یا روز سکوت نامیده می شود. کل کشور در این روز تعطیل است و جاذبه های گردشگری فقط در ساعات خاصی باز می شوند. اگر در این روز سر و صدا کنید، جریمه خواهید شد.
اگر قصد شرکت در تظاهرات در آلمان را دارید، نباید ماسک به صورت خود بزنید و پوشاندن صورت در حین تظاهرات پیگرد قانونی دارد.

در ایران بازی با بالش یک بازی سرگرم کننده است اما در آلمان اگر با بالش به یک نفر ضربه بزنید، به زندان می روید. در واقع بالش یک سلاح است.
برای رانندگی در بزرگراه های آلمان، سرعت مجاز بین 80 تا 100 کیلومتر در ساعت است و تمام شدن سوخت در بزرگراه ها و به طور کلی پیاده روی یا پارک در بزرگراه ها غیرقانونی است. قبل از شروع رانندگی در بزرگراه مطمئن شوید که باک شما پر است.

شما باید نام فرزند خود را به درستی انتخاب کنید و نام های عجیب و غریب در این کشور رد می شود.
دانشگاه های دولتی آلمان رایگان هستند.

شرکت های اداری در این کشور چشم اندازی به آسمان دارند و اگر این طور نباشد، غیرقانونی تلقی می شود.
به این ترتیب اکنون تا حدود زیادی با کشور آلمان آشنا شدید. وقت آن است که کمی هم به کشور سوئد بپردازیم تا مقایسه کشور آلمان با سوئد شکل بگیرد.

اقتصاد و امور مالی سوئد

اقتصاد و امور مالی سوئد

همانط ور که کشور آلمان را از نظر اقتصادی بررسی کردیم، در این بخش از مقاله مقایسه کشور المان با سوئد می خواهیم نگاهی به کشور وضعیت سوئد از این منظر بیاندازیم.
سوئد یکی از مرفه ترین و توسعه یافته ترین کشورهای اروپایی است و به همین دلیل مهاجرت به این کشور بسیار محبوب شده است.

هیچ مشکل معیشتی برای مردم در این کشور وجود ندارد. اساس منابع اقتصادی سوئد چوب است. صادرات چوب و محصولات چوبی زیادی در این کشور وجود دارد، منابع دیگر تامین مالی در سوئد، سنگ آهن و انرژی آبی است. جنگل های این کشور به قدری رونق دارد که فضایی سرسبز و دلنشین حاکم است. به طور کلی، سوئد وابستگی زیادی به صادرات و تولیدات صنعتی دارد.
نرخ مالیات در این کشور بالا است و بخش زیادی از بودجه دولت به درآمد مالیاتی بستگی دارد.
این کشور اقتصاد آزاد دارد. امروزه در زمینه فولاد، مهندسی و معدن و همچنین در صنعت کاغذ توانسته جایگاه خوبی را به خود اختصاص دهد.
واحد پول این کشور کرون است. کرون سوئد ارزان تر از دلار است و نوسان کرون گاهی اوقات بسیار زیاد است.

توصیه می کنیم ادامه مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد را از دست ندهید.

جغرافیای سوئد

جغرافیای سوئد

این کشور درست در قسمت شمالی اروپا و در شبه جزیره اسکاندیناوی قرار گرفته است. این کشور بسیار سرد است.
تابستان ها در سوئد بسیار کوتاه و زمستان ها سرد و طولانی است. میزان بارش برف در این کشور در طول سال برای مناطق غربی 200 سانتیمتر و برای مناطق شرقی حدود 50 سانتیمتر است. بارش برف در این کشور رایج است.

این کشور از 4 منطقه تشکیل شده است. استکهلم تابستان خنکی داشته اما در زمستان بسیار سرد است.
مساحت این کشور 450295 کیلومتر مربع می باشد و از نظر وسعت رتبه چهارم را در قاره خودش دارد. این کشور بیش از 10 میلیون نفر جمعیت دارد. اکثر سوئدی ها در جنوب این کشور زندگی می کنند.
منطقه نولاند سوئد دارای کوه های جنگلی است.

منطقه دریاچه در بخش مرکزی کشور قابل مشاهده است. بیش از نیمی از کشور را جنگل ها تشکیل می دهند.
این کشور بسیار به قطب نزدیک است اما در جنوب آب و هوای چهار فصلی حاکم است.
سوئد دارای 25 منطقه، استان یا ایالت است.

منطقه حفاظت شده کالبرگ در کشور سوئد یکی از عجیب ترین مناطق جهان از نظر تنوع گیاهی و حیوانی به شمار می رود.
قسمت غربی کشور را کوه ها احاطه کرده اند به طوری که دیگر قسمت های جنگل دیده می شود. این کشور از نظر زیبایی منحصر به فرد است و مشابهی ندارد. به خاطر داشته باشید که فضای سبز در سوئد به طرق مختلف در دسترس است.

تاریخ سوئد

تاریخ سوئد

سوئد تاریخ غنی دارد. در این قسمت از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد، برخی نکات مهم را در رابطه با این موضوع ذکر کرده ایم.
اولین حضور انسان در سوئد به 8000 سال قبل از میلاد برمی گردد. در این دوره، عصر یخبندان به پایان رسید و هوا در این کشور تا حدودی گرم شد. انسان های اولیه شکارچی بودند و به ماهیگیری مشغول بودند. کشاورزی در این کشور از حدود 4000 سال پیش آغاز شد و برای این کار از ابزار سنگی استفاده می شد.

ابزار برنزی در سال 2000 قبل از میلاد اختراع شد و ارابه و قایق سازی در این کشور رایج شد. در قرن نهم، مردم نروژ و دانمارک به اروپای غربی حمله کردند. این روند باعث شد تا سوئدی ها تجارت خود را کنار بگذارند و رشد بیشتری در کشتی سازی داشته باشند.

در قرن نهم، این کشور یک پادشاه داشت. اما او قدرت زیادی نداشت. مسیحیت در قرن یازدهم گسترش یافت و این کشور بخشی از تمدن غرب شد. در سال 1158 سوئد وارد جنگ های صلیبی با فنلاند شد و به فنلاند حمله کرد. در سال 1249 جنگ صلیبی دوم در این کشور روی داد.

در قرن سیزدهم تغییراتی در صنعت کشاورزی این کشور رخ داد. کشاورزان وایکینگ دو مزرعه بزرگ داشتند که آن ها را بسیار بارور می کرد. کشاورزی نیز مانند تجارت و بازرگانی در قرون وسطی در سوئد شکوفا شد. شهرهای قدیمی بزرگتر شدند و شهرهای جدید ساخته به وجود آمدند. دولت هرگز به روستاییان به چشم دهقان نگاه نمی کرد.

بین سال های 1250 تا 1275 پادشاه سوئد یک سری قوانین جدید وضع کرد که باعث افزایش حقوق زنان و البته افزایش قدرت ولیعهد شد. در سال 1389 زنی پادشاهی این کشور را تصرف کرد.
سوئد مدرن از اتحادیه کالمار در سال 1397 تشکیل شد و تا زمان سلطنت گوستاو اول که کشور را در قرن 16 متحد کرد، ادامه داشت.

سپس در قرن هفدهم، امپراتوری در این کشور ایجاد شد که طی آن سوئد و فنلاند در جنگ علیه دانمارک، روسیه، لهستان و به عنوان یک قدرت بزرگ که منطقه بالتیک را تحت کنترل داشتند، پیروز شدند.

در قرن بیستم، سه حزب سیاسی ظهور کردند: سوسیال دموکرات ها، لیبرال ها و میانه روها، اما به لطف همکاری رهبران کارگران، سیاستمداران و طبقات اجتماعی، سوئد توانست یک مدل موفق از سوسیالیسم دموکراتیک را بسازد. یکی از موفق ترین نظام های سوسیال دمکراتیک در جهان، برای ایجاد دولتی که از رفاه و آزادی های مدنی برخوردار باشد. سوئد در سال 1995 به عضویت اتحادیه اروپا درآمد.

ساختار سیاسی سوئد

سال 1921 شروع رسمی دموکراسی در سوئد بود. در سال 1919، پارلمان مجموعه ای از قوانین را در مورد مشارکت عمومی در انتخابات تصویب کرد. به این ترتیب صدای زن و مرد برابر بود. در سال 1921، پنج زن موفق شدند وارد پارلمان شوند و این به نوبه خود بسیار ارزشمند بود.
افراد بالای 18 سال می توانند در انتخابات پارلمانی شرکت کنند.
انتخابات پارلمانی در سوئد هر 4 سال یک بار برگزار می شود که زمان بعدی انتخابات پارلمانی، برای سال 2022 اعلام شده است.
در انتخابات پارلمانی 2018، 87 درصد از واجدین شرایط رای خود را به صندوق انداختند که عدد قابل قبولی است. از رئیس مجلس برای انتخاب نخست وزیر استفاده می شود و نمایندگان مجلس به این پیشنهاد رأی خواهند داد. در این کشور، نخست وزیر شورای وزیران را تعیین می کند. مردم باید شرایط لازم برای این کار را داشته باشند.
رئیس پارلمان سوئد مسئول رهبری، سازماندهی و برنامه ریزی است. 
پادشاه اولین کسی است که در سوئد نماینده کشور است. اما جنبه تشریفاتی بیشتری دارد.

پایتخت و چند شهر مهم سوئد

پایتخت و چند شهر مهم سوئد

استکهلم را می توان از نظر جمعیت و وسعت در رتبه اول شهرهای سوئد قرار داد. این شهر پایتخت سوئد است. این شهر در فهرست پربازدیدترین شهرهای قاره اروپا قرار دارد. 
گوتنبرگ یکی دیگر از شهرهای بزرگ سوئد است. این شهر در کنار کتگات و در سواحل غربی کشور واقع شده است. در این شهر شرکت های خودروسازی ولوو وجود دارد.

مالم یک شهر بندری در سوئد است که در بخش جنوبی شهرستان اسک و در شمال واقع شده است. این شهر نیز به نوبه خود اولین گام موفق را در عرصه صنعت برداشت.
مشترند شهری بندری در سوئد است و طبیعتاً جمعیت کمی دارد. استحکام تاریخی این شهر باعث شهرت آن شد. این شهر به نوبه خود آب و هوای مطبوعی دارد.
Estad  شهر بندری این کشور است.

شهر آن قدر زیبا به نظر می رسد که خیابان ها پر از گل های زیبا شده و خانه ها به شیوه ای رنگارنگ تزئین شده اند.
ویسبی یکی از پرجمعیت ترین شهرهایی است که از سرزمین اصلی فاصله دارد. این شهر پر از بناهای تاریخی رنگارنگ است و کلیساهای زیادی دارد. ایرانی ها علاقه زیادی به بازدید از ویسبی دارند.
سیگتونا در فاصله کمی در شمال استکهلم قرار دارد و روئی تویک یکی از مهم ترین شهرهای سوئد است که به موسیقی معروف است و جشنواره های زیادی در این قسمت برگزار می شود.

شگفتی های سوئد

شگفتی های سوئد

سوئد مناظر و مناطق خارق العاده ای دارد. ما در این بخش از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد، می خواهیم به برخی از آن ها اشاره کنیم.
حوضه گوتا یک آبراه به طول 190 کیلومتر است و بهترین شاهکار مهندسی سوئد به حساب می آید. این حوضه در شمال کشور واقع شده و در جنوب غربی به قسمت بیرونی متصل است. در کنار این حوضه آبریز، 47 پل و 85 بند متحرک دیده می شود. می توانید سوار قایق شوید و به اینجا سفر کنید.

جوگاردن جزیره ای زیبا و دور از مرکز استکهلم است. این جزیره در شب کمی ترسناک است. باغ وحش در فضای باز بسیار محبوب است.غذاهای لذیذی که در این جزیره برای مردم سرو می شود، بسیار معروف است.
سیگتونا یکی از قدیمی ترین شهرهای سوئد است و در فهرست شگفتی های این شهر قرار دارد. این شهر بسیار کوچک است. اما مغازه های هنری متنوع و رستوران های محلی دوست داشتنی دارد. در طول شب موسیقی در این شهر پخش می شود و معماری به کار رفته در ساختمان های این شهر بسیار عجیب است.

پارک ملی اپک سو در شمال لاپلند واقع شده است.

این پارک محل اصلی کمپ قطبی است. این منطقه کوهی در ارتفاع 900 متری از سطح دریا قرار دارد که فضایی بسیار تاریک دارد و گزینه خوبی برای کسانی است که به دنبال ماجراجویی هستند. زیبایی طبیعی این منطقه بسیار چشمگیر است. این مکان بهترین انتخاب برای ماهیگیری در یخ است.
ویسبی به عنوان مروارید دریای بالتیک شناخته می شود و یکی از قدیمی ترین شهرهای وایکینگ است. این شهر عجیب چند سالی است که زیر آوار مانده است. بازدید از این شهر در طول روز توصیه می شود.

فرهنگ مردم سوئد

وقتی از یک کشور حرف می زنیم، حتما باید به فرهنگ مردمان ساکن در آن هم اشاره کنیم. این بخش از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد به این موضوع مرتبط است.
فضای این کشور بسیار آرام است، مردم این کشور به آرامی با یکدیگر صحبت می کنند و مردم عموما آرام هستند.

مردم سوئد بسیار مهمان نواز هستند. اگر برای صرف غذا به سوئد دعوت شده اید، باید به موقع حضور داشته باشید. چرا که مردم این کشور از تاخیر بسیار ناراحت خواهند شد.
فرهنگ لباس پوشیدن در این کشور بسیار اهمیت دارد. مردم معمولا لباس های رسمی بر تن می کنند. نکته دیگر درباره این موضوع این است که حجاب در این کشور آزاد است. زبان رسمی این کشور سوئدی است. 

در سوئد خانواده بسیار مهم است و حقوق کودکان رعایت می شود. در این کشور والدین تا 18 ماهگی فرزند نمی توانند سر کار بروند. یکی از مهم ترین فرهنگ های مردم سوئد دفاع از حقوق بشر است.
سوئدی ها وقتی صحبت می کنند، بیشتر گوش می دهند و از صحبت های طرف مقابل قدردانی می کنند.
غرور در این مملکت معنایی ندارد. (زلاتان ابراهیموویچ را فراموش کنید)
در سوئد رعایت حقوق افراد و لیست انتظار بسیار مهم است. سیستم های انتظار در اکثر مکان های عمومی کشور برقرار است و مردم باید به شدت به حقوق دیگران احترام بگذارند.

پیشرفت در سوئد

رشد کامپیوترها در سوئد در سال های اخیر بسیار بالا بوده است. به عنوان برنامه نویس در این کشور نرم افزارهای بسیار پیشرفته ای طراحی کردند. سوئد در رباتیک رتبه خوبی دارد، جایی که شرایط تحصیل و کار بهبود یافته است.

رشد اقتصادی سوئد به هیچ وجه کاهش نیافته است و شرکت های مواد خام، رشد قابل توجهی داشته اند. سوئد یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان است. اقتصاد آن بر اساس چوب، انرژی آبی و سنگ آهن در رتبه سوم جهان قرار دارد. سیستم های آموزشی در دانشگاه های این کشور به صورت علمی و عملی سازماندهی شده است.

سوئد توانست در زمینه موسیقی جایگاه بالایی را به دست آورد. پیشرفت سوئد در تجارت آنلاین برای زنان شگفت انگیز بوده است. به این ترتیب افرادی که قصد دارند این کشور را برای زندگی انتخاب کنند، زمینه پیشرفت خود را فراهم می کنند. 

رنکینگ جهانی سوئد

رنکینگ جهانی سوئد

رتبه سوئد در زمینه آموزشی بسیار بالاست. بهترین محیط آموزشی در دانشگاه های این کشور است که دارای امکانات مدرن در دنیا به حساب می آید. ساختار آموزشی کاملا مدرن و قابل قبول است. افرادی که برای تحصیل، رشته پزشکی در سوئد را انتخاب می کنند، از نظر تحصیلات وضعیت خوبی خواهند داشت.

این کشور از نظر رفاه اجتماعی به قدری به شهروندان خود اهمیت می دهد که شاخص سلامت در دو سال گذشته 75 درصد رشد داشته است که رشد بی سابقه ای است. تغذیه سالم در سوئد بسیار مهم است و از نظر مواد غذایی تولید شده در رتبه چهارم جهان قرار دارد.

سوئد به یکی از پیشرفته ترین کشورها در زمینه پزشکی تبدیل شده است. چرا که مدرن ترین سیستم های پزشکی را می توان در این کشور مشاهده کرد. لازم به ذکر است که درمان بیماری های صعب العلاج در این کشور به سرعت در حال رشد است.

شهرت سوئد برای کارآفرینی در سراسر جهان شناخته شده است و بهترین سیستم های تجاری نوآورانه را دارد.
این کشور از نظر مالیات در لیست 5 کشور گران دنیا قرار دارد و به دلیل خدمات فراوانی که ارائه می دهد، مالیات زیادی دریافت می کند. خوشبختانه سوئد با سیاست اخیر خود توانسته اندکی روند مالیات را آسان کند.

جمعیت و مشاغل ایرانی در سوئد

جمعیت و مشاغل ایرانی در سوئد

در سوئد هم ایرانیان زیادی وجود دارد. در این قسمت از مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد، توضیح مختصری درباره آن ها ارائه شده است.
آن قدر ایرانی در سوئد زندگی می کنند که این کشور به یکی از کشورهای مطلوب برای اقامت ایرانیان بدل شده است. شرکت های ایرانی در زمینه آموزش در این کشور فعالیت های گسترده ای دارند. شرایط تحصیل و کار در این کشور رو به بهبود است و شرکت هایی که در این کشور در زمینه کارآفرینی فعالیت می کنند، روز به روز در حال افزایش است. وضعیت شرکت های ایرانی در سوئد به دو بخش تقسیم می شود:

دسته اول از نظر مدیریتی
دسته دوم در مورد شعب مختلف
اکثر شرکت های این کشور خصوصی هستند.

افراد مشهور در علم، ادبیات، سیاست و هنر در سوئد

آلفرد نوبل شیمیدان معروف سوئدی است. او در استکهلم به دنیا آمد. او مخترع دینامیت بود و به طور کلی یکی از مشهورترین افراد این کشور محسوب می شود.
Brit Soderlund یکی از طراحان مد این کشور است که در طول این سال ها شهرت زیادی در صنعت مد به دست آورده است.

اریکا ایتاما به دلیل طراحی لباس سنتی خود در جهان شهرت دارد و در سال 2012 برنده جایزه بین المللی طراحی لباس سنتی شد.
آدولف ادلسورد در زمینه معماری شهرت جهانی دارد. کارل آگوست ارنزوارد یکی دیگر از معماران مشهور این کشور است. نیکودموس تسینلدر همچنین به خاطر معماری مدرن سوئد شهرت دارد.

قوانین عمومی سوئد

قوانین عمومی سوئد

به بخش پایانی مقاله مقایسه کشور آلمان با سوئد رسیدیم. در این بخش، ما می خواهیم برخی از مهم ترین قوانین عمومی حاکم بر این کشور را بررسی کنیم.
 هر نوع تنبیه در مدرسه جرم محسوب می شود.

رانندگی در حالت مستی به قیمت ماشین شما تمام می شود. اگر تا 24 ساعت قبل از رانندگی الکل مصرف کرده باشید، جریمه خواهید شد. لغو گواهینامه، محاکمه در دادگاه، جریمه های سنگین مالی و قرار گرفتن در لیست سیاه، تنبیه این تخلف است. همچنین دیگر نمی توانید از دولت این کشور وام بگیرید و شغل شما زیر سوال می رود.
اگر از پرداخت مالیات در سوئد امتناع کنید، با عواقب بسیار جدی روبرو خواهید شد.
هرگونه اقدام خشونت آمیز علیه زنان در این کشور با حساسیت زیادی همراه است.

در سوئد مردم باید ساده صحبت کنند. صحبت از تعریف و تمجید در این کشور هرگز نمی تواند گزینه خوبی باشد. به خاطر داشته باشید که صحبت ساده و صریح بهترین گزینه است.
معادل سازی مدرک در برخی از دانشگاه های این کشور وجود دارد و افراد با رعایت یک سری اصول مهم، می توانند این روند را به خوبی طی کنند.

سخن پایانی

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا با مقایسه کشور آلمان با سوئد، به شما به منظور انتخاب یکی از این دو به عنوان محل زندگی کمک کنیم. البته اگر قصد مهاجرت دارید. برای کسانی که از مطالعه این مقاله اهدافی غیر مهاجرت داشتند هم مطالب کاملی ارائه شد که می تواند مفید بوده باشد.

به هر حال دانستن اطلاعات درباره کشورها و مردمانشان می تواند افق دید شما نسبت به جهان را بازتر کرده و شما را با دنیایی که در آن زندگی می کنید، آگاه تر سازد و امیدواریم ما هم به نوبه خود کمکی به شما برای تحقق این امر کرده باشیم.